Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   [Centraal] Eredivisie 2005-2006 (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=55273)

bartje518 6 November 2005 20:10

Maar Tank, Luinge staat toch bekend als een man die overal schijt aan heeft? Hij is de enige in Nederland die net zo makkelijk RBC een pingel geeft als Feyenoord. Ik waardeer de man daarom enorm. Dit keer was het trouwens wel een penalty, hoor, dus daarover zullen we weinig discussie hebben..

3rd boetah 6 November 2005 20:43

1-0

MrInsane 7 November 2005 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Volgens mij had het 5 min ervoor ook al 1-0 kunnen staan, maar die haalde Kujovic er onmogelijk nog uit. Als Vicelich die bal er nog in had geschoten dan was dat absoluut onverdiend geweest.

We speelden niet tegen PSV-uit, maar tegen fucking Groningen. En dan ga je met één spits spelen :|

Het is een beetje laat om hier op terug te komen, maar goed toch maar even :p
Huub Stevens heeft er vorige week express voor gekozen om met 1 spits te spelen aangezien Groningen in eigen huis op 1 wedstrijd na compleet ongeslagen was dit seizoen, en daarop heeft hij dus voor 1 spits gekozen.

theo tank 7 November 2005 09:20

Citaat:

Maar Tank, Luinge staat toch bekend als een man die overal schijt aan heeft? Hij is de enige in Nederland die net zo makkelijk RBC een pingel geeft als Feyenoord. Ik waardeer de man daarom enorm. Dit keer was het trouwens wel een penalty, hoor, dus daarover zullen we weinig discussie hebben..

Tsjah als je het zo echt legt valt er best over de man positief te praten. Dat zijn regeluitleg voor de rest als een tang op een varken slaat zullen we het dan maar niet over hebben.

Luinge heeft inderdaad schijt aan reputaties, dat is hem te roemen. Maar daar blijft het dan ook wel bij..

bartje518 7 November 2005 11:08

Ach, als je Jol of Temmink hebt dan weet je zeker dat je genaaid wordt. Bij Luinge maak je tenminste een kans :D Bij ons krijgtie altijd applaus alsie komt warmlopen, en dan lacht ie altijd :)

theo tank 7 November 2005 12:14

Bij ons krijgtie een striemend fluitconcert, en maakt een mooie buiging, waarna het fluitconcert nog heviger wordt..

Misschien maar is mee ophouden, krijg we ook nog een pingel mee hehe ;)

bartje518 7 November 2005 13:25

Kan me nog een wedstrijd van Fey tegen PSV herinneren, met Roelof als scheids. Gafie wel een pingel (werd 1-0) en stuurde Nikiforov nog met rood weg!

ash-hôôle 7 November 2005 15:09

Die laatste goal van mijn clubbiej was TE mooi!! :love:
Heracles voor leven!!_0_

theo tank 7 November 2005 15:53

Citaat:

Kan me nog een wedstrijd van Fey tegen PSV herinneren, met Roelof als scheids. Gafie wel een pingel (werd 1-0) en stuurde Nikiforov nog met rood weg!
6 jaar geleden toch?

Kan me nog een halve finale beker herinneren met Roelof als scheids. Wel gewonnen 1-0, maar van Hooijdonk kon vroeg tijdig douchen, en de KNVB had nog wat uurtjes nodig om de videoband te bekijken, en achteraf schorsingen uit te delen..

bartje518 7 November 2005 16:21

Schorsingen die weer werden ingetrokken als ik het wel heb? 8) Die Pierre heeft sowieso losse ellebogen..

bartje518 7 November 2005 22:36

De Nederlandse Eredivisie heeft te maken met een teruglopend aantal bezoekers. Op de ranglijst van Europese competitie zakt Nederland na 10 speelronden vooralsnog naar de 9e plaats.

De complete ranglijst:
1. Duitsland Bundesliga (bijna 40.000 toeschouwers gemiddeld)
2. Engeland Premier League (teruglopende tendens, nu nog iets meer dan 30.000 gemiddeld)
3. Spanje Primièra Division (flinke stijger, bijna 30.000)
4. Frankrijk Primier Division (Iets meer dan 20.000)
5. Italië Serie A (idem)
6. Engeland First Division (16.000)
7. Duitsland 2e Bundesliga (15.500)
8. Schotland (15.000)
9. Nederland (14.500)
10. Zwitserland (8.000)

Zorgwekkend, we kennen sinds 2003 een dalende tendens :o

theo tank 8 November 2005 15:05

Vind het eigenlijk niet eens zo heel gek..

De drempel om wedstrijden te bezoeken wordt als maar hoger gelegd, terwijl de 'lol' om de wedstrijden heen steeds verder beperkt wordt.

Tel daar bij op dat de prijzen de afgelopen jaren enorm gestegen zijn.

bartje518 8 November 2005 15:59

Laatste jaren is Italie trouwens gezakt van gemiddeld 30.000 naar nog net iets meer dan 20.000.. Engeland blijft stabiel, was tot 2 jaar terug nog koploper. Daar ontwaar je steeds meer lege plaatsen door de toenemde commercie en de torenhoge toegangsprijzen. Denk dat met name nieuwe stadions voor het WK en de promotie van Frankfurt en Köln meespelen in Duitsland..

ash-hôôle 20 November 2005 10:58

Ikke gaat zow naar Heracles heen.. :love:

niemand 20 November 2005 11:15

maar als je ook kijkt hoeveel uitsupporters der in Duitsland mogen komen in vergelijking met NL. dat speelt ook wel mee denk ik...

Nickchange 20 November 2005 14:36

Ik hoop op een mooi verhaal over de KNVB.http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

bartje518 20 November 2005 15:37

Die ken je krijgen, want het was weer eens zover http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

Gelukkig was het na-bieren met Tank een stuk gezelliger :thumbsup:

Nickchange 20 November 2005 16:54

Citaat:

Die ken je krijgen, want het was weer eens zover http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

Ik zie geen leuk verhaal :( http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

bartje518 20 November 2005 17:21

Huub vroeg zich af of de arbiters er een sport van gingen maken; wie stuurt Stevens het snelst naar de tribune? Ook had hij één en ander aan te merken op de voetbaltechnieken van Dick van E.

Daarnaast ziet Dick van E. de lijnen niet meer zo duidelijk. Zo bestraft hij overtredingen 3 meter binnen de 16 gewoon met een vrije trap erbuiten :')

Ar-Tuur 20 November 2005 18:47

Mijn beeld van die loser Fortes Rodriguez is weer eens versterkt:{

Bazzemans 20 November 2005 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Mijn beeld van die loser Fortes Rodriguez is weer eens versterkt:{
Ja idd.. Mijn god wat een ongelooflijk zielig figuur.. Hij zou de eer aan zichzelf moeten houden en gewoon meoten stoppen met ballen..

Bazzemans 20 November 2005 19:18

Citaat:

Daarnaast ziet Dick van E. de lijnen niet meer zo duidelijk. Zo bestraft hij overtredingen 3 meter binnen de 16 gewoon met een vrije trap erbuiten :')
Naja.. Op zich is de regel zo dat als je voordeel geeft en het voordeel is weg en je besluit te fluiten je fluit voor de eerste overtreding. Dat zou dan kunnen verklaren dat hij geen penalty geeft, dan zou hij de bal echter nog 3 meter terug hebben moeten leggen. Als hij fluit voor die laatste overtreding was het wel overduidelijk een penalty 8)..

Ar-Tuur 20 November 2005 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ja idd.. Mijn god wat een ongelooflijk zielig figuur.. Hij zou de eer aan zichzelf moeten houden en gewoon meoten stoppen met ballen..
De man heeft blijkbaar geen eergevoel, anders kan ik een vertoning als deze op je 33e niet verklaren. Hij moet zich schamen

bartje518 20 November 2005 19:39

Citaat:

Naja.. Op zich is de regel zo dat als je voordeel geeft en het voordeel is weg en je besluit te fluiten je fluit voor de eerste overtreding. Dat zou dan kunnen verklaren dat hij geen penalty geeft, dan zou hij de bal echter nog 3 meter terug hebben moeten leggen. Als hij fluit voor die laatste overtreding was het wel overduidelijk een penalty 8)..
Als je voordeel geeft en daarna schop je iemand ondersteboven dan fluit je daar dan dus ook niet voor :? Dacht dat de regel was dat als je er 'geen voordeel uit haalt' je dan alsnog fluit maar wanneer er 2 overtredingen maakt dan fluit je toch voor degene die het meest gunstig is lijkt me..

Hoe dan ook is het duidelijk dat we alwéér duidelijk genaaid zijn maar dat mag niks nieuws meer zijn :z Zonder te overdrijven kun je rustig stellen dat we inmiddels al een puntje of 6, 7 missen door dat gezeik. Tel die er eens bij op en zie waar we dan staan. Maar wat zei Roelof nog eens bij Barend en van Dorp? We hadden toch geen Hoyzers in NL.. :z

Bazzemans 20 November 2005 19:52

Citaat:

Als je voordeel geeft en daarna schop je iemand ondersteboven dan fluit je daar dan dus ook niet voor :? Dacht dat de regel was dat als je er 'geen voordeel uit haalt' je dan alsnog fluit maar wanneer er 2 overtredingen maakt dan fluit je toch voor degene die het meest gunstig is lijkt me..
Naja.. Zo'n zware overtreding was het niet he ;). Ik wilde alleen ff aangeven dat de positie waar hij een vrije trap geeft erop zou kunnen duiden dat hij dus idd de situatie beoordeelde al buiten het strafschopgebied. Wat hij dus verkeerd zou hebben beoordeeld dan ;)..

bartje518 20 November 2005 19:56

Nee, ok, maar het was om een beeld te scheppen..

Bazzemans 20 November 2005 19:57

Kortom: dubieus?

Tyskie 20 November 2005 19:58

Citaat:

De man heeft blijkbaar geen eergevoel, anders kan ik een vertoning als deze op je 33e niet verklaren. Hij moet zich schamen
Vooral dat interview achteraf.. :{ En dan heeft men bij Talpa nog een minuut of vijf niet uitgezonden.

Dat je in het heetst van de strijd wat roept, oke, maar als je al tot rust bent gekomen dergelijke uitspraken doen. Dan mis je gewoon wat bepalende hersencelletjes.

@Bart, amateuristisch verdedigen heeft Roda nog meer punten gekost. Moet je eens kijken waar je dan zou staan. En als Kone niet verkocht was door ome Nol, dan zou Roda nu al kampioen zijn geweest. ;)

bartje518 20 November 2005 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
@Bart, amateuristisch verdedigen heeft Roda nog meer punten gekost. Moet je eens kijken waar je dan zou staan. En als Kone niet verkocht was door ome Nol, dan zou Roda nu al kampioen zijn geweest. ;)
Daar gaat het toch helemaal niet om :z We zijn langzamerhand wel op een punt gekomen dat het gewoon gekkenwerk wordt. Het wordt zo langzamerhand een spelletje wie het het meest opzichtig doet zo ongeveer. Ik had het er nog met Tank over; eens kijken wat er gebeurt zou zijn wanneer deze wedstrijd in de Kuip was gespeeld en Van Egmond had hetzelfde gedaan maar dan andersom... Dan kregen we nu in tig praatprogramma's discussies erover als de man het al overleefd had. Maar nu gebeurt er niets en gaan we kijken hoe iemand verkeerd gedekt werd.. En dan te bedenken dat Roda de eerste helft echt super voetbalde :{

bartje518 20 November 2005 22:05

Omg omg, super die Stevens :D Check www.l1.nl, dan L1sport en dan onderin, dat filmpje over die cameraman. Eerst een grote mond maar uiteindelijk wel wegvluchten de catacomben in, achtervolgd door Atteveld, hahahaha :D

Edit: vooral dat subtiele 'ja, ik hield zijn camera vast' :'):D

Ar-Tuur 20 November 2005 23:04

Citaat:

Vooral dat interview achteraf.. :{ En dan heeft men bij Talpa nog een minuut of vijf niet uitgezonden.

Dat je in het heetst van de strijd wat roept, oke, maar als je al tot rust bent gekomen dergelijke uitspraken doen. Dan mis je gewoon wat bepalende hersencelletjes.

Inderdaad. Daar doelde ik op.
Dat ie op het veld een smerige klootzak is, is hoogstens irritant. En dat zijn zelfoverschatting in interviews je tenen doen krommen, ok. Dat ie het niet meer kan belopen en dus rood pakt zoals nu en vorig seizoen bij de Graafschap, ok. Maar dit kan echt niet..
Het greep Hugo Borst daarnet als vader van een gehandicapt kind in ieder geval behoorlijk aan :o
Wel een interessante Studio Voetbal uitzending trouwens!

bartje518 20 November 2005 23:08

Citaat:

Het greep Hugo Borst daarnet als vader van een gehandicapt kind in ieder geval behoorlijk aan :o

Das natuurlijk dan wel selectieve verontwaardiging tot en met :Y) Maar hij had wel gelijk natuurlijk.. Het viel me trouwens meteen al op toen hij dat zei, ik dacht wtf gek. Maargoed, met Temmink heb ik geen enkel medelijden..

Ar-Tuur 20 November 2005 23:11

Citaat:

Das natuurlijk dan wel selectieve verontwaardiging tot en met :Y) Maar hij had wel gelijk natuurlijk.. Het viel me trouwens meteen al op toen hij dat zei, ik dacht wtf gek. Maargoed, met Temmink heb ik geen enkel medelijden..
Nee, gelukkig had Temmink dat ook niet met zichzelf.. maar daar gaat het dus niet om, net zoals Temmink en anderen dat ook benadrukken.

Tyskie 20 November 2005 23:22

Ik vond de reactie van Temmink in ieder geval wel sterk.

Ik vond het trouwens een zeer matige SV-uitzending. Veel door elkaar geroep, veel gewelles-nietes, Mulder Jr die -als hij al wat zei- nietszeggende kritiek probeerde te uiten.
Veel structuur zat er niet in, als men echt van Eijden wilde aanpakken dan is ze dat bepaald niet gelukt... Ook niet makkelijk overigens als hij stelselmatig alles ontkent en verpraat en als er ook nog eens een Beenhakker bij zit die in alles met van Eijden meepraat.

bartje518 20 November 2005 23:40

+ van Gelder die als discussieleider bijzonder irritant steeds zijn eigen mening gaat lopen te geven en dat natuurlijk met een Ajax-bril op doet. Net als het spannend dreigt te worden komt van Gelder weer met iets poesliefs..

bartje518 20 November 2005 23:43

Stevens veroorzaakt opschudding
Roda JC-trainer Huub Stevens zorgde na afloop van Roda JC - Feyenoord opnieuw voor opschudding. De oefenmeester, die in de 83ste minuut van de met 2-3 verlorden wedstrijd door scheidsrechter Van Egmond naar de tribune werd gestuurd, gedroeg zich agressief tegenover een fotograaf.

Assistent Raymond Atteveld bemoeide zich ook met het opstootje en greep de fotograaf daarna nog bij zijn keel. Het is niet de eerste keer dat Stevens zich na afloop van een wedstrijd laat gaan.

Na Roda JC-NAC Breda raakte hij openlijk in discussie met Pierre van Hooijdonk. Eerder haalde hij na SC Heerenveen - Roda JC al verbaal zijn gelijk bij de scheidsrechter van dienst.

Zelf reageerde de Limburger na afloop als door een adder gebeten: “Ik heb een hele leuke pot voetbal gezien, maar het randgebeuren zal wel weer belangrijker gemaakt worden door de pers.”

Stevens werd van het veld gestuurd nadat hij een bal hard in de richting van scheidsrechter Van Egmond schoot. Even daarvoor was verdediger Pa Modou Kah weggestuurd, na zijn tweede gele kaart. Stevens wond zich daar behoorlijk over op.

“Ik vond het in zo'n topwedstrijd niet nodig om in de laatste minuten een rode kaart te geven en een trainer weg te sturen. En inderdaad, ik schiet dan die bal terug omdat ik vaart in de wedstrijd wilde houden. Hij weet waarschijnlijk niet dat we dat vroeger harder deden dan tegenwoordig. Maar als hij zijn been had uitgestoken, had hij de bal gewoon tegen kunnen houden.”

Het opstootje rond de fotograaf ontstond na afloop in de catacomben van het stadion. Stevens wilde niet gefotografeerd worden. “Ik had die man al drie keer gewaarschuwd, maar hij ging gewoon verder. Toen heb ik inderdaad zijn camera even vastgepakt.”

Bron : AD

Prachtig. Één opgefokte bende elke keer, op de tribunes en op de bank bij ons 8-)

ash-hôôle 21 November 2005 15:53

Bij heracles was mooi! ;)

Ma vond et toch echt wel een kutstreek van die Rodriguez.. dat hij zo laag gaat doen over temmink! twas z'n eige schuld.. hij deed trouwes ook nog met een vinger bij z'n oog..! :no:

BTW: Temmink is in et echt veel groter dan ik dacht!:o ;)

Nickchange 23 November 2005 09:43

Bart ken je die zware dame met die vlag van Estland die wel eens op Talpa te zien is?_0_ http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

bartje518 23 November 2005 11:37

Ik klijk nooit dat cafe de sport-gedoe. Ik kijk liever Jack en Youri en Hugo, geen idee dus waar je t over hebt..

Bazzemans 23 November 2005 14:41

Citaat:

Citaat:

Berisping, boete Fortes Rodriguez

José Fortes Rodriguez heeft van zijn club RBC Roosendaal een waarschuwing en een boete gekregen naar aanleiding van kwetsende uitlatingen aan het adres van scheidsrechter René Temmink.

Rodriguez (33) verklaarde dat Temmink, die hem tegen Heracles uit het veld had gestuurd, uiterlijke kenmerken vertoonde van iemand die aan het syndroom van Down lijdt.

De boete zal aan een goed doel besteed worde. Daarnaast zal RBC nog dit seizoen een project organiseren om iets te doen voor kinderen met het Down-syndroom, met medewerking van Fortes Rodriguez. De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft de affaire nog in vooronderzoek.
Komt hij er hiermee te makkelijk van af of is dit een goede oplossing?

bartje518 23 November 2005 14:59

Altijd lastig zulke situaties want je weet nooit of hij écht berouw heeft. Ongetwijfeld beseft hij dat zijn uitlating dom was, maar dan nog. Wat kun je meer doen dan je excuses aanbieden? Overigens snap ik de RBC-selectie niet zo dat ze hem als een absoluut onmisbare schakel zien, maar dat terzijde..

ash-hôôle 23 November 2005 15:35

pcies.. hij zat zelfs op de bank..!! zo onmisbaar is hij dus niet!

Bazzemans 23 November 2005 15:40

Naja ik denk denk dat je de invloed van een speler op het trainingsveld en in de kleedkamer ook niet meot onderschatten.

Stevie 23 November 2005 16:51

misschien is hij een voorbeeld voor de rest van de selectie. :z

Tyskie 23 November 2005 17:17

Ze hebben bij RBC inderdaad iets te veel van dat soort types, geen wonder dat ze zo kansloos onderaan staan.

Nickchange 24 November 2005 19:44

Citaat:

Ik klijk nooit dat cafe de sport-gedoe. Ik kijk liever Jack en Youri en Hugo, geen idee dus waar je t over hebt..
Ik dacht dat je zo'n hekel had aan de NOShttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

Maar ze is vaak te zien bij ''de wedstrijden'' volgens mij als de ''match of the week'' eraan zit te komen.

bartje518 24 November 2005 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
Ik dacht dat je zo'n hekel had aan de NOShttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

Ja, maar om dan naar Humberto en de quasi-grappige Jack S. te gaan kijken is ook weer zowat http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

niemand 27 November 2005 13:14

oioioioi Utrecht staat met nog minder dan 10 minuten tijd voor op AJAX :D
En ik denk dat dit duel met een topper eindelijk is wat gunstiger is voor utreg, gezien het een belgische scheids is... En niet zo'n tegenfluitert als dat we normaal hebben tegen zulke clubs..

Stevie 27 November 2005 13:46

allerminst een tegenfluiter, een doelpunt van ajax in de laatste minuut afgekeurd wegens buitenspel wat niet was geconstateerd door de grensrechter, vanavond maar eens goed kijken op talpa :z

niemand 27 November 2005 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
allerminst een tegenfluiter, een doelpunt van ajax in de laatste minuut afgekeurd wegens buitenspel wat niet was geconstateerd door de grensrechter, vanavond maar eens goed kijken op talpa :z
haha hebben wij dat voordeel ook maar is een x ;) al vink doelpunt, is doelpunt!
ennnn ik kreeg het wel ff benauwd toen ik merkte dat Grandall der in as gkomen in de 75ste minuut :(

Stevie 27 November 2005 13:50

op vi staat dat ie utrecht nog heeft gered ook, die grabbelaar :+

niemand 27 November 2005 14:12

Citaat:

op vi staat dat ie utrecht nog heeft gered ook, die grabbelaar :+
ja stond op 824 teletekst ook, dat ie een sta-in-de-weg was voor ajax :+
eindelijk heeft ie het alleen bij goede reddingen gehouden..

niemand 27 November 2005 14:18

ik zie nu dat ajax 9de staat :+ en dan te bedenken dat er dus nog heel wat clubs zijn die de wedstrijd van dit weekend moeten inhalen.. ben benieuwd hoe dat voor ajax uitpakt :D

Forza 27 November 2005 21:34

het is heerlijk om te zien hoe ajax afzakt, al die arogante supporters die altijd zulke grote praatjes hebben van ajax is de beste

DAAAAAAAAAAG

niemand 28 November 2005 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forza
het is heerlijk om te zien hoe ajax afzakt, al die arogante supporters die altijd zulke grote praatjes hebben van ajax is de beste

DAAAAAAAAAAG

ja idd, das nog het mooie ervan.. Kijk het doelpunt in de laatste minuut had net zo goed goedgekeurd kunnen worden, maar nu dat niet zo is, zijn ze weer zoooooo erg benadeeld en het gaat altijd zo en dit en dat.. heeeerlijk1

bartje518 28 November 2005 13:31

Weten ze daar ook eens hoe dat voelt :z Hoorde blind tellen hoeveel punten hij was misgelopen.. Wanneer wordt hij beschuldigt van calimerogedrag?

niemand 28 November 2005 14:19

JAaaaaaaa we zijn zo'n 7 punten misgelopen door slecht voetbal, maar ook minstens 6 door slechte arbitrage!

Ja dag Danny

Ar-Tuur 29 November 2005 15:32

Shit, vandaar dat het net zo'n drukte was bij de Galgenwaard, David di Tomasso is overleden... :( In zijn slaap, compleet onverwacht. Tragisch.

bartje518 29 November 2005 16:49

'Di Tommaso was een sieraad voor FC Utrecht'

Het bestuur van FC Utrecht heeft geschokt gereageerd op de dood van David Di Tommaso. De verslagenheid over zijn plotselinge dood was groot. De Franse verdediger overleed afgelopen nacht op 26-jarige leeftijd in zijn slaap.
'David was een voorbeeld voor de jongere spelers, hij was een sieraad voor de club', aldus voorzitter Jan Willem van Dop, die de publiekslieveling roemde om zijn inzet en snelle aanpassing. 'Hij sprak al behoorlijk Nederlands.'

Clubarts Frank van Hellemondt vertelde dat er geen aanleiding voor ongerustheid was. 'We waren niet op de hoogte dat hij iets mankeerde. David heeft maandag nog gewoon uitgelopen en is 's avonds uit eten geweest. Hij vermoedde dat hij iets teveel gegeten had en is wat eerder naar bed gegaan.'

Waarom de voormalig Franse jeugdinternational in zijn slaap is omgekomen, is voor Van Hellemondt onbekend. 'Wij kunnen er niets over zeggen. Er is nader onderzoek nodig om de oorzaak te achterhalen.'

Zondag was Di Tommaso in het met 1-0 gewonnen duel met Ajax nog de hele wedstrijd van de partij. Met een zeven als rapportcijfer was hij de hoogst gewaardeerde speler op het veld in De Galgenwaard.

Di Tomasso kwam in de zomer van 2004 van Sedan naar FC Utrecht. Hij groeide direct uit tot een vaste waarde en werd vorig seizoen door de supporters van FC Utrecht uitgeroepen tot speler van het jaar.

De linksbenige Fransman speelde voordat hij naar Utrecht kwam zeven jaar in eigen land. Hij begon bij AS Monaco, waar hij bijna drie seizoenen meemaakte en verkaste tijdens het seizoen 2000/01 naar Sedan, waar hij uitgroeide tot een gewaardeerde kracht.

Vi.nl

Schokkend, tragisch :huh: :(

Bazzemans 29 November 2005 16:50

Heel vreemd.. Verschrikkelijk en wat nog meer.. Weinig woorden voor..

niemand 29 November 2005 20:18

echt kut dit.

ash-hôôle 1 December 2005 10:01

Kga Morgenavond naar Heracles-Roda JC..

enn.. et wordt live uitgezonden. enn.. ik zit recht tegenover de camera's :+

3rd boetah 1 December 2005 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ash-hôôle
Kga Morgenavond naar Heracles-Roda JC..

enn.. et wordt live uitgezonden. enn.. ik zit recht tegenover de camera's :+

Moet je wel effe afspreken met bartje natuurlijk 8)

ash-hôôle 1 December 2005 10:40

Hoeso?:o

Stevie 1 December 2005 10:44

die is er ook, alleen dan in het uitvak.

ash-hôôle 1 December 2005 10:53

Achso;)

bartje518 1 December 2005 12:54

Wheuheuj, ja! Wordt chaos allom, alle oude lui gaan wee mee voor deze nieuwe ground! Verwacht maar een uitvak met extreem zatte lui :9 http://rodajc.netwerk.to/forums/imag...s/beerchug.gif

Nickchange 1 December 2005 20:51

He Bart gaat Roda weer het Duitse betonvoetbal spelen?http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

Dan hoef ik RTL 5 niet aan te zetten.http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

Trouwens Vloet had woensdag nog een hoofdrol op Talpa en Temmink noemde hem zielepoot.http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

Stevie 1 December 2005 21:35

haha geweldig die vloet ja :D

bartje518 3 December 2005 12:18

Citaat:

He Bart gaat Roda weer het Duitse betonvoetbal spelen?http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
[/IMG]

http://forum.wismut-veilchen.de/imag...es/Totlach.gif

3rd boetah 3 December 2005 12:45

Kut voor die DiTo, maar met die Utreg supporters heb, en zal, ik nooit medenleven hebben. Heb ik nooit gehad ook, ik vind het namelijk een kutclub.

Spreekkoren ontsieren herdenking en wedstrijd
20-08-2001
Een gedeelte van de FC Utrecht aanhang heeft zich tijdens een gedeelte van de wedstrijd NAC-FC Utrecht vocaal ernstig misdragen.
Nadat NAC op voorsprong was gekomen begon een gedeelte van de aanwezige FC Utrecht-aanhang spreekkoren tegen Ferry van Vliet aan te heffen. De in mei overleden speler zou op de wedstrijddag NAC-FC Utrecht 21 jaar geworden zijn.
Het management van NAC heeft tijdens deze wedstrijd kennis genomen van deze spreekkoren en heeft direct na de wedstrijd het management van FC Utrecht op deze spreekkoren aangesproken. Het management van FC Utrecht heeft direct haar excuses aangeboden en zij heeft toegezegd dat er met de betrokkene Utrecht-aanhangers gesproken gaat worden over deze spreekkoren.
Vanochtend heeft NAC per e-mail een excuusbrief van de supportersvereniging van FC Utrecht ontvangen, waarin zij ook haar spijt betuigt voor het wangedrag van een gedeelte van de FC Utrecht-aanhang. NAC heeft de excuses van het management van FC Utrecht en van de supportersvereniging aanvaard.
Tijdens deze wedstrijd waren er vanuit een gedeelte van de NAC-aanhang uitlatingen naar Harald Wapenaar en FC Utrecht. Dat een reactie van de FC Utrechtaanhangers hierop zou komen was te voorzien.
NAC is echter van mening dat de door de NAC-aanhang geuite teksten vallen onder de gebruikelijke uitingen tussen rivaliserende supportersgroepen, maar met de reactie hierop van dit deel van de Utrechtaanhang zijn er duidelijk

Stevie 3 December 2005 12:58

Citaat:

http://forum.wismut-veilchen.de/imag...es/Totlach.gif
de wedstrijd was iig niet om aan te zien

Nickchange 3 December 2005 13:07

Citaat:

03 December 2005
Na de wedstrijd Cambuur Leeuwarden - VVV-Venlo is de bus van Fanclub D'n Twellefde Man aangevallen door een groep Roda JC supporters.

De supporters van Roda kwamen terug van de wedstrijd Heracles - Roda. Op een parkeerplaats nabij Arnhem werden de supporters aangevallen toen zij een plaspauze hielden. De Roda groep bestond uit minimaal 2 bussen terwijl de Fanclub met zo'n 20 man aanwezig was.

Enkele stewards werden gevloerd en de bussen werden bekogeld. De mensen van de Fanclub zijn de zogenoemde ''sjaaltjessupporters'', dit zijn mensen die puur en alléén voor de wedstrijd komen. Het lijkt erop dat de NSC haar naam en faam weer waar maakt...
Bart_0_ 8{

bartje518 3 December 2005 13:07

Citaat:

de wedstrijd was iig niet om aan te zien
Vandaar die smily. Maar in het verleden verloren we dit soort potten altijd, nu winnen we bij slechte ploegen als Sparta en Heracles. Heerlijk gewoon! Bovendien éindelijk weer eens een 0-1 uitoverwinning voor de competitie. De laatste keer was bij Fortuna S. in 1999. Sindsdien nooit meer 0-1, heerlijk om weer eens te punten te stelen dan!

Stevie 3 December 2005 14:26

maar nu wordt er tegen de 'grote' clubs niet meer gestunt ;)

bartje518 3 December 2005 14:45

Citaat:

maar nu wordt er tegen de 'grote' clubs niet meer gestunt ;)
Dat deden we toch alleen maar tegen PSV.. ;)

bartje518 3 December 2005 14:51

Citaat:

Bart_0_ 8{
Klopt niks van. We kwamen uit een tankstation en er stond een gozert met een Feyenoord-trui. Hij oogste wat hoongelach waarop de 'bikkel' begon uit te dagen. Niemand ging er echt op in totdat hij iemand van ons een duw gaf en riep: kom dan, kom dan! Toen kwamen er wat stewarts tussen beide maar achter de stewarts bleef hij doorgaan met uitdagen. Toen renden enkelen van ons achter hem aan en rij rende weg naar een busje dat om het tankstation was heengereden. Hilarisch was dat toen hij kwam aanrennen het busje wegreed en hij de hele invoegstrook achter dat busje heeft aan kunnen rennen :') Wij liepen weer terug naar onze bussen en toen we de snelweg weer opreden stond hij nog steeds buiten _0_

Niemand van ons wist dat het eigenlijk om een VVV-bus ging. Er heeft geen enkele stewart ook maar een duwtje gehad. Er is geen enkele steen gegooid, helemaal niets. Wat zo'n maloot van Feyenoord dan in een bus met sjaaltjes deed is mij ook een volstrekt raadsel. Maarem, waar hebie dit vandaan? Fortuna online ofzo? Dan zou veel kunnen verklaren, die site staat beter bekend als 'de Fabeltjeskrant' :')

Nickchange 3 December 2005 15:04

Ik kwam het tegen op fok maar het staat op meerder VVV sites

http://www.venlonaren.nl/index1.html & http://www.fansite-vvv.nl/

Ik dacht dat jullie VVV lief vondenhttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

bartje518 3 December 2005 15:12

Hebben we niets tegen nee, er is dan ook niks gebeurd..

Nickchange 7 December 2005 19:18

Citaat:

Roda denkt aan stadionverbod

Roda JC denkt aan een stadionverbod voor de fans die betrokken waren bij de mishandeling van drie VVV-stewards afgelopen vrijdagavond op een tankstation bij de A12. ,,We moeten de rapporten van de aanwezige politie nog even afwachten en we willen de betrokkenen ook nog zelf spreken, maar het is duidelijk dat wij dit als club niet kunnen tolereren'', zegt veiligheidscoördinator Frits de Jonge van Roda JC.

De VVV-steward die lichte verwondingen opliep, heeft een bloemetje gekregen van de Kerkraadse club. ,,De verhoudingen tussen VVV en Roda zijn namelijk erg goed. Daarom baal ik er ook zo van dat dit gebeurd is'', zegt De Jonge. Volgens de veiligheidscoördinator van Roda was er aanvankelijk weinig aan de hand toen de fans van VVV en Roda JC, allebei op de terugreis van een verre uitwedstrijd, elkaar toevallig troffen bij een Shell-pompstation ter hoogte van Arnhem. ,,Er is in eerste instantie gewoon gepraat. Toen een VVV-fan in een Feyenoord-shirt wat begon te provoceren, sloeg bij enkele van onze fans de vlam in de pan.

De VVV-stewards waren voor onze aanhang niet als zodanig herkenbaar maar dat mag geen excuus zijn. Als het nu nog ging om twee sterk rivaliserende clubs. Maar tussen VVV en Roda? Ik vind het onbegrijpelijk.''
Wel een beetje geloofwaardig blijven Bart.http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif

bartje518 7 December 2005 19:48

Frits de Jonge, geweldig betreurenswaardig figuur :') Laatst moesten we met het hele bestuur komen opdagen op een meeting. Frits kwam binnen, hoofdschuddend: 'Jongens jongens, dit loopt helemaal mis'. Huub Narinx zat voor de eerste keer ook bij en moet hebben gedacht midden tussen de ADO-hooligans beland te zijn.

Wat was er helemaal aan de hand? FC Groningen had geklaagd omdat er een blikje uit de bus was gegooid richting FCG-aanhangers. En bij Sparta hadden ze geklaagd omdat iemand zijn 'geslachtsdeel' had laten zien.

Net Groningen, dat elk jaar stenen richting bussen gooit en bovendien zelf massaal onze bussen aanviel, waarbij de ME nog charges moest uitvoeren met paarden erbij. 'We waren volgend jaar met onze vereniging, Fanproject, niet meet welkom', zei Frits. En bij Sparta is een blote kont blijkbaar ook al een geslachtsdeel.... Om een indruk te krijgen van Frits. Wat zal ie slecht geslapen hebben van het weekend dus 8)

Wat de politie allemaal gaat melden vraag ik me ook af, voor zover ik weet was er helemaal geen politie nl. Wie een beetje in het wereldje zit weet dat zo'n bericht nu eenmaal moet. Zeggen dat je ze wel gaat pakken, ongeacht of er nu iets gebeurt is of niet en uiteindelijk horen we er niets meer van aangezien er helemaal niets gebeurt is :thumbsup:

ash-hôôle 18 December 2005 16:10

Heracles - FC utrecht 1-1 ;)
ghehe..

MrInsane 18 December 2005 19:55

FCGroningen-NEC 3-0 :p
Mooie manier om het Oosterpark te verlaten al zeg ik het zelf.
Maar toch zonde dat we al die historie achter ons moeten laten. :')

Bazzemans 18 December 2005 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
FCGroningen-NEC 3-0 :p
Mooie manier om het Oosterpark te verlaten al zeg ik het zelf.
Maar toch zonde dat we al die historie achter ons moeten laten. :')

Meestal is het verstandiger om het nieuwe stadion goed in te wijden, dan om het oude stadion goed te verlaten..

Kampie 18 December 2005 22:04

Eindelijk zicht op Europees.. :7

3rd boetah 18 December 2005 22:55

ppfff, incidentje daar. Jammer, want een 3e plek was in zicht gekomen. :')

bartje518 19 December 2005 22:32

Cees Lok weg bij NEC

NEC-trainer Cees Lok heeft maandagmiddag volkomen onverwacht zijn ontslag ingediend bij NEC. Kort voor de kerstborrel werd de spelersgroep bij elkaar geroepen. Daar las Lok zijn ontslagbrief voor. Daarna schudde hij ieders hand en vertrok. De selectie bleef verbijsterd achter. Er zou structureel iets niet lekker zitten tussen Lok en de clubleiding. Maar een duidelijke reden voor het opstappen van Lok is er niet. Op 8 december is er nog een gesprek geweest tussen Lok en de clubleiding. dit was naar verluid een goed gesprek. Bij NEC was maandag niemand bereikbaar

Bron: Omroep Gelderland

Tja, verassend :?

Stevie 19 December 2005 22:54

ik had nog wel gewed dat coolen of lokhoff er voor de jaarwisseling uit zouden liggen, krijg je dit :+

bartje518 27 December 2005 13:13

'Oud-spelers Roda criminelen'
Sittard -
"Regillio Vrede zat in zijn tijd bij Roda JC aan de cocaïne en Zeljko Kalac kwam met een vuurwapen bij de voorzitter binnen om hem af te persen.''

Dat zegt Bill Gillissen vandaag in een interview met het Brabants Dagblad. De in Chèvremont geboren mental coach, die momenteel in Venray woont en onder meer werkt voor de sportkoepel NOC*NSF, werd in 2001 op verzoek van toenmalig Roda JC-voorzitter Theo Pickée bij de club gehaald. Hij schrok enorm van wat hij in Kerkrade aantrof. ,,Bij Roda JC waren de twee informele leiders criminelen'', stelt Gillissen onomwonden. ,,Je hebt er geen idee van hoeveel druk er soms wordt uitgeoefend op bestuurders en coaches. Diezelfde voorzitter van Roda stond even later supporters toe te spreken in een kogelvrij vest.''

Zijn uitspraken wekken grote woede bij de betrokkenen. ,,Die man is volslagen idioot'', is de eerste reactie van de Australiër Kalac, tegenwoordig reserve-doelman van AC Milan. ,,Ik sleep hem voor het gerecht.''

Gillissen (59) werd naar de Kerkraadse eredivisieclub gehaald toen de prestaties onder trainer Jan van Dijk enorm tegenvielen. Op basis van individuele gesprekken met Van Dijk en de spelersgroep deed de mental coach een aantal aanbevelingen voor het team.

Bill Gillissen, oud-mental coach van Roda JC, laat in het Brabants Dagblad geen spaan heel van de oud-spelers Regillio Vrede, die hij beticht van cocaïnegebruik, en Zeljko Kalac, die hij vuurwapengevaarlijk acht. Ook op de voormalig trainer van Roda Jan van Dijk heeft Gillissen heel wat aan te merken. De kritiek van de mental coach komt hem op de verontwaardiging van voormalige en huidige Roda JC'ers te staan.

Gillissen hekelt de werkwijze van Van Dijk. ,,Criminelen of zogenaamde criminelen zijn moeilijk te elimineren. Je moet ze isoleren in een groep, ze in elk geval niet de overhand laten krijgen. Van Dijk ging uitgerekend bij Kalac en Vrede zitten, die maakte hen sterk en ging met die twee ook nog eens over de voorzitter smoezen. Van Dijk is toen ook heel snel ontslagen'', zegt Gillissen, die momenteel onder meer voor sportkoepel NOS*NSF en FC Utrecht werkt.

Kalac kan zich Gillissen niet meer goed herinneren. ,,Ik weet alleen nog dat we toen een mental coach hadden.'' De beschuldigingen maken de doelman ziedend. ,,Hoe durft hij te beweren dat ik Pickée, god hebbe zijn ziel, bedreigd zou hebben. Ik zweer je op m'n graf dat ik echt nooit een wapen heb gedragen.''

Ook de insinuaties aan het adres van Vrede -die momenteel in de eerste divisie speelt bij TOP Oss- noemt Kalac lachwekkend. ,,Gillissen is gek.'' Vrede was gisteravond niet voor commentaar bereikbaar.

Bij Roda JC reageert toenmalig bestuurslid Frank Rutten verbolgen. ,,Belachelijk. Deze aantijgingen zijn absoluut niet waar. We herinneren ons Pickée allemaal als een rustige, evenwichtige man. Denk je nou echt dat die het zou toestaan dat een speler hem bedreigt met een pistool? En wij testen spelers regelmatig op doping. Dan was Vrede echt wel tegen de lamp gelopen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het uitvergrote borrelpraat is. Wilde verhalen die elk jaar wilder worden'', zegt Rutten, die wel erkent dat Kalac en Vrede niet de makkelijkste personen zijn. ,,Maar het zijn wel echte winnaars.''

Volgens Gillissen is het sturen van een groepsproces met eigenzinnige jongens vreselijk moeilijk. ,,Neem Clarence Seedorf. Die vraagt al jaren om respect, maar heeft zelf geen enkele respect voor anderen. Seedorf leeft in 'bovengedrag', die vindt zichzelf geweldig. Bij voetballers zie je vaak kindgedrag, dan klieken ze bij elkaar om te gaan zeuren. Ik heb het meegemaakt bij Heerenveen en Roda JC. Bij Roda is alleen Sef Vergoossen erin geslaagd te presteren met een selectie van zestien nationaliteiten. Bruine jongens presteren niet makkelijk als er iets van ze verwacht wordt. In Heerenveen hebben ze ook Afrikanen gehad. 'Nooit meer!', zegt Riemer van der Velde nu. In teamsport gaat het ook niet om de individuele kwaliteiten maar om de 'match'; spelers moeten met elkaar het beste team vormen. Van der Vaart is een jongen die warmte nodig heeft, maar ja, Koeman is geen man die warmte uitstraalt. Blind ook niet. Zie je Van der Vaart optimaal functioneren naast Van Bommel of Davids die voortdurend lopen te schelden? Davids en Van Bommel samen is ook niet ideaal; twee jongens die zich willen laten gelden. Een voetbalelftal is een groep apen, een coach moet ervoor zorgen dat ze niet zó met hun eigen ego bezig zijn, dat ze het voetballen vergeten.''

www.ld.nl

Veel ophef om weinig. Van één van beider verhalen weet ik dat er een kern van waarheid in schuilt echter veel minder spannend dan hier geschetst. Gillissen heeft enkel de klok horen luiden maar de klepel nooit kunnen vinden.
Sinds wanneer is iemand die cocaïne gebruikt trouwens een crimineel? Als ik van elke voetballer die wel eens aan de drugs zit een tientje krijg kan ik morgen een nieuw huis gaan kopen. Inclusief zwembad in de tuin.

Dat kogelvrije vest heeft met dit alles geen reet te maken en is er enkel bijgehaald om het verhaal nog meer op te kloppen hetgeen veel zegt over de betrouwbaarheid van de rest van het verhaal en de intentie van Gillissen. Fijne vent trouwens om zo (voor een zak geld of in ieder geval de nodige publiciteit) de vuile was buiten te hangen. Echt een mental coach waar je iets van aanneemt of die je in vertrouwen neemt. Het laatste gedeelte van het artikel gaat ineens überhaupt niet meer over de kern van de zaak.
Jammer dat dit heerschap niet meteen de hele Roda-story vertelt want er zijn legio verhalen met minstens net zo smeuïge inhoud die menige lezer van het Brabants Dagblad rode wangetjes zou bezorgen.

Mocht het zo zijn dat cocaïnegebruik resulteert in de vorm waarin Regilio Vrede in zijn hoogtijdagen verkeerde, dan stel ik een trainingskamp in Colombia voor :wave:

bartje518 15 January 2006 10:27

1 Bijlage(en)
Kijkedekijk wie daar op het veld staat! Bij de dubbele P van supporters :)

bartje518 15 January 2006 10:30

1 Bijlage(en)
Dit stond er op. Actie van NAC-aanhang tegen de pasfotoregistratie van de uitkaart én de seizoenkaart die de KNVB wil invoeren. Zij vroegen van al onze supportersverenigingen 5 man die mee wilden doen. Bedoeling was om het hele veld ermee rond te lopen (en we oogsten van alle tribunes applaus) en daarna de spelersopkomst een minuut lang te blokkeren om landelijke aandacht te krijgen. Helaas werkte Talpa niet echt mee want de opstellingen werden er gewoon overheen geprojecteerd. Stond ik daar op 5 meter van Pierre, heb nu spijt dat ik m niet even een been heb gebroken, hehe :)

theo tank 17 January 2006 11:39

Zowiezo hebben ze bij Talpa de acties aardig stil weten te houden.

Niet zo gek, als je natuurlijk je handtekening onder een contract hebt staan, dat jij gemachtigd bent om al die extra wedstrijden uit te zenden.

bartje518 22 January 2006 21:44

Die hete krokettenvanger van een Kujovic heeft vandaag, om even terug te komen op een eerdere discussie, wel een clubrecord gebroken. Niet eerder hield Roda JC 361 minuten lang de 0 in uitwedstrijden! Met recht een puike prestatie. (1 minuut AZ, Heracles, RBC Roosendaal, NAC Breda en Feyenoord).

bartje518 6 February 2006 15:58

Ik wilde het er hier in eerste instantie niet weer over gaan hebben, maar een quote van Cocu in het AD haalde het laatste restje bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb het natuurlijk over de wanvertoning van Van Egmond, zaterdag, bij PSV-Roda. 5 jaar geleden stuurde hij Van Haaren nog met 2x geel weg (waarbij de eerste gele eigenlijk voor Luijpers was. Van Bommel wees van E. er zelfs nog op, maar 5 minuten na de eerste 'gele kaart' trok hij toch de 2e gele) en eerder dit seizoen besliste hij in zijn eentje Roda-Feyenoord. Zaterdag was echter het absolute toppunt. Alle RJC'ers waren na afloop dan ook woest, getuige de reacties:

Van Dijk over de scheidsrechter: Als een scheidsrechter neutraal is dan is het niet zo'n probleem, maar als hij een rood-wit shirt aanheeft dan wordt het lastig. Hij kan mij best een gele kaart geven; ik blok hem en kon geen kant meer op, maar daar heb ik niet zoveel moeite mee. Ik heb meer moeite met een aantal andere momenten waar hij op zijn zachtst gezegd heel slecht fluit.

Saeijs: Ik heb veel scheidsrechters in mijn leven gehad, maar zo'n drama als dit heb ik écht nog nooit meegemaakt. Dat is gewoon een schande voor de voetballerij. Op de eerste plaats moet hij ons in de eerste helft ook absoluut een penalty meegeven en uiteindelijk nog die 2e gele kaart wat er voor mij geen was als je al weet dat iemand er eentje op zak heeft. Die Koopman is laatst gestopt, maar Van Egmond kan maar beter hetzelfde doen.

Cziommer: Het is geen watjessport. Wij spelen op het randje maar dat moet ook gewoon. Vannegoor en Farfan zijn fysiek sterke spelers, daar moet je fysiek tegenover stellen anders heb je geen kans. Wat mij irriteerde was dat hij iedere beslissing die hij voor PSV kon nemen ook in het voordeel van PSV floot. De penalty voor hen was terrecht al had hij het zelf niet gezien, ik vind het matig als je hem geeft omdat het publiek erom roept en aan ons moet hij er ook een geven. Veel mensen zullen zeggen dat het makkelijk is de scheidsrechter de schuld te geven, maar normaal doe ik het nooit, vandaag maak ik graag een uitzondering.

http://www.l1.nl/nieuwsfiles/BXM67NN...rs Roda JC.wmv

Ook Hiddink liet zich na afloop ontvallen blij te zijn met Roda's strijdwijze al hield hij over Van E. wijselijk zijn mond. Cocu dacht er niet zo over en zei in het AD het volgende:

Citaat:

Phillip Cocu: 'Ik heb in het veld tegen Van Egmond (de scheidsrechter van dienst, red.) gezegd dat hij spelers die wat extra's brengen moest beschermen.'
Waar leeft zo'n gast? Oftewel: PSV'ers kunnen hun gang gaan, zolang zij zelf maar niet geraakt worden? Oftewel: in gelijke situaties zou Van E. wel een vrije trap en een gele kaart moeten geven aan PSV/tegen Roda en andersom niet?

Hoe dan ook kan Cocu tevreden zijn want Van E. luisterde. Wat vinden we hiervan?

Twente weigert om te spelen onder Dick Jol. Roda zou er na de zoveelste aanfluiting van Van E. eenzelfde mening op na moeten houden!

3rd boetah 6 February 2006 17:28

Dick Jol is nog wel beter dan de gemiddelde scheid.

theo tank 6 February 2006 20:50

Ons seizoen gaat nog steeds over rozen! Hopen dat we het in Nijmegen voort kunnen zetten :)

Misschien kom ik bonnie nog wel tegen hehe

bartje518 8 February 2006 23:11

Sinds vandaag hebben we er weer een nieuw soort scheidsrechter bij! Eentje die eerst gaat kijken naar de ernst van de blessure en vervolgens zijn beslissing neemt :) Die hadden we nog niet, dus altijd leuk. Cissé maakt een overtreding niet op zich wel duidelijk was, maar de aard nog lang niet. Niemand had het waargenomen, de scheids niet, de grens niet. Stevens niet (die toch ook vlakbij stond), Koster niet en niemand op de tribune ook. Wij haalden al het 'kamaraden haut d'rauf' en 'het had zijn nek moeten wezen' uit de kast en Simon Cziommer pepte ons nog eens extra op :) De scheids ziet ineens dat Texeira niet op stond en loopt even naar zijn grens, die haalt zijn schouders op want hij had ook niks gezien. Hij loopt naar Texeira toe en kijkt en ziet op diens been blijkbaar een afdruk van een schoen en geeft dan toch Cissé rood. De rode kaart van v/d Haar is mij ook volkomen ontgaan, maargoed. Geweldig niveau weer eens :thumbsup: Als een speler voortaan een bloedneus heeft dan stel ik voor om lootjes te trekken om wie eraf gestuurd wordt :z

Tyskie 8 February 2006 23:54

Bart, misschien wordt het toch tijd dat je zelf eens de fluit ter hand gaat nemen...

bartje518 9 February 2006 09:40

Citaat:

Bart, misschien wordt het toch tijd dat je zelf eens de fluit ter hand gaat nemen...
Wat wil je daarmee zeggen kerel? Verhuisd ook zie ik?

Tyskie 9 February 2006 12:57

Neuh, maar dit is zooo'n makkelijke kritiek.

En daarbij was t gewoon een smerige overtreding, terecht rood.. en vanaf de bank heb ik dat lekker makkelijk kunnen beoordelen, wat is het stadion heel wat moeilijker was misschien.
Waarschijnlijk had-ie wel iets gezien, maar was niet zeker van zijn zaak, dus vraagt even aan zijn assistent... hij kijkt ook naar het slachtoffer en ziet een vleeswond van 10 centimeter. En dat heeft hem misschien net de overtuiging gegeven dat het rood moest zijn (ipv geel). Het blijven mensen die in ampel tijdsbestek moeten oordelen over iets dat in een flits is gebeurd.

En vd Haar had-ie gewoon goed gezien. Wat ik uit de samenvatting kon opmaken heeft die beste man gewoon een goede, objectieve wedstrijd gefloten (en ik geloof je goed dat dat tegen PSV anders was hoor).

Die stelling van Cocu is overigens wel een interessante, misschien iets voor een apart topic?

Stevie 9 February 2006 14:46

bart je gaat toch niet twijfelen of die overtreding van cisse een rode kaart was zeg :D hij wist zelf al donders goed dat ie em had verdiend.

bartje518 9 February 2006 15:27

Citaat:

bart je gaat toch niet twijfelen of die overtreding van cisse een rode kaart was zeg :D hij wist zelf al donders goed dat ie em had verdiend.
Lees dan ook gewoon goed gast. Tuurlijk was die rode kaart terecht (al was hij ook weer niet zo smerig als nu wordt beweerd). Waar het om ging is dat de scheids zelf niets gezien had. Hij ging het aan zijn grensrechter vragen maar die haalde ook zijn schouder op. Hij gaf rood nadat hij de ernst van de blessure had gezien. Daar zat 3 tot 4 minuten tussen :{ Dat kan natuurlijk niet. Als een speler dan een bloedneus heeft stuur je dus maar zijn directe tegenstander ervanaf...

bartje518 9 February 2006 15:30

Citaat:

Neuh, maar dit is zooo'n makkelijke kritiek.

En daarbij was t gewoon een smerige overtreding, terecht rood.. en vanaf de bank heb ik dat lekker makkelijk kunnen beoordelen, wat is het stadion heel wat moeilijker was misschien.
Waarschijnlijk had-ie wel iets gezien, maar was niet zeker van zijn zaak, dus vraagt even aan zijn assistent... hij kijkt ook naar het slachtoffer en ziet een vleeswond van 10 centimeter. En dat heeft hem misschien net de overtuiging gegeven dat het rood moest zijn (ipv geel). Het blijven mensen die in ampel tijdsbestek moeten oordelen over iets dat in een flits is gebeurd.

En vd Haar had-ie gewoon goed gezien. Wat ik uit de samenvatting kon opmaken heeft die beste man gewoon een goede, objectieve wedstrijd gefloten (en ik geloof je goed dat dat tegen PSV anders was hoor).

Die stelling van Cocu is overigens wel een interessante, misschien iets voor een apart topic?

De man floot in feite een bedroevend slechte wedstrijd, maar dan aan beide kanten.. Ik kan dit keer niet zeggen dat hij anti-Roda was ofzo..

Maar wat zou jij dan doen bij een bloedneus van een speler? Hij gaat een duel aan en je kunt vanuit jouw positie niet waarnemen wat er gebeurd. Je grens ziet het ook niet maar opeens heeft hij een bloedneus. Rode kaart geven dan? Ik vind van niet.

Overigens is Cisse gewoon ontzettend lomp, wat mij betreft krijgt hij 10 wedstrijden, dan speelt hij tenminste zeker niet. Zijn overtreding was meer uit lompheid dan uit kwaadaardigheid :-S

Tyskie 9 February 2006 16:16

Citaat:

Maar wat zou jij dan doen bij een bloedneus van een speler? Hij gaat een duel aan en je kunt vanuit jouw positie niet waarnemen wat er gebeurd. Je grens ziet het ook niet maar opeens heeft hij een bloedneus. Rode kaart geven dan? Ik vind van niet.

Stel je ziet wel een arm door de lucht gaan, maar je bent er niet zeker van of t werkelijk een elleboogstoot was. Je vraagt het aan je assistent, maar die heeft het niet gezien.. Je loopt op de spelers af, waarvan een enorme bloedneus heeft. Ik kan me voorstellen dat je tot de conclusie rode kaart komt ja.

Tyskie 9 February 2006 16:17

Citaat:

Lees dan ook gewoon goed gast. Tuurlijk was die rode kaart terecht (al was hij ook weer niet zo smerig als nu wordt beweerd). Waar het om ging is dat de scheids zelf niets gezien had. Hij ging het aan zijn grensrechter vragen maar die haalde ook zijn schouder op. Hij gaf rood nadat hij de ernst van de blessure had gezien. Daar zat 3 tot 4 minuten tussen :{ Dat kan natuurlijk niet. Als een speler dan een bloedneus heeft stuur je dus maar zijn directe tegenstander ervanaf...
Hehe. 3 tot 4 minuten? Dan hebben ze op Talpa toch flink lopen knippen zeg.

Kampie 9 February 2006 16:36

Citaat:

Die wedstrijd hadden ze ook 'extra' in lopen knippen vanwege het dubbel uitzenden van PSV.

bartje518 9 February 2006 18:48

Citaat:

Blijkbaar :z Ik heb het ook gezien en me vooral bescheurt om de reactie van Van Sichem na afloop, waar hij de zelfverzekerde scheidsrechter ging uithangen die gedecideerd en zeker zijn besluit genomen had :')
Dat Talpa is sowieso erg selectief met uitzenden heb ik de indruk. Niets over van E. gisteren en de comotie na de overtreding heb ik ook niet teruggezien. Het leek inderdaad alsof hij meteen beslist had.

Citaat:

'In een situatie waar niets meer te halen viel zette hij -naar eigen zeggen per ongeluk- zijn noppen in de kuit van Reixeira. Scheidsrechter Van Sichem had in eerste instantie niets gezien. Pas minuten na de trap gaf hij, waarschijnlijk geschrokken door de zichtbare averij aan Teixeira's been, alsnog rood aan Cissé.
Overigens vonden zowel Stevens als Koster het geen rode kaart. Ikzelf ook niet in live opzicht. Maargoed, iedere overtreding die je in slowmotion terugziet lijkt ook veel ernstiger en dit incident zag er vooral ernstig uit.

Citaat:

Met betrekking tot de zwaar geblesseerd geraakte Teixeira beperkte Koster zich tot het medisch bulletin. 'Hij heeft een diepe vleeswond. Ik heb in eerste instantie niet precies gezien wat er gebeurde. Of het rood was laat ik in het midden. Ik denk dat de scheidsrechter vooral geschrokken is van de wond'.
Stevens was duidelijker in zijn commentaar: 'Dit was echt geen rode kaart. Ik heb de beelden gezien. Ik zie een sprintende Cissé en Teixeira die de bal afschermt. Het was een ongelukkige botsing, niet meer dan dat. Natuurlijk vind ik het heel vervelend voor Teixeira, maar om hier rood voor te geven vind ik veel te ver gaan. Dan kunnen we nog heel wat rode kaarten verwachten'
Quote's van LD.

Overigens blijkt dat het AD alleen maar wat schrijft op basis van het Talpa-verslag en is men helemaal niet live aanwezig geweest. Volgens het AD kwamen er namelijk geen reacties van de tribunes :')

Citaat:

Terwijl iedereen in het stadion had gezien hoe Cissé door het lint was gegaan, waren de spelers van de thuisploeg het niet bepaald eens met de beslissing van scheidsrechter Tom van Sichem. Met zijn allen gingen ze in woord en gebaar verhaal halen bij de leidsman.

Het was aan de het kordate optreden van assistent-trainer Raymond Atteveld – het klinkt inderdaad vreemd – te danken dat de arbiter geen klappen kreeg. De oefenmeester sloeg zijn pupillen letterlijk van de scheidsrechter af, zo verdere problemen voorkomend.
ik vraag mij als weldenkend mens nu toch echt af wat wij in een vorig leven ofzo misdaan hebben. Met objectieve journalistiek heeft het in ieder geval niets te maken. Men doet voorkomen dat het hele stadion het eens was met de beslissing van de scheids (terwijl iedereen natuurlijk door het lint ging) en daarnaast suggereert men dat als Atteveld niet had ingegrepen de spelers de scheids in elkaar hadden geslagen..

Overigens las ik maandag in de Spits dat er een CL-stemming heerste in het PSV-stadion. Inderdaad hoorde ik ook nu alleen maar gaskachels loeien :')

Ar-Tuur 9 February 2006 23:08

Dat Stevens dat een onschuldige botsting durft te noemen zeg. Dat je tijdens en kort na de wedstrijd emotioneel bent, ok, maar hier maakt ie zich ongeloofwaardig. Cisse had daar met zijn voet niets te zoeken, zeker niet de bal.

bartje518 10 February 2006 17:29

Citaat:

Dat Stevens dat een onschuldige botsting durft te noemen zeg. Dat je tijdens en kort na de wedstrijd emotioneel bent, ok, maar hier maakt ie zich ongeloofwaardig. Cisse had daar met zijn voet niets te zoeken, zeker niet de bal.
Zoals ik al zei is het vooral een vertekenend beeld door de herhaling. In real time blijkt dat het een onschuldige botsing was. Een duel om de bal daar waar Teixeira ineens stopt waardoor Cissé tegen hem aanbotst.

Overigens heeft die sukkel van het AD mooi excuses kunnen maken vanwege zijn stukje riooljournalistiek :') (Laatste quote van vorige post was uit het AD)

Ar-Tuur 10 February 2006 18:53

In het geval van een botsing kom je met enige snelheid met elkaar in aanraking, je botst. Daar is hier geen sprake van, hij plant zijn voet ergens waar dat niet bepaald nodig was. Zo kun je alle Bouazouannetjes wel relativeren als een botsing :z

3rd boetah 10 February 2006 22:50

Utreg gaat dood.... doooooood

niemand 10 February 2006 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Utreg gaat dood.... doooooood
:no:

3rd boetah 10 February 2006 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niemand
:no:
:yes:

niemand 10 February 2006 23:22

:no: ALtijd 1 x meer :no: gedaan als jij :yes: voor eens en altijd gezegd :7

3rd boetah 10 February 2006 23:25

:z... Utreg gaaaaat dr an junge :p

niemand 10 February 2006 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
:z... Utreg gaaaaat dr an junge :p
we zullen zien :) als het maar een betere pot word dan woensdag...

3rd boetah 10 February 2006 23:39

Citaat:

we zullen zien :) als het maar een betere pot word dan woensdag...
was juist een mooie pot woensdag, jammer alleen dat de uitslag niet klopte (scorebordjournalistiek :z).
Was toen gewoon de enige voor echt voor NEC. De rest was voor NEC omdat AZ dan boven die andere gasten bleef :z

bartje518 11 February 2006 01:33

Citaat:

In het geval van een botsing kom je met enige snelheid met elkaar in aanraking, je botst. Daar is hier geen sprake van, hij plant zijn voet ergens waar dat niet bepaald nodig was. Zo kun je alle Bouazouannetjes wel relativeren als een botsing :z
Dat slaat natuurlijk echt op worst :no: Heb je m eigenlijk wel eens goed in real-time teruggezien? Of je alleen gebasseerd op de ingezoomde beelden van Talpa en vooral het commentaar erbij? Het was een gewoon sprintduel om de bal waarbij Teixeira een rare beweging maakt door plots in te houden en Cissé geen kant meer op kan.

Schikkingsvoorstel: 5 duels. Uiteraard niet geaccepteerd. 1, hooguit 2 duels in terecht.

Edit: Zelfs Teixeira vind het allemaal zwaar overdreven :z

De trainer over de wedstrijd van afgelopen woensdag tegen RKC. “Wij hebben toen niet goed gespeeld, maar wel drie belangrijke punten gehaald en daar ben ik blij om. Wij hebben achterin ook niets weggegeven op die ene kans in blessuretijd na. Over de rode kaart van Sekou Cisse kan ik heel kort zijn: in mijn ogen geen rode kaart. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden en zelfs Texeira heeft verklaard dat er geen opzet in het spel was. De media heeft het geheel erg aangedikt:” aldus Huub Stevens.

tieky 11 February 2006 11:02

ach dat ben ik tegenwoordig al wel gewend aan het feit dat talpa van een mug een olifant maakt, en herken een akkefietje met huntelaar tijdens utrecht, waarbij er ook helemaal niks gebeurde. Tegenwoordig is het als de media er een beetje aandacht aan besteed dan wordt het nog eens nageplozen. Maar als de media er geen aandacht aan besteed dan gebeurt er helemaal niks meer. Tja objectiviteit...

bartje518 11 February 2006 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tieky
ach dat ben ik tegenwoordig al wel gewend aan het feit dat talpa van een mug een olifant maakt, en herken een akkefietje met huntelaar tijdens utrecht, waarbij er ook helemaal niks gebeurde. Tegenwoordig is het als de media er een beetje aandacht aan besteed dan wordt het nog eens nageplozen. Maar als de media er geen aandacht aan besteed dan gebeurt er helemaal niks meer. Tja objectiviteit...
Zal wel allemaal te maken hebben met commerciële belangen ofzo, ik weet het niet. Feit is dat men ook deed overkomen alsof er helemaal geen discussie mogelijk was en de scheids de rode kaart al in zijn klauwen had voordat de overtreding beging. Het is toch juist opvallend als zoiets heel lang duurt? Ik snap dat niet, je kunt er als TV juist spanning door opbouwen. Discussie met zijn grens in beeld brengen, Cziommer die het publiek ophitst, spelers van RKC die schrikken van de wond en de scheids die na hele lange tijd pas een besluit neemt.

Ik geloof steeds meer dat (toen wel nog bij de NOS) dat beeld van Vd Vaart na dat doelpunt van Zlatan ook gemanipuleerd is. Men deed toen voorkomen alsof hij niet zo juichen voor een doelpunt van Zlatan, maar dat beeld was gewoon veel eerder opgenomen. Waar is dat toch voor nodig :no:

3rd boetah 11 February 2006 11:54

Citaat:

Ik geloof steeds meer dat (toen wel nog bij de NOS) dat beeld van Vd Vaart na dat doelpunt van Zlatan ook gemanipuleerd is. Men deed toen voorkomen alsof hij niet zo juichen voor een doelpunt van Zlatan, maar dat beeld was gewoon veel eerder opgenomen. Waar is dat toch voor nodig :no:
Dat was zeker niet gemonteerd door de NOS. Ik was bij die wedstrijd en toen lieten ze daar in de arena ook dat beeld van vd Vaart zien meteen na dat superdoelpuntje.

Tyskie 11 February 2006 13:02

5 wedstrijden geëist voor Cisse.

Overigens kwam Cisse met zijn noppen vooruit vol achter op de kuit van Texeira. Lijkt me geen onschuldige botsing, hoewel dat op volle snelheid best zo geleken kan hebben natuurlijk.

Sorry Bart, maar ik vind dat je een beetje aan het calimeroën bent.

bartje518 11 February 2006 13:10

Citaat:

5 wedstrijden geëist voor Cisse.

Overigens kwam Cisse met zijn noppen vooruit vol achter op de kuit van Texeira. Lijkt me geen onschuldige botsing, hoewel dat op volle snelheid best zo geleken kan hebben natuurlijk.

Sorry Bart, maar ik vind dat je een beetje aan het calimeroën bent.

Mag jij vinden kerel. Lig ik echt geen seconde wakker van. Jij laat je alleen maar beïnvloeden door wat media vinden dus daar zit ik niet mee. Het was hooguit een ongelukkige overtreding, geen rode kaart, zelfs Teixeira vindt dat, dat zegt genoeg. Als jij vindt dat jij hetzelfde moet vinden als Talpa en Henk Spaan dan moet jij dat weten.

Wij worden al jaren achtereen continue genaaid dus dit kan er ook nog wel bij. Ik kijk er niet meer van op.

Tyskie 11 February 2006 13:22

Hier komen we verder toch niet uit. :)

Ander onderwerp... Mannetje of 70 uit Amsterdam zijn clubhuis binnengevallen van ADO, waar 8 man zaten te kaarten...
Laffe actie van de harde kern uit Amsterdam wederom.

Gevolg is dat komende zondag het uitvak leeg blijft (en waarschijnlijk de komende vijf jaar ook). Ook alle jeugdduels zijn afgelast.
De goeden lijden weer onder de kwaden, trieste zaak dit.

bartje518 11 February 2006 13:33

Nog veel erger is dat supporters van andere clubs die zich 99% van de tijd keurig gedragen hier ook de dupe van worden. Remkes zal wel weer (mediageil als hij is) bovenop duiken met als gevolg dat ik komende jaren alleen maar via een irisscan en een vingerafdruk het stadion in mag.

jdiezrequejo 11 February 2006 18:49

RBC Roosendaal gaat winnen, ik voel het gewoon

niemand 26 February 2006 13:51

is het dit weekend het weekend van de vroege doelpuntjes ofzo??

Banaan 26 February 2006 16:38

Nerf ajax plx.

bartje518 26 February 2006 17:13

Pffff.. Wat ik vandaag weer heb meegemaakt :no: Dinsdag hadden we overleg met het bestuur van Roda en kregen we eenzijdig een waarschuwing zonder dat er discussie mogelijk was. Roda heeft in de persoon van Huub Narinx duidelijk weer een niet-voetbal-man aangesteld die geen idee heeft hoe de supporterswereld werkt. Meneer krijgt dit jaar enkele brieven van clubs met klachten over het gedrag van de Roda-fans en neemt, in tegenstelling tot zijn voorganger Rutten die dat allemaal niks boeide, alles voor waar aan. Zo vond hij een persoon die met zijn blote reet voor het raam ging staan absoluut niet kunnen en zag dat als een beschadiging voor het imago van Roda. Maargoed, zolang hij zich nergens mee bemoeit is het allemaal een zorg, maar nu had hij overleg gehad met de politie Kerkrade en 'het moest maar eens afgelopen zijn'. Dinsdag kregen we dus een hele hoop maatregelen op ons bord, waaronder een bierverbod op busreizen. Nu hebben we dat van de veiligheidcoördinator al 10x gehoord dus het verder voor kennisgeving aangenomen. Wij organiseren al 10 jaar busreizen en er is nog nooit iets echt ergs gebeurd (behalve Den Bosch dan, maar daar konden wij niks aan doen). Maar hoe dan ook, de volgende overtreding zou inhouden dat we terug werden gestuurd en een boycot kregen op de volgende reis; dan zouden we geen bus mogen organiseren. Hoe Narinx dat voor zich had gezien vraag ik me af; dan gaan we wel gewoon in het thuisvak zitten, kijken wat hij dan zegt. Dezelfde waarschuwing gold voor de andere supportersverenigingen, maar duidelijk was dat wij als harde kern wel de sigaar zouden wezen..

Hoe dan ook, wij vertrokken vanmorgen gewoon met bier aan boord en werden rond Nieuwegein werden we klem gereden. De stemming was vrolijk, de carnavalsmuziek stond op en er was geen spoortje van agressie of wat dan ook. We hadden rond Den Bosch voor alle zekerheid al al het bier uit de bus gehaald en dus kon niks gebeuren, laat ze maar komen. Een agent liep even door de bus en vond dus niks, maar toch moesten we terug. De politie Kerkrade had gemeld dat er bier in de bus was; dat was er ook, onderin, maar dat mag. Bier mag bij een wat men noemt 'B-wedstrijd (gemiddeld risico op rellen) mee voor op de terugreis. Maar zei de politie Utrecht: 'van de politie Kerkrade moesten we jullie terug sturen', zij konden er ook niks aan doen.

Het lijkt op een accoordje. De harde kern van Roda groeit maar en groeit maar, maar er gebeurt maar niks. De politie is bij thuiswedstrijden al met een compleet leger op de been om te provoceren (in de hoop iemand op te kunnen pakken), maar niemand laat zich uitdagen. Men lijkt in de knoop te komen met man-uren en dus moet er maar eens wat gebeuren, en dus werden wij vandaag teruggestuurd. Vanaf Nieuwegein kregen we een escorte waar Mohammed B. nog een puntje aan kan zuigen. 3 ME-bussen, 4 motors, 2 politiebusjes en nog wat wagens reden vanaf Nieuwegein achter/naast en voor ons, elke afslag werd hermetisch afgesloten. Alles gebeurde rond 2 uur en om half 3 wist Versatel al te melden dat een Roda-bus was teruggestuurd. Knap, lijkt dus op vooropgezet plan. In Kerkrade terug aangekomen bleek dat ook, want daar leek het wel oorlog. De hele parkeerplaats stond bomvol ME en politie, voor één bus met 50 man. Waarvoor weet niemand, want wat had daar nu nog kunnen gebeuren? Duidelijk was dat ook dit provocatie was want men daagde ons uit in woord en gebaar. Één wout had zelfs het lef om te vragen 'of we een leuke wedstrijd' gezien hadden. Ongelofelijk want je kunt helemaal NIETS doen tegen zo'n idioot. Als je erop ingaat word je opgepakt en niemand geloofd je als je zoiets meldt. Ik heb verschillende foto's gemaakt en iemand maakte filmpjes met zijn telefoon, maar die werd door de knuppel van een ME'er vernield bij een charge om de parkeerplaats te ontruimen. Vreemd ook, want toen we naast de parkeerplaats stonden en niemand op de wouten was ingegaan taaiden ze af. Geen idee waarom ze nu kwamen opdagen, want we stonden er nog steeds. En dat kan allemaal in dit land, want die voetbalfans zullen het er toch wel zelf naar gemaakt hebben? AAARGGHHH.. :[ KERKRADE ALLAAAFFF!!!

bartje518 26 February 2006 17:28

Van onze website:

Citaat:

26-02-2006 Fanproject bus teruggestuurd in Utrecht

De Fanproject bus is voor de wedstrijd in Utrecht teruggestuurd vandaag. Dit zou zijn vanwege alcoholgebruik, doch een Utrechtse politieagent die net voor Utrecht de bus controleerde vond helemaal niks in de bus, en desondanks werd de bus gewoon teruggestuurd met een discutabele rol voor zowel de politie Kerkrade als Roda JC zelf. Veiligheidscoordinator Frits de Jonge zei nergens vanaf te weten. Prima. Wij weten voorlopig ook even nergens meer vanaf en schorten alle overleg met Roda JC op. Onze inzittenden, gedeeltelijk in carnavalsstemming en -kostuum werden ronduit schandalig behandeld vandaag, niet alleen ontstond er rond Utrecht al een situatie waarbij inzittenden ronduit als crimineel werden behandeld door politie met honden die zich dreigend opstelden ten opzichte van de inzittenden van de bus, daarnaast ontstond een nog dreigender situatie bij aankomst in Kerkrade waar gewoon honden werden losgelaten op vrouwen, ouderen etc in onze bus, terwijl de situatie in de bus bij aankomst uiterst kalm was. Het mag duidelijk zijn dat wij deze situatie niet accepteren, wij houden Huub Narinx eindverantwoordelijk voor deze gang van zaken. Het Fanproject bestuur heeft al besloten zowel naar Vitesse als den Haag geen bus te laten rijden, wat niet per definitie inhoudt dat deze wedstrijden niet bezocht zullen worden. Daarnaast beraden we ons momenteel over de gang van zaken mbt Ajax uit en evt acties die gericht zullen zijn t.o.v. het Roda bestuur dat mensen die al jarenlang naar alle uitwedstrijden reizen vandaag eveneens volkomen in de kou liet staan. Deze club verdient geen uitsupporters. Onze leden zullen over evt. acties persoonlijk geinformeerd worden.

Nadere info volgt z.s.m.
Alsof ik het zelf geschreven had :)

MrInsane 27 February 2006 08:23

Groningen nog steeds op de 5e plaats na een 1-1 eindstand tegen Feyenoord :D

bartje518 27 February 2006 12:14

http://www.xs4all.nl/~fp98/utrecht02.jpg

http://www.xs4all.nl/~fp98/utrecht04.jpg

http://www.xs4all.nl/~fp98/utrecht03.jpg

Leuke wedstrijd gehad jongens? 8-)

ash-hôôle 27 February 2006 14:04

Lucky ajax! :notgood:
Pff.. mietjes.. gaan ze om tijd te rekken op de grond liggen op het eind! :Z

niemand 27 February 2006 22:42

Citaat:

http://www.xs4all.nl/~fp98/utrecht03.jpg

Leuke wedstrijd gehad jongens? 8-) [/b]
ook mooi, dat bord op de achtergrond :z

Bedankt en graag tot ziens :D

Tyskie 28 February 2006 00:52

Tenenkrommend: van Gaal die Davis en Hedrick toespreekt in het Engels..

Stevie 28 February 2006 10:05

Citaat:

Tenenkrommend: van Gaal die Davis en Hedrick toespreekt in het Engels..
dat was echt hilarisch idd http://forum.leerlingen.com/vbb/avat...ine=1140912438

bartje518 28 February 2006 13:25

Citaat:

ook mooi, dat bord op de achtergrond :z

Bedankt en graag tot ziens :D

Zeer beleefd de jongens, zo'n bord, vragen of we het leuk gehad hebben :)

Maar het gaat nog een staartje krijgen. Overkoepelende organisatie SOVS heeft laten weten dat er helemaal geen drankverbod kan zijn op de heenweg. Alleen in en om het stadion kan er een verbod gelden op drank, tenzij van tevoren duidelijk anders is overeengekomen. En daar is dus geen sprake van. We gaan het in ieder geval groots aanpakken, media erbij halen enz. :yes:

Bazzemans 28 February 2006 17:06

Citaat:

We gaan het in ieder geval groots aanpakken, media erbij halen enz. :yes:
Kortom L1 en de rest van Nederland hoort er helemaal niets over..

bartje518 28 February 2006 18:17

Citaat:

Kortom L1 en de rest van Nederland hoort er helemaal niets over..
AD maakte anders ook al melding van het terugsturen van de bussen. PSV-fans haalde destijds ook de media toen de burgemeester van Almelo wel vrij vervoer moest toestaan. Ons is het al eens eerder gelukt toen de politie Kerkrade moest toegeven dat men fout zat toen ze een compleet plein met Roda-fans leegveegden omdat iemand een blikje teruggooide richting een bus met Vitesse-fans nadat dit blikje 10 cm naast hem geland was afkomstig uit diezelfde bus.

Het gaat er ook vooral om dat Roda flink voor schut gaat en onze naam gezuiverd wordt. Dat hoeft ook niet op studio Sport, maar wanneer de provinciale dagbladen er aandacht aan besteden dan zijn we al tevreden :)

Bazzemans 2 March 2006 19:22

Citaat:

'Rusland-baan Hiddink full-time'

Guus Hiddink is aan zijn laatste seizoen bezig bij PSV, bevestigt de NOS. De Achterhoeker zal komende zomer actief zijn met Australië op het WK, om vervolgens full-time te gaan werken voor de nationale bond van Rusland. Eerder kwam de voorzitter van de Russische bond al met het bericht naar buiten.

Hiddink combineert zijn trainerschap in Eindhoven momenteel met de functie van bondscoach bij Australië. Met de Aussies zal Hiddink komende zomer in Duitslanbd aan zijn derde WK op rij beginnen.

Bij Rusland moet Hiddink echter full-time aan de slag, waardoor hij PSV zou verlaten. De zaakwaarnemer van Hiddink, Cees van Nieuwenhuizen, bevestigde eerder dat er onderhandeld werd, maar verklaarde dat er nog niets getekend is.
Verrassend..

theo tank 2 March 2006 22:06

Citaat:

Nog veel erger is dat supporters van andere clubs die zich 99% van de tijd keurig gedragen hier ook de dupe van worden. Remkes zal wel weer (mediageil als hij is) bovenop duiken met als gevolg dat ik komende jaren alleen maar via een irisscan en een vingerafdruk het stadion in mag.
Wanneer dergelijke maatregelen genomen worden, zit mij stadionbezoek er op.
Ik irriteer me nu al mateloos al de zee van kinderachtige en totale nutteloze maatregelen.

bartje518 2 March 2006 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Wanneer dergelijke maatregelen genomen worden, zit mij stadionbezoek er op.
Ik irriteer me nu al mateloos al de zee van kinderachtige en totale nutteloze maatregelen.

Ik zit nu ook ernstig te twijfelen of ik nog wel door moet gaan met naar wedstrijden gaan wanneer zelfs mijn eigen club ogenschijnlijk liever heeft dat ik weg blijf. Misschien moet ik mijn seizoenkaart maar gewoon opzeggen en voortaan lekker in de kroeg wedstrijden gaan kijken. Tenzij ze natuurlijk ook met 10 woutenbusjes op het plein gaan staan om te kijken of we geen bier drinken in de kroeg klinkt dat zo langzamerhand als een goed initiatief!

bartje518 3 March 2006 18:54

1 Bijlage(en)
prachtig geworden, al zeg ik het zelf 8-)

Nickchange 5 March 2006 18:45

Terecht dat ze mensen die carnaval vieren terugsturen.:Z

niemand 5 March 2006 20:25

vorige week het weekendje van de snelle doelpunten, nu van de 3gemiste pingels en de vele doelpunten??

Tyskie 5 March 2006 20:27

Die KJH wordt ook net zo snel de hemel ingeprezen als hij bijna de grond was ingeboord toen hij in zijn eerste wedstrijden niet scoorde..

Laten we wel wezen, hij doet het nu meer dan prima hoor, maar de clubs waartegen hij excellereert zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven voorlopig. Maar men praat nu al alsof hij eerste spits van Oranje moet worden op het WK.

tieky 5 March 2006 20:41

Citaat:

Maar men praat nu al alsof hij eerste spits van Oranje moet worden op het WK.
hoop toch niet dat je Jan Mulder serieus neemt, die gozer die heeft het niet altijd op een rijtje, al moet ik hem wel gelijk geven dat door het optreden van KJH ajax wel beter gaat spelen, omdat het ook makkelijker voetbalt als je een spits hebt die er elke wedstrijd er 1 inlegd.

Oke KJH is een hele goeie speler, en heeft zeker de potentie om een wereldspits te worden, maar laten we eerst maar eens afwachten wat er komen gaat, elke spits heeft zijn dip. Kijken hoe Klaas-Jan er mee omgaat.
We wachten af, maar ik zou hem nu nog niet willen bestempelen als de nieuwe M.B.

Stevie 5 March 2006 20:47

Citaat:

Die KJH wordt ook net zo snel de hemel ingeprezen als hij bijna de grond was ingeboord toen hij in zijn eerste wedstrijden niet scoorde..

is dat zo? volgens mij was er niet zoveel commentaar op hem, ook niet die paar wedstrijden dat hij niet scoorde. meer van 'gun hem nog wat tijd'.

Stevie 5 March 2006 20:49

wat een lompe actie van fuchs tegen z'n eigen ploeggenoot trouwens :')

Tyskie 5 March 2006 20:53

Ach, als Jan Mulder mag overdrijven, dan mag ik het zeker... ;)
Ik heb overigens wel redelijk wat commentaar/ twijfels op/ over hem gehoord/ gelezen en natuurlijk ook genuanceerde geluiden, zoals jij stelt...
maar dat verbale orgasme van die omhooggevallen clown vond tamelijk overdreven (en daar ging het me met name om).

Overigens kun je wel stellen dat deze serie tegen de 5 matigste clubs uit de HCE precies op tijd is gekomen voor Ajax... nu maken ze na een dramatisch seizoen straks nog kans op CL ook.

Stevie 5 March 2006 21:18

we zullen zien hoe onze kaaskop het er volgende week vanaf brengt tegen psv

Bazzemans 5 March 2006 21:35

Citaat:

we zullen zien hoe onze kaaskop het er volgende week vanaf brengt tegen psv
hmm.. Waarom noem je een ECHTE boer nu een kaaskop?

Voor de rest wil ik nog even opmerken dat het niet gaat om het feit dàt hij die doelpunten maakt tegen matige tegenstanders, maar de manier waarop. Ook de eerste paar wedstrijden viel het mij al op hoe KJH loopt en andere spelers stuurt. Het moment waarop hij bij de vrije trap iedereen weg stuurt en de bal opeist toont gewoon dat hij heel veel vertrouwen heeft en dat zegt wèl degelijk veel. De vergelijking met van Basten werd niet gemaakt ten op zichte van de voetbalkwaliteit, maar het vertrouwen wat een spits heeft en de hunkering naar een doelpunt die een spits heeft en zelfs moet hebben. Natuurlijk heeft hij nog niet alles bewezen, maar er is weinig sprake van toeval als je 27 keer scoort in de competitie, waarvan 3x een hattrick. Dan mag je wel 4x scoren tegen maar RBC en 3x tegen maar Sparta, maar het blijft toch een kwaliteit.

Ar-Tuur 6 March 2006 08:10

Citaat:

is dat zo? volgens mij was er niet zoveel commentaar op hem, ook niet die paar wedstrijden dat hij niet scoorde. meer van 'gun hem nog wat tijd'.
Dan heb je de opportunisten bij Talpa niet goed gehoord, want vooral in het commentaar tijdens wedstrijden werd al gauw gesproken over de 'last' van wanneer hij nou eindelijk zijn eerste treffer ging maken, terwijl het om enkele wedstrijden ging.

Tyskie 6 March 2006 09:11

Zijn kwaliteiten betwist ik zeker niet, Bas... En het feit dat Ajax nu beter speelt heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat ze een goede spits hebben aangetrokken die hun spelletje beheerst (mag ook wel na 10 mislukte spitsen die floreerden in 442).
Maar zo'n Jan Mulder praat gelijk weer op een toon alsof Ajax alsnog de CL zal gaan winnen, Huntelaar ons wereldkampioen maakt etc. Ze zijn bij Talpa nu nog de spermaresten van zijn meervoudig orgasme vanwege het feit dat Ajax weer helemaal terug is aan het verwijderen.

Ik geef toe, ook tegen Inter speelden Ajax en Huntelaar de eerste helft erg goed (om in de tweede helft alsnog kinderlijk kansloos het weg te geven), maar verder is het allemaal niveau nul wat ze tegen krijgen. Tegen RBC werd er wel dik gewonnen, maar ik meen me toch goed te herinneren dat ik RBC in het hele seizoen niet zoveel kansen heb zien krijgen. En dit Sparta was echt te slecht voor woorden... Ook met Charisteas in de spits zou er met dikke cijfers gewonnen zijn.
Huntelaar laat Ajax inderdaad beter spelen en hij schiet ze er erg makkelijk in, maar doe verder ff normaal zeg... Ik denk ook niet dat KJH er zo zit op te wachten dat hij zo als de grote verlosser van Ajax wordt neergezet.

3rd boetah 6 March 2006 09:22

Die gasten die ze steeds bij talpa hebben om de westrijden te bespreken zijn regelrecht waardeloos. Als ze nou eens wat vaker naar de regionale omproepen kijken, hadden ze allang kunnen inzien dat bij RTVNH een analiticus zit die een veel betere kijk op- en veel meer verstand van voetbal heeft dan die ventjes die op zaterdag en zondag naast Genee voor de camera verschijnen. Ook bij dat cafe de sport zitten vaak van die kanslozen. Die Jaap de Visser kan beter blijven schrijven bijvoorbeeld.
Ton Ojers is dan misschien niet bekend. Hij heeft verstand van voetbal, kan dat goed in woorden omzetten en heeft ook de nodige serieuze, slappe en zwarte humor. Prachtig mannetje gewoon :+ Vorig jaar al zat hij Huntelaar al steeds omhoog te praten, en dat Klaas bij Ajax kwam en nog niet gescoord had, maakte Ton zich niet druk, want dat scoren komt nog wel.

Bazzemans 6 March 2006 12:49

Citaat:

Maar zo'n Jan Mulder praat gelijk weer op een toon alsof Ajax alsnog de CL zal gaan winnen, Huntelaar ons wereldkampioen maakt etc.
Naar Jan Mulder moet je niet luisteren als analyticus of iets dergelijks andres met verstand van voetbal. Als ik hem hoor praten is hij een willekeurige supporter die geil wordt van bepaalde spelers. Daar kijk ik niet van op.
Het ging me meer om de woorden die Gullit gebruikt. Hij gaf een prima beschrijving van wat er gebeurde..

Bij Heerenveen liet Huntelaar al geregeld zijn klasse zien, daarna een kort aanpassingsmoment bij Ajax en nu schiet hij ze daar ook relatief makkelijk in. Dat hij er respectievelijk 4 en 3 in schiet tegen RBC en Sparta zegt an sich niet zoveel, maar hij moet het wèl ff doen..

Wat betreft het WK gaat het gewoon om een keus die je maakt. Het lijkt er nu op dat er naast Kuyt en Van Nistelrooij een extra spits mee zal gaan om als pinch-hitter te gebruiken. Het zal dan waarschijnlijk gaan tussen Vennegoor en Huntelaar. Volgens mij is Huntelaar ook best in staat om als extra spits als breekijzer te fungeren, maar daarover kan je van mening verschillen. Ik zou met beide keuzes kunnen leven, maar 4 spitsen meenmen lijkt me geen optie.

Tyskie 6 March 2006 13:43

Dan is mijn kritiekpunt dat die Mulder gewoon een eind moet opsouten.. Bij Studio Voetbal waren ze idd een stuk genuanceerder (met Youri voorop), maar vanavond bij VI zal Babsie ook wel weer wegdrijven bij de gedachte aan KJH.
Maar ook op diverse fora hoor je mensen nu al roepen dat Huntelaar beter is dan bijvoorbeeld Kuijt.. :z

Overigens was Ecuador toch al de laatste oefeninterland voordat de selectie voor het WK bekend moet worden gemaakt? In dat geval is er voor MvB geen mogelijkheid meer om te zien wat KJH kan brengen als invaller. Maar ik denk dat Huntelaar toch meer een basisspits is en dat VoH met zijn fysiek beter in staat is wat te forceren. En vier spitsen is inderdaad teveel.

3rd boetah 6 March 2006 14:13

Ik vind VoH echt geen oranje spelert. Ik krijg bij hem altijd het idee dat ik naar een Sibonnetje zit te kijken. De meerwaarde van VoH bij het Nederlands elftal zie ik echt niet.
Marco had vorig jaar bij zijn experimenten ook allang moeten kijken of Huntelaar erbij past. Toen was hij ook al goed bezig. Maar nee, hij nam telkens Babel mee.

bartje518 6 March 2006 14:38

VoH vind ik ook helemaal niks aan :no: Maar hoort deze discussie dan weer niet thuis in het NL XI-tal topic? O-)

Tyskie 6 March 2006 14:53

Wat VoH doet ziet er vaak niet uit, maar hij kan zeker wel iets forceren. Slotfase, lange bal spelen, er is geen speler die dat zo goed kan als VoH (Koller is namelijk geblesseerd).

En zelfs Babel noemen is echt kiwi's met peren vergelijken hoor.. En ook Sibon is een heel ander soort speler.

Overigens hoort deze discussie inderdaad thuis in het NLXItal-topic, ik wilde alleen maar even aangeven dat ik walg van Mulder en dergelijke figuren die na een klinkende zege Ajax en Huntelaar helemaal de hemel in prijzen.

bartje518 6 March 2006 15:10

Ach, die jongen doet het momenteel gewoon erg goed. De tegenstanders lijken te zijn vergeten dat hij het bij Heerenveen en AGOVV ook al geweldig deed. Heerenveen hielp hij vlak voor de winterstop samen met Samaras nog langs Ajax. Het lijkt wel alsof hij bij Ajax op 0 begint en zich helemaal van voren af aan moet bewijzen. Nou, daar is hij dan in elk geval mee bezig. Al blijf ik erbij dat hij bij Heerenveen ook vaak genoeg al beslissend is geweest.

Bazzemans 6 March 2006 15:46

Citaat:

Wat VoH doet ziet er vaak niet uit, maar hij kan zeker wel iets forceren. Slotfase, lange bal spelen, er is geen speler die dat zo goed kan als VoH (Koller is namelijk geblesseerd).

Ik denk dat je minstens zoveel gevaar sticht mèt Huntelaar erbij. VoH heeft weleens wat geforceerd ja, maar ik vind dit persoonlijk relatief gezien allemaal wel meevallen..

Tyskie 6 March 2006 16:16

Hetgeen ook niet meer dan logisch is, want hoe vaak komt Oranje of PSV nou in een dergelijke situatie? Kan me alleen de wedstrijd tegen Italie herinneren en toen bracht VoH naar mijn mening precies wat hij moest brengen (hoewel t verder niets opleverde).

Van KJH is het afwachten wat hij in die rol kan brengen.. Sowieso is hij bij alle clubs waar hij veel scoorde altijd basisspeler geweest. Huntelaar lijkt me echt een typische spits die op z'n best is als hij vanaf het begin speelt (maar dat is maar een gevoel).
Ik denk dat als het er straks om gaat dat je meer aan VoH hebt die met zijn lompe lichaam de beuk er in komt gooien dan aan Klaassie. En VoH heeft ook regelmatig op het hoogste podium laten zien dat hij het kan.

Maarja, aan de andere kant, als KJH de lijn van de afgelopen paar wedstrijden (hoewel tegen matige clubjes) doortrekt en rond de 35 doelpunten uitkomt is er natuurlijk heel veel voor te zeggen om hem toch mee te nemen, hetgeen nooit ten koste zal gaan van Kuijt of Nistelrooy.
Er komen ook nog voldoende wedstrijden aan voor Huntelaar om deze lijn door te trekken.

tieky 6 March 2006 18:04

ik denk dat ook al schiet huntelaar er nog 10 in dit seizoen, dat de kans erg klein is dat hij erbij komt, we hebben gewoon al 2 goeie spitsen, RvN en Kuyt. En VoH in de rol als pinchhitter zie ik meer zitten als KJH in die rol, ik denk niet dat dat goed gaat werken.
Dus dan is het heel sorry voor KJH, maar de concurrentie op die plaats is nu eenmaal moordend, maar hij is nog jong, en er komen nog veel meer grote toernooien, waarop deze jongen zeker nog zal excelleren.

theo tank 6 March 2006 18:34

Citaat:

Ik zit nu ook ernstig te twijfelen of ik nog wel door moet gaan met naar wedstrijden gaan wanneer zelfs mijn eigen club ogenschijnlijk liever heeft dat ik weg blijf. Misschien moet ik mijn seizoenkaart maar gewoon opzeggen en voortaan lekker in de kroeg wedstrijden gaan kijken. Tenzij ze natuurlijk ook met 10 woutenbusjes op het plein gaan staan om te kijken of we geen bier drinken in de kroeg klinkt dat zo langzamerhand als een goed initiatief!
Mooi voorbeeld afgelopen weekend.

ajax-sparta, sparta supporters moeten verplicht met de combi, maar mogen van Cohen niks drinken! Zelfs geen sinasappelssap, cola, fristi etc. Hij is bang dat mensen toch stiekem alcohol nemen (haha, jeetje volwassenen die stiekem alcohol nemen!)

Vervolgens besluiten een hoop spartanen de combi te omzeilen, en komen in bezit van ajax-kaarten.
Goed beleid de heer Cohen, stel je nou eens voor dat er een paar supporters bier hadden gedronken. Goed dat dat is verijdeld. De situatie was nu veel veiliger. :z

Ertje 6 March 2006 21:02

Wat voel ik me een partij genaaid als seizoenkaarthouder van NAC Breda... Ten eerste wil ik voorop stellen dat ik NOOIT heb getwijfeld over van Hooijdonk... Men wist dat het fout zou gaan, want alle ogen waren op hem gericht... niet op het elftal in het algemeen... Nu heb je keihard bewijs dat een grote naam niet alles naar zich toe kan trekken zoals hij dacht te doen.. Mijn clubbie strijdt nu tegen degradatie en ik (en nog 18.000 man) zullen vol achter ons clubbie blijven staan..

Avondje NAC zal in ere worden hersteld!!

bartje518 7 March 2006 10:17

Citaat:

Mooi voorbeeld afgelopen weekend.

ajax-sparta, sparta supporters moeten verplicht met de combi, maar mogen van Cohen niks drinken! Zelfs geen sinasappelssap, cola, fristi etc. Hij is bang dat mensen toch stiekem alcohol nemen (haha, jeetje volwassenen die stiekem alcohol nemen!)

Vervolgens besluiten een hoop spartanen de combi te omzeilen, en komen in bezit van ajax-kaarten.
Goed beleid de heer Cohen, stel je nou eens voor dat er een paar supporters bier hadden gedronken. Goed dat dat is verijdeld. De situatie was nu veel veiliger. :z

Ja, Vitesse-uit dit weekend dus ook. Wij gaan met 50 man met de trein, kopen gewoon losse kaarten voor het uitvak op. Houden eerst de schijn op dat we met de auto komen en gooien de laatste dag de boel om en gaan met de trein. Tot Arnhem geen agent gezien, iedereen drinkt lekker zijn biertje, niks aan de hand, totdat in Arnhem de politie zich een hoetje schrikt en zich ermee gaan bemoeien. Op de heenweg richting Gelredome gaat alles nog prima, maar wanneer iemand uit de stadsbus stapt krijgt hij ineens een schop van een agent op het moment dat hij een foto staat te maken.

Op de terugweg kegelen Vitesse-aanhangers 2 ruiten uit de bus die ons weer naar het station moet brengen. Politie is nu massaal aanwezig en voert een charge uit waarbij een mevrouw onder een paard terecht komt:

Citaat:

Politiepaard verwondt Vitesse-supporter

Een supporter van voetbalclub Vitesse heeft zware kritiek op het politie-optreden rond de wedstrijd Vitesse-Roda JC van afgelopen zaterdag. De vrouw uit Arnhem liep een armbreuk, een gekneusd schaambeen en enkele gekneusde ribben op. Ze ligt in het ziekenhuis. Volgens het slachtoffer viel een politiepaard op haar toen agenten de supporters uit elkaar wilden halen. Ze zegt dat het paard bewust op een onverantwoorde manier de menigte in werd gestuurd. De politie zegt het heel vervelend te vinden en wil met de vrouw over het voorval praten.

Bron: Omroep Gelderlander
Op het station in Arnhem blijkt ineens dat wij zware politiebegeleiding krijgen op de terugweg. We worden in een treinwagon gestopt en mogen ons niet vrij door de trein bewegen en bovendien mag er op geen enkel station (behalve Den Bosch om over te stappen) gestopt worden. Terwijl iedereen uiteraard verrekt van de dorst. Logisch dat er een wat agressief sfeertje ontstaat aangezien het gewoon een vrij-vervoer wedstrijd is en de Roda-aanhang tot op dat moment niks gedaan had. In de trein werden dan wel enkele dingen gesloopt die de politie dan nu weer op onze SV wil verhalen (Fanproject). Mooi niet dus, deze reis viel niet onder onze organisatie, dat wilden ze zelf graag toch zo door onze bus terug te sturen? :')

bartje518 7 March 2006 10:19

Aardig stukje trouwens over hoe het ook kan:

Citaat:

03 Mar 2006 : Olympique Marseille solidair met supporters
Uit solidariteit met de supporters zal Olympique Marseille met een B-team aantreden tegen Paris Saint Germain. De veiligheid van de meereizende OM supporters wordt niet gegarandeerd door PSG. Marseille wil op deze manier laten blijken hoe belangrijk ze de supporters vinden.

Boven het vak waar de Marseille supporters plaats zullen nemen heeft PSG kaarten verkocht aan eigen supporters, wat volgens OM volledige waanzin is, helemaal als je kijkt watvoor lading wedstrijden tussen beide clubs met zich meebrengt. Vorig seizoen vielen Parijse supporters de spelersbus van Marseille aan en sloegen zij de ramen ervan in. PSG ontkent een onveilige situatie omdat de tribunes gescheiden zijn doormiddel van een net.

Doelman van Olympique Marseille, Fabien Barthez, zegt het volgende over de situatie: "We willen alle wedstrijden winnen. Maar het belangrijkst zijn onze supporters, die ons al jaren volgen in Europa en Frankrijk. Zonder hen naar Parijs gaan, zou hetzelfde zijn als hen in de steek laten. Hun veiligheid heeft onze prioriteit. We zijn solidair met de supporters en de club en zijn het eens met deze beslissing. Ook als we hierdoor drie punten verliezen, die kunnen we nog altijd ergens anders pakken."

Dit bericht vonden we het plaatsen waard omdat het getuigd van respect richting de supporters. waar in Nederland het vaak lijkt alsof clubs supporters liever kwijt dan rijk zijn geeft OM duidelijk aan dat de club van de supporters is en er wederzijds respect is.

theo tank 7 March 2006 22:21

Vitesse is bij ons iedere jaar onnodig gezeur.

Elk jaar zitten er honderden supporters op andere tribunes, voornamelijk het volk wat je daar liever niet wil hebben. En het de mensen die braaf met de combi gaan, krijgen een volledige politiebegeleiding. Jaarlijks wordt bewezen dat dit allemaal niet nodig is, maar daar denken ze in arnhem anders over.

Sprak zelfs laatst met een fanatieke Hagenees. Die vroeger alles ging. Die kregen zelfs een combi opgelegd met 6 man naar Veendam, in de teletaxi! 3 politie motorrijders die begeleiding gaven. Waar heb je het over haha!
Hij is ook gestopt met het bezoeken van uitwedstrijden, en gaat alleen op vrij vervoer of als hij aan 'losse' kaarten kan komen.

Kan toch nooit allemaal de bedoeling zijn.

Ga jij de play-offs nog bezoeken?

bartje518 7 March 2006 23:33

Zo'n ADO-taferelen zie je hier nu dus ook. Meer politie op de been dan inzittenden in de bus. Op elk station na Den Bosch (Eindhoven/Weert/Roermond/Sittard/Geleen Oost (!)) stonden minstens 15 wouten die de treindeuren van ons treinstel in de gaten hielden.. Kun je nagaan, 75 man op de been door het hele land, en in Heerlen op het station stonden er nog 20, waarvan er 6 beneden in de hal stonden die richting stadsbussen leidt. Waarom weet niemand want je kon er gewoon omheen lopen en wat zouden we daar dan moeten gaan doen als het centrum aan de andere kant ligt? Oftewel volstrekt zinloos..

Die PlayOffs moeten we eerst nog maar eens zien te halen natuurlijk :') Denk trouwens dat als we ze halen het ons wel onmogelijk gemaakt zal worden om die te bezoeken. Krijg de indruk dat het een prestigestrijd wordt van de politie. Men dreigt nu de halve finale tegen Ajax ineens een B of C-wedstrijd te gaan maken. Alleen om een smoes te hebben om ons weer terug te kunnen sturen. Maar dan gaan wij dus ook mooi in andere vakken zitten. Ajax rekende trouwens op zo'n 250 Roda-fans. Wat zullen die schrikken als er straks 2000 blijken te zijn :')

Ga jij een poging wagen dan? Lijkt Feyenoord tegen een subtopper te worden. Groningen is bepaald niet uitsupporters-minded, kan dus ook lachen worden met Wallage!

Bazzemans 7 March 2006 23:45

De combi is ook de voornaamste reden dat ik geen uitwedstrijden bezoek.. De supporter die zich weet te gedragen wordt helaas de dupe van een aantal "supporters" die denken zich op de één of andere manier te moeten laten gelden ofzo..

bartje518 8 March 2006 17:54

Citaat:

De combi is ook de voornaamste reden dat ik geen uitwedstrijden bezoek.. De supporter die zich weet te gedragen wordt helaas de dupe van een aantal "supporters" die denken zich op de één of andere manier te moeten laten gelden ofzo..
Je bent vooral slachtoffer van enkele omhooggevallen burgemeesters, politici en een voetbalbond. Zij verpesten het vooral voor de voetbalsupporter. Wees blij dat je wel nog gewoon uit kan gaan. Op het moment dat ze de echte fan weggepest hebben zullen ze wel een nieuwe hobby gaan zoeken 8{

Bazzemans 9 March 2006 01:35

Citaat:

Je bent vooral slachtoffer van enkele omhooggevallen burgemeesters, politici en een voetbalbond. Zij verpesten het vooral voor de voetbalsupporter. Wees blij dat je wel nog gewoon uit kan gaan. Op het moment dat ze de echte fan weggepest hebben zullen ze wel een nieuwe hobby gaan zoeken 8{
Ik leg liever de schuld neer bij degene die de oorzaak zijn van deze maatregelen door zich te misdragen en niet bij degene die proberen het probleem op te lossen en hierbij door verkeerde maatregelen de verkeerde mensen treffen..

bartje518 9 March 2006 10:01

Citaat:

Ik leg liever de schuld neer bij degene die de oorzaak zijn van deze maatregelen door zich te misdragen en niet bij degene die proberen het probleem op te lossen en hierbij door verkeerde maatregelen de verkeerde mensen treffen..
Tja, maar zo erg zijn de problemen niet. Veelal is het vooral de agressieve houding van de politie die de problemen veroorzaakt. Kijk, je kunt wel aanschoppen tegen de pak 'm beet 300 lichte incidenten en 5 zware incidenten die plaatsvinden in een jaar, maar die vinden in een maand ook plaats in een willeurige provinciestad in de weekenden. De verhouding is compleet scheef getrokken. Maar voetbal scoort en daarom wil men daar veel in beeld zijn met zogenaamde 'zero-tollerance-beleid'. Met redelijkheid heeft het niks meer te maken.

Bovendien zijn het niet die paar lui die het zouden verpesten, maar de politie en burgemeester die beslist dat Emmen-De Graafschap een B-wedstrijd wordt waardoor verplichte combi vereist is.

Bij Roda hebben we na Ajax en ADO de meeste verplichte combi's van Nederland; maar ik kan onze fans echt niks verwijten, hoor. En om nu te zeggen dat die combi's komen doordat Feyenoord of Ajax-fans zich misdragen als ze bij elkaar op bezoek komen; nou nee. Die schuld leg ik toch vooral bij de overheden neer!

Ar-Tuur 12 March 2006 20:00

Kut Feyenoord, zo wordt het PSV weer gemakkelijk gemaakt:{

ash-hôôle 13 March 2006 11:18

Steeds als Psv punten laat liggen.. Doet Feyenoord dat ook 8|

Sander 13 March 2006 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ash-hôôle
Steeds als Psv punten laat liggen.. Doet Feyenoord dat ook 8|

:thumbsup: :thumbsup:

bartje518 13 March 2006 19:22

Politie werkt aan top 500 hooligans

Uitgegeven: 13 maart 2006 11:48
Laatst gewijzigd: 13 maart 2006 11:59

DEN HAAG - In de bestrijding van voetbalvandalisme werkt de politie sinds kort aan een nieuw fenomeen: Een databank met informatie over de belangrijkste probleemsupporters in Nederland. Het gaat om een zogenoemde top 500, een zwarte lijst, die bij het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV) wordt geregistreerd.

De kennisbank is een belangrijk onderdeel van het nieuwe project Hooligans in Beeld (HiB). Alle 22 regiokorpsen met een club in het betaalde voetbal werken hieraan mee. Het project heeft een looptijd van twee jaar en moet eind 2007 zijn afgerond. Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft een bedrag van bijna een half miljoen euro uitgetrokken voor HiB.

Probleemsupporters

Bij het verzamelen van informatie over probleemsupporters dient de politie niet alleen te letten op wangedrag bij voetbalwedstrijden, zo laat Remkes in een brief aan de Tweede Kamer weten. Ook probleemgedrag op andere momenten en plaatsen, in de wijk of tijdens het uitgaan, moet worden verzameld en vastgelegd.

Op basis van deze informatie bespreken de regiopolitie, de betreffende profclub, het Openbaar Ministerie (OM) en andere gemeentelijke organisaties mogelijke maatregelen. Het kan gaan om stadionverboden, meldingsplichten of hulpverleningsprojecten. Een persoons- of groepsgerichte aanpak als maatwerk moet volgens Remkes centraal staan.

De minister verwacht veel van de nieuwe bestrijdingsmethode. "We krijgen een sterke verbeterde informatiepositie", schrijft hij. "Het aantal incidenten rond voetbalwedstrijden zal afnemen. Daardoor kan de politie-inzet op wedstrijddagen omlaag. Bovendien krijgen we beter zicht op veelplegers en jeugdproblematiek."

Remkes

Remkes stelt in zijn brief aan de Tweede Kamer dat bij een positief resultaat van het proefproject 'elektronische meldingsplicht door stemherkenning' onder leiding van het OM landelijk zal worden ingevoerd. De bewindsman begon inmiddels het wetgevingsproces om een bestuursrechtelijke meldingsplicht (van overheidswege) te realiseren. Voor een civielrechtelijke meldingsplicht, afgedwongen door onder meer de clubs, moet Remkes nog in overleg treden met de voetbalbond KNVB.

De minister benadrukt in zijn brief dat hij nog steeds niets voelt voor invoering van een zelfstandigde voetbalwet. "In Nederland bestaan veel mogelijkheden om voetbalvandalisme te bestrijden. Een voetbalwet zou een op zich onjuist precedent vormen. De vraag rijst dan of in het vervolg bij elke maatschappelijke kwestie een afzonderlijk stelsel van wettelijke regelingen in het leven moet worden geroepen."

Remkes bespreekt dinsdag met collega Donner (Justitie) en staatssecretaris Ross (Sport) in de Tweede Kamer de ontwikkelingen in de bestrijding van voetbalvandalisme.

============================================

Weer zo'n briljant plan. Ik vraag me af wat er gebeurt wanneer zo'n lijst uitlekt. Dat soort gasten doen alleen maar hun best om zo hoog mogelijk te komen. Zo van 'yes, de vorige keer stond ik nog 347e, nu 152e!'

theo tank 20 March 2006 18:25

Leuk die play-offs, de helft speelt al voor de kat zn kut..

Heerenveen laten winnen, om ajax uit de play-offs te houden behoord nu tot de mogelijkheden..

Paly-offs :O

Kampie 21 March 2006 09:43

Citaat:

Leuk die play-offs, de helft speelt al voor de kat zn kut..

Heerenveen laten winnen, om ajax uit de play-offs te houden behoord nu tot de mogelijkheden..

Paly-offs :O

Heerenveen laten winnen heb je ajax niet echt mee hoor.

Stevie 2 April 2006 22:15

zozo, vandaag werd roda eens bevoordeeld he bart? 8)

bartje518 2 April 2006 22:26

Roelof Luinge was mijn held, is mijn held en zal altijd mijn held blijven. In één woord: geweldig die gast! Doet gewoon waar die zin in heeft, fluit nooit bewust voor of tegen je; oftewel, is gewoon objectief.

Vandaag was precies zo'n situatie als in Heerenveen eerder dit jaar. Toen durfde zo'n droeftoeter niet af te fluiten terwijl het al lang tijd was. Luinge doet dat gewoon wel, schijt aan of het nu Ajax is of niet!

Tyskie 2 April 2006 22:31

Dan had-ie voor die corner af moeten fluiten, niet op het moment dat maar liefst drie ajacieden vrije doortocht hebben...

of een nieuw horloge kopen. :')

Overigens vond ik Luinge niet zo heel objectief wat Huntelaar betreft hoor..

Maar Blind wint de Calimero-prijs van dit seizoen hoor, huilebalkie.

bartje518 2 April 2006 22:46

1 Bijlage(en)
Die corner nam hij op minuut 46.. Maargoed, die had hij ook af mogen fluiten wat mij betreft. Er moet daar gewoon eens een heel duidelijke regel voor komen. Duidelijk is in ieder geval dat de Ajax-aanval in ieder geval geen doorgang meer had mogen vinden, zoals gebeurde. Die KJH liep overigens de godganse wedstrijd te huilen, de zeuren en vooral te liggen. Vond Luinge nog mild dat hij geen geel gaf.

Overigens is een wedstrijd in een bomvolle kroeg kijken ook zeer de moeite waard. Vrijwel alle supporters met een (onterecht) stadionverbod of mensen zoals ik met een vrijwillig stadionverbod bij elkaar levert een prachtige Engelse sfeer op :yes:

Overigens boeide de wedstrijd me verder nauwelijks. De solidariteit die ineens overal vandaan komt is ronduit geweldig
:thumbsup:

bartje518 2 April 2006 22:48

1 Bijlage(en)
Burgemeester Jos Som van Kerkrade haalde van de week ook weer groots de krant me oliedomme uitspraken :no: Blijkbaar soliciteert meneer naar een baantje in Den Haag ofzo, en wilde ook even scoren..

bartje518 2 April 2006 22:49

1 Bijlage(en)
Vele spandoeken die er al jaren hangen werden nu afgehaald of afgeplakt!

bartje518 2 April 2006 22:49

1 Bijlage(en)
:o

bartje518 2 April 2006 22:50

1 Bijlage(en)
Spelers deden ook hun best hun domme uitspraken van van de week een beetje goed te maken 8)

bartje518 2 April 2006 22:52

1 Bijlage(en)
Door deze shirts te dragen tijdens de warming up..

bartje518 2 April 2006 22:54

1 Bijlage(en)
Boven op de stoeltjes: Hier stonden onze fans, KNVB & Justitie tnx

En onder van links naar rechts:
Respect voor het Fanproject
Feyenoord, ADO en Roda JC, wie volgt?
Schuldig tot het tegendeel bewezen is
Gezocht: supporters voor een vol stadion.

Echt super, zoveel steun :D Ook de 4500 euro voor het kort geding zijn binnen, ben benieuwd!

tieky 3 April 2006 22:51

Citaat:

Die corner nam hij op minuut 46.. Maargoed, die had hij ook af mogen fluiten wat mij betreft. Er moet daar gewoon eens een heel duidelijke regel voor komen. Duidelijk is in ieder geval dat de Ajax-aanval in ieder geval geen doorgang meer had mogen vinden, zoals gebeurde. Die KJH liep overigens de godganse wedstrijd te huilen, de zeuren en vooral te liggen. Vond Luinge nog mild dat hij geen geel gaf.

nou nou, die schop van Kah was toch gewoon duidelijk een overtreding, dat was geen normale actie. Voor hetzelfde geld scheurt KJH alles af. En op bepaalde punten had Blind toch echt wel gelijk. Vooral de manier hoe Luinge lekker zn eigen gang gaat, die gozer moet gewoon stoppen met fluiten of niet meer zijn persoonlijke revange moeten willen halen op het voetbal veld...

Ar-Tuur 4 April 2006 09:26

Citaat:

Roelof Luinge was mijn held, is mijn held en zal altijd mijn held blijven. In één woord: geweldig die gast! Doet gewoon waar die zin in heeft, fluit nooit bewust voor of tegen je; oftewel, is gewoon objectief.

Vandaag was precies zo'n situatie als in Heerenveen eerder dit jaar. Toen durfde zo'n droeftoeter niet af te fluiten terwijl het al lang tijd was. Luinge doet dat gewoon wel, schijt aan of het nu Ajax is of niet!

Uit dit topic, dit topic en tot slot dit topic en ohja ook nog dit huiltopic spreken minder adoratie ten opzichte van Roelof, sterker nog, je mening is 360 graden gewijzigd:

Citaat:

Luinge is altijd al een man volgens het boekje geweest, maar toonde zich wederom geen topscheids
Citaat:

Het feit dat Luinge altijd al volgens het boekje floot geeft alweer aan dat hij volkomen ongeschikt is voor dit niveau..
Citaat:

Een man als Luinge denkt écht dat de mensen thuis zitten en denken: nu gaan we eens een avondje Luinge kijken.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GregoorvanDijk
Maar dat is typisch Luinge. De slechtste scheidsrechter die er in Nederland rondloopt, de meest inconsequente en de meest irritante. Dat roep ik ook al jaren :{
Citaat:

Arthur, goede scheidsrechters vallen niet op..
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GregoorvanDijk
Vanavond was ik weer eens getuige van een tot op het bot gemotiveerde Luinge, om het thuispubliek tot gillens toe tegen zich te krijgen. Al de 2e keer dit jaar (in zeer korte tijd, andere was Willem II-thuis) worden we er werkelijk bijgenaaid. Dan kun je weer gaan zanikken dat dat altijd wel eens voorkomt, maar vraag het aan elke van 15.000 toeschouwers van vanavond.
Om met leekens zijn woorden te spreken 'in de eerste plaats speel je tegen AZ, maar vanavond moesten we het ook nog opnemen tegen de arbiter'. En gelijk heeft hij. Het veld was al k*t, maar elke aanval met enige potentie werd in een zeer vroeg stadium door deze mierenneuker teruggefloten.
Dat Roda niet verloor had enkel te maken met het schandalig slechte AZ, dat er niet eens in slaagde bij Kalac in de buurt te komen, anders had de bal zeker en vast op de stip gelegen. Ook zelden meegemaakt dat het publiek zó een eenheid was. Tegen L. wel te verstaan.
Ik hoorde dat De Graafschap ooit weigerde onder De Graaf te spelen. Is het mogelijk dat Roda weigert ooit nog onder deze vogelaar te spelen?? Want het is ook in zijn belang (wil hij nog heelhuids uit Kerkrade kunnen vertrekken..)

3rd boetah 4 April 2006 09:51

hehehe :D

Stevie 4 April 2006 10:16

haha ik meende me al te herrineren dat bart nooit zo'n fan van luinge was, maar dit is toch wel :Y)

Kampie 4 April 2006 11:17

Maar ja.. de scheids was duidelijk deze keer op de hand van Roda.. dus dan kan hij niets negatiefs zeggen..

bartje518 4 April 2006 22:47

Citaat:

heel verhaal
Klopt helemaal, Arthur! Totdat ik eens een onderzoek ging doen over onder welke scheidsrechters Roda de meeste punten haalde, sinds begin jaren '90. De feiten spraken absoluut het tegendeel van mijn mening, namelijk dat Luinge de scheidsrechter was waaronder wij veruit de meeste punten haalde. Zeker wanneer je ging kijken naar wedstrijden tegen de Top 3. Luinge heeft gewoon schijt aan alles en iedereen.

In Sportweek schreef een journalist een maand later een collumn over Luinge:

Citaat:

'Je hebt het liefst gezelligheid om je heen, een arm om je schouder. Je straalt het niet uit. Je bent een olifant in een porseleinkast, de man van het harde besluit. De grap is dat mensen dan altijd denken dat je tegen ze bent, maar neem de supporters die van Roda JC houden. Die hadden laatst een onderzoek gedaan en wat bleek? Onder geen één andere scheidsrechter had Roda zo vaak gewonnen. Terwijl ze dus oprecht dachten dat jij verschrikkelijk anti-Roda was..'
Volgens mij heeft Roelof dat ook gelezen. Sindsdien krijgt hij altijd applaus wanneer hij zich komt warmlopen bij ons. Tegen Ajax waren er zelfs pro-Luinge spreekkoren. Ik kan mij sindsdien nauwelijks nog een wedstrijd herinneren die we onder hem verloren hebben.

Zo zie je maar: een mens is nooit te oud om te leren. Luinge is gewoon een absolute topper :thumbsup:

Overigens, als je recenter gaat zoeken op mijn posts (dus niet onder de historische naam GvD, die is Utrechter ;)) dan zul je dat ook terugvinden!

theo tank 6 April 2006 22:26

Dus Luinge helpt jullie het vaakst aan de overwinning en meteen is het een topper?

Hap maaaaarrrrr!

bartje518 7 April 2006 10:31

Citaat:

Dus Luinge helpt jullie het vaakst aan de overwinning en meteen is het een topper?

Hap maaaaarrrrr!

Ik bevestig enkel :D;)

Kampie 7 April 2006 10:57

Mijn god Bart wat ben jij verschrikkelijk! Een onpartijdige scheids is een waardeloze kerel behalve als hij partij kiest voor Roda. Mijn god.. geloof jij jezelf nog wel? Tsjongejongejonge..

bartje518 7 April 2006 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Mijn god Bart wat ben jij verschrikkelijk! Een onpartijdige scheids is een waardeloze kerel behalve als hij partij kiest voor Roda. Mijn god.. geloof jij jezelf nog wel? Tsjongejongejonge..
Enige vorm van cynisme is jou totaal vreemd? :rolleyes: Check de post van Theo Tank, er staat onder: 'ja, hap maar'. Als ik dat dus gedaan had dan had ik een hele post geschreven met daarin dat dat niet zo is, maar dat Luinge een scheidsrechter is die tenminste elke ploeg neutraal benaderd enz enz. Nu zei ik alleen maar, met nota bene 2 smilies erachter: 'ja'. Maar blijkbaar komt dat bij jou niet over :O

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:49.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.