Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 February 2003, 22:19   #1
Geqxon
Lid
 
Geregistreerd op: 2 October 2001
Berichten: 5
Standaard [school] Iedereen haat me.

Vandaag het laatste lesuur krijgen we de cijfers terug van een so. Er waren van de 28 leerlinen 4 leerlingen in totaal met een onvoldoende. Ik had er hard voor geleerd, en had een 10. Dat is bijzonder hoog voor mij voor duits. Ik zat zo dus van "pfffff, maar een 10, ik wil opseminst een 10+, laag man" beetje te dollen. Maar zo'n meisje achter me begon opeens volop te zeiken dat ik blij moest zijn enzo en toen begon heel de klas op mij te zeiken. Ik moet eerlijk zijn, ik heb dit al eens paar keer eerder gedaan. Toen zei 1 gozer tegen mij: Ik ben gelukkig niet blijven zitten (op macho toon). Ik ben dus blijven zitten en ben zo al mijn vrienden kwijt geraakt (hun mogen bv. het schoolplein al af). Ik werdt toen opeens heel erg emotioneel van die kut opmerking. Toen zijn die duits docente tegen mij: Ja zo voelen de andere zich ook hoor. Wat een blonde muts, als je alles kwijtraakt dat je lief is, en na 1000ende terapeuten moet, ben je toch iets verdrietiger dan dat je een slecht cijfer haalt.

Maar nu begint het pas: iedereen bleef op mij doorzeiken, dus ik zei gewoon: "rot toch op, ik heb hier geen zin in" en ben de les uit gegaan. Daarna even ziek gemeldt, en naar huis gegaan. Mijn moeder denkt dat ik ziek was. Morgen kom ik dus op school, en ik weet zeker dat iemand het gaat vertellen mijn mentor (gelijk het eerste uur). Die vertelt het aan mijn ouders en dan hebben we de katten aan het dansen. Dan haat iedereen mij, mijn mentor, mijn ouders en mijn klasgenoten haten mij.

Morgen moet ik dus lekker naar school, maar heb ik daar zin in: nee. Ik weet niet waarom ik steeds zeg zo van "o das laag, opzeminste een 9". Ik denk dat het zelf komt door macht. Ik zeg 1 ding en iemand is boos. Dat is gewoon pure macht. Bij mij moet je hemel en aarde verschuiven om mijn humeur te veranderen. De enige mensen die dat kunnen zijn mijn ouders, mentor en die jongen van dat "Ik ben niet blijven zitten". Ik denk zelf dat dit de grootste reden is dat ik het telkens weer zeg dat ik het cijfer laag vindt. Ik weet het zelf ook niet echt.


Sorry dat ik dit topic plaats, ik wil niet getroost worden maar het moet er gewoon even uit. Het voelt ook gewoon goed. Dank jullie wel.
__________________
Doei.
Geqxon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 22:22   #2
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja tegen mij zeggen ze ook altijd van als ik goeie cijfers haal van ja jij bent blijven zitten. Moe je gwoon zeggen van: waarom denk je dat ik ben blijven zitten dan
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 22:26   #3
Geqxon
Lid
 
Geregistreerd op: 2 October 2001
Berichten: 5
Standaard

Nee sorry ik denk dat je het niet begrijpt.

Ik had dus ruzie met de klas, en toen zij die jongen: "Ja ik ben gelukkig niet blijven zitten" (dus niet dat ik daarom een hoger cijfer heb, maar gewoon als beledigende opmerking).
__________________
Doei.
Geqxon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 22:27   #4
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mja je moet die kindertjes gwoon laten zien wie de baas is. Je moet je niet opkroppen, want daar krijg je zooi van. Je moet ze duidelijk laten zien wie de baas is en dat ze hun bek moeten houden tegen je. Ik had in t begin ook wel probs met me klas maar nu weten ze wel dat ze niet met mij moeten ouwehoeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 22:29   #5
Geqxon
Lid
 
Geregistreerd op: 2 October 2001
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ook een beledigende opmerking terug gemaakt, die alleen hij en ik snappen. En vertrouw me, die belediging kwam hard aan
__________________
Doei.
Geqxon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 22:31   #6
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn meerdere oplossingen, die je kunt combineren

- Geen waarde aan een opmerking van iemand waar je niks om geeft, hechten...
- wel horen, niet luisteren (zelfde als 1 eigenlijk)
- wat rickclan zei...laten merken dat je het niet normaal vindt dat iemand zoiets zegt...
-
-
-
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 23:00   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Je moet ook niet denken dat je ouders boos zullen zijn, omdat je uit de les bent gelopen toen je je eigenlijk gekwetst voelde en het idee kreeg dat je hele klas tegen je is. Het zijn je ouders en hoe vervelend ze soms ook kunnen zijn, toch houden ze van je. Ze zullen, als ze horen wat er gebeurd is, eerder boos worden op die klasgenoten dan op jou. Zeker als dit een tijdje aanblijft. Als je mentor boos op je wordt zou ik maar eens naar een meerdere van hem stappen, want dat is echt niet normaal. Jij bent degene die hier onterecht behandeld wordt en niet die stomme klasgenoten van je. Je mentor moet dat inzien en dus juist die klasgenoten van je te horen geven dat wat ze doen niet kan. ALs hij dat niet doet, dan is hij geen goede tutor.

Je moet ook niet denken dat de hele klas tegen je is. Er is altijd wel iemand in de klas die niet meedoet aan dit soort praktijken en dus ook gewoon niet tegen jou is. Dan heb je ook nog meelopers die eigenlijk niets tegen je hebben, maar anar alle waarschijnlijkheid die 'macho' gozer steunen in zijn doen en laten om zelf niet de pineut te zijn. Je moet je niets van deze zielige figuren aantrekken en onthouden dat JIJ degene bent die hier sterker uit zal komen en niet die lamme figuren die denken dat ze 'stoer' zijn en 'erbij' horen.

Luister niet naar de tip van RickClan om te laten zien wie de baas is. Dit is heel dom en het getuigd wederom dat deze jongen weinig aandacht heeft besteed aan zijn antwoord. Door te laten zien wie de baas is komen deze 'macho' jongens juist in opstand tegen je en dan sta je er zeker alleen voor. Je moet kwaad niet met kwaad vergelden spreekt een zeer duidelijk en goed gezegde.

Veel succes verder en onthou dat jij boven die onbenullige gozers staat...
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 23:42   #8
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: [school] Iedereen haat me.

Citaat:
Originally posted by Geqxon

Morgen moet ik dus lekker naar school, maar heb ik daar zin in: nee. Ik weet niet waarom ik steeds zeg zo van "o das laag, opzeminste een 9". Ik denk dat het zelf komt door macht. Ik zeg 1 ding en iemand is boos. Dat is gewoon pure macht. Bij mij moet je hemel en aarde verschuiven om mijn humeur te veranderen. De enige mensen die dat kunnen zijn mijn ouders, mentor en die jongen van dat "Ik ben niet blijven zitten". Ik denk zelf dat dit de grootste reden is dat ik het telkens weer zeg dat ik het cijfer laag vindt. Ik weet het zelf ook niet echt.


Sorry dat ik dit topic plaats, ik wil niet getroost worden maar het moet er gewoon even uit. Het voelt ook gewoon goed. Dank jullie wel.
Aan de ene kant ben je er trots op dat je een hoge cijfers haalt, maar tegelijk vind je het eigenlijk niet iets meer als "normaal".
Het is streelt natuurlijk je ego als anderen dat ook normaal van je vinden. Dan ben je "slim" etc, das nooit slecht. (
Makkelijkste manier om andere te laten weten dat je het normaal vind (van jezelf) is door van dat soort kleine opmerkingetjes te maken.
Zij (de klas) ergeren aan jouw omdat je iets hebt wat zij niet hebben/kunnen (hoog cijfer). Zeker als je het ook nog normaal vind dat je een hoog cijfer hebt. (irritant vinden hun dat dan natuurlijk)
Die "macht" die je hebt is beetje relatief he.
Dat hangt voor een groot deel af van de ander die waarde geeft aan een opmerking van jouw.
"Bij mij moet je hemel en aarde verschuiven om mijn humeur te veranderen."
ehh jah... ...muur/masker.
maar maakt niet uit bij sommige werkt ut bij andere niet.
Maar let op wat je macht noemt, dat soort dingen hebben een neiging tot een vervelende terugslag als je er (teveel) vanuit gaat dat je het hebt.

Verder vind je het waarschijnlijk een manier van macht om als je een laag cijfer haalt te laten zien dat het je niet raakt. Want andere kunnen er zo pissig etc om worden. Emotioneel raakt het jouw niet dus dat is controle over jezelf en dat is weer macht.

ook sorry voor deze reply.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 23:50   #9
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bazzemans
-/- [knip]
Veel succes verder en onthou dat jij boven die onbenullige gozers staat...
Ik heb helemaal met Bazzemans eens.

je hebt goed gedaan door
- Ruzie te ontwijken door weg te gaan uit de klas
- ziek melden en niet zomaar weg gaan

Als je mentor vind dat je het niet goed gedaan hebt door weg te gaan dan kan je
- goed vertellen/uitleggen waarom je wegging
of - zeggen dat je het volgende keer niet meer zal doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 23:56   #10
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Ik heb helemaal met Bazzemans eens.

je hebt goed gedaan door
- Ruzie te ontwijken door weg te gaan uit de klas
- ziek melden en niet zomaar weg gaan

Als je mentor vind dat je het niet goed gedaan hebt door weg te gaan dan kan je
- goed vertellen/uitleggen waarom je wegging
of - zeggen dat je het volgende keer niet meer zal doen.
Dan zou ik voor die eerste optie gaan, want de volgende keer kan je dan ook in plaatsv an direct naar huis lopen nog langs je mentor om te vertellen dat de situatie zich weer voordoet en dat jij net zo goed als al die andere etters recht hebt op een fatsoendelijke behandelinge.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 06:45   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
Als je mentor vind dat je het niet goed gedaan hebt door weg te gaan dan kan je
- goed vertellen/uitleggen waarom je wegging
of - zeggen dat je het volgende keer niet meer zal doen.
Mentors zijn je om je te helpen met problemen op school. Ik dacht eerst ook dat ik geen flikker zou hebben aan me mentrix, omdat ze me frans lerares is (zegt genoeg denk ik ), maar ze valt echt reuze mee en luistert naar je probs enzow. Zou me stug lijken als de mentor van geqxon dat nie zou doen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 10:13   #12
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uhm ik vraag me af of ze je haten als je zulke opmerkingen geeft hoor zal toch niet bij mij op school zeggen veel leerlingen dat en ik vind het eigenlijk alleen wel grappig..... er zijn heus wel mensen die minder serieus naar deze opmerkingen van jou aankijken hoor echt..

ik hoop dat je laat horen het vandaag is gegaan... succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 10:33   #13
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat helpt is gewoon niet zeggen wat voren cijfer je hebt, of er in ieder geval niet mee op gaan scheppen. ik doe dat zelf ook en weet dat het moeilijk is om te niet te laten merken dat je ergens een 10 voor hebt gehaald, maar ik zit opzich wel in het zelfde schuitje

ik heb havo gedaan + 1 jaar heao en nu zit ik op een mbo, een beetje te laag voor mij, maar de cijfers zijn goed, niks lager dan een 7 (voor de niet computer vakken) alleen ga ik der niet mee opscheppen, ik zeg gewoon wat ik heb en ga niet zeiken dat het eigenlijk hoger moet zijn, want ik weet toch wel dat ik niet veel hoger zou halen
ook als je goed leert kan je dat gewoon zeggen, dus gewoon zeggen dat je die avond daar voor een paar uur hebt geleerd en daarom een hoog cijfer hebt gehaald en niet omdat je bent blijven zitten, je doet dit jaar iets en daar moet je trots op zijn
wat andere kinderen in je klas zeggen moet je je gewoon weinig van aan trekken

dat iedereen je haat das denk ik niet zo, je ouders zullen je in ieder geval niet haten, zo zijn ouders nou eenmaal niet, ze steunen je in alles wat je doet en vinden het juist fijn als je hoge cijfers haalt, alleen zullen ze boos op je zijn dat je dat het jaar der voor niet hebt gedaan.
je mentor zal je ook wel niet haten, ze zal alleen niet willen dat je zonder ziek te zijn naar huis gaat en zal je daar ook wel over aan spreken, maar als je gewoon zegt dat je het beu bent om de hele tijd het zwarte schaap van de klas te zijn, dan moet ze dat wel begrijpen
je mede klas genoten vinden je alleen maar een arogante bal en dat zou ik ook vinden als je gaat opscheppen over je 10, ze zullen je niet haten dat je hogere cijfers hebt

dus gewoon niet meer opscheppen over je cijfers en dan moet het een stukkie beter gaan en in de pauze's bij je oude klasgenoten gaan zitten, dan moet je jezelf al een stukkie beter voelen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 10:48   #14
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
wat helpt is gewoon niet zeggen wat voren cijfer je hebt, of er in ieder geval niet mee op gaan scheppen. ik doe dat zelf ook en weet dat het moeilijk is om te niet te laten merken dat je ergens een 10 voor hebt gehaald, maar ik zit opzich wel in het zelfde schuitje

ik heb havo gedaan + 1 jaar heao en nu zit ik op een mbo, een beetje te laag voor mij, maar de cijfers zijn goed, niks lager dan een 7 (voor de niet computer vakken) alleen ga ik der niet mee opscheppen, ik zeg gewoon wat ik heb en ga niet zeiken dat het eigenlijk hoger moet zijn, want ik weet toch wel dat ik niet veel hoger zou halen
ook als je goed leert kan je dat gewoon zeggen, dus gewoon zeggen dat je die avond daar voor een paar uur hebt geleerd en daarom een hoog cijfer hebt gehaald en niet omdat je bent blijven zitten, je doet dit jaar iets en daar moet je trots op zijn
wat andere kinderen in je klas zeggen moet je je gewoon weinig van aan trekken

dat iedereen je haat das denk ik niet zo, je ouders zullen je in ieder geval niet haten, zo zijn ouders nou eenmaal niet, ze steunen je in alles wat je doet en vinden het juist fijn als je hoge cijfers haalt, alleen zullen ze boos op je zijn dat je dat het jaar der voor niet hebt gedaan.
je mentor zal je ook wel niet haten, ze zal alleen niet willen dat je zonder ziek te zijn naar huis gaat en zal je daar ook wel over aan spreken, maar als je gewoon zegt dat je het beu bent om de hele tijd het zwarte schaap van de klas te zijn, dan moet ze dat wel begrijpen
je mede klas genoten vinden je alleen maar een arogante bal en dat zou ik ook vinden als je gaat opscheppen over je 10, ze zullen je niet haten dat je hogere cijfers hebt

dus gewoon niet meer opscheppen over je cijfers en dan moet het een stukkie beter gaan en in de pauze's bij je oude klasgenoten gaan zitten, dan moet je jezelf al een stukkie beter voelen
helemaal mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 12:31   #15
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

sinds wanneer kun je een 10+ halen?
10 is tog het hoogste ?

*fluit fluit*
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 15:48   #16
tourniquet
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

helaba!!!
euhmm tja ni simpel offcourse ma als gij nu is wa minderd met over u punte te "prate"
dan zulle zun z'on opmerkingen ni geven he
en als ze da wel blijve doen zet u dan bove hen
zoek nieuwe vrienden andere mense
en u oude vrienden zulde biute de school nogwel zien zeker
veel geluk
xxxxxxxxxxxxxxx
Citaat:
this world is a cruel place and we are only here to lose so before life tears us apart let death bless me with you
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.