Pruttelpot |
21 March 2004 01:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Ik ken wel een goeie marokkaan hier in de straat. Ik ken hem al... sinds ik 4 was en hij heeft de zelfde mening als ons. De meeste allochtonen volgen nog steeds het geloof. volgens mij brengt dat gewoon verwarring. als je besluit in nederland dat moetje gewoon in je eigen huis iets aan je eigen cultuur doen. buiten dat ben je gewoon nederlander. Ik heb ook een geloof, hindoeisme, maar ik volg het niet meer en heb het nooit echt gevolgt. ik spreek mn moedertaal niet, gewoon nederlands. en als ik dat kan, waarom kunnen die duizenden marokkanen dat dan niet.. ik vind het eerlijk gezegt hopeloos. als er iets aan dit probleem gedaan moest worden, zou het jaaaaaaren geleden moeten worden uitgevoerd. nu krijg je allerlei klachten over je heen.
|
Er zijn inderdaad een enorme hoeveelheid goeie marrokanen. Maar die zie je niet. Niret in de media. Op school kom ik ze nouwelijks tegen. De gene die mn zakken rollen zijn het ook al niet. En dus reken je de marokaan niet als individu. Want de individu ken je neit. Maar als groep. Want die ken je wel. En dat is op zioch best hypocriet van "ons" maar het is wel zo.
Kan je evrgelijken met dat neit elke duitser in de 2e wereldoorlog fout wasd. Maar in onze ogen wel.
Het probleem met de multiculturele samenleving waar wij nu in leven is opzich nog niet eens het geloof. Het is het negeren van de andere mening. De moslim weigert uberhaupt iets aan te nemen van een niet moslim. En dat is iets wat een christen volgens mij nooit gedaan heeft. Zelfde met hindoe's (die dude die toen daar aan de grens gewoon amsaal ging zitten is echt ene held. Kan even neit op zn naam komen). Zo zul je ongetwijfeld nog veel meer geloven hebben waarmee alles goed gaat. En dat is weer precies waarom ik die geloven niet ken. het gaat goed. Ze respecteren andere geloven. En dat is wat moslims niet doen. Althans, neit in nederland. En blijkbaar internationaal ook niet, kijk maar naar zo'n man als Bin Laden en zn gevolg.
|