anemic |
22 June 2005 17:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paranoize
Waaah,eve voor de duidelijk er zijn GEEN 2 soorten Hardcore!!! klikt wel leuk maar wat jullie bedoelen heet geen Hardcore( weet niet hoe het wel weet dacht iets van speed metal ofzo???)...en als je zodanig wel hardcore luistert bewijs het dan ook eve...want meeste van jullie kennen Hardcore helemaal niet, en waarom ik geen Nederlandse vlag op me kop wil tatoeeren, omdat die Nederlandse vlag er dan voor altijd zit, en die op me jas niet!!! ik vind het wel grappig deze discussie kan ik weer eens zien hoe jullie over Hardcore denken( terwijl de meeste niet weten wat het werkelijk is)...ik vind het ook erg jammer dat als je op een Gabber lijkt, dat jullie gelijk zeggen Nazi, Nazi!!!...dan discrimeer ik niet maar jullie;)
|
gast ga ff poepen man
mijn hardcore bestaat als sinds eind 70's.
Ik luister het al flink wat jaren en werk er zelfs mee, dus vertel me nou niet dat jouw hardcore DE hardcore is.
In nederland heet dat toevallig zo, waarschijnlijk omdat de makers te waus stonden om een eigen naam te bedenken:)
Het is een aftakking van de punk uit de 70's en tegenwoordig zijn er ook wel wat metalinvloeden in te vinden, dus voor het gemak kan je zeggen dat het tussen metal en punk inzit.
de enige twee overeenkomsten met jouw hardcore zijn dat het net zo snel is en net zo hard. Voor de rest lijkt het totaal niet op elkaar.
Bands:
Terror
Hatebreed
American Nightmare
Comeback Kid
Voor de roots van de hardcore:
Minor Threat
Black Flag
Oja en speedmetal is VEEEER uit de richting.
hahaha :loser:
edit:
oja MIJN hardcore (en de internationaal veeeeeeel bekendere hardcore) heeft 2 hoofdstromingen:
New School en Old School (hoe inventief!)
Waarbij de laatste meer tot de roots hoort, meer punkinvloeden heeft en sneller is. De laatste heeft meer invloeden uit andere stromingen. Refused is bijvoorbeeld een duidelijke new school band.
Metalcore is hardcore dat zover richting metal gaat dat het geen hardcore genoemd meer mag worden ;)
|