Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 December 2002, 20:52   #1
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard softdrugs

softdrugs, moeten die gelegaliseerd worden of niet? ik zel fben er nog niet over uit. Als je softdrugs gaat legaliseren, waar ligt dan de grens met wat mag en wat niet? En als je het niet doet, waarom kan je dan toch aan een willekeurig, beetje duister uitziend type in een café of ie wiet voor je heeft?Moet dat niet strenger worden gecontroleerd?
Wat denken jullie?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 21:17   #2
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

legaliseren (softdrugs dan), los je de criminaliteit in dat opzicht op, wel mag t pas op een bepaalde leeftijd verkocht worden (alhoewel dat, net zoals het verkoop bij sigaretten e.d, moeilijk te controleren is, als mensen niet aan de leeftijd voldoen kunnen mensen die wel oud genoeg zijn t voor ze kopen) en is legitimatie verplicht

lijkt me denk ik sowieso wel goed om een legitimatieplicht in te voeren, zou ook helpen in het uitgaansleven en misschien dat het helpt bij het oplossen van criminaliteit
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 21:21   #3
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

daarbij zou ik t ook wel toe staan als particulieren t zelf verbouwen, maja...dan loopt de overheid weer teveel geld mis, dus dat gaat dus vast niet door...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 22:14   #4
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

niet legaliseren, het gedoogbeleid werkt goed zo, en het is minstens even goed in de hand te houden....
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 22:22   #5
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom zou je iets gedogen, maar neit legaliseren? er gebeurt nu net zo weinig als wanneer je t legaliseert.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2002, 23:50   #6
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maakt opzich niet uit kwa gebruik.... Want over is het gebruik ongeveer hetzelfde... MAAR

Als het legaal is dan krijg je niet van die duistere zaakjes, en op straat rond hangende verslaafden enzow.... Maar er moeten wel grenzen zijn... Maar waar
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2002, 12:57   #7
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Jah der moeten inderdaad wel grenzen zijn dan
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2002, 15:04   #8
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja, als je softdrugs legaliseert, zullen er nog altijd duistere zaakjes zijn, en verslaafden op straat, alleen dan aan harddrugs..ik hoop niet dat daar dan ook n gedoogbeleid voor komt..wie weet waar we dan eindigen?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2002, 18:37   #9
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Als we het officieel legaliseren zijn we het 1e land in de wereld waar je wettelijk legaal drugs kunt kopen. Dit is erg moeilijk hard te maken tegen over de rest van Europa en of andere landen.

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2002, 18:43   #10
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wettelijk is een extreme overtreder harder aan te pakken omdat het niet legaal is. Als het wel legaal is, en hij/zij overtreedt de wet dan staat daar meestal maar een kleine straf tegenover. Dus met gedoogbeleid kan de wet 'matennaaien' door te zeggen dat ze al illegaal bezig waren.
Ook geeft het een verkeerd beeld over drugs. Drugs legaliseren is de deur open zetten voor extra gebruik en handel.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2002, 10:42   #11
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik vind het wel goed zo , het gedogenbeleid , maar als je het leagliseert heb je natuurlijk wel minder criminaliteit , die aan wiet en hasj dealen doen.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2002, 14:35   #12
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja maar tis de vraag of die dealers zich dan niet met hun hele zooitje naa de harddrugs verplaatsen, er weer een gedoogbeleid komt en uiteindelijk dan ook dat gelegaliseerd wordt..dat lijkt me toch niet ideaal
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2002, 17:41   #13
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oops iets te voorbarig met deleten van bericht :/

Brendovic:

Wat zei je? SoftDrugs?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2002, 18:49   #14
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

umm..was dit tegen mij? dan volg ik je reactie niet helemaal..
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2002, 22:51   #15
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
umm..was dit tegen mij? dan volg ik je reactie niet helemaal..
brendovic zei dat als reactie op jou...ik snapte alleen te laat wat ie bedoelde, dus kon ik het alleen maar zo neerzetten. Brendovic zei dus "Wat zei je? SoftDrugs?"

en mijn interpretatie van zijn opmerking is:
JE moet harddrugs er niet bij gaan halen als excuus om softdrugs niet te legaliseren....
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2002, 13:04   #16
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oow zo..
nee ok daar heb je op zich wel gelijk in, het gaat om de softdrugs hier. maar iemand zei dat je criminaliteit oplost als je softdrugs realiseert, en met het argument over harddrugs probeerde ik dat te verwerpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2002, 20:29   #17
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 27 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Je lost niets op, je laat het er minder "erg" uitzien..

De regering vind softdrugs op het randje. Als je dit legaliseert vinden ze harddrugs op het randje...
Ik vind dat softdrugs moet kunnen(en hiermee bedoel ik de drugs waarvan je in normale mate weinig tot niets kunt krijgen dat gevaarlijk is voor de gezondheid). Alcohol en sigaretten/sigaren/enz. is ongeveer hetzelfde...
Harddrugs is meestal iets heftiger en gevaarlijker. En dit moet dan ook verboden blijven... en streng gecontroleerd worden.

En geen gelul dat softdrugs verslavend, gevaarlijk of weet ik veel wat is.. als iemand medicijnen neemt heeft het zelfde effect..
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2002, 19:24   #18
SweetLikeBlood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

och softdrugs maken opzich neit veel uit
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2003, 20:32   #19
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by SweetLikeBlood
och softdrugs maken opzich neit veel uit
ik ben er ook voor hoor daar niet van. MAAR de soft drugs is wel een stap naar HD!! als je meer wilt dan alleen SD wat dan, dan ga je naar HD en dat is een slechte zaak, helaas kan je zoiets niet helemaal verbieden, krijg je veel illegaliteit en criminaliteit.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 00:05   #20
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee,laten zo.. degene die nie in de shops binnekomen hebben dan lekker pech...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 19:19   #21
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Feitelijk is het verschil tussen de zgn. 'harddrugs' en softdrugs' door de steeds beter wordende kwaliteit van de 'softdrugs' zo minimaal dat die laatste groep bijna net zo slecht voor je is als de eerste groep.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2003, 20:39   #22
Nikita2702
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat je het wel legaal kan maken maar moet je dan wel oppassen net als wat Nils zegt. Want dan is de drempel voor jongeren naar HD wel errug laag geworden. Ik bedoel die "kinderen" van een jaar of14-15 komen toch wel aan hun drugs want ze laten het gewoon halen door oudere vrienden. Maar waar moet je dan de grens stellen met wat mag wel en wat niet. Ik denk dat er eerst heel goed over nagedacht moet worden voordat zo'n beslissing genomen word
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.