Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het geloof is bedacht (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58875)

Bon 8 February 2007 15:40

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1296342)
te grappig :')

:')

geweldig... :d

Dan denk je toch van.... tja, je weet wel :D

Pakspul 8 February 2007 15:43

Citaat:

Origineel gepost door Bon (Bericht 1296354)
Dan denk je toch van.... tja, je weet wel :D

DOE NORMAAL MONGOOL!

ja wel beetje :$

Bon 8 February 2007 15:48

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1296363)
DOE NORMAAL MONGOOL!

ja wel beetje :$

nee dan denk je "zoek een leven ALSJEBLIEFT"
met de nadruk op alsjeblieft...

Pakspul 8 February 2007 19:18

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1294777)
Kijk en nu bewijs je dat je een echte cristene bent.
weglopen voor discussie :*

http://www.waaromgod.nl/newforum/ind...;topicseen#new
:+

Bon 8 February 2007 19:52

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1296489)

hehe die signature van die ene gast

blabla1993 8 February 2007 19:52

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1296489)

_0_

insanity 9 February 2007 08:43

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1296300)

Met titels als Waarom het christendom fout is en de Islam goed
kom ik er zowiezo niet :{

Ukrainian 13 February 2007 15:50

Citaat:

Origineel gepost door Bon (Bericht 1296186)
nee niet stoppen. Ik vond het interessant.
Denk een beetje aan mij, ik leer hier veel van!

hmm... oké.

Volgens de Bijbel stammen alle mensen van vandaag af van de overlevenden van een wereldwijde overstroming, namelijk van Noachs gezin, die op hun beurt afstamden van Adam en Eva (Genesis 1-11). Er bestaan veel verhalen, uit verschillende delen van de wereld, over een grote overstroming waarbij slechts enkele mensen overleefden en vervolgens de aarde opnieuw bevolkten.

Maar vandaag de dag zien we vele verschillende mensengroepen, meestal ‘rassen’ genoemd, met schijnbaar zeer verschillende kenmerken. De meest opvallende hiervan is de huidskleur. Sommigen zien dit als een reden om aan de bijbelse verslaglegging van de geschiedenis te twijfelen. Zij geloven dat de verschillende groepen alleen ontstaan kunnen zijn doordat ze apart zijn geëvolueerd, gedurende tienduizenden jaren. Dit is echter niet af te leiden uit het bewijsmateriaal.

De Bijbel verhaalt ons hoe de bevolking die afstamde van Noachs gezin, één taal had en samenleefde en dat zij Gods bevel om de ‘aarde te vervullen’ (Genesis 9:1; 11:4) ongehoorzaam was. God verwarde daarom hun taal en dat veroorzaakte een opdeling van de bevolking in kleinere groepen die uitzwierven over de aarde (Genesis 11:8-9). Uit de moderne genetica blijkt dat na zo’n opdeling van een bevolkingsgroep, zich binnen een paar generaties al variaties in bijvoorbeeld huidskleur kunnen ontwikkelen. Er is voldoende feitenmateriaal voorhanden dat aantoont dat de verschillende bevolkingsgroepen die we vandaag kennen, nog niet heel erg lang van elkaar gescheiden zijn.

Wat is een ‘ras’?

Men zou kunnen zeggen dat er feitelijk maar één ras bestaat: het menselijke ras. De Bijbel leert ons dat God ‘uit één bloede het ganse geslacht der mensen heeft gemaakt’ (Handelingen 17:26). De Schrift onderscheidt mensen in stam- of nationale groeperingen, en niet door huidskleur of lichamelijke kenmerken. Het is echter duidelijk dat er groepen mensen zijn die bepaalde kenmerken gemeenschappelijk hebben (bijv. huidskleur), die hen onderscheiden van andere groepen. Wij spreken liever over ‘groepen’ dan ‘rassen’, om de evolutionaire en racistische implicaties te vermijden die verbonden zijn met het woord ‘ras’.

Alle volkeren kunnen onderling huwen en vruchtbare nakomelingen voortbrengen. Dit toont aan dat de biologische verschillen tussen de ‘rassen’ niet groot zijn. Feitelijk zijn de verschillen in DNA verwaarloosbaar. Het onderlinge verschil in DNA tussen twee mensen die waar dan ook op aarde leven, bedraagt slechts zo’n 0,2%.

Hiervan kan maar in 6% een verband gevonden worden met raciale kenmerken; de rest is variatie ‘binnen het ras’.
Deze genetische eenheid betekent bijvoorbeeld dat blanke Amerikanen, hoewel ogenschijnlijk ver verwijderd van zwarte Amerikanen qua fenotype (uiterlijke kenmerken), in sommige gevallen een grotere weefselovereenkomst hebben dan zwarte Amerikanen onderling.

http://scheppingofevolutie.nl/images...a-raceq_NL.GIF

De oorzaken van variatie in het DNA tussen individuele mensen laten zien dat verschillen gebaseerd op uiterlijke kenmerken te verwaarlozen zijn. Deze genetische gelijkvormigheid betekent, dat bv. een blanke Amerikaan, hoewel ogenschijnlijk uiterlijk verschillend van een zwarte Amerikaan, in uiterlijke voorkomst, even zo goed een weefseldonor voor een zwart persoon kan zijn, als een andere zwarte Amerikaan.

Antropologen classificeren mensen in een klein aantal "rassengroepen", zoals Kaukasisch (Europees of "blank"), de Mongoloïden (met inbegrip van de Turken, Chinezen, Inuit of Eskimo's, en de Amerikaanse Indianen), de Negroïden (oftewel zwart Afrikanen), en de Australoïden (de Australische Aborigines). Binnen iedere classificatie, kunnen er verschillende subgroepen zijn.

Potdomme, genoeg voor vandaag. Ik neem aan dat dit sporadisch genoeg, te veel is, maar veel meer volgt later....

P.S. Bon, bedankt dat je sociaal reageerde en niet als een Neanderthaler net zoals verscheidene onderscheidde mensen hier.

Sander 13 February 2007 16:15

Citaat:

Origineel gepost door Ukrainian (Bericht 1297516)
hmm... oké.

Volgens de Bijbel stammen alle mensen van vandaag af van de overlevenden van een wereldwijde overstroming, namelijk van Noachs gezin, die op hun beurt afstamden van Adam en Eva (Genesis 1-11). Er bestaan veel verhalen, uit verschillende delen van de wereld, over een grote overstroming waarbij slechts enkele mensen overleefden en vervolgens de aarde opnieuw bevolkten.

Maar vandaag de dag zien we vele verschillende mensengroepen, meestal ‘rassen’ genoemd, met schijnbaar zeer verschillende kenmerken. De meest opvallende hiervan is de huidskleur. Sommigen zien dit als een reden om aan de bijbelse verslaglegging van de geschiedenis te twijfelen. Zij geloven dat de verschillende groepen alleen ontstaan kunnen zijn doordat ze apart zijn geëvolueerd, gedurende tienduizenden jaren. Dit is echter niet af te leiden uit het bewijsmateriaal.

De Bijbel verhaalt ons hoe de bevolking die afstamde van Noachs gezin, één taal had en samenleefde en dat zij Gods bevel om de ‘aarde te vervullen’ (Genesis 9:1; 11:4) ongehoorzaam was. God verwarde daarom hun taal en dat veroorzaakte een opdeling van de bevolking in kleinere groepen die uitzwierven over de aarde (Genesis 11:8-9). Uit de moderne genetica blijkt dat na zo’n opdeling van een bevolkingsgroep, zich binnen een paar generaties al variaties in bijvoorbeeld huidskleur kunnen ontwikkelen. Er is voldoende feitenmateriaal voorhanden dat aantoont dat de verschillende bevolkingsgroepen die we vandaag kennen, nog niet heel erg lang van elkaar gescheiden zijn.

Leuk verhaaltje, maar waar is het wetenschappelijke bewijs dat iedereen ooit eens 1 taal heeft gesproken?
En waar is al dat water gebleven van die grote overstroming?

Wat ik wel geloof is dat mensen onder verschillende leef omstandigheden zich ook appart ontwikkelen. Daar heb je meteen de rede voor het taal verschil. Dat heeft helemaal niets met God te maken die eventjes een algemene taal voor een aantal bevolkingsgroepen gescrambled heeft.

Ukrainian 13 February 2007 17:45

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1297517)
Leuk verhaaltje, maar waar is het wetenschappelijke bewijs dat iedereen ooit eens 1 taal heeft gesproken?

als je goed kijkt, mijn beste kerel, zie je veel overeenkomst in talen.:) Als je voorbeelden wilt, zeg het maar. Ik heb alleen geen voorbeelden van Chinees-Germaanse talen en Inca-Germaanse talen, verder wel.

Pakspul 13 February 2007 18:13

Citaat:

Origineel gepost door Ukrainian (Bericht 1297549)
als je goed kijkt, mijn beste kerel, zie je veel overeenkomst in talen.:) Als je voorbeelden wilt, zeg het maar. Ik heb alleen geen voorbeelden van Chinees-Germaanse talen en Inca-Germaanse talen, verder wel.

Ik zie ook heel veel overeenkomst met andere planeten, maar geen lijkt op die van ons. Enige wat aan taal zelfde is dat ze allemaal hun mond er voor gebruiken.
Citaat:

Origineel gepost door Ukrainian (Bericht 1297549)
Als je voorbeelden wilt, zeg het maar. Ik heb alleen geen voorbeelden

Dan houdt het snel op :[
Citaat:

Zij geloven dat de verschillende groepen alleen ontstaan kunnen zijn doordat ze apart zijn geëvolueerd, gedurende tienduizenden jaren. Dit is echter niet af te leiden uit het bewijsmateriaal.

Dus de negers die in nederland wonen en zeggen dat ze blanker worden naar jaren tijd zijn gewoon leugenaars?

Citaat:

God verwarde daarom hun taal en dat veroorzaakte een opdeling van de bevolking in kleinere groepen die uitzwierven over de aarde (Genesis 11:8-9).

Hoe kun je van een "god" houden die alleen maar onderlinge haat wil en als het waar is van die vloed. Is de volgende dan niet een beetje laat?
Citaat:

Men zou kunnen zeggen dat er feitelijk maar één ras bestaat: het menselijke ras. De Bijbel leert ons dat God ‘uit één bloede het ganse geslacht der mensen heeft gemaakt’ (Handelingen 17:26). De Schrift onderscheidt mensen in stam- of nationale groeperingen, en niet door huidskleur of lichamelijke kenmerken. Het is echter duidelijk dat er groepen mensen zijn die bepaalde kenmerken gemeenschappelijk hebben (bijv. huidskleur), die hen onderscheiden van andere groepen. Wij spreken liever over ‘groepen’ dan ‘rassen’, om de evolutionaire en racistische implicaties te vermijden die verbonden zijn met het woord ‘ras’.

Lang verhaal, weinig info wat dacht je er van dat mensen gewoon dikke fuckup zijn met idiote zelf bedachte woorden waar oorlogen over gevoerd kunnen worden :{

http://scheppingofevolutie.nl/ is ook z'n site waar ze je het met de voorhamer er in willen slaan :{

http://frontpage.fok.nl/nieuws/73401 :thumbsup:

insanity 14 February 2007 12:14

Ukrainian,

Ik dacht dat jij je stil zou houden verder :{
Maar goed gozert als jij het zo wilt kan je het zo krijgen.

Kom nou eens met echt bewijs. iets wat je, in je eigen post toegegeven, niet hebt of kan leveren.

Lees, er is geen bewijs. Want fabeltjes zijn niet waargebeurt.

Ancalagon 14 February 2007 12:42

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1297657)
Lees, er is geen bewijs.

daarom heet het ook geloof.

insanity 14 February 2007 12:45

Citaat:

Origineel gepost door Ancalagon (Bericht 1297666)
daarom heet het ook geloof.

Daarom IS het geloof lijkt me meer van toepassing.

Bon 14 February 2007 12:53

Beste Pool, ik snap de hele tekst niet :')

Pakspul 14 February 2007 17:03

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1297668)

Nee het heet geloof, omdat de bedenkers ervan het zo hebben genoemd :)

Ancalagon 14 February 2007 18:13

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1297668)

fijn dat er met jou wel te discussieren valt in tegenstelling tot met die christenen

insanity 19 February 2007 12:26

Crist, hier is het ook al dood.
Hebben we nu 'gewonnen' of komt er ooit nog een ark vol mensen die het tegendeel willen bewijzen zonder bewijs?

blabla1993 20 February 2007 01:12

Ja leuk, dan gaan we ze boos maken en hun ark in de fik steken:Y)

BroodjeBeton 20 February 2007 17:26

Citaat:

De oorzaken van variatie in het DNA tussen individuele mensen laten zien dat verschillen gebaseerd op uiterlijke kenmerken te verwaarlozen zijn. Deze genetische gelijkvormigheid betekent, dat bv. een blanke Amerikaan, hoewel ogenschijnlijk uiterlijk verschillend van een zwarte Amerikaan, in uiterlijke voorkomst, even zo goed een weefseldonor voor een zwart persoon kan zijn, als een andere zwarte Amerikaan.
dat is handig voor mensen die als dalmatier door het leven willen gaan

blabla1993 21 February 2007 14:37

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1297554)
Dus de negers die in nederland wonen en zeggen dat ze blanker worden naar jaren tijd zijn gewoon leugenaars?

Ja, het veranderen van huidskleur door evolutie gaat echt niet in 50 jaar. na 1000 jaar ofzo zal er mischien een groep mensen met verschil zijn. (maar omdat in onze samenleving een voordelige afwijking in huidskleur niet meer kans op overleven zal geven,(door alle kunstmatigeheden waardoor mensen zonder die voordelige afwijking ook net zo goed kunnen overleven) zal het waarschijnlijk nooit gebeuren.)

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1297897)

het IS geloven, het HEET geloof8)

Pakspul 12 March 2007 14:02

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1297897)

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1299528)
het IS geloven, het HEET geloof8)

Ik zie dubbel :?

insanity 12 March 2007 14:58

:aai:

Kan jij ook niet helpen hoor :)

Pakspul 12 March 2007 16:34

Maar wie gooit er nog eens een balletje op dan? :)

insanity 12 March 2007 16:58

Noach was homo!

Pakspul 12 March 2007 18:43

Nee een interessant onderwerp

Foetsy 12 March 2007 23:55

Sorry jongens, kan het niet laten.
Verrek; jouw bron?
Ik zie nu dat verhaal op verschillende websites opduiken...
Wat ze trouwens subtiel vergeten te verklaren, is wáár de verschillende huidskleuren vandaan komen. Noah en zijn vrouw begonnen toch met maar 1 kleur?
Zit trouwens een paar andere artikelen te lezen, en ze hebben er serieus werk in gestoken.
Maar goed. Ik zou zeggen, laat de gelovers lekker geloven, en de niet gelovers niet. Zolang je weet dat jíj het juiste (niet) gelooft, is er niets aan de hand. Mensen overhalen doe je niet. Met sarcasme of koppigheid niet, en met mensen botweg vernederen ook niet...
Ik kan wel wat betere dingen verzinnen die ik met m'n tijd kan doen.

Pakspul 13 March 2007 08:01

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1299528)
Ja, het veranderen van huidskleur door evolutie gaat echt niet in 50 jaar. na 1000 jaar ofzo zal er mischien een groep mensen met verschil zijn. (maar omdat in onze samenleving een voordelige afwijking in huidskleur niet meer kans op overleven zal geven,(door alle kunstmatigeheden waardoor mensen zonder die voordelige afwijking ook net zo goed kunnen overleven) zal het waarschijnlijk nooit gebeuren.)

Als huiskleur pas veranderd naar 1000jaar ofzo. Dan vind ik het toch heel knap dat in 13000 jaar van adam en eva naar aziaat, neger, mexicaan etc gaat :{
Citaat:

Genesis 7:1-3 1

De HERE zeide tot Noach: Ga in de ark, gij en geheel uw huis, want u heb Ik in dit geslacht voor mijn aangezicht rechtvaardig bevonden. Van alle reine dieren zult gij zeven paar nemen, het mannetje en zijn wijfje, maar van de dieren, die niet rein zijn, een paar, het mannetje en zijn wijfje; ook van het gevogelte des hemels zeven paar, mannetjes en wijfjes, om het geslacht in het leven te behouden op de gehele aarde.
Van alle vogels die er bestaan 7 paar meenemen... Dan zit dat schip ook nog wel keer vol :')

insanity 13 March 2007 09:09

Citaat:

Origineel gepost door Foetsy (Bericht 1302662)
Ik zie nu dat verhaal op verschillende websites opduiken...

Indoctrinatie is het grootste wapen van de kerk :{

Citaat:

Wat ze trouwens subtiel vergeten te verklaren, is wáár de verschillende huidskleuren vandaan komen. Noah en zijn vrouw begonnen toch met maar 1 kleur?

Inderdaad, en eva kwam uit adam zijn rib.
Nadat ik dat las ben ik gestopt met logisch nadenken over het geloof, ik bedoel alles staat haaks op elkaar.

Citaat:

Zit trouwens een paar andere artikelen te lezen, en ze hebben er serieus werk in gestoken.

Zie je wel, je raakt al geindoctrieneert :{

Citaat:

Maar goed. Ik zou zeggen, laat de gelovers lekker geloven, en de niet gelovers niet.

Inderdaad, alleen krijg ik om de 2 weken van die jehova`s aan de deur. vraag ik toch ook niet om?
dus waarom mag ik mijn mening niet versprijden terwijl dat soort mensen gewoon wel langs de deuren mogen komen met de sprookjes van/over een oude man.

Citaat:

Zolang je weet dat jíj het juiste (niet) gelooft, is er niets aan de hand.

Zolang ik weet dat er niets is en dat wat er is een sprookje is...
Hoe redeneer jij?

Citaat:

Mensen overhalen doe je niet. Met sarcasme of koppigheid niet, en met mensen botweg vernederen ook niet...

Alle beetjes helpen, ooit zullen de mensen zien dat het 1 grote HOAX is.

Citaat:

Ik kan wel wat betere dingen verzinnen die ik met m'n tijd kan doen.

oja?
en zonet zat je nog op die site te lezen :/
in 1 zin ontkracht je nu je hele post, DAT is pas tijdverspilling.

Pakspul 13 March 2007 09:53

HOEVEEL DIEREN GINGEN ER MET NOACH MEE?

De bijbel zegt (genesis 6): ’19; Van alle levende wezens moet gij één paar in de ark brengen, om ze met u samen in leven te doen blijven; een mannelijk en een vrouwelijk dier moet het zijn…………21; Breng verder allerlei etenswaar bijeen en leg daar een voorraad van aan, zodat gijzelf en de dieren te eten hebt.’ Als we alle soorten landdieren bij elkaar optellen dan komen we op astronomische aantallen.

* Zo zijn er wereldwijd meer dan één miljoen soorten insekten.

* 60.000 soorten landslakken.

* 35.000 soorten spinnen.

* 8000 soorten vogels.

* 6000 soorten reptielen.

* 4000 soorten zoogdieren.

* 3200 soorten amfibieën.

En dat alles keer twee, want: ‘Van alle levende wezens moet gij één paar in de ark brengen, een mannelijk en een vrouwelijk dier moet het zijn.’ Dat betekent dus twee miljoen insekten, 120.000 landslakken, 70.000 spinnen, 16.000 vogels, 12.000 reptielen, 8000 zoogdieren en 6400 amfibieën. Al deze dieren had Noach aan boord, plus natuurlijk nog duizenden diersoorten die al dan niet door toedoen van de mens zijn uitgestorven.

120k slakken :')

insanity 13 March 2007 13:26

Al die slakken eten de groetes aan :+

Foetsy 13 March 2007 15:45

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1302678)
Zie je wel, je raakt al geindoctrieneert :{

Ik observeer. Als jij uit 'Zit trouwens een paar andere artikelen te lezen, en ze hebben er serieus werk in gestoken.' kan uithalen dat ik de leer van de kerk aanvaard vind ik dat best knap. Ik zelf zou daar niet zo snel vanuit gaan bij iemand anders.
Citaat:

Inderdaad, alleen krijg ik om de 2 weken van die jehova`s aan de deur. vraag ik toch ook niet om?
dus waarom mag ik mijn mening niet versprijden terwijl dat soort mensen gewoon wel langs de deuren mogen komen met de sprookjes van/over een oude man.

Ik zeg niet dat jij je mening niet mag verspreiden (zolang jij het verschil weet tussen indoctrineren en verspreiden ;)). Het is de manier waarop bij sommigen.
Citaat:

Zolang ik weet dat er niets is en dat wat er is een sprookje is...
Hoe redeneer jij?

Als anderen je er niet mee lastig vallen (die jehova-getuigen zij dus een ander verhaal) waarom zou jij ze er dan wel mee lastig vallen. Waarom zou jij de gelovers agressief aanvallen terwijl ze je niets hebben gedaan. Laat ze lekker (geloven), en hoop dat daardoor zij jou ook lekker laten (niet-geloven).
Citaat:

oja?
en zonet zat je nog op die site te lezen :/
in 1 zin ontkracht je nu je hele post, DAT is pas tijdverspilling.

Ik heb het over het 'sarcasme of koppigheid en mensen botweg vernederen'. Niet over het kennis vergaren (die site lezen), zodat ik een beter onderbouwde mening kan geven (dan wanneer ik dat niet doe).

insanity 13 March 2007 15:49

Citaat:

Origineel gepost door Foetsy (Bericht 1302740)
Bla bla bal enz,

Loop jij ook in zo`n jurk net als die homo`s in rome?
Zo kom je wel over namelijk :yes:

blabla1993 13 March 2007 15:59

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1302669)
Als huiskleur pas veranderd naar 1000jaar ofzo. Dan vind ik het toch heel knap dat in 13000 jaar van adam en eva naar aziaat, neger, mexicaan etc gaat :{

maar omdat ik niet geloof in adam-eva bullshit....

Ancalagon 13 March 2007 19:25

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1302743)
Loop jij ook in zo`n jurk net als die homo`s in rome?
Zo kom je wel over namelijk :yes:

gast, je maakt jezelf zo onsterfelijk belachelijk zo.

Iemand probeert in ieder geval nog een serieus verhaal tegen je te houden, maar je blijkt wederom niet in staat ook maar iets zinnigs terug te zeggen.

insanity 14 March 2007 09:08

Citaat:

Origineel gepost door Ancalagon (Bericht 1302803)
gast, je maakt jezelf zo onsterfelijk belachelijk zo.

Iemand probeert in ieder geval nog een serieus verhaal tegen je te houden, maar je blijkt wederom niet in staat ook maar iets zinnigs terug te zeggen.

Zo zie jij het, ik vind dat hij ongelofelijk belachelijk overkomt.

Mijn nederige mening uiteraard

Pakspul 14 March 2007 09:48

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1302865)
Zo zie jij het, ik vind dat hij ongelofelijk belachelijk overkomt.

Mijn nederige mening uiteraard

Dan nog kun je wel beetje rustig aan gaan doen, want je probeert over te komen als een alles weter :{

insanity 14 March 2007 10:01

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1302874)
Dan nog kun je wel beetje rustig aan gaan doen, want je probeert over te komen als een alles weter :{

Maybe, Ik zie het als een standpunt :{

Pakspul 14 March 2007 10:11

Maar een standpunt moet je ook weer niet opdringen met zinnen die zeggen hoe belachelijk het is.

insanity 14 March 2007 10:14

Dat is jouw manier van standpunten innemen, niet de mijne.
zeker niet in dit geval

Foetsy 14 March 2007 15:59

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1302878)
Dat is jouw manier van standpunten innemen, niet de mijne.
zeker niet in dit geval

Jouw manier van discusseren (of standpunten innemen zoals jij het noemt) is dus niet ingaan op de eigenlijke argumenten, maar gewoon beweren dat de mensen waarmee je discusseert (ik dus) belachelijk zijn.
Oké...

spiral_design 16 March 2007 09:32

ik denk niet dat het geloof verzonnen is, maar wel dat het in de loop der jaren is verdraaid door mensen die daar profijt aan hadden.

spiral_design 16 March 2007 09:36

En adam en eva werden altijd afgebeeld met een navelstreng <-- KLOPT NIET!!! :)

Chrizlybeer 16 March 2007 13:12

Citaat:

Origineel gepost door spiral_design (Bericht 1303478)
En adam en eva werden altijd afgebeeld met een navelstreng <-- KLOPT NIET!!! :)

Ik heb ze nog nooit met een navelstreng gezien op plaatjes hoor...

insanity 16 March 2007 13:31

Me neither

spiral_design 16 March 2007 13:40

excuseer, ik bedoelde navel (daar heeft ooit een navelstreng aangezeten), dus moeten ze ook geboren zijn geweest.;)

spiral_design 16 March 2007 13:41

adam & eva

1 Bijlage(en)
navelstreng

spiral_design 16 March 2007 13:42

zieeeeee:yes:

Chrizlybeer 16 March 2007 17:00

Citaat:

Origineel gepost door spiral_design (Bericht 1303551)
navelstreng

Nou doe je het weer verkeerd:z

Maar dan nog, je hebt toch een navel omdat het anders zo raar staat in je zwembroek?:?

BroodjeBeton 19 March 2007 20:23

kijk een konijn, een reiger en een ooievaar en nog een beest of 2 daar bijt riet

sandraatje 4 April 2007 15:47

Mensen, Jullie zeggen allemaal dat jullie gaan antwoord weten op de huidskleuren, maar op de site (een link vanuit dit forum) staat het volgende:

Het antwoord is eenvoudig; wij hebben allemaal hetzelfde kleurpgment in onze huid: melanine. Dit is een donkerbruin pigment dat in verschillende hoeveelheden in speciale cellen in ons huid aangemaakt worden. Als wij geen melanine zouden hebben (zoals mensen die albinos worden genoemd, die een mutatie of genetische afwijking overerven waardoor zij geen melanine kunnen aanmaken) dan hebben wij een zeer witte of roze huid. Als wij kleine hoeveelheden melanine kunnen aanmaken, zijn wij Europees "blank". Als wij heel veel melanine kunnen aanmaken, zijn wij donkerzwart. Tussenin vinden wij alle variaties van bruin. Er zijn geen ander significante huidspigmenten.4
Samengevat, uit huidig beschikbare informatie, is de enige belangrijke factor die bepalend is voor huidskleur, melanine, die aangemaakte hoeveelheid.

Dus, hierbij.. (een antwoord??)

Ik hoopdat jullie wel kunnen accepteren wat wij geloven.. Want sommige reacties van jullie vind ik best wel jammer.. Ik hoop dat jullie die voortaan voor jullie willen houden.

kusje, Sandra

koekje 4 April 2007 16:03

t'zijn die onschuldige onwetende, bange,mensen die geloof gecreerd hebben...En wat zijn we ermee ? veel, maar alleen maar negatieve punten ! iedereen weet wel iets te vinden.

Dus geloof in jezelfs :D

Banaan 4 April 2007 16:30

Citaat:

Origineel gepost door koekje (Bericht 1306220)
t'zijn die onschuldige onwetende, bange,mensen die geloof gecreerd hebben...En wat zijn we ermee ? veel, maar alleen maar negatieve punten ! iedereen weet wel iets te vinden.

Dus geloof in jezelfs :D

Weet niet of ik je van mijn geloof serieus mag nemen, maar mag ik weten waarom jij 'mensen die geloof gecreerd hebben' onwetend en bang vind?

Pakspul 4 April 2007 16:31

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306210)
Ik hoopdat jullie wel kunnen accepteren wat wij geloven.. Want sommige reacties van jullie vind ik best wel jammer.. Ik hoop dat jullie die voortaan voor jullie willen houden.

Alleen als jullie ongelovigen respecteren want dat is nog een groter probleem dan anders om. Val me niet lastig met je onzin dan heb je van mij geen last, maar nee dat kunnen die hippies niet.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/75174

Gelovigen hebben gewoon een streep je voor, wij (ongelovigen) mogen niks over god zeggen, maar tegelijk maken ze een ander geloof (atheisme) belachelijk door te zeggen dat god bestaat, maar omdat wij (de onschuldigen) het tegen deel niet kunnen bewijzen en de gelovigen het ook niet kunnen, maar terug vallen op boekjes is het wel zo.

En het bewijs dat ze een streepje voor hebben: http://frontpage.fok.nl/nieuws/75179

gewoon moord, maar omdat die klootzak gelovig is is het eerwraak dus minder jaar zitten :kots:

koekje 4 April 2007 16:33

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306233)
Weet niet of ik je van mijn geloof serieus mag nemen, maar mag ik weten waarom jij 'mensen die geloof gecreerd hebben' onwetend en bang vind?

om zich gerust te stellen van dingens, waarvan ze niets weten,...om een soort hou vast te hebben in hun leven.

Pakspul 4 April 2007 16:35

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306233)

opzich kan ik er wel iets in vinden, misschien beetje verkeerd neergezet, maar als ze moeten het een naam/betekenis aan kunnen geven anders snappen ze het volgens mij niet meer :P

Banaan 4 April 2007 16:39

Citaat:

Origineel gepost door koekje (Bericht 1306235)
om zich gerust te stellen van dingens, waarvan ze niets weten,...om een soort hou vast te hebben in hun leven.

van dinges, niets weten, ik ben klaar met jou.

@ Pakspul; ik denk dat je niet mag onderschatten hoeveel een geloof van een mens betekent, vooral bij diegene die er hoop in vinden, die er zijn uitweg in vindt etc. Al het positieve blijft inderdaad achterwege gelaten en eerwraak en zelfexplosies bereiken de ongelovigen. Ik zeg niet dat er iets mis is met ongelovigheid of atheisme (ik respecteer immers alles), maar ik zie graag meer begrip op mensen met een geloof.

Westers-denken kan ik zeker wel begrijpen, maar het is ongelooflijk laf dat soort denkwijze voor te leggen aan gelovigen. edit: andersom ook.

PFP 4 April 2007 17:00

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306237)

@ Pakspul; ik denk dat je niet mag onderschatten hoeveel een geloof van een mens betekent, vooral bij diegene die er hoop in vinden, die er zijn uitweg in vindt etc. Al het positieve blijft inderdaad achterwege gelaten en eerwraak en zelfexplosies bereiken de ongelovigen. Ik zeg niet dat er iets mis is met ongelovigheid of atheisme (ik respecteer immers alles), maar ik zie graag meer begrip op mensen met een geloof.

Westers-denken kan ik zeker wel begrijpen, maar het is ongelooflijk laf dat soort denkwijze voor te leggen aan gelovigen. edit: andersom ook.

Wat is westers denken volgens jou? Is dat de politiek van onze christelijke Bush?

Je vergeet dat Nederland een uitzondering is, in 95% van de landen regeren gelovigen (indirect/direct) of maken ze de meerderheid uit. En zelfs in Nederland is de grootste partij een christelijke, dus gelovigen globaal in een slachtoffer positie plaatsen is onjuist.

Banaan 4 April 2007 17:08

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1306242)
Wat is westers denken volgens jou? Is dat de politiek van onze christelijke Bush?

Je vergeet dat Nederland een uitzondering is, in 95% van de landen regeren gelovigen (indirect/direct) of maken ze de meerderheid uit. En zelfs in Nederland is de grootste partij een christelijke, dus gelovigen globaal in een slachtoffer positie plaatsen is onjuist.

Verandering in levenstijl/bevolkingsgroei, modernisering? Niet persee de definitie van Westers denken, maar zeker wel de oorzaken. Oudheden van het christendom en islam botsen teveel met deze omstandigheden.

Ik zelf ben ook tegen een geloof=wet situatie in Nederland. Ik ben het ook met je eens dat de gelovigen geen slachtoffer rol mogen krijgen, dat mag niemand maar heel veel kritiek is gewoon fout. Kritiek van uit ongeloven en kritiek van gelovigen dus.

Pakspul 4 April 2007 18:19

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306237)

Ik vind het ook wel heel knap dat de mensen die geloven daar hun kracht uit kunnen halen en blijven halen, maar wat ik hypocriet vind is dat ze ongeveer denken dat het hun wereld is en dat wij er bij op wonen.

sandraatje 4 April 2007 18:46

Nee, het is niet onze wereld.. Het is de wereld van God, en wij mogen die gebruiken, en ik vind het jammer dat mensen die zo slopen en kapot maken..

Ik ben het ook niet met al die extremisten eens.. Die hebben het ook niet goed begrepen.. Het is niet de bedoeling dat je niet-christenen vermoord ofzo..! Het is alleen de bedoeling dat wij het aan de mensen vertellen en het over de wereld verspreiden!

blabla1993 4 April 2007 22:33

JIPPIE! weer een gelovige om te pesten/te bekogelen met feiten waarvan ze het tegendeel niet kunnen bewijzen. En die hun eigen geloof ook niet kunnen bewijzen.

Pakspul 5 April 2007 06:39

Ze rent vanzelf wel keer weg met haar staart tussen haar benen :z

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306290)
Nee, het is niet onze wereld.. Het is de wereld van God, en wij mogen die gebruiken, en ik vind het jammer dat mensen die zo slopen en kapot maken..

Stomme kruistochten altijd :no:

insanity 5 April 2007 09:18

Hou eens op mijn favo topic te uppen? :[

sandraatje 5 April 2007 14:36

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306359)
Ze rent vanzelf wel keer weg met haar staart tussen haar benen :z

Ik ren echt niet zomaar met mijn staart tussen mijn benen weg... Ik geloof dat God bestaat en ik vind het jammer dat jullie dat niet geloven! Ik weet dat ik jullie misschien niet kan overtuigen, maar andersom lukt dat ook niet!

Ik vind het jammer dat jullie zo negatief over christenen doen.. Want wat is er dan precies mis met christenen??

Pakspul 5 April 2007 14:46

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306416)
Ik vind het jammer dat jullie zo negatief over christenen doen.. Want wat is er dan precies mis met christenen??

Bij welke kruistocht moet ik beginnen

sandraatje 5 April 2007 14:55

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306421)
Bij welke kruistocht moet ik beginnen

Ik heb het over de christenen van nu.. niet over die van vroeger...

En dan nog, wou je zeggen dat de niet-christenen in die tijd alles goed deden??

insanity 5 April 2007 15:00

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306422)

De "huidige" cristenen vloeien voort uit de "oude" cristenen

En nee dat word nergens beweert, maar dit topic gaat over cristenen.

sandraatje 5 April 2007 15:02

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1306427)
De "huidige" cristenen vloeien voort uit de "oude" cristenen

En nee dat word nergens beweert, maar dit topic gaat over cristenen.

ja, maar als je het over christenen hebt, kom je ook altijd bij de niet-christenen... En als je het daar niet over hebt, dan kan je hier ook geen discussie gaaan voeren...

Pakspul 5 April 2007 15:03

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306422)

De ongelovigen moorden gewoon ze deden het niet omdat ze het van het geloof moesten :)

sandraatje 5 April 2007 15:06

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306430)
De ongelovigen moorden gewoon ze deden het niet omdat ze het van het geloof moesten :)

ff één ding... vertel mij één voorbeeld van christenen die tegenwoordig nog moorden omdat het van het geloof moet?

insanity 5 April 2007 15:07

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306428)
ja, maar als je het over christenen hebt, kom je ook altijd bij de niet-christenen... En als je het daar niet over hebt, dan kan je hier ook geen discussie gaaan voeren...

Klopt, maar wat pakspul zegt, niet gelovigen schuilen niet achter "god"

sandraatje 5 April 2007 15:09

Mag ik jullie iets vragen??

Als julile niet in GOd geloven, hoe denken jullie dan dat de aarde is onstaan?

insanity 5 April 2007 15:11

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306436)
Mag ik jullie iets vragen??

Als julile niet in GOd geloven, hoe denken jullie dan dat de aarde is onstaan?

Oerknal :*

sandraatje 5 April 2007 15:13

ff één ding... het is een kans van 1 op 10000000 (en nog meer 00, weet niet hoeveel) dat er een aarde kan onstaan en dat die dan precies zo om de zon draait!! Die kans is wetenschappelijk te verwaarlozen!

insanity 5 April 2007 15:14

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306439)
ff één ding... het is een kans van 1 op 10000000 (en nog meer 00, weet niet hoeveel) dat er een aarde kan onstaan en dat die dan precies zo om de zon draait!! Die kans is wetenschappelijk te verwaarlozen!

Nee, de zwaartekracht van de zon is dusdanig sterk dat de aarde aangetrokken en afgestoten word door de zon.

sandraatje 5 April 2007 15:16

ja, maar al had de aarde 3 cm verder van de zon afgestaan hadden we zo het heelal in gezweeft... wel heel toevallig hea...

Pakspul 5 April 2007 15:31

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306439)

als er een veel kans is op een aarde die precies om de zon draait

Hoe verklaar je pluto, mars, mercurius, jupiter en de maan dan?

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306441)
ja, maar al had de aarde 3 cm verder van de zon afgestaan hadden we zo het heelal in gezweeft... wel heel toevallig hea...

bullshit want de aarde gaat in z'n baan dichter en verderweg van de zon.

sandraatje 5 April 2007 15:34

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306445)
als er een veel kans is op een aarde die precies om de zon draait

Hoe verklaar je pluto, mars, mercurius, jupiter en de maan dan?

Dan is het dus nog minder kans dat het zomaar opeens door een oerknal is onstaan!!

Pakspul 5 April 2007 15:34

Zowiezo hoe de neuk kom je bij die 3cm? Denk even na over mars die draait ook om de zon ookal is die nog 1.5x zover weg van de zon.

sandraatje 5 April 2007 15:36

dat heeft te maken met het gewicht!! en de snelheid waarmee ze om de zondraaien!

Pakspul 5 April 2007 15:40

En jij hebt uiteraad een tabel met gewicht en snelheid + afstand :)

sandraatje 5 April 2007 15:43

ja, en als we iets harder hadden gedraait op dezelfde afstand van de zon, dan hadden we niet meer op deze plek van de zon gezeten!

Pakspul 5 April 2007 15:48

Laat maar zien dat tabelletje en/of links van waar je dit vandaan hebt want klinkt heel vaag.

Maar aan de andere kant kan het ook best wel. Je kan wel zeggen dat het wel heeeel toevallig is, maar aan de andere kant er zijn weet ik veel hoeveel planeten het is al zovaak goed gegaan.

sandraatje 5 April 2007 16:09

Het is een kans van 1 op een heleboel dat het op precies de goede afstand van de zon met de goede snelheid is.. Dus het zou wel heel toevallig zijn al zou het met al die planeten goed zou zijn gegaan!

Pakspul 5 April 2007 16:11

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306465)
Het is een kans van 1 op een heleboel dat het op precies de goede afstand van de zon met de goede snelheid is.. Dus het zou wel heel toevallig zijn al zou het met al die planeten goed zou zijn gegaan!

Dan is het ook geen toeval meer, maar heb je die tabel nog?

sandraatje 5 April 2007 16:12

die moet ik dan ff keertje inscannen... Heb hem in mijn anw-boek staan!

Pakspul 5 April 2007 16:43

En vertel me dan meteen even waarom er een verschil van 80jaar in omlooptijd tussen Uranus en Neptunus ookal zit er bar weinig verschil in formaat en massa.

Banaan 5 April 2007 17:12

Yaaaaaaaay feiten gebruiken om gelovigen te kleineren. Ben trots!!!

sandraatje 5 April 2007 19:54

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306478)
En vertel me dan meteen even waarom er een verschil van 80jaar in omlooptijd tussen Uranus en Neptunus ookal zit er bar weinig verschil in formaat en massa.

Omdat de een misschien wel wat verder van de zon afstaat!!!

sandraatje 5 April 2007 19:55

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306484)
Yaaaaaaaay feiten gebruiken om gelovigen te kleineren. Ben trots!!!

wou je zeggen dat je mij hiermee kleineerde?? Nou, kan er niet veel waarde aan hechten!

blabla1993 5 April 2007 23:22

Waarom vertel mij, WAAROM zijn er nog steeds mensen die een stom boek vol prehistorisch achterhaald gelul en 2000 jaar lange verdraaide verzinsels van gestoorde mensen uit de oudheid geloven als er steeds meer bewijzen tegen komen?!?!?
(lees: achterhaald)
En ja, sandraatje, het is PUUR FUCKING TOEVAL dat wij hier met zn allen bestaan en een paar van ons 5-6 miljard achter de PC zitten en hier op een forum discussieren over wat een groep van die 5-6 miljard heeft verzonnen toen er nog geen verklaringen waren voor een boel verschijnselen maar wat nu allang achterhaal is.
(lange zinnen? pech, leer lezen)

PFP 6 April 2007 00:41

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1306544)
Waarom vertel mij, WAAROM zijn er nog steeds mensen die een stom boek vol prehistorisch achterhaald gelul en 2000 jaar lange verdraaide verzinsels van gestoorde mensen uit de oudheid geloven als er steeds meer bewijzen tegen komen?!?!?
(lees: achterhaald)
En ja, sandraatje, het is PUUR FUCKING TOEVAL dat wij hier met zn allen bestaan en een paar van ons 5-6 miljard achter de PC zitten en hier op een forum discussieren over wat een groep van die 5-6 miljard heeft verzonnen toen er nog geen verklaringen waren voor een boel verschijnselen maar wat nu allang achterhaal is.
(lange zinnen? pech, leer lezen)

Ik vind jou zo weerzinwekkend overkomen dat ik er haast moslim van zou worden

Stevie 6 April 2007 00:43

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1306564)
Ik vind jou zo weerzinwekkend overkomen dat ik er haast moslim van zou worden

om in de sfeer van het topic te blijven: amen _0_

blabla1993 6 April 2007 01:42

ik was dan ook in een psychopatische bui:z

Banaan 6 April 2007 11:10

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306518)
wou je zeggen dat je mij hiermee kleineerde?? Nou, kan er niet veel waarde aan hechten!

Nee ik was gewoon een beetje sarcastisch, ik ben zelf islamitisch. :')

sandraatje 6 April 2007 19:43

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306583)
Nee ik was gewoon een beetje sarcastisch, ik ben zelf islamitisch. :')

ok, anti-christenen of niet?

Banaan 6 April 2007 19:48

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306625)
ok, anti-christenen of niet?

Eh, nee.

sandraatje 6 April 2007 19:49

kijk geweldig! met jou kan ik wel praten!

blabla1993 6 April 2007 22:35

met mij ook, zodra je enig historisch of wetenschappelijk bewijs hebt dat jouw geloof waar is.8)

sandraatje 7 April 2007 09:39

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1306674)
met mij ook, zodra je enig historisch of wetenschappelijk bewijs hebt dat jouw geloof waar is.8)

Geloof kan je niet bewijzen anders is het geen geloof meer! Geloof moet je geloven en kan je niet bewijzen! Al staan er wel dingen in de bijbel die wel bewijsbaar zijn!

Banaan 7 April 2007 10:29

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1306674)

Misschien moet je minder feitelijk en zakelijk denken. Je kan jezelf wel redden als Westers persoon in deze omgeving maar er zijn ook mensen (tel ze maar na op deze aardbol) die een houvast, een spiritueel symbool nodig hebben om te overleven en door te gaan en proberen voor hunzelf een perfect leven te bouwen.

Jammer dat je brainwasht bent door de mediaverhalen
Jammer dat je geen enkel respect toont voor gelovigen
Jammer dat je geen enkel respect toont voor rituelen en woorden die duizenden jaren oud kunnen zijn
Jammer dat je ondanks je foute kritiek je niet verder verdiept in religie.

Banaan 7 April 2007 10:31

Oh, en wat ben ik blij dat ik me wél kan aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Als islamitiet en allochtoon heb ik al veel meer bereikt dan vele blanke Nederlandse mensen, waaronder mensen die constant kritiek hebben op de islam en/of allochtonen zoals blabla1999. Ik kan er wel trots op wezen hoor, echt.

sandraatje 7 April 2007 11:12

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306708)
Misschien moet je minder feitelijk en zakelijk denken. Je kan jezelf wel redden als Westers persoon in deze omgeving maar er zijn ook mensen (tel ze maar na op deze aardbol) die een houvast, een spiritueel symbool nodig hebben om te overleven en door te gaan en proberen voor hunzelf een perfect leven te bouwen.

Jammer dat je brainwasht bent door de mediaverhalen
Jammer dat je geen enkel respect toont voor rituelen en woorden die duizenden jaren oud kunnen zijn

He tis niet zo dat ik een spiritueel symbool nodig heb om te overleven! Het is alleen dat ik weet dat God bestaat en dat ik zonder hem niet eens had geleeft! Dus waarom zou ik hem daar niet dankbaar voor zijn... En dan ben ik zo dat ik dat aan iedereen wil vertellen..

2e gedeelte ben ik wel met je eens!!

3rd boetah 7 April 2007 11:14

Banaan, nu kappen met tegen jezelf praten.

sandraatje 7 April 2007 11:16

Citaat:

Origineel gepost door 3rd boetah (Bericht 1306722)
Banaan, nu kappen met tegen jezelf praten.

Hij praat niet tegen zichzelf! Hij probeert er alleen voor te zorgen dat mensen christenen/moslims e.d. respecteren! Ik ben blij dat er tenminste nog iemand op dit hele forum is die zoiets begrijpt!!

3rd boetah 7 April 2007 11:22

Mensen moeten mensen respecteren.

sandraatje 7 April 2007 11:25

Citaat:

Origineel gepost door 3rd boetah (Bericht 1306726)

Ja, ze meoten mensen respecteren.. en dus ook het geloof van die mensen... Want als je het geloof van mensen niet respecteerd.. dan respecteer je die mensen zelf ook niet!!!

En omdat de meeste mensen hiero mijn geloof niet respecteren.. Respecteren ze mij dus ook niet..!!

3rd boetah 7 April 2007 11:29

Misschien houden ze niet van jouw schrijfwijze. Uitroeptekens roepen vaak negatieve reacties op.

sandraatje 7 April 2007 11:30

Citaat:

Origineel gepost door 3rd boetah (Bericht 1306730)
Misschien houden ze niet van jouw schrijfwijze. Uitroeptekens roepen vaak negatieve reacties op.

Ik zal mijn uitroeptekens voortaan wel voor me houden.. Als jij dat liever hebt.

3rd boetah 7 April 2007 11:35

Je moet je vooral niets van mij aantrekken als je dat niet wil. Ben binnenkort toch weer het land uit.

Banaan 7 April 2007 11:40

Citaat:

Origineel gepost door 3rd boetah (Bericht 1306726)

Word.

:? Gaf ik je nou props?? :o

3rd boetah 7 April 2007 11:46

nee joh banaan, ik had gewoon het gevoel dat je tegen jezelf ouwehoerde met die Sandra figuur :') :p

Banaan 7 April 2007 11:49

Ik wou mezelf cool opstellen :$

3rd boetah 7 April 2007 11:53

:aai:

sandraatje 7 April 2007 12:25

Citaat:

Origineel gepost door 3rd boetah (Bericht 1306733)
Je moet je vooral niets van mij aantrekken als je dat niet wil. Ben binnenkort toch weer het land uit.

Ja, dus daarom moet ik maar gewoon doen alsof jij niks zegt.. en dan nog.. als je in het buitenland zit kan je nog steeds op internet.. duh...

En ff.. ik ben gewoon een mens hoor.. geen figuur of wat dan ook!

Wiz 7 April 2007 12:34

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1230467)
Het geloof is heel lang geleden bedacht om mensen in bedwang te houden.

Dit is waar, neem bijvoorbeeld het christendom en de bijbel.
(Dit is wetenschappelijk bewezen uit orginele stukken!)

Heel veel jaartjes terug, paar duizend, vereerde ze nog een god en een godin, maar omdat de mannelijke leiders van het geloof niet zo blij waren met het vereren van een vrouw, want immers een vrouw (aldus toen, en niet aldus mij) was ondergeschikt aan de man, hebben ze de godin uit het geloof geschrapt.

Ander voorbeeld van geloofsaanpassingen zijn de overbekende 10 geboden.

Dat zijn er helemaal geen 10, het zijn er veel meer.
Maar ja ook daar werd weer is lekker in aangepast.

=

Mijn mening is dat als mensen gelukkig zijn en hoop en kracht vinden in hun geloof, zonder discriminerende overuigingen hierdoor mee te krijgen (tegen homo's, tegen andere geloven.. etc) ze er vooral mee door moeten gaan.

Wiz 7 April 2007 12:41

Owja..

Waar ik ook zo moe van word is dat gezeur over de moskee.
Van mij mag heel nederland er mee worden vol gebouwd.
Die dingen zien er een stuk mooier uit dan de gemiddelde kerk.

En het oog wilt ook wat ;)

sandraatje 7 April 2007 12:48

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1306762)
Dit is waar, neem bijvoorbeeld het christendom en de bijbel.
(Dit is wetenschappelijk bewezen uit orginele stukken!)

Heel veel jaartjes terug, paar duizend, vereerde ze nog een god en een godin, maar omdat de mannelijke leiders van het geloof niet zo blij waren met het vereren van een vrouw, want immers een vrouw (aldus toen, en niet aldus mij) was ondergeschikt aan de man, hebben ze de godin uit het geloof geschrapt.

Ander voorbeeld van geloofsaanpassingen zijn de overbekende 10 geboden.

Dat zijn er helemaal geen 10, het zijn er veel meer.
Maar ja ook daar werd weer is lekker in aangepast.

=

Mijn mening is dat als mensen gelukkig zijn en hoop en kracht vinden in hun geloof, zonder discriminerende overuigingen hierdoor mee te krijgen (tegen homo's, tegen andere geloven.. etc) ze er vooral mee door moeten gaan.

Ik ben het niet helemaal met je eens! Christenen waren toen al christenen die niet in al die goden geloofde.

De 10 geboden zijn de hoofdgeboden, die Mozes op de berg sinaï heeft gehad van God... En er zijn echt nog wel meer regels waar men zich aan moet houden..

Neej, ik heb niks tegen de mensen die homo zijn.. Al heb ik wel wat tegen hun overtuiging.. Zij kunnen er niks aan doen dat ze homo zijn.. Maar er zijn ook christenen die homo zijn, die dat weten en dan maar ongetrouwd blijven omdat God het afkeurd! God heeft de vrouw voor de man geschapen en niet de man voor de man.

Wiz 7 April 2007 13:01

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306765)
Ik ben het niet helemaal met je eens! Christenen waren toen al christenen die niet in al die goden geloofde.

De 10 geboden zijn de hoofdgeboden, die Mozes op de berg sinaï heeft gehad van God... En er zijn echt nog wel meer regels waar men zich aan moet houden..

Neej, ik heb niks tegen de mensen die homo zijn.. Al heb ik wel wat tegen hun overtuiging.. Zij kunnen er niks aan doen dat ze homo zijn.. Maar er zijn ook christenen die homo zijn, die dat weten en dan maar ongetrouwd blijven omdat God het afkeurd! God heeft de vrouw voor de man geschapen en niet de man voor de man.

Als je maar gelukkig bent :P

Maar uhm.. het is echt waar dat het christendom en diens vertakkingen.. allemaal eerst een god en godin vereerde.
En de 10 geboden zijn orgineel veel meer dan 10.

Ze graven nog wel is wat af op deze planeet ;)
En dan vind je nog wel is wat.

Discovery Channel is ook erg leerzaam.

Deze 2 zaken, zijn absolute bewezen feiten.

Ik ga niet in discussie over wie wat en waarvoor en waarneer en waardoor god wat dan ook geschapen heeft. _0_

Maar mijn mening is dat god liefde hoort te zijn. :thumbsup:
Liefde voor jezelf, en liefde voor een ander..
Dus ook als iemand liefde voelt voor hetzelfde geslacht.

(enne de vrouw is voor de man geschapen? hmz.. zijn we niet gewoon voor elkaar geschapen.. zo klinkt het ook weer alsof de vrouw ondergeschikt is aan de man)

Liefde is goddelijk :yes:

sandraatje 7 April 2007 13:05

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1306769)
Als je maar gelukkig bent :P

Maar uhm.. het is echt waar dat het christendom en diens vertakkingen.. allemaal eerst een god en godin vereerde.
En de 10 geboden zijn orgineel veel meer dan 10.

Ze graven nog wel is wat af op deze planeet ;)
En dan vind je nog wel is wat.

Discovery Channel is ook erg leerzaam.

Deze 2 zaken, zijn absolute bewezen feiten.

Ik ga niet in discussie over wie wat en waarvoor en waarneer en waardoor god wat dan ook geschapen heeft. _0_

Maar mijn mening is dat god liefde hoort te zijn. :thumbsup:
Liefde voor jezelf, en liefde voor een ander..
Dus ook als iemand liefde voelt voor hetzelfde geslacht.

(enne de vrouw is voor de man geschapen? hmz.. zijn we niet gewoon voor elkaar geschapen.. zo klinkt het ook weer alsof de vrouw ondergeschikt is aan de man)

Liefde is goddelijk :yes:

De man is eerst door God geschapen, maar omdat de man eenzaam was heeft God voor de man een vrouw geschapen.. Zo is het gegaan en daar kan ik niks aan veranderen.. Ik zeg hiermee niet dat de vrouw ondergeschikt is aan de man!

Het is zo dat de christenen soms ook nog wel fout waren en tog in andere goden gingen geloven. Maar er zijn altijd nog echte christenen geweest die gewoon in God zijn blijven geloven.. Kijk maar naar het verhaal van Noach en de ark. Al die mensen die zichzelf christenen noemen zijn toen dood gegaan.. Maar Noach en zijn vrouw en kinderen e.d. zijn gespaard gebleven!

Wiz 7 April 2007 13:23

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306772)
De man is eerst door God geschapen, maar omdat de man eenzaam was heeft God voor de man een vrouw geschapen.. Zo is het gegaan en daar kan ik niks aan veranderen.. Ik zeg hiermee niet dat de vrouw ondergeschikt is aan de man!

Het is zo dat de christenen soms ook nog wel fout waren en tog in andere goden gingen geloven. Maar er zijn altijd nog echte christenen geweest die gewoon in God zijn blijven geloven.. Kijk maar naar het verhaal van Noach en de ark. Al die mensen die zichzelf christenen noemen zijn toen dood gegaan.. Maar Noach en zijn vrouw en kinderen e.d. zijn gespaard gebleven!

Ik zal het anders formuleren, want volgens mij snap je niet wat ik vertel.

ze geloofde EERST in God en Godin.
Ik heb het niet over andere goden, enkel over de godin.
Man/Vrouw

Het is absoluut bewezen dat in het begin van die geloofs stroming dat God en Godin vereerd werden, de Godin is door de leiders uit de boeken en het geloof geschapt.

Hier kan je gewoon weg niet over discussieren, vooral door te qouten uit de bijbel, want zoals ik al zei.. het is eruit geschapt!

Ok, niet echt geschapt want het is aangepast.
De heilige geest..

De vader, de zoon en de heilige geest.

;)

In het begin was er geen heilige geest maar wel een Godin.

ff wat qouten van wikipedia:

"De Heilige Geest wordt binnen het huidige christendom beschouwd als de Geest van God. Samen met God de Vader en God de Zoon vormt de Heilige Geest de goddelijke drie-eenheid. Volgens de algemene opvatting werd deze leer officieel vastgesteld op het Concilie van Nicaea in 325 maar de ideeën hieromtrent leefden al langer binnen bepaalde groepen van de christelijke gemeenschap. De Heilige Geest wordt doorgaans gesymboliseerd in de vorm van een duif of een vuurvlam."

"Christendom

Koningin van de Hemel en Moeder Gods in de hoofdkerk van het Belgische Lier. Achteraan staat ook een levensboomOok in het christendom, dat voor een groot deel op het jodendom is gebaseerd en deels als vehikel voor de verspreiding van de joodse opvattingen over de wereld fungeerde, ontkent men fundamenteel de aanwezigheid van een godin. Dit werd al in het eerste van de Tien Geboden aangegeven: "Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd. Vereer naast mij geen andere goden." (Bijbelboek Exodus 20:2-3). Ook het afbeelden van God of goden werd in eerste instantie verboden in een poging om de godinnen onder de noemer heidendom aan de kaak te stellen en in de hoop dat ze tenslotte zouden verdwijnen. Vanaf 392 werd de godenverering van heidense goden door keizer Theodosius, die van het christendom met zijn vele aanhangers een staatsgodsdienst maakte, verboden."

Zo is in dezelfde periode een algeheel verbod gekomen op het vereeren dan iets anders dan God, en is de Heilige Geest opgenomen in het geloof.

Godin werd Heilige Geest

Nog wat feitjes over hoe oud het geloof in een Godin is..

"In de mythologie van volken uit de oudheid blijkt de erkenning van een veelheid aan godinnen. Naargelang de context waarin ze voorkomen, vertegenwoordigen ze allerlei aspecten van het leven en van de geest. De verschijning van een Godin vindt en vond in alle culturen plaats en in veel gevallen was de oergodheid vrouwelijk. Dit blijkt reeds uit archeologische vondsten daterend uit het Paleolithicum en het Neolithicum, zoals de Venus van Laussel en de talloze godinnenbeeldjes die uit deze oude lagen zijn opgegraven, ook bijvoorbeeld in de Indusbeschaving. En ook in het archaïsche Mesopotamië dat met deze cultuur handelsbetrekkingen over zee onderhield, zijn dergelijke beeldjes gevonden, evenals in latere tijden de geschreven getuigenissen van het bestaan van de cultus van godinnen. Veel onderzoekers vermoeden een vrouwelijke dominantie van de samenleving, omdat het aantal beeldjes van mannelijke figuren eerder uitzondering dan regel is. Veel getuigenissen en vondsten in verband met de vroegste mythologieën lijken te wijzen op een algemeen geldende cultus van de Grote Moedergodin of de Moedergodincultus, en dit op wereldschaal.

In het Europese collectief geheugen zijn godinnen voornamelijk aanwezig uit de Noordse en Germaanse mythologie en uit de invloed via de kerstening van de godinnen uit de "heidense" Romeinse en Griekse mythologie. Verder zijn er nog de aanwijzingen uit het Oude Egypte en de Amerikaanse hoogculturen van Azteken, Maya's en Inka's als aanwijzing voor de aanwezigheid van godinnen in het menselijk denken en beschouwen."

"De Moedergodin is de aanduiding dat het opperwezen of een belangrijke godheid vrouwelijk is.

Voor de meesten van ons die met een monotheïstische religieuze opvatting vertrouwd zijn, lijkt het vanzelfsprekend om het opperwezen ‘God de Vader’ te noemen. Beschouwt men echter de ‘grote geschiedenis der mensheid’, dan blijkt het opperwezen ook vaak ‘God de Moeder’ te zijn, of 'Moeder van God', of ‘de Moedergodin’. Er zijn heel wat sporen en restanten van deze cultus, vooral uit het Neolithicum tot 7.000 jaar geleden, wijzend op een matriarchale samenleving, waar het hoogste principe, opperste symbool van vruchtbaarheid of scheppingskracht, als vrouwelijk werd gezien. Ook bepaalde mysteriecultussen zouden teruggrijpen op deze traditie."

I Rest My Case :P

blabla1993 7 April 2007 16:45

kap eens ff met zoveel posten voordat ik kan rerageren :/

blabla1993 7 April 2007 17:05

Zo, ff lekker wat zitten quoten.

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306703)
Geloof kan je niet bewijzen anders is het geen geloof meer! Geloof moet je geloven en kan je niet bewijzen!

En dat is de reden waarom ik niet geloof.
Citaat:

Wel voor gelovigen, niet (veel) voor hun geloof.
Citaat:

Rituelen, leuk alleen het verhaal erachter is in mijn ogen puur onzin.
Citaat:

Waarom zou ik me ergens in verdiepen als ik de basis ervan al onzin vind. Over het Christendom weet ik voor een Atheïst volgens mij best een hoop.
Oja, ik vind het goed dat mensen steun en houvast vinden bij hun geloof. Ze moeten mij er alleen niet mee lastig gaan vallen.

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306721)
Het is niet zo dat ik een spiritueel symbool nodig heb om te overleven! Het is alleen dat ik weet dat God bestaat en dat ik zonder hem niet eens had geleeft! Dus waarom zou ik hem daar niet dankbaar voor zijn... En dan ben ik zo dat ik dat aan iedereen wil vertellen..

2e gedeelte ben ik wel met je eens!!

Jij mischien niet maar er zijn zeker weten een heleboel gelovigen die "het licht hebben gezien" en nu een 'doel' hebben (en daarvoor blijven leven) doordat ze geloven.

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306728)
Ja, ze meoten mensen respecteren.. en dus ook het geloof van die mensen... Want als je het geloof van mensen niet respecteerd.. dan respecteer je die mensen zelf ook niet!!!

En omdat de meeste mensen hiero mijn geloof niet respecteren.. Respecteren ze mij dus ook niet..!!

Ik respecteer mensen maar niet hun geloof. Maar omdat ik hun geloof niet respecteer vinden zij dat ik dus ook geen respect heb voor hen.

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1306762)

Daar ben ik het mee eens. Ik vind alleen (zoals ik al zei) dat ze mij er niet mee lastig moeten vallen.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306765)
God heeft de vrouw voor de man geschapen en niet de man voor de man.

Dit is dan weer zo'n opmerking die ik als Atheïst (en 'aanhanger' van de evolutie theorie) volkomen belachelijk vind.

Enne, mijn vorige post was nogal grof en zo bedoelde ik het niet echt. (for the offended:'))

Banaan 7 April 2007 21:35

Oh hey je respecteert mij als gelovige maar je respecteert mijn geloof niet, oooh oke je bent mijn vriend nu hoor heey!!!

Gevalletje; ik ben klaar met jou.

koekje 7 April 2007 21:41

jouw plaat blijft hangen... :gaap:

blabla1993 7 April 2007 23:32

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1306819)
Oh hey je respecteert mij als gelovige maar je respecteert mijn geloof niet, oooh oke je bent mijn vriend nu hoor heey!!!

Gevalletje; ik ben klaar met jou.

Nee ik respecteer jou als medemens maar niet je geloof.
Fijn gediscusseerd te hebben,:') :wave: :')

PFP 8 April 2007 00:10

Oh gaan we nu weer de respect kant op. Mensen die beginnen te zeuren dat hun geloof niet genoeg respect krijgt moeten eens gaan afvragen hoe sterk hun geloof is. Als je werkelijk gelooft zou dat je niets moeten uitmaken, jij weet immers wel beter.

Wiz 8 April 2007 03:54

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1306828)
Oh gaan we nu weer de respect kant op. Mensen die beginnen te zeuren dat hun geloof niet genoeg respect krijgt moeten eens gaan afvragen hoe sterk hun geloof is. Als je werkelijk gelooft zou dat je niets moeten uitmaken, jij weet immers wel beter.

Ik geloof dat ik respect heb.. :yes: :+ :yes:

Babydress 8 April 2007 10:36

@ Wiz; ik vind het wel interessant wat je hebt gepost over een Godin..:o

sandraatje 8 April 2007 15:04

Jullie snappen allemaal de basis van het geloof niet! De basis van het geloof is liefde!

Jullie denken, volgens mij, allemaal dat geloven heel moeilijk is en dat je je aan super veel regeltjes moet houden e.d. Maar als je God niet kent ken je de liefde niet want God is liefde! En zonder liefde kunnen mensen niet leven!

Sorry Wiz, maar dat hele verhaal over godin/god vind ik onzin! Het zal best zo zijn dat dat vroeger zo is geweest, maar het heeft niks met het christendom te maken. ER zijn altijd al christenen geweest en dat die misschien ooit vermengt zijn geraakt met mensen die ooit in godin/god hebben gelooft kan best zo zijn. Er zijn ook moslims die christen worden en andersom.. Maar dat zegt nog niet dat het christendom voortkomt uit de islam en andersom!

En over dat respect, als jullie geen respect voor iemand geloof hebben dan respecteer je die mens ook niet! Maar je kan ook respect voor iemand geloof hebben zonder het zelf te geloven.
Maar je hebt gelijk al zeg je dat mensen niet zo moeten zeuren over respect enzo.

Als jullie niet willen geloven dat God bestaat dan vind ik dat heel jammer.. Ik accepteer/respecteer het maar ik moet zeggen dat jullie heel wat missen in dit leven en het hiernamaals! En ik vind het jammer.. Had het graag met jullie allemaal gedeeld!

Pakspul 8 April 2007 15:11

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306907)
Als jullie niet willen geloven dat God bestaat dan vind ik dat heel jammer.. Ik accepteer/respecteer het maar ik moet zeggen dat jullie heel wat missen in dit leven en het hiernamaals! En ik vind het jammer.. Had het graag met jullie allemaal gedeeld!

Ik vind het ook best jammer dat je gelooft. Ik accepteer/respecteer het wel maar ik moet zeggen dat ik niet denk dat je naar het hiernamaals gaat, maar blijf geloven als je bang voor de dood bent :)

sandraatje 8 April 2007 15:14

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306912)
Ik vind het ook best jammer dat je gelooft. Ik accepteer/respecteer het wel maar ik moet zeggen dat ik niet denk dat je naar het hiernamaals gaat, maar blijf geloven als je bang voor de dood bent :)

Ik ben niet bang voor de dood, zie er juist naar uit! Ik weet dat ik dan naar God mag gaan! Dat zal voor mij echt een feest zijn, het is daar veel beter dan op deze aarde!

Pakspul 8 April 2007 15:16

www.ns.nl :wave:

sandraatje 8 April 2007 15:18

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306917)
www.ns.nl :wave:

je wou zeggen dat ik maar voor de trein moet springen ofzo?

Pakspul 8 April 2007 15:19

nee er voor laten duwen

blabla1993 8 April 2007 21:18

Citaat:

Jullie snappen allemaal de basis van het geloof niet! De basis van het geloof is liefde!

van welk geloof?
Citaat:

Sorry Wiz, maar dat hele verhaal over godin/god vind ik onzin! Het zal best zo zijn dat dat vroeger zo is geweest, maar het heeft niks met het christendom te maken. ER zijn altijd al christenen geweest en dat die misschien ooit vermengt zijn geraakt met mensen die ooit in godin/god hebben gelooft kan best zo zijn. Er zijn ook moslims die christen worden en andersom.. Maar dat zegt nog niet dat het christendom voortkomt uit de islam en andersom!

of, jij accepteerd niet dat er in de loop der tijden een boel is verdraaid aan de verhalen/het boek.
Citaat:

En over dat respect, als jullie geen respect voor iemand geloof hebben dan respecteer je die mens ook niet!

jawel, maar blijkbaar ben jij te dom om dat in te kunnen zien.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306915)
Ik ben niet bang voor de dood, zie er juist naar uit! Ik weet dat ik dan naar God mag gaan! Dat zal voor mij echt een feest zijn, het is daar veel beter dan op deze aarde!

nog zoiets vaags van een boel geloven. als in het "hiernamaals" alles veel beter is dan "op aarde" waarom pleegt niet iedereen zelfmoord?

Wiz 9 April 2007 03:16

Citaat:

Ik kan moeilijk opnieuw alles posten.
Christendom is 2000 jaar oud, het geloof in een Godin meer dan 7000

Reken zelf maar uit!

Enne.. er zijn altijd christenen geweest?
Geloof je zeker ook niet in Darwin? Evolutie enzo :P
De aap, neanderthaler, de oermens.. etc.
Tja.. allemaal bewezen.
Maar de waarheid geloven kan ook best lastig zijn blijkbaar.

Het christendom is begonnen met het geloof in een God en een Godin. Of jij het nou wilt geloven of niet, het is de simpele waarheid. Ik heb zelf de bijbel naast me liggen hoor, dus aub geen qoutes daaruit meer :P

En ik kan me werkelijk niet inbeelden waarom je nou daarover zo druk moet maken! Wat maakt het nou uit hoe jouw geloof begonnen is.. of denk je werkelijk dat in 2000 jaar niks is veranderd aan het geloof of aan de bijbel.
Dat in 2000 jaar van vertalingen mischien niet het één en ander ook misvertaald kan zijn.

(en denk je werkelijk echt dat de wereld overspoelt is door regen? en dat een simpel arkje met een paar diertjes het overleeft hebben, en dat die paar mensen de wereld opnieuw bevolkt hebben? Er zijn miljarden verschillende diersoorten.. grote ark hoor.. en waar heeft ie al het eten voor die miljarden dieren gelaten in die Ark?)

Het geloof in een Godin is in de jaren 300 afgeschaft en is de Heilige Geest in het christendom toegevoegt.

Lijkt me duidelijk.
Ik val jouw geloof niet aan hoor.
Ben zelf christelijk opgevoed, heb me bijbel en alles.

Maar daarom hoef ik niet blind te geloven in een paar geprinte lettertjes uit een bijbel terwijl wetenschappelijk bewijs toch andere dingen aantonen.

Zoals je zelf zegt, God is liefde!
Geloof daar dan in!

ipv die onzin.

Of lees het boek van Job is.

Wiz 9 April 2007 03:19

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1306957)
nog zoiets vaags van een boel geloven. als in het "hiernamaals" alles veel beter is dan "op aarde" waarom pleegt niet iedereen zelfmoord?

Omdat ze dan naar de Hel gaan ;)

Ken je feiten :wave:

Pakspul 9 April 2007 11:03

Gisteren naar NGC gekeken en toen ze het over de boer "Openbaring" dat de aarde naar de kloten gaat. Eerst zeven jaar verrotheid en daarna komt de duivel zelf om de boel af te maken, MAAR! gelukkig net op het einde komt god de boel redden en daarna is er eeuwige vreden.

Net voordat het allemaal gebeurd zullen alle gelovigen weg gezapt worden en de rest zal dood gaan, maar waarom gaan jullie ook niet gewoon dood? Dan kom je er toch ook?

En dan dat het al vast staat dat god wint van de duivel :') hoe slap kun je toekomst verhalen schrijven zeg.

blabla1993 9 April 2007 20:12

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1306972)
Tja.. allemaal bewezen.

als je christen bent kan je daar niet in geloven want dan ben je geen christen meer.
Citaat:

(en denk je werkelijk echt dat de wereld overspoelt is door regen? en dat een simpel arkje met een paar diertjes het overleeft hebben, en dat die paar mensen de wereld opnieuw bevolkt hebben? Er zijn miljarden verschillende diersoorten.. grote ark hoor.. en waar heeft ie al het eten voor die miljarden dieren gelaten in die Ark?)

Ja, alle dieren en mensen die daarna nog sex hadden/hebben doen aan incest dus:z (mensen deden dat sowieso al want er waren maar 2 mensen aan het begin.)
Citaat:

Omdat ze dan naar de Hel gaan;)

Ken je feiten :wave:

oja. natuurlijk:rolleyes:

Wiz 9 April 2007 21:07

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307001)
En dan dat het al vast staat dat god wint van de duivel :') hoe slap kun je toekomst verhalen schrijven zeg.

Hahahaha, ik zou als ik de duivel was niet eens meer de moeite nemen als het toch al vast staat dat ik zou verliezen :P

Luiheid is vast ook wel een zonde :+

Wiz 9 April 2007 21:12

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1307088)
Ja, alle dieren en mensen die daarna nog sex hadden/hebben doen aan incest dus:z (mensen deden dat sowieso al want er waren maar 2 mensen aan het begin.)

Ik ga ff een net verzonnen theorie uit proberen, als ik iets fout zeg moet je het zeggen hoor!

Bijbel: De vrouw is gemaakt uit een rib van de man.
Wetenschap: De vrouw heeft XX chromosomen
Wetenschap: De man heeft XY chromosomen

Zou het niet logischer zijn als de man uit een rib van de vrouw komt? Wij hebben haar Xje namelijk _0_

Ancalagon 9 April 2007 21:20

onwijs knap dat je de bijbel op onwaarheden hebt betrapt, maar de uitspraak van sandraatje dat geloof liefde is lijkt me toch een stuk essentieler

PFP 9 April 2007 21:55

Citaat:

Origineel gepost door Ancalagon (Bericht 1307119)
onwijs knap dat je de bijbel op onwaarheden hebt betrapt, maar de uitspraak van sandraatje dat geloof liefde is lijkt me toch een stuk essentieler

Veel te abstract

Wiz 9 April 2007 22:23

Citaat:

Die uitspraak heb ik volgens mij (eerder?) vaker geroepen dan haar hoor :wave:

blabla1993 9 April 2007 22:52

Citaat:

ja maar die uitspraak slaat eigenlijk nergens op. "god is liefde"is gewoon een andere naam geven aan liefde. ik kan ook zeggen "poep is onsterfelijkheid".

Wiz 10 April 2007 13:09

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1307148)
ja maar die uitspraak slaat eigenlijk nergens op. "god is liefde"is gewoon een andere naam geven aan liefde. ik kan ook zeggen "poep is onsterfelijkheid".

Poep is toch leven?
Mest voor andere planten enzo.. :P

Pakspul 10 April 2007 13:12

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307172)
Poep is toch leven?
Mest voor andere planten enzo.. :P

Je ontwijkt de vraag.

Ancalagon 10 April 2007 16:29

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1307131)
Veel te abstract

mja misschien, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen

sandraatje 10 April 2007 16:34

Citaat:

Ik kan moeilijk opnieuw alles posten.
Christendom is 2000 jaar oud, het geloof in een Godin meer dan 7000

Reken zelf maar uit!

Tja.. allemaal bewezen.

Het christendom is begonnen met het geloof in een God en een Godin. Of jij het nou wilt geloven of niet, het is de simpele waarheid. Ik heb zelf de bijbel naast me liggen hoor, dus aub geen qoutes daaruit meer :P

En ik kan me werkelijk niet inbeelden waarom je nou daarover zo druk moet maken! Wat maakt het nou uit hoe jouw geloof begonnen is.. of denk je werkelijk dat in 2000 jaar niks is veranderd aan het geloof of aan de bijbel.
Dat in 2000 jaar van vertalingen mischien niet het één en ander ook misvertaald kan zijn.

Het geloof in een Godin is in de jaren 300 afgeschaft en is de Heilige Geest in het christendom toegevoegt.

Lijkt me duidelijk.
Ik val jouw geloof niet aan hoor.
Ben zelf christelijk opgevoed, heb me bijbel en alles.

Maar daarom hoef ik niet blind te geloven in een paar geprinte lettertjes uit een bijbel terwijl wetenschappelijk bewijs toch andere dingen aantonen.

Zoals je zelf zegt, God is liefde!
Geloof daar dan in!

ipv die onzin.

Of lees het boek van Job is.

Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!! Dat vind ik nou dom! En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden?? Van niks.. nu praat ik niet alleen over aap--> mens..

Wie zegt dat de aarde al 7000 jaar oud is? De mensheid heeft zelf maar ff bedacht dat de aarde al zoveel miljoen jaar oud is.. waar ze dat vandaan halen???:?

En als het geloof wel zou voortkomen uit een god en godin of wat dan ook.. dan zou God tog niet bestaan.. dus tuurlijk maakt mij dat wel uit! ik weet dat dat niet zo is.. ALs jij dat niet wilt geloven.. wat jij wilt!

ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn... En zo heb je tog nog veel meer dingen.. En als het in de bijbel staat zal het wel zo zijn geweest.. God kan alles.. dus waarom dat niet?

Geloof jij dat God bestaat wiz??

sandraatje 10 April 2007 16:38

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307116)
Ik ga ff een net verzonnen theorie uit proberen, als ik iets fout zeg moet je het zeggen hoor!

Bijbel: De vrouw is gemaakt uit een rib van de man.
Wetenschap: De vrouw heeft XX chromosomen
Wetenschap: De man heeft XY chromosomen

Zou het niet logischer zijn als de man uit een rib van de vrouw komt? Wij hebben haar Xje namelijk _0_

Juist niet... Dan zou die Y chromosoom er zo maar opeens bij zijn gekomen... Dat kan niet.. en je kan wel van 1 2 maken.. delen kan altijd...

Pakspul 10 April 2007 17:26

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1307206)
Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!! Dat vind ik nou dom!

Dus mocht het geval zo zijn dat god toch om een of andere manier toch niet bestaat heb je wel een erg nutteloos leven geleid.
Citaat:

En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden?? Van niks.. nu praat ik niet alleen over aap--> mens..
Omdat de tussenvorm het niet overleeft heeft of dat de aap de volgende stap zou zijn in de apen evolutie en daarom alle andere soorten om zich heen heeft uitgeroeid om zijn eigen bestaan te verdedigen (was dan eigenlijk weer uit komt bij punt 1 :+)
Citaat:

Wie zegt dat de aarde al 7000 jaar oud is? De mensheid heeft zelf maar ff bedacht dat de aarde al zoveel miljoen jaar oud is.. waar ze dat vandaan halen???:?
Omdat het een beetje apart zou zijn dat de aarde met al zijn inslagen van uit de ruimte gemaakt zou zijn 7000 jaar geleden samen met allemaal objecten die op ramkoers met de aarde liggen en dat de maan en vele andere planeten ook deze littekens heeft. Wat zou moeten beteken dat er toch wel objecten op de aarde zijn ingeslagen wat niet echt te repareren valt in een jaartje of 7000 of god zou ons laten denken dat er wel dingen zijn ingeslagen, maar dat dat nu niet meer gebeurd.
Citaat:

ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn... En zo heb je tog nog veel meer dingen.. En als het in de bijbel staat zal het wel zo zijn geweest.. God kan alles.. dus waarom dat niet?
Omdat Noach een ark heeft gemaakt met een bepaalde afmeting?

sandraatje 10 April 2007 18:27

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307208)
Dus mocht het geval zo zijn dat god toch om een of andere manier toch niet bestaat heb je wel een erg nutteloos leven geleid.Omdat de tussenvorm het niet overleeft heeft of dat de aap de volgende stap zou zijn in de apen evolutie en daarom alle andere soorten om zich heen heeft uitgeroeid om zijn eigen bestaan te verdedigen (was dan eigenlijk weer uit komt bij punt 1 :+)
Omdat het een beetje apart zou zijn dat de aarde met al zijn inslagen van uit de ruimte gemaakt zou zijn 7000 jaar geleden samen met allemaal objecten die op ramkoers met de aarde liggen en dat de maan en vele andere planeten ook deze littekens heeft. Wat zou moeten beteken dat er toch wel objecten op de aarde zijn ingeslagen wat niet echt te repareren valt in een jaartje of 7000 of god zou ons laten denken dat er wel dingen zijn ingeslagen, maar dat dat nu niet meer gebeurd.
Omdat Noach een ark heeft gemaakt met een bepaalde afmeting?

Ff tussendoor... van alle dieren/mensen en andere levende wezens zijn fossielen gevonden.. maar NOOIT!! zijn er tussenvormen gevonden.. Hoe kan je dat verklaren..? niet! alleen door het geloof in God.. de evolutie klopt niet!

Gelukkig bestaat God wel!:)

Maar de aarde is niet gemaakt door ramkoersen of wat dan ook.. God heeft de aarde geschapen...(probleem opgelost..)

ja, maar dat zeg ik... je hebt nu 100 verschillende soorten honden... maar er hoeft toen maar 1 soort hond op de ark te zijn geweest!

Pakspul 10 April 2007 18:46

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1307214)
Ff tussendoor... van alle dieren/mensen en andere levende wezens zijn fossielen gevonden.. maar NOOIT!! zijn er tussenvormen gevonden.. Hoe kan je dat verklaren..? niet! alleen door het geloof in God.. de evolutie klopt niet!

Gelukkig bestaat God wel!:)

Maar de aarde is niet gemaakt door ramkoersen of wat dan ook.. God heeft de aarde geschapen...(probleem opgelost..)

Onder het motto "NEE JE HEBT HET FOUT EN DIT IS DE WAARHEID en als je het niet geloofd interesseert het me toch niet, want het is toch zo". :)
Citaat:

ja, maar dat zeg ik... je hebt nu 100 verschillende soorten honden... maar er hoeft toen maar 1 soort hond op de ark te zijn geweest!
Dus dan is de hond in 7000 jaar ge-evolueerd in 100+ soorten honden?

sandraatje 10 April 2007 19:03

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307217)
Onder het motto "NEE JE HEBT HET FOUT EN DIT IS DE WAARHEID en als je het niet geloofd interesseert het me toch niet, want het is toch zo". :)

Zo stellen jullie je ook op.. dus dat scheelt weer... Maar dat komt omdat we allemaal overtuigd zijn van onze eigen mening..

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307217)
Dus dan is de hond in 7000 jaar ge-evolueerd in 100+ soorten honden?

Dat zeg ik nou ook weer niet, als jij konijnen gaat fokken krijg jij echt niet alleen maar witte konijnen, maar veel verschillende... en als je ze dan ook nog in verschillende omgevingen gaat laten leven...

blabla1993 10 April 2007 20:57

Citaat:

Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!!

bron ofzo?:z
Citaat:

En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden??

Australophitycus (kan dat ik het verkeerd heb gespeld) was de eerste mens aap die rechtop liep. en is later verder geevolueerd naar de mens.
Citaat:

volgens jouw geloof is de aarde maar enkele duizenden jaren oud(lees dat gezeik van nazdarovje maar eens)
Citaat:

ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn...

nee dus als je maar 1 soort hond mee hoefde te nemen hoe zijn alle andere soorten ontstaan (verklaar maar eens zonder evolutie theorie)
Citaat:

Zo stellen jullie je ook op.. dus dat scheelt weer... Maar dat komt omdat we allemaal overtuigd zijn van onze eigen mening..

ik niet, ik val jouw geloof aan met vragen.
Citaat:

dit is té zielig voor woorden. iets beweren en dan zonder enig bewijs zeggen dat het waar is. ik kan ook zeggen "de aarde is ontstaan uit een grote hoop stront"
Citaat:

Juist niet... Dan zou die Y chromosoom er zo maar opeens bij zijn gekomen... Dat kan niet.. en je kan wel van 1 2 maken.. delen kan altijd...

jahoor verklaar jij maar eens hoe dat zomaar zou kunnen.

Wiz 10 April 2007 21:52

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1307218)
Dat zeg ik nou ook weer niet, als jij konijnen gaat fokken krijg jij echt niet alleen maar witte konijnen, maar veel verschillende... en als je ze dan ook nog in verschillende omgevingen gaat laten leven...

Dat heet evolutie :wave:

Wiz 10 April 2007 22:04

Citaat:

Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!! Dat vind ik nou dom! En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden?? Van niks.. nu praat ik niet alleen over aap--> mens..

Uhm.. probeer is een museum?
Of kijk is naar die''happen naar pijnenbuurg' ontbijt koek reclame waarin je de hele ontwikkeling ziet van aapmens naar mens (die dus bij het einde zijn hand omhoog heeft naar die koek)

Citaat:

Koolstofdateering ofzoiets.
Ook iets met wetenschap.. dingen die wel te bewijzen zijn enzo.
Mischien moet je maar stoppen met school en non worden, want op school krijg je ook leerstof ergo wetenschap :wave:

Citaat:

En als het geloof wel zou voortkomen uit een god en godin of wat dan ook.. dan zou God tog niet bestaan.. dus tuurlijk maakt mij dat wel uit! ik weet dat dat niet zo is.. ALs jij dat niet wilt geloven.. wat jij wilt!

Huh? hoezo zou God dan niet bestaan?
Jij weet helemaal niks, dan wat je verteld is of wat in je kinderbijbel staat.

Waarheid is dat voor het Christendom wereldwijd eerst een Godin vereerd werd. (Wanneer krijg ik nou eens een lintje van de feminsten???)

Citaat:

Dat heet evolutie als die beestjes zich in verschillende RASSEN zich weten voor te planten.

Mag ik ook even vragen hoe dinosaurussen in jouw verhaal passen??? Want aldus de bijbel hebben die namelijk NOOIT bestaan, en aangezien jij in een andere post praat over fossielen mag ik aannemen dat je in elk geval wel gelooft dat die dingen echt zijn!

Citaat:

Geloof jij dat God bestaat wiz??

Ik geloof niet in de bijbel.
Daar staat mijn wel of niet geloven in God buiten.

Pakspul 10 April 2007 22:19

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307257)
Koolstofdateering ofzoiets.
Ook iets met wetenschap.. dingen die wel te bewijzen zijn enzo.
Mischien moet je maar stoppen met school en non worden, want op school krijg je ook leerstof ergo wetenschap :wave:

http://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating
Citaat:

Waarheid is dat voor het Christendom wereldwijd eerst een Godin vereerd werd. (Wanneer krijg ik nou eens een lintje van de feminsten???)
Niet en hopelijk is het ook niet zo want straks zitten we nog schoenen te aanbidden :P

sanctusultio 10 April 2007 22:34

ach weet je wat het allemaal is met dat rare gezeik hier
evolutie en christyendom gaan heel goed samen
het maar net hoe je bekijkt..
ik leerde ooit van onze dominee... je moet niet alles en eigenlijk bijna niks in de bijbel leteerlijk opnemen
de scheping bijvoorbeeld is toch gedaan in 7 dagen?..dit konden ook 70 jaar 700 jaar of zelfs 70.000.000 jaar zijn geweest nof nog meer. dit wil zeggen "god schiep het licht, god schiep de lucht(met oa. zuurstof om leven te creeren), god schiep het dier (het algje wat veranderde in andere beestjes tot aap), god schiep de mens ..
ff kijken aap-homo die, homo zus, neanthertaler-en uit eindelijk wij de homo erectes (recht opstaand mens).. hmm ik weet niet maar ik vind daar wel een heel grote vorm van logica inzitte.
aldus het is maar hoe je het bekijkt of voor somige mensen.. het is maar hoe je het WILT zien
want jah de kinderbijbel zijn we allemaal al overheen gegroeit toch.

blabla1993 10 April 2007 23:21

Citaat:

Origineel gepost door sanctusultio (Bericht 1307267)
ach weet je wat het allemaal is met dat rare gezeik hier
evolutie en christyendom gaan heel goed samen
het maar net hoe je bekijkt..
ik leerde ooit van onze dominee... je moet niet alles en eigenlijk bijna niks in de bijbel leteerlijk opnemen
de scheping bijvoorbeeld is toch gedaan in 7 dagen?..dit konden ook 70 jaar 700 jaar of zelfs 70.000.000 jaar zijn geweest nof nog meer. dit wil zeggen "god schiep het licht, god schiep de lucht(met oa. zuurstof om leven te creeren), god schiep het dier (het algje wat veranderde in andere beestjes tot aap), god schiep de mens ..
ff kijken aap-homo die, homo zus, neanthertaler-en uit eindelijk wij de homo erectes (recht opstaand mens).. hmm ik weet niet maar ik vind daar wel een heel grote vorm van logica inzitte.
aldus het is maar hoe je het bekijkt of voor somige mensen.. het is maar hoe je het WILT zien
want jah de kinderbijbel zijn we allemaal al overheen gegroeit toch.

noueh ik ben nog altijd een homo sapiens hoor

insanity 11 April 2007 10:28

Ja lul, en een homo erectus is een rechtoplopende homo sapien.
google eens als je niet weet wat iets is?

Pakspul 11 April 2007 10:38

http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens :)

En sandraatje ik zit nog steeds te wachten op die tabel :)

sandraatje 11 April 2007 15:12

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307300)

Sorry, tabel komt niet meer.. moest mn boekje gisteren inleveren... wilde ik hem net meenemen naar huis omdat iker weer aan dacht... SORRY SORRY SORRY!!!

Wiz 11 April 2007 17:22

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307300)

Soms moet je gewoon van Wiki houden _0_

blabla1993 11 April 2007 18:12

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1307321)
Ik heb met mezelf, een vriendin en met God (ik weet het dit is geen onderwerp over God, geen reactie hierop ook graag!) afgesproken dat ik het niet meer doe! En ik weet dat ik me daar aan moet houden.. hoe lastig dat ook voor mij kan en zal zijn! Maar dat heet vertrouwen hebben in jezelf!

nou omdat het in dat andere topic niet mocht:
Kijk, dat is dan weer een positieve kant aan het geloof als mensen vinden steun bij hun geloof.

Pakspul 11 April 2007 18:19

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307359)
Soms moet je gewoon van Wiki houden _0_

Dat is dan nog de nederlandse engelse versie gaat nog veel verder :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution
http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...uman_evolution
http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_evolution

_0_

sandraatje 11 April 2007 20:31

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1307379)
nou omdat het in dat andere topic niet mocht:
Kijk, dat is dan weer een positieve kant aan het geloof als mensen vinden steun bij hun geloof.

Ben blij dat je dan tog nog iets positiefs aan het geloof vind zitten!!:D:D

Wiz 11 April 2007 20:50

Stel dat al het ijs ook nog is zou smelten.. dan heb je nog niet genoeg water om deze planeet te laten veranderen in een water planeet..

Stel dat het wel zo zijn, dan zou het zo lang zo heet moeten zijn om eerst al het ijs te laten smelten en verdampen dat behalve bijna alle diersoorten en zoiezo de mens het niet overleefd kan hebben.

Stel dat de mens het wel overleefd zou hebben, en dat de planeet in een water planeet was veranderd.

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..??? want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.
(Titanic zonk ook door een ijsbergje.. en hier hebben we een houten ark op de allergrootste en woeste zee ter wereld/universum die over bergtoppen voer)

Enne..
Waar is al dat water daarna heen gegaan dan?
Een plaatselijke ijstijd op de noord en zuidpool tegelijk met die overvloed aan zon? waar het water zich magisch ophoopte ofzo?

Ja.. Sandraatje blijf jij lekker geloven dat het verhaal van de Ark ook echt zo gebeurd is zoals in de bijbel staat.

blabla1993 11 April 2007 22:26

ach, joh god kan alles toch? ik kan ook wel belachelijk veel onzin verzinnen en zeggen dat het waar is omdat mijn god dat zo heeft gemaakt en hij alles kan.

insanity 12 April 2007 10:25

@Wiz

Best dat je het geloof in twijfel trekt, maard it is geen op-de-man/vrouw topic :{

Laat Sandraa lekker steun vinden bij "god" ze heeft het zwaar genog :{

Pakspul 12 April 2007 10:38

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307417)
Stel dat al het ijs ook nog is zou smelten.. dan heb je nog niet genoeg water om deze planeet te laten veranderen in een water planeet..

Stel dat het wel zo zijn, dan zou het zo lang zo heet moeten zijn om eerst al het ijs te laten smelten en verdampen dat behalve bijna alle diersoorten en zoiezo de mens het niet overleefd kan hebben.

Alles gesmolten en weer verdampt of terug gegaan naar ijs binnen 14 maanden lijkt me aardig knap.
Citaat:

Stel dat de mens het wel overleefd zou hebben, en dat de planeet in een water planeet was veranderd.

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..???
Vroeger in de tijd van NOC kregen de meeste buikrot dus zal nu ook wel zo zijn, MAAR! het kan natuurlijk ook dat god iedere dag even langs kwam met verse groenten enz :') en dan voor 14 maanden nog vers water, want zout water valt niet echt op te overleven.

Citaat:

want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.
(Titanic zonk ook door een ijsbergje.. en hier hebben we een houten ark op de allergrootste en woeste zee ter wereld/universum die over bergtoppen voer)
En hoe zouden die dieren daar op reageren? :P

Citaat:

Enne..
Een plaatselijke ijstijd op de noord en zuidpool tegelijk met die overvloed aan zon? waar het water zich magisch ophoopte ofzo?
Heeft god opgedronken :')

sandraatje 12 April 2007 15:01

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307478)
Heeft god opgedronken :')

Ik vind het best dat je reageerd! Maar niet spotten met God!

sandraatje 12 April 2007 15:04

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307417)

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..??? want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.

Enne..

Ja.. Sandraatje blijf jij lekker geloven dat het verhaal van de Ark ook echt zo gebeurd is zoals in de bijbel staat.

Ik weet dat ik niet alles kan verklaren, maar God zal het me later uitleggen, sommige dingen zijn gewoon niet met het menselijk verstand te snappen!

Ja, idd zal ik doen.. En het word hoog tijd dat jullie je eens gaan verdiepen in die evolutie theorie van jullie!! Want daar zitten ook een heleboel steekjes aan waarbij je iets hebt van, hoe kan dat dan??

zoals,
waarom worden er geen tussenvormen gevonden?
waarom evolueert de mens nu niet meer door?
Hoe kan er niks zijn en het dan nog ontploffen ook?

Maar blijven jullie maar lekker in die evolutie theorie geloven hoor!

sandraatje 12 April 2007 15:07

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1307476)
@Wiz

Best dat je het geloof in twijfel trekt, maar dit is geen op-de-man/vrouw topic :{

Laat Sandra lekker steun vinden bij "god" ze heeft het zwaar genoeg :{

Dankjewel hoor insanity, maar dat probleem is al opgelost...(zie andere onderwerp)

En het enige wat ze doen is God aanvallen, en daar winnen ze tog nooit van!

Pakspul 12 April 2007 16:20

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1307496)
Ik vind het best dat je reageerd! Maar niet spotten met God!

Bewijs maar eerst dat die bestaat :{
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1307497)
Ik weet dat ik niet alles kan verklaren, maar God zal het me later uitleggen, sommige dingen zijn gewoon niet met het menselijk verstand te snappen!

En daarom begrijp jij het wel of straks pas als die het uitlegt?
Citaat:

De mens evolueert nog door alleen niet met 3000jaar per 10 seconden en niks ontploffen bedoel je denk ik de oerknal. Ik denk wel dat er materie en energie aanwezig was dat de knal heeft gemaakt.
Citaat:

Zullen we doen :)

insanity 12 April 2007 16:25

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307511)
. Ik denk wel dat er materie en energie aanwezig was dat de knal heeft gemaakt.

Goh, Bernini mysterie gelezen? :*

Pakspul 12 April 2007 16:27

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1307512)
Goh, Bernini mysterie gelezen? :*

Nee, maar uit niets komt niets (tenzij je gelovig bent dan kan het resultaat nog wel eens anders zijn) :')

Maar ik denk wel dat het temaken heeft met dark energy en dark matter. :)

insanity 12 April 2007 16:28

:')
das weer waar.

PFP 12 April 2007 18:45

Dit is echt een te droevige woordenwisseling tussen religieuze idioten en gewone idioten. Mensen die niet weten wat evolutie is maar er wel mee gaan schermen als argument :')

Chrizlybeer 12 April 2007 20:21

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307511)
De mens evolueert nog door

Er valt over te twisten of de mens nu nog evolueert of niet. Er is namelijk niet meer zo'n selectie druk als vroeger het geval was.
Een evolutionaire ongunstige mutatie draagt in deze tijd niet meer bij aan "survival of the fitest". Maar goed dat is weer een hele andere discussie

blabla1993 12 April 2007 20:44

Citaat:

natúurlijk joh
Citaat:

zeker niet naar die links van wikipedia gekeken die Pakspul stuurde?
Citaat:

omdat gunstige mutaties nu niet meer lijden tot meer kans op overleven omdat wij op een boel kunstmatige manier kunnen overleven. en omdat de evolutie niet zo snel gaat dat jij het zou kunnen merken.
Citaat:

hoe kan er een of andere vage god waarvan er geen bewijs is dat hij bestaat en deze wereld met alles daarop heeft gemaakt?

Pakspul 13 April 2007 07:58

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1307545)
Er valt over te twisten of de mens nu nog evolueert of niet. Er is namelijk niet meer zo'n selectie druk als vroeger het geval was.
Een evolutionaire ongunstige mutatie draagt in deze tijd niet meer bij aan "survival of the fitest". Maar goed dat is weer een hele andere discussie

Ook al is het geen survival of the fitest, het lijkt me niet dat dan evolutie ineens helemaal stil staat. Ik denk dat het gewoon een andere weg inslaat, bijvoorbeeld bij lichaamshaar dat krijgen mensen ook steeds minder omdat we het niet meer nodig hebben.

blabla1993 13 April 2007 14:02

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307606)
Ook al is het geen survival of the fitest, het lijkt me niet dat dan evolutie ineens helemaal stil staat. Ik denk dat het gewoon een andere weg inslaat, bijvoorbeeld bij lichaamshaar dat krijgen mensen ook steeds minder omdat we het niet meer nodig hebben.

Nee dat klopt niet. mensen met minder lichaams haar hebben niet meer kans om te overleven en krijgen ook niet meer kinderen dan de andere mensen.

Pakspul 13 April 2007 14:21

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1307670)
Nee dat klopt niet. mensen met minder lichaams haar hebben niet meer kans om te overleven en krijgen ook niet meer kinderen dan de andere mensen.

Dat zeg ik ook niet, maar omdat we kleding hebben is lichaamshaar niet meer nodig.

blabla1993 13 April 2007 20:59

Dat is zo, maar dat wil niet zeggen dat het verdwijnt door de evolutie.

Pakspul 16 April 2007 19:13

Toenet bij NGC zeiden ze dat in een tijd van 100.000 jaar de baan van een cirkel veranderd in een ovale vorm en weer terug. In de ovale vorm is de aarde op z'n verste 5 miljoen km verder van de zon.

Wiz 16 April 2007 19:13

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1307476)
@Wiz

Best dat je het geloof in twijfel trekt, maard it is geen op-de-man/vrouw topic :{

Laat Sandraa lekker steun vinden bij "god" ze heeft het zwaar genog :{

Dat laat ik haar ook, is alleen maar goed dat ze in haar god gelooft.

Ik zeg alleen dat je niet blind in de bijbel moet geloven.

Wiz 16 April 2007 19:13

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307866)
Toenet bij NGC zeiden ze dat in een tijd van 100.000 jaar de baan van een cirkel veranderd in een ovale vorm en weer terug. In de ovale vorm is de aarde op z'n verste 5 miljoen km verder van de zon.

Ben ik nu ook aan het kijken :D

Pakspul 16 April 2007 19:20

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307868)
Ben ik nu ook aan het kijken :D

Opzich interessant, maar beetje koude kak :{

Wiz 16 April 2007 19:33

Citaat:

zoals,

Er zijn tussenvormen gevonden!
Daarbij moet je om fossiel te worden wel aan een paar voorwaarden voldoen.. bijvoorbeeld goed bewaard in de grond gaan liggen ;)

De mens evolueert nog steeds door!
Heb jij bewijs van niet dan? lees je geschiedenis boeken dan maar is.

En.. uhm.. je stuitje.. dat nutteloze stukje bot daar.. is omdat je 'vroeger' een staart had.

Evolutie zegt niet dat er vroeger niets was en een explosie.
Dat is een andere theorie, de Big Bang theorie.. er zijn een heleboel theorieen en die hebben niks met Evolutie te maken.

Wiz 16 April 2007 19:49

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1307498)
Dankjewel hoor insanity, maar dat probleem is al opgelost...(zie andere onderwerp)

En het enige wat ze doen is God aanvallen, en daar winnen ze tog nooit van!

Hmz.. moet ik mij aangesproken voelen?
Want ik val god niet aan, ik val helemaal niets aan zelfs.
Enige wat ik hier doe is jou duidelijk maken dat je de bijbel wat ruimer moet nemen ipv letterlijk over te nemen wat er staat.

(en een beetje naar school gaan zou ook wel helpen, want opmerkingen dat de wereld niet ouder dan 2000 jaar zou zijn is wel heeeeeeel erg dom)

Pakspul 16 April 2007 19:57

Citaat:

Origineel gepost door Wiz (Bericht 1307871)
Er zijn tussenvormen gevonden!
Daarbij moet je om fossiel te worden wel aan een paar voorwaarden voldoen.. bijvoorbeeld goed bewaard in de grond gaan liggen ;)

Wat ik nog steeds een cool beest vind is het waterdierhert. Dat ding lijkt echt op zoveel dieren :D

http://www.worldexplorer.be/okapi.gif
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyemoschus_aquaticus

lechaim 17 April 2007 20:05

Citaat:

van alle dieren/mensen en andere levende wezens zijn fossielen gevonden.. maar NOOIT!! zijn er tussenvormen gevonden.. Hoe kan je dat verklaren..? niet! alleen door het geloof in God.. de evolutie klopt niet!
Het is waar dat niet alle tussenvormen van een soort zijn gevonden. Het is ook bijna onmogelijk. Hoe groot is de kans dat een dood beest fossiliseert, bijna nul. Een dood beest wordt normaal gezien gewoon opgegeten en opgeruimd door andere beesten/beestjes.
Het is niet omdat je geen tussenvormen vindt dat er geen evolutie is, hoe verklaar je anders de gelijkenissen binnen een bepaalde soort, zoals de gelijkenissen tussen apen en mensen?

PS: dit is mijn eerste bericht, dus sorry als ik hebt een beetje fout doe.

frox 17 April 2007 20:25

volgende pagina bitte

Pakspul 18 April 2007 20:37

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1307866)

Sandratje antwoord hier eens even op met je prachtige tabel die toevallig ineens weg was :')

Leh 13 May 2007 12:28

Citaat:

Origineel gepost door Juul (Bericht 1236712)

Een argument dat ik hier heb gelezen is dat het onmogelijk is dat in de bijbel de eerste 6 dagen van de Schepping beschreven staan. Adam en Eva waren immers toen nog niet geschapen.
Maar waarom is dat onmogelijk? Er is zoveel dat onverklaarbaar is. Dagelijks duiken er verhalen op van gebeurtenissen. Mensen die opeens genezen van een ongeneeslijke ziekte, mensen die contact hebben met overledenen.
De wetenschap kan niet alles verklaren. Waarom zou het ook? Maakt het het leven leuker, als je de oorsprong van alle dingen kent?
De heilige boeken waarop de meeste religies zijn gebaseerd zijn waarschijnlijk ooit door iemand opgeschreven of samengesteld. Maakt dat ze minder waar? We baseren onze geschiedenis ook op dingen die opgeschreven zijn. Uit brieven van bijvoorbeeld Caesar of geschriften van Cicero maken we op hoe het leven in die tijd zou zijn geweest. Misschien was die Cicero wel een grote grapjas die gewoon maar iets heeft opgeschreven. Ik bedoel maar: wie garandeert dat die geschriften wel waar zijn en de bijbel bijvoorbeeld niet?

1 ik weet het, deze topic is vrij dood... maar ik wil er weer wat leven in blazen.

2 Hadden Adam en Eva een navel??

3 ik heb geprobeerd om een lekker wijf uit mijn rib te trekken, maar dat is ONMOGELIJK en adam en eva waren volgens het verhaal gewone mensen, en ik ben dat als het goed is ook.

4 Quote uit juul der stukje

"De heilige boeken waarop de meeste religies zijn gebaseerd zijn waarschijnlijk ooit door iemand opgeschreven of samengesteld. Maakt dat ze minder waar?"

Dit is dus door "iemand" opgeschreven, het is dus minder geloof waardig. Als je 6 getuigen bij een ongeluk hebt, kunnen ze alle 6 niet dezelfde feiten beschrijven.
Het is door iemand opgeschreven, dus het is die persoon zijn interpretatie (of hoe je dat woord ook schrijft) daardoor is het minder geloof waardig als (ik zeg dus niet "geheel ongeloofwaardig")
Wat ik me ook afvraag, waar de dinosaurissen in het hele verhaal voorkomen. en Dino's klinken heel kinderachtig, maar je kan NIET ontkennen dat ze niet bestaan hebben. ze zijn uitgestorven, nog voor dat de eerste mens stappen zette op onze blauwe bol. want er zijn skelleten en andere toestanden als bewijs. + dat als de aarde 6011 jaar geleden zou zijn geschapen door God, dan zouden de dino's theoretisch gezien nog moeten bestaan (ok krokodillen en schildpadden zijn er nog)... ik ben nog geen T-rex tegen gekomen...
Wat ik wel geloof is dat de beste man Jezus heeft bestaan. sterker nog, dat is bewezen. Maar Jezus (wat sowieso in die tijd een soort gelijke naam als wat Jan nu is was) was gewoon een normaal persoon en al die heisa om hem heen, volgens mij heeft ie dat nieteens gewild. (dat zie je maar in South Park)
in welk jaar is trouwens de bijbel geschreven?
Iedergeval vind ik het hele verhaal om hoe de aarde is ontstaan volgens de gelovigen, heel ongeloofwaardig.
als je alle feiten op een rijtje zet.
+ dat mensen, gelovigen en niet gelovigen, de Aarde zien als het middelpunt van het universum. Wij zijn de enige en buitenaards leven is SF. maar je moet de aardbol zien als onderdeel van het universum wat uit ongeveer 400miljard sterren bestaat. je mag er denk ik wel van uitgaan (gezien ons zonnestelsel en naburige zonnestelsels) dat er bij minimaal 1 van die 400miljard sterren, ook een planeet is waar leven, in welke vorm van intelligentie dan ook, bestaat.
en dat kan de bijbel ook neit verklaren... nah het is maar raar dat geloof

Leh 13 May 2007 12:53

en even over die evolutie gebeuren, dat is neit iets wat binnen een paar jaar is gedaan, van aap naar mens... daar zijn een paar duizenden jaren overheen gegaan.
En door wetenschap kun je feiten vastleggen. zo is er in Amerika een soort wetenschappelijk parkje waarin verschillende lichamen van overledene mensen liggen in verschillende stadia van ontbinding. door dit proces te bestuderen, kun je vastleggen hoe lang iets ergens ligt, in dit geval een lichaam.
zo kun je door onderzoek te doen, uitvogelen hoe oud een lichaam is. er wordt nog, nou ja niet regelmatig, wel eens een lichaam gevonden van 10.000 jaar geleden (inderdaad, NIET 8000 voor christus, want daar geloof ik niet in!)
als volgens de bijbel de aarde zo'n 6011 jaar geleden gemaakt is, hoe verklaar je dan, dat er lichamen van mensen van voor die tijd zijn gevonden. Heeft God daar zeker neergelegt, om ons te verwarren?
en trouwens waar bevind god zich eigenlijk? want voordat de russen in de ruimte kwamen, zat god in die blauwe hemel boven ons, en toen die russen zeiden dat ze daar geen god, of geen overledenen zagen was god weer ergens anders...
en mag 73kilo (of was het gram?) harddrugs WEL van god?? in het vaticaan mag het blijkbaar wel, of maken de gelovigen ineens hun eigen regeltjes??

Wiz 14 May 2007 00:32

Citaat:

Origineel gepost door Leh (Bericht 1310378)
je mag er denk ik wel van uitgaan (gezien ons zonnestelsel en naburige zonnestelsels) dat er bij minimaal 1 van die 400miljard sterren, ook een planeet is waar leven, in welke vorm van intelligentie dan ook, bestaat.
en dat kan de bijbel ook neit verklaren... nah het is maar raar dat geloof

Daar zitten ze met precies hetzelfde probleem |:(

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:30.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.