Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 December 2005, 10:51   #1
Tom83
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Wie wil ook in de VS studeren?

Ha Luitjes,

Ik heb al een poos de ambitie om aan een goede college of universiteit in Californie of New York een bachelor's diploma te gaan halen. Wil in september 2006 beginnen met een Business studie. Wie heeft ook zulke plannen? Misschien kunnen we wat tips uitwisselen. Het is namelijk best een ingewikkeld proces om de goede universiteiten uit te zoeken en om geaccepteerd te worden bij de beste. Ook ben ik nog op zoek naar sponsors.

Wie heeft ook plannen in die richting? Misschien kunnen we wat tips uitwisselen. Bedankt alvast !
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2005, 12:11   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Deze mag alvast een vlucht nemen richting School .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2005, 13:15   #3
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Mijn opleiding is voor een gedeelte In Engeland. Maar dat wordt allemaal vanuit school geregeld
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2005, 19:10   #4
Tom83
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil juist na mijn opleiding zelfstandig naar de States. Dus mijn school regelt ook niets en moet het allemaal zelf uitzoeken... ben wel al een eind op weg maar hoor graag ervaringen van anderen. Wie o wie?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2005, 17:09   #5
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mm, ik heb ook al wel opgevangen dat de universiteiten in Amerika niet zo geweldig zijn..

Ik wil één van de volgende jaren wel een jaartje op erasmus, waar naartoe ligt nog niet echt vast. Maar mijn bachelor-jaren blijf ik toch mooi in België! Dan weet je tenminste dat je een degelijke basis mee hebt gekregen.. (de kwaliteit van de KUL ligt toch behoorlijk sterk naar mijn weten )
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2005, 20:39   #6
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meis
mm, ik heb ook al wel opgevangen dat de universiteiten in Amerika niet zo geweldig zijn..

Ik wil één van de volgende jaren wel een jaartje op erasmus, waar naartoe ligt nog niet echt vast. Maar mijn bachelor-jaren blijf ik toch mooi in België! Dan weet je tenminste dat je een degelijke basis mee hebt gekregen.. (de kwaliteit van de KUL ligt toch behoorlijk sterk naar mijn weten )
Zoals chalyken al zegt hebben de Vlaamse universiteiten over het algemeen wel een vrij goede kwaliteit. Bovendien heb je dan nog eens het voordeel dat het in je eigen taal is, zodat je alles verstaat.
Ik heb deze zomer met een Nederlands meisje gesproken die op uitwisseling is geweest naar Valentia en ze zei dat ze de Spaanse lessen wel perfect kon volgen als ze niets opschreef, maar dat ze dan geen schriftelijke neerslag had van wat er gezegd werd.

Ik geloof dat er deze week een boekje in de bus zat van Mine met een artikel in over het hele Erasmusuitwisselingsproject.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 10:10   #7
joeyB
Ere lid
 
joeyB's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 1.478
Stuur een bericht via MSN naar joeyB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Je moet wel rekenen dat de universiteiten hier minstens evengoed of zelfs beter zijn dan 90% van de universiteiten in de VS. De top universiteiten buiten beschouwing gelaten die al de beste academici proberen binnen te halen.
Je zal sowieso ofwel geniaal moeten zijn en één of andere beurs bemachtigen. Dat of je ouders moeten heel rijk/invloedrijk zijn.
Ik heb zelfs weleens gehoord als je hier een goed HBO diploma hebt dat je merendeel al mee stof hebt gehad als je daar je graad hebt op de universiteit.

Maar natuurlijk in amerika gestudeerd te hebben staat natuurlijk altijd wel leuk op je cv.
__________________
No pain, no Gain.
joeyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 14:54   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er is een lijst met universiteiten waar de meeste prijzen naar toe gaan. In de toptien van de laatste honderd jaar staan 7 Amerikaanse universiteiten. Nederland komt niet eens in de topvijftig voor.
Dat is natuurlijk een vertekenend statistiekje, maar het zegt wel dat er best goede Amerikaanse universiteiten zijn
Het is alleen wel zo dat de verschillen (zoals in zoveel dingen) in Amerika groter zijn dan hier. En die verschillen zijn natuurlijk altijd gebaseerd op geld. Dé Amerikaanse universiteit bestaat niet. Vergeleken met bijvoorbeeld Nederland heb je in de VS een select groepje absolute wereldtopuniversiten (IVY league), met daaronder een behoorlijke groep prima universiteiten en daaronder een enorme groep middelmatige.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2005, 15:30   #9
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor in die goede universiteiten in Amerika binnen te raken moet je stinkend rijk zijn..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.