Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 May 2003, 11:18   #1
ChA
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Verliefd op mijn lerares

Ik ben een meisje van 15,5j en ben verliefd op een lerares.
Het is geen bevlieging, het is al van begin oktober.
het was geen liefde op het eerste gezicht maar het is LIEFDE.
Ik steek het zoveel mogelijk weg maar denk dat het toch wel
zichtbaar is.
Ik weet het, ze is getrouwd, het kan niet, het kan niet, anders verliest ze haar job.
Die lerares zelf kan me goed verdragen, wanneer ik lach, lacht zij.
Wanneer anderen een taak vergeten te maken, maakt ze haar kwaad en worden er attitudepunten afgetrokken en als ik een taak vergeet lacht ze en vraagt ze vriendelijk de taak de dag erna het haar te brengen.
Het is best wel gecompliceerd hoor.
In de les kijkt ze me voordurdend aan, zet ze me vooraan,...
Als we met school naar de film gaan kijkt zoekt ze achter me, en kijkt dan 'onopvalend' naar me, maar ik zie het natuurlijk wel want ik kijk haar ook aan.
Ik vroeg eens of ik een test niet moest doen omdat ik hem niet geleerd had, en ze heeft de test verlegd...
Ik weet ook dat ze geen kinderen heeft, meer nog, we dachten na nieuwjaar dat ze zwanger was, maar ze bleek gewoon een beetje verdikt en er vroeg iemand -ik weet het, nogal indiscreet- of ze zwanger was en ze zei: "neen" en ik zag dat ze ervan af zag, ik denk dat ze geen kinderen kan krijgen.
En ik steek ook niet onder banken dat ik mijn ouders niet kan verdragen (komt door de dood van mijn klein broertje, ze lieten hem alleen thuis en hij verdronk in de tuin van de buren en ik kan ze het niet vergeven, wie laat nu een kind van 2,5j alleen thuis?)

Is ze nu verliefd of ziet ze me als een soort van dochter?

mail me alsjeblieft!

-> milleken_xxx@hotmail.com
dank je voor de steun en de hulp!!!!
HELP ME ALSJEBLIEFT
 
Oud 1 May 2003, 11:20   #2
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ehm... verkeerde forum? dit is psych en filosofie...
 
Oud 1 May 2003, 11:37   #3
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

misschien is ze gewoon bezorgd om je, omdta ze weet wat je meegemaakt hebt van je broertje en zo?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline  
Oud 1 May 2003, 12:23   #4
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bootje
misschien is ze gewoon bezorgd om je, omdta ze weet wat je meegemaakt hebt van je broertje en zo?
Dat lijkt me ook een logische verklaring.
Als ze al getrouwd is, lijkt het me vreemd dat ze verliefd wordt op een meisje van 15. Ze zal je zeker wel graag mogen, maar of het dan meteen verliefdheid is?
 
Oud 1 May 2003, 12:34   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by bootje
misschien is ze gewoon bezorgd om je, omdta ze weet wat je meegemaakt hebt van je broertje en zo?
ligt er misschien ook wel beetje aan hoe lang dat geleden is
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline  
Oud 2 May 2003, 11:30   #6
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het spijt me dat ik het zo bot moet zeggen, maar de kans dat ze ook verliefd is op jou is minimaal. Waarschijnlijk is ze gewoon bezorgd om je of kan ze het goed met je vinden. Het is bij de wet verboden voor een docente om een relatie aan te gaan met een van haar leerlingen. Dit is gedaan voor bescherming voor de leerlingen. De docente zal immers altijd in een machtspositie zitten in de relatie. Als je de lerares in kwestie vertrouwt, dan kan je naar haar toe stappen en haar vertellen wat je dwars zit. Het is ook een mogelijkheid om naar een vertrouwenspersoon te gaan binnen je school. Hij/zij heeft geheimhoudingsplicht en je lerares zal het dus niet te weten komen. Hoe dan ook, veel sterkte.
 
Oud 4 May 2003, 15:41   #7
SoeperVeggie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DutchECK
Het spijt me dat ik het zo bot moet zeggen, maar de kans dat ze ook verliefd is op jou is minimaal. Waarschijnlijk is ze gewoon bezorgd om je of kan ze het goed met je vinden. Het is bij de wet verboden voor een docente om een relatie aan te gaan met een van haar leerlingen. Dit is gedaan voor bescherming voor de leerlingen. De docente zal immers altijd in een machtspositie zitten in de relatie. Als je de lerares in kwestie vertrouwt, dan kan je naar haar toe stappen en haar vertellen wat je dwars zit. Het is ook een mogelijkheid om naar een vertrouwenspersoon te gaan binnen je school. Hij/zij heeft geheimhoudingsplicht en je lerares zal het dus niet te weten komen. Hoe dan ook, veel sterkte.
Die vertrouwenspersonen bij ons op school werken anders... ze luisteren naar wat je wil zeggen, dan zeggen ze dat t een psiegies probleem is en dat je t met je ouders moet bespreken *als jij t niet zegt, bellen ze je ouders op*.. en ondertussen komt alles wat je zegt in je dossier te staan die leraren weer kunnen lezen...

dus ik zou niet zo snel naar een vertrouwenspersoon binnen school gaan... zoek gewoon iemand buiten school, die je vertrouwt.
 
Oud 5 May 2003, 13:29   #8
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SoeperVeggie


Die vertrouwenspersonen bij ons op school werken anders... ze luisteren naar wat je wil zeggen, dan zeggen ze dat t een psiegies probleem is en dat je t met je ouders moet bespreken *als jij t niet zegt, bellen ze je ouders op*.. en ondertussen komt alles wat je zegt in je dossier te staan die leraren weer kunnen lezen...

dus ik zou niet zo snel naar een vertrouwenspersoon binnen school gaan... zoek gewoon iemand buiten school, die je vertrouwt.
Da's dan mooi bagger geregeld. Waarom zou het een vertrouwenspersoon heten als je die persoon niet kan vertrouwen? Nee, in dit geval zou ik ook niet naar de school stappen...
 
Oud 5 May 2003, 13:35   #9
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by DutchECK
Da's dan mooi bagger geregeld. Waarom zou het een vertrouwenspersoon heten als je die persoon niet kan vertrouwen? Nee, in dit geval zou ik ook niet naar de school stappen...
ik ben zelf destijds naar iemand bij ons van t vertrouwensteam geweest, maar mooi dat ze van mij niks mocht doorvertellen, ze groet me nog wel altijd heel vriendelijk en vraagt hoe t met me gaat, en ze had me ook naar instanties verwezen die me konden helpen. Maar mooi dat ze t dus ECHT NIET mogen doorlullen!! serieus niet, daar zijn ze dus vertrouwenspersoon voor he...
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 7 May 2003, 08:31   #10
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het verschilt dus per school. Dan is vragen of ze geheiimhoudingsplicht hebben misschien een goed idee?
 
Oud 8 May 2003, 11:00   #11
TallDude
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De basis van een vertrouwingspersoon is juist gelegd omdat ze niks mogen doorvertellen. Dat is wettelijk vastgelegd net zoals een arts niets van zijn patienten mag bespreken met buitenstaanders en alleen met collegas om advies te vragen.

Maar om op je probleem terug te komen. De kans bestaat natuurlijk altijd. Vaak genoeg heeft liefde menig jaren overschreden om zo mensen in de problemen te brengen. Er op hopen is een ander verhaal. Jullie weten allebei dat het niet kan en mag, probeer daarom nu de pijn te accepteren om latere pijn die veel erger zou aankomen te vermijden.
 
Oud 13 May 2003, 11:50   #12
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik heb t zelfde gehad met een lerares, maar dan "erger" we gingen veel meer met elkaar om enzo. We smsten altijd buiten de lessen, en ze noemde me de hele tijd schat en liefie enzo.
Iedereen op school was ertegen, maar we gingen wel gewoon door. Uiteindelijk is het fout gegaan, en nu zie ik dr nooit meer.
Maar bij mij helpt t wel om met vertrouwens persoon over te praten, zij is er altijd voor me en verteld niks door. Er komt ook niks over in mijn dossier...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 16 May 2003, 09:21   #13
Jlo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jou verhaal komt me zooo bekend voor,
Ik heb t zelfde met een lerares kben ook een meisje maar wist nooit dat k gevoelens voor een vrouw zou kunnen hebben:S
Blijkbaar wel..
Zij heeft een zoontje en een vriend Dusss Totaal onbereikbaar!!
Het wegstoppen gaat moeilijk want telkens als je dr ziet dan komt t toch weer trug (Bij mij in ieder geval)
Denk je echt dat ze iets met jou wil????
Greetsz
Jlo
 
Oud 20 May 2003, 19:21   #14
voetbalster15
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heey
Ik heb zelf hetzelfde probleem, alleen ben ik niet verliefd op een lerares, maar op een jongen die stage bij ons op school loopt, ik heb hem wel eens gesproken en hij lacht altijd naar mij als we elkaar tegen komen, maar ik heb helaas ( nog) geen les van hem. het enige wat ik van hem weet is dat hij Ernst heet (1en dat hij op het cios in zwolle zit... ik durf hier met niemand over te praten omdat ik bang ben dat ik uitgelachen wordt.
Is het eigelijk verboden om een relatie te hebben met een jongen van het cios ?
 
Oud 20 May 2003, 19:29   #15
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Hij hoofd idd bij Liefde en Dating..
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline  
Oud 22 May 2003, 19:49   #16
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by voetbalster15
heey
Ik heb zelf hetzelfde probleem, alleen ben ik niet verliefd op een lerares, maar op een jongen die stage bij ons op school loopt, ik heb hem wel eens gesproken en hij lacht altijd naar mij als we elkaar tegen komen, maar ik heb helaas ( nog) geen les van hem. het enige wat ik van hem weet is dat hij Ernst heet (1 en dat hij op het cios in zwolle zit... ik durf hier met niemand over te praten omdat ik bang ben dat ik uitgelachen wordt.
Is het eigelijk verboden om een relatie te hebben met een jongen van het cios ?
geen id wat het cios is maar et lijkt me totaal niet verboden in dit geval, hij heeft toch geen bevoegdheden waarbij hij jou voor zou kunnen trekken of macht kan uitoefenen op je
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 26 November 2003, 20:36   #17
Lieffie
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Re: Verliefd op mijn lerares

Citaat:
Is ze nu verliefd of ziet ze me als een soort van dochter?
Ik denk neit dat ze echt verliefd is. Ze is getrouwd zeg je zelf en ze weet waarschijnlijk zelf ook wel dat je niks met een leerling mag nemen. Zoals je al zelf zegt, denk ik dat ze meer een soort meoder voor je wilt zijn. Dus ik zou die verliefdheid maar gauw vergeten en blij zijn dat jullie zo goed met elkaar op kunnen schieten.

Groetjes van Mij

P.s: Als je het echt wilt weten, moet je haar gewoon een keer in vertrouwen vragen waarom ze het nooit erg vind dat jij iets niet af hebt ofzow???
 
Oud 26 November 2003, 20:55   #18
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

geen oude topics uppen, dank je
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.