Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Dan denk je van... Morgen uitslapen... (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=47370)

RandyJC 13 June 2004 09:20

ik heb niet gestemt weet niet eens waar het over gaat...

bootje 13 June 2004 09:21

raar, plots zijn er posts weg :p

WishfulDreaming 13 June 2004 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
mja ik dacht dat ff hierdoor:

ben blij dat het niet zo is

Het actieplan zegt me nx, en ik heb geen last van buitenlanders, en ik ben tegen rascisme...

Maar ik ben het niet eens met wat de kartels gedaan hebben. Da's in mijn ogen geen democratie meer :{ :)

bootje 13 June 2004 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Kartels van deze regering trekken op de ballen....VLD en vivant samen....:? Ware het niet datk te lui ben om 22 bollekes te gaan invulle...anders had ik gewoon geen lijst stem gegeven. :+
Ohja het Vlaams Blok kaart misschien hier en daar wel enkel problemen aan...maar hun argumentatie ivm oorzaken en oplossingen is echt wel :rolleyes: .

nv-a en cd&v samen vind ik toch nog rarer hoor.

bootje 13 June 2004 10:09

Citaat:

true...Maar geen enkele partij staat nog voor zen oorspronkelijke denkpatroon...
partijen moeten ook mee-evolueren

Headliner 13 June 2004 10:25

je bent niet verplicht om te gaan stemmen :{

WishfulDreaming 13 June 2004 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
je bent niet verplicht om te gaan stemmen :{
In Belgie wel.
Je krijgt een oproepingsbrief. Indien je niet gaat krijg je een zware boete en gevangenisstraf :{

Headliner 13 June 2004 10:29

chic hoor

Sedes 13 June 2004 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
In Belgie wel.
Je krijgt een oproepingsbrief. Indien je niet gaat krijg je een zware boete en gevangenisstraf :{

En hoe vaak doen ze dat effectief :aai: :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bootje
wist je trouwens dat filip de winter betrokken geweest is (ik dacht zelf in het bestuur zat) bij een nazitijdschrift.
Wist ik ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bootje
is dat het stuk met die middelvinger bij vreemdelingen, ja he?
Jep

Citaat:

Stiekem ben ik Bert Anciaux en Steve Stevaert fan :9

Nee, saaaaar, neeee :’( :’(

En nog meer VB)-gedoe ;) http://blokbuster.antifa.net/foto.html

bootje 13 June 2004 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sedes

:’( :’(

dat doet bert anciaux ook wel eens :p

psychobunny 13 June 2004 10:46

En op wat heeft ons Saartje gestemd?

Ik mocht nog niet (verjaar in december..) maar zou SPA gestemd hebben.
Als je dan toch per se richting VB stemt, ben je toch beter om op de NVA te stemmen?

Verder ben ik totaal anti-VB...
En saar, wat Sedes zegt van haar hooggeschoolde vrienden, ergens heeft ze gelijk, want het zijn voornamelijk de lager geschoolden die VB stemmen...

psychobunny 13 June 2004 10:49

Meisje van mn klas:

Stefanie Tim SVVHI 1 - 4 Stefanie zegt:
op wa hebde dan gestemd?
-x- Liefde is....! -x- zegt:
vl bl
kwist nie op wa ik ging stemme, maar kzat gisteren in de cinema en een bende turken dede mega beu ze wouden op mijn smoel slaan, ze hebben ons geachtervolgd, dus heb ik gezegd nu weet ik op wa ik ga stemmen

8|

bootje 13 June 2004 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Meisje van mn klas:

op wa hebde dan gestemd?
vl bl
kwist nie op wa ik ging stemme, maar kzat gisteren in de cinema en een bende turken dede mega beu ze wouden op mijn smoel slaan, ze hebben ons geachtervolgd, dus heb ik gezegd nu weet ik op wa ik ga stemmen

8|

omg!
dat is dus belachelijk en uitermate dom.

psychobunny 13 June 2004 10:59

Citaat:

omg!
dat is dus belachelijk en uitermate dom.

Driekwart van mijn klas is belachelijk en uitermate dom :p

PFP 13 June 2004 11:02

Belgen zijn gewoon de politieke fascisten van europa

WishfulDreaming 13 June 2004 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
Nee, saaaaar, neeee :’( :’( [/SIZE]
Ik vind die twee schattig :$

Kan het nie aandoen :+

Nickchange 13 June 2004 11:35

Citaat:

Meisje van mn klas:

op wa hebde dan gestemd?
vl bl

8|

Lol :d _0_

Stemplicht rules :) :)

koelkast 13 June 2004 11:37

Gevaarlijk om je als buitenlander natuurlijk in de politiek te mengen van een ander land. Zeker omdat je niet alles weet en er goed van op de hoogte bent.

Maar wat ik altijd begrepen heb is dat alle partijen buiten Vlaams blok samen spannen om koste wat kost vlaams blok buiten te houden uit de regering of locaal bestuur.

Ik denk dat zo iets een directe aanval is op de democratie. het volk of igg een groot deel er van kiest er voor om hen namens vlaams blok te laten vertegenwoordigen in het bestuur of de regering. Wie geeft de overige partijen het recht om de stem / mening van dat gedeelte van het volk te niet te doen en hun eigen keuze op te leggen?

Klinkt mij iets in de oren als een russisch model waarbij je wel mag stemmen maar er is feitelijk maar 1 partij op het stemkaartje :)

bootje 13 June 2004 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koelkast
Gevaarlijk om je als buitenlander natuurlijk in de politiek te mengen van een ander land. Zeker omdat je niet alles weet en er goed van op de hoogte bent.

Maar wat ik altijd begrepen heb is dat alle partijen buiten Vlaams blok samen spannen om koste wat kost vlaams blok buiten te houden uit de regering of locaal bestuur.

Ik denk dat zo iets een directe aanval is op de democratie. het volk of igg een groot deel er van kiest er voor om hen namens vlaams blok te laten vertegenwoordigen in het bestuur of de regering. Wie geeft de overige partijen het recht om de stem / mening van dat gedeelte van het volk te niet te doen en hun eigen keuze op te leggen?

Klinkt mij iets in de oren als een russisch model waarbij je wel mag stemmen maar er is feitelijk maar 1 partij op het stemkaartje :)

Citaat:

er is vrije meningsuiting maar ook nog eens gelijkheid. pas als de partij beide dingen respecteert, willen de andere partijen gaan praten.
het cordon sanitair is bij de mens een nogal verkeerde opvatting (weet niet of het bij jou zo is). het betekent niet dat de media en dergelijke niet over het vlaams blok mogen praten. wat het wel betekent, is dat de partijen een afspraak onderling gemaakt hebben om niet met het vlaams blok een coalitie te vormen.
overigens heb ik het niet zo voor mensen die op het vlaams blok stemmen. als je stemt uit protest tegen de anderen, begrijp ik het niet. je stemt dan immers VOOR een partij die voor racisme, avondklokken, repressie op school en dergelijke staat. terwijl de andere regering absoluut niet slecht bezig was. het is altijd gemakkelijk te luisteren naar al het geklaag dat er is en dan te zeggen: oh, ze doen het niet goed, want deze en deze en deze groep heeft niet gekregen wat hij wou. je kan nu eenmaal geen geld toveren en het is de bedoeling dat wat je hebt zo goed mogelijk besteed wordt.

toevoeging: partijen willen vooral niet met blok samenwerken daar ze enkel democratie 'respecteren', maar dat andere belangrijke, nl. gelijkheid, niet.

BlueWolf 13 June 2004 11:51

Ik heb blauw gestemd :+

Vlaams een lijststem
en europees voor verhofstadt en van de vijver

was een moeilijke keuze hoor ;)

edit*
Ik heb nog heen en terug naar gent moeten rijden want ik was mijn paspoort vergeten :{

BlueWolf 13 June 2004 11:52

Citaat:

En effe ter informatie, ik ben geen VB'er, want blijkbaar zijn er hier mensen die dat denken van mij :p

Stiekem ben ik Bert Anciaux en Steve Stevaert fan :9

Oei, bert anciaux of het vlaams blok, welke is het meest fout ;P

WishfulDreaming 13 June 2004 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueWolf
edit*
Ik heb nog heen en terug naar gent moeten rijden want ik was mijn paspoort vergeten :{

JIJ! Illegaal ! :p

Tom1985 13 June 2004 13:23

Citaat:

want het zijn voornamelijk de lager geschoolden die VB stemmen...
Tenk ju :(

bootje 13 June 2004 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tom1985
Tenk ju :(
is nu eenmaal zo

PFP 13 June 2004 13:27

Die belgen zijn net de duitsers in de jaren 30

The Phit 13 June 2004 13:31

hier kan je gewoon van 8.00 tot 20.00 stemmen :o

psychobunny 13 June 2004 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Die belgen zijn net de duitsers in de jaren 30
*Schenkt aandacht in de hoop dat ie eindelijk zwijgt*

Alexis 13 June 2004 17:37

Citaat:

In Belgie wel.

Zouden ze hier ook moeten invoeren..
En maar zeiken op de Nederlandse samenleving, maar stemmen ho maar...:no:

bootje 13 June 2004 19:12

Citaat:

damnet zeg dit is echt ernstig :o " Ik schaam me datk vlaming ben" .
ik ben boos

bootje 13 June 2004 19:12

Citaat:

ik ben boos
de helft van de kiezers zijn kaloten, racisten en vlaams-nationalisten

Sedes 13 June 2004 19:20

:@ :@ ik wil een nieuw kiessysteem waar je vanaf nu ook je afkeer voor een partij kan aanduiden..
want nu kan je bv. een zwakke voorkeur hebben voor een bepaalde partij maar een enorme afkeer voor het vl.b... iets wat nu niet wordt geregistreerd met je stem :(

Volgens mij word de gemiddelde belg/de grote massa ieder jaar dommer :[

PFP 13 June 2004 19:27

De democratie heeft gesproken. Als je zo voor de democratie bent dan moet je ook niet gaan mekkeren, dat is hypocriet

bootje 13 June 2004 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
De democratie heeft gesproken. Als je zo voor de democratie bent dan moet je ook niet gaan mekkeren, dat is hypocriet
alsof je in een democratie de verkiezingsuitslag niet mag betreuren!

BlueWolf 13 June 2004 20:20

vlaanderen wordt inderdaad dommer :no:

Tom1985 13 June 2004 20:48

Citaat:

damnet zeg dit is echt ernstig :o " Ik schaam me datk vlaming ben" .
Je zou fier moeten zijn Vlaming te zijn |:(

Tom1985 13 June 2004 20:48

Citaat:

vlaanderen wordt inderdaad dommer :no:
Of Vlaanderen vind dat er actie moet komen op het onheus behandelen van het VB ...

BlueWolf 13 June 2004 20:57

Citaat:

Of Vlaanderen vind dat er actie moet komen op het onheus behandelen van het VB ...
vlaanderen is dom :)

trouwens jij stemt voor een partij omdat ze ongelijk wordt behandeld.. maar de partij waar je op stemt is wel racistisch.. dus die behandeld zelf mensen ongelijk..
zoek de logica :?

psychobunny 13 June 2004 20:59

Ik schaam me dood om een Belg te zijn...

Sanne 13 June 2004 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Zouden ze hier ook moeten invoeren..
En maar zeiken op de Nederlandse samenleving, maar stemmen ho maar...:no:

nee want dan krijg je nog meer mensen die niets van politiek weten en op rare onzinpartijen gaan stemmen

Tom1985 13 June 2004 21:41

Citaat:

vlaanderen is dom :)

trouwens jij stemt voor een partij omdat ze ongelijk wordt behandeld.. maar de partij waar je op stemt is wel racistisch.. dus die behandeld zelf mensen ongelijk..
zoek de logica :?

Wie zegt dat dat m'n enige reden is om voor het VB te stemmen ?

BlueWolf 13 June 2004 21:59

Citaat:

Wie zegt dat dat m'n enige reden is om voor het VB te stemmen ?
dat gaf je als enige reden dus leek me logisch..

ik denk niet dat er 4% is dat op het vlaams blok stemt omdat ze hun partijpunten zo goed vinden :no:

Tom1985 13 June 2004 22:13

Citaat:

Kom maar eens met argumenten dan :thumbsup:
- Buitenlanders die voor je neus proberen je auto te pikken
- Buitenlanders die een kennis z'n vinger afsneden (!) voor een ring
- Maximaal aantal % leerlingen in school mag buitenlander zijn ... Of wil je nota bene in Belgie op een school terechtkomen waar je enkel vreemdelingen rond je ziet ?
- de invoering van niet-samendrukbare straffen voor kindermoordenaars en -verkrachters ... Lijkt me goeie vooruitgang mocht dit er door komen, niet ?
- diefstal, overvallen, drughandel en vandalisme bestrijden door de invoering van zero-tolerantie in probleembuurten. Kan je hier op tegen zijn ? Gevoel van onveiligheid in eigen land moet dringend naar beneden.
- Eigen Vlaamse staat ... Of ben je er zomaar met akkoord dat jaarlijks miljoenen naar de Walen gaan. Als er beslissingen moeten genomen worden moeten de Walen nog hun goedstemming geven ook ... Nee, zo hoeft het niet voor mij.
- Een kind hebben vraagt veel tijd, etc ... Dat opvoedersloon moet er gewoon komen. Zo heeft een ouder de tijd zelf z'n kind een goeie verzorging te geven, en het niet steeds naar een onthaalmoeder te moeten brengen.

Red_Scorpion 13 June 2004 22:25

Die Vlamingen snappen het tenminste (Y) (en dan niet die hier op het forum zitten)

bootje 14 June 2004 05:29

Citaat:

- Buitenlanders die voor je neus proberen je auto te pikken
- Buitenlanders die een kennis z'n vinger afsneden (!) voor een ring
- Maximaal aantal % leerlingen in school mag buitenlander zijn ... Of wil je nota bene in Belgie op een school terechtkomen waar je enkel vreemdelingen rond je ziet ?
- de invoering van niet-samendrukbare straffen voor kindermoordenaars en -verkrachters ... Lijkt me goeie vooruitgang mocht dit er door komen, niet ?
- diefstal, overvallen, drughandel en vandalisme bestrijden door de invoering van zero-tolerantie in probleembuurten. Kan je hier op tegen zijn ? Gevoel van onveiligheid in eigen land moet dringend naar beneden.
- Eigen Vlaamse staat ... Of ben je er zomaar met akkoord dat jaarlijks miljoenen naar de Walen gaan. Als er beslissingen moeten genomen worden moeten de Walen nog hun goedstemming geven ook ... Nee, zo hoeft het niet voor mij.
- Een kind hebben vraagt veel tijd, etc ... Dat opvoedersloon moet er gewoon komen. Zo heeft een ouder de tijd zelf z'n kind een goeie verzorging te geven, en het niet steeds naar een onthaalmoeder te moeten brengen.

goed, van alles wat hier staat is het merendeel racistisch. en wat met de blanken die je auto pikken, maar het dan misschien niet voor je neus doen? het is ook alleen van anders kleurigen dat je het onthoudt he. zwak! criminaliteit is van alle tijden en van alle rassen.
zeg mij nu eens wat het vlaams blok al als zinnige oplossingen gegeven heeft voor het "o zo slechte" vlaanderen. je zal rap rond zijn.

edit: weet je wat de nazi's in de tijd deden? ze duidden een zondebok aan voor de problemen, vn. de joden.
wat doet het vb: exact hetzelfde.
ik weet niet of je het beseft, maar je bent met open ogen in de propaganda gelopen en denkt dat je slim bent ook.
word volwassen en leer eerst een mening vormen alvorens 1 te hebben.

Little Angel 14 June 2004 10:13

nar wat ik heb berepen uit de krant is dat er op het vlaams blok is gestemd omdat mensen het niet eens waren met de huidige regering netzoals dat bij ons in nederland was toen iedereen op het LPF ging stemmen alleen maar uit protest tegen de huidige regering en niet omdat ze het met die standpunten eens waren.

Stemplicht vind ik eigenlijk onzin, dan krijg je inderdaad van die taferelen dat iemand op iemand gaat stemmen omdat ie er lief uitziet ofzo :{ en daar schiet je niks mee op :no:

Tom1985 14 June 2004 10:31

Citaat:

goed, van alles wat hier staat is het merendeel racistisch. en wat met de blanken die je auto pikken, maar het dan misschien niet voor je neus doen? het is ook alleen van anders kleurigen dat je het onthoudt he. zwak! criminaliteit is van alle tijden en van alle rassen.
zeg mij nu eens wat het vlaams blok al als zinnige oplossingen gegeven heeft voor het "o zo slechte" vlaanderen. je zal rap rond zijn.

edit: weet je wat de nazi's in de tijd deden? ze duidden een zondebok aan voor de problemen, vn. de joden.
wat doet het vb: exact hetzelfde.
ik weet niet of je het beseft, maar je bent met open ogen in de propaganda gelopen en denkt dat je slim bent ook.
word volwassen en leer eerst een mening vormen alvorens 1 te hebben.

Ik ben al jaren ervan overtuigd voor het VB te stemmen, heeft dus nix met hedendaagse propaganda te maken. Ik denken dat ik slim ben ? Je kent me niet, wie ben jij dan om daar over te oordelen ? M'n mening ? Komaf maken met die vreemdelingen die ons komen bepikken en denken dat ze hier koning ter rijk zijn, en VOORAL die geen moeite doen om zich enigzins aan ons aan te passen. Nee, wij moeten ons maar aan hun aanpassen. Wat ik weet is dat er een eind moet komen aan dat gevoel van onveiligheid in eigen land. Als dat een van de standpunten van het VB is, stem ik er ook voor, en zal echt niet van mening veranderen.

En over dat eerste: bij criminaliteit die IK persoonlijk heb meegemaakt waren het steeds vreemdelingen, heb met Vlamingen nog nooit geen problemen gehad op dat vlak. Ik wil ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, want heb ook maten die anders gekleurd zijn, alleen ben ik het strontbeu dat zij blijkbaar meer mogen dan wij voor er serieus wordt opgetreden.

Sedes 14 June 2004 10:55

enkele belangrijke standpunten van "de partij van de vrije meningsuiting" die het ze zelf toch liever niet vermeldt tijdens deze verkiezingstijden.

1. Het Blok is radicaal tegen abortus. Toen het debat op gang kwam verklaarde Annemans: Het meest ontstellende rond het abortusdebat is het feit dat het überhaupt moet gevoerd worden. Er zou zelfs geen sprake mogen zijn van een debat.Voor het Blok is er nooit een goede reden voor abortus.Enkel als er gevaar is, mag abortus toegepast worden. Vrouwendie verkracht worden en het kind niet willen behouden, moeten hun zwangerschap volledig ten einde dragen. Na de geboorte mogen ze het ongewenste kind afstaan voor adoptie.

2. De wet op het racisme moet ook afgeschaft worden. Het is een inbreuk op de vrijheid van gedachte en menigsuiting, luidt het. Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding moet opgedoekt worden. Senator Wim Verreycken omschrijft de Meldpunten voor Racisme als een netwerk van verklikkers.

3. Het Blok wil ook een verbod op tegen betogingen.

4. Eén van de voorname Blokleden Alexandra Colen sprak zich in het verleden uit voor een afschaffing van de sociale zekerheid. Dit zou vervangen worden door een systeem van privé-verzekeringen. Hier krijgen we een situatie waar de rijken een betere verzekering kunnen afsluiten dan mensen met minder geld. In de VS kennen we deze situatie al: Wie geen geld (en dus geen goede verzekering) heeft, krijgt ook geen verzorging in ziekenhuizen, geen tandverzorging . Dit is echter een voorstel dat je de Vlaams Blokkers nooit duidelijk hoort verkondigen. Het is een duidelijk bewijs van het verschil tussen hun programma en de propaganda. Van solidariteit is dus bij het beleid van het Vlaams Blok geen sprake. Ook voor de pensioenen wil het Blok een privé pensioen.

5. Het Blok is ook voor de flat-tax zoals in de VS. Hierin worden de belastingschalen afgeschaft, alle inkomens worden gelijk belast. De armen moeten dan evenveel belastingen betalen als de rijken. Weeral een maatregel tegen de armen en een goede zaak voor de mensen met veel geld. Het Blok vertegenwoordigt -zoals ze zelf zegt- de kleine man, maar de maatregelen waar zij voorstaan treffen juist de kleine man.

6. Als enige schaart het Vlaams Blok zich niet achter het Verdrag van de Rechten van het Kind. Het Blok vindt de rechten van het kind te ver gaan. Van alternatieve straffen wil het Blok ook niet weten. Volgens hen hebben enkel echte (dril)straffen zin. > Ook een wetsvoorstel dat het huishoudelijk geweld tussen partners wil bestraffen, verwerpt het Blok. Volgens Alexandra Colen wil de wet het traditionele beeld en maatschappij te radicaal veranderen .

7. Het Blok heeft een hekel aan feministische bewegingen. Deze bewegingen brengen de vrouwen immers af van hun roeping om voltijds huismoeder te zijn. Het aantal vrouwen dat iets te zeggen heeft bij het Blok is miniem.

8. Het Blok verwerpt het samenleven van koppels. Trouwen is de norm en andere samenlevingsvormen worden slechts toegelaten met de nodige discriminatie.

9. De partij van het volk, zoals het Vlaams Blok zichzelf noemt, blijft grotendeels bevolkt door kaderleden van extreem-rechtse signatuur. Ze zijn actief in NSV, Voorpost, Were Di

10. Over één cordon sanitair wordt nooit gesproken: degene die het Vlaams Blok tussen zichzelf en de andere partijen optrekt. 'Laat ons niet vergeten dat het cordon sanitair voor ons ook positieve aspecten heeft', zegt Wim Verreycken. 'Het bevestigt immers voor de kiezer de duidelijke scheidingslijn die er bestaat tussen de sleurpartijen en het VB'. Frank Vanhecke: 'Hoe meer cordon, hoe liever. Hoe duidelijker de scheidingslijn tussen het VB enerzijds en de stinkende beerputten anderz ijds, hoe liever.' Filip Dewinter:' Het Vlaams Blok heeft er alle belang bij om zoveel mogelijk afstand te bewaren van de traditionele partijen. Op een moment dat de burger politiek uitspuwt, zou het strategisch weinig verstandig zijn voor wat het nationale niveau betreft, toenadering te zoeken tot welke partij dan ook'. Ook de Blok-lijfspreuk 'Eén tegen allen' draagt de kiemen van de eenpartijstaat in zich.

11. In 1989 begon de overheid dotaties toe te kennen aan de politieke partijen. 'Politiek profetariaat' noemde het Blok die overheidsdotaties ooit in een officieel standpunt. 'Honderden miljoenen worden nog maar eens over de balk gegooid, louter om de macht van de partijen te vergroten.' Tegenwoordig passeert het Blok ook elk jaar netjes langs de kassa. Met dit overheidsgeld laat het Blok haar propagandamachine op volle toeren draaien. In 1998 kostte de postreclame 80 miljoen. Dit jaar zal dit nog wel een stuk meer zijn.

12.Diegene die op het Blok stemmen, moeten elk idee van het Blok aanvaarden want het Blok zal geen duimbreed van haar standpunt afwijken. Het Blok is radicaal tegen een multiculturele samenleving (multiKUL noemen ze het steenvast). Zo zijn ze tegen festivals die ons laten proeven van andere culturen (Folk, rap, R&B, reggea, .), zijn ze tegen Kebabs en andere exotisch eten en willen ze museums die niet gaan over de Vlaamse cultuur sluiten. Het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika in Tervuren zou bijgevolg gesloten moeten worden. Vele journalisten, kunstenaars vrezen het ergste moest het Blok aan de macht komen.

13. Om niets aan het toeval over te laten heeft het Blok een speciale lectuurcommisie die al de eigen publicaties controleert op mogelijke racistische uitschuivers. De oprichting van zo'n commisie alleen al geeft weer welke mensen er lid zijn van het Blok. Eén van de raadgevingen die Blok-mandatarissen krijgen is om ;rekening te houden met de mogelijkheid dat toespraken en redevoeringen opgenomen kunnen worden Er moet met andere woorden altijd rekening gehouden worden hun echte ideeën opgenomen kunnen worden. Zulke raadgevingen geef je niet aan mensen die niets verkeerd kunnen zeggen.

14. Frank Vanhecke ontkent dat hij een racist of fascist is. In het extreem-rechtse weekblad Deutsche National Zeitung noemt hij 'de bevrijding van Mussolini' de meest bewonderenswaardige militaire prestatie uit de geschiedenis. De Spaanse burgeroorlog in 1936 had hij ook graag van dichtbij meegemaakt. Zeker toen de fascistische troepen van generaal Franco de overwinning behaalde op het linkse volksleger. Als je hem vraagt wat hij het meest verafschuwd, zegt hij zonder aarzelen: 'de geschiedenisvervalsing over de Tweede Wereldoorlog' (ondanks de onweerlegbare bewijzen). Frank Vanhecke nam het in het verleden op voor een kopstuk van deKu-Klux-Klan, hij wilde in 1990 Pinochet benoemen tot man het jaar. Pinochet is via een bloedige machtsgreep aan de macht gekomen in Chili en is verantwoordelijk voor de dood van duizenden mensen.

15. De Blokleden hadden geen inspraak in de benoeming van Vanhecke als partijvoorzitter. Als er iemand het al aandurfde om kritiek te uiten op zijn aanstelling, werd het gewoonweg genegeerd. Democratie is een staatsvorm en geen partijvorm; sneerde Vanhecke naar zijn critici.

16. In het partijprogramma (wat enorm verschilt van de partijpropaganda) komt de parlementaire democratie niet voor, wel de aristocratie . Het Blok wil 'een hiërarchisch gestructureerde natuur- en volksgebonden gemeenschap' opbouwen. Vlaanderen moet geleid worden door een Vlaamse 'geestelijke' elite. Niet elke Vlaming is daartoe geschikt, want het is onmogelijk om rekening te houden met de fundamentele natuurlijke ongelijkheid van de mensen. Het Blok is daarom voorstander van meervoudig stemrecht. Het heeft honderd jaar geduurd voordat iedereen gelijk stemrecht heeft en het Blok wil dit afschaffen. Zo wil het Blok het principe 'één recht, één stem'invoeren. Ouders zouden dan in plaats van hun minderjarige kinderen mogen stemmen. Ook is de partij voorstander om enkel diegene die iets van politiek kennen te laten stemmen. Het Vlaams Blok houdt een elitair pleidooi in verband met het stemrecht. terwijl een grote meerderheid van de stemgerechtigden nauwelijks de ontwikkelingsgraad van een gemiddelde chimpansee weet te overstijgen waarschuwt een vlaams blokker

17. Toen het Blok het wetsvoorstel dat het ontkennen van de holocaust strafbaar maakt, mee goedkeurde, ontketende dit een golf van protest. Het Blok had namelijk jaren aan haar achterband beloofd dat het zo'n wetsvoorstel nooit ging goedkeuren. Het Blok keurde dit voorstel echter goed om haar lijf te redden. De partij was namelijk als de dood voor de zware boetes die ze riskeerde als ze tegen de wet zo u stemmen. Ook wou het zo in de gunst komen van de joden in Antwerpen om extra stemmen te verzamelen . De joden zijn echter hetzelfde lot beschoren als alle andere vreemdelingen, maar dat wil het Blok ze natuurlijk niet vertellen.

18. Het Vlaams Blok heeft steeds beklemtoond: 'Staken schaadt, werken baat'. Het Blok zegt: Staken is een misdaad. Het Blok veroordeelt alle stakingen, die gevolgen hebben voor de economische en sociale toestand.In het verleden eiste het Blok ook al een volledig stakingsverbod in economische sleutelsectoren en het openbaar vervoer. Het Blok wil ook duidelijk komaf maken met de vakbonden. In de grondbeginselen staat:'Als solidaristische partij wijst het Vlaams Blok de ongecontroleerde partijsyndicaten af'. Hiermee is het lot van het ACV, ABVV en ACLVB b ezegeld.

19. Het Blok is tegen een automatische loonindexering (verhogen van de lonen als het leven duurder wordt). Het Blok wil ook het vast loon afschaffen en gedeeltelijk laten afhangen van de winstresultaten van een onderneming. Het Blok heeft een luisterend oor voor de werkgevers, maar voor de arbeidsbeweging is het opvallend doof. Het Blok stemt tegen het wetsvoorstel voor het welzijn op het werk. Het Blok sluit zich bij de werkgevers aan dat dit te duur zou zijn. Ook van arbeidsduurvermindering wil het Blok niet weten, het wil flexibiliteit op de werkvloer. Arbeiders moeten zo flexibel en productief mogelijk zijn. Van zekerheid voor de arbeiders is er nergens sprake. Het Vlaams Blok wil een ondernemingsvriendelijk Vlaanderen waar de werkgevers de baas zijn en de werknemers simpele pionnen zonder echt veel rechten. Levenskwaliteit is voor het Blok geen prioriteit.

20. Het Blok is vanzelfsprekend tegen het homohuwelijk en wil homokoppels ook verbieden om kinderen op te voeden. Zo zullen gescheiden moeders die met hun lesbische vriendin gaan samenwonen automatisch het hoederecht over hun kinderen verliezen. Homo's zijn minderwaardig omdat ze maatschappelijk niet nuttig zijn (ze kunnen zich namelijk niet voortplanten).

21. Filip Dewinter wil een avondklok voor kinderen onder de 16. Ze mogen na 22 uur de straat niet meer op. Gedaan met je kinderen s'avonds naar de cinema of voetbal te gaan.

22. Het Vlaams Blok wil een verdubbeling van het defensiebudget, waarmee het onder andere kernwapens wil aanschaffen.

23. Het Blok vindt dat Europa sterk moet staan om zijn grondgebied te kunnen verdedigen, op te kunnen treden tegen internationaal terrorisme en om de aanvoer van grondstoffen te kunnen garanderen.

24. Het Blok is tegen de internationale straftribunalen die opgericht worden om oorlogsmisdaden en schendingen van de mensenrechten te bestraffen.

25. Het Vlaams Blok heeft als enige partij een eigen inlichtingen en spionage dienst.

26. Het Blok eist, binnen een redelijke termijn, de terugkeer van de overgrote meerderheid van de niet-Europese gastarbeiders naar hun eigen vaderland. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen geïntegreerde en niet geïntegreerde. Op termijn wil het Blok alle niet-Vlamingen gewoon buiten. Het Blok wil immers een Vlaams en blank, mono-ethisch Vlaanderen: Eén volk, één staat, één cultuur (zeker niet multicultureel). Om dit te realiseren wil het ook alle sinds 1974 toegekende naturalisaties herzien. De vreemdelingen die in ons land verblijven zullen alle rechten ontnomen worden (tot hun uitwijzing), organisaties die ijveren voor de integratie van vreemdelingen worden verboden

27. Het Blok was enorm ontgoocheld toen de apartheid afgeschaft werd in Zuid Afrika. Het wil dat de regering alleen de blanke Afrikaners steunt en geen projecten die de zwarten te goede komen. De blanken in Zuid Afrika bezitten nog altijd bijna al de grond en geld en het Blok wil dit natuurlijk zo houden.

28. Het Blok is tegen alle drugs. Het gebruik van zowel de hard- als soft drugs moet verboden worden. Over alcohol rept het echter geen woord (begrijpelijk, want niet echt populair). Ook bij het wetsvoorstel voor verbod op tabakreclame stemde Francis van den Eynden tegen. Dat roken en alcoholmisbruik meer slachtoffers maken dan drugs is voor hem blijkbaar niet zo belangrijk. Het Blok wil op geregelde tijdstippen razia's houden in scholen. Alle scholieren moeten dan via urine, speeksel of zweet testen gecontroleerd worden op sporen van drugs. Alle festivals worden beschouwd als 'haarden van drugshandel en drugsgebruik' en moeten volledig clean worden gemaakt

29. Het Blok wil ook de doppers ('de profiteurs') hard aanpakken. Dit standpunt staat ook in hun programma, maar op bijeenkomsten wordt hierover ook geen woord gerept.

30. Het Blok wil ook het koningshuis afschaffen omdat het gestoeld is op erfelijkheid en niet democratisch gekozen is. Dit terwijl Vanhecke zelf ook niet democratisch gekozen is als partijvoorzitter. Karel Dillen heeft hem namelijk zelf gekozen en niet de partijleden

Ik moet zeggen dat ik wel voor een flat tax ben.. maar het pakt juist de kiezers van het vlaams blok aan :d idem voor meervoudig stemrecht,doppers, ... pakken ze ook hun eigen kiezers aan

bootje 14 June 2004 12:13

Citaat:

Ik ben al jaren ervan overtuigd voor het VB te stemmen, heeft dus nix met hedendaagse propaganda te maken. Ik denken dat ik slim ben ? Je kent me niet, wie ben jij dan om daar over te oordelen ? M'n mening ? Komaf maken met die vreemdelingen die ons komen bepikken en denken dat ze hier koning ter rijk zijn, en VOORAL die geen moeite doen om zich enigzins aan ons aan te passen. Nee, wij moeten ons maar aan hun aanpassen. Wat ik weet is dat er een eind moet komen aan dat gevoel van onveiligheid in eigen land. Als dat een van de standpunten van het VB is, stem ik er ook voor, en zal echt niet van mening veranderen.

En over dat eerste: bij criminaliteit die IK persoonlijk heb meegemaakt waren het steeds vreemdelingen, heb met Vlamingen nog nooit geen problemen gehad op dat vlak. Ik wil ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, want heb ook maten die anders gekleurd zijn, alleen ben ik het strontbeu dat zij blijkbaar meer mogen dan wij voor er serieus wordt opgetreden.

dus als er dan bijvoorbeeld een ontwikkelingsland is dat geld nodig heeft, mogen wij niet helpen, want zo zeg je, er is dan meer voor ons. even je mening wat breder opengetrokken.

Tom1985 14 June 2004 12:19

Citaat:

dus als er dan bijvoorbeeld een ontwikkelingsland is dat geld nodig heeft, mogen wij niet helpen, want zo zeg je, er is dan meer voor ons. even je mening wat breder opengetrokken.
Waar heb ik dat gezegd ? Je moet geen meningen opentrekken ... Je moet meningen nemen zoals ze er staan.

WishfulDreaming 14 June 2004 12:24

Ik vind dat CD&V op zijn minst nu moet praten met Vlaams Blok.

Al is het nog maar om democratisch over te komen
Maar wat ze nu doen is kinderachtig gedrag. In de kleuterklas sloot ik ook andere kinderen uit die ik niet zo leuk vond :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:03.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.