Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   In wat geloof jij? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=62291)

Sick Boy 13 January 2008 18:50

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335514)
En wat ik zwak vind is na een tijdje blijven komen met, het boekje hier, het boekje daar en je niet willen interesseren in anderen. Ik verdiep me tenminste nog in het geloof, maar eigenlijk om het nog harder kapot te kunnen maken :)

waarom wil je het kapot maken
Jullie zeuren wel dat er zoveel ellende is in de wereld maar je doet er zelf ook aan mee dan.

Pakspul 13 January 2008 22:02

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335539)
waarom wil je het kapot maken

Waarom wil jij je gelijk krijgen?
Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335539)
Jullie zeuren wel dat er zoveel ellende is in de wereld maar je doet er zelf ook aan mee dan.

En visa versa :wave:

Sick Boy 14 January 2008 08:34

Citaat:

Waarom wil jij je gelijk krijgen?
Kan ik ook aan jou vragen.

Jullie doen net of het niet mogelijk is dat god/jezus bestaat, natuurlijk bestaat er altijd een kans dat het zo is, maar voor mij zijn er genoeg bewijzen dat hij wel zou bestaan, dus geloof ik erin.

En als je ons geloof stuk wilt maken, dan mislukt dat aardig, want hierdoor wordt mijn geloof juist sterker. En het geloof stuk maken is juist wat de duivel wilt, dus nog weer een bewijs :p

En ik vind dat je dan ook geen liefde toont, als iemand in iets goeds wilt geloven en dat jij dat dan stuk wilt maken.

En als je dan zegt dat er alleen maar oorlog van komt is echt niet zo, natuurlijk zijn er gelovigen die niet het goede voorbeeld geven, maar het blijven mensen en iedereen blijft zijn eigen keuzen maken. De duivel en god kan natuurlijk wel je keuzes geven (net zoals die kut slang bij adam en eva), maar je kiest uiteindelijk zelf welke je kiest, maar dat ligt helemaal aan jou.

sandraatje 14 January 2008 14:23

Citaat:

Na te zijn verdreven uit het Hof van Eden, kregen zij kinderen. Drie zoons worden met name genoemd: Kaïn en Abel, daarna Seth.
Drie worden er bij naam genoemd, dat betekend dat er meerdere zijn.
En ik denk dat je dit van wikipedia hebt, daar staat het er iig precies zo, en als je daar dan iets verder leest staat er ook dat ze nog 9 andere kinderen hebben gekregen.

Als ik mijn bronnen van een christelijke site ga afhalen denk ik niet dat jij ze als waar accepteerd, dus als jij ze nou ook eens van een onpartijdige site afhaald?
En sowieso staat er als je iets verder leest dat er nog een heleboel feiten zijn die niet met de hypothese te verklaren zijn.

Citaat:

Niet met de hypothese verklaarbare feiten:

1. de Kuipergordel heeft minder massa dan voorspeld;
2. hoe Triton in een cirkelvormige baan om Neptunus is terechtgekomen;
3. de grote hoek die de rotatie-as van Uranus met de ecliptica maakt;
4. de zogenaamde "hete Jupiters" die in de afgelopen decennia in andere planetaire stelsels zijn ontdekt;
5. de bij binaire en trinaire stersystemen ontdekte exoplaneten
Citaat:

Het zijn geen verzinsels het zijn theorien
Waarom verwacht je van mij dan wel feiten, terwijl dat van mij een geloof is, en iets wat je gelooft hoe je niet te verklaren, dat geloof je of dat geloof je niet. En een theorie moet je op zijn minst toch kunnen onderbouwen met feiten?

Citaat:

Met heeeeel veel tussen stappen. Ja
Na een tijdje had je dan de aap, aap ging over naar half mens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens
Maar hoe kan het dan dat ze nergens tussenvormen vinden? Terwijl ze wel gewoon mensen en dieren van vroeger vinden enzo, maar tussenvormen zijn er nergens.

Sander 14 January 2008 14:55

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335647)
Maar hoe kan het dan dat ze nergens tussenvormen vinden? Terwijl ze wel gewoon mensen en dieren van vroeger vinden enzo, maar tussenvormen zijn er nergens.

Tussen vormen hebben ze ook al gevonden hoor.

sandraatje 14 January 2008 15:19

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1335656)
Tussen vormen hebben ze ook al gevonden hoor.

bronnen?

Sander 14 January 2008 15:25

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335661)
bronnen?

pardon, ik ga zoeken oke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...uman_evolution

Maar dat zal wel niet genoeg zijn he.

blabla1993 14 January 2008 15:36

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335588)
Jullie doen net of het niet mogelijk is dat god/jezus bestaat,

Goh.
Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335588)
natuurlijk bestaat er altijd een kans dat het zo is,

Nee, die is er niet anders zouden er wetenschappelijke theorien over zijn.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335647)
Waarom verwacht je van mij dan wel feiten, terwijl dat van mij een geloof is, en iets wat je gelooft hoe je niet te verklaren, dat geloof je of dat geloof je niet. En een theorie moet je op zijn minst toch kunnen onderbouwen met feiten?

Als jij 0 feiten hebt en logica overboord gooit en in een out-dated iets wilt gaan geloven, vraag ik me ernstig af wat er mis is met jou.

melisj1 14 January 2008 15:48

jeetje, ik denk niet dat je er veel aan hebt om alles so via wikipedia op te gaan zoeken daardoor kan jj niet gaan geloven hoor....

sandraatje 14 January 2008 16:10

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1335665)
pardon, ik ga zoeken oke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...uman_evolution

Maar dat zal wel niet genoeg zijn he.

Dat zijn tekeningen.... :S Die kan ik ook nog wel zelf bedenken!!

En nee, dat is niet genoeg!

Pakspul 14 January 2008 16:28

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335676)

Dan blijft er nog maar 1 keuze voor je over eigenlijk dat je herkent dat alle religies gelijk hebben zelfs ( http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster ) of geen.

Sander 14 January 2008 17:17

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335676)

Maar aan de andere kant kan ik een verhaal over een grote zondvloed en een ark ook wel zelf verzinnen ;)

Sick Boy 14 January 2008 17:34

ja maar er zijn heel veel mensen die engelen, geesten, etc gezien hebben en het geloof in god/jezus is veel logischer dan dat verhaal van die spaghettie monster :P, want dat is niet logisch.
Je weet best wat we bedoelen, maar jullie hebben het goede nieuws van jezus gehoord en het is aan jullie of je het accepteerd of niet.

Pakspul 14 January 2008 17:48

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335710)
ja maar er zijn heel veel mensen die engelen, geesten, etc gezien hebben en het geloof in god/jezus is veel logischer dan dat verhaal van die spaghettie monster :P, want dat is niet logisch.
Je weet best wat we bedoelen, maar jullie hebben het goede nieuws van jezus gehoord en het is aan jullie of je het accepteerd of niet.

Dat zegt de islam ook dus hun goed moet je dan ook herkennen als je zegt dat jullie verhaal correct is, dan is dat verhaal van hun dat ook en dan is het spaghettie monster ook waar, want dat gaat gewoon dezelfde kant op.

Sick Boy 14 January 2008 18:56

best joh, als jij het geloof van de moslims, christenen, etc wilt vergelijken met het geloof in een spaghetti monster, dan kan je wel zien dat je er niets van snapt.

En had ik al eerder gezegt, het geloof van de moslims en christenen stamt af van het jodendom, die moslims en joden geloofden jezus niet, terwijl er wel in het oude testament staat dat jezus naar de aarde zou komen.

Sick Boy 14 January 2008 19:01

Hier nog een conclusie die ik tegenkwam op internet over de evolutie.

Conclusie:
Hoe fossiele botten worden geïnterpreteerd hangt volledig af van het wereldbeeld van de onderzoekers. De theorie van de menselijke evolutie heeft een aantal ontbrekende schakels nodig, met als gevolg dat er in de periode sinds Darwin veel kandidaten naar voren zijn geschoven.

Echter niet één daarvan heeft de test van eerlijk en grondig onderzoek doorstaan, want ze blijken alle afkomstig te zijn van hetzij een uitgestorven aap hetzij een uitgestorven mens. De fossiele bewijzen leiden geenszins tot geloof in het bestaan van aapmensen, noch dat de mens het product is van evolutie. Integendeel, de mens is direct geschapen door God en naar het beeld van God, niet naar het beeld van een aap.

Hier de hele link:
http://www.bijbelenonderwijs.nl/inde...mtuvandeapenaf

sjorsje-v 14 January 2008 19:02

ik geloof niet in god ik geloof in evolutie.

Pakspul 14 January 2008 19:30

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335717)

Propaganda matriaal van het geloof :{

Pakspul 14 January 2008 19:33

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335715)
best joh, als jij het geloof van de moslims, christenen, etc wilt vergelijken met het geloof in een spaghetti monster, dan kan je wel zien dat je er niets van snapt.

Als jij je geloof de absolute waarheid vind, dan moet je ook in zien dat het moslim geloof dat ook is, want hun hebben ook profeten en andere sprookjesfiguren, maar nee dat is het dan weer niet, want jou geloof is de absolute waarheid.

Sick Boy 14 January 2008 19:52

:gaap:

Best joh wat jij wil

Pakspul 14 January 2008 19:53

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335739)
:gaap:

Best joh wat jij wil

Cool :D

Er is geen god! :wave:

blabla1993 14 January 2008 20:17

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335710)

Op logica is jouw geloof wel allerminst gebaseerd.

Sander 14 January 2008 20:22

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335717)
Hier nog een conclusie die ik tegenkwam op internet over de evolutie.

Conclusie:
Hoe fossiele botten worden geïnterpreteerd hangt volledig af van het wereldbeeld van de onderzoekers. De theorie van de menselijke evolutie heeft een aantal ontbrekende schakels nodig, met als gevolg dat er in de periode sinds Darwin veel kandidaten naar voren zijn geschoven.

Echter niet één daarvan heeft de test van eerlijk en grondig onderzoek doorstaan, want ze blijken alle afkomstig te zijn van hetzij een uitgestorven aap hetzij een uitgestorven mens. De fossiele bewijzen leiden geenszins tot geloof in het bestaan van aapmensen, noch dat de mens het product is van evolutie. Integendeel, de mens is direct geschapen door God en naar het beeld van God, niet naar het beeld van een aap.

Hier de hele link:
http://www.bijbelenonderwijs.nl/inde...mtuvandeapenaf

Jah goed alle fossielen die we vinden zijn natuurlijk van uitgestorven mensen en apen. Het zou een beetje vreemd zijn als we levende exemplaren zouden vinden he ;)

Maar ik zie hier ook nergens meer apostellen rondlopen anders hoor.
Wie zegt dat die niet met zijn allen bij elkaar gezeten hebben in de kroeg en alles verzonnen hebben.

Hebben we daar al eerlijk en grondig onderzoek naar gedaan naar de geloofwaardigheid van die apostellen.

rarejopie 14 January 2008 20:39

ik vind het eigenlijk nogal raar dat mensen in een god geloven, eigenlijk is het ook best begrijpelijk, ze verzinnen van alles dat ze niet begrijpen een schepper en dan zijn ze klaar, lekker simpel..

ooit er aan gedacht waar die god dan vandaan komt?

blabla1993 14 January 2008 21:23

Weten ze niet, maar wij weten ook niet waar de (mogelijke) oerknal vandaan kwam.

Sick Boy 14 January 2008 21:32

precies, dus als je het wilt geloven dan geloof je het en als je het niet wilt geloven dan geloof je het niet, simpel.

Maar je moet gewoon respect hebben hoe iemand is, het is jammer dat jullie niet geloven in god, maar als je dat niet wilt dan niet, dat is je eigen keuze.

Pakspul 14 January 2008 21:39

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1335769)
Maar je moet gewoon respect hebben hoe iemand is, het is jammer dat jullie niet geloven in god, maar als je dat niet wilt dan niet, dat is je eigen keuze.

Het is ook jammer dat jij wel gelooft :)

sandraatje 15 January 2008 14:28

Jullie zeggen wel telkens dat dat van ons heel goed verzonnen kan zijn. Maar dat kan je van de evolutie theorie net zo goed zeggen.

Ik vind het heel jammer dat ons/mijn geloof in God hier een beetje belachelijk word gemaakt.
Maar ik weet wel dat ik blij ben dat ik God heb leren kennen!!

Pakspul 15 January 2008 14:51

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335850)
Jullie zeggen wel telkens dat dat van ons heel goed verzonnen kan zijn. Maar dat kan je van de evolutie theorie net zo goed zeggen.

Ik vind het heel jammer dat ons/mijn geloof in God hier een beetje belachelijk word gemaakt.
Maar ik weet wel dat ik blij ben dat ik God heb leren kennen!!

Jou god? of een van de andere 300 die bedacht zijn? Maar goed, praat god ook wel eens met jou?

sandraatje 15 January 2008 15:07

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335865)
Jou god? of een van de andere 300 die bedacht zijn? Maar goed, praat god ook wel eens met jou?

Hoe bedoel je praten?

Pakspul 15 January 2008 15:08

Dat hoor je soms ook wel van die lui dat god tot hun kwam, ja hoe? Zei die iets of heeft hij z'n ballen geflasht ofzo :?

sandraatje 15 January 2008 15:10

Nee, dat doet God via de bijbel of via andere mensen.

Vlinder 15 January 2008 15:10

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335915)
Nee, dat doet God via de bijbel of via andere mensen.

god had de bijbel toch niet geschreven?

Pakspul 15 January 2008 15:11

Z'n ballen flashen :?

sandraatje 15 January 2008 15:11

De bijbel is door mensen geschreven in opdracht van God. En met de inspiratie van God.

insanity 15 January 2008 15:12

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335922)
De bijbel is door mensen geschreven in opdracht van God. En met de inspiratie van God.

Sorry hoor, maar ik met mijn nederige opleiding meen toch echt dat de bijbel de verzamelde verhalen zijn van Hen die het hebben meegemaakt.

sandraatje 15 January 2008 15:12

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335920)
Z'n ballen flashen :?

Nee, praten tegen mensen!

Pakspul 15 January 2008 15:13

Citaat:

De bijbel is door mensen geschreven in opdracht van God.
Mooi dat je dat zegt, want dat is wikipedia ook :)

sandraatje 15 January 2008 15:13

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335926)
Sorry hoor, maar ik met mijn nederige opleiding meen toch echt dat de bijbel de verzamelde verhalen zijn van Hen die het hebben meegemaakt.

Ja, maar die zijn wel geinspireerd door God! Zonder God hadden ze dat nooit opgeschreven.

sandraatje 15 January 2008 15:14

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335928)
Mooi dat je dat zegt, want dat is wikipedia ook :)

dat is niet zo en dat weet jij ook!

insanity 15 January 2008 15:15

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335929)
Ja, maar die zijn wel geinspireerd door God! Zonder God hadden ze dat nooit opgeschreven.

das gelul, de werken zijn verzamelt en gebonden. daar heeft onze lieve heer niets mee te maken :{

sandraatje 15 January 2008 15:15

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335936)
das gelul, de werken zijn verzamelt en gebonden. daar heeft onze lieve heer niets mee te maken :{

Nee, maar met het schrijven wel!

insanity 15 January 2008 15:17

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335937)
Nee, maar met het schrijven wel!

o dus iedereen die een dagboek bij hou is geinspireert door god?

Vlinder 15 January 2008 15:18

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335942)

maar dan vloekt god zelf ook!!

sandraatje 15 January 2008 15:19

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335942)

Nee, dat is niet zo! Maar God wilde dat de bijbel geschreven werd dus heeft hij ervoor gezorgd dat dat gebeurde..

insanity 15 January 2008 15:20

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335952)
Nee, dat is niet zo! Maar God wilde dat de bijbel geschreven werd dus heeft hij ervoor gezorgd dat dat gebeurde..

Ja, en hij wilde ook dat harry potter uitkwam.
En Zijn wil geschiedde!

Pakspul 15 January 2008 15:22

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335933)
dat is niet zo en dat weet jij ook!

Wikipedia is niet door mensen geschreven :?

sandraatje 15 January 2008 15:22

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335954)
Ja, en hij wilde ook dat harry potter uitkwam.
En Zijn wil geschiedde!

en dat heb er dus weer niks mee te maken. Ik heb harry potter niet gelezen en dat was ik ook niet van plan!

sandraatje 15 January 2008 15:23

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335961)
Wikipedia is niet door mensen geschreven :?

dat wel, maar niet geinspireerd door God.

Vlinder 15 January 2008 15:23

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335964)
dat wel, maar niet geinspireerd door God.

hoe weet jij dat nou?!

sandraatje 15 January 2008 15:24

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1335967)
hoe weet jij dat nou?!

omdat er op wikipedia dingen staan die God daar nooit had neergezet!

insanity 15 January 2008 15:26

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335962)
en dat heb er dus weer niks mee te maken. Ik heb harry potter niet gelezen en dat was ik ook niet van plan!

Nou en?
Het is net zo aannemelijk dat de Hij de bijbel wou hebben alsdat ie harry potter wou lezen.

Pakspul 15 January 2008 15:26

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335969)

Misschien staat het wel in z'n grote plan.

Vlinder 15 January 2008 15:28

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335969)

net alsof jij god zo goed kent en dat weet. De bijbel is niet de énigste waarheid hoor. Waarschijnlijk is het niet eens waar, maar daar hoef ik tegen jou niet over te beginnen..

sandraatje 15 January 2008 15:28

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335974)
Nou en?
Het is net zo aannemelijk dat de Hij de bijbel wou hebben alsdat ie harry potter wou lezen.

nee, want harry potter is een niet christelijk boek!

Sander 15 January 2008 15:30

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335981)

Als je het zo gaat bekijken is er helemaal niets christenlijk.

insanity 15 January 2008 15:31

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335981)

Nou en?
Hij bepaald toch alles?

sandraatje 15 January 2008 15:31

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1335985)
Als je het zo gaat bekijken is er helemaal niets christenlijk.

dat is niet waar! Bijbel is christelijk! En er zijn zat christelijke boeken!

Pakspul 15 January 2008 15:32

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335993)

Papier en inkt is niet christelijk, jullie maken het christelijk. Vergelijkbaar met halalvlees :{

Sander 15 January 2008 15:32

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335993)

En wat maakt iets een christenlijk boek?

Pakspul 15 January 2008 15:33

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1335999)

Een dansje :yes:

sandraatje 15 January 2008 15:34

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1335999)

Als het niet onchristelijk is, dus als het niet het christelijk geloof belachelijk maakt. Of als het geen duistere krachten heeft.. En misschien zijn er nog wel meer dingen, weet ook niet alles.

Pakspul 15 January 2008 15:36

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336006)
Als het niet onchristelijk is, dus als het niet het christelijk geloof belachelijk maakt. Of als het geen duistere krachten heeft.. En misschien zijn er nog wel meer dingen, weet ook niet alles.

:yes: een groen zeepaard die op zwaartekrachtgolven surft en die als je op je linkerbeen staat hij je wensen soms vervult, maar meestal niet.

Sander 15 January 2008 15:36

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336006)

Oh, maar Harry Potter maakt toch ook het christenlijk geloof niet belachelijk *)

sandraatje 15 January 2008 15:37

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336010)
:yes: een groen zeepaard die op zwaartekrachtgolven surft en die als je op je linkerbeen staat hij je wensen soms vervult, maar meestal niet.

dat wensen zegt al genoeg..

sandraatje 15 January 2008 15:37

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336011)
Oh, maar Harry Potter maakt toch ook het christenlijk geloof niet belachelijk *)

Nee, maar het heeft wel duistere krachten/machten

Sander 15 January 2008 15:38

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336016)
Nee, maar het heeft wel duistere krachten/machten

Duistere krachten?

je bedoeld dat er in getoverd wordt ??

sandraatje 15 January 2008 15:38

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336019)
Duistere krachten?

je bedoeld dat er in getoverd wordt ??

ja

Pakspul 15 January 2008 15:38

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336012)
dat wensen zegt al genoeg..

Mensen zeggen ook dat als je een dat als je een vallende ster ziet dat je een wens mag doen, als er een "vallende ster" van 50km aankomt kun je wensen wat je wilt, maar je bent gewoon de lul. :')

insanity 15 January 2008 15:39

Krijg ik nog antwoord sandra of had ik gewoo gelijk?

sandraatje 15 January 2008 15:39

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336024)
Mensen zeggen ook dat als je een dat als je een vallende ster ziet dat je een wens mag doen, als er een "vallende ster" van 50km aankomt kun je wensen wat je wilt, maar je bent gewoon de lul. :')

dat is dus al onzin!

Sander 15 January 2008 15:40

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336023)
ja

Net zoals boeken waarin water in wijn veranderd wordt, en iemand met de zwaai van zijn hand een zee doormidden splijt ?

sandraatje 15 January 2008 15:40

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335991)
Nou en?
Hij bepaald toch alles?

Nog nooit gehoord van de duivel/satan?

sandraatje 15 January 2008 15:40

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336030)
Net zoals boeken waarin water in wijn veranderd wordt, en iemand met de zwaai van zijn hand een zee doormidden splijt ?

nee, dat is heel anders! Dat wat in de bijbel staat is waar gebeurd, die boeken van harry potter niet!

Pakspul 15 January 2008 15:40

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336028)
dat is dus al onzin!

Het moet toch ergens vandaan komen, netzo met paar andere onzin verhalen.

Pakspul 15 January 2008 15:41

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336031)

Ook gemaakt door god, die weer gemaakt is door de mens

sandraatje 15 January 2008 15:42

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336037)
Ook gemaakt door god, die weer gemaakt is door de mens

duivel/satan was een engel van God, alleen ging hij opstaan tegen God.

Sander 15 January 2008 15:42

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336033)
nee, dat is heel anders! Dat wat in de bijbel staat is waar gebeurd, die boeken van harry potter niet!

Oh, ja en wie zegt dat Harry Potter niet waargebeurd kan zijn dan.

insanity 15 January 2008 15:42

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336031)

Allen gehoord ja, jij em ooit gezien?
Besides, als Hij zo machtig is als jij beweert. waarom is er dan überhaupt nog een duivel?

Vlinder 15 January 2008 15:43

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336040)

lucifer?

Sander 15 January 2008 15:43

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336043)
lucifer?

Gabriel

insanity 15 January 2008 15:44

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336043)
lucifer?

ik heb een aansteker dank je.

sandraatje 15 January 2008 15:44

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336042)
Allen gehoord ja, jij em ooit gezien?
Besides, als Hij zo machtig is als jij beweert. waarom is er dan überhaupt nog een duivel?

Omdat God niet wil dat iedereen een robot word, maar dat iedereen Hem uit vrije wil volgt!

Pakspul 15 January 2008 15:44

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336040)

Zeg ik, gemaakt door god en weet je ook waarom ze engelen afbeelden met vleugels?

Vlinder 15 January 2008 15:45

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336049)
Zeg ik, gemaakt door god en weet je ook waarom ze engelen afbeelden met vleugels?

kunnen ze vliegen!

insanity 15 January 2008 15:46

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336048)
Omdat God niet wil dat iedereen een robot word, maar dat iedereen Hem uit vrije wil volgt!

Als God wil dat iedereen een vrije wil heeft, waarom heeft hij da wel de bijbel laten schrijven?

Dat noemen we indoctrinatie

Vlinder 15 January 2008 15:46

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336048)

huh nou al die kindjes met christelijke ouders worden wel gehersenspoeld anders. en als ze zeggen dat ze niet geloven, ja dan zwaait er wat! goh.. wat een vrije wil..

Pakspul 15 January 2008 15:47

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336051)
kunnen ze vliegen!

Ze moeten kunnen vliegen omdat ze anders niet tussen de hemel en aarde kunnen verplaatsen. Het bullshit verhaal houdt gewoon geen stand. Netzo als de toren van babel.... bullshit

Vlinder 15 January 2008 15:48

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336055)
Ze moeten kunnen vliegen omdat ze anders niet tussen de hemel en aarde kunnen verplaatsen. Het bullshit verhaal houdt gewoon geen stand. Netzo als de toren van babel.... bullshit

jaa want de hemel is ook in de lucht! waarom zien we die dan niet vanuit een vliegtuig??

sandraatje 15 January 2008 15:48

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336053)
huh nou al die kindjes met christelijke ouders worden wel gehersenspoeld anders. en als ze zeggen dat ze niet geloven, ja dan zwaait er wat! goh.. wat een vrije wil..

en kijk dan eens naar de kindertjes van niet-christelijke ouders.. Daar worden er ook zoveel van gehersenspoeld!

Maar mijn ouders hebben mij nooit verplicht te gaan geloven hoor! Dat is mijn eigen keuze..

insanity 15 January 2008 15:48

Citaat:

. Het bullshit verhaal houdt gewoon geen stand. Netzo als de toren van babel.... bullshit

Het gaat wel lekker vandaag *)

sandraatje 15 January 2008 15:49

Citaat:

Christenen hebben niet bedacht dat engelen met vleugels afgebeeld moeten worden!

insanity 15 January 2008 15:50

Sandra, hoe zit het eigenlijk met de 10 geboden?
Hoezo eigen wil?
en dan zijn ze nog schijnheilig ook.

sandraatje 15 January 2008 15:51

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336065)
Sandra, hoe zit het eigenlijk met de 10 geboden?
Hoezo eigen wil?
en dan zijn ze nog schijnheilig ook.

10 geboden zijn er om te zorgen dat mensen een goed leven leven. Maar je hebt nog altijd de eigen vrije wil om ze niet na te leven en niet te kiezen voor God.

Hoezo schijnheilig?

Vlinder 15 January 2008 15:51

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336059)
en kijk dan eens naar de kindertjes van niet-christelijke ouders.. Daar worden er ook zoveel van gehersenspoeld!

Maar mijn ouders hebben mij nooit verplicht te gaan geloven hoor! Dat is mijn eigen keuze..

nou als ik zou zeggen dat ik niet geloof, dan gaat mijn moeder óf heel erg kwaad worden, en lijdt mijn zakgeld er onder.. óf ze begint weer te janken, en dan is ze zoo teleurgesteld in mij. want ik kan natuurlijk niets goed doen :P

Sander 15 January 2008 15:51

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336063)
Christenen hebben niet bedacht dat engelen met vleugels afgebeeld moeten worden!

Nee, dat waren de moslims :')

sandraatje 15 January 2008 15:52

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336067)
nou als ik zou zeggen dat ik niet geloof, dan gaat mijn moeder óf heel erg kwaad worden, en lijdt mijn zakgeld er onder.. óf ze begint weer te janken, en dan is ze zoo teleurgesteld in mij. want ik kan natuurlijk niets goed doen :P

Mijn ouders zouden het jammer vinden, maar meer ook niet. Er hangen voor mij echt geen negatieve dingen aan vast hoor!

sandraatje 15 January 2008 15:52

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336068)
Nee, dat waren de moslims :')

ook niet!

Vlinder 15 January 2008 15:53

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336063)

nee al die kunstenaars waren niet christelijk nee...
je bedoeld cker dat de bijbel dat niet zegt?

sandraatje 15 January 2008 15:54

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336071)
nee al die kunstenaars waren niet christelijk nee...
je bedoeld cker dat de bijbel dat niet zegt?

Dat bedoelde ik ja..

insanity 15 January 2008 15:54

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336066)
10 geboden zijn er om te zorgen dat mensen een goed leven leven. Maar je hebt nog altijd de eigen vrije wil om ze niet na te leven en niet te kiezen voor God.

Hoezo schijnheilig?

Een leven in de vorm van wat Hij wil noem ik niet vrij anders :{

ffkijken;

Gebod 01: Gij moogt geen andere goden tegen mijn persoon in hebben.

Nuff said?

Gebod 03: Gij moogt de naam van Jehovah, uw God, niet op onwaardige wijze opnemen, want Jehovah zal niet ongestraft laten wie zijn naam op onwaardige wijze opneemt.

Gebod 06: Gij moogt niet moorden.

Er is geen enkele reden waarom meer gemoord is dan in naam van God

Gebod 08: Gij moogt niet stelen.

De kerk steelt van de mens?

Gebod 10: Gij moogt het huis van uw naaste niet begeren. Gij moogt de vrouw van uw naaste niet begeren, noch zijn slaaf, noch zijn slavin, noch zijn stier, noch zijn ezel, noch iets wat uw naaste toebehoort.”

God houd slaven?

Sander 15 January 2008 15:55

Ik vind het maar een raar verhaal hoor.

Geeft de bijbel trouwens ook een verklaring voor al die Dinosaurus fossiellen die er opgegraven worden? En neandertalers

Pakspul 15 January 2008 15:55

Citaat:

Elke week naar de kerk gaan en kleren vergelijk en je kinderen laten indocutrineren door een oude man die het liefste met ze naar bed gaan. Dat vind ik pas hersenspoeling.
Citaat:

Mijn ouders hebben me ook niks verplicht, dus ?

Pakspul 15 January 2008 15:56

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336075)

Geeft de bijbel trouwens ook een verklaring voor al die Dinosaurus fossiellen die er opgegraven worden? En neandertalers

Neergelegd door god :')

Vlinder 15 January 2008 15:56

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336075)

ja dat wel, god maakte eerst de dieren, daarna de mensen. de bijbel moet je gewoon niet al te letterlijk nemen.

Pakspul 15 January 2008 15:57

Of sander er zijn ook verhalen dat de dino's het niet hebben gehaald na het verhaal van noach, ze konden zich niet aanpassen..... bullshit :')

Sander 15 January 2008 15:59

Sowieso is het vehaal van Noach overdreven, want als de hele aarde bedekt was met water. Waar is dat dan naderhand gebleven?

Pakspul 15 January 2008 15:59

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336085)
Sowieso is het vehaal van Noach overdreven, want als de hele aarde bedekt was met water. Waar is dat dan naderhand gebleven?

godswaterstofzuiger?

Pakspul 15 January 2008 16:00

Punt 2 van noach's verhaal, als noach en z'n vrouw, kinderen en hun vrouwen de enige waren die het overleeft hebben, waarkomen de negers/chinezen/zuid amerikanen/eskimo's enzo dan vandaan?

Vlinder 15 January 2008 16:01

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336085)

in een steen.

Sander 15 January 2008 16:01

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336088)
in een steen.

1 steen? En waar is die steen nu dan?

Vlinder 15 January 2008 16:02

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336087)
Punt 2 van noach's verhaal, als noach en z'n vrouw, kinderen en hun vrouwen de enige waren die het overleeft hebben, waarkomen de negers/chinzen/zuid amerikanen/eskimo's enzo dan vandaan?

noach was een neger.
en die mensen hebben zich in de loop der tijd gewoon lichamelijk aangepast aan het klimaat waarin ze leefden.

Vlinder 15 January 2008 16:02

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336089)
1 steen? En waar is die steen nu dan?

in de woestijn.

insanity 15 January 2008 16:03

Uhm... Waarom is sandra zo stil?
is ze bidden voor een goede afloop ofzo? :o

Pakspul 15 January 2008 16:03

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336090)
noach was een neger.
en die mensen hebben zich in de loop der tijd gewoon lichamelijk aangepast aan het klimaat waarin ze leefden.

En dat verklaard het feit dat chinezen klein zijn en sleetogen hebben.

Pakspul 15 January 2008 16:04

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336093)

Ze is volgende bullshit verhaal aan het typen

Sander 15 January 2008 16:04

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336091)
in de woestijn.

Mogen we wel op passen dat niemand er per ongeluk een gat in stoot.
Voor je het weet zitten we weer tot onze nek in het water

insanity 15 January 2008 16:05

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336096)
Ze is volgende bullshit verhaal aan het typen

Hoop dat ze snel is want ik heb honger :{

Vlinder 15 January 2008 16:05

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336097)
Mogen we wel op passen dat niemand er per ongeluk een gat in stoot.
Voor je het weet zitten we weer tot onze nek in het water

daarom ligt ie ook in de woestijn, onder de grond. daar komt toch niemand.

blabla1993 15 January 2008 16:06

Zo, lekker bezig hier!

sandraatje 15 January 2008 16:08

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336093)

Ik was stil omdat ik ff naar beneden was.. Mag dat niet meer tegenwoordig?

En bidden heb ik wel gedaan, maar dan voor jullie, en niet voor de afloop!

Vlinder 15 January 2008 16:09

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336102)

voor ons? moeten we je nu bedanken of wat?

Pakspul 15 January 2008 16:10

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336102)

Bidden :') Wat nou als waarvoor jij bid niet in het plan voorkomt van god, dan is zeg je god's wil!!! maar waar bidt je dan eigenlijk nog als hij toch al een vast plan heeft?

sandraatje 15 January 2008 16:12

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336073)
Een leven in de vorm van wat Hij wil noem ik niet vrij anders :{

ffkijken;

Gebod 01: Gij moogt geen andere goden tegen mijn persoon in hebben.

Nuff said?

Wat bedoel je met Nuff?
Maar je kiest eerst om voor Hem te leven, en als je dat doet dan vraagt Hij aan jou of je Zijn regels wilt houden.

Citaat:

Gebod 03: Gij moogt de naam van Jehovah, uw God, niet op onwaardige wijze opnemen, want Jehovah zal niet ongestraft laten wie zijn naam op onwaardige wijze opneemt.
Straft jou vader jou dat niet als je iets fout hebt gedaan?

Citaat:

Gebod 06: Gij moogt niet moorden.

Er is geen enkele reden waarom meer gemoord is dan in naam van God
Dat weet ik, hoe dat zit weet ik ook niet. Zal ik ooit (veel later) nog wel een keer naar kijken..

Citaat:

Gebod 08: Gij moogt niet stelen.

De kerk steelt van de mens?
Je bent niet verplicht om de kerk te betalen, het is een vrijwillege bijdrage.

Citaat:

Gebod 10: Gij moogt het huis van uw naaste niet begeren. Gij moogt de vrouw van uw naaste niet begeren, noch zijn slaaf, noch zijn slavin, noch zijn stier, noch zijn ezel, noch iets wat uw naaste toebehoort.”

God houd slaven?
In mijn bijbel staat daar dienstknecht ipv slaaf.. En dan is het al weer heel wat anders.. Het ligt er maar net aan welke vertaling je leest!

sandraatje 15 January 2008 16:13

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336105)
Bidden :') Wat nou als waarvoor jij bid niet in het plan voorkomt van god, dan is zeg je god's wil!!! maar waar bidt je dan eigenlijk nog als hij toch al een vast plan heeft?

Omdat ieder mens wel een eigen wil heeft. En bidden is hetzelfde als praten, jij praat toch ook gewoon met jou vader, of niet soms?

Pakspul 15 January 2008 16:14

Citaat:

In mijn bijbel staat daar dienstknecht ipv slaaf.. En dan is het al weer heel wat anders.. Het ligt er maar net aan welke vertaling je leest!
Mongool of verstandelijk gehandicapte. Je hebt het allebei over een kwijlend persoon met een iq van 10.

sandraatje 15 January 2008 16:15

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336111)
Mongool of verstandelijk gehandicapte. Je hebt het allebei over een kwijlend persoon met een iq van 10.

Een dienstknecht betaal je voor, dat is hetzelfde als dat jij een schoonmaakster neemt. En een slaaf betaal je niet, die is het verplicht, en een dienstknecht niet!

Pakspul 15 January 2008 16:19

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336109)
Omdat ieder mens wel een eigen wil heeft. En bidden is hetzelfde als praten, jij praat toch ook gewoon met jou vader, of niet soms?

Citaat:

Herhaaldelijke en aanhoudende gedachten, impulsen of beelden die tijdens de stoornis worden ervaren als opgedrongen of misplaatst en die angst of spanning veroorzaken.

Herhaald gedrag (bv. handen wassen, (smetvrees) ordenen, controleren) of geestelijke handelingen (bv. bidden, tellen, woorden zachtjes herhalen) die de persoon uitvoert als reactie op een obsessie of die worden uitgevoerd volgens strikte regels.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Obsessi...sieve_stoornis

Citaat:

Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, niet werkelijk aanwezige personen.

Zeggen dat anderen gedachten uit zijn/haar hoofd kunnen lezen of er juist gedachten inbrengen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie

sandraatje 15 January 2008 16:20

Citaat:

Herhaaldelijke en aanhoudende gedachten, impulsen of beelden die tijdens de stoornis worden ervaren als opgedrongen of misplaatst en die angst of spanning veroorzaken.

Herhaald gedrag (bv. handen wassen, (smetvrees) ordenen, controleren) of geestelijke handelingen (bv. bidden, tellen, woorden zachtjes herhalen) die de persoon uitvoert als reactie op een obsessie of die worden uitgevoerd volgens strikte regels.
Sorry, maar bidden gaat bij mij niet volgens strikte regels. Dat doe ik als ik dat zelf wil, en als het nodig is!

Pakspul 15 January 2008 16:22

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336120)
Sorry, maar bidden gaat bij mij niet volgens strikte regels. Dat doe ik als ik dat zelf wil, en als het nodig is!

Citaat:

In besloten kring of bij persoonlijk gebed geeft men vaak de voorkeur aan zittend bidden met gesloten ogen en gevouwen handen, elkaars handen vasthouden komt ook voor. In het christendom zijn er ook verschillende manier om een gebed af te sluiten, bijvoorbeeld: amen; om Jezus' wil; ik/wij vragen dit in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, enzovoort.
Maar je zei iets over strikte regels, ga verder.

-GameGirl 15 January 2008 16:23

waar gaat dit nou allemaal eigelijk over......

sandraatje 15 January 2008 16:25

Citaat:

In besloten kring of bij persoonlijk gebed geeft men vaak de voorkeur aan zittend bidden met gesloten ogen en gevouwen handen, elkaars handen vasthouden komt ook voor. In het christendom zijn er ook verschillende manier om een gebed af te sluiten, bijvoorbeeld: amen; om Jezus' wil; ik/wij vragen dit in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, enzovoort.
Alleen is het geen verplichting, sommige mensen doen het wel altijd zo. Alleen amen is bij mij standaard, verder niks! Maar dat 'amen' is om de betekenis!

Vlinder 15 January 2008 16:26

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336112)
Een dienstknecht betaal je voor, dat is hetzelfde als dat jij een schoonmaakster neemt. En een slaaf betaal je niet, die is het verplicht, en een dienstknecht niet!

een slaaf geef je toch eten O-)

Pakspul 15 January 2008 16:26

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336127)
waar gaat dit nou allemaal eigelijk over......

Over bullshit en het geloof en hoeveel die twee overeenkomen.

Pakspul 15 January 2008 16:27

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336130)
Alleen is het geen verplichting, sommige mensen doen het wel altijd zo. Alleen amen is bij mij standaard, verder niks! Maar dat 'amen' is om de betekenis!

Dus toch een OCS

sandraatje 15 January 2008 16:27

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336131)
een slaaf geef je toch eten O-)

Ja, maar een slaaf is verplicht om voor jou te werken, en een dienstknecht niet.

-GameGirl 15 January 2008 16:28

God bestaat voor degene die der in geloven..
God bestaat niet voor degene die der niet in geloven.. HOE moeilijk......

Vlinder 15 January 2008 16:29

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336130)

elke x hetzelfde zinnetje opdreunen totdat het op het laatst geen betekenis meer voor je heeft..

sandraatje 15 January 2008 16:29

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336140)
elke x hetzelfde zinnetje opdreunen totdat het op het laatst geen betekenis meer voor je heeft..

Het heeft wel betekenis, anders zeg je het niet!

sandraatje 15 January 2008 16:30

ik ga eten, miss kom ik straks nog wel ff, anders word het morgen..

Pakspul 15 January 2008 16:31

En wat mag dat amen dan wel niet betekenen?

sandraatje 15 January 2008 16:32

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336146)
En wat mag dat amen dan wel niet betekenen?

amen= het zal waar en zeker zijn

Vlinder 15 January 2008 16:32

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336143)
Het heeft wel betekenis, anders zeg je het niet!

als je het niet zegt voor het eten, dan krijg je niets!

-GameGirl 15 January 2008 16:32

denk je dat ze der 'bove' iets aan hebbe als je elke keer en dom rijmpje op brabbelt ofzo?

Pakspul 15 January 2008 16:33

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336149)
amen= het zal waar en zeker zijn

bullshit dus want dan zou elke gebed moeten uitkomen.

Pakspul 15 January 2008 16:33

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336151)
denk je dat ze der 'bove' iets aan hebbe als je elke keer en dom rijmpje op brabbelt ofzo?

Vooral op zondag, gods z'n vrije dag

-GameGirl 15 January 2008 16:36

ik geloof in god.. maar niet in dat je elke dag 1000 keer een zinnetje moet brabbele voor alles wat je daana gaat doen.. en dat je elke week naar de kerk moet.. en ik heb et ook niet echt met et graf enzo.. er staat een steen.. er ligt een skelet in de grond.. that's it..

ik weet voor mezelf dat er iets is.. en dat je nooit echt alleen bent.. als je dat niet wil..

maar dat is wat IK geloof..

Sick Boy 15 January 2008 18:48

Ik ben gelovig opgevoed, maar ik mag zelf weten of ik het wil geloven of niet, mijn ouders worden dan ook niet boos.
Sommige ouders mischien wel, maar christenen blijven ook maar mensen en mensen maken fouten of ze nu christen zijn of niet.
Dit heb ik al een paar keer gezegd hier.

sandraatje 15 January 2008 18:56

Ben ik helemaal met je eens Sick Boy.

Sick Boy 15 January 2008 18:58

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336154)
Vooral op zondag, gods z'n vrije dag

Toen Jezus op een sabbat in een synagoge sprak, viel Zijn oog op een vrouw die helemaal krom liep. Zij had deze ziekte al achttien jaar en kon helemaal niet rechtop lopen.

12-13 Jezus riep haar bij Zich en zei: "U bent van uw ziekte verlost." Hij legde Zijn handen op haar en op hetzelfde moment werd haar rug recht. De vrouw loofde en dankte God.

14Maar de leider van de synagoge was boos, omdat Jezus de vrouw op de sabbat had genezen. "De week heeft zes dagen om te werken!" zei hij tegen de mensen. "Dan kunt u komen om genezen te worden. Maar niet op de sabbat!"

15"Huichelaar!" antwoordde Jezus. "U werkt nota bene zelf op de sabbat! Maakt u soms niet op de sabbat uw vee los van de voerbak om het buiten te laten drinken?

16Mocht Ik deze gelovige vrouw dan niet verlossen uit de greep van satan, die haar achttien jaar gevangen heeft gehouden? Enkel en alleen omdat het sabbat is?"

sandraatje 15 January 2008 19:00

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336212)
Toen Jezus op een sabbat in een synagoge sprak, viel Zijn oog op een vrouw die helemaal krom liep. Zij had deze ziekte al achttien jaar en kon helemaal niet rechtop lopen.

12-13 Jezus riep haar bij Zich en zei: "U bent van uw ziekte verlost." Hij legde Zijn handen op haar en op hetzelfde moment werd haar rug recht. De vrouw loofde en dankte God.

14Maar de leider van de synagoge was boos, omdat Jezus de vrouw op de sabbat had genezen. "De week heeft zes dagen om te werken!" zei hij tegen de mensen. "Dan kunt u komen om genezen te worden. Maar niet op de sabbat!"

15"Huichelaar!" antwoordde Jezus. "U werkt nota bene zelf op de sabbat! Maakt u soms niet op de sabbat uw vee los van de voerbak om het buiten te laten drinken?

16Mocht Ik deze gelovige vrouw dan niet verlossen uit de greep van satan, die haar achttien jaar gevangen heeft gehouden? Enkel en alleen omdat het sabbat is?"

Ja, vind ik hele mooie tekst. En het laat meteen zien dat je op zondag best gewoon mag bidden, waarom ook niet!

Sander 15 January 2008 19:01

Ja, hij legde zijn hand op haar en ze was ineens genezen.

sandraatje 15 January 2008 19:03

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336215)
Ja, hij legde zijn hand op haar en ze was ineens genezen.

Ja, bij God is alles mogelijk!

Sick Boy 15 January 2008 19:04

En je kan het zien als een rustdag zodat je tot god richt.

De HERE zei verder tegen Mozes: "Zeg het volk Israël dat het op de zevende dag moet rusten, want de sabbat is een herdenking van het eeuwige verbond tussen Mij en het volk. Zo zal het zich herinneren dat Ik de HERE ben, Die hen heiligt.

Sander 15 January 2008 19:05

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336216)
Ja, bij God is alles mogelijk!

Bij mij is ook alles mogenlijk hoor ;)

sandraatje 15 January 2008 19:05

De rustdag is zelfs bedoeld om God te danken voor alles..

sandraatje 15 January 2008 19:06

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336218)
Bij mij is ook alles mogenlijk hoor ;)

nee, ik geloof niet dat jij alles kan!

Sander 15 January 2008 19:06

De zondag is bedoeld om naar voetbal te kijken :)

Sander 15 January 2008 19:08

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336220)
nee, ik geloof niet dat jij alles kan!

En als ik het nou in een dik boek schrijf ?

sandraatje 15 January 2008 19:09

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336222)
En als ik het nou in een dik boek schrijf ?

Dan nog geloof ik het niet, kun jij doden opwekken uit de dood?

Pakspul 15 January 2008 19:10

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336208)
Ik ben gelovig opgevoed, maar ik mag zelf weten of ik het wil geloven of niet, mijn ouders worden dan ook niet boos.

Blind vanaf je geboorte dus.
Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336212)
verhaaltje

en nu?
Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336221)
De zondag is bedoeld om naar voetbal te kijken :)

Zondag - katerdag :P

Ik blijf van mening dat de menselijke hersens nog grotere wonderen kan creeeren dan een hand van een of andere hippie.

Pakspul 15 January 2008 19:12

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336224)

Defineer: "dood"

en mijn antwoord is ja en mensen die in het ziekenhuis werken zullen ook ja zeggen.

Sander 15 January 2008 19:19

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336224)

Was jij er bij toen God Jezus weer tot leven bracht?
Of ken je iemand die er bij is geweest?

Vlinder 15 January 2008 19:21

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336228)
Was jij er bij toen God Jezus weer tot leven bracht?
Of ken je iemand die er bij is geweest?

miss was hij wel niet eens egt dood, en speelde hij maar alsof..

Sander 15 January 2008 19:25

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336229)
miss was hij wel niet eens egt dood, en speelde hij maar alsof..

Er zijn in de wetenschap wel gevallen bekend van mensen die dood verklaard waren en toch nog bleken te leven.

De doktoren konden zelfs met hulpmiddelen geen hartslag meer horen.
Maar toch werd die persoon een dag later weer wakker.
Het bleek een zeer zeldzame ziekte te zijn.

sandraatje 15 January 2008 19:26

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336226)
Defineer: "dood"

en mijn antwoord is ja en mensen die in het ziekenhuis werken zullen ook ja zeggen.

Wou je zeggen dat jij mensen tot leven kunt wekken? En hoe wou je dat dan doen, met je toverstafje ofzo..?

sandraatje 15 January 2008 19:27

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336233)
Er zijn in de wetenschap wel gevallen bekend van mensen die dood verklaard waren en toch nog bleken te leven.

De doktoren konden zelfs met hulpmiddelen geen hartslag meer horen.
Maar toch werd die persoon een dag later weer wakker.
Het bleek een zeer zeldzame ziekte te zijn.

Ja, maar dan zijn ze niet dood!

Sander 15 January 2008 19:27

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336234)
Wou je zeggen dat jij mensen tot leven kunt wekken? En hoe wou je dat dan doen, met je toverstafje ofzo..?

Gewoon zijn hand erop leggen, dat is al genoeg

Sander 15 January 2008 19:29

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336235)
Ja, maar dan zijn ze niet dood!

Nee, maar dan lijken ze wel dood.

Wie zegt dat Jezus echt dood was.
En als hij toch de zoon van God waarom zou hij dan dood gaan.

sandraatje 15 January 2008 19:29

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336236)
Gewoon zijn hand erop leggen, dat is al genoeg

Maar hoe wou jij dat doen?

Pakspul 15 January 2008 19:29

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336234)

http://www.survivalarts.com/images/lifepak_500_AED.gif
Mijn toverstafje

En jij kunt nu nooit zeggen of jezus echt dood was, misschien was hij wel in een coma geraakt voor een tijd en dat kun je nu ook nooit meer bewijzen (jaja boekje, mijn ballen :Z).

sandraatje 15 January 2008 19:29

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336238)
Nee, maar dan lijken ze wel dood.

Wie zegt dat Jezus echt dood was.
En als hij toch de zoon van God waarom zou hij dan dood gaan.

Hij stierf voor onze zonden! Om ons te redden..

Sander 15 January 2008 19:30

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336242)
Hij stierf voor onze zonden! Om ons te redden..

Waarom zou hij ons moeten redden.

sandraatje 15 January 2008 19:32

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336244)

Omdat wij van nature slecht zijn en zondigen

blabla1993 15 January 2008 19:32

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336208)
Sommige ouders mischien wel, maar christenen blijven ook maar mensen en mensen maken fouten of ze nu christen zijn of niet.
Dit heb ik al een paar keer gezegd hier.

Alleen maken christen standaard een grote fout in hun visie op de wereld.

Pakspul 15 January 2008 19:33

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336247)

Bullshit, wij zijn van nature neutraal en dat komt uit jou verhaal naar voren.

Sander 15 January 2008 19:34

Citaat:

Ja, maar het was niet nodig om daarvoor te sterven.

En hoezo redden? wat was er anders gebeurd dan?

blabla1993 15 January 2008 19:35

Citaat:

Komt omdat je christen bent.

sandraatje 15 January 2008 19:35

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336252)
Bullshit, wij zijn van nature neutraal en dat komt uit jou verhaal naar voren.

Hoe bedoel je dat?

Pakspul 15 January 2008 19:36

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336257)
Hoe bedoel je dat?

Ga daar maar eens over nadenken, want dat komt uit jullie verhaal naar boven. :Z

Sick Boy 15 January 2008 19:37

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336244)

Omdat wij niet zonder zonde zijn, iedereen maakt fouten en jezus die nog nooit een fout begaan is, is daarvoor gestraft zodat wij (die in hem geloven) een eeuwig leven krijgen bij god.

Sander 15 January 2008 19:39

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336259)
Omdat wij niet zonder zonde zijn, iedereen maakt fouten en jezus die nog nooit een fout begaan is, is daarvoor gestraft zodat wij (die in hem geloven) een eeuwig leven krijgen bij god.

Oh dus wat je eigenlijk zegt is dat we zoveel kunnen zondigen als we willen.
Jezus is toch al voor ons dood gegaan, dus we krijgen toch wel het eeuwige leven bij god.

Pakspul 15 January 2008 19:39

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336259)

Dat kun je nooit bewijzen dat jezus nooit een zonde is begaan, hij is niet 24/7 gevolgd en dus kan het ook niet als waarheid gezien worden.

Sick Boy 15 January 2008 19:48

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336261)
Dat kun je nooit bewijzen dat jezus nooit een zonde is begaan, hij is niet 24/7 gevolgd en dus kan het ook niet als waarheid gezien worden.

De bijbel is door god geïnspireerd.

Pakspul 15 January 2008 19:49

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336266)
De bijbel is door god geïnspireerd.

Z'n antwoord had ik al verwacht, jullie hippies worden echt te voorspelbaar :')

ohja, geinspireerd door goed, maar geschreven door de mens en de mens is onbetrouwbaar, dus 1+1= :)

sandraatje 15 January 2008 19:50

Misschien wel, maar wij hebben tenminste wel onze God waar wij volledig op kunnen bouwen en vertrouwen!

Pakspul 15 January 2008 19:52

Zwakte dus, ik doe het allemaal zelf :)

sandraatje 15 January 2008 19:53

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336271)
Zwakte dus, ik doe het allemaal zelf :)

Jij noemte dat zwakte, wij noemen het geen zwakte, wij noemen het geloof!

Pakspul 15 January 2008 19:54

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336274)
Jij noemte dat zwakte, wij noemen het geen zwakte, wij noemen het geloof!

Je geeft zwakte een andere naam.

sandraatje 15 January 2008 19:54

Nee, het is iets heel anders. Maar als jij niet wilt geloven zul je dat wel nooit snappen!

Pakspul 15 January 2008 19:56

Citaat:

wij noemen het geen zwakte, wij noemen het geloof!
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336278)
Nee

Jewel.

Sander 15 January 2008 19:56

================================================== =========
1 De mens, Adam, had gemeenschap met Eva, zijn vrouw, en zij werd zwanger en bracht Kaïn ter wereld. ‘Met de hulp van de HEER,’ zei ze, ‘heb ik het leven geschonken aan een man!’ 2 Later bracht ze zijn broer ter wereld, Abel. Abel werd herder, Kaïn werd landbouwer.

De eerste 4 mensen op aarde, 3 mannen 1 vrouw

8 Kaïn zei tegen zijn broer Abel: ‘Laten we het veld in gaan.’
(4:8) Kaïn zei tegen zijn broer Abel: ‘Laten we het veld in gaan.’ – Volgens de oudste vertalingen. MT: ‘Kaïn zei tegen zijn broer Abel.’
Toen ze daar waren, viel hij zijn broer aan en sloeg hem dood.

13 Kaïn zei tegen de HEER: ‘Die straf is te zwaar. 14 U verjaagt mij nu van deze plek en ik mag u niet meer onder ogen komen, en als ik dan dolend en dwalend over de aarde moet gaan, kan iedereen die mij tegenkomt mij doden.’

Oh ja, iedereen die hem tegen komt kan hem doden.
Nu maar hopen dat hij op zijn dwaaltocht over de aarde niet toevallig zijn vader of moeder tegen komt.

================================================== ========
15 Maar de HEER beloofde hem: ‘Als iemand jou doodt, zal dat zevenmaal aan hem worden gewroken.’ En hij merkte Kaïn met een teken, opdat niemand die hem tegenkwam hem zou doodslaan. 16 Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden.
17 Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw, en zij werd zwanger en bracht Henoch ter wereld. Kaïn was toen een stad aan het bouwen en hij noemde die Henoch, naar zijn zoon.

Oeh, hoe kan dat nou opeens heeft hij een vrouw. Waar komt die vandaan??

Sick Boy 15 January 2008 19:56

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336260)
Oh dus wat je eigenlijk zegt is dat we zoveel kunnen zondigen als we willen.
Jezus is toch al voor ons dood gegaan, dus we krijgen toch wel het eeuwige leven bij god.

Als je in god gelooft dan krijg je de heilige geest die de regels in je hart zet, je weet zelf wel wat goed is en wat niet. Dus je wilt wel het goede doen als je weet dat jezus daarvoor gestraft is.

Er hing een moordenaar naast jezus toen hij gekruisigt werd, die had er spijt van en vroeg om vergeving en die kreeg die en dus was hij ook gered, terwijl hij verder nooit geloofd had of zich aan gods regels had gehouden.

Pakspul 15 January 2008 19:58

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336282)
Als je in god gelooft dan krijg je de heilige geest die de regels in je hart zet,

Lichamelijke manipulatie :?

Sick Boy 15 January 2008 19:59

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336268)
Z'n antwoord had ik al verwacht, jullie hippies worden echt te voorspelbaar :')

ohja, geinspireerd door goed, maar geschreven door de mens en de mens is onbetrouwbaar, dus 1+1= :)

De gelovigen hebben de heilige geest en die kan je op gedachtes/gevoelens brengen.

En jullie zijn helemaal voorspelbaar

sandraatje 15 January 2008 20:01

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336281)

De eerste 4 mensen op aarde, 3 mannen 1 vrouw

Als je een stuk verder leest staat er dan adam en eva nog meer kinderen kregen..

Citaat:

Oh ja, iedereen die hem tegen komt kan hem doden.
Nu maar hopen dat hij op zijn dwaaltocht over de aarde niet toevallig zijn vader of moeder tegen komt.
Wat ik hierboven al zei, en sowieso leefde de mensen toen veel langer, dus als hij toen hij 30 was dat meemaakte en hij leeft totdat hij 500 is ofzo, dan heeft hij nog een heleboel generaties onder hem die hem wel kunnen doden.

Citaat:

Oeh, hoe kan dat nou opeens heeft hij een vrouw. Waar komt die vandaan??
Waarschijnlijk één van zijn zussen.. (die later geboren zijn dan het stukje wat jij las)

Pakspul 15 January 2008 20:02

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1336286)
De gelovigen hebben de heilige geest en die kan je op gedachtes/gevoelens brengen.

En jullie zijn helemaal voorspelbaar

Gevoelens is niks meer dan een vrijlating van stoffen in je hersens, waar sandraatje ook verslaafd aan is.

Sander 15 January 2008 20:05

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336287)
Waarschijnlijk één van zijn zussen.. (die later geboren zijn dan het stukje wat jij las)

incest dus eigenlijk ;)

sandraatje 15 January 2008 20:10

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336289)
incest dus eigenlijk ;)

Als het niet anders kan... En sowieso, hoe is dat in de evolutie dan gegaan?

Maar waarom reageer je niet op de rest?

Sick Boy 15 January 2008 20:12

Markus 10:15
Het is zelfs zo dat wie niet als een kind in het Koninkrijk van God gelooft, er nooit kan komen."

Waarom hij dat zegt, is dat een kind dat vertrouwt zonder daarover na te denken.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:04.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.