Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Olympische Spelen (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=48951)

Sanne 16 August 2004 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Maar zo'n comitée redeneert als volgt: het is een mondiaal sportevenement, en dus zoek je ook wereldweid scheidsrechters, en niet alleen scheidsen uit de landen waar die sport populair is.. Nu weet ik niet hoe het in deze situatie is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de scheidsrechter uit een honkbal-land komt..
hier de reactie van coach eenhoorn: "Dit is een slapstick", foeterde een woedende Eenhoorn. Oranje besloot het duel onder protest uit te spelen wegens het "opzettelijk vertragen van de wedstrijd". "Je kon merken dat er met twee maten wordt gemeten", zei de keuzeheer achteraf. "De Japanners klagen en de arbiters gaan een half uur in discussie. Maar wanneer wij een protest indienen, wordt de wedstrijd na twee minuten hervat. Ik ga exact uitzoeken hoe dit zit, want de tijd dat Nederland over zich heen liet lopen, is voorbij."

heb nog niet kunnen vinden waar de arbiters vandaan kwamen

Red_Scorpion 16 August 2004 22:50

Ach, gelijk hebben ze die gasten.
Wie wil er dan ook scheidsrechteren bij honkbal, laat staan de regels weten.

bruggi 17 August 2004 11:58

De Nederlandse turnsters hebben zich helaas niet geplaatst voor finales :no: , erg jammer...

Synchroonspringen 3 meter bij de mannen gisteren was echt sensationeel mensen, je hebt echt iets gemist als je het niet hebt gezien 8-).
De favorieten, de Chinezen EN de Russen, maakten beiden in de laatste ronde een gigantische fout waarmee ze in 1 klap terugvielen naar de laatste en een na laatste plaats. Een Chinees raakte de weg kwijt in de lucht en kletterde op zijn rug, en de Rus Sautin (beste springer van de wereld van de laatste jaren!) raakte bij zijn tweeenhalf binnenwaarts gehoekt met zijn voeten de plank:o .
De Grieken, die alleen maar mee mochten doen omdat ze gastland zijn en in de kwalificaties maar 17e waren, sprongen supergoed en hebben gewoon goud gewonnen :huh: .
Wat een sport he :7 .

chica 17 August 2004 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
De Nederlandse turnsters hebben zich helaas niet geplaatst voor finales :no: , erg jammer...

Synchroonspringen 3 meter bij de mannen gisteren was echt sensationeel mensen, je hebt echt iets gemist als je het niet hebt gezien 8-).
De favorieten, de Chinezen EN de Russen, maakten beiden in de laatste ronde een gigantische fout waarmee ze in 1 klap terugvielen naar de laatste en een na laatste plaats. Een Chinees raakte de weg kwijt in de lucht en kletterde op zijn rug, en de Rus Sautin (beste springer van de wereld van de laatste jaren!) raakte bij zijn tweeenhalf binnenwaarts gehoekt met zijn voeten de plank:o .
De Grieken, die alleen maar mee mochten doen omdat ze gastland zijn en in de kwalificaties maar 17e waren, sprongen supergoed en hebben gewoon goud gewonnen :huh: .
Wat een sport he :7 .

Het was echt mooi! Mijn ouders zaten te vertellen van die man die toen met zijn hoofd op de plank terecht kwam, en diezelfde sprong raakt sautin die plank met z'n voeten:p

Vond het echt leuk om te zien! Alleen die omroeper, daar heb ik mij echt mateloos aan geërgerd8| Wat een ontzettende kneus was dat..

bartje518 17 August 2004 19:42

Volleyballers verliezen kansloos met 0-3 van de Verenigde Staten. Zeeeer zonde, ik heb de partij gezien en het wás ook echt kansloos. Nu zullen ze sowieso moeten winnen van Australië, en waarschijnlijk ook nog een keer van Italië of Brazilië. Qua 'doelsaldo' staan ze er nu namelijk slechter voor dan de VS..

Ar-Tuur 17 August 2004 19:52

Ik heb het ook gezien en baalde dr ook van :{
In de eerste set begonnen ze nog aardig en in de derde set kwam Nederland met 4-1 voor. Maar met sommige slechte periodes werd de achterstand steeds groter :'(

Misette 17 August 2004 22:52

http://www.knhs.nl/uploads/mediaguid...chroderWim.jpg

http://www.knhs.nl/uploads/mediaguid...erW-Berlin.jpg

wim schröder :love:

bruggi 17 August 2004 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chica
Het was echt mooi! Mijn ouders zaten te vertellen van die man die toen met zijn hoofd op de plank terecht kwam, en diezelfde sprong raakt sautin die plank met z'n voeten:p

Vond het echt leuk om te zien! Alleen die omroeper, daar heb ik mij echt mateloos aan geërgerd8| Wat een ontzettende kneus was dat..

Hehe ja dat is Wessel Zimmerman. Ik ergerde me ook echt kapot aan dat geouwehoer van m... Hij is trainer in Amersfoort, heb n tijdje bij hem getraind. Aardige man verder hoor 8) .

En je ouders bedoelen Greg Louganis denk ik :). Maar hij werd alsnog Olympisch kampioen! Hij werd gehecht en sprong daarna gewoon verder en won _0_.

Ar-Tuur 17 August 2004 23:22

Ik hoop wel op Van Moorsel morgen :thumbsup: Het zij haar gegund. Helaas moet ik morgen van 13.00 t/m 22.15 werken, dus mis ik van alles en nog wat. :{

bruggi 17 August 2004 23:27

Idd wel echt k*t van de volleyballers.... Ongelooflijk eigenlijk...

Turnen finale landenwedstrijd bij de vrouwen vandaag was wel echt gaaf :7 . Roemenie 1, VS 2, Rusland 3.

Mijn favoriet Catalina Ponor 8-) (super op vloer en balk):

http://www.gymbox.net/images/Ponor6Anaheim500_Kopie.jpg

bruggi 18 August 2004 13:13

En WAT een TOPPER is Leontien van Moorsel!
'Gewoon' alsnog, weer, goud op de tijdrit _0_ _0_ _0_ .

Sanne 18 August 2004 13:32

Citaat:

En WAT een TOPPER is Leontien van Moorsel!
'Gewoon' alsnog, weer, goud op de tijdrit _0_ _0_ _0_ .

ja dat vind ik nou echt superstoer van haar zeg!!

Canada - Nederland
ATHENE (ANP) - De Nederlandse honkballers zien de gewenste plaats in de halve finales van het Olympisch toernooi achter de Griekse horizon verdwijnen. Oranje verloor vandaag in Athene voor de tweede keer binnen vijftien uur. De ploeg van bondscoach Eenhoorn werd weggeslagen door Canada: 7-0.

Nederland - Italie
ATHENE (ANP) - Het Nederlands honkbalteam heeft vandaag de vierde wedstrijd in het Olympisch toernooi van Athene met 10-4 gewonnen van Italië.

Oranje bleef met twee zeges naast twee nederlagen in de race voor een plaats in de play-off en uitzicht op een medaille.

Stevie 18 August 2004 13:42

ik vind t echt afschuwelijk dat huizinga's kansen op een gouden medaille zijn afgepakt door het zeikerige scheidsrechterskorps 8|

The Phit 18 August 2004 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik vind t echt afschuwelijk dat huizinga's kansen op een gouden medaille zijn afgepakt door het zeikerige scheidsrechterskorps 8|
ja inderdaad ontzettend dom dat er op 1 kuko gekeken wordt :(

Stevie 18 August 2004 16:34

dat heet koka, phit ;) het ergste was dat hij nog kwam wegens passiviteit van huizinga, nou dat viel best allemaal mee.

jammer van bosch, ze was dicht bij het goud, maar een zilveren medaille is zeker niet slecht. :thumbsup:

theo tank 18 August 2004 20:06

Huizinga is genaaid, heel zonde.

Maar bij van Moorsel was het wel kippenvel, voor dergelijke prestaties moeten ze een diamanten-medaille uitreiken!

Uiteraard ook alle respect voor VDH.

Voor de chauvinisten onder ons, was het weer een mooi dagje *)

Kampie 18 August 2004 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Voor de chauvinisten onder ons, was het weer een mooi dagje *)
:yes:

bartje518 19 August 2004 12:27

Beide prestaties waren helemaal top. VdH tegen zo'n sterke tegenstanders 4 jaar na dato weer een koningsnummer winnen; en Van Moorsel natuurlijk na die val.. Prachtige topsport!! Hulde! Zeeeer zonde van Huizinga, belachelijk, aangezien beiden niet echt aanvalden.

Wel mooi van Mia Audina trouwens!! Tegen de nummer 1 van de plaatsingslijst.. :thumbsup:

Sanne 19 August 2004 16:00

Citaat:

Beide prestaties waren helemaal top. VdH tegen zo'n sterke tegenstanders 4 jaar na dato weer een koningsnummer winnen; en Van Moorsel natuurlijk na die val.. Prachtige topsport!! Hulde! Zeeeer zonde van Huizinga, belachelijk, aangezien beiden niet echt aanvalden.

Wel mooi van Mia Audina trouwens!! Tegen de nummer 1 van de plaatsingslijst.. :thumbsup:

Ja ik kreeg echt kippenvel van van moorsel zeg!Echt een doorzetter zeg _0_

..hockeydames net gewonnen van zuid-afrika 3-2
..brazilië te sterk voor de nederlandse volleyballers 1-3

bartje518 19 August 2004 16:48

Toch jammer dat Mia het niet gehaald heeft. De volleyballers worden een beetje agressief, 2 gele kaarten 8)

Jammer van Elco van der Geest, had een bronze plak ingezeten!

bruggi 19 August 2004 16:51

Pieter. _0_ WEER... Super gewoon, spreekt voor zich verder...
Hij verdient een plaats in mijn avatar 8). (Als dat geen eer is :+.)

Zonde van Audina haar finale, maar ze heeft echt gevochten. Die Chinese was ook gewoon echt goed.
Zilver is ook een topprestatie :thumbsup: .

Oh en Bart, ff in de trant van ons boeiende aan de bar-gesprek, is aanvalden ook spreektaal bij jullie ;) ?

The Phit 19 August 2004 17:51

morgen maar dennis vd geest een goude plak ofzo :7

Tom1985 21 August 2004 01:41

Vandaag pakken we ons eerste goud :+ Henin moet maar komaf maken met dat Fransösisch manwijf :p

bartje518 21 August 2004 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
morgen maar dennis vd geest een goude plak ofzo :7
Werd brons. Dan nu maar IdB. Iemand gisteren dronken Pieter gezien? 8)

The Phit 21 August 2004 12:18

Citaat:

Werd brons. Dan nu maar IdB. Iemand gisteren dronken Pieter gezien? 8)
beetje raar hoe Dennis verloor van die kale Italiaan.... Kijk, laat die 2 lekker doorjudoën totdat ze een goed move maken, niet iemand bestraffen doordat hij zn knie op de grond zet en daardoor de andere door gaat :(
en ja ik heb Pietert gezien 8) tijdens de reclameblokken van Predator II, lekkere film trouwens :yes:

Ar-Tuur 21 August 2004 18:35

Hele nette prestatie van Inge de Bruijn _0_

bootje 21 August 2004 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tom1985
Vandaag pakken we ons eerste goud :+ Henin moet maar komaf maken met dat Fransösisch manwijf :p
Justine wint eerste set met 6-3 :)

Stevie 21 August 2004 20:37

Citaat:

Vandaag pakken we ons eerste goud :+
goh nu al? O-)

Ar-Tuur 21 August 2004 20:59

Volleyballers uitgeschakeld :(
Erg jammer na zo'n klasse eerste wedstrijd tegen Rusland

bootje 21 August 2004 21:37

Justine Henin wint GOUD! :d

WishfulDreaming 21 August 2004 23:28

Citaat:

We hebben 'm ! :D

CharmedOne 21 August 2004 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Hele nette prestatie van Inge de Bruijn _0_
:thumbsup:

Tom1985 22 August 2004 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
We hebben 'm ! :D
Heb er dus niets van gezien :{ Ach ja, chocolapudding maken van die Ivoriaantjes was leuker :p

Sanne 22 August 2004 14:39

honkballers niet naar de halve finale na een dramatische nederlaag tegen Australië

bruggi 24 August 2004 15:30

Catalina Ponor nog 2 maal goud op vloer en balk 8-) .

Zometeen Theo Bos :7 !

bartje518 24 August 2004 15:41

Bos met 1 been in de finale :o Zag er héél sterk uit :yes:

bruggi 24 August 2004 16:17

Met 2 benen _0_
:love:

bartje518 24 August 2004 16:23

Denk datie heel erg aan die Australiër gewaagd is. Weet iemand hoe laat t precies is straks?

Sanne 24 August 2004 16:34

Citaat:

Denk datie heel erg aan die Australiër gewaagd is. Weet iemand hoe laat t precies is straks?
18.35 - 18.40 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - eerste race

19.00 - 19.05 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - tweede race

19.22 - 19.25 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - derde race

bartje518 24 August 2004 16:37

Tnx, ik zit voor de TV 8-) Al ga ik er natuurlijk vanuit dat die 3e sprint niet meer nodig is O-)

bruggi 24 August 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
18.35 - 18.40 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - eerste race

19.00 - 19.05 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - tweede race

19.22 - 19.25 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - derde race

Volgens mij zijn dat Griekse tijden, uurtje eerder dacht ik! Half 6 werd iig net gezegd :).

Leuke jongen trouwens ook :o .http://www.theobos.com/coppermine/al...heo_podium.jpg

Sanne 24 August 2004 16:45

Citaat:

Volgens mij zijn dat Griekse tijden, uurtje eerder dacht ik! Half 6 werd iig net gezegd :).

Leuke jongen trouwens ook :o .[IMG]

haha ja klopt griekse tijd
:$ :d

even voor de duidelijkheid

17.35 - 17.40 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - eerste race

18.00 - 18.05 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - tweede race

18.22 - 18.25 uur: wielrennen - baan Sprint (m) Finale - derde race

bartje518 24 August 2004 16:51

Bof ik ff dat ik nog ff kijk 8)

Sanne 24 August 2004 16:55

Citaat:

Bof ik ff dat ik nog ff kijk 8)
sorryy :$ :d

The Phit 24 August 2004 17:37

tering, me hart ging te keer man. Hij haaaaalde het net an :7

nog 1 keertje 8)

The Phit 24 August 2004 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
tering, me hart ging te keer man. Hij haaaaalde het net an :7

nog 1 keertje 8)

ik herhaal

nog 1 keertje :huh:

Kampie 24 August 2004 18:55

zilver.. :(

en de hockeysters worden genaaid.. :(

The Phit 24 August 2004 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
zilver.. :(

en de hockeysters worden genaaid.. :(

ja klote scheids :o
nu zijn die argentijnse miepen genaaid. :7

bartje518 24 August 2004 19:07

Ik rekende dan ook op 2 gouden plakken met de hockeyers 8)

bruggi 24 August 2004 19:37

Jammer van Bos :( .
(Waar is mn laatste post eigenlijk gebleven :??)
Slecht voor mn hart trouwens.
Maar alsnog heel mooi natuurlijk, zilver :).
En hij kan morgen weer om de medailles mee doen...

Bij de hockeysters ook zo do-de-lijk spannend.
En wat een slechte klotescheids hee, ongelooflijk...
Maarja, op naar de finale :thumbsup:.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:47.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.