Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 January 2005, 14:31   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf

Telegraaf.nl

ma 31 jan 2005, 10:13
Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf

RABAT - Honderden mensen hebben zaterdag in de Marokkaanse hoofdstad Rabat betoogd om hun solidariteit te betuigen met de krant Attajdid, die in een commentaar heeft geschreven dat de tsunami-ramp in Azië Allah's straf was voor de sekstoerisme-industrie in de regio.


De krant, die kan worden gezien als een spreekbuis van de oppositionele PJD, stelde in het commentaar verder dat Marokko, dat de laatste jaren een steeds bloeiender toerisme-industrie kent, dreigt "de volgende bestemming in de industrie van de losbandigheid" te worden en dus het gevaar loopt op een gelijksoortige wijze door Allah te worden afgestraft.

"Wij allen, regering en bevolking, moeten grondig nadenken en lang stilstaan bij een dergelijke ramp in relatie tot sekstoerisme, homoseksualiteit, kinderhandel en het zwijgen daarover van officiële zijde ", zo werd gesteld in het commentaar, dat op 6 januari in de krant verscheen onder de kop 'Sekstoerisme en de tsunami'.

Mensenrechtengroepen, politici en andere kranten hebben hun veroordeling over het artikel uitgesproken. Zaterdag hielden enkele tientallen actievoerders een sit-in bij het kantoor van de Attajdid. Er dreigde nog even een confrontatie met de fundamentalisten die de straat op waren gegaan om hun steun aan de krant te betuigen. Maar dat liep met een sisser af.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 14:34   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die idioten gaan er even aan voorbij dat er ook een dikke honderdduizend moslims zijn omgekomen. Het is wel een lekker makkelijke uitleg, bij de volgende aarbeving in marokko kan je nu gewoon zeggen dat het Gods toorn was.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 14:47   #3
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Beetje sneu en lomp om het dan zo te zeggen (Van de krant dan eh, niet jou hoor PFP ).
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 14:52   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

PFP, waarom post je dit wel als het een Marokkaanse krant is en niet toen het in het Reformatisch Dagblad stond?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 14:55   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
PFP, waarom post je dit wel als het een Marokkaanse krant is en niet toen het in het Reformatisch Dagblad stond?
Omdat ik het reformatisch dagblad niet lees. Doet ook niet ter zake
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 15:00   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Omdat ik het reformatisch dagblad niet lees. Doet ook niet ter zake
Marokkaanse kranten lees je wel? Maargoed, inderdaad weer eens een bewijs hoe triest die fanatieke moslims zijn
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 15:25   #7
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"Allah's straf was voor de sekstoerisme-industrie in de regio."

ROFL
1) Laten die moslims daar nou zélf het meeste aan verdienen.
2) Laten de regio's waar dat het ergste is nou net niet getroffen zijn

Wat een domme boeren daar, geen idee wiens sympathie zij proberen te winnen, maar dat zal zeker niet van de gelovigen uit die regio zijn. Zal helemaal een mooie worden, een 2 strijd tussen moslims uit het westen en het oosten.
Inmiddels is niets te gek meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 16:56   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Radicale idioten vind je in ieder geloof, zo ook in de Islam als grootste religie ter wereld. En helaas zijn het juist die groepen die zich fanatiek uitspreken met dit soort onzin en helaas wordt het altijd gretig belicht.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 17:09   #9
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Omdat ik het reformatisch dagblad niet lees. Doet ook niet ter zake
jawel, op dit moment geef je een eenzijdige weergave, en laat je weer de islam als de grote boosdoener zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 17:10   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
jawel, op dit moment geef je een eenzijdige weergave, en laat je weer de islam als de grote boosdoener zien.
Het gaat hier niet om mij, maar om het nieuws. Ik heb geen advies nodig van iemand zoals jij
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 17:15   #11
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het gaat hier niet om mij, maar om het nieuws. Ik heb geen advies nodig van iemand zoals jij
Het gaat hier niet om advies, het gaat er hierom dat jij alles vanuit één oogpunt laat zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 18:59   #12
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
PFP, waarom post je dit wel als het een Marokkaanse krant is en niet toen het in het Reformatisch Dagblad stond?
Vroeg ik me ook meteen af.. Wat wil je horen? Die gekke Marokkanen weer?

Anyway, net ff bij m'n pa gecheckt (weet veel over de Islam) en hij zegt dat het bullshit is. Ken gebeuren..Er staat wel vaker bullshit in kranten.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 19:04   #13
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dus nu mag ik geen berichten meer posten omdat ik het dan vanaf 1 kant belicht. Moet ik nu een stukje opzoeken waarin een hindoe een soortgelijke uitspraak doet. Volgens mij is er maar 1 kant
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 19:24   #14
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Die idioten gaan er even aan voorbij dat er ook een dikke honderdduizend moslims zijn omgekomen.
allah mag toch ook slechte moslims straffen
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 19:53   #15
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dus nu mag ik geen berichten meer posten omdat ik het dan vanaf 1 kant belicht. Moet ik nu een stukje opzoeken waarin een hindoe een soortgelijke uitspraak doet. Volgens mij is er maar 1 kant
Nee, het probleem is juist dat je een conclusie trekt aan de hand van dit eenzijdige bericht.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 19:59   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Nee, het probleem is juist dat je een conclusie trekt aan de hand van dit eenzijdige bericht.
Ik zie hier geen conclusie staan, ik zou niet eens meer durven stelletje hypocrieten
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 20:25   #17
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Die idioten gaan er even aan voorbij dat er ook een dikke honderdduizend moslims zijn omgekomen. Het is wel een lekker makkelijke uitleg, bij de volgende aarbeving in marokko kan je nu gewoon zeggen dat het Gods toorn was.
idd, en volgens mij bestaat god of wat dan ook niet, ik vind al dat geloof aleen maar onzein, en het veroorzaakt alleen maar oorlogen en andere problemen. Vandaar de stelling:

Moet geloof afgeschaft worden, en waarom?


mijn antwoord: ja, het veroorzaakt alleen maar oorlog, en je hebt er niks aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 20:33   #18
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

fijn dat je voor het eerst in ieder geval een poging doet om iets zinnigs te zeggen, maar het is niet helemaal gelukt..
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 20:43   #19
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Nieuw topic, maar goed. Je bent ook volledig onjuist want juist geloof kan mensen redden. Dat zag je ook in bv. India, na de tsunami gingen ze allemaal rituelen uitvoeren en daarmee werd hun trauma deels verwerkt.
ok, ik mak wel ff nieuw topic, dus hierovefr in t andere topic plaatsen pleazz!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2005, 22:49   #20
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard Re: Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Telegraaf.nl

ma 31 jan 2005, 10:13
Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf

, die in een commentaar heeft geschreven dat de tsunami-ramp in Azië Allah's straf was voor de sekstoerisme-industrie in de regio.

wrm laat allah dan niet een meteoriet vallen. veel spectaculaider. en wrm niet in amerika, daar wordt allah toch al niet aardig gevonden
__________________
Just Swallow, and it will all be over
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2005, 15:17   #21
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard Re: Re: Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hegje
wrm laat allah dan niet een meteoriet vallen. veel spectaculaider. en wrm niet in amerika, daar wordt allah toch al niet aardig gevonden
meschien waren na 9/11 zijn destruction points een beetje op
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 01:06   #22
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

beginnen jullie te snappen waarom theo ze geittenneukers noemde?

stelletje mafkezen met middeleeuwse opvattingen
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 10:26   #23
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
beginnen jullie te snappen waarom theo ze geittenneukers noemde?

stelletje mafkezen met middeleeuwse opvattingen
Wie is 'ze' in dit geval? Zelfs Van Gogh was nog wel zo genuanceerd en intelligent om onderscheid te maken...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 14:35   #24
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Wie is 'ze' in dit geval? Zelfs Van Gogh was nog wel zo genuanceerd en intelligent om onderscheid te maken...
komt hij weer aan.
zucht.

met ze, bedoelde theo en niet ik, mensen met een middeleeuwse gedachtengang, natuur rampen aan een god toeschrijven alstjeblieft zeg dat is toch pure nonsense, en dan ook nog mensen de schuld gaan geven van een ramp, sterker nog, het word als een goed iets beschouwd dat daar zoveel mensen dood zijn gegaan, ze zijn immers gereinigd door gods hand.

dat zijn geitenneukers.

genuanceerd genoeg voor je?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 14:37   #25
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en als ik niet beter wist probeer jij met die zin te zeggen dat ik een dom iemand ben die iedereen over 1 kam scheert, die twee zinnetjes naar straat nederlands vertaald lijkt het me meer een persoonlijke aanval dan een vraag.

niet onder de gordel gaan met je vragen omdat je mij persoonlijk niet mag , want dat gevoel is wederzijds makker.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 17:31   #26
Daaniejelluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als Allah het zegt...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 00:02   #27
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
en als ik niet beter wist probeer jij met die zin te zeggen dat ik een dom iemand ben die iedereen over 1 kam scheert, die twee zinnetjes naar straat nederlands vertaald lijkt het me meer een persoonlijke aanval dan een vraag.

niet onder de gordel gaan met je vragen omdat je mij persoonlijk niet mag , want dat gevoel is wederzijds makker.
Gast, let op het vraagteken en voel je eens niet zo aangevallen. Ik dacht dat je aan het generaliseren was en dus inderdaad over één kam aan het scheren was. Niet voor niets was het een vraag... een vraag om verduidelijking. Als je het zo bedoelde zoals ik dacht dan zou je inderdaad dom zijn. Nu je uitgelegd hebt wat je bedoelt, niet. Ik ben trouwens niet zo kortzichtig om iemand absoluut niet te mogen als ik het met iemand niet eens ben via internet Ik vind je standpunten vaak belachelijk, maar daar kunnen we normaal over discussiëren namelijk. Als dit al onder de gordel is dan stel ik voor dat je even in de spiegel kijkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 19:05   #28
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Gast, let op het vraagteken en voel je eens niet zo aangevallen. Ik dacht dat je aan het generaliseren was en dus inderdaad over één kam aan het scheren was. Niet voor niets was het een vraag... een vraag om verduidelijking. Als je het zo bedoelde zoals ik dacht dan zou je inderdaad dom zijn. Nu je uitgelegd hebt wat je bedoelt, niet. Ik ben trouwens niet zo kortzichtig om iemand absoluut niet te mogen als ik het met iemand niet eens ben via internet Ik vind je standpunten vaak belachelijk, maar daar kunnen we normaal over discussiëren namelijk. Als dit al onder de gordel is dan stel ik voor dat je even in de spiegel kijkt.
ik mag mensen soms al niet voor veel minder.

maar ik moet zeggen dat dit een mooie manier is om jezelf tegen te spreken, anderzijds accepteer ik je kritiek wel, sterker nog ik kan het wel waarderen.

maar geef dan tenminste wel toe dat het een erg dubbelzinnige vraag is.

hij was wel zo genuanceerd en intelligent genoeg , met andere woorden, jij stomme strontboer bent dat niet, zo vat ik het op, en ik ben er van overtuigd dat het enigsinds zo bedoeld was, doch mooi geformuleerd om de ware boodschap te verdoezelen.

vergezocht, misschien, maar jij hebt het bedacht.

en nu weer ontopic voordat er 1 van ons een bitchsslap voor ze hol krijgt
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.