Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De eerste keer snijden in jezelf... (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61282)

spiral_design 17 August 2007 08:34

_0_

Rebelleke 17 August 2007 20:34

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1314022)
Neej, want je blijft sterker dan dat gevoel, jij moet het van jezelf.. niet van een of ander gevoel.. En ik snap best dat het heel onlogisch klinkt hoor voor mensen die het niet snappen, en eigenlijk valt het ook niet te snappen, ik weet alleen dat ik me op zo'n moment echt sterk voel.. omdat ik dan al mijn emoties kwijt kan op één ding..

Je voelt je helemaal niet sterk. Je hebt gewoon een hekel aan jezelf! Of je hebt te veel sorres van anderen over je heen gekregen en zoek je een uitweg door jezelf te pijnigen! Misschien zou psychologische hulp een optie voor je zijn.

sandraatje 29 September 2007 14:57

Citaat:

Origineel gepost door Rebelleke (Bericht 1318256)
Je voelt je helemaal niet sterk. Je hebt gewoon een hekel aan jezelf! Of je hebt te veel sorres van anderen over je heen gekregen en zoek je een uitweg door jezelf te pijnigen! Misschien zou psychologische hulp een optie voor je zijn.

Ik voelde mezelf heel sterk als ik mezelf sneed,alleen omdat ik dan zelf in de hand had wat er ging gebeuren, ik was de baas over wat ik deed. Het is best logisch als je dat niet begrijpt maar zo voelt het wel.

Ik had geen hekel aan mezelf, af en toe wel, maar meestal niet. Had teveel dingen waar ik geen controle over had, dingen die gebeurde waar ik niks tegen kon doen of waar ik de hand niet meer in had. En dit kon ik zelf doen, dit was iets van mij, niemand die het wist, niemand die mij tegen kon houden. Dit was iets dat mij sterk maakte om die dag daarna weer door te komen!

sandraatje 29 September 2007 15:04

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1318176)
Omdat ze een plaat voor haar kop heeft of een IQ van 30 :yes:

Als jij er echt zo over denkt, dan denk ik dat ik een hoger IQ heb dan jij.

Ik baal er echt van dat mensen zo slecht denken over iedereen die zich snijd. Het is geen misdaad en diegene is dan ook niet gek ofzo. De één word depressief, de volgende krijgt een eetstoornis en een ander gaat zich snijden. Het is niet goed, dat weet ik, maar daarom zijn wij nog niet gek, we zijn net als jullie normale mensen met een normaal verstand. Ik hoop dat jullie ook gewoon normaal willen doen tegen mij en de rest van de mensen die zich snijden en eigenlijk gewoon tegen iedereen..

Pakspul 29 September 2007 15:05

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1320296)

Ik baal er echt van dat mensen zo slecht denken over iedereen die zich snijd. Het is geen misdaad en diegene is dan ook niet gek ofzo. De één word depressief, de volgende krijgt een eetstoornis en een ander gaat zich snijden. Het is niet goed, dat weet ik, maar daarom zijn wij nog niet gek, we zijn net als jullie normale mensen met een normaal verstand. Ik hoop dat jullie ook gewoon normaal willen doen tegen mij en de rest van de mensen die zich snijden en eigenlijk gewoon tegen iedereen..

Jank jank jank

blabla1993 29 September 2007 15:46

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1320296)

Tuurlijk ben je wel gek, zoek een andere manier om er overheen te komen ofzo.

sandraatje 16 October 2007 18:41

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1320298)
Tuurlijk ben je wel gek, zoek een andere manier om er overheen te komen ofzo.

Als dit voor mij de enige manier is, laat mij dan lekker, maar doe niet alsof ik gek ben!!

blabla1993 16 October 2007 19:36

Je bent gek. Ik bedoel, vind je nou serieus dat het normaal is wat je doet?

Paper_Heart 25 October 2007 10:02

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1321482)

Ik snap dr wel hoor, ik doe/deed het ook, maar dat wil nog niet zeggen dat het normaal is nee, maar het lucht gewoon op.
het is verslavend, maar dta wil nog niet zeggen dat het goed is wat we doen:{ Ik ben nu ook ehct aan het proberen te stoppen. Ik merk wel dat het echt veel fijner is om het niet te doen, en ja het is eigelijk echt dom om te doen, maar moeilijk om te stoppen, ik wou echt dat ik er gewoon nooit mee begonnen was, je moet (Njaa moet niet, maar doe ik) altijd lange mouwen dragen omdat ze anders je littekens zien:| ook in de zomer, en dat is allemaal mijn eige schuld

sandraatje 25 October 2007 10:49

Citaat:

Origineel gepost door Paper_Heart (Bericht 1322127)
Ik snap dr wel hoor, ik doe/deed het ook, maar dat wil nog niet zeggen dat het normaal is nee, maar het lucht gewoon op.
het is verslavend, maar dta wil nog niet zeggen dat het goed is wat we doen:{ Ik ben nu ook ehct aan het proberen te stoppen. Ik merk wel dat het echt veel fijner is om het niet te doen, en ja het is eigelijk echt dom om te doen, maar moeilijk om te stoppen, ik wou echt dat ik er gewoon nooit mee begonnen was, je moet (Njaa moet niet, maar doe ik) altijd lange mouwen dragen omdat ze anders je littekens zien:| ook in de zomer, en dat is allemaal mijn eige schuld

Ik hoop voor je dat het lukt op te stoppen.. Bij mij is het een hele tijd goedgegaan en toen kwamen de problemen in mijn omgeving weer boven en toen ben ikw eer begonnen.. Alleen hoef ik niet perse lange mouwen te dragen.. Dat is het verschil met waar je het doet..
Ik baal er ergens ook wel van dat ik ermee begonnen ben want de verslaving is zo groot..
Heel veel sterkte!!

sandraatje 25 October 2007 10:51

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1321482)

Nee, je hoort mij niet zeggen dat het normaal is.. maar ik ben NIET gek!! Ik ben ook een normaal mens met een normaal leven... alleen verwerk ik mijn problemen op een iets andere manier dan andere..

Paper_Heart 25 October 2007 11:53

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1322134)
Ik hoop voor je dat het lukt op te stoppen.. Bij mij is het een hele tijd goedgegaan en toen kwamen de problemen in mijn omgeving weer boven en toen ben ikw eer begonnen.. Alleen hoef ik niet perse lange mouwen te dragen.. Dat is het verschil met waar je het doet..
Ik baal er ergens ook wel van dat ik ermee begonnen ben want de verslaving is zo groot..
Heel veel sterkte!!

Bedankt ;)
Maar jij ook heel veel sterkte hea ! :):thumbsup:

Vlinder 28 October 2007 10:06

Citaat:

Origineel gepost door Paper_Heart (Bericht 1322127)
je moet (Njaa moet niet, maar doe ik) altijd lange mouwen dragen omdat ze anders je littekens zien:| ook in de zomer, en dat is allemaal mijn eige schuld

of gwoon erg veel armbandjes/zweetbandjes die gedoedinges...

Vlinder 28 October 2007 10:07

weetje wat ook helpt, gewoon beloven dat je het nooit meer zal doen. En dan wel aan iemand waar je veel om geeft.

Paper_Heart 29 October 2007 18:51

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1322731)
of gwoon erg veel armbandjes/zweetbandjes die gedoedinges...

Jamaar het probleem is het zit bij mij ook helemaal vol op mijjn bovenarmen, ik heb het een tijdje zo gedaan, maar dan zien ze het en krijg je van die stomme opmerkingen van woo ben je emo ofzo

Iessie 29 October 2007 21:14

ja maar je gaat toch ook niet snijden in jezelf? Man, ga schreeuwen ofzo -.-'

Vlinder 30 October 2007 14:46

ja dan horen ze het beneden, de buren horen het, komt er weer zo'n mens met gezinstherapie en dat soort gezeik.

blabla1993 30 October 2007 14:52

Als iemand 1x je mouw optrekt zien ze het ook. Of als je mouw ergens achter blijft haken. Hoe doe je dat eigenlijk met gym?

Vlinder 30 October 2007 14:56

gym, gewoon een trui of vest aan

Paper_Heart 30 October 2007 17:04

Haha ja, ik zelf doe nooit mee met gym, maar anders kan je idd een vest ofzo aan.
En ze kunnen je mouw toch niet zomaar onopgemerkt omhoog trekken ?
En doen ze het onverwacht dan ga ik er wel vanuit dat je snel reageert, dan hebben ze het toch niet (goed) kunnen zien

blabla1993 30 October 2007 17:13

Als je hele arm onder de krassen zit zie je het echt wel.

Paper_Heart 30 October 2007 18:47

Jamaar dan zien ze wel krassen, maar ja, miet echt goed, kan ik altijd nog zeggen dat me kat het was, dat smoesje gebruik ik al sinds groep 8 =p

blabla1993 30 October 2007 19:51

Geez.

Vlinder 31 October 2007 15:22

hee die had ik ook!
dat is echt zo'n overduidelijke smoes
maarja, gelukkig is er toch niemand echt geïnteresseert, dus vragen ze niet verder

sandraatje 31 October 2007 18:18

Bij mij zie je het niet omdat het op mn heup zit.. Daar ben ik wel heel blij mee, want het is voor mij heel makkelijk om het te verbergen nu, en ik merkte dat toen ik het één keer op mn arm had gedaan meteen iedereen ernaar ging vragen..

Ik had belooft aan mn vriend om het niet te doen maar het heeft niet geholpen, op zo'n moment ben je alleen maar besig met dat en boeit de omgeving je niks.. Wat wel helpt is als je het aan voelt komen iemand bellen of smsen die het van je weet en die je heel goed kent.. Diegene weet het dan en dan gaat de drang ernaar ook veel sneller weg..

Succes allemaal!!

Zeespons 31 October 2007 18:22

Of je stopt met het snijden in je zelf en je hoef helemaal niks meer te verbergen.

Paper_Heart 31 October 2007 18:43

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1323568)
Of je stopt met het snijden in je zelf en je hoef helemaal niks meer te verbergen.

Ik ben al bijna een maand gestopt, hoop het zo vol te houden.
Maar je moet je verdriet gebruiken (heeft bij mij geholpen) schrijf het op, teken het enzo.
Heeel veel succes xx <3

Iessie 31 October 2007 19:37

pfff je gaat toch niet lopen snijden in jezelf? Dan ben je al zielig ofzo en dan ga je jezelf ook nog ff pijn lopen doen? Nogal logisch dat ik er geen bal van snap he?

Bovendien als je in jezelf snijdt, loop je ook nog eens dagenlang die wonden te verbergen, nou leuk!
Vertel dan gewoon even je verhaal aan iemand die je vertrouwt, bespaart je een hoop pijn en moeite.

Paper_Heart 31 October 2007 19:51

Ja nou,
Er zijn wel genoeg mensen die ik vertrouw ofzo.
Maar ik praat gewoon niet makelijk over mijn problemen.
Dat komt vooral omdat ik op een hele andere manier denk dan meeste mensen.
En eigelijk doet snijden niet echt pijn, ja eigelijk wel, maar het is wel een lekker gevoel.
Klinkt dom en onlogisch, maar het is wel

Zeespons 31 October 2007 20:59

Auw : \

Piraatje 31 October 2007 21:03

Tuurlijk zijn er mensen die dat doen, en heus niet allemaal om de aandacht (wel veel ja). Die kunnen volgens mij het beste naar een psycholoog gaan want je bent dan dus gewoon ziek. En als je dat niet wilt kan je afleiding zoeken, dus idd op dat moment iemand gaan bellen, creatief doen, sporten enz. Maar dat moeten dus ook geen obsessies worden maar hobby's/afleidingen.

Paper_Heart 31 October 2007 21:34

Citaat:

Origineel gepost door Piraatje (Bericht 1323649)
Tuurlijk zijn er mensen die dat doen, en heus niet allemaal om de aandacht (wel veel ja). Die kunnen volgens mij het beste naar een psycholoog gaan want je bent dan dus gewoon ziek. En als je dat niet wilt kan je afleiding zoeken, dus idd op dat moment iemand gaan bellen, creatief doen, sporten enz. Maar dat moeten dus ook geen obsessies worden maar hobby's/afleidingen.

Precies :thumbsup:

ijsthee 1 November 2007 08:33

Heey Sandraa...

Je bent sinds die zaterdag in jezelf gaan snijden, en je vertelt dat je dan de hele wereld weer aan kan..
Dus jezelf pijnigen dat helpt dat jij de wereld weer aan kan?
En je zet het nog op een forum ook ..
Bij mij komt dat over als van '' kijk-mij- ook-eens- even- ik snijdt- in mezelf ''

Volgens mij hoef je daar echt niet trots op te zijn... Waarschijnlijk ben je dat ook niet, maar je praat er voor mijn gevoel te makkelijk over..

Er zijn echt 1000 andere manieren om jezelf het gevoel tegeven dat je ''de wereld aan kan'' ipv in jezelf te gaan snijden.
En dan met shirtjes aan lopen eventueel zodat andere mensen kunnen zien van heey wat is er met haar aan de hand..
Kort gezegd op de negatieve manier aandacht vragen wat anderen ook al zeggen.

rarejopie 1 November 2007 14:51

doe dan iets dat geen littekens maakt, met een elastiekje tegen je been schieten ofzo :P

Iessie 1 November 2007 14:55

Citaat:

Origineel gepost door rarejopie (Bericht 1323740)
doe dan iets dat geen littekens maakt, met een elastiekje tegen je been schieten ofzo :P

jaa!:d

Vlinder 1 November 2007 14:56

nee dat helpt niet :S
want dat geeft niet het idee dat er iets kapot is

blabla1993 1 November 2007 15:21

Citaat:

Origineel gepost door ijsthee (Bericht 1323693)
Er zijn echt 1000 andere manieren om jezelf het gevoel tegeven dat je ''de wereld aan kan'' ipv in jezelf te gaan snijden.

Sex, Drugs, Alcohol, Muziek!

rarejopie 1 November 2007 15:22

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1323743)
nee dat helpt niet :S
want dat geeft niet het idee dat er iets kapot is

ga dan muggebulten openkrabben ofzo

Vlinder 1 November 2007 15:23

nou daar krijg je ook littekens van hoor!
en de meeste mensen hebben geen muggenbulten in de winter

rarejopie 1 November 2007 15:23

ik weet dat je daar littekens van krijgt (ik krab ze altijd open in mijn slaap :()

Vlinder 1 November 2007 15:25

muggebulten XD
WTF?!

rarejopie 1 November 2007 15:25

had een foutje gemaakt, ik droomde een beetje weg bij muziek :D

Vlinder 1 November 2007 15:27

welke muziek?

en op het laatst gaat het btw niet eens zo erg meer om het feit dat je pijn wilt voelen o.i.d.
wat snijden is verslavend hea
dus dan gaat het er gewoon om dat je het nodig hebt ofz.

rarejopie 1 November 2007 15:38

suffer well - Depeche mode <3

Vlinder 1 November 2007 15:39

:d

Iessie 1 November 2007 18:07

net alsof het leuk is om in jezelf te snijden. ach, als je maar niet in mij snijdt, vind ik het best.

*heeft mes-trauma*

rarejopie 1 November 2007 19:22

Citaat:

Origineel gepost door RawrImADinosawr (Bericht 1323872)
Als je dat vaak genoeg doet knapt je huid:P

echt waar? 8{

fritsiej 1 November 2007 20:50

Citaat:

Origineel gepost door Nelle (Bericht 1302217)
Heey,

Ik heb een aantal forums gelezen over snijden in jezelf en nu ben ik weleens benieuwd,
Hoe was de eerste keer snijden in jezelf?
Hoe voelde dat? Deed het pijn? Huilde je? wat gebeurde er?

Groetjes Nel

Ik sneed in een keer in me vingertoen ik 9 was, ik huilde, het deed pijn, het ging bloeden, en ik schreeuwde..

Paper_Heart 2 November 2007 16:10

Citaat:

Origineel gepost door RawrImADinosawr (Bericht 1323872)
Als je dat vaak genoeg doet knapt je huid:P

Enieweejs, lange mouwen zijn niet nodig, evenals zweetbandjes. Gewon je polsen e.d. op zo'n manier draaien dat niemand 't ziet^^ Duh...

Jamaar als je loopt zien mensen het dan toch wel :{
En sowieso, bij mij zijn het niet alleen me polsen, ik ben allang blij dat op me polsen nog nooit iemand ze gezien heeft

Vlinder 2 November 2007 16:14

uhh bij mij wel :S
ging ze het zo vragen op msn..
nou ik had dus niet verwacht dat ze dat zou vragen, dus ik was een beetje verrast en zei toen ja..
zegt ze: Ja dat heb ik ook eens gedaan..
ze loopt altijd rond in hempjes ... okee dan :S

Paper_Heart 2 November 2007 16:17

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1324053)
uhh bij mij wel :S
ging ze het zo vragen op msn..
nou ik had dus niet verwacht dat ze dat zou vragen, dus ik was een beetje verrast en zei toen ja..
zegt ze: Ja dat heb ik ook eens gedaan..
ze loopt altijd rond in hempjes ... okee dan :S

Hmm, dat is idd vaag.
of ze bedoelde het niet serieus en verklaarde je voor gek, of ze wil bij jouw horen, of ze denk dat ze dan stoer is.

Vlinder 2 November 2007 16:19

nouja zo lang ze haar mond maar houdt vind ik het best
het was niet echt de bedoeling dat iemand in mijn directe omgeving er van te weten kwam..

Paper_Heart 2 November 2007 17:15

Ja okee.
Maar doe je het nog steeds :O ?

Paper_Heart 2 November 2007 17:15

Met :O Bedoelde ik =o

Vlinder 3 November 2007 09:31

Citaat:

Origineel gepost door Paper_Heart (Bericht 1324134)
Ja okee.
Maar doe je het nog steeds :O ?

nee.
tenminste ik probeer om het niet te doen..
2 maanden geleden kwam ik al op het punt van: ik wil dit niet, het moet nu ophouden.
maarja, dat lukte dus niet echt..
En nu is het iets van 1 maand geleden de laatste keer.
dus ik ben vet trots op mezelf! maarja ik heb wel de heletijd van die chagerijnige buien en ik heb het altijd koud, ookal is het vet warm..
Maarja, het is natuurlijk moeilijker als niemand er is om je te steunen

rickvg1 4 November 2007 00:15

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1306021)
Hej mensen,

Ik snij mezelf...

Ik ben er zaterdag mee begonnen.. En ik moet zeggen dat het niet iets is om aandacht mee te vragen. Het is meer om je eigen agressie kwijt te kunnen. Weten dat jij sterker bent dan de pijn! Als je al een heleboel dingen niet meer aankunt, dit kan je wel aan, jij bent sterker dan het. En dat is voor mij de reden om het te doen.

De eerste keer schrok ik van mezelf!! Je hebt iets van waar ben ik mee besig.. Maar als je het voor de 2e keer doet dan is het al weer heel anders.. Het doet geen zeer.. Want jij bent sterker dan die pijn!!

Ik hoop dat jullie het nu snappen...

Kusje Sandra

Sandra ik weet hoe je je voelt ik doe het zelf ook(ik wil er vanaf maar het voelt zo goed,ga me nou niet lopen of zitten of watdan ook voor ziekk ojzo iets want jullie snappe het nie:[:[:no:) en Sandra ga anders in een blok hout snijden(help bij mij wel,heeeeeeeeel soms)

blabla1993 4 November 2007 10:08

Omgwtfwatzeiikje.

Pakspul 4 November 2007 10:47

Citaat:

Origineel gepost door rickvg1 (Bericht 1324521)
Sandra ik weet hoe je je voelt ik doe het zelf ook(ik wil er vanaf maar het voelt zo goed,ga me nou niet lopen of zitten of watdan ook voor ziekk ojzo iets want jullie snappe het nie:[:[:no:) en Sandra ga anders in een blok hout snijden(help bij mij wel,heeeeeeeeel soms)

Ik snij niet meer :D Ik zaag nu hout :{

Iessie 4 November 2007 11:12

hahahhahaa omg en dit op de zondagmorgen XD

Feeling_Girl 4 November 2007 12:52

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1322136)
Nee, je hoort mij niet zeggen dat het normaal is.. maar ik ben NIET gek!! Ik ben ook een normaal mens met een normaal leven... alleen verwerk ik mijn problemen op een iets andere manier dan andere..

idd, mensen die in zichzelf snijden zijn niet gek!
ik heb een tijd gehad dat iik steeds met dat mes in me hand zat, maar dan toch niet doorzette. ik was bang voor de pijn.. ik kon toen echt heel erg boos op me zelf worden, omdat ik neit durfde door te zetten

Vlinder 4 November 2007 17:59

moet maar mag niet
heb het beloofd

rarejopie 4 November 2007 18:00

het klinkt misschien onbegripvol en bot, maar met een elastiekje tegen je been schieten doet afgrijselijk veel pijn als je het goed doet, dus dat zou toch ook voldoen?

Vlinder 4 November 2007 18:01

nee

Vlinder 4 November 2007 18:02

je begrijpt het niet heh
een elastiekje voel je haast niet
je moet de pijn er uit bloeden

Iessie 4 November 2007 18:05

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1324624)
je begrijpt het niet heh
een elastiekje voel je haast niet
je moet de pijn er uit bloeden

hmm ik vind een elastiekje anders verrot pijn doen:{ ik zie het alweer, ik kan niet meedoen met de club snijders hiero:wave:

rarejopie 4 November 2007 18:05

pff een elastiekje voel je niet, je praat (nou ja, kreunt uit van de pijn) wel anders als je zo'n dik postelastiekje doorknipt, de ene kant 2 cm van je bovenbeen afhoudt, en van zo ver mogelijk uitrekt en dan los laat.. AUW!

Vlinder 4 November 2007 18:09

als je je echt echt echt heel erg kut voelt
haast verdoofd
dan wil je juist iets voelen
of iets anders
een elastiekje raakt alleen maar de buitenkant
terwijl dat gevoel van binnen kapot moet

Iessie 4 November 2007 18:13

ik denk niet dat ik me ooit zo kut ga voelen eiglijk.

Vlinder 4 November 2007 18:15

mooizo
hoeft ook niet!

blabla1993 4 November 2007 21:07

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1324636)
als je je echt echt echt heel erg kut voelt
haast verdoofd
dan wil je juist iets voelen
of iets anders
een elastiekje raakt alleen maar de buitenkant
terwijl dat gevoel van binnen kapot moet

Vat gewoon een potje met die 96% alcohol en neem een slok. Dan gaat het van binnen kapot. Zijn je ouders ook gelijk van zo'n kutkind af en jij van je kutleven.

Vlinder 5 November 2007 06:19

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1324786)
Vat gewoon een potje met die 96% alcohol en neem een slok. Dan gaat het van binnen kapot. Zijn je ouders ook gelijk van zo'n kutkind af en jij van je kutleven.

nou ik wil nog helemaal nie dood:P
en met dat alcohol lijkt me geen goed idee...

Pakspul 5 November 2007 09:49

Fles wodka + 10 pillen doet ook wel wonderen.

Vlinder 5 November 2007 14:07

dankje voor de ideetjes XD
maarre, ik hoef niet dood ofzo
-en met snijden wil je ook graag controle hebben over wat je voelt ..

blabla1993 5 November 2007 15:41

Als het kapot moet maar niet dood, ga aan de sex, drugs en alcohol. Dan gaat het wel kapot én je doet nieuwe ervaringen op die misschien nog leuk zijn ook.

xmarly 5 November 2007 20:29

Citaat:

Origineel gepost door Nelle (Bericht 1302217)
Heey,

Ik heb een aantal forums gelezen over snijden in jezelf en nu ben ik weleens benieuwd,
Hoe was de eerste keer snijden in jezelf?
Hoe voelde dat? Deed het pijn? Huilde je? wat gebeurde er?

Groetjes Nel

De 1e keer was pijnlijk, t deed heel zeer maar toch merkte je de pijn niet. t klinkt misschien wat vaag maar ach. Nee ik huilde niet maar ik was boos toen ik dat deed. Toen ik daar echt mee bezig was werd ik er wel vrolijk van.

Vlinder 6 November 2007 06:19

vrolijk?!

Pakspul 6 November 2007 07:41

slotje?

gloomy 6 November 2007 09:08

neeeh geen slotje! ik wil nog reageren :P

Ik vind snijden iets wat je zelf moet beslissen. Als je ermee begint moet je ook zelf kunnen stoppen.
Ik bedoel. Er zijn verschillende manieren om tegenslagen te verwerken. Bij de een is het aggressiviteit. Mensen slaan en spullen door de kamer heen gooien. Dus eigenlijk ook wel vandalisme.

De ander verhelpt het met pijn. Dus door zichzelf te snijden.
En verslaafd worden aan de pijn van het snijden is weer een ander verhaal.

Als ik een tegenslag heb gehad dan ga ik lekker achter de computer zitten. schrijf ik of maak ik wat.
Een verhaaltje of een afbeelding van hoe ik me op dat moment voel :P.

En ja dat de meeste van die dingen een beetje sadistisch zijn is dan een ander probleem. :)

Dus ik begrijp waarom je jezelf snijd. En dat sommige het misbruiken om te zegge"kijk hoe depressief ik ben? ik snij mezelf". Maar dat is dan weer heel iets anders.
EN dat je nou op een forum zegt dat je van sijden afgestapt ben is dat waarschijnlijk een hele overwinning. En de mensen die zeggen dat je nu weer te koop loopt hebben het mis. Want in deze topic wordt er gevraagt om ervaringen met snijden. en dan heeft degene het volle recht om er op te reageren en te zegggen dat ze gestopt is.

einde verhaal veel lees plezier :D

Vlinder 6 November 2007 09:58

heb geen plezier aan het lezen van jouw posts
veel te lang jeemug :S

insanity 6 November 2007 10:15

Gloomy, mag ik jou vragen naar je achtergrond?

Afkomst, opleiding, sociale leven, klasse en IQ?

Het zal wel niet zo bijzonder veel zijn...

Vlinder 6 November 2007 14:34

Citaat:

Origineel gepost door gloomy (Bericht 1325517)
neeeh geen slotje! ik wil nog reageren :P

Ik vind snijden iets wat je zelf moet beslissen. Als je ermee begint moet je ook zelf kunnen stoppen.
Ik bedoel. Er zijn verschillende manieren om tegenslagen te verwerken. Bij de een is het aggressiviteit. Mensen slaan en spullen door de kamer heen gooien. Dus eigenlijk ook wel vandalisme.

De ander verhelpt het met pijn. Dus door zichzelf te snijden.
En verslaafd worden aan de pijn van het snijden is weer een ander verhaal.
je wordt niet verslaafd aan de pijn, maar aan de natuurlijke pijnstiller endorfine, die je lichaam aanmaakt als je pijn hebt.

Als ik een tegenslag heb gehad dan ga ik lekker achter de computer zitten. schrijf ik of maak ik wat.
Een verhaaltje of een afbeelding van hoe ik me op dat moment voel :P.

En ja dat de meeste van die dingen een beetje sadistisch zijn is dan een ander probleem. :)

Dus ik begrijp waarom je jezelf snijd. En dat sommige het misbruiken om te zegge"kijk hoe depressief ik ben? ik snij mezelf". Maar dat is dan weer heel iets anders.
EN dat je nou op een forum zegt dat je van sijden afgestapt ben is dat waarschijnlijk een hele overwinning. En de mensen die zeggen dat je nu weer te koop loopt hebben het mis. Want in deze topic wordt er gevraagt om ervaringen met snijden. en dan heeft degene het volle recht om er op te reageren en te zegggen dat ze gestopt is.
Ik ben gestopt!

einde verhaal veel lees plezier :D

verder snap ik je punt niet.. :P

sandraatje 7 November 2007 19:35

okj, ik zal het proberen om zo simpel mogelijk uit te leggen..

Als je jezelf snijd komt er endorfine vrij, endorfine zorgt ervoor dat jij je beter voelt, dat je geen last meer hebt van alle negatieve dingen om je heen. Maar op een gegeven moment wordt je verslaafd aan endorfine en doe je het niet meer alleen om te zorgen dat je je niet meer beroerd voelt.
Als je het een tijdje niet meer doet weet je dat als je je beroerd voelt je die endorfine kan vrijmaken door je te snijden dus is de stap veel kleiner om het nog een keer te doen.

Hoop dat iedereen het nu een beetje snapt, want ik had het gevoel dat er veel waren die niet eens wisten waar ze het over hadden, degene die er zelf ervaring mee hebben wel, maar de rest niet. En die zullen het ook nooit zo gaan snappen zoals wij doen, maar daar moet je maar blij mee zijn, je snapt en begrijpt het namelijk alleen als je er ervaring mee hebt. En nee, als jij ff een mes in je arm zet krijg je niet hetzelfde gevoel, dan zal het heel erg pijn doen en verder gebeurd er niks, maar als ik of iemand anders die zichzelf snijd het doet, dan doet het geen pijn en krijg je weer endorfine.

Vlinder 7 November 2007 19:41

dankje, maar ik wist het al.

gloomy 7 November 2007 21:16

[quote]je wordt niet verslaafd aan de pijn, maar aan de natuurlijke pijnstiller endorfine, die je lichaam aanmaakt als je pijn hebt.[/qutoe]

dan komt zowat op het zelfde neer

endorfine komt ook vrij bij baren van een kind xD
maar okey :P

afkomst: NL
niveau: vervelerig op havo
sociale leven: privé, want dat heeft nix met dit onderwerp te maken :P
klasse: paladin nou goed?
IQ: tja IQ zegt niet zo veel. dus heb ook og nooit zon rare test gedaan.

blabla1993 7 November 2007 23:17

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1326303)
okj, ik zal het proberen om zo simpel mogelijk uit te leggen..

Als je jezelf snijd komt er endorfine vrij, endorfine zorgt ervoor dat jij je beter voelt, dat je geen last meer hebt van alle negatieve dingen om je heen. Maar op een gegeven moment wordt je verslaafd aan endorfine en doe je het niet meer alleen om te zorgen dat je je niet meer beroerd voelt.
Als je het een tijdje niet meer doet weet je dat als je je beroerd voelt je die endorfine kan vrijmaken door je te snijden dus is de stap veel kleiner om het nog een keer te doen.

Hoop dat iedereen het nu een beetje snapt, want ik had het gevoel dat er veel waren die niet eens wisten waar ze het over hadden, degene die er zelf ervaring mee hebben wel, maar de rest niet. En die zullen het ook nooit zo gaan snappen zoals wij doen, maar daar moet je maar blij mee zijn, je snapt en begrijpt het namelijk alleen als je er ervaring mee hebt. En nee, als jij ff een mes in je arm zet krijg je niet hetzelfde gevoel, dan zal het heel erg pijn doen en verder gebeurd er niks, maar als ik of iemand anders die zichzelf snijd het doet, dan doet het geen pijn en krijg je weer endorfine.

Oftewel, nooit aan beginnen. Je weet van te voren toch al dat het dom is.

Vlinder 8 November 2007 14:43

als je van te voren dat verhaaltje leest ja..

blabla1993 8 November 2007 19:07

Je kan sowieso wel bedenken dat het slecht is om in jezelf te snijden. =_=

Vlinder 8 November 2007 19:07

daar denk je op zo'n moment niet aan, geloof me

sandraatje 8 November 2007 20:24

Als je snijd denk je nergens meer aan, dus al helemaal niet aan het feit dat het miss wel slecht is voor je.

Probleem is dat je maar eens in de 9 maanden een kind kan baren, en dan moet je nog snel zijn...

Chrizlybeer 8 November 2007 21:33

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1326447)
Als je snijd denk je nergens meer aan, dus al helemaal niet aan het feit dat het miss wel slecht is voor je.

Ja als je er mee bezig bent kan ik me voorstellen dat je nergens aan denkt, maar je moet jij daarvoor nadenken...
Ik vind het nog steeds een ontzettend domme kansloze hobby van gefrustreerde kinderen met een lage eigenwaarde die "problemen" niet kunnen relativeren.

sandraatje 9 November 2007 12:09

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1326461)
Ja als je er mee bezig bent kan ik me voorstellen dat je nergens aan denkt, maar je moet jij daarvoor nadenken...
Ik vind het nog steeds een ontzettend domme kansloze hobby van gefrustreerde kinderen met een lage eigenwaarde die "problemen" niet kunnen relativeren.

Eigenlijk ben ik wel blij dat je het niet snapt.. want dat doe je echt niet. Maar omdat je het niet snapt heb je kennelijk niet genoeg problemen meegemaakt om tot zulke dingen toe in staat te zijn! En daar mag je maar blij mee zijn!

En het is geen hobby van me, en ben ook geen gefrustreerd kind met een lage eigenwaarde.. En soms vallen problemen gewoon niet te relativeren, als iemand met zijn problemen al 3 professionele psychologen overspannen heeft gemaakt zijn dat geen problemen die je kan 'relativeren'.

blabla1993 9 November 2007 13:29

Geloof je het zelf allemaal?:thumbsup:

sandraatje 9 November 2007 14:28

Ja, het is allemaal echt gebeurd.. en ik snap dat het ongeloofwaardig klinkt maar het is wel zo!

Chrizlybeer 9 November 2007 16:17

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1326492)
Eigenlijk ben ik wel blij dat je het niet snapt.. want dat doe je echt niet. Maar omdat je het niet snapt heb je kennelijk niet genoeg problemen meegemaakt om tot zulke dingen toe in staat te zijn! En daar mag je maar blij mee zijn!

Bull shit, jij hebt geen idee wat voor problemen ik heb meegemaakt, ik kan je in ieder geval vertellen dat die zeker niet voor de van jou zullen onderdoen.
Het getuigd gewoon van zwakte dat je dan maar aan jezelf gaat beginnen, dat draagt niets constructiefs bij aan het probleem.
Problemen zijn er om overheen te komen. Ik heb het idee dat dat voor de jeugd van tegenwoordig moeilijk te bevatten is, soms heb ik zelfs heb idee dat dit soort mensen hun probleem willen blijven aanhangen om iets te hebben dat hun gedrag altijd rechtvaardigd.
Voor mij blijft het snijden in je zelf kansloos, dom en verachtelijk.

insanity 9 November 2007 17:24

Foei Chris, volgende keer krijg je puntjes :yes:

sandraatje 9 November 2007 18:27

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1326518)
Bull shit, jij hebt geen idee wat voor problemen ik heb meegemaakt, ik kan je in ieder geval vertellen dat die zeker niet voor de van jou zullen onderdoen.
Het getuigd gewoon van zwakte dat je dan maar aan jezelf gaat beginnen, dat draagt niets constructiefs bij aan het probleem.
Problemen zijn er om overheen te komen. Ik heb het idee dat dat voor de jeugd van tegenwoordig moeilijk te bevatten is, soms heb ik zelfs heb idee dat dit soort mensen hun probleem willen blijven aanhangen om iets te hebben dat hun gedrag altijd rechtvaardigd.
Voor mij blijft het snijden in je zelf kansloos, dom en verachtelijk.

Ik geloof best dat jij ook problemen heb meegemaakt die erg zijn. Maar kennelijk ben je sterk genoeg om daar mee om te kunnen gaan! Als een ander dat niet is moet je daar niet meteen op zo'n manier over gaan praten!
Nee, mijn gedrag kan niet gerechtvaardigd worden door mijn problemen. Ik kan mijn gedrag op dat punt gewoon niet rechtvaardigen. Maar ik vind het gewoon jammer dat mensen meteen zo naar je kijken, alsof je achterlijk ben, alsof je gewoon geen normaal mens ben!

Chrizlybeer 10 November 2007 00:47

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1326551)
Nee, mijn gedrag kan niet gerechtvaardigd worden door mijn problemen. Ik kan mijn gedrag op dat punt gewoon niet rechtvaardigen.

Kijk daar heb je het al, je zegt zelf al dat je het niet kan rechtvaardigen.
Als ik iets doe dat ik voor mijzelf niet kan rechtvaardigen, walg ik van mezelf.
Je zegt geeft nu ook zelf toe dat je gedrag niet te rechtvaardigen is. Waarom doe je het in godsnaam dan. Als je een probleem met jezelf hebt ben je pas echt twisted en dat heeft niet met dingen te maken die van buiten af komen.

Chrizlybeer 10 November 2007 00:49

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1326530)
Foei Chris, volgende keer krijg je puntjes :yes:

Want?

Overigens ben ik zelf vroegah ook 2 of 3x gebanned

sandraatje 10 November 2007 13:13

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1326568)
Kijk daar heb je het al, je zegt zelf al dat je het niet kan rechtvaardigen.
Als ik iets doe dat ik voor mijzelf niet kan rechtvaardigen, walg ik van mezelf.
Je zegt geeft nu ook zelf toe dat je gedrag niet te rechtvaardigen is. Waarom doe je het in ******** dan. Als je een probleem met jezelf hebt ben je pas echt twisted en dat heeft niet met dingen te maken die van buiten af komen.

Er is volgens mij nu al 2/3 keer uitgelegd dat als je het doet er endorfine vrijkomt, en dat endorfine verslavend is. Ik baal er ook van dat ik het doe, maar die endorfine geeft zo'n goed gevoel als je je k*t voelt!

blabla1993 10 November 2007 14:44

Dan is het toch te rechtvaardigen. -_- Je doet het omdat je verslaafd bent aan endorfine. (Of het ook klopt is een tweede ding.)

sandraatje 10 November 2007 16:55

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1326584)
Dan is het toch te rechtvaardigen. -_- Je doet het omdat je verslaafd bent aan endorfine. (Of het ook klopt is een tweede ding.)

Nee, het is niet te rechtvaardigen, zelfs niet doordat ik verslaafd ben aan endorfine. Een verslaving maakt je gedrag niet goed!

blabla1993 10 November 2007 17:42

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1326591)
Nee, het is niet te rechtvaardigen, zelfs niet doordat ik verslaafd ben aan endorfine. Een verslaving maakt je gedrag niet goed!

Dan niet joh.

sandraatje 10 November 2007 19:02

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1326594)
Dan niet joh.

idd niet

Chrizlybeer 10 November 2007 23:01

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1326591)

Waarom begin je dr dan in hemels naam aan? Dat je als je eenmaal begonnen bent en geestelijk zwak bent er mee door gaat kan ik een heel klein beetje inkomen. Maar hoe fukking twisted ben je als je er überhaupt mee begint.

sandraatje 12 November 2007 12:45

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1326607)
Waarom begin je dr dan in hemels naam aan? Dat je als je eenmaal begonnen bent en geestelijk zwak bent er mee door gaat kan ik een heel klein beetje inkomen. Maar hoe fukking twisted ben je als je er überhaupt mee begint.

Misschien gaat het wel niet goed met iemand als diegene daarmee begint, je doet het iig niet zomaar hoor, als je dat soms dacht!

Ik ben niet fukking twisted omdat er ik ooit mee begonnen ben. Op zo'n moment voel je je gewoon erg k*t, en de eerste keer gaat meestal niet eens bewust, je doet het en merkt dat het goed voelt, dan doe je het vanzelf nog een keer.

Vlinder 12 November 2007 13:32

hee maar als jij zo in God gelooft, waarom verniel je dan het lichaam dat je van hem hebt gekregen?

sandraatje 12 November 2007 14:20

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1326778)
hee maar als jij zo in God gelooft, waarom verniel je dan het lichaam dat je van hem hebt gekregen?

Omdat je op zo'n moment nergens bij nadenkt, en daar dus al helemaal niet aan. En ik weet dat het fout is, en ik vraag daar ook telkens weer vergeving voor. En Hij wil me ook helpen om ermee te stoppen!

Vlinder 12 November 2007 14:22

dat is fijn
ik ben ook gestopt, met hulp
maar niet van god
ik dacht: zelf probleem gemaakt , zelf oplossen

sandraatje 12 November 2007 14:23

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1326792)
dat is fijn
ik ben ook gestopt, met hulp
maar niet van god
ik dacht: zelf probleem gemaakt , zelf oplossen

En God is er om je te helpen dus waarom zou ik hem niet om hulp vragen?

Wel goed dat je gestopt bent!

Vlinder 12 November 2007 14:26

Als je het zelf niet kan, ja dan is er altijd nog die keuze :)
Ik dacht er eigelijk niet eens bij na dat ik god om hulp kon vragen :P

Het is wel vreemd, nu ik gestopt ben is nog steeds alles hetzelfde :S

blabla1993 12 November 2007 15:10

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1326773)
Op zo'n moment voel je je gewoon erg k*t, en de eerste keer gaat meestal niet eens bewust, je doet het en merkt dat het goed voelt, dan doe je het vanzelf nog een keer.

= fukking twisted. :O

Vlinder 12 November 2007 18:22

okee je hebt gelijk XD

jensypower 25 November 2007 14:53

ik ben wel is boos en ddan heb ik de neiging om in mezelf te snijden maar ja wat heeft dat voor zin...denk ik dan een paar dagen daarna
je lost er volgens mij niks mee op maar als je dan zo boos ben ofzo en je gaat dan snijden dan denk je er niet aan en sommige hebben er later dan weer spijt van
dus eigenlijk vind ik het best raar in mekaar zitten

Vlinder 25 November 2007 17:57

pfft nou ik heb er heel erg spijt van
laatst zei een jongen [met wie ik veel praat] dat hij bang was dat het een keer verkeerd zou gaan, en dat ik een verkeerde ader zou raken. toen schrok ik wel. ook zei hij toen dat hij op school dacht, dat hij mij in de krant zag staan. zelfmoord.
toen dacht ik echt van, ik moet hiermee ophouden, is niet alleen slecht voor mij, maar ook voor anderen. word er alleen maar chaggie van :P

jensypower 26 November 2007 15:19

ik denk in me bed wel eens erover na als ik dan die neiging heb van dat snijden
maaar dan denk ik ook zo van God heeft mij gemaakt en dat ik mezelf niet pijn moet maken omdat ik onzeker en boos ben over mezelf
dan ga ik laat maar zeggen bidden en dan is die neiging om het ooit te doen weg
en zo gaat het dan door...

Pakspul 26 November 2007 16:03

Citaat:

Origineel gepost door jensypower (Bericht 1328153)
maaar dan denk ik ook zo van God heeft mij gemaakt en dat ik mezelf niet pijn moet maken omdat ik onzeker en boos ben over mezelf

Zegt wie en waar staat het?

Zeespons 26 November 2007 16:04

Hebben mensen tegenwoordig geen will power?

jensypower 26 November 2007 20:01

ik geloof toch???
dan kan ik toch in de Bijbel hebben gelezen dat Hij(God) mij gemaakt heeft en dat ik me niet pijn moet laten lijden!!!
dat is gewoonn mijn mening
hoe ik erover denk

My_Name 27 November 2007 14:45

Ik vind de meeste reacties hier echt zielig. Als je een topic maakt zodat mensen hun verhaal kwijt kunnen, moet je daar respect voor hebben en ze niet gaan afzeiken!!
*Niet voor de personen die wél serieus reageren*

sandraatje 27 November 2007 15:38

Citaat:

Origineel gepost door My_Name (Bericht 1328376)
Ik vind de meeste reacties hier echt zielig. Als je een topic maakt zodat mensen hun verhaal kwijt kunnen, moet je daar respect voor hebben en ze niet gaan afzeiken!!
*Niet voor de personen die wél serieus reageren*

Dankje! Vind het heel irritant om sommige reacties te lezen...

Pakspul 27 November 2007 15:50

Citaat:

Origineel gepost door jensypower (Bericht 1328347)
ik geloof toch???
dan kan ik toch in de Bijbel hebben gelezen dat Hij(God) mij gemaakt heeft en dat ik me niet pijn moet laten lijden!!!
hoe ik erover denk

Je kan ook niet gelovig zijn en het toch nog gelezen hebben, dus waar staat dat?

Vlinder 27 November 2007 17:32

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1328176)
Hebben mensen tegenwoordig geen will power?

oh ja, daar vertelde een jongen my laats over :)

Zeespons 27 November 2007 22:51

Citaat:

Origineel gepost door jensypower (Bericht 1328347)
ik geloof toch???
hoe ik erover denk

Je moeder heeft jou gemaakt en op de wereld gezet met meer pijn dan jij ooit hebt gehad met het snijden van je zelf.

raar maar waar.

jensypower 28 November 2007 16:33

ja maar God heeft een wonder gedaan doordat mij vader en moeder mij kregen dus ik dank God ervoor dat ik besta

Pakspul 28 November 2007 16:47

Citaat:

Origineel gepost door jensypower (Bericht 1328473)
ja maar God heeft een wonder gedaan doordat mij vader en moeder mij kregen dus ik dank God ervoor dat ik besta

Niet afwijken van het verhaal, waar stond dat nou in de bijbel dat je jezelf niet mag pijn doen?

insanity 28 November 2007 17:25

*niet pijn mag doen

:love:

Zeespons 28 November 2007 17:44

Citaat:

Origineel gepost door jensypower (Bericht 1328473)

En daardoor zitten we nu met jou opgescheept....

Volgens mij begrijp jij niet echt hoe een mens zich voortplant....

Pakspul 28 November 2007 17:46

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1328479)
*niet pijn mag doen

Staat niet in de tien geboden hoor.
Citaat:

Gebod 10: Gij moogt het huis van uw naaste niet begeren. Gij moogt de vrouw van uw naaste niet begeren, noch zijn slaaf, noch zijn slavin, noch zijn stier, noch zijn ezel, noch iets wat uw naaste toebehoort.”
God keurt het gebruik van slaven goed :no:

insanity 28 November 2007 17:49

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1328481)
Staat niet in de tien geboden hoor.

Ik wou alleen je nederlands bijschaven :$

Pakspul 28 November 2007 17:54

Oooh ok :P

insanity 28 November 2007 17:56

:*

naatjuhh 28 November 2007 17:59

hallo ik weet wat ik nu ga zeggen niet met liefde heeft te maken of met iets anders maar met dieren, ik kreeg vandaag een berichtje van een vriendin van mij die dierenleed wil stoppen en ik wist dat het vreselijk was wat ze met die dieren doen maar nu heb ik het gezien wil jij het ook zien kijk dan even hier naar maar let op het is heel erg schokkend

http://www.petatv.com/tvpopup/video....=wm&speed=_med

Pakspul 28 November 2007 18:04

Citaat:

Origineel gepost door naatjuhh (Bericht 1328489)
hallo ik weet wat ik nu ga zeggen niet met liefde heeft te maken of met iets anders maar met dieren, ik kreeg vandaag een berichtje van een vriendin van mij die dierenleed wil stoppen en ik wist dat het vreselijk was wat ze met die dieren doen maar nu heb ik het gezien wil jij het ook zien kijk dan even hier naar maar let op het is heel erg schokkend

Ja drama en z'n filmpje gebruiken om op een emotioneel niveau het spel te gaan spelen. Hippie :{

Zeespons 28 November 2007 18:04

... Ga Is Heel Gouw Weg

Pakspul 28 November 2007 23:01

Citaat:

Origineel gepost door RawrImADinosawr (Bericht 1328578)
'k Moet toegeven, dat filmpje is erg.

Propaganda matriaal :{

insanity 29 November 2007 07:49

Citaat:

Krijg een ziekte :Z
Als ik, zoals pakspul al zei, propaganda wil ga ik wel naar duitsland. zijn ze goed in.

blabla1993 29 November 2007 19:22

Citaat:

Opflikkeren dan.

badclown 21 December 2007 15:59

Waarom zou je jezelf snijden,zoek gewoon een goeie vriend/vrienddin en lucht je hart bij die persoon uit.
Of ga naar 1 van je ouders toe. je snijden is zo zonde als je dan ouder word blijf je de littekens dragen en mensen kom er tog wel op 1 of andere manier achter dus so dont do it...

Vlinder 22 December 2007 09:19

ja idd, ze komen er toch wel achter

sandraatje 22 December 2007 11:21

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1331589)
ja idd, ze komen er toch wel achter

Ze komen er niet/nooit achter. Iig niet als jij dat zelf niet wilt en als je ervoor zorgt dat niemand het kan zien!

Gwn_Iemand 22 December 2007 11:22

Ik ken een jongen die het deed..
Hij kreeg er een kick van, zodra hij het deed..
Zelf is der een rede voor hoor, dat je niks voelt ervan..
Mensen kunnen gestresst zijn zodat ze gwn teveel dingen aan hun hoofd hebben, daardoor boeit ze de pijn niet meer en zodra ze gaan snijden, zitten ze tog ff ergens anders..
Misschien alleen wat ze graag willen.
Ik zelf vind het erg ziek, maar ik kan er niks van zeggen geen ervaring mee..
En mensen proberen der vanaf te houden is erg moeilijk..
Nou dat geld voor die jongen dan, hij is er nu wel vanaf, maar neit dankzij mij :o
Jongen als jij in jezelf gaat snijden omdat je het wilt ervaren, doe het dan lekker..
Zal vast pijn doen, zoniet moet je lekker door gaan, gewoon doen joh ;)
Je komt er wel achter wat je dermee aanricht..
Ciao

Vlinder 22 December 2007 11:54

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1331591)
Ze komen er niet/nooit achter. Iig niet als jij dat zelf niet wilt en als je ervoor zorgt dat niemand het kan zien!

ik lette even niet op

Zeespons 23 December 2007 10:21

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1331591)

Dus jij zou de rest van je leven met lange mouwen lopen?
Je kunt niet iets voor de rest van je leven verbergen.

Pakspul 23 December 2007 12:02

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1331702)
Je kunt niet iets voor de rest van je leven verbergen.

Met gemak :yes:

Vlinder 23 December 2007 14:09

Hij: ''wat is dat?''
ik: ''nix''
Hij: ''ok''
makkelijk

Zeespons 23 December 2007 14:32

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1331704)
Met gemak :yes:

Try to hide your scars from your lover.

Chrizlybeer 23 December 2007 23:38

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1328095)
pfft nou ik heb er heel erg spijt van
laatst zei een jongen [met wie ik veel praat] dat hij bang was dat het een keer verkeerd zou gaan, en dat ik een verkeerde ader zou raken. toen schrok ik wel. ook zei hij toen dat hij op school dacht, dat hij mij in de krant zag staan. zelfmoord.
toen dacht ik echt van, ik moet hiermee ophouden, is niet alleen slecht voor mij, maar ook voor anderen. word er alleen maar chaggie van :P

Agossie wordt je er chaggie van? Pas maar op dat je dan als gevolg daarvan niet weer in je zelf gaat snijden :')
En een verkeerde ader raken? Je bent al zo debiel geweest om überhaupt in een ader te snijden? En daar had je niet zelf bij na kunnen denken? Ben je fukking robot ofzo? Beetje doen wat de rest doet en dan niet meer nadenken.
Zielig zooitje parasieten eigenlijk.

Citaat:

Origineel gepost door jensypower (Bericht 1328153)

Jammer dat je er überhaupt over nadenkt, maar dan wel weer leuk dat je er door een verzinsel jezelf er vanaf kan houden:thumbsup:

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1328380)
Dankje! Vind het heel irritant om sommige reacties te lezen...

Waarheid die je niet wil weten?

Pakspul 24 December 2007 11:47

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1331708)
Try to hide your scars from your lover.

Als het moet dan moet het maar, hoorde laatste ook nog iets over een persoon die een probleem zoveel jaar heeft verborgen voor z'n vrouw omdat hij er zo voor schaamde. Dus het is te doen, het ligt alleen of het nut heeft om achter te houden.

rarejopie 24 December 2007 11:54

GEWOON EEN ELASTIEKJE!!!

sorry ik laat me soms meeslepen.. dat mensen zo naief kunnen zijn :S

Vlinder 24 December 2007 12:02

gewoon nix

sandraatje 25 December 2007 09:13

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1331783)
Als het moet dan moet het maar, hoorde laatste ook nog iets over een persoon die een probleem zoveel jaar heeft verborgen voor z'n vrouw omdat hij er zo voor schaamde. Dus het is te doen, het ligt alleen of het nut heeft om achter te houden.

Voor mn vriend hoef ik het niet verborgen te houden, hij weet het al. En als je het echt voor iedereen verborgen wilt houden dan moet je gewoon geen vriend of vriendin nemen. Dan kan het wel. Maar het lijkt mij toch dat je je vriend of vriendin alles verteld en dit dus ook, hoe moeilijk dat ook is.
Maar met uitzondering van je vriend of vriendin kun je het voor iedereen verborgen houden.

Zeespons 25 December 2007 11:05

Om eerlijk te zijn verberg je dan de harde waarheid.

Vlinder 25 December 2007 11:19

wat maakt dat nu weer uit? Als niemand toch ooit de waarheid tegen je gesproken heeft

blabla1993 25 December 2007 12:29

Awwww, emodepemo

Vlinder 25 December 2007 13:25

niet uitschelden!

sandraatje 26 December 2007 14:33

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1331939)
Om eerlijk te zijn verberg je dan de harde waarheid.

Soms is het beter om de waarheid te verbergen..

insanity 26 December 2007 14:35

Dat is het nooit :{

Vlinder 26 December 2007 19:26

niet de waarheid vertellen betekent toch niet dat je liegt?

blabla1993 26 December 2007 20:55

Ja.

-GameGirl 26 December 2007 22:03

beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leuge...

insanity 26 December 2007 22:04

Niet door mij, ik loog niet :)

-GameGirl 26 December 2007 22:18

gelukkig niet..

insanity 26 December 2007 22:19

-GameGirl 26 December 2007 22:20

:):*

insanity 26 December 2007 22:21

:)

blabla1993 27 December 2007 01:42

:')

Untouchable 27 December 2007 06:08

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1332288)
Niet door mij, ik loog niet :)

Je zou niet durven

-GameGirl 27 December 2007 10:20

daar is ie te lief voor :)

Vlinder 27 December 2007 10:31

joh erwin te lief

-GameGirl 27 December 2007 10:33

jij kent em niet eens..

Vlinder 27 December 2007 10:39

natuurlijk niet
XD
zou niet best wezen

-GameGirl 27 December 2007 10:44

hoezo zou dat "niet best weze"

Vlinder 27 December 2007 10:45

ik wil niet iedereen ''kennen''
ja ok, erwin, ik weet wel wie dat is
die heb ik tog ook op msn
maar dan ken ik hem nog niet

-GameGirl 27 December 2007 10:50

met kennen bedoel ik weten hoe hij/zij is, van karakter.. hèa?

sandraatje 27 December 2007 14:26

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1332282)
beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leuge...

Maar zolang je niet weet dat er een leugen is hoef je er ook niet door getroost te worden...

Mlijntjj 27 December 2007 14:51

Heei mensen,
Ik vind het egt te erg hoe somige mensen over dat snijden denken!!!
Ik bedoel, je weet zelf niet hoe het is als je eenmaal begonnen bent.. Ik ben het er helemaal mee eens dat als je het om aandacht doet, dat je gewoon niet goed wijs bent.. maar er zijn ook mensen die egt ver in de problemen zitten en als je het 1 x hebt gedaan, doe je het bij de volgende tegenslag weer en weer.. het word op een geefmoment gewoon verslavend!! En het is supper moeilijk om te stoppen!! je meot er echt 100 procent achter staan.. en die mensen die het doen, als die gee ngoede hulp hebben lukt het ze never nooit om te stoppen.. dus ipv. die mensen voor ziek. of idioote of wattan ook uit te schelden zorg dat ze hulp krijgen hou het niet voor jezel ook al heb je dat beloofd maar vertel het aan hun ouders ofzo!! serieus, dan help je die mensen het meest.. en ja ik spreek uit ervaring maar dat doet ter neit toe;)

Vlinder 27 December 2007 17:04

dat is ook al 10 keer gezegd XD

-GameGirl 27 December 2007 17:13

10? zet er nog maar een nulletje achter hoor..

Vlinder 27 December 2007 17:20

heb jij geteld??

-GameGirl 27 December 2007 17:21

nee... :p

Vlinder 27 December 2007 17:22

hoe weet je dat dan??

-GameGirl 27 December 2007 17:36

'k zeg ook maar wat man..

Vlinder 27 December 2007 20:24

je moet niet zomaar dingen gaan verzinnen

-GameGirl 27 December 2007 20:30

hoe wist jij dan zeker dat het precies 10 keer gezegt was?

Vlinder 27 December 2007 20:33

dat was een schatting

-GameGirl 27 December 2007 21:11

aaha

Mlijntjj 27 December 2007 21:31

Ojah,, onnuttige discussie,, ik dacht, laat ik het nog een keer zeggen, want er zijn nog steets mensen die het aan hun gedrag te zien nog neit gelzen hebben..(nee, neit persoonlijk opvatten..)

-GameGirl 28 December 2007 09:57

het is al zo vaak gezegt dat mense denke.. jaaah daar heb je der weer een.. en lezen er dan overheen ;)

sandraatje 28 December 2007 11:04

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1332571)
het is al zo vaak gezegt dat mense denke.. jaaah daar heb je der weer een.. en lezen er dan overheen ;)

Maar als je het al zo vaak gelezen heb zou je er misschien ook een keer wat mee kunnen doen!

En nee, je hoeft niet iedereen zn ouders te gaan bellen ofzo.. Maar je zou misschien wel kunnen ophouden met doen alsof mensen die snijden achterlijk zijn.

(En nee, dit is geen persoonlijke aanval, dit bedoel ik over het algemeen).

-GameGirl 28 December 2007 11:05

wanneer.. jah? Wanneer heb ik ooit gezegt dat mense achterlijk zijn als ze snijden..?

sandraatje 28 December 2007 11:15

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1332584)
wanneer.. jah? Wanneer heb ik ooit gezegt dat mense achterlijk zijn als ze snijden..?

niet letterlijk, maar zo komt het wel over! En misschien jij ook niet, maar er word wel zo op gereageerd. En ik zeg tog ook dat je het niet persoonlijk moet opvatten!

-GameGirl 28 December 2007 11:27

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1332583)
Maar je zou misschien wel kunnen ophouden met doen alsof mensen die snijden achterlijk zijn.

sorry hoor..

insanity 28 December 2007 11:29

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1332583)
Maar je zou misschien wel kunnen ophouden met doen alsof mensen die snijden achterlijk zijn.

Ik ken je dan redelijk, maar ik vind snijders ook achterlijk.

-GameGirl 28 December 2007 11:47

ik niet vind mense die snijden .. omdat ze echt.. echt vet diep in de shit zitte niet achterlijk.. wel.. dom.. omdat ze hun eige lichaam verneuke.. maar het heeft een reden..

maar als mensen gaan snijden omdat ze ergens bij wille horen.. dat is niet alleen achterlijk.. maar dat is belachelijk, dom, onacceptabel, gierig, aanstellerig, en alles wat er bij hoort..

insanity 28 December 2007 11:48

Snijden is achterlijk.
Jezelf verminken om weg te kunnen lopen van je problemen?
Triest

-GameGirl 28 December 2007 11:50

waarom.. waarom snijde mense zichzelf dan eigelijk.. wat heeft het voor nut.. je blijft met littekens zitte.. maar voor de rest lost het niks op..

je kan net zo goed je kop een paar keer goed tege de muur aan slaan..

-GameGirl 28 December 2007 12:40

maar waarom dan snijden.. waarom nou niet.. weet ik veel.. je vingers in het vuur houde.. dat doet net zo zeer..

sandraatje 28 December 2007 12:47

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1332606)
ik niet vind mense die snijden .. omdat ze echt.. echt vet diep in de shit zitte niet achterlijk.. wel.. dom.. omdat ze hun eige lichaam verneuke.. maar het heeft een reden..

maar als mensen gaan snijden omdat ze ergens bij wille horen.. dat is niet alleen achterlijk.. maar dat is belachelijk, dom, onacceptabel, gierig, aanstellerig, en alles wat er bij hoort..

Als je het gaat doen om erbij te horen dan ben je wel achterlijk, dat geef ik helemaal toe! Maar de meeste doen het daar niet om..
En ja, het is eigenlijk wel dom om je lichaam te gaan verpesten, maar dat is meer een domme actie als dat die persoon zelf meteen dom is..

sandraatje 28 December 2007 12:58

Citaat:

Origineel gepost door RawrImADinosawr (Bericht 1332673)
Welke mongool doet dat nou om erbij te horen? :') Je verbergt het toch neem ik aan...

Je hebt ook mensen die het stoer vinden, of die het doen om aandacht te vragen..

En dan verberg je het niet..

blabla1993 28 December 2007 12:59

Ga jezelf dan gewoon tering hard bijten ofzo, wees eens creatief. Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je blijvende littekens hebt.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:44.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.