Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 May 2006, 16:17   #1
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard Lenzen schoonmaken?

Ik heb zachte (maand)lenzen, maar ik maak die eigenlijk nooit echt schoon . Ik doe ze 's avonds gewoon in het lenzenpotje (wel met nieuwe vloeistof, uiteraard), en voor de rest doe ik niks. Soms heb ik bij het indoen wel last van m'n lenzen (dat het pijn doet ofzo), maar na enkele minuten is dat wel over. Kan dit komen doordat ik mijn lenzen dus niet echt schoonmaak?

En voor de mensen met lenzen: maken jullie je lenzen schoon? En hoe vaak dan? Hebben jullie soms pijn bij het indoen van je lenzen?
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 16:37   #2
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saarah
Ik heb zachte (maand)lenzen, maar ik maak die eigenlijk nooit echt schoon . Ik doe ze 's avonds gewoon in het lenzenpotje (wel met nieuwe vloeistof, uiteraard), en voor de rest doe ik niks. Soms heb ik bij het indoen wel last van m'n lenzen (dat het pijn doet ofzo), maar na enkele minuten is dat wel over. Kan dit komen doordat ik mijn lenzen dus niet echt schoonmaak?

En voor de mensen met lenzen: maken jullie je lenzen schoon? En hoe vaak dan? Hebben jullie soms pijn bij het indoen van je lenzen?
Ik maak ze niet altijd schoon, maar dat moet je wel echt doen, je kan echt hele kut infecties krijgen als je dat niet doet, dus eigenlijk gewoon iedere ochtend beetje van die vloeistof op je hand en lekker wrijven...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 16:50   #3
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik maak ze nooit schoon, draag mijn maand lenzen soms 2 maand en gebruik goedkope vloeistof uit DI (raclean of zoiets), doe dit al 2 jaar nog nooit probs mee gehad. Vandaag bij de oogarts geweest en alles is in orde, dus lekker door doen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 18:53   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Echt afspoelen doe ik ook nooit. Ik heb er wel al tal van problemen mee gehad, maar dat vooral omdat men de juiste lens niet vond voor mijn oog.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 19:06   #5
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik wrijf ze gewoon even kort schoon met wat lenzenvloeistof na het uithalen en doe ze dan in het doosje. zal wel niet erg noodzakelijk zijn, maar ik wil wat mn ogen betreft gewoon geen enkel risico lopen
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 19:50   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik doe ze elke avond schoonmaken en dan in een potje nieuwe vloeistof. Is zo'n kleine moeite om te doen.. Ik gebruik all in 1, krijg je bij de Pearle gewoon. Ogen zijn een kostbaar bezit..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 19:57   #7
Kwak
Lid
 
Kwak's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2003
Locatie: Waar je woont
Berichten: 1.445
Standaard

ik maakte ze vroeger ook nooit schoon totdat ik bij mn brillenzaak(specsavers) kwam voor controle. Bleek dat er op een van mn lenzen vuiligheid vast was blijven zitten waardoor er een heel klein littekentje op mn oog kwam. Toen moest ik bijna een maand zonder lenzen lopen om het littekentje te laten genezen

Dusssss... nu doe ik het altijd
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Kwak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 20:20   #8
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Dat stukje vuiligheid kan er toch ook tussenkruipen op het moment dat je je vingers afdroogt en de lens in wilt steken?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 20:21   #9
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard

nee ik doe het eigenlijk ook nooit, maar ze hebbe ook tege mij gezegd dat ik niet hoefde te wrijven ofzo op me hand. gewoon uit doen en in me potje met schone vloeistof doen. ik heb van die no rub vloeistof, zorgt ervoor dat je niet zo snel doge ogen krijgt (lang achter de pc, airco of verwarming). 's ochtends haal ik ze uit t potje er heel soms nog wat vloeistof overheen.
ik heb zachte maandlenzen btw
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 20:22   #10
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

tsja ik heb vormvaste lenzen

ik maak ze trouwens wel om de dag schoon, maar als je dat niet doet met harde lenzen wordt het allemaal vrij kostbaar
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 21:06   #11
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik had vroeger ook harde lenzen, maar geef mij toch maar zachte hoor veel prettiger om te dragen en idd kostbaar spul als er een keer iets fout loopt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2006, 22:40   #12
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Ik spoel ze af en toe een keertje af met van die lensvloeistof als ik zie dat er een stofje opzit, maar voor de rest doe ik daar ook niets speciaals mee hoor :-)
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2006, 22:31   #13
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bommelding
Ik had vroeger ook harde lenzen, maar geef mij toch maar zachte hoor veel prettiger om te dragen en idd kostbaar spul als er een keer iets fout loopt.
in mijn geval (hele slechte ogen) zijn harde lenzen goedkoper en ik krijg onwijs last van m'n ogen als ik zachte lenzen de hele dag in heb (ik draag zachte daglenzen tijdens het zwemmen of als ik naar het strand ga ofzo)
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2006, 22:52   #14
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb ook hele slechte ogen, en harde lenzen zijn op termijn wel goedkoper, maar vindt ze totaal niet prettig om te dragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2006, 23:06   #15
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bommelding
Ik heb ook hele slechte ogen, en harde lenzen zijn op termijn wel goedkoper, maar vindt ze totaal niet prettig om te dragen.
ik heb er geen problemen mee
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2006, 12:51   #16
hippie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik maak mijn lenzen ook nooit schoon (zachte) ik doe zelfs nooit nieuwe vloeistof in dat bakje. Behalve dan als er nog maar weinig inzit. nooit problemen mee!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2006, 19:24   #17
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik maak mijn harde lenzen ook bijna nooit schoon Ik slaap ook best vaak met mn lenzen in maar heb nooit ergens last van.

Ik vond op het begin harde lenzen echt vervelend trouwens maar daar wen je vanzelf aan, nu vind ik het kei fijn en ze hebben mn cilinder weggedrukt
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2006, 19:30   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ja, nu heb je nergens last van, maar als je straks echt iets eraan krijgt dan is het toch flink klote.. Ik wil dat het in ieder geval niet aan mezelf heeft gelegen :S
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2006, 15:11   #19
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Melisss
Ik maak mijn harde lenzen ook bijna nooit schoon Ik slaap ook best vaak met mn lenzen in maar heb nooit ergens last van.

Ik vond op het begin harde lenzen echt vervelend trouwens maar daar wen je vanzelf aan, nu vind ik het kei fijn en ze hebben mn cilinder weggedrukt
Ik krijg echt superveel last van m'n ogen als ik dat niet doe En als ik ermee slaap word ik 's ochtends wakker met hele droge ogen enzo, dan moet ik m'n lenzen echt gelijk uitdoen
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.