Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De eerste keer snijden in jezelf... (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61282)

insanity 16 January 2008 15:01

Omdat je zo bent.

sandraatje 16 January 2008 15:04

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336474)
Omdat je zo bent.

Niet als mensen daar niet naar mij toe over praten. En pm ging daar helemaal niet over, dus waarom zou ik dan wel zo terug reageren?

Iessie 16 January 2008 15:06

jullie twee gaan later zeker trouwen? XD

sandraatje 16 January 2008 15:07

Citaat:

Origineel gepost door Iessie (Bericht 1336486)
jullie twee gaan later zeker trouwen? XD

IK HEB EEN VRIEND!!! Lees ff alles goed, waarom zou ik dan ooit maar iets met pakspul beginnen?

Iessie 16 January 2008 15:13

ik bedoelde insanity en jij :P
(de reden tot echtscheiding heb je al dus je kunt op z'n minst nog ff trouwen XD)

Iessie 16 January 2008 15:13

en dat stuk over die vriend van je hak ook al gelezen, mja er bestaat zoiets als humor..

sandraatje 16 January 2008 15:14

Citaat:

Origineel gepost door Iessie (Bericht 1336507)
ik bedoelde insanity en jij :P
(de reden tot echtscheiding heb je al dus je kunt op z'n minst nog ff trouwen XD)

okeej, maar dat word al helemaal niks ;)!!

En echtscheiding doe ik niet aan..

insanity 16 January 2008 15:15

Nee, mag niet van Hem.

Tot de dood hun schijnd, al duurt dat niet lang als ze goed door snijd :')

sandraatje 16 January 2008 15:18

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336517)
Nee, mag niet van Hem.

Tot de dood hun schijnd, al duurt dat niet lang als ze goed door snijd :')

Nee, idd niet. Je trouwt niet voor niets!

En ik hoop eigenlijk dat dat nog best lang zal duren, alleen niet met jou nee, dan wil ik wel ff door snijden!

Iessie 16 January 2008 15:20

geen seks voor het huwelijk...hou je je daar ook aan dan?

sandraatje 16 January 2008 15:28

Citaat:

Origineel gepost door Iessie (Bericht 1336526)
geen seks voor het huwelijk...hou je je daar ook aan dan?

waarom zou ik dat niet doen? (dat staat gelijk aan ja)

x22rebel 28 January 2008 14:43

hoi

bij mij voelde ik me de eerste keer totaal in trance, het is alsof al je zorgen uit je lichaam weg lopen. (alsof je high bent). ik was gehypnotiseerd door het bloed en de kalmte in mijn hoofd. ik weet niet hoe het voor anderen was. maar het is anders per situatie. ( bij mij sloeg na een minuut of tien wel de paniek toe hoor. )

Pakspul 28 January 2008 16:00

stoer hoor

insanity 29 January 2008 07:54

Citaat:

Origineel gepost door x22rebel (Bericht 1337684)
bij mij voelde ik me de eerste keer totaal in trance, het is alsof al je zorgen uit je lichaam weg lopen. (alsof je high bent). ik was gehypnotiseerd door het bloed en de kalmte in mijn hoofd. ik weet niet hoe het voor anderen was. maar het is anders per situatie. ( bij mij sloeg na een minuut of tien wel de paniek toe hoor. )

Snij dieper dan hoef ik dit maar 1 keer te lezen :yes:

Vlinder 2 February 2008 18:44

kijk
Citaat:

WARNING
....before you make that first cut remember. You will enjoy this. You will find the blood and pain release addictive. Even though you think you can make a few tiny cuts that aren't deep and will heal easily ...they will get deeper. They will scar. They will take sometimes months to heal!!! And years for the scars to fade! IF you think you can limit the cutting to one area of your body think again...it will spread when you run out of skin. Be prepared to withdraw from others and live in a constant state of shame. Even if you are the most honest person ever to live ....you will find yourself lying to the people you love. You will jerk back from your friends when they touch you as if their hands were dipped in poison. You will be terrified that they will feel something under the cloth of your shirt or because it just plain hurts so much to be touched.
Be prepared to get so out of control you fear your next cut because you don't know how bad it will be. Just wait for 10 cuts to turn into 100....Be prepared for your entire life to revolve around thinking about cutting ..cutting and covering up cutting And just wait till that first time you cut "too deep." And you freak out because the blood won't stop...and you are gaping....and you feel yourself shaking all over. You are having a panic attack and you are terrified but you can't tell anyone. So you sit there alone...praying it will be ok swearing you'll never let it go this far again...But you will and further. Don't worry, you will learn how to take care of your cuts so that you can go deeper and deeper and avoid the ER. And the better you get at treating your cuts the deeper they get.
You will lie to yourself and justify it when you find youself spending 20 , 30 or 50 dollars every time you go the pharmacy. You will feel the flutter of your heartbeat everytime you go to the counter to ring up your order. Butterfly strips...3 or four different kinds of dressings...betadine....antibiotic cream..medical tape..scar reducers.....You will tap your foot impatiently hoping the line will just move and no one will stare at you or wonder why you need all these things. And at the same time secretly hope someone will notice...someone who is standing in line with an armful of the same supplies...someone who understands but of course that never happens.
Medical supplies won't be the only thing you spend all your money on. Be prepared to buy a new wardrobe...longsleeve shirts in summer colors, bracelets, wristbands , boots... gloves..the list goes on and on.
You will start looking at everyone in a differnent way...Scanning their bodies for any signs of SI... just hoping that you might meet someone like you so you don't feel so terribly alone. You wont even think about it ..as your eyes scan their wrists arms...hoping just hoping they will be like you....But they are not. You will see their clean arms and feel terribly ashamed and alone.
You will start doing a lot of things alone. You will always have to wash your laundry in private so know one sees the blood stains on your clothes and towels. You will always be cleaning up the blood..Scrubbing your bathroom floor...wiping the blood of your keyboard....
You won't be able to make it through a day without cutting....Next thing you know you are in a public bathroom somewhere breaking open a scab with a sewing needle that you keep in your wallet for emergancies. When you get really desperate anything will be a cutting tool ...scissors...a car key...a needle ... a paperclip..even a pen. Doesn't matter what it is if you need to cut bad enough you will find something.
Say goodbye to things you took for granted. Like wearing shorts or sandals...pedicures...sleeveless tops.
A normal summer day at the beach or in a swimming pool will become a far off memory for you.
Get ready to itch. Beacuase you will itch and itch ..."so much you will look like you have fleas or a skin disease."
You will become an expert on your body as you destroy it carefully.. You will dream about cutting...you will dream about being exposed. It will haunt you day and night and take over your life. You will wish you never made that first cut because while you absolutely HATE cutting...at the same time you love it and can not live with out of it.

you have been warned.....

Mudkip 5 February 2008 13:17

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1338503)
kijk

sick:kots::')

-GameGirl 5 February 2008 14:42

jeh... vreemd genoeg krijg ik kriebels in m'n polsen als ik et lees :'(

weerlegger 5 February 2008 14:59

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337764)
Snij dieper dan hoef ik dit maar 1 keer te lezen :yes:

helemaal mee eens, wannebe zielige depressieve kut emo's

-GameGirl 5 February 2008 15:17

agreeeeh!

blabla1993 5 February 2008 19:01

Was jij niet zelf een emo?:')

sandraatje 5 February 2008 19:05

Waarom zeggen jullie dat mensen die snijden emo zijn? Ik ben geen emo, maar toch snijd ik mezelf. En ik denk dat er zo veel meer zijn!!

weerlegger 5 February 2008 19:41

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1339199)
Waarom zeggen jullie dat mensen die snijden emo zijn? Ik ben geen emo, maar toch snijd ik mezelf. En ik denk dat er zo veel meer zijn!!

dan kan je emo eraf halen

blabla1993 5 February 2008 21:36

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1339199)

Omdat emo's DOEN ALSOF ze depressief zijn/problemen hebben maar die eigenlijk niet hebben en gewoon aandacht te kort hebben en verwende kutkinderen zijn.

En tja, daarom vervullen ze natuurlijk een prachtige slachtofferrol. Ze vinden zichzelf al slachtoffer zonder dat je iets doet. <3

-GameGirl 6 February 2008 15:25

op school noemen me ze allemaal emo.. dus ik begon op een gegeve moment ook te denke dat ik emo was..

maareh.. ik ben genezen :)

blabla1993 6 February 2008 15:33

Aww shit, vind dan snel eens een nieuwe emo om te pesten?:(

-GameGirl 6 February 2008 15:34

je mag mij gerust blijve pesten als je dat wil hoor :)

ik ben nogsteeds een dom zielig nerdje

sandraatje 6 February 2008 15:46

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1339224)
Omdat emo's DOEN ALSOF ze depressief zijn/problemen hebben maar die eigenlijk niet hebben en gewoon aandacht te kort hebben en verwende kutkinderen zijn.

En tja, daarom vervullen ze natuurlijk een prachtige slachtofferrol. Ze vinden zichzelf al slachtoffer zonder dat je iets doet. <3

Ja, maar ik doe niet alsof ik problemen heb. En ik ben ook geen verwend kutkind, en aandacht hou ik niet van (krijg je ervan als je faalangst hebt :$:P).

-GameGirl 6 February 2008 16:07

maar als je nou weet dat het zo slecht en dom is.. waarom stop je der dan niet gewoon mee.. en dan kan je wel zeggen dat het verslavend is.. maar dan kan je toch gewoon als je het weer wil doen.. gewoon bedenke van.. dit is fout wat ik doe..

Vlinder 6 February 2008 19:32

joh dan krijg je dat gedoe,,
nog 1 keer, de volgende keer stop ik echt!! ik beloof het! daar schiet je nix mee op natuurlijk.

-GameGirl 6 February 2008 20:14

mjah das ook weer zo.. kutzooi

Pakspul 6 February 2008 20:27

Probleem lost zich vanzelf keertje op, gewoon geen aandacht geven.

-GameGirl 6 February 2008 20:59

et zal allemaal wel.. et is gelukkig niet mijn probleem

sandraatje 7 February 2008 15:45

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1339384)
Probleem lost zich vanzelf keertje op, gewoon geen aandacht geven.

Zulke problemen lossen niet op door er geen aandacht aan te geven!
Weet niet hoe het wel moet maar weet wel dat het op die manier niet werkt. Als je er geen aandacht aan schenkt dan blijf je vanzelf doorgaan en maak je het alleen maar erger.

Pakspul 7 February 2008 16:36

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1339459)
Zulke problemen lossen niet op door er geen aandacht aan te geven!
Weet niet hoe het wel moet maar weet wel dat het op die manier niet werkt. Als je er geen aandacht aan schenkt dan blijf je vanzelf doorgaan en maak je het alleen maar erger.

Je kunt er wel aandacht aan geven, maar ze moeten het zelf oplossen willen ze dat zelf niet of gaan ze het toch niet doen omdat ze er tegen aankijken kun je er netzo goed geen aandacht aangeven omdat je er toch niks mee opschiet, willen ze dan nog aandacht dan zijn ze gewoon aandacht geil.

sandraatje 7 February 2008 17:30

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1339471)
Je kunt er wel aandacht aan geven, maar ze moeten het zelf oplossen willen ze dat zelf niet of gaan ze het toch niet doen omdat ze er tegen aankijken kun je er netzo goed geen aandacht aangeven omdat je er toch niks mee opschiet, willen ze dan nog aandacht dan zijn ze gewoon aandacht geil.

Oke, als buitenstaander hoef je er misschien geen aandacht aan te geven. Maar als je echt goed bevriend bent met iemand dan is het misschien wel handig om het niet allemaal maar te laten gebeuren. Als je dat als vrienden doet maak je het alleen maar erger!

Beerse 7 February 2008 19:26

Don't worry, be happy!!!!
Je hebt een gewwooon een knuffel nodig!!! geen mes!!

insanity 8 February 2008 08:15

Boomknuffelaar alarm...

-GameGirl 8 February 2008 12:20

Beerse ..

verklaart heel wat :)

sandraatje 8 February 2008 13:17

Citaat:

Origineel gepost door Beerse (Bericht 1339525)
Don't worry, be happy!!!!
Je hebt een gewwooon een knuffel nodig!!! geen mes!!

Misschien is dat ook wel wat ik nodig heb. Alleen kun je die niet altijd krijgen, mn vriend is niet altijd in de buurt...

-GameGirl 8 February 2008 16:04

dan knuffel je jezelf.. of een kussen ofzo :d

sandraatje 8 February 2008 17:09

Citaat:

Origineel gepost door RawrImADinosawr (Bericht 1339637)
Koop een puppy.

Mn broertje is allergies voor dieren!

pchess 8 February 2008 20:17

Citaat:

Origineel gepost door Nelle (Bericht 1302217)
Heey,

Ik heb een aantal forums gelezen over snijden in jezelf en nu ben ik weleens benieuwd,
Hoe was de eerste keer snijden in jezelf?
Hoe voelde dat? Deed het pijn? Huilde je? wat gebeurde er?

Groetjes Nel

ik zal eerlijk zijn
de eerste keer heb je het niet goed in de gaten en schrik je ervan hoor. maar ja je voelt meer emotionele pijn opdat moment.:(

-GameGirl 8 February 2008 20:18

snijden is was is en zal dom blijven.. wie the fuck gaat nou zichzelf verminken.. ik vat et echt niet..

Pakspul 8 February 2008 22:35

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1339671)
snijden is was is en zal dom blijven.. wie the fuck gaat nou zichzelf verminken.. ik vat et echt niet..

Ik wel

-GameGirl 9 February 2008 08:01

nou leg et me uit!!

Pakspul 9 February 2008 08:37

Afreageren eigenlijk heel simpel en jezelf pijn doen voor de acties die je uitvoert, opzich zit er wel een logica achter, maar het is niet echt een slimme manier van oplossen. Je kunt al die energie beter afreageren op een muur of boom of iets anders wat veel klappen kan ontvangen zodat je daar gewoon een tijdje tegenaan kunt slaan en trappen. Dan heb je misschien wel je knokkels kapot, maar dat richt nog minder schade aan :+

sandraatje 9 February 2008 08:50

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1339700)
Afreageren eigenlijk heel simpel en jezelf pijn doen voor de acties die je uitvoert, opzich zit er wel een logica achter, maar het is niet echt een slimme manier van oplossen. Je kunt al die energie beter afreageren op een muur of boom of iets anders wat veel klappen kan ontvangen zodat je daar gewoon een tijdje tegenaan kunt slaan en trappen. Dan heb je misschien wel je knokkels kapot, maar dat richt nog minder schade aan :+

Je kunt wel tegen bomen/muren/iets anders aan gaan slaan. Maar dat heeft verder helemaal geen zin. Je bent je agressie kwijt, maar daar houd het dan wel mee op. Als je jezelf snijd dan ben je je agressie kwijt, maar je kunt ook je geestelijke pijn in lichamelijk omzetten. En dat is ook wel een belangrijke reden waarom mensen zichzelf snijden. En die endorfine die vrijkomt...

-GameGirl 9 February 2008 10:51

wat een zielepoten..

ga dan in een boom snijden.. dat is ook zieleg.. of ga bloemetje vermoorden..

je weet tcoh zelf ook wel dat snijden oerdom is.. kom op nou..

Vlinder 9 February 2008 10:54

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1339711)
wat een zielepoten..

arm bloemetje!

sandraatje 9 February 2008 10:57

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1339711)
wat een zielepoten..

Ik weet dat het oerdom is. Alleen soms heb je van die momenten dat je het ff niet meer aankan!

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:44.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.