Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 September 2003, 22:29   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down Miljoenennota

De doodsteek voor de mensen met een klein inkomen? Überhaupt desastreus voor het land? Lijkt mij van wel in ieder geval
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 22:49   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik begrijp dat er bezuinigd moet worden en dat we allemaal wat achteruit gaan in economisch barre tijden. Al heb ik met mijn economie1,2 vorig jaar ook geleerd dat de overheid juist de economie moet stimuleren in tijden van laagconjunctuur. Dus of belastingen verlagen, of de eigen investeringen opvoeren. Maar nu wordt er extreem bezuinigd en op sommige punten treft het bepaalde groepen hard. En voor ons persoonlijk het puntje over studenten en dat het schandalig duur wordt wanneer je een jaar een bepaalde studie doet, genoeg punten haalt maar toch besluit dat het niet is wat je verwachtte en iets anders gaat doen, omdat je alles terug moet betalen dan :kwaaist:
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 14:16   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wie is het eigenlijk wél eens met de plannen Wie wordt hier nu echt beter van, helemaal niemand toch En dan zwijgen we nog maar over hoe belachelijk duur de zorg straks wordt
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 14:19   #4
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

en dat alleen maar om te bezuinigen.....kutregering
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 15:46   #5
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de enige die profiteren zijn uiteindelijk toch wel weer de rijke belangrijke mensen. Ipv dat je daar nou gewoon een aantal miljoenen van afpakt, pakken ze iedereen aan, ook mensen die niet zo dik in het geld zitten
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 17:52   #6
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en ik zie zoveel makkelijke oplossingen voor bezuinigingen

bijvoorbeeld..alle politieauto's bij hetzelfde merk bestellen ipv 130 000 verschillende merken/types te gebruiken

accijnzen op drank verhogen; dat is nog steeds zwaar beneden het europees gemiddelde

etc
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 00:10   #7
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
en ik zie zoveel makkelijke oplossingen voor bezuinigingen


accijnzen op drank verhogen; dat is nog steeds zwaar beneden het europees gemiddelde

etc
liever niet...

maar ja bezuinigen , daar draait het allemaal om , en dan hebbe we straks een kasoverschot o.i.d. , en dan zijn ze bluh..

iemand die er iets van merkt ? ik denk het niet,
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 00:49   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het overbodige koningshuis eruit mikken Ik hoorde op TV de walgelijke opmerking dat 'zelfs de koningin erop achteruig ging'. Ik had de onbeheersbare neiging de afstandsbediening naar het toestel te werpen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 13:46   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Het overbodige koningshuis eruit mikken Ik hoorde op TV de walgelijke opmerking dat 'zelfs de koningin erop achteruig ging'. Ik had de onbeheersbare neiging de afstandsbediening naar het toestel te werpen
ja de koningin gaat er 89.000 euro op achteruit

genoeg om 2 bedienden te betalen
maar ze houdt nog een slordige 3, nogwat miljoen per jaar over..

volgns mij stond dit alles in de metro van zaterdag
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 14:01   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ja de koningin gaat er 89.000 euro op achteruit

genoeg om 2 bedienden te betalen
maar ze houdt nog een slordige 3, nogwat miljoen per jaar over..

volgns mij stond dit alles in de metro van zaterdag
En das dan alleen Twix hè? Alle directe familieleden krijgen ook nog weet ik hoeveel pieken
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 14:08   #11
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

De discussie over het koningshuis staat elders...
Persoonlijk ben ik het er absoluut niet mee eens. JP B en de rest van de kleuterklas zit zo in zijn bezuinigwereldje dat dat het enige is wat hij nog ziet... Bezuinigingen, bezuiningen, bezuiningen. O, is de regering er ook om het volk te dienen?

Iedereen begrijpt dat er bezuinigd moet worden, maar je kunt er ook in doorslaan. Alle Europese landen kampen met een tekort, alleen Nederland moet het beste jongetje van de klas zijn door zo rigide te gaan snijden in alles. Volgens mij met als gevolg dat we op den duur er wel op achteruitgaan... Laat mensen maar met het minimum van het minimum leven, vraag van mensen maar absurde zaken, maar wel lekker geld investeren in iets totaal zinloos als de JSF, een HSL die miljoenen meer kost dan verwacht... Leuk hoor, dat speelgoed voor JP en Gerrit, maar ik geef toch de voorkeur aan mensen...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 14:47   #12
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

hehe..of een betuwelijn die stopt bij de grens omdat duitsland er nog niet aan toe is


(en dat was een citaat ;P )
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 12:42   #13
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik vin die hele Balkenende en zijn gevolg maar een stelletje lapzwanzen. Wat nou sociaal democratisch?
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 17:21   #14
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Ik vin die hele Balkenende en zijn gevolg maar een stelletje lapzwanzen. Wat nou sociaal democratisch?
Verklaar je nader?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 22:29   #15
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Ik vin die hele Balkenende en zijn gevolg maar een stelletje lapzwanzen. Wat nou sociaal democratisch?
a) niet democratisch want het land vroeg duidelijk om een centrumlinkscabinet en niet om een centrumrechtscabinet. Dat verklaart de winst van CDA EN PVDA en het dikke dikke dikke verlies van de VVD.
b) zie boven
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 22:30   #16
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
a) niet democratisch want het land vroeg duidelijk om een centrumlinkscabinet en niet om een centrumrechtscabinet. Dat verklaart de winst van CDA EN PVDA en het dikke dikke dikke verlies van de VVD.
Meerderheid is meerderheid....
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 21:33   #17
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom word er niks gezegd over de miljarden die naar ontwikkelingshulp gaan ???
(ik heb gelezne ergens een getal van 3 miljard)
Voordat iemand mij als een racistje wil afschilderen, wil ik alleen maar duidelijk maken dat wanneer je als land minder uit te geven heb, je op alles een beetje moet korten, dus waarom niet ook op ontwikkelingshulp ???
Ik vraag het alleen maar hoor, en ben benieuwd of ik nou de enige ben die dit raar vind....

En dan zwijg ik nog maar over talloze subsidies die het land maar uitdeelt aan allerlei organisaties
ik heb ergens gelezen dat dat boven de 20 miljard ligt en dat ook daar niks op bezuinigd word.
Nou, dan is die 3 miljard voor ontwikkelingshulp ook ineens kattepis.
En waarom worden de arme mensen genaaid, maar niet die organisaties die zeggen dat ze voor de arme mensen opkomen, maar alleen maar bezet worden door rijke gasten
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:34.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.