![]() |
Yes, jongen met asperger in de klas gehad, maar dat was gewoon zielig, hij kon zich totaal niet aanpassen in de klas en hij was ongelooflijk slim maar doordat hij absoluut geen structuur had leerde hij niet. Maar dex, het klinkt als nix ernstigs maar de meeste mensen met het syndroom van asperger kunnen niet normaal in de samenleving functioneren. Ik weet niet of er nog iemand je zal het maar hebben heeft gekeken, maar daar was laatst iemand in met asperger en die kon absoluut niet normaal functioneren..
|
Citaat:
Citaat:
edit: ohja mensen met asperger schijnen doorgaans slim te zijn, maar sociaal enigzins achterlopend. |
ik denk dat het nie zoveer achterlopend is als meer niet weten HOE ze op bepaalde dingen moeten reageren
een vriend van me legde het zo uit, kijk als hij bijvoorbeeld een nieuw persoon leert kennen dan heeft hij zon heel lijstje in zijn hoofd hoe hij tegen die persoon moet doen. wat wij als normaal zien en automatisch gewoon op nieuwe dingen reageren, moeten zij lang over nadenken en alles al van te voren in hun hoofd hebben anders lukt het niet. zo ongeveer vertelde hij het ik weet niet of dat voor iedereen met asperger opgaat maar voor hem in ieder geval wel |
Citaat:
Zoals FoL zei. |
asperger en neuro transmitters
Het syndroom van asperger is een storing in de neuro transmitter, dit zijn geleide systemen voor de prikkels van buiten
af te transporteren naar delen in hersenen alwaar ze verwerkt worden. Naast deze afwijking, maar vooral juist daardoor, worden sociale situaties on overzichtelijk, hij of zij weet ze niet in te schatten. Het zijn vaak boven gemiddelde inteligenties met deze vorm van autisme en kan in een zware of lichte vorm aanwezig zijn. O-) |
geen oude topics uppen, aub
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:56. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.