Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 October 2002, 15:51   #1
Methuselah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard uitgaan?

stelling: de jeugd van vandaag gaat veel te jong, veel te laat uit.

akkoord/niet akkoord + argumenten graag...
 
Oud 20 October 2002, 16:01   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben het met je eens

in de plaatselijke disco theek komen soms meiden van 13
en dan denk ik, "dat ze nog naar binnen mogen komen, terwijl er bij de deur 16 jaar en ouder staat"
maar ze moeten het zelf weten wat ze doen
als ze nu al hun leven willen vergooien, laat ze, als ze mij maar niet lastig gaan vallen
maar dit komt allemaal door de maatschappij, die is ingesteld op zuipen en sex, dus jonge meiden en jongens willen er bij horen door gewoon te drinken en te sexen
veel van die meiden en jongens hebben dus ook elke week een andere
 
Oud 20 October 2002, 16:02   #3
Methuselah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ook de ouders spelen 'n grote rol: wie laat nou z'n kind van 13-14 jaar uitgaan tot 3u 's nachts of zelfs later?
 
Oud 20 October 2002, 16:04   #4
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Methuselah
ook de ouders spelen 'n grote rol: wie laat nou z'n kind van 13-14 jaar uitgaan tot 3u 's nachts of zelfs later?
meestal zijn die ouders mensen die het niet aan gaat of hun kinderen laat weg zijn of als je niet meer terug komen, het zijn meestal van die rokende ouders, die met een biertje voor de tv zitten en een beetje zitten te kankeren op de wereld

ze zijn niet echt slim en rijk

wat natuurlijk ook kan is dat de kinderen gewoon naar bed gaan en rond 11 uur er uit sluipen en zo naar de discotheken gaan
 
Oud 20 October 2002, 16:06   #5
Methuselah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
meestal zijn die ouders mensen die het niet aan gaat of hun kinderen laat weg zijn of als je niet meer terug komen, het zijn meestal van die rokende ouders, die met een biertje voor de tv zitten en een beetje zitten te kankeren op de wereld

ze zijn niet echt slim en rijk

wat natuurlijk ook kan is dat de kinderen gewoon naar bed gaan en rond 11 uur er uit sluipen en zo naar de discotheken gaan
dan nog, 'n beetje verantwoordelijkheidsgevoel heeft iedereen toch wel?
 
Oud 20 October 2002, 18:38   #6
Mantra
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Methuselah
dan nog, 'n beetje verantwoordelijkheidsgevoel heeft iedereen toch wel?
Die kinderen sowieso niet, dat hoef je ook niet van ze te verwachten. Die ouders hebben waarschijnlijk ook weinig verantwoordelijkheidsgevoel, die zouden verantwoordelijker moeten zijn. Je kunt alleen moeilijk de huiskamers binnenlopen en die ouders vertellen hoe ze hun kinderen moeten opvoeden.

Tweede punt: Er zijn ook oudere (zogenaamd volwassen)jongeren die hun leven op deze manier wensen te leiden...en het is inderdaad maatschappelijk geaccepteerd. Veranderen gaat op die manier moeilijk.
 
Oud 20 October 2002, 21:04   #7
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan hier niet over meepraten,ik ben 15 en ik ga nooit uit,ben ik trouwens ook niet van plan en me vrienden gaan ook (nog) niet uit.
Ik weet helemaal niks van het uitgaansleven,en voor zover ik weet iedereen van me leeftijd die ik ken ook (nog)niet.
 
Oud 21 October 2002, 09:09   #8
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik stoor me daar aan als er weer van die meisjes van 13 rond je gaan hangen..het is verdomme geen peuterbar. vanaf 16 (of 18 of 21) mag je naar binnen klaar. Maargoed weet je wat het is. Jongens vallen op jonge(re) meisjes, dus als de eigenaar die meisjes niet toelaat zullen er ook minder oude(re) jongens komen die wel legaal naar binnen komen.
En die ouders die sporen gewoon niet. 13/14 is zeker veel en veel te jong. Ik denk dat uberhaupt niemand daar op zit te wachten behalve dan die oudere jongens.

Verder is deze maatschappij inderdaad alleen ingesteld op drugs en sex dus daar wil men jong mee beginnen. get a life
 
Oud 23 October 2002, 16:27   #9
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ja, het KAN aan de ouders liggen, maar soms heb je natuurlijk gewoon van die kids die toch wel gaan. Dus dan kun je ze mischien beter laten gaan (al zou k t nooit doen) met betere afspraken dan dat ze de deur uit sneaken als je slaapt.
Maar om ff terug te komen op de vraag ik vind dat die kindjes idd veel te laat thuis mogen komen....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 23 October 2002, 18:15   #10
Kipmans
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik nog niet hoor (12 jaar)
 
Oud 23 October 2002, 18:23   #11
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Sommige kinder enzijn er eerder klaar voor. en heel vaak gaan die jonge meisjes naar kinderdisco's
Ik ging voor ut eerst toen ik net 15 was.. toen veel later nog een keer.,.. ik ga bijna nooit uit. Maar ach.. ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet bepalen..
Ik vind dat er ook geen problemen mee hoeven zijn...
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline  
Oud 26 October 2002, 09:37   #12
Monica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ze moeten veel strenger worden. Ik was zelf ook 13 toen ik voor het eerst naar een discotheek ging, maar dat kwam omdat m'n zus er werkte [geen excuus maar goed]
Toen ik nog 16 was kwam ik zelfs in discotheken waar je 21 moet zijn... belachelijk dat ze daar niet beter op letten!

En ouders spelen daarbij ook een rol. Meiden/jongens van 13/14 jaar horen niet in een discotheek en al helemaal niet tot 4 uur!
 
Oud 26 October 2002, 11:12   #13
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by linnea
Sommige kinder enzijn er eerder klaar voor. en heel vaak gaan die jonge meisjes naar kinderdisco's
Ik ging voor ut eerst toen ik net 15 was.. toen veel later nog een keer.,.. ik ga bijna nooit uit. Maar ach.. ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet bepalen..
Ik vind dat er ook geen problemen mee hoeven zijn...
ik ben nu 15 en ga af en toe met wat vrienden een biertje (of wat anders) drinken dit doe ik dan meestal gewoon bij de vrienden thuis ik ga niet naar clubs enzow toe.
ik bedoel ga om met leeftijds genoten
 
Oud 26 October 2002, 16:21   #14
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Ik ben 14 (bijna 15, da wel) maar ik ga niet echt uit... niet naar discotheken enzow. Ik ga wel naar festivals en concerten als het hier in de buurt is... dat valt opzich wel onder uitgaan. Maar stoor je je daar owk aan?
nevaeh1987 is offline  
Oud 4 November 2002, 14:49   #15
fiekefos
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de jeugd begint idd wel te vroeg uit te gaan!
daardoor zijn ze het snel beu en hebben ze niet echt van het uitgaansleven kunnen genieten

(da denk ik e!!!)
 
Oud 4 November 2002, 16:08   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat de jeugd vroeger uit gaat maakt me in principe niet zo veel uit, zolang ze zich maar gedragen. Als je in een discotheek bent en er zijn kinderen die zich ook kinderachtig gedragen, dan erger ik me eraan (nee, ik wil niet stoer doen)..
 
Oud 4 November 2002, 16:19   #17
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Ik ben 15 en mag niet uit, geen discussie erover mag niet punt. als ik 16 ben mag dat misschien wel ALS ik tenminste wordt thuis gebracht want ik mag natuurlijk niet in mijn uppie door het donker fietsen. Zo horen alle ouders te zijn, je laat je eigen van 13/14 jaar toch niet in d'r eentje naar huis fietsen om half vier?!?!? Wie weet wat voor enge gozers er wel niet rondlopen?

Ouders die voor de tv hangen met een biertje waarvan hun 12jarig kind al uit mag kan het gewoon niks schelen als hun kind alleen over straat moet om half vier, hun kan helemaal niks schelen dus ook hun kind niet. Simpel is dat....

Iemand die ik ken had voor 500 euro naar mobiel gebelt, konden de ouders niet betalen, telefoon werd afgesloten. En kreeg e op d'r flikker, helemaal niet. Daar zijn die ouders te dom voor, het ken ze gewoon niks schelen.

Waarom neem je dan een kind als het je toch niks kan schelen? Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline  
Oud 4 November 2002, 17:38   #18
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Laatst liep ik savonds na de bios over straat om 12.00 ofzow loopt er gewoon een jochie van een jaar of 9/10 met een blikje bier over straat dat jochie was gewoon echt straalbezopen, nou dat vind ik niet normaal !

En over dat uitgaan jah, het ligt er ook een beetje aan tot hoe laat en waar je uitgaat.
 
Oud 4 November 2002, 18:29   #19
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kan me geen ruk schelen zolang ik er geen last van heb...


En ga zelf ook niet uit hoewel ik 18 ben en mijn vrienden het ook doen...

Tis saai...
 
Oud 5 November 2002, 14:58   #20
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

mwoah, dat verschilt wel.. veel mensen van mijn leeftijd mogen niet uit, terwijl ik sinds mn 13e naar concerten ga (wel toen altijd met mensen van minstens 5 jaar ouder.. en ik haat disco's ed.)
maar mijn nichtje van net 14 bijv mag wel steeds vaker naar "het huis" de stomste disco van 1 km bij haar vandaan, en dr ouders brengen en halen dr.. dus heel vreemd vind ik het niet.
maar ik merk wel dat meisjes van die leeftijd een stuk arroganter erdoor worden? dat vind ik echt stom..
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline  
Oud 5 November 2002, 15:09   #21
Diz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou ik vind dat je pas uit mag gaan vanaf 16. Voor die leeftijd heb je niets te zoeken in een discotheek gewoon onzin om daar dan heen te gaan. Ik mocht zelf ook pas uit toen ik 17 was ofzo.

16 is gewoon een goede leeftijd vind ik, dat sommige kinderen eerder toe zijn aan uitgaan, tja das heel vervelend voor ze, maar in principe mag je pas vanaf je 16e ergens binnen.
 
Oud 5 November 2002, 18:43   #22
Kellyke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Diz
Nou ik vind dat je pas uit mag gaan vanaf 16. Voor die leeftijd heb je niets te zoeken in een discotheek gewoon onzin om daar dan heen te gaan. Ik mocht zelf ook pas uit toen ik 17 was ofzo.

16 is gewoon een goede leeftijd vind ik, dat sommige kinderen eerder toe zijn aan uitgaan, tja das heel vervelend voor ze, maar in principe mag je pas vanaf je 16e ergens binnen.

ik ben 15 en kga wel s uit naar fuiven dichtbij maar de laatste tijd ga'k ni meer omda krapul (7man ongeveer) op men zoete hebbe geslage (hij was alleen me mij en vriendinne) dus ja hij kon ni veel doen en daardoor heb ik nu wat men goesting vo uit te gaan want als ik die zo tege kome grrrrr
 
Oud 6 November 2002, 09:15   #23
Regen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: uitgaan?

Citaat:
Originally posted by Methuselah
stelling: de jeugd van vandaag gaat veel te jong, veel te laat uit.

akkoord/niet akkoord + argumenten graag...
als de reglementen van een discotheek zijn: vanaf 16 jaar, dan moeten ze geen jongere lui binnenlaten, wat ze hier wel doen dus. Dat moest ik eerst even kwijt.
Toen ik zelf rond de 13/14/15 was, moest ik het eens flikken om op stap te gaan en laat thuis te komen, dat mocht dus écht niet! Maar er is veel veranderd, veel ouders voeden hun kinderen ook veel te vrij op, zo mogen vrijwel alles, en zijn soms strontvervelend. Die kinderen kunnen dat niet helpen. Ik vind het oke als je vanaf je 16e gaat stappen, hoe laat je thuiskomt, moet je zelf weten. Tot 15 kun je ook naar vb alternatieven, soos, disco weekveel, maar stappen en diep in de nacht thuiskomen vind ik ongezond.
 
Oud 7 November 2002, 12:16   #24
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

meen eens


en ik vind het helemaal knap lullig als een vol gepoederd 13 jarig meisje (iemand uit me straat) wel in de discotheek mag en ik als 16 jarige niet terwijl minimale leeftijd 16 is.

 
Oud 9 November 2002, 00:48   #25
Netrocker
Rock The Net.
 
Netrocker's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2002
Locatie: Amstelveen
Berichten: 87
Stuur een bericht via MSN naar Netrocker
Standaard

Akkoord,
tieners worden zo veel te snel op de slechte manier volwassen, ze gaan het leven als een feest zien en beginnen schijt aan iedereen en alles te hebben, terwijl ze naar school moeten gaan en aan je toekomst denken.
Netrocker is offline  
Oud 9 November 2002, 15:53   #26
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

Ik vind het uitgaansleven zowiezo dikke onzin. Wat heeft het nou voor nut om van 4 tot soms wel 6 uur 's morgens pas weer thuis te komen? Wat bezielt het soort mensen die dit leuk vinden? Zuipen, bier, sex etc. Nee, het uitgaansleven krijgt een hele rare wending.
Youssef is offline  
Oud 9 November 2002, 17:25   #27
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef
Ik vind het uitgaansleven zowiezo dikke onzin. Wat heeft het nou voor nut om van 4 tot soms wel 6 uur 's morgens pas weer thuis te komen? Wat bezielt het soort mensen die dit leuk vinden? Zuipen, bier, sex etc. Nee, het uitgaansleven krijgt een hele rare wending.
ik denk dat ik me wel in kan leven in het feit dat je ff een biertje gaat pakken of een beetje gaat dansen naar jongens/meiden kijken op de zaterdag avond. Discotheek prima...
of dat je naar een concert gaat van een ubertoffe band ofzo..
dat is gewoon leuk. ff relaxt gewoon

Maar wel als je 16 + bent vind ik...


het is ONverantwoordelijk om als ouders je kind op 13jarige leeftijd te laten gaan. Het uitgaansleven is een niet al te veilige bezigheid. Bovendien gebeuren er in het uitgaansleven soms best wel heftige dingen ( mensen gaan out, mensen worden verkracht , er wordt pilletjes in je drankje gedaan) .. ALs 13 jarige ben je niet opgewassen tegen dat soort dingen.. Je bent jong, je hormonen spelen op maar over het algemeen heb je nog niet zo heel erg veel beheersing om dat soort dingen te verwerken. op dat moment weet je zowieso niet wat je moet doen op welke leeftijd dan ook maar als 13 jarige al helemaal niet. Je bent net uit het vrij veilige basisschool leven gestapt en je hebt amper genoeg ervaring met de echte harde wereld.
Bovendien ben je als "kleiner persoontje" veeel kwetsbaarder om lastig gevallen te worden..

Tuurlijk is het wel leuk om als 13jarige een beetje te proeven van het uitgaans leven.. maar het is niet het slimste wat je kan doen..

Als ouder zou ik mijn kind niet laten gaan. Ik zou wel met een alternatief komen zoals een klassefeest te laten organiseren van tijd tot tijd. dat zijn de dingen die je op 13 jarige leeftijd behoord te doen naar mijn mening.. schuivelen , cola drinken enzo ./
maar ja das slechts mijn mening..
 
Oud 9 November 2002, 22:19   #28
Kellyke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by chalyken


zou je wat doen?
ja op zen smoel kloppen ik krijg t van mensen die vechte gewoon omda ze zin hebben om op iemand te kloppen zonder reden dus
 
Oud 10 November 2002, 13:16   #29
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef
Ik vind het uitgaansleven zowiezo dikke onzin. Wat heeft het nou voor nut om van 4 tot soms wel 6 uur 's morgens pas weer thuis te komen? Wat bezielt het soort mensen die dit leuk vinden? Zuipen, bier, sex etc. Nee, het uitgaansleven krijgt een hele rare wending.
Maar je kunt niet het uitgaansleven gelijk stellen aan de voorbeelden die je nu noemt. Het komt niet vaak voor dat ik als uit ga pas tussen 4 en 6 thuiskom. Ook drink ik geen bier tijdens uitgaan, ik drink wel maar niet veel. Ook heb ik geen sex tijdens het uitgaan Maar toch heb ik een gezellige avond..
 
Oud 10 November 2002, 13:33   #30
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier gaat zowat iedereen uit op zn 15e*soms eerder*...Een andere discotheek hier gaat avonden organiseren vanaf 14 jaar.Best leuk initiatief. Wat moet je anders op zaterdagavond?
 
Oud 10 November 2002, 13:34   #31
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur


Maar je kunt niet het uitgaansleven gelijk stellen aan de voorbeelden die je nu noemt. Het komt niet vaak voor dat ik als uit ga pas tussen 4 en 6 thuiskom. Ook drink ik geen bier tijdens uitgaan, ik drink wel maar niet veel. Ook heb ik geen sex tijdens het uitgaan Maar toch heb ik een gezellige avond..
Hier pcies hetzelfde... Het is gewoon gezellig, b-tje dansen en lol maken met vrienden en vriendinnen.
 
Oud 11 November 2002, 08:52   #32
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by xPartyGurlx
Hier gaat zowat iedereen uit op zn 15e*soms eerder*...Een andere discotheek hier gaat avonden organiseren vanaf 14 jaar.Best leuk initiatief. Wat moet je anders op zaterdagavond?
onzin
naar vrienden gaan
film kijken
naar de bios
karten
snowboarden
gewoon niets doen
er is geneog te doen
mensen van 14 horen niet uit te gaan punt.

vooral mensen van 18+ zitten daar niet op te wachten
als de leeftijd ergens 16 is is deze 16 en als deze 18 is is deze 18 en als deze 21 is is deze 21 en geen gelul
 
Oud 12 November 2002, 22:25   #33
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waar is die goede ouwe tijd van een potje tafel voetballen beetje lullen hangen en meiden versieren in de
jongeren gebouwen
die tot Max 12 uur open zijn en waar de meeste jonge lui van 12 tot 16 komen/kwamen
ik ging er vroeger altijd naar toe het was in iedergeval goedkoop gezelig en er was altijd een volwassene die oplette,
en er werd ook geen drank verkocht.
ik vind niet dat jongeren onder de 18 uitmoeten gaan en al zeker niet binne in kroegen en discotheken worden gelaten
zorgt voor veel problemen en irritatie,
die lui horen om 12 op hun nest te zijn

Laatst aangepast door Honur : 12 November 2002 om 22:30
 
Oud 13 November 2002, 10:49   #34
xlizzx
Lid
 
xlizzx's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Locatie: veldhoven
Berichten: 2.314
Stuur een bericht via MSN naar xlizzx
Standaard

mm ik zelf ben 15 en ik mocht eerst ook nog absoluut niet uit maar nou ik een vriendje van 16 heb en die brengt en haalt me dan mag ik wel is uit. anders geven we omstebeurt gewoon een feestje
__________________
Krissje is mn aller lekkerste en liefste meisje :love:
xlizzx is offline  
Oud 9 December 2002, 21:22   #35
Rockgirl1987
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het niet echt kunnen als er kinderen van 13/14 rondlopen in een discotheek en dan tot 3 of 4 uur weg mogen blijven.
Ik ben nu 15, mag 1 keer per maand uit en dan tot 1 uur.. dat vin ik dan weer wel kunnen, alhoewel ik ut zelf wel beetje weinig vin

Mar 15/16 jaar vin ik een mooie leeftijd om wel uit te mogen
 
Oud 10 December 2002, 18:26   #36
Fallen-Angel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

We lopen wel met zn allen te zeuren maar zijn zelf natuurlijk ook 'jong' geweest! (nog niet zo heel lang geleden) Ik weet nog wel dat ik het hartstikke leuk vond dat ik uit mocht op mn 14/15e. Niet dat ik t allemaal geweldig vind, een danscafe vol tieners. Maarja, dan ga je toch gewoon naar een gelegenheid voor 18+ of 21+
Ook gezellig.
 
Oud 10 December 2002, 18:35   #37
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Methuselah
ook de ouders spelen 'n grote rol: wie laat nou z'n kind van 13-14 jaar uitgaan tot 3u 's nachts of zelfs later?
ik mag nu in de zomervakantie en met carnaval tot zo laat , en ben 15 , en nog niet eens altijd in de zomervakantie , en ik had op 13 jarige leeftijd niet eens zin om uit te gaan.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline  
Oud 11 December 2002, 11:36   #38
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zou strenger op gecontroleerd dienen te worden. Apparte zaken voor mensen tot een bepaalde leeftijd, die dan ook op een redelijk tijdstip dichtgaan. Nu kunnen met name meiden overal naar binnen en dat zou echt niet moeten kunnen.
 
Oud 11 December 2002, 12:02   #39
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou, ik ging zelf ook op vroege leeftijd al stappen. In de tendenz bijvoorbeeld (van 12 tot me 14e ), en soms wel wat anders. Dat was onwijs gaaf, en dan stiekem buiten bier drinken en roken omdat het in de tendenz niet mocht.
En ik erger me er trouwens ook echt niet aan als ik 16 jarigen in de kroeg zie. Want de kroeg waar ik kom is sinds kort voor 16 jaar en ouder . En de meeste 16 jarigen die uitgaan zijn ook nog eens meiden, dus is het al gauw helemaal niet erg.
 
Oud 11 December 2002, 16:18   #40
JOY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tsjah.. Opzich ist idd best wel irritant als je van die jonge, arrogante meiden:r die denken dat ze alles zijn in de disco ziet. Maar voor de rest, als ik dr geen last van heb. Maar ik mocht het dus duidelijk niet op die leeftijd!!
 
Oud 29 December 2002, 12:27   #41
Elysium
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga van mijn 13e uit,maar dit bleef wel binnen de perken,2 u moest ik thuis zijn vb. zelf vind ik dit niet te vroeg,kgeef toe,k heb stomme dingen gedaan,k heb veel gedronken,maar daar heb ik allemaal geen spijt van,nu (16j) ga ik natuurlijk nog altijd veel uit,zowel discotheken,gewone fuiven als café,maar ik weet nu al goed waar de gevaren zitten,ipv van 16-jarigen die voor hun eerste keer uit gaan...
 
Oud 29 December 2002, 13:29   #42
EspumaX
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ging toen ik 14 was 4 t eerst uit, ik ga naar een soort discotheek waar de 'beginners' komen, mensen tussen de 14 - 17 en sommige derbove kome ook welles..

en darna ga je naar starlight in t veen...das van 16 jaar, maja veel meide gaan deral op 15e heen [wat ik ook ga doen] maar ik mag maar tot half 1....
 
Oud 29 December 2002, 14:09   #43
lydia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by EspumaX
ik ging toen ik 14 was 4 t eerst uit, ik ga naar een soort discotheek waar de 'beginners' komen, mensen tussen de 14 - 17 en sommige derbove kome ook welles..

en darna ga je naar starlight in t veen...das van 16 jaar, maja veel meide gaan deral op 15e heen [wat ik ook ga doen] maar ik mag maar tot half 1....
je bent 15.. maar ik durf te wedden dat je overal naar binnen komt, en dat je alle drank kunt krijgen die je wilt.. waar zijn dan die bordjes voor met "16 jaar en ouder"

kvin dat de jeugd wel te vroeg uit gaat..laat ze een eigen plekkie zoeken waar ze tot hun 16e terecht kunnen, en laat ze dan pas naar de disco gaan.. als je hier in quatrebras komt dan zie je allemaal kleine kinderen van 13 14 jaar... de oudere jongens en meiden van 20 en daarboven komen niet meer omdat ze zich te oud voelen, terwijl ze anders altijd wel kwamen..
 
Oud 29 December 2002, 14:25   #44
EspumaX
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

lydia...

ik kom niet overal in,

In nijkerk isset wel goed verdeelt, der zijn cafe's gwoon met allemaal leeftijdsgroepen, wat altijd zo blijft, het is niet dat ineens veel jongere mensen derheen gaan en de oudere er niet meer welkom zijn.

Ik kan wel aan drank komen ja, maar whats the big deal about that?
Ik ga naar een "discotheek / kroeg" voor wat ik al eerder zei, dus...
 
Oud 29 December 2002, 21:44   #45
Michelluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben 14 en ga elke week standaard uit..en mn ouders zijn totaal niet ontspoord..hebbe een goeie baan..maar net zoals iemand al zei..sommige zijn er al eerder aan toe..en ik hele duidelijke afspraken met mn ouders..en iemand zei met uitgaan dat je je leven vergooit?..ONZIN!..t is afleiding..om uit die dagelijkse sleur te komen..we mogen tog ook wel een beetje plezier hebbe in dit leventje..!!..Je leeft maar 1 x..en we zijn jong..dus geniet ervan!!
 
Oud 30 December 2002, 09:12   #46
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als de kroegbazen geen 14 jarige meisjes binnenlaten komen er geen jongens van 16-18 en verliezen ze een groot deel van hun inkomen, want meisjes kopen altijd vrij weinig. Aan de andere kant ze verliezen ze de 18+ groep dan sneller die toch relatief meer te besteden hebben. Ik ben blij dat ze in Leiden nu zo streng controleren dat <16 echt niet binnenkomt. Al ben je 18 en geen legitimatie kom je er dus niet in.

verder snap ik ouders echt niet die 14jarige (vooral meisjes) uit laten gaan tot fucking laat. Je weet zelf dat er vaak ruzies in koregen zijn en hier zijn er ook aardig wat aanrandingen. En ik vind een meisje van 14 nou niet echt volwassen...
 
Oud 30 December 2002, 12:35   #47
Michelluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ga niet naar en kroeg..en ik ga niet tot laat uit..die discotheek sluit om 3 uur..en ik moet altijd om kwart voor 3 buiten staan...want dat is net iets voor t einde en op t einde is er meestal bonje..ALS er bonje is dan..maar dat gebuert daar niet vaak..
 
Oud 30 December 2002, 12:51   #48
Sgatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Michelluh
Ik ga niet naar en kroeg..en ik ga niet tot laat uit..die discotheek sluit om 3 uur..en ik moet altijd om kwart voor 3 buiten staan...want dat is net iets voor t einde en op t einde is er meestal bonje..ALS er bonje is dan..maar dat gebuert daar niet vaak..
Nee he
 
Oud 30 December 2002, 14:14   #49
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

neem een "disco" als de movies in volendam ( mishien kan ik beter kinderdisco zegegn)

die laat mensen onder de 16 er gewoon niet in, maar omdat er 16 jarige mogen komen gaat die tent wel om 2 uur dicht

maar om ff op de stelling te komen, ouders spelen een grote rol in het uitgaans leven van het kind, en de portier speelt een grote rol, de movies inkomen als je nog geen 16 bent, ik geef je echt een hele kleine kans want bijna iedereen is verplicht te legitimeren tenzij je er veel vaker komt, dus ouders en deur beleid spelen gewoon een grote rol in uitgaans leven van het kind
 
Oud 2 January 2003, 16:09   #50
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 26 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Ik vind het triest van die kindertjes die los rondhuppelen...

Ik ben zelf 17 en ga weinig tot nooit uit. Misschien ben ik dan saai ofzo, maar ik heb niet echt het gevoel dat ik iets mis aan dat "feesten". Ik heb het naar me zin thuis...
Op school hoor je dat ook wel, ik ben blijven zitten en ben dus voor de meeste een jaar ouder. En dan hoor je ze af en toe praten over: "Heb me lijp gezopen! Tering man, niet normaal.."
En dan heb ik echt zoiets van: kindjes, ga even naar de speeltuin... Echt vet ragge, stoer, uitermate cool, heftig, vet.. Sure, naar de plaatselijke kinderdisco in Nieuwlekkerland ofzo.. kunnen 50 personen in ofzo en schenken ze alcoholvrij bier..

Sommige gaan gewoon uit om erbij te horen/stoer te doen. Maar sommige vinden het gewoon gezellig en die gaan dan niet met de hele school/klas naar 1 disco..

Als je onder de 16 bent dan hoor je niet buiten tot 3 uur 's nachts. Dan hoor je in bed > kinderbedtijd.
Freaky Maus is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.