Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Petten op school. (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=65805)

Mr. Macphisto 10 February 2010 16:09

Ik ga ook wel eens naar de kerk.

blabla1993 10 February 2010 16:09

Ik ook.

ash-hôôle 10 February 2010 16:45

Maar jullie blijven maagd tot aan het huwelijk :love:

Wortelbrood 10 February 2010 17:00

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1449445)

Beetje ouderwetse gedachtengang? :p

ash-hôôle 10 February 2010 17:04

Niet als je je in mijn omgeving bevindt :+

blabla1993 10 February 2010 18:04

Citaat:

Nee.

Gewoon tot het graf. :+

Mr. Macphisto 10 February 2010 22:05

Citaat:

Dan is dat al even te laat.

Poffertjeskop 10 February 2010 22:45

Ik vind sex voor het huwelijk gewoon kunnen eigenlijk, maar dat verschilt per persoon.

smiley D 10 February 2010 23:45

Seks voor het huwlijk is eigenlijk fout...maarja.
Dat is verzonnen in de tijd dat er geen voorbehoedsmiddelen waren en het een schande was een kind te hebben bij een vrouw waarmee je niet getrouwd bent.

daarbij doe ik wel andere dingen volgens mijn geloof.
Ik eet geen varkensvlees.
En ik geef steun aan mensen die het mindergoed hebben.
En ik bid 3 keer per dag.
En ik vast elkjaar.

smiley D 11 February 2010 00:18

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1449724)
gelegenheidsmoslim dus

nee ik ben christen

Mijn moeder is een moslima(zonder hoofddoek).
Mijn vader is christen met mijn vader ben ik mee gegaan naar de kerk sinds ik klein was en ik ging maar mondjesmaat naar de moskee.

Mijn moeder is dus moslima waardoor ik geen varken eet dat lijkt me logisch en vasten is ook iets voor christenen en daar doe ik het voor.
Wij vasten na carnaval.In het christendom vast je na het feesten en bij de islam feest je na het vasten. :)

blabla1993 11 February 2010 00:19

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1449724)
gelegenheidsmoslim dus

beetje flauw om te zeggen dit :+

Mr. Macphisto 11 February 2010 09:47

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449726)
nee ik ben christen

Mijn moeder is een moslima(zonder hoofddoek).
Mijn vader is christen met mijn vader ben ik mee gegaan naar de kerk sinds ik klein was en ik ging maar mondjesmaat naar de moskee.

Mijn moeder is dus moslima waardoor ik geen varken eet dat lijkt me logisch en vasten is ook iets voor christenen en daar doe ik het voor.
Wij vasten na carnaval.In het christendom vast je na het feesten en bij de islam feest je na het vasten. :)

Dat vasten snap ik nou nooit. Je denkt tijdens het vasten aan de mensen die het slecht hebben of ook niks te eten hebben. Wat kunnen die mensen ermee als jij ook honger gaat zitten lijden? Dat neemt hun honger niet weg ofzo.

smiley D 11 February 2010 11:05

^

Daar heb je gelijk in,maar christenen leiden geen honger tijdens vasten we drinken alleen geen alcohol en eten zo weinig mogelijk vlees.
We eten zegmaar heel simpel en geen snacks tussen door ofzo....

ash-hôôle 11 February 2010 11:07

Wat is het nut dan?

the_darkness 11 February 2010 11:35

hypokriet gedrag om het eigen schijnheilige geweten in slaap te sussen.

smiley D 11 February 2010 14:48

denken aan je mede mensen die het minder hebben tijdens het vasten word je ook geacht meer aandacht aan je minder bedeelde mede mens te geven.

Je kan het inderdaad zien als hypocriet gedrag das iedereen voor zich van mij hoef je niet te vasten hoor ga vooral je gang.

Ik irriteer me alleen wel eens aan de mensen die wel carnaval vieren niet wetende wat het inhoud, en waarvoor het staat maar ach..... godsdienst neemt niet meer zo'n grote plaats in in de maatschappij tegen woordig.

Dit komt vooral omdat sommige dingen bewezen kunnen worden en er minder te gissen valt over het hoe en wat,bijvoorbeeld zelf geloof ik ook niet dat de aarde in 6 dagen gemaakt is,en ik geloof ook niet dat adam en eva de eerste mensen waren dat is vroeger aangenomen omdat het niet te verklaren viel.

blabla1993 11 February 2010 15:11

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449738)
Dat vasten snap ik nou nooit. Je denkt tijdens het vasten aan de mensen die het slecht hebben of ook niks te eten hebben. Wat kunnen die mensen ermee als jij ook honger gaat zitten lijden? Dat neemt hun honger niet weg ofzo.

Het helpt inleven.
Inleven = goed.
Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1449756)

:')

Deegbal 11 February 2010 15:15

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1449756)

Jij kan slechts op één manier denken hè? :')

Mr. Macphisto 11 February 2010 15:34

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449770)
denken aan je mede mensen die het minder hebben tijdens het vasten word je ook geacht meer aandacht aan je minder bedeelde mede mens te geven.

Een beetje geld storten lijkt me al genoeg.

Citaat:

Je kan het inderdaad zien als hypocriet gedrag das iedereen voor zich van mij hoef je niet te vasten hoor ga vooral je gang.

Oké.

Citaat:

Ik irriteer me alleen wel eens aan de mensen die wel carnaval vieren niet wetende wat het inhoud, en waarvoor het staat maar ach..... godsdienst neemt niet meer zo'n grote plaats in in de maatschappij tegen woordig.

Nou en? Als jij drinkt en je bent half Moslim, (:')) snap ik jou ook niet. Carnaval is gewoon een mooi feest. We vieren ook Koninginnedag, maar ook niet alle mensen weten precies wat er dan precies gevierd wordt, het gaat om de saamhorigheid.

Citaat:

Dit komt vooral omdat sommige dingen bewezen kunnen worden en er minder te gissen valt over het hoe en wat,bijvoorbeeld zelf geloof ik ook niet dat de aarde in 6 dagen gemaakt is,en ik geloof ook niet dat adam en eva de eerste mensen waren dat is vroeger aangenomen omdat het niet te verklaren viel.

Dus je bent nu Moslim, Christen én Humanist? :z

blabla1993 11 February 2010 15:39

Of gewoon een Christen die redelijk in staat is tot logisch nadenken?

Deegbal 11 February 2010 15:39

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449852)
Dus je bent nu Moslim, Christen én Humanist? :z

Hij staat gewoon wél open voor andere dingen. :z

Mr. Macphisto 11 February 2010 15:40

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449861)
Of gewoon een Christen die redelijk in staat is tot logisch nadenken?

'Laten we allebei doen, dan is iedereen blij.'

Zoiets denk ik dan.

Citaat:

Hij staat gewoon wél open voor andere dingen.
Dan is ie wel de eerste die ik zo meemaak.

smiley D 11 February 2010 15:42

nee ik ben christen.

Alleen sommige stukken in de bijbel zijn geschreven omdat dingen niet te verklaren vielen,verder is de bijbel meer een metafoor.

denk je echt dat jezus van 7 vissen en 2 broden een heel dorp kon voeden?
Tuurlijk niet het gaat om het verhaal erachter dat als je alles deelt iedereen genoeg heeft,er zijn mensen die de bijbel letterlijk interperteren maar dat is niet de bedoeling van de bijbel.Je moet de bijbel niet te letterlijk nemen en de achterliggende gedachten lezen.

Dit is ook het geval bij de koran alleen is daar geen doorkomen aan om die te lezen.

Deegbal 11 February 2010 15:44

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449870)
nee ik ben christen.

Alleen sommige stukken in de bijbel zijn geschreven omdat dingen niet te verklaren vielen,verder is de bijbel meer een metafoor.

denk je echt dat jezus van 7 vissen en 2 broden een heel dorp kon voeden?
Tuurlijk niet het gaat om het verhaal erachter dat als je alles deelt iedereen genoeg heeft,er zijn mensen die de bijbel letterlijk interperteren maar dat is niet de bedoeling van de bijbel.Je moet de bijbel niet te letterlijk nemen en de achterliggende gedachten lezen.

Dit is ook het geval bij de koran alleen is daar geen doorkomen aan om die te lezen.

Met jou ben ik het wel eens.

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449865)
Dan is ie wel de eerste die ik zo meemaak.

Voor alles een eerste keer toch?

Mr. Macphisto 11 February 2010 15:44

Is de Koran dikker eigenlijk? Vroeg ik me altijd al af.

blabla1993 11 February 2010 15:45

Maarja, als je al zo ver bent dat je de bijbel niet letterlijk neemt enzo, waarom geloof je dan nog wel in god. Dat vraag ik me dan af.

Vlinder 11 February 2010 16:00

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449880)
Maarja, als je al zo ver bent dat je de bijbel niet letterlijk neemt enzo, waarom geloof je dan nog wel in god. Dat vraag ik me dan af.

Misschien moet je God ook niet al te letterlijk nemen? ;)

smiley D 11 February 2010 16:01

das een goede vraag.
Ik geloof in god omdat ik teneerste zo ben opgevoed,en ten tweede er zijn weldegelijk bewijzen gevonden dat sommige dingen in de bijbel waargebeurd zijn zo zijn er bijvoorbeeld koetsen in de rode zee gevonden die Mozes achterna gingen door de zee (die hij in tweeen splitste) op weg naar het heilige land.

En omdat ik het gevoel heb bij sommige dingen bijvoorbeeld als ik bid dat er echt iemand is die er luistert en me soms helpt met dingen dit klinkt heel raar en is eigelijk niet te verklaren maar zo voel ik het.

ohja en of de koran dikker is volgens mij niet,de koran bestaat net als de bijbel uit het oude testament (dit is in beide geloven exact het zelfde boek) alleen geloven christenen dat jezus de verlosser was en de islam niet,ze geloven wel dat hij een profeet was.

Mohammed is ook een profeet tot nu toe de profeet van de moslims maar niet de verlosser die moet nog komen volgens de koran.

Het nieuwe testament(voor de christennen is geschreven door de discipelen van jezus)

De Koran is geschreven door mohammed dacht ik want mohammed had eerst geen volgelingen en was getrouwd met een rijke vrouwelijke handelaar hij heeft toen berricht gehad van god(allah is exact hetzelfde).Toen heeft hij soldaten in gehuurd en heeft hij mecka bestormd en veroverd wat eerst een christelijke stad was,en compleet geislammiseert en alle mensen die niet wilde overstappen op de islam werden vermoord toen dertijd heten islamieten mohammedanen omdat ze mohammed volgde.

Wortelbrood 11 February 2010 16:05

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1449913)

+1

Geen zin om alles te gaan lezen.

blabla1993 11 February 2010 16:10

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449914)
Ik geloof in god omdat ik teneerste zo ben opgevoed,en ten tweede er zijn weldegelijk bewijzen gevonden dat sommige dingen in de bijbel waargebeurd zijn zo zijn er bijvoorbeeld koetsen in de rode zee gevonden die Mozes achterna gingen door de zee (die hij in tweeen splitste) op weg naar het heilige land.

Deze verklaring vind ik een beetje jammer. Er worden ook vaak fietsen op de bodem van grachten gevonden.

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1449913)

Wat kan er nog minder letterlijk zijn aan god?

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449914)
De Koran is geschreven door mohammed dacht ik

Volgens mij door een van z'n volgelingen.

smiley D 11 February 2010 16:14

ja kan ook ik wist het niet zeker daarom schreef ik dat ik dacht dat het door hem zelf was geschreven,

Maar het waarom geloof je is eigenlijk niet uit te leggen het is gewoon een gevoel dat je hebt bij een bepaald geloof of bij een bepaalde gedachte.

LV215 9 March 2010 18:42

"Het kan me geen reet schelen."

smiley D 9 March 2010 23:27

waarom reageer je dan klont

Mr. Macphisto 10 March 2010 09:56

Klont?

the_darkness 10 March 2010 09:59

klont.
jeweetwel.
die dingen die als je bij -50c buiten sgijt aan je kont blijven hangen.

Deegbal 10 March 2010 15:12

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1458929)
waarom reageer je dan klont

Omdat dat een keuze is, klont. Ik heb dat ook gestemd.

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1458965)
klont.
jeweetwel.
die dingen die als je bij -50c buiten sgijt aan je kont blijven hangen.

Ervaring? :+

the_darkness 10 March 2010 16:06

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1458986)
Omdat dat een keuze is, klont. Ik heb dat ook gestemd.

Ervaring? :+

bij iemand gezien :+

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:38.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.