Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De eerste keer snijden in jezelf... (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61282)

Pakspul 28 December 2007 13:01

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1332679)
Ga jezelf dan gewoon tering hard bijten ofzo, wees eens creatief. Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je blijvende littekens hebt.

Speld in je voetzool

-GameGirl 28 December 2007 13:59

uw gatver.. whááá haha laatst moesten we "worstelen" met gym, in groepjes.. en toen had een vriendin van me iemand gebeten.. zag je zo der tande in die ander ze arm staan met bloed eruit enzo.. zéérr goor

Untouchable 28 December 2007 17:20

Rare vriendin..?

insanity 28 December 2007 17:22

jij bijt ook in mij anders...

-GameGirl 28 December 2007 17:30

jah echt hèa...

Untouchable 28 December 2007 17:31

Maar jij vind 't lekker ;)

insanity 28 December 2007 17:31

Citaat:

Origineel gepost door Untouchable (Bericht 1332739)

uhu :$

-GameGirl 28 December 2007 17:32

Citaat:

Origineel gepost door Untouchable (Bericht 1332739)

je had het toch niet tege mij..?

Untouchable 28 December 2007 17:47

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1332745)
je had het toch niet tege mij..?

Nee ik had t tegen iemand anders ;)

-GameGirl 28 December 2007 17:47

ow.. gelukkig :)

insanity 28 December 2007 17:50

Citaat:

Origineel gepost door Untouchable (Bericht 1332775)
Nee ik had t tegen iemand anders ;)

Wie?

-GameGirl 28 December 2007 17:53

aaaaaaaaaahahahahahaha!!

me broertje is van een muurtje af gedonderd!!

Iessie 28 December 2007 17:57

*gniffel*

-GameGirl 28 December 2007 18:03

nou lig ik helemaal dood van de lach.. jeezes xD

Mlijntjj 30 December 2007 18:23

Citaat:

Origineel gepost door Nelle (Bericht 1302217)
Heey,

Ik heb een aantal forums gelezen over snijden in jezelf en nu ben ik weleens benieuwd,
Hoe was de eerste keer snijden in jezelf?
Hoe voelde dat? Deed het pijn? Huilde je? wat gebeurde er?

Groetjes Nel

Eerstvraag aan jou waarom wil je het weten.. kbedoel heb je er zelf bedoelingen meer ofzo..?

En dan antwoordop jou vragen: 1e keer, uhm.. het was gewoom omdat ik machteloos was en de controle over mezelf terug wou krijgen... hoe het voelde.. tja goed.. klinkmisschien heel dom.. maar je hebt weer het gevoel dat je weer controle hebt over jezelf terwijl je het juist eigenlijk niet hebt.. of het pijn deed..? ja heel erg;) maar dat was juist de bedoeling.. met lichamelijke pijn kan je beter omgaan als hoe zeg je dat..? pijn van binnen zegmaar..
dus probeer je je pijn van binnen voor jezelf te verbergen door pijn van buiten te hebben..(beetje vaag) en of ik huilde.. nee;) waarom weet ik niet.. later wel want dan besef je dat het niet nodig was geweest en dan heb je pas door wat je hebt gedaan...

laatste vraag van jou, hoe voelde het? uhm.. tja heb ik eigenlijk al verteld.. eerst heel goed.. later niet meer..;)

het feit dat ik hier nu zo open over kan praten is omdat het bij mij verledentijd is, en ik geleerd heb om er over te praten;)

Groetjes..

Untouchable 30 December 2007 18:53

Het verbaast me echt hoeveel mensen dat doen... Of gedaan hebben.

Mlijntjj 30 December 2007 19:03

Mij ook,, ik dacht altijd dt ik de enige was=0

sandraatje 7 January 2008 18:14

Citaat:

Origineel gepost door Mlijntjj (Bericht 1333193)
Mij ook,, ik dacht altijd dt ik de enige was=0

Je bent zeker niet de enige. Er zijn best veel mensen die dat doen..

Ben jij er zelf vanaf gekomen of heb je daar hulp voor gehad?

Pakspul 7 January 2008 22:19

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334302)
Je bent zeker niet de enige. Er zijn best veel mensen die dat doen..

Ben jij er zelf vanaf gekomen of heb je daar hulp voor gehad?

Aanstel miep heeft nog steeds niet de goede aders doorgesneden? Newbie http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon13.gif

insanity 8 January 2008 10:28

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334335)
Aanstel miep heeft nog steeds niet de goede aders doorgesneden? Newbie http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon13.gif

_O_
:')

sandraatje 8 January 2008 13:06

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334335)

Vind je mij een aanstel miep? Weet je wat stom is? Op het moment geef ik je nog gelijk ook!
Op het moment snap ik niet dat ik zo dom heb kunnen zijn om dat te doen, en om ook maar het idee te hebben dat ik het anders niet zou redden ofzo :|..

Best raar dat je zo verschillend kunt denken, en dat binnen een paar dagen/weken tijd.

Pakspul 8 January 2008 13:23

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334387)
Vind je mij een aanstel miep? Weet je wat stom is? Op het moment geef ik je nog gelijk ook!
Op het moment snap ik niet dat ik zo dom heb kunnen zijn om dat te doen, en om ook maar het idee te hebben dat ik het anders niet zou redden ofzo :|..

Best raar dat je zo verschillend kunt denken, en dat binnen een paar dagen/weken tijd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polsslagader
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halsslagader

sandraatje 8 January 2008 13:35

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334388)

En wat wou je daarmee zeggen?

Pakspul 8 January 2008 13:39

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334392)
En wat wou je daarmee zeggen?

Geen idee, maar heb je wel eens over nagedacht om een professionele hulp op te zoeken inplaats op een forum waar je weet dat iedereen je de grond in trapt om antwoorden op te zoeken?

sandraatje 8 January 2008 13:41

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334393)
Geen idee, maar heb je wel eens over nagedacht om een professionele hulp op te zoeken inplaats op een forum waar je weet dat iedereen je de grond in trapt om antwoorden op te zoeken?

Toen ik hier kwam wist ik niet dat iedereen me hier de grond in zou trappen..

Maar ik heb geen professionele hulp meer nodig heb ik bedacht;), heb gewoon tegen mezelf gezegd dat ik me niet meer moet aanstellen en nu gaat het weer helemaal goed :).

Pakspul 8 January 2008 13:43

Je hebt geen probleem dus, ga alsjeblieft ergens anders een muur of boom vervelen ofzo. Jij bent een schande voor de mensen die wel een probleem hebben :kots:

sandraatje 8 January 2008 13:45

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334395)
Je hebt geen probleem dus, ga alsjeblieft ergens anders een muur of boom vervelen ofzo. Jij bent een schande voor de mensen die wel een probleem hebben :kots:

Je snapt het niet, als je jezelf snijd, heb je wel degelijk een probleem! Het probleem was zo groot geworden op een gegeven moment dat ik mezelf bijna van kant had gemaakt.

Had eigenlijk geen zin om iedereen aan zn neus te gaan hangen hoe ik dat opgelost heb maarja..

Heb heel veel met mn mentor gepraat, die heeft mij ook doorverwezen naar een orthopedagoog bij ons op school en sindsdien gaat het stukken beter met me..

Pakspul 8 January 2008 13:47

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334396)
Je snapt het niet, als je jezelf snijd, heb je wel degelijk een probleem! Het probleem was zo groot geworden op een gegeven moment dat ik mezelf bijna van kant had gemaakt.

:gaap:
Citaat:

Had eigenlijk geen zin om iedereen aan zn neus te gaan hangen hoe ik dat opgelost heb maarja..
En daarom ga je janken op een forum, om het niet aan iedereen te vertellen.....
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334396)
Heb heel veel met mn mentor gepraat, die heeft mij ook doorverwezen naar een orthopedagoog bij ons op school en sindsdien gaat het stukken beter met me..

En tegen je orthopedagoog zei je wat moet ik doen als ik hier om belachelijk gemaakt wordt? En de orthopedagoog zei: "..." ?

sandraatje 8 January 2008 13:50

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334397)
:gaap:
En daarom ga je janken op een forum, om het niet aan iedereen te vertellen.....
En tegen je orthopedagoog zei je wat moet ik doen als ik hier om belachelijk gemaakt wordt? En de orthopedagoog zei: "..." ?

Ik dacht dat je eindelijk een keer serieus ging reageren.. Vandaar dat ik het wel vertelde. Heb ik nu al beetje spijt van!

En nee, heb niet gevraagd wat ik moest doen als ik hierom belachelijk word gemaakt. Met zulke dingen kun je verwachten dat mensen er niet goed op reageren, maar dat doet me echt niks. En ik ben alleen maar blij met de mensen die er wel normaal/goed op reageren!
Maar die orthopedagoog helpt me om mn leven weer op de rails te krijgen, om weer normaal mee te kunnen draaien op school enzo

Pakspul 8 January 2008 13:57

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334398)
En nee, heb niet gevraagd wat ik moest doen als ik hierom belachelijk word gemaakt. Met zulke dingen kun je verwachten dat mensen er niet goed op reageren, maar dat doet me echt niks.

Je weet dus nu dat dat wel gebeurd (als je dat nooit zag aankomen moet je ook wel blind zijn :{) maar goed doe er wat aan en doe dat maar niet hier :)

Pakspul 8 January 2008 13:57

Anders kun je het altijd nog van je afschrijven, zoiets als dit bijvoorbeeld:

http://content.ytmnd.com/content/3/8...ec74c441a9.jpg

sandraatje 8 January 2008 13:59

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334399)
Je weet dus nu dat dat wel gebeurd (als je dat nooit zag aankomen moet je ook wel blind zijn :{) maar goed doe er wat aan en doe dat maar niet hier :)

Nee, zal ik niet doen. Maar ik heb wel op dit forum gemerkt dat er meer mensen zijn die met dezelfde problemen rondlopen.

En ik hoopte eigenlijk dat daar anders op gereageerd zou worden. Want ik moet wel zeggen dat je er aardig door in de put gestamt kan worden als iemand zegt dat je dan maar je ader door moet snijden zodat je dood bent! Zulke dingen had ik nou echt niet verwacht hier!!

Pakspul 8 January 2008 14:00

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334401)
En ik hoopte eigenlijk dat daar anders op gereageerd zou worden.

Ik hoop soms ook wel eens op dingen, maar ga er niet teveel van verwachten anders zet je al je hoop er in en komt de klap harder aan.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334401)
Want ik moet wel zeggen dat je er aardig door in de put gestamt kan worden als iemand zegt dat je dan maar je ader door moet snijden zodat je dood bent! Zulke dingen had ik nou echt niet verwacht hier!!

Dus is het verstandig om hier te zijn.... nee :D

sandraatje 8 January 2008 14:03

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334402)
Ik hoop soms ook wel eens op dingen, maar ga er niet teveel van verwachten anders zet je al je hoop er in en komt de klap harder aan.
Dus is het verstandig om hier te zijn.... nee :D

Ja, maar van mensen van je leeftijd of iets ouder of jonger had ik echt wel wat anders verwacht!

Nee, misschien niet, maar je leert ermee omgaan.. Het doet me niet zoveel meer!

Pakspul 8 January 2008 14:04

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334403)
Ja, maar van mensen van je leeftijd of iets ouder of jonger had ik echt wel wat anders verwacht!

Ik kan mijzelf wel weer herhalen met hopen en verwachten, maar ga het niet doen want je hebt het dus toch niet door.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334403)
Nee, misschien niet, maar je leert ermee omgaan.. Het doet me niet zoveel meer!

Jank dan ook niet meer dat mensen kankerlijers zijn :Z

sandraatje 8 January 2008 14:06

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334405)
Ik kan mijzelf wel weer herhalen met hopen en verwachten, maar ga het niet doen want je hebt het dus toch niet door.

Jawel, ik snap je wel! Alleen ik snap de mensen op dit forum niet dat ze zo op iemand reageren..

Pakspul 8 January 2008 14:06

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334406)
Jawel, ik snap je wel! Alleen ik snap de mensen op dit forum niet dat ze zo op iemand reageren..

Dat gebeurd niet alleen maar hier, ook buiten gebeurd dat.

sandraatje 8 January 2008 14:08

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334407)
Dat gebeurd niet alleen maar hier, ook buiten gebeurd dat.

Er zijn wel mensen buiten die er niet positief op reageren, maar het is niet zo dat er mensen buiten dit forum zijn die tegen mij gezegd hebben dat ik mezelf maar dood moest snijden!

Pakspul 8 January 2008 14:10

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334408)
Er zijn wel mensen buiten die er niet positief op reageren, maar het is niet zo dat er mensen buiten dit forum zijn die tegen mij gezegd hebben dat ik mezelf maar dood moest snijden!

Op internet moet je gewoon verwachten dat je alles om je oren kunt krijgen.

sandraatje 8 January 2008 14:10

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334409)
Op internet moet je gewoon verwachten dat je alles om je oren kunt krijgen.

Dat blijkt wel ja, alleen vind ik het niet normaal!

Pakspul 8 January 2008 14:11

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1334410)
Dat blijkt wel ja, alleen vind ik het niet normaal!

Tja, shit happens

sandraatje 8 January 2008 14:15

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334411)
Tja, shit happens

dat blijkt maar weer

Pakspul 8 January 2008 14:16

uhu

sandraatje 8 January 2008 14:39

maarja, daar doe je nou eenmaal niks aan.

Je kan wel jezelf maar niet een ander veranderen!

Pakspul 8 January 2008 14:52

dus?

sandraatje 8 January 2008 15:04

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1334417)
dus?

dus niks

Pakspul 8 January 2008 15:14

Dus ga er maar vanuit dat het in de toekomst ook nog wel weer gebeurd.

sandraatje 8 January 2008 15:15

Daar ging ik eigenlijk al wel vanuit.. Maar ik maak me daar niet zo druk om, ken niemand hier, dus waarom zou het mij boeien wat ze hier van me vinden??

blabla1993 8 January 2008 19:53

Goedzo, je begint het te leren.

sandraatje 9 January 2008 14:28

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1334500)
Goedzo, je begint het te leren.

ja, van je fouten leer je zeggen ze altijd..

rita 12 January 2008 10:33

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1306023)
Nee

nee geen wonder dat jij dat niet snap,,,een jochie van 12,,:O

Pakspul 12 January 2008 11:10

Citaat:

Origineel gepost door rita (Bericht 1335138)

insanity 12 January 2008 12:42

Citaat:

blabla1993 12 January 2008 12:42

Citaat:

melisj1 12 January 2008 18:22

ik doe mijzelf ook pijn, ik doe het om even niet aan de andere problemen te denken en omdat het een soort van dwang in mijzelf is... ik weet dat mensen die het zelf doen het nooit zullen snappen en denken dat het is om aandacht te trekken....

Vlinder 12 January 2008 18:27

ok, verder nog iets?

melisj1 12 January 2008 18:39

wt bdoel jj daar mee:S?

Vlinder 12 January 2008 18:42

op watvoor manier doe je jezelf pijn dan?

melisj1 12 January 2008 18:45

ik snijmeself,,,

Vlinder 12 January 2008 18:48

ja. waarmee? wanneer, hoe vaak, waarom?

sandraatje 12 January 2008 18:49

Citaat:

Origineel gepost door melisj1 (Bericht 1335350)
ik snijmeself,,,

Meis, probeer ermee te stoppen! Het is zoveel beter voor je! Bedenk eens wat voor littekens je er allemaal aan overhoud. Ik heb het zelf ook gedaan, en heb er wel een aantal littekens aan overgehouden en daarom heb ik er ook wel heel erg spijt van!!

melisj1 12 January 2008 18:51

ik heb er ook heel wat letekens, ik snijd meself in ieder geval elke dag wel, en best diep, ik kan er gewoon niet mee stoppen in moet het gewoon doen... meestal doe ik het als ik onder de douche zit ik doe het omdat ik heel veel problemen heb gehad

sandraatje 12 January 2008 18:56

Probeer er alsjeblieft mee te stoppen! Ik weet dat het heel moeilijk is. Ik heb het ook al vaker geprobeerd en het is ook al heel wat keren mislukt, maar ga er met iemand over praten, of stop ermee!
Zijn er mensen in je omgeving die het weten?

melisj1 12 January 2008 18:59

ik praat er wel over maar het helpt niet er zijn twee mensen die het weten maar sij doen het self ook, en misschien hebben anderen het wel eens geszien ofsow ik kan er egt niet mee stoppen en ik heb so vaaak sin om het nog meer te doen

sandraatje 12 January 2008 19:00

Probeer er met een volwassene over te praten! Probeer iemand in vertrouwen te nemen, iemand die je wel kan helpen!

melisj1 12 January 2008 19:02

ja ik sit bij eleos daar heb ik een keer in de week een gesprek met een arts maar het helpt gewoon niet:S ik ben gewoon gek:S

sandraatje 12 January 2008 19:03

mag ik je msn? misschien dat we elkaar beetje kunnen helpen. Ik heb geen ervaring met psychische hulp maar ik ben er wel zo goed als vanaf..

melisj1 12 January 2008 19:05

geef jouwne maar ik voeg je wel toe;)

sandraatje 12 January 2008 19:06

heb hem via privebericht verstuurd ;)

melisj1 12 January 2008 19:11

okee ik heb hem al;)

sandraatje 13 January 2008 13:14

Ik heb het gezien ;)

rita 13 January 2008 16:08

sandraatje ,,

mijn complimeten,,ik ben nu nog niet zo lang op deze site bezig,,maar er zijn mensen met echte vragen en jij bent 1 van de weinigen die beetje sireus reageert...

(Y) xxxxxx (K)

sandraatje 14 January 2008 14:07

Er zijn wel meer mensen die serieus reageren hoor, alleen moet je wel goed zoeken ja. Maar meestal reageren de mensen die zelf ook een serieuze reactie willen wel serieus.

melisj1 14 January 2008 15:19

iunderdaad, er zijn sommige mensen die zo kinderachtig reageren:S ik ben blij dat er nog mensen reageren die een beetje serieus zijn... xx

blabla1993 14 January 2008 15:38

Ga eens dood?

melisj1 14 January 2008 15:44

wie meot er dood gaan?

Vlinder 14 January 2008 15:48

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1335668)
Ga eens dood?

blabje wees niet zo sneu, strax doet ze het nog echt en dan is het jouw schuld!

melisj1 14 January 2008 15:51

volgens mij is dit geen forum om ekaar de dood toe te wensen ofso, gebruik je verstand eens...

sandraatje 14 January 2008 16:10

Citaat:

Ga eens dood?
Als iemand niet lekker in zijn/haar vel zit loop je het risico dat iemand het echt doet!

Vlinder 14 January 2008 16:13

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335677)
Als iemand niet lekker in zijn/haar vel zit loop je het risico dat iemand het echt doet!

nou dan moet diegene al een eind onderweg zijn wil ie dat echt doen nadat zo'n mongool dat zegt XD

sandraatje 14 January 2008 16:16

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1335679)
nou dan moet diegene al een eind onderweg zijn wil ie dat echt doen nadat zo'n mongool dat zegt XD

Ja, maar sommige mensen hier zijn dat ook wel.. Ik heb zelf ook op dat punt gestaan, en ik kan nou niet zeggen dat het heel motiverend is als mensen tegen je zeggen dat je maar dood moet gaan..

Vlinder 14 January 2008 16:19

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335680)
Ja, maar sommige mensen hier zijn dat ook wel.. Ik heb zelf ook op dat punt gestaan, en ik kan nou niet zeggen dat het heel motiverend is als mensen tegen je zeggen dat je maar dood moet gaan..

weetje ik ga ook neit in discussie want het draait er toch op uit dat jij gelijk hebt. wat irritant is..

sandraatje 14 January 2008 16:20

spijt me zeer, maar op dit moment is het gewoon zo, heb er zelf ervaring mee..
Alleen begon ik toen te beseffen dat het me niet zoveel moet boeien wat die mensen op zo'n forum zeggen over mij, ze kennen me niet eens!!

melisj1 14 January 2008 16:42

jeetje wat een geseur hee, maar het slaat gewoon nergens op om anderen de dood toe te wensen sandraatje je heb in ieder geval gelijk...
xx mij

sandraatje 15 January 2008 14:31

Dat wist ik al. Ik snap niet eens hoe mensen dat andere toe kunnen wensen!

Maar melisj1, laat ze lekker kletsen, ze zijn het niet waard!

Vlinder 15 January 2008 14:34

als ''ze'' het niet waard zijn, waarom reageer jij er dan toch altijd op?? XD

Pakspul 15 January 2008 15:05

Ik heb vanmiddag broodgesneden.

Vlinder 15 January 2008 15:06

deed het pijn? XD

insanity 15 January 2008 15:06

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335891)

:') _0_

Pakspul 15 January 2008 15:06

Dunno, brood zei niks, misschien vond die het wel fijn.

sandraatje 15 January 2008 15:07

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335891)

grappig hoor

Vlinder 15 January 2008 15:08

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335906)
grappig hoor

jij hebt gewoon geen gevoel voor humor.

sandraatje 15 January 2008 15:09

niet als het om seireuze dingen gaat nee!!!

Vlinder 15 January 2008 15:09

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335913)
niet als het om seireuze dingen gaat nee!!!

het was niet serieus bedoeld??

Vlinder 15 January 2008 15:10

of misschien wel..

sandraatje 15 January 2008 15:10

die opmerking van hem niet nee, maar het onderwerp waar het hier over gaat wel!

insanity 15 January 2008 15:11

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335901)
Dunno, brood zei niks, misschien vond die het wel fijn.

emo brood?

Vlinder 15 January 2008 15:12

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335923)
emo brood?

tis echt besmettelijk ja

sandraatje 15 January 2008 15:13

Kunnen jullie alsjeblieft weer een beetje serieus gaan reageren?

Vlinder 15 January 2008 15:14

waarop? ik vind dat we behoorlijk serieus zijn anders.
Dit is een ernstige zaak, het emo-virus is ook al gesignaleert in een vorm die ook voor broden besmettelijk is!!

sandraatje 15 January 2008 15:14

Op dit topic

-GameGirl 15 January 2008 15:16

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335931)
Kunnen jullie alsjeblieft weer een beetje serieus gaan reageren?

we kunne hier niet serieus reageren :loser: wen der maar aan

sandraatje 15 January 2008 15:16

En waarom dan wel niet?

Vlinder 15 January 2008 15:17

omdat we dat al gedaan hebben.

-GameGirl 15 January 2008 15:18

weet ik veel.....

sandraatje 15 January 2008 15:19

Jullie hebben al serieus gereageerd??:?

Vlinder 15 January 2008 15:19

oh ik wil nog wel een keer ''serieus reageren''

Vlinder 15 January 2008 15:19

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335948)
Jullie hebben al serieus gereageerd??:?

jazeker, ik wel iig.

sandraatje 15 January 2008 15:20

reageer dan nog ff serieus, en stop gewoon met niet serieus reageren!

-GameGirl 15 January 2008 15:20

la la la la la la la laaaaa

"if you merry me, would you bury me, would you carry me, TO THE EEEND"

Vlinder 15 January 2008 15:20

waarom? O-)

-GameGirl 15 January 2008 15:21

my chemical romance rockt :D

sandraatje 15 January 2008 15:21

omdat het een beetje l*llig is om zo te reageren op mensen die serieuze problemen hebben!

Vlinder 15 January 2008 15:22

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335959)
omdat het een beetje l*llig is om zo te reageren op mensen die serieuze problemen hebben!

wie heeft een serieus probleem??
dan moet ie daarmee naar serieuze mensen komen.

sandraatje 15 January 2008 15:23

Maar als je het lef niet hebt om naar mensen in RL toe te stappen moet je toch wat...

Vlinder 15 January 2008 15:25

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335968)
Maar als je het lef niet hebt om naar mensen in RL toe te stappen moet je toch wat...

ja? Nou dan zoek je iemand op internet die wél serieus kan reageren en praat je verder via pm.

sandraatje 15 January 2008 15:27

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1335973)
ja? Nou dan zoek je iemand op internet die wél serieus kan reageren en praat je verder via pm.

Dacht je dat ik dat nog niet gedaan heb? Alleen het nadeel is dat de mensen die serieus reageren met hetzelfde probleem rondlopen, en daar heb je dan niet zo heel veel aan.. Omdat die er zelf ook niet vanaf komen, kunnen ze jou ook niet helpen!

Vlinder 15 January 2008 15:30

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335977)
Dacht je dat ik dat nog niet gedaan heb? Alleen het nadeel is dat de mensen die serieus reageren met hetzelfde probleem rondlopen, en daar heb je dan niet zo heel veel aan.. Omdat die er zelf ook niet vanaf komen, kunnen ze jou ook niet helpen!

sowieso, voor hulp heb je vrienden. en als die je niet willen helpen dan zoek je andere vrienden.
Ik dacht dat jij er mee gestopt was trouwens?

sandraatje 15 January 2008 15:30

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1335987)
sowieso, voor hulp heb je vrienden. en als die je niet willen helpen dan zoek je andere vrienden.
Ik dacht dat jij er mee gestopt was trouwens?

was ja...

Pakspul 15 January 2008 15:31

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1335923)
emo brood?

Denk het, blok kaas vond het ook fijn :{ Ik noem het vanaf nu wel sandra-brood en sandra-kaas

sandraatje 15 January 2008 15:32

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1335992)
Denk het, blok kaas vond het ook fijn :{ Ik noem het vanaf nu wel sandra-brood en sandra-kaas

ik voel me vereerd...:no:

Vlinder 15 January 2008 15:32

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335990)
was ja...

niet meer? dat is slecht. terwijl nog wel zo goed weet dat het niet moet. maar jezes, als ik het kan, kan jij het al helemaal!

Vlinder 15 January 2008 15:33

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1335996)
ik voel me vereerd...:no:

dat zou wel moeten.

sandraatje 15 January 2008 15:34

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336000)
niet meer? dat is slecht. terwijl nog wel zo goed weet dat het niet moet. maar jezes, als ik het kan, kan jij het al helemaal!

hoezo kan ik het dan al helemaal?
Soms zijn er gewoon dingen die ik niet aankan, en dan grijp je naar iets wat je helpt..

Vlinder 15 January 2008 15:35

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336004)
hoezo kan ik het dan al helemaal?
Soms zijn er gewoon dingen die ik niet aankan, en dan grijp je naar iets wat je helpt..

snijden helpt niet.

sandraatje 15 January 2008 15:35

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336002)
dat zou wel moeten.

waarom? Omdat hij brood en kaas naar mij gaat vernoemen? Vooral de reden waarom.. :no:

sandraatje 15 January 2008 15:35

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336007)
snijden helpt niet.

voor even wel

Pakspul 15 January 2008 15:37

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336009)
voor even wel

Dus het helpt niet.

Vlinder 15 January 2008 15:37

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336008)
waarom? Omdat hij brood en kaas naar mij gaat vernoemen? Vooral de reden waarom.. :no:

het gaat er om dát je beroemd word, de manier waarop maakt niet uit ;)

sandraatje 15 January 2008 15:38

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336013)
Dus het helpt niet.

Voor dat moment wel, maar daarna niet meer nee. Dat weet iedereen!

sandraatje 15 January 2008 15:38

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336015)
het gaat er om dát je beroemd word, de manier waarop maakt niet uit ;)

Ik wil helemaal niet beroemd zijn, vooral niet op zo'n manier!!

Vlinder 15 January 2008 15:38

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336009)
voor even wel

wat heb je aan ''even'' als je ''altijd'' kan krijgen?

sandraatje 15 January 2008 15:39

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336022)
wat heb je aan ''even'' als je ''altijd'' kan krijgen?

hoe?

Pakspul 15 January 2008 15:39

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336017)
Voor dat moment wel, maar daarna niet meer nee. Dat weet iedereen!

Dus het helpt niet, als het helpt dan lost het een probleem op. Dus: nee het helpt niet

Vlinder 15 January 2008 15:40

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336026)
hoe?

ik heb geen flauw idee, dat meot je zelf uitzoeken.

sandraatje 15 January 2008 15:41

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336034)
ik heb geen flauw idee, dat meot je zelf uitzoeken.

hoe kun je dan zeggen dat ik 'altijd' kan krijgen?

Vlinder 15 January 2008 15:49

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336036)
hoe kun je dan zeggen dat ik 'altijd' kan krijgen?

ik heb altijd gevonden :)
voor jou is er vast ook 1tje

sandraatje 15 January 2008 15:50

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336061)
ik heb altijd gevonden :)
voor jou is er vast ook 1tje

hoe heb jij dat dan gevonden?

Vlinder 15 January 2008 15:54

altijd is vandaag, want morgen ga ik dood.
nogal duh

sandraatje 15 January 2008 15:55

en hoezo ga je morgen dood? En waarom is dat nogal duh?

Vlinder 15 January 2008 15:58

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336076)
en hoezo ga je morgen dood? En waarom is dat nogal duh?

zou toch kunnen?
en ik ben logisch :)

Pakspul 15 January 2008 16:03

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336084)
zou toch kunnen?

Ik Jeroen (zonder extra cijfer er achter) :wave:

insanity 15 January 2008 16:03

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336092)
Ik Jeroen (zonder extra cijfer er achter) :wave:

Hoi jeroen, ik ben Erwin

sandraatje 15 January 2008 16:06

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336084)
zou toch kunnen?

het zou kunnen, maar je gaat er niet vanuit!

Vlinder 15 January 2008 16:08

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336100)
het zou kunnen, maar je gaat er niet vanuit!

ik ga er wel vanuit.
dan moet ik vandaag niet verdrietig doen en gewoon blij zijn. want daar heb ik morgen geen tijd meer voor :) logisch?

sandraatje 15 January 2008 16:14

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336103)
ik ga er wel vanuit.
dan moet ik vandaag niet verdrietig doen en gewoon blij zijn. want daar heb ik morgen geen tijd meer voor :) logisch?

Ja, maar ik ga er niet vanuit dat ik morgen niet meer leef, lijkt me ook niet zo heel verstandig, want dan ga ik alleen maar meer depri zijn omdat ik dan baal dat ik er morgen niet meer ben!

Vlinder 15 January 2008 16:16

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336110)
Ja, maar ik ga er niet vanuit dat ik morgen niet meer leef, lijkt me ook niet zo heel verstandig, want dan ga ik alleen maar meer depri zijn omdat ik dan baal dat ik er morgen niet meer ben!

dan ben je gewoon dom. terwijl je ook nog eens eeerg gelovig bent, wil je dan niet naar de hemel? doodgaan leek me nooit zo'n probleem XD

sandraatje 15 January 2008 16:17

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336113)
dan ben je gewoon dom. terwijl je ook nog eens eeerg gelovig bent, wil je dan niet naar de hemel? doodgaan leek me nooit zo'n probleem XD

Doodgaan is qua dat betreft ook niet zo'n probleem. Alleen voor de mensen die ik hier achterlaat wel!

-GameGirl 15 January 2008 16:18

sandraatje.. luister nou es..

mense maken een topic met hun "prrrrobleem"
en kijken er vervolgens niet meer naar om..

dus wat the fuck heeft et nou zin om "serieus" te reageren als diegene der toch niet meer is :p

Vlinder 15 January 2008 16:18

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336114)
Doodgaan is qua dat betreft ook niet zo'n probleem. Alleen voor de mensen die ik hier achterlaat wel!

voor die mensen is het ook erg dat je jezelf snijd!!

-GameGirl 15 January 2008 16:19

ow gaan we weer on topic ? :p

sandraatje 15 January 2008 16:21

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336117)
voor die mensen is het ook erg dat je jezelf snijd!!

Maar die weten niet dat ik me snij..

Vlinder 15 January 2008 16:22

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336116)
sandraatje.. luister nou es..

mense maken een topic met hun "prrrrobleem"
en kijken er vervolgens niet meer naar om..

dus wat the fuck heeft et nou zin om "serieus" te reageren als diegene der toch niet meer is :p

laat ik eens serieus reageren op de persoon die dit topic heeft gestart.

sandraatje 15 January 2008 16:23

Het gaat om het onderwerp van dit topic, niet om de persoon die het gestart is!

Vlinder 15 January 2008 16:23

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336122)
Maar die weten niet dat ik me snij..

dat is stom

Vlinder 15 January 2008 16:24

Citaat:

Origineel gepost door Nelle (Bericht 1302217)
Heey,

Ik heb een aantal forums gelezen over snijden in jezelf en nu ben ik weleens benieuwd,
Hoe was de eerste keer snijden in jezelf?
Hoe voelde dat? Deed het pijn? Huilde je? wat gebeurde er?

Groetjes Nel

ja, nee, het bloedde.

-GameGirl 15 January 2008 16:24

sandra.. wil je zegge dat jij je snijd?

sandraatje 15 January 2008 16:26

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336129)
sandra.. wil je zegge dat jij je snijd?

ja, als je iets verder terug had gelezen had je dat geweten...

sandraatje 15 January 2008 16:29

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336126)
dat is stom

misschien wel, maar de vraag is, wat hebben ze eraan als ze het weten?

-GameGirl 15 January 2008 16:31

Gsus christ.. waarom zou je jezelf snijden.. je verneukt je eige lichaam.. schiet dan een elastiekje tege je arm.. of hou je vingers in et vuur.. en knal je kop tege de muur aan dat je bewusteloos bent voor een paar uur.. snijden.. ssjees..

sandraatje 15 January 2008 16:31

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336145)
Gsus christ.. waarom zou je jezelf snijden.. je verneukt je eige lichaam.. schiet dan een elastiekje tege je arm.. of hou je vingers in et vuur.. en knal je kop tege de muur aan dat je bewusteloos bent voor een paar uur.. snijden.. ssjees..

Dat heeft niet dezelfde werking als snijden. En juist die werking ervan maakt het verslavend!

-GameGirl 15 January 2008 16:33

werking.. werking.. je hebt toch wel door dat je je eige lichaam aan het verneuke bent!!

en dat zeg ik.. als je jezelf bewusteloos ramt hoef je je ook niet te snijden.. PLING

sandraatje 15 January 2008 18:55

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336155)
werking.. werking.. je hebt toch wel door dat je je eige lichaam aan het verneuke bent!!

en dat zeg ik.. als je jezelf bewusteloos ramt hoef je je ook niet te snijden.. PLING

Nee, maar als ik mezelf bewusteloos ram dan merken mn ouders/iedereen dat toch... En nu toch niet.

Pakspul 15 January 2008 19:14

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336148)
Dat heeft niet dezelfde werking als snijden. En juist die werking ervan maakt het verslavend!

Je bent gewoon zwak en als je z'n hippie bent moet je god je helpen wat dat deed volgens die zieke gast het ook bij die gitaarhippie van Korn.

sandraatje 15 January 2008 19:25

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336227)
Je bent gewoon zwak en als je z'n hippie bent moet je god je helpen wat dat deed volgens die zieke gast het ook bij die gitaarhippie van Korn.

Ja, God helpt mij ook wel. Zonder hem was het nu nog steeds veel erger geweest. Alleen soms is het voor mij moeilijk om die hulp te accepteren, en dan werkt het dus niet. En daarmee help ik mezelf de vernieling in!

Pakspul 15 January 2008 19:30

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336232)
Ja, God helpt mij ook wel.

Hoe dan?

Vlinder 15 January 2008 19:31

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336232)
Ja, God helpt mij ook wel. Zonder hem was het nu nog steeds veel erger geweest. Alleen soms is het voor mij moeilijk om die hulp te accepteren, en dan werkt het dus niet. En daarmee help ik mezelf de vernieling in!

waarom? wil je niet geholpen worden? [ookal is het door god]

Pakspul 15 January 2008 19:32

En je accepteerd dus nog niet dat hij je al geholpen heeft :?

sandraatje 15 January 2008 19:32

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336246)
waarom? wil je niet geholpen worden? [ookal is het door god]

Tuurlijk wil ik wel geholpen worden. Alleen voel ik me dan te slecht naar God toe om die hulp te accepteren!

sandraatje 15 January 2008 19:33

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336249)
En je accepteerd dus nog niet dat hij je al geholpen heeft :?

Dat Hij mij al geholpen heeft accepteer ik wel, maar het is voor mij heel moeilijk om die hulp telkens weer te accepteren omdat ik weer dom ben geweest

Pakspul 15 January 2008 19:41

En wat heb jij als bewijs dat hij je heeft geholpen, want het kan ook zo zijn dat je het zelf hebt gedaan maar dat niet zien.

sandraatje 15 January 2008 19:48

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336263)
En wat heb jij als bewijs dat hij je heeft geholpen, want het kan ook zo zijn dat je het zelf hebt gedaan maar dat niet zien.

Omdat het alleen goed gaat als ik bid tot God of hij mij wil helpen. En ik weet dat ik van mezelf uit niet sterk genoeg ben om dat zelf gedaan te hebben!

Pakspul 15 January 2008 19:50

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336265)
Omdat het alleen goed gaat als ik bid tot God of hij mij wil helpen. En ik weet dat ik van mezelf uit niet sterk genoeg ben om dat zelf gedaan te hebben!

Ik kan alleen maar lachen :')

sandraatje 15 January 2008 19:52

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336270)
Ik kan alleen maar lachen :')

Misschien wel, maar ik ben blij dat Hij mij wil helpen.

Pakspul 15 January 2008 19:53

Ik ben blij dat ik het zelf kan.

sandraatje 15 January 2008 19:54

Wie zegt dat jij het zelf kan, heb je jezelf dan ook gesneden?

Pakspul 15 January 2008 19:55

Moet je jezelf snijden? Ik heb andere dingen gepresteerd en dat heb ik allemaal zelf gedaan.

sandraatje 15 January 2008 19:57

Nee, je moet jezelf niet snijden, maar daar ging het nou ff over. Dus vandaar..
Weetje, ik denk dat we hier beter over kunnen ophouden pakspul, jij(en vele andere) en ik(en nog een aantal) zullen het wel nooit met elkaar eens worden.

Pakspul 15 January 2008 19:59

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336283)
Nee, je moet jezelf niet snijden, maar daar ging het nou ff over. Dus vandaar..

Dat was een bij zaak daar ging het niet over, het ging er over dat je dingen zelf kunt veranderen en kunt doen.

sandraatje 15 January 2008 20:11

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336285)
Dat was een bij zaak daar ging het niet over, het ging er over dat je dingen zelf kunt veranderen en kunt doen.

Je kunt dingen zelf veranderen, maar dan moet je wel sterk genoeg zijn. En dat ben ik niet!

Pakspul 15 January 2008 20:18

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336292)
Je kunt dingen zelf veranderen, maar dan moet je wel sterk genoeg zijn. En dat ben ik niet!

Dat ben je wel, maar dat zie jezelf nog niet in.

Pakspul 15 January 2008 20:19

Een kameraad zei dat een half jaar geleden ook nog en nu heeft hij bewezen dat hij het wel is en hij had het in het begin geen eens door, ookal heb ik altijd vertrouwen er in gehad dat hij het kon.

sandraatje 15 January 2008 20:19

Wie ken mij nou beter, jij of ik?

Pakspul 15 January 2008 20:23

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336302)
Wie ken mij nou beter, jij of ik?

Ik voor een deel, want jij weet nog niet dat je het zelf niet kunt en ook al ken ik je niet ik durf te wedden dat je het wel kunt.

sandraatje 15 January 2008 20:36

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336308)
Ik voor een deel, want jij weet nog niet dat je het zelf niet kunt en ook al ken ik je niet ik durf te wedden dat je het wel kunt.

durf je daarvoor je hand in het vuur te steken?

Pakspul 15 January 2008 20:40

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336324)
durf je daarvoor je hand in het vuur te steken?

Waarom zou ik dat doen? :{

Of zeg je nou eigenlijk tegen jezelf als hij het niet durft dan komt het met mij nooit goed? Zo blijf je bij een negatieve gedachten en kom je er nooit uit hoor. :{

sandraatje 15 January 2008 20:41

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336325)
Waarom zou ik dat doen? :{

Of zeg je nou eigenlijk tegen jezelf als hij het niet durft dan komt het met mij nooit goed? Zo blijf je bij een negatieve gedachten en kom je er nooit uit hoor. :{

Misschien kom ik er ook wel nooit uit, kheb eigenlijk zelf de hoop al een beetje opgegeven.. :(

Pakspul 15 January 2008 20:44

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336328)
Misschien kom ik er ook wel nooit uit, kheb eigenlijk zelf de hoop al een beetje opgegeven.. :(

Negatief denken lijd tot negatieve resultaten, ik weet dat het heel makkelijk is om dat te zeggen, maar het is wel zo en dat zie je gewoon nog niet. Je moet gewoon iemand in je leven hebben/krijgen die wanneer je een probleem/moodswing hebt er voor je is om je een luisterend oor te bieden en jij zal altijd de eerste stap moeten ondernemen. Een stap kan al zijn het herkennen van je probleem en dit te vertellen aan je ouders bijvoorbeeld.

sandraatje 15 January 2008 20:48

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336330)
Negatief denken lijd tot negatieve resultaten, ik weet dat het heel makkelijk is om dat te zeggen, maar het is wel zo en dat zie je gewoon nog niet. Je moet gewoon iemand in je leven hebben/krijgen die wanneer je een probleem/moodswing hebt er voor je is om je een luisterend oor te bieden en jij zal altijd de eerste stap moeten ondernemen. Een stap kan al zijn het herkennen van je probleem en dit te vertellen aan je ouders bijvoorbeeld.

Ik weet dat ik een probleem heb. En mn vriend weet het, en hij wil er ook voor me zijn, alleen het probleem is dat hij zo'n 70 km verderop woont. En er dus niet altijd voor me kan zijn.

En ik ben bang dat als ik naar mn ouders stap dat mijn moeder dan weer helemaal depressief word en dat de hele thuissituatie dan weer naar de kl*te is.. :(

Pakspul 15 January 2008 21:00

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336331)
Ik weet dat ik een probleem heb. En mn vriend weet het, en hij wil er ook voor me zijn, alleen het probleem is dat hij zo'n 70 km verderop woont. En er dus niet altijd voor me kan zijn.

Je zult dan toch iemand dichter bij huis moeten zoeken, een goede vriendin ofzo? Een anoniem persoon kan ook via internet een vertrouwensbureau mailen om daar eerst mee te praten en dan hoef je ook niet te zeggen wie je bent.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336331)
En ik ben bang dat als ik naar mn ouders stap dat mijn moeder dan weer helemaal depressief word en dat de hele thuissituatie dan weer naar de kl*te is.. :(

Je moet weten dat je ouders er altijd voor jezijn, tenzij je nu al elke dag ruzie met ze hebt, maar als je gewoon met je ouders om kan gaan dan zullen ze je ook helpen, omdat ze jou ook blij willen zien.

sandraatje 15 January 2008 21:05

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336340)
Je zult dan toch iemand dichter bij huis moeten zoeken, een goede vriendin ofzo? Een anoniem persoon kan ook via internet een vertrouwensbureau mailen om daar eerst mee te praten en dan hoef je ook niet te zeggen wie je bent.

Het probleem is dat degene die het dichtst bij mijn huis woont waar ik een beetje mee kan praten al zo'n 50/60 km is.. Ik zit nl op een school die heel ver weg is.
Ik heb al een tijdje gemaild met een vertrouwensbureau, en degene die mij toen hielp deed echt zijn best, alleen het lukt gewoon niet. Omdat ik als ik over mail met iemand praat dan is het allemaal veel minder erg of juist erger, als je begrijpt wat ik bedoel.

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336340)
Je moet weten dat je ouders er altijd voor jezijn, tenzij je nu al elke dag ruzie met ze hebt, maar als je gewoon met je ouders om kan gaan dan zullen ze je ook helpen, omdat ze jou ook blij willen zien.

Ik heb niet elke dag ruzie, maar mijn moeder is depressief, en als die een terugval krijgt kan mijn vader dat weer niet aan en dat maakt het voor mij alleen maar erger, en dan word het snijden ook weer erger..

Pakspul 15 January 2008 21:07

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336345)
Omdat ik als ik over mail met iemand praat dan is het allemaal veel minder erg of juist erger, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat ken ik je kunt nooit precies uitleggen hoe je je voelt en de andere zal nooit de perfecte woorden kunnen zeggen.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336345)
Ik heb niet elke dag ruzie, maar mijn moeder is depressief, en als die een terugval krijgt kan mijn vader dat weer niet aan en dat maakt het voor mij alleen maar erger, en dan word het snijden ook weer erger..

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

sandraatje 15 January 2008 21:21

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336348)
Dat ken ik je kunt nooit precies uitleggen hoe je je voelt en de andere zal nooit de perfecte woorden kunnen zeggen.

Nee, maar juist omdat je niet kunt uitleggen hoe je je voelt is het heel moeilijk om met mensen te praten..

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336348)
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ja hoor, dat mag. Ben 16 jaar.

Pakspul 15 January 2008 21:25

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336352)
Nee, maar juist omdat je niet kunt uitleggen hoe je je voelt is het heel moeilijk om met mensen te praten..

Je moet ook onthouden dat ze nooit volledig kunnen inleven in jou situatie dus je zal je verwachtingsniveau daarom omlaag moeten halen. Wat je moet onthouden is dat de mensen er zijn voor jou en dat ze er alles aan willen doen, maar niet alles kunnen doen omdat je zelf ook een deel moet doen. Enige wat ik je kan vertellen is dat als je je kut voelt ga naar iemand toe en praat er over en vertel ook wat je verwacht en kijk eens naar het antwoord. Je zult met de persoon de middenweg moeten opzoeken en dat zal van allebei de kanten moeten komen.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336352)
Ja hoor, dat mag. Ben 16 jaar.

Dan is het huis uitgaan nog niet echt een mogelijkheid.

sandraatje 15 January 2008 21:42

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336353)
Je moet ook onthouden dat ze nooit volledig kunnen inleven in jou situatie dus je zal je verwachtingsniveau daarom omlaag moeten halen. Wat je moet onthouden is dat de mensen er zijn voor jou en dat ze er alles aan willen doen, maar niet alles kunnen doen omdat je zelf ook een deel moet doen. Enige wat ik je kan vertellen is dat als je je kut voelt ga naar iemand toe en praat er over en vertel ook wat je verwacht en kijk eens naar het antwoord. Je zult met de persoon de middenweg moeten opzoeken en dat zal van allebei de kanten moeten komen.
Dan is het huis uitgaan nog niet echt een mogelijkheid.

Ik weet dat mensen het nooit helemaal kunnen begrijpen/snappen. Tenzij diegene precies hetzelfde heeft meegemaakt en dat is gewoon niet mogelijk.
Alleen voel ik me meestal kut als ik alleen ben, en voor mij is de mogelijkheid om naar iemand anders toe te gaan ook niet zo makkelijk.
Ik probeer ook meestal als ik niet goed in mijn vel zit om mn vriend of een vriendin van me te bellen, omdat je dan in contact met andere ben, en die mensen kunnen je voor dat moment even opvrolijken.

Als ik echt het huis uit wil is dat wel mogelijk, heb het al helemaal onderzocht. Ik kom zelfs in aanmerking voor begeleid wonen bij jeugdzorg, alleen dan moeten mijn ouders wel meer weten :(..

sandraatje 15 January 2008 21:43

Pakspul, wil trouwens nog ff tegen je zeggen dat ik je dankbaar ben dat je serieus reageerd!!

Pakspul 16 January 2008 08:00

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336355)
Pakspul, wil trouwens nog ff tegen je zeggen dat ik je dankbaar ben dat je serieus reageerd!!

Geen dank doe maar krat bier ofzo :{ en lees je pm even.

sandraatje 16 January 2008 14:35

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336371)
Geen dank doe maar krat bier ofzo :{ en lees je pm even.

Heb ik gelezen, lees jij hem ook ff..

insanity 16 January 2008 14:35

Vast zo`n jezus verhaal :Z

sandraatje 16 January 2008 14:57

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336413)
Vast zo`n jezus verhaal :Z

Met pakspul? Waarom zou ik dat doen?

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:27.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.