Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Loeloe.. (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=30572)

GregoorvanDijk 6 May 2003 17:53

Loeloe..

Praat jij wel dialect? :{ Queenie en the6thgate zijn in feite schande voor de provincie, ik bedoel.. Dë kalle gaar nit plat :no:

Nickchange 6 May 2003 17:55

PM:z

Queenie 6 May 2003 17:56

IK VERSTA het toch Bert... Ik voel gewoon de behoefte niet om het te praten.. PUNT. Einde discussie(die we al vaker gevoerd hebben)

GregoorvanDijk 6 May 2003 17:56

Citaat:

Originally posted by Nickchance
PM:z
Nee, tis een verwijt richting Queenie en 6thgate :no: meteen emigreren ermee dacht ik zo :yes: Wie praat er hiero eigenlijk een soort van dialect? :thumbsup:

ik_ben_de_man 6 May 2003 17:56

zoalng ze maar niet dialect gaat typen is alles ok.

GregoorvanDijk 6 May 2003 17:57

Citaat:

Originally posted by queenie
IK VERSTA het toch Bert... Ik voel gewoon de behoefte niet om het te praten.. PUNT. Einde discussie(die we al vaker gevoerd hebben)
Een beetje limburger praat beter dialect dan ABN 8-)

Nickchange 6 May 2003 17:57

http://www.messageboard.nl/forums/foxtrot/2699/ :wave: :p

Forza_vitess 6 May 2003 17:57

ik vind dat loeloe een lief gezicht heeft

The6thgate 6 May 2003 17:58

kerel tyf op8| :+
ik praat t wel een beetje en versta het ook dus zeik niet:z
edit: oh plat, nee dat praat ik niet en ik versta het niet altijd8-)

Queenie 6 May 2003 17:59

Citaat:

Originally posted by bartje518

Nee, tis een verwijt richting Queenie en 6thgate :no: meteen emigreren ermee dacht ik zo :yes: Wie praat er hiero eigenlijk een soort van dialect? :thumbsup:

Ach Bert... Stel je niej aan. T slaat nerges op. Wrom zou ik nu opeens na 19 jaar dialect gaan praten? Omdat ik anders een cultuurbarbaar ben?! Omdat mn vriend het ook praat????Emigreer lekker zelf kerl

Queenie 6 May 2003 18:00

Citaat:

Een beetje limburger praat beter dialect dan ABN 8-)

:O J bent vermoeiend Bert... btw beter n limburger die geen dialect praat dan een wannabe kerkradenaar :P

Rijntje 6 May 2003 18:18

hahaha ik vind wel dat ze moeilijk praat. als ze hier is moet ik de eerste 10 minuten dr echt aan wennen lol en 6 weken dr na heb ik nog het woorde kei gaaf in me hoofd :D

GregoorvanDijk 6 May 2003 18:28

Je verdraait de feiten, Sjois :+ Een normaal persoon praat vanaf zijn geboorte dialect, en leert t niet vanaf zijn/haar 19e :7

The6thgate 6 May 2003 18:31

Citaat:

Je verdraait de feiten, Sjois :+ Een normaal persoon praat vanaf zijn geboorte dialect, en leert t niet vanaf zijn/haar 19e :7
en als 1 van je ouders nou uit groningen komt waardoor er thuis geen dialect gepraat word?:Y)

LoeLoe 6 May 2003 18:35

Hmm op mijn werk (in Venlo) doe ik de hele dag niet anders.

Als ik met mensen, waar ook in Nederland praat, dan wil ik nog weleens van die Limburgse woorden ertussen gooien en dan kijken ze je echt raar aan van: Wat zeggie?:+

Mjah als ik thuis ben praat ik 9 van de 10 keer ook dialect eigenlijk.

Alleen, je hoort wel een verschil in het dialect als je het Noord-Limburgse taaltje vergelijkt met hoe ze in Midden en Zuid Limburg praten.

Maar jullie daaronder versta ik dondersgoed hoor ;)

Queenie 6 May 2003 18:44

Citaat:

Nee Bert ik verdraai de feiten niet..... Ik zal het ff uitleggen. Mijn opa praatte wel dialect, mn oma kwam uit Amsterdam MAW mn moeder en haar broers en zusters spraken gewoon ABN. Mn andere opa en oma komen uit Indonesie. Praten dus ook geen dialect. MAW mijn ouders spreken beide geen dialect, zodoende dat ik het ook niej vanaf de geboorte heb aangeleerd gekregen. Of ik er mee zit? Nee hoor. Ik versta het wel en daar gaat het om:O

joeyB 6 May 2003 18:48

Citaat:

Nee Bert ik verdraai de feiten niet..... Ik zal het ff uitleggen. Mijn opa praatte wel dialect, mn oma kwam uit Amsterdam MAW mn moeder en haar broers en zusters spraken gewoon ABN. Mn andere opa en oma komen uit Indonesie. Praten dus ook geen dialect. MAW mijn ouders spreken beide geen dialect, zodoende dat ik het ook niej vanaf de geboorte heb aangeleerd gekregen. Of ik er mee zit? Nee hoor. Ik versta het wel en daar gaat het om:O
maar waar baseer je dat dan op?

Queenie 6 May 2003 18:52

Citaat:

Originally posted by joeyB

maar waar baseer je dat dan op?

waar ik dat op baseer:O Moet je lezen........:wave:

Queenie 6 May 2003 18:53

Re: Loeloe..

Citaat:

Queenie en the6thgate zijn in feite schande voor de provincie, ik bedoel.. Dë kalle gaar nit plat :no:
Wie is er nu de schande hier wij of jij:d wij zijn tenminste niet van die wannabe's :wave:

PS: maar ik vind je nog wel liev hoor Bertje;)

JennyMindTricks 6 May 2003 19:43

Ik praat ook niet normaal :(

The6thgate 6 May 2003 19:45

Citaat:

Originally posted by ChildOfTheNight
Ik praat ook niet normaal :(
nee idd, je mond zit soms een meter van de hoorn af:p

JennyMindTricks 6 May 2003 19:47

Citaat:

Originally posted by The6thgate
nee idd, je mond zit soms een meter van de hoorn af:p
Ja nee hoor!! Valt best mee... :)
Maar Marco&jij zeiden dat ik vaag spreek ofzo :(

GregoorvanDijk 6 May 2003 19:54

Citaat:

Originally posted by LoeLoe

Als ik met mensen, waar ook in Nederland praat, dan wil ik nog weleens van die Limburgse woorden ertussen gooien en dan kijken ze je echt raar aan van: Wat zeggie?:+

Alleen, je hoort wel een verschil in het dialect als je het Noord-Limburgse taaltje vergelijkt met hoe ze in Midden en Zuid Limburg praten.

Hehe, bië mich in de klas zitte gans get lü van Venlo, en oach va Wiertj :d Dus ich wit waal wie ze bej uch kalle :yes: :9

Queenie 6 May 2003 19:55

Citaat:

Hehe, bië mich in de klas zitte gans get lü van Venlo, en oach va Wiertj :d Dus ich wit waal wie ze bej uch kalle :yes: :9

Wat zeggie ;)

GregoorvanDijk 6 May 2003 19:55

Re: Re: Loeloe..

Citaat:

Wie is er nu de schande hier wij of jij:d wij zijn tenminste niet van die wannabe's :wave:

PS: maar ik vind je nog wel liev hoor Bertje;)

Ik woon op de grens, en heb Kerkrade gekozen als woonplaats. Ik hoor niet bij die tuigstad Heerlen :no:

Queenie 6 May 2003 19:56

Re: Re: Re: Loeloe..

Citaat:

Ik woon op de grens, en heb Kerkrade gekozen als woonplaats. Ik hoor niet bij die tuigstad Heerlen :no:

Je hoort er niej bij of je wilt er niej bij horen... Je woont nog steeds in Heerlen hoor ;) Als ik je opzoek in het telefoonboek dan doe ik dat bij Heerlen, en dat is ook waar je naam adres en woonplaats staat:d

GregoorvanDijk 6 May 2003 19:59

Re: Re: Re: Re: Loeloe..

Citaat:

Je hoort er niej bij of je wilt er niej bij horen... Je woont nog steeds in Heerlen hoor ;) Als ik je opzoek in het telefoonboek dan doe ik dat bij Heerlen, en dat is ook waar je naam adres en woonplaats staat:d
:no: Ik woon zo dicht tegen K-TOWN aan, dat ik rustig kan zeggen dat ik er woon, die paar meter doen t m niet :yes:

Queenie 6 May 2003 20:01

Re: Re: Re: Re: Re: Loeloe..

Citaat:

:no: Ik woon zo dicht tegen K-TOWN aan, dat ik rustig kan zeggen dat ik er woon, die paar meter doen t m niet :yes:

Jawel want ik woon toch ook zowat op de grens met Heerlen ik zeg toch ook niej dat ik daar woon

GregoorvanDijk 6 May 2003 20:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Loeloe..

Citaat:

Jawel want ik woon toch ook zowat op de grens met Heerlen ik zeg toch ook niej dat ik daar woon
Nee, doe bis gek.. Wë wil der noe i Hële woene? Dan mos se toch gans getikt in d'r kop zië 8|

Queenie 6 May 2003 20:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Loeloe..

Citaat:

Nee, doe bis gek.. Wë wil der noe i Hële woene? Dan mos se toch gans getikt in d'r kop zië 8|

Iech neet heur bertje....lota mich mer in dat achterlijk gat hiej wone..... Of zo get... Wet iech veul... ;) Maareh wo baseerts doe dat op dah?

Plankje 6 May 2003 20:19

proud to be a limburger ofzow :?

The6thgate 6 May 2003 20:24

Citaat:

hmz k begrijp het ook nog, ben k nog beter dan ik dacht;)

xlizzx 6 May 2003 20:29

bert je praat zelf ook niet met dialect dus niet zijken

Forza_vitess 6 May 2003 20:30

Citaat:

Originally posted by x-lizz-x
waar baseer je dat op?

GregoorvanDijk 6 May 2003 20:37

Citaat:

Originally posted by Forza_vitess

waar baseer je dat op?

Nergens op, ik praat super limburges :yes::9

Queenie 6 May 2003 20:38

Citaat:

:respect:

xlizzx 6 May 2003 20:39

Citaat:

Nergens op, ik praat super limburges :yes::9

niet je bent nep limbo :D

dupke 6 May 2003 20:44

bertje praat wel limburgers zeker weten.
:$ ich kin beter plat typen dan nederlands dat mot ich mich ins goan aaflere mien nederlands op sjwal geiter op achter oet.
en tege leerkrachte kal ich auch gewoon plat ich krieg get van die luuj die allein holends kalle.

Bertjes is limburger! true!
en dat bazeer ik nergens op

GregoorvanDijk 6 May 2003 20:48

1 Bijlage(en)
Het bewijs dat ik LIMBURGER ben :yes: place of birth: HEERLEN!! Hehe, alleen dat woonplaats is fout :no:..

GregoorvanDijk 6 May 2003 20:49

Citaat:

Originally posted by dupke
bertje praat wel limburgers zeker weten.
:$ ich kin beter plat typen dan nederlands dat mot ich mich ins goan aaflere mien nederlands op sjwal geiter op achter oet.
en tege leerkrachte kal ich auch gewoon plat ich krieg get van die luuj die allein holends kalle.

Bertjes is limburger! true!
en dat bazeer ik nergens op

JUIST!! :thumbsup:

GregoorvanDijk 6 May 2003 20:50

Oja, adres enzo.. Dat wist toch iedereen al geloof ik, en verder.. Ik heb geen geheimen, hoor.. :z

dupke 6 May 2003 20:50

Citaat:

Het bewijs dat ik LIMBURGER ben :yes: place of birth: HEERLEN!! Hehe, alleen dat woonplaats is fout :no:..
geluifde dich auch zónjer!:yes:

dupke 6 May 2003 20:52

hehe als die dijken eens daar boven doorbreken dan komen als die hollanders naar ons en dan zijn we wel goed genoeg!
O-)

GregoorvanDijk 6 May 2003 20:58

Citaat:

hehe als die dijken eens daar boven doorbreken dan komen als die hollanders naar ons en dan zijn we wel goed genoeg!
O-)

Goed genoeg? Wij zijn een zeldzaam goed ras kerl :yes: Waar kom jij erges vandaan? Bei Ruurmundj, of Mestreecht, Wiertj, Venlo of get angesj? :o

dupke 6 May 2003 21:02

Citaat:

Goed genoeg? Wij zijn een zeldzaam goed ras kerl :yes: Waar kom jij erges vandaan? Bei Ruurmundj, of Mestreecht, Wiertj, Venlo of get angesj? :o

:( kerl ? ben van het andere geslacht hoor teminste een paar minuten geleden wel nog...

ik kom uit een plaatsje nog zuidelijker dan jullie
als ik zeg BRAND bier zeg ik dan genoeg?
het bier waar limburg trots op is!

GregoorvanDijk 6 May 2003 21:05

Citaat:

:( kerl ? ben van het andere geslacht hoor teminste een paar minuten geleden wel nog...

ik kom uit een plaatsje nog zuidelijker dan jullie
als ik zeg BRAND bier zeg ik dan genoeg?
het bier waar limburg trots op is!

Ohw, ik kende je niet, haha :o *blunder*

Brand, dat ken ik, daar komt ons pap vandaan :):):) En mijn opa heeft altijd in Stokhem gewoont 8-) Wow, kicke, hehe.. Nog eentje uit ons prachtige heuvelland :) Op welke middelbare zit je/heb je gezeten?

dupke 6 May 2003 21:07

Citaat:

Ohw, ik kende je niet, haha :o *blunder*

Brand, dat ken ik, daar komt ons pap vandaan :):):) En mijn opa heeft altijd in Stokhem gewoont 8-) Wow, kicke, hehe.. Nog eentje uit ons prachtige heuvelland :) Op welke middelbare zit je/heb je gezeten?

stokhem ? echt hoe heet die ik woon presies tegen over het wandelweggetje naar stokhem!
ik ken hem vast wel
ik zit in valkenburg op school

dupke 6 May 2003 21:09

k weet al wie je opa is
dan ben jij vast een neef van nikki die heeft bij mij in de klas gezeten boeh wat is de wereld toch klein (dan is jou tante jufrouw?)

GregoorvanDijk 6 May 2003 21:09

Citaat:

stokhem ? echt hoe heet die ik woon presies tegen over het wandelweggetje naar stokhem!
ik ken hem vast wel
ik zit in valkenburg op school

Heb je msn? Mag nie chatten hiero O-) Anders add me ff: barturlings@hotmail.com :yes:

GregoorvanDijk 6 May 2003 21:10

Citaat:

k weet al wie je opa is
dan ben jij vast een neef van nikki die heeft bij mij in de klas gezeten boeh wat is de wereld toch klein (dan is jou tante jufrouw?)

Dat meen je niet :{ Eerst Joyce, nu iemand die bij Nikki in de klas heb gezeten :{ Alle limburgers ken ik zowat :o

dupke 6 May 2003 21:11

Citaat:

Heb je msn? Mag nie chatten hiero O-) Anders add me ff: barturlings@hotmail.com :yes:

das waar ook :+

maar ik spreek dus limburgs!

LoeLoe 6 May 2003 21:33

Ik wou um al bijna dicht gaan gooien wegens sjetten..niet meer doen mensen

Ow jah nog iets:

Limburg Limburg alein
Da geit niks bove
Zo is er maar ein

Forza_vitess 6 May 2003 21:40

Citaat:

Ik wou um al bijna dicht gaan gooien wegens sjetten..niet meer doen mensen

Ow jah nog iets:

Limburg Limburg alein
Da geit niks bove
Zo is er maar ein

waar baseer je dat op?

Irene!!!! 6 May 2003 22:31

Citaat:

waar baseer je dat op?

ze denken dat limburg zo geweldig is.. maar diep in hun hart weten ze dat Brabant aan de top is :yes:

GregoorvanDijk 6 May 2003 22:37

Citaat:

Originally posted by Irene!!!!

ze denken dat limburg zo geweldig is.. maar diep in hun hart weten ze dat Brabant aan de top is :yes:

:no: Brabant trekt me teveel naar de rest van Nederland toe :{ Limburg is iets aparts, en om dat te snappen moet je ervandaan komen :yes:. Wat Loeloe zegt klopt trouwens helemaal voor de verandering :9

bruggi 6 May 2003 23:09

en dan zeuren mensen over allochtonen die zich niet aanpassen................... misschien moeten alle limburgers die zich zo ontzettend apart en bijzonder voelen maar es een apart landje gaan oprichten

8)

Arie-Kanarie 6 May 2003 23:09

Loeloeloeloeloeloeloe....

Klinkt als een nieuwe Vitesse speler

The6thgate 6 May 2003 23:35

nu snap k wel ineens waar al die irritatie van de hollanders vandaan komt als k dit topic lees...

TheGroovMaster 6 May 2003 23:39

......... heeft een lekker kontje

Plankje 6 May 2003 23:43

Citaat:

Originally posted by I.

*kuch*. De echte place2be is twente 8-)

The Phit 6 May 2003 23:57

Dialect zuigt dikke aarsch

GregoorvanDijk 7 May 2003 00:36

Citaat:

Originally posted by bruggi
misschien moeten alle limburgers die zich zo ontzettend apart en bijzonder voelen maar es een apart landje gaan oprichten

8)

:yes::yes: :yes: :yes: :yes: :thumbsup:

Tyskie 7 May 2003 00:44

Citaat:

Originally posted by Irene!!!!

Ik hoor niet veel wijze woorden uit Amerika, maar dit is zeker waar!

En ik trek meer richting Limboland dan richting die Ollanders... bolle kaaskoppen :p

LoeLoe 7 May 2003 09:30

Citaat:

Originally posted by TheGroovMaster
......... heeft een lekker kontje
Haha jij ben grappig:9 Het is geen kontJE maar een KONT, snap de difference?:p

Maar goed het is ook wweer niet zo dat ik helemaal into Limburg ben..maar nu moet ik me provincie gewoon even verdedigen he:)

lieve colafles 7 May 2003 09:49

O MIJN HOOFDHUIDKRIEBELS.. wat is dit echt voor erge bullshit.. het lijkt wel alsof limburgers de ubermensch zijn.. :|

ik vind het echt eng.,,
ok het is een mooie provincie.. maar je kan doordraaien, alsof kwienie en siksgait opeens minder mens zijn ofzow??

Queenie 7 May 2003 10:02

Citaat:

Dat meen je niet :{ Eerst Joyce, nu iemand die bij Nikki in de klas heb gezeten :{ Alle limburgers ken ik zowat :o

Ben je nou trots bertjeO-) ;)

GregoorvanDijk 7 May 2003 10:03

Citaat:

Originally posted by lieve colafles
O MIJN HOOFDHUIDKRIEBELS.. wat is dit echt voor erge bullshit.. het lijkt wel alsof limburgers de ubermensch zijn.. :|

ik vind het echt eng.,,
ok het is een mooie provincie.. maar je kan doordraaien, alsof kwienie en siksgait opeens minder mens zijn ofzow??

Het zijn slechts importers, hehe O-) übermensch.. jah, ik moet toch in de politiek gaan denk ik. Beetje het Ein Reich, Ein Folch-principe O-)8) Wel weer mooi al die reacties trouwens hiero.. Hallo.. TIS AAN DE BAR!! :wave: ;)

eclipse 7 May 2003 10:09

NOORD HOLLAND

Queenie 7 May 2003 10:09

Citaat:

Het zijn slechts importers

:kots: mn ouders komen toch gewoon uit Limburg he? dat zij 2 jaar in N-Holland hebben gewoond voor het werk van mn pa ken ik niks aan doen hoor............

theo tank 7 May 2003 10:10

Bartholomeus Alphonsus Wilhelmus Urlings, jij praat ook geen dialect maar gewoon puur Duits
:+

DarkAngel 7 May 2003 10:10

Citaat:

Originally posted by eclipse
NOORD HOLLAND
ME NEUS :o

eclipse 7 May 2003 10:11

Citaat:

Originally posted by theo tank
Bartholomeus Alphonsus Wilhelmus Urlings:+
Wat een kut naam heb die kerel

DarkAngel 7 May 2003 10:15

Citaat:

wacht maar totdat je de mijne hoort :p

eclipse 7 May 2003 10:18

Citaat:

Originally posted by DarkAngel

wacht maar totdat je de mijne hoort :p

Vertel het is

DarkAngel 7 May 2003 10:19

Citaat:

Vertel het is

*gaat pm sturen* :D

DarkAngel 7 May 2003 10:21

maar wat is er nu eigenlijk zo bijzonder aan die reservebelgen :? :p

JennyMindTricks 7 May 2003 10:28

Citaat:

Nee de mijne is lekker 8|

Dimas 7 May 2003 13:31

Citaat:

Nee de mijne is lekker 8|

en die is?

dupke 7 May 2003 13:41

Citaat:

maar wat is er nu eigenlijk zo bijzonder aan die reservebelgen :? :p
:rolleyes: rezerve belgen?
ech nie!

misschien is het inderdaad wel beter dat we limburg tot apart landje maken we zijn die hollanders buu!
we bouwen ein moer um limburg!:7
:thumbsup:

Forza_vitess 7 May 2003 13:48

-

GELDERLAND

The6thgate 7 May 2003 14:35

Citaat:

ech nie!

misschien is het inderdaad wel beter dat we limburg tot apart landje maken we zijn die hollanders buu!

welja geef die hollanders nog ff hun zin ook, damn doe ff normaal zou k zo zeggen:?

DarkAngel 7 May 2003 14:36

Citaat:

nee ik zei: reserve belgen :p

dupke 7 May 2003 14:47

ook goed.

bruggi 7 May 2003 15:12

Re: -

Citaat:

GELDERLAND
welja gelderland ook apart............

mense:

NEDERLAND

:rolleyes:

Queenie 7 May 2003 15:15

Citaat:

ech nie!

Beu?? Waar slaat dat nou weer op... N muur neej is nie nodig.....

Pfff dit topic wirdt met de minuut zieliger:O

The6thgate 7 May 2003 15:18

Citaat:

Beu?? Waar slaat dat nou weer op... N muur neej is nie nodig.....

Pfff dit topic wirdt met de minuut zieliger:O

ja, en zich maar af vragen waar al dat commentaar van de rest van het land vandaan komt:{

Queenie 7 May 2003 15:26

Citaat:

ja, en zich maar af vragen waar al dat commentaar van de rest van het land vandaan komt:{
Hmzz sja in het begin was het grappig maar nu niej meer:[

MarkNMGN 7 May 2003 15:29

tis wel eens lachen om echt plat Nimweegs te lullen :7

JennyMindTricks 7 May 2003 15:30

Citaat:

Originally posted by Dimas
en die is?
Ja blaat, denk je dat ik die hier nu gaat zeggen dan?? :no:

dupke 7 May 2003 15:31

Citaat:

neej dan starten we toch gewoon een nieuwe topic over! :p

DarkAngel 7 May 2003 15:32

Citaat:

hehe Dankzij mijn naam dacht Eclipse dat ik vroeger een jongentje was :D

GregoorvanDijk 7 May 2003 15:45

Er komen net goeie plannen los 8) In feite heb Ankje natuurlijk gelijk, Nederland.. Als Den Haag zich nu ook eens zo zou gedragen richting ons, hoor je mij niet klagen :o. Punt blijft alleen dat dat niet gebeurt, en dan zijn plannen als een aparte staat zo gek nog niet :yes:

DarkAngel 7 May 2003 15:47

Citaat:

Er komen net goeie plannen los 8) In feite heb Ankje natuurlijk gelijk, Nederland.. Als Den Haag zich nu ook eens zo zou gedragen richting ons, hoor je mij niet klagen :o. Punt blijft alleen dat dat niet gebeurt, en dan zijn plannen als een aparte staat zo gek nog niet :yes:
ach ik vind limburg best een leuke provincie hoor :*

alleen de mensen die er wonen niet :p

Bird Of Prey 7 May 2003 15:52

Citaat:

ach ik vind limburg best een leuke provincie hoor :*

alleen de mensen die er wonen niet :p

datzelfde heb ik nou met Frankrijk, tis een mooi land, alleen jammer dat die Fransen er wonen :no: :p :+

DarkAngel 7 May 2003 15:53

Citaat:

Originally posted by Bird Of Prey

datzelfde heb ik nou met Frankrijk, tis een mooi land, alleen jammer dat die Fransen er wonen :no: :p :+

hey niks tegen fransen he :'(

The6thgate 7 May 2003 15:55

Citaat:

Originally posted by Bird Of Prey

k snap dat gezeik met frankrijk ook al niet:p
mooi land, heerlijke wijn, geweldige kaas en geen problemen met de mensen. k ga maar verhuizen denk ik:d

DarkAngel 7 May 2003 15:59

Citaat:

mooi land, heerlijke wijn, geweldige kaas en geen problemen met de mensen. k ga maar verhuizen denk ik:d

:7 :*

konus 7 May 2003 19:21

Citaat:

Nooit iets van gemerkt dat je er limburgse woorden bij ons door heen gooid
jammer hoor want vind dat taaltje van jullie supers:d

GregoorvanDijk 7 May 2003 19:41

Citaat:

Originally posted by konus

:yes: :yes: :yes: :thumbsup:

LoeLoe 7 May 2003 19:57

Citaat:

Nah rick kijkt me af en toe wel aan zo van: Jah uh..wat bedoel je in godsnaam :d

GregoorvanDijk 7 May 2003 20:01

Dat had ik ook :d

Ik zeg vaan 'ram en kei' voor iets, daar had Sabine nog nooit van gehoord :d En zo waren er hééééél veel woorden. Met weggaan, houdoe, of adiëe zeggen, kennen ze niet. En soms praat ik dialect en ABN door elkaar.. En allemaal van die typische dingetjes, waar ze daar nog nooit van hadden gehoord, maar voor mij normaal is :)

JennyMindTricks 7 May 2003 20:13

Citaat:

NEEEEEEEEEEE :(

The6thgate 7 May 2003 21:04

Citaat:

NEEEEEEEEEEE :(

jewel, de verleiding is te groot:d

xlizzx 7 May 2003 21:43

Citaat:

jewel, de verleiding is te groot:d
au revoir :wave:

The6thgate 7 May 2003 21:45

Citaat:

au revoir :wave:

ah bitch:+

xlizzx 7 May 2003 21:50

Citaat:

nee hoor je bent af en toe wel liev :aai:

GregoorvanDijk 7 May 2003 21:50

Citaat:

Je vroeg er toch om? :? Lijkt me wel mooi, een rassenscheiding.. :Y)

The6thgate 7 May 2003 21:51

Citaat:

Je vroeg er toch om? :?

daarom zet ik er ook een ':+' achter:z

Queenie 7 May 2003 22:48

Citaat:

Dat had ik ook :d

Ik zeg vaan 'ram en kei' voor iets, daar had Sabine nog nooit van gehoord :d En zo waren er hééééél veel woorden. Met weggaan, houdoe, of adiëe zeggen, kennen ze niet. En soms praat ik dialect en ABN door elkaar.. En allemaal van die typische dingetjes, waar ze daar nog nooit van hadden gehoord, maar voor mij normaal is :)

Sjaaaa ram dat zeg ik ook(maar dat zeg iedereen zo'n beetje), kei af ent oe... Heel vaak "wah"achter een zin... OF Joa........Ennuh Ouwhoer is ook een van mn favo stop woordjes :d Dus ik ben toch wel een beetje veel limburg hoor bertje;) :*

GregoorvanDijk 7 May 2003 23:19

Ja, klaar Ouw Hoer, zeg ik vaak..

Van de uitlating Ouw Muk hebben ze ook nog nooit gehoord trouwens 8)

dupke 7 May 2003 23:23

Citaat:

Ja, klaar Ouw Hoer, zeg ik vaak..

Van de uitlating Ouw Muk hebben ze ook nog nooit gehoord trouwens 8)

helicopeter stronds vleeg muk, muk
:yes: :thumbsup: nummer!

ik zeg achter bijna alles auwmuk keel :d

The6thgate 7 May 2003 23:33

auwmuk heb ik vroeger ook nog wel s gezegd:+
nu zeg k veel auwhoer:yes:

Queenie 8 May 2003 11:52

Citaat:

auwmuk heb ik vroeger ook nog wel s gezegd:+
nu zeg k veel auwhoer:yes:

Me tooooooooooooooooooooooooooooooooooo :yes: Auwhoer niet keeehl ;)

GregoorvanDijk 8 May 2003 13:00

Citaat:

Me tooooooooooooooooooooooooooooooooooo :yes: Auwhoer niet keeehl ;)
Keeehl erachter, is ook een topper :+
Ennehm, nondeju dus, kenden ze ook niet :{
Wieckser trouwens ook niet, als je zegt: du sjële wieckser, staan ze je aan te kijken :no:

dupke 8 May 2003 13:46

Citaat:

Wieckser trouwens ook niet, als je zegt: du sjële wieckser, staan ze je aan te kijken :no:

jah gank fietse ook kijken ze ook heel bleud :yes:
mah jah mijn stopwoordje nu is jah joa

redman 8 May 2003 13:48

Citaat:

jah gank fietse ook kijken ze ook heel bleud :yes:
mah jah mijn stopwoordje nu is jah joa

shit dit is toch geen taal mensen
ik ga een klacht in dienen bij de taalpolitie:yes:

dupke 8 May 2003 13:51

Citaat:

Originally posted by redman

shit dit is toch geen taal mensen
ik ga een klacht in dienen bij de taalpolitie:yes:

als of jou nederlands zo zuiver is ? :Y)

redman 8 May 2003 13:54

Citaat:

als of jou nederlands zo zuiver is ? :Y)

ja heel zuiver
die van jou is ook niet lekker hoor

F_asd 8 May 2003 14:28

Citaat:

Originally posted by redman

ja heel zuiver
die van jou is ook niet lekker hoor

rooie jij ging aan je kavel werke zodat je kon voeballe :{

The6thgate 8 May 2003 14:30

Citaat:

Originally posted by ClawFingeR
rooie jij ging aan je kavel werke zodat je kon voeballe :{
aan je watte:?

F_asd 8 May 2003 14:31

Citaat:

aan je watte:?
kavel ?! :thumbsup: :d

GregoorvanDijk 8 May 2003 15:33

Citaat:

Originally posted by ClawFingeR
kavel ?! :thumbsup: :d
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT van gehoord :]

The6thgate 8 May 2003 15:40

Citaat:

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT van gehoord :]

wat n kuttaal daar he:+

GregoorvanDijk 8 May 2003 15:41

Citaat:

:no: Weet je dat ze een boterham, daar een 'broodje' noemen? :no:

wocky 8 May 2003 15:48

Alle gemaakte opdrachten van een hoofdstuk bij elkaar binden.....en huppekee je hebt een kavel....

wocky 8 May 2003 15:50

Citaat:

wat bedoel je met daar??? mmmh toch niet Amsterdam he lieverd...want dat stel ik toch niet zo op prijs als je dat bedoelt.... :[

The6thgate 8 May 2003 15:53

Citaat:

Originally posted by wocky
wat bedoel je met daar??? mmmh toch niet Amsterdam he lieverd...want dat stel ik toch niet zo op prijs als je dat bedoelt.... :[
rustig maar, niet specifiek amsterdam:+

wocky 8 May 2003 16:06

Citaat:

rustig maar, niet specifiek amsterdam:+
mooi!

GregoorvanDijk 8 May 2003 16:17

Citaat:

Kavel --> Nooit van gehoord
En ik heb meer kloten dan 6thgate, ik bedoel onder meer specifiek de Jodenstad, mag het? :9

MarkNMGN 8 May 2003 16:17

ik zeg als k wegga altijd: hajje (zo spreek je het uit), en dat vonden lui op vakantie nogal raar.. maargoed

GELDERLAND

8)

dupke 8 May 2003 16:46

Citaat:

:no: Weet je dat ze een boterham, daar een 'broodje' noemen? :no:

:no:
nou geef me dan maar het limburgs
jah als je zegt wojje of wooj kijken ze je ook heel raar aan tis gewoon limburgs wat is daar raar aan?O-)

Queenie 8 May 2003 17:31

Citaat:

heheheh wieckser:thumbsup: Toppertje Bert kehl ;).......

Hmzz sja ennuh broodjes..... Doet mij maar n broodje limburger :d

LoeLoe 8 May 2003 18:14

Citaat:

Hmzz sja ennuh broodjes..... Doet mij maar n broodje limburger :d

Da's het broodje van de maand bij bAkker Bart :d

LoeLoe 8 May 2003 18:15

Boterham noemen wij hier trouwens bammetje (:d )

Queenie 8 May 2003 18:19

Citaat:

Hehehe zijn die net zo lekker als de broodjes bij bufkes ;) bij Bakker Bart haal ika ltijd n broodje krabsalada yum yum.. Zou dr zo weer honger van krijgen ;)

wocky 8 May 2003 20:22

Citaat:

Kavel --> Nooit van gehoord
En ik heb meer kloten dan 6thgate, ik bedoel onder meer specifiek de Jodenstad, mag het? :9

jij wel...want mensen met kloten daar houden wij wel van in de Jodenstad

dupke 8 May 2003 20:23

niet boos worden zo bedoelt hij het nietO-)

GregoorvanDijk 8 May 2003 22:32

Citaat:

Bammetje, jah, ken ik wel, zeggen we meer als soort van belediging ofzo, als wij altijd ships gingen halen in de pauze, had iemand anders zijn trommeltje met bammetjes bij zich :d
Ehm, Bakkerij Bart daar haal ik in Heerlen altijd saucijzebroodjes :9
En broodjes Bufkes zijn super natuurlijk :yes: Altijd voordat we vertrekken naar uitwedstrijden EVEN het PLS in om broodje Bufkes te halen :yes::9 :9 :9

PFP 8 May 2003 22:35

Citaat:

goh noord amsterdam

Arie-Kanarie 8 May 2003 22:35

Citaat:

"vrouwen" met kloten zeker?
al die travo's daaro :kots:

bruggi 8 May 2003 22:56

Citaat:

whahaha nondeju dat zegt mn opa ook altijd

*gaat stuk*

2-D 8 May 2003 23:29

Citaat:

Originally posted by PFP

goh noord amsterdam

:?

GregoorvanDijk 8 May 2003 23:32

Citaat:

whahaha nondeju dat zegt mn opa ook altijd

*gaat stuk*

Ik heb er nog meestal 'god' voor :p GODNONDEJU NOG EWEG is meestal de uitspraak :9

bruggi 8 May 2003 23:43

Citaat:

Ik heb er nog meestal 'god' voor :p GODNONDEJU NOG EWEG is meestal de uitspraak :9

hehe........ mn opa zegt meestal : GODNONDEJU NOG AN TOE........... HEH TOCH!....

GregoorvanDijk 8 May 2003 23:46

Citaat:

hehe........ mn opa zegt meestal : GODNONDEJU NOG AN TOE........... HEH TOCH!....

Weet je nog meer uitspraken? :7 Kijken of die ook voorkomen in mijn vocabulaire :thumbsup: :yes:

bruggi 8 May 2003 23:50

Citaat:

Weet je nog meer uitspraken? :7 Kijken of die ook voorkomen in mijn vocabulaire :thumbsup: :yes:

ehmmm PSV is de moiste clup van de welt :p?

GregoorvanDijk 8 May 2003 23:52

Citaat:

ehmmm PSV is de moiste clup van de welt :p?

Hmmm.. Nee, dat heb ik nog nooit gezegt :no: Rare lui hoor, daar in t noorden :p;)

wocky 12 May 2003 18:00

Citaat:

NOORD HOLLAND

wocky 12 May 2003 18:01

Citaat:

Originally posted by PFP

goh noord amsterdam

amsterdam noord schat

konus 12 May 2003 19:23

en toen het mo dit weekend eindelijk een keer eenwoord wat ik niet kende jehhhh dus ze is belg:d echte

meiske 12 May 2003 19:39

pff vaak alsk ergens buten ut westland ben zegge altijd wah ep jij een accent,

:? wis nie dat westland ook een accent heeft :)

LoeLoe 12 May 2003 21:14

Citaat:

en toen het mo dit weekend eindelijk een keer eenwoord wat ik niet kende jehhhh dus ze is belg:d echte
Wil jij ook een snor?:+ :d

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:51.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.