![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
ennuh, ik hoorde toch bij bobba? :[ ga je nu al vreemd?
of komt het door m'n kapsel.. |
Speltechnisch hoop ik trouwens dat onze ziener de goede keuze maakt deze ronde en ons wellicht al wat aanwijzingen kan gaan geven. :)
http://img.epinions.com/images/opti/...resized200.jpg |
zou idd wel prettig zijn ja..
bruggi speelde het vorige keer wel goed :D was echt heel grappig om te zien als spelleider. maar zij had natuurlijk zeer veel geluk dat de wolven haar niet opaten, dus de ziener zal toch erg voorzichtig moeten zijn.. en dan kan ik zo 123 niet bedenken wie het zal zijn. |
Het is voor de ziener natuurlijk ook vrij moeilijk om iemand uit te kiezen.
Toen ik vorige keer ziener was had ik bijna alleen maar dorpelingen te pakken. De eerste was Lisa, de tweede die ik op vroeg was Tyskie (tovenaar in dat spel), daarna Biffy (dorpje). Telkens als ik iemand verdacht vond bleken het geen wolven te zijn. |
Citaat:
in principe was vorige ronde ook vrij duidelijk dat bruggi de ziener was (maar ik was de spelleider dus kan niet goed zeggen of dat voor de rest van de deelnemers ook zo was 8)), en die had gewoon geluk dat de wolven dat niet zagen.. |
Wolven houden zich ook meestal gedeisd, komen niet met nieuwe theorien enzo. terwijl je als ziener eerder voor de meer luidruchtige personen gaat.
Dat zag je inderdaad heel mooi toen jij ziener was... De wolven (saarah, stevie, amber) hielden zich meer op de achtergrond. Af en toe wat meelullen, maar vooral niet te veel opvallen. Jij als ziener ging daarentegen voor de mensen met de grootste waffels (biffy en ik). Is waarschijnlijk wel logisch, maar rationeel gezien waarschijnlijk niet de beste keuze. Persoonlijk zou ik dus eerder voor de wat stillere spelers gaan, de mensen die zich wat op de achtergrond houden (maar erg gevaarlijk toe kunnen slaan met hun scherpe tanden). Zoals AMF, Stevie, Saarah, Atjeuh, maar ook jij. ;) Maar zodra iemand zich verdacht gedraagt, zou ik natuurlijk eerst voor dat persoon kiezen! Zoals nu bijvoorbeeld appelshampoo (vandaar de totaal niet subtiele hint ;)). Bovenstaande theorie gaat op voor de situatie dat er nog geen echte verdenkingen zijn. |
Citaat:
(ik blijf niet editen, dus nu heb ik er maar een quote van gemaakt). |
Het is inderdaad niet zo makkelijk om als ziener hints te geven. De eerste keer dat ik iemand probeerde vrij te pleiten werd ik meteen verdacht gevonden.
Maar goed, ik ga er van uit dat de wolfjes iets geleerd hebben ondertussen en zich deze keer niet te erg gedeisd houden. Gewoon met de rest mee lullen is in principe al goed genoeg om niet direct op te vallen, maar dan kun je zelf niet sturen wie er uit vliegt. |
Citaat:
Ik blijf denken dat een beetje op de achtergrond meelullen de beste tactiek is voor wolven.. De sterkste wolven die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn dat soort types geweest. Als je helemaal niets zegt ben je toch al vrij snel de klos meestal en als je voorop staat te schreeuwen weet je dat de ziener je functie zal gaan opvragen. |
Nou jah, als ik een wolf zou zijn dan zou ik niet anders gaan reageren op het forum. Ik verdenk daarom jou en Biffy allebei ook, net zoals de rest trouwens.
Dat je veel theorien post en hetzelfde reageerd wil niet zeggen dat je geen wolf bent natuurlijk ;) Oh, en aangezien de wolven de laatste keer een mislukte aanval hebben gedaan zou het kunnen zijn dat de tovenaar al 1 iemand weet die geen wolf is. Die zou ook hints kunnen geven natuurlijk. |
Dus als de ziener slim is geweest, heeft hij/zij als eerste de functies van Tyskie en Biffy gevraagd? :p
Als dat zo is, zie ik tot nu toe maar weinig hints.. tenzij de ziener heeft ontdekt dat tyskie en biffy dorpelingen zijn. Of de ziener heeft ontdekt dat ze wolven zijn en hun daarom in het begin niet verdacht durft te maken, uit angst om op gegeten te worden. Of de ziener doet op dit moment niet mee, er zijn echt zo weinig mensen actief op dit moment. Van de gene die dit is, heb ik op dit moment ook weinig hoogte.. echt op dit moment weet ik nog steeds niks.. ik eis dat iedereen actief mee gaat doen :p Ik wacht met mijn verdere verdenkingen tot de deze wolven ronde is geweest |
Citaat:
nou post jij wel vaker 'vreemd' in weerwolfspellen, dus van jou krijg je nooit helemaal hoogte, maar ik denk ik echt niet zó veel zou posten als ik wolf was.. Citaat:
+de tovenaar kan ook erg fout zitten, misschien heeft hij/zij wel een wolf beschermd en hebben die wolven op de wolfsbane gestemd :p dus ook daar moet je voorzichtig in zijn. |
Citaat:
dus dan vraag je juist de inactieve functies op, of degenen die 'verdacht' worden (appelshampoo). maar goed het is altijd wel moeilijk als ziener zijnde. |
Citaat:
Niet dat ik jou of Tyskie in het bijzonder verdenk ofzo. Ik stel alleen maar dat ik iedereen verdenk tot dus ver. |
Citaat:
Maar inderdaad... als het spel vordert dan hebben wij al zo enorm veel informatie gegeven dat je daar echt wel iets uit kunt halen als je meer weet over de wolven. Een AMF, Stevie, Sarah ofzo posten daarentegen 10x zo weinig. En zij zijn slim genoeg om in die posts nog niet veel te zeggen. Als het spel dus in een gevorderd stadium zit is je uiteindelijke conclusie dat je nog bijna niets van ze weet. Ik zou dus voor de wat slimmere, maar toch stillere types gaan in het begin. Tot het moment dat je reele vermoedens begint te krijgen natuurlijk. Zo zou ik nu appelshampoo opvragen. Dat kan enorm veel informatie opleveren. Als zij geen wolf is, wie kwam met haar naam? Dat waren biffy en ik geloof ik, dus daarna wordt het zeker wel tijd om onze functies eens op te gaan vragen. En als appel wel een wolf is, dan kun je al gaan doorredeneren voordat ze uberhaupt nog maar opgehangen is. Maar dit is ook maar giswerk, want we weten eigenlijk nog helemaal niets.. :') Behalve dan dat er twee dorpelingen opgehangen zijn. Edit: maar goed, dit is natuurlijk de manier waarop ik het zou spelen denk ik... Er zijn meer wegen die naar de uiteindelijke oplossing leiden, alleen moet je als ziener erg goed bedenken wie je opvraagt. Want als je een beetje pech hebt kun je maar een paar rondes informatie opvragen. En vergeet vooral niet ALLE informatie in je posts te verwerken (subtiel of niet subtiel is afhankelijk van het moment ;)). Je kunt zomaar opgegeten of opgehangen worden en daarna mag je als ziener niets meer loslaten, dus is het van het grootste belang alles in je posts te verwerken voor 'het nageslacht' ;) |
[QUOTE=Sander;1294892]Ik denk dat jij daar te slim voor bent. Als je wolf zou zijn zou je nog net zoveel posten als altijd. Anders zou het erg verdacht zijn ;)[QUOTE]
Ik weet zeker dat iedereen (onbewust) anders speelt als hij/ zij een weerwolf is.. de kunst als weerwolf is natuurlijk om dat zo min mogelijk op te laten vallen (in voorgaande spellen hebben we kunnen zien hoe dat NIET moet :')). De kunst als dorpeling is om daar doorheen te prikken en de weerwolven te ontmaskeren. Dat maakt dit spel zo leuk vind ik... |
amen.
en volgens mij is bobba in slaap gevallen, hij verveelde zich toch zo? :p |
Bobba is waarschijnlijk een uitgebreide studie aan het doen naar het gedrag van de diverse deelnemers in de voorgaande edities van dit spel en op basis daarvan komt hij vanavond om 20:30 met de key die ons leidt naar de ontmaskering van de harige booswichten.
Of niet natuurlijk.. misschien is hij ook wel aan het creperen van de pijn in het prachtige Helmond. Ik weet trouwens niet wat erger is, in Helmond wonen of je been breken. |
Opgrond van deze belediging zeg ik dat we Tyskie moeten stemmen
|
T is de waarheid toch? :)
|
Insanity is er al uit he? Goedzo, lekker voor je :D
|
Maar ik woon niet in Helmond :')
|
Ik zal overigens uitleggen waarom ik Tyskie niet alleen om deze belediging als verdachte aan zou willen wijzen maar ook, zonder dat ik klaarblijkelijk quotes hoef te maken, roept hij tot 5x toe. Dat de 'zogenaamde andere' wolven heel ander gedrag als hem zouden moeten vertonen. Stil, niet actief, die moeten we pakken volgens hem. Maar hij post echt fuckedup veel, en zit overal bovenop. Ik ga niet hier 4 uur per dag zitten lezen omdat ik zo graag wil winnen. Maar als wolf is het een hele uitdaging dus ga je alles doorspitten, alles aanhalen. Vroegere spellen speelde hij ook wel actief mee, maar niet zoveel als nu.
|
ik zit ook niet 4 uur per dag te lezen hier hoor :Y)
|
Het scheelt niet veel 8)
|
tja, als ik me niet op moest sluiten thuis om allerlei saaie wetten wat betreft huwelijk, gezag, adoptie, naamsverandering enzo uit mijn hoofd te leren, zou ik wel iets meer een leven hebben :+
|
uitslag? :p
|
Atjeuh zat erg met de dood van Prestige in haar maag. Ze kon het maar niet verkroppen dat Niemand gewoon het lef had om z’n eigen vriendin en haar zusje te vermoorden en daarna met het eerste het beste lelijke meisje dat hij tegenkwam het bed in te duiken. En dat zonder ook maar enig schuldgevoel.
Atjeuh wilde wraak. Ze had al een paar dagen zitten twijfelen over hoe dat het beste kon. Ze zou haar gaatjesmaker meenemen en Niemand helemaal vol gaatjes maken tot hij leeg zou bloeden. Op maandagavond was het dan zover, het was volle maan en Atjeuh was onderweg naar het huisje van Niemand. Halverwege hoorde ze wat geritsel in de bosjes. Atjeuh werd bang want met die wolven tegenwoordig wist je maar nooit wat er in de bosjes kon zitten. Atjeuh liep snel verder maar ze was nog geen tien meter verder toen ze op haar linkerschouder werd getikt. Bang keek ze langzaam achterom... Maar ze zag niks. Opeens hoorde ze wat hijgen rechts achter zich. Heel langzaam draaide ze zich om en keek recht in het gezicht van een weerwolf met een gigantische big smile op het lelijke hoofd had. Achter haar hoorde ze opeens een harde boem. Toen ze achterom keek stond er opeens nog zo’n lelijk wezen bij haar. Atjeuh wou ertussen uit piepen en begon te rennen. Ze had nog geen twee stappen gezet toen ze tegen de dikke balg van nog een wolf aanknalde. Verbaasd stuiterde ze terug. De drie wolven keken haar grijnzend aan. Atjeuh deed het in haar broek van angst, de pies liep langs haar benen naar beneden en vormden een plasje naast haar sandalen. De wolven lagen helemaal dubbel van het lachen, zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt. Atjeuh kon geen kant op en toen de weerwolven waren uitgelachen keken ze elkaar even aan. Toen sprongen ze bovenop haar en begonnen haar te kietelen. Atjeuh die totaal niet tegen kietelen kon, rolde alle kanten op van het lachen, ze probeerde zoveel lucht binnen te halen om te kunnen lachen dat ze stikte. Toen ze daar bewegingsloos op de grond lag scheurden de wolven het vlees van de botten van Atjeuh. Ze kloven zelfs de botjes af. Voldaan liepen we weer weg, alleen de botjes en het hoofd van Atjeuh bleven over. 1 ) Biffyclyro 2 ) Niemand 3 ) headliner 4 ) babydress 5 ) Steve 6 ) Bobba 7 ) Tyskie 8 ) AMF 9 ) Saarah 10) Impressions 11) Prestige (Dorpeling) 12) Insanity (Dorpeling) 13) Atjeuh (Ziener) 14) Sander 15) Appelshampoo Gedoodt door Dorpelingen Gedoodt door Weerwolven De dorpelingen hebben tot Woensdagavond 20.30 uur de tijd om te stemmen. |
Aww :(
|
Dat is dus wat je noemt een lucky shot. :{
|
Zeer lucky..
|
Voor de eerste dorpelingenronde:
Uit deze posts kunnen we nog helemaal geen informatie halen, maar voor de volledigheid neem ik ze maar mee in het atjeuh-overzicht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb een paar posts van Atjeuh weggelaten, maar dat waren oneliners... niet echt spannend imho. Deze posts zijn van na de eerste wolvenronde, de enige ronde waarin Atjeuh dus informatie heeft kunnen opvragen. Citaat:
Citaat:
<hierna geeft Atjeuh echter in een post aan dat ze ook op prestige stemt>. Ik denk dus niet dat ze de functie van Impressions opgevraagd heeft. Neemt niet weg dat ik hem nog steeds verdenk... Prestige is dood... de wolven mogen eten en Atjeuh zou een functie mogen opvragen (als ze nog zou leven). Citaat:
Verder kan ik er dus helemaal, helemaal geen informatie uit halen... Jammer, want de ziener is errrrrrg belangrijk in dit spel. Volgende vraag die ik mezelf stel is waarom de wolven juist Atjeuh hebben uitgekozen als avondmaal. Ga ik nu ff over nadenken. :7 |
Ik weet nu dus één iemand die wolf is, maar ik mag niks meer zeggen he :+
|
Citaat:
- Atjeuh is gewoon een lucky shot, wolven hebben gewoon geprikt en hebben geluk gehad. - Atjeuh zat op een goed spoor en de wolven hebben haar geëlimineerd omdat ze goed zat. Dit laatste is ook gebeurd toen Steve en Amber wolven waren een paar spellen terug. Halverwege het spel noemde ik hen als mogelijke wolven en prompt werd ik opgegeten. In dit spel hadden de wolven ultiem veel geluk dat Atjeuh ook nog ziener bleek te zijn. Een derde mogelijkheid zie ik niet. Uit werkelijk NIETS blijkt dat ze ziener is. Zelfs nu we het weten kan ik echt helemaal niets ontdekken waarin ze zichzelf prijsgeeft. Het is dus echt een superlucky shot voor de wolven dat ze de ziener er nu uit hebben. Daarom kom ik uit bij deze twee mogelijkheden. De eerste optie is een dood spoor. Als dat het geval is.. tja. Daarom borduur ik voort op de tweede optie. Namelijk dat Atjeuh toch dicht op een (of meer) van de wolven zat. Als ik haar posts analyseer kom ik toch weer op Impressions uit. Dat is volgens mij de enige persoon die ze echt daadwerkelijk verdacht noemt. Maar dus niet omdat ze zijn functie heeft opgevraagd... Lastig lastig lastig. |
Citaat:
Ik stem dus Appelshampoo de komende ronde. |
Vervelend dat atjeuh dood is nadat ze mij verdacht heeft genoemd, nu ben ik ook gelijk de zak terwijl ik onschuldig ben :(
Ik stem ook op Appelshampoo. |
Dan vraag ik me nog een ding heel erg af... Hoe wist Niemand uberhaupt wie in de vorige poging van Spelleider weerwolven waren? Ik heb toch goed gezocht, maar dat heb ik dus echt nergens kunnen vinden?
Ik vond Niemand al behoorlijk raar posten en dit past ff goed in dat plaatje.. Maar wellicht kan hij (of iemand anders) dit probleem voor mij uitleggen? |
^Er stond een hele discussie in dit topic over wat er gebeurd was, maar dat is nu allemaal gewist.
En de pm naar de spelleider is verzonden. Officieel gestemd op appelshampoo. |
KUT
haha ik had dit ook niet verwacht, maar ja wat wil je he als ze maar 2 functies op heeft kunnen vragen en er maar 1 heeft kunnen hinten? my god wat een lucky shot inderdaad.. en wat betreft de reactie van atjeuh: we waren sowieso al van plan op appelshampoo te gaan stemmen, dus het maakt toch niet uit :) maar waarom hebben we nou ineens 2 dagen om te stemmen? :( ik ga nu gelijk op appelshampoo stemmen, mijn verdenkingen waren (voor mijzelf voldoende) gegrond. dus whatever de rest nog zegt: mijn stem wordt verzonden zo. |
Ik stem ook op Appelshampoo.
Wel wil ik dit nog even aanhalen; Citaat:
No offence verder Tijs en Biff, ik probeer ook alleen maar een klein dingetje aan te halen wat Atjeuh heel duidelijk aangeeft. Edit; of PROBEERDE duidelijk te maken, want ik kan er ook genadeloos langs zitten :D |
Citaat:
|
toch ook opvallend dat je die zin aanhaalt en niet die ervóór bobba :)
[edit]plus ík gaf vorige ronde aan met de rest mee te gaan en tegen mijn verdenkingen in werd toen toch ook op pres gestemd ipv op appelshampoo? tyskie noemde ook appel als verdachte en toch stemde iedereen uiteindelijk op pres :z al helemáál ongegrond. dus het klopt ook niet helemaal wat je zegt :p en ik heb zojuist gestemd op appelshampoo. |
Tyskie: Waarom zou je op mij stemmen? Omdat Atjeuh mijn naam een keer liet vallen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als blijkt dat zij wolf is (waar ik na de opmerking van Atjeuh redelijk zeker van ben), dan verklaart dat voor mij ook waarom je Headliner in het begin negeerde. Plus dat Atjeuh jou als haar hoofdverdachte noemde (ondanks dat ik denk dat ze jouw functie niet heeft opgevraagd). Ik DENK dat Atjeuh opgegeten is omdat ze in de goede richting wees... richting jou. Zonder dat de wolven wisten dat ze ook ziener was. Maar deze theorie heb ik een paar posts geleden al uitgelegd... plus de wetenschap dat dit mij een paar edities geleden zelf is overkomen (toen ik stevie en amber verdacht noemde en gelijk werd opgegeten). Daarom sta jij nu derde op mijn 'hitlist.' Maar ik weet dat het niet echt 100% overtuigend bewijs is. Appelshampoo staat bij mij met afstand bovenaan. Niemand vind ik ook meer dan normaal verdacht en bij jou is het een optelsom van kleine verdenkingen. Maar wellicht zit ik er helemaal naast nu, dat kan ook. In dat geval zijn er nog een paar rondes te gaan waarin erg veel kan gebeuren. Als appelshampoo wolf blijkt te zijn is iig het eerste wat ik ga doen haar posts analyseren en daaruit kunnen weer heel andere verdenkingen voortvloeien. :') |
Inderdaad.. Het lijkt zich allemaal op te tellen naar mijn kant toe. Zeker als Appel wolf blijkt te zijn. Dan is het maar afwachten en hopen dat mijn onschuld ondanks alles bewezen wordt :)
|
Citaat:
Ik denk dat het wel duidelijk is dat Appelshampoo opgehangen gaat worden deze ronde. Als zij onschuldig blijkt te zijn, zal ik waarschijnlijk de volgende zijn voor de dorpelingen. Maakt niet uit, dan hebben de wolven ons geweldig goed tegen elkaar uitgespeeld... Of ben JIJ daar nu mee bezig? |
Je was bij mij nog niet overduidelijk verdacht Impressions, maar door wat je nu zegt lijkt toch wel heel erg op een laatste kreet om hulp. Beetje jammer :)
|
Oke dan is nu dus duidelijk dat Appelshampoo wolf is, na aanwijzingen van Atjeuh? Maar waarom vind iedereen, zelfs Impressions zelf, Impressions dan verdacht mocht Appelshampoo wolf zijn. Puur theoretische vraag he, want dat zie ik nog niet helemaal. En waarom ben jij Tyskie, als appelshampoo GEEN wolf is dan weer verdacht, door de posts van Atjeuh?
|
nee door het feit dat hij (en ik) dan in de ogen van anderen té veel richting appel hebben gewezen
|
Citaat:
Het is puur de reden geweest om te kijken of de functies veranderd waren. Nu terug kijkend had ik beter mee kunnen gaan op Appelshampoo, gezien de hint van atjeuh nu. Ik steun het weg stemmen van appelshampoo ten zeerste nu. Ik ben ECHT geen wolf, maar ik ben ook geen tovenaar. Dus mocht je mij willen weg stemmen de ronde na deze, dan is er voor de dorpelingen NOG geen dorpeling over boord. Maar toch hoop ik dat, mocht apple toch een wolf zijn, dat er een andere wolf zich zelf verlult en dat ik in leven blijf. *edit* En wat maakt mij verdacht dan aan het feit dat ik ook maar een speler aanwijs om er uit te trappen, zoals elke eerste (pak hem beet) 4 rondes gebeurd van dit spel? Ik vind dat ik wel enig zins 'goede' redenen heb gegeven om 1 van de 3 er uit te spelen. |
Citaat:
Waarom Impressions verdacht is heb ik een paar posts geleden al uitgelegd. Maar nog een keer. Combinatie van de volgende factoren: • Headliner noemt Appelshampoo als eerste. Headliner negeert dat volkomen en stemt voor om Insanity weg te stemmen (makkelijk slachtoffer en voorkomt wellicht dat medewolf dood gaat). • Headliner wordt door Atjeuh genoemd als haar hoofdverdachte. Wolven stemmen graag mensen eruit die zij als gevaar zien. Atjeuh was blijkbaar een gevaar voor de wolven. • Vraag 2: Ik zou mezelf zeer verdacht vinden als appelshampoo geen wolf blijkt te zijn. Ik heb continu haar naam genoemd (samen met biffy, dat wel). Als zij geen wolf is, dan zou ik het wel een redelijke wolvenstreek vinden van mezelf. Niet door de posts van Atjeuh, want daar haal ik absoluut niets uit, maar simpelweg door het feit dat ik naam nu al een paar rondes noem. Snapt-u? |
Atjeuh geeft zelf aan dat als zij de ziener zou zijn, zij de eerste keren de functies van Biff en Tyskie zou opvragen.
Ze heeft nu 2 x een functie op mogen vragen, waarom zou het dan niet biff of tyskie kunnen zijn? *edit*MAAR ik ga wel mee met appeltje te stemmen |
Citaat:
anders zou ze echt niet 2 antwoorden geven (biffy én tyskie zijn dorpelingen/biffy én tyskie zijn wolf) :z maar goed, natuurlijk kan het! |
Citaat:
ze post een beetje tegen haar zelf in, dus mijn 'theorie' (:')) rammelt natuurlijk wel |
Alles kan in dit spel. :z Als jij voor mij aannemelijk weet te maken dat biffy een wolf is, dan ga ik direct met je mee (maar persoonlijk vertrouw ik biffy denk ik nog het meeste van allemaal). En als je voor mij aannemelijk weet te maken dat ik een wolf ben... mja.. dan ben je een erg knappe jongen (of ik heel erg dronken). :)
|
Citaat:
Dat gaat mij niet lukken denk ik hehe Daarom gaat mijn stem mee naar appelshampoo, mocht die het niet zijn, dan snap ik er niets meer van. Dan worden jullie 2 wel de hoofdverdachten denk ik, niet alleen bij mij denk ik :') maar dat zien we na deze ronde wel weer! En indeed alles kan hier! |
toch geweldig dat ik meteen de 1e keer een mogelijke wolf aanwees :7
|
Iedereen is een mogelijke wolf, lambal.
|
maar zij is er 1
|
Citaat:
Dat kan maar een ding betekenen.. :z |
en nee ik ben geen wolf :')
misschien ben ik wel een ziener :Y) |
Die is er al uit? :D
|
:d
|
ow is dat zo? :')
|
Wolven; Appelshampoo, Headliner & Impressions. Klaar einde spel :D hehehe
|
Wat gaan jullie balen als appel en/of headliner een wolf blijken te zijn en ik daardoor verdacht blijk te zijn.. Stem nou maar op iemand anders.
De hele tijd wordt er gezegd dat wolven zich op de achtergrond houden, hou je dan ook aan je theorie :) |
Citaat:
ik begrijp trouwens iets niet tyskie. je zegt dat atjeuh misschien is opgegeten omdat ze richting impressions als mogelijke wolf wees. maar ík begon met verdachtmakingen t.o. hem, en zij 'praatte mij na' (om het zo even te noemen). toen begon ik met appelshampoo verdacht vinden, en nu zeg je dat jíj er de volgende ronde uitgegooid wordt omdat jij appelshampoo verdacht vindt (terwijl ik ermee 'begon') :D |
Citaat:
En Atjeuh wees in een van haar posts Impressions aan als haar hoofdverdachte op dat moment. Ik weet dat het niet echt supersterk is, maar ik zocht naar aanknopingspunten. De wolven hadden jou in deze theorie ook kunnen opeten, maar misschien hadden ze een reden om dat niet te doen. Wellicht denken ze dat jij ook zo'n type bent dat als geest door blijft posten om die wolven maar te vangen. :') Maar zoals later ook gepost, vind ik deze theorie niet zo enorm hard dat Impressions er gelijk aan moet. Maar in combinatie met andere verdenkingen in het begin van het spel wordt het voor mij een iets grotere verdenking. Maar voor hetzelfde geld zit ik helemaal mis, hebben de wolven gewoon lukraak iemand gekozen (die dan ook nog eens ziener bleek te zijn) en heeft Impressions hier niets mee te maken. En lachen zij nu (op de achtergrond) in hun vuistje omdat wij wederom de verkeerde mensen verdenken. Maar je moet iets. Over Appelshampoo. Ik redeneer graag vanuit mijn eigen perspectief (:')), maar ik noemde jouw naam ook als ophangslachtoffers als appelshampoo geen wolf is. Wij hebben haar naar voren geschoven als eerst mogelijke en daarna vrijwel zekere wolf. Als zij nu geen wolf blijkt te zijn (dan wordt het erg moeilijk om te winnen, want dan hebben we helemaal niets meer), dan zou ik jou en mij gaan ophangen... Maar ik ga er na die opmerking van Atjeuh volledig vanuit dat Appelshampoo een wolf is, dus ik ben niet zo bang om opgehangen te gaan worden. :) |
Tyskie, kun je voor mij aanhalen waar Atjeuh zegt dat ik een weerwolf ben dan? Eventuele verdenkingen richting jou (die ik eerder lees) veeg je zo wel mooi van de tafel?
|
ik dacht dat ik actiever zou zijn... dat ik me niet in zou schrijven en wel gewoon zou posten, maar dat valt vies tegen :+
|
wel jammer dat ik nu al meer heb gepost dan 2 mensen die wél mee doen :')
|
jezus wat posten jullie veel. dat de ziener nu dood is, is natuurlijk best kut.
ik vind dit ook erg verdacht: Citaat:
stel dat impressions een wolf is, is de kans erg groot dat appelshampoo er ook een is, en dan gaan we de goede kant op. stel dat impressions geen wolf is, hebben we altijd nog wel wat andere aanknopingspunten omdat impressions door velen genoemd is als verdachte, waaronder ook vast wel een wolf. als dit zo is pleit het appelshampoo ook niet vrij. ik denk dat we die gok maar moeten nemen. andersom kan het ook, eerst appelshampoo eruit. stel dat appelshampoo een wolf is, maakt dit impressions verdacht maar zeker niet de enige verdachte. hoe we dan verder gaan zien we wel. stel dat appelshampoo geen wolf is, dan zijn we totaal verkeerd bezig. :') maar dat zou voor mij bv tyskie erg verdacht maken, omdat hij al langer aanstuurt op appelshampoo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
haha en tyskie je hebt gelijk ik zou toch wel door blijven posten als ik dood was :+
|
Citaat:
|
Ik zal ook meteen op Appelshampoo stemmen.
Laat ik er maar meteen even bij vermelden dat ik er de komende dagen waarschijnlijk niet kan zijn. Ik hoop wel te kunnen stemmen in de volgende dorpelingen ronde. |
Citaat:
zo bedoelde ik het niet haha :+ |
ik heb ook al op appelshampoo gestemd voor ik het weer vergeet
|
ik stem uit protest op tyskie!
|
Ik ga toch ook maar op appelshampoo stemmen. De opmerking van Atjeuh na haar dood lijkt er idd op te wijzen dat ze de functie van appelshampoo heeft opgevraagd, en dat zij dus een wolf bleek te zijn. Ik dénk ook dat deze theorie juist is.
Echter, als appelshampoo geen wolf blijkt te zijn, ga ik tyskie en biffy verdacht vinden. Atjeuh zegt hier (middenin de 'discussie' over een goede ziener): Citaat:
In de laatste ronde heeft ze volgens mij dus de functie van appelshampoo, biffy of tyskie opgevraagd (misschien die van impressions, want die was ook verdacht). Misschien heeft ze Tyskie's raad opgevolgd en de functie van appelshampoo opgevraagd. Maar misschien wilde ze eerst de functie van Tyskie weten en heeft ze die opgevraagd. Die twee lijken mij het meest waarschijnlijk, hoewel dus ook biffy en impressions aannemelijk zijn. Maar ik gok op appelshampoo en ga mijn stem nu versturen. :) |
wel lekker lullig trouwens dat tyskie en ik, als appelshampoo geen weerwolf blijkt te zijn, verdacht zijn. ik kan moeilijk zeker weten dat ze een wolf is toch? ik verdenk haar dan wel het meest van allemaal, maar ben niet zeker.
dat doet me wel denken aan wat sander zei (over dat we, tyskie en ik, hetzelfde spelen als in vorige rondes, maar toch best wolf kunnen zijn). als je kijkt naar wat er nu gebeurt zou dát (hetzelfde spelen) dus héél dom zijn. want omdat tyskie en ik actief meedoen en een mogelijke wolf 'aanwijzen', worden wij erg verdacht als ze er niet een blijkt te zijn. terwijl niemand rept over sommige zeer inactieve mensen die geen reet posten :D en die dus veel onopvallender zijn, en langer als eventueeel weerwolf zijnde kunnen overleven. yihaa. (hierdoor vertrouw ik tyskie dan ook nog het meest). |
Ja maar ik zou jullie dan verdacht vinden omwille van Atjeuh's uitspraak, niet omdat jullie zoveel posten. Want als appelshampoo geen wolf blijkt te zijn, moet Atjeuh de functie van iemand anders hebben opgevraagd. En dan lijkt het mij het meest logische dat dat de functie van Tyskie was, of eventueel die van jou (biffy dus) of Impressions.
Maar ik denk toch wel dat appelshampoo een wolf is, en dan vind ik jullie niet verdacht. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Tyskie staat wel hoog op mijn verdachtenlijstje. Net als Biffy en niemand. Tyskie & Biffy omdat ik hen duidelijk samen zie spelen, en alle andere theorieën van mensen onder de tafel schuiven en door veel en actief te posten zo wel het spel domineren. (Lees dit niet verkeerd want ik vind het juist superleuk dat jullie je zo inzetten enzo). Niemand, omdat hij omwille van onzettend rare theorieën stemt. |
Ik stem mee op Appelshampoo, hopelijk is dit ook een lucky shot.
Sorry dat ik hier zo weinig post, btw! |
Ooh, ik zat te wachten op de uitslag maar die komt morgen pas :(
|
Volgende ronde zal wel sneller gaan, maar ik dacht ik laat ze nog even wat meer theorieën enzo posten. Doet ik niet meer, hard aan de bak.
|
godver ik heb het nog steeds druk :[ ik ga mee met mijn stem op appel en verder heb ik momenteel nog weinig toe te voegen wat theorieën betreft aangezien alles wel zo'n beetje gezegd is :p ik ben wel heel benieuwd of appel een wolf is, want zoniet dan zijn biffy en tyskie opeens heel verdacht, of gewoon te overheersend qua postgedrag ;)
|
Pff.. ik had wel gehoopt de uitslag nu te kunnen zien, maar tis idd pas morgen. Doe idd de volgende keer maar weer een ronde per dag.
|
Citaat:
Bedacht me op mijn werk dat ik nog niet gestemd had en was pas om kwart over 11 thuis! Dus kon nog mooi ff stemmen |
Citaat:
|
Citaat:
|
als.. als.. als..
Wacht nou eerst maar op die fucking uitslag, voordat je biffy en mij verdacht probeert te maken. :') Als appel een dorpeling is, dan kun je onze kant op gaan wijzen, maar dit is toch een beetje heel erg voorbarig te noemen. Vind je niet? Truste. 8) |
Vind je het niet, om al met 100% zekerheid te zeggen dat Appelshampoo wolf is, een beetje voorbarig? Alles is voorbarig en alles is als. Dus laat mij als'en als ik wil als'en.
Welterusten Tijs |
Ik zeg ook niet met 100% zekerheid dat appelshampoo een wolf is, integendeel, volgens mij geef ik telkens aan dat het nog steeds mogelijk dat ze geen wolf is (maar ik denk het niet).
Maar in alle spellen die tot nu toe gespeeld zijn heb je een moment dat je vrij zeker weet dat iemand een wolf is... en dat heb ik nu ook bij appelshampoo. Geen 100%, maar het zou mij ten zeerste verbazen als zij een zuiver geweten heeft. Misschien krijg jij die ervaring ook nog wel als je wat meer weerwolfspelletjes speelt. :') |
In dat laatste zal ik je gelijk moeten geven :)
|
Goeiemorgen dames
|
baaaah
kom nou hier met die uitslag :Y) dan weet ik of ik moet vrezen voor mijn leven :+ |
Niet zo ongeduldig beffy
|
Het spel valt nu stil.. jammer is dat.
Dus wijze les: hou de vaart er in, elke dag een stemronde (tenzij SL echt niet kan), dan blijft het spel levend. |
weer een wijze les van tijs
|
Niet van tijs, maar van deze situatie. :+
Ik trek alleen de conclusie. |
een dagje rust kan geen kwaad, het gaat mij allemaal te snel steeds :+
|
mee eens tysk.. maar de spelleider had zelf al gezegd dat de rondes hierna sneller zullen gaan.
ben benieuwd! en stevie: moet je het maar wat beter bijhouden 8) |
Citaat:
dan was het pas spannend ;) hopen dat je een wolf stemt hopen dat je niet deaud gaat Als wolf weet je wie er dood gaat :) teminste als je overlegt |
en waarom ga jij er direct vanuit dat steve een wolf is? :D
|
ik wou net zeggen, lijkt mij een beetje voorbarig
|
Ik mag graag stoken :$
|
Citaat:
Om ff op de zaken vooruit te lopen (kan wel in deze pauze): Volgend spel met uitgebreide functies doen? Lijkt me een leuke toevoeging. |
We zijn nu met dit spel bezig Tijs..
|
Citaat:
|
ja maar in dat geval moet je het ook met 20 mensen spelen, nog maar de vraag of dat haalbaar is :+
|
Beffy en Tijs, leer zelf nou maar eerst dit spel spelen, want volgens mij zitten jullie er nog steeds helemaal naast.. Maar dat zal moeten blijken :)
|
Citaat:
Maar dat is idd een beetje voorbarig. :P |
Babydress, tyskie, amf en impressions waren aan het chillen op de kamer van babydress.
Amf en Tyskie schenen het erg gezellig te hebben en impressions aaide liefkozend over het gezicht van babydress heen. Opeens hoorden ze geluid voor de deur. Babydress pakte haar pistool, deed de deur open, en bleef stom staan. Wat ze daar nu zag had ze nog nooit eerder gezien. Het was iets harigs, met lange gele tanden, vieze vette haren en lelijke klauwen. Babydress vond het beest wel erg veel weg hebben van een weerwolf. Ze twijfelde dan ook geen moment en schoot haar pistool leeg op dat lelijke beest. Toen het beest langzaam leegbloedend op de grond lag, verdwenen opeens de haren, de lange gele tanden en de lelijke klauwen, en lag opeens Appelshampoo er! Babydress, AMF, Tyskie en impressions stonden er verbaasd bij te kijken. Appelshampoo was een wolf! Dat wou zeggen dat er nog maar twee rondliepen! 1 ) Biffyclyro 2 ) Niemand 3 ) headliner 4 ) babydress 5 ) Steve 6 ) Bobba 7 ) Tyskie 8 ) AMF 9 ) Saarah 10) Impressions 11) Prestige (Dorpeling) 12) Insanity (Dorpeling) 13) Atjeuh (Ziener) 14) Sander 15) Appelshampoo (weerwolf) Gedood door Dorpelingen Gedood door Weerwolven De weerwolven hebben tot morgenavond half 9 de tijd om te stemmen. De Tovenaar mag iemand beschermen. |
mooi :] maar je moet het nog ff goed in het lijstje aangeven spelleider.
|
Hiephoi :)
En.. zet het wel even bij het lijstje en verbeter dan gelijk de afschuwelijke gedoodt-spelfouten :( |
Kom op eens zeg, we hebben de eerste wolf te pakken! Dan ga je toch niet lopen zeveren over wat spelfotjes... :+
Analyses en theoriën van mij komen weer na de wolvenronde (dead or alive :')). |
Ik moet zeggen, de wolven spelen het tot nu toe erg slim :)
|
graag gedaan hoor jongens, ik zei het toch al vanaf het begin :z (maar dan beargumenteerd, ook al is het best leuk dat headliner het gelijk al zei ;))
niks ik-zoek-overal-wat-achter! P U H. |
Citaat:
Zeg dan gelijk ook ff wie de andere twee wolven zijn? |
jullie kunnen nog steeds samen spelen. jullie hebben dan een medewolf opgeofferd zodat voor jullie de weg voorlopig vrij is.
ik brainstorm maar wat he :p |
Citaat:
en als ik het nu moest voorspellen zou ik zeggen dat impressions en niemand de andere twee wolven zijn. maar dat is nu te ongegrond natuurlijk ;) ben wel benieuwd though 8) |
Mja.. Ik heb de hele tijd geroepen dat Niemand (1) en Impressions (2) nu mijn hoofdverdachten zijn, maar echt superovertuigend is dat niet voor mij.
Als er geen nieuwe 'feiten' op tafel komen denk ik wel dat mijn voorkeur naar een van die twee gaat. Maar ik zie liever een verspreking ofzo van een van de wolven om de boel wat makkelijker te maken. :') |
Citaat:
|
Ik speel voor de stille medespelers die niks zeggen :+
|
Citaat:
|
ik vind wel dat bobba ietsje veel de nadruk legt op tyskie&mij, maar dat is natuurlijk niet verdacht hè? :z
anyway, ben wel benieuwd of amf, indien ze een dorpeling is, uberhaupt al eens gestemd heeft? anders is het misschien sowieso handig om haar eruit te stemmen volgende keer, ze is dan totaal niet verdacht, maar ze heeft ook amper gepost dus hoe kan dat dan ook hè? maar wat ik bedoel is dat als je 3x achter elkaar niet stemt of in totaal 4 keer niet, je gediskwalificeerd wordt. dus dan ligt ze er sowieso uit. het kan natuurlijk zijn dat ze wel stemt, maar ik heb haar verder ook niet op het forum gezien de afgelopen dagen. [edit]heb inmiddels wel een post gezien waarin ze zegt dat ze meestemt op appelshampoo :) |
Het zelfde verhaal geldt in feite voor Headliner en Saarah...
Van Sander weten we tenminste nog waar hij uithangt en waarom hij bij vlagen nauwelijks post. Misschien moeten we die opmerkingen van Atjeuh ook zo interpreteren? Zeker in het licht van die laatste toevoeging "Ik speel voor de stille medespelers die niks zeggen"? Beetje jammer dat je toch opmerkingen blijft maken, Atjeuh. Alles wat jij zegt kunnen wij nog informatie uithalen en dat hoort eigenlijk niet bij het spel.. Maarja, dan is het hele dorp ondertussen verdacht bij mij, want Impressions en Niemand zijn dat ook nog steeds. Maar goed, eerst even de avond afwachten. |
Citaat:
Zo actief als jullie ben ik niet nee, maar dat kan ik gewoon niet. :+ Dan nu even mijn voorlopige verdenkingen. (Voorlopig omdat de wolvenronde nog moet komen en die kan natuurlijk dingen veranderen). Biffy en Tyskie vertrouw ik nu wel. Natuurlijk kán het zijn dat ze een medewolf opgeofferd hebben, maar daar geloof ik niet zo in. Citaat:
Headliner vertrouw ik ook, aangezien hij als eerste de naam van appelshampoo naar voor bracht. Maar anderzijds schoot me iets te binnen terwijl ik dit typte. Hij zei gewoon: Citaat:
Ja, nu ik er beter over nadenk, klinkt dit wel aannemelijk. Misschien pastte hij wel de tactiek toe van 'medewolf wegstemmen & zelf niet verdacht worden'. Mja, ik weet het niet goed, wat denken jullie? Impressions is ook wel verdacht, omdat hij de uitspraak van Headliner negeerde en voorstelde op insanity te stemmen. En Niemand... Ik vind hem niet bijzonder verdacht, hoewel hij soms inderdaad wel raar post. Wat zijn jullie redenen dat jullie hem verdenken? |
Niemand is bij mij redelijk verdacht om zijn gedrag in de tweede ronde. Appelshampoo is op dat moment aardig verdacht, er gaan stemmen op (oa bij biffy en mij) om haar weg te stemmen. Niemand komt echter met de theorie dat hij wilt testen of de Spelleider de functies wel heeft veranderd. Hij stemt daarom Prestige. Rare theorie, maar iedereen volgt hem wel. Daarmee redt hij appelshampoo, net zoals appelshampoo in de eerste ronde werd gered door impressions. Dit wilt niet zeggen dat ze allebei weerwolven zijn, maar het lijkt me toch wel reden voor enige verdenking.
Bij Impressions komt er voor mij nog bij dat hij door Atjeuh als haar hoofdverdachte werd gezien. Ik denk niet dat de wolven wisten dat Atjeuh ziener was (hoe konden ze dat immers weten?), maar het is wel typisch voor wolven dat ze degene opeten die hen verdacht noemen. Dat is echt wolvengedrag. En bij Niemand was er nog iets dacht ik, maar wellicht dat biffy dat kan aanvullen. :') |
Zou het wel relaxt vinden als je echt actief mee gaat doen vanaf nu 8-)
Maar ik had toen gepost dat ik appelshampoo verdacht vond en waarom, en toen negeerder dennie dat en begon hij weer over prestige (op wie we uiteindelijk gestemd hebben en die een dorpeling was). Dus toen zei ik dat ik dat vreemd vond (dat hij mijn appeltheorie negeerde), vervolgens zei hij dat het een "ikzoekoveralwatachter"theorie was (terwijl ik het met 4 argumenten de meest onderbouwde verdenking tot nu vind :D en achteraf nog waar ook :p). daarom vind ik hem verdacht :) |
Nu ik toch bezig ben, kan ik net zo goed doorgaan met mijn verdenkingen... :')
Headliner.. vind ik niet erg verdacht hoor. Zij dood zou ik echter niet betreuren, want hij voegt niets toe... Maar die eerste opmerking is zo 'out of the blue' dat ik me niet kan voorstellen dat hij daarmee zijn medewolf direct verraadt. Komt meer omdat Headliner altijd een opmerking maakt als appelshampoo er mee te maken heeft. :') Bobba.. ik vind het ook wat raar dat hij in alles zo direct op biffy en mij ingaat. Zou een mooie wolventactiek zijn om zo toch een paar redelijk weinig verdacht dorpelingen op te laten hangen door de rest. Maar ik denk eigenlijk dat hij zijn eigen theorie heeft gevormd en zich daarin nogal volhoudend vastbijt. Zeker omdat het niet zo'n ervaren speler is.. En sorry Saarah.. je krijgt mijn voordeel van de twijfel, maar ik vind het wel opvallend dat je nu weer opduikt om jezelf te verdedigen... Denk echter wel dat je oprecht bent in je verdediging, aangezien je al een aantal keer hebt aangegeven te druk te zijn om net zo fanatiek mee te spelen als biffy en ik. Waarschijnlijk zijn bif en ik ook wat te fanatiek. :') |
Citaat:
Toen is de uitslag pas gekomen rond 21.30 (geloof ik) en toen was ik niet thuis. Ik ben vandaag online gekomen rond 17.00 en eigenlijk meteen naar hier gesurfd. Dus ik duik niet echt op om mezelf te verdedigen, dat was althans niet mijn bedoeling. ;) Ja, na jullie uitleg begrijp ik waarom jullie Niemand verdacht vinden. En over Headliner: dat was gewoon maar een theorie, ik wist niet dat hij appelshampoo er altijd "uitpikt". ;) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is leuk zo, jullie houden het spel in elk geval wel levendig. ;) |
saarah krijgt mijn vertrouwen voorlopig wel, al doe ik dat wat voorzichtiger dan vorige keer (zomaar mij in de maling nemen als weerwolf-zijnde bitch) ;) :*
en ik kan me ook écht niet voorstellen dat je in je allereerste post een medewolf noemt (zoals headliner) :p verder vertrouw ik babydress ook wel, anders had ze zich wel een keer verraden :+ ook al is ze nou ineens de hele tijd stil.. stevie, bobba en sander krijgen even het voordeel van de twijfel, maar er zou er een bij kunnen zitten. kan me niet voorstellen dat tyskie een wolf is dus die blijf ik maar vertrouwen :+ impressions vertrouw ik niet maar dat was al duidelijk en amf vind ik echt té stil |
ik ga niet eens meer de moeite nemen om mijzelf te verdedigen, want dat wordt toch genegeerd.
Als ik straks gedood wordt (deze ronde of volgende ronde) kom dan bij me huilen over dat ik mezelf beter had moeten verdedigen en dat er nu weer een onschuldige dorpeling is gedood. |
Citaat:
|
nou ja,
gezien het vorderen van het spel en dat er nu steeds meer theorien te lezen zijn, is het geen fase meer om de 'stille' er uit te stemmen. Zowel, dan is AMF mijn nummer 1 om er uit te hebben. Impressions reacties bestaan alleen uit zichzelf waar nodig verdedigen, hiephoi roepen bij de dood van 1 van de wolven en andere nutteloze posts. Dan noemt atjeuh zijn naam, atjeuh is ronde later dood en blijkt ziener te zijn. kun je ook weer op verschillende manieren theorien achter zoeken, maar wat ik van elfje weet is dat hij eigenlijk elk spel zo speelt (behalve de 1ste 2 want die duurde maar een ronde voor hem :')) Sander is niet veel online wegens verbouwingen, heeft ook nog niet echt veel gepost, ook niks vreemds in zijn posts gevonden. Hij riep op een gegeven moment 'Don't look at me' toen het over de stemmen ging en de enige die dat verdacht vond, voor zover ik goed gelezen heb, was de wolf die dood is. Saarah begint nu weer met posten, geen vreemde posts nog. Is tijdje niet actief geweest in het topic, komt terug op moment van wolven ronde. kun je ook weer verdacht vinden, of niet. Biff en Tyskie, erg fanatiek. Lijken buiten het spel verder geen leven meer te hebben ;) Posten veel theorien, je hoeft maar ABC te zeggen en het wordt 20x ge-analiseerd. (het lijkt wel talpa) Toen ik het over het wegstemmen van 1 van de 3 eerste wolven had, zei biffy nog: Citaat:
Ik had mijn stem al verstuurd voordat de appelshampoo verdenkingen begonnen (geloof ik), ik heb ook gezegd dat dit mijn stem was (prestige) en dat er verder niemand met me mee hoefde te gaan. Tyskie was de gene die er gelijk boven op dook toen atjeuh dood was en een hint gaf. Koos gelijk appel (daarvoor ook natuurlijk). Ik denk dat hij dat als wolf zijnde niet gedaan zou hebben en dan wel een andere theorie zou hebben aangehaald. Headliner zegt met veel zekerheid dat Appelshampoo de wolf is, komt hier nog een aantal keer op terug en post verder niets. de zekerheid en de afwezigheid maken hem voor mij wel een verdacht persoon. Babydress is weinig aanwezig, heeft een pc verbod ofzoiets. Kan ik weinig over zeggen. Mijn stem zal de volgende ronde naar Headliner of naar Impressions gaan. (ik neem aan dat het nu wel te zeggen is, gezien de wolven nog maar 3kwartier hebben om te stemmen) Welk van de 2 hangt af van de uitslag die straks komen zal. Bobba krijgt van mij wel de voordeel van de twijfel, heeft een vreemde manier van posten. maar ik wel goed aanwezig en gezien zijn vrije tijd vind ik het zielig om zijn hobby van hem af te nemen :aai: Wel zal hij voor mij een verdachte worden mochten we 1 van de aankomende rondes weer een wolf te pakken hebben, doordat hij maar doorgaat over een samenwerking tussen biff en tys. Stevie is in mijn ogen een zwevende kiezer en krijgt mijn voordeel van de twijfel. kan over hem totaal niks zeggen. |
kut, ik was nog niet klaar... komt nog wat bij als het goed is :z
|
Ja dat krijg je als je een leven hebt natuurlijk... :+
|
klaaaaaaar
|
Citaat:
Maar ook AMF zie ik vrij regelmatig bv op msn online staan.. Ik snap dat niet zo.. je geeft je toch niet voor niets op voor dit spel? Speel dan fatsoenlijk mee... Of hebben ze een reden om zich afwezig uit dit topic te houden? |
Citaat:
Dan kan het zijn dat ze het excuse van pcverbod gewoon ook gebruikt nu om op de achter grond te blijven. van AMF weet ik niet waar ze druk mee is, maar ik weet wel van haar dat als ze druk is voor school, vrijwel altijd online is qua msn. (ben ik ook, toch handig communicatie middel wat betreft overleggen) Maar ik begrijp ook niet dat je je inschrijft voor dit om verlvolgens niets van je te laten weten. |
Stevie en AMF waren met z'n tweeën op picknick gegaan. Ze waren al een poosje ernstig op elkaar verliefd en waren net eerlijk over hun gevoelens ten opzichte van elkaar geweest. Ze gingen picknicken in de achtertuin van AMF want anders werd het zo ver lopen.
AMF had speciaal voor deze avond wat kaarsjes, een kleedje, een goed gevulde picknickmand en zachte kussens klaar gelegt in haar tuintje. Stevie kwam rond kwart over 8 aankakken, zoals gebruikelijk weer eens veel te vroeg want ze hadden om half 9 afgesproken. AMF stond nog onder de douche en schreeuwde tegen Stevie dat hij maar vast naar het tuintje moest gaan en het zichzelf gemakkelijk moest maken. Toen AMF 10 minuten later beneden kwam, zichzelf nog even bewonderde in de spiegel, en naar buiten liep, schrok ze zich echt de pleuris! Want waar ze stevie had verwacht, lagen nu alleen nog wat stukjes mens. Hier een paar vingers, daar nog een verdwaalde voet en even verder op zag ze zijn half opgegeten hoofd liggen. AMF barstte in huilen uit, had ze eindelijk de kans om een vriendje te krijgen, werd hij opgegeten! Dit kon niet anders dan dat het weer eens het werk was geweest van die smerige weerwolven! 1 ) Biffyclyro 2 ) Niemand 3 ) headliner 4 ) babydress 5 ) Steve (wolfsbane) 6 ) Bobba 7 ) Tyskie 8 ) AMF 9 ) Saarah 10) Impressions 11) Prestige (Dorpeling) 12) Insanity (Dorpeling) 13) Atjeuh (Ziener) 14) Sander 15) Appelshampoo (weerwolf) Gedood door Dorpelingen Gedood door Weerwolven De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om te stemmen. |
Citaat:
|
arme steve.
maar goed, wellicht is de aanval van de weerwolven 2 rondes terug dankzij hem mislukt, en is zijn functie toch nog goed van pas gekomen 8-) ik denk dat menigeen het met me eens zal zijn dat impressions naar de eeuwige jachtvelden gestuurd mag worden? |
Citaat:
en ik heb geen leven omdat ik me al 2 weken binnen heb opgesloten om voor meerdere kuttentamens te leren :'( en dan verwelkom ik dit spel graag als afleiding :p |
enneh dennie, je krijgt van mij het voordeel van de twijfel omdat je even je leven opzij hebt gezet en een biffy/tyskie-waardige post hebt gedaan :d
|
Citaat:
1 ) Biffyclyro Grote kans op wolf. Speelt te dominant en samen met Tyskie. Samen wolf? 2 ) Niemand Een beetje kans op wolf. Speelt heel raar en komt hier alleen om zichzelf te verdedigen. 3 ) headliner Geen idee of het een wolf is, maar stem maar weg, want hij voegt niks toe. 4 ) babydress Idem. 6 ) Bobba Ik denk geen wolf. Speelt oprecht. Bovendien ken ik zijn stijl nog niet, het is zijn eerste keer. 7 ) Tyskie Grote kans op wolf. Speelt te dominant en samen met Biffy. Samen wolf? 8 ) AMF Zie Headliner en babydress. 9 ) Saarah Twijfelgeval. Kan in principe ook een wolf zijn en zoja, speelt dan een slimme strategie. In het begin stil zijn en later actiever (zeggen te) worden. 14) Sander Ondanks omstandigheden, zie headliner. |
Ik zie een biffy vs impressions argumentenoorlog komen :D
|
Helpt lekker niet meer, want ik ga nu op jou stemmen markje!
Maar natuurlijk kan het blijken dat je een dorpeling bent! vorige spellen kwam het voor de laatste 2 wolven ook aan op de laatste stemrondes (wat betekent dat er eerst een heleboel dorpelingen uitgingen), dus ik ga niet gek opkijken als dat nu weer gebeurt. (ennehh ik post altijd megaveel dus dat is echt niet wolf-waardig voor mij hoor :D) [edit]gestemd, en jullie zijn echt sukkels als ik straks ineens tóch weer verdacht word :D |
Mja... jammer dat Steve er uit is.
Maar over tot de orde van de dag! Wie is de wolf? Ondertussen is bijna iedereen verdacht bij mij... Heb twee groepen verdachten. De ene groep is Niemand en Impressions. Zij hebben allebei erg opvallend gepost met als gevolg (bedoeling?) dat appelshampoo die rondes overleefde. Dat klopt gewoon niet voor mijn gevoel, maar het kan ook toeval zijn. De tweede groep verdachten is de groep stillen. Ik kan me goed voorstellen dat de wolven de tactiek hebben dat degenen die posten toch wel verdacht worden. En omdat er meerderen zijn die niet echt superveel posten is het voor de wolven ook voldoende om weinig te posten. Zo zou Sander zijn verhuisperikelen (of zoiets toch?) perfect kunnen aanwenden om afwezig te kunnen zijn zonder echt verdacht te worden. Babydress noemde problemen met ouders (pc-verbod?) om weg te kunnen blijven. Maar ze post toch op het forum... Ik vind het niet ondenkbaar dat ze uit naïviteit de afspraak die ze met haar collega-wolven heeft gemaakt om afwezig te blijven heeft geschonden. Dan heb je in deze groep nog AMF en Headliner. Op het oog lijkt het echter zo dat het spel hen niet zo interesseert ofzo. Maar dat kan dus ook de schijn zijn... Ook al zijn ze stil, er zijn andere mensen verdachter, dus kunnen ze lekker stil blijven acteren. Daarmee redden ze het nog wel een tijdje. Dan de rest... Saarah lijkt me redelijk oprecht, maar ik vertrouw haar zeker nog niet echt. Ze post wel, maar zeker niet supervaak. Daarmee kan ze ook niet echt dingen heel fout zeggen. Redelijk op de achtergrond, net zoals in het spel dat ze wolf was... Bobba.. Vind hem af en toe raar spelen. Probeert maar al te graag mij en biffy verdacht te maken. Ik weet het niet zo goed bij hem. Biffy. Speelt hetzelfde als ik speel, dus haar vertrouw ik echt het meeste. Dit sluit de mogelijkheid dat ze wolf is niet uit hoor, maar ik zie voorlopig geen redenen om haar op te hangen. Maar misschien maakt ze heel handig gebruik van het feit dat ze mijn weerwolfspel-buddy is. Dus tja... |
Citaat:
Klopt, mijn 'pcverbod' is alweer voorbij. En ik ben hier zeker niet veel aanwezig, dat spijt me. Ik voeg idd niet veel waarde hieraan toe, Ik wil wel proberen mee te denken en dat doe ik ook wel, maar ik post gewoon amper. Anyway, als jullie dat een reden vinden om me eruit te stemmen: Je doet maar, maar je hebt dan weer een dorpeling minder. Ach, voor zover ik 'r nog in zit ga ik meer hierop reageren, wat Saarah ook al beloofde 8{. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik stem NU op biffy. |
Ok... in de tussentijd lijken twee kampen te zijn ontstaan binnen de zgn dorpelingen... Dit bevestigt wel een beetje mijn theorie dat je de wolven niets hoeven te zeggen om buiten schot te blijven.
Aangezien ik biffy dus het meeste vertrouw van allemaal en impressions niet, ga ik dus niet op bif stemmen. Dat lijkt me duidelijk. Dan worden we maar beide verdacht. Voor de rest blijf ik twijfelen.. dus ik ga niet automatisch op impressions stemmen, want ik vind Niemand eigenlijk verdachter... Ik wacht ff de rest af, maar anders stem ik wel op impressions mee... omdat ik hem sowieso wel verdacht vind en het dus niet erg vind als hij opgehangen gaat worden. Maar ik ben echt bang dat 'twee honden vechten om een been, en de wolven gaan er mee heen'... oftewel, dat we elkaar telkens maar verdacht lopen te maken en de weerwolven heerlijk buiten schot blijven om te zien hoe wij elkaar afmaken. |
Ik heb alle nieuwe posts nog eens doorgelezen en tja, eigenlijk zijn het weer dezelfde argumenten en verdenkingen die terugkomen. Veel nieuw kan ik dus niet zeggen. :P
Spijtig inderdaad dat onze wolfsbane dood is, maar anderzijds is hij niet waardeloos gestorven. Hij heeft tenslotte de wolven één ronde kunnen tegenhouden. ;) Citaat:
Ik wacht nog even af met stemmen, maar voorlopig vind ik Impressions in ieder geval verdachter dan Biffy. |
Citaat:
|
haha, jullie hebben gelijk :D
ik zat nog aan het 'de tovenaar kan iemand anders die ze wilden opeten beschermd hebben' te denken, maar anders zou de aanval nu idd weer mislukt zijn :z pardoni |
ik vind het echt ZO belachelijk dat IK nu ineens alleen maar mag beslissen op wie we stemmen als het een wolf is!
denk er effe over na man, ik beargumenteer waarom appelshampoo eruit moet, dat is een wolf, dus ik ben even veilig. kies ik de komende keren niet een wolf uit, ben ík er gelijk een :D terwijl als bijvoorbeeld saarah nu zou zeggen 'we stemmen bobba' (ik noem maar wat) en het blijkt een dorpeling te zijn, is er niks aan het handje :D wat een onzin zeg |
alsof ik 3 keer achter elkaar een wolf kan aanwijzen :z
echt héél vreemd :D maar goed, we zullen zien hè? |
Naja, jullie zien maar wat je doet. Ik heb mijn best gedaan en ik kan jullie toch niet overhalen. Nogal ironisch dat Bobba wel bestempeld wordt als iemand die teveel aan zijn eigen theorieën vasthoudt, maar jullie niet.
Denk maar aan mijn laatste post, en tot morgen. |
niet huilen markje :*
het is niet persoonlijk :+ |
Ironie :')
|
Gisteren en vandaag hebben ze de keuken gezet in ons huisje. Ik ben nu eenmaal de laatste tijd drukker met andere zaken bezig.
Maar goed, ik voeg inderdaad niet veel toe aan het spel op dit moment. Dus wat mij betreft stem je me weg. |
Citaat:
Man, de wolven lachen zich dood... (figuurlijk dan, als het letterlijk zou zijn dan zouden we nog makkelijk winnen ook :')). |
Ik zie door de bomen het bos even niet meer... :d
Fok it, ik stem gewoon mee op Impressions. Heb hem het hele spel verdacht gevonden, moet ik nu niet moeilijk gaan doen nu hij zo tegensputtert. |
Kuddegedragg.. Impressions op wie stem jij? Ik kan niet altijd achter Tijs en Beffy aan blijven lopen :)
|
STEM OP MIJ@!@@
hehehehe |
Citaat:
en waarom vertrouw jij impressions wél? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hou die theorien liever voor mezelf. Tot het moment dat ik denk dat het echt fout gaat. Maar het gaat nu best redelijk. Als het zo doorgaat winnen we gewoon. Eén wolf op 4 dorpelingen. Dus dan redden we het toch :)
|
Citaat:
|
Als ik nu even alle verdediging van impressions weglaat, kan ik het volgende zeggen:
1. impressions zegt de 1e ronde insanity verdacht te vinden (en dat is een wolf-eigenschap: appelshampoo deed dit ook, vorige keer deed babydress dat) 2. hij haakt niet in op headliner die appelshampoo eruit wil stemmen, en die blijkt uiteindelijk een wolf te zijn. Impressions zorgt ervoor dat men op insanity stemt (leidt aandacht af van wolf). 3. hij zegt over de connectie appel-hijzelf: ‘Dan hoop ik maar dat zij geen wolf is, anders zouden jullie mij er door dit kleine toeval uitstemmen’. Ik word op dat moment nog vertrouwd ofzo, en nu komt het wel mooi uit de aandacht op mij af te schuiven ;) 4. Atjeuh verdenkt impressions, impressions zegt haar er de volgende ronde uit te willen stemmen, vervolgens stemmen de wolven haar eruit. Toeval? Als er een kans bestaat dat de dorpelingen er de volgende keer een andere dorpeling uit willen stemmen, laten de wolven die liever leven omdat die toch al doodgaat (ipv een eventuele weerwolf). Maar goed zo zou ik denken :z 5. hij zegt in de prestigeronde alleen ‘ik stem ook op prestige’ en negeert net als niemand mijn terechte verdenking van appelshampoo (net als sommige anderen ja). Daarna zegt hij ‘jammer dat ze geen wolf is :(‘ terwijl, ik zeg het nog maar eens, normaal gesproken de wolven toch pas de laatste rondes eruit gaan en het dus niet zo gek is dat het een dorpeling is. Ik word verdacht omdat ik samen met tyskie zou spelen, terwijl ik hem hetzelfde vind spelen als in rondes waarin hij (ook) dorpeling was. Voor mij genoeg reden hem te vertrouwen. Ik post te veel, maar waarom ik dat als wolf-zijnde en riskeren mezelf te verraden/verdacht te maken? Zoals nu duidelijk gebeurt. Tenslotte ben ik ongeveer de enige die alleen een wolf eruit mag stemmen, want volgens markje ben ik verdacht als ik ervoor zorg dat er een dorpeling uitgaat. Tja, jullie moeten maar zien wat je ermee doet hoor ;) het spijt me zeer markie als je een dorpeling bent, maar voor mij is het een terechte verdenking die me een reden geeft om op jou te stemmen ipv een willekeurig ander iemand. |
Citaat:
Ik heb er gewoon weinig tijd voor |
Het is bovendien triest dat ik nu zou worden afgestraft omdat ik mee probeer te doen. De mensen die hier dus echt geen zak doen zitten er nog steeds in. Die zouden er consequent als eerste uitgehaald moeten worden. Maar om je punten te weerleggen...
1: De insanity-post was een willekeurige naam. Ik zei insanity omdat ik me erger aan zijn posts in dit spel en daarom wilde ik hem er zo snel uit hebben. 2: De Appelshampooverdenking van headliner was gewoon een wilde gok, daar zou je het nu onderhand wel over eens moeten zijn.. Zoals gezegd: Ik was niet de enige die headliner negeerde. 3: Ja, tuurlijk vertrouw ik op het ene moment mensen wel en op het andere moment niet. Het zou nogal stom zijn om je continu op 1 theorie vast te houden, ook al is het duidelijk dat er andere theorieën zijn. 4: Hier spreek je jezelf dus tegen. Je zegt dat ik, volgens jou als zogenaamde dorpeling, atjeuh probeer zwart te maken zodat dorpelingen eruit maken. Vervolgens zeg je dat ik haar, als wolf, eruit zou hebben gestemd? Dan zou ik mezelf toch juist tegenwerken? Als ik werkelijk een wolf was geweest, had ik atjeuh niet kapot gebeten, maar dan had ik haar als zogenaamde dorpeling zwart gemaakt en haar er zo uit gewerkt. 5: Ik stem iemand eruit die geen zin meer heeft in het spel. Vreemd? Ik vind van niet. Als iemand aangeeft geen zin meer in het spel te hebben en niet post, dan zie ik er het nut niet van in om hem/haar in het spel te laten. Dan zou ik liever een dorpeling die niks toevoegt uit het spel halen dan een wolf die wél iets toevoegt. Dan maakt het voor mij niks uit welke functie ik heb, zolang er maar actie is. En Biffy, waarom ik je nog meer verdenk? Je legt het er zo lekker dik bovenop dat je je als wolf allang had moeten verspreken.. En trouwens.. Jij negeert de headlinerpost ook in min of meerdere mate.. http://forum.leerlingen.com/vbb/show...4&postcount=10 |
Citaat:
|
kut :{
|
ik blijf het spel overigens wel volgen, ik post morgen nog wel wat theorieen
|
Citaat:
Nu vraag ik me af of de wolven gewoon nog een keer de gok hebben genomen, met de hoop dat ie nu niet beschermd werd (ze konden niet weten dat het de wolfsbane was) of dat stevie een naam heeft genoemd waardoor ze bang werden.. |
Citaat:
maar okey, bij mijn punt 4: dat was ook wat ik vreemd vond :p dus dat was niet ter verdenking ofzo. en over het verdenken van mij: ik vind je verdacht en ineens post je een lijstje met dat tyskie en ik denk je samen wolf zijn. kwam een beetje gek over.. en over het appelshampoo-noem-gebeuren zei ik al dat je niet de enige was die het negeerde 8) maar goed, zoals ik al zei. het kan dat je een dorpeling bent. het kan dat je een wolf bent. anyway kan ik er niks meer aan doen want ik had al gestemd :p |
Citaat:
|
Citaat:
ik denk wel dat we (de dorpelingen) tot nu toe teveel achter biffy en tyskie hebben aangelopen. als ze dorpelingen zijn, is het makkelijk om hun theorieen te volgen. dat heb ik tot nu toe ook steeds gedaan. maar dat kan gewoon weleens verkeerd uitpakken. |
tuurlijk, ik weet toch ook niks zeker?
weet niks meer dan anderen.. |
Citaat:
Dat is dus echt 100% gelul! Biffy en ik posten veel, maar de enige keer dat wij met een naam kwamen die jullie gevolgd zijn was met appelshampoo. En dat was dus gelijk de enige wolf... Insanity werd door Impressions genoemd en toen volgde de rest hem. Prestige werd door Niemand genoemd en toen volgde de rest hem. Wat nou teveel achter biffy en tyskie aanlopen? Nu zijn wij de verdachten, terwijl degenen die de stem op DE WOLF negeerden vrijuit zouden gaan? Kom op zeg, dat is de wereld op z'n kop... Ik begrijp best dat jullie argwanend kijken naar het spel van bif en ik, maar kom dan wel met fatsoenlijke argumenten. Ik vertrouw haar het meeste van ons allemaal, maar uiteraard ook niet 100% (zo vond ik bijvoorbeeld dat ze in het begin van het spel headliner wel erg nadrukkelijk verdedigde). In vorige spellen (oa toen jij wolf was) speelden bif en ik ook zo. Toen waren we niet verdacht door de rest en wisten we op die manier toch de wolven te pakken. Wat je nu ziet is dat iedereen tegen iedereen ingaat... Het zou mij echt niet verbazen als de wolven tussen de stillen zitten. De stillen die op deze manier wel het langst in leven blijven (terwijl al drie stillen gezegd hebben dat ze er best uitgestemd willen worden; de triestheid :')). Ik heb ook Impressions gestemd. Ik ben niet 100% overtuigd van zijn wolf-zijn, maar de verdenking jegens hem is nu eenmaal veel sterker en meer gegrond dan de verdenking tegen de meeste anderen (muv Niemand). Zeker omdat hij nu zo begint te steigeren en verwarring begint te zaaien tussen de dorpelingen. Maar iedereen mag zich vrij voelen om te stemmen op wie hij/ zij wilt. We zullen vanavond wel zien of Impressions onschuldig was of niet. En als hij dorpeling blijkt te zijn, dan zal bif of ik wel aan de beurt komen. So be it. Maar weet wel dat de laatste twee wolven dan waarschijnlijk de lachende derden zijn (nu al denk ik). |
Citaat:
Het lijkt mij iig dat de wolven een reden moeten hebben gehad om voor Atjeuh te kiezen in de tweede rond ipv jou op te eten (wat gebruikelijk is). Het is iig duidelijk dat de wolven jou in de 1e en 3e ronden hebben genoemd. Maar tis idd raar waarom ze jou in de 2e ronde niet meteen hebben opgegeten, maar er moet eigenlijk wel een logische verklaring voor zijn. Misschien dat we daarin een wolf kunnen 'pakken'? Zouden de wolven een reden kunnen hebben dat ze jou gevaarlijk vonden in de derde ronde? Of stond die keuze al van te voren vast toen ze dit hapje al twee rondes moesten uitstellen? (eerste ronde vanwege wolfsbane, tweede ronde vanwege Atjeuh die eerst dood moest). |
leuk gezegd tyskie :love: ben het helemaal met je eens.
ik zal eens even lezen of ik nog wat kan ontdekken in het wachten met stevie opeten. maar ik kan sowieso wel zeggen: misschien dachten de wolven toen hun aanval mislukt was: "stevie is hoogstwaarschijnlijk de wolfsbane, dus niet de ziener (die de wolven er natuurlijk het liefst als allereerst uitwillen). Daarom stemmen we iemand anders eruit, want MISSCHIEN is diegene zéér toevallig de ziener" -> wat ook zo was! Dus misschien, als atjeuh níet de ziener was, zouden ze eerst nog meer anderen eruit stemmen met de hoop de ziener te vinden. van stevie 'wisten' ze de functie toch al min of meer zeker. klinkt wel redelijk logisch toch? |
en nu ik er zo over nadenk vind ik het ook maar een beetje raar van dat 'achter biffy en tyskie aanlopen'. inderdaad, de 1e ronde liep men achter impressions aan, de 2e achter niemand, en de 3e TERECHT achter 'ons'. nou, lekker vaag dan dat het stom is om achter 'ons' aan te lopen en niet achter iemand anders :D
|
over het eventuele gevaar van stevie: hij heeft tussen de ronde waarin atjeuh opgegeten werd, en de ronde dat hij opgegeten werd, 2 dingen gezegd:
ten eerste dat hij impressions verdacht vond met argumenten (zie paar pagina's terug), ten tweede dat tyskie en/of ik een medewolf opgeofferd zouden kunnen hebben. maar goed, als ík een wolf was en ik zou telkens de mensen die het gevaarlijk maken voor de wolven opeten, zou ik die ronde bobba eerder opeten :D maar goed, de keuze is aan jullie hoor. zelfs objectief gezien zou ik eerder op impressions dan op mij of tyskie stemmen, maar jullie zoeken het maar uit! en nu ga ik weer even een leven zoeken :z |
Citaat:
Hmm ja, ik heb ook impressions gestemd en ga nu gewoon afwachten. |
(speciaal voor biffy ;)) ik heb net mijn stem op impressions verzonden
|
noouuuu jullie moeten lief doen tegen mijn vriendje
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:01. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.