| lieve colafles |
23 May 2003 14:47 |
Citaat:
Originally posted by eneri
dat klopt. er word heel veel grond besteed aan het verbouwen van voedsel voor de gigantische massa vee, wat dan later geslacht wordt. Als we dat vee niet zouden slachten, hebben we veel minder vee 'nodig' voor de zuivel. Dus ook veel minder land om dat voedsel te verbouwen. Dat land kan dan weer gebruikt worden om voedsel voor ONS te verbouwen, groente, fruit en graan dus. Tis zoo simpel,maar toch doen we t niet..:x
|
ik ben het met je eens, we doen het niet.. en ik ben het met je eens dat het veel efficienter kan door vegetarisch te worden..
1. je hebt dus meer grond om voedsel te verbouwen
2. je dood geen mededieren.
3. de mens stelt zichzelf niet meer in een hogere positie dan de andere dieren.
in de huidige maatschappij is het helaas zo dat er dieren gekweekt worden voor de slacht. Dat is ziek.
de bio-industrie is een gevolg van een uit de handgelopen begeerte naar vlees.
je kan mensen nou eenmaal niet dwingen om met vlees te stoppen. maar het is gewoon zo dat wat er in de bio-industrie gebeurd echt niet vrolijk is..
en dan bedoel ik echt misselijkmakend.. als jij wist wat daar gebeurd met die dieren zou je nooit meer klagen om een klein beetje pijn of eenzaamheid...
als je de bio-industrie moet vergelijken.. dan doe je het niet eens zo gek als je zegt: concentratiekamp voor dieren.... ok en daarna worden ze ook nog opgegeten.. (al gebeurde dat in de woII ook wel maar dat is een andere zaak )
|