Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Geloof jij in god? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=64078)

Sander 2 July 2009 09:07

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1420680)
Ik woon in een dorp waar tegen mij wordt verteld dat ik naar de hel ga omdat ik me zwart kleed, metal luister, en metalen kettingen draag.

Maar dat klopt toch ook :')

Vollemaan 2 July 2009 10:55

Als ik dood ga, in een vrieskist word gelegt, na en jaar word ontdooit, zul je bij mij ook maar weinig verschil zien qua uiterlijk. Geen bewijs dat God bestaat.

the_darkness 2 July 2009 11:07

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1420704)
Maar dat klopt toch ook :')

rapist.

Sander 2 July 2009 11:33

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...480123-690.jpg

the_darkness 2 July 2009 11:36

epic :')

Icarus 2 July 2009 14:18

Was de zoon van God niet aan een kruis genageld?:?

the_darkness 2 July 2009 14:33

ik heb nog geen zoon? :?

Icarus 2 July 2009 14:35

Ow,je negeert me niet meer?

KKOPPI 2 July 2009 21:14

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1420772)
Ow,je negeert me niet meer?

nee ik heb hier geen zin meer in. zeg wat je wilt maar ik zeg laat ook maar zitten.

Icarus 2 July 2009 21:16

Ik had het tegen td.:')

the_darkness 2 July 2009 21:26

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1420932)
nee ik heb hier geen zin meer in. zeg wat je wilt maar ik zeg laat ook maar zitten.

:wave:

http://images.icanhascheezburger.com...0268889059.jpg

Deegbal 2 July 2009 23:12

:')

juliette109 6 July 2009 20:23

Noouhh,
ik geloof neit echt in god :$
maar ik geloof wel in reincarnatie
(ofzo)
want dat is gwoon cool ;p

xxxxxxxx(K)

Chitesel 6 July 2009 23:34

Citaat:

Origineel gepost door juliette109 (Bericht 1421807)
................ xxxxxxxx(K)

:notgood: je krijgt er problemen mee :gaap:

the_darkness 6 July 2009 23:35

rape?

Icarus 6 July 2009 23:39

Rape is for people who can't get girls normally.:{

the_darkness 6 July 2009 23:44

you said otherwise last night

Icarus 6 July 2009 23:48

Ow je negeert me niet meer?

the_darkness 6 July 2009 23:51

jij negeert mij atm, niet andersom :z

Icarus 6 July 2009 23:53

Ik heb facking lang zitten praten tegen je en je zei niets terug.

the_darkness 6 July 2009 23:55

daar heb ik dat handige programmaatje voor.

blabla1993 7 July 2009 00:03

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1421978)
daar heb ik dat handige programmaatje voor.

het heet 'block'? iedereen heeft dat op z'n msn

the_darkness 7 July 2009 00:05

nee niet blok, iets anders.

blabla1993 7 July 2009 00:06

waar heb je dat voor nodig

the_darkness 7 July 2009 00:07

blokkeert inkomende gespreksvensters van bepaalde e-mail adressen zonder dat ik hoef te blokken. die persoon lult maar aan maar jij krijgt geen pop up scherm dat die persoon je aanspreekt zeg maar. Dat zie je later allemaal in je gespreksgeschiedenis terug als je die bijhoudt.

blabla1993 7 July 2009 00:09

dus waar is het goed voor? :?

the_darkness 7 July 2009 00:10

Jamy pesten.

blabla1993 7 July 2009 00:25

ochèrme

Zeespons 7 July 2009 07:32

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1421996)
Dat zie je later allemaal in je gespreksgeschiedenis terug als je die bijhoudt.

En dat doe jij natuurlijk niet :')

the_darkness 7 July 2009 07:55

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1422028)
En dat doe jij natuurlijk niet :')

in ieder geval niet bij jou, aangezien jij over het algemeen toch niks bijzonders te vertellen hebt.

Wortelbrood 7 July 2009 09:23

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1422012)
ochèrme

*Ogèrme.

blabla1993 7 July 2009 11:18

Citaat:

Origineel gepost door Wortelbrood (Bericht 1422036)
*Ogèrme.

Jij schrijft 'och' als 'og' ?

Sander 7 July 2009 11:26

ocharme

Wortelbrood 7 July 2009 12:14

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1422053)
ocharme

Das geen brabants.

Sander 7 July 2009 12:38

Ja , en ?

blabla1993 7 July 2009 15:22

Alsof daar een officiële schrijfwijze voor is.

Chitesel 7 July 2009 17:08

Citaat:

Origineel gepost door Wortelbrood (Bericht 1422101)
Das geen brabants.

brabants is geen taal.... imo mag je dan zelf bepalen hoe je het schrijft:)

Zeespons 7 July 2009 18:38

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1422031)
in ieder geval niet bij jou, aangezien jij over het algemeen toch niks bijzonders te vertellen hebt.

Het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk.

blabla1993 7 July 2009 20:30

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1422031)

>_>

doe niet zo interessant man :+

the_darkness 7 July 2009 23:20

neuken?

HomoTriSapien 14 July 2009 17:09

Neen, uiteraard!

Geschiedenis van geloof:
- Eén met de natuur: god van een vulkaan, god van een oude eik
- Zelfbewust: god van de lifde, god van de oorlog
- Bovennatuurlijk: één god, één boek,één strijd, één achterleven

Geloof versus Wetenschap:
- Vroeger moesten wetenschappers in elke theorie god vermelden of toch zeggen dat god dit fenomeen heeft verwekt, om de vlammen te vermijden.
- Nu zijn theologen gretig opzoek naar gaten in de wetenschap, of nemen ze halfafgewerkte theoriën, om de mogelijkheid van hun gods bestaan levende te houden. (denk aan stringtheorie die niet klopte, tenzij we dimensies gingen bijvoegen, het zijn er nu 11 ondertussen, en het klopt nog niet) (denk aan big-bang theorie die uitgaat van een begin en een explosie maar die ondertussen niet blijkt te kloppen, en die toch halstarrig levende wordt gehouden door inventieve nieuwe onbegrijpbare zaken waardoor we MOETEN logica bekijken als een simpele wens van ons en niet iets natuurlijks)

De religieuze boeken:
Een vrouwenboek geschreven voor de "women suffrage" is makkelijk te herkennen door ons. Zo zijn ook de gedateerde religieuze boeken zeer herkenbaar. Als god van alle tijden is, zou hij toch de democratie moeten zien aankomen (hebben). Het gaat er duidelijk over tijden van despotisme en dictators. Daarom is god ook een dictator, met ovens klaar, net als Hittler.

Rotsvast NEEN dus!
Want als hij er toch is, zal hij moeten zeggen dat die boeken en die geboden niet van hem zijn, of ik kies de hel. Want nooit zal ik buigen voor een tiran. (denk dat het de jezusfiguur in mij is) _0_

Icarus 14 July 2009 17:10

Ok,dankje.

Deegbal 22 July 2009 17:55

tl;dr.

Zeespons 22 July 2009 20:56

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1423938)
tl;dr.

Dan moet je niet op vakantie gaan.

Icarus 22 July 2009 20:59

Niet iedereen zit thuis heel de vakantie lang te niksen.

Zeespons 22 July 2009 21:11

Niet?

Waar ga jij met je ouders dit jaar heen?

Icarus 22 July 2009 21:13

Mijn ouders zijn in Thailand.:{

Zeespons 22 July 2009 21:25

:aai:

Deegbal 22 July 2009 21:32

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1423964)
Dan moet je niet op vakantie gaan.

Of ik lees het gewoon niet.

Icarus 2 August 2009 18:05

blablabla

Icarus 2 August 2009 18:08

bla?

Icarus 2 August 2009 18:14

blub?

the_darkness 2 August 2009 18:22

Jamy, niet uitlokken of je krijgt een dag ban.
twisterli, muil dicht.

Icarus 2 August 2009 18:26

sorry :')

Icarus 2 August 2009 18:29

giechel.

Vlinder 2 August 2009 18:29

Ik geloof in toeval. :)

the_darkness 2 August 2009 18:29

moet het agressief?
ja.
moet je gewoon niet op Icarus ingaan?
ja.
moet je gewoon even doen wat ik zeg zodat het op het forum rustig blijft?
ja.
Bedank ik je hartelijk voor je medewerking?
ja.

En nu lief zijn kinders, anders worden er bans en puntjes uitgedeeld als ik terugkom vanavond :*

Icarus 2 August 2009 18:31

I heart Alex.

:love:

Icarus 2 August 2009 18:32

regels zijn er om gebroken te worden 8-)
hell yea,feestje @ my house people!
ik denk dat ik eindelijk bier durf kopen!! :D

Vlinder 2 August 2009 18:34

Citaat:

Origineel gepost door twistereli (Bericht 1425137)
raar forum zeg lol
atheists krijgen precies voorrang :p

ja, icarus heeft blijkbaar zijn naam gemaakt en moet je negeren (noted)
jij begon hier over muil
ik zal meewerken als ik respect krijg
(maar zal voor je gemak nu beginnen :D)

kthxbye :p

btw, is er hier geen regel van ontopic blijven of post deleten? :p

het is geen raar forum, het is gewoon een rare omhooggevallen fb die per toeval die functie heeft gekregen. mijn respect heb je iig ;) btw we houden hier meer van kort samengevatte tekstjes ipv lange verhalen.

Icarus 2 August 2009 18:37

Alex heeft zijn titel als pb eerlijk en oprecht en verdiend gekregen heur.:{

Vlinder 2 August 2009 18:39

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1425141)
Alex heeft zijn titel als pb eerlijk en oprecht en verdiend gekregen heur.:{

gekregen. ja natuurlijk ik zeg toch ook niet dat hij hem niet eerlijk gekregen heeft? XD

Icarus 2 August 2009 18:41

je zegt per toeval

Vlinder 2 August 2009 18:43

ze hadden net mensen nodig en hij zei ik wilt wel worden en verder riep er niemand om.

Icarus 2 August 2009 18:47

Hij doet z'n werk,dat is het belangrijkste.:d

blabla1993 2 August 2009 18:53

Godver icarus, boor 'm dan de grond is zoals de bedoeling is.

Citaat:

Origineel gepost door twistereli (Bericht 1425116)
Ik geloof in God, voor de meeste (vooral jongeren) klinkt het nogal raar als iemand in God gelooft, omdat ze het niet zien, je kent die standaard argumenten wel.

Een heel degelijk argument. Als ik iets niet zie of voel en niemand logisch kan beredeneren waarom het er wel zou zijn, geloof ik het niet. Als dat nadelig voor mij zou zijn merk ik het wel, maar hé, tot nu toe gaat alles prima.

Citaat:

Maar heeft iemand een verklaring voor hoedat het heelal ontstaan is? De aarde?

Het onstaan van alles is nogal ingewikkeld. Zelfs de wetenschap is er nog lang niet uit. Dat jullie geloven dat een of ander superwezen dat zo poef met zn toverstokje heeft gemaakt is waarachtig mieters voor jullie, maar de meeste mensen zijn niet tevreden met een bullshit verklaring.
Citaat:

Big Bang denken jullie... vanwaar kwamen de essentiële stoffen voor zo'n oerknal dan?

Ik kan jou ook vragen waar de neuk god vandaan kwam. Heb jij ook geen antwoord op. 'Oh, maar hij was er altijd al' yeah right, dat kan ik dan ook zeggen over die 'essentiële stoffen', als jij dat toch als een geldig argument beschouwt.
Citaat:

Ik vind persoonlijk dat het niet geloven nogal een standaard is geworden, net zoals het de standard WAS om katholiek te zijn.

Ik vind persoonlijk dat het dan de goede kant op gaat.
Citaat:

Hoe vaak hoor je wel niet iemand antwoorden op de vraag of ze geloven in God: "Ja, ik geloof niet echt in God, maar ik denk wel dat er iets is..." Dat geeft gewoon weer dat ze kennis tekortkomen

Inderdaad. Ze zien wel in dat religie bullshit is, maar hebben geen zin, verstand of tijd zich te verdiepen in wetenschappelijke verklaringen.
Citaat:

niet echt door hebben wat het Zelfstandig Naamwoord God betekend, het staat voor heer, meester, koning etc. De echte naam zou uit de volgende letters bestaan: JHWH
Dit kan gebruikt worden voor Jahweh of Jehovah.

Ja, oppermachtige heerser, we kennen het. Als hij inderdaad omnipotent was gebeurde er niks tegen zijn wil in. Maar kijk nou, ik geloof niet in hem, terwijl hij wil van wel.
Citaat:

Velen denken ook dat het ofwel wetenschap ofwel geloof is. Niet waar dus, deze twee werken juist samen (of het zou toch moeten), de wetenschap geeft blijk van de kracht van God, hoe alles zo miniscuul gemaakt is.

Ja, sommigen geloven daarin. Ik denk dat als die twee samengaan de wetenschap uiteindelijk tot de conclusie komt dat god bullshit is. Er blijven steeds minder onverklaarbare dingen over waar een god verantwoordelijk voor zou kunnen zijn.
Citaat:

Wist je al dat de aarde de PERFECTE omtrek en diameter heeft om leven mogelijk te maken, dat als we nog maar 1% verder van de zon verwijderd waren, we op een ijsplaneet waren? Als er geen maan was zou de as van de aarde bewegen en zou er met periodes uiterste droogte en aan de andere kant koude zijn. Het is gewoon te veel om op te noemen.

Ja, en omdat dat nogal toevallig is zijn wij waarschijnlijk (een van) de enige planeten in het hele heelal met leven.
Citaat:

Persoonlijk zie ik niet in hoedat mensen in een organische scheet kunnen geloven die ALLES gemaakt heeft.

Niks is gemaakt, alles is ontstaan. Toeval, evolutie. Learn it.

Citaat:

Ik kan nog lang doorgaan en zal ook niet opgeven haha ;)

Kijken wie dit het langst vol kan houden?

blabla1993 2 August 2009 18:54

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425146)
ze hadden net mensen nodig en hij zei ik wilt wel worden en verder riep er niemand om.

Nah, bullshit. Iemand zou in z'n eentje dit forum kunnen runnen.
Oja en ga slowchatten, dit topic is als vanouds serious business.

Icarus 2 August 2009 18:54

in tegenstelling tot jou blaab,ben ik lui en dom.:)

Vlinder 2 August 2009 20:34

Jeetje de vraag was toch ''geloof jij in god en blablanogwat waarom?'' ofzo.. Mensen vertellen even waarom wel of niet en ja daar kun je over discussiëren. Maar op een bepaald punt vind ik echt dat je het geloof van de ander moet kunnen respecteren. Een discussie over wie er nou gelijk heeft loopt echt nergens op uit, want je kunt niet zomaar iemand van zijn geloof afbrengen. Dat altijd maar gelijk willen hebben begint echt een beetje irritant te worden.

Icarus 2 August 2009 20:38

Ik vind dat dit topic gesloten moet worden.:')

Zeespons 2 August 2009 21:07

Citaat:

Wist je al dat de aarde de PERFECTE omtrek en diameter heeft om leven mogelijk te maken, dat als we nog maar 1% verder van de zon verwijderd waren, we op een ijsplaneet waren? Als er geen maan was zou de as van de aarde bewegen en zou er met periodes uiterste droogte en aan de andere kant koude zijn. Het is gewoon te veel om op te noemen.

Nog nooit gehoord van een ijstijd ofzo?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwbalaarde
De aarde is zo lang een chemische tering zooit geweest. Dat duurde effies iets langer dan een paar daagjes.

Voor de rest ben ik het 100% met blabla eens.

blabla1993 2 August 2009 21:08

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425152)
Jeetje de vraag was toch ''geloof jij in god en blablanogwat waarom?'' ofzo.. Mensen vertellen even waarom wel of niet en ja daar kun je over discussiëren. Maar op een bepaald punt vind ik echt dat je het geloof van de ander moet kunnen respecteren. Een discussie over wie er nou gelijk heeft loopt echt nergens op uit, want je kunt niet zomaar iemand van zijn geloof afbrengen. Dat altijd maar gelijk willen hebben begint echt een beetje irritant te worden.

Dan kijk je hier gewoon niet?
Wel meerdere dingen aan dit forum beginnen irritant te worden.

Vlinder 2 August 2009 21:40

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1425154)
Nog nooit gehoord van een ijstijd ofzo?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwbalaarde
De aarde is zo lang een chemische tering zooit geweest. Dat duurde effies iets langer dan een paar daagjes.

Voor de rest ben ik het 100% met blabla eens.

nou en? ''In het begin was de aarde woest en ledig.'' We hebben gewoon mazzel gehad met een goede samenloop van omstandigheden. Je kunt er in geloven dat god er een handje bij heeft geholpen, of niet, dat is aan jezelf.

Vlinder 2 August 2009 21:41

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1425155)
Dan kijk je hier gewoon niet?
Wel meerdere dingen aan dit forum beginnen irritant te worden.

Ik kijk hier omdat ik het een interessant onderwerp vind oke.

blabla1993 2 August 2009 21:52

En een discussie erover is dan weer irritant.:gaap:

Vlinder 2 August 2009 22:02

... :rolleyes:

Zeespons 2 August 2009 23:24

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425156)
nou en? ''In het begin was de aarde woest en ledig.'' We hebben gewoon mazzel gehad met een goede samenloop van omstandigheden. Je kunt er in geloven dat god er een handje bij heeft geholpen, of niet, dat is aan jezelf.

Waar de fughkt heb jij het over?
lees eerst effies wat ik precies citeer en wat ik zeg.

the_darkness 2 August 2009 23:34

in het begin was er alleen the_darkness aka the FAIL God.
toen faalde ik met mn bier milkshake en ontplofte mijn kratje grolsch.
dat noemen jullie de oerknal.
in die bierplas werd de melk van de milkshake brokjes, en dat werden planeten.
een brokje bedorf en werd groen, en dat is deze aardbol.
en nu uit mijn bier jullie.

Icarus 2 August 2009 23:35

omfg xD

Mr. Macphisto 3 August 2009 10:01

Ok Blaab, nu ik.

Citaat:

Ik geloof in God, voor de meeste (vooral jongeren) klinkt het nogal raar als iemand in God gelooft, omdat ze het niet zien, je kent die standaard argumenten wel.
Ik snap dat best wel, je kan het niet proeven aanraken etc. etc. wat maakt dat nou iets om in te geloven voor jongeren? Ik zou er ook geen tijd aan besteden. Net zoals wereldvrede, dat is ook een streven wat nooit behaalt zal worden, waar is God dan? Ik geloof er best in maar meer dat we alles zelf in de hand hebben.

Citaat:

Maar heeft iemand een verklaring voor hoedat het heelal ontstaan is? De aarde? Big Bang denken jullie... vanwaar kwamen de essentiële stoffen voor zo'n oerknal dan?
Als de wetenschap het (nog) niet weet, hoe kan jij er dan zo zeker van zijn dat God hier alles in 7 dagen gemaakt heeft met 1 schep?

Citaat:

Ik vind persoonlijk dat het niet geloven nogal een standaard is geworden, net zoals het de standard WAS om katholiek te zijn.
Niet overal.

Citaat:

Hoe vaak hoor je wel niet iemand antwoorden op de vraag of ze geloven in God: "Ja, ik geloof niet echt in God, maar ik denk wel dat er iets is..." Dat geeft gewoon weer dat ze kennis tekortkomen en niet echt door hebben wat het Zelfstandig Naamwoord God betekend, het staat voor heer, meester, koning etc. De echte naam zou uit de volgende letters bestaan: JHWH
Dit kan gebruikt worden voor Jahweh of Jehovah.
Maar daar genoeg over.
Een tekort aan basiskennis? Wat bral jij nu weer voor diarree? Ik noem dat Humanisme, ga jij je maar eens wat meer verdiepen in andere dingen ipv ons hier proberen te bekeren met je mystieke gebrabbel.

Citaat:

Velen denken ook dat het ofwel wetenschap ofwel geloof is. Niet waar dus, deze twee werken juist samen (of het zou toch moeten), de wetenschap geeft blijk van de kracht van God, hoe alles zo miniscuul gemaakt is.
Dan konden ze ook al verklaren hoe de aarde ontstaan is. Misschien is het ruimtestelsel wel een klein deel van weer iets anders. Of nog grappiger, die gast die dacht het gezicht van Jezus via google earth in een berg te zien. Is dat de wetenschap die je zoekt? Loch Ness is ook nog niet gevonden.:z

Citaat:

Geniet er van, een ijstijd kan nog, en opwarming ook en dat hoeft niet noodzakelijk door 'God zijn schepsels' te komen. Ik geloof niet echt dat als half de wereld kapot gaat door een golf, dat God dat wilt. Het klinkt raar, maar op een gegeven moment zijn er teveel mensen op aarde en die zijn dan gewoon slachtoffer van een natuurramp, daar zit weinig van je heerser bij.

Citaat:

Persoonlijk zie ik niet in hoedat mensen in een organische scheet kunnen geloven die ALLES gemaakt heeft. Van de fylosofie, tot technologie tot psychologie enzovoort, het feit dat de man en vrouw zich samen kunnen voortplanten en dat die structuur ook herkenbaar is in andere dingen. Dat we op aarde hebben wat we Standaard moeten hebben om te overleven (eten enz.) Gewoon het feit al dat wij de enigste soort zijn die we kennen die in staat is hiermee bezig te zijn en ons te evolueren zodat we sterker zijn...
Ik zou kunnen zeggen: Persoonlijk zie ik niet hoe jij in iets kan geloven wat in een boek staat en ook geschreven kan zijn door iemand die schizofreen en keihard aan de LSD was. Je gelooft alleen wel dat God ALLES gemaakt heeft.

Citaat:

Ik kan nog lang doorgaan en zal ook niet opgeven haha ;)

Shibby nerd.

Zeespons 3 August 2009 10:37

*traantje wegpinken*

Mr. Macphisto 3 August 2009 10:49

Dat is gewoon een kat met zijn snuit door zijn eigen pis schuiven.

Hellblazer 3 August 2009 21:56

Volgens mij denk die vent dat "wij" (aardbewoners) heel wat zijn in dit universum.
Hoe bekrompen.:')

Vlinder 3 August 2009 22:02

Hoe bekrompen als je geen respect kunt uiten voor iemand z'n geloof.

Hellblazer 3 August 2009 22:03

Hoe bekrompen als je mensen een geloof opdringt?
Hij zegt dat niet-gelovigen of anders-gelovigen fout zitten.
Dan mag ik zeggen dat hij bekrompen is.

Icarus 3 August 2009 22:05

Hoe gekrompen zijn dwergen wel niet!Ö

Hellblazer 3 August 2009 22:06

Die zijn nooit wezen groeien

Icarus 3 August 2009 22:08

endan.

Hellblazer 3 August 2009 22:08

blijven ze klein

blabla1993 3 August 2009 22:08

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425184)
Hoe bekrompen als je geen respect kunt uiten voor iemand z'n geloof.

Hoe bekrompen als je respect gaat uiten voor iets waar je geen respect voor hebt.

Hoe bekrompen dat iedereen vandaag de dag maar door blijft emmeren over dat respect. Laat eerst maar eens zien dat er iets te respecteren valt, daarna krijg je mijn respect misschien.

Vlinder 3 August 2009 22:11

Citaat:

Origineel gepost door Hellblazer (Bericht 1425185)
Hoe bekrompen als je mensen een geloof opdringt?
Hij zegt dat niet-gelovigen of anders-gelovigen fout zitten.
Dan mag ik zeggen dat hij bekrompen is.

Hij verkondigd gewoon zijn mening, dat mag, en dat is heel wat anders dan dat provocerende geblaat van de meeste mensen hier. Ik zie niet waar je het vandaan haalt dat hij iemand een geloof opdringt.

Icarus 3 August 2009 22:13

sluit dit topic gewoon.omfg..

blabla1993 3 August 2009 22:16

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1425192)
sluit dit topic gewoon.omfg..

hou je bek of ban gewoon.omfg..

Vlinder 3 August 2009 22:19

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1425190)
Hoe bekrompen als je respect gaat uiten voor iets waar je geen respect voor hebt.

Hoe bekrompen dat iedereen vandaag de dag maar door blijft emmeren over dat respect. Laat eerst maar eens zien dat er iets te respecteren valt, daarna krijg je mijn respect misschien.

Er is genoeg reden om respect te hebben voor het christelijk geloof, ookal zijn er soms natuurlijk dingen die niet helemaal kloppen. (zoals bij de rooms-katholieke kerk die tegen al die shit als homoseksualiteit en anticonceptie is enz. daar ben ik het ook niet mee eens, maar ik ben dan ook niet christelijk). Ik doel meer op de manier waarop christelijke mensen leven en met hun naasten omgaan. De manier waarop ze dankbaar zijn met wat ze hebben (bidden voor/na het eten en de dag overdenken is een goed aspect vind ik, het hoeft niet perse om god te gaan, als je er maar gezond over na kunt denken voor jezelf), en nog een voorbeeld;
In kerkelijke gemeenschappen gaat de dominee/pastoor/enz. bijvoorbeeld op bezoek met een bloemetje om beterschap te wensen als er een lid van de gemeenschap ziek is. Op die manier wordt medeleven getoond. Ook vind ik het goed dat de kerk er altijd is om op terug te vallen als het niet gaat. De collectes die gehouden worden bij de dienst die naar goede doelen gaan, de kerstpaketten die worden uitgedeeld voor de mensen die qua geld een beetje krap zitten, maar op die manier toch iets extra's hebben met kerst, dat het toch een beetje feest is. Dat er zulke dingen gedaan worden is geweldig, dat er zo om elkaar gedacht wordt en dat men probeert een goed leven te leiden, dát is iets om respect voor te hebben. Het gaat zozeer niet om het geloof in god en jezus en de verhalen, maar meer wat er mee gedaan wordt, en hoe je die goede raad die in de bijbel staat terugbrengt in je leven en anderen er mee helpt.

blabla1993 3 August 2009 22:38

Naast een ongeloofelijke hoop bullshit en een bekrompen wereldbeeld (leuk woord amirite?) hebben ze ook normen en waarden ja. Maar denk je dat niet-christenen die niet hebben? Christenen hebben een of ander maf geloof nodig om tot die normen en waarden te komen, maar dat kan ook best zonder. Buiten het christendom zijn er ook hechte gemeenschappen, praatgroepen, goededoelenorganisaties en vrijwilligerswerkmensen. Je impliceert nu dat niet-christenen allemaal immorele, egoïstische, luie mensen zijn. Lieve mensen en klootzakken zijn er, daar staat geloof los van.

Vlinder 4 August 2009 08:12

Okee ik heb je waar ik je wilde hebben XD Nee kijk maar dat was dus precies wat ik bedoelde, het is niet allemaal alleen maar bullshit wat die mensen doen. Sure ik geloof ook niet in al die verhaaltjes over wonderen en scheppingsverhaal blabla, maar die verhalen kun je op zoveel verschillende manieren interpreteren.. Verder wil ik helemaal niets impliceren dat niet-christelijke mensen -dat hele rijtje wat jij zegt- zijn. Maar soms geeft het geloof in god mensen net dat duwtje de goede kant op dat ze nodig hebben. Waar ik nou eigenlijk op uit was, om zo haatdragend tegenover een geloof te staan dat slaat nergens op, prima dat je het bullshit vindt, maar het is niet allemaal alleen maar slecht. En geloven en niet geloven kan toch echt prima samen in een (multicultureel)samenlevinkje zoals nederland, dat bovendien oorspronkelijk toch echt een christelijke samenleving is.

Hellblazer 4 August 2009 08:47

Insinueer je nu na al die reacties tegen blaab dat ik ook haatdragend tegen een geloof sta, bijv. het Christendom hier? Dit haal ik er dus uit. Want dat is dus niet zo. Ik zei alleen dat die gast bekrompen is door de manier waarop hij het Scheppingsverhaal als "de Waarheid" ziet en zegt dat de rest gewoonweg niet mogelijk is in zijn ogen. Ik heb er zeker respect voor dat mensen een geloof hebben maar ze moeten niet de andere geloven of niet-gelovigen hun manier van denken opdringen.

Nogmaals, ik heb niets tegen mensen met een geloof, dat is totaal aan die personen zelf. Maar ze moeten niet hun geloof gaan opdringen - wat hij/zij in mijn ogen deed - aan anders-gelovigen.

En nog iets, nu ik die vent zijn post doorlees.
Hij veronderstelt dat wij de enige soort zijn die kunnen evolueren? Maar hij gaat er niet van uit dat de evolutieleer goed is? Dit is dus zo'n geval die zichzelf tegenspreekt. Hij gaat niet uit van de evolutietheorie, maar geeft hier openlijk toe dat hij er wel van uit gaat dat mensen kunnen evolueren.
Oftewel, hij veronderstelt dat mensen boven andere dieren staan, terwijl we tenslotte ook dieren zijn.

Geloven en niet- of anders-gelovigen gaan prima samen, alleen moet je op letten dat je niet door een moslim aangevallen wordt of dat als het er op aan komt, de christenen je alsnog laten stikken, ondanks hun gebazel over medeleven en mensen helpen etc. Dit komen ze over het algemeen niet eens na op momenten waarop dit wel van cruciaal belang kan zijn.
En dat vroeger Nederland Christelijk was heeft niets te maken met vandaag de dag. Hoe mensen vandaag over dingen denken. Het Christendom heeft voor mij gefaalt, vooral in de ME toen met die aflaat onzin. Dat is dan voor andere mensen opkomen?:') Dit is gewoon "Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm". Nee zo kom je niet voor mensen op.

Dan wil ik ook nog even kwijt, als er een "God" zou bestaan, waarom zijn er dan ziektes, oorlogen, hongersnoden noem maar op. Dit klinkt ook een beetje tegenstrijdig met het geloof zelf. "God" wil dat mensen elkaar liefhebben en helpen, en hij zou maar lui op zijn bankje zitten en de mensen maar heen laten doen.

Geloof vind ik gewoon een fars.

Vlinder 4 August 2009 08:58

Ghehe het scheppingsverhaal letterlijk opvatten is ook bekrompen :') btw voor de rest reageer ik later wel, moet werken ciao

Mr. Macphisto 4 August 2009 09:29

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425194)
Er is genoeg reden om respect te hebben voor het christelijk geloof, ookal zijn er soms natuurlijk dingen die niet helemaal kloppen. (zoals bij de rooms-katholieke kerk die tegen al die shit als homoseksualiteit en anticonceptie is enz. daar ben ik het ook niet mee eens, maar ik ben dan ook niet christelijk). Ik doel meer op de manier waarop christelijke mensen leven en met hun naasten omgaan. De manier waarop ze dankbaar zijn met wat ze hebben (bidden voor/na het eten en de dag overdenken is een goed aspect vind ik, het hoeft niet perse om god te gaan, als je er maar gezond over na kunt denken voor jezelf), en nog een voorbeeld;
In kerkelijke gemeenschappen gaat de dominee/pastoor/enz. bijvoorbeeld op bezoek met een bloemetje om beterschap te wensen als er een lid van de gemeenschap ziek is.
Op die manier wordt medeleven getoond. Ook vind ik het goed dat de kerk er altijd is om op terug te vallen als het niet gaat. De collectes die gehouden worden bij de dienst die naar goede doelen gaan, de kerstpaketten die worden uitgedeeld voor de mensen die qua geld een beetje krap zitten, maar op die manier toch iets extra's hebben met kerst, dat het toch een beetje feest is. Dat er zulke dingen gedaan worden is geweldig, dat er zo om elkaar gedacht wordt en dat men probeert een goed leven te leiden, dát is iets om respect voor te hebben. Het gaat zozeer niet om het geloof in god en jezus en de verhalen, maar meer wat er mee gedaan wordt, en hoe je die goede raad die in de bijbel staat terugbrengt in je leven en anderen er mee helpt.

Dat is toch ook lame, je moet lid zijn willen ze de klokken voor je luiden als je de pijp uitgaat of ziek bent. Kan aan mij liggen, maar zijn hun 'naasten' dan alleen mensen die lid zijn van een parochie?

Citaat:

Origineel gepost door Hellblazer (Bericht 1425204)
Insinueer je nu na al die reacties tegen blaab dat ik ook haatdragend tegen een geloof sta, bijv. het Christendom hier? Dit haal ik er dus uit. Want dat is dus niet zo. Ik zei alleen dat die gast bekrompen is door de manier waarop hij het Scheppingsverhaal als "de Waarheid" ziet en zegt dat de rest gewoonweg niet mogelijk is in zijn ogen. Ik heb er zeker respect voor dat mensen een geloof hebben maar ze moeten niet de andere geloven of niet-gelovigen hun manier van denken opdringen.

Dan wil ik ook nog even kwijt, als er een "God" zou bestaan, waarom zijn er dan ziektes, oorlogen, hongersnoden noem maar op. Dit klinkt ook een beetje tegenstrijdig met het geloof zelf. "God" wil dat mensen elkaar liefhebben en helpen, en hij zou maar lui op zijn bankje zitten en de mensen maar heen laten doen.

Ik ben het met je eens over dat opdringen doordat hij mensen die niet geloven een tekort aan basiskennis toeschrijft. Ik bedoel wtf? In de bijbel staat geloof ik niets wat aangeeft om mensen op die manier te bekeren.
Wat betreft ziektes en oorlogen: Ziekten zijn de natuur, als niemand ziek wordt, komen er steeds meer mensen. De natuur houdt zich in evenwicht door ziekten natuurrampen etc. etc. En wat die oorlogen betreft; ik denk dat we alles er een beetje zelf naar gemaakt hebben en dat je dat ook lekker zelf mag gaan oplossen. Olie, landjepik enzovoorts.

blabla1993 4 August 2009 11:40

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425203)
Maar soms geeft het geloof in god mensen net dat duwtje de goede kant op dat ze nodig hebben.

Soms geeft kijken naar de teletubbies of een halfvolle kop koffie dat zetje. Moet ik daar nu ook respect voor hebben?

the_darkness 4 August 2009 12:50

metal geeft meer dan een zetje.
metal=king of respect rite?

blabla1993 4 August 2009 12:51

fanboy, ew:{

the_darkness 4 August 2009 12:53

hello?
elf boy?

blabla1993 4 August 2009 12:54

wut.:?

Mr. Macphisto 4 August 2009 14:22

Shibby?

Zeespons 4 August 2009 18:05

Citaat:

dat bovendien oorspronkelijk toch echt een christelijke samenleving is.

Ye..................

Not rly.

blabla1993 4 August 2009 18:58

Citaat:

En geloven en niet geloven kan toch echt prima samen in een (multicultureel)samenlevinkje zoals nederland, dat bovendien oorspronkelijk toch echt een christelijke samenleving is.

Als gelovigen kappen te stemmen op hun idiote kutpartijen die ons leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen, ja, dan maakt het mij geen flikker uit wat ze geloven.
Doe wat je wilt zolang je er anderen niet mee lastigvalt.

Vlinder 4 August 2009 19:20

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1425206)
Dat is toch ook lame, je moet lid zijn willen ze de klokken voor je luiden als je de pijp uitgaat of ziek bent. Kan aan mij liggen, maar zijn hun 'naasten' dan alleen mensen die lid zijn van een parochie?

Natuurlijk niet maar dat zijn meestal de mensen die ze kennen, best logisch of niet. En het gebeurt ook heus wel dat ze aandacht besteden voor iemand die niet gelooft, maar meestal komt dat dan opeens opdringerig over, is het niet? (En ja die bezoeker zal dan komen met god dit en dat gebazel wat je allemaal niet wilt aanhoren)

Vlinder 4 August 2009 19:33

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1425230)
Als gelovigen kappen te stemmen op hun idiote kutpartijen die ons leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen, ja, dan maakt het mij geen flikker uit wat ze geloven.
Doe wat je wilt zolang je er anderen niet mee lastigvalt.

Als jij bijvoorbeeld stemt op een christelijke partij zoals CDA, CDU of CU dan weet je in ieder geval zeker dat je je standaard vrije dag op zondag behoudt. Verder betekent stemmen op een christelijke partij ook gewoon dat christelijke basisscholen er blijven enz. Ik snap niet wat je bedoelt met
''leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen''.

Zeespons 4 August 2009 21:13

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425233)
Als jij bijvoorbeeld stemt op een christelijke partij zoals CDA, CDU of CU dan weet je in ieder geval zeker dat je je standaard vrije dag op zondag behoudt. Verder betekent stemmen op een christelijke partij ook gewoon dat christelijke basisscholen er blijven enz. Ik snap niet wat je bedoelt met
''leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen''.

Door koopzondag af te schaffen.

blabla1993 4 August 2009 21:56

Citaat:

Als jij bijvoorbeeld stemt op een christelijke partij zoals CDA, CDU of CU dan weet je in ieder geval zeker dat je je standaard vrije dag op zondag behoudt.

Joepiedepoepie, mij maakt het echt een boel uit of mijn vrije dag zondag is of een andere dag van de week.
Citaat:

Verder betekent stemmen op een christelijke partij ook gewoon dat christelijke basisscholen er blijven enz.

Wat moeten we met christelijke basischolen?
Citaat:

Ik snap niet wat je bedoelt met

Ons cooledrugsbeleid verkloten bijvoorbeeld, en volgens mij maakt de SGP er geen geheim van dat ze de scheiding tussen kerk en staat onzin vinden.

Mr. Macphisto 4 August 2009 22:47

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425232)
Natuurlijk niet maar dat zijn meestal de mensen die ze kennen, best logisch of niet. En het gebeurt ook heus wel dat ze aandacht besteden voor iemand die niet gelooft, maar meestal komt dat dan opeens opdringerig over, is het niet? (En ja die bezoeker zal dan komen met god dit en dat gebazel wat je allemaal niet wilt aanhoren)

Mensen die niet geloven gaan ook wel eens op ziekenbezoek. En waarom zou dat opdringerig overkomen? Heb je Deegbal hier op het forum ooit iets horen zeggen tegen de mensen hier de niet geloven?

KKOPPI 4 August 2009 23:23

jongens kennen jullie me nog?
ik verkort mijn verhaal even:
ik geloof in God.

the_darkness 5 August 2009 00:58

aangezien jij niet op mijn punten reageert heb jij geen recht van spreken.

Mr. Macphisto 5 August 2009 15:00

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1425244)
jongens kennen jullie me nog?
ik verkort mijn verhaal even:
ik geloof in God.

Houd je bek of neem deel aan de discussie.

renault 5 August 2009 15:22

yay

KKOPPI 5 August 2009 15:26

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1425267)
aangezien jij niet op mijn punten reageert heb jij geen recht van spreken.

|:(okedanjevindhetnietleukdatjezonheelverhaalvoorniks hebtgeschrevenhe:p

Allereerst wil ik zeggen dat ik eigenlijk dankzij jullie toch wel een beetje veranderd ben van mening, maar ik blijf in God geloven.

1. je geef totaal geen antwoord op de voorbeelden en punten die aangevoerd worden door bovenstaande forummers, je ontwijkt ze alleen.

=Ik ontwijk helemaal niks. Mensen zij lui en ik wil niet, net zoals jullie bij mijn verhalen, op ieder detail gaan letten. Ik doe dat wel mits jullie dat bij mij doen, maar onze discussie lijkt nu wat 'lang geleden'.

2. Als je ook maar het vaagste idee had hoe moleculen en atomen in elkaar zaten en de basis van gen wetenschap begreep wist je dat uiteindelijk al het leven op aarde overeenkomsten vertoont en uiteindelijk uit dezelfde bouwstenen bestaan die enkel een andere richting op zijn ontwikkeld. Dus jouw punt dat dit onwaarschijnlijk is faalt. Stop aminozuren in een potje en doe er electriciteit bij, en alleen al de eencellingen die zich gaan vormen zullen zich steeds meer van elkaar gaan verschillen, ookal komen ze uit het zelfde aminozuur en dus dezelfde bouwstof voort.

=Hier was ik inderdaad niet echt duidelijk. Ik bedoel dat er in sommige atomen, moleculen enz. een 'hack' van God zit dat wij en dieren kunnen leven. Ik heb het ook over het bewustzijn van de mens. Je hersenen (=eindig) kunnen aan bijv. de hemel of de hel denken (=oneindig). Natuurlijk reageren stoffen op elkaar, maar zonder God zag het er hier heel anders uit.

3. Je redenatie achter het feit dat als je iemand van een afgelegen stam in het westen op gaat voeden en dat hij dan net als ons is is hier misplaatst.
Dit heeft er mee te maken dat in de laatste ijstijd de mensen soort Cro Magnon hun hersen inhoud ontwikkelde tot onze huidige capaciteit. Dit is een gevolg van evolutie, en is niet altijd zo geweest. Een Neanderthaler zou zich niet kunnen settelen, nog niets begrijpen, ookal zou je hem vanaf het moment dat hij een baby was opvoeden.

=Dit is nou zo'n punt waar ik een beetje in veranderd ben. Héél figuurlijk en beeldend kan ik zeggen dat God een aap nam en daaruit de mens 'kneedde' tot het huidige soort mens. Ik heb toevallig een paar uur geleden een programma gezien op Discovery (Sci-trek: What animals think), waar te zien was dat dieren toch wel kunnen denken. Een deel van dat programma werd besteed aan primaten die als mensen handelden, maar of ze er echt bewust van zijn weet ik niet.

4. Je beweert dat er oude schedels zijn gevonden die er precies zo uitzien als de moderne mensenschedel, maar je voert geen bron aan. Ik beschouw dit punt dan ook als ongefundeerd, en verwerp het.

=Als het nodig was, had dat dan gevraagd. Het ís ook ongefundeerd want ik weet zelf de bron niet te vinden|:( ik zag het een keer op TV toen ik acht was ofzo... Ik riep maar wat hoor:d

5. Je noemt ons dom omdat wij zeggen dat God niet bestaat. Toch kan je zelf niet bewijzen dat hij dit wel doet. Als wij hier dom roepen, dan doe jij hetzelfde. Mensen hebben in vroegere tijden namen bedacht voor alle dingen die ze begrepen, en de dingen die ze niet begrepen noemden ze Goden. Heel lang vereerden de mensen de Zon als een God. nu weten we dat het gewoon een ster is. God is niks anders dan een naam voor het onverklaarbare. En de wetenschap reduceert het aantal onverklaarbare verschijnselen elke dag. de term "God" legt het af tegen de wetenschap, en het aantal onverklaarbare "wonderen" waaruit godsdienst fanatici putten wordt met de dag kleiner.

=Het probleem is ook dat ik niet kan uitleggen wie God is, het is gewoon veel te moeilijk. Ikzelf weet dat God bestaat, maar welke argumenten ik ook geef (en dat is trouwens voor iedereen hier op het forum als hij gelooft én argumenten geeft), 9 van de 10 keer krijg ik iedereen tegen me. Wij hier in het christendom begrijpen wie God is, maar ik kan dat gewoon niet uitleggen:no:

6. Je roept dat Christenen de enige normale mensen zijn. Ik woon in een dorp waar tegen mij wordt verteld dat ik naar de hel ga omdat ik me zwart kleed, metal luister, en metalen kettingen draag. Daarnaast heeft religie, en dan met name het Christendom in de tijd dat ze dag macht had de vooruitgang van de mensheid compleet stilgezet met haar dogma's en het verbranden van iedereen die anders dacht of zaken aan de kaak stelde waar de bijbel geen antwoord op had. Hallo Middeleeuwen.

=Je kan je realiseren dat Christenen denken dat ze normaal zijn omdat ze in God geloven. Alles kan altijd beter, ook Christenen. Zelf vind ik het overdreven dat als je hardrock of metal luistert dat je naar de hel gaat (ik luister het ook:d), maar wel als je je satanistisch gaat gedragen (omgekeerd kruis, afbeeldingen van duivel enz.)

7. Het is erg makkelijk om te roepen dat we het pas na onze dood zullen begrijpen. Dan leven we niet meer om deze discussie te hervatten niet waar?
Een erg zwak punt dat niet meer dan een maskering is voor het feit dat je door je munitie heen bent en nu door middel van cliché uitspraken de aftocht probeert te blazen.

=Dat is helemaal niet waar. Ik heb niet eens gedacht aan 'discussie afgelopen', tenslotte zie je na de dood pas dat God bestaat. En na de dood leef je trouwens wel, dan begint pas het echte leven (het klinkt echt belachelijk in deze tijd, ik weet het).

8. Je noemt ons star, maar jij bent degene die gaat schelden, en alleen maar roept "maar ik heb gelijk". Dit is star, een kokervisie, en gigantisch bekrompen. Naast het feit dat alleen dit al aanduidt dat je de discussie verloren hebt, belichaam je voor mij ook nog eens de zielige bekrompen stereotype zelfvergenoegzame domme rot christenen die ik elke dag over me heen krijg en waar ik een rothekel aan heb.

Dit wijst er al op dat wij allebei geen zin hebben om verder te gaan met de discussie. En wat bedoel jij met schelden?

In ieder geval
WIJ weten dat het enige doel dat je hier op aarde bent is: Je ziel te redden. In stof begin je en in stof zul je eindigen.

the_darkness 5 August 2009 16:03

kijk, nu reageer je al een stuk normaler dan in je vorige posts.
Nu is er een gewone discussie mogelijk zonder schelden van beide kanten.

1. Het punt van een discussie is om een dispuut met woorden uit te vechten en de ander te overtuigen van je gelijk. Dit kan echter alleen als je aan de ander uitlegt waarom zijn feiten ongefundeerd,fout, of onbetrouwbaar zijn. Dat deed je echter niet bij ons, je negeerde ons, of riep: ik heb gewoon gelijk, wacht maar af. Ja op die manier gooi je hier dus echt de lucifer in de benzine. Punt is, wij letten niet op die kleinigheden om je te pesten, maar om het niveau van de discussie te verhogen.

2. Je bewijst hiermee echter nog steeds niet de bemoeienis van God. Heb je bewijs voor deze hack zoals je het noemt? De oorspronkelijke discussie was geloof ik dat jij beweerde dat de mens los stond van alles, en ik beweerde dat door evolutie alles aan elkaar verwant is. Daarnaast, elk bewustzijn onderzoekt dingen die het in eerste instantie niet begrijpt. Het is daarom niet vreemd om aan dingen als oneindigheid te denken.

3. Je zegt dat God figuurlijk gesproken een aap pakte en daar de mens uit destilleerde. Dat is gewoon de evolutie theorie in iets andere bewoordingen uitgelegd naar mijn mening.

4. Je geeft toe dat dit ongefundeerd is. In dat geval kunnen we dit punt buiten beschouwing laten, want een discussie zonder degelijke fundering is geen discussie maar een potje gissen en koffiedik kijken.

5. En dat is ook de reden dat religieuze mensen over het algemeen een discussie verliezen. Er is geen wetenschappelijk bewijs, een goede fundering ontbreekt dus. Zoals Dolf Jansen het ooit heeft gezegd: daarom heet het geloven, anders hadden we het wel weten genoemd.

6. En waarom ga je naar de hel als je diabolische tekens draagt etc?
De metal scené is iets waarin veel dingen sarcastisch en overdreven zijn, men moet het met een korreltje zout nemen. Als God echt zou bestaan dan zou hij het meest intelligente wezen in het universum zijn, en dat ook wel snappen. Dit lijkt mij dus een voorbeeld van een verkeerde christelijk-menselijke visie. Wat mij leidt tot het punt dat als er een God bestond geen enkele religie het 100% goed begrepen heeft.

7. Dat beweer jij. Maar dan nog is er niemand meer om de pc op te starten, naar dit forum te gaan, en te zeggen: Goh jongens, God bestaat toch, die dude had gelijk! Dit is dus naar mijn mening totaal niet van toepassing en totaal irrelevant.

8. Ik ben best bereid een discussie aan te gaan, maar alleen als anderen de moeite nemen om echt goed op de punten van anderen in te gaan, en daar een volwassen en goed onderbouwde reactie op kunnen geven. Als je een paar posts terugleest kom je tot de conclusie dat je dat niet deed. Je klinkt nu een stuk volwassener, dus misschien is er nu wel een goede discussie mogelijk.

9. Jullie weten niet, jullie geloven het. Zie mijn quote van Dolf Jansen.

Zeespons 5 August 2009 17:16

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1425301)
Allereerst wil ik zeggen dat ik eigenlijk dankzij jullie toch wel een beetje veranderd ben van mening, maar ik blijf in God geloven.

Dat is mooi, Want nu kun je je een beetje in onze situatie verplaatsen. Leg je nieuwe theorie maar is voor aan iemand anders die net zo gelovig is. Hij zal je punt misschien begrijpen of juist totaal afkraken omdat het volgens hem totaal niets van waar is. Je zult zien dat iedereen een heel ander idee heeft van de waarheid.

Citaat:

=Dit is nou zo'n punt waar ik een beetje in veranderd ben. Héél figuurlijk en beeldend kan ik zeggen dat God een aap nam en daaruit de mens 'kneedde' tot het huidige soort mens. Ik heb toevallig een paar uur geleden een programma gezien op Discovery (Sci-trek: What animals think), waar te zien was dat dieren toch wel kunnen denken. Een deel van dat programma werd besteed aan primaten die als mensen handelden, maar of ze er echt bewust van zijn weet ik niet.

Goed van je dat je naar programma's kijkt als discovery. Maar wacht eventjes. Dacht je hiervoor dat dieren helemaal niet konden denken? Dieren/mensen leven puur instictief. Zo eten beren veel vis voor hun winterslaap. vliegen vogels van de ene kant naar de andere kant van de wereld voor het weer. En zoeken vissen hun geboorten plaats op om te paren. Dit instict lijkt vaak automatisch te gaan door middel van de basisbehoeftes. http://www.twynstragudde.nl/img/Kenn...n2e_32_234.gif daarnaast kunnen ze natuurlijk ook denken. Dat maakt ze bewust van alles wat er om hun heen gebeurt. Het 1 is net wat slimmer dan de andere. Ik zal een voorbeeld van intelligentie en behoeftes geven : Honden kun je van alles leren. Dit doe je vaak door ze een koekjes of iets dergelijks te geven. Omkopen heet dat. In het begin zal de hond het niet snappen. maar na veel oefenen zal hij begrijpen dat hij iets moet doen voordat het het iets kan krijgen. Honden zijn na mate de jaren vrij tam geworden en zijn daarom vaak ongevaarlijk in tegenstelling tot wilde dieren die heel erg instinctief leven. De mens leeft ook instictief. Dat ga je pas echt merken wanneer je van alle basisbehoeftes te kort komt.

Citaat:

=Als het nodig was, had dat dan gevraagd. Het ís ook ongefundeerd want ik weet zelf de bron niet te vinden|:( ik zag het een keer op TV toen ik acht was ofzo... Ik riep maar wat hoor:d

http://www.takeus.nl/wp-content/uplo...nderthaler.jpg
Dit is een replica van een schedel van de neaderthaler die ze paar maandjes geleden gevonden hebben in nederland.

Citaat:

=Het probleem is ook dat ik niet kan uitleggen wie God is, het is gewoon veel te moeilijk. Ikzelf weet dat God bestaat, maar welke argumenten ik ook geef (en dat is trouwens voor iedereen hier op het forum als hij gelooft én argumenten geeft), 9 van de 10 keer krijg ik iedereen tegen me. Wij hier in het christendom begrijpen wie God is, maar ik kan dat gewoon niet uitleggen:no:

Nouja, eigenlijk wat ik net al zei. Iedereen geloofd weer net een stukje anders. Dan kun je nog het zelfde denken te geloven als iemand anders dat je weet wie god is.

Citaat:

=Je kan je realiseren dat Christenen denken dat ze normaal zijn omdat ze in God geloven. Alles kan altijd beter, ook Christenen. Zelf vind ik het overdreven dat als je hardrock of metal luistert dat je naar de hel gaat (ik luister het ook:d), maar wel als je je satanistisch gaat gedragen (omgekeerd kruis, afbeeldingen van duivel enz.)

Precies het zelfde weer. Jij geloofd niet dat je naar de hell gaat wanneer je naar hardrock of metal luistert. De ene gelooft met je mee. en de andere weer niet.

Citaat:

=Dat is helemaal niet waar. Ik heb niet eens gedacht aan 'discussie afgelopen', tenslotte zie je na de dood pas dat God bestaat. En na de dood leef je trouwens wel, dan begint pas het echte leven (het klinkt echt belachelijk in deze tijd, ik weet het).

Het is ook belachelijk. Doodgaan is iets natuurlijks waarbij alles uitvalt in je lichaam. Dus ook je bewust zijn. Je hersenen vallen uit omdat er geen bloed meer naar toe stroomt die het hele zaakje in gang zet. Mensen die hersendood zijn hebben geen bewustzijn. Die zijn dus eigenlijk al dood terwijl alles in je lichaam nog zoals het hoort doorloopt. Het komt voor dat mensen tijdelijk hersendood zijn voor bijvoorbeeld een operatie of door een ongeluk. Het is dan vaak zo dat daarna de hersenen zo danig beschadigd zijn dat de persoon een totaal andere persoonlijkheid zal hebben. Kortom, Zonder juist werkende hersenen zul je er weinig aan hebben.

Citaat:

In ieder geval
WIJ weten dat het enige doel dat je hier op aarde bent is: Je ziel te redden. In stof begin je en in stof zul je eindigen.

Bestaanszekerheid is 1 van de basisbehoeftes van mensen/dieren. Door je te laten omkopen door alle regeltjes uit het boek te volgen is dus ook 1 van de eigenschappen van onze hersenen.

Want tjah. Wat is er nou mooier dan naar de hemel gaan waar je geen zorgen en last hebt. Waar al je basisbehoeftes verlost zijn.

KKOPPI 5 August 2009 17:27

1. Het punt van een discussie is om een dispuut met woorden uit te vechten en de ander te overtuigen van je gelijk. Dit kan echter alleen als je aan de ander uitlegt waarom zijn feiten ongefundeerd,fout, of onbetrouwbaar zijn. Dat deed je echter niet bij ons, je negeerde ons, of riep: ik heb gewoon gelijk, wacht maar af. Ja op die manier gooi je hier dus echt de lucifer in de benzine. Punt is, wij letten niet op die kleinigheden om je te pesten, maar om het niveau van de discussie te verhogen.

=oke:thumbsup:

2. Je bewijst hiermee echter nog steeds niet de bemoeienis van God. Heb je bewijs voor deze hack zoals je het noemt? De oorspronkelijke discussie was geloof ik dat jij beweerde dat de mens los stond van alles, en ik beweerde dat door evolutie alles aan elkaar verwant is. Daarnaast, elk bewustzijn onderzoekt dingen die het in eerste instantie niet begrijpt. Het is daarom niet vreemd om aan dingen als oneindigheid te denken.

Citaat:

Je bewijst hiermee echter nog steeds niet de bemoeienis van God. Heb je bewijs voor deze hack zoals je het noemt?
=Daarom geloven wij ook:) (Ik kwam hier alleen om te zeggen dat ik geloof, en van jullie moest ik ook nog argumenten geven:)) Als je gelooft vertrouw je erop dat dat is gebeurd.
De mens is verwant aan alles, maar toch ook weer niet. Als je bijv. in sommige sociale of geestelijke opzichten kijkt is de mens toch niet echt verwant aan de rest. Andere dingen als het lichaam kunnen verwant zijn.
Wij begrijpen het juist heel goed, sinds jezus opstond. ("eerste instantie")

3. Je zegt dat God figuurlijk gesproken een aap pakte en daar de mens uit destilleerde. Dat is gewoon de evolutie theorie in iets andere bewoordingen uitgelegd naar mijn mening.

=Je hebt eigenlijk gelijk, ik zei ook dat ik een beetje anders dacht dan andere christenen, dat de evolutie ongeveer wel bewezen is. Nergens in de bijbel staat volgens mij dat de mens niet uit de aap is ontstaan? Alleen omdat Adam en Eva genoemd worden vinden alle christenen de evolutie belachelijk. De bijbel is heel erg figuurlijk, vooral het oude testament. Adam en Eva konden bijv. net zo goed mensenkoloniën zijn ofzo (ik noem maar wat) die allemaal iets verkeerds deden...

4. Je geeft toe dat dit ongefundeerd is. In dat geval kunnen we dit punt buiten beschouwing laten, want een discussie zonder degelijke fundering is geen discussie maar een potje gissen en koffiedik kijken.

=inderdaad

5. En dat is ook de reden dat religieuze mensen over het algemeen een discussie verliezen. Er is geen wetenschappelijk bewijs, een goede fundering ontbreekt dus. Zoals Dolf Jansen het ooit heeft gezegd: daarom heet het geloven, anders hadden we het wel weten genoemd.

=Daar zit zeker wat in. Helemaal juist...

6. En waarom ga je naar de hel als je diabolische tekens draagt etc?
De metal scené is iets waarin veel dingen sarcastisch en overdreven zijn, men moet het met een korreltje zout nemen. Als God echt zou bestaan dan zou hij het meest intelligente wezen in het universum zijn, en dat ook wel snappen. Dit lijkt mij dus een voorbeeld van een verkeerde christelijk-menselijke visie. Wat mij leidt tot het punt dat als er een God bestond geen enkele religie het 100% goed begrepen heeft.

Omdat diabolische tekens duivels niks anders zijn dan duivelse tekens (betekent precies hetzelfde natuurlijk), en dat spreekt voor zich hé. Of zit er geen duivel in de hel? Je gaat sowieso al naar de hel als je slechte dingen doet, maar het gaat 10x makkelijker als je die tekens enz. draagt.
En God is het meest intelligente wezen. God treurt om wat de mensen doen, omdat we het allemaal zelf doen. God bestuurt ons niet, hij heeft ons losgelaten op aarde, omdat het kwade is ontstaan (=Satan)

7. Dat beweer jij. Maar dan nog is er niemand meer om de pc op te starten, naar dit forum te gaan, en te zeggen: Goh jongens, God bestaat toch, die dude had gelijk! Dit is dus naar mijn mening totaal niet van toepassing en totaal irrelevant.

(Iedereen hier beweert iets, hoe onzinnig het ook klinkt)
(Ik praat hier in dit topic nog steeds vanuit mijn geloof) Er is dan nog een hemel of een hel waarin we het kunnen uitvechten:)

8. Ik ben best bereid een discussie aan te gaan, maar alleen als anderen de moeite nemen om echt goed op de punten van anderen in te gaan, en daar een volwassen en goed onderbouwde reactie op kunnen geven. Als je een paar posts terugleest kom je tot de conclusie dat je dat niet deed. Je klinkt nu een stuk volwassener.

Ik wist niet met wat voor personen ik hier te maken zou hebben:')

Zeespons 5 August 2009 17:32

Geef ook effies andwoord op de mijnes als je wilt.

please.

KKOPPI 5 August 2009 17:51

NEE! ik had een heel verhaal gemaakt en firefox viel uit:[ Zeespons geen probleem ik post morgen wel:thumbsup: (heb nog veel te doen)

Vlinder 5 August 2009 20:30

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1425242)
Mensen die niet geloven gaan ook wel eens op ziekenbezoek. En waarom zou dat opdringerig overkomen? Heb je Deegbal hier op het forum ooit iets horen zeggen tegen de mensen hier de niet geloven?

Dat bedoel ik niet. Meer van, jij gelooft niet, je bent erg ziek, en de dominee komt op bezoek. Bloemetje mee, of chocola weet ik veel, en hij gaat wat zeggen over dat god met je is en dit en dat en dat god je beter gaat maken en dat je moet bidden zodat je beter wordt. ahum.:+

Vlinder 5 August 2009 20:40

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1425234)
Door koopzondag af te schaffen.

Natuurlijk, die 6 dagen van de 7 waarop je al je inkopen kunt doen zijn natuurlijk niet genoeg, hebberig zoals altijd.
Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1425237)
Joepiedepoepie, mij maakt het echt een boel uit of mijn vrije dag zondag is of een andere dag van de week.
Wat moeten we met christelijke basischolen?
Ons cooledrugsbeleid verkloten bijvoorbeeld, en volgens mij maakt de SGP er geen geheim van dat ze de scheiding tussen kerk en staat onzin vinden.

Nouja van zondag weet je in ieder geval zeker dat je vriendin/vrienden ook niet hoeven te werken en die dus op jou vrije dag ook tijd voor je hebben. Christelijke basisscholen daar sturen ze Christelijke kinderen heen zodat die niet op openbare scholen gaan zeuren om bijbelse geschiedenis of bidden voor het eten bij overblijven. Drugs hoeven ze niet eens aan te beginnen, want ze halen toch geen kloot uit, maak je geen zorgen.;)

Zeespons 5 August 2009 23:27

Volgens mij ben jij niet zo heel erg slim. Of sla ik nou de plank mis?

Zeespons 5 August 2009 23:31

Westfries?

Zeespons 5 August 2009 23:34

Of Hagenees

Zeespons 5 August 2009 23:37

Of je een hagenees bent.

Zeespons 5 August 2009 23:53

Ik heb dus gelijk? x'D

Zeespons 6 August 2009 00:04

Amsterdammer.

the_darkness 6 August 2009 00:19

Amsterdam ligt ook echt in Centraal Nederland Spons :+

MAAR, als het de bedoeling van het leven was dat we ons enkel suf neukten, dan waren we wel konijnen geweest.

Zeespons 6 August 2009 00:27

Wel tussen west friesland en denhaag >_>

the_darkness 6 August 2009 00:28

als je even de kaart van Nederland erbij had gepakt had je gezien dat het midden van nederland Utrecht is. Amsterdam ligt niet voor niets in provincie NOORD Holland.
Nadenken.

Zeespons 6 August 2009 08:41

Wel tussen west friesland en denhaag >_>

Mr. Macphisto 6 August 2009 09:59

Mijn grootste God is Google

KKOPPI 6 August 2009 12:27

Zeespons, over sommige dingen ben ik het wel met jou eens. Hier nog een paar punten om verder over te praten:
Citaat:

Origineel gepost door Zeespons
Dacht je hiervoor dat dieren helemaal niet konden denken?

O zo! Nee, ik heb altijd gedacht dat dieren kunnen denken. Maar ik dacht dus niet dat ze er bewust van zijn, zoals iedereen. Maar als je dat programma gezien hebt, zul je heel anders denken over wat dieren denken:d. In het algemeen bleek het dat de mens de intelligentie van de dieren heeft onderschat. Jouw voorbeeld is er typisch een als zo een in dat programma.

Citaat:

Precies het zelfde weer. Jij geloofd niet dat je naar de hell gaat wanneer je naar hardrock of metal luistert. De ene gelooft met je mee. en de andere weer niet.

Inderdaad. "Het" Christendom bestaat niet, het is natuurlijk iets algemeens. Je hebt inderdaad heel veel verschillende groepen ook in het christendom.

Citaat:

Het is ook belachelijk. Doodgaan is iets natuurlijks waarbij alles uitvalt in je lichaam. Dus ook je bewust zijn. Je hersenen vallen uit omdat er geen bloed meer naar toe stroomt die het hele zaakje in gang zet. Mensen die hersendood zijn hebben geen bewustzijn. Die zijn dus eigenlijk al dood terwijl alles in je lichaam nog zoals het hoort doorloopt. Het komt voor dat mensen tijdelijk hersendood zijn voor bijvoorbeeld een operatie of door een ongeluk. Het is dan vaak zo dat daarna de hersenen zo danig beschadigd zijn dat de persoon een totaal andere persoonlijkheid zal hebben. Kortom, Zonder juist werkende hersenen zul je er weinig aan hebben.

Hier heb ik ook heel lang over dagedacht. Maar er zijn honderden bewijzen van geestenverschijningen gedaan, iedereen weet nu inmiddels dat er ook onstoffelijke wezens bestaan. Dit zou misschien kunnen duiden op hemel, hel, God enz.
Of het kan zijn dat hemel en hel een heel andere dimensie zijn, of een wormgat waar je in terechtkomt als je dood gaat, maar hier kan niemand ooit achterkomen...
Citaat:

Want tjah. Wat is er nou mooier dan naar de hemel gaan waar je geen zorgen en last hebt. Waar al je basisbehoeftes verlost zijn.

Ja inderdaad, wat is er mooier dan de hemel? Je komt er niet zomaar:d

Mr. Macphisto 6 August 2009 12:59

1. Ik heb nog nooit een geest gezien, laat staan dat iedereen weet dat ze bestaan.

2. Hoe kan je nou weten of de hemel echt zo'n paradijs is?

Zeespons 6 August 2009 19:37

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1425375)
Inderdaad. "Het" Christendom bestaat niet, het is natuurlijk iets algemeens. Je hebt inderdaad heel veel verschillende groepen ook in het christendom.

Ja maarja. Er kan maar 1 waarheid zijn. Want ga je alleen naar de hemel als je echt streng gelovig bent? of mag je voor jezelf best een aantal regeltjes laten vallen en toch naar de hemel gaan? Wie bepaald dit? misschien zit je er wel helemaal naast en mag je inderdaad helemaal geen metal etc luisteren.
homoseksualiteit wordt ook al steeds vaker geaccepteerd onder bepaalde christenen. Terwijl dit origineel toch echt wordt afgekeurd. Ga je nu naar de hell? de ene zegt van wel. en de andere van niet. Het begint gewoon betekenisloos te worden.

Citaat:

Hier heb ik ook heel lang over dagedacht. Maar er zijn honderden bewijzen van geestenverschijningen gedaan, iedereen weet nu inmiddels dat er ook onstoffelijke wezens bestaan. Dit zou misschien kunnen duiden op hemel, hel, God enz.
Of het kan zijn dat hemel en hel een heel andere dimensie zijn, of een wormgat waar je in terechtkomt als je dood gaat, maar hier kan niemand ooit achterkomen...

Onstoffelijke wezens zijn nooit aangetoond of bewezen. Geloof niet alles wat je ziet of hoort. Denk bij jezelf is goed na. Zelfs al zou er onstoffelijke wezens bestaan (bijv je gestorven opa). Dan zou die of geen, of een totaal andere persoonlijkheid hebben. Dat hersen verhaaltje heb ik net al verteld. And it makes perfect sence. Het brein is een ongelooflijk stukje werk en is in staat om meer dingen te doen die je je kan voorstellen. Media is een prachtig voorbeeld. Bij reclame wordt er altijd gekeken naar de doelgroep. Bij de doelgroep wordt dan gekeken wat ze willen. waar ze behoefte aan hebben etc. Op tv zul je vaak van die programma's zien als Char. Char die communiceert met overledenen. Niet iedereen zit hier op te wachten natuurlijk. Maar het is speciaal voor een doelgroep. Het doelgroepje is voornamelijk voor mensen die naar veiligheid en zekerheid zoeken. Dit is 1 van de basisbehoeftes van de mens. Het geeft ze een bevredigend en veilig gevoel. Want tuurlijk wil je horen dat je vader het goedmaakt in the spirit world. En dat hij van je houd. Dit is nog een klein voorbeeldje hoor. Elke reclame speelt met je behoeftes. Van aantrekkelijk kleurgebruik. naar vanish oxy action die al je vlekken verwijderen. Ik wil het eerst wel effies een keertje zien of vanish oxy action daadwerkelijk werkt. Dan pas geloof ik het 100%

Citaat:

Ja inderdaad, wat is er mooier dan de hemel? Je komt er niet zomaar:d

Precies, Dit is dus wat ik bedoelde. Iedereen zou wel naar de hemel willen gaan. Dat is de plek waar je geen zorgen, last, honger, of enig ander basisbehoefte. Het is dus natuurlijk om zo te denken. Zo werkt je brein nou eenmaal.

Mr. Macphisto 7 August 2009 14:57

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1425396)
Ja maarja. Er kan maar 1 waarheid zijn. Want ga je alleen naar de hemel als je echt streng gelovig bent? of mag je voor jezelf best een aantal regeltjes laten vallen en toch naar de hemel gaan?

Zal vast wel mogen.
Hoge priesters hebben ook een speciaal boekje om kindermisbruik goed te praten tegenover God.

Mr. Macphisto 7 August 2009 15:52

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1425315)
Natuurlijk, die 6 dagen van de 7 waarop je al je inkopen kunt doen zijn natuurlijk niet genoeg, hebberig zoals altijd.

Ik heb messenblokken zat.
Ook 1 hebben?

Vlinder 7 August 2009 16:10

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1425412)
Ik heb messenblokken zat.
Ook 1 hebben?

Niet nodig hoor.:*

Mr. Macphisto 7 August 2009 17:51

oh, nu ineens niet. :?

KKOPPI 9 August 2009 17:28

Citaat:

Ja maarja. Er kan maar 1 waarheid zijn. Want ga je alleen naar de hemel als je echt streng gelovig bent? of mag je voor jezelf best een aantal regeltjes laten vallen en toch naar de hemel gaan? Wie bepaald dit? misschien zit je er wel helemaal naast en mag je inderdaad helemaal geen metal etc luisteren.
homoseksualiteit wordt ook al steeds vaker geaccepteerd onder bepaalde christenen. Terwijl dit origineel toch echt wordt afgekeurd. Ga je nu naar de hell? de ene zegt van wel. en de andere van niet. Het begint gewoon betekenisloos te worden.
Een niet-gelovige die goed leeft gaat eerder naar de hemel dan een gelovige die slecht leeft. En echte regels zijn er niet, de 10 geboden zijn meer richtlijnen voor wat goed en slecht is in je leven. Maar zoals Najib Amhali gisteren zei: "iedereen denkt dat zijn eigen geloof het ware geloof is." Iedereen (in het christendom) gelooft op zijn eigen manier, en denkt dat dat ook het ware geloof is. Maar groot zijn de verschillen tussen christenen dan meestal nog steeds niet.

Citaat:

Onstoffelijke wezens zijn nooit aangetoond of bewezen. Geloof niet alles wat je ziet of hoort. Denk bij jezelf is goed na. Zelfs al zou er onstoffelijke wezens bestaan (bijv je gestorven opa). Dan zou die of geen, of een totaal andere persoonlijkheid hebben. Dat hersen verhaaltje heb ik net al verteld. And it makes perfect sence. Het brein is een ongelooflijk stukje werk en is in staat om meer dingen te doen die je je kan voorstellen. Media is een prachtig voorbeeld. Bij reclame wordt er altijd gekeken naar de doelgroep. Bij de doelgroep wordt dan gekeken wat ze willen. waar ze behoefte aan hebben etc. Op tv zul je vaak van die programma's zien als Char. Char die communiceert met overledenen. Niet iedereen zit hier op te wachten natuurlijk. Maar het is speciaal voor een doelgroep. Het doelgroepje is voornamelijk voor mensen die naar veiligheid en zekerheid zoeken. Dit is 1 van de basisbehoeftes van de mens. Het geeft ze een bevredigend en veilig gevoel. Want tuurlijk wil je horen dat je vader het goedmaakt in the spirit world. En dat hij van je houd. Dit is nog een klein voorbeeldje hoor. Elke reclame speelt met je behoeftes. Van aantrekkelijk kleurgebruik. naar vanish oxy action die al je vlekken verwijderen. Ik wil het eerst wel effies een keertje zien of vanish oxy action daadwerkelijk werkt. Dan pas geloof ik het 100%
Dit is inderdaad een heel moeilijk onderdeel. Maar er zijn nog heel veel dingen die de mens nog niet weet, echt heel erg veel. Kans van een op honderdduizend kan mijn verhaaltje over de dimensies dus zijn, ongelofelijk zijn de mogelijkheden. Op discovery hadden ze het een keer over poorten in het universum, op de aarde, en dat daar van alles doorheen kan glippen. Wetenschappers houden zich daar mee bezig, en het klinkt allemaal zo gek nog niet. Buiten dat zijn er talloze mensen (zelfs in mijn familie, en daar durf ik ECHT op te vertrouwen) die verschijningen van dode mensen, visioenen enz. hebben gehad. Natuurlijk weet ik niet zeker of geesten bestaan, maar ze zijn dus absoluut niet uit te sluiten. Al die honderdduizenden mensen die geesten hebben gezien (inclusief in mijn leefgebied) zullen toch niet allemaal gek zijn?

Citaat:

Precies, Dit is dus wat ik bedoelde. Iedereen zou wel naar de hemel willen gaan. Dat is de plek waar je geen zorgen, last, honger, of enig ander basisbehoefte. Het is dus natuurlijk om zo te denken. Zo werkt je brein nou eenmaal.
Misschien is de hemel dus een materiele plek, ergens anders.

Zeespons 9 August 2009 19:43

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1425585)
Een niet-gelovige die goed leeft gaat eerder naar de hemel dan een gelovige die slecht leeft. En echte regels zijn er niet, de 10 geboden zijn meer richtlijnen voor wat goed en slecht is in je leven. Maar zoals Najib Amhali gisteren zei: "iedereen denkt dat zijn eigen geloof het ware geloof is." Iedereen (in het christendom) gelooft op zijn eigen manier, en denkt dat dat ook het ware geloof is. Maar groot zijn de verschillen tussen christenen dan meestal nog steeds niet.

Dan heeft de komiek niet heel goed gekeken. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen. Het enige verschil wat christenen allemaal wel gemeen hebben is het hele idee achter geloven. De manier waarop ze in het leven staan. Ik zou bijvoorbeeld nooit van mn leven kunnen wonen/trouwen met een vriendin die gelovig is. Maakt niet uit hoeveel ik van dr hou. Het werkt gewoon niet. Zei is hier op aarde om ergens anders weer terecht te komen door hier goed te leven. Ik zelf probeer hier goed te leven door zo goed mogelijk te zijn voor anderen en voor mezelf. Voor zover ik mij dat lukt. Dus natuurlijk ook voor haar. Ik zou mn leven voor dr geven. Zei zou dat waarscheinlijk ook doen. Maar wel met een hele andere gedachten. Begrijp me niet verkeert. Ik zou die relatie toch aangaan. Voor haar leven. Dat maakt mij gelukkig.

Citaat:

Dit is inderdaad een heel moeilijk onderdeel. Maar er zijn nog heel veel dingen die de mens nog niet weet, echt heel erg veel. Kans van een op honderdduizend kan mijn verhaaltje over de dimensies dus zijn, ongelofelijk zijn de mogelijkheden. Op discovery hadden ze het een keer over poorten in het universum, op de aarde, en dat daar van alles doorheen kan glippen. Wetenschappers houden zich daar mee bezig, en het klinkt allemaal zo gek nog niet. Buiten dat zijn er talloze mensen (zelfs in mijn familie, en daar durf ik ECHT op te vertrouwen) die verschijningen van dode mensen, visioenen enz. hebben gehad. Natuurlijk weet ik niet zeker of geesten bestaan, maar ze zijn dus absoluut niet uit te sluiten. Al die honderdduizenden mensen die geesten hebben gezien (inclusief in mijn leefgebied) zullen toch niet allemaal gek zijn?

Ze zijn inderdaad niet uit te sluiten. En dat zeg ik simpelweg omdat ik het met je eens ben over wat je zegt dat niks uit te sluiten valt. Bijna niemand geloofd dat amerika zelf 11 september heeft veroorzaakt. Maar het valt zeker niet uit te sluiten. En omdat het niet uit te sluiten valt zul je altijd een oogje houden om amerika. Als er daadwerkelijk "dimensies" bestaan. Dan zullen we die ooit nog wel is zien. Wie had ooit gedacht dat er televisie zou bestaan. Niemand totdat het daadwerkelijk mogelijk was. Wat ik bedoel.. is dat als je alles geloofd wat je niet kan uitsluiten. Dat je simpelweg gek wordt. Want dan zouden we de matrix ook zeker niet uit kunnen sluiten. Leef met wat je gegeven wordt. En stel altijd vragen.

En over die geesten.
Hoe komt het dan dat niemand uit mijn familie ooit zulke verschijnselen gezien heeft? Ik geloof dat jij wel redelijk kunt nadenken. Dus kun je nog eens een keer terug komen wanneer jij er daadwerkelijk 1tje gezien hebt?

Citaat:

Misschien is de hemel dus een materiele plek, ergens anders.

Dan is de hemel een materiele plek zonder onze lichamen en/of gedachtes. Je hebt je eigen brein nodig om het zelfde te doen en denken in de hemel.

KKOPPI 10 August 2009 19:25

Citaat:

Dan heeft de komiek niet heel goed gekeken. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen. Het enige verschil wat christenen allemaal wel gemeen hebben is het hele idee achter geloven. De manier waarop ze in het leven staan. Ik zou bijvoorbeeld nooit van mn leven kunnen wonen/trouwen met een vriendin die gelovig is. Maakt niet uit hoeveel ik van dr hou. Het werkt gewoon niet. Zei is hier op aarde om ergens anders weer terecht te komen door hier goed te leven. Ik zelf probeer hier goed te leven door zo goed mogelijk te zijn voor anderen en voor mezelf. Voor zover ik mij dat lukt. Dus natuurlijk ook voor haar. Ik zou mn leven voor dr geven. Zei zou dat waarscheinlijk ook doen. Maar wel met een hele andere gedachten. Begrijp me niet verkeert. Ik zou die relatie toch aangaan. Voor haar leven. Dat maakt mij gelukkig.
Dan zou jij volgens het christendom dus mooi naar de hemel gaan.

Citaat:

Ze zijn inderdaad niet uit te sluiten. En dat zeg ik simpelweg omdat ik het met je eens ben over wat je zegt dat niks uit te sluiten valt. Bijna niemand geloofd dat amerika zelf 11 september heeft veroorzaakt. Maar het valt zeker niet uit te sluiten. En omdat het niet uit te sluiten valt zul je altijd een oogje houden om amerika. Als er daadwerkelijk "dimensies" bestaan. Dan zullen we die ooit nog wel is zien. Wie had ooit gedacht dat er televisie zou bestaan. Niemand totdat het daadwerkelijk mogelijk was. Wat ik bedoel.. is dat als je alles geloofd wat je niet kan uitsluiten. Dat je simpelweg gek wordt. Want dan zouden we de matrix ook zeker niet uit kunnen sluiten. Leef met wat je gegeven wordt. En stel altijd vragen.
Bijvoorbeeld wat hieronder staat.

Citaat:

En over die geesten.
Hoe komt het dan dat niemand uit mijn familie ooit zulke verschijnselen gezien heeft? Ik geloof dat jij wel redelijk kunt nadenken. Dus kun je nog eens een keer terug komen wanneer jij er daadwerkelijk 1tje gezien hebt?
Ik heb vaak genoeg geesten gezien. Laatste keer was op de 21e van vorige maand. Ik lag in bed, alles muisstil en ineens gaat het touwtje bij het gordijn hevig heen en weer slingeren. 1 seconde daarna stond het touwtje weer kaarsrecht, alsof er nooit beweging in had gezeten. Ramen waren dicht enz. En nu niet met excuses komen als 'dat was natuurlijk een droom', want ik was klaarwakker;).

Citaat:

Dan is de hemel een materiele plek zonder onze lichamen en/of gedachtes. Je hebt je eigen brein nodig om het zelfde te doen en denken in de hemel.
Dat stond weer in de schriften, aan het einde van alles wordt het vlees weer levend enzo ik ken het ook niet heel erg goed.

Icarus 10 August 2009 20:30

Djeezes,jij weer.

Zeespons 10 August 2009 22:35

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1425646)
Dan zou jij volgens het christendom dus mooi naar de hemel gaan.

Hmm.. Dat zou ik eigenlijk niet eens willen. En nee, ik wil ook niet naar de hell. Als ik dood ben. Laat me dan lekker dood zijn. Maar dat schijnt voor andere moeilijk voor te stellen. Hoe het is om daadwerkelijk DOOD te zijn.

Citaat:

Ik heb vaak genoeg geesten gezien. Laatste keer was op de 21e van vorige maand. Ik lag in bed, alles muisstil en ineens gaat het touwtje bij het gordijn hevig heen en weer slingeren. 1 seconde daarna stond het touwtje weer kaarsrecht, alsof er nooit beweging in had gezeten. Ramen waren dicht enz. En nu niet met excuses komen als 'dat was natuurlijk een droom', want ik was klaarwakker;).

Dus dan waren het maar geesten? Ga een keer met mij "glaasje draaien". En als er daadwerkelijk dan iets gebeurt. Dan heb je me overtuigd. Oja, als ik jou was zou ik niet naar domino day gaan. Straks gooit die geest van je nog 1 van de steentjes om.

Citaat:

Dat stond weer in de schriften, aan het einde van alles wordt het vlees weer levend enzo ik ken het ook niet heel erg goed.

reincarnatie in je eigen lichaam waar een exacte copy van is op de hemel? Echt waar... Dan vindt ik de matrix nog logischer klinken. En dan zeggen ze dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen. Maar ik weet niet hoe ik anders "vlees weer levend" moet opvatten.

Demensies moet je niet te letterlijk nemen. Ze zeggen dat wij 4 demensies kunnen waarnemen. Namelijk : Lengte brete hoogte en tijd.
Ze zeggen dat we niet meerdere demensies kunnen waarnemen met de zintuigen die we op het moment hebben. http://www.allaboutthejourney.org/du...ezus-video.htm

Hier wordt een voorbeeld gegeven hoe we zouden leven zonder de demensie hoogte. Nu maakt hij alleen een grote fout. met dat er niks bestaat dat 3 (lengte brete tijd) demensies heeft. Hij neemt het echt veels te letterlijk. Waarom zou er niks bestaan met 2 demensies?

1: we zouden het dan moeten kunnen waarnemen omdat wij er 4 hebben.
2: Probeer je maar is 2 demensies voor te stellen. (lengte, tijd) Het kan niet.
3: Laat staan 1.
4 Hij zegt dat deze 4 aanmekaar zijn verbonden en komt met een basis van zijn theory over "flat land" die dus zoals ik net zei. niet klopt.

the_darkness 11 August 2009 00:13

God heeft het klonen dus geperfectioneerd begrijp ik?

KKOPPI 12 August 2009 16:47

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1425652)
Djeezes,jij weer.

hetzelfde.

het was hier net zo rustig toen jij banned was...

KKOPPI 12 August 2009 17:03

Citaat:

Hmm.. Dat zou ik eigenlijk niet eens willen. En nee, ik wil ook niet naar de hell. Als ik dood ben. Laat me dan lekker dood zijn. Maar dat schijnt voor andere moeilijk voor te stellen. Hoe het is om daadwerkelijk DOOD te zijn.
Zo denken jullie er dus over, maar daarvoor is men gelovig.

Citaat:

Dus dan waren het maar geesten?
Nee, dan was het een klein zendertje dat er door mijn broer in was geplaatst en die met een afstandsbediening bestuurd werd om mij te foppen.

Ga een keer met mij "glaasje draaien". En als er daadwerkelijk dan iets gebeurt. Dan heb je me overtuigd. Oja, als ik jou was zou ik niet naar domino day gaan. Straks gooit die geest van je nog 1 van de steentjes om.

Je gelooft het dus duidelijk niet.
Eerder zei jij dat in jouw famillie nooit geesten gezien zijn?
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...n_geesten.html
Dat geesten zich ook in katholieke gezinnen vertonen, is hier dus terug te zien. Toevallig ging iemand die ik ken gisteren even naar de kerk, er was niemand. Hij ging zitten en naast zich in zijn rij hoorde hij een heel hard gebonk. Na 10 minuten gezocht te hebben vond hij nog steeds niks.

Citaat:

reincarnatie in je eigen lichaam waar een exacte copy van is op de hemel? Echt waar... Dan vindt ik de matrix nog logischer klinken. En dan zeggen ze dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen. Maar ik weet niet hoe ik anders "vlees weer levend" moet opvatten.
hallo, ik weet ook niet hoe dat allemaal geschreven staat... zullen we dit punt dan maar laten vallen?

Citaat:

Demensies moet je niet te letterlijk nemen. Ze zeggen dat wij 4 demensies kunnen waarnemen. Namelijk : Lengte brete hoogte en tijd.
Ze zeggen dat we niet meerdere demensies kunnen waarnemen met de zintuigen die we op het moment hebben. http://www.allaboutthejourney.org/du...ezus-video.htm

Hier wordt een voorbeeld gegeven hoe we zouden leven zonder de demensie hoogte. Nu maakt hij alleen een grote fout. met dat er niks bestaat dat 3 (lengte brete tijd) demensies heeft. Hij neemt het echt veels te letterlijk. Waarom zou er niks bestaan met 2 demensies?

1: we zouden het dan moeten kunnen waarnemen omdat wij er 4 hebben.
2: Probeer je maar is 2 demensies voor te stellen. (lengte, tijd) Het kan niet.
3: Laat staan 1.
4 Hij zegt dat deze 4 aanmekaar zijn verbonden en komt met een basis van zijn theory over "flat land" die dus zoals ik net zei. niet klopt.
Wij gaan altijd maar weer naar de wetenschap. Ik zeg: Kortom, er zijn nog te veel dingen die de mensen niet weten.

Icarus 12 August 2009 17:22

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1426109)
hetzelfde.

het was hier net zo rustig toen jij banned was...

Toen jij hier weg was was het anders ook gezellig hoor.

Zeespons 12 August 2009 17:38

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1426114)
Zo denken jullie er dus over, maar daarvoor is men gelovig.

Zolang je hoopt op een goed einde zul je altijd geloven in dat soort mooie dingen. Zo mooi is het leven niet. Zal het nooit zijn.

Citaat:

Nee, dan was het een klein zendertje dat er door mijn broer in was geplaatst en die met een afstandsbediening bestuurd werd om mij te foppen.

Seems more plausible then the ghost thingy..

Citaat:

Je gelooft het dus duidelijk niet.
Eerder zei jij dat in jouw famillie nooit geesten gezien zijn?
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...n_geesten.html
Dat geesten zich ook in katholieke gezinnen vertonen, is hier dus terug te zien.

Dit zegt je articel:

1/3 van de Amerikanen gelooft in geesten.
1/4 van de Amerikanen zegt een geest gezien te hebben of in de aanwezigheid van een geest te hebben verkeerd.
1/3 van de Amerikanen gelooft in het bestaan van UFO's
1/5 Amerikanen in hekserij.

Stel je hebt 100 amerikanen

33 amerikanen geloven dan in geesten
25 beweren er 1tje gezien te hebben.
33 gelooft in UFO's
20 in hekserij.

dat zijn 111 gelovigen bijmekaar.
dat betekend dat er 11 zijn die 2 dingen geloven.
Aangezien er 25 beweren er 1tje gezien te hebben. kun je die van de 33 aftrekken. die er alleen in geloven. waardoor je er 8 bij overhoud.
nu heb je in totaal 19 amerikanen van de 100 die in iedergeval in geesten geloofd en in of hekserij of UFO's

Zijn die 19 mensen nu gek of niet?
Naar mijn weten wel.
Hekserij bestaat niet.
En UFO's ook niet. (en dan hebben we het over vliegende schotels)

(nog maar niet te zwijgen over het aantal Amerikanen dat in wereldvrede geloofd)

Citaat:

Toevallig ging iemand die ik ken gisteren even naar de kerk, er was niemand. Hij ging zitten en naast zich in zijn rij hoorde hij een heel hard gebonk. Na 10 minuten gezocht te hebben vond hij nog steeds niks.

Applausje, Met een geesten verhaal zul je geen enkele rechtzaak winnen.
Eerder aantal jaartjes TBS.

Oja, ik heb gisteren glaasjedraaien geprobeert. En er gebeurde niks. Totaal niks.

Mr. Macphisto 12 August 2009 17:51

Geesten, ik weet het niet precies.
Maar wtf heeft dat dan weer met het bestaan van God te maken KKOPPI?

Hellblazer 12 August 2009 18:59

Ik hou de optie dat geesten bestaan altijd open. Ik zeg niet dat ze niet bestaan tot ik ze zelf gezien heb. Maar tot dan geloof ik niet dat ze bestaan.
UFO's geloof ik ook niet in, hoewel ik wel geloof dat er nog meer levensvormen in dit universum zijn.
Hekserij gaat me een beetje te ver. Dat je een soort van paranormaal begaafd bent wil ik nog wel geloven, maar hekserij; NOT.

Citaat:

Toevallig ging iemand die ik ken gisteren even naar de kerk, er was niemand. Hij ging zitten en naast zich in zijn rij hoorde hij een heel hard gebonk. Na 10 minuten gezocht te hebben vond hij nog steeds niks.

Dit lijkt me sterk. Misschien verbeelde hij zich iets of heeft hij op de verkeerde plek gezocht. Maar misschien wilde hij jou wel voor de gek houden omdat hij weet dat jij snel dingen aanneemt die verband hebben met geesten.
Het kan zijn dat dit wel echt waar is, maar ik geloof het niet totdat ik het met mijn eigen ogen gezien heb.

Deegbal 13 August 2009 10:31

Dit ga ik niet allemaal lezen.

Deegbal 13 August 2009 10:33

Hier scrolde ik net even overheen. :+

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1426132)

Dit zegt je articel:

1/3 van de Amerikanen gelooft in geesten.
1/4 van de Amerikanen zegt een geest gezien te hebben of in de aanwezigheid van een geest te hebben verkeerd.
1/3 van de Amerikanen gelooft in het bestaan van UFO's
1/5 Amerikanen in hekserij.

Amerikanen zijn dom. Algemeen bekend.

KKOPPI 10 September 2009 20:21

Ik kreeg vandaag een mail, en daar stond heel veel tekst in uit een pas verschenen boek, het maakt me echt heel bang:

Ik zal jullie enkele kleine details geven over de Waarschuwing […] Er zullen vuurbollen op de aarde neerkomen …
22 januari 2009
Ik ben God, Ik ben God Almachtig, God van Liefde, God van Barmhartigheid! Mijn kinderen! Mijn kleine kindertjes! Ik ben jullie nabij. Ik ben de Levende God. Ik weet dat jullie moe zijn en dat jullie enkele moeilijkheden gehad hebben. Maar dat is niet erg, dat zal niet blijven duren. Ik zal de Kracht van mijn Heilige Geest geven en jullie zullen opnieuw vertrekken, met Mij, uw Herder, vervuld van kracht en liefde.
Ik ben God Alamachtig. Vanavond zal Ik jullie enkele kleine details geven over de Waarschuwing. Het zal een verschrikkelijke dag zijn, mijn kleine kindertjes, de lucht zal helemaal zwart worden, daarna rood. Er zullen vuurbollen op de aarde neerkomen. Ik ben het, God Almachtig die u dit zegt. Maar heb geen schrik, want Ik zal er zijn, met jullie, met jullie allen.
Jullie hebben niets te vrezen, waar jullie ook zijn. Ik heb het al gezegd, waar jullie ook zijn, jullie zullen bidden. Dankzij jullie gebeden zullen jullie beschut zijn. Ik ben het, uw God Die u dit zegt. Er blijft u nog slechts heel weinig tijd om jullie voor te bereiden, heel weinig.

Zo zijn er nog heel veel van zulke stukken, ik weet niet wat ik er van moet denken.

Chitesel 10 September 2009 20:31

you should shit bricks :+

Mr. Macphisto 10 September 2009 22:19

Citaat:

Origineel gepost door KKOPPI (Bericht 1430993)
Ik kreeg vandaag een mail, en daar stond heel veel tekst in uit een pas verschenen boek, het maakt me echt heel bang. Ik ben God Alamachtig. .

Wuuuu?

KKOPPI 10 September 2009 22:51

o het is vertaald vanuit het frans, en niet zo goed denk ik... ik weet het ook niet meer, ik weet echt niet wat ik moet denken...

the_darkness 10 September 2009 23:02

niet bij nadenken, mailtjes vanuit het niets zijn bullshit.

Mr. Macphisto 11 September 2009 15:01

Ghana -> spam.

Sk8Steef 25 May 2010 18:47

nope. i hate god. and god blesses me!

Saray- 25 May 2010 18:57

jawel in Allah

<>woutertje<> 25 May 2010 19:03

nee ;)

Young 25 May 2010 21:27

God? Wesdah?

niemand 27 May 2010 15:07

Nee.

L@®S 5 June 2010 11:04

nee ik geloof niet in die onzin daarom heet het ook geloof je moet her maar gelofen

Doctor 5 June 2010 14:17

Citaat:

Origineel gepost door L@®S (Bericht 1488394)
nee ik geloof niet in die onzin daarom heet het ook geloof je moet her maar gelofen

:{

Lupadi 6 June 2010 09:47

Citaat:

Origineel gepost door L@®S (Bericht 1488394)

ik geloof dat het geloven ipv gelofen is ;)

monkey d luffy 6 June 2010 14:32

ja ik geloof in god en waarom zal ik nu uitlegen
Geloof is de verzekerde verwachting van dingen waarop wordt gehoopt, de duidelijke demonstratie van werkelijkheden die echter niet worden gezien

bewijst het bestaan van goddeloosheid en lijden dat er geen god is ?
ik heb een hier een voorbeeld bewijst het feit dat er messen gebruikt zijn om moorden te plegen dat niemand ze ontworpen heeft ?
in oorlogstijd worden er straalvliegtuigen gebruikt om bommen af te werpen bewijst dat dit dat die vliegtuigen geen ontwerper hebben gehad ?
of is het veeleer de manier waarop ze worden gebruikt ?
god heeft mensen niet goed of slecht gemaakt hij heeft ze een vrije wil gegeven
oja en de natuurrampen werden al in de bijbel voorzegd dat ze in deze tijd meer zouden voorkomen

dit komt uit de bijbel
En Jezus gaf hun ten antwoord: „Past op dat niemand U misleidt *want velen zullen komen op basis van mijn naam en zeggen: ’Ik ben de Christus’, en zij zullen velen misleiden. *GIJ zult horen van oorlogen en berichten van oorlogen; ziet toe dat GIJ niet wordt verschrikt. Want deze dingen moeten geschieden, maar het einde is er nog niet.
*Want natie zal tegen natie opstaan en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen in de ene plaats na de andere voedseltekorten en aardbevingen zijn. *Al deze dingen zijn een begin van weeën der benauwdheid

natuurlijk kan god de duivel stopen maar dat kan ik ook verklaren

dit komt ook uit de bijbel want ik laat de bijbel natuurlijk voor zichzelf spreken

De bijbel licht met betrekking tot de hemelse aangelegenheden een tipje van de sluier op door te onthullen dat Satan later als een mededingende god voor Jehovah in de hemel verscheen en Jehovah recht in zijn gezicht uitdaagde door te beweren dat hij Gods dienstknecht Job, en bij implicatie iedere andere dienstknecht van God, van Hem kon afkeren. In feite beschuldigde hij God ervan Job ten onrechte alles te geven en hem bovendien volledig te beschermen, zodat hij, Satan, Job niet kon beproeven en niet kon tonen wat er werkelijk in Jobs hart leefde, namelijk, zo liet Satan doorschemeren, het slechte. Hij insinueerde dat Job God hoofdzakelijk uit zelfzuchtige overwegingen diende. Satan liet dit punt duidelijk uitkomen toen hij zei: „Huid voor huid, en al wat een mens heeft, zal hij geven voor zijn ziel. Steek voor de verandering alstublieft uw hand eens uit en tast hem tot in zijn gebeente en zijn vlees aan en zie eens of hij u niet recht in uw gezicht zal vervloeken

doordat satan toen die strijdvraag zoals dat word vernoemt opriep
hier word daar verder op ingegaan en de stijdvraag is eigelijk of god als scheper van de hemel en de aarde en universum het recht heeft gehoorzaamheid en aanbiding van ons te vragen

De belangrijkste strijdvraag —*een morele strijdvraag. Natuurlijk kende de geestenzoon die Satan werd Jehovah als een God van morele normen en niet als een grillig, onberekenbaar persoon. Als hij Jehovah als een onbeheerst, heftig Persoon had gekend, had hij alleen maar kunnen verwachten terstond, ter plekke, wegens zijn handelwijze vernietigd te worden. De door Satan in Eden opgeworpen strijdvraag was dus niet eenvoudig een toets op Jehovah’s macht of vermogen om te vernietigen. Het was veeleer een morele strijdvraag: Het ging om de vraag of God het morele recht heeft om universele soevereiniteit uit te oefenen en van al zijn schepselen waar maar ook onvoorwaardelijke gehoorzaamheid en exclusieve toewijding te eisen

en ja als je dood bent ga je niet opnieuw leven

in prediker 9:5 zegt de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven maar wat de doden betreft zij zijn zich van niets bewust
je moet kijken of wat ze geloofen ze ook doen bijvoorbeeld er word in de bijbel gezegt dat je je naaste moet liefhebben als jezelf zou je als je dat volgt oorlog voeren ? niet dus en er gebeuren genoeg oorlogen in naam van geloven dus dat zou je al kunnen zegen dat dat geloof niet klopt
een belangerijk feit zie je over het hoofd de evolutie theorie is een theorie en blijft er een een klein voorbeeld van de velen voorbeelden geloof je dat er dino`s zijn ? ja waarom ? omdat je bewijs het je vind hun boten toch ?
ok hebben we ooit een tussen schakel gevonden van een vis die naar een landier of andersom evolueerde gevonden nee dat is best raar toch ?

o je verward de bijbel met de kerk en nee als je goed kijkt zie je nu wat er met de kerk gebeurt dus dat klopt zoiezo niet er worden de laatse tijd genoeg kerken gesloten

meer vragen ik wil ze graag beantwoorden

gr.luffy

Doctor 6 June 2010 17:28

Let a woman learn in silence with full submission.
I permit no woman to teach or have authority over a man; she is to keep silent.

1 Timothy 2:11

tommy almighty 6 June 2010 18:52

Citaat:

Origineel gepost door Doctor (Bericht 1488552)
Let a woman learn in silence with full submission.
I permit no woman to teach or have authority over a man; she is to keep silent.

1 Timothy 2:11

amen _0_

@monke: je boodschap komt niet echt heel duidelijk bij me over en ik vind 't maar een groot vaag verhaal...

monkey d luffy 8 June 2010 11:07

wat vind je er dan vaag aan ?
ik vind het best vaag dat je het vaag vind en ben er een beetje vaag over ?
kun je dat uitlegen wat je er vaag aan vind :)

Doctor 8 June 2010 13:57

Citaat:

Origineel gepost door monkey d luffy (Bericht 1488790)
wat vind je er dan vaag aan ?
ik vind het best vaag dat je het vaag vind en ben er een beetje vaag over ?
kun je dat uitlegen wat je er vaag aan vind :)

Allow me;

Genesis:

Poep gebeurt.
God gebeurt.
Aarde gebeurt.
Dag en nacht gebeurt.
Zee gebeurt.
Land gebeurt.

Meer shit gebeurt.

Hoe?

monkey d luffy 8 June 2010 18:09

en dat is ook niet echt duidelijk

Doctor 8 June 2010 18:10

Het is een vraag van een woord.
Hoe is dat niet duidelijk.

Leg mij uit hoe die God meneer het voor me kaar krijgt om alles te maken, en hoe hij is ontstaan en hij uiteindelijk omnipotentie heeft verkregen.

monkey d luffy 8 June 2010 18:30

is het redelijk ? ons verstand kan het niet bevaten maar dat is geen deugdelijke reden om het te verwerpen hier een voorbeeld

tijd niemand kan het ogenblik aanwijzen waarop de tijd is begonnen en het is een feit dat de tijd niet ophoud wij verwerpen het begrip tijd niet omdat wij niet alle aspecten ervan begrijpen

Doctor 8 June 2010 18:31

Dat beantwoord mijn vraag niet.

monkey d luffy 8 June 2010 18:32

ook worden onze hersenen niet helemaal begrepen

maar wie zou willen ontkennen dat ze bestaan ?

monkey d luffy 8 June 2010 18:33

dat verklaart aleen dat hij geen bestaan heeft gehad en dat wij niet alles kunnen bevaten

ash-hôôle 8 June 2010 18:35

Citaat:

Origineel gepost door monkey d luffy (Bericht 1488842)

Je kunt ze zien/aanraken?

Doctor 8 June 2010 18:41

Citaat:

Ik ontken niks, ik stel een simpele vraag en die ontwijk door met shit aan te komen over "Dat gaat ons bewustzijn te boven".

Bullshit, d'r staat niks over in de bijbel, alleen over de creatie van de aarde, mens et cetera.
Niks over God zelf alleen dat hij het jochie met het vergrootglas uithangt in ye olde days.

En nu wil ik graag een direct antwoord.

tommy almighty 8 June 2010 19:00

dat is gewoon typisch voor godsdiensten, alles beantwoorden met vaag gedoe. Om dat als 't te makkelijk klinkt ze geen aanhangers krijgen, want dan snapt iedereen dat 't lulkoek is.

Edit: beter?

blabla1993 8 June 2010 19:31

Rasmongool, gebruik eens interpunctie.

Young 8 June 2010 21:45

Citaat:

Origineel gepost door monkey d luffy (Bericht 1488840)
is het redelijk ? ons verstand kan het niet bevaten maar dat is geen deugdelijke reden om het te verwerpen hier een voorbeeld

tijd niemand kan het ogenblik aanwijzen waarop de tijd is begonnen en het is een feit dat de tijd niet ophoud wij verwerpen het begrip tijd niet omdat wij niet alle aspecten ervan begrijpen

Tijd is een dimensie.

Wil je wat diepgang:
http://en.wikipedia.org/wiki/Time

Citaat:

Dat wij ze nog niet helemaal begrijpen (en dus ook niet kunnen nabootsen, waar je -neem ik aan- op doelt) met onze huidige techniek, wil niet zeggen dat wij hiertoe nooit in staat zullen zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat binnenkort de eerste hersencellen gekweekt worden, mocht dit al niet gelukt zijn.

blabla1993 8 June 2010 22:02

Hersencellen blijven vrij moeilijk bro.
Maar idd, tijd is een grootheid/dimensie. Je zegt toch ook niet dat wij niet snappen hoe lengte of gewicht werkt omdat wij niet weten waar het begon? :')

Young 8 June 2010 22:23

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1488904)
Hersencellen blijven vrij moeilijk bro.
Maar idd, tijd is een grootheid/dimensie. Je zegt toch ook niet dat wij niet snappen hoe lengte of gewicht werkt omdat wij niet weten waar het begon? :')

Ik weet dat het moeilijk blijft, maar ik ben er van overtuigd dat wij deze ooit na kunnen maken. En dus ook helemaal gaan begrijpen..

Zeespons 8 June 2010 22:39

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1488931)
Ik weet dat het moeilijk blijft, maar ik ben er van overtuigd dat wij deze ooit na kunnen maken. En dus ook helemaal gaan begrijpen..

Ha..
ha..

Doctor 8 June 2010 22:40

Is Batman niet meer de enige bewezen fictieve superheld. 8)

blabla1993 8 June 2010 22:55

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1488931)

Namaken from scratch, nee, maar kweken lukt denk ik wel binnen 100 jaar.

tommy almighty 8 June 2010 23:00

Citaat:

Origineel gepost door monkey d luffy (Bericht 1488840)

tijd is gewoon bedacht door de mens om 't leven makkelijker te maken, en als je 't zo bekijkt snap ik jou god ook best. gewoon bedacht door de mens om onverklaarbare dingen te verklaren (het leven makkelijker maken).:yes:

Shade 8 June 2010 23:45

Ik ben een agnost :)

Chitesel 8 June 2010 23:49

Ik moet jullie allemaal teleurstellen.

Ik ben god.

Discussie over

Doctor 9 June 2010 01:02

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1489056)
Ik moet jullie allemaal teleurstellen.

Ik ben god.

Discussie over

Nuh-uh!

tommy almighty 9 June 2010 18:40

ik heb me vandaag bekeerd tot pastafari/spagnost van het vliegende-spaghettimonsterisme:d na verhalen te hebben gehoord ben ik ervan overtuigd dat dit het ware geloof is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster (voor meer info)

Mr. Macphisto 9 June 2010 21:40

Jesus raptor/

Doctor 9 June 2010 21:57

*Raptor Jesus.

Only those with the most succulent livers shall be spared.

Young 9 June 2010 21:59

Citaat:

Origineel gepost door Doctor (Bericht 1489247)
*Raptor Jesus.

Only those with the most succulent livers shall be spared.

Hey dat doet mij aan iets denken.

Doctor 9 June 2010 22:01

In voordat een of andere gif met huilende katholieke kindjes en een shooped Raptor Jesus pic erin. :+

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:56.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.