Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 3 June 2007, 13:21   #551
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Mwah het gaat niet eens om respect.

We hebben allen onze eigen waarheid, we geloven in onze eigen waarheid. Dus discuseren heeft geen enkele zin omdat de verhalen van gelovigen beantwoord worden met een nuchtere 'whatever' en wij gelovigen er eerder gefrustreerd van worden van dat soort kortzichtigheid/nuchterheid.

Ik zou er vrede mee hebben als er normale vragen zouden komen OVER het geloof. Vragen over het bestaan en vragen om bewijs is geen gespreksonderwerp voor gelovigen...
Jammer genoeg heet dit topic het geloof is bedacht, dus een vraag van de "ongelovigen kant" met het idee dat het geloof bestaat, en puur uit interesse over het bestaan gaan vragen is dat nogal misplaatst...niet?
 
Oud 3 June 2007, 16:11   #552
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
je kan natuurlijk ook DOORSLAAN in je serieuze "gedrag".
Alsof je doormiddel van dit forum de hele wereldbevolking kan bekeren naar het geloof of juist naar het ongeloof (om het maar even zo te noemen). en mijn reactie is trouwens ook serieus. Ik snap niet wat er mis is om een gevoel voor humor te hebben. en ik vind Insanity's opmerking op dat/dit moment grappig.
Maar ach ik denk dat humor en zelfspot niet thuis hoort in het geloof... tenminste "denk", het blijkt maar weer...(dat laatste geld trouwens ook een beetje voor die andere topic die je had gemaakt Pisang
ik heb nix tegen een grap over iets ofzo.
maar dit gaat niet zomaar over een hobby of ook maar iets waar iemand voor in staat.
Dit gaat over het leven van mensen, het begin en het eind.

over dat soort dingen maak je niet zomaar een grapje


Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Jammer genoeg heet dit topic het geloof is bedacht, dus een vraag van de "ongelovigen kant" met het idee dat het geloof bestaat, en puur uit interesse over het bestaan gaan vragen is dat nogal misplaatst...niet?
ik vind dat je gelijk hebt, maar alles wat in dit topic gebeurt is het afkraken van de andere geloven. En dat was niet echt de bedoeling van dit topic volgensmij o_O

Laatst aangepast door Apollo : 3 June 2007 om 16:13
Apollo is offline  
Oud 3 June 2007, 17:40   #553
soullover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zucht ik ga jullie een zin geven en als je die oplost heb je het ware geluk bereikt. en moet je niet meer geloven

Als een boom valt en er luistert niemand maakt hij dan geluid?
 
Oud 3 June 2007, 17:44   #554
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door soullover Bekijk Bericht
zucht ik ga jullie een zin geven en als je die oplost heb je het ware geluk bereikt. en moet je niet meer geloven

Als een boom valt en er luistert niemand maakt hij dan geluid?
Het is

Als een boom valt in het woud, en er is niemand om hem te horen, maakt hij dan geluid?
Pakspul is offline  
Oud 3 June 2007, 17:50   #555
soullover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach zolang de kern maar duidelijk is
 
Oud 3 June 2007, 18:17   #556
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

In de praktijk is er altijd wel iets wat er is om de val van de boom mee te maken. Als is het maar een eekhoorn die zich opeens afvraagt waarom al de andere bomen opeens omhoog gaan...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 3 June 2007, 19:11   #557
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
In de praktijk is er altijd wel iets wat er is om de val van de boom mee te maken. Als is het maar een eekhoorn die zich opeens afvraagt waarom al de andere bomen opeens omhoog gaan...
Ja jammer dat je dan niet aan die eekhoorn kan vragen of hij daarbij ook geluid maakte....want daar gaat het over volgens mij....
 
Oud 4 June 2007, 09:44   #558
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door soullover Bekijk Bericht
zucht ik ga jullie een zin geven en als je die oplost heb je het ware geluk bereikt. en moet je niet meer geloven

Als een boom valt en er luistert niemand maakt hij dan geluid?
als er niemand is om het waar te nemen, dan kan de boom alsnog geluid maken als hij valt. hoe kom je erachter? "onderzoek/wetenschap". je gaat naar een 2de boom, je laat hem op een of andere manier ook omvallen, als je de middelen hebt kun je het proberen te reconstrueren. op het moment dat de 2de boom om gaat vallen, zorg je dat je erbij staat, en dan hoor je zeer waarschijnlijk dat ie geluid maakt als ie valt. Als mensen dan niet geloven dat de boom geluid maakt als ie omvalt, dan doe je hetzelfde voor die mensen. wat je dus hebt gedaan is onderzoeken of het zo is, en in dit geval is het dan zo.
 
Oud 4 June 2007, 10:30   #559
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Ja jammer dat je dan niet aan die eekhoorn kan vragen of hij daarbij ook geluid maakte....want daar gaat het over volgens mij....
Ok. De eekhoorn zal het hebben geweten, ik zal het nooit weten.
Je kan nog zoveel bomen omzagen om te kijken of ze geluid maken als ze vallen, net bij die boom waar niemand bij is zou het heel anders kunnen zijn.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 4 June 2007, 10:35   #560
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Ok. De eekhoorn zal het hebben geweten, ik zal het nooit weten.
Je kan nog zoveel bomen omzagen om te kijken of ze geluid maken als ze vallen, net bij die boom waar niemand bij is zou het heel anders kunnen zijn.
Of er nou iemand bij is ja of nee, de natuurwetten veranderen niet.
Pakspul is offline  
Oud 4 June 2007, 13:13   #561
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

De natuur verandert contstant anders
insanity is offline  
Oud 4 June 2007, 13:24   #562
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
De natuur verandert contstant anders
Opzich zou dat nog weinig uitmaken, want boom valt door de klap zijn er trillingen waaruit weer geluid komt.
Pakspul is offline  
Oud 4 June 2007, 13:52   #563
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Ik heb het met mijn eigen ogen gezien,
dat jij nou bang bent voor iets dat hoger dan jou is is jou probleem.
Dit heeft niets met bang zijn te maken, ik geloof je gewoon absoluut niet.
Ik wil wel eens een röntgen foto voor en na het mirakel zien van die vriend van je.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 4 June 2007, 14:49   #564
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

zucht...
waarom kunnen mensen nooit is iets aannemen zoals het is, dat is namenlijk GELOVEN.
en wat moet je met een röntgenfoto?

ps. waarom zitten we over een boom te praten in een topic over geloof?

Laatst aangepast door Apollo : 4 June 2007 om 14:51
Apollo is offline  
Oud 4 June 2007, 15:17   #565
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

@Apollo

knul, als we alles aannemen zonder bewijs dan hadden we wel een hele enge wereld niet?
insanity is offline  
Oud 4 June 2007, 16:23   #566
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In de pers stond een interresant artikel over christenvervolging, waar iets van 100 miljoen mensen mee te maken hebben

op 1 stond Noord-Korea en voor de rest bijna alleen maar islamitische landen op vietnam na
 
Oud 4 June 2007, 16:24   #567
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

precies!
 
Oud 5 June 2007, 07:09   #568
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
In de pers stond een interresant artikel over christenvervolging, waar iets van 100 miljoen mensen mee te maken hebben

op 1 stond Noord-Korea en voor de rest bijna alleen maar islamitische landen op vietnam na
ranglijst
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 5 June 2007, 09:56   #569
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
zucht...
waarom kunnen mensen nooit is iets aannemen zoals het is, dat is namenlijk GELOVEN.
en wat moet je met een röntgenfoto?

ps. waarom zitten we over een boom te praten in een topic over geloof?
Ik zag laatst een hele grote paarse olifant door de lucht vliegen met sinterklaas op zn rug!

En met een röntgen foto zou ik wel willen zien hoe dat been er eerst uitzag en wat voor mooi stukje techniek de artsen er daarna in hebben geplaatst om dat been langer te maken
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 5 June 2007, 15:05   #570
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Ik zag laatst een hele grote paarse olifant door de lucht vliegen met sinterklaas op zn rug!

En met een röntgen foto zou ik wel willen zien hoe dat been er eerst uitzag en wat voor mooi stukje techniek de artsen er daarna in hebben geplaatst om dat been langer te maken
het heeft nix met artsen te maken ofzo.
Mijn vriend had er erg last van en ik had hem meegenomen naar een genezings dienst, daar is hij gaan bidden met de dominee en naar een tijd was zijn been aangegroeid.
In diezelfde dienst waren verlamde mensen die weer konden lopen en mensen met kanker die na de dienst geen kanker meer bleken te hebben.

En nee, die verzin ik niet zomaar.


En het voorbeeld wat jij geeft is heel anders, er is niemand die dat kan bewijzen omdat het niet gebeurt is (of er is een gestoorde wetenschapper bezig geweest).

Voor het geloof is als bewijs genezingen, engelen die gezien zijn en natuurlijk de bijbel. En om dat verzonnen te moeten hebben zou je wel heeeel veel fantasie moeten hebben (ik zeg niet dat het niet verzonnen kan zijn maar dat lijkt me sterk)
Apollo is offline  
Oud 5 June 2007, 15:49   #571
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Voor het geloof is als bewijs genezingen, engelen die gezien zijn en natuurlijk de bijbel. En om dat verzonnen te moeten hebben zou je wel heeeel veel fantasie moeten hebben (ik zeg niet dat het niet verzonnen kan zijn maar dat lijkt me sterk)
Je staat er van te kijken wat voor dingen de mensen de afgelopen duizenden jaren allemaal hebben verzonnen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 5 June 2007, 16:30   #572
Sick Boy
Lid
 
Sick Boy's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 February 2007
Locatie: Noordwijkerhout
Berichten: 180
Standaard

hier een website met onderwerpen over mensen die een bijna dood ervaring hebben meegemaakt.
Verhalen van verschillende mensen komen overeen met wat ze gezien hebben en zelf niet gelovigen kwamen (toen ze weer levend werden) gelijk tot geloof.

we hebben natuurlijk geen bewijs of het echt zo is, maar als duizenden mensen dit mee hebben gemaakt en allemaal over het zelfde vertellen is het mischien wel bewijs genoeg voor je.

hopelijk komen de niet gelovigen ooit nog is tot geloof (in dit leven)

http://nl.msnusers.com/bijnadoodervaringen
Sick Boy is offline  
Oud 5 June 2007, 17:37   #573
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
het heeft nix met artsen te maken ofzo.
Dan kun je dus ook zonder problemen de Röntgen foto's laten zien
Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Je staat er van te kijken wat voor dingen de mensen de afgelopen duizenden jaren allemaal hebben verzonnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pastafarianism


Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy Bekijk Bericht
hier een website met onderwerpen over mensen die een bijna dood ervaring hebben meegemaakt.
Verhalen van verschillende mensen komen overeen met wat ze gezien hebben en zelf niet gelovigen kwamen (toen ze weer levend werden) gelijk tot geloof.

we hebben natuurlijk geen bewijs of het echt zo is, maar als duizenden mensen dit mee hebben gemaakt en allemaal over het zelfde vertellen is het mischien wel bewijs genoeg voor je.

hopelijk komen de niet gelovigen ooit nog is tot geloof (in dit leven)

http://nl.msnusers.com/bijnadoodervaringen
Er zijn ook duizenden mensen die Elvis en 2pac hebben gezien
Pakspul is offline  
Oud 5 June 2007, 17:39   #574
soullover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

over de kwestie van de vallende boom. ik wou aantonen met die zin dat dat hetzelfde als over geloof discuseren je kan urenlang wetenschappelijke feiten boven halen maar niks kan het bewijzen. dus besteed je energie aan een goed mens te zijn en als je dat doet dan moet god je toch wel binnenlaten.
 
Oud 5 June 2007, 17:45   #575
soullover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Dan kun je dus ook zonder problemen de Röntgen foto's laten zien
http://en.wikipedia.org/wiki/Pastafarianism



Er zijn ook duizenden mensen die Elvis en 2pac hebben gezien
hahahhaha de spaghetti is our master. lol als god bestaat denk ik wel dat hij dat ook heel grappig moet vinden. komaan denken jullie nu echt dat die kerel daarboven geen gevoel voor humor heeft. Ik zou het best ruk vinden om hele dagen boven een oersaaie kerk god te spelen. God wil ook wat humor denk ik. of eens naar het voetbal kijken met een pintje in zijn handen. een peukje roken. sorry als mensen dit verkeerd opvatten maar god is waarschijnlijk wel een fijne kerel.
 
Oud 5 June 2007, 20:21   #576
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Hehehe.
Nooit geweten dat dat soort dingen bestonden...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 5 June 2007, 21:26   #577
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
In diezelfde dienst waren verlamde mensen die weer konden lopen en mensen met kanker die na de dienst geen kanker meer bleken te hebben.
Kan niet
Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
En nee, die verzin ik niet zomaar.
Die olifant verzin ik ook niet
Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
En het voorbeeld wat jij geeft is heel anders, er is niemand die dat kan bewijzen omdat het niet gebeurt is (of er is een gestoorde wetenschapper bezig geweest).
Zelfde geld voor dat "mirakel" van jou

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Voor het geloof is als bewijs genezingen, engelen die gezien zijn en natuurlijk de bijbel. En om dat verzonnen te moeten hebben zou je wel heeeel veel fantasie moeten hebben (ik zeg niet dat het niet verzonnen kan zijn maar dat lijkt me sterk)
Haha, engelen die gezien zijn...
Als ik een halve kilo paddo's naar binnen werk wil ik ook wel vreemde dingen gaan zien ja, maar omdat het dan maar als bewijs te zien gaat me toch een beetje ver
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 6 June 2007, 07:31   #578
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door soullover Bekijk Bericht
hahahhaha de spaghetti is our master. lol als god bestaat denk ik wel dat hij dat ook heel grappig moet vinden. komaan denken jullie nu echt dat die kerel daarboven geen gevoel voor humor heeft. Ik zou het best ruk vinden om hele dagen boven een oersaaie kerk god te spelen. God wil ook wat humor denk ik. of eens naar het voetbal kijken met een pintje in zijn handen. een peukje roken. sorry als mensen dit verkeerd opvatten maar god is waarschijnlijk wel een fijne kerel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:FSM_Pirates.jpg

Die vind ik ook geniaal bedacht
Pakspul is offline  
Oud 6 June 2007, 07:40   #579
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Als ik een halve kilo paddo's naar binnen werk wil ik ook wel vreemde dingen gaan zien ja, maar omdat het dan maar als bewijs te zien gaat me toch een beetje ver
Er was toen keertje een gast die droomde dat God zei dat hij met de duivel moest vechten en de volgende nacht gebeurde dat ook echt sinds dien zijn er nog steeds mensen die hem aanbidden. Dat kan ik ook als ik een hele dag aan gamen ben droom ik er over.
Pakspul is offline  
Oud 6 June 2007, 11:29   #580
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Apollo? neem je wel eens een paracetamol? tegen hoofdpijn? of ga je dan ook naar Jomanda??!! denk je nou echt dat als je naar een of andere geldklopper(dan doel ik op een soort Jomanda en niet een duur betaalde arts) gaat, dat je dan kan genezen van kanker? er wordt, jah dit geloof je niet,maar er wordt onderzoek gedaan, naar hoe kanker kan worden genezen. en hoe het wordt veroorzaakt. jah helaas geloven, gelovigen niet in wetenschap, dus ziekenhuizen en onderzoeken naar medicatie en die toestanden zijn ook blijkbaar ook niet echt. Maar ik geef je groter kans van overleven/genezen als je naar het NKI-AvL gaat, als dat je naar jomanda ofzo gaat.
 
Oud 6 June 2007, 12:49   #581
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Kan niet

Die olifant verzin ik ook niet

Zelfde geld voor dat "mirakel" van jou

Haha, engelen die gezien zijn...
Als ik een halve kilo paddo's naar binnen werk wil ik ook wel vreemde dingen gaan zien ja, maar omdat het dan maar als bewijs te zien gaat me toch een beetje ver
bij alles 'kan niet' zeggen is ook niet discussiëren
als je dat zo nodig de hele dag wilt roepen weet ik niet wat je in dit gedeelte van het forum doet
Apollo is offline  
Oud 6 June 2007, 12:55   #582
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Beste Apollo? neem je wel eens een paracetamol? tegen hoofdpijn? of ga je dan ook naar Jomanda??!! denk je nou echt dat als je naar een of andere geldklopper(dan doel ik op een soort Jomanda en niet een duur betaalde arts) gaat, dat je dan kan genezen van kanker? er wordt, jah dit geloof je niet,maar er wordt onderzoek gedaan, naar hoe kanker kan worden genezen. en hoe het wordt veroorzaakt. jah helaas geloven, gelovigen niet in wetenschap, dus ziekenhuizen en onderzoeken naar medicatie en die toestanden zijn ook blijkbaar ook niet echt. Maar ik geef je groter kans van overleven/genezen als je naar het NKI-AvL gaat, als dat je naar jomanda ofzo gaat.

Ook niet iedereen gelooft wetenschap blind
Ik zeg ook niks over kwakzalvers ofzo, maar over bidden. En mensen die je daarbij helpen.

Mensen gaan niet naar zo'n dienst met het idee daar beter te worden maar gewoon te zien wat er gebeurt.


Helaas zijn jullie te opervlakkig meer te geloven dan wat je ziet of waar rechtstreeks bewijs voor is. Ook proberen mensen zoals jullie overal een simpele (vaak onmogenlijke) oplossing voor te bedenken. Het zou kunnen dat het christendom 1 van die oplossingen is om terug te komen naar het hoofd onderwerp van deze topic, maar dan is het wel heel vreemd dat het ook echt werkt (in verband met genezen en gevoelens) vinden jullie niet?
Apollo is offline  
Oud 6 June 2007, 13:00   #583
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
bij alles 'kan niet' zeggen is ook niet discussiëren
als je dat zo nodig de hele dag wilt roepen weet ik niet wat je in dit gedeelte van het forum doet
Citaat:
dis·cus·si·ë·ren (onov.ww.)
1 van gedachten wisselen
Is het dus wel.
Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Ook niet iedereen gelooft wetenschap blind
Ik zeg ook niks over kwakzalvers ofzo, maar over bidden. En mensen die je daarbij helpen.

Mensen gaan niet naar zo'n dienst met het idee daar beter te worden maar gewoon te zien wat er gebeurt.
pavlov effect?
Citaat:

Helaas zijn jullie te opervlakkig meer te geloven dan wat je ziet of waar rechtstreeks bewijs voor is. Ook proberen mensen zoals jullie overal een simpele (vaak onmogenlijke) oplossing voor te bedenken. Het zou kunnen dat het christendom 1 van die oplossingen is om terug te komen naar het hoofd onderwerp van deze topic, maar dan is het wel heel vreemd dat het ook echt werkt (in verband met genezen en gevoelens) vinden jullie niet?
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien en dan doel ik op die vriend van jou.

Laatst aangepast door Pakspul : 6 June 2007 om 13:03
Pakspul is offline  
Oud 6 June 2007, 16:33   #584
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Is het dus wel.
Met een mager 'kan niet' win je in debatten geen prijzen (niet dat ik het wel geloof, om zomaar wat massa uit het niets te toveren heb je behoorlijke apparatuur nodig volgens mij )
Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
pavlov effect?
Dat is het dus precies niet (zegt hij).

Apollo (alleen de naam is al ketterij!), ik vind alleen een bewering van jou niet echt rechtstreeks bewijs. Op jou na heb ik er nog nooit van gehoord. Je zou toch denken dat zulke medische mirakels wel het nieuws halen?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 6 June 2007, 19:28   #585
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Beste Apollo? neem je wel eens een paracetamol? tegen hoofdpijn? of ga je dan ook naar Jomanda??!! denk je nou echt dat als je naar een of andere geldklopper(dan doel ik op een soort Jomanda en niet een duur betaalde arts) gaat, dat je dan kan genezen van kanker? er wordt, jah dit geloof je niet,maar er wordt onderzoek gedaan, naar hoe kanker kan worden genezen. en hoe het wordt veroorzaakt. jah helaas geloven, gelovigen niet in wetenschap, dus ziekenhuizen en onderzoeken naar medicatie en die toestanden zijn ook blijkbaar ook niet echt. Maar ik geef je groter kans van overleven/genezen als je naar het NKI-AvL gaat, als dat je naar jomanda ofzo gaat.
Omdat ik in een goede bui zit kan ik je vertellen dat de islam het verplicht ombij ziektes behandeld te worden door een dokter. Hihi.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 6 June 2007, 21:05   #586
Sick Boy
Lid
 
Sick Boy's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 February 2007
Locatie: Noordwijkerhout
Berichten: 180
Standaard

[QUOTE=Leh;1312760]jah helaas geloven, gelovigen niet in wetenschap, QUOTE]


Die link die ik gaf over bijna doodervaring, is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en zeggen dat die belevenissen (bij bijna dood ervaringen) met zoveel gelijksoortige kenmerken (van verhalen van mensen wat ze hebben gezien) dat er geen sprake kon zijn van toevalligheden of fantasie. En dit is niet alleen van deze tijd, maar ook van een paar honderd jaar terug.

Zelf mensen die er 100% zeker van waren dat god niet bestond, kwamen gelijk tot geloof, nadat ze een bijna dood ervaring hadden meegemaakt, omdat ze het met hun eigen ogen gezien hadden.

Je kan maken van die verhalen wat je wilt, maar als er zoveel verschillende mensen (duizenden), over verschillende jaren over het zelfde vertellen wat ze gezien hadden, dan kan het toch waar zijn.
Sick Boy is offline  
Oud 6 June 2007, 21:39   #587
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Waanbeelden? d0h.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 7 June 2007, 09:53   #588
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die mensen schijnen een soort "lichttunnel" te hebben gezien. nou weet ik niet precies hoe het zit, maar ik heb begrepen, dat die lichttunnel wetenschappelijk is verklaard. Doordat er een spot in je hersens zit, die deze lichttunnel stimuleerd, op momenten dat je bijvoorbeeld bijna dood bent. Ik heb ooit een hele docu hierover gezien, maar dat is alweer een tijdje geleden, maar wat ik nog wel weet, is dat die "lichttunnel" waardoor deze ongelovigen zijn gaan geloven, wetenschappelijk is verklaard.
 
Oud 7 June 2007, 12:48   #589
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Met een mager 'kan niet' win je in debatten geen prijzen (niet dat ik het wel geloof, om zomaar wat massa uit het niets te toveren heb je behoorlijke apparatuur nodig volgens mij )

Dat is het dus precies niet (zegt hij).

Apollo (alleen de naam is al ketterij!), ik vind alleen een bewering van jou niet echt rechtstreeks bewijs. Op jou na heb ik er nog nooit van gehoord. Je zou toch denken dat zulke medische mirakels wel het nieuws halen?

jah, mijn internet naam is gewoon omdat ik nix beters wist te verzinnen

En over het nieuws, dit soort dingen worden wel genoeg in documantaires (hoe schrijf je dat? o_O) genoemd, en het komt niet in het nieuws omdat de overheid dat niet goedkeurt. Ik weet niet waarom maar het is zo.
Als je contact zou zoeken met christenen zul je dit soort verhalen veel vaker horen horen hoor. Iniedergeval bij protestands christenen.

(dit vind ik al een stuk beter discusiëren )
Apollo is offline  
Oud 7 June 2007, 12:50   #590
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Omdat ik in een goede bui zit kan ik je vertellen dat de islam het verplicht ombij ziektes behandeld te worden door een dokter. Hihi.

En onherstelbare ziektes dan?

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Die mensen schijnen een soort "lichttunnel" te hebben gezien. nou weet ik niet precies hoe het zit, maar ik heb begrepen, dat die lichttunnel wetenschappelijk is verklaard. Doordat er een spot in je hersens zit, die deze lichttunnel stimuleerd, op momenten dat je bijvoorbeeld bijna dood bent. Ik heb ooit een hele docu hierover gezien, maar dat is alweer een tijdje geleden, maar wat ik nog wel weet, is dat die "lichttunnel" waardoor deze ongelovigen zijn gaan geloven, wetenschappelijk is verklaard.
De verhalen gaan een stuk verder dan een opervlakkige 'lichttunnel'
Somige mensen stijgen bijvoorbeeld op uit hun lichaam, zien zichzelf daar onder dood liggen en zien ook andere geesten (dode mensen dus).

Het is ook wel erg toevallig dat er 100e mensen zijn met een bijna dood ervaring die als enige wetenschappelijke rede "fantasie" heeft allemaal de zelfde 'fantasie' hebben.

ps. ik heb daar ook een paar documantaire over gezien jah

Laatst aangepast door Apollo : 7 June 2007 om 12:54
Apollo is offline  
Oud 7 June 2007, 12:56   #591
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
En onherstelbare ziektes dan?
verwacht je nu het antwoord dat ze dan wel gaan bidden? Dan gaan ze volgens mij alsnog naar de dokter toe
Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
De verhalen gaan een stuk verder dan een opervlakkige 'lichttunnel'
Somige mensen stijgen bijvoorbeeld op uit hun lichaam, zien zichzelf daar onder dood liggen en zien ook andere geesten (dode mensen dus).

Het is ook wel erg toevallig dat er 100e mensen zijn met een bijna dood ervaring die als enige wetenschappelijke rede "fantasie" heeft allemaal de zelfde 'fantasie' hebben.

ps. ik heb daar ook een paar documantaire over gezien jah
Als een paar paddestoelen je al kabouters kunnen laten zien dan kan de dood dat ook wel.
Pakspul is offline  
Oud 7 June 2007, 13:58   #592
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
En onherstelbare ziektes dan?



De verhalen gaan een stuk verder dan een opervlakkige 'lichttunnel'
Somige mensen stijgen bijvoorbeeld op uit hun lichaam, zien zichzelf daar onder dood liggen en zien ook andere geesten (dode mensen dus).

Het is ook wel erg toevallig dat er 100e mensen zijn met een bijna dood ervaring die als enige wetenschappelijke rede "fantasie" heeft allemaal de zelfde 'fantasie' hebben.

ps. ik heb daar ook een paar documantaire over gezien jah
het lijkt me wel een beetje sterk dat je zonder ogen jezelf kunt zien. tegenwoordig heb je een lichaam nodig om dingen te kunnen waarnemen. die waarneming wordt geregelt in je koppie.
zonder ogen ben je blind. zonder neus kan je niet ruiken, zonder tong kan je niet proeven etc. dus het "uittreden uit het lichaam" klinkt mij onwaarschijnlijk in de oren.
 
Oud 7 June 2007, 23:14   #593
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
En over het nieuws, dit soort dingen worden wel genoeg in documantaires (hoe schrijf je dat? o_O) genoemd, en het komt niet in het nieuws omdat de overheid dat niet goedkeurt. Ik weet niet waarom maar het is zo.
Heb je een bron voor het beleid van de overheid op dat gebied, of heb je dat ook weer van andere mensen gehoord? Politiek was ook niet te spreken over de donorshow (om maar een voorbeeld te geven, iedere weldenkende Nederlander wist toch wel dat ze zoiets niet konden verbieden).
Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Als je contact zou zoeken met christenen zul je dit soort verhalen veel vaker horen horen hoor. Iniedergeval bij protestands christenen.
Die cChristenen vind ik dan ook niet echt objectieve bronnen. Ik hoor van evenveel scepticisten dat het nooit kan. Wie moet ik geloven? 'De Christenen, want zij hebben gelijk' vind ik hier geen sterk argument.
Citaat:
Origineel gepost door Leh
het lijkt me wel een beetje sterk dat je zonder ogen jezelf kunt zien. tegenwoordig heb je een lichaam nodig om dingen te kunnen waarnemen. die waarneming wordt geregelt in je koppie.
Noemen ze uittreding. Check Wikipedia
Voor een uitgebreide versie (incl BDE's), zie de Engelse versie. 'Uiteraard' staat er op beide taalversies dat er geen concreet wetenschappelijk bewijs voor is (al moet je voor de bronnen daarvoor zelf maar kijken).
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 12 June 2007, 11:58   #594
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

wat vinden jullie wel geloofwaardig? een stukje papier waarbij je moet aannemen dat wat daar op staat geloofwaardig is?
of een of andere wetenschapper waar je nog nooit van hebt gehoort?

als k jullie hoor geloven jullie het nog geeneens als jullie het zelf zouden zien..
Apollo is offline  
Oud 12 June 2007, 12:06   #595
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
wat vinden jullie wel geloofwaardig? een stukje papier waarbij je moet aannemen dat wat daar op staat geloofwaardig is?
of een of andere wetenschapper waar je nog nooit van hebt gehoort?

als k jullie hoor geloven jullie het nog geeneens als jullie het zelf zouden zien..
Jezus van Nazareth of Flipjan de wetenschapper, ik heb die eikels allebei niet gezien en om eerlijk te zijn zal het me ook een reet interesseren wie ze zijn, het gaat om de informatie.

Als ik tegen jou zeg dat de zwaartekracht een hoax is en meneer X uit land Y zegt dat zwaartekracht echt zo is moet je mij dan geloven omdat je wel van mij hebt gehoofd?
Pakspul is offline  
Oud 12 June 2007, 14:44   #596
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Jezus van Nazareth of Flipjan de wetenschapper, ik heb die eikels allebei niet gezien en om eerlijk te zijn zal het me ook een reet interesseren wie ze zijn, het gaat om de informatie.
Waarom zou je de een wel geloven en de ander niet dan?
Geloof het dan allebei niet of allebei wel.

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Als ik tegen jou zeg dat de zwaartekracht een hoax is en meneer X uit land Y zegt dat zwaartekracht echt zo is moet je mij dan geloven omdat je wel van mij hebt gehoofd?
Dat volg ik even niet. Maar waarom zou ik het niet geloven?
Zwaartekracht ervaar ik zelf en in dat verhaal zou waarschijnlijk een kern van waarheid zitten als die wetenschapper dat verteld.

Ik zeg ook niet dat ik van de bijbel alles blindelings geloof ofzo hoor

Laatst aangepast door Apollo : 12 June 2007 om 15:14
Apollo is offline  
Oud 13 June 2007, 06:44   #597
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Waarom zou je de een wel geloven en de ander niet dan?
Geloof het dan allebei niet of allebei wel.
als je de middelen hebt, dan kan je zelf onderzoeken of dingen zijn zoals ze zijn. dus als je de ideeen van een wetenschapper in twijfel trekt, dan moet je bewijzen dat hij ongelijk heeft, als hij dan ook ongelijk heeft, en jij hebt dat duidelijk bewezen. Dan zal hij je waarschijnlijk de hand schudden. Echter wat er is gebeurd bij het geloof... nou jah dat weet je zelf wel.
trouwens, wetenschappers hadden niet de intensie om het geloof in twijfel te trekken. ze gingen gewoon uitzoeken waarom die dingen gebeurde die in de bijbel staan, en waarin mensen geloven, tja en als je dan ontdekt dat de dingen toch anders zijn...
 
Oud 13 June 2007, 13:42   #598
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
1 ik weet het, deze topic is vrij dood... maar ik wil er weer wat leven in blazen.

2 Hadden Adam en Eva een navel??
1. o, ok

2. dit is net zoiets als de vraag, wie er eerder was; de kip of het ei.kijk op een gegevenmoment ging de mens boshoenders houden die kruisden ze met elkaar tot er op een gegeven moment zo'n beest is dat een ei legt met daarin het beest dat later kip wordt genoemd. dit is net zoiets. de voorouders van de homosapiens sapiens, of hoe je dat ook spelt, was geen buideldier of eierleggend zoogdier, dus ja het had een duidelijke navel. eigenlijk had adam voor hij een relatie had met eva, zoals we dat vandaag de dag noemen, een relatie met een roodharige dame waar ik de naam van kwijt ben, maar daar ging hij niet mee omdat hij haar een te krachtige persoonlijkheid vond hebben, hij wilde een meer onderdanige vrouw dus koos hij eva.
 
Oud 13 June 2007, 14:27   #599
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Adam en eva zijn sprookjesfiguren en antwoord op de vraag van kip en ei is er niet, maar wat ik wel aannemelijk vind klinken is dat de bacterien eerst een sperma cel en een ei in zich hadden en dan bij paring kozen wat ze zouden worden, maar er was iets wat me even ontschoten is zal het weer keer opzoeken, maar het bleek makkelijker te zijn dat er 1 ei was en miljarden spermacellen zodoende konden ze elkaar makkelijker vinden of was de kans dat het ei gevonden zou worden groter.
Pakspul is offline  
Oud 13 June 2007, 14:54   #600
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Adam en eva zijn sprookjesfiguren en antwoord op de vraag van kip en ei is er niet, maar wat ik wel aannemelijk vind klinken is dat de bacterien eerst een sperma cel en een ei in zich hadden en dan bij paring kozen wat ze zouden worden, maar er was iets wat me even ontschoten is zal het weer keer opzoeken, maar het bleek makkelijker te zijn dat er 1 ei was en miljarden spermacellen zodoende konden ze elkaar makkelijker vinden of was de kans dat het ei gevonden zou worden groter.
dat zijn ze indd, adam en eva. (denk ik teminste)
Het verhaal is niet letterlijk bedoelt, dus waarschijnlijk hebben ze ook niet echt bestaan
Apollo is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:02.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.