![]() |
spring
hup hup 1, 2, 3... ja ik kijk zaterdag morgen tv....8|
|
leuk:z
|
niet dus....:'(
|
Citaat:
spel je eerst ondbijd maar eens goed.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:{
wat een hoop ........... op zaterdagen.. :p |
euh..
weer een super topic :yes: |
Citaat:
maar ik zal het verbetern |
Is dat met die mongolige hindoe, die een beetje kort maar gespierd is? Wat een nerd is dat zeg... :{ Met zijn blije kop op de 'vroege' morgen :kots:
|
leukkk
|
Citaat:
maar dat kan aan mij liggen.. |
Citaat:
|
ja:yes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij had zich natuurlijk wat meer in deze aandoening kunnen verdiepen voordat hij dit zeer kleinerende oordeel uitsprak. :loser: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kom eens met goed argumenten om aan te geven dat dyslexie niet een vorm van luiheid is? |
als je de letterlijke betekenis van het woord neemt kom je op woordblindheid uit.
nu mag ik tog stellen dat mensen die blind zijn niet te lui zijn om te zien, het is dus een kwestie van dat je dingen niet ziet en niet dat je te lui bent om dingen te zien.. ik kan je vertellen over dat woordje ontbijt wat in mijn signature stond.. ik heb ook getwijfeld tussen ontbijD en ontbijT en ik kwam tot de conclusie dat ontbijd tog met een D was... maar het is dus niet zo dat ik ff te lui ben om dat goed te schrijven |
Citaat:
|
Citaat:
maar alles wat jij leest heb ik toch nix mee te maken? ik heb alleen maar te maken met wat jij schrijft.. en als je weet dat je moeite hebt met fatsoenlijk nederlands schrijven dan zoek je eerst een woordje op voordat je het klakkeloos neerkalkt!!! maat nee daar ben je dan weer te LUI voor.. :{ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar wat wel klopt is dat men tegenwoordig TE vaak grijpt naar dyslexie zonder OOIT eens serieus getest te zijn, of nog erger, ooit eens goed zn zinnen na te kijken die die schrijft. dat je dan vervolgens gaat schelden TS, laat mij al niet veel meer de raden over, je bent gewoon lui en verzint gauw een simpel en uitgekauwd smoesje. mensen die dyslexie hebben zijn doorgaans blij dat je ze op hun fouten wijst zodat ze het kunnen verbeteren. my 5 cents. |
Citaat:
mag ik stellen dat het wel heel erg extreem is om elk woord waar ik onzeker over ben op te zoeken... ik mag dit btw ook niet bij toetsen etc. je zegt ook dat het niets te maken heeft met wat ik lees maar alleen met wat ik schrijf... het is ook zo dat als je blind bent dingen niet weet het hoe het is. een blind iemand zal nooit iets kunnen uitbeelden als je begrijpt wat ik bedoel.. (tussen 2 haakjes: misscien was mijn reactie wat oververhit maar ik hoor die dingen zo vaak en het is gewoon irritant voor me om mensen daar zo over te horen praten terwijl het gewoon eumeunig lastig en kut is) |
Citaat:
|
Citaat:
imho neem je jezelf niet eens serieus... |
Citaat:
leeeezeeeen:loser: |
Citaat:
wel es van fatsoen gehoord :? |
Citaat:
dat je het op een toets hebt hebben wij hier niets mee van doen.. het is gewoon slecht om bepaalde woorden niet eerst even te controleren op spelfouten.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mag je nu vragen wat je nog over mijn achtergrond wilt weten...
|
Citaat:
Irriteren aan is een grove stijlfout jongen! Met ergeren aan - daarentegen - kom je wel goed uit de verf. Blijven oefenen. :wave: |
Citaat:
en dyslecten die laten iets na wat ze moreel verplicht zijn.. althans de dyslecten die niet de moeite nemen om iets op te zoeken.. de dyslecten die wel dingen op zoeken die zijn ook niet lui.. en daarvan merk je ook niet dat ze dyslect zijn.. iemand die direct alles op de dyslexie afschuift in mi lui.. |
Citaat:
dat was ook totaal mn punt niet... |
Citaat:
|
Citaat:
en daarom is dit in geen 100 jaar een stijlfout.. |
ik ben ook dyslectisch kampie, en dat heeft echt geen moer met luiheid te maken hoor..
maar jah, je moet het zelf hebben om te weten hoe het is. ik vraag altijd van: hoe schrijf je dat ook al weer? en als ik dat niet vraag ben ik inene lui? nou probeer jij eens bij 'serieuze' zaken zoals een examen maar eens ff de vraag te stellen hoe je dat schrijven mag.. :{ het heeft echt geen moer met luiheid te maken hoor.. |
Citaat:
|
Citaat:
Indien wij de correcte spelling van een woord niet weten, dan zoeken wij dit op. Voor ons heeft dit zin, want door deze handeling maken wij ons het Nederlands eigen. Voor een dyslect echter, heeft dit totaal geen zin. Als zij de juiste spelling toch niet kunnen onthouden, dan zou het opzoeken van ieder woord een wel heel tijdrovende en vooral nutteloze bezigheid zijn. Persoonlijk zou ik dit dan ook nooit van een dyslect verwachten. Dat sommigen dyslectie als een excuus gebruiken voor hun taalkundige incompetenties, vind ik dan ook een zeer kwalijke zaak! Dyslectie is een serieuze aandoening die serieus genomen dient te worden! |
je kunt wel zien dat je je standpunt iets verandert hebt... eerst zei je nog dat dyslexie niet bestond en nu bestaat het alleen bji sommigen die er moeite voor die om hun fouten op te zoeken, het juiste woord zoeken en daarna verbeteren...
wat ik al eerder zei.. je praat over iets waar je geen weet van hebt en dan komt hierin weer naar voren want je ZIET je fouten niet en je hebt ook niet altijd 2 weken de tijd om iets op zoeken... wat ik dus aangaf met mijn voorbeeld van een toets waarbij ik ook geen woordenboek mag gebruiken etc. het is dus een combinatie van zien bij mij en het lezen van jou, want ik zie mijn fouten niet en als ik dan mijn stukje tekst terug lees zie ik de fouten niet terwijl jij ze dus wel ziet. |
Citaat:
dyslexie is tegenwoordig een modewoord wat gegeven wordt aan alle mensen die te lui zijn om dingen op te zoeken.. ik heb jou nog niet vaak op onzinnige fouten kunnen betrappen.. en dus ben jij niet te lui om iets op te zoeken of na te vragen, danwel op tijd te editten.. |
Citaat:
Wat is dan je excuus, kampie?! |
Citaat:
ben getest, weet nu waar ik elke keer op moet letten en heb nu in ieder geval veel minder last, terwijl ik nog steeds soms grove fouten laat zitten, zonder dat ik ze zie.. :( |
Citaat:
ff, w8? hiero? :{ (ik val je niet aan hoor, ik weet alleen niet precies wat je hier nou mee bedoelt..:$) |
Citaat:
sja.. ik begrijp niet dat mensen zoiets durven te doen als ze lui zijn.. alles maar afschuiven.. |
Citaat:
maareh wat probeer je te bereiken? mensen opfokken ofzo? |
Citaat:
Je kunt je ergens aan ergeren óf iets irriteert je. Je ergens aan irriteren is gewoon (een veelgemaakte) fout, punt! :wave: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wordt aan de kant van de mensen met dyslexie wel lekker rustig en de luie kant een grote warboel.. |
Citaat:
Of wees niet zo LUI (!) en ga zelf op zoek. |
Citaat:
|
Citaat:
wil niet stoken, maar dit is echt een "uitgeluld zinnetje" :loser: |
Citaat:
|
Citaat:
[/correct zijn] |
Citaat:
|
zeg wat vonden jullie nou eigenlijk van dat ene fitness programma op ned1 's ochtend vroeg ???:+
|
Citaat:
ik was ff te snel met mijn alt-s actie.. :* |
Citaat:
zullen we eens een keer jou pakken op alle fouten in je leven? :O |
Citaat:
oeps! grove taalfout... beter opzoeken:p :Y) :wave: |
Citaat:
niemand is perfect, zelfs ik niet. dit is misschien wel een leuk stukje voor je. vooral het nonchalismo zal je interesseren. http://www.jacknouws.nl/fictie/Met2000-24Eufemismo.html :wave: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kampie just shut up, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat en het is niet grappig.
|
volgens mij kan dit beter naar discussieforum.. O-)
|
Citaat:
|
Citaat:
alleen iedereen die roept maar wat! als ik 3x hoest heb ik toch ook niet meteen kinkhoest? of ben ik nou gek? |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb net ook al gezegt dat UL ook een oude vorm van dyslexie heeft.. er zijn idd mensen echt ziek.. maar ik wordt zo schijtziek van die mensen die altijd maar roepen dat ze een ziekte hebben terwijl dat net 1 klein puntje vertonen van die ziekte.. daar wordt ik schijtziek van.. meneer heeft 1 spelfout.. en ja hoor: DYSLEXIE! ik wil hem niet tegen komen.. dat soort mensen is gewoon lui en zoeken aandacht door te roepen dat ze een ziekte hebben.. daar moet ik op spugen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
een originele username nemen is namelijk niet voot luilakkern :wave: |
Kampie ik had tog nog even een vraag... je zegt dat sommige mensen de "moderne" vorm dyslexie hebben.
Kun je iemand noemen in het forum die die vorm dan zou hebben? Misschien kom je dan op mij terecht maar het was echt niet mijn eerste spelfout, nee het was de zoveelste die over het hoofd zie en het is dus niet alleen spelfouten. Ik heb ook last van cijfers omdraaien zoals eerder in dit topic werd gezegt. En ik heb ook last van dat als ik dingen lees woorden anders lees of helemaal niet lees, zoals ik ook dingen vergeet op te schrijven. waardoor soms wel heel erg kromme zinnen ontstaan. |
heb je dat artikel nou gelezen, kampie?
|
Citaat:
en w00t volgens mij had ik dat artikel ooit al eens gelezen... maar ik nu ff een vorm van dyslexie en dus geen zin.. |
Citaat:
wat beknopter, zodat je niet gaat zweten. :wave: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/431/ |
Citaat:
|
hmmz gooi hem maar dicht... schijnt niet door te dringen bij jou
|
Citaat:
|
Citaat:
happen.. hoezo happen wat bedoel je ermee.. ik vind het sowieso al een vaag begrip :x |
Citaat:
is een vrij algemeen begrip tegenwoordig. vooral in discussies op internet |
wat minder happen... dus wat minder reageren op reacties op mijn posts... maar ik dacht dat een dissucsie is om te reageren en te ageren..?
dit is dus niet happen in mijn ogen maar een poging om iets te leren... |
Citaat:
ik zeg niet dattie et wil, het kan :P |
Citaat:
ze noemen me vaak eigenwijs in mijn omgeving:d :aai: |
Citaat:
kwestie van gewenning :+ |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:32. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.