![]() |
Citaat:
|
Dit is trouwens een goede website
http://www.biblegateway.com |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb ik nog nooit iets over gelezen eigenlijk, dus zou het niet weten!
|
Citaat:
|
blabla weet dat vast wel, zo ver gaat mij geloof weet ook weer niet, maar durf er geld op te zetten dat het een soort zonde weer is, want het moest vast weer door een hippie bedacht zijn.
|
================================================== ==========
Genesis 5 32 Toen Noach 500 jaar oud was, verwekte hij Sem, Cham en Jafet. Genesis 7 11 In het zeshonderdste jaar van Noachs leven, op de zeventiende dag van de tweede maand, braken alle bronnen van de machtige oervloed open en werden de sluizen van de hemel opengezet. 12 Veertig dagen en veertig nachten lang zou het op de aarde stortregenen. Genesis 11 10 Dit zijn de nakomelingen van Sem. Toen Sem 100 jaar oud was, verwekte hij Arpachsad, twee jaar na de zondvloed. ================================================== ========== Hmm jongens klein foutje is de bijbel. Sem was 102 jaar oud 2 jaar na de zondvloed geen 100. |
realiseren jullie wel dat jullie in minder dan een dag 4,5 pagina vol gebericht hebben met z'n tweeen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien was adam heel raar en had hij op een of andere manier 20 ribben en heeft god een heeeeleboel eva's geschapen, een voor elke zoon :yes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is dus een wet geworden en wie de wet overtreed maakt een zonde, dus ja het is een zonde, maar vanaf toen dat mozes vertelt werd. Kan jij mischien wel denken, dat is lekker, eerst niet en nu wel. Als jij vader bent en in het begin heb je maar 1 zoon en later 20, dan gelden er toch ook andere regels om de orde in huis te houden. En nu zijn er genoeg andere vrouwen/mannen dan je zus of broer |
Citaat:
================================================== ========= Genesis 6-3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. ================================================== ========= En Noach werd 950 jaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren." Hij geeft ze nog een kans om ze terug te keren tot god. De tijd die hij daarvoor geeft is 120 jaar. Noach deed zijn best om te leven zoals god dat wilde, dus redde hij hem. |
Het probleem blijft dat als je incest doet je misvormde kinderen enzo krijgt. Wat ook een van de redenen is waarom het verboden is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Genesis 6:3 3 Then the LORD said, "My Spirit will not contend with man forever, for he is mortal; his days will be a hundred and twenty years." |
Citaat:
|
Citaat:
Maar even over die zin, daarmee wordt bedoelt dat hij de mensen nog een kans geeft in die 120 jaar. Want toen god dat zei was noach 480 jaar en de zondvloed kwam toen hij 600 jaar was. 480 +120 = 600. |
Citaat:
En volgens mij heeft hij het helemaal niet over mensen nog een kans geven. Er staat alleen dat hij besluit dat mensen maar 120 jaar worden. En verder op staat dan geschreven dat hij de mensen beu is en ze allemaal zal vermoorden. Maar dat is nadat hij gezegd heeft dat ze maar 120 jaar worden. En daarbij hoe kun je mensen de kans geven om hun leven te beteren zonder dat je het ze verteld. |
Welke idioot heeft sowieso verzonnen dat mensen ouder dan 150 kunnen worden.:{ Gaan we naast de evolutie theorie ook al de anatomie van de mens negeren?
|
Citaat:
http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c004.html |
|
Mooi zeg, een hele website die alle kromme dingen in de bijbel weer recht probeert te praten.
|
Deze vind ik mooi:
Citaat:
Maar dat soort antwoorden zijn weer van die halve bullshit verhalen die dan weer beetje van de wetenschap pakken en dat als hun waarheid zien. Ik geloof best dat een blank persoon zwart kan worden, maar niet over een paar generaties en al helemaal niet in 100/200 of 500 jaar (van vol blank naar zwart). En dat kleur verschil is pas begonnen na het verhaal van de toren van babel, die op een hoogte van 91 meter gestopt is. Leg dat even naar het piramide verhaal en ontdek meer bullshit. :{ |
Citaat:
|
Citaat:
Ja er zullen binnen enkele generaties wat variaties ontstaan, maar als ik nu in Afrika ga wonen zijn later mijn kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen nog steeds blank hoor. Er moet behoorlijk wat tijd voorbij zijn gegaan om van zwart naar blank te zijn gegaan. |
Citaat:
Bidden voor ons? Waarom? omdat wij anders denken dan jij? mag DAT niet? Wat een dictator is Hij dan, over een kam te scheren met Hitler dus. Eigenlijk ben ik jou slappe gelul wel zat zo onderhand :Z ff een tandje er bij dan. Kom asjeblieft eens met feiten die je kan onderbouwen in plaats van dat eeuwige GELUL over en toen was er dit... Dan ff wat anders, jij bent een huilie. boe-hoe ik snij mezelf. Daar loop/liep je de hele tijd over te piepen. dan vraag ik JOU, was het niet de bijbel waarin stond; "een ieder krijgt wat hij verdient"? Dan zal jij dat gezeik zelf wel verdient hebben. dus loop niet zo te janken dan wijf. Hij heeft het zo gewilt. En als je het niet met hem eens bent, snij eens wat dieper. Dan kan je mischien binnenkort met Hem in discussie :Z Gadverdamme dat eeuwige gekut met die gelovigen, ga lekker bidden ofzo maar val mij niet lastig met onzichtbare mannen die niet met geld om kunnen gaan en die wil bepalen wat ik doe of laat. Dat doe ik niet voor mensen die ik zie, en dat doe ik zeker niet voor "iets" (stemmetjes in hoofden?) wat er niet is :Z |
slecht geslapen Erwin?
|
Citaat:
|
Volgens de genetica-leer kan het binnen enkele generaties, maar dat wil dan niet zeggen dat het bij iedereen zo is.
En hoezo geloof je dat niet, het is toch wetenschap en daar geloven jullie toch in. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat als blanke mensen naar een warm land verhuizen ze over 200 jaar zwart zijn. |
Citaat:
dus tenzij noach kon schilderen gaat deze theorie niet op :Z |
Citaat:
Maar zo is het niet in de bijbel gebeurd. |
Citaat:
|
Citaat:
En aangezien je nu zeer sago bent heb ik nu eigenlijk geen zin om op je te gaan reageren.. Ik bid voor jullie omdat ik jullie hetzelfde geluk als mij gun, daarom en verder nergens om! Je mag best anders denken dan ik, en je mag ook best niet in Hem geloven. Dat is echt helemaal aan jou, maar ik gun het je wel, en daarom bid ik voor jou en voor de rest hier! En waar staat dat dan wel niet in de bijbel volgens jou? Ik geloof wel dat het er staat, maar in welke context staat het? Je reageerd zelf, dus dan moet je ook niet gaan zeggen dat wij jou ermee lastig vallen, je kiest er zelf voor om hier te gaan reageren, niet wij! |
Citaat:
Ieder krijgt wat hij verdient schat, dus jij verdient je rotgevoel. Dus voortaan niet meer piepen :Z Citaat:
Jij claimt gelukkiger te zijn dan ons. Oke... Terwijl je volgens regels leeft die je zelf niet hebt gemaakt? Zelf weten hoor, maar mischien had je dan in polen moeten zitten tussen '40 en '45? Citaat:
Dus dit is je beloning. Heerlijk al die littekens op het lichaam dat Hij je gegeven heeft. Citaat:
Snij ze. |
Citaat:
De mensen die jezus hadden gekruisigt, daar had jezus ook voor gebeden. Hij zei: Vader", zei Jezus, "vergeef het deze mensen. Zij weten niet wat ze doen". Terwijl hij helemaal kapot geslagen was, uitgescholden, etc en hij heeft niks verkeerds gedaan. Citaat:
Als je niet in hem gelooft dan is het toch ook niet logisch dat hij voor jou fouten boet, want je hebt hem nooit geloofd. Dan mag je er zelf voor boeten. Citaat:
En als jij aanraad om mensen in hun polsen te gaan snijden, dan ben jij niet goed bij je hoofd. Maar je naam zegt dat al, dus ik kijk er niet vanop. |
Citaat:
Teneerste al niet omdat we er niet in geloven. En daarnaast is Jezus voor onze zonden gestorven, zodat wij in de hemel mogen komen. Het zal daar wel een beetje druk worden denk ik ondertussen. |
Citaat:
en ten 2e, lees het verhaal van sickboy hieronder maar eens. En dan bedoel ik het stukje hierover.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
"Die gaf Hij me niet" Waarom niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vragen wij er om? Nope, dus doe eens doodgaan en tegen Hem zeggen dat ik niet op Zijn gekanker loop te wachten? Citaat:
Tuurlijk, daarom is ze zelf depresief en snijd ze :Z Citaat:
Als Hij ons niet had willen zien leiden, dan had Hij iets beters moeten sturen dan een langharige flikkertje :Z Citaat:
Tuurlijk jochie. Weet je wat, ik houd het makkelijk voor je. Als jij mij de ark van Noach verklaart ben ik tevreden. Waar is het water gebleven enz enz. Citaat:
Mischien moet je dr eens vragen waar ik die wijsheid weg heb :Z |
Er bestaan geen hemel en hel ook al geloof je erin en er bestaat wel een evolutie theorie die een eind klopt ookal geloof je er niet in.
|
Citaat:
Waarom ben je gaan snijden als Hij het zo goed met je voor heeft? |
Citaat:
Voor mij is de dood het definitieve einde. |
Trouwens, ik ben weg. :')
Heerlijk mijn griepje uitzieken. Nee sandra, ik loop niet voor je weg. je weet dat ik binnenkort toch wel reageer :Z |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet dat je niet wegloopt, jij blijft toch wel terugkomen en reageren, daar maak ik me echt geen zorgen om.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Schatjes van me, hou nu eens op met kibbellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals mensen soms denken dat ze ufo's zien terwijl er gewoon een goede verklaring voor is. Of zoals mensen die denken dat ze geesten op een foto zien, maar dan blijkt de het toestel kapot was en er twee foto's door elkaar staan. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij woont hoger dan de hemelen, hoger dan de sterren. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En als bewijs voor jullie blijf ik bij de ervaringen van mensen die bijnadood ervaringen meegemaakt hebben. Dan kan je nu wel zeggen dat is bull-shit, maar toch hebben ze het meegemaakt en dat iemand op wonderlijke wijze geneest daarna en dat doctoren/artsen het zien als een wonder. Maar iets wat jullie niet kunnen verklaren noemen jullie bull-shit of die is gek, dat verbeelde die. Waarom zijn er dan zoveel overeenkomsten van wat mensen gezien hebben en dat sommige totaal niet geloofden en die opeens vol overtuiging terugkeerden. Waarom zou dat niet waar kunnen zijn? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En dan heus niet alleen dat ze een tunnel zien, maar ook de hemel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
trouwens... je bent een nederlander. Wees is nuchter! |
Citaat:
Dan kan ik ook wel vragen: Hoe werkt dromen en wat is het nut er van? |
Citaat:
In 1975 kwam Dr. Raymond Moody met zijn onderzoek over bijna dood ervaringen. (BDE's) Hij onderzocht mensen die klinisch dood waren en alsnog tot leven werden gebracht. Een aantal van deze mensen kwamen met verhalen over hun belevenissen op het moment dat ze eigenlijk overleden waren. Deze belevenissen bevatten zoveel gelijksoortige kenmerken dat er geen sprake kon zijn van toevalligheden of fantasie. Ook in Nederland is wetenschappelijk onderzoek gedaan door cardioloog W. van Lommel. Volgens van Lommel staat de bijna dood ervaring wetenschappelijk vast. De arts heeft bewezen dat het menselijk bewustzijn geen product van de hersenen is. De hersenen zijn het ontvangstapparaat van het zelfstandige bewustzijn. Het is te vergelijken met een tv: er is altijd een uitzending, maar dat zie je alleen als je inschakelt. Zo is het bewustzijn er blijkbaar ook altijd. Een BDE wordt dus niet veroorzaakt door afstervende hersencellen want als we klinisch dood zijn is er geen hersenactiviteit meer en toch beleven we een bijna dood ervaring. Wat ziet en ervaart men in een bijna dood ervaring? Staat op deze website http://nl.msnusers.com/bijnadoodervaringen Zal ook wel op andere websites staan als je ernaar zoekt. Waarom zeg je dat het nooit gebeurd is terwijl er op internet staat dat er onderzoek naar geweest is. Beetje makkelijk om te zeggen dat het nooit gebeurd is, omdat je het gewoon niet wilt geloven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar zijn de berichten van gister gebleven, zie ze opeens niet meer :?
|
modderfok inderdaad... maar ik weet nog wel dat je de zei dat er geen bewijs was dat wij van de Neanderthaler afstammen, maar je herkent ze dus wel. De botten zijn 200.000-300.000 jaar oud, hoe verklaar je dat dan? En waarom zou god alle fotonen in het heelal zo plaatsen (plus richting geven) dat het lijkt alsof het heelal ouder is dan wat de bijbel beweert?
|
Citaat:
Voor de verschillende onderdelen van de BDE zijn de volgende verklaringen aangedragen: * Mensen met temporale epilepsie verklaarden tijdens hun aanvallen religieuze hallucinaties te hebben die overeenkomsten vertonen met BDE's. Bij gewone, gezonde mensen die zich als vrijwilliger aanboden, heeft men door het uitwendig aanbrengen van een magnetisch veld ter hoogte van de temporale kwab van de neocortex ook religieuze hallucinaties kunstmatig kunnen opwekken. Ook de impact van allerlei drugs op de fysiologie van zenuwcellen én tegelijk op het bewustzijn van de gebruikers is bekend.[2] * Het fenomeen van uittreding, vaak beschreven door personen die een bijnadoodervaring hebben gehad, kan ook kunstmatig worden opgewekt door het stimuleren van de gyrus angularis.[3] * Net zoals bij dromen kan de inhoudelijke ervaring van een BDE lang lijken te duren terwijl die zich neurologisch in korte tijd manifesteert. * Mensen die een BDE hebben gemeld bij een levensbedreigende situatie veranderen daarna. Maar dat gebeurt ook bij mensen die met de mogelijkheid van hun eigen dood worden geconfronteerd, zonder dat ze een BDE hebben. Het is daarom waarschijnlijk dat niet de BDE maar de levensbedreigende situatie de verandering oproept. Wanneer een BDE optreedt in een ongevaarlijke situatie of kunstmatig wordt opgewekt treedt er ook geen belangrijke verandering op. * De medisch redacteur van The Arizona Republic schreef: Wanneer het fysieke activiteitsniveau een heel laag punt bereikt heeft, zoals onder narcose, of ten gevolge van ziekte of verwonding, neemt de automatische beheersing van de lichaamsfuncties dienovereenkomstig af. Aldus komen de neurohormonen en catecholaminen van het zenuwstelsel vrij en worden in ongecontroleerde hoeveelheid uitgestort. Dit resulteert onder andere in de hallucinatie die na terugkeer tot het bewustzijn wordt uitgelegd als was men gestorven en weer tot leven teruggekeerd. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik geloof in mosterd!! Feel the mosterd and everything will be better!!:)
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=6xKDKq_PPbk
De uitspraken in het filmpje lijken wel veel op die van Sick B0y.... eeuh, boekje!!! :D :{ ---> stoeprand. |
De Hitler2 die daarachter zit moet nu dood.
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Life-death-rebirth_deity
http://video.google.com/videoplay?do...75979627863972 kijk even de eerste 10 minuten, wordt uitgelegt hoe het zit met het verhaal dat jezus uit een maagd komt en z'n leven is een standaard verhaal. |
Mocht je toch bezig zijn kijk deel 2 en 3 ook even. Het is de tijd waard
|
Kheb hem gekeken, best interressant. Soms wat vergezocht maar toch erg interressant.:p
|
Deel 3 werken we allemaal aan mee en dat is het kloten van het verhaal, van die mensen die vrijheid voor veiligheid inruilen en daarbij vrijheid en veiligheid kwijt raken.
Maar sommige dingen zoals dat ze expres foto's uit guantanamo bay vrij laten om het volk bang te maken had ik ook zoiets van..... right :{ die foto's zijn vrij gekomen omdat daar ook nog wel goede lui werken die het er vast ook niet mee eens zijn. |
Citaat:
|
IK GELOOF IN MEZELF:p:p
|
Ik geloof dat jij je beter met herseloze zaken kunt bezig houden :{
|
"Geloof in mij, je hoeft niet de kerk in"
*) |
Citaat:
|
Je hoeft niet bij mij naar binnen in iedergeval :')
|
Geloven of niet geloven is gewoon een zinlose discussie. Geen een Christen zal toegeven dat niet God bestaat evenals een Atheist zou toegeven dat god wel bestond. Ikzelf geloof niet, omdat ik ben opgevoed met haat jegens het geloof. Voor (zwakke) mensen is god iets om op te bouwen. Hoop. Maar geloof brengt weinig goeds in de wereld. Te veel om op te noemen, maar geloof brengt ook gemeenschapszin en hoop wat wel weer een sterk punt is. Maar geloof is ook gebaseerd op ontwetendheid. 50 % van de gelovers zijn 'wannabe' gelovers omdat ze bang zijn voor de dood en dan geloven dat er een hemel is, is dan wel heel makkelijk. Kijk naar de grieken vroeger. De grieken wisten vroeger niet wat onweer was (ontwetendheid) dus dan verzinnen we er een god voor. (Donar of Thor 'god' van de donder). De mens weet niet hoe de wereld is ontstaan (ontwetendheid) dus dan verzinnen we er een god voor. Je gelooft toch niet in wat je niet kan zien, horen enz en nog nooit met je in contact is gekomen? ( miss als kind maar niet als je een beetje stel hersenen hebt ). Ik vind god gewoon onzin en een product van onze fantasie, ontwetendheid en angst! Lees anders is het boek van wereldberoemde Atheist: Richard Dawkins. Maar ik betwijfel of 1 gelovige dat ooit heeft gelezen
btw: Het geloof moet uit de politiek school enz. blijven helemaal mee eens. Dit was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen? :9 |
whaha dat klinkt net als mijn gd verhaaltje XD mooi
[die zet ik dinsdag ook wel fv:P] |
leuk, maar dubbel topic :Z sluiten deze en verdergaan in de andere :)
|
*kuche* kuche* wat dacht je ervan op dit forum verder te gaan ik ga me verhaal niet opnieuw typen :no:
|
Citaat:
|
Ik geloof in zeemeerminnen :)
|
Citaat:
nu nog vinden haha :x |
ik WIL graag geloven in intelligente vrouwen, maar het lukt niet :(
|
Citaat:
|
|
Citaat:
dus ? Citaat:
|
http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58875
zo en houdt het daar en laat een FB dit topic opslot gooien want hij is dubbel :Z |
Dat is waar *)
maar welke FB`s? :? |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:28. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.