Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   In wat geloof jij? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=62291)

insanity 15 January 2008 15:54

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336066)
10 geboden zijn er om te zorgen dat mensen een goed leven leven. Maar je hebt nog altijd de eigen vrije wil om ze niet na te leven en niet te kiezen voor God.

Hoezo schijnheilig?

Een leven in de vorm van wat Hij wil noem ik niet vrij anders :{

ffkijken;

Gebod 01: Gij moogt geen andere goden tegen mijn persoon in hebben.

Nuff said?

Gebod 03: Gij moogt de naam van Jehovah, uw God, niet op onwaardige wijze opnemen, want Jehovah zal niet ongestraft laten wie zijn naam op onwaardige wijze opneemt.

Gebod 06: Gij moogt niet moorden.

Er is geen enkele reden waarom meer gemoord is dan in naam van God

Gebod 08: Gij moogt niet stelen.

De kerk steelt van de mens?

Gebod 10: Gij moogt het huis van uw naaste niet begeren. Gij moogt de vrouw van uw naaste niet begeren, noch zijn slaaf, noch zijn slavin, noch zijn stier, noch zijn ezel, noch iets wat uw naaste toebehoort.”

God houd slaven?

Sander 15 January 2008 15:55

Ik vind het maar een raar verhaal hoor.

Geeft de bijbel trouwens ook een verklaring voor al die Dinosaurus fossiellen die er opgegraven worden? En neandertalers

Pakspul 15 January 2008 15:55

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336059)
en kijk dan eens naar de kindertjes van niet-christelijke ouders.. Daar worden er ook zoveel van gehersenspoeld!

Elke week naar de kerk gaan en kleren vergelijk en je kinderen laten indocutrineren door een oude man die het liefste met ze naar bed gaan. Dat vind ik pas hersenspoeling.
Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336059)
Maar mijn ouders hebben mij nooit verplicht te gaan geloven hoor! Dat is mijn eigen keuze..

Mijn ouders hebben me ook niks verplicht, dus ?

Pakspul 15 January 2008 15:56

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336075)

Geeft de bijbel trouwens ook een verklaring voor al die Dinosaurus fossiellen die er opgegraven worden? En neandertalers

Neergelegd door god :')

Vlinder 15 January 2008 15:56

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336075)

ja dat wel, god maakte eerst de dieren, daarna de mensen. de bijbel moet je gewoon niet al te letterlijk nemen.

Pakspul 15 January 2008 15:57

Of sander er zijn ook verhalen dat de dino's het niet hebben gehaald na het verhaal van noach, ze konden zich niet aanpassen..... bullshit :')

Sander 15 January 2008 15:59

Sowieso is het vehaal van Noach overdreven, want als de hele aarde bedekt was met water. Waar is dat dan naderhand gebleven?

Pakspul 15 January 2008 15:59

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336085)
Sowieso is het vehaal van Noach overdreven, want als de hele aarde bedekt was met water. Waar is dat dan naderhand gebleven?

godswaterstofzuiger?

Pakspul 15 January 2008 16:00

Punt 2 van noach's verhaal, als noach en z'n vrouw, kinderen en hun vrouwen de enige waren die het overleeft hebben, waarkomen de negers/chinezen/zuid amerikanen/eskimo's enzo dan vandaan?

Vlinder 15 January 2008 16:01

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336085)

in een steen.

Sander 15 January 2008 16:01

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336088)
in een steen.

1 steen? En waar is die steen nu dan?

Vlinder 15 January 2008 16:02

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336087)
Punt 2 van noach's verhaal, als noach en z'n vrouw, kinderen en hun vrouwen de enige waren die het overleeft hebben, waarkomen de negers/chinzen/zuid amerikanen/eskimo's enzo dan vandaan?

noach was een neger.
en die mensen hebben zich in de loop der tijd gewoon lichamelijk aangepast aan het klimaat waarin ze leefden.

Vlinder 15 January 2008 16:02

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336089)
1 steen? En waar is die steen nu dan?

in de woestijn.

insanity 15 January 2008 16:03

Uhm... Waarom is sandra zo stil?
is ze bidden voor een goede afloop ofzo? :o

Pakspul 15 January 2008 16:03

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336090)
noach was een neger.
en die mensen hebben zich in de loop der tijd gewoon lichamelijk aangepast aan het klimaat waarin ze leefden.

En dat verklaard het feit dat chinezen klein zijn en sleetogen hebben.

Pakspul 15 January 2008 16:04

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336093)

Ze is volgende bullshit verhaal aan het typen

Sander 15 January 2008 16:04

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336091)
in de woestijn.

Mogen we wel op passen dat niemand er per ongeluk een gat in stoot.
Voor je het weet zitten we weer tot onze nek in het water

insanity 15 January 2008 16:05

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336096)
Ze is volgende bullshit verhaal aan het typen

Hoop dat ze snel is want ik heb honger :{

Vlinder 15 January 2008 16:05

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1336097)
Mogen we wel op passen dat niemand er per ongeluk een gat in stoot.
Voor je het weet zitten we weer tot onze nek in het water

daarom ligt ie ook in de woestijn, onder de grond. daar komt toch niemand.

blabla1993 15 January 2008 16:06

Zo, lekker bezig hier!

sandraatje 15 January 2008 16:08

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336093)

Ik was stil omdat ik ff naar beneden was.. Mag dat niet meer tegenwoordig?

En bidden heb ik wel gedaan, maar dan voor jullie, en niet voor de afloop!

Vlinder 15 January 2008 16:09

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336102)

voor ons? moeten we je nu bedanken of wat?

Pakspul 15 January 2008 16:10

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336102)

Bidden :') Wat nou als waarvoor jij bid niet in het plan voorkomt van god, dan is zeg je god's wil!!! maar waar bidt je dan eigenlijk nog als hij toch al een vast plan heeft?

sandraatje 15 January 2008 16:12

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336073)
Een leven in de vorm van wat Hij wil noem ik niet vrij anders :{

ffkijken;

Gebod 01: Gij moogt geen andere goden tegen mijn persoon in hebben.

Nuff said?

Wat bedoel je met Nuff?
Maar je kiest eerst om voor Hem te leven, en als je dat doet dan vraagt Hij aan jou of je Zijn regels wilt houden.

Citaat:

Gebod 03: Gij moogt de naam van Jehovah, uw God, niet op onwaardige wijze opnemen, want Jehovah zal niet ongestraft laten wie zijn naam op onwaardige wijze opneemt.
Straft jou vader jou dat niet als je iets fout hebt gedaan?

Citaat:

Gebod 06: Gij moogt niet moorden.

Er is geen enkele reden waarom meer gemoord is dan in naam van God
Dat weet ik, hoe dat zit weet ik ook niet. Zal ik ooit (veel later) nog wel een keer naar kijken..

Citaat:

Gebod 08: Gij moogt niet stelen.

De kerk steelt van de mens?
Je bent niet verplicht om de kerk te betalen, het is een vrijwillege bijdrage.

Citaat:

Gebod 10: Gij moogt het huis van uw naaste niet begeren. Gij moogt de vrouw van uw naaste niet begeren, noch zijn slaaf, noch zijn slavin, noch zijn stier, noch zijn ezel, noch iets wat uw naaste toebehoort.”

God houd slaven?
In mijn bijbel staat daar dienstknecht ipv slaaf.. En dan is het al weer heel wat anders.. Het ligt er maar net aan welke vertaling je leest!

sandraatje 15 January 2008 16:13

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336105)
Bidden :') Wat nou als waarvoor jij bid niet in het plan voorkomt van god, dan is zeg je god's wil!!! maar waar bidt je dan eigenlijk nog als hij toch al een vast plan heeft?

Omdat ieder mens wel een eigen wil heeft. En bidden is hetzelfde als praten, jij praat toch ook gewoon met jou vader, of niet soms?

Pakspul 15 January 2008 16:14

Citaat:

In mijn bijbel staat daar dienstknecht ipv slaaf.. En dan is het al weer heel wat anders.. Het ligt er maar net aan welke vertaling je leest!
Mongool of verstandelijk gehandicapte. Je hebt het allebei over een kwijlend persoon met een iq van 10.

sandraatje 15 January 2008 16:15

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336111)
Mongool of verstandelijk gehandicapte. Je hebt het allebei over een kwijlend persoon met een iq van 10.

Een dienstknecht betaal je voor, dat is hetzelfde als dat jij een schoonmaakster neemt. En een slaaf betaal je niet, die is het verplicht, en een dienstknecht niet!

Pakspul 15 January 2008 16:19

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336109)
Omdat ieder mens wel een eigen wil heeft. En bidden is hetzelfde als praten, jij praat toch ook gewoon met jou vader, of niet soms?

Citaat:

Herhaaldelijke en aanhoudende gedachten, impulsen of beelden die tijdens de stoornis worden ervaren als opgedrongen of misplaatst en die angst of spanning veroorzaken.

Herhaald gedrag (bv. handen wassen, (smetvrees) ordenen, controleren) of geestelijke handelingen (bv. bidden, tellen, woorden zachtjes herhalen) die de persoon uitvoert als reactie op een obsessie of die worden uitgevoerd volgens strikte regels.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Obsessi...sieve_stoornis

Citaat:

Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, niet werkelijk aanwezige personen.

Zeggen dat anderen gedachten uit zijn/haar hoofd kunnen lezen of er juist gedachten inbrengen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie

sandraatje 15 January 2008 16:20

Citaat:

Herhaaldelijke en aanhoudende gedachten, impulsen of beelden die tijdens de stoornis worden ervaren als opgedrongen of misplaatst en die angst of spanning veroorzaken.

Herhaald gedrag (bv. handen wassen, (smetvrees) ordenen, controleren) of geestelijke handelingen (bv. bidden, tellen, woorden zachtjes herhalen) die de persoon uitvoert als reactie op een obsessie of die worden uitgevoerd volgens strikte regels.
Sorry, maar bidden gaat bij mij niet volgens strikte regels. Dat doe ik als ik dat zelf wil, en als het nodig is!

Pakspul 15 January 2008 16:22

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336120)
Sorry, maar bidden gaat bij mij niet volgens strikte regels. Dat doe ik als ik dat zelf wil, en als het nodig is!

Citaat:

In besloten kring of bij persoonlijk gebed geeft men vaak de voorkeur aan zittend bidden met gesloten ogen en gevouwen handen, elkaars handen vasthouden komt ook voor. In het christendom zijn er ook verschillende manier om een gebed af te sluiten, bijvoorbeeld: amen; om Jezus' wil; ik/wij vragen dit in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, enzovoort.
Maar je zei iets over strikte regels, ga verder.

-GameGirl 15 January 2008 16:23

waar gaat dit nou allemaal eigelijk over......

sandraatje 15 January 2008 16:25

Citaat:

In besloten kring of bij persoonlijk gebed geeft men vaak de voorkeur aan zittend bidden met gesloten ogen en gevouwen handen, elkaars handen vasthouden komt ook voor. In het christendom zijn er ook verschillende manier om een gebed af te sluiten, bijvoorbeeld: amen; om Jezus' wil; ik/wij vragen dit in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, enzovoort.
Alleen is het geen verplichting, sommige mensen doen het wel altijd zo. Alleen amen is bij mij standaard, verder niks! Maar dat 'amen' is om de betekenis!

Vlinder 15 January 2008 16:26

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336112)
Een dienstknecht betaal je voor, dat is hetzelfde als dat jij een schoonmaakster neemt. En een slaaf betaal je niet, die is het verplicht, en een dienstknecht niet!

een slaaf geef je toch eten O-)

Pakspul 15 January 2008 16:26

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336127)
waar gaat dit nou allemaal eigelijk over......

Over bullshit en het geloof en hoeveel die twee overeenkomen.

Pakspul 15 January 2008 16:27

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336130)
Alleen is het geen verplichting, sommige mensen doen het wel altijd zo. Alleen amen is bij mij standaard, verder niks! Maar dat 'amen' is om de betekenis!

Dus toch een OCS

sandraatje 15 January 2008 16:27

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336131)
een slaaf geef je toch eten O-)

Ja, maar een slaaf is verplicht om voor jou te werken, en een dienstknecht niet.

-GameGirl 15 January 2008 16:28

God bestaat voor degene die der in geloven..
God bestaat niet voor degene die der niet in geloven.. HOE moeilijk......

Vlinder 15 January 2008 16:29

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336130)

elke x hetzelfde zinnetje opdreunen totdat het op het laatst geen betekenis meer voor je heeft..

sandraatje 15 January 2008 16:29

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1336140)
elke x hetzelfde zinnetje opdreunen totdat het op het laatst geen betekenis meer voor je heeft..

Het heeft wel betekenis, anders zeg je het niet!

sandraatje 15 January 2008 16:30

ik ga eten, miss kom ik straks nog wel ff, anders word het morgen..

Pakspul 15 January 2008 16:31

En wat mag dat amen dan wel niet betekenen?

sandraatje 15 January 2008 16:32

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336146)
En wat mag dat amen dan wel niet betekenen?

amen= het zal waar en zeker zijn

Vlinder 15 January 2008 16:32

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336143)
Het heeft wel betekenis, anders zeg je het niet!

als je het niet zegt voor het eten, dan krijg je niets!

-GameGirl 15 January 2008 16:32

denk je dat ze der 'bove' iets aan hebbe als je elke keer en dom rijmpje op brabbelt ofzo?

Pakspul 15 January 2008 16:33

Citaat:

Origineel gepost door sandraatje (Bericht 1336149)
amen= het zal waar en zeker zijn

bullshit dus want dan zou elke gebed moeten uitkomen.

Pakspul 15 January 2008 16:33

Citaat:

Origineel gepost door -GameGirl (Bericht 1336151)
denk je dat ze der 'bove' iets aan hebbe als je elke keer en dom rijmpje op brabbelt ofzo?

Vooral op zondag, gods z'n vrije dag

-GameGirl 15 January 2008 16:36

ik geloof in god.. maar niet in dat je elke dag 1000 keer een zinnetje moet brabbele voor alles wat je daana gaat doen.. en dat je elke week naar de kerk moet.. en ik heb et ook niet echt met et graf enzo.. er staat een steen.. er ligt een skelet in de grond.. that's it..

ik weet voor mezelf dat er iets is.. en dat je nooit echt alleen bent.. als je dat niet wil..

maar dat is wat IK geloof..

Sick Boy 15 January 2008 18:48

Ik ben gelovig opgevoed, maar ik mag zelf weten of ik het wil geloven of niet, mijn ouders worden dan ook niet boos.
Sommige ouders mischien wel, maar christenen blijven ook maar mensen en mensen maken fouten of ze nu christen zijn of niet.
Dit heb ik al een paar keer gezegd hier.

sandraatje 15 January 2008 18:56

Ben ik helemaal met je eens Sick Boy.

Sick Boy 15 January 2008 18:58

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336154)
Vooral op zondag, gods z'n vrije dag

Toen Jezus op een sabbat in een synagoge sprak, viel Zijn oog op een vrouw die helemaal krom liep. Zij had deze ziekte al achttien jaar en kon helemaal niet rechtop lopen.

12-13 Jezus riep haar bij Zich en zei: "U bent van uw ziekte verlost." Hij legde Zijn handen op haar en op hetzelfde moment werd haar rug recht. De vrouw loofde en dankte God.

14Maar de leider van de synagoge was boos, omdat Jezus de vrouw op de sabbat had genezen. "De week heeft zes dagen om te werken!" zei hij tegen de mensen. "Dan kunt u komen om genezen te worden. Maar niet op de sabbat!"

15"Huichelaar!" antwoordde Jezus. "U werkt nota bene zelf op de sabbat! Maakt u soms niet op de sabbat uw vee los van de voerbak om het buiten te laten drinken?

16Mocht Ik deze gelovige vrouw dan niet verlossen uit de greep van satan, die haar achttien jaar gevangen heeft gehouden? Enkel en alleen omdat het sabbat is?"

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:28.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.