Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 April 2004, 12:30   #1
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard 5 jaar voor Murat D.

Vijf jaar plus tbs voor Murat D.

Donderdag 29 april 2004 - DEN HAAG – De rechtbank in Den Haag heeft donderdag de 17-jarige Murat D. tot vijf jaar cel plus tbs met dwangverpleging veroordeeld voor de moord op onderdirecteur Hans van Wieren van het Haagse Terra College.


De jeugdstrafkamer van de rechtbank heeft Murat volgens volwassenenrecht veroordeeld.

Volgens de rechter heeft de scholier Van Wieren met voorbedachten rade doodgeschoten. Murat heeft van tevoren besloten dat hij op de onderdirecteur zou gaan schieten. Tussen het moment dat hij het wapen van zijn vriend afpakte en het moment van het schot heeft hij gelegenheid genoeg gehad om zich te bedenken, stelde voorzitter C. Dettmeijer van de jeugdstrafkamer.Leverancier pistool

De leverancier van het pistool waarmee Van Wieren werd doodgeschoten, de 25-jarige H. S., kreeg twaalf maanden cel voor verboden wapenbezit.
De rechtbank achtte medeplichtigheid aan moord niet bewezen. De rechtbank veroordeelde een 16-jarige medeverdachte die het wapen na de schietpartij verstopte in een bosje in de buurt van het Terra College tot een celstraf van 31 dagen en een voorwaardelijke straf van 4 maanden.
De jongen hoeft niet naar de gevangenis omdat de straf even lang is als zijn voorarrest.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline  
Oud 29 April 2004, 15:29   #2
MissGreen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het wel terecht dat hij een straf volgens het volwassenrecht wat hij is immers bijna volwassen
 
Oud 29 April 2004, 16:16   #3
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een achtelijk lichte straf...
 
Oud 29 April 2004, 16:20   #4
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Het zal niet de laatste leerkracht zijn die overhoop wordt geschoten... als iedereen weet dat je er maar 5 jara voor krijgt

Achterlijk lage straf
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 29 April 2004, 16:23   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

idd veel te lage straf, als hij een volwassen straf zou moeten krijgen, is de enige juiste straf levenslang
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline  
Oud 29 April 2004, 16:38   #6
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
idd veel te lage straf, als hij een volwassen straf zou moeten krijgen, is de enige juiste straf levenslang
Wat in Nederland hooguit 15 jaar is
 
Oud 29 April 2004, 17:40   #7
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dood schieten en zn familie het land uitzetten..
dat is meer de goede richting op.
 
Oud 29 April 2004, 18:29   #8
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
dood schieten en zn familie het land uitzetten..
dat is meer de goede richting op.
Ja als een hond iemand aanvalt wordt ie ook terplekker dood geschoten
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 29 April 2004, 18:55   #9
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Ja als een hond iemand aanvalt wordt ie ook terplekker dood geschoten

inderdaad..

en daarnaast
die gast krijgt nooit meer werk
betekent mijn belastingcenten opmaken
en zijn kinderen zullen wel net zo slecht opgevoed worden..
conclusie: dit kost wel wat miljoenetjes
 
Oud 29 April 2004, 19:20   #10
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

VEEL te weinig
 
Oud 29 April 2004, 19:50   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmz wat veel mensen vergeten is dat het nederlandse rechtssysteem er op gebasseerd is de delictpleger als een fatsoenlijk mens terug te laten keren in de maatschappij. Op zich is 5 jaar redelijk lang. Ik had bijvoorbeeld laatst 2 vrienden die hadden een nachtje in de cel gezeten en dat vonden ze al lang.
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt. In Nederland is het zo dat als je een delict pleegt dat je dan begeleid wordt en zo weer een fatsoenlijk mens wordt. Daarvoor vind ik het ook mooi dat ie tbs krijgt want daar leer je wel t een en ander van
 
Oud 29 April 2004, 19:57   #12
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
hmz wat veel mensen vergeten is dat het nederlandse rechtssysteem er op gebasseerd is de delictpleger als een fatsoenlijk mens terug te laten keren in de maatschappij. Op zich is 5 jaar redelijk lang. Ik had bijvoorbeeld laatst 2 vrienden die hadden een nachtje in de cel gezeten en dat vonden ze al lang.
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt. In Nederland is het zo dat als je een delict pleegt dat je dan begeleid wordt en zo weer een fatsoenlijk mens wordt. Daarvoor vind ik het ook mooi dat ie tbs krijgt want daar leer je wel t een en ander van
Nederlanders zijn gewoon een stelletje softe mietjes. Makkelijk zat, gewoon opknopen die bende, ik wou het niet zeggen, maar ik doe het toch.
 
Oud 29 April 2004, 20:21   #13
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
hmz wat veel mensen vergeten is dat het nederlandse rechtssysteem er op gebasseerd is de delictpleger als een fatsoenlijk mens terug te laten keren in de maatschappij. Op zich is 5 jaar redelijk lang. Ik had bijvoorbeeld laatst 2 vrienden die hadden een nachtje in de cel gezeten en dat vonden ze al lang.
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt. In Nederland is het zo dat als je een delict pleegt dat je dan begeleid wordt en zo weer een fatsoenlijk mens wordt. Daarvoor vind ik het ook mooi dat ie tbs krijgt want daar leer je wel t een en ander van
denk je dat zo'n ongeintregeerde turk terugkomt in de maatschappij?

denk het niet..
 
Oud 29 April 2004, 20:40   #14
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
Als je iemand 20 jaar in de cel gooit dan wordt diegene nog meer tierelier als ie er uiteindelijk uitkomt.
dat is dan zijn probleem

en ja, ik zou m ook liever dood zien maar dat staan ze dan hier niet toe in Nederland
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline  
Oud 30 April 2004, 01:26   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
dood schieten en zn familie het land uitzetten..
dat is meer de goede richting op.
Wat een ongenuanceerde onzin. Gaan we Volkert van der G. en familie ook uitzetten? Immers, zij zijn voor de wet evenveel Nederlander als Murat en familie en hebben beiden gewoon het Nederlandse staatsburgerschap. Rare wereld trouwens ook, als we andere landen gaan opzadelen met onze problemen en criminelen maar gewoon het land uitzetten.

Neemt niet weg dat ik 5 jaar ook niet een erg hoge straf vind. In de meeste landen is dit ondenkbaar. Maar het is wel zo dat bij emotionele zaken die in de publiciteit zijn zoals deze het rechtssysteem natuurlijk net zo goed zou moeten gelden als in 'anonieme' zaken.
 
Oud 30 April 2004, 08:33   #16
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik denk daqt voor een moord geen enkele straf te zwaar zal zijn.

Inderdaad is het de bedoeling van het rechtsysteem dat mensen weer terug in de maatschappij kunnen ... maar mensen die dit soort dingen op hun geweten hebben, HOEVEN van mij niet eens meer terug... ik denk niet dat een paar jaartjes cel het hen ineens 'afleert' om nog eens dezelfde streek uit te halen.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 30 April 2004, 10:14   #17
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
denk je dat zo'n ongeintregeerde turk terugkomt in de maatschappij?

denk het niet..
nou de tbs resultaatcijfers liegen er anders niet om

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Nederlanders zijn gewoon een stelletje softe mietjes. Makkelijk zat, gewoon opknopen die bende, ik wou het niet zeggen, maar ik doe het toch.
nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten
 
Oud 30 April 2004, 11:03   #18
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

euh.. voor de mensen die roepen dat het een te lichte straf is...

a) hij krijgt tbs.. daarbij komt hij pas vrij als hij 'genezen' is... kan dus aardig lang duren.
b) hij mist zijn complete jeugd... ga eens na wat jij allemaal de afgelopen 5 jaar hebt geleerd en gedaan? zou je het geen straf vinden als je die dingen allemaal niet zou hebben meegemaakt???
c) Hij zal nevernooit een goed beroep krijgen, maar altijd van die kutklussen krijgen als vuilnisman etc.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline  
Oud 30 April 2004, 11:06   #19
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje

nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten
Ach joh, krijg lekker het heen en weer, trouwens, ik ben absoluut geen rascist, dat wordt ook erg lastig met mijn huidskleur

Dit soort lui met twee paspoorten moet je of terug sturen of de rest van hun leven opsluiten, maar terugsturen is een stuk goedkoper. Jullie hebben natuurlijk ook geen idee wat een gevangenis kost wel? Reken maar dat daar een groot deel van ons belastinggeld naar toe gaat
 
Oud 30 April 2004, 12:06   #20
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
nou de tbs resultaatcijfers liegen er anders niet om

nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten
ik vind dat van die mooie opmerkingen..
ik vraag me af

a) zou jij zo opgevangen worden in marokko als je daar heen wil emigreren
b) wat je morgen zegt als er vandaag een moslim aanslag op amsterdam gepleegd wordt.

ik snap uberhaupt NIET waarom die familie van murat hier toegalten is.
Die pa had in duitsland al gezeten voor medewerking aan moord o.i.d. Ik snap niet dat van die criminelen hier uberhaupt mogen komen en dat je ze nog verdedigt is helemaal te ziek


Laatst aangepast door anemic : 30 April 2004 om 13:10
 
Oud 30 April 2004, 13:09   #21
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

trouwens.. is hengelo net zo'n ghetto als hier in den haag?
 
Oud 30 April 2004, 17:08   #22
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

volgens mij niet...
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline  
Oud 30 April 2004, 20:12   #23
Shanna89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
trouwens.. is hengelo net zo'n ghetto als hier in den haag?
In een mini ghetto samen met Urbanlegend en Bird Of Prey is veeeeel leuker.... Haha.

Maar goed die Murat heeft wel een moord gepleegd, en hij wist best wat hij deed. 5 jaar vind ik daarom best weinig, maar verpleging is oke
En meteen weg houden bij die pa van um
 
Oud 30 April 2004, 22:09   #24
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

5 jaar is misschien weinig, maar denk maar niet dat hij naar 5 jaar weer op vrije voeten is. Tbs kan vrij lang duren.
 
Oud 30 April 2004, 23:50   #25
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat stelt 5 jaar nou voor.

Een gezin is zijn vader en man kwijt.

En dan is 5 jaar genoeg met dwangverpleging?


Echt zwaar gaar dit . Over een paar jaar geven ze je een schouderklopje als je iemand hebt vermoord.
 
Oud 1 May 2004, 14:59   #26
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Aan de reacties te zien weten de meesten niet eens wat TBS inhoudt en leest iedereen alleen het '5 jaar' deel. Jammer.
 
Oud 1 May 2004, 20:08   #27
Doggy1990
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat TBS kan ook wel een paar jaartjes duren... volgens mij zit ie in het Pieter Baan Centrum waar Volkert van de G. ook zit (of zat)
 
Oud 2 May 2004, 01:49   #28
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Paar jaartjes ?
Als het je tegen zit krijg je levenslang. Ze laten iemand pas vrij als ze denken dat hij/zij weer in de maatschappij kan functioneren.
 
Oud 2 May 2004, 15:21   #29
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

godverredomme vuil kutjong schiet zn leraar door het hoofd en krijgt 5 jaar....

levenslang had die moeten hebben, nee de doodstraf

nou maar hopen dat ze die TBS mooi lang rekken
 
Oud 2 May 2004, 15:35   #30
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
euh.. voor de mensen die roepen dat het een te lichte straf is...

a) hij krijgt tbs.. daarbij komt hij pas vrij als hij 'genezen' is... kan dus aardig lang duren.
b) hij mist zijn complete jeugd... ga eens na wat jij allemaal de afgelopen 5 jaar hebt geleerd en gedaan? zou je het geen straf vinden als je die dingen allemaal niet zou hebben meegemaakt???
c) Hij zal nevernooit een goed beroep krijgen, maar altijd van die kutklussen krijgen als vuilnisman etc.

Jah en daar tegenover staat dat hij iemand vermoord heeft.. een hoop andere mensen verdriet heeft gedaan.

Hij mist dan een stukje van zijn jeugd.. die man zal nooit meer verder kunnen leven. Hij zal nooit meer een normale baan behalve putjesschepper kunnen krijgen.. die man ging elke dag misschien wel met liefde naar zijn werk en zal het nooit meer kunnen uitvoeren.

Alles wat die man nu neit meer kan, kan die jongen nog wel...
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 2 May 2004, 15:49   #31
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
nederlanders zijn gewoon ongenuanceerde rascisten
Wahoooo! Het moest wel weer komen!
Het excuus der excusen van tegenwoordig:
> Hej, jij zit fout!
< Jij bent een racist!
> Ow, sorry hoor!


Yeah, right. Krijg hersens dombo
 
Oud 3 May 2004, 21:43   #32
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Jah en daar tegenover staat dat hij iemand vermoord heeft.. een hoop andere mensen verdriet heeft gedaan.

Hij mist dan een stukje van zijn jeugd.. die man zal nooit meer verder kunnen leven. Hij zal nooit meer een normale baan behalve putjesschepper kunnen krijgen.. die man ging elke dag misschien wel met liefde naar zijn werk en zal het nooit meer kunnen uitvoeren.

Alles wat die man nu neit meer kan, kan die jongen nog wel...
Dat betwijfel ik.
 
Oud 3 May 2004, 22:58   #33
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Wahoooo! Het moest wel weer komen!
Het excuus der excusen van tegenwoordig:
> Hej, jij zit fout!
< Jij bent een racist!
> Ow, sorry hoor!


Yeah, right. Krijg hersens dombo
inderdaad das een makkelijke dooddoener..
en als jullie nederlanders werkelijk ongenuanceerde rascisten vinden, dan ben ik dat maar. punt.
 
Oud 3 May 2004, 23:08   #34
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xero
Dat betwijfel ik.
Dus jij wil zeggen dat die man dat nu nog steeds wel kan?..of wat?
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 4 May 2004, 02:43   #35
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien heeft hij het nu wel beter dan Murat. En van Wieren heeft toch een beter leven gehad dan Murat ooit zal krijgen. (en terecht)
 
Oud 4 May 2004, 09:49   #36
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik denk .. hoe kut je leven op bepaalde momenten ook is .. er ook mooie dingen zijn.

Kweet niet hoe dat bij die man zat .. maar ik geloof zeker niet dat hij er nu beter vanaf is .. nu hij dood is.

Murat kiest zelf nu voor het leven dat hij nu gat krijgen. Hij koos er immers voor om de trekker over te halen. Die man had geen keus..die werd gewoon geraakt.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 4 May 2004, 10:14   #37
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Murat krijgt 5 jaar met TBS en de familie van het slachtoffer krijgt levenslang....

 
Oud 4 May 2004, 13:23   #38
Shanna89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
Murat krijgt 5 jaar met TBS en de familie van het slachtoffer krijgt levenslang....

Meestal zo....
 
Oud 4 May 2004, 15:09   #39
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
Murat krijgt 5 jaar met TBS en de familie van het slachtoffer krijgt levenslang....

Mja daarover heb ik een mooi citaat gelezen. Daar kan ik mij volledig in vinden.
Citaat:
Daar hebben we die lege kreet weer. Zitten de nabestaanden volgens jou dan levenslang in een cel ofzo? Zo nee, waar slaat dan de vergelijking tussen de gevangenisstraf van de dader en het levenslange leed van de nabestaanden op? Dat zij gevangen zitten in hun verdriet is een metafoor... Bovendien eentje die niet opgaat voor iedereen en eentje die net zo goed geldt voor velen die een nabestaande verliezen door welke oorzaak dan ook.

Als je ermee bedoelt dat de nabestaanden levenslang de consequenties moeten dragen van het verlies, dan geldt dat evenzogoed voor de dader: Die loopt na zijn straf de rest van zijn leven met een strafblad rond.

De uitspraak uit de quote kan ik dus als weinig anders dan demagogiek beschouwen, en helpt bovendien slachtoffers niet hun verdriet te verwerken. Integendeel, hij ontmoedigt hen verder te gaan met hun leven. Hij is dan ook thematisch voor het slachtofferdenken waar deze maatschappij aan lijdt.
© @ Captain Proton op GoT

Denk er maar es over na
 
Oud 4 May 2004, 15:35   #40
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jep your right maar die mensen hebben er niet zelf voor gekozen om elke kerst of met verjaardagen of trouwen kinderen krijgen weet ik wat dan ook zonder hun vader te moeten leven

en die klootzak heeft zelf de beslissing genomen om te schieten
ik hoop dat ie levenslang met de ellende rond loopt.
 
Oud 5 May 2004, 15:29   #41
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
jep your right maar die mensen hebben er niet zelf voor gekozen om elke kerst of met verjaardagen of trouwen kinderen krijgen weet ik wat dan ook zonder hun vader te moeten leven

en die klootzak heeft zelf de beslissing genomen om te schieten
ik hoop dat ie levenslang met de ellende rond loopt.

die mensen kiezen inderdaad niet voor, deze situatie is ze overkomen. Waar ze wel voor kiezen is de manier waarop ze er mee omgaan. Als er iemand dood gaat kan je jezelf heel lang elk jaar maar weer zielig gaan vinden, maar je kan ook diegene in ere laten en dankbaar zijn voor de tijd die je samen hebt gehad. Je kiest er zelf voor om je slachtoffer te voelen van een bepaalde situatie.

Met het volgende stuk probeer ik niet de daad goed te praten maar het van uit het oogpunt van Murat te bekijken.
Het is namelijk een interessant gegeven dat mensen altijd vanuit het oogpunt van een slachtoffer kijken. Het fijne weet je er nie van. Ik kan mij heel goed indenken dat iemand een moord zou plegen. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, en dat ik er ook maar zelf over zou kunnen denken. Ik zeg dat ik snap dat als je een bepaalde opvoeding hebt gehad, net de verkeerde vrienden en net de verkeerde denkwijze hebt, het kan overkomen dat je in een situatie waarin jij je uiterst bedreigd voelt een moord pleegt.

De dader is in zekere zin ook een slachtoffer. Het is heel zeldzaam dat een mens van nature mensen wil vermoorden. Bij murat waarschijnlijk niet het geval, anders was het wel eerder gebeurd. De dader heeft zich in deze situatie dus dermate bedreigd gevoelt dat hij geen andere keuze zag dan de man om het leven te brengen.

Ik geloof er niet in dat een mens door en door kwaad is. Een mens kan kwaad gemaakt zijn door zijn opvoeding en door zijn omgeving of in enkele gevallen door een ziekte.
Daarom denk ik dat Murat zeker een goede straf gekregen heeft. Ik denk serieus dat die jongen te beperkt is in zijn denken om de gevolgen van zijn daden zo serieus te kunnen overzien. Waarschijnlijk zag hij niet anders dan: als die man dood is heb ik geen probleem meer.
Tuurlijk moet hij gestraft worden voor zijn daad. 5 jaar en tbs is een goede straf. Hij mist 5 hele belangrijke jaren in zijn leven. en krijgt de kans zijn denken en inzicht te verbeteren. Ik geloof er niet in dat die jongen in en in slecht is.
 
Oud 5 May 2004, 15:59   #42
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
inderdaad das een makkelijke dooddoener..
en als jullie nederlanders werkelijk ongenuanceerde rascisten vinden, dan ben ik dat maar. punt.
Inderdaad.

Ik had laatst met ene aantal allochtonen en een namaak-allochtoon (een kamper) een leuke discussie erover.

Een van die jongens vroeg aan mij of ik een rasict was. Ik zeg misschien wel, hangt ervanaf wat je verstaat onder rasict. Je hebt tegenwoordig genoeg mensen die zeggen dat je ene rasict bent als je vind dat iedereen die heir woont nederlands moet leren of op zn minst proberen. Op die manier ben ik dan een rasict ja. Maar als je onder rasict verstaat dat je een hekel hebt aan alles wat van oorsprong uit het buitenland komt, dan ben ik geen rasict.

Maarja, ze vonden me dus een rasict Domme mensen toch. heb er maar ene hele discussie aan vast geplakt over waarom ik rasictisch ben als ik vind dat iedereen nederlands moet kunnen. Nouhja, uit eindelijk gaven ze me gelijk. Alleen die kamper bleef me een rasict vinden. Kut-kampers toch altijd weer, 't zijn net marrokanen
 
Oud 5 May 2004, 16:36   #43
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Inderdaad.

Ik had laatst met ene aantal allochtonen en een namaak-allochtoon (een kamper) een leuke discussie erover.

Een van die jongens vroeg aan mij of ik een rasict was. Ik zeg misschien wel, hangt ervanaf wat je verstaat onder rasict. Je hebt tegenwoordig genoeg mensen die zeggen dat je ene rasict bent als je vind dat iedereen die heir woont nederlands moet leren of op zn minst proberen. Op die manier ben ik dan een rasict ja. Maar als je onder rasict verstaat dat je een hekel hebt aan alles wat van oorsprong uit het buitenland komt, dan ben ik geen rasict.

Maarja, ze vonden me dus een rasict Domme mensen toch. heb er maar ene hele discussie aan vast geplakt over waarom ik rasictisch ben als ik vind dat iedereen nederlands moet kunnen. Nouhja, uit eindelijk gaven ze me gelijk. Alleen die kamper bleef me een rasict vinden. Kut-kampers toch altijd weer, 't zijn net marrokanen

ja en ik word ook rascist genoemd als ik me er aan erger dat 2 marocs van dat ghetto nederlands lopen te praten. en rascist genoemd als ik vind dat mensen die hier komen en vervolgens ernstige delicten plegen (murat + pa) terug naar hun eigen land mogen..
en ik word rascist genoemd als ik zeg dat er hier teveel buitenlanders zitten in bepaalde wijken en steden.
En ik word rascist genoemd als ik zeg dat we uit alle landen hier maffia hebben lopen en oorlogsmisdadigers en drugsbendes en dat ik vind dat die het land uitgezet moeten worden.
Tevens ben ik rascist als ik zeg dat ik vind dat een moslim partij hier niet toegestaan meot worden, simpel omdat de gemiddelde moslim onvoldoende geintegreerd is.
En ik ben een rascist als ik zeg dat ik wel moslims op de dam zie staan als hun hoofddoekjes verboden dreigen te worden en niet als er weer treinen in naam van Allah opgeblazen zijn.

oja en over kampers gesproken
dat is wat mij betreft ook wel een discussie waard.
 
Oud 5 May 2004, 16:39   #44
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom aarden dit soort discussies eigenlijk altijd in een 'je bent een rascist als je dit vindt' discussie? ik vind het eigenlijk best wel dooddoener.
 
Oud 5 May 2004, 16:42   #45
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
waarom aarden dit soort discussies eigenlijk altijd in een 'je bent een rascist als je dit vindt' discussie? ik vind het eigenlijk best wel dooddoener.
Omdat de gemiddelde nederlandse treehugging fake ass fagget maar een klein vocabulaire heeft en daarom liever ene dooddoener naar buiten gooit om zo een leuke discussie te ontlopen

Allemaal het land uit zou ik zo zeggen
 
Oud 5 May 2004, 17:32   #46
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij jullie krijgt ie nog 5 jaar, hier is er iemand vrijgesproken van moord...
 
Oud 5 May 2004, 17:34   #47
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Bij jullie krijgt ie nog 5 jaar, hier is er iemand vrijgesproken van moord...
Ach, hier komt ie over ene paar weken vast ook wel weer vrij onder het mom van vorm fout
 
Oud 5 May 2004, 18:38   #48
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Bij jullie krijgt ie nog 5 jaar, hier is er iemand vrijgesproken van moord...
Dus
Pas als de zaken identiek waren zou ik me zorgen gaan maken.
 
Oud 5 May 2004, 20:37   #49
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dus
Pas als de zaken identiek waren zou ik me zorgen gaan maken.
Ik zou me eigenlijk ook al zorgen gaan maken als er iemand is vrijgesproken van moord hoor...
Als je iemand vermoord, verdien je een straf, en liefst nog een hoge ook.

belachelijk rechtssysteem
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline  
Oud 5 May 2004, 21:51   #50
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ik zou me eigenlijk ook al zorgen gaan maken als er iemand is vrijgesproken van moord hoor...
Als je iemand vermoord, verdien je een straf, en liefst nog een hoge ook.

belachelijk rechtssysteem
Kan jij hier uit opmaken dát diegene de dader is dan? Ik niet hoor. Er bestaat ook nog zoiets als 'onschuldig'
 
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.