Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 June 2004, 14:50   #1
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Angry koreaan onthoofd

wat een kanslozen zijn die Irakezen ook. En dan komt zo'n video op t internet te staan, en ga ik m weer bekijken . Ik heb t te doen met die kim. Maar het zijn natuurlijk ook laffe wanhoopsdaden van gestoorde hersenspoelde kanslozen. In dat soort landen is dit de normaalste zaak van de wereld. Steel je een brood: hand eraf. Ben je homoseksueel of tegen het regime: Hoofd eraf.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 14:56   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Bush: tegen het regime: oorlog
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 16:34   #3
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
Bush: tegen het regime: oorlog
Drogredenering, je ontduikt de bewijslast.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 16:49   #4
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Drogredenering, je ontduikt de bewijslast.
die bewijzen die er niet waren?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 16:56   #5
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
die bewijzen die er niet waren?
Het gaat hier om de Koreaan die wordt onthoofd. Jij speelt het spel direct door naar Bush en dat is natuurlijk niet eerlijk discussieren. --> drogredenering
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 17:05   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Het gaat hier om de Koreaan die wordt onthoofd. Jij speelt het spel direct door naar Bush en dat is natuurlijk niet eerlijk discussieren. --> drogredenering
ik bekijk gewoon de andere partij, ingaande op die "tegen het regime: hoofd eraf".
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 17:21   #7
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik bekijk gewoon de andere partij, ingaande op die "tegen het regime: hoofd eraf".
Dat is je goed recht, maar zoals ik al zei, dat heeft niets met de openingspost te maken.

Over die openingspost...

Mijns inziens is dit onvermijdelijk. De scheiding tussen echt en onecht kunnen de fundamentalisten niet maken. Hun doel is streven naar de wil van Allah, ook al zou deze wil helemaal niet bestaan. Voor hun bestaat dit en dit geeft ze een vrijbrief om mensen te vermoorden, immers de islamitische staat moet gesticht worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 17:30   #8
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
wat een kanslozen zijn die Irakezen ook. En dan komt zo'n video op t internet te staan, en ga ik m weer bekijken . Ik heb t te doen met die kim. Maar het zijn natuurlijk ook laffe wanhoopsdaden van gestoorde hersenspoelde kanslozen. In dat soort landen is dit de normaalste zaak van de wereld. Steel je een brood: hand eraf. Ben je homoseksueel of tegen het regime: Hoofd eraf.
daar weet je alles van zeker, maarja daar ga ik even niet verder op in.
Ik vind het echt onwijs zielig voor die koreaan. Dat mensen zoiets kunnen doen.
daarnaast moet De koreaanse regering zich schamen, die daders wilde onderhandelen met de regering maar de regering heeft hem laten stikken.
Heb je dan een hart???:@
wereld gaat naar de donder mensen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 17:32   #9
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorija
daar weet je alles van zeker, maarja daar ga ik even niet verder op in.
Ik vind het echt onwijs zielig voor die koreaan. Dat mensen zoiets kunnen doen.
daarnaast moet De koreaanse regering zich schamen, die daders wilde onderhandelen met de regering maar de regering heeft hem laten stikken.
Heb je dan een hart???:@
wereld gaat naar de donder mensen
je moet ook wel weten dat het te gevaarlijk is voor een regering om in te gaan op chantage. dan is het ijs gebroken voor de gijzelaars en gaan ze door met gijzelen tot ze alles hebben wat ze willen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 17:39   #10
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
je moet ook wel weten dat het te gevaarlijk is voor een regering om in te gaan op chantage. dan is het ijs gebroken voor de gijzelaars en gaan ze door met gijzelen tot ze alles hebben wat ze willen.
ja dat is wel waar, maar als ik ooit zo'n beslissing moest maken zou ik er nooit mee kunnen leven!!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 18:35   #11
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Drogredenering, je ontduikt de bewijslast.
Dat noemen ze gewoon 'offtopic'
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 19:29   #12
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorija

wereld gaat naar de donder mensen

offtopic: de wereld is allang naar de donder
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 22:43   #13
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
wat een kanslozen zijn die Irakezen ook. En dan komt zo'n video op t internet te staan, en ga ik m weer bekijken . Ik heb t te doen met die kim. Maar het zijn natuurlijk ook laffe wanhoopsdaden van gestoorde hersenspoelde kanslozen. In dat soort landen is dit de normaalste zaak van de wereld. Steel je een brood: hand eraf. Ben je homoseksueel of tegen het regime: Hoofd eraf.
offtopic: dat van die hand eraf als je steelt vind ik helemaal niet zo erg eigenlijk, je hoeft m er niet af te hakken gewoon naar t ziekenhuis en daar laten verwijderen, dat zijn duidelijke straffen, dat is wat anders dan 50 euro boete.


ontopic: ze moeten niet aan de onschuldige burgers zitten, als ze iemand willen pakken moeten ze die militairen aanvallen, maar dat durfen ze niet , laffaards. het is lullig dat dan een onschuldige burger het slachtoffer moet worden, maar 1 ding, als je weet dat daar zulke dingen gebeuren, ga er dan niet heen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 23:10   #14
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
offtopic: dat van die hand eraf als je steelt vind ik helemaal niet zo erg eigenlijk, je hoeft m er niet af te hakken gewoon naar t ziekenhuis en daar laten verwijderen, dat zijn duidelijke straffen, dat is wat anders dan 50 euro boete

je hand kwijt vind ik behoorlijk erg hoor
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2004, 13:16   #15
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
je hand kwijt vind ik behoorlijk erg hoor
en stelen is minder erg?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2004, 14:04   #16
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
en stelen is minder erg?
Probeer je nou middels deze post de barbaarse, middeleeuwse manier van straffen uit de Arabische wereld goed te praten?

Menselijke waardigheid is voor mij een groot goed geworden.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2004, 14:10   #17
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

het afhakken van een hand omdat iemand iets steelt is nog enigszins logisch (niet persee goed). en trouwens ook offtopic.

maar een onschuldig iemand onthoofden omdat je je zin niet krijgt, getuigt van krankzinnige gedachtes vind ik
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2004, 14:17   #18
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
het afhakken van een hand omdat iemand iets steelt is nog enigszins logisch (niet persee goed). en trouwens ook offtopic.

maar een onschuldig iemand onthoofden omdat je je zin niet krijgt, getuigt van krankzinnige gedachtes vind ik
Mijns inziens zijn het ook krankzinnige gedachtes, maar ik neem iets anders in ogenschouw dat ik ook al eerder heb genoemd. Het zijn mensen die de scheiding tussen echt en onecht niet kunnen maken. Hun ideaalbeeld maakt een onthoofding legitiem.

Connie Palmen heeft er een boek over geschreven. Iets dat niet bloeden kan.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2004, 11:12   #19
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ff offtopic
hierbij men excuses voor mijn reply op sorija
kwas er niet echt bij
en was dus helemaal ongegrond van mij
had beetje slechte (rare) dag
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2004, 13:06   #20
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
ff offtopic
hierbij men excuses voor mijn reply op sorija
kwas er niet echt bij
en was dus helemaal ongegrond van mij
had beetje slechte (rare) dag
excuses aanvaard, maar volgende keer beter lezen ok? want we hadden de zelfde mening!
en om zo iemand uitteschelden is wel een beetje vaag, maar tis wel goed!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2004, 11:55   #21
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

trouwens open maar al een nieuwe topic over de drie turken
het stopt niet meer
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2004, 12:30   #22
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
trouwens open maar al een nieuwe topic over de drie turken
het stopt niet meer
welke drie turken?
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2004, 17:30   #23
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
welke drie turken?
er die drie turken die gisteren of eergisteren weet het niet meer juist, zijn gevangen genomen
ook deze gaan zun onthoofden
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2004, 12:34   #24
cruella
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de wereld is triest en gemeen en over een paar jaar helemaal naar de kl#te
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2004, 18:04   #25
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
trouwens open maar al een nieuwe topic over de drie turken
het stopt niet meer
het kan wel gestopt worden als die moraal ridderstje maar eens koest gehouden worden...
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2004, 18:09   #26
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
het kan wel gestopt worden als die moraal ridderstje maar eens koest gehouden worden...
Met zo'n insteek kan je dat idd maar laten. Dat zou betekenen dat alleen de dingen gezegd mogen worden die jij wil horen. Kan idd niet werken met een discussie forum.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2004, 18:15   #27
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Met zo'n insteek kan je dat idd maar laten. Dat zou betekenen dat alleen de dingen gezegd mogen worden die jij wil horen. Kan idd niet werken met een discussie forum.
ik doelde op mensen die tegen de oorlog waren
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2004, 18:19   #28
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
ik doelde op mensen die tegen de oorlog waren
Ja? dus? Klopt dan toch wat ik zeg?
Tegen oorlog = moraalridder = mond dicht
Voor oorlog = = hard schreeuwen dat iets onverdedigbaars opeens te verdedigen is.

Jah nee dat zal lekker werken. Alleen al zonder inhoudelijk te reageren op het feit of iets terecht is of niet is het al krom.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2004, 23:24   #29
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruella
de wereld is triest en gemeen en over een paar jaar helemaal naar de kl#te
over een paar jaar????
niet grof bedoeld maar: wake up, hij is al naar de klote
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 10:32   #30
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
over een paar jaar????
niet grof bedoeld maar: wake up, hij is al naar de klote
tis nu alleen nog maar wachten op de eerste kernoorlog
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 11:12   #31
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
tis nu alleen nog maar wachten op de eerste kernoorlog
Een kernoorlog gaat niet plaatsvinden vanuit Al Qaeda of de V.S. Ik denk dat de techniek bij Al Qaeda niet toereikend is en de V.S. heeft geen belang bij een vernietiging van de aarde.

Het gevaar zit hem mijns inziens in Iran en Noord-Korea tegenover de V.S. en Pakistan en India tegenover elkaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 12:18   #32
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Alleen dwazen geloven in wereldvrede.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 21:37   #33
Zippy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oorlog mag als er dreiging is maar niet zoals bush omdat er chemische wapens zouden zijn in Irak (hmm nog steeds nx gevonde) Er is verdomme meer chemische rommel in belgie dan in Irak!!!! gewoon oorlog om olie, het 1ste wat ze deden als ze irak binnen vielen was de olie gaan 'bescherme' En de ontvoerders die mense onthoofde, wat moete ze anders doen?? ik spreek het niet goed maar als irakees heb je weinig of geen kans tge de amerikanen.... In het midden van de oorlog moest elke irakese soldaat tge 10 amerikane veche! als ze dan nog niet gedood waren door de vele bombardementen... Wie is er dan laf? de amerikanen die bombarderen of de irakezen die zich met alle middlen probeert te verdedigen??
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 12:15   #34
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zippy
Oorlog mag als er dreiging is maar niet zoals bush omdat er chemische wapens zouden zijn in Irak (hmm nog steeds nx gevonde) Er is verdomme meer chemische rommel in belgie dan in Irak!!!! gewoon oorlog om olie, het 1ste wat ze deden als ze irak binnen vielen was de olie gaan 'bescherme' En de ontvoerders die mense onthoofde, wat moete ze anders doen?? ik spreek het niet goed maar als irakees heb je weinig of geen kans tge de amerikanen.... In het midden van de oorlog moest elke irakese soldaat tge 10 amerikane veche! als ze dan nog niet gedood waren door de vele bombardementen... Wie is er dan laf? de amerikanen die bombarderen of de irakezen die zich met alle middlen probeert te verdedigen??
Je maakt de grote fout door het in deze thread over zelfverdediging te hebben. Het is overduidelijk dat de V.S. het bestuur zou overdragen na verloop van tijd. Er is geen reden tot zelfverdediging meer, want de aanval is over. De enige die ze de vrijbrief geeft om mensen te vermoorden is Allah.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 15:21   #35
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Probeer je nou middels deze post de barbaarse, middeleeuwse manier van straffen uit de Arabische wereld goed te praten?

Menselijke waardigheid is voor mij een groot goed geworden.
goed te praten? ik ben het er mee eens. wat vind je daarvan.

menselijke waardigheid, dat klinkt goed, maar waarom? met al onze waardigheid word de criminaliteit alleen maar erger, neem bijvoorbeeld iemand die een oud vrouwtje thuis berooft en inmekaar slaat die krijgt nog geen jaar cel als het de eerste keer is dat ie gepakt word? vind jij dat in verhouding staan tot datgenen wat hij dat oudje aan heeft gedaan?, in t middenoosten kost je dat 80 zweepslagen als je geluk hebt en als je pech hebt krijg je de doodstraf. dus gebeurt dat ook lang niet zo vaak. geloof me noumaar, wij zijn veel te lief voor criminelen.

menselijke waardigheid is leuk, maar je moet t niet overdrijfen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 15:32   #36
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
goed te praten? ik ben het er mee eens. wat vind je daarvan.

menselijke waardigheid, dat klinkt goed, maar waarom? met al onze waardigheid word de criminaliteit alleen maar erger, neem bijvoorbeeld iemand die een oud vrouwtje thuis berooft en inmekaar slaat die krijgt nog geen jaar cel als het de eerste keer is dat ie gepakt word? vind jij dat in verhouding staan tot datgenen wat hij dat oudje aan heeft gedaan?, in t middenoosten kost je dat 80 zweepslagen als je geluk hebt en als je pech hebt krijg je de doodstraf. dus gebeurt dat ook lang niet zo vaak. geloof me noumaar, wij zijn veel te lief voor criminelen.

menselijke waardigheid is leuk, maar je moet t niet overdrijfen.
jongen doe maar niet alsof je stoer bent om hun te verdedigen want als je ziet wat daar nog meer gebeurt verander je snel van mening
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 15:35   #37
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
goed te praten? ik ben het er mee eens. wat vind je daarvan.

menselijke waardigheid, dat klinkt goed, maar waarom? met al onze waardigheid word de criminaliteit alleen maar erger, neem bijvoorbeeld iemand die een oud vrouwtje thuis berooft en inmekaar slaat die krijgt nog geen jaar cel als het de eerste keer is dat ie gepakt word? vind jij dat in verhouding staan tot datgenen wat hij dat oudje aan heeft gedaan?, in t middenoosten kost je dat 80 zweepslagen als je geluk hebt en als je pech hebt krijg je de doodstraf. dus gebeurt dat ook lang niet zo vaak. geloof me noumaar, wij zijn veel te lief voor criminelen.

menselijke waardigheid is leuk, maar je moet t niet overdrijfen.
Waar trek je de grens dan? Met een zulke extreme manier van straffen kan je moeilijk nog fouten maken in je onderzoek! 1 foutje bij het OM kan letterlijk verschil zijn tussen leven en dood. Ja nee fijne manier van straffen als je onschuldig blijkt te zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 15:47   #38
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
goed te praten? ik ben het er mee eens. wat vind je daarvan.

menselijke waardigheid, dat klinkt goed, maar waarom? met al onze waardigheid word de criminaliteit alleen maar erger, neem bijvoorbeeld iemand die een oud vrouwtje thuis berooft en inmekaar slaat die krijgt nog geen jaar cel als het de eerste keer is dat ie gepakt word? vind jij dat in verhouding staan tot datgenen wat hij dat oudje aan heeft gedaan?, in t middenoosten kost je dat 80 zweepslagen als je geluk hebt en als je pech hebt krijg je de doodstraf. dus gebeurt dat ook lang niet zo vaak. geloof me noumaar, wij zijn veel te lief voor criminelen.

menselijke waardigheid is leuk, maar je moet t niet overdrijfen.
Uit je post valt alleen maar te destilleren dat je ONZE manier van straffen te zwak vindt en de arabische manier zou volgens jou een goed alternatief opleveren.

Echter, in beginsel draait het niet om onze criminaliteit, maar om de barbaarse praktijk van onthoofding. Je draait om het onderwerp heen en pakt zo een ander punt aan, hetgeen een drogredenering is. De straf die de zieke gasten in Irak hebben voor mensen die hun land willen opbouwen is niet menselijk, niet waardig. Een onthoofding waarbij iemand het uitschreeuwt dat valt met geen mogelijkheid goed te praten. Ik neem ook aan dat je het niet met de onthoofding eens bent, want je verhaal vervolgt over criminaliteit.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 16:35   #39
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Uit je post valt alleen maar te destilleren dat je ONZE manier van straffen te zwak vindt en de arabische manier zou volgens jou een goed alternatief opleveren.

Echter, in beginsel draait het niet om onze criminaliteit, maar om de barbaarse praktijk van onthoofding. Je draait om het onderwerp heen en pakt zo een ander punt aan, hetgeen een drogredenering is. De straf die de zieke gasten in Irak hebben voor mensen die hun land willen opbouwen is niet menselijk, niet waardig. Een onthoofding waarbij iemand het uitschreeuwt dat valt met geen mogelijkheid goed te praten. Ik neem ook aan dat je het niet met de onthoofding eens bent, want je verhaal vervolgt over criminaliteit.
Huh wat probeer jij nou te vertellen Dit is allerminst een drogredenering hoor. Drogredeneringen zijn benamingen voor bedrieglijke standpunten, voorwendsels zogenoemd. Daar is geen sprake van in dezen. Misschien toch maar wat minder formeel spreken, scheelt je enorm in foute uitspraken namelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 16:50   #40
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het gaat om het onthoofden van een Koreaan. Het gaat hier niet om het strafstelsel in beide landen.

Hij is er voor om iemand te onthoofden en dat gaat hij beargumenteren door ons rechtstelsel te gebruiken dat er niets mee te maken heeft. Dat is onlogisch redeneren --> drogreden.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 17:33   #41
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Het gaat om het onthoofden van een Koreaan. Het gaat hier niet om het strafstelsel in beide landen.

Hij is er voor om iemand te onthoofden en dat gaat hij beargumenteren door ons rechtstelsel te gebruiken dat er niets mee te maken heeft. Dat is onlogisch redeneren --> drogreden.
Nee, niet dus. Onlogisch redeneren staat absoluut niet gelijk aan een drogredenatie. Een drogredenatie bevat bewust onjuistheden met betrekking tot de werkelijke feiten. Dat jij vindt dat deze vergelijking er niet in thuis hoort zou je hoogstens offtopic of een dwaalspoor kunnen noemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 17:44   #42
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Uit je post valt alleen maar te destilleren dat je ONZE manier van straffen te zwak vindt en de arabische manier zou volgens jou een goed alternatief opleveren.

Echter, in beginsel draait het niet om onze criminaliteit, maar om de barbaarse praktijk van onthoofding. Je draait om het onderwerp heen en pakt zo een ander punt aan, hetgeen een drogredenering is. De straf die de zieke gasten in Irak hebben voor mensen die hun land willen opbouwen is niet menselijk, niet waardig. Een onthoofding waarbij iemand het uitschreeuwt dat valt met geen mogelijkheid goed te praten. Ik neem ook aan dat je het niet met de onthoofding eens bent, want je verhaal vervolgt over criminaliteit.
klopt, ik dwaalde ff af. maar waar zit het probleem om binnen een discussie andere punten te bepraten om daarna terug te komen op het hoofdonderwerp. Ik heb neit gezegd dat ik het eens ben terroristen. ik heb gezegd dat ik het eens ben met zware lijfstraffen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Not-KnownWaar trek je de grens dan? Met een zulke extreme manier van straffen kan je moeilijk nog fouten maken in je onderzoek! 1 foutje bij het OM kan letterlijk verschil zijn tussen leven en dood. Ja nee fijne manier van straffen als je onschuldig blijkt te zijn.
dat zou lullig zijn, maar ik vind dat dat nogsteeds de noodzaak van zware straffen niet wegcijfert, dutroux....vermoord meisjes, staat waarnschijnlijk over 20 jaar op straat. zou jij hem niet liever stenigen? ik wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNejongen doe maar niet alsof je stoer bent om hun te verdedigen want als je ziet wat daar nog meer gebeurt verander je snel van mening
stoer? hun verdedigen? van mening veranderen?

ga ff lekker met je blokken spelen ofzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 17:46   #43
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle

dat zou lullig zijn, maar ik vind dat dat nogsteeds de noodzaak van zware straffen niet wegcijfert, dutroux....vermoord meisjes, staat waarnschijnlijk over 20 jaar op straat. zou jij hem niet liever stenigen? ik wel.
Die krijgt levenslang.

Stenigen? Neuh waarom zou ik? Dan begeef ik mij op een net zo laag niveau als de dader. Nee dank je.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 17:50   #44
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb op tv gezien hoe zon belgisch vrouwtje dat uitlegde, dat in belgie levenslang levenslang is maar met aftrek van voorarrest bla bla bla 20 jaar.

mischien he, is dat wel de enige mogelijkheid om zo iemand te straffen, denk je nou echt dat je zo iemand kunt rehabiliteren?


een jongen waar ik eerst veel mee omging, is nou opgepakt, hij hd samen met een maat van hem iemand thuis overvallen, die vent geslagen zijn vrouw geslagen die vent en vrouw met een mes op de keel hun eigen auto ingedrukt en meegenomen naar de pinautomaat, daar gedwongen geld op te nemen die vent het ziekenhuis in geslagen die vrouw nog een paar klappen, de auto vernield en ervandoor gegaan met 500 euro. en hij krijgt 2 jaar. wat zeg je daar van dan? en geloof me, die gast verandert nooit hij had hiervoor al vastgezeten omdat ie iemand had neergestoken. zomaar, omdat ze m ergens niet binnen lieten omdat het te druk in huis was.

wat zijn jou ideen voor zo iemand dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 18:21   #45
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ik heb op tv gezien hoe zon belgisch vrouwtje dat uitlegde, dat in belgie levenslang levenslang is maar met aftrek van voorarrest bla bla bla 20 jaar.

mischien he, is dat wel de enige mogelijkheid om zo iemand te straffen, denk je nou echt dat je zo iemand kunt rehabiliteren?


een jongen waar ik eerst veel mee omging, is nou opgepakt, hij hd samen met een maat van hem iemand thuis overvallen, die vent geslagen zijn vrouw geslagen die vent en vrouw met een mes op de keel hun eigen auto ingedrukt en meegenomen naar de pinautomaat, daar gedwongen geld op te nemen die vent het ziekenhuis in geslagen die vrouw nog een paar klappen, de auto vernield en ervandoor gegaan met 500 euro. en hij krijgt 2 jaar. wat zeg je daar van dan? en geloof me, die gast verandert nooit hij had hiervoor al vastgezeten omdat ie iemand had neergestoken. zomaar, omdat ze m ergens niet binnen lieten omdat het te druk in huis was.

wat zijn jou ideen voor zo iemand dan?

Straffen moet geen doel opzich zijn, dan ben je verkeerd bezig. Een aantal figuren zal inderdaad terug vallen in oud gedrag, maar velen ook niet. Misschien is een enkeltje gesloten inrichting wat voor hm. Maargoed dat kan ik niet bepalen aangezien ik zn geestelijke toestand niet ken.
En misschien kan je wel zeggen dat je hm liever kwijt dan rijk bent (in de vorm van dood dus), maargoed dat zou betekenen dat je dat voor iedereen in de bak kan gaan afwegen. Wanneer moet je nou iemand doden en wanneer niet?
Automatisch komt het daarbij ook nog voor dat er onschuldige mensen ter dood worden gebracht, etc. Daarom is het niet te verdedigen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2004, 18:50   #46
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

BT als ik je zo mag noemen weet jij hoe het er aan toe gaat in de gevangenis?
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 10:31   #47
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 11:35   #48
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Nee, niet dus. Onlogisch redeneren staat absoluut niet gelijk aan een drogredenatie. Een drogredenatie bevat bewust onjuistheden met betrekking tot de werkelijke feiten. Dat jij vindt dat deze vergelijking er niet in thuis hoort zou je hoogstens offtopic of een dwaalspoor kunnen noemen.
Ik haal mijn informatie van een site. Ik heb hier een bepaalde site gevonden die in het Nederlands iets vertolkt.

http://www.xs4all.nl/~pieth/Magazine...tatieleer.html
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 11:36   #49
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: koreaan onthoofd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
klopt, ik dwaalde ff af. maar waar zit het probleem om binnen een discussie andere punten te bepraten om daarna terug te komen op het hoofdonderwerp. Ik heb neit gezegd dat ik het eens ben terroristen. ik heb gezegd dat ik het eens ben met zware lijfstraffen.
Wanneer je het over het juiste onderwerp had gehad, dan leek het in ieder geval niet dat je het er mee eens was. Ik weet het dan nu en ben toch gelukkig dat je het er niet mee eens bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 15:07   #50
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Ik haal mijn informatie van een site. Ik heb hier een bepaalde site gevonden die in het Nederlands iets vertolkt.

http://www.xs4all.nl/~pieth/Magazine...tatieleer.html
Ik haal mijn informatie gewoon uit communicatieve boeken en woordenboeken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.