Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 October 2004, 17:07   #1
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Kamer wil opgevoerde scooters vernietigen

Kamer wil opgevoerde scooters vernietigen

Een Kamermeerderheid onder aanvoering van CDA en PvdA wil dat opgevoerde brommers en scooters direct door de politie ingenomen worden en regelrecht naar de shredder worden vervoerd. Op deze wijze zal de verkeersveiligheid op de weg voor brommerrijders en ander wegverkeer vergroot worden, meent de Kamer.

CDA-Kamerlid Marleen de Pater: ''Als blijkt dat een brommer of scooter door het opvoeren harder dan de maximumsnelheid van 45 kilometer per uur kan op de rollenbank, dan is het over en uit. Zo kan de al jaren durende ellende met opgevoerde brommers tot het verleden gaan behoren''. Ook PvdA-Kamerlid Sharon Dijksma verwacht dat deze drastische maatregel zoden aan de dijk zet.

De Pater heeft weinig begrip voor jongeren die hun scooter of bromfiets opvoeren. ''Het schijnt het mooiste te zijn om te doen, maar het is zeker het levensgevaarlijkst''. Dijksma denkt dat het uitbannen van opgevoerde brommers en scooters tevens de geluidsoverlast ten goede zal komen. Ook spelende kinderen die bijna omvergereden worden door brommers hebben baat bij deze aanpak, meent de vice-fractievoorzitter van de PvdA.

Nu is het nog zo dat eerst een verzoek moet worden ingediend door justitie voor het innemen van een opgevoerde brommer of scooter, voordat het voertuig voorgoed van de weg gehaald kan worden. Met een nieuwe wetgeving is het voor een opgevoerde brommer die door de politie wordt onderschept meteen over en uit.

Opvoersets
Dijksma zal vandaag namens de PvdA opnieuw aan minister Peijs van Verkeer vragen om een verbod in te stellen op de zogenoemde opvoersetjes. In een brief aan de Tweede Kamer schreef Peijs gisteren dat het moeilijk is dit soort onderdelen te verbieden.

Peijs wees er in de brief op dat voor het opvoeren vaak onderdelen worden gebruikt die op zichzelf legaal zijn voor bijvoorbeeld motorfietsen. De CDA-bewindsvrouw vreest dan ook dat het moeilijk wordt een verbod op opvoersetjes te handhaven. Dijksma meent echter toch mogelijkheden te zien voor een verbod.

Bron: Fok!


Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie het hiermee eens?

Ik vind het een baggerplan. Met je 30 km/u die je wettelijk mag rijden binnen de bebouwde kom, ga je te ard op een fietspad, maar rij je te langzaam op de weg zelf. Dan krijg je ook nog eens een boete als blijkt dat je brommer te hard gaat. Dat is bij auto's toch ook niet het geval? Wanneer zij 125 kunnen met dat bakkie [Maximumsnelheid hier is als ik het goed heb 120] krijgen ze toch ook geen boete..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2004, 17:28   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het een goed plan, alleen moeten ze het verzet op de rollenbank wel goed zetten. Iemand van 100 kilo zal op een standaar 45 km brommertje maar 35 gaan ofzo, dus mag die wel opgevoerd worden zodat diegene van 100 kg wel 45 km/h gaat naar mijn mening.
Ook moet er vaker gekeken worden naar die oudjes in die gemotoriseerde rolstoelen, die zijn echt LEVENSgevaarlijk echt gekken die oudjes van tegenwoordig
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2004, 17:30   #3
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Ik vind het een goed plan, alleen moeten ze het verzet op de rollenbank wel goed zetten. Iemand van 100 kilo zal op een standaar 45 km brommertje maar 35 gaan ofzo, dus mag die wel opgevoerd worden zodat diegene van 100 kg wel 45 km/h gaat naar mijn mening.
Ook moet er vaker gekeken worden naar die oudjes in die gemotoriseerde rolstoelen, die zijn echt LEVENSgevaarlijk echt gekken die oudjes van tegenwoordig
Die zijn inderdaad achterlijk.. Net als die invalidenautootjes, je weet wel die rode smalle dingetjes die met 45 km per uur over het fietspad heen scheuren
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2004, 00:45   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vind het wel terecht, maar DAARBIJ moet er nog gekeken naar evenredige straffen bij andere weggebruikers en dat is nu niet het geval. Dat vind ik dan weer een grote misser.
Maargoed, de betrokken ministeries hebben wel meer ZEER grote missers op naam staan. Ik kijk nergens meer verbaasd van op.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2004, 08:32   #5
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

deze zin is echt achterlijk: Ook spelende kinderen die bijna omvergereden worden door brommers hebben baat bij deze aanpak, meent de vice-fractievoorzitter van de PvdA.

t klinkt bijna alsof ze er onderzoek naar hebben gedaan


maar verder is er geen mogelijkheid om die scooters weer om te toveren tot normale scooters?

ik vind vernietigen namelijk zo overdreven..de overheid maakt scooters kapotmaken terwijl die eigenlijk nog in goede staat zijn,en sporen mensen daarmee dus aan om nieuwe scooters kopen.. je kan toch ook die opgevoerde scooters weer verkopen als ze weer "gelimiteerd" zijn, om het even zo te noemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2004, 14:11   #6
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
deze zin is echt achterlijk: Ook spelende kinderen die bijna omvergereden worden door brommers hebben baat bij deze aanpak, meent de vice-fractievoorzitter van de PvdA.

t klinkt bijna alsof ze er onderzoek naar hebben gedaan


maar verder is er geen mogelijkheid om die scooters weer om te toveren tot normale scooters?

ik vind vernietigen namelijk zo overdreven..de overheid maakt scooters kapotmaken terwijl die eigenlijk nog in goede staat zijn,en sporen mensen daarmee dus aan om nieuwe scooters kopen.. je kan toch ook die opgevoerde scooters weer verkopen als ze weer "gelimiteerd" zijn, om het even zo te noemen.
Jah, dat vind ik ook belachelijk.. Bovendien gaat dit in strijd met de wet, het vernietigen van prive-eigendommen lijkt me nou niet iets dat zomaar mag gebeuren..

Nederland is volgens mij in vergeljiking met de rest van de EU het vaagste bezig.. Nogmaals ik vind dit echt belachelijk.. Laat jongeren dan voordat ze op zo'n brommer mogen rijden praktijkexamen doen.. En gooi die snelheid wat omhoog, zodat je zonder gevaar voor eigen leven en dat van je medeweggebruikers met de snelheid van het verkeer mee kunt! [En natuurlijk de brommers van het fietspad afhalen]
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2004, 23:14   #7
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

ik vind dat ze het huidige systeem kwa snelheden hoe en waar enzo wel mogen handhaven... die 30 kmh enzo vind ik wel beetje bullshit.

Kijk dat ze die zwaar opgevoerde scooters vernietigen, helemaal geen probleem mee, die dingen zijn er niet om 130 mee te kunnen rijden maar gewoon maximaal 50. Het brengt jezelf en andere weggebruikers in levensgevaar.
Kijk voor 10-20kmh te snel kan ik me voorstellen dat je een boete krijgt ofzo maar geen vernitiging van je scootah.... 70+ mag vanaf mij naar de sloop gebracht worden! die dingen zijn gevaarlijk op de weg, en gezien welke mensne op die opgevoerde dingen rijden en hoe.... heb ze al vaak genoeg mee gemaakt
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 10:15   #8
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Ook spelende kinderen die bijna omvergereden worden door brommers hebben baat bij deze aanpak, meent de vice-fractievoorzitter van de PvdA.
haha ja wtf dan schaf ook de autos meteen af
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:00   #9
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
haha ja wtf dan schaf ook de autos meteen af
waarom niet gelijk alles wat een bezine of diesel motor heeft, zijn we ook gelijk af van het broeikas effect (bijwijs van spreken... ofzo )
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:20   #10
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster

Kijk dat ze die zwaar opgevoerde scooters vernietigen, helemaal geen probleem mee, die dingen zijn er niet om 130 mee te kunnen rijden maar gewoon maximaal 50. Het brengt jezelf en andere weggebruikers in levensgevaar.
FF ontkrachten. Eén van de grootste merken scooters is Aprilla. Aprilla komt oorspronkelijk uit Italië en daarvandaan worden ze (bij mijn weten) nog steeds geleverd. Die scooters mogen daar 80 km/u en worden ook voor die snelheid gebouwd. Als je hem dus STANDAARD koop heeft een scooter ook DIE snelheid. Voordat deze dan in Nederland verkocht wordt moet er eerst iets aan gedaan worden om deze max. 45 km/u te laten lopen (noemen ze geloof ik dat buisje erin rammen ofzo?). Hiermee onderdruk je (indirect) dus de motor, zodat deze niet harder kan. Eigenlijk is dit slecht voor de scooter en het bevorderd de levensduur hiervan dan ook niet. Begrijpelijk dus dat sommigen hun scooter "opvoeren" (eigenlijk weer STANDAARD maken dus). In dit geval is dat dus te vergelijken met een auto die ook een hogere topsnelheid heeft dan hij in Nederland mag. Die auto's worden ook niet naar de sloop gebracht! Daarnaast heb je jongeren die hun scooter opvoeren door verstevigingen aan te brengen aan het frame en er andere onderdelen inbouwen zodat deze ook harder gaat lopen. Dit gaat wat mij betreft dan wel weer een stap verder en dit kan je niet anders doen dan omdat je wilt dat hij harder loopt, maar wederom is het zo dat ook mensen dit met auto's doen en ook deze worden niet naar de sloop gebracht (ten minste niet voordat ze gepakt worden met bewijzen over hoe hard ze reden). Ik denk dan ook dat dit een volkomen verkeerde aanpak is en totaal niet terecht ten op zichte van de jongeren die een scooter rijden. Wat mij betreft zouden ze zelf verstandiger moeten zijn, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Er is wel iets wat ik totaal niet begrijp. Sinds een jaar of drie moeten scooters binnen de bebouwde kom op de weg tussen de auto's rijden. Een prima ontwikkeling, want op het fietspad fietsen ook jonge kinderen en ouderen die last ondervonden van de scooters die toch een stukje harder rijden dan men gem. fietst. Ze mochten toen binnen de bebouwde kom 30 km/u en daarbuiten 40 km/u. Toen ik hoorde dat ze de scooters binnen de bebouwde kom tussen de auto's zouden laten rijden verwachtte ik dat ze ook de snelheid van de scooters dus omhoog zouden doen om op eenzelfde snelheid te komen als de auto's. Het leek mij immers gevaarlijker om dan langzamer te rijden dan de auto's (die gaan inhalen e.d.). Wat mij betreft zouden scooters dan ook beter mee kunnen gaan met de snelheid van het verkeer binnen de bebouwde kom. Daarnaast zouden ze dan maar een nr-bord systeem in moeten voeren voor scooters e.d. om ze zo op dezelfd emanier te kunnen straffen als auto's. Je kan dan gelijk meer eisen stellen aan het halen van een brommercertificaat. Volgens mij heeft dit meer effect dan de huidige oplossing!

nb. als ik het over scooters heb bedoel ik natuurlijk ook brommers e.d.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 11:58   #11
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

vernietigen... Je krijgt hem dat toch gewoon terug maar dan zonder de opgevoerde spulletjes, gewoon een "lege" scooter
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:05   #12
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FroX
vernietigen... Je krijgt hem dat toch gewoon terug maar dan zonder de opgevoerde spulletjes, gewoon een "lege" scooter
Dat is dus juist de huidige discussie. Vooralsnog was het altijd zo dat je de scooter weer standaard terug kreeg, maar ze willen de scooters dus daadwerkelijk gaan vernietigen!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:12   #13
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FroX
vernietigen... Je krijgt hem dat toch gewoon terug maar dan zonder de opgevoerde spulletjes, gewoon een "lege" scooter
of als een blokje, dan heb je toch nog steeds je scooter

anyways... ik vind zeker dat mensen op verantwoordelijkheden egwezen moeten worden. Dit moet gewoon dezelfde regels krijgen als auto's. Met dezelfde hoogte boetes en inderdaad een nummerbord systeem. Ik denk dat veel van die hippe kindjes dan snel stoppen met die overtredingen, want wat kost 30 km te hard in een auto ook al weer?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:16   #14
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Pas nog een bonnetje gehad..

30 euro voor 10 km/u te hard
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:19   #15
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Dat is dus juist de huidige discussie. Vooralsnog was het altijd zo dat je de scooter weer standaard terug kreeg, maar ze willen de scooters dus daadwerkelijk gaan vernietigen!
ben ik ff blij dat ik me daar niet druk om hoef te maken.
Maar die scooterridders moet echt een beetje discipline bijgebracht worden
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:20   #16
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ja, maar dat heeft minder te maken met snelheid, maar meer met het asociaal rijden!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 12:25   #17
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ja, maar dat heeft minder te maken met snelheid, maar meer met het asociaal rijden!
veel kinders hebben gewoon geen verantwoordelijkheid
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2004, 21:28   #18
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
veel kinders hebben gewoon geen verantwoordelijkheid
de meesten inderdaat, en dan vooral de jongens omdat die willen imponeren bij de meiden (kijk mij ik ben mooier, sneller sterker.... dat zit gewoon in ons gedrag).
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.