Bazzemans |
27 June 2006 22:13 |
Citaat:
Origineel gepost door bartje518
Ik heb dus zelf wel gevoetbald, maar ik heb nooit aan toneelspel gedaan. Als ik je goed begrijp dan vind je het dus wél toegestaan wanneer iemand de intentie heeft om iets te doen, om dan theatraal te gaan liggen, maar het is niet toegestaan wanneer je niet geraakt wordt, of wanneer de tegenstander niet de intentie heeft om je een elleboog te geven. Stel je nu voor Figo werd wél geraakt, maar er was geen intentie om hem te raken, wat moet hij dan doen volgens jou?
|
Het is vrij duidelijk dat Figo wel geraakt wordt, maar absoluut niet hard en hij weet gewoon dat het geen bewuste elleboog was. Hij gaat dus puur en alleen met de intentie om Boulahrouz een gele kaart aan te naaien naar de grond. De gele kaart zou absoluut niet terecht zijn en dat weet hij op het moment dat hij naar de grond gaat al. Boulahrouz verdient de kaart niet. Bij de situatie Ortega-vd. Sar verdient Ortega de kaart wel degelijk, hij geeft namelijk gewoon een kopstoot. Het is dan in mijn ogen idd geoorloofd om naar de grond te gaan om zo de kaart voor die persoon te verzekeren. De kaart die hij ook daadwerkelijk verdiend en anders wel een schorsing zou krijgen d.m.v. de beelden. Op een toernooi of in de competitie heb je daar op de korte termijn echter niks aan, alleen met een rode kaart of een tweede gele ben je dan geholpen en dus vind ik het dan geoorloofd om (indien er daadwerkelijk sprake is van opzet) theatraal naar de grond te gaan. Je kan mij niet wijsmaken dat je niet in eenzelfde situatie (als je daadwerkelijk een elleboogstoot zou krijgen als ik kreeg) naar de grond zou gaan. Bij mij werd overigens de speler niet uit het veld gestuurd, omdat de scheidsrechter toevallig ook Turks was. Hij sprak hem in het Turks toe: "als ik het nog een keer zie, dan stuur ik je er wèl af".
In mijn ogen is er gewoon een wezenlijk verschil tussen het wèl daadwerkelijk maken van een overtreding waar de rode kaart op staat of het niet maken van die overtreding. Wat Figo deed is een theaterstukje waarbij hij zelf het script schreef en het uitvoerde en wat vd. Sar deed is theatraal naar de grond gaan, Ortega schreef het script en vd. Sar vulde improviseerde.
Citaat:
Origineel gepost door bartje518
Die ja, dat logo is me veel te groot, hoewel ik het prijs dat er eindelijk in de kleur van de vlag gespeeld wordt ipv de kleur van het koningshuis.
|
Ja, ik vond het logo ook wel iets groot. Ik heb er echter niet zo'n moeite mee om daarmee op mijn borst te lopen, zoals jij dat hebt ;). De kleuren van de vlag waren overigens oorspronkelijk Oranje-Wit-Blauw. Wat dat betreft speelde Oranje dus oorspronkelijk in het thuistenue (Oranje shirt, Witte broek, Blauw sokken) in de kleur van de vlag. Alleen heeft de NSB tijdens de oorlog het gebruik van Oranje-Wit-Blauw als prinsenvlag definitief de das om gedaan door die kleuren als vlag te gaan gebruiken. De Oranje wimpel die nu gebruikt wordt is een compromis om de vlag compleet te maken. De oorspronkelijke kleuren van NL zijn iig Oranje-Wit-Blauw, maar is verkleurd naar Rood-Wit-Blauw (niet duidelijk is waarom) en Koning Willem I heeft bij herinvoering van de vlag na de overwinning op de Fransen het destijds gehouden bij Rood-Wit-Blauw en daarom voeren we op de dag van vandaag nog steeds die vlag.
|