Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 November 2004, 02:08   #51
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ze een handicap hebben met geweld of iets dergelijk of met een aanleg om kindertjes te verkrachten lijkt het mij vrij duidelijk.

In alle andere gevallen in principe wel, tenzij er zwaarwegende bezwaren zijn zoals hierboven bijvoorbeeld omschreven.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2004, 13:26   #52
miss piggy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een verkrachter word niet geboren als een verkrachter dus dit is geen handicap in de zin van verstandelijke of lichamelijke handicaps. ik denk dat verkrachters ziek zijn ofzo ik weet niet goed hoe ik dat moet uit leggen. (geld ook voor mensen die anderen mishandelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2004, 18:25   #53
silverchair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het eens met Amber.. als ze er niet toe in staat zijn dat niet, anders wel.
En ik vind zoiezo, iedereen heeft hetzelfde recht een kind te mogen baren ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2004, 18:32   #54
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silverchair
Ik ben het eens met Amber.. als ze er niet toe in staat zijn dat niet, anders wel.
En ik vind zoiezo, iedereen heeft hetzelfde recht een kind te mogen baren ofzo
Uit welk principe vloeit dat recht voort?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2004, 19:19   #55
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE] Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Uit welk principe vloeit dat recht voort? [/QUOTE

Het menselijke misschien?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2004, 20:38   #56
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mag ik deze stelling een beetje raar vinden, als iemand zwanger is hoopt het meestal op een gezond kind...

Maar goed, op arbortus bij duidelijke handicaps of auternazie naar de geboorte kan ik niet op tegen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2004, 00:05   #57
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ienke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Uit welk principe vloeit dat recht voort?
Het menselijke misschien?
Dat is geen principe.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 22:46   #58
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Even ten eerste,is het begrip geestelijke handicap wel heel algemeen dus is deze stelling er moeilijk om een mening aan te koppelen maar goed,

In ieder geval kan et hierover niet overtuigend eens of onneens zijn.
Kijk ik werk op een school voor speciaal onderwijs, ik zie daar kinderen, jongeren, zodanig van een laag niveau, dat praten soms al moeilijk word. Toch zal je je er verbaasd van staan, hoe verliefd zij wel niet kunnen zijn. Ze zouden zo een relatie kunnen hebben, omdat dat op 1 of andere manier niet perse op praten gebasseerd hoeft te zijn.
Stel je voor dat zulke mensen, die niet eens voor zich zelf kunnen zorgen, die op hun 20ste nog steeds een niveau van een kind van 10 hebben, een kind krijgen, ze kunnen niet eens voor dat kind zorgen, het kind word dan opgevoed door anderen. Nee ik vind dat je op dat moment voor hun eigen bestwil moet zeggen dat ze geen kinderen mogen krijgen.

Maar dan aan de andere kant zie ik daar ook kinderen/jongeren, die toch een redelijk niveau hebben maar daar alleen maar zitten omdat ze toch 1 of meerdere complicaties hebben. Als zij goed voor zich zelf kunnen zorgen en dat aan tonen bijvoorbeeld op school, ja dan hou ik ze niet tegen om kinderen te krijgen. Dan vind ik dat je ze dat recht niet mag afnemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 22:51   #59
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Er zijn er die het wel zouden kunnen hoor, laat daar geen misverstand over bestaan, maar dat is wel een klein percentage

@ Ienke: het is idd lastig om te bepalen of iemand een kind zou kunnen opvoeden ja. maar het is toch ook onrechtvaardig om mensen die het WEL zouden kunnen hun recht te ontnemen?
het is niet zo lastig, kijk in schooldossiers, je weet het zo, maar je hebt aan dit ook nog een andere kant, want zou je dan op 1 of andere manier kinderen van 12 ook moeten verbieden om kinderen te krijgen tenslotte zijn die ook nog niet in staat om een kind op te voeden (en jah het gebeurd, 12 jaar)
maar dit is wel nogal ongenuanceerd van me, maar je snapt wat ik bedoel, en ja het komt ook niet helemaal overeen met mn vorige post maar toch wilde ik et even kwijt
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 13:50   #60
just-miej
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Het spijt mij zeer, maar mijn grenzen voor respect liggen anders dan het jouwe... Ik heb heus respect voor gehandicapten, maar niet als ze zich zonodig aan gelijke rechten moeten werpen, want dan zijn hun plichten ook hetzelfde, en dat lukt ze niet... Oeps... En misschien ben ik dan hard erin, maar jij voeld je ook beter dan een inbeciel.
duss jij vind dat ik omdat ik gehandicapte ben (ik heb hemiplegie geen mentale handicap!!) dat ik geen recht op kinderen heb ofzo?? of geen gelijke rechten als jou heb?? ik zit op een ''gewone'' mbo school en doe opleiding directie-secretaresse maar ik mag geen kinderen krijgen?? en mijn plichten zijn precies hetzelfde als jou!!! duzz nie zo zeiken!!

OF VINDEN MEER MENSEN DAT LICHAMELIJK GEHANDICAPTEN GEEN KINDEREN MOGEN KRIJGEN???

ik kan trouwens wel lopen.. en goed voor mezelf zorgen!!!!!!

  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 15:51   #61
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In mijn ogen mag jij inderdaad geen kinderen krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 16:03   #62
sweet_mai
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Als iemand lichamelijk of geestelijk gehandicapt is, vind ik gewoon dat je die gene moet steleriseren (en ja ik weet het is fout geschreven). Dan weet je zeker dat ze geen kinderen kunnen krijgen. Want het is gewoon kindermishandeling. Ouders die dommer zijn dan jijzelf. Ouders die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen of goed kunnen funcioneren in de maatschappij. Zo'n groeit dan gewoon op voor galg en rad. Denk ook naar hoe het voor zo'n kind moet zijn inplaats te gaan lopen brullen dat iedereen recht op kinderen heeft. En dan in allerlij bochten wringen om het toch iets aan kennis en een normaal leven te geven...


Mag je dan gewoon iemand het recht ontnemen om kinderen te krijgen? Mensen hebben nu eenmaal onvervreemdbare rechten.
Het gebrek aan kennis dat die kinderen niet kunnen meekrijgen van hun ouders kan heel goed opgevangen worden door de omgeving (school, ouders, klasgenootjes,...)

Zo'n kind zal geen gebrek aan liefde en aandacht krijgen. Veel meer dan kinderen van ouders die continu werken en die hun kinderen uit handen geven aan derden.

Het is een ethische kwestie, een eigenschap daarvan is dat er geen juist antwoord bestaat, maar we hebben deze discussie dit jaar nog gevoerd op den unief en k moet zeggen dat iedereen zowat hetzelfde idee erover had.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 16:04   #63
sweet_mai
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en hierbij had ik het dus over mensen met een mentale handicap.

Ik vind al helemaal niet dat je mensen met een lichamelijke handicap dat recht kunt ontnemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 18:11   #64
just-miej
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
In mijn ogen mag jij inderdaad geen kinderen krijgen.
Waarom niet dan?? omdat ik anders loop dan een ''normaal'' persoon?? vind je dat een goede reden? er zijn genoeg ouders die hun kinderen verwaarlozen...

waarom zou ik n kind niet goed kunnen verzorgen?? omdat ik niet zo goed lopen kan als jou.. er is geestelijk niks mis met mij hoor!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 19:23   #65
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
In mijn ogen mag jij inderdaad geen kinderen krijgen.
ik denk dat het beter is dat jij geen kinderen neemt


en mijn vader is trouwens gehandicapt van top tot teen maar ik heb er nog nooit echt last van gehad
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 20:15   #66
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat bij sommige gevallen deze keuze niet bij de (geestelijk!) gehandicapte persoon hoort te liggen.. denk bijv. eens aan de verzorgers van zo iemand, denk je dat die er op zitten te wachten?
dan heb ik het natuurlijk niet over iemand die gewoon in de maatschappij mee kan draaien, maar over personen die dat niet kunnen.
Vooral die personen die de verantwoordelijkheid van een kind niet kunnen dragen!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 22:30   #67
sweet_mai
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blokker
ik denk dat bij sommige gevallen deze keuze niet bij de (geestelijk!) gehandicapte persoon hoort te liggen.. denk bijv. eens aan de verzorgers van zo iemand, denk je dat die er op zitten te wachten?
dan heb ik het natuurlijk niet over iemand die gewoon in de maatschappij mee kan draaien, maar over personen die dat niet kunnen.
Vooral die personen die de verantwoordelijkheid van een kind niet kunnen dragen!
dan vind ik nog altijd dat je hun niets kunt opleggen.
En ze direct laten sterilliseren, er zijn minder drastische oplossingen voor dat probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 09:08   #68
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet_mai
dan vind ik nog altijd dat je hun niets kunt opleggen.
een argument??
ik vind dat blokker gewoon gelijk heeft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet_mai
dan heb ik het natuurlijk niet over iemand die gewoon in de maatschappij mee kan draaien, maar over personen die dat niet kunnen.
Vooral die personen die de verantwoordelijkheid van een kind niet kunnen dragen!
er valt hier natuurlijk nog geen duidelijke grens aan te leggen, dat zou dan per invidueel geval bekeken moeten worden. eigenlijk is dit niet meer dan gezond verstand: "iemand die de verantwoordelijkheid van een kind niet kan dragen mag geen kind hebben"
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 12:27   #69
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Mag ik deze stelling een beetje raar vinden, als iemand zwanger is hoopt het meestal op een gezond kind...

Maar goed, op arbortus bij duidelijke handicaps of auternazie naar de geboorte kan ik niet op tegen zijn.
en uit een ander topic:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Het gevaar van tolorantie...
ik snap jou niet..? als jij vindt dat nederland zo tolerant is, waarom ben je dan niet tegen abortus of euthansie van een pasgeboren (gehandicapte) baby?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 12:38   #70
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

sterf annomeisje.. sterf
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 12:51   #71
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
sterf annomeisje.. sterf
n beetje vrolijker mag ook wel
slecht weekend gehad of zo?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 17:15   #72
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
sterf annomeisje.. sterf
op de brandstapel ermee idd
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 19:10   #73
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ga hier niet meer opin aangezien dat jullie je enkel verlagen tot schelden, een discuzie kan niet gevoerd worden als mensen deze te personelijk opvatten en beledigd raken en dus emotioneel worden en dingen zeggen zonder denken.
Het enige wat ik nog wil zeggen is dat ik sowieso geen kinderen neem (trouwens wie zegt dat ik ze uberhoud kán krijgen) omdat ik van mezelf weet een handicap (autisme) te hebben en daarmee geen kind wil opzadelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 19:25   #74
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

''arogant, irritant, agressief l''

met zulke personen kan je idd niet mee in discussie gaan nee
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.

Laatst aangepast door SpiNe : 24 January 2005 om 20:02
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:53.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.