![]() |
Waarom accepteren mensen het niet als iemand gelooft in een God die machtig is, zo machtig en goed dat hij zelfs de mensen die niet in hem geloven het leven geeft.. Daar moeten we dankbaar voor zijn en dan moeten we niet meteen Hem helemaal af lopen zeiken en doen alsof mensen die in hem geloven een ziekte hebben.. of een dwangneurose.. Ik weet heel goed wat een dwangneurose is.. daar heeft mijn broertje nl last van, maar ik vind niet dat je dat kan vergelijken met het geloof in God.
Wat ik ook een beetje jammer vind is dat mensen hier grapjes maken over gelovigen, en dat als wij iets fout zeggen of doen of als extremistische gelovigen wat fout doen dat ze dan meteen alle gelovigen maar over één kam scheren, en daarmee bedoel ik dus da tniet iedere gelovige zo is. Sommige vatten de bijbel verkeerd op en ik vind ook niet dat je die mensen echt tot de gelovigen mag voegen. Want de mensen die echt geloven die doen zulke dingen niet.. Ik ben er trots op dat er zoveel mensen zijn die in God geloven, hebben jullie niet naar eo-jongerendag gekeken op tv.. allemaal gelovige jongernen.. (allemaal jongeren met een dwangneuros volgens jullie..) Als je zoveel mensen bij elkaar ziet die God aanbidden dan snap ik niet dat er nog steeds mensen zijn die niet kunnen/willen geloven dat hij bestaat.. |
ik geloof.
|
Citaat:
-bacterien en sperma ben jij wel helemaal goed bij je hoofd man -waarom heeft de russische geheime dienst jou nog niet gevonden |
Citaat:
|
Citaat:
ik zie de benaming god gewoon aan voor het menselijk brein of anders het Lot, wat dan ook. Maar niet als een menselijke gestalte. |
Citaat:
Ikzelf geloof niet, maar het is wetenschappelijk bewezen dat Jezus heeft bestaan. + het feit dat Jezus in die streek en doodnormale naam was en is. Anyway, Polen het meest gelovige land van allemaal en de hoogste criminaliteitsgehalte van europa. |
Citaat:
Waarom denk je anders dat niet gelovige ook gelovig worden? :) Citaat:
Als iemand gelovig is zecht dat nog niet dat hij ook goed geloofd, er zijn ook in nederland genoeg gelovigen die officieel niet gelovig zijn :p |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ey leh, krijg jij geen tekstbegrip op school?? kleuter.
jullie moeten allemaal eens een keer bijles nemen dit kan zo echt niet langer |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Er is niks lachwekkends aan. |
Citaat:
ge·lo·vig (bn.) 1 vast en innig gelovend in een god of goden <=> ongelovig |
Citaat:
dat vat k niet helemaal. mischien nog een x proberen in het nederlands? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
*vat t nogsteeds niet helemaal :p* |
Geez, man, onder welke steen leef jij.
|
Citaat:
gewoon in hun waan laten anders worden ze boos en blazen ze zichzelf op |
Ik denk altijd : Als God zou bestaan, een almachtige heerser waar men bij terecht kan en hulp kan zoeken... waarom zorgt die God er dan niet voor dat er geen ongelukken gebeuren in de wereld, waarom zorgt hij niet voor elke dag mooi weer, of waarom voorkomt hij niet dat twee landen oorlog voeren en elkaar bloedig en genadeloos afknallen? Zou dat niet de taak van god zijn, om dat te voorkomen?
|
Uhu, en dan geven de gelovigen een antwoord dat alleen maar hun tevreden stelt maar waar eigenlijk geen bal van klopt. Maar hé zolang jij er maar geen last van hebt.
|
Citaat:
Er is ook nog de duivel 'het kwaad'. :) Die/Dat werkt god tegen in zijn werk en zorgt voor de ongelukken enzo Je kan zeggen dat dat nergens op slaat ofzo, maar op deze aarde is alles grijs. zoals het spreekwoord zecht. niks is zwart of wit. ;) |
Ja maar gelovigen noemen 'god' altijd 'almachig' en 'eeuwig'. Als ie echt almachtig zou zijn was de duivel er niet.
Mensen geloven niet in god omdat de duivel hun tegen houd right? Er zijn minder mensen die in god geloven dan die wel in god geloven. Is de duivel dan niet machtiger dan god? En er zijn een heleboel oorlogen en er is een heleboel geweld. Veel meer dan dat er 'wonderen' zijn. Is de duivel dan niet machtiger dan god? |
Citaat:
Maar de duivel is blijkbaar ook heel sterk, en als het is zoals ik erin geloof (niet een persoon of god maar gewoon 'het kwaad') valt er weinig aan uit te roeien ofzo mensen geloven niet in god omdat ze het simpelweg niet 'geloven', het is immers andersom: er zijn heeel veel mensen die wel geloven zonder sterke bewijzen. wat ook de rede is dat er veel mensen niet geloven. De duivel kan er natuurlijk een rol in hebben maar ik zie hem niet als oorzaak. En als je goed oplet is er in elk klein dingetje meer goed dan slecht, ook al lijken de grote dingen meer slecht dan goed te zijn. Het licht er natuurlijk aan hoe je dr zelf naar kijkt maar ik zie overal goed in. ;) Doeg,. |
|:(
Citaat:
product haha laat me niet lachen wel een miskoop zeg haha;wat een kut dienst haha iets of iemand haha jesus man ey vroeger ook niet man vroeger had iedereen een ander geloof man en in de tijd dat men bewijzen begon te vinden waren ze nog allemaal star naar hun geloof. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit gaat nergens meer over, dus conclusie van dit topic:
Citaat:
|
ik ben zelf wel gelovig. en heb God vaak genoeg zelf ervaart, dat mag voor een ongelovige raar klinken, maar toch is het zo...
|
Citaat:
ik zelf neem de bijbel letterlijk. |
Citaat:
ook te letterlijk en kwamen ze net zo overtuigend over.. |
God heeft de wereld gemaakt, alles, tot elke grasspriet en steen. Waarom heeft hij dan 'het kwaad' gemaakt? Waarom heeft hij zoveel dingen gemaakt die het onmogelijk maken om in hem te geloven? Waarom heeft hij mensen zo gemaakt dat ze 'zondigen' en dat ze 'het licht niet zien' ? Volgens mij is 'de schepping' aardig mislukt.
|
zo denk jij er over. de schepping was perfect tot dat "het kwaad" er bij kwam...
read the bible;) |
Citaat:
de Bijbel kun je niet te letterlijk nemen... |
Citaat:
|
Citaat:
er is dus geen enkele fout gemaakt. God wil dat we zelf de keuze voor Hem maken, dat kunnen we alleen op het moment dat we met het goede en het kwade te maken hebben gehad. |
dus dat God slecht bezig was klopt niet
|
Yeah right, alles zou perfect kunnen zijn maar omdat god het zo wil laat ie ons oorlog voeren en elkaar afslachten terwijl hij dat zou kunnen veranderen (hij is almachtig, non?)
|
je snapt het domweg niet he?
als God ons geen vrije wil had gegeven waren we net voorgeprogrammeerde robotten... God wil juist dat we zelf voor Hem kiezen. God wil niet dat we oorlog voeren en elkaar afslachten. Maar God wil wel dat we zelf voor Hem kiezen. |
Ok dus hij is meer van: ja zoek het zelf maar uit en vermoord elkaar ik sta er allemaal boven en lach in mijn vuistje.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
je moet het juist helemaal letterlijk nemen, te letterlijk kan niet. dus klopt het wel;) |
Citaat:
lees mijn vorige antwoorden nog maar eens door. als je het dan niet begrijpt kan ik je niet helpen want dat wil je het niet begrijpen |
Volgens jou wil ie dat we 'kiezen voor hem'. Hij had ook gewoon 'het waad' kunnen weghalen zodat iedereen in hem zou kunnen geloven. (en hij had ff moeten zorgen dat er niet zoveel bewijzen zouden zijn voor een andere theorie over hoe de wereld is ontstaan:') )
|
Citaat:
theorieën.... sommige mensen willen domweg niet voor God kiezen, dus gaan ze maar wat anders verzinnen.... |
Citaat:
|
Of sommige mensen willen niet accepteren dat, dat wat ze geloven vroeger (100 jaar geleden) mischien een verklaring was voor een hoop maar nu niet meer, omdat er betere concrete bewijzen en verklaringen zijn. En willen niet accepteren dat hun geloof achterhaald is.
|
het geloof bestaat al duizenden jaren hoor;)
|
betere/concrete bewijzen?? echt niet!
|
Citaat:
bijvoorbeeld, vroeger geloofde men dat de aarde plat was. maar na onderzoek te doen kwam men er achter dat de aarde helemaal niet plat was, maar rond. en als je dit soort onderzoeken nog steeds niet vertrouwd, dan moet je proberen aan te tonen dat de aarde wel degelijk plat is. en DAT doe je weer door onderzoek te doen. en dan SLUIT je eerst uit dat de aarde rond is. maar helaas weten we al dat dat wel het geval is. |
ontken ik dan dat de aarde plat is??
in de tegenwoordige tijd kun je vaak genoeg de aanwezig heid en de kracht van God zien, voelen, meemaken etc. de onderzoeken over een evolutieTHEORIE zijn naar 2 kanten gericht, aan de ene kant wetenschappers die zeggen dat het klopt, aan de andere kant wetenschappers die fouten ontdekken in de onderzoeken van de ene wetenschappers en die er dus zelf achter zijn gekomen dat de evolutie theorie niet klopt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
je staat er niet voor open dus zal het je ook niet opvallen...
en nee ze passen hun theorie heel vaak NIET aan.... het geloof hoeft ook niet te veranderen;) daaraan kun je zien dat het waar is |
Citaat:
wij (christenen) geloven alleen dat dat gestuurd is door god inplaats van toeval |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn jullie hier nog steeds op bezig :Z
engelen en de heilige geest |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb mensen zien genezen, een vrouw in een rolstoel, kon absoluut niet meer lopen. we waren in een gebedsdienst. en op een gegeven ogenblik kwam ze LOPEND zonder hulp naar voren. dat is 1 van de vele voorbeelden. |
Citaat:
|
ey, ik ben niet alwetend, maar weet wel dat God vaak genoeg mensen heeft gestuurd. En dat hoeft nog niet eens een persoon als Jezus te zijn. Denk maar eens aan Mozes, Noach, Elia, Elisa, Habakuk, etc. Al deze mensen hadden een opdracht, een missie.
en denk eens aan de apostelen zij waren allemaal uitgezonden door Jezus Gods Zoon. Zij moesten het Evangelie over de wereld gaan verspreiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus blijkbaar denk jij dat dat geen mensen zijn :) wat zijn het dan volgends jou? |
Citaat:
|
Maar als je maar vaak genoeg iets tegen jezelf zegt ga je er vanzelf in geloven. Zo is mijn grote teen er ook altijd voor mij in tijden van wanhoop. Hij laat ook wonderen gebeuren! er viel een vleesmes op hem maar hij had niks! wonder, niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
t is bedoelt daarover te discusieren en niet om dat als 'bewijs' te gebruiken. de schrijver van die stelling zelf denk er zelf zelfs anders over ;) |
Citaat:
En geloven in God is niet een kwestie van het maar vaak genoeg zeggen, want dan zou het wel heel makkelijk zijn om in God te geloven. En er gebeuren echt wonderen, zo was mijn oma ten dode op geschreven, ze had nog maar een paar maanden te leven, ze heeft het nog 5 jaar volgehouden. omdat wij voor haar hebben gebeden. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. |
Citaat:
Wie zegt dat ons geloof achterhaalt is? Veel dingen die in de bijbel staan zijn uitgekomen en komen nog steeds uit. En een geloof is niet te bewijzen, daarom heet het ook een GELOOF. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorbeeld: Er zweven allemaal onzichtbare klodders schijt door de lucht gecreëerd door de poepmeester. De klodders zijn onmogelijk aan te raken of te voelen. Dat mensen moeten schijten is het bewijs hiervan. Tadaaa ik heb mijn geloof. Dit geloof je toch ook niet of wel? |
Waarom geloof jij dat ik besta? je hebt mij nog nooit gezien, je kent me niet, je kent me alleen van de berichten op dit forum..
Waarom geloof ik dat God besta? Ik heb Hem nog nooit gezien, ik ken Hem denk ik beter dan dat jij mij kent en ik ken Hem uit de Bijbel.. Dus waarom zou het raar zijn als ik in God geloof? Ik vind het eerder gek dat jij gelooft dat ik besta.. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de bijbel staat dat er steeds meer ellende zal zijn op de wereld, kijk naar wat er gebeurd.. alleen maar ellende op deze wereld.. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Indien god bestaat, zou het dan niet associaal zijn dat "Hij" nooit eens iets terugdoet voor de mensen die tot hem bidden.
Men kan zo veel tot god bidden, maar hoeveel mensen hebben ooit antwoord van god terug gehad?En als die lui al een antwoord terug krijgen is het gewoon een idee dat voortkomt uit hun eigen brein of geest, niet iets dat hen word ingefluisterd door een" almachtige en alwetend persoon " Zou het niet aardig zijn als "god" eens op aarde rond zou gaan lopen om de mensen iets terug te geven voor al die keren dat ze hun gebeden tot hem gericht hebben? ( dit is enkel een idee, zeker niet bedoeld om gelovigen te kwetsen) |
Citaat:
|
Waarom zou god eigelijk geen lekkere stoot kunnen zijn, waarom altijd weer een fijne poljas met grijze baard?
(verzin hier nog eens zo'n mooi antwoord op, rebelleke) |
Citaat:
Heel veel van dat soort dingen staan beschreven in de Bijbel. God laat zovaak van zich "horen" maar de mensen staan er niet voor open of WILLEN er NIET voor open staan, ze zien het niet. Door zoveel dingen heen zie je God. Maar als jij dat niet wilt zul je Hem ook niet vinden. God wil contact met jou. maar als je er niet voor open staat zul je geen contact met Hem krijgen, God heeft je een vrije wil gegeven. God zelf zal dus niet contact met jou gaan leggen als jij dat niet wil. Je wilt bewijzen???? Ga eens naar de jongen die genezen is van zijn verlamdheid door gebed! ga eens naar die persoon die ooit blind was maar genezen is! GA eens naar de persoon met een ongeneselijke ziekte die door gebed genezen is! ga eens naar de persoon die in aanraking is gekomen met God. LEES de Bijbel eens. Te beginnen in het Nieuwe Testament. Stel je open voor God. en je zult het zelf kunnen ervaren. Je zult zelf kunnen ervaren wat de relatie met God inhoud. Maar jij zult zelf je hart moeten openstellen voor Hem. Door alle duizenden jaren heen zijn er zoveel mensen geweest die God hebben ervaart. Die Jezus hebben gezien. Die een aanraking hebben gehad met de Heilige Geest. Jezus zelf heeft over de aarde gelopen. Hij is de vleesgeworden Zoon van God. Hij heeft met mensen gesproken. Hij is bij mensen geweest. Zoveel mensen door al die duizenden jaren blijven het zelfde geloven, het zelfde vertellen. Hetzelfde ervaren. Als jij bewijzen wilt hebben raad ik je aan om op onderzoek te gaan. En ga bijvoorbeeld eens naar een kerk bij jou in de buurt! Als je wilt kun je mij een mail sturen. Ik ben ook bereid om met een ieder te praten die zoekt naar God of die er meer over wil weten. m'n mail is: otten_j91@hotmail.com |
Citaat:
Hij antwoord ook. ( je zou dat kunnen ervaren ) |
Citaat:
|
Citaat:
tja.. als je hitlers theorie wilt toepassen.......:S |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
2 eerst zien dan geloven he? als je eerst ziet dan is er geen geloven. 3 of jammer voor jou...... 4 de gedachte dat alles puur toeval is lijkt mij eerder primitief en meer een denkwijze van anarchie. het niet willen tolereren van een hogere macht... 5 dan heb je of niet goed geluisterd (en snap je er dus helemaal niets van) of jij bent gewoon te koppig.... dan kan ik alleen maar voor je bidden dat God jouw ogen opent. 6 bewijzen dat het niet waar is? zoals? ik ben ze nog niet tegen gekomen.... en het geloof achterhaald?? dacht het niet;) 7 jij weet er kennelijk nog niet zoveel van af dus... Maar je zult er van zelf wel achter komen. Ik wens je Gods zegen en liefde toe en hoop en bid voor je dat Hij je de dingen zal laten zien. |
Citaat:
en BTW je moet de bijbel niet lezen of kennen of je moet niet bidden om dan pas aanvaard te worden door de "heer", hij zal je wel aanvaarden zoals je bent. |
"en BTW je moet de bijbel niet lezen of kennen of je moet niet bidden om dan pas aanvaard te worden door de "heer", hij zal je wel aanvaarden zoals je bent."
- daar ben ik het helemaal mee eens... maar het ging hier niet om accepteren maar om het ervaren.... (lees de rest van dit topic dan nog maar eens;)) |
het grootste gedeelte van de Bijbel is allemaal waargebeurd......
er zijn gedeeltes in het nieuwe testament genaamd gelijkenissen. dit waren verhalen die door Jezus werden verteld als voorbeeld/om iets te verduidelijken. |
het probleem is dat je niet weet of het echt gebeurd is. Ik geloof zelf liever dat er gedeeltes zijn die niet echt gebeurd zijn:)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
de evolutie theorie.... dat is pas iets dat werkelijk nergens op slaat. en van geen kant (macro evolutie dan) klopt. |
Omdat?
|
weet je dat niet? dan heb je daar dus duidelijk niet veel over gelezen etc. ik zal deze week nog wel ff een stuk er op zetten.
|
Citaat:
en: http://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating just my 2 cents |
Citaat:
denk aan: voorspellingen in het oude testament die zijn uit gekomen. en nadat deze zijn uitgekomen zijn de dode zeerollen gevonden. deze zijn verstopt VOOR dat deze dingen gebeurt zijn en toch staan die verhalen erin. Zelf maken deze feiten me helemaal niks uit aangezien ik deze niet nodig heb om te geloven, ik voel god's aanwezigheid elke dag en als jij je er voor zou open stellen zou je dat op gegeven moment ook wel voelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Geloven houd niet in dat je het zeker weet maar dat jij er zelf in geloofd. Dus wat je hier zegt slaat nergends op. Zeker weten is NIET hetzelfde als geloven. Citaat:
en wat noem jij geen orde hebben? Citaat:
in hoofdlijnen hebben ze het over een klomt steen met wat bacteriën en water, het werd een grote organische brei (soep dus). toen kwam de soep tot leven en werd beestjes. die beesten kropen het land op en w8en tot ze mensen werden. :) logisch toch? |
Citaat:
ps. deze link klopt zoiezo niet, tenminste, niet volgends jou. hier zou de prikkel B, god dus in dit geval, er van tevoren wel moeten zijn en jij zegt zelf dat hij bed8 is. hoe verklaar je dat? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dit alles niet uit toeval maar gestuurd door god. vind ik nogsteeds een stuk logischer klinken. bovendien dat "er is niks en BWHAWAH!" slaat eerder op de oerknal waar de evolutie theorie weer op is gebazeerd, dan op het scheppings verhaal. |
Citaat:
Deze oerknal die wij beleven is er maar één in een oneindigheid. http://www.tenthdimension.com/medialinks.php |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou het boekje 'kaas en de evolutie theorie' eens moeten lezen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en dat boekje klinkt als k eerlijk ben ook niet heel erg professioneel :') |
Citaat:
Citaat:
|
als je niet in god geloofd moet is je flink wat gaan reizen. Dan kom je wel achter dat hij aanwezig is.
|
Omdat je dan een boel primitieve culturen ziet die ook in god(en) geloven? Wil nog niet zeggen dat ie ook echt bestaat.
|
oke dan kan je zeggen dat we alemaal een stom leven leiden.
lijkt me niet echt een vrolijk leven dan.achja ik snap je antwoord. maar doe het toch maar een keer. reizen maken. het hoeft niet perse de bewoonde wereld te zijn. gewoon de natuur in. desoonds alleen, of met vrienden, of in je blootje zoals er iemand hier nog in dit forum rondloopt. nee maar geloof me. |
Citaat:
|
Wat? Is grappig he, dat niet alles een bedoeling heeft en alles hier puur toeval is. Alleen sommige mensen vinden zichzelf te belangrijk om dat te accepteren.
|
Citaat:
lees dat is voor jezelf hardop voor, dan schiet je echt in de lach xDD t lijkt eerder een uitspraak om me ervan te overtuigen dat ie NIET waar is :z maja, k zeg niet dat het onmogenlijk is dat het zonder god zou kunnen gebeuren. maar ik zoek ook niet naar feitjes waarom god er wel of niet zou zijn, ik voel gewoon dat hij er wel is. en ik begrijp ook dat je niet opeens gaat geloven na de dingen die ik zeg, geloven moet je gewoon uit jezelf gaan doen. mischien kom je er ooit nog achter wat ik bedoel, misschien niet. maar ik ben van mening dat dit topic niet helemaal handig bedacht is. in een discussie heb je altijd 2 groepen, mensen die er mee eens zijn en mensen die dat niet zijn. in dit geval zijn dat ook wel de gelovigen en niet gelovigen en door woorden zou je deze allebei niet zo snel van mening kunnen veranderen. na een paar verhaaltjes ga je niet opeens geloven als niet-gelovige, en je stopt ook niet meteen met geloven na een verhaaltje over de evolutie theorie ofzo. maarja :P |
Citaat:
amai dat is echt wel grappig:no: ik lig nu echt wel in een deuk :loser: |
Citaat:
|
Citaat:
|
geweldige discussie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Goed, u gelooft dus in de grote knal. Ik weet er niet heel veel van, omdat het me niet veel kan schelen, maar zover ik het me kan herinneren weet ik dat alles in het heelal zich ophoopte in één stipje niet groter dan een lettertje. :') En vervolgens draaide het ontzettend snel en kwam het tot een geweldige explosie. Nou wil ik zeggen dat het toen maar één kan draaide en dat alles wat uit de explosie ontstaan is ook die kant op zou moeten draaien. Geinig ideetje over zo'n Big Bang, leuk en aardig, maar dan zit ik met een vraagje. Namelijk: Hoe kan het dan zo zijn dat de planeten niet allemaal één kant op draaien? Gegroet.:Y) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
@Pakspul: Euhm, de planeten zijn nooit met elkaar gebotst hoor, anders zouden ze nu niet meer bestaan.:rolleyes:
@Ukrainian: Het is niet de Big Bang die ervoor zorgde dat de planeten begonnen te draaien, de Big Bang was de explosie (eigenlijk implosie) van een supernova (gigantische zon) die puin in de ruimte heeft geslingerd waarvan later de planeten zijn ontstaan. Ik zou nu een uitleg kunnen doen over magnetisme enzo om uit te leggen waarom de planeten draaien maar ik vrees dat velen hier nog iets te jong zijn om dat allemaal te begrijpen. |
Citaat:
En als er nooit dingen zouden bosten leefden de dino's nu nog en wij niet, naja eigenlijk zou er dan niet leven want dan zouden er alleen blokken steen door de ruimte vliegen (die elkaar steeds missen). Citaat:
|
weetje wat ik denk xD
ooit was er een grote explosie dus.. en al die brokstukken kwamen in zo'n magnetish veld of what ever.. van een zon/ster.. wat je het wilt noeme.. en door het ronddraaien werden die brokstukken dus ook rond.. net als je een steen in een rivier gooit.. word hij ook op een gegeve moment mooi glad en rond.. :P en later is er waarschijnlijk ook een 'big bang' geweest.. die onze aarde heeft geraakt.. en toen kwam de ijstijd.. enzovoort.. en wat het geloof betreft.. ik ben christen.. en volgens mij.. bestaat er wel zoiets als een "hemel" , geen wolken massa waar alles licht en mooi is.. met allemaal dooie mense die rondlope, maar meer een soort.. wachtruimte.. als je dood gaat.. gaat je ziel.. je geest.. naar die wachtruimte (( ik noem het ff zo )) en daar ga je je hele leven weer uitstippele tot aan je dood opnieuw.. en als je dat hebt gedaan word je weer opnieuw gebore.. om weer te leven.. en daarvan te leren.. in een vorig leven zegmaar.. had je wel iemand kunnen zijn die heel veel pijn heeft geleden.. en wilde dus weten hoe dat voelt.. dus had je weer wat geleert... maar ik stop weer ff met deze preek.. ik weet niet of et dom is wat ik er allemaal uit gooii maar zo denk ik er een beetje over.. |
als je er als niet christen zo tegenaan kijkt en als standpunt de oerknal gebruikt kan je beter christen worden:
als je t opervlakkig bekijkt is het geloof ver gezocht (gezien vanuit een niet-christen) maar de oerknal is een stuk verder gezocht en voor het geloof zijn bewijzen zoals wonderen en als je er genoeg voor open staat en naar de kerk gaat enzo zul je ooit een x god voelen. De bewijzen van de oerknal zijn er zegmaar niet, behalve dat het zou kunnen (met een kans van 0.00weetikhoeveelnullen001%) ;) |
Citaat:
|
ze zeggen dat onze zon ook ooit zal ontploffen.. dat zal ook een 'big bang' worden.. en de brokken lava zullen afkoelen.. en nieuwe planeten worden.. en zal weer een nieuw zonnestelsel ontstaan.. dat is ook met ons zonnestelsel gebeurt..
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Okejj.. :P
maar de "big bang" heeft ook geen ijstijd veroorzaakt.. xD dat was die meteoriet die op de aarde plofte.. en toen bleef al het stof in de lucht hange.. en daardoor kwamen de zonnestralen niet meer op de aarde.. en dus werd het koud.. :D |
Neeeeeeeeeee dat is nog steeds geen oorzaak voor de ijstijd maar een mogelijke oorzaak voor het uisterven van de dinosauriërs.
|
ohw.. :P mijn aardrijkskunde leraar heeft me dat vertelt xD
wat is dat de oorzaak van de ijstijd?? xD |
Wat voor school heb jij.:no:
|
het kan ook aan de leraar ligge..?? :P
|
Ikzelf een ongelovige met religeuze ouders was het van kinds af aan het erin stampen van het geloof het doel van mijn ouders.
Ikzelf heb toen het boek: God als misvatting gelezen ( van Richard Dawkins ). In dat boek wordt elk argument van het bestaan van god met een harde trap de grond in geboord ( zou het wel op basering van feiten ) 5/10 gelovigen zou erkennen dat het geloof gebaseerd is op niks ( niks in de zin van : bang voor de natuur, dood enz. en om troost te zoeken ) DUS GELOVIGEN EN ONGELOVIGEN : LEES GOD ALS MISVATTING VAN RICHARD DAWKINS en keer dan terug in deze discussie met zinvolle argumenten. Ik weet dat er de diehards gelovigen zijn die toch stug volhouden te beweren dat god heeft bestaan, maar zelf weten dat ze bij het foute eind zitten. Ja er zijn dingen in het leven die onverklaarbaar zijn. Maar ga jij bij elk onverklaarbaar ding beweren dat god dat heeft gedaan? Nee dus! Tot de oerknal kan je verklaren (ongeveer.. er zijn zo de therorien) maar als je niet weet wat eerst was ga je gelijk denken aan een hoger 'doel'? Gewoon god als misvatting lezen.. Het is de bijbel van het atheisme! |
Haha mee eens Bazzl! Ik raad ook iedereen aan het boek van Richard Dawkins te lezen. Je verbreed echt je kennis ermee.
Ook op Youtube kan je filmpjes vinden van Richard Dawkins die lezingen geeft en in discussie gaat met gelovigen. Atheïsme is de filosofische stroming die ervan uitgaat dat de fundamentele uitgangspunten niet gerelateerd zijn aan of berusten op de aanname van het bestaan van goden en/of openbaring. Het atheïsme beperkt zich tot het feitelijke waarneembare. En het beperken tot het feitelijke waarneembare is het slimste wat je kan doen! |
"God heeft niet bestaan" .. God .. is geen persoon.. of een wezen.. of what ever.. maar ik denk dat God een 'energie' is..
een soort.. jah.. ik kan niet uitlegge xD maar het is soms erg fijn als je weet dat je niet 'alleen' bent.. (( als je gelovig bent dan )) |
Liefde,geloof,leven zijn de belangrijkste dingen in mijn leven.
Maar Liefde is de belangrijkste voor mij. God is geen man op wolkjes. Het is liefde die je in jouw hart draagt. Terwijl wij hier zinloos zitten te discuseren. Zouden we elkaar de hand moeten reiken. Naar elkaars menig luisteren. En die respecteren van allebei de kanten. De mensen die niet geloven wat jij gelooft aanvaarden. Je kan er alleen maar van leren. Iedereen is mens en iedereen is vrij om te geloven wat hij wilt. Sta ervoor open. Geniet van ieder woord. En van iedere seconde van de dag. Steun zij die het moeilijk hebben. En laat u steunen wanneer u het moeilijk hebt. Een knuffel heeft nooit iemand kwaad gedaan. Zij die hier beweren te geloven en weigeren te luisteren moeten hun oren (in dit geval ogen:') . Openen en rustig de andere zijn menig analyseren. Het kern van het christendom is liefde. En liefde en respect liggen dicht bij mekaar. Respect,vrede en liefde. |
We kunnen geloof afschaffen en dan in een drumcirkel gaan zitten en hippie verhaaltjes gaan vertellen.
En flikker op met je respect :kots: Respect is niet te defineren als een vast iets, overal waar je komt heeft respect een andere betekenis. |
Scherpzinnig van je. Altijd leuk om te weten dat er mensen zijn die verder kunnen denken over één woord.:thumbsup:
|
Denkers heb je ook nodig, want de wereld redden doe je niet met gelovers hoor. Die zeggen wel, ach doet god wel, bid er vanavond wel keertje vaker voor.
|
Natuurlijk ga je de wereld niet redden door bidden. Maar door Doen. Denkers heb je inderdaad nodig. Gelukkig maar dat er denkers zijn die anderen aan het denken zetten.
|
Citaat:
|
Inderdaad. Mensen vergeten door al die regeltjes de kern van hun geloof(atheisme is eigelijk ook geloven dat er niks bovennaturlijk is(paradoxaal),dus ook geloven). Nu Pakspul. ik heb heel deze topic doorgelezen en je haalt erg goeie argumenten aan. Niets dan lof daarover.
|
Citaat:
|
Ik vind het ontspannend om samen te zijn. Maar liedjes zingen gaat niet helpen inderdaad. De vele die beweren hippie te zijn.(zangers enz). Zouden wat minder rond de pot moeten draaien en wat meer gaan doen aan al die ellende in plaats van de wereld te verbeteren door godganse dag niks te doen.
|
Citaat:
|
Het geloof.
als wetenschapper geloof je niet in "Het geloof" Je kan het op verschillende wijzen bekijken maar we nemen aan dat je zegt dat je in god gelooft. Ik geloof niet in god hij heeft ook niets te maken met het ontstaan van de Aarde, god en al die andere zever is uitgevonden door zieke mensen die niet logisch konden nadenken. En is vaak ook een hulp voor mensen met problemen omdat ze niet begrijpen wat hen aan het overkomen is. Bv. Die moeder die al haar kinderen verloor, ze gaf de schuld aan de zogenaamde god , omdat ze dacht dat ze vervloekt was door "God". Om eerlijk te zijn ben ik zo hard tegen het geloof en elk andere valse bezweringen over geloof. Ik bie alvast mijn excuses aan aan degenen die zich beledigt of aangevallen voelen, dit is ook niet kwetsend bedoeld. Ik ben gewoon 100 % zeker dat God niet bestaat en geloof me als wetenschapper mag je normaal gezien nooit 100% zeggen maar dit is nu eenmaal iets waar ik zo zeker van ben. By the way moest je hem zien ofzo zeg hem effe langs te komen bij mij hij weet toch waar ik woon hij is nu eenmaal god zogezegd. Greeeeetzzzz (G.H.) |
@ ''Professor'' Hugo
Als je probeert slim over te komen kan je beter in het vervolg wat minder spelfouten maken, en niet geheel onbelangrijk iets zeggen wat dan ook maar enige meerwaarde heeft voor deze discussie. |
Citaat:
|
@drunken munkey
Doe niet zo irritant mensen te corrigeren op spelfouten.. ben je een hyper actieve pabo student ofzo? Dit is een forum het gaat om de boodschap die je over probeert te brengen en een spelfout is het laatste waar jij je druk om hoeft te maken. Verder is het niet alleen aan jou om te kijken of een bericht meer waarde heeft, iedereen mag hierop reageren en zeggen hoe hij/zij tegen het onderwerp aan kijkt. @sndr Al is hij 16 jaar wat maakt dat uit? |
Citaat:
Daarnaast kan ik het ook wel begrijpen dat die jongen het doet, aangezien sommige posts hier grammaticaal helemaal verkracht zijn en je zo geen discussie of zelfs maar een normaal gesprek kan voeren. Dus neem nog een koekje en laten we het vanaf nu on-topic houden ok? |
@Insanity
Wat heeft mijn aantal posts hiermee te maken? Door deze belachelijke opmerking maak ook jij maakt dezelfde fout als Drunkenmonky en Sndr al deden. Je reageerd op een punt wat niets toevoegd aan de discussie. Jouw post is dus overbodig net zoals die andere twee. En je laat hiermee ook meteen zien dat het aantal posts dat een lid hier plaatst niets te maken heeft met toegevoegde waarde hier. En je kan prima discussies voeren ook als personen perongeluk een spelfout maken. Doormiddel van hier over een 'wijze' opmerking te maken voeg je niets toe maar je bederft alleen maar de toon en de sfeer van dit forum. |
stfu en ontopic! :[
|
topic?
|
Citaat:
"WETENSCHAP IS GISSEN NAAR HET MEEST WAARSCHIJNLIJKE"!! |
tuurlijk is dat niet "gissen"
wetenschap is kijken naar de feiten.. en onderzoek doen over het 'onderwerp' en daaruit conclusies trekken.. enzo.. |
geloof is bedacht.
|
Citaat:
|
Ut geloof kwam uit ne grote everzwijn zenne lul gespoten toen ie es lekker een gat in den omgevalle boom aant neuken war.
|
En nu in het nederlandsch wat ik wel kan begrijpen? :)
|
et geloof kwam uit de lul van een groot everzwijn die es lekker een gat in een omgevalle boom stond te neuken xO
|
Merci. :*
|
You're Welcome :)
|
Het is niet God die de mens geschapen heeft, maar de mens heeft God geschapen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben zelf niet religieus, maar ik vind wel dat er nog wel enig respect getoond mag worden voor mensen die wel kiezen leerzame sprookjes hun leven positief te laten beinvloeden. Niet dat er geen respect getoond word in dit topic, maar soms vind ik opdringende atheisten meer vermoeien dan bekerende gelovigen.(Vooral door hun aantal waardoor vaak een 10 op 1 situatie ontstaat waarin iedereen hetzelfde zegt) |
Citaat:
|
ik vind dat ie gelijk heeft.!!!
|
Citaat:
Daarnaast denk ik ook dat iemand uit Hengelo met ''Team skinhead'' in zijn naam, en 14.000 posts op dit forum meer reden heeft te huilen(geen leven etc.) dan ik redens heb om naar aanleiding van dit topic te huilen. |
sjongejongejongejonge
|
Citaat:
Ga bomenknuffelen ofzo, maar alsjeblieft blijf uit dit topic weg :wave: |
lol... gaat ie het nog doen ook... snel maar een foto maken -_-;
http://www.uky.edu/Ag/Forestry/kflp/tree_hug.jpg |
wwwaaaahahahhahahah
|
Als je gauw beledigt bent als gelovige moet je niet discussie forums over religie op gaan zoeken. Dan weet je dat er mensen zijn die niet geloven en die dat ook kenbaar maken wat verder niets met disrespect te maken heeft.
|
Citaat:
Maar ach, altijd op je tenen lopen omdat je anders misschien iemand beledigt is ook weer zo wat |
is dit topic nu dood? :'(
|
blijkbaar...
|
pfft ik ben christelijk opgevoed
maar geloof niets van al die onzin bijbel is btw wel een mooi boek om te lezen :P |
Citaat:
|
jeetje, ik zal nog eens een topic openen.
|
ik ben ook christelijk opgevoed
maar ik geloof dus wel mijn broer, toen die 9 was heeft hij al gezegd dat hij niet gelovig was en nu gaat hij al een paar jaar niet naar de kerk maar toch heb IK daar wel verdriet van want als hij niet gelooft komt hij ook niet in de hemel en dat zie ik niet zitten!!! |
lekker boeiend of ie daar nu komt of niet
hee, en als hij daar niet komt, waar gaat hij dan heen? |
Citaat:
|
Citaat:
He, ik heb nieuws. jij komt er ook niet. Waarom niet? Omdat de hemel net als de rest van die baby-sprookjes een grote grap is. |
Citaat:
|
Citaat:
zijn ze ook al achter die van de 12 geboden? |
Citaat:
|
Mooi, dan houden we dat nog ff geheim :+
|
Het zijn toevallig geen 12 geboden maar 10 geboden:P
in iedergeval als me broer niet in de hemel komt, komt hij in de hel en in de hel denkt iedereen alleen maar aan zichzelf en in de hemel denken ze aan elkaar!! Geloof me, het is echt de moeite waard om even te lezen;) Gesprek met God... Een man Gods had op een dag een gesprek met de Heer en zei: 'Heer, ik zou willen weten wat hemel en hel inhouden.' De Heer leidde de man naar 2 deuren, Hij opende één van de deuren en liet de man binnenkijken. In het midden van de kamer was een hele grote ronde tafel In het midden van die tafel stond een grote pan met stamppot, welke heerlijk geurde en maakte dat de man Gods watertandde De mensen die rondom de tafel zaten waren echter mager en ziekelijk. Ze leken erg hongerig. Ze hielden lepels in hun handen met erg lange handgrepen, welke aan hun armen vastgemaakt waren. Het was voor een ieder mogelijk om in de pan met heerlijk eten te reiken en daaruit te eten, maar omdat de lepels langer waren dan hun armen, konden ze de lepels niet naar hun monden brengen. De man rilde bij het aangezicht van deze ellende en dit lijden. God zei:'Nu heb je de hel gezien,' ze gingen naar de volgende kamer, en God opende de deur. Deze was exact dezelfde als de eerste....... Er stond een grote ronde tafel in het midden van de kamer, met daarop een grote pan met stamppot, waarvan de man moest watertanden. De mensen hier waren uitgerust met dezelfde lange lepels, vastgemaakt aan hun armen. Maar deze mensen waren wel doorvoed en gezond. Lachend en pratend met elkaar. De man zei:'Ik snap het niet, ik snap er niks van!' 'Het is vrij simpel' sprak God, 'je hoeft maar één ding te weten. Zie je, zij hebben geleerd om elkaar te voeden, terwijl de inhalige mensen alleen maar aan zichzelf denken.' Toen Jezus aan het kruis stierf, dacht Hij aan jou! dit verhaal vind ik een goed verhaal om uit te leggen wat het verschil is tussen de hel en de hemel |
Ik pleeg liever zelfmoord dan dit te moeten lezen.
|
Oke, ik heb het toch gelezen... Leuk verhaal...
Al waren die mensen in de hel nou slim genoeg om de pot op de grond te gooien en dan van de grond eten... Deze intiligentie heb je gekregen door de evolutie. Met intiligentie kun je ook dingen onderscheiden wat waar zou kunnen zijn en wat niet. Dus een boek dat 2000 jaar geleden op waarheid berust is. is 0.000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000001% niet waar. |
Ik heb toch redelijk veel technisch inzicht maar ik snap dat idee van de lepels niet.
Stampot eten kan ik hier op aarde ook en ik heb niet zoveel behoefte om dat tot in eeuwigheid te blijven doen. |
hej zeespons, dus jij gelooft in de evolutie???
jij gelooft dat er een oerknal was een plots de aarde is bestaan?? en dat de mens vanuit de aap komt??? dan weet ik wel waarom de evolutie theorie niet waar is...want als de mens vanuit een aap is ontstaan waarom lopen er nu dan nog apen rond. waarom gaan die apen dan ook niet in een mens veranderen??? omdeat ze geen zin hebben zeker!!! nou dat is vette bulshit!!!!!!! |
Citaat:
Citaat:
Maar je moet even weten dat er heel veel soorten mensen zijn geweest. Code:
Geslacht: HomoVoor ouders van de homo's Citaat:
En we stammen niet van de apen af maar meer chumpansee's (mens apen) http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimpansee Hier kun je ook zien dat hun stamboom aardig veel op de van ons lijkt. En dan mag jij nu ons vertellen hoeveel soorten honden, katten en vogels aan boord heeft gehad. :) |
van elk 2 een mannetje en een vrouwtje
|
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:31. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.