Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 August 2005, 21:08   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking Politie Hamburg arresteert 'tereurverdachten'

Tja, allemaal leuk ern aardig, maar draven we niet wat door hierin?

Politie Hamburg arresteert terreurverdachten

HAMBURG - Na een grootscheepse klopjacht heeft de Hamburgse politie vrijdag drie gezochte terreurverdachten gearresteerd. Het gaat om inwoners van de opstandige Russische deelrepubliek Tsjetsjenië. Volgens justitie zijn er vooralsnog geen aanwijzingen dat het trio een concrete aanslag voorbereidde.

Ruim duizend agenten hadden donderdagavond in de Noord-Duitse stad naar het drietal gezocht. Een van hen kon worden gepakt, de andere twee meldden zich zelf bij de politie.

Getuige

De autoriteiten kwamen in actie na een waarschuwing van een Arabisch sprekende getuige. Hij had het trio in Arabisch over verdachte zaken horen praten bij een bushalte voor een station. Hij zou hebben opgevangen dat de drie mannen tegen elkaar zeiden: "We zullen morgen als held voor Allah staan". Een van de gezochte mannen droeg een rugzak. De politie sprak over een geloofwaardige getuige.

De drie mannen waren te zien op beelden van bewakingscamera's in de bus die ze na het bewuste gesprek hadden genomen. Hun foto's werden openbaar gemaakt.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2005, 08:49   #2
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

tsja, als ze nu niet opgepakt worden, en alleen maar in de gaten gehouden worden, en ze doen wat geks, dat wordt het de regeringen verweten waarom ze niks hebben gedaan

dus ik denk dat je het nooit helemaal goed kan doen, er zijn altijd wel mensen die het er niet mee eens zijn
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2005, 10:29   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
tsja, als ze nu niet opgepakt worden, en alleen maar in de gaten gehouden worden, en ze doen wat geks, dat wordt het de regeringen verweten waarom ze niks hebben gedaan

dus ik denk dat je het nooit helemaal goed kan doen, er zijn altijd wel mensen die het er niet mee eens zijn
Nee, maar wat ik bedoel: iemand 'vangt een gesprek op in de metro', gaat naar de politie en die drukt massaal uit ineens.. Zo kan ik ook de hele buurt hier gek maken
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2005, 17:02   #4
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als het niet heel triest zou zijn, zou ik er keihard om lachen! We draven echt een beetje door. Je kunt iemand op basis van zo'n gesprek, waarvan de getuige enkele (verdachte) zinnen heeft opgepikt, toch niet oppakken? Of zie ik dat helemaal verkeerd? En ik denk ook niet dat terroristen ff in de metro zo'n gesprek gaan voeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2005, 17:18   #5
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Je lacht er om natuurlijk, maar in feite kun je in Nederland ook om niets opgepakt worden als terreurverdachte. Helaas is het slechts minimaal aan de orde gekomen tijdens een hoorcollege en kan ik het me niet echt meer herinneren, maar zoiets is natuurlijk in feite wel razend interessant..
Maar het moge in ieder geval duidelijk zijn dat je moet oppassen, want ik geloof dat we hadden beredeneerd dat als je een ballon liet knappen in een volle zaal dat je als terrorist kon worden opgepakt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2005, 23:09   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De hele politiemacht die op de been wordt gebracht was eigenlijk hetgeen waar ik op doelde
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 05:25   #7
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
De hele politiemacht die op de been wordt gebracht was eigenlijk hetgeen waar ik op doelde
Tja, als je er 2 agenten op afstuurt is het waarschijnlijk ook niet goed.
Hoewel ruim 1000 ook enigszins absurd overkomt, dat moet ik toegeven..


Overigens kunnen wij dus ook voor terrorisme worden opgepakt als wij het over een keiharde knal hebben waar iedereen van schrok.
Dat kan dus die spits zijn met dat overwachtse schot, of toch een ballon die klapte in een collegezaal... Ook absurd toch?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 09:11   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Als ik eenmaal in een band zit ga ik ook een ballon laten klappen, dan krijgen we wat publiciteit
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 10:02   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Tja, als je er 2 agenten op afstuurt is het waarschijnlijk ook niet goed.
Hoewel ruim 1000 ook enigszins absurd overkomt, dat moet ik toegeven..


Overigens kunnen wij dus ook voor terrorisme worden opgepakt als wij het over een keiharde knal hebben waar iedereen van schrok.
Dat kan dus die spits zijn met dat overwachtse schot, of toch een ballon die klapte in een collegezaal... Ook absurd toch?
Absurd ja, maar laten we eerlijk zijn: zal dat in de praktijk gebeuren? Het is natuurlijk wat anders wanneer jij die ballon laat klappen en dan tegen je buurman in de collegazaal zegt: 'kun je nagaan hoe het hier morgen gaat knallen'.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 21:40   #10
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Niveautje redbull air race zou ik zeggen..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 21:50   #11
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Absurd ja, maar laten we eerlijk zijn: zal dat in de praktijk gebeuren? Het is natuurlijk wat anders wanneer jij die ballon laat klappen en dan tegen je buurman in de collegazaal zegt: 'kun je nagaan hoe het hier morgen gaat knallen'.
Wij zijn blank, dus wij hebben niet te vrezen..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.