Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 March 2007, 12:09   #51
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down plur op met je klotegezwets, astrid

astrid natuurlijk zitten psychologen en psychiaters er wel eens naast met ideeen, opvattingen en uitspraken, daarom moeten deze mensen ook een zware opleiding volgen, daarbij is niet iedereen geschikt.

Maar als je het nou allemaal echt zo erg vind,
wat doe je dan in eierkoekenkonings naam op het forum van leerlingen.com?
moge deze heer u genadig zijn, salou!
 
Oud 20 March 2007, 12:22   #52
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard Beton

Beton is net als zoveel andere scholieren niet geïnteresseerd in deze topic en zoekt er van alles achter!

Terwijl het onderwijs toch één van de grootste en makkelijkste afzetmarkten is voor de psychiatrie en de farmacie!
Amfetamine-achtige middelen die zwaarder zijn dan cocaïne worden er in grote getalen verstrekt aan jongeren, jullie leerstof en medisch dossiers worden verpest en enkele jongeren die nu nog vrolijk om je heen huppelen zullen straks voor jaren aan de psycho-trope drugs worden gezet!
In Nederland gebruikt nu gemiddeld 1 op de 5.5
En dan word er ook nog van alles achter mijn teksten gezocht,
Alsof ik van een andere planeet kom of zo!

Draai de rollen maar eens om.
De echte gevaarlijke gekken zitten in jouw apotheek met hun reclamemateriaal en pillen, in je huisartsenpraktijk, via de media, bibliotheek, beïnvloeden van leraren en ga zo maar door...

Vele lezers op dit forum laten de psychiatrie lekker over zich heen komen op alle mogelijke manieren en dan zeg ik een keer wat -wat ook nog waar is- en krijg ik vervolgens allerlei zeer afkeurende reacties wat ik hier in godsnaam te zoeken heb op dit forum enz!!!

Beetje onterecht vind je niet?

Maar je kunt deze waarschuwingen over de psychiatrie natuurlijk ook onthouden voor je vrienden en vriendinnen die dit niet lezen.
Doe je nog iets voor een ander.

Of je slaat deze topic gewoon over en denkt verder lekker alleen maar aan jezelf.

groetjes
Astrada is offline  
Oud 20 March 2007, 12:26   #53
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

astrid doe er wat aan en ga in de politiek. als er zoveel mensen medicatie gebruiken;

Citaat:
(meer dan 3.3 miljoen Nederlanders aan de verdovende middelen! Slaappillen , A.D. , Antipsychotica en andere rotzooi!!!!
In Frankrijk was het bijna 1 op 2 !!!)
zou er dan wat mis zijn met de mensen die medicatie vestrekken? Ik denk dat er eerder wat mis is met de mensen die dat gezooi allemaal doorslikken. Daarnaast is er vast en zeker een oorzaak bij die mensen zelf of het milieu waarin deze mensen bestaan, met mileu bedoel ik gezinssituatie's mensen met trauma's, senario's die zich in de naaste omgeving van de persoon hebben afgespeelt.

astrid, fred heeft zijn woordje gedaan.
en nu wegwezen ik ben je zat astrid!

freddy.
 
Oud 20 March 2007, 12:38   #54
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Beton is net als zoveel andere scholieren niet geïnteresseerd in deze topic en zoekt er van alles achter!
ik heb zelf ook op dit moment te maken met psychologen vanwegen mijn ziekte cvs het zou psychies zijn. En wat ik wel interessant vind is dat ze probeeren te denken wat jij zou denken en daar direct een feit van hun mening over jou maken. ik denk dat astrid een zeer goede slechte psycholoog zou kunnen zijn zeker nu ik deze k*t uitspraak ter spraken is gebracht.
 
Oud 9 April 2007, 04:22   #55
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Omdat ik zelf me met liefde verdiep in de psychologie zal ik maar heel wijs voorlopig even niet op Astrada reageren..

Want immers is het volgens haar toch allemaal oplichting, en 1 van de kernpunten van psychologie is communicatie.

Praten bijvoorbeeld over je probleem.

Maar ja, daar gelooft ze dus niet in,.. dus heeft het ook geen zin om hier op in te gaan.


Toch???
 
Oud 9 April 2007, 04:28   #56
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Beton is net als zoveel andere scholieren niet geïnteresseerd in deze topic en zoekt er van alles achter!

Terwijl het onderwijs toch één van de grootste en makkelijkste afzetmarkten is voor de psychiatrie en de farmacie!
Amfetamine-achtige middelen die zwaarder zijn dan cocaïne worden er in grote getalen verstrekt aan jongeren, jullie leerstof en medisch dossiers worden verpest en enkele jongeren die nu nog vrolijk om je heen huppelen zullen straks voor jaren aan de psycho-trope drugs worden gezet!
In Nederland gebruikt nu gemiddeld 1 op de 5.5
En dan word er ook nog van alles achter mijn teksten gezocht,
Alsof ik van een andere planeet kom of zo!

Draai de rollen maar eens om.
De echte gevaarlijke gekken zitten in jouw apotheek met hun reclamemateriaal en pillen, in je huisartsenpraktijk, via de media, bibliotheek, beïnvloeden van leraren en ga zo maar door...

Vele lezers op dit forum laten de psychiatrie lekker over zich heen komen op alle mogelijke manieren en dan zeg ik een keer wat -wat ook nog waar is- en krijg ik vervolgens allerlei zeer afkeurende reacties wat ik hier in godsnaam te zoeken heb op dit forum enz!!!

Beetje onterecht vind je niet?

Maar je kunt deze waarschuwingen over de psychiatrie natuurlijk ook onthouden voor je vrienden en vriendinnen die dit niet lezen.
Doe je nog iets voor een ander.

Of je slaat deze topic gewoon over en denkt verder lekker alleen maar aan jezelf.

groetjes


Sorry, ik kan het toch niet laten te reageren op je..

Maar uhm.. ik heb nog nooit tijdens mijn opleidingen en als scholier zijnde een psycholoog aan me broek gehad of diens medicatie.

DUS WAAR HEB JE HET OVER ???




"psycho-trope drugs"

Hmz.. klinkt interesant.
Iets voor de Psychonauten onder ons?
(Mensen die middelen gebruiken waarvan ze in een 'trip' belanden)



Ow, we moeten al onze vriendjes en dinnetjes vertellen niet naar een psychiator te gaan ???

Jups dat helpt.. ik ken verkrachtings slachtoffers die anders heel veel baat gehad hebben om er met iemand over te praten die daarvoor opgeleid is.
Volgende keer zal ik wel tegen ze zeggen: "Verkracht? Tja pech gehad, maar van Astrada mag je geen profesionele hulp zoeken dus zoek het lekker zelf maar uit enne sterkte ermee"
 
Oud 10 April 2007, 15:04   #57
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Wiz;
Maar uhm.. ik heb nog nooit tijdens mijn opleidingen en als scholier zijnde een psycholoog aan me broek gehad of diens medicatie.
DUS WAAR HEB JE HET OVER ???
Astrada;
De kans is ook minder dan 20 procent dat jou het zal overkomen, maar let maar eens goed op wat er wel met elke vijfde persoon in jouw omgeving gebeurt.

Wiz;
Ow, we moeten al onze vriendjes en dinnetjes vertellen niet naar een psychiator te gaan ???
Jups dat helpt.. ik ken verkrachtings slachtoffers die anders heel veel baat gehad hebben om er met iemand over te praten die daarvoor opgeleid is.
Volgende keer zal ik wel tegen ze zeggen: "Verkracht? Tja pech gehad, maar van Astrada mag je geen profesionele hulp zoeken dus zoek het lekker zelf maar uit enne sterkte ermee"
Astrada;
Oorzaken definieren en op lossen zit er niet in voor de psycholoog en psychiater omdat deze methoden niet tot hun deskundigheid gerekend kunnen worden.
Behandeling van de symptomen door een psycholoog of psychiater kan wel, maar word in het overgrote deel van de gevallen verkeerd uitgevoerd door dat de kinderen een fantasie-psychische ziekte krijgen aangesmeerd en zelfs onder de harddrugsvergelijkbare chemicaliën worden gestopt!
Wat overblijft is een psycholoog of psychiater die uitsluitend een luisterend oor kan en feitelijk mag bieden.
En daar hoef je geen deskundige voor te zijn.
Ik denk zelfs dat een psycholoog hier slechter in scoort dan de gemiddelde mens, omdat bevestigend begrijpen nogal moeilijk kan zijn voor iemand die vol zit met verkeerde informatie over het menselijk brein.
En moet je nagaan wat een psy of pso kost...

Wiz;
Jups dat helpt.. ik ken verkrachtings slachtoffers die anders heel veel baat gehad hebben om er met iemand over te praten die daarvoor opgeleid is.
Volgende keer zal ik wel tegen ze zeggen: "Verkracht? Tja pech gehad, maar van Astrada mag je geen profesionele hulp zoeken dus zoek het lekker zelf maar uit enne sterkte ermee"
Astrada;
Verkrachtingsslachtoffer zijn zou iets verschrikkelijks moeten zijn neem ik direct aan.
En natuurlijk kun je wel naar een psycholoog gaan maar ga nooit in op het opleidingsniveau en de professionaliteit van deze persoon.
Het kan zeer gevaarlijk zijn als deze pseudo-kennis op jou toe gepast gaat worden!
Zoek het zelf maar eens uit dan zul je er achter komen dat hij of zij niets meer of minder weten dan jij of ik.
Voor hulp is het beter en veiliger om naar vrienden, familie of niet-psychiatrisch ingestelde vrijwilligers te gaan, dit is een feit, het is niet anders.

Astrada
Astrada is offline  
Oud 10 April 2007, 16:37   #58
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

kuch kuch...
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline  
Oud 10 April 2007, 20:56   #59
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Sorry Astrada, maar ik ben het niet helemaal met je eens!! Mijn moeder is depressief, en ik kan je vertellen dat wij thuis zonder die psych behoorlijke problemen hadden gekregen!!

Het ging thuis niet goed, zo slecht zelfs dat ik een poos ergens anders heb gewoond!! En toen mijn moeder bij een psych ging lopen ging het opeens veel beter met haar.. Dus ik ben het absoluut niet met je eens!! Mede door deze en een andere ervaring met mijn broertje!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 10 April 2007, 21:33   #60
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En dan te bedenken dat ik serieus overwoog om een opleiding te doen om psychische hulp te kunnen bieden aan mijn medemens.

Word ik dus hier bij voorbaat al door Astradaatjeleefjenog uitgemaakt voor een hard drugs dealer, oplichter, en iemand die de problemen alleen maar erger zal maken.

Hmz..
Fijn dat je zo over mij denkt!

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 11 April 2007 om 01:03 Reden: Mag wel in een gewoon lettertype
 
Oud 12 April 2007, 20:55   #61
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Moby92 Bekijk Bericht
Wat is eigenlijk het nut van al deze informatie?...

Hierbij spreek ik voor mezelf.. maar als ik die grote lappen tekst zie, heb ik meteen geen zin meer om te gaan kijken waar het over gaat. Vat de boel is netjes samen ^_^
Topic opener is gestoord en heeft een psych nodig, alleen gelooft ze niet in hun
 
Oud 22 May 2007, 14:20   #62
MoonG
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi beste scholieren

Hier spreekt een oplichter, net afgestudeerd sinds een jaar en werkzaam als....

Juistja ik ben psycholoog. Ik kwam dit berichtje tegen op het sante forum en ik verbaasde mij hier ernstig over. Normaal gesproken zou je zeggen: wees slim, niet reageren maar toch ze valt de psychische en medische wereld wel heel erg af en aan.

Ik ben flink aan het googlen geslagen en kom tot mijn grote verbazing haar naam te pas en te onpas tegen en overal met hetzelfde verhaal, of zelfs nog erger. Ze probeert een suicidale die van een flat wil springen te misleiden met zoek een hobby etc..... Sorry hoor grof gezegd is het springen van een flat een hobby van een bijna suicidale....

Ze adviseert en onderbouwt zogenaamd stellingen die ook al niet kloppen. De Jomanda van de psychiatrie denk ik. Ik vernam al dat jullie zo slim zijn haar niet serieus te nemen, ik zou zeggen doe dat niet.

Ze is gevaarlijk, weet niet waar ze over praat. Ik weet het, tis een sport om erop te reageren, ik heb er zelf ook last van. Je bereikt er helemaal niks mee maar tis zo leuk.....

Mochten jullie nog iets van mij willen weten dan roep maar hoor

groetjes
 
Oud 22 May 2007, 17:03   #63
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Ja natuurlijk MoonG, wat jij graag wil geloven...

Maar wel schandalig dat je hier met je gevaarlijke leugens de scholieren komt informeren en ze zelfs uitnodigd om vragen te stellen aan een echte Psycholoog!

Nee beste scholieren luister maar niet naar deze persoon...
Jullie zijn trouwens op school ook NIET verplicht om met een schoolpsycholoog in zee te gaan als jullie dat niet willen.

Jaarlijks plegen er ongeveer 700 mensen zelfmoord in de psychiatrie(bron CBS), o.a. kinderen die aan de anti-depressiva of aan andere stimulerende middelen zijn gezet.
In Amerika worden zelfs babie's en peuters onder de psychiatrische drugs gezet!

Een lange lijst met (inter)nationale waarschuwingen tegen deze medicatie vind je op;
http://www.ncrm.nl/rapp.%20waarschuw...0medicatie.doc

Een rekensom geeft aan dat;
In Nederland gebruiken:
70.000 kinderen amfetamineachtige stimulerende middelen zoals Ritalin, Concerta, Adderall of Dexedrine.
35.000 kinderen gebruiken antipsychotica of zware kalmerende middelen.
20.000 kinderen gebruiken antidepressiva zoals Seroxat, Prozac, Celexa, Effexor, Serzone, Remeron, Zoloft, Luvox en Wellbutrin.
(Deze cijfers zijn gebaseerd op gegevens van de Stichting Farmaceutische Kengetallen)

Twee site's voor scholieren;
www.alle-dagen-heel-druk.nl
www.kidsopdekorrel.nl
De eerste is voor 8-12 jarigen, de tweede vanaf 12 jaar en ouder.

Natuurlijk vind ik psychologen minder gevaarlijk dan psychiaters maar ook hun werkwijze werkt niet in de praktijk.

Wellicht bereik ik een paar lezers hier mee daar gaat het me om.
Maar ook de scholieren die denken van;
krijg de klere, ik drink mijn breezer, rook mijn joint en neem een pilletje als ik me hyper of depri voel wens ik het beste.

groetjes Astrid

Enne ik heb onderbouwde feiten, die psychololoog niet(wel in zijn nadeel trouwens)...
O ja, ga maar eens googlen op psychiatrie, misstanden en medicatie dan kom je pas echt wat tegen!!!
Astrada is offline  
Oud 23 May 2007, 10:35   #64
MoonG
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Enne ik heb onderbouwde feiten, die psychololoog niet(wel in zijn nadeel trouwens)...
Die psycholoog is een zij.....

En waarom zou ik met onderbouwde feiten moeten komen? Ik vertel nergens gevaarlijke leugens, maarja laat maar. Tikte hier slechts ter waarschuwing
 
Oud 23 May 2007, 14:27   #65
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Twee vragen;

Gevaarlijke leugens van mij afkomstig? Welke rapporten of uitspraken bedoel je precies?
Ik ga er van uit dat je je op niets baseert en gewoon wat terug te zeggen wilt hebben...

Kun jij mij één onafhankelijk rapport tonen(of een link) waarin bewezen word dat psychologie echt werkt?
Het draait namelijk altijd om onderbouwde feiten, anders kan iedereen wel wat roepen MoonG, ook jij.

Astrid
Astrada is offline  
Oud 23 May 2007, 16:23   #66
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Kun jij mij één onafhankelijk rapport tonen(of een link) waarin bewezen word dat psychologie echt werkt?
Het draait namelijk altijd om onderbouwde feiten, anders kan iedereen wel wat roepen MoonG, ook jij.

Astrid
Sorry hoor, maar dat soort rapporten zijn er genoeg, en van een stuk geloofwaardiger instituten dan van die pulp die jij hier allemaal post
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 23 May 2007, 17:25   #67
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Nou laat maar zien dan!
Astrada is offline  
Oud 23 May 2007, 17:42   #68
N3RD
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

astrada ik speel dag en nacht met mijn ps3 heb ik ook een ziekte? ik kan niet meer stoppen help!!
 
Oud 23 May 2007, 18:03   #69
MoonG
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
astrada ik speel dag en nacht met mijn ps3 heb ik ook een ziekte? ik kan niet meer stoppen help!!
Bibber je ook?
 
Oud 23 May 2007, 19:17   #70
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ADHD is zeker niet verzonnen, het enige wat is, dat je het na overlijden door hersen onderzoek kan vast stellen dat die persoon ADHD had. Maar wat ik wel vind, is dat veel mensen vrij snel een kind met ADHD bestempelen. terwijl ze gewoon wat minder cola en snoep moeten geven. maargoed.
 
Oud 23 May 2007, 19:54   #71
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Hoi Leh,
ben het met je eens dat kinderen veel te snel een ADHD-stempel krijgen.
Maar ze kunnen het echt niet aan tonen hoor, ook niet na het overlijden.
Ik heb nog nooit bewijs op een foto gezien.




Hier wat stukjes van een site over hersenscans;

·Een in september 2001 in de Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry gepubliceerde studie stelde dat, hoewel er via het maken van neurologische plaatjes grote verschillen in omvang of symmetrie van hersenstructuren vastgesteld kunnen worden, kunnen individuele cellen of lagen van cellen nog niet in beeld worden gebracht. Dit betekent dat, hoewel de omvang en de vorm van hersenstructuren kan worden bepaald, de onderliggende oorzaak van welk verschil dan ook niet kan worden bepaald.

·Een in mei 2004 in The Mercury News gepubliceerd artikel stelt: “Veel doktoren waarschuwen tegen het gebruik van het maken van plaatjes van de hersenen als middel om tot een diagnose te komen en zeggen dat het onethisch – en wellicht gevaarlijk – is voor doktoren om [dit] te gebruiken om emotionele problemen, gedragsstoornissen en psychiatrische problemen bij een patiënt vast te stellen. Ze zeggen dat de 2.500 dollar kostende evaluatie geen bruikbare of accurate informatie oplevert.”

·M. Douglas Mar, psychiater, stelt: “Er is geen wetenschappelijke basis voor deze beweringen [over het gebruik van hersenscans voor psychiatrische diagnose].”

·“Een accurate diagnose gebaseerd op een hersenscan is simpelweg niet mogelijk,” stelde Dr. Michael D. Devous van het Nucleair Medisch Centrum aan de Medische Faculteit




bron;
http://www.ncrm.nl/rapp.%20gevaren%2...he%20drugs.doc
Op deze word ADHD veelvuldig besproken!
Astrada is offline  
Oud 23 May 2007, 22:01   #72
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Evaluation and diagnosis of attention deficit hyperactivity disorder in children

INTRODUCTION — Attention-deficit/hyperactivity disorder (AD/HD) is a condition that manifests in early childhood with symptoms of inattention, hyperactivity, and impulsivity. The symptoms affect cognitive, academic, behavioral, emotional, and social functioning [1-3], and persist into adulthood in as many as 70 percent of cases [4-7]. (See "Adult attention deficit hyperactivity disorder").

PATHOGENESIS — The pathophysiologic basis of AD/HD is not definitively clear and there are many competing theories. The first major hypothesis involves a genetic imbalance in catecholamine metabolism in the cerebral cortex. This hypothesis is based upon structural and functional brain imaging, animal studies, and the response to drugs with noradrenergic activity (eg, methylphenidate, a stimulant used to treat AD/HD). (See "Pharmacotherapy for attention deficit hyperactivity disorder in children and adolescents").
Structural brain imaging in children with and without AD/HD demonstrates significant differences. Those with AD/HD have reversed or absent asymmetry of the caudate nucleus, smaller cerebral and cerebellar volume, smaller posterior corpus callosum regions, and increased gray matter in the posterior temporal and inferior parietal cortices [18-27].
Functional brain imaging reveals that children with AD/HD have reduced global activation and reduced local activation in the area of the basal ganglia and anterior frontal lobe [28-31]. The administration of methylphenidate affects activation in these areas. However, the effect varies depending upon the area and whether the child has AD/HD [32]. These findings support the hypothesis that AD/HD is characterized by atypical frontal-striatal function and that methylphenidate affects striatal activation differently in AD/HD than in healthy children.

Bronnen
1. Merrell, C, Tymms, PB. Inattention, hyperactivity and impulsiveness: their impact on academic achievement and progress. Br J Educ Psychol 2001; 71:43.
2. Attention-deficit and disruptive behavior disorders. In: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 4th ed, Text Revision, American Psychiatric Association, 2000.
3. Clinical practice guideline: diagnosis and evaluation of the child with attention-deficit/hyperactivity disorder. American Academy of Pediatrics. Pediatrics 2000; 105:1158.
4. Biederman, J. Attention-deficit/hyperactivity disorder: a life-span perspective. J Clin Psychiatry 1998; 59 Suppl 7:4.
5. Wender, PH. Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in Adults. New York, Oxford University Press, 1995.
6. Cantwell, DP. Hyperactive children have grown up. What have we learned about what happens to them?. Arch Gen Psychiatry 1985; 42:1026.
7. Mannuzza, S, Klein, RG, Bonagura, N, et al. Hyperactive boys almost grown up. V. Replication of psychiatric status. Arch Gen Psychiatry 1991; 487.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 24 May 2007, 10:35   #73
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

hallo chrizly,

Bedankt voor je bijdrage.

Helaas kan ik er niets mee doordat de bronnen o.a. afkomstig zijn van de psychiatrische industrie zelf.
De American Psychiatric Association is de bedenker van de DSMIV, beiden worden o.a. naar voren gehaald als bronvermeldingen.
Er word ook gesproken over therorieën en hypotheses.
Het hele stuk is waarschijnlijk afkomstig van de psychiatrie zelf, dito bronvermeldingen(er ontbreken er trouwens nog een aantal).
Ook zie ik stukjes uit lesboeken over hoe om te gaan met ADHD kinderen enz...
M.aw. het is promotiemateriaal voor de psychiatrische industrie.

Verschillende hersenstructuren bij verschillende kinderen zijn inderdaad te zien op de scan.
Veel ADHD kinderen hadden echter al een gekrompen kleinere grijze massa voordat ze op de scan werden gezet! Dit komt o.a. door de medicatie(bewezen tot wel 3% verlies) en door tekorten aan o.a. vetzuren en mineralen.
De hersenmassa is een orgaan net als alle andere die gewoon gevoed moet worden met vocht, vetzuren, vitaminen en mineralen.
Gebeurt dit te weinig of word er ook nog een chemisch afbrekend goedje(ritalin) het lichaam rond gepompt dan kun je wel raden wat er gebeurt!

De neuropsychiatrie komt maar al te vaak met het voorbeeld dat jij hebt gegeven.

Maar als je 100 scans van honderd verschillende kinderen voor de neus van een psychiater legt dan is de kans dat hij de ADHD kinderen er uit pikt net zo groot als dat jij of ik dit zouden doen!
Een blinde gok word het dan.


stukje afkomstig van onafhankelijke onderzoekers;

Bovendien, als hersenscans al enige verandering aangeven, dan is deze waarschijnlijk veroorzaakt door psychiatrische middelen.

In 2003 keken Jonathan Leo, professor in de anatomie aan de Western University of Health Services en professor David Cohen van de School of Social Work aan de Internationale Universiteit van Florida opnieuw naar 33 van de meest recente studies over patiënten die de diagnose ADHD hadden gekregen. Zij bevestigden dat elke studie ging over kinderen die medicatie hadden gekregen, dit is een belangrijke variabele omdat stimulerende middelen “zeer hardnekkige veranderingen in de hersenen veroorzaken.” Ze keken ook opnieuw naar een nogal wervende studie uit 2001 van het National Institute of Mental Health (NIMH) dat ook kinderen omvatte die geen medicatie kregen en die beweerden dat ADHD kinderen die geen medicatie kregen beduidend kleinere hersenen hadden (dit onderbouwt op een of andere manier dat ADHD bestaat en dat het een neurobiologische ziekte is). De controlegroep was echter twee jaar ouder, het was dus logisch dat de jongere kinderen kleinere hersenen hadden.

Dr. Valenstein stelt ook: “Het is overduidelijk vastgesteld dat de psychiatrische middelen die worden gebruikt om geestelijke stoornissen te behandelen, langdurige biochemische en zelfs structurele veranderingen [onder andere aan de hersenen] kunnen veroorzaken, waarvan in het verleden beweerd werd dat deze de oorzaak van de stoornis waren, maar die in wezen een gevolg van de behandeling kunnen zijn.” Bovendien “Is het momenteel moeilijk om psychiatrische patiënten te vinden zonder geschiedenis van behandeling met psychiatrische middelen en als gevolg daarvan zijn waarschijnlijk veel van de hersenafwijkingen die bij deze patiënten gevonden worden iatrogeen [veroorzaakt door de arts en/of behandeling], d.w.z. voortgebracht door de behandeling in plaats van de oorzaak van de stoornis.” [Nadruk toegevoegd]
Astrada is offline  
Oud 24 May 2007, 10:38   #74
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

N3rd zei;

astrada ik speel dag en nacht met mijn ps3 heb ik ook een ziekte? ik kan niet meer stoppen help!!

Astrid;

Jij maakt misschien een grapje maar hou zou heel goed kunnen dat het bedrijf "de psychiatrie" hierin op in gaat springen en er een "gameverslavingsstoornis" van gaat maken!
Ik acht de kans zeker aanwezig.
Deze komt dan in de DSM V te staan.

Astrid
Astrada is offline  
Oud 24 May 2007, 14:10   #75
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey bedankt astrada de volgende keer als mijn neefje weer eens één van ze hyperactiefe buien heeft spoel ik ze medicijnen (die normaal gesproken behoorlijk goed werken)door en bind ik hem wel gewoon vast een stoel
 
Oud 24 May 2007, 14:41   #76
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Je bedoeld eigenlijk te zeggen dat er een klein kind verslavende zware drugs toegediend word...

Als je hem ooit laat afkikken doe dat dan onder professioneel toezicht van een niet-psychiatrische arts.

Kijk ook op www.pelsser.nl

Astrid
Astrada is offline  
Oud 24 May 2007, 14:43   #77
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Je kunt je neefje ook een paar uur in het bos laten rennen.

Goed idee he?

Kan hij gelijk nog wat restanten van zijn vorige ?ritalin? verbranden.
Astrada is offline  
Oud 24 May 2007, 14:55   #78
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Of je gaat met hem voetballen, maar daar moet je zelf ook wel zin in hebben.

Verdoof hem anders dan toch maar met een zwaar amfetamine-middel,
kunnen we ieder geval lekker met zijn allen blijven doen waar we zelf zin in hebben en hebben we geen last meer van hem.
Een druk kind? Dat kan toch niet!
Pilletje, klaar.
Astrada is offline  
Oud 24 May 2007, 15:06   #79
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Ik begin zo langzamerhand steeds meer het idee te krijgen dat je zelf psychiatrische hulp nodig hebt voor deze obsessie die je hier ten toon spreidt
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 24 May 2007, 15:07   #80
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Oh ja en over die bronnen die jij aanbiedt, die kan je ook niet echt allemaal even onafhankelijk noemen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 24 May 2007, 16:29   #81
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@ Astrada

Jij hebt dus echt geen ervaring met jonge kinderen met ADHD(het bestaat) Die zijn onvermoeibaar... drugs? Een vriend van mij had vroeger adhd gebruikte medicijnen kan nu zonder en doet dat prima. Wat is eigenlijk je nobele reden voor je campagne? Zelf verslaafd aan ritalin geweest?
 
Oud 24 May 2007, 17:39   #82
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Drunken-munkey,

Ik zelf niet hoor, maar ken wel genoeg kinderen met een ADHD-etiketje.
Waaronder ééntje die als baby al fanta in de fles kreeg i.p.v. melk.
De moeders waren bijna allemaal ook stress-kippetjes(ideaal kopieergedrag voor de kinderen) en gaven altijd maar aan alles toe om van het gedram af te zijn.
Koekjes, snoepjes, toetjes alles kregen ze.
En laat ze maar gamen en t.v. kijken i.p.v. sporten, dan hoor je ze even een uurtje niet!
En daar komt ook nog bij dat kinderen nou éénmaal druk zijn van nature...

En jouw oplossing is medicatie?
Niet mijn oplossing dus.



Chrizly,

Er worden honderden bronvermeldingen genoemd in de twintig brochures van mijn eerste berichtje, en maar liefst 130 in de links van mijn laatste berichtjes.
Afkomstig van medici, wetenschappers, universiteiten enz enz...
Je bent een knappe vent als je ze allemaal hebt geverifieerd en vervolgens allen als onbetrouwbaar hebt kunnen bestempelen.
M.a.w. ik geloof er niets van.
Astrada is offline  
Oud 24 May 2007, 19:18   #83
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Drunken-munkey,

Ik zelf niet hoor, maar ken wel genoeg kinderen met een ADHD-etiketje.
Waaronder ééntje die als baby al fanta in de fles kreeg i.p.v. melk.
De moeders waren bijna allemaal ook stress-kippetjes(ideaal kopieergedrag voor de kinderen) en gaven altijd maar aan alles toe om van het gedram af te zijn.
Koekjes, snoepjes, toetjes alles kregen ze.
En laat ze maar gamen en t.v. kijken i.p.v. sporten, dan hoor je ze even een uurtje niet!
En daar komt ook nog bij dat kinderen nou éénmaal druk zijn van nature...

En jouw oplossing is medicatie?
Niet mijn oplossing dus.
Niet ieder kind wordt zo opgevoed...
Er zijn zat kinderen die normaal opgevoed worden en dan nog steeds hyperactiviteit, concentratiestoornissen en meer van dat zulks.
Als daar dan een medicijn voor is waardoor het kind zich beter kan concentreren en minder storend (ja het is niet alleen voor de ouders vervelend, maar uit eindelijk ook voor het kind) actief is, wat is in hemelsnaam jouw probleem dan
Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Chrizly,

Er worden honderden bronvermeldingen genoemd in de twintig brochures van mijn eerste berichtje, en maar liefst 130 in de links van mijn laatste berichtjes.
Afkomstig van medici, wetenschappers, universiteiten enz enz...
Je bent een knappe vent als je ze allemaal hebt geverifieerd en vervolgens allen als onbetrouwbaar hebt kunnen bestempelen.
M.a.w. ik geloof er niets van.
En die bronnen van jou... Pulp die wordt gepubliceerd op sites met kansloze namen als "kids op de korrel"... Kom op he, dat kan je niet serieus nemen.
Dat zijn allemaal van die opgeschoten mensen die absoluut niet weten waar ze het nu over hebben, en denken dat ze het allemaal beter weten...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 24 May 2007, 20:53   #84
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Chrizly

Er kunnen vele redenen zijn waarom kinderen hyperactief gedrag veroorzaken.
Waaronder nogal wat fysieke...
Bijna allen zijn bekend en kunnen opgespoord en weggenomen worden, maar niet in de psychiatrie en zeker niet met een verdovingspilletje.

Dat jij je zo laagdunkend uit laat over mijn bronnen en mijn persoon zegt alles over jezelf helaas.
Je wilt bijvoorbeeld academische universiteitsgegevens niet erkennen en noemt ze pulp.

Dat jij je niet wilt verdiepen in de gevolgen van drugsgebruik tijdens en op latere leeftijd door hyperactieve kinderen noem ik betreurenswaardig omdat je je wel als iemand profileert die hier kennis over zou bezitten.
risico's zijn o.a. een verhoogde neiging om op latere leeftijd weer naar stimulerende middelen te grijpen en beschadigde organen.

Dat jij je kennis überhaupt niet wilt verrijken op het gebied van ADHD en drugs vind ik niet vreemd, maar doe dan niet net alsof...

Tot slot;
Ik durf een blinde gok te nemen dat de beheerder van de website www.kidsopdekorrel.nl meer levenservaring op alle fronten heeft dan jij en ik bij elkaar.
Ken hem toevallig.

Chrizly, je weet totaal niet waar je het over hebt, eigenlijk gaat het nergens over.

Astrid
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 00:11   #85
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Chrizly

Er kunnen vele redenen zijn waarom kinderen hyperactief gedrag veroorzaken.
Waaronder nogal wat fysieke...
Bijna allen zijn bekend en kunnen opgespoord en weggenomen worden, maar niet in de psychiatrie en zeker niet met een verdovingspilletje.

Dat jij je zo laagdunkend uit laat over mijn bronnen en mijn persoon zegt alles over jezelf helaas.
Je wilt bijvoorbeeld academische universiteitsgegevens niet erkennen en noemt ze pulp.

Dat jij je niet wilt verdiepen in de gevolgen van drugsgebruik tijdens en op latere leeftijd door hyperactieve kinderen noem ik betreurenswaardig omdat je je wel als iemand profileert die hier kennis over zou bezitten.
risico's zijn o.a. een verhoogde neiging om op latere leeftijd weer naar stimulerende middelen te grijpen en beschadigde organen.

Dat jij je kennis überhaupt niet wilt verrijken op het gebied van ADHD en drugs vind ik niet vreemd, maar doe dan niet net alsof...

Tot slot;
Ik durf een blinde gok te nemen dat de beheerder van de website www.kidsopdekorrel.nl meer levenservaring op alle fronten heeft dan jij en ik bij elkaar.
Ken hem toevallig.

Chrizly, je weet totaal niet waar je het over hebt, eigenlijk gaat het nergens over.

Astrid
Aan de levenservaring van de beheerder van die site heb ik absoluut geen boodschap aan, aangezien we hier niet over levenservaring praten maar over de medicatie rondom adhd.
Jij neemt geen boodschap aan de uitkomsten van een onderzoek dat ik hier post (wat ook samenvatting is van diverse universitaire onderzoeken), ik neem ook geen boodschap aan die van jou, gezien ze gelinkt zijn aan sites waarvan ik de wetenschappelijke waarde ten strengste in twijfel trek.
Nog even over een medicijn als ritalin, in diverse RCT studies is naar voren gekomen dat kinderen met klinisch gediagnostiseerde ADHD wel degelijk baat hebben bij het gebruik van het middel.
Daarnaast heeft ritalin in de doses waarin het normaliter wordt toegepast geen nadelige gevolgen voor uitscheidende nieren als de lever en de nieren.
Ik ben overigens wel met je eens dat er te snel het stempel ADHD op een kind wordt geplakt, veelal is deze stempel een uitvloeisel van de leerkracht (die daar geen kennis over heeft) die het kind als druk bestempeld.
Voor deze kinderen lijkt mij een behandelijk ook nogal overbodig
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 25 May 2007, 10:14   #86
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Chrizly,

De site kidsopdekorrel werd door jezelf per direct gelinkt aan de oprichter(s), is ook geen belangrijk discussiepunt lijkt me.

Wat jouw bronnen betreft kom ik er geen enkele tegen die ik kan plaatsen in een onafhankelijk biologisch academisch universitair onderzoek.

In één van jouw bronnen word de naam van een universiteit genoemd;

5. Wender, PH. Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in Adults. New York, Oxford University Press, 1995.

Heb een beetje gezocht maar kan nergens terughalen dat PH.Wender een klinische biologische studie heeft gedaan naar de hersenen van ADHD kinderen.
Waarschijnlijk heeft hij/zij gewoon een ADHD-omgangsboekje geschreven.
Dit kan hij uiteraard gedaan hebben op een universiteit, kan ik ook als ik me daar inschrijf en toegelaten word.

Misschien is het het beste om de eventuele meelezende geïnteresseerde scholieren zelf de bronnen maar te laten beoordelen.

Het is zal misschien een beetje te kinderachtig zijn om al mijn universitaire bronnen te verzamelen en te publiceren op dit bord.
Maar goed als ik je daarmee kan overtuigen dan doe ik dat, dan vraag je maar...
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 10:21   #87
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
chrizly;
Daarnaast heeft ritalin in de doses waarin het normaliter wordt toegepast geen nadelige gevolgen voor uitscheidende nieren als de lever en de nieren.
Dit vind ik een niet ongevaarlijke uitspraak.
Een zwaar amfetamine middel als Ritalin wat vergelijkbaar is met de sterkte van cocaïne is altijd gevaarlijk in welke dosis dan ook.
Vele klinische medische universitaire studies bevestigen dit.
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 10:24   #88
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Een zwaar amfetamine middel als Ritalin wat vergelijkbaar is met de sterkte van cocaïne is altijd gevaarlijk in welke dosis dan ook.
Pure nonsens
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 25 May 2007, 12:00   #89
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Nou slik ze dan maar Chrizly!

Maar let er wel op dat het jouw tekst is en dat je alleen voor jezelf spreekt.

Laat de andere scholieren en kinderen zelf maar beslissen ok?
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 12:44   #90
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Hoi Leh,
ben het met je eens dat kinderen veel te snel een ADHD-stempel krijgen.
Maar ze kunnen het echt niet aan tonen hoor, ook niet na het overlijden.
Ik heb nog nooit bewijs op een foto gezien.
oohw ok, jah ik had begrepen, weet mijn bron niet meer, maar dat zal ik nog wel een keertje proberen op te zoeken. maar ik had dus begrepen dat het wel via hersen onderzoek (na overlijden) te achterhalen was, ne als nog een ziekte die ouderen vaak hebben... maar daar kan ik ff niet op komen

Maar ik denk niet dat het ADHD principe niet verzonnen is. misschien is het geen ziekte, maar veel kinderen ZIJN heel druk, en onhandelbaar. dat hoeft geen ziekte te zijn, maar daar ligt dan vaak de oorzaak bij het voedingspatroon, en de opvoeding. als je een kind altijd zijn zin geeft... wat krijg je dan .
 
Oud 25 May 2007, 12:46   #91
MoonG
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En je gaat hier vrolijk verder met het verkondigen van je boodschap. Terwijl deze niet eens duidelijk is, sterker het is eigenlijk op niets gestoeld.

Overal worden fouten gemaakt, in de medische wereld, de psychiatrische wereld maar ook in de industrie. Denk je niet wanneer middelen als Ritalin werkelijk zo gevaarlijk zijn , dat ze dan niet uide handel zouden worden genomen? Met mate!! Alles met met mate, goede controles etc. Daar gaat het om. ADHD bestaat helaas. ADD bestaat ook, evenals Borderline. En die laatste groep; wat mij betreft heb jij daar een heel sterk kenmerk van; namelijk het vastbijten in iets op extreme wijze. Als psych zijnde wil ik er verder gewoon niet meer op ingaan, wel op jou als mens, maar niet op jou uitspraken omdat deze er in mijn ogen niet toe doen. Ik wil je als mens leren kennen, weten waarom je deze uitspraken doet. Een kind laten rennen in het bos omdat ie zo druk is? Ja hoor wil best helpen. Ik heb zelf een zoon die geen ADHD heeft maar wel druk in beweging is en hij ging op gym. Om zijn energie kwijt te kunnen. Enige wat ik bereikt heb is dat ie er lol in had en daar doe je het eigenlijk ook voor. Een kind met ADHD help je niet door hem op gym te doen, te laten rennen of wat ook. Dat is niet genoeg voor hem of haar, die medicatie die lang niet altijd word toegediend, is er ook en voornamelijk om rust te creeeren in het hoofd van het betreffende kind. Omdat hij of zij er ook lalst van gaat krijgen, vroeg of laat. Maar goed, ik kan je niet overtuigen, jij mij niet.

Astrada, heb jij hobbys?
 
Oud 25 May 2007, 13:03   #92
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Nou slik ze dan maar Chrizly!
Als ik ADHD had zou ik dat zeker doen ja
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 25 May 2007, 13:28   #93
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Daar hebben we Moong, de psycholoog weer!

Om te beginnen wil ik je graag verwijzen naar het forum van trosradar.nl
Kijk onder gezondszorg/instellingen, daar vind je "psychiatrie is oplichterij"
Zie daar mijn reactie over psychologen.

Het is erg grappig om te constateren dat je mij een diagnose probeert op te spelden(doe dit als psycholoog zijnde overigens niet bij de scholieren op dit forum, dit is vast en zeker niet toegestaan) en dat je me beter wilt leren kennen zonder inhoudelijk ergens op in te gaan...

Ik bespeur hier toch de nodige onkunde van jouw kant om mij als mens te kunnen benaderen en niet als psycholoog...
En je kunt het blijkbaar ook niet aan om over mijn onderbouwde feitelijkheden en bronvermeldingen te debatteren.

Psychiatrische medicatie blijft altijd experimenteel en risicovol, zeker die voor kinderen met een altijd mindere fysieke weerstand t.o.v. volwassenen.
Jarenlange studies zijn niet mogelijk, niemand weet wat de risico's over twintig jaar zijn.
Vele psychische medicamenten zijn door de jaren heen weer van de markt genomen om de bijwerkingen te heftig en zelfs dodelijk bleken te zijn.

Hoewel je blijkbaar niet in staat bent inhoudelijk te reageren op bepaalde (inter)nationale officiele waarschuwen omtrent ADHD-medicatie probeer ik het (tegen beter weten in) toch nog maar een keer MoonG...

komen ze;

17 december 2004: De FDA eist dat er een nieuwe waarschuwing wordt toegevoegd aan de verpakking van Strattera, een antidepressivum dat voorgeschreven wordt bij “ADHD” (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). In de waarschuwing staat dat patiënten die gele koorts of leverbeschadiging oplopen, moeten stoppen met het middel. De FDA stelde: “Het etiket dient te waarschuwen dat ernstige leverbeschadiging zich kan ontwikkelen, tot en met het uitschakelen van de lever, hetgeen kan leiden tot de dood of een levertransplantatie bij een klein percentage van de patiënten.”3

21 april 2005: De Amerikaanse organisatie Partnership for a Drug-free America publiceert de resultaten van hun onderzoek dat 10% van de tieners (2,3 miljoen tieners) de stimulerende middelen Ritalin en Aderall hebben misbruikt. (gebruikt als drugs).

28 juni 2005: Een document op de website van de FDA kondigt aan dat er vraagtekens zijn omtrent de veiligheid van middelen met de grondstof methylfenidaat. Onder andere Ritalin en Concerta blijken zeer negatieve psychiatrische effecten te veroorzaken. Deze middelen worden voorgeschreven aan kinderen die de diagnose “ADHD” hebben gekregen. Het betreft: visuele hallucinaties, zelfmoordgedachten, psychotisch gedrag, agressie en gewelddadig gedrag. De FDA overweegt om de etiketten te laten wijzigen en stelt ook een onderzoek in naar andere stimulerende middelen die zijn goedgekeurd voor de behandeling van ADHD.6
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 13:34   #94
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

MoonG, volgende;

7 juli 2005: Het National Center on Addiction and Substance Abuse publiceert een rapport waarin staat dat 15 miljoen Amerikanen regelmatig high zijn geworden van geneesmiddelen, pijnstillers en psychiatrische middelen, zoals Xanax, Ritalin en Adderall. Deze middelen worden in totaal vaker misbruikt dan cocaïne, heroïne en methamfetamine tezamen. Volgens het rapport misbruiken ongeveer 2,3 miljoen tieners deze middelen. Het onderzoek toonde tevens aan dat tieners die voorgeschreven middelen als drugs misbruikten, 12 maal zo veel kans liepen heroïne te gaan gebruiken, 14 maal zo veel kans liepen XTC te gaan gebruiken en 21 maal zo veel kans liepen om cocaïne te gaan gebruiken, vergeleken met tieners die deze middelen niet misbruikten.8

Augustus 2005: Columbia University publiceert een onderzoek naar het misbruik van voorgeschreven middelen door tieners, getiteld: “National Survey of American Attitudes on Substance Abuse X: Teens and Parents”. Hierin wordt gesteld, dat het aantal Amerikanen dat voorgeschreven middelen als drugs gebruikt tussen 1992 en 2003 bijna is verdubbeld, in de leeftijdscategorie van 12-17 is het aantal met 212% toegenomen. Daarnaast onthult de studie, dat het percentage tieners dat iemand kent of heeft gekend die voorgeschreven middelen als drugs (heeft) gebruikt, van 2004 tot 2005 met 86% is toegenomen.10

19 augustus 2005: De Europese Unie, waarin 25 landen zijn vertegenwoordigd, publiceert haar beslissing om de, tot nu toe, strengste waarschuwing tegen het gebruik van antidepressiva door kinderen, zoals afgegeven door de European Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP), te onderschrijven en te verspreiden als na het opnieuw evalueren van klinische onderzoeken is gebleken dat deze middelen zelfmoordgedachten, zelfmoordpogingen, agressie, vijandigheid en/of vergelijkbaar gedrag veroorzaken.11

13 september 2005: Het Drug Effectiveness Review Project van Oregon State University publiceert een belangrijke studie waarin de effectiviteit van ADHD-medicatie in twijfel wordt getrokken. De onderzoekers bekeken 2287 onderzoeken, waaronder vrijwel elk onderzoek dat er ooit naar ADHD is gedaan, en publiceerden een rapport van 731 bladzijden. De conclusie was dat er weinig bewijs is dat de middelen die worden gebruikt om ADHD te behandelen, daadwerkelijk helpen, veilig zijn op lange termijn of helpen om de schoolprestaties te verbeteren.13

29 september 2005: De FDA geeft Eli Lilly opdracht om de bijsluiter van Strattera te wijzigen en een waarschuwing toe te voegen vanwege het verhoogde risico op suïcidale gedachten in kinderen en adolescenten.

29 september 2005: Het Nederlandse CBG geeft een waarschuwing af vanwege het zelfmoordrisico bij kinderen die Strattera slikken en kondigt een verder onderzoek aan.

29 september 2005: De FDA geeft opdracht om waarschuwingsstickers te plaatsen op [de verpakking van] een veel voorgeschreven ADHD middel, nadat klinische onderzoeken het middel in verband hadden gebracht met zelfmoordgedachten en zelfmoordpogingen. De FDA geeft aan dat de nieuwe waarschuwing voortkomt uit een nog niet afgerond onderzoek naar alle ADHD middelen en hun mogelijke verband met zelfmoord.17

30 september 2005: In een historisch rapport geeft het Comité voor de Rechten van het Kind van de Verenigde Naties, de hoogste autoriteit in de wereld op het gebied van rechten voor kinderen, een stevige waarschuwing af tegen het onterecht diagnosticeren van kinderen met de psychiatrische diagnose “Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)” en het toedienen van ADHD-medicatie. In de conclusies van rapporten betreffende naleving van de Conventie van de Verenigde Naties voor de Rechten van het Kind, door Australië, Finland en Denemarken, spreekt het Comité haar bezorgdheid uit over het “ten onrechte stellen van ADHD en Attention Deficit Disorder (ADD) diagnoses, waardoor psychostimulerende middelen te vaak worden voorgeschreven, ondanks het toenemend bewijs dat deze middelen schadelijke effecten hebben.”18
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 13:44   #95
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

5 januari 2006: De FDA stelt dat er meldingen zijn ontvangen van plotselinge sterfgevallen, beroertes, hartaanvallen en hoge bloeddruk bij kinderen en volwassenen die “ADHD” middelen slikken. De FDA vraagt de Drug Safety and Risk Management advisory committee om de mogelijke risico's op hartaandoeningen.

4 februari 2006: De Universiteit van Texas publiceert een onderzoek in het tijdschrift Pediatric Neurology, het onderzoek rapporteerd over hartaandoeningen bij mensen de stimulerende middelen gebruiken.

9 februari 2006: Een adviescommissie van de FDA dringt bij de FDA aan op het afgeven van de zwaarste FDA waarschuwing (het “black box label”) tegen medicatie die voorgeschreven wordt tegen de veronderstelde psychiatrische stoornis ADHD. Deze aanbeveling werd gedaan nadat er bewijsmateriaal was bestudeerd waaruit bleek dat deze middelen in verband gebracht werden met ontelbare sterfgevallen en hartkwalen zoals hartaanvallenen beroertes.

20 februari 2006: De Engelse autoriteiten waarschuwen dat het “ADHD” middel Strattera in verband gebracht wordt met convulsies en een mogelijk sterk vertraagde hartslag.

en 30 juni 2005 heeft de FDA bijna 1000 meldingen binnengekregen over psychoses of manie bij kinderen die deze middelen slikken. De eerste Adviescommissie dringt aan op strengere waarschuwingen voor ADHD-medicatie nadat ze gehoord hadden van honderden gevallen waarbij kinderen, die deze medicatie gebruikten, last kregen van beangstigende hallucinaties over insecten en slangen. In sommige gevallen voelden de kinderen de insecten krioelen onder stimulerende middelen en een nieuw middel met de naam Sparlon. Tussen januari 2000 hun huid. Ze benadrukten deze waarschuwing in de z.g. “Med Guides” die artsen aan hun patiënten 22 maart 2006: Twee FDA adviescommissies houden hoorzittingen over de risico's van moeten geven als ze deze middelen voorschrijven. De tweede Adviescommissie adviseerde om Sparlon niet goed te keuren. De producent Cephalon berekende dat dit ze $ 100 miljoen dollar aan inkomsten zou kosten.

Beste MoonG,
ben ik nu dan voorlopig van jou als psycholoog zijnde af???

Je mag me best nog een keer benaderen hoor, maar wel inhoudelijk over de feiten en uitsluitend met waarheden a.u.b.

Dus niet mij persoonlijk aanvallen of willen diagnosticeren en die miljoenen kinderen die ADHD-medicatie hebben gehad links laten liggen, b.v.d.
Feiten graag voortaan.

Groetjes Astrid
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 14:06   #96
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

MoonG,

Je schept er blijkbaar genoegen mij te achtervolgen op verschillende forums en reactie's te plaatsen op mijn teksten die een minimale inhoudelijke betrekking hebben op het onderwerp zelf.

Maar goed, dat vind je je recht schijnbaar.

Aan mij de taak om met feiten van je af te komen, daarom tot slot nog het volgende;


- Laat kinderen lichamelijk onderzoeken als er sprake is van een leer- en/of gedragsstoornis. Laat een kind testen op voedselallergie, vergiftiging door zware metalen, maar ook op 'gewone' medische problemen, zoals oorontsteking, darmverstopping, botbreuk, hersentumor, spijsverteringsstoornis, bacteriële en virale infectie, gebrek aan slaap, ondervoeding, vitaminen- en mineralentekorten en tekorten aan hoogwaardige vetzuren.

- Overtuig uzelf ervan dat uw kind de lesstof op school volledig begrijpt. Zorg voor goede bijles als dat nodig is. Eis onderwijskundige oplossingen voor problemen in de klas, accepteer geen psychiatrische medicatie.


Stopt de persoonlijke achtervolging nu dan en gaan we voortaan inhoudelijk debatteren?

Zeg het maar MoonG
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 15:12   #97
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
- Laat kinderen lichamelijk onderzoeken als er sprake is van een leer- en/of gedragsstoornis. Laat een kind testen op voedselallergie, vergiftiging door zware metalen, maar ook op 'gewone' medische problemen, zoals oorontsteking, darmverstopping, botbreuk, hersentumor, spijsverteringsstoornis, bacteriële en virale infectie, gebrek aan slaap, ondervoeding, vitaminen- en mineralentekorten en tekorten aan hoogwaardige vetzuren.
Diffrentiaal diagnose opstellen noem je dat, dan ga je geen nutteloze (voor het kind ook belastende) onderzoeken doen. Een kind screenen op een hersentumor is namelijk wel erg dwaas
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 25 May 2007, 16:20   #98
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Per jaar zijn er ongeveer 100 kinderen in Nederland bij wie hersentumoren gevonden worden.
Dit is niet veel maar je kunt uiteindelijk niets uitsluiten.

De druk op de schedel geeft altijd gedragsveranderingen.
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 16:55   #99
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Voedselvergiftiging wat in direct verband gebracht kan worden met hyperactief gedrag komt daarentegen bij meer dan 30.000 ADHD gediagnosticeerde kinderen voor.

Hyperactiviteit kan veroorzaakt worden door één van de eerder genoemde oorzaken maar het kan ook een combinatie zijn.

Verdovingstabletjes lossen in ieder geval niets op, ze verbergen wel de kwaal(kwaadschiks) die daardoor bijna niet meer op te sporen is.
Oorzakelijk handelen word dan bijna onmogelijk.
Astrada is offline  
Oud 25 May 2007, 23:53   #100
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Voedselvergiftiging wat in direct verband gebracht kan worden met hyperactief gedrag komt daarentegen bij meer dan 30.000 ADHD gediagnosticeerde kinderen voor.
Bron?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.