![]() |
Citaat:
|
Citaat:
roken + tandpasta zorgt voor een soort ranzige grassmaak..dank je |
2posts verwijderd,
willen andreej hazus en het kleine engeltje asjeblieft hun vetes thuis uitvechten ? :wave: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Neuh vind roken zeker niet de moeite waard
hoewel..misschien kan ik daar geen eerlijk oordeel over vellen, heb het nog nooit geprobeerd. Ook nooit de behoefte gehad, mn vader is dr bijna (en dan ook echt bijna) aan onderdoor gegaan, tsja dan denk ik niet dat ik er veel gelukkiger van zal worden:| |
ik rook. mijn reden is dat ik leef maar één keer en ik vind t chill om te roken punt. :)
|
Citaat:
Hehe, ik hoorde je nauwelijks op de meeting :p |
k ben ook niet zo een prater :)
|
Mijn vriendje rookt ook maar hij heeft niet zo een ranzige rooksmaak in ze mond.
Maar ik persoonlijk HAAT!!! :[ :kwaad: :kwaaist: sigarettenrook , ik denk dat ik er zelfs allergies voor ben , ik word er echt een beetje ziek van. Iks la dus feestjes soms al over omdat ik op feestjes dus ziek word. Superkut |:( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben roker, dus ik voel me hierop zeer aangesproken door verschillende mensen, die ik niet ken die mij dom noemen. Ik rook omdat ik er kalm van word, en dat werd ik al gelijk vanaf het begin, dus niet sinds ik zogenaamd 'verslaafd' zou zijn. Ik kan stoppen als ik wil, maar ik wil niet stoppen. Mja dat terzijde. Ook rook ik omdat ik het lekker vind, maar dat is per persoon verschillend, misschien vind ik het wel lekker omdat mensen hun eigen stank niet kunnen ruiken :+ Dus ik ben 1 van de weinigen die tegen de niet-rokers in kan gaan op dit forum. En met blowen heb ik helemaal geen bezwaar :respect:
|
er rookt echt minder dan 1% van dit forum ofzo
|
Citaat:
1. Je rookt al vanaf je geboorte. 2. Voor dat je begon met roken was je zo gestrest dat je ouders je gingen dringen om te roken. Verder zeg ik niet dat rokers dom zijn, maar dat het gewoon niet slim is om er aan te beginnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry hoor elviepelvie, maar dat gaat in dit geval niet op ;) |
Citaat:
|
slimme mensjes bedoel je ;)
|
Citaat:
Ik heb zelf besloten om te gaan roken, dat op de eerste plaats, het is sowieso redelijk stom, dat staat vast, maar goed, ik denk dat iemand van 14-15-16 nog niet genoeg levenswijsheid en ervaring heeft om dat te mogen bepalen. Dat klinkt natuurlijk redelijk Victoriaans en ouderwets, maar zo denk ik er wel over :) |
Citaat:
Ten tweede, leeftijd is maar een getal, je kan volwassener zijn als dat je zou verwachten (kijk maar naar mij) of juist jonger als dat men zou verwachten (kijk maar naar Whizzcat:p ) Ten derde, we leven in een moderne samenleving, waarin mensen zelf mogen bepalen wat ze doen en dus niet op de Victoriaanse manier ouderwets behoren te zijn. Ten vierde, als je zelf rookt, waarom geef je dan argumenten van niet-rokers? Ten vijfde, zie al het voorgaande :+ |
Citaat:
2. Dat is pas een niets zeggend argument, excusez les mots 3. Dat kan wel wezen, maar de maatschappij verloedert en wij worden verlokt met allemaal mooie dingen die erg slecht zijn. Je mag dan wel zelf je keuzes maken, maar desondanks zijn er op dit moment nog andere mensen die voor jou gedrag verantwoordelijk zijn. 4. Omdat kleine irritante wijsneuzen zoals jij :p het verschil tussen theorie en mening niet snappen :p 5. da's natuurlijk een BS punt :Y) |
Citaat:
2. Hiermee bedoel ik dat als je volwassen bent, kan je je eigen keuzes maken. En mijn broer heeft mij niet aan het roken gebracht, zoals ik net verkeerd geformuleerd heb, maar hij gaf mij enkel de eerste peuk waar ik wekenlang om heb moeten zeuren :+ 3. Wie zou er verantwoordelijk voor mij moeten zijn? Op school leer ik net zelfstandig werken, krijg ik dit weer te horen van zo'n rookverslaafde :+ 4. Theorie : Alles behalve praktijk, Mening : hoe je daarover denkt. Dus dat betekent dat je iets doet waar je eigenlijk een bloedhekel aan hebt (roken bedoel ik dus) ? 5. Nee, dat was zodat je nog eens beter kan nadenken over mijn onoverwinnelijke punten :p |
volgens mij zeggen alle rokers dat ze kunnen stoppen
ik ken er meer..:D:x edit: spelfout |
Citaat:
|
Citaat:
4. :no: Ik zeg niet dat ik er een bloedhekel aan heb, maar zoals je hier beneden leest, wie draag de verantwoordelijkheid? Jij, je ouders, de regering? Wie? Ik denk jij sowieso niet want daar ben je gewoon te jong voor. Citaat:
|
Ik zeg niet dat ik me 25 voel, maar ik suggereer eerder dat ik me enkel een paar jaar volwassener voel dan mijn leeftijdgenoten, simpelweg omdat ik meer in mijn leven heb meegemaakt. Ik zeg ook niet dat ik alles weet, ik heb alleen het gevoel dat ik mijn mening moet uiten en kenbaar moet maken, omdat ik weet hoe slecht het is om alles op te kroppen. En mijn ouders, dat die mijn roken goedkeuren : Ze hebben zelf ook gerookt. En ik zeg ook niet dat ik er volledig verantwoordelijk voor ben, maar hoe ouder je wordt, hoe zelfstandiger en verantwoordelijker je moet zijn, en ik voel me al redelijk zelfstandig en verantwoordelijk. Over een paar jaar zal ik er volgens jou wel achterkomen dat ik nog veel verder mentaal kan vorderen maar ik geef nu enkel mijn mening op dit moment.
|
uhm ik heb ff geen zin om veel te reageren enzo nu :p , maar ik ben t met elvenkindje eens.
ik ga nu een javaanse jongen rollen en ff roken. :p |
Citaat:
Citaat:
als je op 14 jarige leeftijd al zo volwassen bent en wijs, waarom rook je dan? omdat je er rustig van wordt? er zijn zat andere manier om 'rustig' te worden die NIET dodelijk zijn voor jou of anderen in jouw omgeving. je bent dus wel zelf verantwoordelijk als je uit eigen keuze gaat roken, omdat je dat toch gewoon zelf doet? je kan moeilijk andere mensen de schuld ervan geven dat JIJ gaat roken. |
Citaat:
maar em. hij bepaald toch zelf of ie rookt ? hij geeft toch geen andere mensen de schuld dat ie rookt? en als je rookt hoef je heus niet dom te zijn.. want dat zegt iedereen hier zo'n beetje. als je slim bent rook je niet (/ als je rookt, ben je dom) |
Citaat:
En ik gebruik niet alleen roken om kalm te worden, ik gebruik ook ademhalingstechnieken en muziek om kalm te blijven. En als laatste, ik geef niemand, maar dan ook helemaal niemand de schuld dat ik rook. Dat was mijn eigen keuze, en trouens, de gevaren van roken zijn overdreven. Ga maar eens na, hoeveel opa's en oma's van boven de 80 zijn er die roken als een stoomlocomotief? |
Citaat:
ik zeik jou helemaal niet af, en het was mijn bedoeling ook niet om zo over te komen, je zal ook wel dingen mee hebben gemaakt in je leven anders zou je dat hier niet zeggen :) (als je dat wel deed ben je echt dom maar dat terzijde) en je hoeft ook niemand de schuld te geven want je doet het zelf, maar toch zeg je alleen dat je er niet zelf verantwoordelijk voor bent : Citaat:
en over de gevaren van het roken... dan spreek ik je nog wel over een tiental jaren als je met je rokershoestje en je zwarte longen in het ziekenhuis ligt te wachten op een operatie alleen omdat jij vond dat de gevaren van het roken zo erg overdreven zijn : http://www.acupunctuur.nu/rokerslongen.JPG om je even een idee te geven hoe jouw longen er later uit gaan zien :) |
Oeps, mijn oprechte excuses voor L_angeldc, ik voelde me aangesproken en dan komt mijn verdedigingsmechanisme in actie. Sorry :) En ik geloof eerlijk gezegd niet dat die foto van die longen echt is... En dat komt omdat longen een andere kleur hebben. :)
|
Citaat:
en waarschijnlijk is het gewoon een model van de werkelijkheid, het was alleen om aan te geven dat je je longen vernaait als je dus rookt. Citaat:
|
Citaat:
er zijn zat andere manier om 'rustig' te worden die NIET dodelijk zijn dat betekent dat roken dodelijk is, maar dat het ECHT zo is. dus geen kans meer op overleving. dus de zin moet eigenlijk zijn: er zijn zat andere manier om 'rustig' te worden die NIET kunnendodelijk zijn. dat betekent dat er een kans is dat roken dodelijk is, maar dat er nog wel kans is dat je het overleeft. beetje niet boeiend dit punt in dit topic maargoed. je snapt me wel denk k :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar nu zijn jullie allemaal fout bezig... waarom? Wel, om de hele simpele verklaring dat je van roken juist NIET rustig wordt. Roken verhoogt de bloeddruk (da's een wetenschappelijk feit, zoek maar na) en van een hoge bloeddruk wordt je alles behalve rustig. Dat is de fysieke zin. Geestelijk zou je er misschien wel rustiger van kunnen worden, maar in dat geval zijn het gewoon je hersens die een loopje met je nemen. dat plaatje van die longen btw, klopt als een bus, als je 40 jaar hebt gerookt.... van die oma's en opa's, da's wel niet het slechtste en meest kinder achtige argument dat ik heb gehoord in deze hele discussie. |
Citaat:
|
Citaat:
en jij gaat er ook niet dood aan als enige |
Citaat:
yeah sure...niet iedereen gaat dood aan roken hoor! |
Citaat:
Feit is dat ik zal blijven roken, simpelweg omdat het mijn eigen keuze is geweest, en omdat ik het gewoon lekker vind. Ik weet dat het slecht voor je is, maar ik kies er zelf voor en ik accepteer de consequenties. Ik negeer jullie (de niet-rokers om het zo maar even te noemen) replies niet; ik geef jullie ook geen ongelijk met jullie wetenschappelijke feiten en longfoto's, integendeel zelfs, maar ik wil gewoon roken, om de simpele reden dat ik het lekker vind. Net zoiets als dat andere mensen Chinees eten lekker vinden, maar omdat dat blijkbaar niet ongezond is wordt daar niet moeilijk over gedaan. Misschien is dat dan wel een slecht voorbeeld, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. En ik rook absoluut niet om stoer te zijn, ik rook enkel en alleen puur omdat ik het lekker vind, en om geen enkele andere reden. En dat ik later dood ga aan kanker (rookziekte nummer 1 naar ik weet) is helemaal niet zeker, roken veroorzaakt geen kanker, het verhoogt de kans op kanker alleen. Er is dus geen garantie dat je het krijgt. En je zal er ongetwijfeld wel sporen van blijven zien als je rookt of gerookt hebt, maar die neem ik dan maar voor lief. |
Citaat:
|
Citaat:
En wat je zegt, rokers zijn niet minder en niet meer dan niet-rokers. Het is wel zo dat sommigen zijn begonnen met roken omdat ze het stoer vonden, dat is inderdaad een hoog percentage van alle rokers, maar ik hoor niet bij die groep. Waar blijft de reactie van WhizzCat ? :wave: |
Citaat:
|
@WhizzCat: Jij zei dat van roken je bloeddruk verhoogt en dat dat wetenschappelijk bewezen is. Ik hoef daar geen bewijs voor te hebben omdat ik jouw woord geloof (grote fout, maar toch :p) Maar voor mij voelt het alsof ik rustig word, misschien word ik juist wel minder rustig, maar het voelt gewoon rustig. Geestelijk rustig bedoel ik dus. Als ik lichamelijk rustig wil worden dan doe ik wel andere dingen :
- blowen - slapen - liggen - eten - etc.... |
De jongens die ik tof vind, roken allemaal... En ze blowen ook geregeld...
Daarom vind ik dat er niets mis mee is, als ze maar niet écht aandringen om het zelf ook te doen. Als ze het gewoon vragen, oké, of zelfs een paar keer vragen. Maar als ze echt niet meer willen omgaan met je, omdat je niet rookt, gaat het wel te ver. Maar dat is dus helemaal niet zo, en ik vind die gasten ook superzalig! :) Dus voor mij is er met roken (of blowen) niks mis... |
Citaat:
nou vrienden van mij roken ook, maar dat wil toch niet zeggen dat ik het dan meteen goedkeur? :? nogal vreemd om je eigen mening te baseren op iets wat anderen vinden/doen. |
Citaat:
|
Citaat:
13 en je gaat uit tot 5u, je gaat om met jongens die regelmatig blowen,enz. :) hierbij krijg ik zoiets van,k zal es lachen als'k je in de goot zie liggen later... |
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:47. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.