Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   [Centraal] Het grote transfertopic! (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=54082)

Ar-Tuur 18 July 2004 14:15

Ajax zou een bod gedaan hebben op Vincent Kompany (Anderlecht).

Ar-Tuur 19 July 2004 13:49

De Graafschap zou interesse hebben in Geert Den Ouden.

Bazzemans 19 July 2004 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
De Graafschap zou interesse hebben in Geert Den Ouden.
Heeft de Graafschap op dit moment niet meer dan anders overal interesse in wat betaalbaar is?

Ar-Tuur 20 July 2004 12:50

Wat een trut 8|

Citaat:

Roda JC voelt zich gebruikt door Torghelle

20/7/2004 10:31

Roda JC had vrijdag zijn ja-woord gekregen. Toch zal de Hongaarse aanvaller Sandor Torghelle niet voor de Limburgse club spelen. Hij koos voor het Premiership, en liet Roda JC met verbazing achter.
Roda JC prees zichzelf dit weekeinde gelukkig dat Torghelle gekozen had voor de Limburgse club. Voor de Hongaarse aanvaller, die met zijn twee goals tegen Duitsland de aandacht op zich had gevestigd, was er veel belangstelling. De mondelinge toezegging naar Nederland te komen was dan ook reden voor een klein feestje.

De vliegtickets lagen al klaar, na een medische keuring zou de MTK Budapest-spits Torghelle dinsdag zijn handtekening zetten onder het overeengekomen contract. Maar zover zal het niet komen. Een telefoontje op maandagavond verpestte alles. Vanuit Hongarije kwam het bericht dat Torghelle gekozen had voor Crystal Palace.

Roda JC voelt zich gebruikt door de Hongaarse spits, zijn zaakwaarnemer en zijn club MTK Boedapest. De gesprekken met de Limburgse club dienden alleen maar om de prijs op te drijven, zo is het gevoel in Kerkrade. 'We zijn al aan het onderzoeken wat we ertegen kunnen doen. Al is de vraag wat Roda daar nog mee opschiet. De club geeft de zaakwaarnemer en de speler de schuld en andersom. Dit is een grof schandaal, anders kan ik het niet omschrijven', zegt Roda-directeur Frank Rutten in het Limburgs Dagblad.

Nickchange 20 July 2004 14:46

Citaat:

Wat een trut 8|
Ik kon een lach anders niet onderdrukken :D

bartje518 20 July 2004 16:16

Ja, wij wisten dat al langer, zeeer merkwaardig dat Roda werkelijk de illusie had datie zou komen.. Het tekent wederom het amateurisme dat afdruipt van de zogenaamde 'professionele organisatie'. Het enige waar men goed in is is het publiek wegjagen door angstaanjagende maatregelen tegen het publiek, maar een speler halen zit er niet in :{ Dat wordt een jaartje middenmoot, want met die papzak van een trainer valt ook helemaal niets aan te vangen.. Weet je wat, laten we Sergio en Kone ook nog ff verkopen.

Dag Sandor :wave:

Ar-Tuur 20 July 2004 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Het enige waar men goed in is is het publiek wegjagen door angstaanjagende maatregelen tegen het publiek,
:o Ik las dat er inderdaad nog niet zo heel veel seizoenkaarten zijn verkocht bij Roda?

bartje518 20 July 2004 20:38

Citaat:

:o Ik las dat er inderdaad nog niet zo heel veel seizoenkaarten zijn verkocht bij Roda?
Ik moet mijne ook nog kopen hoor ;) Dat komt meestal pas op het laatst.. Er zijn er nu meer verkocht dan vorig jaar rond deze tijd; al helpt de successtory van Aken niet echt mee, veel mensen kopen nu daar een seizoenkaart en bij Roda losse wedstrijden :(

Nee, er zijn de laatste paar jaar zeer veel impopulaire maatregelen getroffen zodat het bijkans lijkt alsof Roda geen publiek wíl hebben.. Vorig jaar doe je volop mee op Europees, zojuist AZ met 3-1 geklopt en RKC, met zeer goed voetbal, verkopen ze Anastasiou... Het voetbal is al niet al te best, maar Hendriks zet publiekslieveling Sergio in de openbare verkoop. Je komt bijna makkelijker aan een kaartje van een exclusief concert van de Stones in Vredeburg dan voor de thuiswedstrijden van Roda. Je moet eerst een clubcard kopen en vervolgens een dag verlof nemen om een kaartje te kopen bij het stadion.. Dan heb ik het niet eens over de 'vrij prijzige' kaarten..Je kunt niet naar een vriend toelopen over de omloop die op een andere tribune zit in de rust, want de omloop (waarvoor maak je zo'n ding dan :?) is dicht tussen de verschillende tribunedelen. De supporters werden in de FC Limburg-discussie diverse malen geschofeert en uitgemaakt voor tuig en stadionverboden worden te pas en te onpas uitgedeeld..

Tja, het is ook een ware jungle, die voetballerij voor Frank Rutten 8)!

Ar-Tuur 21 July 2004 23:52

Patrick Kluivert: FC Barcelona >>> Newcastle United

Mozzel 22 July 2004 12:15

Rivaldo ---> Olympiakos Pireaus

Headliner 22 July 2004 15:52

en Trabelsi naar Arsenal
en nog een dozijn Italianen naar Valencia

Tyskie 22 July 2004 16:28

Eindelijk is het rond.. DaMarcus Beasly heeft getekend bij PSV!! :thumbsup:

http://www.psv.nl/show?id=14640&contentid=6837

Nickchange 22 July 2004 16:39

Psv heeft een hoop getinte medemensen aangetrokken, geen oerwoudgeluiden meer van het publiek?:o

Ar-Tuur 22 July 2004 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
Rivaldo ---> Olympiakos Pireaus
En hoe zit het met de man van je avatar? Blijft hij eigenlijk nog bij jullie?

Ar-Tuur 23 July 2004 18:43

Roda heeft weer een of andere vage Hongaar gehaald :z

bruggi 23 July 2004 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
Psv heeft een hoop getinte medemensen aangetrokken, geen oerwoudgeluiden meer van het publiek?:o
Dat is gelukkig niet iets wat regelmatig gebeurt bij PSV. Je hebt overal wel idioten tussen zitten, helaas wordt juist DAT dan natuurlijk uitgebreid besproken in de media.

Headliner 23 July 2004 22:48

van bommel naar everton? :o

Ar-Tuur 24 July 2004 16:04

De Graafschap heeft Spira Gruijc een aanbieding gedaan.
Hopelijk komt hij ook :thumbsup:

Bazzemans 24 July 2004 16:08

Citaat:

De Graafschap heeft Spira Gruijc een aanbieding gedaan.
Hopelijk komt hij ook :thumbsup:

Hij officieel tot gisteren de tijd had om te reageren op de aanbieding 8). Hij dus nog niets van zich heeft laten horen. Ik nu dus benieuwd ben hoe dit verder gaat aflopen?

Ar-Tuur 24 July 2004 16:11

:( Hopelijk verkast hij dan niet alsnog naar Italië ofzo. :no:

Citaat:

Quote Superboeren.nl
De verwachting is dat het met Grujic a.s maandag rond komt, wanneer men tenminste zijn zaakwaarnemer te pakken kan krijgen. Vandaag hadden de speler en trainer Kruys een gesprek, dat naar eigen zeggen gunstig verliep. Hoewel Grujic ook wat aanbiedingen heeft vanuit Italie zou hij niet onwelwillend zijn.

The Phit 24 July 2004 16:12

Citaat:

Je komt bijna makkelijker aan een kaartje van een exclusief concert van de Stones in Vredeburg dan voor de thuiswedstrijden van Roda. Je moet eerst een clubcard kopen en vervolgens een dag verlof nemen om een kaartje te kopen bij het stadion..
dat is wel vervelend jah
:no:

Ar-Tuur 24 July 2004 18:52

Het zou voor PSV mooi zijn als Van Bommel zou blijven, want een middenveld met Van Bommel, Cocu en Feher is niet onaardig. Maar goed, als je reëel bent kun je een ontevreden Van Bommel die liever naar het buitenland vertrekt misschien ook maar beter voor een leuk bedragje laten gaan.

Bazzemans 26 July 2004 15:15

Overmars --> LVZS

"Leven Van Zijn Spaarcenten"

en ik ben dr totaal niet blij mee :[ :no: :no:

Ar-Tuur 26 July 2004 16:05

Het is erg jammer, mooie voetballer met een prachtige carrière. Maar het is helaas wel de enige goede beslissing. Geblesseerd (chronische blessure rechterknie, zonder kraakbeen :()doormodderen bij een kleinere club is geen optie.

Ar-Tuur 28 July 2004 01:10

Van der Schaaf en Vreven naar Vitesse. Die club is toch niet verkeerd aan het inkopen (Knopper en Yakubu zijn ook nette aanwinsten), terwijl ze financieel aan de grond zitten (of zaten?). Voor de Graafschap zijn zulke spelers, ondanks een keurig beleid, niet haalbaar. Het is het oude liedje, maar het blijft ergens wel triest :no:

Tyskie 28 July 2004 01:15

Inderdaad.. Schaaf verdient bij PSV gewoon een kapitaal. Absoluut niet betaalbaar voor de meeste clubs (Heerenveen, AZ en NEC wellicht uitgezonderd). Nu zal PSV wel een gedeelte van zijn salaris blijven betalen, maar nog steeds zal die jongen een zeer flinke duit kosten.
Hetzelfde geldt voor Yakubu en Vreven. Niet te geloven dat Vitesse dat soort spelers nu ineens weer kan betalen, terwijl ze aan de afrond van een faillisement stonden een paar jaar geleden...

Ar-Tuur 29 July 2004 19:44

Grujic is te duur voor de Graafschap (Ik snap die kerel niet hoor, voor ADO vroeg hij ook al te veel, hij heeft blijkbaar niet door dat de gouden tijden voorbij zijn en dat de Graafschap een kleinere club is dan Twente :{) en komt niet, daarvoor in de plaats is nu Darije Kalezic vastgelegd :| Erg jammer dat Grujic niet komt, dat leek me nou echt een speler die we goed konden gebruiken voor degradatievoetbal.

Mozzel 30 July 2004 18:38

Citaat:

Grujic is te duur voor de Graafschap (Ik snap die kerel niet hoor, voor ADO vroeg hij ook al te veel, hij heeft blijkbaar niet door dat de gouden tijden voorbij zijn en dat de Graafschap een kleinere club is dan Twente :{) en komt niet, daarvoor in de plaats is nu Darije Kalezic vastgelegd :| Erg jammer dat Grujic niet komt, dat leek me nou echt een speler die we goed konden gebruiken voor degradatievoetbal.
het is idd sneu... het is een harde met altijd volle honderdtien procent inzet...

Ar-Tuur 5 August 2004 16:15

Citaat:

De Graafschap hoopt op Arvid Smit

De Graafschap wil Arvid Smit opnieuw huren van PSV. De middenvelder degradeerde twee jaar geleden met De Graafschap naar de eerste divisie, waarop PSV Smit verhuurde aan FC Groningen.

Dit seizoen werd de aanvallend ingestelde speler echter weer teruggehaald naar Eindhoven. Bij PSV komt Smit wederom niet in aanmerking voor een basisplaats. Graafschap-voorzitter Ap Ruesink: "wij hebben geinformeerd bij PSV naar Smit. We weten dat hij graag wil, maar de vraag is of ze hem laten gaan."

Smit is op dit moment met PSV in Engeland waar de Eindhovense club een vriendschappelijk toernooi afwerkt. De voetballer was donderdagochtend niet bereikbaar voor commentaar. De Graafschap ziet in Smit een welkome versterking voor het middenveld. Graafschap-trainer Gert Kruys vindt dat er op het middenveld van de Superboeren nog spelers met diepgang ontbreken.

Behalve Smit hoopt De Graafschap ook zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen over de komst van spits Geert den Ouden. Den Ouden staat nog onder contract bij de Zweedse club Djurgardens IF.
Ik hoop mee :thumbsup:

Tyskie 5 August 2004 16:55

Ik ook. :thumbsup:

Te slecht voor PSV.

Ar-Tuur 5 August 2004 18:35

Voor De Graafschap zou het een welkome versterking zijn voor het middenveld. Kortom, voor alle partijen een nette oplossing. Als PSV nou effe een beetje meewerkt, Smit zelf ook écht wil, dan lijkt mij de weg vrij? :o Bij Den Ouden heb ik mijn twijfels of hij nog gaat komen :(

Bazzemans 6 August 2004 02:21

Waarom vergeet iedereen voor het gemak steeds dat het Smid is en niet Smit 8) . Ik hoop in ieder geval dat hij komt, want het is duidelijk dat er nog best wat mag verbeteren om een eerlijke kans te maken in de Eredivisie :{ .

Tyskie 6 August 2004 08:11

Omdat hij Smit heet?

Of zouden VI en PSV.nl ook al liegen?

Ar-Tuur 6 August 2004 10:48

Iedereen is gek behalve jij, Bas 8)

Bazzemans 6 August 2004 11:35

Hmm echt vreemd, want ik heb ook al geregeld bij de Graafschap Smit met een 'd' gezien. Het zal ook wel 8).

Tyskie 6 August 2004 14:23

Onbekend talent van de Graafschap dus.. :o

Bazzemans 6 August 2004 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Onbekend talent van de Graafschap dus.. :o
Je zou het haast zeggen :+

bartje518 6 August 2004 18:42

Op zich heeft die laatste nieuwe Hongaar van Roda (Bodnar, van Dynamo Kiev) best een aardige vrije trap 8)

http://www.ukrainiansoccer.net/video...k-bodnar12.avi
http://www.ukrainiansoccer.com/video...d-bodnar10.mpg
http://www.ukrainiansoccer.com/video...-bodnar40.mpeg

Ar-Tuur 6 August 2004 21:38

:@

Citaat:

Den Ouden lijkt te kiezen voor ADO

De komst van Geert den Ouden naar De Graafschap hangt aan een zijden draadje. ADO Den Haag is tot overeenstemming gekomen met Djurgardens IF, de Zweedse club van Den Ouden. Of de ploeg van trainer Frans Adelaar ook tot een akkoord komt met de spits is nogonduidelijk.

De Graafschap heeft ook een bod gedaan bij Djurgardens om het doorlopende contract van Den Ouden af te kopen, maar zaakwaarnemer Winnie Haatrecht weet daar weinig van. "Ik werd donderdagavond verrast met het bericht dat ADO eruit was met Djurgardens. Toen heb ik Tukker gebeld. De directeur van De Graafschap gaf echter niet thuis. "Hij was de hele avond niet bereikbaar. Vanochtend reageerde Tukker teleurgesteld op het bericht van ADO net als trainer Kruys. Daarna heb ik niets meer van hem gehoord ",aldus Haatrecht.
Den Ouden wil weinig kwijt over zijn nabije toekomst, maar lijkt te kiezen voor ADO Den Haag. "Ik woon in Rotterdam en dan is Den Haag toch wat dichterbij dan Doetinchem. Maar het zijn allebei mooie clubs." Johan Tukker wilde vrijdag niet reageren. "Dat is niet nodig. Het loopt nog", aldus de algemeen directeur.

Bron: Omroep Gelderland
Weer lijkt de manier van handelen wat betreft transfers bij De Graafschap amateuristisch en vissen we weer eens achter het net :{ Tukker was ook al in deze cruciale periode een keer op vakantie :{

Nickchange 7 August 2004 11:27

Met Carrilho kunnen jullie misschien ook wel in de eredivisie blijven:aai: :x

The Phit 7 August 2004 17:04

bart, bij die 1e stond die muur gewoon niet goed ;)
bij de 2e wel slim van zijn teamgenoot in de muur, maar muur stond dus weer niet goed :+
en dat laatste is geen vrije trap 8)

Bazzemans 7 August 2004 20:26

Milan Berck-Beelenkamp -> De Graafschap

bartje518 7 August 2004 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
bart, bij die 1e stond die muur gewoon niet goed ;)
bij de 2e wel slim van zijn teamgenoot in de muur, maar muur stond dus weer niet goed :+
en dat laatste is geen vrije trap 8)

Bij een vrije trap van 30 meter staat meestal geeneens een muur :{

Tyskie 8 August 2004 00:07

Bart, wat denkt men binnen Roda verder van deze speler? Is het er een die regelmatig zijn doelpuntjes meepikt? Is een middenvelder, toch?

En wie zal er bij Roda waarschijnlijk veel punten gaan scoren, in de zin van assists/ doelpunten?

bartje518 8 August 2004 00:17

Citaat:

Bart, wat denkt men binnen Roda verder van deze speler? Is het er een die regelmatig zijn doelpuntjes meepikt? Is een middenvelder, toch?

En wie zal er bij Roda waarschijnlijk veel punten gaan scoren, in de zin van assists/ doelpunten?

Dat zijn vragen die wij als supporters ook graag willen beantwoord zien!! Wiljan V. is iemand die de sponsor van onze competitie eer aan doet, want ook bij deze papzak weet je maar nooit hoe het balletje rolt..

De spitsposities zijn momenteel bezet door Arouna Kone en Cristiano, met daarachter Sergio. Op zich een voorhoede die kan scoren dunkt mij! Met name Kone heeft zich nog beter ontwikkelt dan vorig jaar. Ik ben benieuwd

Bodnar is in eerste instantie aangetrokken voor de rechtsback/rechtervleugelverdedigingspositie. Maar hij kan ook centraler spelen, op de plek van Brouwers. Zelf zie ik hem liefst rechts met Senden centraal rechts. Daarnaast Bodor en links Filipovic. Maar we zullen zien wat Wiljan na 2 jaar uit de hoge hoed tovert!

Tyskie 8 August 2004 00:41

Weet jij iets af van zijn statistieken? De doelpunten uit de filmpjes zagen er redelijk veelbelovend uit, maar scoort hij dan ook daadwerkelijk regelmatig?

Een scorende verdediger levert namelijk redelijk wat punten op bij management-spellen. ;)

Ar-Tuur 8 August 2004 09:27

Senden, Brouwers en Van Dijk, zijn dat dan de enige Nederlanders bij Roda JC? :(

bartje518 8 August 2004 11:56

Citaat:

Weet jij iets af van zijn statistieken? De doelpunten uit de filmpjes zagen er redelijk veelbelovend uit, maar scoort hij dan ook daadwerkelijk regelmatig?

Een scorende verdediger levert namelijk redelijk wat punten op bij management-spellen. ;)

Ligt eraan of hij de vrije trappen neemt :o Bij Dynamo Kiev was hij geen eerste man. Maar aangezien vrije trappen die erin gaan bij Roda altijd nog zeldzamer waren dan overwinningen van Fortuna Sittard neem ik aan dat hij de eerste man wordt. Maar het is op eigen risico ;)

@ Arthur, er zijn 2 jeugdspelers die vorig jaar ook wel eens speelden naar de A-selectie gepromoveert; rechtsback Dave Roemgens (op en top Heerlenaar 8)), en Elberkani, vorig jaar al scorend tegen Willem II, eveneens uit Heerlen. Daarnaast heeft Roda de keeper van Jong-Nederland aangetrokken, Guido Budziak, uit Eindhoven 8). Daarnaast vergeet je trouwens boegbeeld Mark Luijpers :o

Tyskie 12 August 2004 11:23

Ramzi naar AZ.. :o

Gaat Co voor het kampioenschap? :o

bartje518 12 August 2004 11:52

Is Ramzi zo'n regelrechte topper dan :? Co haalt spelers die weinig toevoegen vind ik. Ramzi, Sektioui. Allemaal spelers die hij bij Willem II ooit gehad heeft, maar destijds gewoon modale spelers waren. Alleen Landzaat zie ik als een echte versterking.

Ar-Tuur 12 August 2004 11:52

ho ho, let's not overreact here :)
Ramzi is een aardige aankoop, maar het maakt AZ niet ineens een kampioenselftal :o

bartje518 12 August 2004 11:53

Citaat:

Is Ramzi zo'n regelrechte topper dan :? Co haalt spelers die weinig toevoegen vind ik. Ramzi, Sektioui. Allemaal spelers die hij bij Willem II ooit gehad heeft, maar destijds gewoon modale spelers waren. Alleen Landzaat zie ik als een echte versterking.
Tuur zet mijn reactie meteen onderaan de laatste pagina :+

Tyskie 12 August 2004 11:56

Natuurlijk is AZ in principe geen kampioenskandidaat, maar als alles voor die club op z'n plaats valt.. wie weet.
Ik persoonlijk vind Ramzi nog steeds niet minder dan J. de Jong eigenlijk..

Als het bij Ajax gaat rommelen en PSV niet blijkt te lopen, dan zou AZ best eens om de bovenste twee plaatsen mee kunnen gaan spelen... Maar normaliter natuurlijk niet dus.

Ar-Tuur 12 August 2004 12:11

Met een beetje geluk zie ik AZ zich wel tussen de top 3 mengen, maar de titel is iets te hoog gegrepen denk ik. Daarnaast weet je ook niet wat voor een effect Europees voetbal heeft.

bartje518 12 August 2004 12:23

Vanwaar toch ál dat positivisme over AZ :? :no: Ik snap er niets van; verdedigend is dat elftal nog altijd gammel, daar verandert de komst van wat middenmoot-verdedigers als Jaliens helemaal niets aan. Daarnaast is het nog maar de vraag hoe het straks gaat rondom Europese wedstrijden; meestal volgt dan een terugval. Ook is Co er nog nooit in geslaagd om langer dan 2 jaar alles uit een selectie te persen, kijk maar naar Willem II; 5e, 2e en toen 9e, daar waar iedereen de echte aanval verwachte. Vorig jaar heeft AZ in fasen bijzonder veel geluk gehad, denk aan laatste-minuut-overwinningen tegen bijvoorbeeld ADO; of sterk bemazzelde overwinningen in Eindhoven. Ik ben helemaal niet zo onder de indruk van AZ; Co heeft er nu alles uitgekregen wat erin zat en daar blijft het bij. AZ gaat dit seizoen weer terugvallen, daar ben ik van overtuigt.

Tyskie 12 August 2004 17:23

Ik denk dat er bij AZ gewoon de vierde ploeg van Nederland staat.. Timmer is een zeer goede doelman.
Achterin hebben ze ruim de keuze met Jaliens, Mathijsen (beide echt niet zo middelmatig naar mijn mening), Opdam, Kromkamp, Fortes Rodriguez en de Cler.. Allemaal spelers die geschikt zijn voor minimaal de subtop vind ik.
Op het middenveld lopen een schitterende voetballer in de vorm van van Galen en Landzaat. Meerdink hervindt ook weer zijn vorm van bij de Graafschap en is weer een veelscorende speler.
Lindenbergh en Buskermolen zijn ook zeer nuttige spelers, die bij de meeste HCE-clubs zeker niet zouden misstaan.
Voorin loopt gewoon enorm veel kwaliteit. ElKhattabi is gewoon een topspits. Huysegems een zeer veelbelovende linksbuiten. En dan natuurlijk nog Ramzi (aanwinst voor elke subtopper) en Perez (Deens international). Sektioui en Nelisse ben ik niet zo kapot van, maar voor reserve-spelers hebben ze ontegenzeggelijk veel kwaliteiten. Dit aangevuld met talenten als Wisse, Janga en Zoontjes (alle drie pas 18 jaar)... dan kan ik niet anders concluderen dan dat AZ gewoon veel meer kwaliteit heeft dan Roda, Heerenveen en andere subtoppers...
Eventueel komt NEC nog in de buurt, maar als coach sla ik Adriaanse een stuk hoger aan dan Neeskens...

Over dat zogenaamde Adriaanse-effect.. Hij zit er pas anderhalf jaar, dus als je het vergelijkt met Willem II toentertijd zou AZ nu dus tweede worden... En het kan, als de top drie faalt.. En waarom niet? Binnen Ajax rommelt het nu al. PSV is volop in opbouw en Feyenoord is ook geen absolute top meer..

Kampioen zullen ze dus waarschijnlijk niet worden (wonderen daargelaten), maar ik zie ze goed in staat om de top drie binnen te duikelen..

Selectie AZ Alkmaar
Keepers
Timmer
Zwarthoed

Verdedigers
Cler, de
Fortes Rodriguez
Jaliens
Kromkamp
Mathijsen
Opdam
Reini
Zoontjens

Middenveld
Buskermolen
Galen, van (B)
Janga
Landzaat
Lindenbergh
Mans
Meerdink
Robbemond

Aanval
Elkhattabi
Huysegems
Nelisse
Perez
Sektioui
Wisse
Ramzi

bartje518 12 August 2004 18:17

Tja, ik ben het er ab-so-luut níet mee eens en heb de geheel tegenovergestelde mening.

Timmer vind ik maar een matige, overschatte doelman die absoluut geen punten pakt voor zijn ploeg. Keepers als Gentenaar en Kujovic zijn minimaal een klasse beter.

Achterin vind ik De Cler een bijzonder kwetsbare back. Jaliens vind ik helemaal niets; Opdam is een nuttige speler. Mathijssen is bij Willem II de status van talent nooit intgroeit; Fortes Rodriguez is verdedigend zeer kwetsbaar, werd tegen Kone compleet dolgedraaid vorig jaar en niet voor niets al na 20 minuten gewisseld. Krompkamp is mij nooit zo heel erg opgevallen en het is mij dan ook een raadsel wat hij in de Nationale ploeg moet.

Van Galen is inderdaad van bovengemiddelde kwaliteit. Helaas is dat er in zijn lange, lange carrière na zijn vertrek bij Roda tot aan vorig jaar nooit uitgekomen. Meerdink is subtop-waardig, maar niet meer dan dat. Lindenbergh en Buskermolen; tja.. Landzaat is ook een subtopper. Het middenveld van AZ sla ik dan ook aan als sterkste linie. Is die echter niet in vorm dan staat daar mijns inziens niets achter dat het kan opvangen. De gebreken van AZ achterin werden vorig jaar gecamoufleerd door een sterk middenveld. Is het middenveld er even niet, zoals vorig jaar 2x tegen Roda, en tegen Twente ook een keer, dan wordt AZ finaal afgeschoten.

Voorin vind ik Elkathabbi de meest overschatte speler van de eredivisie. Hoeveel kansen die nodig heeft om een doelpunt te maken.. Huysegems is nog niet half zo goed als Kone; AZ moet oogkleppen opgehad hebben toen met voor Huysegems koos bij Lierse; Roda haalde Kone immers pas later. Perez is daarentegen wél een goede speler.

Al met al vind ik AZ dan ook absoluut niet sterker dan mijn eigen club; integendeel. AZ heeft daarentegen de beste trainer van Nederland; namelijk Adriaanse; en Roda de slechtste van het betaalde voetbal. Vandaar ook dat AZ 5e werd en Roda 6e. Co zit er trouwens nu al 2 jaar, Tijs, want in zijn eerste jaar kwam hij al na 9 duels. Dit wordt zijn 3e jaar in feite, en dat is te lang voor een veeleisende trainer als Adriaanse. Ik sla zowel Roda als Heerenveen als ook misschien NEC en Utrecht hoger aan dan AZ qua kwaliteit. De vaderlandse media hebben echter de nare gewoonte elftallen de hemel in de schrijven. Vorig jaar AZ, (dat het jaar ervoor, ook onder Co, wekelijks werd afgeschoten; 5-1 tegen Zwolle, 4-0 tegen NAC, 4-1 en 6-1 tegen Feyenoord, 6-2 tegen Ajax, 4-0 tegen PSV) het jaar ervoor NAC, het jaar daarvoor Heerenveen.. En telkens denkt men dat die elftallen het jaar erna mee gaan doen om de prijzen, en altijd weer blijken het toch gewone modale elftallen te zijn.

Bazzemans 12 August 2004 23:03

Citaat:

Het middenveld van AZ sla ik dan ook aan als sterkste linie. Is die echter niet in vorm dan staat daar mijns inziens niets achter dat het kan opvangen.

Ik wil me ff niet mengen in de discussie, alleen dit viel me ff op. Ik vind dit een beetje een rare opmerking. Hoe kun je nou in een discussie die puur en alleen gevoerd wordt over een selectie op papier het hebben over vorm? De spelers waarvan je nu zegt dat ze maar middelmatig zijn kunnen dit jaar wel dusdanige vorm hebben dat ze een heel seizoen ontzettend belangrijk zijn voor hun team. Dat soort dingen weet je toch van te voren nooit? Ik snap wel dat je een punt wilt maken wat betreft de volgens jou veel te zwakke verdediging, maar dat staat toch ff los van de vorm dan? Als het middenveld de vorm wel heeft dan blijft de verdediging in jouw ogen toch te zwak.

bartje518 12 August 2004 23:05

Als we zo gaan redeneren wordt ook FC Den Bosch nog een titelkandidaat, mits het elftal maar in vorm is..

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het middenveld bij AZ de belangrijkste linie is. Mijns inziens valt of staat de prestatie van het hele team met deze linie. De zwakte van de defensie (al dan niet 'in vorm') werd vorig seizoen gecamoufleerd door het ijzersterke middenveld. Liet dat middenveld het afweten, dan kwam AZ onheroepelijk in de problemen. Of de defensie nu in vorm was of niet..

Bazzemans 12 August 2004 23:39

Citaat:

Als we zo gaan redeneren wordt ook FC Den Bosch nog een titelkandidaat, mits het elftal maar in vorm is..

Ik probeerde dat dus juist aan te geven. Jij begint over vorm. Ik snap je wel, je drukte jezelf alleen wat ongelukkig uit!

bartje518 12 August 2004 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik probeerde dat dus juist aan te geven. Jij begint over vorm. Ik snap je wel, je drukte jezelf alleen wat ongelukkig uit!
Op zich lijkt ie mij anders nog steeds duidelijk? :o Wat bedoel je dan nu precies :?

Bazzemans 12 August 2004 23:56

Citaat:

Op zich lijkt ie mij anders nog steeds duidelijk? :o Wat bedoel je dan nu precies :?
Dat wat je in het tweede deel van je post waarover je dat zei van ADO als kampioen beter uitlegde ;). Daarme was voor mij duidelijkheid bereikt :).

Ar-Tuur 13 August 2004 00:04

:z

Ar-Tuur 13 August 2004 00:09

Citaat:

De Graafschap wil zaken doen met PSV

De Graafschap hoopt zich op korte termijn te versterken met een speler die bij PSV buiten de boot valt. “We onderhouden een lijntje met PSV”, bevestigt Johan Tukker, algemeen directeur bij De Graafschap.

“Op namen ga ik niet in we oriënteren ons ook op meer clubs”. Arvid Smit is een van de spelers die waarschijnlijk mag vertrekken bij PSV. De oud-Graafschapper die vorig seizoen werd verhuurd aan FC Groningen zat niet bij de selectie die gisteren in de Champions League speelde in Belgrado tegen Rode Ster. Behalve Smit behoorden ook onder anderen Jozef Takak (vorig seizoen spelend voor FC Zwolle) en Adil Ramzi (ex-FC Twente) tot de thuisblijvers.

Hopelijk blijft het niet bij woorden, zoals de gehele zomer het geval is :{

Tyskie 13 August 2004 10:51

Jozef Takak.. :D :D

Verwacht niet dat 'Jozef' naar de Graafschap komt. Als van Bommel namelijk vertrekt is hij -waarschijnlijk- derde of vierde middenvelder in de rangorde.. met kans op meer, want hij profileert zich momenteel erg goed bij PSV.
Hoewel dat in het artikel natuurlijk ook niet direct gesuggereerd wordt...

Smit mag wel weg, daar heb je meer kans op (neem hem dan aub transfervrij over ofzo.. :rolleyes: ) en Schaaf en Vogel zitten ook erg op de schopstoel.. Maar die eerste die wilt weinig tot niets inleveren bij een verhuur, dus dan wordt het al lastiger, terwijl Vogel alleen te koop is, maar weinig in de belangstelling staat.. En terecht helaas!

Ar-Tuur 13 August 2004 12:47

Hehe ik zie Jozef nu pas :D Stelletje amateurs ook bij superboeren.nl :p op zich is dat wel een actuele en informatieve site, maar dit is niet de eerste en zeker niet de laatste matige fout.

Michael Owen: Liverpool >>> Real Madrid

Bazzemans 13 August 2004 15:20

Wat is er fout aan dan? Er staat alleen dat onder meer Takak en Ramzi behoren tot de thuisblijvers. Dat was toch ook zo?

bartje518 13 August 2004 15:21

Ware het niet dat Takak Jasar met de voornaam heet, en niet Jozef 8)

Bazzemans 13 August 2004 15:29

Ow op die manier :+. Dat haalde ik er dus niet uit! Dacht dat de schik om "Jozef Takak" puur en alleen was omdat hij dit jaar toch niet zal verhuizen bij PSV.

Ar-Tuur 13 August 2004 17:08

Orlando Engelaar: NAC Breda >>> RC Genk
Jammer, zag die man altijd graag voetballen. Wel een aderlating voor NAC :o

Citaat:

Engelaar definitief naar Genk

[13/08/2004] Orlando Engelaar vertrekt definitief naar KRC Genk. De aanvallende middenvelder zal een 4-jarig contract tekenen bij de Belgische subtopper. Ook NAC en Genk zijn het inmiddels eens geworden over de transfersom. Engelaar is komende zaterdag nog gewoon inzetbaar voor NAC in het thuisduel van de Bredase club tegen FC Utrecht. Engelaar is vanaf 22 augustus pas speelgerechtigd voor Genk.

Engelaar kan komende zaterdag dan ook gewoon afscheid nemen van het NAC publiek en mogelijk zelfs nog meespelen. Door het vertrek van Engelaar naar Genk telt de Belgische Jupiler League dit seizoen twee Nederlandse spelers. Chris van der Weerden speelt dit seizoen namelijk voor Germinal Beerschot.
Bron:
voetbalplus.nl

Ar-Tuur 18 August 2004 11:13

Citaat:

PSV test twee Zuid-Koreanen en Argentijn

Ji-Nam Lee, Sang-Hyun Ahn en Federico Matías León, zijn momenteel op proef bij PSV.

De Koreanen (middenvelder en verdediger) vielen op nadat zij afgelopen weekend actief waren op het jeugdtoernooi van PSV. De twee zijn afkomstig van FC Seoul.

De verdediger Federico Matías León staat onder contract bij Boca Juniors. De Argentijnse club werkte afgelopen zomer ook toernooien in Nederland af.
[Bron]

Weer zulke vage Koreanen :notgood:

Waterreus gaat misschien trouwens naar Manchester City, zo'n mooie transfer gun ik hem wel.

bruggi 18 August 2004 11:41

Citaat:

[Bron]

Weer zulke vage Koreanen :notgood:

Waterreus gaat misschien trouwens naar Manchester City, zo'n mooie transfer gun ik hem wel.

Dat zou idd heel mooi zijn voor hem :). (Mocht het niet doorgaan zou hij trouwens gaan meetrainen met Jong PSV om zijn conditie op peil te houden.)

Van dat bericht over die Koreanen word ik ook niet bepaald blij :S.

Ander bericht:

Citaat:

17/8/2004 - Van Raaij bevestigt interesse voor Tevez

Vorige week kon PSV Netwerk het al melden. Vandaag bevestigde voorzitter Van Raaij in De Telegraaf dat de Argentijnse spits Tevez een van de spelers is waarop PSV zich orienteert. "Maar waarvan het zeer de vraag is of hij haalbaar zal zijn. Het moet wel binnen onze mogelijkheden vallen en die kans acht ik gering." Volgens de krant bedraagt de transfer 10 miljoen euro. In Argentinie werd vorige week al gemeld dat een Engelse club mogelijk in de deal betrokken zou worden die Tevez zou uitlenen aan PSV.

Guus Hiddink gaat volgens De Telegraaf naar Athene, o.a. om Tevez te bekijken.

Ar-Tuur 19 August 2004 23:16

Werd er even op geattendeerd door Tijs toen ik van werk terug kwam. Dit is een begin, hopelijk is Guus zo vriendelijk dat we ook nog een PSV'er van hem kunnen huren 8{

Citaat:

De Graafschap huurt Zongo.

De Graafschap heeft Mamadou Zongo van Vitesse voor dit seizoen gehuurd. Zongo komt per direct naar Doetinchem en kan al zondag tegen Den Bosch meedoen als trainer Gert Kruys hem opstelt.

De uit Burkina Faso afkomstige speler, is al van seizoen 97/98 bij Vitesse en kwam daain 75x uit in het 1e en maakte daarbij 14 doelpunten.

Paspoort
1995/96 RC Bobo Dioulasso 25 22
1996/97 ASEC Abidjan 22 18
1997/98 Vitesse 0 0 Eredivisie
1998/99 Vitesse 16 5 Eredivisie
1999/00 Vitesse 23 5 Eredivisie
2000/01 Vitesse 15 2 Eredivisie
2001/02 Vitesse 0 0 Eredivisie
2002/03 Vitesse 0 0 Eredivisie
2003/04 Vitesse 21 2 Eredivisie
2004/05 Vitesse 1 0 Eredivisie

Totaal 123 54

Zongo blij met Graafschap

Mamadou Zongo is blij met de overgang van Vitesse naar de Graafschap. Zongo heeft de clubleiding zelf gevraagd om te worden verhuurd.

Zongo vreesde dat hij in Arnhem nauwelijks aan voetballen zou toekomen. De overgang van Zongo is in een dag tijd geregeld. "Het wordt een moeilijk jaar voor De Graafschap, maar ik heb er veel zin in. Bovendien speel ik nu samen met Van Beukering en daar verheug ik me op", aldus Zongo.

Ar-Tuur 19 August 2004 23:18

Tevez zou trouwens een briljante aankoop zijn en mooi voor de Nederlandse competitie. Normaliter is die categorie al onhaalbaar voor de Nederlandse topclubs 8-)

Tyskie 19 August 2004 23:19

Zongo was een erg leuke speler...
... voorat hij geblesseerd raakte

Verder:
van Bommel geeft aan dat hij vertrekt naar Dortmund.. na de wedstrijd tegen Rode Ster.
Tevez heeft wel oren naar PSV.

Brn: psv.netwerk.to

Tyskie 21 August 2004 18:15

Bodnar is waarschijnlijk twee maanden geschorst.. :o :o

Ar-Tuur 21 August 2004 19:58

Ik hoorde het ja, hoe zit dat precies? :?

bartje518 22 August 2004 10:20

Citaat:

Ik hoorde het ja, hoe zit dat precies? :?
Dat is werkelijk te zielig voor woorden, komt alleen bij Roda voor en tekent de corruptheid binnen de Uefa.

In het kort komt het hierop neer:
Bodnar is bij zijn oude club, Arsenal Kiev, ooit 4 maanden geleden eens wat te laat teruggekomen van een interland met Hongarije.
Nu dient zijn club, met als voorzitter de beste vriend van de Oekraïense Voetbalbond daar een klacht over in. Het moge duidelijk zijn dat dat dus gehoor vindt, waardoor Bodnar daar nu ineens bij zijn nieuwe club in een nieuwe competitie voor geschorst wordt.

Als we dit toestaan dan zouden vrijwel alle Afrikaanse spelers met terugwerkende kracht geschorst moeten worden. Natuurlijk gebeurt zoiets niet, want iedere club heeft mensen zitten met know-how en contacten die ervoor zorgen dat zoiets niet gebeurt. Maar bij Roda zit het voetbalverstand van een ongelukkig kind, waardoor alles kan (spelers wachten maanden op hun speelgerechtigt zijn, worden om dit soort kul-redenen geschorst, enzovoorts..)

Ar-Tuur 23 August 2004 22:35

Citaat:

PSV ziet in McCarthy van FC Porto nieuwe spits

Woensdag wordt steeds belangrijker voor PSV, want het geld dat kwalificatie voor de Champions League oplevert is hard nodig in Eindhoven. De ploeg van Guus Hiddink is na het afvallen van de te dure Carlos Tevez opzoek naar een nieuwe spits en volgens voetbalanalist Johan Derksen staat Benni McCarthy bovenaan het lijstje.

De voormalig Ajacied speelt momenteel bij FC Porto. Vorig seizoen was hij vaak zeker van een basisplaats, maar dat is hij dit seizoen niet meer. Onder het bewind van de nieuwe trainer zit hij vaak op de bank. De Zuid-Afrikaan zou graag willen voetballen en staat daarom open voor een vertrek uit Portugal.

Of Porto hem zomaar laat gaan is nog maar de vraag. Over de transfersom van de aanvaller is nog niet bekend.
Valt deze weer in de categorie 'PSV-geruchten' en 'mooie namen maar niet haalbaar en uiteindelijk geen transfer'? :z

Tyskie 24 August 2004 00:21

De naam komt wel ineens uit de lucht vallen.. We zullen zien. Ik vind het zeker geen verkeerde spits voor PSV...

Maar wat is dan de bedoeling, aangezien McCarthy zeker basis zal zijn.. VoH er uit? Na jaren Kezman krijgt hij nu de kans en pakt hij die voorlopig met beide handen aan. En Lange Jan heeft in het verleden aangetoond wel een PSV-waarde spits te zijn in principe. De Jong uit de basis dan... Ik zeg: graag! Maar ten eerste werd die kerel door Hiddink een van de fundamenten onder het nieuwe PSV genoemd.. en ten tweede lijkt McC me geen verbindingsspeler die tussen middenveld en aanval kan spelen...
Maar we zien wel of het wat wordt.. Het klinkt reëler dan Tevez of Robinho. 8)

Bazzemans 24 August 2004 01:01

Mjah VoH is een goede spits voor PSV in de Eredivisie, maar ik betwijfel in hoeverre hij dit ook waar zal maken op Europees niveau. Ik denk dat hij daar toch echt net een stapje te kort komt. Benny deed het bij Porto vorig jaar in de Champions League (de minuten die hij kreeg) zeker niet onaardig.

Tyskie 24 August 2004 01:52

In Europa heeft Jan tot nu alleraardigst gepresteerd voor PSV, zonder echt de kans te krijgen in de basis.. Beter dan Kezman iig.

Maar succes in Europa.. heb je toch vrij veel geluk voor nodig. Als het elftal totaal niet loopt, je momenten niet komen.. dan wordt het ook voor topspitsen lastig.. Dat heeft Kezman wel voldoende bewezen..
Als PSV gewoon loopt in Europese wedstrijden, dan acht ik VoH toch zeker in staat om ook op Europees niveau te presteren.. Loopt het niet, dan is VoH ook geen spits als Zlatan die toch zelf het verschil kan gaan maken..

Ar-Tuur 24 August 2004 17:50

Jan Vennegoor of Hesselink kan heel waardevol zijn voor PSV, ook in de Champions League, maar ik zie hem dan eerder in de rol van breekijzer of als sterke balvaste spits voor naast een bewegelijke andere spits.
Vennegoor heeft toch ook al een aantal keer gescoord in Europa? Onder meer dat fraaie doelpunt uit bij Monaco (en vlak daarna geloof ik een knalharde kopbal op de lat? :?).

Opvallend:
:o

Citaat:

Spaanse media: 'Real Madrid wil Van Bommel'

Vandaag staat in de Spaanse kranten El Mundo Deportivo en AS een wel heel erg verrassend bericht: Real Madrid wil Mark van Bommel overnemen van PSV. Trainer José Antonio Camacho wil de balans in zijn selectie herstellen en zou in de middenvelder een kandidaat zien.

De Oranje-international leek geen club te krijgen en bij PSV te moeten blijven. Schalke '04, Tottenham Hotspur en Borussia Dortmund vonden hem te duur. De laatst genoemde deed diverse pogingen, maar de Eindhovenaren vonden telkens het bod van de Duitsers niet hoog genoeg. Real lijkt wel genoeg te willen betalen.

Camacho heeft diverse keren aangedrongen op de komst van de Nederlander, zo zeggen de Spaanse media. Voorzitter Florentino Pérez ziet het echter niet zitten in Van Bommel en zegt dat de selectie van de Koninklijke rond is. Van Bommel is na het afhaken van Arsenals Patrick Vieira de eerste keus.

Van Bommel zou alleen voor de competitie en beker inzetbaar zijn. Hij heeft namelijk al voor PSV in de Champions League gespeeld, en het lijkt er niet op dat de UEFA meewerkt met Real Madrid.

Tyskie 25 August 2004 00:58

Tegen Monaco.. en een zeer belangrijk winnend doelpunt tegen Leeds United... Hij kan het dus zeker wel.

En als hij ook al dingen gaat laten zien als dat hakballetje tegen AZ.. dan mag hij van mij het hele jaar daar voorin rondwandelen. :D

bartje518 29 August 2004 17:08

www.rodajcfans.nl

De belangstelling in onze 'Notre Dieu de Football' Koné kent blijkbaar geen grenzen en wij als Rodasupporters knijpen de billen bij elkaar met het idee van een mogelijk vertrek. Vandaag zaten Ajax en enkele buitenlandse topclubs op de tribune waaronder Manchester United, Olympique Marseille en een niet bij naam genoemde zuid-europese topclub. (Sevilla dus) Belangstelling genoeg maar komt er dan ook versterking?

Over die versterking gaan enkele geruchten rond. Kone zal uiteraard niet voor een appel en een ei verkocht worden, en het voornaamste gerucht over zijn opvolging komt ook uit Spanje. Mocht Kone vertrekken dan zou Arnold Brugging de voornaamste gegadigde zijn om hem op te volgen. Daar zal een forummer alhier ongetwijfeld wel tevreden mee wezen :yes: En ik ook trouwens, maargoed, wordt ongetwijfeld vervolgd!

Tyskie 29 August 2004 18:48

Ik geloof niet dat Bruggink naar -met alle respect- een club als Rjc zal gaan... Was bij meerdere clubs al sprake van dat hij zou komen en telkens kwam het er op neer dat hij goed zat op Mallorca.. En terecht natuurlijk. :+

bartje518 29 August 2004 19:18

Citaat:

Ik geloof niet dat Bruggink naar -met alle respect- een club als Rjc zal gaan... Was bij meerdere clubs al sprake van dat hij zou komen en telkens kwam het er op neer dat hij goed zat op Mallorca.. En terecht natuurlijk. :+
Klopt, maar Roda heeft natuurlijk wél iets te bieden wanneer Kone verkocht wordt. Daarnaast loopt het bij Mallorca natuurlijk niet helemaal naar wens, en zal hij bij een topclub in Nederland niet meer zo snel aan de bak komen! Maar het liefst houd ik Kone gewoon bij Roda, aangezien ik hem beter vind :yes:

Ar-Tuur 29 August 2004 19:34

Het zou niet eens zo'n domme zet zijn van Bruggink, als potentiëele international, aangezien de nieuwe bondscoaches vooral kijken naar spelers die aan het spelen toekomen. Mallorca is nou ook weer geen topclub, zo verschrikkelijk ver terug is Roda ook niet. En dan gooi ik er nu even een geweldig cliché uit: Hij zou één stap terug doen, om er vervolgens twee vooruit te doen :z

Ohja, heb de topictitel maar eens aangepast 8)

bartje518 29 August 2004 19:45

Citaat:

Het zou niet eens zo'n domme zet zijn van Bruggink, als potentiëele international, aangezien de nieuwe bondscoaches vooral kijken naar spelers die aan het spelen toekomen. Mallorca is nou ook weer geen topclub, zo verschrikkelijk ver terug is Roda ook niet. En dan gooi ik er nu even een geweldig cliché uit: Hij zou één stap terug doen, om er vervolgens twee vooruit te doen :z

Ohja, heb de topictitel maar eens aangepast 8)

Tis toch nog zomer, Tuur? 8)

Tja, Bruggink speelt zich in Nederland natuurlijk meer in de kijker inderdaad. Daarnaast is een basisplaats verzekerd, en is hij iemand die 15 tot 20 goals per jaar zeker scoort. Het is overigens een gerucht, Kone is nog niet eens weg, maargoed, ik ben van mening dat zulke subtoppers als Bruggink zoveel mogelijk in Nederland gehouden moeten worden. Oude Kamhuis bijvoorbeeld zou ook een aanwinst zijn voor de HCE..

Ar-Tuur 29 August 2004 19:48

Citaat:

Tis toch nog zomer, Tuur? 8)

Tja, Bruggink speelt zich in Nederland natuurlijk meer in de kijker inderdaad. Daarnaast is een basisplaats verzekerd, en is hij iemand die 15 tot 20 goals per jaar zeker scoort. Het is overigens een gerucht, Kone is nog niet eens weg, maargoed, ik ben van mening dat zulke subtoppers als Bruggink zoveel mogelijk in Nederland gehouden moeten worden. Oude Kamhuis bijvoorbeeld zou ook een aanwinst zijn voor de HCE..

Zomer wel, zomerstop niet :Y)
En de rest van je verhaal past wel weer in mijn verhaal over het niveau van de vaderlandsche competitie, mee eens dus :thumbsup:

bartje518 29 August 2004 20:06

Arnold Bruggink se ha convertido en la octava incorporación de la temporada para en Roda Kerkrade (payos Bajos) el conjunto mallorquinista. Ballesteros, que ha firmado por 4 temporadas con un cláusula de rescisión de 3 millones de €, "es uno de los mejores centrales del fútbol español" como bien reconocía el presidente del RCD Mallorca, Mateu Alemany, en el acto de presentación del jugador celebre en la Sala de Prensa de la Ciudad Deportiva.

Ahum, mijn Spaans is niet meer wat het geweest is :o

Freetranslation.com maakt er dit van 8):
Arnold Bruggink has become the eighth incorporation of the season for in Roda Kerkrade (Netherlands) the joint one mallorquinista. Crossbowmen, that has signed for 4 seasons with a clause of cancellation of 3 million €, "is one of the better head offices of the Spanish soccer" as well recognized the president of the RCD Majorca, Mateu Alemany, in the act of presentation of the player celebrates in the Room of Press of the Sports City

Tyskie 30 August 2004 18:45

Misschien ligt het aan mij... Maar ik zou dus niet vele Spaanse euro's voor een grotere kans op het Nederlands Elftal..

Ik weet niet hoe de positie van Mallorca in de spaanse competitie momenteel precies is, maar ik geloof dat het toch een vrij constante ploeg is... Ik vind Roda cq Nederland niet bepaald direct een vooruitgang ivm Mallorca... Mooi weer, schitterend eiland inruilen voor het druilerige Nederland met een veel lager salaris?
Ik zou het niet doen hoor.. ook al zou het de Oranje-mogelijkheden vergroten (wat niet geheel waar is, aangezien op de positie van Bruggink nou eenmaal veel meer concurrent is dan voor buitenspelers, centrale verdedigers en alle andere posities waar verrassingen voor zijn opgeroepen).

Nee, als ik Nol was zou ik lekker in Spanje blijven... Ik zou het echter natuurlijk wel toejuichen als spelers als Bruggink terugkeren...

bartje518 30 August 2004 21:27

Real Mallorca was vorig jaar in een hevige degradatiestrijd verwikkeld :o En daarnaast kan Roda natuurlijk een flink salaris aanbieden wanneer Kone wordt verkocht, laten we zeggen: bovengemiddeld..

Het boeit mij ook niet of het Bruggink wordt of een andere goede spits, als er maar een spits bijkomt waarmee je gegarandeert 15 tot 20 goals koopt. Maar wanneer die er niet komt zal het wel weer een of ander vaag talent worden uit het 3e van Patro Maasmechelen ofzo :z

bartje518 30 August 2004 22:05

Kone begeerd in heel Europa
Arouna Kone wordt begeerd door heel Europa. Tot een transfer zal het echter nog niet komen. Vlak voor het sluiten van de transferperiode zit de aanvaller van Roda JC namelijk in Ivoorkust voor een interland tegen Soedan. De aanvaller heeft al laten weten nog met geen enkele club gesproken te hebben, de speler lijkt dan ook nog zeker tot Januari (de volgende transfertermijn) te blijven in Nederland.

Olympique Marseille, Sevilla, Manchester United en Ajax coach Ronald Koeman bekeken de speler afgelopen zaterdag nog in het duel tussen Roda JC en De Graafschap (2-1). De speler komt ook al voor op de lijstjes van Valencia, Werder Bremen, HSV en Schalke '04. Ook de andere twee topclubs in Nederland, Feyenoord en PSV, zouden interesse hebben in de aanvaller. Kone is blij met alle interesse, toch liet hij al weten zeker nog tot het einde van het seizoen bij Roda JC te willen blijven.

Bron: www.voetbalplus.nl

Ar-Tuur 30 August 2004 22:22

Citaat:

zal het wel weer een of ander vaag talent worden uit het 3e van Patro Maasmechelen ofzo :z
Koné was toch ook prima gescout in België? welliswaar niet bij het 3e van Patro Maasmechelen :D, maar toch.

Boulahrouz maakt trouwens carrière, na de selectie voor Oranje gaat ie nu naar HSV.

Verder: Ibrahimovic naar Juventus? Van Bommel naar Dortmund? Het moet allemaal voor morgenavond twaalf uur. Wel lelijk met het oog op vervanging..

bartje518 30 August 2004 22:27

Citaat:

Koné was toch ook prima gescout in België? welliswaar niet bij het 3e van Patro Maasmechelen :D, maar toch.

Boulahrouz maakt trouwens carrière, na de selectie voor Oranje gaat ie nu naar HSV.

Verder: Ibrahimovic naar Juventus? Van Bommel naar Dortmund? Het moet allemaal voor morgenavond twaalf uur. Wel lelijk met het oog op vervanging..

Ja, maar volgens mij krijg je dan nog enige tijd voor een vervanger te halen geloof ik. Stel Kone wordt weggekocht, dan houden we precies 2 aanvallers over, en krijg je toestemming toch versterking te halen. Of dat bij Ajax met Ibrahimovic ook zo is weet ik niet, PSV heeft in ieder geval zat middenvelders.

Is Boulahrouz per direct weg trouwens? Kone was wel goed gescout, maar dat kan ik van Vandenbroeck, Colinet, Martens, Lachambre, Souza enz niet zeggen :z

bartje518 31 August 2004 11:41

Kone naar 020. Seizoen voorbij voor Roda, aangezien men tot aan de winterstop vooralsnog alleen Anastasiou terughaald. Blijkt weeres uit hoe men bij Roda haar huiswerk gedaan heeft :z Iedereen weet dat Kone weggaat, maar Roda heeft niet onmiddelijk een vervanger klaarstaan :x

Wel vermakelijk overigens, hoe 020 voortdurend miljoenen betaald aan Roda, en iedereen eigenlijk al weet dat de spelers in dat klimaat toch niet slagen :loser: Tja, wij varen er wel bij natuurlijk, we hebben Brouwers ook nog, Ronald! Of hij nog meer komt halen? De tijd zal het Koemen leren, en Roda rijk maken!! :yes:

Het zou gaan over de grootste binnenlandse transfer ooit, dus meer dan de 8,2 miljoen euro die PSV betaalde voor Vennegoor of Hesselink. Ibrahomovic naar Juve trouwens.

The Phit 31 August 2004 15:15

peter van den berg van Feyenoord naar Vites
Majstorovic van Malmö naar Twente
lindy Wilson van PSV naar Helmond sport
Ween Rooney trouwens nog naar Man Utd
Colin naar NAC
Mbamba van vites naar tel Aviv toe
Naast Zlatan heeft juve nu ook Cannovaro

Lurling gaat naar Vitesse, FC Twente of NAC

:7

bartje518 31 August 2004 15:37

Transfer Zlatan dreigt te mislukken

EXCLUSIEF - Het leek slechts een kwestie van tijd, maar voorlopig is de kans groter dat de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Juventus niet doorgaat. De eisen van Ajax zorgen voor oponthoud.
Ajax en Juventus hebben elkaar gevonden in de hoogte van de transfersom, die zestien miljoen euro bedraagt . Het probleem ligt meer in de betalingsvoorwaarden, want de Amsterdamse club eist vergaande garanties. En juist daar schuilt het probleem, omdat het nagenoeg onmogelijk is voor Juventus om binnen de gestelde termijn te voldoen aan die eisen.

De voorzichtigheid van Ajax is ingegeven door de slechte ervaringen een jaar geleden. De transfer van Cristian Chivu naar AS Roma dreigde te mislukken, omdat de Romeinse club niet over de brug kon komen. Ajax wacht nog steeds op een deel van de afkoopsom. Juventus geldt echter als een betrouwbare club.

In afwachting op een akkoord tussen de clubs zit Ibrahimovic voorlopig in Nederland. De tijd begint te dringen, omdat de Zweed nog een medische keuring moet doorstaan in Turijn. Het Italiaanse bondsbureau sluit om 19.00 uur de deuren.

Bron : VI

Ar-Tuur 31 August 2004 18:41

Met Ibrahimovic en Koné wil ik wel de CL in gaan :o
Het probleem is alleen dat de onvrede bij Ibrahimovic (en gasten als Van der Vaart, die ik net openlijk heb horen beweren dat Zlaten en hij elkaar niet mogen:D) er alleen maar groter op zal worden. Het is toch zonde dat er nu dit geouwehoer is vlak voor het verstrijken van de transferperiode, terwijl Ajax toch juist de selectie bijelkaar had gehouden en vol vertrouwen de CL in ging.

Die datum voor transfers geldt toch alleen voor internationale transfers? Want van het transferfront van de Graafschapn hoor ik bar weinig meer :z

Bazzemans 31 August 2004 21:30

Citaat:

Het leek slechts een kwestie van tijd, maar voorlopig is de kans groter dat de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Juventus niet doorgaat.

Het wordt dus andersom: Koné niet naar Ajax, maar Zlatan wèl naar Juventus.

bartje518 31 August 2004 21:57

Whoeeiii, Kone blijft lekker :):) Dat betekend dat ons seizoen misschien toch nog zin heeft, al had ik er liever nog een spits bij gehad (Kone/Cristiano is wat weinig..). Maarja, je hebt nu wel een spits die per wedstrijd zorgt voor bijna minstens 1 gegarandeerde goal, en hij ontlast Cristiano omdatie voortdurend dubbele dekking heeft :o

Stevie 31 August 2004 22:34

hatem trabelsi op de valreep nog van arsenal naar ajax
anastasiou blijft bij ajax
v bommel toch niet naar dortmund
mourad op huurbasis van willem II naar FCDB
westerveld naar real mallorca
feyenoord verhuurd jean carlos dondé aan HSV

Tyskie 31 August 2004 23:25

Die Zlatan-deal is trouwens wel dramatisch slecht hoor voor zo'n voetballer. Men moet tot 2008 (!!!) wachten voor het bedrag volledig betaald is... Neem je inflatie etc mee, dan krijgt men er nog maar 15 miljoen voor. Als je bedenkt dat er 9 miljoen voor betaald is, blijft er maar zeer weinig van over... Het lijkt mij dat er voor een voetballer als Ibrahimovic toch zeker meer te vangen zou zijn... Dan maar in de winterstop ofzo, want ze zullen nu waarschijnlijk ook heel wat CL-gelden mislopen.. Een tweede ronde acht ik nu niet meer waarschijnlijk met die waardeloze aanval.

Ar-Tuur 1 September 2004 02:42

Gaat Ajax nu alleen met Anastasiou de CL in? Over verloren seizoenen gesproken :? :{

The Phit 1 September 2004 09:19

Vites heeft nog geld zat om dus ook Lurling te kopen :z

Stevie 1 September 2004 11:19

je moet niet vergeten dat sonck ook nog rondloopt, en waarschijnlijk nu eerste keus is als centrumspits. misschien raakt hij eindelijk in vorm :?

Ar-Tuur 1 September 2004 12:51

Verrassende transfer, maar Heerenveen kan wel wat versterking gebruiken, ook met het oog op Europa. :thumbsup:
Beetje jammer alleen met het oog op Heerenveen - Graafschap :p

Citaat:

Heerenveen plukt Arnold Bruggink weg bij Mallorca

Heerenveen heeft zich op het allerlaatste moment versterkt met Arnold Bruggink, de 27-jarige speler komt transfervrij over van Real Mallorca. Bruggink zal voor twee seizoenen tekenen bij de Friese club.

Bij het Spaanse Mallorca kreeg de aanvaller te horen dat hij naar een ander club mocht uitzien. De tweevoudig international speelde nog maar één seizoen in het shirt van de Spaanse club. Bruggink speelde eerder vor FC Twente en PSV.

bruggi 1 September 2004 13:44

Ik verkeer in diepe shock :huh: :huh: :huh: .

Stevie 1 September 2004 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Ik verkeer in diepe shock :huh: :huh: :huh: .
wordt dat een seizoenskaart voor heerenveen? :+

Nickchange 1 September 2004 14:57

Is Kone nu nog wel tevreden bij Roda?:'(

LexS 1 September 2004 15:02

Jeez Bruggink naar Heerenveen. Z'n carrière zag er nog veelbelovend uit maar of van Mallorca naar Heerenveen nu zo'n stap vooruit is. :?

bruggi 1 September 2004 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
wordt dat een seizoenskaart voor heerenveen? :+
:+ Als ik tijd en geld over had zou ik het doen ;) .
Nee, maar PSV-Heerenveen over 3 weken ga ik niet missen natuurlijk hehe. Ik ga es even regelen dat de oude Bruggink spandoeken op Oost weer meegenomen worden, ik weet wie ze heeft 8).

LexS: Tuurlijk is dat geen vooruitgang, dat is duidelijk. Maar er is bij Mallorca van het een op het andere moment (na een voorbereiding waarin hij alles speelde!) gezegd dat hij weg mag/moet, dus dan lijkt het me geen onverstandige keuze naar een club te vertrekken waar hij absoluut zal spelen.
Niet slecht toch, in je thuisland, toch ook Europees, gemoedelijk sfeertje (disclaimer: dit is geen uitnodiging naar Bartje de sfeer/cultuur van Heerenveen te bespreken), past wel bij die jongen voor nu.
Laat m maar laten zien hoe goed ie nu is, wie weet wat er nog van komt :).

(Dat shirt staat natuurlijk wel ontiegelijk lelijk :'( 8) .)

LexS 1 September 2004 16:28

Tja hij had natuurlijk óók kunnen solliciteren bij Ajax nu Zlatan weg is. Vind Anastasiou niet écht een topspits moet ik zeggen. ;)

bruggi 1 September 2004 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Tja hij had natuurlijk óók kunnen solliciteren bij Ajax nu Zlatan weg is.
Nooit. 8|

bartje518 1 September 2004 19:47

Zie je nu wel dat Bruggink terug naar Nederland was gekomen, Tijs..
@ Bruggi: Ik vind Bruggink absoluut NIET bij Heerenveen passen, maargoed, gemoedelijk sfeertje is daar trouwens ook niet, aangezien er helemaal geen sfeer ís..

Kone wilde trouwens sowieso niet naar Ajax, maar is net als Trabelsi slachtoffer van een louche zaakwaarnemer die snel even wat wilde verdienen blijkbaar:

Van www.koempel.nl
"Arouna Kone is blij bij Roda te kunnen blijven. Van de in hem geïnteresseerde clubs staat Ajax op de laatste plaats. Hij heeft zelf nog tijd nodig om te rijpen en doet dit graag in Kerkrade alwaar hij het prima naar zijn zin heeft. De in Genk woonachtige speler weet zich omringd door medespelers als Sonko en Van Dessel."

Tyskie 1 September 2004 19:55

Je hebt gelijk Bart.. Ik wist ook niet dat zijn situatie bij Mallorca zo uitzichtloos was ondertussen, aangezien hij in de voorbereiding volgens mij nog wel aardig speelde...

Maar goed: verrijking voor het Nederlandse voetbal.
Ik vind Bruggink trouwens perfect bij Heerenveen passen.

Ar-Tuur 1 September 2004 21:53

Maar ik vind het toch bijzonder spijtig (ook voor het Nederlands voetbal), dat Ajax nu zonder echte spits (Sonck rendeert niet in 4-3-3 en Anastasiou is in de verste verten niet van het kaliber Ibrahimovic) de Champions League ingaat. En dat terwijl de selectie klaar is om te presteren, aangezien ze bijelkaar gebleven is.

The Phit 1 September 2004 21:58

beetje jammer voor ankje dat haar "idooltje" naar de nummer 3 van baggerclubs in Nederland gaat. :o

Stevie 1 September 2004 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
beetje jammer voor ankje dat haar "idooltje" naar de nummer 3 van baggerclubs in Nederland gaat. :o
wie zijn #1 en #2? :7

The Phit 1 September 2004 22:23

Citaat:

wie zijn #1 en #2? :7
Utreg en Vites

bartje518 1 September 2004 22:53

Citaat:

en Anastasiou is in de verste verten niet van het kaliber Ibrahimovic)
= Onzin. Anastasiou is een van de meest onderschatte spelers in Nederland, en Ibrahimovic was zwaar overschat. Leuk hoor, die goal tegen NAC, maar hoeveel scoorde hij nu werkelijk per jaar? En zoveel assists had hij nu ook weer niet.

Anastasiou rendeert uitstekend wanneer hij de goede ballen krijgt, en die krijgt hij bij Ajax wel. Hij speelt in een aanvallend systeem op de helft van de tegenstander, terwijl hij voor Roda net wat snelheid tekort kwam. Maar zodra hij in de 16 kan aankloten scoort hij voortdurend, dan zou hij beter renderen dan Kone zelfs.

Ar-Tuur 1 September 2004 23:07

1 Bijlage(en)
Citaat:

= Onzin. Anastasiou is een van de meest onderschatte spelers in Nederland, en Ibrahimovic was zwaar overschat. Leuk hoor, die goal tegen NAC, maar hoeveel scoorde hij nu werkelijk per jaar? En zoveel assists had hij nu ook weer niet.

Zwaar overschat? :?
Ik heb Ibrahimovic een zeer goed EK zien spelen, belangrijke goals zien maken in de Champions League en veel meer geweldige acties zien maken dan slechts de wereldgoal tegen NAC.
Ibrahimovic was, zeker vorig seizoen, regelmatig geblesseerd en dus kan hij niet 30-35 goals per seizoen ofzo overleggen (al zijn z'n gemiddeldes nog niet slecht). Maar hij heeft meer talent dan Anastasiou, die in mijn ogen minder techniek en acties, snelheid en explosiviteit bezit. Ik denk dat Ibrahimovic in het Ajax systeem een ideale spits was geweest om de CL mee in te gaan. Bij Anastasiou (die zeker kwaliteiten heeft) heb ik op dat niveau mijn bedenkingen. Hij kwam nota bene in aanmerking voor verhuur..

Tyskie 1 September 2004 23:23

Dat wilt bij Koeman ook niet veel zeggen.. ;)
Ik ben het echter wel met je eens dat Zlatan meer waarde had voor Ajax dan Bartje wilt doen geloven.. Ajax-spitsen scoren nooit veel, dus daar kun je hem niet op afrekenen. Wel was het gewoon duidelijk dat Ajax met Zlaten veel beter draaide dan zonder Zlatan.
Een spits van Ajax is geen doelpuntenmachine, bij Ajax scoren veel meer spelers. Daarom dus dat aanvallende middenvelders bij Ajax juist vaak goed uit de verf komen.

Nu denk ik dat Bartje een betere analyse van Anastasiou kan geven dan ik. Maar als ik afga op je vorige post, dan maak ik daaruit op dat Anastasiou een spits is die ballen moet krijgen. Terwijl Ajax in de spits meer ballengevers heeft. Geen spitsen die veel scoren dus.

Daarom denk ik dat Ajax veel achteruit gaat met deze verkoop. Zeker gezien de ronduit waardeloze constructie die Juventus heeft weten te bedingen. In 2008 krijgt men pas de laatste centen. Met geldontwaarding en dergelijke blijft er hooguit 6 miljoen winst over. Me dunkt dat een speler als Zlatan toch wel meer geld had kunnen opleveren. Zeker als je het vergelijk met bedragen voor Kezman, Rooney en dergelijke... Hoewel dat natuurlijk ook appels met peren vergelijken is.

bartje518 2 September 2004 12:34

Citaat:

Zwaar overschat? :?
Ik heb Ibrahimovic een zeer goed EK zien spelen, belangrijke goals zien maken in de Champions League en veel meer geweldige acties zien maken dan slechts de wereldgoal tegen NAC.
Ibrahimovic was, zeker vorig seizoen, regelmatig geblesseerd en dus kan hij niet 30-35 goals per seizoen ofzo overleggen (al zijn z'n gemiddeldes nog niet slecht). Maar hij heeft meer talent dan Anastasiou, die in mijn ogen minder techniek en acties, snelheid en explosiviteit bezit. Ik denk dat Ibrahimovic in het Ajax systeem een ideale spits was geweest om de CL mee in te gaan. Bij Anastasiou (die zeker kwaliteiten heeft) heb ik op dat niveau mijn bedenkingen. Hij kwam nota bene in aanmerking voor verhuur..

Geblesseerd viel wel mee, wel 3x per jaar geschorst, vaak ook nog voor lange tijd. Anastasiou is nooit geblesseerd (afkloppen), en geschorst al helemaal niet.. Anastasiou heeft daarnaast minstens evenveel acties en techniek dan Ibrahimovic, en is bovendien veel balvaster. Hij kan ballen vasthouden en afleggen (bij Roda op Kone en Sonko), en daaraan is bij Ajax met dooschuivende middenvelders behoefte aan.
Het enige dat hij níet heeft is de Ajax-uitstraling, en de snelheid die Ibrahimovic heeft. Hij heeft niet die vedette-uitstraling, waardoor niet-insiders snel denken: wat moet je daar nu weer mee, maar niets is minder waar. Ik ben ervan overtuigt dat hij in een aanvallend team nog beter tot zijn recht komt dan bij een subtopper.

In aanmerking voor verhuur ja, belachelijk op zich, maar Ajax ging er dan ook vanuit dat men Kone kon krijgen, die wél meer kwaliteit heeft. Ibrahimovic was een geniale gek, die net zo vaak niet te zien was dan wel te zien. Waar was hij in de vorige CL-editie dan? Ik heb m nauwelijks gezien! Niet voor niets laat Ajax hem voor een appel en een ei gaan, want zeg nu zelf, wanneer je 9 miljoen euro betaald hebt en hij gaat weg voor 18, terwijl hij nog jaren contract heeft en je ontvangt de laatste termijn pas in 2008 (!), iets dat allerminst gebruikelijk is. Een goed EK? 1 goede goal tegen Italië, een gemiste penalty vanwege pure arrogantie op het moment dat het erop aankomt.. Viel reuze mee, dat bedoel ik dus met zwaaar overschat. Daarnaast heeft hij zijn ploeg meermaals gedupeert door domme schorsingen. Ik durf m wel aan: daardoor werd 2 jaar geleden PSV kampioen en níet Ajax.

Anastasiou is een spits met een neusje voor de goal, een balvaste spits met zeer veel waarde voor een ploeg. Koppend sterk, een goed schot, een penalty die 100% zit, en een actie in de 16. Een spits die ik hoger aan sla dan Sonck.

Ar-Tuur 2 September 2004 22:54

Ibrahimovic had vorig jaar een gebroken teen én een slepende liesblessure, dat valt niet te bagatalliseren. Vorig CL seizoen was hij onzichtbaar, maar deed dan ook niet alle wedstrijden mee. Het seizoen ervoor scoorde hij 5 doelpunten in Europees verband. Hoe je het wendt of keert, de man was echt wel belangrijk voor Ajax. Een goed EK beoordeel ik natuurlijk niet op een geluksgoal tegen Italië :z, in de wedstrijd speelde hij gewoon sterk, afgezien van het duel met Nederland.

Wie weet hoe het met Anastasiou zal gaan, hij heeft zeker in de subtop aangetoond dat hij wat kan. Maar het is echt niet zo dat ik Ibrahimovic beter vind dan iemand anders omdat hij zogenaamd een vedette status of uitstraling heeft. :no:

bartje518 2 September 2004 23:26

Citaat:

Ibrahimovic had vorig jaar een gebroken teen én een slepende liesblessure, dat valt niet te bagatalliseren. Vorig CL seizoen was hij onzichtbaar, maar deed dan ook niet alle wedstrijden mee. Het seizoen ervoor scoorde hij 5 doelpunten in Europees verband. Hoe je het wendt of keert, de man was echt wel belangrijk voor Ajax. Een goed EK beoordeel ik natuurlijk niet op een geluksgoal tegen Italië :z, in de wedstrijd speelde hij gewoon sterk, afgezien van het duel met Nederland.

Wie weet hoe het met Anastasiou zal gaan, hij heeft zeker in de subtop aangetoond dat hij wat kan. Maar het is echt niet zo dat ik Ibrahimovic beter vind dan iemand anders omdat hij zogenaamd een vedette status of uitstraling heeft. :no:

Jij niet, maar media wel :no: En wanneer die voortdurend die gozert ophemelen.. We weten toch allemaal hoe SC Heerenveen een subtopper is geworden? Puur macht van de media.. Met Zlatan is dat al net zo.. Op het EK speelde hij tegen Denemarken en Nederland ronduit matig, tegen de zeer zwakke Bulgaren redelijk goed, alleen tegen Italië blonk hij uit. Tja, dan had hij maar een blessure, van waarde was hij in ieder geval niet!

Nee, Zlatan is bij vlagen geniaal, maar met nadruk op bij vlagen. Anders zou Ajax hem ook nooit voor zo'n bedrag en met zo'n constructie laten gaan. Hij laat anderen niet beter spelen en is louter op eigen eer uit. Anastasiou is een teamspeler die nooit egoïstisch is maar altijd de beste oplossing lijkt te kiezen. Zlatan heeft een surplus aan talent, maar ik ben ervan overtuigt dat Ajax beter functioneert met Yannis in de basis!

The Phit 5 September 2004 16:28

een leuke spits voor NEC? :) http://clanarq.com/boards/zboard/dat...edStreamV8.wmv :*

Ar-Tuur 15 September 2004 17:19

Het wordt voorspelbaar

Citaat:

Jasar Takak niet naar De Graafschap

Middenvelder Jasar Takak van PSV komt definitief niet naar De Graafschap. Dit heeft hij woensdag laten weten aan algemeen directeur Johan Tukker van De Graafschap.

De 22-jarige speler kiest voor een langer verblijf bij PSV of een overgang naar RKC Waalwijk. Vorig seizoen speelde Takak voor FC Zwolle. De Graafschap blijft op zoek naar versterking. Volgens directeur Tukker is er geen concrete belangstelling voor NEC-speler Jarda Simr. Trainer Gert Kruys vertelde eerder dat Simr wel nauwlettend door De Graafschap wordt gevolgd.
Arvid Smit komt ook al niet, die blijft liever op de tribune zitten

Tyskie 15 September 2004 18:00

Je kunt van der Schaaf en Addo nog polsen..

Ar-Tuur 15 September 2004 20:04

Heb je het nummer van Remco? Die kunnen we goed gebruiken. Met Addo lossen we het probleem achterin niet op, want we hebben juist voetballende verdedigers, opbouwers nodig. Voor zover ik me kan herinneren voldoet Addo niet echt aan dat profiel?

Tyskie 15 September 2004 21:42

vd Schaaf wilt ook niet verhuurd worden (Portsmouth, Vitesse). Addo was ooit een geweldige voetballer, waarom zou het er bij De Graafschap niet uitkomen? :+

Ar-Tuur 15 September 2004 22:08

Sommige PSV'ers zouden toch wat meer realiteitszin moeten krijgen, want met een selectie van >30 en een vaste tribunestek moet je toch eens gaan denken aan je carrière. Ik ben ook wel zo reëel dat er betere plekken zijn om je in de kijker te spelen dan Doetinchem, maar anoniem in het tweede spelen verkiezen boven eredivisie snap ik niet.:no:

Tyskie 15 September 2004 22:40

Takak kan ik goed begrijpen als hij RKC verkiest boven De Graafschap.. Van der Schaaf wil ik graag van af, maar ik begrijp hem ook wel dat hij geen salaris gaat inleveren om maar bij Vitesse te kunnen spelen.

En Smit.. tja, die wilt blijkbaar wel eens een jaartje meemaken hoe het in Eindhoven is ofzo. :+

Stevie 16 September 2004 08:32

Citaat:

En Smit.. tja, die wilt blijkbaar wel eens een jaartje meemaken hoe het in Eindhoven is ofzo. :+

anders vraagt hij dat toch ff aan hoogstrate :o

Tyskie 16 September 2004 20:18

Citaat:

anders vraagt hij dat toch ff aan hoogstrate :o
Ik zou graag willen dat Hoogstrate dat zou weten, maar die weet enkel hoe de inrichtingen in de omgeving Eindhoven er uit zien. :'(

bartje518 27 December 2004 00:32

<up> tot wintertransfertopic!

Citaat:

Roda heeft weer een of andere vage Hongaar gehaald :z
Die bleek uiteindelijk zo slecht nog niet te zijn :aai: :Y)

Dit doetie nu ook bij ons 8)
http://www.ukrainiansoccer.net/video...k-bodnar12.avi
http://www.ukrainiansoccer.com/video...d-bodnar10.mpg
http://www.ukrainiansoccer.com/video...-bodnar40.mpeg

Ar-Tuur 27 December 2004 12:36

Ik hoop dat de Graafschap Fortes Rodriguez weet binnen te halen, dat zou een perfecte versterking zijn. Maar het zal wel weer niet:(

Ar-Tuur 29 December 2004 11:43

Citaat:

Fortes Rodriguez kiest voor RBC Roosendaal

29/12/2004 10:15

José Fortes Rodriguez verhuist naar RBC Roosendaal. De bij AZ in ongenade geraakte verdediger tekent voor 2,5 jaar, al is er een evaluatiemoment ingebouwd aan het einde van het seizoen.
RBC hoeft geen transfersom te betalen voor Fortes Rodriguez. De 32-jarige Spanjaard mag transfervrij weg uit Alkmaar nadat hij in conflict raakte met coach Co Adriaanse, die hem voor het duel met FC Twente naar de tribune verwees. En dat pikte Fortes niet, waarna Adriaanse hem uit de selectie zette.

In de nieuwe Voetbal International vertelt de gekrenkte verdediger dat zijn relatie met Adriaanse volledig verpest is en dat een verzoening bij AZ uitgesloten is. 'Er zijn dingen gebeurd tussen mij en Adriaanse die dat onmogelijk maken. Ik heb de blunder gemaakt dat ik Adriaanse vertrouwd heb.'

Waar het precies om gaat, weigert Fortes te vertellen. 'Als je wist wat de trainer mij allemaal heeft toegezegd en toevertrouwd, dan zou je begrijpen dat hij mij nooit zomaar uit de selectie zou kunnen zetten. Adriaanse weet precies waar het over gaat, maar dat blijft tussen ons.'

Stevie 29 December 2004 12:02

natuurlijk, terwijl de concurrentie zich versterkt zal technisch directeur vd hoorn wel de nood van een versterking niet inzien.

den bosch had METEEN een goede spits moeten halen: donny de groot. nee dat zien ze dan weer niet, die gaat nu geloof ik naar RBC. in plaats van een goede balvaste spits te halen, huren ze mourad en bakkal :'( oh oh oh ik dacht dat ze wel hadden geleerd de afgelopen jaren, maar nee dus.

LexS 29 December 2004 13:32

Toch wel sportief van Fortes Rodriguez dat hij die dingen die Adriaanse hem heeft toevertrouwd niet zegt tegen VI. Zie het anderen zo doen omdat ze boos zijn. Wat ik niet snap is dat hij zegt dat Adriaanse geen reden had om hem uit de selectie te zetten. Waarom doet hij het dan vraag ik me dan af...:?

Red_Scorpion 29 December 2004 17:02

godver de godver krijgen we een aan de vallende ziekte lijdend schaap erbij

ROTTERDAM - Feyenoord heeft zijn tweede grote aankoop voor volgend seizoen rond. De Rotterdammers hebben een overeenkomst met Ali Boussaboun van NAC bereikt, meldt de website van de club.

De 25-jarige aanvaller komt op 1 juli 2005 naar Rotterdam. Zijn contract bij NAC Breda loopt aan het einde van het lopende seizoen af. Bij Feyenoord tekent Boussaboun, als hij medisch wordt goedgekeurd, een verbintenis voor vier seizoenen. Bij NAC scoorde hij dit seizoen al negen keer.

Stevie 29 December 2004 17:17

boussaboun een grote aankoop? :Y)

Ar-Tuur 29 December 2004 17:25

Lama en schaap in één :Y)

Tyskie 29 December 2004 21:24

Schele Ali kan wel naar links en rechts tegelijk kijken.

Bazzemans 30 December 2004 00:57

Citaat:

Schele Ali kan wel naar links en rechts tegelijk kijken.
alleen jammer dat het vooruit kijken er dan ff bij inschiet..

Tyskie 30 December 2004 19:04

Als hij de bal er maar ff inschiet maakt het allemaal niet uit. Liever van niet overigens.

Ar-Tuur 7 January 2005 23:02

Maar de grootste transfer van de winterstop is toch wel Charisteas van Werder Bremen naar Ajax. Ben er nog niet over uit of dat nou een versterking is.

AntiKezman 9 January 2005 22:33

je zou dan toch maar een shirt van Charisteas in je kast hebben liggen... :x

Ar-Tuur 10 January 2005 08:27

Al helemaal als je Feyenoorder bent.. wat een loser ben je dan:*

Stevie 10 January 2005 11:47

jochen janssen naar den bosch jeej. eindelijk een spits, misschien dat ie zelfs wat doelpunten gaat maken! _0_

Bazzemans 10 January 2005 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiKezman
je zou dan toch maar een shirt van Charisteas in je kast hebben liggen... :x
Heb al meerder mensen uit Rotterdam zo'n shirt zien aanbieden op marktplaats.nl

Tyskie 28 January 2005 15:36

PSV haalt een of andere Robert binnen als nieuwe spits.. Redelijk wat -matige- clubs al achter de rug, maar afgelopen seizoen brak hij pas echt enigzins door in Mexico. Ben benieuwd of het iets is.

Banshee 28 January 2005 20:03

VOETBAL, ECHT ZON KUTSPORT!!!!!!!!!!! :@

bruggi 28 January 2005 20:52

Citaat:

PSV haalt een of andere Robert binnen als nieuwe spits.. Redelijk wat -matige- clubs al achter de rug, maar afgelopen seizoen brak hij pas echt enigzins door in Mexico. Ben benieuwd of het iets is.
Ik ook ja! Afwachten...

Banshee... wat kom je doen dan. :{

Ar-Tuur 29 January 2005 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Banshee
VOETBAL, ECHT ZON KUTSPORT!!!!!!!!!!! :@
Ga je ook nog een keer iets posten waardoor iemand je serieus gaat nemen? :wave:

Red_Scorpion 31 January 2005 23:43

Citaat:

Glenn Loovens wordt de rest van het seizoen verhuurd aan De Graafschap, zo meldt de officiële website van Feyenoord. Loovens kan vrijdag tegen Feyenoord al zijn competitiedebuut maken voor De Graafschap.

Loovens kwam dit seizoen nog maar weinig in actie bij Feyenoord. Hij is momenteel de 5de centrale verdediger, en mocht op zoek naar een nieuwe club. Feyenoord heeft nog wel vertrouwen in hem, want ze willen hem wel behouden. Loovens heeft nog een contract tot medio 2007.
Jammer, maar misschien wel beter dat ie nu hopelijk een kans krijgt.

In mijn ogen is Loovens de beste verdediger die nu bij Feyenoord rondloopt.

De Graafschap heeft er nu een verdediger bij die tenminste nog eens een tackle maakt, en niet bang is zn tegenstander onderuit te schoffelen.

Bazzemans 1 February 2005 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion

De Graafschap heeft er nu een verdediger bij die tenminste nog eens een tackle maakt, en niet bang is zn tegenstander onderuit te schoffelen.

NOG een verdediger die niet bang is om een overtreding te maken ;)..

bartje518 1 February 2005 08:49

Roda haalt één of andere Fransman uit het 2e van West-Ham :no: Tja, hij komt van Auxerre, en dat schijnt dan zaligmakend te wezen. Ze noemden hem Henry 2, maar laat nu net Owen 2 hier al mislukt zijn :wave:

Ar-Tuur 1 February 2005 10:18

Ik ben wel blij met Loovens, goede transfer:thumbsup:

Andere transfer:
Citaat:

De Graafschap kontrakteert Portugees Sousa.

Op de laatste dag van de transfermarkt heeft De Graafschap de Portugees Ricardo Sousa naar Doetinchem gehaald. De aanvallende middenvelder is afkomstig van het Duitse Hannover 96, en speelde daarvoor onder andere bij Beira Mar, Porto en Boavista.

In juli 2004 kwam Sousa over uit Portugal naar Hannover 96. Hij tekende daar een kontrakt tot medio 2007. Met de overgang van de voormalig jeugdinternational naar Duitsland was destijds 750.000 euro gemoeid.. Sousa, net 26 geworden, die eerder onder contract stond bij FC Porto, SC Beira Mar en Belenenses, speelde tot nog toe 143 competitiewedstrijden in het betaalde voetbal en maakte daarin 45 doelpunten.
Superboeren.nl

Ar-Tuur 1 February 2005 10:19

Bij de mensen van superboeren.nl is blijkbaar niet bekend dat contract en contracteren met een c gespeld wordt 8)

Nickchange 1 February 2005 19:45

Hehe de 2e Owen enorm gelachen om die Berglund :D

Zo te zien gaat de Graafschap de strijdt om de 16 & 17 plaats winnen van Den Bosch.

Ado of Nec inhalen gaat lastig worden

bartje518 2 February 2005 11:24

Edrissa Sonko niet naar FC Den Bosch
Edrissa Sonko vertrekt niet naar FC Den Bosch. De clubs waren het al snel eens, Sonko twijfelde en dat zinde FC Den Bosch niet. Technisch directeur Fred van der Hoorn van de nummer achttien van de Holland Casino Eredivsie heeft Roda JC laten weten geen interesse meer te hebben in Sonko. Van der Hoorn wil alleen spelers voor Den bosch die graag naar de club willen komen.

Sonko komt dit seizoen nauwelijks in de plannen voor van Roda JC coach Wiljan Vloet. Het leek de coach dan ook goed dat de Gambiaan speelritme zou gaan opdoen bij FC Den Bosch. Zeker met het oog op de komst van de Fransman Safiane zou het aantal speelminuten voor Sonko in de tweede helft van het seizoen beperkt zijn. Toch twijfelde de aanvaller, FC Den Bosch niet meer. Sonko blijft dus gewoon bij Roda JC.

Bron : Voetbalplus

Ar-Tuur 2 February 2005 11:35

Gelukkig, anders moeten we straks nog een keer tegen die kerel:p

Bazzemans 2 February 2005 15:49

Geen "Sonko, Sonko.. je enkels gaan eraan" :(.

theo tank 2 February 2005 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion

Inderdaad onnavolgbaar beleid zeg. Nu mogen we wekelijks genieten van Corry Gibbs, nou nou dat wordt smullen.

Heel de zooi mogen ze opdoeken, en dumpen in de Maas. Geef ons weer is een normaal team..

bartje518 2 February 2005 16:33

Die rare Zweed die ze nu weer hebben die heeft Roda in de zomer afgetest, en toen Bodnar gehaald :o

Stevie 2 February 2005 19:12

van der hoorn moet niet zeiken. als ronaldo wil komen en hij twijfelt of hij wel degradatievoetbal wel spelen, wil je em dan ook niet meer? wat mij betreft is elke spits op dit moment welkom bij den bosch.

Bazzemans 2 February 2005 19:49

Loovens gaat tijdelijk terug naar Feyenoord om te herstellen van een blessure.. Nu heeft niemand er dus wat aan..

bartje518 8 February 2005 16:04

Ik las dat Roda interesse heeft in Charlie van den Ouweland ofzo, van FCDB. Misschien kan dhr. Stevie daar meer over vertellen? Hebben wij daar iets aan?

Ar-Tuur 8 February 2005 19:35

Laat Nol hem anders effe voor zondag binnenhalen als ie goed is

Stevie 8 February 2005 19:55

ik wist al dat v/d ouweland in de belangstelling stond van roda, en nog 2 andere clubs (willem II en NEC wellicht?). hij is persoonlijk mijn favoriet, is technisch een van de meest begaafde voetballers van den bosch (al zegt dat niet zoveel) en is vooral mijn favoriet omdat ie altijd hard werkt. helaas moet ie nu vaak veel defensief werk op het middenveld opknappen omdat daar niemand anders voor is (naast biyadat) maar als aanvallende middenvelder is het toch een uitstekende voetballer. of hij het gaat redden bij roda valt nog te bezien..

bartje518 18 February 2005 16:17

Roda nagenoeg rond met Van de Ouweland

Van onze verslaggever
Voetbal -
Charlie van de Ouweland is bijna Roda JC'er. De onderhandelingen tussen de Kerkraadse club en de 24-jarige middenvelder van FC Den Bosch verkeren in een afrondende fase, zo bevestigt Roda-directeur Rutten.

,,In principe zijn we het over alles eens, er moeten nog een paar dingen uitgewerkt worden.''

Van de Ouweland krijgt volgende week een contract voor drie seizoenen voorgelegd. De middenvelder doorliep de jeugdopleiding van Willem II, maar toen hij naar zijn mening te lang in het tweede van de Tilburgse eredivisieclub bleef hangen koos hij voor FC Den Bosch. Zijn contract loopt af, Van de Ouweland kan dus transfervrij vertrekken.

bron: Limburgs Dagblad

Stevie 18 February 2005 17:00

en ze vangen er niet eens iets voor.. :(

Ar-Tuur 18 February 2005 17:09

Goed dat Roda weer eens een Nederlander aantrekt

bartje518 18 February 2005 22:26

Citaat:

Goed dat Roda weer eens een Nederlander aantrekt
Dat gaat mij wat ver. Het is een beetje iedereen praat elkaar na geworden. Het klopt inderdaad dat Roda JC relatief weinig Nederlanders heeft, maar dat is bij heel wat meer clubs het geval. Vreemd genoeg is het altijd Roda dat ermee in het nieuws komt (niet geheel onterecht, alleen hoor ik het over anderen nooit :z)

Ar-Tuur 19 February 2005 01:08

Het gaat hier toch over Roda? Als je mij mijn mening vraagt of als het onderwerp een andere club is met (onnodig) veel buitenlanders dan heeft dat beleid net zo min mijn sympathie. Arsenal bijvoorbeeld met het trieste dieptepunt van geen enkele Engelsman in de selectie laatst, of die invasie van Scandinaviërs in Heerenveen. En het scouten en aantrekken van Nederlands talent door de Nederlandse top en subtop juich ik consequent toe, zo ook hier

Tyskie 19 February 2005 01:49

Citaat:

Dat gaat mij wat ver. Het is een beetje iedereen praat elkaar na geworden. Het klopt inderdaad dat Roda JC relatief weinig Nederlanders heeft, maar dat is bij heel wat meer clubs het geval. Vreemd genoeg is het altijd Roda dat ermee in het nieuws komt (niet geheel onterecht, alleen hoor ik het over anderen nooit :z)
SC Andinavie werd net zo goed genoemd als Roda afgelopen weekend... terwijl ook met name Ajax en Feyenoord (van de top 3 dan) dit verwijt krijgt.. Dus het is echt niet alleen Roda.. ;)

bartje518 19 February 2005 11:07

Roda heeft overigens ook interesse in Danny Koevermans van Sparta. Helaas brengt dat gerucht ook Mike Snoei als eventuele nieuwe trainer mee, daar ben ik een stuk minder over te spreken :x

bartje518 19 February 2005 11:39

Tis al rond :o

Van den Ouweland rond met Roda JC

FC Den Bosch-middenvelder Charlie van den Ouweland is vandaag definitief tot een overeenkomst gekomen met Roda JC. De Brabander tekende een driejarig contract in Kerkrade. Roda JC neemt de 24-jarige transfervrij over en hoeft geen transfersom te betalen.

Ook FC Groningen en de Graafschap waren in de race voor een van de smaakmakers van de FC uit Den Bosch dit seizoen. Roda JC had echter de beste papieren en handelde snel met de middenvelder. Van den Ouweland´ huidige werkgever FC Den Bosch had ook een verbeterd contract klaarliggen, maar Charlie van den Ouweland en zaakwaarnemer Wessel Weezenberg kozen voor een stap hoger in de sportieve carriere van Van den Ouweland.

De FC Den Bosch-speler kwam in de zomer van 2002 via Jong Willem II naar FC Den Bosch en speelde in de Brabantse hoofdstad 80 wedstrijden waarin hij 11 keer scoorde. Vanaf volgend seizoen zal Van den Ouweland te bewonderen zijn in het geel-zwart van Roda JC.

Bron: Voetbalprimeur

The Phit 19 February 2005 12:02

Verdomme. Wil Dennis Gentenaar na dit seizoen transfervrij naar nac :? :? Die gast wou sportief hogerop en het liefst naar het buitenland. Nu wil hij waarschijnlijk een nieuwe uitdaging bij nac.. Najaaaaa, dat is echt niet sportief hogerop :[

bartje518 19 February 2005 12:41

Zonneveld was ooit '4 miljoen' waard, en ging ook naar NAC :{

bartje518 13 March 2005 22:58

'Vloet tekent bij Sparta'

Wiljan Vloet tekent binnenkort een meerjarig contract bij Sparta, zo meldt Studio Sport. De 43-jarige coach van Roda JC onderhandelde zaterdag nog met het Belgische Lokeren. Vloet kan in Rotterdam de opvolger worden van Mike Snoei. Volgens RTV Rijnmond staat ook Danny Blind, hoofd opleidingen bij Ajax, nog op het lijstje van Sparta.

Roda JC ziet in trainer Paul Put van Lierse SK een opvolger voor Vloet, die bezig is aan zijn derde seizoen in Kerkrade.

Bron : Voetbal.nl

Omg, Paul Put :@ Als dat toch zo is ga ik ernstig overwegen of ik komend seizoen nog wel een seizoenkaart moet kopen. Wát een gebrek aan ambitie van dat lamme k*tbestuur wat de club langzaam kapot lijkt te willen laten gaan. Allemaal omdat Nollie Hendrikski's zijn FCL niet heeft kunnen doen ontstaan? Moet daarom de club in de stront zakken door voortdurend trainers zonder enige ambitie aan te stellen :{ Volgend jaar nog 9000 man op de tribune, hooguit.

Neem toch eens een voorbeeld aan Vitesse. Die investeren in hun lege selectie met enkele spelers die reeds wat bewezen hebben. Kost een paar duiten, maar volgend jaar hebben zij weer 5000 toeschouwers meer en sponsors zien een club die ambitie toont. Maar nee, wij moeten het weer doen met het 100.000e nog niet ontdekte talent uit het 3e van Patro Maasmechelen, waarvan iedereen weet dat het toch niks wordt, zeker niet zonder ook maar 1 ervaren speler. Om je kapot te ergeren gewoon :@ BESTUUR OPROTTEN!!

Nickchange 16 March 2005 18:41

Paul Put_0_

Ik ken de man niet maar zijn naam zorgt vast voor wat voorspelbare opmerkingen in ''het wereldje''

bartje518 17 March 2005 09:06

Charlie van den Ouweland beweert in VI dat het hem heel interessant lijkt om met Huub Stevens te werken.

In Köln gaat het bericht dat Christoph Daum de nieuwe trainer wordt van Köln als ze promoveren. Dat wordt pas bekend als dat definitief het geval is. Ik denk aldus: als Roda snel met een nieuwe trainer komt dan wordt het niks :no: Komt het een dag na Kölns promotie, dan zou het zomaar Huubie kunnen wezen :yes:

bartje518 18 March 2005 14:54

Dat zou echt helemaal top zijn!!!!!!!!

Christoph Daum zou Köln overnemen na de promotie. Nu nog een paar fatsoenlijke spelers!

vr 18 mrt 2005, 11:24

Atteveld assistent van Stevens bij Roda JC

AMSTERDAM - Raymond Atteveld (38) heeft een akkoord bereikt met Roda JC om als assistent-trainer onder Huub Stevens te werken. Bronnen binnen de Limburgse club bevestigden dit gisteravond.

De overgang van Atteveld vindt alleen geen doorgang wanneer Stevens er niet in slaagt onder zijn contract met 1.FC Köln uit te komen.

Stevens, die persoonlijk al rond is met Roda JC, heeft bij Köln een optie in zijn contract dat zijn verbintenis automatisch verlengd wordt wanneer hij naar de Bundesliga promoveert. Roda JC-bestuurslid Nol Hendriks rekent er echter op dat Stevens volgend seizoen opnieuw hoofdtrainer van de geel-zwarten wordt.

Atteveld speelde in het seizoen 1994/1995 onder de hoede van Stevens bij Roda JC. De Amsterdamse middenvelder stond ook in de belangstelling van FC Groningen om assistent te worden van Ron Jans.

Bron: http://www.telegraaf.nl

Red_Scorpion 30 March 2005 18:00

Oh god, Feyenoord heeft nu d'n glamourboy van Sint-Truiden gekocht.

Hij ziet eruit als Jody Bernal, en komt graag naar Nederland want...
Citaat:

"Dat zou me beter liggen dan in België waar er toch voortdurend gebeukt moet worden.''
En dit is ook zeker niet mis voor een spits!!

2002/03 Sint-Truiden 14 0
2003/04 Sint-Truiden 22 1
2004/05 Sint-Truiden 22 3
Totaal 58 4

En natuurlijk wel weer effe bij nac kijken hè Bart
http://www.derat.nl/int/nl/nieuws/ni...uw.asp?id=8605

bartje518 20 April 2005 14:29

Huub Stevens stopt bij 1. FC Köln na dit seizoen. Hopelijk wordt nu zo snel mogelijk bekend dat hij weer 'thuis' komt :yes:

Engagement von Stevens endet im Juni

Der 1. FC Köln und Trainer Huub Stevens haben sich darauf verständigt, das gegenseitige Vertragsverhältnis nicht über den 30. Juni 2005 hinweg fort zu führen. Die ursprünglich getroffene Vereinbarung, dass sich der Trainer-Vertrag im Falle des Aufstiegs des 1. FC Köln automatisch um ein weiteres Jahr verlängert, ist nunmehr durch die von Huub Stevens erwünschte Trennung zum Saisonende hinfällig. Die Entscheidung, das Engagement im Juni enden zu lassen, geht auf den ausdrücklichen Wunsch von Huub Stevens zurück. Er hat seit längerer Zeit FC-Präsident Wolfgang Overath in Gesprächen seine private Situation erläutert und dabei bereits Überlegungen geäußert, das Traineramt beim 1. FC Köln eventuell im Sommer aufgeben zu wollen. Das Präsidium des 1. FC Köln akzeptiert die persönlichen Beweggründe von Huub Stevens. Mit Bekanntgabe dieser Entscheidung hoffen Trainer und Präsidium des 1. FC Köln nun mit ganzer Konzentration die verbleibenden fünf Saisonspiele angehen zu können, um das gesteckte Ziel Aufstieg gemeinsam zu realisieren.

Reactie Stevens: http://195.14.253.145//download/sais...vens050420.mp3

Reactie president Wolfgang Overath:
http://195.14.253.145//download/sais...rath050420.mp3

Tyskie 20 April 2005 22:34

Ik hoop het voor Roda. Toptrainer en een topvent.

bartje518 21 April 2005 08:53

Volgens Studio Sport zou hij Atteveld en Van Hoogdalem als assistenten nemen. Ik zie het al voor me, Huub 'Hitler' zoals hij bij ons genoemd werd en Atteveld, tegenover deze selectie zonder enige mentale weerbaarheid 8-)

slobjong 21 April 2005 09:00

van der Vaar verleng contract niet bij 020. dus gaat van de zomer met zekerheid te zeggen weg
waarheen???????????? enige suggesties.

ik ga voor AFC 6 of in die richting:d

Tyskie 21 April 2005 12:14

De geruchten blijven gaan dat hij wel eens naar PSV zou kunnen verkassen... Ik zou iig niet weten welke buitenlandse topclub Vaart nu nog zou willen hebben en voor zijn carriere zou PSV denk ik toch echt het beste zijn.

bartje518 21 April 2005 12:38

Dat dachten we van Van Persie ook.. Ik geloof er niet in dat Van der Vaart naar PSV gaat. Het glamourjongetje uit Amsterdam past daar niet..

Tyskie 21 April 2005 13:03

Van Persie.. hij is er nog steeds niet bij Arsenal hoor, ik denk dat hij verder zou zijn geweest als hij naar PSV was gegaan.
Maar vd Vaart is wel een stadium verder, van Persie was (en is) nog vooral een talent. Daarbij is vd Vaart nu al enkele jaren aan het kwakkelen met zijn vorm (en ondertussen niet eens basisspeler meer) en het lijkt me dat de komende jaren beslissend worden of hij de echte top gaat halen.

Overigens heb ik bij vd Vaart een beter gevoel dat hij 'normaler' is dat bijvoorbeeld bij zo'n Sneijder. Ik denk dat Hiddink hem wel op het goede spoor kan krijgen.

Edit. Maar het blijft idd afwachten of het echt zo is. Van Persie was er heel dicht bij totdat Arsenal langs kwam.. Over vd Vaart zijn de geruchten minder sterk, maar waarschijnlijk heeft Hiddink ook wel geleerd van van Persie. Maar het blijft afwachten, er kan net zo goed wel een topclub langskomen die vertrouwen heeft in vd Vaart...

bartje518 21 April 2005 13:09

Van Persie is er idd nog niet, maar ik denk wel dat hij het gaat redden bij Arsenal. Ook hij lijkt zijn wilde haren nu wel langzamerhand kwijt.

Van der Vaart heeft zich al bewezen maar het loopt om wat voor reden dan ook komt het er nu niet meer uit. Ik ben ervan overtuigt dat Hiddink hem op het rechte spoor kan krijgen, maar voor Ajax zou dat pure kapitaalsvernietiging zijn. PSV betaald nl nooit het bedrag dat een buitenlandse club zou betalen. Daarnaast maakt men dan direct de concurrentie sterker. Wat zou PSV nu betalen voor vd Vaart? Niet zo gek veel denk ik. Het Eindhovense publiek zit niet echt op hem te wachten en Van der Vaart weet dat hij bij Blind nog een kans gaat krijgen..

Tyskie 21 April 2005 13:25

Vd Vaart 'moet' weg omdat Ajax nog centen voor hem wilt vangen, dus die kans van Blind zal dan niet meer komen, tenzij Vaart z'n contract uitdient..
Het Eindhovense publiek dan.. Een vrij grote groep ziet hem idd liever niet komen, een vrij grote groep ziet hem daarentegen wel graag komen. Maar als hij presteert dan zal iedereen juichen uiteindelijk, want dat deden ze ook allemaal voor Koemen, Lerby, Wouters, Jonk en al die andere oud-ajacieden die in Eindhoven gespeeld hebben.

En als er geen buitenlandse club komt (waar vd Vaart zelf ook heen wilt), dan komt Ajax er echt wel uit met PSV. Sowieso zal de marktwaarde van vd Vaart niet zo hoog meer liggen denk ik.. Rond de 3 miljoen ofzo.

Ook over de wilde haren van van Persie heb ik mijn twijfels trouwens... Ik denk dat die altijd wel streken blijft houden... maar dat wordt geaccepteerd als hij presteert, net als bij van Galen en Bergkamp.

Ar-Tuur 30 April 2005 01:07

Citaat:

Heerenveen verrast met vastleggen Paul Bosvelt

29/4/2005 21:10

Niet Feyenoord maar SC Heerenveen begint komend seizoen met Paul Bosvelt in de gelederen. De middenvelder van Manchester City tekent voor twee jaar in het Abe Lenstra stadion en komt alleen op bezoek in de hem zo vertrouwde Kuip.
Toen bekend werd dat Man City niet met hem doorwilde, leek een terugkeer naar Rotterdam een simpel abc-tje. Het wisselvallige Feyenoord van Ruud Gullit kan een routinier goed gebruiken en Bosvelt is nog altijd uiterst populair bij Het Legioen.

Toch wordt het Heerenveen, waar hij woensdag nog wel de medische keuring moet doorstaan. Bosvelt en Heerenveen hebben afgesproken na één jaar met elkaar om de tafel te gaan zitten om te zien of ze de samenwerking willen voortzetten.
Bosvelt hoort natuurlijk gewoon in de Kuip :(

theo tank 30 April 2005 08:27

Hulde voor dit joodse beleid :[

Krijgen wij weer een of andere mafkees uit de rimboe zeker

bartje518 30 April 2005 10:25

Al kun je je vraagtekens zetten bij de meerwaarde die Bosvelt nog heeft.. Als ik Feyenoord was zou ik kijken naar de mogelijkheden Vayrynnen te krijgen..

Tyskie 2 May 2005 21:26

Als je bij Manchester City meekunt, kun je ook bij Feyenoord mee.. En anders geef je hem een contract dat op prestaties gericht is met de belofte dat hij over twee jaar jeugdtrainer ofzo kan worden...
Daarvoor was Bosvelt wel naar de Kuip gekomen lijkt mij, of het aanbod van Heerenveen moet lucratiever zijn dan wat Feyenoord kon bieden... als dat al het geval is dan is Dil al helemaal niet te benijden.
Als Feyenoord Bosvelt echt had willen hebben hadden ze slagvaardiger moeten zijn... Of ze wilden hem niet zo graag, of ze hebben gewoon gefaald. En ik denk het laatste...
Maar wat bij Voetbal Inside al gezegd werd, hoe kan Feyenoord uberhaupt slagvaardig handelen als men altijd de goedkeuring nodig heeft van Jorien die in de zon in Cyprus ligt?

Dan weer even terug naar de echte top van Nederland... Wilt Hiddink van Ajax een satellietclub maken ofzo? Stekelenburg, vd Vaart, Pienaer, Yakubu, de Jong en nu weer Trabelsi (in chronologische volgorde).
Stuk voor stuk spelers die ik graag naar PSV zie komen, maar het begint toch een beetje te irriteren zo. Of zou er een gedachte achter dit continu ajax-namen lekken naar de pers zitten?

De geruchten dat vd Vaart naar Eindhoven komt worden trouwens steeds sterker. Zo heeft iemand laatst deze foto weten te maken. Lijkt me duidelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:24.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.