![]() |
Ik word...
Owkee, ik ga vegetarier worden. Waarschijnlijk nog niet meteen zo extreem, en ik zal vast ook wel af en toe nog een stukje eten aangezien ik er gewoon verslaafd aan ben.
De reden? Ik wou het al een geruime tijd, om verschillende redenen, maar nadat ik een filmpje had gezien was het er doorheen. Het is gewoon verschrikkelijk, ik zit nu nog met tranen in mijn ogen, en ze hebben niet alleen in me ogen gezeten maar ook rijkelijk gevloeid. Dit filmpje bevat zeer walgelijke beelden van dieren die geslacht worden Kijken op eigen risico!!! Niet geschikt voor.. 16 jaar en jonger ofzo? Some Lie Dying Hij is trouwens wel in het engels zonder ondertiteling. Als je vlees eet vind ik dat je hier eigenlijk ook wel eens naar moeten kijken. |
bij dees beslote niet te gaan kijken, ben zelf al geruime tijd vegatriër en ik eet geen vlees geen vis kroket niks :)
|
ik ben 15 dus ik eet nog wel een jaartje vlees:x
|
noou wat erg zeg..
daardoor zou ik ook meteen geen vlees meer gaan eten. en daardoor zwaar vermoeid zijn vanwege ijzergebrek etc. heb je al eens naar de brute manier gekeken waarop sla-plantjes uit de grond worden getrokken? Als ik jou was zou ik nixx meer eten, aleen water drinken. |
ben hem nu aan het kijken
|
Citaat:
hij zegt dat dit 1 van de zoveelste ding is dit is niet de enige :) en mja kom fizz we gaan op water ;) |
Citaat:
Hoe dacht je anders dat die beesten aan hun eind kwamen? Door 1 voor 1 in te spuiten? Da kost veel te veel tijd man. Ik heb een tijdje bij goosens vakantiewerk gedaan (kippenslachterij), daar pakken ze een kip, nek haken ze in een stuk ijzer, en trekken hem naar beneden, dood kip. So what? kip is toch lekker? en denk je echt dat de wereld er beter van wordt als je geen vlees meer eet? |
en daarbij, als je planten (ja zo noem ik da) gaat eten, dan spuiten ze alle insecten etc dat erop af komt kapot,
en insecten hebben ook een leven. Denk eens aan al die arme lieveheersbeestjes, en vlindertjes...:z |
''normaal'' vlees eet ik wel graag maar ik wil nooit een stuk struisvogel eten of zo:kots:
|
Re: Ik word...
Citaat:
en verslaafd aan vlees..tsja. Ik ben nu n jaar vegetariër, en soms vind ik t nog wel moeilijk als mn ouders gehakt eten ofzo, dat vind ik namelijk heel lekker. Maar als je t gewoon voorneemt t niet te doen, lukt dat best. En als je dan zin krijgt erin, door de geur ofzo, haal ik gewoon een beeld voor me waarin dieren worden afgeslacht en ik hoef al niet meer. Daarbij, sommige vegetarische producten zijn erg lekker! |
Citaat:
En dat van sla is naturlijk onzin, groenten kun je namelijk niet door iets anders vervangen, en ik denk ook neit dat sla enig gevoel heeft. |
Re: Re: Ik word...
ik vind vegetariers trouwens ook maar nep (sorry dat ik het zo zeg).
Of je bent een veganist (dus helemaal NIETS van dierlijke producten), of je bent een carnivoor. Want jullie eten zeker wel eieren etc... denk je dat die dieren wel een leven hebben? |
Citaat:
|
Citaat:
Er zit veel ijzer in sla etc, maar daar zit ook veel nitriet(of nitraat) in, wat toch zeer ongezond is als je daar te veel van binnen krijgt. |
Re: Re: Re: Ik word...
Citaat:
Die zijn dan weer niet zo belangrijk, maar toch. Eet overigens wel alles biologisch, en dat zijn dus dieren die inderdaad wel een leven hebben. |
geen vrolijk filmpje :{
maar hierdoor zal ik echt geen vegetarier worden hoor. het filmpje is onderdeel van ene campagne tegen export van levende dieren, dus als de dieren op 1 plek worden grootgebracht en geslacht op een diervriendelijke manier is er toch niks meer aan de hand. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit eet ik allemaal genoeg. |
Citaat:
|
Bloon is een sukkel |:(
A) Als je goed afstemt wat je eet, eet je gezonder dan als je vlees eet. B) volgens jou leeft een ei |:(. Een Ei leeft pas, als er een foetus is ontwikkeld en waardoor er echt een kuikentje aan het ontstaan is. Daarvoor moet een ei worden bevrucht (toch?) C) Bloon ik vind je maar een zielig persoon met jou standpunt en ik vind dat jij op dezelfde manier door moet als ze een kip afslachten. btw, Ko hopelijk hou je het deze keer wel vol :) |
jeetje laat iedereen voor zichzelf bepalen wat ie eet ofzo :? ik eet vlees omdat ik t lekker vind en zou de verleiding niet kunnen weerstaan om t links te laten liggen...niks aan te doen dus ik blijf t gewoon eten en niemand anders bepaalt voor mij wat ik wel of niet eet en ook zal je heel hard je best moeten doen om mij te overtuigen
|
oooh wat een erg filmpje ik lig helemaal te janken !! whuuuhuhuu :'( :'( :{ :{
vlees vreten de gexte http://forum.leerlingen.com/ubb/images/icons/icon14.gif |
Citaat:
Citaat:
dat is voor iedereen anders. Citaat:
ik zeg dat een ei in de winkel, uit een kip komt die geen leven heeft gehad. En dat vegetariers toch eieren eten. Dus ze willen niet dat een kip geslacht wordt, want dat is zielig, maar dat een kip in een hokje van 20x10 zit z'n hele leven daar blijken ze nixx om te geven? Citaat:
ik heb ook alleen maar mijn MENING gegeven. Als iemand vegetarier wil worden moet hij/zij dat weten. Maar dat ze het doen vanwege het dierenleed snap ik dus niet wegens bovengenoemde argumenten. Verder vind ik jou wel helemaal geweldig hoor funfair! :aai: |
Citaat:
|
Citaat:
om maar even net zo inhoudloos te reageren.. |
misschien verplaatsen naar het discussie-forum?
|
Citaat:
|
Goedzo Fizz!! *Klap*Klap*Klap*Klap*Klap*Klap* :thumbsup:
Ik háát dat filmpje, ik heb hem niet afgezien en dat doet ik niet ook, godver gaan ze zomaar ff die beesten schoppen als ik hun zie dan gaat ik hun schoppen :{ Ik ben zelf ook vega ja en dat boeit me helemaal niks, en als je het niks vindt, heb ik schijt aan jouw. |
Citaat:
Ja hoor je wordt echt zwaar vermoeid van vegetariër zijn, tuurlijk droom maar lekker verder!! Ik ken de hele dag gaan lopen springen en dan ben ik nog niet zwaar vermoeid omdat ik geen vlees binnen heb gehad hoor, oke vorig jaar was ik wel zwaar vermoeid maar dat kwam omdat ik pfeiffer had dus dat had der niks mee te maken dus dat is bull shit!! |
Citaat:
Dat jij geen gevoel heb hierbij oke, maar wij hebben dat wel duss En wat maakt het nou uit of wij geen vlees eten of niet, We eisen toch zeker niet dat niemand het meer doet (al zou het wel mooi zijn) Wij doen het alleen niet, dus laat ons lekker!! |
Citaat:
dat is al genoeg :) :thumbsup: black metal ! koe in de ik steken :] |
Citaat:
En je bent heus niet stoer als je zegt koe in de fik steken, alleen maar triest... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Om mensen te overtuigen dat bloon niet echt 1 van de slimste is hier.
Ik ben bloon en eet vlees: http://www.down4free.com/ik.jpg |
Citaat:
Je krijg veel minder verzardigde vetten binnen. Er is onderzoek gedaan naar de levensduur van niet vegetariers, semi vegetariers (geen vegetariers naar mijn mening, maarjah) en vlees eters. Daaruit is gebleken dat semis het langst leven, daarna de vegetariers en daarna pas de vlees eters. Het heeft in de krant gestaan, dus ik kan geen exacte bron geven. Verder eet ik alleen eieren van graskippen zodat die kippen wel een leven hebben. en als laatste vind ik (en vele anderen :Y) je nog steeds een sukkel. (en zie argument FiZz :Y)) |
Citaat:
Mjah ik eet ook alleen eieren van waggelkippen ohnee scharrelkippen heet dat he. Ik eet geen eieren van kippen die aan een legbatterij hebben gelegen. |
Citaat:
|
jullie stellen je echt aan :{
gewoon vlees vreten en niet zow fagot zijn en denken oooh wat zielig whuuuhuhu !! :{ |
Scharrelkip is net zo erg geworden als legbatterij. In sommige opzichten is een legbatterij zelfs beter :(
Aangezien de kippen in een legbatterij niet zo gek worden dat ze andere kippen aanvallen enzo. Scharrelkippen 'lijken' vrij, maar uiteindelijk zitten ze zo gigantisch op elkaar gepakt, dat ze nog nergens heen kunnen. verder mogen ze geloof ik nogstees op een rooster lopen, omdat dat zo makkelijk is met het schoonmaken. dus als je goede eieren wilt, koop dan die eieren in van die groene dozen. Dan zit je goed. Dat zijn (nu nog) kippen die vrij in de wei leven. de eieren kosten maar 30-40 cent meer dan scharrel eieren. (per 6 stuks) het scheint ook dat de smaak beter is van gras eieren. maar dan moet je een erg goede smaak hebben :) zowiezo smaakt het al beter, omdat je weet dat het afkomstig is van een kip die een leven heeft :) |
bloon wordt afgekraakt omdat ie vlees eet, echt doM!! iedereen moet zelf weten, heel goed van die vegatariers, maar ik eet lekker vlees en vis!!
|
Citaat:
|
Citaat:
allah the Matrix, alleen dan niet met de mooie simulatie van een echte wereld eromheen. Gewoon lekker met blote poten op een scherm rooster :Y) gezellig :kots: sorry Jeroen, maar persoonlijk vind ik het maar shortminded dat je op deze manier denkt :N als je je niet kan inleven in een andere situatie hoe het dan zou zijn 8| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij wordt afgekraakt omdat hij gewoon een sukkel is |
Citaat:
Ik vindt het best dat jij (Vitess) vlees eet, als jij niet zonder kan, oke... Maar jij zegt ook niet dat wij zielig zijn of iets omdat we vlees eten... En dat doen Bloon en YoPlo nou juist wel!! Snapt?? |
das ook de fout die veel vegetariërs maken: iedereen afkraken omdat ze wel vlees eten. Net zo als dat veel vleeseters vegetariërs afkraken omdat ze geen vlees eten.
Je moet open staan voor elkaars mening. Als iemand niet open staat voor mijn vegetarisme, sta ik ooik niet open voor hun vlees eten. |
VLEEEEEEEEEES RULEZZZZZZZ!!!!!
|
Citaat:
catfight!!!! |
Citaat:
|
ik heb die fimpjes ookw el gezien maar ik eet ook nog wel vlees
ik eet ook mnog wel fricandellen terwijl ik weet wat voor zooi er in zit vlees rulez:D |
Citaat:
ik weet nu al wat voor 1tje jij er bent Zegge dat je tegen pesten bent ondertusse iemand afkraken ,omdat je hem ee nsukkel vind Zeggen dat je tege vlees ete bent,omdat het zo zielig is en ondertusse niet de wilskracht hebbe, om het ook echt te doen. |
nou zit jij hem ook af te kraken.
waarom accepteert men niet gewoon elkaar eetgewoonten? Is dat nou zo moeilijk?8| |
Citaat:
Ik bedoel, er staat "ik wordt"....... nee kom maar terug als er staat "ik ben" ..... want je kan zo veel zegge, maar eerst zien dan geloven |
Citaat:
ik word :+ |
Citaat:
En ik heb nooit gezegt dat ik een vegetarier BEN, ik zeg dat ik het wil worden. En de reden waarom ik het nog niet ben is omdat ik het niet bewezen heb. En misschien hou ik het inderdaad niet vol, maar dat zien we later wel weer. |
Citaat:
Mij maakt het verder niet uit of mensen vlees eten of niet, ik ga ze echt niet proberen over te halen ofzo, dit is mijn keuze en mijn leven. |
heee...wou jij nou niet laatst uit eten? weet wel leuk vegetarisch restaurantje..:yes:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer gaan we? :) |
na mn examens..8|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mag je ook mee als je die avond even bekeerd tot vegetarier? :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is zielig hoe die dieren doodgaan, maar het heeft wel een reden... om mensen lekker eten te geven :) Ik eet vlees en zal altijd vlees blijven eten, zal altijd gewone eieren van de legbatterij blijven eten. Waarom? omdat het zo lekker is :9
|
*reactie op bloon en andere*
ut boeit me niet of andere vlees eet als ze maar acepteren dat ik ut niet eet. en dat is dus niet zo want iedereen gaat je proberen over te halen enzo lekker boeiend ik vind ut gewoon niet oké dat wij dieren fokken om 2 a 3 dagen misschien nog niet eens leven zodat wij ze kunnen op eten, alleen maar luxe. wrom zouden wij beesten doden voor onze luxe. dat heb ik dus, vind het niet nodig eet jij maar lekker kipje hoor ik doe even niet mee :) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
wie herrinnert zich mijn oude signature nog? denk dat die voor 200% bij deze reacties past! Citaat:
Iets ertussenin is zoals: "ik wil wel, maar eigenlijk toch niet". Daar heb niemand iets aan. |
relnicht is back 8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
onrechtmatig oorzaak -> gevolg Citaat:
een dier van 2 a 3 dagen heeft neit geneog vlees, meestal worden ze wel ouder -weet waarover je praat- Citaat:
omdat het lekker en gezond is. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ow en nog iets, je signature slaat werkelijk nergens op. |
Citaat:
ik vind alleen dat specifieke gedrag (dus vegetarier zijn) achterlijk. :aai: |
ik kijk dat soort filmpjes niet, maar ik vind het eigenlijk best vreemd dat je door zo'n filmpje beslist vegetarisch te worden. je kunt toch zelf ook bedenken dat veel dieren voor de vleesconsumptie op brute wijze worden gedood :?
ikzelf probeerde vanaf m'n 14 vegetarisch te eten maar mijn ma wilde nog niet altijd vegetarisch koken, nu kook ik vaak zelf en eet ik geen vlees meer |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
dis·cri·mi·ne·ren (ov.ww., ook abs.) 1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken Ik vind vegetarisch zijn of niet een niet ter zake doend kenmerk... |
Citaat:
|
ik heb het filmpje gezien, Tja het is heel zielig voor die dieren, dat geef ik zeker toe, en dat dit niet kan geef ik ook toe, Maar vlees is gewoon lekker, en of je nou wel of niet vlees eet, dat ene varkentje wordt toch wel geslacht. Ik zou het niet op kunnen geven. Maar ik heb wel respect voor die gene die het wel doen, ook al vind ik het nutteloos
|
Ik respecteer vega's..
Ik blijf lekker vlees eten omdat het lekker en gezonder is (absoluut een feit). :) en ik ga geen verder discussie meer aan als iedereeen maar blijft smijten met continu de zelfde argumenten. :) |
Citaat:
|
Waarom krijg ik het idee dat veel mensen denken dat ik alleen maar door dat filmpje dit heb besloten?
|
Citaat:
|
ik eet alleen kip... want:
- kvin de andere vlees soorten niet lekker - ik mag zowiezo geen koe en varken van me geloof. ja misschien kan ik dat wel overtreden en vinden mensen het bullshit, maar ik ben er gewoon mee opgegroeit...en vind het wel goed zo. ik eet wel een hamburger af en toe hoor. maar bijv een biefstuk: geen idee hoe dat smaakt :p |
Citaat:
|
Citaat:
ik pas me aan! :Y) :p |
Bla bla bla FizZ. Doe niet zo über depri, je bent echt weer het typje waarvan ik dit soort topics ook verwacht. Damn... ik hoop dat je ooit het licht ziet. En bloon :thumbsup:
|
Citaat:
|
Citaat:
:thumbsup: :thumbsup: Yoessef, heel goed dat je geen beheerder meer bent |
Citaat:
Komop wij zijn depri omdat we vegi zijn tuurlijk :? :? Ik zie het licht... ik gaa weer vlees eten, best!! :? :? |
wij eten geen kip meer, alleen heel af en toe een hamburgertje ( 1 keer in de 2 maand ozzo ), voor de rest alleen sojavlees !!
btw, die video wilk nie zien… toen FunFair een keertje een topic plaatste over zeehondjes moest ik echt zooow huilen, ik wil ut niet nog een keer meemaken zeg maar |
Citaat:
Leg mij maar eens uit wat voor een type ik dan ben :D :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
FiZz is een mongool!
|
maar nu kan ik zeggen dat dat een grapje was.
makkelijk he? |
Citaat:
ander ga ik een hele grote BBQ houden en mogen jullie ook niet komen :p |
sjsus
wij eten gwoon geen vlees ga daar dan niet zo fuck up moeilijk over doen wij hebben redens om het niet te doen jullie hebben redens om ut wel te eten :[ |
vegatarie`s zijn echt homos, of meisjes
|
Citaat:
|
Citaat:
ja maar een verwijfde man, is weer een homo |
Citaat:
Weer zon lompe zelfverzonnen vooroordeel dat nergens opslaat!! |
Citaat:
respecteer gewoon iemand om wie die is.. en fizz.. fijn dat je nu in de duisternis leeft.. je bent inderdaad een mongool...:[ youssef: goh ik krijg steeds meer door wat voor een kortzichtig persoon jij bent.. bloon: jAA vlees rulled.. vooral van platgebrande varkentjes, lekker hoor een dood eendje op je bord JAMJAMJAM :Y) eneri, cotn, en de rest van de vegetariers laat je niet kisten het is toch zeker jou keus?? de rest van de vleeseters: wees gezegend met het licht en voor de rest.. BLAAAAAAT ik ben een vrouwelijke homo.. en doet het er wat toe?? |
Citaat:
Alleen heb met eindexamenfeest misschien barbeque :p (of hoe je dat ook schrijft) |
Citaat:
|
Ik ben ook al een jaar vega en ik blijf het:Y)
Vega rulezzzz:] (ehh hier is al een topic over geweest bij discussieforum ergens) |
Citaat:
sjus mensen die dit zeggen zijn lomp |
Citaat:
:no: waar gaat deze wereld naartoe vooroordelen.. tsss :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ja het overgrote deel van de vega's wel, heb je gelijk in:yes: (ps kan hier eindelijk een slotje op, want hier komt nooit een enide aan) :Z |
Ik heb niks tegen vega's ik kan alleen maar respect voor ze opbrengen, maar ik zou nooit vega kunnen worden:) :+
Ik irriteer me wel aan mensen die van de daken schreeuwen dat ze vega zijn:kots: Alsof dat een bijzondere status is, bij sommige mensen lijkt het zo dat ze vega zijn om er trots op te zijn i. p. v. voor die diertjes:| |
Citaat:
Natuurlijk is het geen feit dat een vegetarier een homo is |:( |
Citaat:
En Fizz: Ik zou je niet kunnen uitleggen wat voor typje je bent. Maar uitspraken en topics als "kutwereld" en "kusje wereld, wordt maar gauw beter" etc. etc. zijn bepaalde uitspraken die er voor zorgen dat ik een bepaald beeld van je vorm. Dat beeld zit in mijn hoofd en de woorden ervoor heb ik niet. :wave: Je moet trouwens niet denken dat ik nu wat tegen je heb hoor. Opbouwende kritiek enzo :* |
Citaat:
Maar goed, het is toch ook een kut wereld als er zoveel "oneerlijkeheid" (lees: Ongelijkheid etc. etc.) is en er zo weinig aan gedaan wordt? Of zie ik het nou verkeerd? |
Citaat:
:{ |
Citaat:
*geeft zakdoek |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
dit is echt verschrikkelijk, hier zouden echt strenge wetten voor moeten komen
|
ik vond de vergelijking met concentratie kampen altijd zo overdreven, maar dit is nog erger
|
Citaat:
jongen doe je ogen es open. |
Citaat:
|
die schapen krijgen te eten :{
die schapen hoeven niet te werken tot ze dood neervallen... :{ die schapen hebben minder bewustzijnsgevoel dan de mens :{ (durf ik voor 99% aan te nemen) dus concentratiekamp = erger |
Citaat:
|
Citaat:
De discussie of dit erger is zal ik niet aangaan (daarvoor excuus) maar het heeft er wel verdomd veel van weg |
ik word p0rnstar
|
toch wel zielig maar ik blif zoals ik ben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:27. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.