Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 September 2003, 09:53   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question Minimum-leeftijd in Discotheken?

Ja. Ik las maandag in de krant dat men bij Discotheek Peppermill in Heerlen tegenwoordig zo streng als mogelijk controleert op leeftijden. Niemand van onder de 16 komt binnen. Op zich een nobel streven, maar wel weer als het te laat is. Bovendien, wat heeft het voor nut? 500 meter verder in het Roda-stadion in Vizion controleert men niet zo heel erg streng. Als je daar je ID 'vergeten' bent en je bent in het gezelschap van meerderjarigen kom je best binnen. Wie moeten we dan de verantwoording geven? Ouders? Toch de horeca-gelegenheid?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 11:07   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De minderjarige zelf. Die heb er gewoon niets te zoeken, en een portier kan iemand op uiterlijk al inschatten of diegene wel in de toko kan, vinden ze op t eerste gezicht dat t niet kan moet er ID te voorschijn gehaald worden. En als zo'n kind zich helemaal naar de tering slikt/zuipt/snuift, dan is t de eigen schuld. Ouders kunnen als ze t merken ingrijpen en dat hoort ook zo, en een uitgaansgelegenheid kan in mijn ogen er niet op aangesproken worden.
Ik ken via via trouwens wel wat mensen uit t kamp die voor wat geld een mooie vervalsde ID kunnen laten maken waarmee je zowizo altijd wel binnen kan komen. Als zo'n meid zo'n ID heeft, dan vernietigd ze echt wel die nepID als er iets aan t handje is (alcohol vergiftiging oid). En dan word er weer met boze ogen naar de uitgaansgelegenheid gekeken.
Kind is dus aansprakelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 11:14   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een kind onder de 16 kan niet aansprakelijk worden gesteld, zo is de wet gewoon. De verantwoordlijkheid ligt bij de hebberige discotheken die gewoon zoveel mogelijk omzet wil maken, maar ook bij de ouders, die het kennelijk helemaal niet opvalt als hun dochter pas om 5 uur weer terug is
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 11:40   #4
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een minimum leeftijd is niet voor neits een minimum leeftijd en daar moeten uitgaansgelegenheden inderdaad het strengste beleid tegen voeren.
Er staan toch ook flitspalen op een snelweg en je mag toch ook pas vanaf je 18e autorijden. Same here.

en die ouders PFP..ik denk hetzelfde
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 11:48   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar wat te denken van de uitgaansgelegenheden zelf? IEDEREEN op leeftijd controleren.. Bij de Peppermill hebben ze het van de week gedaan. Dat is gewoon niet te doen, 3000 man lopen te controleren. Dan staat de rij tot aan de snelweg En wanneer je het gaat doen van: dan moet de portier dat inschatten, krijg je teveel willekeur. Dan laten ze hem/haar erin die hun aanstaat..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 12:10   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In een voetbal stadion word toch ook iedereen op zijn of haar kaartje gecontroleerd, er zijn best wel systemen te bedenken, voor zowel grote als kleine discotheken. Ik denk gewoon dat de ondernemers niet het geld willen mislopen van hun minderjarige klanten. Dat is in ieder geval wel in de discotheek hier aan de gang, waar bijna de helft van de meisjes minderjarig zijn, conclusie is dus dat daar veel aan verdiend word.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 12:42   #7
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Denk ook dat het vooral is omdat hun (de horeca dus) omzet veel zou dalen..
Ik raakte vroeger ook altijd (toen ik 15 was) binnen in discotheek.. heel soms vroegen ze of je 18 was (ja, je moet daar 18 zijn) en dan zeg je gewoon "ja" en laten ze je door gaan...
nu ja, er waren er veel die "neen" zeiden als ze controle deden resultaat= er was nx van volk binnen, enkel jongens ouder dan 18..

Dus ik denk dat het vooral de "schuld" is van de discotheken zelf..
Ouders... zijn enkel verantwoordelijk voor het uur dat dochterlief of zoonlief moet thuis zijn, niet waar ze rondhangen..
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 12:47   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Sedes

Ouders... zijn enkel verantwoordelijk voor het uur dat dochterlief of zoonlief moet thuis zijn, niet waar ze rondhangen..
ik ben het helemaal met je eens, behalve deze regel natuurlijk, de ouders zijn wel degelijk verantwoordelijk voor waar hun kroost rondhangt
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 13:05   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Als goede ouder weet je over het algemeen toch waar je kind uithangt? En uitgaangsgelegenheden (niet alleen discotheken) moeten gewoon iedereen waar ook maar de minste twijfel over bestaat controleren. Vaak moet er toch entree betaald worden of moet je door een poortje, kleine moeite om ID te checken lijkt mij.

En wie geen ID heeft of geen 16 is, helaas, dat wist je van te voren...

Deze regels zijn er niet voor niets...

Oja.. een 15-jarige is niet voor niets minderjarig he.. die kun je hier iig niet voor verantwoordelijk houden..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 13:19   #10
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
ik ben het helemaal met je eens, behalve deze regel natuurlijk, de ouders zijn wel degelijk verantwoordelijk voor waar hun kroost rondhangt
tja,.. hmm, een minderjarige (onder de 16, wet maakt nog onderscheid tussen leeftijden) is alleszins zelf niet verantwoordelijk..

tja, aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk.. maar aan de andere kant kan je moeilijk als ouder continu weten waar je kind rondhangt..
bij mij wisten ze dat ik op "tzand" zat (= cafés + kleine discotheek in brugge)nu is het zo dat m'n ouders het niet erg vonden als ik in die discotheek zat (zat daar gewoon meestal als het te vol was in een ander "danscafé").. maar ik deed dan ook niets "verkeerd", maar als er iets zou gebeuren, tja dan is eerst en vooral de uitbater verantwoordelijk en derna pas de ouders-kind.. (is hoe ik het zie)
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 13:55   #11
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Ik vind dat ze juist strenger moeten controleren, ik heb zo'n hekel eraan als je in een dicotheek staat en er staan van die meisjes van 14 jaar en die proberen je dan belachelijk te maken. ( ik ben een keer een cafe uitgestampt wegens vechten omdat dat mens mij begon te duwen, zij mag niet meer naar binnen en ik weer wel) Of van die gozers van 14 die jou proberen te versieren, daar heb ik zo'n hekel aan, die wet is er niet voor niks dat je geen alcohol mag als je nog geen 16 bent en ik vind dat mensen zich daaraan moeten houden, dat je voor je 16e nietuit mag
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 14:38   #12
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

16, ga ff leuk doen
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 15:05   #13
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Originally posted by yo-de-plo
16, ga ff leuk doen
Is gewoon zo, je vind het misschien zelf nu niet leuk maar als je dadelijk zelfs 3 jaar ouder bent ga je je gruwelijk aan die kinderen irriteren, want het zijn in principe gewoon nog kinderen
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 15:38   #14
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Ik vind de "discotheek" (niet echt discotheek vind ik, lig gewoon tussen de andere cafés) waar 18jaar geld, overdreven... 16is goed..

Eigenlijk sinds ik 18 ben er niet meer geweest, same voor cafés.. tzit toch vol met kinders van 14jaar, dus nx leuks meer aan voor iemand van 19.. (ga nu weg in gent of int weekend gewoon gezellig bij iemand thuis (ja, ik word oud ))
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 15:57   #15
sunnyflower
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op zich horen minderjarigen niet in een discotheek of iets anders, maar verder is er geen reet te doen. Ik ben zelf 15 en het enige wat je dan kan doen( zonder illegaal te doen) is tv kijken of ergens rond hangen verder is er niet veel te doen. Er zouden dan misschien wat uitgaansgelegenheden moeten zijn voor wat jongere mensen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 16:06   #16
Kire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by sunnyflower
Op zich horen minderjarigen niet in een discotheek of iets anders, maar verder is er geen reet te doen. Ik ben zelf 15 en het enige wat je dan kan doen( zonder illegaal te doen) is tv kijken of ergens rond hangen verder is er niet veel te doen. Er zouden dan misschien wat uitgaansgelegenheden moeten zijn voor wat jongere mensen.
jij moet echt wel een vreselijk zwaar leven hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 16:26   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
In een voetbal stadion word toch ook iedereen op zijn of haar kaartje gecontroleerd, er zijn best wel systemen te bedenken, voor zowel grote als kleine discotheken. Ik denk gewoon dat de ondernemers niet het geld willen mislopen van hun minderjarige klanten. Dat is in ieder geval wel in de discotheek hier aan de gang, waar bijna de helft van de meisjes minderjarig zijn, conclusie is dus dat daar veel aan verdiend word.
Bij Roda wordt iedereen gecontroleert hoor Das allemaal met een kaarten-systeem..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 17:05   #18
sunnyflower
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE]Originally posted by Kire
jij moet echt wel een vreselijk zwaar leven hebben [/QUOT

Nee dat zeg ik niet. maar het is wel jammer dat er niet veel te doen is voor mijn leeftijd. Het is gewoon jammer want ik (en ik ken er genoeg van mijn leeftijd) wil ook weles uitgaan. EN dat doe ik ook weles
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 17:41   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Bij Roda wordt iedereen gecontroleert hoor Das allemaal met een kaarten-systeem..
dat zeg ik toch ook
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 17:55   #20
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik ging uberhaupt pas uit ofzo toen ik 16 was, dus dan boeit het geheel ook helemaal niet.., die leeftijdsgrens hoort gwoon sterk gecontroleerd te worden inderdaad.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 18:01   #21
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe het dan op terschelling gedaan werd.... Ben je 21, moet je nog je ID laten zien, en die kerel zag ons elke dag, maar wel steeds ID laten zien, sloeg echt ner-gens op. En dan kreeg je ook van die achterlijke bandjes om je pols als je sterke drank mag halen. Dan lijk je juist Vee voor het goederentransport ofzo, achterlijk.
ID controleren OK, maar niet als t zoooo duidelijk is dat iemand ouder is dan 18. Alleen voor planet Bob's zou ik me kaart wel willen laten zien., maar daar moet je dan ook 21 zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 18:08   #22
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
hoe het dan op terschelling gedaan werd.... Ben je 21, moet je nog je ID laten zien, en die kerel zag ons elke dag, maar wel steeds ID laten zien, sloeg echt ner-gens op. En dan kreeg je ook van die achterlijke bandjes om je pols als je sterke drank mag halen. Dan lijk je juist Vee voor het goederentransport ofzo, achterlijk.
ID controleren OK, maar niet als t zoooo duidelijk is dat iemand ouder is dan 18. Alleen voor planet Bob's zou ik me kaart wel willen laten zien., maar daar moet je dan ook 21 zijn.
in wervershoof heb je ook zo'n tent waar je bandjes krijgt naar leeftijd

<16, 16-18 en 18+
bijkomend is natuurlijk wel dat je de leeftijd weet ongeveer van de gene waar je mee praat, dus geen 14jarige breezers meer die je lopen te versieren? P
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2003, 20:40   #23
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou hier is een discotheek en daar moet je ook min. 18 zijn. Voor mij is het geen probleem om binnen te komen ook al ben ik nog maar 17. Nou kom er pas regelmatig sinds ik bijna 17 was, daarvoor ging ik niet echt vaak uit. Ik vind wel dat de leeftijd 18 te hoog ligt, en goed gecontroleerd wordt er ook niet, er lopen meisjes van 14-15 jaar rond. Ik heb liever dat ze de leeftijd naar 16 of 17 moeten doen en dan goed gaan controleren.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 08:32   #24
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben wel van mening dat 16 een mooie leeftijd is. Als het goed is hangt er in de pep ook een bordje dat mensen van 18 en jonger om 3 uur op moeten zouten. maar goed. Ik denk dat de verantwoordelijkheid een beetje bij de ouders ligt. Een 14 jarige naar een discotheek laten gaan vind ik een beetje te. IK was 15 toen ik voor het eerst uit mocht(de smid..... die om 1 uur ofzo sluit). En toen ik 16 was mocht ik naar de pep. En nog vonden mn ouders me toen te jong...............
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 10:33   #25
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Queenie
Ik ben wel van mening dat 16 een mooie leeftijd is. Als het goed is hangt er in de pep ook een bordje dat mensen van 18 en jonger om 3 uur op moeten zouten. maar goed. Ik denk dat de verantwoordelijkheid een beetje bij de ouders ligt. Een 14 jarige naar een discotheek laten gaan vind ik een beetje te. IK was 15 toen ik voor het eerst uit mocht(de smid..... die om 1 uur ofzo sluit). En toen ik 16 was mocht ik naar de pep. En nog vonden mn ouders me toen te jong...............
mij ouders hadden gezecht je mag uitgaan waneer je wilt mits je het ons vantevoren komt zeggen en je je aan onze regels houd, nou ik heb pas een dik half jaar gelden gekomen maam mag ik eens uit? vroeg me moeder naar de smid? daar wou ik dus niet heen zeg me moeder nah dan zoek maar iets anders maar dan ben je wel om half 1 buiten. ben er na een keer naar de smid geweest en het was net een kindertent er liepen meisjes van bij ons op de basis school rond! uit groep 7 ofzo dan ben je als ouder echt verkeerd bezig!
en idd in de pep hangt z'n bord <18 om 3 uur de deur uit... maar wie houd zich daar nog aan?
ik mag uitgaan waneer ik wil en waar ik wil als ik maar om 3 uur thuis ben of om half 2 buiten sta als me vader me komt ophalen.
en leeftijds grens is niet voor niks, ik ga me de zijk ook niet opzoeken hou je gewoon aan de regels en wacht bij 18+ tenten tot je 18 bent dan is hun niks te verwijten je ouders niet en jou ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 10:51   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by dupke
mij ouders hadden gezecht je mag uitgaan waneer je wilt mits je het ons vantevoren komt zeggen en je je aan onze regels houd, nou ik heb pas een dik half jaar gelden gekomen maam mag ik eens uit? vroeg me moeder naar de smid? daar wou ik dus niet heen zeg me moeder nah dan zoek maar iets anders maar dan ben je wel om half 1 buiten. ben er na een keer naar de smid geweest en het was net een kindertent er liepen meisjes van bij ons op de basis school rond! uit groep 7 ofzo dan ben je als ouder echt verkeerd bezig!
en idd in de pep hangt z'n bord <18 om 3 uur de deur uit... maar wie houd zich daar nog aan?
ik mag uitgaan waneer ik wil en waar ik wil als ik maar om 3 uur thuis ben of om half 2 buiten sta als me vader me komt ophalen.
en leeftijds grens is niet voor niks, ik ga me de zijk ook niet opzoeken hou je gewoon aan de regels en wacht bij 18+ tenten tot je 18 bent dan is hun niks te verwijten je ouders niet en jou ook niet.
In de Smid komen écht geen kinderen uit groep 7 (11 jaar), binnen hoor
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 11:01   #27
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Sedes
Denk ook dat het vooral is omdat hun (de horeca dus) omzet veel zou dalen..
Ik raakte vroeger ook altijd (toen ik 15 was) binnen in discotheek.. heel soms vroegen ze of je 18 was (ja, je moet daar 18 zijn) en dan zeg je gewoon "ja" en laten ze je door gaan...
nu ja, er waren er veel die "neen" zeiden als ze controle deden resultaat= er was nx van volk binnen, enkel jongens ouder dan 18..

Dus ik denk dat het vooral de "schuld" is van de discotheken zelf..
Ouders... zijn enkel verantwoordelijk voor het uur dat dochterlief of zoonlief moet thuis zijn, niet waar ze rondhangen..
ik ken eig maar 1 discotheek waarvoor je 18 moet zijn en da's de kokorico in zomergem? voor al de rest ligt de grens op 16,en dat vind ik wel goed eig.,hoewel er hoe dan ook veel jonger volk binnen komt...zelf ga ik ook al van mn 15e naar de sotto's (discotheek) en hebben ze me geen 1 keer gevraagd hoe oud ik was dusja...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 13:12   #28
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
In de Smid komen écht geen kinderen uit groep 7 (11 jaar), binnen hoor
owneej? dat meisje zit dus echt wel in groep 7 ze was met haar ouder zus mee en daardoor mocht ze gewoon naar binnen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 18:58   #29
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dupke
mij ouders hadden gezecht je mag uitgaan waneer je wilt mits je het ons vantevoren komt zeggen en je je aan onze regels houd, nou ik heb pas een dik half jaar gelden gekomen maam mag ik eens uit? vroeg me moeder naar de smid? daar wou ik dus niet heen zeg me moeder nah dan zoek maar iets anders maar dan ben je wel om half 1 buiten. ben er na een keer naar de smid geweest en het was net een kindertent er liepen meisjes van bij ons op de basis school rond! uit groep 7 ofzo dan ben je als ouder echt verkeerd bezig!
en idd in de pep hangt z'n bord <18 om 3 uur de deur uit... maar wie houd zich daar nog aan?
ik mag uitgaan waneer ik wil en waar ik wil als ik maar om 3 uur thuis ben of om half 2 buiten sta als me vader me komt ophalen.
en leeftijds grens is niet voor niks, ik ga me de zijk ook niet opzoeken hou je gewoon aan de regels en wacht bij 18+ tenten tot je 18 bent dan is hun niks te verwijten je ouders niet en jou ook niet.
Jah not..... Meisje je kletst. Ik ben zo vaak in de smid geweest. Vriendinnen van mijd ie 17/18 waren werden er niet ingelaten zonder Id. En als je daar als 17 jarige met n flesje flugel in je handen stond werd je afgeoverd naar n kamertje waar je naam en telefoonnumer genoteerd werd. Dus geloof maar niet dat er 11 jarigen binnen komen of wel je hebt het van horen zeggen, of je bent er gewoon nooit geweest
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 19:58   #30
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

neem rotterdam beurs cafe daar kom je alleen binnen met de juiste kleding de juiste pas (studenten pas). zodoende heb je nooit ellende en is het er altijd gezellig. Je moet gewoon de juiste toko's op zoeken dan heb je nergens last van.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 16:09   #31
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
neem rotterdam beurs cafe daar kom je alleen binnen met de juiste kleding de juiste pas (studenten pas). zodoende heb je nooit ellende en is het er altijd gezellig. Je moet gewoon de juiste toko's op zoeken dan heb je nergens last van.
en zo'n toko zou ik ook weer niet inwillen, want dan bevind ik me enkel maar tussen een stelletje ballen ;x


no offence wesley
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2003, 11:38   #32
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
en zo'n toko zou ik ook weer niet inwillen, want dan bevind ik me enkel maar tussen een stelletje ballen ;x


no offence wesley
daar ben ik het mee eens...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 22:01   #33
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Queenie
Ik ben wel van mening dat 16 een mooie leeftijd is. Als het goed is hangt er in de pep ook een bordje dat mensen van 18 en jonger om 3 uur op moeten zouten. maar goed.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Lijkt me ook moeilijk te controleren. En je kan beter langer blijven hangen en met een groepje naar huis, dat dat een 16-jarige alleen naar huis fietst.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2003, 09:12   #34
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero
Met dat laatste ben ik het niet eens. Lijkt me ook moeilijk te controleren. En je kan beter langer blijven hangen en met een groepje naar huis, dat dat een 16-jarige alleen naar huis fietst.
je knt natuurlijk ook met de taxi gaan... Maar jah. Meestal is het wel zo dat het daar na een uur of 3 veel rustiger is. Meeste 15-16 jarige moeten dan naar huis. Maar jah hetis en blijft moeilijk te controleren. Vooral omdat de meeste iets jongere mensen er altijd trachten uit te zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2003, 09:20   #35
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat nog niet genoemd is, is dat er vaak jongere meisjes dan 16 worden binnengelaten, omdat er anders geen jongens van 16 zouden komen...kwalijke zaak
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2003, 10:36   #36
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
neem rotterdam beurs cafe daar kom je alleen binnen met de juiste kleding de juiste pas (studenten pas). zodoende heb je nooit ellende en is het er altijd gezellig. Je moet gewoon de juiste toko's op zoeken dan heb je nergens last van.
kom je daar ook binnen met een studentenpas die niet van een school uit Rottertdam is? Dan kom ik gezellig een biertje drinken daar
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2003, 19:57   #37
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
wat nog niet genoemd is, is dat er vaak jongere meisjes dan 16 worden binnengelaten, omdat er anders geen jongens van 16 zouden komen...kwalijke zaak
waarom zouden jongens van 16 niet komen als meiden van 16 wel gewoon binnen mogen?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2003, 20:11   #38
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
kom je daar ook binnen met een studentenpas die niet van een school uit Rottertdam is? Dan kom ik gezellig een biertje drinken daar
Tijd voor een meeting?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 09:12   #39
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
waarom zouden jongens van 16 niet komen als meiden van 16 wel gewoon binnen mogen?
nee dan komen ze niet, ze mogen er (qua leeftijd) uiteraard wel in..maar omdat jongens nou eenmaal vaak op jongere meisjes vallen, zullen ze dan minder snel daar langs gaan..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 20:48   #40
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
nee dan komen ze niet, ze mogen er (qua leeftijd) uiteraard wel in..maar omdat jongens nou eenmaal vaak op jongere meisjes vallen, zullen ze dan minder snel daar langs gaan..
oh zo, nou zoveel verschil zit er tegenwoordig echt niet meer in een meidje van 16 en een meidje van 14 die zich voordoet als 16.

waarom vallen jongens eigenlijk vaker op jongere meisjes dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 06:52   #41
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
oh zo, nou zoveel verschil zit er tegenwoordig echt niet meer in een meidje van 16 en een meidje van 14 die zich voordoet als 16.

waarom vallen jongens eigenlijk vaker op jongere meisjes dan?
al sla je me dood..ik denk dat het meestal andersom is, dat meisjes o oudere jongens vallen, maar die discussie hebben we hier al eens gehad.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 19:58   #42
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik vind 16 een mooie leeftijd om uit te mogen, en in Renesse deden ze bij 't Roefke (discotheek) je ook een bandje om als je 18+ was, voor sterke drank. Ik vonnut wel handig, als ik dan ging scannen naar leuke jongens wilde ik wel per se zo'n bandje zien

Verder vind ik controle belangrijk, maar zoals gezegd, het geeft veel oponthoud en das vervelend omdat je vaak in schaarse kledij staat te wachten, met als gevolg een lekker fikse verkoudheid
Dus alleen als de uitsmijter het nodig acht, lijkt me prima. Daarmee filteren ze toch wel vaak het echte jonge publiek.

Ouders vind ik niet aansprakelijk voor waar hun kind uithangt, ook al is het dan 14. Jongeren kunnen liegen dat het gedrukt staat over waar ze heengaan, en je hebt er als ouder ook geen zicht op wat ze doen als hun kind bijvoorbeeld bij iemand anders logeert.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 12:58   #43
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
al sla je me dood..ik denk dat het meestal andersom is, dat meisjes o oudere jongens vallen, maar die discussie hebben we hier al eens gehad.
ja misschien klopt dat ook wel, hoewel dat niet automatisch betekent dat jongens dus op jongere meisjes vallen

kben het met 0vera eens over de ouders. je kan toch gewoon zeggen 'ja ik ga naar een vriendin' en dan toch ergens anders naartoe gaan. of zeggen dat je in die 'jeugd'hangclub bent ofzo, terwijl je gewoon naar een kroeg gaat.
*spreekt uit ervaring*
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 16:50   #44
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat is lekker makkelijk als je zelf later moeder bent. Ik vind dat je ouders wel degelijk verantwoordelijk kan stellen. Hadden ze hun kinderen maar wat beter onder de duim moeten houden..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 11:06   #45
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
dat is lekker makkelijk als je zelf later moeder bent. Ik vind dat je ouders wel degelijk verantwoordelijk kan stellen. Hadden ze hun kinderen maar wat beter onder de duim moeten houden..
nou nee, je kan je kind wel onder de duim houden,
als hij/zij tegen je liegt over waar hij/zij naartoe kan jij er toch weinig aan doen als ouder zijnde.
je vertrouwt je eigen kinderen toch wel? anders zou je ze overal en altijd moeten gaan controleren, wat is dat dan voor ouder/kind relatie? eerder een bewaker-gevange relatie...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 17:33   #46
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
dat is lekker makkelijk als je zelf later moeder bent. Ik vind dat je ouders wel degelijk verantwoordelijk kan stellen. Hadden ze hun kinderen maar wat beter onder de duim moeten houden..
ben et met l_angel eens, dat slaat echt nergens op, dat 'onder de duim houden'. Als jouw kind liegt en jij komt daar niet achter, dan kun je ze honderd keer 'onder de duim houden', dat helpt toch niet. Wat wou je dan, ze eeuwig in hun kamer opsluiten??
Mijn ouders hielden mij goed 'onder de duim' met als gevolg dat ik de mooiste verhalen ophing om maar weg te mogen. Ik heb nooit dingen gedaan die echt slecht voor me waren in de tijd dat ik dan weg was, maar het komt genoeg voor dat juist die jongeren die veel dingen niet mogen, doorslaan en alles WEL doen.

En als je je kind vrijlaat, maar toch regels stelt waar het kind het dan toch niet mee eens is (het lot van een ouder lijkt mij) kan het ook best een keer liegen over waar hij/zij uithangt.

Sorry maar das echt een loos argument wat je gebruikte.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 17:44   #47
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
nou nee, je kan je kind wel onder de duim houden,
als hij/zij tegen je liegt over waar hij/zij naartoe kan jij er toch weinig aan doen als ouder zijnde.
je vertrouwt je eigen kinderen toch wel? anders zou je ze overal en altijd moeten gaan controleren, wat is dat dan voor ouder/kind relatie? eerder een bewaker-gevange relatie...
ik heb in ieder geval nooit lulverhalen tegen mijn moeder op hoeven hangen.. dus ik denk dat er dan toch wat aan je opvoeding ontbreekt...

misschien is het begrip ''eerlijkheid'' je niet helemaal duidelijk uitgelegd
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 17:49   #48
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
ben et met l_angel eens, dat slaat echt nergens op, dat 'onder de duim houden'. Als jouw kind liegt en jij komt daar niet achter, dan kun je ze honderd keer 'onder de duim houden', dat helpt toch niet. Wat wou je dan, ze eeuwig in hun kamer opsluiten??
Mijn ouders hielden mij goed 'onder de duim' met als gevolg dat ik de mooiste verhalen ophing om maar weg te mogen. Ik heb nooit dingen gedaan die echt slecht voor me waren in de tijd dat ik dan weg was, maar het komt genoeg voor dat juist die jongeren die veel dingen niet mogen, doorslaan en alles WEL doen.

En als je je kind vrijlaat, maar toch regels stelt waar het kind het dan toch niet mee eens is (het lot van een ouder lijkt mij) kan het ook best een keer liegen over waar hij/zij uithangt.

Sorry maar das echt een loos argument wat je gebruikte.
ik snap je verhaal niet helemaal vind het eerder warrig..
maargoed
als je een goede relatie hebt met je kind liegt je kind niet tegen je.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 18:17   #49
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik heb in ieder geval nooit lulverhalen tegen mijn moeder op hoeven hangen.. dus ik denk dat er dan toch wat aan je opvoeding ontbreekt...

misschien is het begrip ''eerlijkheid'' je niet helemaal duidelijk uitgelegd
dat jij nooit tegen je ouders lulverhalen hebt moeten ophangen is alleen maar goed en zo zou het ook moeten zijn
maar dat wil niet zeggen dat het bijna iedereen zo is. er zijn ook gezinnen waarin de ouders gewoon onredelijk doen en dat het kind dan denkt 'ja daaag, ik doe lekker wat ik zelf wil,' en dus zegt ik ben bij pietje terwijl ze daar eigenlijk helemaal niet zijn, omdat ze dus iets anders willen doen.
en zelfs als je ouders nog zo leuk en aardig zijn, dan is er toch altijd een situatie waar het kind denkt dat zn ouders gewoon belachelijk doen en gaat dus ergens naartoe terwijl de ouders van nix weten of menen dat hij/zij ergens anders is.
hoeveel er in mijn opvoeding ontbreekt kan je eigenlijk niets over zeggen, omdat je niet weet hoe mijn opvoeding is. dit is niet stom bedoeld maar gewoon een feit. en ik ga hier dus ook niet verder in op mijn opvoeding, omdat die ook niet altijd even leuk is, en ook gewoon niet boeiend.
en ik ben eerlijk tegenover andere mensen, maar helaas zijn mijn ouders niet het type mensen waar tegen ik alles zou kunnen zeggen. ik wil dat dat zo zou zijn, maar daar heb ik nu eenmaal nix over te vertellen.
een vriendin van me heeft wel zon moeder tegen wie ze alles kan vertellen en die ook meer een vriendin is voor haar dochter. daar ben ik soms best jaloers op omdat ik weet dat zoiets gewoon niet mogelijk is bij mij. begrijp me niet verkeerd mijn moeder is een hartstikke aardig mens, maar er zijn gewoon dingen die ik haar niet kan vertellen. en ja als zij daar dus iets over vraagt dan moet ik wel iets anders zeggen dan dat wat ik wil zeggen, maar zo is het nu eenmaal .
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 12:34   #50
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Weet je er zijn wrs wel mensen van 13 die beter tegen alcohol kunnen dan mensen van 16... en er zijn er van 13 die beter 'nee' kunnen zeggen tegen bv. een joint dan mensen van 16...
er zijn mensen van 13 die ze beter in een discotheek kunnen binnenlaten dan mensen van 16.

laat iedereen toch zelf beslissen wanneer hij/zij er binnen wilt...! :kwaad:
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:12.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.