![]() |
Griekse Tragedies - Medea (verplicht voor school, in toneel uitvoering) erg gaaf:)
|
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter, in 2 keer uitgelezen en ik moest niet eens huilen :$
|
Ik hoefde ook niet te huilen.. Ik vond het wel mooi! En beter dan de weduwnaar...
|
ik had het KEVBDD boek gekocht op schiphol, mijn moeder is er vrijdag mee begonnen en was vanochtend alweer klaar
|
Het Bernini Mysterie.. Ik ben net begonnen en vind het nu al spannend;)
|
corpus delict.. schrijver weet ik niet meer
|
willst du mit mir gehn van Nena en Claudia Thesenfitz:P
|
Ik heb als laatst The Kite Runner - Khaled Housseini (De vliegeraar van Kabul heet het geloof ik in t Nederlands) en dat was echt een geweldig boek. Heel bijzonder.. Op dit moment lees ik King of Torts - John Grisham.
|
Triptiek van Karin Slaughter
Het zijn net mensen van Joris luyendijk |
Breakfast at Tiffany's van Truman Capote
|
Ik heb net De Onschuldigen van Harlan Coben uit... eigenlijk helemaal geen boeiend verhaal maar het was wel zo donders spannend dat ik vanochtend de laatste helft heb uitgelezen :o
|
Citaat:
ben nu aan gebrek aan een nieuw boek maar opnieuw in unnatural exposure begonnen van patricia cornwell. maar morgen begin ik in the rum diary |
haha ik vond de eetclub wel leuk!
ik lees nu rascha peper - russisch blauw |
Ik lees nu nieuwe buren.
|
digital fortress van dan brown
|
willem elsschot - villa des roses
verplichte opleidingskost |
Citaat:
|
Ik ben nu bezig met Meesterproeve van Jaap Boekestein. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik serieus aan een boek voor Volwassenen ben begonnen. Ik lees hem eigenlijk alleen omdat het voor school moet, al moet ik ook toegeven dat het tot nu toe wel een leuk boek was.
|
Nacht en Ontij van Tami Hoag
|
En daarna De Weduwnaar van Kluun,
toen Laat mij maar even van Jennifer Crusie, en nu All-Inclusive vann Suzanne Vermeer |
Carry slee - Spijt
|
Op het moment lees ik de Client van John Grisham (= masterlijke schrijver :D )
|
voetbal international :+
|
Saul Bellow - Humboldt's Gift
|
Citaat:
|
hij is goed he? ;)
|
Carry Slee - Radeloos
|
Jade van Virginia Andrews.
Echt, die boeken van haar zijn prachtig |
Citaat:
Wil je me aub vertellen hoe je het vond als je m uit hebt? Alvast bedankt ;) Wil 'm ook gaan lezen namelijk. De aanslag - Harry Mulisch |
Citaat:
Nu lees ik: Ik was twaalf en ik fietste naar school; tachtig dagen in de kelder van Dutroux, van Sabine Dardenne |
Ik ben nu Hoe overleef ik zonder liefde aan het lezen
|
Momenteel ben ik gedwongen bezig met het lezen van "En liefde in parijs" van Remco Campert. Het is dus alleen maar omdat ik een literair boek moet lezen voor Nederlands dat ik het opsla. Mocht het niet hoeven, dan was ik nu bezig met het laatste boek van de Narnia Serie.
|
The Main Enemy ... een waargebeurd verhaal over 'The Last Showdown between the CIA and the KGB'.
|
Meisje met negen pruiken
|
De leerling van Annette Gerittsen
ooeew eng :):) |
De Weduwnaar - Kluun
|
Shakespeare - Titus Andronicus
|
Heb De Passievrucht van Karel Glastra van Loon net uit
|
Citaat:
Ik heb net Komt een vrouw bij de dokter uit.. Ik heb hem echt snel uitgelezen, sinds lange tijd las ik weer overal. Wat een ontroerend maar mooi boek. |
Amber van Kathleen Winsor :d
Amber is de hoofdpersoon en schijnt een bitch te zijn :+ |
The Counterlife - Philip Roth
|
De stam van de holenbeer van Jean M.auel. Een lastig en dik boek, maar ik zit er nu helemaal in. Het gaat voor jagers en verzamelaars.
|
willem elsschot - villa des roses
|
k ben net begonnen aan: Stad van de sterren van Maty Hoffman
|
Shakespeare - King Lear (ondertussen al uit)
E.K.M. Dido - Die onsigbares (Afrikaans) E.L. Doctorow - The book of Daniel |
De boeken Meisje met de negen pruiken en De Duivel draagt Prada net uit.
|
Komt een vrouw bij de dokter
|
komt een vrouw bij de dokter vond ik absoluut geen goed boek
|
ja jonge mn ma heeft het gekocht, dus ik denk ik lees het ff.. kan ik er gelijk over meepraten :+
|
de davinci code
|
harry mulisch - siegfried
echt een mooi boek, het einde is echt ontroerend. |
Mijn vrijheid - Ayaan Hirsi Ali
|
Twee koffers vol, Carl Friedman
Anders dan jij, Per Nilsson Oesters van Namkee, Kees van Beijnum drie juweeltjes van kunstwerken |
Citaat:
|
Shakespeare - Macbeth (ondertussen al uit)
Shakespeare - Measure for measure |
Citaat:
ik las ook er ook 2 tegelijk nie de minsten de davinci code & Het Bernini Mysterie beiden van Dan Brown (duh) |
Tja, ik lees er maar 1. 8)
|
Ik lees
Anke de Vries - Blauwe plekken Gaat over kindermishandeling, heb net 1 hoofdstuk gelezen en dat kind wordt nu al helemaal verot geslagen. Best heftig :| Vrouw bij de dokter dinges, die heeft mijn moeder gelezen. Zij vond hem wel mooi, maar dat was ook het enigste wat ze erover zei :p |
Het verrotte leven van Floortje Bloem - Yvonne Keuls
|
@Prestige; dat is wel een aardig boek :)
Er komt een vrouw bij de dokter van Kluun, vond ik niet zo heel bijzonder ofzo. Had er meer van verwacht |
Eigenlijk net gister uitgekregen. Karakter van Ferdinand Bordewijk. Goed boek met een aantal geweldige personages.
Daarvoor had ik Nineteen Eighty-Four gelezen in het Engels. Ik was benieuwd na alles wat ik erover gehoord had. Tja... interessant boek maar ik stak er niks van op omdat ik dat allemaal wel wist. Ik denk dat de meeste mensen er wel wat van zullen opsteken. Verder vond ik dat er ook wat zeer saaie stukken tussen zaten. |
De Avonden van dingens (geen zin om z'n naam te checken :P) en hij is superrsaai, maar ik heb em bijna uit, en dan gebruik ik em voor mijn boekenlijst.
|
Citaat:
íets voor mie dus zal em es halen |
Rusteloos van Greg Iles
|
'n Stringetjie blou krale - E.K.M. Dido
|
gods gym - leon de winter
|
meisje met 9 pruiken
|
Dan brown - the da vinci code
|
Nicci Gerrard - In het maanlicht.
Altijd leuk. |
Joe Speedboot van Tommy Wieringa
|
Ja / Nee: Geef me alsjeblieft aandacht / Laat me toch met rust door Renske de Greef en Jan Hoek
en Eragon door Christopher Paolini. |
De geboorte van Venus van ikweethetnietmeer.
|
"neurowetenschappen, een overzicht"
/flauwe grap |
De avonden van Gerard Reve
|
"de wereld van van gogh" leuk voor plaatjes kijken
|
Tom Lanoye - Het derde huwelijk
|
één man voor één nacht
|
Roald Dahl - Charlie and the chocolate factory :p
|
iets van Michel Houellebecq, en ik ben de Franse titel vergeten. Het is in ieder geval vrij recentelijk verfilmd, en heel vervelend. het boek dan, de titel niet. denk ik.
|
kon je me maar zien - cecelia ahern
leuk boek over het hebben van onzichtbare vriendjes/ imaginaire vrienden:thumbsup: |
twee vrouwe - .............Harry Mulisch mss ik weet ut nie meer zeker in ieder geval lezen we die nou op school erg vaag boek vind ik tenminste:P
|
Toni Morrison - Beloved
|
J.M. Coetzee - Disgrace
|
Magere dagen
(waargebeurd!) Gaat over een meisje die anorexia 'overleeft' heeft. Ben diep onder de indruk. Ze is op 20-jarige leeftijd ofzo nog lichter dan ik nu ben (45 kg) Kun je nagaan, zeg. :| |
houwelijck van jacob cats..vroegmoderne literatuur :love:
|
Citaat:
(hihi) eh ik lees publieke werken van thomas rosenboom |
De duivel draagt Prada
|
Citaat:
|
het geheim van cheops -Mathew Reiley-
|
vandaag me boek uit :d een man voor één nacht
moet maar weer beginnen met een nieuwe :D |
Caryl Phillips - The nature of blood
|
ben gister begonnen in het boek glaasje draaien heb het nu al uit saai boek :(
|
Francesco Colonna - Hypnerotomachia Poliphili (De droom van Poliphilus)
|
anna pavlova :) voor de 3e keer
|
henry james-portrait of a lady
|
I found your diary.. Voor english @ school :S
|
karin slaughter - nachtschade
en jodi picoult - the pact |
Aphra Behn - The Rover
|
Dimitri Verhulst-de helaasheid der dingen
|
Sophie van der Stap - Meisje met negen pruiken
|
Michel Foucault - Discipline, toezicht en straf (De geboorte van de gevangenis)
|
LPB - Mijn kleine oorlog
|
Aphra Behn - Oroonoko
|
de Wandelaar.
|
Citaat:
ik lees nu de historie van mejuffrouw sara burgerhart van betje wolff en aagje deken voor m'n tentamen, verder voor niets anders tijd :p |
Harry Mulisch - De aanslag
|
het zaad van gister
|
Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (De wil tot weten)
lees eens allemaal een beetje meer! :p |
De hufter op het witte paard :') haha ik vind hem nog leuk ook
|
Citaat:
Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (Het gebruik van de lust) |
Het oneindige verhaal - Michael Ende
|
Citaat:
Ik heb pas gelezen; hettie jones - how i became hettie jones mark haddon - the curious incident of the dog in the nighttime :love: en nu ben ik bezig in kate chopin - the awakening. |
Citaat:
|
Citaat:
Over Oroonoko heb ik een goed essay geschreven, dus als je er een opdracht over moet doen dan roep maar ;) |
Momenteel verdiep ik me in Luigi Pirandello :o
|
Citaat:
mark haddon - the curious incident of the dog in the nighttime, snapte jij op het laatst nog waar hij het allemaal over had met die kronkels van hem er tussen door? Ik was echt helemaal de weg kwijt in dat boek. |
The color purple - Alice Walker
Wat een vreemd boek |
Citaat:
Waar ben jij de weg kwijt geraakt dan? ;) |
Citaat:
Michel Foucault - Geschiedenis van de seksualiteit (De zorg voor zichzelf) En ook: Gustave Flaubert - Madame Bovary |
Citaat:
|
jd salinger - catcher in the rye
wat zou Hypnerotomachia Poliphili zijn |
Citaat:
Hypnerotomachia Poliphili: "De droom dan Poliphilus" Hierin beschrijft Poliphilus hoe hij in een droom zijn geliefde Polia zoekt. |
:d oh ja
|
Citaat:
En je bachelortaak bedoel je daar gewoon je eindwerkstuk mee zeg maar? Bij ons heet het dan weer bachelorthesis, maar ik neem aan het idee hetzelfde is. Wat ga je precies onderzoeken/doen/weetikwat? |
Citaat:
Het zal wel gelijkaardig zijn met een bachelorthesis, denk ik (opleiding: 3 jaar bachelor + 1 jaar master). Ik ga het tweede boek van de Hypnerotomachia Poliphili analyseren. In het eerste boek beschrijft Poliphilus zijn zoektocht naar zijn geliefde Polia en in boek 2 geeft Polia haar versie. Maar Polia is eigenlijk Poliphilus, want het is in zijn droom. Dus ja, het zal voornamelijk over de seksualiteit (hoe de driften nagejaagd worden) en over de retorica (hoe alles in de taal weerspiegeld wordt) gaan. Wat studeer jij? |
Citaat:
En je onderwerp klinkt interessant, hoe ben je daar zo opgekomen? (Ik heb volgens mij ooit wel geweten wat jij studeerde maar ik ben het vergeten :? :+) |
Citaat:
Mijn onderwerp: je kon bij Algemene Literatuurwetenschap een seminarie kiezen over dit boek (en over de renaissance en zo). Daarna mocht je kiezen wat je wou doen (hoefde niet per se rond dit boek te zijn) en ik wou rond de liefde werken (Mijn titel: "De liefdesstrategie in de 'Hypnerotomachia Poliphili': Polia's versie"). Amerika zal wel leuk zijn! Krijg je dan een diploma van die universiteit daar of is dat in samenwerking met een onderwijsinstelling in Nederland? |
Citaat:
En ja Amerika wordt gaaf, hoewel ik nog zit te wachten op formulieren van hun kant waarmee ik hier mijn visum ed. kan gaan regelen. Duurt allemaal beetje lang :s. De bedoeling is dat ik daar gewoon vakken ga volgen die ik interessant vind en dat ik dan hier de studiepunten ervoor krijg. Die universiteit waar ik heen ga heeft zo'n uitwisselingsverband met Leiden. Erg handig, want mijn ouders betalen dan ook hier collegegeld en niet daar wat hen heel veel geld scheelt. |
Citaat:
|
aleen in de bergen, overtuigen, een kunst die je kan leren
|
Merquior - De filosofie van Michel Foucault
+ John Ford - 'Tis pity she's a whore |
lees nu,
de donkere kamer van damokles van willem frederik hermans, daarna ga ik beginnen aan Het slot van Franz Kafka |
Antjie Krog - Country of my skull
|
Citaat:
|
Citaat:
ik wil ook snel beginnen aan Het Proces, van dezelfde schrijver. verder heb ik ook nog 2 boeken van Paulo Coelho klaarliggen om gelezen te worden haha. |
Het Rad des Tijds
boek 3: De Herrezen Draak van Robert Jordan |
Black horse, weet niet precies welke schrijver. Engels boek en is erg goed :)
|
Citaat:
|
alleen op de wereld
|
frans kellendonk - mystiek lichaam
|
Harry mullisch-De ontdekking van de hemel. Gaat niet echt lekker met examens :?
|
Citaat:
|
harry potter - de halfbloed prins?
Ik kon niet slapen :z |
Citaat:
Ja was er al in bezig en zag hem laatst weer liggen op het verkeerde moment weer opgepakt:loser: maarja examens lukt toch wel ,tot nu toe echt easy |
The Interpretation of Murder - Jed Rubenfeld :Y)
|
Arnon Grunberg - Tirza
|
Tom Lanoye - Spek en bonen (ondertussen uitgelezen)
Jef Geeraerts - Gangreen: Black Venus Günter Grass - De blikken trommel |
anna, hanna en johanna - marianne frederikson
nici french - verlies |
ik lees nu de hoe overleef ik boeken echt super leuk:thumbsup:
en harry potter boek 6 de halfbloed prins. en nog wat anderre klijne boekjes tussen door op internet. |
Citaat:
|
Citaat:
Lees "Tirza" eens, dat is pas echt goed! |
samenvatting van harry potter deel 7.
|
de wandelaar, nog steeds, echt een pannekoekenboek
|
net uitgelezen:
Dimitri Verhulst - De helaasheid der dingen Remco Campert - Het satijnen hart |
het oponthoud van sartre, wat een gezever eigenlijk..geweldig
|
lees nu: darren shan
|
|
Handboek Hooligan, Paul van Gageldonk
Ze staat verbaasd hoe die wereld in elkaar steekt. En niet eens negatief... |
Ik ben raaf, door Iny Driesse en Thomas Goyvaerts
mooi geschreven. een paar quotes: •Als ik iets denk, dan is dat een waarheid. •‘Altijd’ is een lege doos. Het is er donker als de nacht en ik ben erin verdwaald. •Beperkingen kunnen je gelukkig maken. Ze hoeven je niet te frustreren. •Zelfs God vindt het moeilijk om tegelijk lief te hebben en wijs te zijn – hoe dóét hij het? •Het spijt me. Ik ben precies hetzelfde. Ik ben zoals iedereen. En ik weet het, want daarom probeer ik anders te doen dan anderen. Ik doe zo hard mijn best om anders te zijn, dat Ik nooit aan mezelf zal kunnen ontsnappen. •Iedereen is eenzaam. Jij bent alleen. •Trots haalt alles in een mens naar boven, vooral het slechte. •Je kan alleen maar van iemand houden als je diegene ook mag haten. •Dood is een fascinerend woord. Dat is wel vaker zo met palindromen. DOOD. Of je nu vooraan begint te lezen of achteraan, het blijft dood. Hoe je het woord ook bekijkt, dood blijft dood. Of poop. Dat is dood op z’n kop. |
ik lees nu een boekie.. omdat et een opdracht is voor school..
grazy games.. 'k weet niet wei de schrijver is ;) boeit me ook niet!! ik lees NOOIT!! alleen als ik zoals nu een opdracht krijg voor school.. en dan nog lees ik em niet.. want dan zoek ik de samevatting op op internet :thumbsup: |
ik verslaafd aan lezen XD 3x in de week naar de bieb, per keer haal ik 5 boeken.. na 1 dag uit.
tis saai. |
wOOtt!!
ohw.. als ik een boek zie.. val ik al in slaap ;) |
oew dat is handig!
|
Momenteel met een boek voor mijn PWS bezig, verder voor school 'Een varken in het paleis' van Tessa de Loo aan het lezen, hoewel het echt niet opschiet. Vóórdat ik verplicht literatuur moest lezen voor school (en erger, boekverslagen schrijven) las ik graag, nu heb ik er een regelrechte afkeer van gekregen. Afgelopen jaar alleen maar Harry Potter zes en zeven in het Engels gelezen...
Wat was ook alweer het doel van literatuuronderwijs?:notgood: |
geen idee..
iemand? |
Vroeger las ik ook fucking veel. Sinds ik een PC heb niks meer.
|
uhh ik heb zown maximale comp-tijd, 1 uur per dag
daarom zit ik ook nu fv weer.. iedereen slaapt :( |
komt een vrouw bij de dokter.
Jemig, wat een jankboek. |
julie bertagna - exodus
|
David Eddings: De Mallorea : De demonheer van Karanda.
|
David Baldacci - Duister Lot.
|
Bezig met de Trilogie van Hannibal the Cannibal, boeken zijn echt anders als de film, Ik zou het niet de naam thriller( zoals vermeld ) geven, maar ach, ik vind het erg goede boeken.
|
De da vinci code van dan Brown is net uit.
|
harry potter en de relieken van de dood
|
De vliegeraar
|
Ik lees Lord of the Rings. Vind 'm echt vet.
|
Je kent me niet
schrijver weet ik niet uit mn hooft |
David Baldacci - Het Recht van de macht.
|
David Baldacci volgens mij die schrijver
|
Voor ik doodga.
Geen idee van wie, tis een of ander kutboek wat ik moet lezen voor m'n boekbespreking. |
Grindelwald - Niels HanCock
|
Citaat:
Hij's namelijk een van de beste thrillerschrijvers op het moment. Om het even in jip en janneke taal te zeggen; "Het is een grote mensenboek". Dus het lijkt me erg sterk dat hij "Je kent me niet" heeft geschreven. :') OT: John Maxim - Zwarte Engel. |
Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht, van Mark Haddon.
Erg mooi boek, gaat over een jongen met autisme. Het boek is geschreven alsof de jongen het boek geschreven heeft, dus zijn denkbeelden staan erin. Zeker aan te raden! :d |
Catalogus van Attitude Holland. :')
|
Een russisch boek van de schrijver Stanislav Lem.
And don't ask me about it. |
eragon door christopher paolini
|
Matrix
voor de infinity keer... |
Citaat:
|
^ Duh, van Star Wars ook....
|
Raymond E. Feist - Dienaar van het keizerrijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: Tom Harris - Hannibal. :love: |
Daarom.
Ik heb het uit. Nu lees ik een boek met veel plaatjes... HE! Kijk! Do! |
Suske en Wiske - Het spaanse spook
:+ |
:loser:
|
Raymond E. Feist - De Saga Van De Duistere Oorlog
|
Carry slee- Vals
|
knielen op een bed violen - siebelink.
|
Citaat:
Nee, dat owned :[ |
Wereldmeiden! -een droomjaar van sara Fain & Elizabeth Craft
Deel 2 van Wereldmeiden! Superleuk, dik boek maar lees het veel dus snel weer uit :( Je leest, wil weten hoe het afloopt, dus leest veel, dan ehb je 'm uit en vind je het jammer omdat het zo leuk was om het te lezen. Dat heb ik nou altijd xD |
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:32. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.