Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 January 2003, 18:20   #1
R.A.I.K.U.M
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Een kindje...?

Stel dat jij en je vriendin een kindje verwachten, maar eigenlijk was het de bedoeling niet? Wat bepaald dan jouw keuze om het te houden weg te doen, of door welke omstandigheden zou je het dus houden of niet !!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 18:28   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

kijken in wat voor situatie t kind zou terecht komen, wie er allemaal voor t kind gaat zorgen, hoe oud de moeder is, leefomgeving
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 18:34   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zo nu nooit een kind nemen, ik ben daar niet aan toe en ben te jong, ik zou dan 20 zijn en dat vind ik iets te jong, over 5 jaar zou ik er anders over denken, maar dan zou ik wel een vaste baan moeten hebben en een eigen huis
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 18:52   #4
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Op dit moment absoluut niet denk niet dat ik daaraan toe ben.

Moet dit op sex
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 19:20   #5
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nickchance
Moet dit op sex
wat krijg je als sex verkeerd loopt, condoom knapt ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 20:09   #6
Brendovic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsja als zij ut wil houden vind ik nie dat je kan weg lope voor je taak, als iedereen wat helpt komt alles wel goed
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 20:29   #7
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
wat krijg je als sex verkeerd loopt, condoom knapt ofzo
dat snap ik ook nog wel
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 21:01   #8
LifeSucks
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk da het compleet afhangt bij mij wat men vriendin dan wil maar vooral hoe haar situatie eruit ziet, vooral hoe het zit qua inkomen en hoe haar ouders er tegenover staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 21:06   #9
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat als dat gebeurd tussen een meisje en een jongen, als ze niet voorzichtig gevrijd hebben, dat ze het dan moeten houden! eigen schuld dikke bult , letterlijk dan.. het is natuurlijk wel een verschil als je wel veilig vrijt he.. ik bedoel, stel dat je condoom en pil gebruikt, en het gebeurd toch, dan kan je er echt niet aan doen.. maar als je geen condoom gebruikt , mja dan vind ik het toch wel erg stom .. in die zin dus eigen schuld dikke bult...
met condoom en pil is altijd het veiligste...
ik vind wel dat als er beslist word het kindje te houden dat het meisje en de jongen verantwoordelijkheden moeten nemen!
maarja...

het zal wel weer allemaal anders verlopen in praktijk dan in het echt..

ik wil toch nog ff zeggen dat ik abortus toch altijd een beetje moord blijf vinden..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2003, 22:52   #10
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
ik vind wel dat als er beslist word het kindje te houden dat het meisje en de jongen verantwoordelijkheden moeten nemen!
maarja...
En wat als het meisje de pil was vergeten, en dat ze dit niet heeft vertelt? En als de jongen netjes een condoom gebruikte? En dat de volgende dag, het meisje de morning after pill ook niet gebruikte?
Voor wie de de verantwoordelijkheid dan?!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 06:56   #11
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik zo nu nooit een kind nemen, ik ben daar niet aan toe en ben te jong, ik zou dan 20 zijn en dat vind ik iets te jong, over 5 jaar zou ik er anders over denken, maar dan zou ik wel een vaste baan moeten hebben en een eigen huis
twintig sorry, maar dan zou ik het kind wel houden. Als ik zwanger was geweest op mijn 14de had ik er misschien nog over gedacht het "weg' te doen, maar nu echt niet. Ik zou gewoon er alles voor doen. Het scheelt misschien dat ik een vaste vriend heb en we er dan beide last van zouden hebben, en de last samen zouden dragen... Maar ik zou gewoon echt niet een kind kunnen vermoorden of afstaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 09:11   #12
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Als dit voor me 22e gebeurt, dan gaat het eruit. Ik studeer nog tot die tijd en heb dan absoluut geen tijd en geld voor een kindje
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 09:56   #13
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

pas wanneer je financieel onafhankelijk bent en de last op je kan dragen om een kind te onderhouden, is het verstandig om het kind sowieso te houden... ik zie da geen reden voor afbraak..

maar wanneer je hiervan niet voorzien bent moet je heel goed overwegen wat je nu precies wilt, want niet alleen jij zult het moeilijk krijgen.. maar ook je kindje. in dit geval moet je vooral kunnen rekenen op hulp uit je omgeving denk ik...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 10:22   #14
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou als mijn vriendin opeens zwanger zou zijn en zij is t er ook zelf mee eens, dan zou ik direct zeggen abortus. Mja je houdt er misschien wel trouma's aan over en weet ik wel niet veel, maar dat is iig beter dan een verneukte after-jeugd/leven
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 19:37   #15
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat je op jonge leeftijd een kind geen normaal leven kan bieden, een leven waar het recht op heeft!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 19:45   #16
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Melch

En wat als het meisje de pil was vergeten, en dat ze dit niet heeft vertelt? En als de jongen netjes een condoom gebruikte? En dat de volgende dag, het meisje de morning after pill ook niet gebruikte?
Voor wie de de verantwoordelijkheid dan?!
goed voorbeeld van eigen schuld dikke bult.. als ze wist dat ze die vergeten was en ze heeft ze niet genomen... mja

btw ik vind niet dat je onveilig mag vrijen met het idee dat er toch nog altijd de morning after pil is.. dat is alleen voor in de uiterste noodgevallen, vind ik
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 19:48   #17
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karma-Killer
Ik vind dat je op jonge leeftijd een kind geen normaal leven kan bieden, een leven waar het recht op heeft!
idd, maar dan moet je maar bedenken dat je op jonge leeftijd : spreek ik dus van 15 ofzo dat je dan eigenlijk ook nog geen sex zou moeten hebben ook niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 19:52   #18
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


idd, maar dan moet je maar bedenken dat je op jonge leeftijd : spreek ik dus van 15 ofzo dat je dan eigenlijk ook nog geen sex zou moeten hebben ook niet...
Oh dat mag best, als je het maar veilig doet En als er dan iets misgaat, ik heb persoonlijk helemaal niks tegen een abortus
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 19:54   #19
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karma-Killer

Oh dat mag best, als je het maar veilig doet En als er dan iets misgaat, ik heb persoonlijk helemaal niks tegen een abortus
abortus is moord
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 20:15   #20
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


abortus is moord
zo kun je het ook opvatten ja.
ik vind zelf dat je een kind niet moet krijgen als je het niet onder fatsoenlijke omstandigheden kan opvoeden. eerst zorgen dat je het financieel kan redden enz.
ik zou voor abortus kiezen als we het daar allebei mee eens waren. als zij het perse niet zou willen, sja dan moet ik me daar maar bij neerleggen denk ik, want k zou niet ervoor weglopen.
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 20:29   #21
LifeSucks
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


abortus is moord
vanaf welk moment vind jij het dan een levend wezen wat te doden is? want als het al om het sperma gaat ben ik al een massa killer door condooms!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 22:07   #22
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

nou.. als je het kind geen toekomst kan geven.. geen enkel normaal leven...
Kind krijgt met ja.. je had eig niet geboren behoren te worden.
je hele leven overhoop. Je kan niets, meer geen school. Je verneukt je eigen toekomst...
ER kan ruzie in de familie door ontstaan.

Alles denk ik dat als je je kind dus zelf vermoord om het en jezelf te besparen van al die ellende, je hebt wel gelijk, maar je moet ookd e andere kant van de munt bekijken. Soms gaat et fout. DAn doe je ut wel veilig, maar gaat ut fout..
dan zou ik echt wel die keuze maken..
als die andere dingen zo zouden zijn
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 22:20   #23
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


abortus is moord
wat zou jij doen als je verkracht bent en daardoor zwanger ?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 22:34   #24
Blossom
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb daar nooit echt goed over nagedacht en zou het nog steeds niet weten wat ik zou doen. Ik zou er met me ouders over praten, als die me dan willen helpen, omdat ik nu echt geen kind kan opvoeden, zou ik wel houden. Want abortus lijkt me echt zo moeilijk om te doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 07:45   #25
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


abortus is moord
ik vind abortus geen moord, omdat het kind op dat moment geen hersenen, geen besef heeft of wat dan ook. Op dat moment is het nog niet een echt dier zoals alle dieren op de wereld
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 08:49   #26
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als abortus moord is kun je net zo goed gaan ziemelen over de miljoenen slachtingen op planten iedere dag, die hebben evenveel gevoel en leven als een spermacel, misschien nog wel meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 16:05   #27
Duffie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn
ik vind dat als dat gebeurd tussen een meisje en een jongen, als ze niet voorzichtig gevrijd hebben, dat ze het dan moeten houden! eigen schuld dikke bult , letterlijk dan.. het is natuurlijk wel een verschil als je wel veilig vrijt he.. ik bedoel, stel dat je condoom en pil gebruikt, en het gebeurd toch, dan kan je er echt niet aan doen.. maar als je geen condoom gebruikt , mja dan vind ik het toch wel erg stom .. in die zin dus eigen schuld dikke bult...
met condoom en pil is altijd het veiligste...
ik vind wel dat als er beslist word het kindje te houden dat het meisje en de jongen verantwoordelijkheden moeten nemen!
maarja...

het zal wel weer allemaal anders verlopen in praktijk dan in het echt..

ik wil toch nog ff zeggen dat ik abortus toch altijd een beetje moord blijf vinden..
Nee, kan je soms nx aan doen dat het sperma toch doorgroeid tot een kindje als je een condoom enzo hebt gebruikt... Abortus is idd een beetje moord, maar moet es denken aan dat kind zen toekomst... Duie gaat ook geen leuk leventje tegemoet met ouders die je eigelijk niet wouden, die vaak geen geld genoeg hebben omdat ze zelf nog jong zijn, .... Noem maar op. In zo'n geval moet je toch eens goed nadneken. Ik denk dat ik het weg zou laten doen, maar niet als het al bijna overtijd is om het te doen. Dan leeft het echt al...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 14:13   #28
kimutjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En als je 21 bent, en zwanger, je hebt een goede baan en weet dat je dan op je 22e een kind krijgt?? je woont wel samen met je vriend en hebt een mooi huis... wat zouden jullie dan doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 15:55   #29
sk888er
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als dat nouw is kon he maar ik kan da nie zegge want ik ben dan nog nie klaar met studie en ik vind studie eiglijk best wel voor alles gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 16:06   #30
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by sk888er
als dat nouw is kon he maar ik kan da nie zegge want ik ben dan nog nie klaar met studie en ik vind studie eiglijk best wel voor alles gaan
idd! studie is superbelangrijk
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 16:08   #31
sk888er
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je studie nie afmaakt heb je slechtere baan (tenzij je het goed aanpakt) weinig geld en daar word je kind ook niet gelukkiger op.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 16:34   #32
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik had hier al op gereageerd.

Laatst aangepast door Chesta : 18 February 2003 om 18:50
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 17:09   #33
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als het mij zou gebeuren dan zal ik eerst aan haar vragen wat ze wil. Wil ze het houden dan zal ik er voor zijn. Als je echt verliefd op haar bent dan hoeft dat toch geen probleem te zijn?

Ik vind dat hier wel heel makkelijk wordt gepraat over abortus, vooral door LoeLoe Er groeit dan wel een kindje in je en ik denk dat je dan niet zo maar ff zegt: Ik heb het nu te druk dus ik kies voor de makkelijkste weg. Misschien maak je dan de fout van je leven. Abortus moet zeker een optie zijn, maar ik zou er eerst goed over nadenken. Ik ben wel tegen abortus als het kindje al ouder is.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 18:17   #34
kimutjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Ik ben dus 22 en heb al een kind hij is 11 weken geleden geboren en het viel niet mee, het is moeilijk maar je krijgt er onwijs veel voor terug, waar veel mensen (jonge mensen) geen rekening mee houden is dat er zo onwijs veel bij komt kijken, je moet namelijk een kinderkamer met kleren en schoonmaak/verzorgings producten hebben, maar dan ben je er nog niet want dan komen de luiers en het eten, dat is niet goedkoop. Ik was voor mijn bevalling alleen al 5000 euro kwijt aan meubels, kleren en dat soort dingen, nu is het gemiddeld 70 euro in de maand alleen aan eten en luiers!! en dan heb ik het nog niet eens over de tijd en energie die je erin moet steken....
maar ik klaag niet, het is een mededeling, want ik ben zielsgelukkig met mijn mooie ventje en zou hem never kunnen missen!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 18:37   #35
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

plus dat ze soms/vaak/whatever 's nachts huilen....slapeloze nachten
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 18:38   #36
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
plus dat ze soms/vaak/whatever 's nachts huilen....slapeloze nachten
Als dat je rede is voor een abortus dan moeten ze maar meteen de hele baarmoeder eruit halen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 18:39   #37
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

zeg ik ergens dat dat mijn reden is? ben trouwens geen meisje hoor
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2003, 22:38   #38
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by kimutjuh
Ik ben dus 22 en heb al een kind hij is 11 weken geleden geboren en het viel niet mee, het is moeilijk maar je krijgt er onwijs veel voor terug, waar veel mensen (jonge mensen) geen rekening mee houden is dat er zo onwijs veel bij komt kijken, je moet namelijk een kinderkamer met kleren en schoonmaak/verzorgings producten hebben, maar dan ben je er nog niet want dan komen de luiers en het eten, dat is niet goedkoop. Ik was voor mijn bevalling alleen al 5000 euro kwijt aan meubels, kleren en dat soort dingen, nu is het gemiddeld 70 euro in de maand alleen aan eten en luiers!! en dan heb ik het nog niet eens over de tijd en energie die je erin moet steken....
maar ik klaag niet, het is een mededeling, want ik ben zielsgelukkig met mijn mooie ventje en zou hem never kunnen missen!
Wat een lief ventje.........................Sorry wou ik even kwijt
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 18:55   #39
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kimutjuh,het is echt een schatje

en ik zou het op mijn leeftijd (17) niet houwen...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2003, 18:25   #40
fiekefos
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het niet over mijn hart krijgen om abortus te plegen! eigenlijk wil ik nu stiekem al een kind en men vriend ook maar we zouden er nog niet met opzet aan beginnen. moest het zo zijn, dan is het maar zo! ik zal even gelukkig zijn, misschien zelfs gelukkiger!
(ik ben 17 en mijn vriend ook)
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 13:17   #41
DarkUnreal
Bejaard
 
DarkUnreal's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 August 2002
Locatie: Gendringen
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
ik vind abortus geen moord, omdat het kind op dat moment geen hersenen, geen besef heeft of wat dan ook. Op dat moment is het nog niet een echt dier zoals alle dieren op de wereld
De embryo heeft geen geweten... dus of het moord is... daar kun je over dubben en twisten... Tot de tijd dat abortus een optie is, heeft het dan al een hart?
__________________
Life is all about pain, GET OVER IT!!
DarkUnreal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 14:23   #42
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by fiekefos
ik zou het niet over mijn hart krijgen om abortus te plegen! eigenlijk wil ik nu stiekem al een kind en men vriend ook maar we zouden er nog niet met opzet aan beginnen. moest het zo zijn, dan is het maar zo! ik zal even gelukkig zijn, misschien zelfs gelukkiger!
(ik ben 17 en mijn vriend ook)
bestaat voor jullie ook de mogelijkheid om dit kind samen te onderhouden? of moet je dan inene weer naar mamma toe om uit te huilen?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2003, 11:37   #43
Miss-kausalaya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil echt geen kinderen nu, ik moet er echt niet aandenken, als ik een kind zou krijge..zou het een opvoeding van niveau nul krijgen! serieus... maar jah ik kan zowiezo niet met baby's en peuters overweg..dus daar zal het ook wel aanliggen.
Mocht ik toch zwanger raken...tjah ...dan moet ik ut wel op voeden..maja met hulp moet ut toch btje lukken!!Ik zou inelk geval nooit voor abortus kiezen of adoptie!!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2003, 14:34   #44
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Was deze niet wat ouder
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2003, 18:56   #45
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by queenie
Was deze niet wat ouder
tis tegenwoordig 'in' om oude topics te uppen
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.