![]() |
Tour de France 2003
Hopelijk ben ik niet de enige volger van deze ronde 8)
Bij deze dan het grote - Tour de France - topic. Wint Armstrong zijn 5e Tour op rij of wordt het een verrassing? De vraag is ook eigenlijk wie in het spoor kan blijven van US Postal. En ook: gaan de Nederlanders nog iets van betekenis doen? |
Jahoor Arthur, ben je ff naar de wc maakt hij een topic over de tour hehe
|
ff kopieren dan maar...
Jaja gisteren weer van start gegaan!
Citaat:
Bij de Nederlanders was Knaven de beste die eindigde als 60e op 23 seconden, Michael Boogerd eindigde in dezelde tijd als 67e. |
Nee hoor Tuur, je bent nie de enige 8) Ik ga toch voor Der Jan dit keer :yes:
|
Joop zoetemelk
|
Michael Boogerd ?:x
Die is toch geen favoriet komaan :D Maar okay, ik stem Jan Ullrich, maar dan meer omdat ik hoop dat Armstrong eens verliest dit jaar :) |
Remmert Wielinga 8) :p
|
euhm ik denk dat jan ullrich voor een verassing gaat zorgen :thumbsup:
tenminste ik hoop het 8) |
Citaat:
|
Citaat:
en ik hoop sowieso niet dat armstrong weer oppermachtig is, ik hoop dat er wat meer spanning in de tour komt :thumbsup: |
Door een valpartij doen onder andere Tyler Hamilton, Levi Leipheimer en waarschijnlijk Marc Lotz niet meer mee:{
|
Is het van Leipheimer al zeker?
Want bij Studio Sport zeiden ze dat hij nog werd onderzocht door de Rabo-teamarts of ze niet toch iets konden doen aan zijn blessure. In het ziekenhuis werd gezegt dat het niet kon, maar misschien wordt het de verassing van de dag. |
Lijkt me duidelijk dat Amstrong de zolen van Boogerd mag bekijken op de Alpe D'huez ! :Y)
:respect: |
Citaat:
hehe ik hoor daarnet weer het allergrootste cliché allertijden: "De Tour wacht op niemand." 8) |
Van de drie renners die ik noemde is alleen Hamilton nog opgestapt met een gebroken sluitelbeen :huh:
|
Wie heeft er nog meer op Boogerd gestemd? :thumbsup:
Lijkt me duidelijk dat bij de eerste buitencatergorie de rest zal moeten zwichten voor dit oud-hollandsche wielergeweld! |
wtf is dit dan?
in het punten klassement: 57. Danilo DI LUCA (Ita/SAECO) -5 -5 punten?? :? |
Citaat:
|
Citaat:
:? |
die heeft de etappe achterstevoren gefietst neem ik aanO-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ohw, -5 :D Die heeft minpunten gekregen wegens duwen in een sprint als ik t me goed herinner :o Of iets anders, dat had Tom Steels ook een keer :)
|
Di luca sprint? Die gozer hangt toch iedere keer aan de staart van het peleton of wordt gelost?
Ik denk eerder dat hij een fout heeft gemaakt met het terugkomen in het peleton, door aan een auto te gaan hangen of iets dergelijks. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Petacchi maakt de tour saai :(
Eindelijk komen de bergjes eraan :thumbsup: |
Ik zat vloekend op de bank die laatste kilometers.. O'Grady en Geslin verdienden gewoon om uit te maken wie moest winnen. 200 km op kop.. En zo'n itak die gaat er gewoon mee vandoor zonder iets gedaan te hebben de hele dag :(
|
Ja Joepie eindelijk komen er wat bergjes aan..:)
Ik denk echter dat Lance Armstrong weinig concurrentie krijgt, ik zie hem nog zo een paar tour's geleden 'wegdansen' bij Ullrich... en vormbehoud heeft hij in de tours toch wel laten zien.. 4 oprij winnen.. netjes:thumbsup: volgens mij komt zijn 5e er ook aan.... |
In het echt is de Tour de France natuurlijk gewoon een dik uur lang alleen maar lekkere wijven voorbij zien komen in de reclame karavaan, allerlei soorten mensen die uitijn op de gratis petjes, sleutelhangers, koffiezakjes, pennen en de hele klerezooi erbij bekijken en dan moeten lachen. Reclame auto's die niet meer kunnen rijden en op de weg stil staan, nog snel moeten worden weg gesleept voordat de renners er aan komen. Ook dat heerlijke kut franse commentaar aanhoren en zoeffffffff dat waren de mannen op de fietsies.
Alleen deze knakker ree een normaal tempo :Y) http://members.lycos.nl/tjaazooi/ll/nekgast.jpg |
Citaat:
|
Petacchi terug naar Italie :thumbsup:
|
Mooie ritzege voor Virenque. Goed dat ie gewonnen heeft, hij verdiende het vandaag. Meteen het geel en de bolletjes, al zal ie hooguit die laatste winnen :D. Lance heeft zich vandaag niet laten zien, al zijn er wel verliezers: Botero en Simoni staan op 10 minuten achterstand. Morgen zal blijken hoe goed Armstrong en Ullrich werkelijk zijn. Jammer van Boogerd :(
|
Ik verwacht nog wel een dagje remmert! :Y)
Misschien vandaag in Alpe d'Huez! Tis en blijft een nederlandse berg en Remmert voelt zich met de dag beter.. :Y) Remmert Wielinga ownadge :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iban Mayo gewonnen 8-)
Misschien komt er dit jaar toch nog een beetje spanning :) |
Ik had me hoop om Lance te verslaan met deze tour gevestigd op Botero en Belokki. Aangezien Botero zo zwaar teleurstelde gister met die etappe, had ik niet verwacht dat Belokki mijn hoop zou vervullen. Lance nam de alp erg slecht en heeft niks laten zien. De achterstand van Belokki is niet bijster groot op Armstrong, en dus moet ie hem maar ff gaan pakken in een tijdritje ofzo of morgen of in de pyreneen.
En een mooie overwinning van mayo natuurlijk. Dat is ook de bijnaam van een van me hondjes :D |
Citaat:
|
ik had iig het kleur shirt goed.. 8) :p
|
Geweldige prestatie van Mayo! :thumbsup: Der Jan viel me tegen, al kon je het weten. Hij kan uitstekend in één tempo naar boven rijden, maar zodra er tempoversnellingen komen (en die van US Postal was niet zo zuinig :d) haakt hij af. Boogerd ook weer goed, wie weet kunnen we van hem nog wat verwachten komende week :). Tis te hopen dat Beloki een keer echt weg komt bij Lance, want hij heeft dan wel niks verloren vandaag, maar 4 jaar lang op rij reed híj weg van anderen, en nu kon ie niks. Opvallend!!
|
Citaat:
Voor Armstrong is er eigenlijk gewoon niets aan de hand hoor, hij kon vrij gemakkelijk volgen, Beloki kwam niet weg en hij controleerde alles. Verder zat hij er absoluut niet doorheen ofzo. Hij reed nu eens niet vol overmacht weg, maar dat wil nog niet zeggen dat hij de berg slecht neemt Stef, je doet net alsof hij er compleet afgereden is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb blijkbaar een andere wedstrijd gezien de laatste 2 dagen .. |
Citaat:
|
Volgens mij heeft BW iets tegen Boogerd :(
Want je kunt er toch niet omheen dat hij gewoon met de klassementsrenners meekan vandaag? Maar Boogerd gaat niet echt voor het klassement maar voor de dagsuccessen, hij zegt dat hij voor de Pyreneëen gaat. |
19de op 5 minuten..
Ik wil het nog wel zien dat ie in de Pyreneën (ofzo) een dagsucces heeft :p |
denk dat petachi ook wel ene goeie kans maakt, ondanks dat ie in de bergen niet sterk is
|
Citaat:
|
Citaat:
dus dan wint de etappe van morgen maar he 8) |
Citaat:
|
Citaat:
wezen slapen ofzo?? :Z |:( |
beloki eruit waarschijnlijk, daar gaat de spanning in de tour :[
|
Armstrong gaat gaat gewoon voor de tijdrit, zeker nu Beloki weg is scheelt hem dat weer een hoop aanvallen in de bergen... :(
|
Hup Mayo Hup :?
Trouwens Boogert had bijna gewonnen hoor :z |
Citaat:
|
Jammer dat Armstrong gewoon weer op de weg terrecht kwam
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heel erg jammer dit, ik schatte Beloki wel hoog in deze ronde, wie weet wat voor een bedreiging hij nog had kunnen zijn. Als Armstrong uiteindelijk weer de beste zou zijn, gun ik het hem ook zeker wel, maar dit is zo zonde voor de spanning en concurrentie. Echt frustrerend en klote dit, gvd :[
En Boogerd kwam echt op zware achterstand binnen inderdaad. :wave: |
Citaat:
|
Citaat:
misschien morgen een dagje remmert? 8) |
Citaat:
|
Dood en doodzonde voor Joseba Beloki. Tis puur toeval, Lance reed vlak naast m :no: Vinokourov maakt een hele goede indruk, ik had niet eens aan hem gedacht als kanshebber. Wie weet is er wat te verwachten van Mayo straks in de buurt van Spanje.. Ik hoop het, het kan erg spannend worden.
Voor de rest vrij saaie etappe trouwens :{ Jammer dat de cols al vooraan in de rit waren.. |
ik kan het helemaal niet meer volgen.. :{ collega's willen geen radio tour erop hebben .. :{
|
Citaat:
|
Citaat:
i rest my case :z |
Citaat:
toen gingen ze op nandrolon controleren :+ |
Citaat:
Beat that you.. ehm.. belg.. :p :+ |
Wauw derde zeg :p
|
Citaat:
Maar goed, terug naar de Tour. Heb de etappe van vandaag nog niet gezien, ik moest werken. Hoorde dat Piil gewonnen had. Ik baal nog steeds van die valpartij van beloki :no: |
Ben ik me vandaag in Eindhoven, koop ik het schitterende boek '100 jaar Tour de France', van l'équipe. Een absolute aanraden voor iedere tour-liefhebber!!!!! €24,-, maar het is zijn geld méér dan waard. Je kunt het vinden bij de Slegte, verder heb ik hem nergens kunnen aantreffen. Werkelijk schitterende foto's, alle etappe-winnaars ooit, van elk jaar een top 20 van het eindklassement, verslagen van die jaren, een must eigenlijk. Alle 3 beste in de verschillende klassementen (Geel/Groen/Bolletjes/Witte trui), en van vele jaren ontzettend veel achtergrond informatie. Het is dan ook ontzettend dik en zwaar, maar wordt voor mij een ware bijbel 8)
Overigens las ik daarin dat België met afstand het op één na beste wielerland in de tour is geweest, dussseee.. ssssht :p |
Citaat:
zevende.. poepoe.. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
25 euro vind ik trouwens toch wel duur hoor :o |
Citaat:
|
Citaat:
maar om ff ontopic te komen: het was gister een rustdag :z |
Geen idee remco.
Hoe dan ook, gisteren tijdrit die Jan met overmacht won, vandaag weer klasse :thumbsup: Aslie morgen niets verliest op Armstrong, dan wordt Jan gewoon de nieuwe winnaar van de Tour, en daar hoop ik dan ook op 8-) Vinokourov zal het podium wel halen, die maakt een zeer goede indruk :yes: |
Ja volgens mij ook :)
1. Ullrich 2. Armstrong 3. Vinokourov Alhoewel we nog wel moeten opletten dat Micheal Boogerd geen roet in het eten gooit want zoals die rijdt zie ik die ook nog wel een paar ritten winnen en wie weet komt die dan ook in de top 3 :yes: |
Citaat:
|
Dat heeft er helemaal niks mee te maken :p
Je moet mij niet pakken dat de Belgen niet meekunnen want ik heb nooit gezegd dat ze meekonden toch .. :p Jullie beweren dat Boogerd meekan met de besten .. najah jullie hebben gelijk hoor :yes: |
Citaat:
Ik heb dat nergens beweert hoor 8) Alleen dat ie ergens wel een etappe zou kunnen verassen. En er komen er nog 3, dus wie vielleicht :) (vielleicht auch nicht :)) |
BW, waar lees je dat? Ik heb alleen gezegd dat hij in de bergen met de besten meekan. En dat tijdrijden niet de klasse van Boogerd is en dat hij daarom niet echt voor het podium kan gaan, weten we allemaal. Overigens is hij al wel eens 5e geworden. Die cynische posts over Boogerd worden wat vermoeiend :Z
|
Dus de eerste 30 zijn 'de besten' :?
|
Als je in de bergetappes steeds lang in de voorste groep met alle klassementsrenners mee kan blijven klimmen wel ja.
|
Boogerd is nu al boven op de Peyresourde :thumbsup: Dat betekend slechts een luttele 30 minuutjes verlies 8).
Hoe dan ook, goede winnaar vandaag! Goed dat Simoni gewonnen heeft, hij weet nu inmiddels wel dat de Tour geen Giro is, en wie weet wat we komend jaar van hem kunnen verwachten. Dat op de eerste plaats. Vinokourov begint langzamerhand echt één van mijn favoriete renners te worden. Wat een aanvalslust heeft die man! Als Jan niet al sinds jaar en dag mijn persoonlijke favoriet was, dan wist ik wel voor wie ik moest zijn!! Wie weet pakt hij morgen wel het geel, al vrees ik voor hem dat hij het in de tijdrit af zal moeten leggen tegen Jan en Armstrong. Maar we hebben gezien dat zijn verlies daarin niet teveel hoeft te zijn. En ook hebben we in het verleden kunnen zien wat een gele trui kan doen met een renner, of een goede positie in het klassement. Denk aan Richard Virenque, die in 1997 zomaar 2e werd in de afsluitende tijdrit achter Ullrich. Of aan Pantani een jaar later, toch ook een man met een hekel aan het 'Contre la Montre', die 3e werd. Ik zit morgen in ieder geval weer achter de buis, wat een mooie ronde!!! :respect: 8-) |
Wat een hond is die Jan toch..... Gaat ie Lance richting Vino brengen.... ik bedoel: domme duister, ga dan demareren ofzo, maak t die Lance moeilijk, want in de tijdrit heb je nix te vrezen van die kazach. Als lance deze ronde wint, komt dat door dat domme rijgedrag vandaag van Ullrich.8| :no:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie Armstrong nog steeds wel de Tour winnen trouwens.
|
ik ben nu echt benieuwd wat er morgen gaat gebeuren :yes: belangrijke etappe, ik denk dat vinokoerov veel gaat aanvallen. armstrong ook als hij het kan want hij kan niet met 20 seconden voor op ullrich de laatste tijdrit ingaan. wordt iig weer spannend :)
|
En Armstrong valt... Mayo er overheen... Ullrich wacht, zeer sportief gebaar, want hier had Ullrich de mogelijkheid om weg te fietsen van Armstrong...
En nu is Armstrong weg... Denk dat Ullrich straks grote spijt heeft dat hij gewachten heeft. Hier had hij de mogelijkheid om de tour naar zijn hand te zetten... :no: |
Citaat:
*spanneeeeeend* |
kutzooi
|
Jan kan zichzelf niets verwijten. Natúúrlijk wachtte hij op Armstrong. Jan heeft zich vandaag een zeer groot sportman getoond. Het had zeker 20 seconden gescheeld als hij doorgereden was.
Wat mij meer tegenstaat is dat Lance meteen daarna weer wegspringt. Tuurlijk hoefde hij nu niet ineens niks te doen, maar om dat meteen 30 meter nadat je er weer bij bent te doen.. Beetje jammer was dat, maargoed. Sportief is hij helemaal terug. Geweldige sportman is hij, en hij zal de Tour nu ook wel winnen. 5x de tour winnen, daar valt niets op te zeggen. Bravo Lance, maar jammer van je actie :( |
zoals ik had voorspeld: armstrong heeft aangevallen :yes:
en hoe! geweldig, armstrong bewijst dat hij nog gewoon de tour kan winnen. ik had verwacht dat ullrich nog wel terug zou komen vooral omdat lance al gevallen was, maar armstrong had zò'n tempoversnelling... maar ullrich staat nu iets meer als een minuut achter, ik ben benieuwd wat hij gaat doen in de tijdrit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
3/10 is nederlander in de kopgroep :) :D whoei,,, nog km of 15 en iets van 9 min voorsprong. Knaven, van Bon en de Groot kunnen vandaag toeslaan. :thumbsup:
|
servais knaven :respect:
ge-wel-dig! wat een prachtige demarrage, eerst dacht ik het is nog te vroeg... maar na enkele kilometers kreeg ik er vertrouwen in. eindelijk de verdiende etappe overwinning voor knaven :thumbsup: |
ik dnek natuurlijk Levi Leipheimer:yes: :$
|
Jah, geweldig, Knaven :D Wisten jullie trouwens dat Brammetje de Groot langzamerhand in de top 10 van de Groene Trui staat :yes: 8-) Dit had de Nederlandse tour trouwens ook nodig, want voor de rest was t huilen 8|
|
die bartje is echt dom bezig... En miss sweetgirl toont zich een echte wielerkenner. :7
|
Citaat:
|
Citaat:
Gave overwinning van Knaven trouwens, het is hem gegund. :thumbsup: |
Geweldig van Knaven..
En als der Jan nu alle sprints wint en Lance geen een punt haalt dan wint Jan de Tour (als ze gelijke tijden halen in de tijdrit...) :d:d |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weer 2 seconde minder om eraf te rijden voor jan 8-)
|
Citaat:
wat me overigens wel mooi lijkt voor morgen: ullrich nadert armstrong tot op een seconde of 5, en zal in de laatste rit naar parijs elke bonificatie seconde die er is proberen aan te grijpen... dat wordt nog een leuke laatste rit :7 |
Mijn poll valt ook wat in het water, alleen de eerste twee namen zijn nog echt in de race. De rest is gevallen, afgestapt of op (grote) achterstand. :{ :)
|
Wie zet dan ook boogerd in die poll, Tuur :+ Had in plaats van hem Vinokourov geplaatst :D
|
Boogerd was ook niet heel serieus, meer voor de nationalisten onder ons. :Y) En van Vinokourov wist ik dat hij de Amstel Gold Race en Parijs-Nice had gewonnen.. maar dat hij het zo goed in de Tour ging doen niet :no:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja zubeldia en mayo en hamilton en mancebo en moreau :7
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en toen was boogie kopman, en moest dus wel hoog eindigen, nu mag hij zijn eigen koers rijden. :* |
ullrich valt, armstrong wint tijd op ullrich, verstevigt zijn positie in algemeen klassement en wint de tour. armstrong heeft altijd mazzel :[
maar hij verdiend het wel.:( |
Citaat:
Armstrong had de tour ook wel gewonnen als Ullrich niet was gaan liggen denk ik :) Armstrong zelf is deze tour denk ik ook wel 3 keer gevallen:| |
Toch klote dat steeds wanneer Lance valt dat niet fataal is, men zelfs op hem wacht, en Jan valt in de beslissende tijdrit :'( Ongelofelijk wat een mazzel die Amerikaan gehad heeft. Maargoed, ook als Ullrich niet gevallen was had hij het niet gered. Proficiat dus, Lance, als je 5x op rij de Tour wint, behoor je hoe dan ook tot de Groten.
|
Ik weet niet of het alleen mazzel van Armstrong is dit keer, want hij stond op voorsprong voor de tijdrit waardoor Jan risico's moest nemen en daardoor de kans groter was op een valpartij, al was dit niet een stuurfout of te risicovolle bocht. Ik denk dat hij bij de valpartij van Beloki meer geluk had dat hij er niet overheen stuiterde, al kun je óók daar zeggen dat hij gewoon goed reageerde..
De voorbereiding van Armstrong vind ik te perfect om van mazzel te spreken. Al moet je in bepaalde situaties wat geluk hebben.. maar Armstrong was uiteindelijk deze ronde nog wel gewoon de sterkste. Maar leuk was om te zien dat het enigzins spannend was. En toch had ik graag gezien hoe Beloki had gereden, die was in vorm, kon Armstrong aanvallen en heeft daarnaast een goede tijdrit. Nu kon Lance zich alleen richten op Ullrich. Maar goed, wie weet hoe het volgend jaar wordt :z |
Volgend jaar wint jan :yes:
Overigens, moeten we niet vergeten dat Ullrich dit jaar niet zo gek veel aan de mindere voorbereiding kon doen. Team Coast, waar Jan eerst zou rijden, werd opgedoekt, en in allerijl werd Bianchi in elkaar geflanst. In de ploegentijdrit verloor Ullrich dan ook alweer tijd, die hem later opbrak. Maargoed, allemaal achteraf gelul. Het is beslist, al moeten we ervoor waken Armstrong niet tezeer in het rijtje met Hinault en Merckx en Anquetil te zetten, aangezien dit mannen waren die naast de Tour ook de Giro, Vuelta en wereldbekerwedstrijden reden!! |
Citaat:
en had Boogerd dus meer achterstand gehad... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:04. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.