Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 December 2002, 20:15   #1
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Buiten aardsewezens

Geloof jij in buiten aardse wezens ?
Ik wel omdat het heelal f*cking groot is dus wrm zouden
er geen andere wezens wonen ?
En er zijn ook zo veel bewijzen dat ze meschien bestaan.

Ben benieuwt.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 21:29   #2
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ik de theorie van me biologie leraar mag geloven..

de kans op buitenaardse wezens is verschrikkelijk klein, omdat de leefomstandigheden hier op aarde is zo ingesteld dat er kan leven, maar die gehele evolutie die ontstaan is(van bacterie tot mens) is bijna onmogelijk om ook op een andere planeet te kunnen ontstaan, de preciese leefomstandigheden voor de evolutie..

ik geloof deze theorie wel een beetje, maar zelfde geld, hoe groot is het heelal? er kan best een andere planeet zijn waar dit is voor gekomen, ook al ik zal het niet weten, zal me ook niet veel uitmaken..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 21:35   #3
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leuke theorie van je leraar MAAR... wij zijn zo ontwikkeld dat we op deze planeet kunnen leven. Maar als je een andere planeet hebt waar het wat warmer is of kouder kunnen daar toch levende wezens komen die zo zijn gegroeit etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 21:47   #4
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
Leuke theorie van je leraar MAAR... wij zijn zo ontwikkeld dat we op deze planeet kunnen leven. Maar als je een andere planeet hebt waar het wat warmer is of kouder kunnen daar toch levende wezens komen die zo zijn gegroeit etc.
tja.. ik weet niet of er op andere planeten al bacteries zijn ontdekt, maar op alle planeten van het zonnestelsel kan er niet worden geleefd.
Maar ik denk zelf als er op een planeet bacteries leeft(en de leefomstandigheden op die planeet er na toen staan), dat die bacteries zich dan wel zo aanpassen dat ze door evoluren..
ook al dat duurt ook weer miljoenen jaren
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 22:02   #5
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vraag me nog wel eens af waar die bewijzen dan vandaan komen
foto`s over ufos en ufo meldingen en graancircels en over de verhalen van area 51.

  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 11:24   #6
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

De kans dat het enige leven in het universum de planeet aarde bevat is naar mijn idee te klein. Echter buitenaards leven hoeft natuurlijk niet meteen inteligient leven te zijn.

Misshcien vinden we ooit nog een planeet met alleen een stel buitenaardse vissen. is alsnog buitenaards leven
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 13:10   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
als ik de theorie van me biologie leraar mag geloven..

de kans op buitenaardse wezens is verschrikkelijk klein, omdat de leefomstandigheden hier op aarde is zo ingesteld dat er kan leven, maar die gehele evolutie die ontstaan is(van bacterie tot mens) is bijna onmogelijk om ook op een andere planeet te kunnen ontstaan, de preciese leefomstandigheden voor de evolutie..

ik geloof deze theorie wel een beetje, maar zelfde geld, hoe groot is het heelal? er kan best een andere planeet zijn waar dit is voor gekomen, ook al ik zal het niet weten, zal me ook niet veel uitmaken..
dan moet jij bio leraar maar eens opnieuw het onderwijs in.....de kans is juist ubergroot. Ongeacht dat de kans heel klein is dat er een goed leefklimaat wordt gevormd, staat dit in het niets t.a.v. de grootte van het heelal.

Teveel mensen denken bij buitenaards leven al meteen aan witte mannetjes met een ongelovelijke kennis om door het heelal te reizen en ons te bereiken. Die kans is juist weer ontiechelijk klein. Gezien enkele berekeningen.

Bron waar ik het zo gauw een realistisch berekeningetje kon vinden is (www.cijfers.nl)
Citaat:
De aarde staat op zo'n 150 miljoen km van de zon. Een Space Shuttle kan die afstand in 250 dagen overbruggen.

Maar de dichtstbijzijnde volgende ster is al 40 682 miljard km van ons verwijderd. Stel dat de eventuele bewoners van dat zonnestelsel beschikken over een ruimtevaartuig dat de snelheid van het licht benadert... Dan vergt een enkeltje naar de aarde nog altijd minimaal 4,3 jaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 13:26   #8
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dan moet jij bio leraar maar eens opnieuw het onderwijs in.....de kans is juist ubergroot. Ongeacht dat de kans heel klein is dat er een goed leefklimaat wordt gevormd, staat dit in het niets t.a.v. de grootte van het heelal.
je zegt het al, de kans op een goed leefklimaat is heel klein, en geen goed leefklimaat betekent ook geen leven op een planeet.
en hoelang de mens nog niet kan bewijzen hoe groot het heelal is(tenminste na mijn weten hebben ze dat nog niet gedaan) kan je ook niet zeggen dat er een kans op buitenaards leven in vergelijking met de grote van het heelal is.

Citaat:
Teveel mensen denken bij buitenaards leven al meteen aan witte mannetjes met een ongelovelijke kennis om door het heelal te reizen en ons te bereiken. Die kans is juist weer ontiechelijk klein. Gezien enkele berekeningen.
hoe de buitenaardse wezens eruit zien hangt altijd vanaf hoe de leefomstandigheden op hun planeet is, en hoe ze zijn ontstaan, zelfde geld zijn het wel witte mannetjes met hoge intelligentie, zelfde geld kan het ook maar bacterien zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 13:35   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


je zegt het al, de kans op een goed leefklimaat is heel klein, en geen goed leefklimaat betekent ook geen leven op een planeet.
en hoelang de mens nog niet kan bewijzen hoe groot het heelal is(tenminste na mijn weten hebben ze dat nog niet gedaan) kan je ook niet zeggen dat er een kans op buitenaards leven in vergelijking met de grote van het heelal is.
Goed jouw leraar had geen ongelijk, maar ook geen gelijk. Achterhouden van andere zo belangrijke informatie (dus eenzijdig belichten) zorgt daarvoor. Als je maar een deel van het verhaal vertelt (zeker als leraar) dan ben je slecht bezig

De mens heeft genoeg bewijzen om een minimale afstand te berekening. Aan de hand van zulke bewijzen en andere observaties en afleidingen komt men tot conclusies dat er wel ergens buitenaards leven moet zijn. Dus je kan al wel dege4lijk een betrouwbare en waardevolle beredenring maken.



Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X

hoe de buitenaardse wezens eruit zien hangt altijd vanaf hoe de leefomstandigheden op hun planeet is, en hoe ze zijn ontstaan, zelfde geld zijn het wel witte mannetjes met hoge intelligentie, zelfde geld kan het ook maar bacterien zijn..
dat weet ik, dat witte mannetjes was ook maar een sterotype, het ging er juist omdat mensen de neiging over buitenaards leven te praten als het ook daadwerkelijk met het oog zichtbaar leven is....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 13:57   #10
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


Goed jouw leraar had geen ongelijk, maar ook geen gelijk. Achterhouden van andere zo belangrijke informatie (dus eenzijdig belichten) zorgt daarvoor. Als je maar een deel van het verhaal vertelt (zeker als leraar) dan ben je slecht bezig

De mens heeft genoeg bewijzen om een minimale afstand te berekening. Aan de hand van zulke bewijzen en andere observaties en afleidingen komt men tot conclusies dat er wel ergens buitenaards leven moet zijn. Dus je kan al wel dege4lijk een betrouwbare en waardevolle beredenring maken.
mwah, ik zelf geloof het pas hoe gauw ze een planeet hebben gevonden waar bacterien of andere soort van leven is gevonden/ of dat daar de leefomstandigheden er voor zijn.
Vanaf nu heeft de mens zo'n planeet nog niet ontdekt.
Ook al is het heelal nog zo groot..de kans is gewoon zo klein op een planeet waar leven valt te zijn.
de evolutie, die het ontstaan van de aarde ook heeft gehad,de kans is zo klein om dat ook op een andere planeet te krijgen,
dus daarom geloof ik het pas hoe gauw de mens echt leven/of een planeet met omstandigheden voor leven heeft gevonden
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:10   #11
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
[B]

Vanaf nu heeft de mens zo'n planeet nog niet ontdekt.
vanaf nu? hehe


Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
Ook al is het heelal nog zo groot..de kans is gewoon zo klein op een planeet waar leven valt te zijn.
Dit heb ik je al uitgelegd....lees nog maar een keer


Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X

de evolutie, die het ontstaan van de aarde ook heeft gehad,de kans is zo klein om dat ook op een andere planeet te krijgen,
dus daarom geloof ik het pas hoe gauw de mens echt leven/of een planeet met omstandigheden voor leven heeft gevonden
Zie commentaar boven....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:54   #12
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

I believe
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:56   #13
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar toch vraag ik me af waar die UFO`s en graancircels vandaan komen die onmogelijk door mensen gemaakt zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:57   #14
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hoffman86
maar toch vraag ik me af waar die UFO`s en graancircels vandaan komen die onmogelijk door mensen gemaakt zijn.
magnetische stralen e.d. ophoping van electrische lading en andere sh33t

UFO's kunnen gewoon van aarde komen of een hoax....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 15:01   #15
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


magnetische stralen e.d. ophoping van electrische lading en andere sh33t

UFO's kunnen gewoon van aarde komen of een hoax....
er zijn zoveel bewijzen dat UFO`s bestaan van zoveel verschillende mensen dus een hoax kan het nooit zijn. een graancircel...waar haal je dan die magnetische stralen vandaan ?????

En je ziet ook vaak hoe ze worden gemaakt....
Dus door een mens is onmogelijk,anders waren ze het wel achter gekomen.

Ik heb heel veel dingen gelezen over buitenaardsen gebeurtenissen.

Er moet nog een 1 of andere melkweg zitten waar ook leven zit het heelal is gewoon oneindig groot.

Laatst aangepast door p4tj3 : 5 December 2002 om 15:04
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 17:22   #16
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 26 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Ik geloof wel dat er kans is op ander leven in het heelal, wij zullen waarschijnlijk niet uniek zijn in zo'n groot heelal/sterrenstesel(weet ik veel hoe groot het is..).

En die UFO's zijn gewoon mensen(vaak van die achterlijke Amerikanen) die een witte stip zien in een "home-video". Ze denken dat het dan een UFO's is maar in werkelijk is het gewoon een vlieg die op de lens zat of zoiets(vuurvliegje).

En graancirkels zijn gewoon door de mens gemaakt, want ik denk niet dat graan magnetisch is. Of er door beďnvloed wordt.

Ik denk dus dat al die "buitenaardse" dingen die op Aarde gebeuren door de mensen zelf verzonnen zijn(denk ook aan god, maar dat ter zijde). Maar ik geloof wel dat er ander leven is ergens daarbuiten, wat het ook mag zijn...
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 18:16   #17
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hoffman86


er zijn zoveel bewijzen dat UFO`s bestaan van zoveel verschillende mensen dus een hoax kan het nooit zijn. een graancircel...waar haal je dan die magnetische stralen vandaan ?????

En je ziet ook vaak hoe ze worden gemaakt....
Dus door een mens is onmogelijk,anders waren ze het wel achter gekomen.

Ik heb heel veel dingen gelezen over buitenaardsen gebeurtenissen.

Er moet nog een 1 of andere melkweg zitten waar ook leven zit het heelal is gewoon oneindig groot.
zoveel bewijzen? som maar op, ik luister.....

zoveel mensen, iedereen zwiept elkaar op en zeker in de VS.

MAgnetische stralen worden doro de natuur opgewekt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 22:32   #18
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

intersant bericht

Rendlesham X-File onthult schokkende feiten
Bron: Ministry of Defence
In de door het Ministry of Defence van het Verenigd Koninkrijk aangekondigd vrijgegeven 'X-file' omtrent The Rendlesham UFO Landing komen schokkende feiten aan het licht. CNN, Reuters, BBC en andere nieuwsbronnen hadden gemeld dat het document afgelopen weekend vrijgegeven zou worden, in het kader van "Freedom of Information Act".

Op 26 december 1980 patrouilleerden drie veiligheids-officieren door de bossen van Tengham Woods, wat een deel vormt van Rendlesham Forest, waar de aandacht gevestigd werd op een lichtgevend object. De drie mannen waren aan het patrouilleren tussen de twee militaire bases van RAF Bentwaters en RAF Woodbridge. Verder zegt het document dat radarstations het object gedetecteerd hebben, toen het boven de kust van Lowestoft vloog in de richting van Rendlesham. De drie veiligheids-officieren liepen richting het gloeiende object omdat ze in de eerste instantie dachten dat er een militair vliegtuig was neergestort of een noodlanding had gemaakt. De officieren schrokken toen ze een metaalachtig driehoekig object zagen met kleine wezens met grote ogen, die uit de bodem van het object via een straal neerdaalden. "They had heads out of proportions with their body, and their eyes were like inverted cat eyes".

De wezens leken bezig te zijn, mogelijk maakten ze reparaties aan hun voertuig. In de eerste instantie leken de wezens er zich niet van bewust dat de drie mannen keken wat ze aan het doen waren. De veiligheidsofficieren waren compleet gefocusd op de activiteiten bij het gloeiende object. Ze namen contact op met het hoofdkwartier van de basis, en rapporteerden wat ze aan het observeren waren, en verzochten om spoedeisende hulp. Bijna onmiddelijk arriveerde er assistentie, waaronder senior officiers. Het document rapporteert dat er later ooggetuigen gemeld hadden dat ze vreemde anomalieen gezien hadden, waaronder 'reality bending' effects, als tijdsverplaatsing. Een van de senior officieren was in staat met de wezens te communiceren.

Kolonel Charles Halt, base commander zegt dat het object later door de bomen vloog en in de lucht verdween. Er staat verder dat een onderzoek de volgende dag aangetoond heeft dat er abnormale stralingslevels aanwezig waren op de landingsplek. In dezelfde nacht van het gebeuren, werden er vreemde objecten gezien die zigzaggend door de lucht vlogen. Deze lichten braken uiteen in kleinere lichten en uiteindelijk verdwenen ze uit het zicht.

Halt heeft een 18-minuten durende audio cassette van de communicatie tussen basis en de officieren bij de UFO opgenomen wat in de nacht van de close encounter opgenomen zou zijn. Op de tape zijn verschillende seniour officieren te horen waaronder Halt, die via walkie-talkies met elkaar communiceren, toen ze door het bos liepen om het ongewone object te onderzoeken."It's coming this way. It's definitely coming this way... There's something very, very strange," zegt de deputy commander op een gegeven moment. De stemmen werden paniekerig toen een straal vanuit het object elektrische apparaten in de omgeving stoorde. Klik hier om een fragment te downloaden. Er wordt gemeld dat er foto's gemaakt zijn van dit object. Deze zijn niet vrijgegeven.

Er staat in het document dat de USAF niet akkoord ging met de verklaring dat de Orford Ness vuurtoren aangezien werd voor een UFO. Nochtans is er geen eenduidige verklaring wat het geweest zou kunnen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 22:36   #19
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hoffman86
[B]intersant bericht
B]
je zei bewijzen, neit een of andere verhaaltje van 3 (paranoide) officieren....
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2002, 15:38   #20
Da_Shredder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Uhm...

Ik denk dat we niet alleen zijn! Het helal = GROOT!!!! En wie weet wat voor een klimaat er op andere planeten zijn in andere sterrenstelsels waar we geen weet van hebben... NO ONE!!! Yet..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2002, 18:07   #21
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Uhm...

Citaat:
Originally posted by Da_Shredder
Ik denk dat we niet alleen zijn! Het helal = GROOT!!!! En wie weet wat voor een klimaat er op andere planeten zijn in andere sterrenstelsels waar we geen weet van hebben... NO ONE!!! Yet..
volledig mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 17:54   #22
Toto
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geloof best wel snel dingen zoals buitenaards leven, maar het is gelul als je zegt dat er geen leven op andere planeten kan zijn omdat eht te warm- te koud is etc. net alsof wij alle planeten kennen! zoals al meer gezegd is: HET HEELAL IS ECHT GROOT!!!

ik heb ook een aantal boeken in de kast staan over buitenaards leven en kijk op discovery programma's erover, bezoek i=net sites en als je dan ook nog ziet dat mensen hun werk ervan gemaakt hebben, hoeveel geld ze eraan uitgeven etc dan vind ik het dus niet terecht om te zeggen dat het neit eens mogelijk is!!
ook nog: het is ook niet terecht om te zeggen dat ze neit bestaan ook al zouden alle meldingen die ooit gemaakt zijn over ufo's (door duizenden mensen tegelijk dezelfde waarneming op het zelfde moment) ufo-ontvoeringen nep zijn, want (gaan we weer!!!!) HET HEELAL IS GROOT!!!

en nu heb ik zere vingers!

Laatst aangepast door Toto : 8 December 2002 om 17:57
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 17:58   #23
Toto
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Buiten aardsewezens

Citaat:
Originally posted by Hoffman86
Geloof jij in buiten aardse wezens ?
Ik wel omdat het heelal f*cking groot is dus wrm zouden
er geen andere wezens wonen ?
En er zijn ook zo veel bewijzen dat ze meschien bestaan.

Ben benieuwt.
hmz..had je niet beter ook een poll kunnen maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 19:52   #24
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat er best wel ergens ander leven zal zijn, het heelal is te groot om nergens anders buitenaards leven te hebben,
maar ik denk dat de kans dat wij die te zien krijgen heeeeel erg klein is.

"De aarde staat op zo'n 150 miljoen km van de zon. Een Space Shuttle kan die afstand in 250 dagen overbruggen.

Maar de dichtstbijzijnde volgende ster is al 40 682 miljard km van ons verwijderd. Stel dat de eventuele bewoners van dat zonnestelsel beschikken over een ruimtevaartuig dat de snelheid van het licht benadert... Dan vergt een enkeltje naar de aarde nog altijd minimaal 4,3 jaar."

Theoretisch gezien is het onmogelijk om met de snelheid van het licht te gaan. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er wezens zijn, die ten eerste al ruimteschepen hebben, want wat is nu de kans dat ze een zelfde soort evolutie hebben ondergaan als wij??
Ik bedoel maar wij zijn toevallig zo geëvolueerd, maar het is niet waarschijnlijk dat er ergens anders eenzelfde levensvorm ontstaat.
(In films wordt er wel altijd gedaan alsof buitenaardse wezens er ongeveer net zo uit zien als mensen, of in ieder geval daar een aftreksel van zijn, maar dat komt ook maar door de beperkte fantasie van de mens (Ik bedoel maar wat kan iemand zich voorstellen bij niks, maar dan ook echt niks), waarschijnlijk kunnen wij ons niks voorstellen bij een buitenaards wezen)
Ik denk dat er best wel ergens anders buitenaards "leven" is (het is maar wat je onder leven verstaat), maar wij zullen dat nooit zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2002, 16:43   #25
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

tuurlijk bestaan ze. Moeten buitenaardse levens nou zo intiligent zijn als wij, nee tuurlijk niet.
als het maar beweegt en een zin heeft tot overleven en niet op aarde leeft is het al een buitenaards wezen.
En onder wat voor extreme omstandig heden kunnen er levenwezens zijn. bijna allemaal. het voorbeeld hebben we hier op aarde ook. Een volledig onafhankelijk ecosysteem geovolueert appart van de "boven wereld" waar wij leven. In de diep zee troogen op 10km diepte in de oceaan waar nog nooit licht is geweest, en toch zijn er wezens ontstaan en hebben zich geovolueert!!! ze zien er dan ook heel anders uit dan we verwachten!
de kan is heel groot dat dit ook op andere planeten voor komt met een oceaan erop of erin.

btw er is al es zo een topic gestard, is al een tijdje terug matoch. check die ook maar eens, staat ook zo iets moois beschreven onder mijn naampie
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2002, 21:11   #26
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.aliensthetruth.com echt heel intersant !!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2002, 21:48   #27
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oh.
Wel grappig om te discussieren over dingen die wie (nog) niet kunnen weten.
Dan kunnen we alleen nog maar gokken.
Hierbij hangt het gokken af op 2 dingen die je vinden.
1) Hoe groot je denkt dat het Heelal is
2) Hoe groot de kans is dat er leven kan onstaan en kan evoluren totdat het berichten kan posten over dingen dat het nog niet kan snappen

Allebei de dingen weten we gewoon niet. Dus blijft hoe dan ook een gok.

Bytheway
Dat aliens al op deze planeet geweest zijn, (geen bacterieren ofzo) is totale onzin denk ik.
Allemaal aandachts trekkers of gestoorde lui

Als wezens echt de technologie hadden om hier helemaal heen te komen (wat ook al iets is om over te discussieren) zouden ze er niet zo slordig mee omgaan, en sporen achterlaten of een heel voor voertuig.. dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2002, 22:20   #28
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
Oh.
Wel grappig om te discussieren over dingen die wie (nog) niet kunnen weten.
Dan kunnen we alleen nog maar gokken.
Hierbij hangt het gokken af op 2 dingen die je vinden.
1) Hoe groot je denkt dat het Heelal is
2) Hoe groot de kans is dat er leven kan onstaan en kan evoluren totdat het berichten kan posten over dingen dat het nog niet kan snappen

Allebei de dingen weten we gewoon niet. Dus blijft hoe dan ook een gok.

Bytheway
Dat aliens al op deze planeet geweest zijn, (geen bacterieren ofzo) is totale onzin denk ik.
Allemaal aandachts trekkers of gestoorde lui

Als wezens echt de technologie hadden om hier helemaal heen te komen (wat ook al iets is om over te discussieren) zouden ze er niet zo slordig mee omgaan, en sporen achterlaten of een heel voor voertuig.. dus.
Gok is de verkeerde benaming, beredering is een stuk beter. En ja daarover kun je goed discussieren
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 16:36   #29
Kipmans
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
tuurlijk bestaan ze. Moeten buitenaardse levens nou zo intiligent zijn als wij, nee tuurlijk niet.
als het maar beweegt en een zin heeft tot overleven en niet op aarde leeft is het al een buitenaards wezen.
En onder wat voor extreme omstandig heden kunnen er levenwezens zijn. bijna allemaal. het voorbeeld hebben we hier op aarde ook. Een volledig onafhankelijk ecosysteem geovolueert appart van de "boven wereld" waar wij leven. In de diep zee troogen op 10km diepte in de oceaan waar nog nooit licht is geweest, en toch zijn er wezens ontstaan en hebben zich geovolueert!!! ze zien er dan ook heel anders uit dan we verwachten!
de kan is heel groot dat dit ook op andere planeten voor komt met een oceaan erop of erin.

btw er is al es zo een topic gestard, is al een tijdje terug matoch. check die ook maar eens, staat ook zo iets moois beschreven onder mijn naampie
misschien zitten er op 354675 biljoen kilometer afstand op dit moment wel buitenaardse wezens op net zo'n soort forum net zo'n soort discussie te voeren
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 16:36   #30
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kipmans
misschien zitten er op 354675 biljoen kilometer afstand op dit moment wel buitenaardse wezens op net zo'n soort forum net zo'n soort discussie te voeren
hehehehe =D
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 16:37   #31
Kipmans
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hoffman86
intersant bericht

*knip*
Bob Lazar!

in principe best een leuk verhaaltje, maar juist het feit dat ze uit stralen neerdaalden en dat ze reparaties aan hun voertuig uitvoerden maakt het een beetje science-fiction achtig.

Laatst aangepast door Kipmans : 22 December 2002 om 11:10
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2002, 17:55   #32
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geloof er in
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2002, 20:10   #33
Abnormaaltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er zal heus wel iets anders zijn want zoals beesten die in -50 graden leven of 50 graden en beesten op de bodem van de oceaan... dan moet er ook wel een planeet zijn die een beetje op onze lijkt en dan kunnen er ook beesten leven hoe extreem de omstandigheden ook...

als mars ietsje warmer was zou daar het leven ontwikkeld hebben.... (daar is ook water)
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2002, 23:57   #34
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


tja.. ik weet niet of er op andere planeten al bacteries zijn ontdekt, maar op alle planeten van het zonnestelsel kan er niet worden geleefd.
Maar ik denk zelf als er op een planeet bacteries leeft(en de leefomstandigheden op die planeet er na toen staan), dat die bacteries zich dan wel zo aanpassen dat ze door evoluren..
ook al dat duurt ook weer miljoenen jaren

niet door mensen...


En je bioleraar bewijst hiermee eigelijk alleen maar dat buitenaardse wezens niet menselijk kunnen zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2002, 00:29   #35
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BWM



niet door mensen...


En je bioleraar bewijst hiermee eigelijk alleen maar dat buitenaardse wezens niet menselijk kunnen zijn...
ja ok, maar het gaat erom dat de leefomstandigheden hier op aarde zo staat dat er mensen konden ontstaan.
de kans is gewoon verschrikkelijk klein dat er op een andere planeet ook deze evolutie kan ontstaan(ook al hebben ze dan op die planeet een hele andere natuur)
maar het kan natuurlijk wel, maar die kans is zo klein
dat je er eigenlijk pas vanuit mag gaan als het bewezen is..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2002, 11:01   #36
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BWM



niet door mensen...


En je bioleraar bewijst hiermee eigelijk alleen maar dat buitenaardse wezens niet menselijk kunnen zijn...
Correctie: Niet zoals leven hier op aarde....honden bijvoorbeeld hebben dezelfde omstandigheden nodig als mensen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2002, 12:33   #37
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


ja ok, maar het gaat erom dat de leefomstandigheden hier op aarde zo staat dat er mensen konden ontstaan.
de kans is gewoon verschrikkelijk klein dat er op een andere planeet ook deze evolutie kan ontstaan(ook al hebben ze dan op die planeet een hele andere natuur)
maar het kan natuurlijk wel, maar die kans is zo klein
dat je er eigenlijk pas vanuit mag gaan als het bewezen is..

maar wie zegt dat er niet ergens een speciaal soort wezen is ontstaan dat GEEN atmosfeer nodig heeft...


Dat rustig kan leven in een bijna-vacuum met een omgevingstemperatuur van een slordige 2000 graden celsius en dat pure koolstofdioxide eet voor zijn ontbijt...


Wie weet wonen er wel beesten op de zon die al het waterstof daar inademen en Helium uitademen en tegelijkertijd lichtgeven (even voor de Nato's hier, dit is niet serieus bedoelt, ik weet heel goed dat het vrijwel onmogelijk is, maar het zou toch kunnen he )
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2002, 18:26   #38
xlizzx
Lid
 
xlizzx's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Locatie: veldhoven
Berichten: 2.314
Stuur een bericht via MSN naar xlizzx
Standaard

Ik denk ei kbest wel dat er nog andere wezens zijn
__________________
Krissje is mn aller lekkerste en liefste meisje :love:
xlizzx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 20:33   #39
amai
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn een onijndig aantam sterren en planeten in het universum als er nog maar op 1 van 100 000 000 een vorm van leven zou zijn, dan zijn er toch op heel wat planeten leven he
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2003, 12:20   #40
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik geloof er in
watis je argument?? of heb je die niet? is wel interesant om te weten hoe en hoezo andere mensen denken dat die buitenaardse wezens wel of niet bestaan.

edit FOL: discussie over de naamgeving beesten even weggehaald, was nutteloos

Laatst aangepast door Fade of Light : 8 January 2003 om 15:23
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:31.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.