Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   tienermoeders (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=41961)

SRH girl 14 January 2004 17:13

tienermoeders

zijn die hier zo jah waarom hebben jullie besloten eje kind te houden...

chica 14 January 2004 17:14

Nee...

Maar ALS dan zou ik het zeer waarschijnlijk wel houden:)

anemic 14 January 2004 17:16

als mn vriendin zwanger was zou ik haar zeer dwingend het adviseren weg te laten halen

(of van de trap gooien :] )

chica 14 January 2004 17:18

Citaat:

Originally posted by anemic
als mn vriendin zwanger was zou ik haar zeer dwingend het adviseren weg te laten halen

Ik hoop dat dit niet serieus bedoelt is:{

The6thgate 14 January 2004 17:36

hoorde laatste dan een meisje waar ik op de basisschool bij in de klas heb gezeten ondertussen al een kind heeft. vind het echt te vroeg. mocht mijn vriendin nu zwanger raken zou ik toch eens een goed gesprek over eventuele abortus met r willen hebben

annomeisje 14 January 2004 17:37

Als je jong een kind houd ben je echt heel erg dom bezig...

PFP 14 January 2004 17:41

Ik zou haar niet dwingen of adviseren een abortus te laten plegen.

anemic 14 January 2004 17:54

Citaat:

onderste niet bovenste wel..
ik ben er nog niet klaar voor
en zij al helemaal niet

LoeLoe 14 January 2004 18:04

Ik ben er nog niet klaar voor dus ik zou het waarschijnlijk weg laten halen. Ik kan op dit moment totaal niet voor een eigen kindje zorgen.

WishfulDreaming 14 January 2004 18:10

Een vriendin van me die even oud is als mij heeft een dochtertje van ondertussen 2 jaar...
Een andere vriendin heeft een zoontje van 6 weken...

Laat ik stellen dat meisje 1 er hélemaal niet klaar voor was op haar 16 jaar om te bevallen van Robyn. Ze is nu wel een goeie moeder, maar heeft een groot stuk van haar toekomst gewoon weggegooid. Ze heeft ook haal school niet beïndigd...

Meisje 2 darentegen is even oud als mij en heeft nu een zoontje van 6 weken. Zij lijkt me wel een goeie moeder te zijn voor het kindje, het meisje maakt dit jaar haar school nog af, en gaat daarna samenwonen met haar vriend...

Moest ik nu zwanger geraken zou ik het wel houden denk ik. Ik heb darentegen al een diploma, ik kan administratief werk gaan doen, en heb dan een *deftig* inkomen. Denk wel dat ik het kind meer toekomst zou kunnen bieden dan bijv. 1 jaar geleden...

MAAR... ik zoek pas tegen kindjes te beginnen als ik mijn extra diploma neonatologie gehaald heb, werk heb, een lieve partner en een woonplaats... En dat lijkt mij nog niet voor zo meteen ;) :) :+

0Vera 14 January 2004 18:12

mijn vriend zou mij dringend adviseren om abortus te laten plegen, en zelf ben ik ook nog niet zo VOOR het idee om een kind op te voeden :{ dus ik zou het wel laten weghalen.

Het klinkt raar misschien, ik ben 19 jaar, en ik weet zeker dat als ik stop met mn studie en een fulltime baan ga zoeken, ik het prima ga redden aangezien ik nu mn eigen ruimte heb, en dan kan ik overal wel een oplossing voor vinden. Dus theoretisch gezien zou ik een kind kunnen houden. Maar ik hou helemaal niet van kinderen, en zeker nu niet, omdat ik nog lekker aan het studeren ben en aan het genieten van het leven zonder verplichtingen van dien aard. Een kind... alsjeblieft :no:

Lampie 14 January 2004 18:47

ikzelf moet er niet aan denken om nu een kind te krijgen.

Vriendinnen van me hebben al kinderen en zijn jonger dan me.

Ach als je er voor kiest en het gaat goed sjah waarom niet?

Ieder zijn eigen keuze ,maar of het de goede keuze is... Sjah...

WishfulDreaming 14 January 2004 18:58

Citaat:

Originally posted by Lampie
Ieder zijn eigen keuze ,maar of het de goede keuze is... Sjah...

Da's iets wat je eenmaal nooit op voorhand zeker kan weten.
Je kan het alleen maar weten als je het overkomen bent.
Het kan goed zijn dat je van jezelf vind dat je een goeie moeder gaat worden, terwijl als het kindje er is alles misschien kan tegenzetten. Net zoals als je denkt dat je het niet aan gaat kunnen, en alles uiteindelijk best wel gaat meevallen.

Zoiets ontdek je op dat moment gewoon zelf.. Kan je nu niet over oordelen :)

Sedes 14 January 2004 19:06

als ik nu zwanger zou raken, zou ik het (natuurlijk met pijn in m'n hart) laten weghalen...

Ik heb nl.momenteel geen diploma dat ik iets mee kan doen (enkel middelbaar ASOdiploma) en moet dus nog min.2,5jaar studeren voor m'n universitair diploma.. en omdat te combineren met een kind :no:

Een vriendin van me die een jaar jonger dan me is, heeft al een dochtertje van 1jaar... ze moest van haar ma zeker haar middelbaar afmaken en heeft ze gelukkig gedaan.. en ze is wel een goede moeder, maar ze is eig.wel afhankelijk van veel mensen rond haar.. haar vriend stond bijna altijd 'snachts op, haar 2 oudere zussen zorgen er ook vaak voor, en haar ma is speciaal parttime beginnen werken..

electricity 14 January 2004 20:09

ik zou het zoiezo weg laten halen. want iets wat je nooit gehad hebt kan je niet missen. klinkt cru, maar toch.
en iedereen zegt wel dat als je dan eenmaal je echte erste kind krijgt dat je dan altijd terug blijft denken aan de "eerste". maar dat is onzin.
ik zou er nooit spijt van hebben wanneer ik nu zwanger zou raken en eht weg zou laten halen. ik zou pas echt spijt hebben als ik het NIET zou doen. heb nog zoveel dingen voor me en een kind kan ik er echt niet bij gebruiken..

eneri 14 January 2004 20:15

Citaat:

Originally posted by electricity
ik zou het zoiezo weg laten halen. want iets wat je nooit gehad hebt kan je niet missen. klinkt cru, maar toch.
en iedereen zegt wel dat als je dan eenmaal je echte erste kind krijgt dat je dan altijd terug blijft denken aan de "eerste". maar dat is onzin.
ik zou er nooit spijt van hebben wanneer ik nu zwanger zou raken en eht weg zou laten halen. ik zou pas echt spijt hebben als ik het NIET zou doen. heb nog zoveel dingen voor me en een kind kan ik er echt niet bij gebruiken..

dat zeg je nu wel heel mooi, maar ik ben benieuwd hoe je er ECHT over zou denken later.

[edit] als ik nu n kind zou krijgen..ik zou t echt niet weten. Ik ben ontzettend gek op kinderen, en verheug me erop als ik later genoeg geld en zekerheid en liefde heb om een kind te kunnen opvoeden, samen met een man. Maar nu heb ik dat nog niet. Ik zou mn studie kunnen opgeven en een woonruimte kunnen zoeken samen met vriend, maar liever neit natuurlijk. En daarbij, als t moment daar is denk je er waarschijnlijk toch weer anders over, dat kun je nu niet zgegen.

PFP 14 January 2004 20:18

Citaat:

Originally posted by eneri
dat zeg je nu wel heel mooi, maar ik ben benieuwd hoe je er ECHT over zou denken later.
dacht precies hetzelfde

electricity 14 January 2004 20:24

Citaat:

Originally posted by eneri

ik weet zeker dat ik geen spijt zal hebben, heb deze discussie al zovaak gehad op school, en ben eigenlijk de einige echte voorstander van abortus.
wat heb je nu liever, dat je "leven" vandaag ophoud door een kind, of dat je eventjes een traantje wegpinkt later terwijl je hebt kunnen leven, en kunnen ontplooien, en bij iemand zit waar je ook daadwerkelijk kinderen mee wil..
ik zou het wel weten..

oke het is K*T als je zoiets zou overkomen, maar je moet prioriteiten stellen voor wat je erger zou vinden..

Sanne 14 January 2004 22:26

Ik zou het vreselijk vinden als ik zwanger zou zijn en ik zou het zeker weg laten halen. Dit niet alleen voor mijzelf, maar zeker voor het kind. Ik ben nog helemaal niet klaar voor kinderen. Ik wil gewoon eerst zorgen voor een goede baan, een huis (een boel jaartjes ouder) enzo en dan kan ik mijn kind een goede opvoeding geven.

hollywood 14 January 2004 23:00

Soms gaat er weleens wat mis tijdens de seks (condoom) en denk je daarna dat je misschien weleens zwanger zou kunnen zijn.
Dat had ik laatst. Omdat het maar een hele kleine kans was dat ik echt zwanger zou zijn, had ik een maand gewacht met een test... Maar in die maand denk je wel van: hmm, dat kind zit er nu wel al 3 weken. Ik was er wel zeker van dat ik het weg zou laten halen, stel dat het er had gezeten, maar je gaat toch wel nadenken; wanneer zou het dan ongeveer geboren worden, wat voor sterrenbeeld, hoe zou het eruit gaan zien uiteindelijk.
Het is toch moeilijker om echt een abortus te ondergaan dan dat veel denken.
Ik zou het op dit moment niet houden omdat ik dat kind niks te bieden heb, het zou ongewenst zijn en wat heeft zo'n kind dan eraan. Ik zou misschien wel een goede moeder zijn, maar dan alleen omdat het moet, en niet omdat ik het zou willen. Denk dat het op een jongen leeftijd gewoon echt onverstandig is een kind te baren en op te voeden. Behalve als je het echt heel graag al wilt etc.

Groetjes
Hollywood

JEANUS 15 January 2004 07:01

Ik ben ook wel eens in de situatie geweest dat het condoom gescheurd was en ik de pil vergeten was. Dan ga je toch wel nadenken.

Maar ik denk dat iederee nu wel kan zeggen '' ik laat het weghalen'' , maar denk eens aan al die moeder gevoellens die je oppeens misschien krijgt. Ik denk dat je er pas wat van kanz eggen als je echt in die situatie zit. Ik denk nu ook dat ik zou laten weghalen maar stel het gebeurd echt , misschien reageer ik dan wel heel anders.

niemand 15 January 2004 08:22

Re: tienermoeders

Citaat:

Originally posted by SRH girl
zwanger meissie:aai:

Nee ik heb nog geen kinderen :) wil ik nog wel ff mee wachten!! gloof ok niet dat er hier mensen op het forum zijn van 16-21 jaar met kind...

bloempjuh 15 January 2004 11:54

Een meisje bij mij op school, van mijn leeftijd, heeft een kind. Haar ouders passen de hele dag op..

Ik zou het denk ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat kindje weg te laten halen. Ik heb geen kinderwens, maar als er een kind in mij groeit wil het daar waarschijnlijk graag zijn..

Maar ik zou me geen raad weten.. Ik wil nog zo veel in mijn leven doen!! Reizen, mijn studie afmaken..

Nee, ik wil geen kinderen.. Maar toen ik gisteren mijn achterneefje Luka zag wist ik het even niet meer zeker. Hij lijkt op mij toen ik klein was, is lief en heerlijk zacht.. :$

chica 15 January 2004 12:21

Ik zou het dus serieus pas na heeeeel lang denken kunnen overwegen om abortus te plegen. Op dit moment denk ik zelfs dat ik het dus totaal niet wil. Je weet het pas zeker als je in de situatie terechtkomt, maar zo denk ik erover. Ik kan niet een deel van mijzelf weg laten halen, omdat ik er nog niet klaar voor ben, het wordt wel MIJN kind. En dan komt het misschien door een ongelukje, maar dat moet ik dan maar accepteren met alle gevolgen van dien... Op dit moment weet ik het niet zeker, maar ik zou toch flink overwegen het te houden.

psychobunny 15 January 2004 13:01

Als ik nu zwanger zou worden zou ik het waarschijnlijk houden... Heb tegen dan al mijn A2-diploma, vaste relatie,...
Maar 't zou toch een hele moeilijke keuze worden...

Impressions 15 January 2004 13:55

Als mijn vriendin zwanger zou worden zou ik haar toch zwaar adviseren om het weg te laten halen. Ik wil gewoon nog geen vader van 15 zijn :+

Sanne 15 January 2004 13:58

Citaat:

Originally posted by elvenkindje
Als mijn vriendin zwanger zou worden zou ik haar toch zwaar adviseren om het weg te laten halen. Ik wil gewoon nog geen vader van 15 zijn :+
Ik denk ook niet dat je op die leeftijd een goede ouder kunt zijn. Bij moeder (vader) zijn komt zoveel kijken en daar ben je op deze leeftijd gewoon nog niet klaar voor.

BlackMystery 15 January 2004 21:29

ik zou naar een ander land verhuizen, of allesinds andere gemeente :p

CharmedOne 15 January 2004 21:33

Ik vind dat je geen abortus mag plegen...
Het is toch je eigen fout? Jij bent dan toch misschien zo dom geweest om het niet velig te doen. Het is wel een levend "ding" dat je dan wel vermoord gewoon.. ik vind je dan een moordenaar eigenlijk.
Maar dat is mijn mening

Sanne 15 January 2004 21:50

Citaat:

Originally posted by CharmedOne
Het is toch je eigen fout? Jij bent dan toch misschien zo dom geweest om het niet velig te doen. Het is wel een levend "ding" dat je dan wel vermoord gewoon.. ik vind je dan een moordenaar eigenlijk.
Maar dat is mijn mening

Dus omdat jij een foutje hebt gemaakt krijgt dat kind ouders die er nog helemaal niet klaar voor zijn?!Als het kind niet een fatsoenlijke toekomst geboden kan worden door de ouders of er sprake is van verkrachting, kans handicap, een sterk verhoogde kans op het overlijden van moeder of kind bij geboorte dan vind ik dat het moet kunnen. En moord kan alleen bij een mens en ik vind dat een embryo daar nog niet onder valt.

CharmedOne 15 January 2004 21:58

Citaat:

Originally posted by sanne1811
Dus omdat jij een foutje hebt gemaakt krijgt dat kind ouders die er nog helemaal niet klaar voor zijn?!Als het kind niet een fatsoenlijke toekomst geboden kan worden door de ouders of er sprake is van verkrachting, kans handicap, een sterk verhoogde kans op het overlijden van moeder of kind bij geboorte dan vind ik dat het moet kunnen. En moord kan alleen bij een mens en ik vind dat een embryo daar nog niet onder valt.
Ok verkrachting is heel wat anders
Als je er nog niet klaar voor bent om een kind op te voeden moet je er ook niet aan beginnen! Maar je hebt toch zelf ook de beslissing genomen om aan sex te beginnen en dan nog zonder condoom of dat je de pil hebt gebruikt? Ik vind dat je dat niet kan doen, er groeit dan wel een levend wezentje in je. Als je geen kinderen wilt dan moet je maar regelmatig de pil gebruiken en een condoom gebruiken.

Ontopic:

Als ik nu op dit moment zwanger zou zijn, zou ik het kind houden. Maar gelukkig ben ik dat niet :p

Impressions 15 January 2004 22:23

Citaat:

Ok verkrachting is heel wat anders
Als je er nog niet klaar voor bent om een kind op te voeden moet je er ook niet aan beginnen! Maar je hebt toch zelf ook de beslissing genomen om aan sex te beginnen en dan nog zonder condoom of dat je de pil hebt gebruikt? Ik vind dat je dat niet kan doen, er groeit dan wel een levend wezentje in je. Als je geen kinderen wilt dan moet je maar regelmatig de pil gebruiken en een condoom gebruiken.

Ontopic:

Als ik nu op dit moment zwanger zou zijn, zou ik het kind houden. Maar gelukkig ben ik dat niet :p

Maar als het condoompje dan scheurt door de kracht van de zaadlozing oid? Of als de pil niet werkt, door uitkotsing ofzo... DAN ben je genaaid met je principes . Overigens niks tegen je mening, maar dit zijn ongelukjes, en dat kan iedereen overkomen.

SRH girl 16 January 2004 07:34

Citaat:

Originally posted by elvenkindje
Maar als het condoompje dan scheurt door de kracht van de zaadlozing oid? Of als de pil niet werkt, door uitkotsing ofzo... DAN ben je genaaid met je principes . Overigens niks tegen je mening, maar dit zijn ongelukjes, en dat kan iedereen overkomen.
kijk dat wilde ik nou net zeggen

BlackMystery 16 January 2004 11:06

Citaat:

Maar dat is mijn mening

en als ik een condoom draag dan dood ik milioene levende dingen

Kampie 16 January 2004 11:55

ik zal er ten eerste niet blij mee zijn als ik nu vader zou worden.. puur omdat ik nog geen vaste baan heb en dergelijken..

maar... ik zou een vrouw nooit dwingen om abortus te plegen.. zij moet er negen maanden mee lopen en zij mag ook kijken of ze dat wil of niet..

mocht het kind er zijn dan zal ik mij zeker gaan gedragen als een vader, ik ga werk zoeken en volledigvoor het kind gaan zorgen..

WishfulDreaming 16 January 2004 15:54

Citaat:

Originally posted by BlackMystery
en als ik een condoom draag dan dood ik milioene levende dingen
Die dingen hebben geen zenuwen... het zijn organismen...
Als jij anti-biotica neemt, dan ben je ook een moordenaar volgens die redenering :)

Irene!!!! 16 January 2004 16:22

Ik ben 15 en ik zou eigenlijk niet weten of ik em zou houden.. Ik vind abortus niet echt fout ofzo maar t zou aan de situatie liggen. Als k verkracht was zou ik em zeker weten weg laten halen, maar als ik een goede relatie had zou ik er echt goed over na moeten denken :)

anoesjuh 17 January 2004 09:00

K ben het een beetje met CharmedOne eens.
Het is wel een kind wat je weg laat halen en het heeft ook recht op een leven.
Maar aan de andere kant als k bijv zwanger zou raken nu hoe moet ik aan het geld komen om dat kind een goed leven te geven?
Bovendien zou k een heel groot stuk van mijn toekomst weg gooien.
K weet eg nie wat k zou doen als k in zo'n situatie kwam.
Denk niet dat ik het over mijn hart zou krijgen dat kind weg te laten halen omdat het toch wel uit liefde gemaakt zou zijn...

CharmedOne 17 January 2004 13:00

Ik blijf bij mijn mening ik vind het niet kunnen. Waarom weten jullie nu wel

electricity 17 January 2004 13:16

Citaat:

Originally posted by anoesjuh
K ben het een beetje met CharmedOne eens.
Het is wel een kind wat je weg laat halen en het heeft ook recht op een leven.

abortus mag tot 24 weken zwangerschap (dus ongeveer 5 maanden). als je al tot zover draagt vind ik dat je geen abortus meer kan doen, het is immers allang duidelijk dat je zwanger bent, tegen die tijd. en het is levensvatbaar na de 20ste week..

maar als je bijvoorbeeld 1,5 maand overtijd bent vind ik dat het nog wel kan omdat het nog niet echt "leeft".

maar ik heb voor de rest al uitgelegd hoe ik er over denk..:)

Owazeke 17 January 2004 17:56

Ik vind eigenlijk dat zolang je je niet in die situatie bevindt, dat je er niet echt een volwaardig antwoord op kan geven.

Ikzelf ben zwanger geweest toen ik net 19 was geworden, dus niet zo heel lang geleden. Ik vond het ten eerste al verschrikkelijk dat ik zwanger was om verschillende redenen eigenlijk.

Mijn vriend heeft de keuze aan mij gelaten of we het kind zouden houden, maar vermits we beiden nog naar school gaan, en we ons nog te jong voelden hadden we besloten om abortus te plegen. Het leek ons de beste oplossing.

Uiteindelijk ben ik niet met de abortus moeten doorgaan omdat ik een miskraam heb gekregen.

Abortus of niet, ik vind dat iedereen dit voor zich moet beslissen, en het is gewoon een heel persoonlijke keuze. Je kan niet zeggen dat het fout is van iemand om voor abortus te kiezen. Persoonlijk vind ik dat je niet een kind op de wereld moet zetten als je niet zeker bent dat je het een goed leven en een goede toekomst kan bieden. Het is een heel grote verantwoordelijkheid en ik denk niet dat je daar klaar voor bent op jonge leeftijd.

En voor diegenen die zeggen dat het je eigen fout maar is, en dat je dan ook maar je verantwoordelijkheid moet opnemen, wat zou jij doen in die situatie? Het is heel makkelijk om te zeggen, ik zorg wel voor dat kind, ik neem mijn verantwoordelijkheid op.
Het is echter niet zo makkelijk als je je echt in die situatie bevindt.

WishfulDreaming 17 January 2004 17:59

Citaat:

abortus mag tot 24 weken zwangerschap (dus ongeveer 5 maanden). als je al tot zover draagt vind ik dat je geen abortus meer kan doen, het is immers allang duidelijk dat je zwanger bent, tegen die tijd. en het is levensvatbaar na de 20ste week..

maar als je bijvoorbeeld 1,5 maand overtijd bent vind ik dat het nog wel kan omdat het nog niet echt "leeft".

maar ik heb voor de rest al uitgelegd hoe ik er over denk..:)

Niet tot 24 weken !

Dan is het al een foetus hoor...

Ik dacht hier in belgie legaal toegestaan tot 3 maanden zwangerschap... NIET langer :)

electricity 17 January 2004 20:46

Citaat:

Originally posted by Saartje18
Niet tot 24 weken !

Dan is het al een foetus hoor...

Ik dacht hier in belgie legaal toegestaan tot 3 maanden zwangerschap... NIET langer :)

ik had t opgezocht op internet:Y) stond 24 weken... lijkt me ook wel lang, maarja, t stond er!

WishfulDreaming 17 January 2004 21:14

Citaat:

ik had t opgezocht op internet:Y) stond 24 weken... lijkt me ook wel lang, maarja, t stond er!

Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.

BRON

Dit vond ik :)

SRH girl 17 January 2004 21:24

het hartje klopt al na drie weken

electricity 17 January 2004 21:24

Citaat:

Originally posted by Saartje18
Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.

BRON

Dit vond ik :)

en ik dit:
De abortus vindt plaats in een ziekenhuis of in een speciale abortuskliniek (zie adressen). In beide gevallen worden de kosten vergoed via de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ). Abortus is in Nederland mogelijk tot de 24e week van de zwangerschap (gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, ofwel 22 weken overtijd).
BRON

:d maarja

anemic 18 January 2004 09:53

Citaat:

jeez.....

ik denk dat je een kind meer pijn doet door hem een slechte opvoeding te geven.
my 2 cents.

Mozzel 18 January 2004 10:02

dan zoek ik een nieuwe vriendin:+ :O

anoesjuh 18 January 2004 11:51

Citaat:

het is idd zo dat het kind pas na een bepaalde tijd levens vatbaar is maar ik zie dat niet zo.
Natuurlijk is het nog niet echt een kind maar eigelijk pak je dat toekomstige kind wel zijn leven af als je voor een abortus kiest

Impressions 18 January 2004 11:54

Citaat:

Originally posted by anoesjuh
het is idd zo dat het kind pas na een bepaalde tijd levens vatbaar is maar ik zie dat niet zo.
Natuurlijk is het nog niet echt een kind maar eigelijk pak je dat toekomstige kind wel zijn leven af als je voor een abortus kiest

Ik zou eerder wachten tot je wat meer op jezelf bent, eigen huis enzo. Dan heb je een veel hogere kans op een goede opvoeding...

Sanne 18 January 2004 11:56

Citaat:

jeez.....

ik denk dat je een kind meer pijn doet door hem een slechte opvoeding te geven.
my 2 cents.

Ja inderdaad. Sommige mensen zien abortus dan als moord, maar ik vind het meer in het belang van het kind om het weg te laten halen als het geen goede opvoeding gegeven kan worden.

Suepahfly 18 January 2004 12:04

Heb gisteren in de krant gelezen van een koppel dat paar maand geleden hun 6de kind heeft gehad, en 3maand later is het gestorven. Het was hun 6de kind dat ook stierf... de politie denkt aan verwaarlozing...Zeer mooi opgemerkt van hen:rolleyes:

Maar ik bedoel dus, sommige mensen die volwassen zijn kunnen niet eens voor kinderen zorgen, jeugd is daar dan zeker niet voor geschikt, en als ik het voorheb met men vriendin, ga ik tog eens een hartig woordje klappen met haar over het principe van abortus...:{

0Vera 22 January 2004 22:16

Citaat:

Originally posted by Suepahfly
Heb gisteren in de krant gelezen van een koppel dat paar maand geleden hun 6de kind heeft gehad, en 3maand later is het gestorven. Het was hun 6de kind dat ook stierf... de politie denkt aan verwaarlozing...Zeer mooi opgemerkt van hen:rolleyes:

Maar ik bedoel dus, sommige mensen die volwassen zijn kunnen niet eens voor kinderen zorgen, jeugd is daar dan zeker niet voor geschikt, en als ik het voorheb met men vriendin, ga ik tog eens een hartig woordje klappen met haar over het principe van abortus...:{

ik heb weleens gelezen over een echtpaar, volwassen maar een HEEL laag IQ (no offence, ze zaten tegen mongolie aan zegmaar, in de medische zin van het woord) die wel sex hadden maar geen flauw idee hadden dat daar kindertjes van kwamen en ze waren dan ook zeer verbaasd met dit fenomeen omgegaan. Naja et kind overleefde dit geweldige ouderschap ook niet.
Kijk dat vind ik ZIEK :|
maar abortus kun je toch niet met kindermoord vergelijken? bij ongelukjes VRAAG je niet om een baby in je buik, die krijg je dan gewoon, en moet je het dan maar laten komen waarna je jezelf en je kind een ontzettend onzekere toekomst geeft waarin jij nog helemaal geen ruimte hebt voor hem/haar?
Wat dat betreft ben ik het heel erg met anemic eens.

kinkiefriend 25 January 2004 19:44

Wat ik me dan afvraag: wanneer is het dan echt een 'stabiele toekomst'? Natuurlijk kun je, als je jonger bent, een kind minder zekerheid bieden dan een volwassene die zich helemaal gesettled heeft, maar dat hoeft toch niet meteen slecht voor het kind te zijn..? Ik denk dat als je het financieel gezien kan redden, je kunt en wilt het kind je liefde geven, en je staat er niet helemaal alleen voor, je best een kind kan krijgen, als je dat zelf ook wilt.

Ikzelf ben geen groot voorstander van abortus, vind het geen kindermoord, maar ben een keer bij toeval op zo'n pro-life site gekomen, en de foto's die dan op je afgevuurd worden blijven toch wel een beetje hangen..natuurlijk zijn er wel situaties, bijv bij verkrachting ofzo, dat ik het zelf waarschijnlijk ook wel zou laten doen, maar liever niet.

Ik denk dus dat je niet zomaar kan zeggen of een jong iemand wel of geen kind zou kunnen of moeten krijgen, dat hangt vind ik teveel van de situatie af..maar dat is slechts mijn bescheiden mening..

appelshampoo 26 January 2004 19:29

ik zou het niet weten. Aan de ene kant kan het natuurlijk niet. Maar aan de andere kant.. het is wel leven.. ik weet het echt niet..

SRH girl 27 January 2004 10:24

ik denk dat ik het wel zou houden als ik zwanger was maar dan niet als ik zomaar van iemand zwanger zou zijn zeg maar. Ik zou het alleen houden als ik zwanger was van de jongen van wie ik echt veel hou en ook weet dat het een goede relatie is en dat hij ook goed voor het kind gaat zorgen als ik het dan hou

L_angeldc 27 January 2004 14:45

Citaat:

ik denk dat ik het wel zou houden als ik zwanger was maar dan niet als ik zomaar van iemand zwanger zou zijn zeg maar. Ik zou het alleen houden als ik zwanger was van de jongen van wie ik echt veel hou en ook weet dat het een goede relatie is en dat hij ook goed voor het kind gaat zorgen als ik het dan hou

Dus als je bijvoorbeeld zwanger was van iemand terwijl je het nog niet wist, en je vriend gaat vreemd en tgaat uit of julllie krijgen ruzie of weetikveel
zou je dan het kind meteen weg laten halen alleen omdat je de vader niet leuk vind? Beetje oneerlijk naar dat kind toe dan zeg :{

LoeLoe 27 January 2004 15:45

Citaat:

Maar dat is mijn mening

Ik ken anders nog genoeg mensen die een kind op de wereld hebben gezet terwijl een van de ouders al gesteriliseerd was...wat moet je dan tegen die mensen zeggen:? Je mag geen sex hebben want stel je voor dat je zwanger raakt:?

Hiermee wil ik aangeven dat het niet altijd jouw fout is. Bovenstaande mensen zijn dan wel al wat ouder als jij en ik .. maar toch..je kan het niet altijd vermijden dat je zwanger raakt.

SRH girl 27 January 2004 17:01

Citaat:

Originally posted by L_angeldc
Dus als je bijvoorbeeld zwanger was van iemand terwijl je het nog niet wist, en je vriend gaat vreemd en tgaat uit of julllie krijgen ruzie of weetikveel
zou je dan het kind meteen weg laten halen alleen omdat je de vader niet leuk vind? Beetje oneerlijk naar dat kind toe dan zeg :{

hoezo als je nog niet wet dat je zwanger bent omdat het gewoon gebeurde en me vriend zou dan vreemd gaan jah dan zou ik het weg laten halen!!!maar als ik het wel wist en het was met opzet nee dan zou ik het houden omdat ik die keuze al gemaakt had

L_angeldc 27 January 2004 19:10

Citaat:

hoezo als je nog niet wet dat je zwanger bent omdat het gewoon gebeurde en me vriend zou dan vreemd gaan jah dan zou ik het weg laten halen!!!maar als ik het wel wist en het was met opzet nee dan zou ik het houden omdat ik die keuze al gemaakt had
je snapt niet helemaal wat ik bedoel volgens mij.
Mijn punt is dus, dat stel je was al zwanger en jij en je vriend weten dat nog niet, en jullie krijgen ruzie voordat jullie weten dat jij zwanger, dat je dan meteen je kind zou laten aborteren omdat je die vriend dan niet meer leuk vindt.
Zo van, je vriend weet niet dat je zwanger bent dus hij blijft niet bij je omwille van je kindje. Als hij dan had geweten dat je zwanger was, dat hij dan niet was vreemdgegaan en in een normale situatie wel.

SRH girl 27 January 2004 21:17

o okay nee ik begrijp je.ik heb alleen geen flauw idee wat dan. Maar ik denk dat ik het dan niet weg zou laten halen omdat hij het niet meer leuk vind maar omdat ik dan wel graag een vader wil voor me kine en dan ook graag de echte vader.

Sanne 27 January 2004 21:30

Citaat:

o okay nee ik begrijp je.ik heb alleen geen flauw idee wat dan. Maar ik denk dat ik het dan niet weg zou laten halen omdat hij het niet meer leuk vind maar omdat ik dan wel graag een vader wil voor me kine en dan ook graag de echte vader.
Ik denk dat je op deze leeftijd je beslissing niet teveel van de vader af moet laten hangen. Als mijn vriend het bijvoorbeeld zou willen houden en ik niet zou ik het vooral nu ik nog zo jong ben zeker weg laten halen. Zo jong ben je echt nog niet klaar om een kind op te voeden en als die jongen bij je weg gaat zal jij toch degene zijn die voor het kind moet zorgen.

SRH girl 27 January 2004 21:33

Citaat:

Originally posted by sanne1811
Ik denk dat je op deze leeftijd je beslissing niet teveel van de vader af moet laten hangen. Als mijn vriend het bijvoorbeeld zou willen houden en ik niet zou ik het vooral nu ik nog zo jong ben zeker weg laten halen. Zo jong ben je echt nog niet klaar om een kind op te voeden en als die jongen bij je weg gaat zal jij toch degene zijn die voor het kind moet zorgen.
nee maar ik spreek dan ook uit de mening stel je of ik zou het willen houden he

smaragdje 28 January 2004 13:58

Re: Re: tienermoeders

Citaat:

Nee ik heb nog geen kinderen :) wil ik nog wel ff mee wachten!! gloof ok niet dat er hier mensen op het forum zijn van 16-21 jaar met kind...
Ik ben 21, wordt dit jaar 22. En ik heb al een dochtertje van 3 jaar. Dus er zijn wel mensen (tussen 16 - 21 jaar) op dit forum met kinderen.

Ik was 17 toen ik zwanger raakte en net een paar maanden 18 toen zij geboren werd. Ik dacht ook tijdens mijn zwangerschap: hoe moet het nou verder met school enzo. Ik zat door andere onstandigheden op de MAVO in de 3de klas. Toen ik aan het eind te horen kreeg dat ik over was, heb ik ervoor gekeozen om van school af te gaan en een jaartje ertussen uit te gaan. Na dat jaar ben ik verder gegaan met de MAVO en heb mijn diploma gehaald. Nu studeer ik nog verder. Ik volg nu een laboratoriumopleiding in Breda. Mijn dochter gaat naar het kinderdagverblijf. De plaats wordt betaald door de gemaante waarin ik woon omdat ik een fulltime opleiding heb.

Het is best zwaar om een kind te hebben en een opleiding te volgen maar het lukt me wel. Ik heb nog 2,5 jaar te gaan op school en dan ben ik klaar en dan ga ik werken. Zij zit dan inmiddels op de basisschool.

Groetjes Chantal

L_angeldc 28 January 2004 14:30

Re: Re: Re: tienermoeders

Citaat:

Originally posted by smaragdje
verhaaltje
waarom heb je dan besloten om het kind toch te houden?

Met 17 jaar in 3 mavo, dacht je niet 'wat voor toekomst kan ik dit kind geven?'
Kzou in ieder geval wel zoiets hebben

LovelyAngel 29 January 2004 18:22

ALS ik zwanger zou raken isset voor mij heel makkelijk.
ik hou het..
m'n vriend en ikke zijn het daar gelukkig over eens.

:wave:

kinkiefriend 29 January 2004 21:24

Ik weet dat mijn vriend zich niet met het kind zou willen bemoeien, waarschijnlijk tegen anderen ook niet toegeven dat het zijn kind is..overigens met een hele goede reden, maar hij zou de keus dus 100% bij mij laten..en ik zou het kind wel houden denk ik, als ik zwanger zou raken. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe, bij verkrachting zou het weer heel anders liggen..

Sanne 29 January 2004 23:09

Citaat:

Originally posted by kinkiefriend
Ik weet dat mijn vriend zich niet met het kind zou willen bemoeien, waarschijnlijk tegen anderen ook niet toegeven dat het zijn kind is..overigens met een hele goede reden, maar hij zou de keus dus 100% bij mij laten..en ik zou het kind wel houden denk ik, als ik zwanger zou raken. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe, bij verkrachting zou het weer heel anders liggen..
Maar dan klopt er iets niet bij je vriend hoor. Jullie zijn dan allebei verantwoordelijk en dan kan hij je niet zomaar in je eentje op laten draaien voor jullie fout.

kinkiefriend 30 January 2004 16:44

Nee zo bedoel ik het niet, hij zou mij op zich wel steunen enzo, het gaat er meer om dat een aantal mensen dat dan niet zouden mogen weten, is een beetje ingewikkeld om precies uit te leggen wat er aan de hand is, maar min of meer om mij te beschermen zouden die mensen dat dan niet te weten mogen komen. Hij zou de keus dus bij mij laten omdat ik degene ben die het kind ook zou moeten opvoeden, maar hij staat altijd achter me en hij zou me dan ook echt niet in de steek laten ofzo..gelukkig :)

L_angeldc 30 January 2004 17:04

Citaat:

Originally posted by kinkiefriend
Nee zo bedoel ik het niet, hij zou mij op zich wel steunen enzo, het gaat er meer om dat een aantal mensen dat dan niet zouden mogen weten, is een beetje ingewikkeld om precies uit te leggen wat er aan de hand is, maar min of meer om mij te beschermen zouden die mensen dat dan niet te weten mogen komen. Hij zou de keus dus bij mij laten omdat ik degene ben die het kind ook zou moeten opvoeden, maar hij staat altijd achter me en hij zou me dan ook echt niet in de steek laten ofzo..gelukkig :)
dus hij zou er wel voor je zijn, maar alleen zo dat mensen het niet hoeven te weten... :{
lekkere vriend heb jij

Darksecret 6 February 2004 09:26

tienermoeders

Ik was op m'n 17e zwanger en inmiddels is mijn zoon alweer bijna 6.
De keus was voor mij eigenlijk heel erg simpel...
"Ik leef liever gelukkig samen met mijn kind dan ongelukkig met een heleboel geld maar voor de rest van mijn leven spijt"..

Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat alles wel op z'n pootjes zou komen..en ik heb gelijk gehad..alles gaat goed!;)

Shanna89 6 February 2004 13:00

Mja het ligt er ook wel een beetje aan wat je zo'n kind kan bieden enzo... Alleen ik vind het allemaal een beetje dubbel, er zitten goede en slechte kanten aan. Kijk maar naar school en alles. Ik weet het eigenlijk niet als ik opeens zwanger zou worden of ik het dan hou, alleen ik weet wel dat ik daar nu nog te jong voor ben :p

FlodderMouse 7 February 2004 22:09

Ik vind abortus geen moord.
Want abortus gaat alleen maar tot 16 weken en dan kun je nog niet spreken van mens. Want dan is het alleen nog maar een hoopje cellen, om t zo te beschrijven. Het kind kan nog niet beseffen. tis ook dat binnen die 16 weken de miskramen gebeuren.

Ay_Mami 18 March 2004 15:36

Ik ben geen tiener meer maar wel moeder.

op mijn 15e kreeg ik mijn 1e kind. M'n vriend en ik wouden het meteen houden. Hij is ook een stuk ouder dan mij, dat scheelde.
Omdat we toen nog op Curaçao woonden, was die beslissing makkelijker. We bleven gewoon bij mijn moeder op het terrein wonen.

Het ging allemaal wel goed, wel wennen natuurlijk in het begin maar dat is normaal denk ik.

Op een gegeven moment stond mijn vriend voor de keuze om naar Nederland te gaan ( voor een nieuwe opleiding ) of zijn toekomst in de verpleging eigelijk zien verdwijnen omdat hij geen goed diploma kon halen op Curaçao.
Hij wou mij en onze zoon niet alleen laten en daarom hebben we besloten om naar Nederland te gaan met zijn 3tjes.

Toen kreeg ik het wel moeilijk. M'n vriend ging hard werken en naar school en ik zat eigelijk de hele dag thuis met m'n zoontje. Ik was gewend bij mijn moeder te zijn en nu was ik nin feite alleen.
Gelukkig was mijn zoontje heel erg lief, dat scheelde.

En toen kwam ik er in oktober 2002 achter dat ik weer zwanger was. We hebben het toen over alles gehad , abortus , houden , ook met ons zoontje.
We besloten het kind te krijgen en 1 juli 2003 werd mijn jongste zoon , Aidrandel gezond en wel geboren.

Het gaat hartstikke goed, ik zou echt niks overwillen doen of anders willen doen.
De moeilijke tijden hebben ons gemaakt tot het hechte gezin wat we nu zijn. Ik had het grote geluk dat me vriend achter me stond, en mijn moeder ook.

Af en toe vraag ik me af of ik echt een goede moeder ben maar aan de reacties van vooral mijn oudste zoon denk ik wel dat dat zo is.

moosie 18 March 2004 16:53

Re: tienermoeders

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SRH girl
stel dat ik een kind nu zal krijgen zou ik het huoden wat wie dan ook maar zegt

Shanna89 18 March 2004 17:52

He maare Chantely.... Dacht dat jullie dat 'bewust' gedaan hadden..?

Ay_Mami 19 March 2004 12:26

Niet bewust van , met de bedoeling zwanger te raken.. maar wel bewust gehouden...

Lieees 21 February 2006 16:55

. Denk eerst gewoon na voordat je zulke dingen zegt ofzo :notgood:
.. Eerst maak je zelf de domme fout om een kind te krygen en dan wil je het nog laten weg halen.
Weet je; dat is gewoon FOCKING EGOiSTiSCH! :kots:
Dan moet je er ook maar mee leren leven en er oplossingen voor verzinnen!!!

Lieees 21 February 2006 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
Ja inderdaad. Sommige mensen zien abortus dan als moord, maar ik vind het meer in het belang van het kind om het weg te laten halen als het geen goede opvoeding gegeven kan worden.
Denk je dat je het kind geen pyn doet als je het weg haalt dan 8-)..
JY hebt nix te zeggen over een leven van een kind!

:loser:

kurobu 21 February 2006 17:20

we hebben dit hier thuis meegemaakt.

mijn zus was er 15 en haar vriend bleef hier slapen, hij was thuis buiten gehooid en bleef daarom hier. hij sliep bij mij op de kamer en op een nacht is hij naar mijn zus haar kamer geslopen.
daar heeft hij haar gedwongen om sex te hebben.
hij heeft zich niet beschermd en mijn zus nam nog de pil niet. ( ze waren pas 2 weken samen ).

tijdje daarna bleek mijn zus zwanger te zijn. ( 15 jaar en 8 maand oud ongeveer ).
er is hier veel gesproken geweest over abortus of afstaan.
dit heeft mijn zus niet gewild. wat imo een zeer goede keuze was van haar om het kind te houden.
op 18 augustus 2000 is ze bevallen van een gezonde dochter.
ze heeft het kind hier thuis opgevoed met de hulp van vader , moeder en ik. de vriend was ondertussen al buitengesmeten hier.

als het kindje drie maand oud was is het uitgekomen dat het om " verkrachting" ging.

haar school werdt tijdelijk stop gezet. en heeft na een paar maand deeltijds gevolgt in school.
ze heeft nu werk in de horeca. vast contract. doet veel uuren.
heeft een eigen huis gekocht. heeft een nieuwe vriend, die het kindje volledig tot zijn zorge neemt tezamen met haar.

ze hebben alle twee vast werk.
een eigen huis
rijbewijs
splinternieuwe auto.
een een gellukkige dochter.

ikzelf zou in deze situatie net hetzelfde doen.
maar dit moet je van gezins situatie tot situatie bekijken.
je kan je nooit veralgemenen in zo een disuctie.

het was voor haar zeer zwaar.
maar de liefde die je terug krijgt van zo een kind is meer dan een diploma.
wie wil werken zal werken.
waarmee ik niet wil zeggen dat school niet belangerijk is.

in mijn situatie nu. ik heb ook vast werk, bezig met rijbewijs.
mijn vriendin is nog school gaand. en nog maar 16.
dan zou ik haar toch ook eens op abortus wijzen.
maar zowiezo blijft de keuze bij haar. en zou ik volledig voor de opvoeding in staan.
ook zouden wij nu nog niet vrijwillig voor een kind kiezen en zou dit nu momenteel enkel door een " ongellukje " kunnen ontstaan.

mvg
kurobu

kurobu 21 February 2006 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lieees
Denk je dat je het kind geen pyn doet als je het weg haalt dan 8-)..
JY hebt nix te zeggen over een leven van een kind!

:loser:

totaal foute redenering.
zet je liever een kind in een ongellukige situatie. waar het nooit zijn kansen kan halen als andere kinderen.
en waar het meer kans heeft op weggehaald worden bij de ouders of dergelijke?
dan kies ik liever met pijn in het hart voor een abortus hoor.

denk er maar eens over na ;)

K@rima! 21 February 2006 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
in mijn situatie nu. ik heb ook vast werk, bezig met rijbewijs.
mijn vriendin is nog school gaand. en nog maar 16.
dan zou ik haar toch ook eens op abortus wijzen.
maar zowiezo blijft de keuze bij haar.

Ik vind het altijd maar vreemd als jongens de keuze aan het meisje overlaten. Het lijkt me niet dat zo'n keuze in je eentje snel is gemaakt. Je moet er goed en veel over nadenken, samen met je vriend. Een jongen wil sowieso toch wel iets te zeggen hebben lijkt me?

Bazzemans 21 February 2006 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik vind het altijd maar vreemd als jongens de keuze aan het meisje overlaten. Het lijkt me niet dat zo'n keuze in je eentje snel is gemaakt. Je moet er goed en veel over nadenken, samen met je vriend. Een jongen wil sowieso toch wel iets te zeggen hebben lijkt me?
De uiteindelijke keus zal je echter altijd wel bij de meid neer moeten leggen. Het is immers een ingreep in haar lichaam..

tieky 21 February 2006 17:36

ik zou het wel heel moeilijk vinden, maar in de situatie waarin ik me nu bevind, daar bedoel ik mee: Studerend, midden in het leven, een maandbesteding van hooguit 200 euro, daar zou ik dat kind geen plezier mee doen.
Ik zou mijn vriendin zeer dringend adviseren om het weg te laten halen. Op het moment dat zij daar fel op tegen is, dan zou ik alsnog voor het kind zorgen.

In de situatie van kurobu zou ik het toch liever weg laten halen, in het geval dat ik dus de 'moeder' zou zijn.

K@rima! 21 February 2006 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
De uiteindelijke keus zal je echter altijd wel bij de meid neer moeten leggen. Het is immers een ingreep in haar lichaam..
Maar het gaat toch om een kind van twee personen. Ik vind dat een meisje een keuze nooit alleen mag maken (tenzij hij er niks mee te maken wil hebben). Wat als de jongen het kind heel graag wil houden maar het meisje niet? Het is toch oneerlijk om als meisje dan alleen aan jezelf te denken en het kind uiteindelijk weg te laten halen?

kurobu 21 February 2006 18:02

wat ik wil zeggen met de keuze aan haar laten is mis uitgedrukt. hier mee bedoelde ik eigenlijk dat de uiteindelijke beslissing bij haar ligt. natuurlijk zou ik ook mijn mening door geven en goede gesprekken hebben hier over...

het is zelfs totaal onterecht van de jongen om het meisje alleen te laten beslissen.

mvg
kurobu

MissDuplex 22 February 2006 14:17

Ik zou het kindje denk ik wel houden. Mijn vriend en ik hebben er wel eens een gesprek over gehad, en die wil het ook houden.
Volgend jaar gaan we samen wonen in een klein appartementje. We hebben erg goed contact met zijn moeder (minder met mijn ouders) en zal ons daarin ook altijd steunen. Alleen mijn opleiding is een probleem. Die zou ik dan nog wel erg graag af willen maken. Daar zou ik dan tijdelijk mee moeten stoppen...
Ik denk dat een kindje bij ons wel een 'goed' leven zal hebben :yes:

Ik vind dat als je voor het kind kiest dat je er zelf ook wel voor moet kunnen zorgen. Niet dat de zorg uiteindelijk (bijna) volledig op je ouders, of iemand anders, valt.

Fluittella 22 February 2006 18:18

Ik zou me later erg schuldig voelen. Ik zou dan denken dat ik een moord gepleegd heb. In het begin denk je dat abortus de beste oplossing is maar later ga je je schuldig voelen. Dat hoor je heel vaak.

Igna 22 February 2006 19:25

kweet niet goed wat ik zou doen, maar volgens mij kan een kind beter niet geboeren worden als hij (zo goed als) geen toekomst heeft. dus als je als tiener geen steun hebt van anderen, je school niet kan of wil afmaken en dus zelf geen toekomst hebt zou ik het toch wel laten wegnemen. het hangt allemaaal van de situatie af.

MissDuplex 22 February 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Igna
Het hangt allemaaal van de situatie af.
:yes: zeker mee eens

kurobu 23 February 2006 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MissDuplex
:yes: zeker mee eens
moet je eveneens ook een kind niet behandelen als een lotje uit de loterij. dat je er eentje kan krijgen waneer je wil... en zit het niet mee dan smijt je het maar weg.
dit is wel maar op zeer beperkte situaties toepaselijk ( ik wil daarmee zeggen dat ik naar niemand een steen hooi die dit zegt. )

Lieees 24 February 2006 22:13

Citaat:

totaal foute redenering.
zet je liever een kind in een ongellukige situatie. waar het nooit zijn kansen kan halen als andere kinderen.
en waar het meer kans heeft op weggehaald worden bij de ouders of dergelijke?
dan kies ik liever met pijn in het hart voor een abortus hoor.

denk er maar eens over na ;)

--
Hoezo ongelukkig? Jy als moeder moet dan alles doen om dat kind geen rot-leven te geven...... (ookal kan je materieel weinig geven, Liefde maakt dat goed!.. als jy maar voor die liefde zorgt dan)!
& Abortus is gewoon moord.. en dan niet zomaar moord, maar moord op je EIGEN kindje! Das echt erg!!
Ik heb er veel over nagedacht. maar ik ben echt anti-abortus!
Wy hebben gewoon nix te zeggen over het leven van een ander.. ook niet van leven of dood by je eigen kindje.

Igna 24 February 2006 22:37

ik weet niet of je het zo zwart moet zien. als je tot je oren in de shit zit en dan nog een baby der bij moet nemen weet ik niet of je dan wel zoveel liefde kan schenken aan dat kind. abortus moet kunnen maar alleen in echt moeilijke situaties. zoals ik al zei het hangt allemaal van de situatie af. ik zal nooit iemand veroordelen (tot moordenaar) omdat die een abortus heeft laten doen. het kan soms echt niet anders. het kind zou er alleen maar onder lijden.

L_angeldc 24 February 2006 22:39

jezus wat een up :z
toen ik het las dacht ik ook echt van, he ik kan me die reacties helemaal niet herinneren :? :z

@Lieees : dus jij zet liever een kindje op de wereld, terwijl je weet dat je het geen goed en fatsoenlijk leven kan bieden? En dan heb ik het niet over 10 of juist 5 barbies, maar gewoon te weinig geld hebben om genoeg kleertjes te kopen, luiers, potjes voeding, en alle andere basisbehoeften zeg maar.
En als het nog maar een paar weken (of eerder) is, kan je nog niet echt spreken van een 'kindje' vind ik.

kurobu 24 February 2006 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lieees
--
Hoezo ongelukkig? Jy als moeder moet dan alles doen om dat kind geen rot-leven te geven...... (ookal kan je materieel weinig geven, Liefde maakt dat goed!.. als jy maar voor die liefde zorgt dan)!
& Abortus is gewoon moord.. en dan niet zomaar moord, maar moord op je EIGEN kindje! Das echt erg!!
Ik heb er veel over nagedacht. maar ik ben echt anti-abortus!
Wy hebben gewoon nix te zeggen over het leven van een ander.. ook niet van leven of dood by je eigen kindje.

ik zal het even grof stellen. als de mods hier niet mee akoord zijn gelieve dit dan te verwijderen ( gaat mss cruw overkomen daarmee )

stel : je gaat fuiven met je vriendinnen...
je bent op weg terug naar huis en je wordt van je fiets gesleurd waar mee je als gevolg hard op de grond valt, en een man je meesleurd naar een bosje. hij verkracht u enorm gewelddadig.
jij hebt pijn mentaal maar ook emotioneel ben je gebroken, gewoon kapot.

je komt thuis schudden beven.. je ouders en broer / zus zijn ook emotioneel gebroken door wat er met jou is gebeurd.
je verwitigd de hulpdiensten, en gaat naar het spoed.

men onderzoekt u. die nacht slaap je helemaal niet...
paar dagen laten hoor je van je arts dat je zwanger bent door dit alles.

zou je dan als 14 of 15 ( niet over u leeftijd gewoon algemene stelling ) jarig meisje. het kind willen/ kunnen, op de wereld zetten die van jou is, maar ook van een wild vreemd beest, die je tot diep op het bod kraakte om zijn genot maar eventjes te hebben.

je zou laten in het minste probleem dat je hebt met je kind, deze agressie kunnen uitwerken op het kind.
het zou kunnen dat er bij de geboorte totaal geen moeder liefde is. wat dan ook zeer jammer is voor jou, maar voor dat kindje nog veeeeel erger.
wil jij echt op deze manier een kind baren ?

ik wil toch duidelijk maken, dat ik niet zeg dat dit in ieder geval zo is. dus dat dit enkel een voorbeeld is van in welke situatie abortus absolut geen probleem is. integendeel zelfs.

welteruste,
mvg
kurobu

Lieees 25 February 2006 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
jezus wat een up :z
toen ik het las dacht ik ook echt van, he ik kan me die reacties helemaal niet herinneren :? :z

@Lieees : dus jij zet liever een kindje op de wereld, terwijl je weet dat je het geen goed en fatsoenlijk leven kan bieden? En dan heb ik het niet over 10 of juist 5 barbies, maar gewoon te weinig geld hebben om genoeg kleertjes te kopen, luiers, potjes voeding, en alle andere basisbehoeften zeg maar.
En als het nog maar een paar weken (of eerder) is, kan je nog niet echt spreken van een 'kindje' vind ik.

.. Mss is het nog n iet helemaal gevormd.. maar het is wel een begin van een kindje..
En ik heb gelezen dat dit kindje wel dingen voelt.. ook als het word afgewezen (ookal is het dus ongeboren). 0ok doe je het kindje pyn als je het weg laat halen.. dit voel ze/hy! Je doet dus je eigen kindj pyn!
En over eten. tsjaa. ik denk dat je dan maar gewoon even keihard moet gaan werken voordat het geboren word. en er bestaat ook iets als kinderbyslag.

Lieees 25 February 2006 19:35

Citaat:

ik zal het even grof stellen. als de mods hier niet mee akoord zijn gelieve dit dan te verwijderen ( gaat mss cruw overkomen daarmee )

stel : je gaat fuiven met je vriendinnen...
je bent op weg terug naar huis en je wordt van je fiets gesleurd waar mee je als gevolg hard op de grond valt, en een man je meesleurd naar een bosje. hij verkracht u enorm gewelddadig.
jij hebt pijn mentaal maar ook emotioneel ben je gebroken, gewoon kapot.

je komt thuis schudden beven.. je ouders en broer / zus zijn ook emotioneel gebroken door wat er met jou is gebeurd.
je verwitigd de hulpdiensten, en gaat naar het spoed.

men onderzoekt u. die nacht slaap je helemaal niet...
paar dagen laten hoor je van je arts dat je zwanger bent door dit alles.

zou je dan als 14 of 15 ( niet over u leeftijd gewoon algemene stelling ) jarig meisje. het kind willen/ kunnen, op de wereld zetten die van jou is, maar ook van een wild vreemd beest, die je tot diep op het bod kraakte om zijn genot maar eventjes te hebben.

je zou laten in het minste probleem dat je hebt met je kind, deze agressie kunnen uitwerken op het kind.
het zou kunnen dat er bij de geboorte totaal geen moeder liefde is. wat dan ook zeer jammer is voor jou, maar voor dat kindje nog veeeeel erger.
wil jij echt op deze manier een kind baren ?

ik wil toch duidelijk maken, dat ik niet zeg dat dit in ieder geval zo is. dus dat dit enkel een voorbeeld is van in welke situatie abortus absolut geen probleem is. integendeel zelfs.

welteruste,
mvg
kurobu

-
Naa. Dit is natuurlyk wel iets heel anders.
Dit is wel een extreem voorbeeld, natuurlyk gebeurt het wel.. maar waar ik het over had is als het dan je EIGEN DOMME FOUT is. En niet als jy verkracht word.. Ik weet niet echt hoe ik daar over denken moet.. Maar ik zal het niet zomaar weg laten halen.
Omdat ik vind dat je niet over leven en dood mag beslissen!!

Lieees 25 February 2006 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Igna
ik weet niet of je het zo zwart moet zien. als je tot je oren in de shit zit en dan nog een baby der bij moet nemen weet ik niet of je dan wel zoveel liefde kan schenken aan dat kind. abortus moet kunnen maar alleen in echt moeilijke situaties. zoals ik al zei het hangt allemaal van de situatie af. ik zal nooit iemand veroordelen (tot moordenaar) omdat die een abortus heeft laten doen. het kan soms echt niet anders. het kind zou er alleen maar onder lijden.
-
Ik vind dat je dan ook liefde moet kunnen geven..
Als je ook zo opeens zwanger bent, moet je ook voor de "SHIT" opdraaien ! Ik bedoel. tis dan jouw fout. dus jy moet dan zorgen dat het kind wel een goed leven krygt, daar moet j gewoon alles aan doen.,

ezjuhezzz 25 September 2006 21:41

Hallo,

Wij zijn 4 studenten van de Hogeschool Utrecht en wij moeten voor een opdracht onderzoek doen naar groepen voor het eerste jaar Social work (SPH, CMV, MWD). Wij hebben gekozen voor de groep: \\"Tienermoeders\\". Graag zouden wij daarom een tienermoeder of een toekomstige tienermoeder intervieuwen. Wie wil ons daarbij helpen?

Je kunt ons mailen op: project_socialworkhu@hotmail.com

Groetjes,
Chris,
Alinda,
Priscilla
en Esmée

AmbyPur 25 September 2006 22:54

http://forum.leerlingen.com/vbb/member.php?u=21524 :9

Danielle89 1 May 2007 19:37

Hallo allemaal,

Ik ben Danielle nieuw op dit forum en tienermoeder! Ik heb nog niet echt de tijd en mogelijkheid gezien om hier alles bij te lezen over jullie meningen maar hier mijn verhaal:

Ik heb sinds mijn 15de een hele leuke vriend (Maikel) we waren vanaf begin af aan heel close ik zat bij hem in de havo klas en we zagen elkaar dus eigenlijk dagelijks! Maikel is 1 jaar ouder dan mij!

Toen Maikel thuis problemen kreeg (hij was toen 17) hebben mijn ouders gezegt dat hij tijdelijk bij ons thuis kon wonen omdat de situatie thuis echt niet meer ging! Maikel en ik waren steeds meer samen en gingen dus ook steeds vaker met elkaar naar bed. ik was aan de pil en we gebruikten altijd een condoom dus niks om ons zorgen over te maken!

tot 8 september 2005: ik had allang ongesteld moeten worden (7 dagen overtijd) ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad dus er moest iets fout zijn! ik besprak mijn ongerustheid met Maikel die even later met een zwangerschapstest aan kwam! de streep was er meteen zo duidelijk. we waren beiden geschokt, hoe kon dit gebeuren.

We moesten het onze ouders vertellen die reageerden gelukkig vrij positief! Maikel en ik besloten om dit kindje te houden! het ging goed tussen ons we hadden de steun van onze ouders vrienden en overige familie.

Na een goed verlopende zwangerschap hebben wij op 16 juni 2006 ons eerste kindje gekregen! wat waren wij trots!

ze heet: Fiene Jelina

was na bij haar geboorte een flinke meid van 3600 gram en 50 centimeter!

Onze ouders hebben samen gezorgt dat ons kindje een baby-kamer en spulletjes kreeg die een baby nodig heeft! beiden zijn we weer gaan studeren ik psychologie en Maikel rechten.

Ook hebben wij sinds januari dit jaar ons eigen huisje, omdat we ons eigen gezinnetje wilden vormen zodat oma gewoon oma kan blijven!

melipark 2 May 2007 15:01

hey

Citaat:

Origineel gepost door annomeisje (Bericht 784913)

waarom ben je dan dom? je kunt je toch volwassen vinden om dat kind een toekomst te geven en omdat je er veel voor over heb als je echt gevoelens hebt als moeder.

melipark 2 May 2007 15:04

Citaat:

Origineel gepost door Danielle89 (Bericht 1309144)
Hallo allemaal,

Ik ben Danielle nieuw op dit forum en tienermoeder! Ik heb nog niet echt de tijd en mogelijkheid gezien om hier alles bij te lezen over jullie meningen maar hier mijn verhaal:

Ik heb sinds mijn 15de een hele leuke vriend (Maikel) we waren vanaf begin af aan heel close ik zat bij hem in de havo klas en we zagen elkaar dus eigenlijk dagelijks! Maikel is 1 jaar ouder dan mij!

Toen Maikel thuis problemen kreeg (hij was toen 17) hebben mijn ouders gezegt dat hij tijdelijk bij ons thuis kon wonen omdat de situatie thuis echt niet meer ging! Maikel en ik waren steeds meer samen en gingen dus ook steeds vaker met elkaar naar bed. ik was aan de pil en we gebruikten altijd een condoom dus niks om ons zorgen over te maken!

tot 8 september 2005: ik had allang ongesteld moeten worden (7 dagen overtijd) ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad dus er moest iets fout zijn! ik besprak mijn ongerustheid met Maikel die even later met een zwangerschapstest aan kwam! de streep was er meteen zo duidelijk. we waren beiden geschokt, hoe kon dit gebeuren.

We moesten het onze ouders vertellen die reageerden gelukkig vrij positief! Maikel en ik besloten om dit kindje te houden! het ging goed tussen ons we hadden de steun van onze ouders vrienden en overige familie.

Na een goed verlopende zwangerschap hebben wij op 16 juni 2006 ons eerste kindje gekregen! wat waren wij trots!

ze heet: Fiene Jelina

was na bij haar geboorte een flinke meid van 3600 gram en 50 centimeter!

Onze ouders hebben samen gezorgt dat ons kindje een baby-kamer en spulletjes kreeg die een baby nodig heeft! beiden zijn we weer gaan studeren ik psychologie en Maikel rechten.

Ook hebben wij sinds januari dit jaar ons eigen huisje, omdat we ons eigen gezinnetje wilden vormen zodat oma gewoon oma kan blijven!

zo lief ! ik ben echt heel blij dat alles is goed verlopen en prachtig zo een situatie . hoe is dt dan eigenlijk kunnen gebeuren als ik dat vragen mag heeft de dokter dat ook uitgelegd dat allebei de voorbehoedsmiddelen hun werk niet hebben gedaan ???
nog eens proficiat

Denathy 2 May 2007 15:40

ik zou mijn vriendin (heb ik niet maar toch) nooit dwingen of adviseren abortus te plegen. Stel je voor dat je vriendin spijt krijgt van haar abortus? dan zou ik me echt onwijs schuldig voelen. Vind het haar keuze dan.

Danielle89 3 May 2007 20:45

Citaat:

Origineel gepost door melipark (Bericht 1309188)
zo lief ! ik ben echt heel blij dat alles is goed verlopen en prachtig zo een situatie . hoe is dt dan eigenlijk kunnen gebeuren als ik dat vragen mag heeft de dokter dat ook uitgelegd dat allebei de voorbehoedsmiddelen hun werk niet hebben gedaan ???
nog eens proficiat

Ik ben in de periode daarvoor ziek geweest en waarschijnlijk heeft de pil daardoor niet gewerkt,, het is moeilijk te verklaren allemaal maar het condoom moet gescheurd zijn anders is het eigenlijk onmogelijk!

Wij hebben de 'pech' gehad dat het bij ons dus mis is gegaan, maar ik ben nu hartstikke gelukkig met onze dochter en wil haar voor geen goud missen dus het is toch nog ergens goed voor :D

ik wil graag een foto vna haar plaatsen op het forum hoe werkt dat?

Denathy 4 May 2007 10:06

Citaat:

Origineel gepost door Danielle89 (Bericht 1309349)
, maar ik ben nu hartstikke gelukkig met onze dochter en wil haar voor geen goud missen dus het is toch nog ergens goed voor :D
dat?

Gelukkig maar :d.

Sick Boy 7 May 2007 18:07

Ik ken genoeg mensen die voor hun achtiende of toen ze net achtien waren een kind hadden.
Het is natuurlijk wel jong maar ik zou het nooit weg laten halen omdat het wel om een mens gaat. Dan had je maar niet moeten neuken. Daarom is het voor sommige mensen verstandiger om sex te hebben als ze getrouwd zijn :yes: of zeker weten dat ze bij elkaar willen blijven.
Ben je nog een tiener en je krijgt een kind en je wilt hem niet, dan is dat dom, want je ken nog wel een condoom omdoen, maar er bestaat altijd nog wel een kans om zwanger te raken, dus had je maar beter na moeten denken. Er is genoeg sexuele voorlichting.

Ookal ben je niet zelf instaat om een kind zelf op te voeden, je ouders of wie dan ook kunnen je toch helpen, tenminste die van mij wel

chica 7 May 2007 19:08

Ik moet zeggen dat het bij jou erg mooi klinkt allemaal Danielle!

Soinlove 24 June 2007 19:51

Een jongen waar ik iets mee heb zei onlangs: Iedereen blijft van mijn kinderen af, niemand komt eraan. Zelfs mijn eigen vriendin laat ik het niet weghalen. Hoe denken jullie daar over?

Jessy2905 22 July 2007 12:31

Ikzelf ben ook nii zwanger geweest,
Maar ik ben zo van mening,, als het kind van iemand is die er mee voor wil zorgen enz dan zou ik nog wel overwegen om het te houden maar heb je een kind met iemand die zegt van: Ik wil er nx mee te maken hebben of dat is nii van mij!! Dan zou 'k er nog eens over nadenken of ik het wel zou houden, want een kind opvoeden kan je praktisch niet alleen, en natuurlijk moet je ook zelf zo een beetje zien of je het wel aankan en kan combineren met school als je nog naar school gaat.
Grts

playboyfamke 22 July 2007 13:38

Citaat:

Origineel gepost door Jessy2905 (Bericht 1316955)
Ikzelf ben ook nii zwanger geweest,
Maar ik ben zo van mening,, als het kind van iemand is die er mee voor wil zorgen enz dan zou ik nog wel overwegen om het te houden maar heb je een kind met iemand die zegt van: Ik wil er nx mee te maken hebben of dat is nii van mij!! Dan zou 'k er nog eens over nadenken of ik het wel zou houden, want een kind opvoeden kan je praktisch niet alleen, en natuurlijk moet je ook zelf zo een beetje zien of je het wel aankan en kan combineren met school als je nog naar school gaat.
Grts

Er zijn zat meiden die zonder de vader hun kind opvoeden.
Ze doen het dan ook nog wel goed.
Ik ben zelf wel in verwachting geweest.Heb toen miskraam gehad, Was 16 jaar toen.
Je moet dan nog wel school ofzo hebben of je werkt.
Je moet inderdaad combiren moeten anders heb je er niks aan.

playboyfamke 22 July 2007 13:40

Citaat:

Origineel gepost door Soinlove (Bericht 1315003)
Een jongen waar ik iets mee heb zei onlangs: Iedereen blijft van mijn kinderen af, niemand komt eraan. Zelfs mijn eigen vriendin laat ik het niet weghalen. Hoe denken jullie daar over?

Abortus zou ik nooit doen.
Terecht ook dat die jongen het zegt die gaat er dan wel 100% voor

Iessie 22 July 2007 14:41

Citaat:

Origineel gepost door playboyfamke (Bericht 1316960)
Abortus zou ik nooit doen.
Terecht ook dat die jongen het zegt die gaat er dan wel 100% voor

ja maar hij moet de eventuele keuzes van zijn vriendin ook respecteren. als zij het echt niet wil, dan zou hij haar niet kunnen dwingen het te houden.

playboyfamke 22 July 2007 19:18

Citaat:

Origineel gepost door Iessie (Bericht 1316970)
ja maar hij moet de eventuele keuzes van zijn vriendin ook respecteren. als zij het echt niet wil, dan zou hij haar niet kunnen dwingen het te houden.

Nee inderdaad dat kan ook niet.

anonymouse17 20 June 2008 11:30

Citaat:

Origineel gepost door SRH girl (Bericht 788798)

het hartje klopt pas na 6 weken.
maar dat is geen reden voor abortus.

wel de lusten maar niet de lasten ?

ik heb de lusten genomen nu ook de lasten ben ondertussen al 24 weken zwanger en ben 17 jaar.
ben uiteindelijk zelf toch zo dom geweest.
als je abortus doe ben je geen kindje waard vind ik zelf

ook ik dacht het niet te redden maar het is me gelukt alle spulletjes bij elkaar te krijgen en financieel zal het ook zeker lukken als t geboren is.

ik krijg wel hulp erbij dat is wel fijn.

Zeespons 20 June 2008 11:58

Citaat:

Origineel gepost door anonymouse17 (Bericht 1364152)

Vandaar de abortus.

Amnesia 20 June 2008 12:03

Citaat:

het hartje klopt pas na 6 weken.
maar dat is geen reden voor abortus.

ik heb de lusten genomen nu ook de lasten ben ondertussen al 24 weken zwanger en ben 17 jaar.
ben uiteindelijk zelf toch zo dom geweest.

ook ik dacht het niet te redden maar het is me gelukt alle spulletjes bij elkaar te krijgen en financieel zal het ook zeker lukken als t geboren is.

ik krijg wel hulp erbij dat is wel fijn.

Tienermoeders.
De grootste prutsers die er bestaan. :{

Vlinder 20 June 2008 18:17

hoe zit het dan met 'tienervaders'? of bestaan die niet?

Amnesia 20 June 2008 19:14

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1364234)

Die zijn er meestal niet.
Maar dat zijn ook prutsers.

Mr. Macphisto 20 June 2008 19:25

Moet je even jamie lynn spears googelah.

Mr. Macphisto 20 June 2008 19:27

Citaat:

Google says:

Resultaten 1 - 10 van circa 948 voor tienervader (0,23 seconden

Resultaten 1 - 10 van circa 34.300 voor tienermoeder (0,19 seconden)

dusss.

Amnesia 20 June 2008 19:27

Citaat:

Origineel gepost door mofo (Bericht 1364246)
Moet je even jamie lynn spears googelah.

Ik zag 't al op MSN.nl.
Prutser is 't ook.
Én familie van Britney.
Én tienermoeder.
Epic Fail? :')

Mr. Macphisto 20 June 2008 19:28

Citaat:

Google says:

Dusss.

Amnesia 20 June 2008 19:30

Citaat:

Origineel gepost door mofo (Bericht 1364249)
Google says:

Dusss.

Point proven. :d

Mr. Macphisto 20 June 2008 19:36

Zijn we meteen van het gezeik en gejengel af :')

Amnesia 20 June 2008 19:37

Citaat:

Origineel gepost door mofo (Bericht 1364259)
Zijn we meteen van het gezeik en gejengel af :')

:yes:

blabla1993 21 June 2008 12:37

Citaat:

:')

Moi et Toi 21 June 2008 23:17

Ik zou moest ik zwanger zijn het laten weghalen. Ik ben zelf nog een kind (oké ik wordt 18 ) maar op 'moeder' vlak ben ik echt niet klaar voor kinderen, daarvoor ben ik zelf nog teveel kind en wil ik nog teveel uitspoken. Ik wil verder studeren enzo en met een kind zou dat niet gaan. Ik denk niet dat ik mijn kind dan een echt goeie toekomst zou kunnen geven en ik zou moeten steunen op mijn ouders en dat zou ik niet willen.

x_JustMe 2 July 2008 11:44

Ik zou abortus plegen en er niemand over vertellen.
Mijn beste vriendin (15) is zo'n 6 maanden geleden bevallen van een flinke zoon.
En ze heeft het echt moeilijk.
Bijna al haar vriendinnen hebben haar laten vallen. Enkel ik en nog een vriendin zijn er nog voor haar en geloof me, het is hard.
Wanneer we uitgaan zie je dan anderen wijzen naar je en zeggen: " Kijk, da's die da al een kind eeft!"
Uitgaan en weggaan kan ze ook bijna niet meer.
Gelukkig heeft ze nu terug een goeie vriend die ook heel goed zorgt voor de kleine spruit.
Ik vind dat ze het héél goed doet maar het is toch jammer .
Je bent een héél deel van je jeugd kwijt zou ik zo maar zeggen.
Maar elk z'n mening natuurlijk ! ;-)

the_darkness 2 July 2008 11:46

dan waren dat geen echte vriendinnen.
Echte vrienden en vriendinnen zijn er altijd voor je en steunen je altijd, ook als je fouten maakt of als het minder gaat. JUIST dan.

Cher 8 August 2008 10:09

Citaat:

Origineel gepost door annomeisje (Bericht 784913)

Het kan ook een ongeluk zijn ...

Amnesia 8 August 2008 11:36

Citaat:

Origineel gepost door Cher (Bericht 1368854)
Het kan ook een ongeluk zijn ...

Dan ben je gewoon dom. :)

the_darkness 8 August 2008 11:37

ongeluk...
flikker toch een eind op zeg...
dit zijn geen ongelukjes meer...

Amnesia 8 August 2008 11:38

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1368877)
ongeluk...
flikker toch een eind op zeg...
dit zijn geen ongelukjes meer...

Dat zeg ik;
dan ben je gewoon dom. :')

the_darkness 8 August 2008 11:40

dat is geen domheid meer.
Maar pure hersenloosheid in een tijd dat je in bijna elke winkel een pakkie condooms kan halen.

Amnesia 8 August 2008 11:59

Dus ben je gewoon dom.
Tsk, 't komt allemaal op hetzelfde neer. :+

Vlinder 8 August 2008 12:21

weet je wat het is.. jongens snappen het blijkbaar gewoon niet.

blabla1993 8 August 2008 13:38

Ik denk dat dat zo blijft als jij zulke vage opmerkingen maakt.

Amnesia 8 August 2008 20:12

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1368896)
weet je wat het is.. jongens snappen het blijkbaar gewoon niet.

Oh ja, nee, het is geweldig om per ongeluk een kind te krijgen.
Een kind dat krijst, vreet, jankt en niet eens een beetje dankbaarheid toont voor zijn bestaan.

Nee, wij hebben het natuurlijk helemaal bij 't verkeerde eind. :thumbsup:

the_darkness 8 August 2008 20:43

ben het eens met Saduf.

Zeespons 9 August 2008 01:33

Citaat:

Origineel gepost door Saduf (Bericht 1368966)
onzin.als jij de pil én een condoom gebruikt is er no fucking way(ghehe) dat je zwanger raakt...behalve die 0,001 %... maar dan is het niet meer jouw eigen schuld.

behalve die 0,001 %

Wiens zn schuld is het dan?

the_darkness 9 August 2008 01:42

beiden.
beiden wisten dat die kleine kans er was, en zijn toch met elkaar naar bed gegaan.
Ze hebben die kans dus geaccepteerd en vonden het het waard.
Dus moeten ze achteraf niet gaan jammeren.

Amnesia 9 August 2008 10:15

0,001%

Wauw.. om daarom te gaan mierenneuken..
Da's iets nieuws. :')

theladyroos 10 August 2008 19:30

houde?

kijk al is het idee zo kleintje in je handen te hebben en te weten dat dat kleintje van jou is heel mooi is ...denk ook aan dat je hele leven gwn verziekt is omdat je van school zou moetten en zo gaan moeten werken om die kleine te onderhoude eten en zo kleren en dat je zelf ook nog aan het groeien bent enz het is gewoon heel moelijk daar komt ook nog eens bij dat je liefje er van door zou kunnen gaan omdat hij het niet zo had geplend want hij wil wel zijn school afmaken (groot gelijk) en hij jou in de steek kan laten samen met je kindje ...
misschien is het gewoon wat beter als je wacht tot je ietsjes ouder bent met het krijgen van kinderen...dat is beter voor iedereen

:)

Kelly 8 February 2010 01:16

Hmm..
Ikzelf ben tienermoeder, en waarom heb ik mijn kindje bijgehouden??
Omdat ik er zelf heb voor gekozen!

ik was 17 toen ik zwanger was ! en heb er nog geen moment spijt van gehad!!
Jullie kunnen allemaal zo verdergaan op vooroordelen; tienermoeders hebben geen leven of toch geen uitgaansleven; maken hun school niet af; kunnen hun kindere niet aan; blijven niet samen met hun vriend enz ..
wel misschien al eens gedacht dat je elke persoon apart moet bekijken??
ok er zijn meisjes die te vroeg zwanger zijn maar dat hangt echt af van meisje tot meisje!

Wel .. ik durf te wedden dat mijn tienerjaren mooier zijn dan sommige van jullie ooit hebbe kunne drome!

als ik ga shoppen met vriendin, toch niets gezelliger dan je schatje meenemen ? wordt die nog is lekker vertroeteld ook door mn vriendinnen!

wil ik eens uitgaan al van babysitters gehoord ? kweet niet maar naar mijn mening doen "volwassenen" dat ook geregeld he?!
en wat je dan uitgaan noemt, ik ga graag eens gezellig met vriend/ papa van het kind!! iets drinken voor mij hoeft dat niet zat zuipen zijn hoor!! wat heb je daar aan? kan je evengoed same thuis met je vriend kaarsjes zetten lekkere muziek en een flesje champagne openmaken he!

en zeg eens, is er nu iets mooier dan dat je eigen kind tegen je zegt mama ik hou van jouw ? nee, maar dat gvoel zullen jullie nog wel leren!
of gwoon samen lekker knus int zeteltje zitten als gezin, met lekker veel knuffels!!
Ik krijg zoveel trg van mn zoontje dus ik heb totaal niet het gevoel dat ik iets mis in mijn leven!

njah ik kan jullie ergens wel begrijpen, als je op tv iets ziet van tienermoeders wordt het allemaal zo negatief overgebracht!

Ok ik heb ook mijn moeilijke momenten gehad met de opvoeding.. maar geloof me elke ouder heeft dat!
mn zoontje is nu 2.5 en krijgt aardig zijn kuurtjes .. zolang je er correct mee omgaat zijn zen buien zo over en is het trg genieten!

en euhm u vriendin dan van de trap afduwen ?? heel gezellig :) kweet niet ofda ge het beseft maar euhm.. tis wel een wezentje dat een persoon wordt net als jij !

wat ik wel vind is dat het maar goed is dat abortus bestaat, er zijn gevallen dat een meisje op een zekere manier toch is zwanger geraakt maar realiseert dat ze er niet voor kan zorgen is het het beste om het te laten weghalen..
anders is je kindje de schuld van de stommiteiten die sommige maken!

njah als laatste moeten jullie ook eensbeseffen dat een kindje niet alleen miserie is!!! dat het eigelijk het mooiste is dat er bestaat! de liefde die je krijgt van je kind is onvoorwaardelijk!!
dus stop eens om alle tienermoeders over dezelfde kam te scheren want echt!!!!! hooo

en btw .. ben nu 19 en ga nog steeds naar school!! heb zelfs mn jaar gehaald van toen ik zwanger was!

xx

Kelly 8 February 2010 01:22

Citaat:

Origineel gepost door Amnesia (Bericht 1364157)
Tienermoeders.
De grootste prutsers die er bestaan. :{

Man zwijg toch gewoon!! Wat weet jij nu van tienermoeders!!??
jullie kunnen toch echt zo dom zijn en alleen maar de vooroordelen opnemen he! :)

tis ni omda gij een slechte vader zou zijn zonder verantwoordelijkheden dat alle tienermoeders slecht zijn he ??
jeezes get a life!!

blabla1993 8 February 2010 06:18

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1449075)
Man zwijg toch gewoon!! Wat weet jij nu van tienermoeders!!??
jullie kunnen toch echt zo dom zijn en alleen maar de vooroordelen opnemen he! :)

tis ni omda gij een slechte vader zou zijn zonder verantwoordelijkheden dat alle tienermoeders slecht zijn he ??
jeezes get a life!!

Het ging er niet om dat ze slechte moeders zijn, maar dat ze hun leven verkloten.

En dat jij een goed leven hebt met kind is fijn voor je, maar stop met doen alsof alle tienermoeders het prima voor elkaar hebben.

Oja, en leuk dat je er tot nu toe geen spijt van gehad hebt, maar je moet nog een jaar of 15.

tommy almighty 8 February 2010 06:39

Ik denk dat je hier niet in 't algemeen 1 uitspraak over kan doen want het is voor iedereen anders. Jij bent er misschien goed mee om gegaan maar ik ga er zelf van uit dat de meeste dat niet kunnen.

Deegbal 8 February 2010 16:28

Het is gewoon een feit dat het over het algemeen niet handig is.

tommy almighty 8 February 2010 16:53

wie heeft mijn post aangepast.........

blabla1993 8 February 2010 17:27

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1449142)
wie heeft mijn post aangepast.........

Ik, waar was het voor nodig een half liedje te posten? :+

Kelly 8 February 2010 19:37

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449076)
Het ging er niet om dat ze slechte moeders zijn, maar dat ze hun leven verkloten.

En dat jij een goed leven hebt met kind is fijn voor je, maar stop met doen alsof alle tienermoeders het prima voor elkaar hebben.

Oja, en leuk dat je er tot nu toe geen spijt van gehad hebt, maar je moet nog een jaar of 15.

Njah ik zal er mee stoppen wanneer jullie eens zouden stoppen met doen alsof alle tienermoeders hun leven verkloten :)

want echt hoe kan je eige kind nu je leven verkloten ?? Het is het mooiste dat er is voor n moeder!

en btw.. ik hoop dat het langer dan 15 jaar is hoor..

en ik zeg niet dat alle tienermoeders het voor elkaar hebben, maar als je jullie hoort praten is het alsof alle tienermoeders het niet voor elkaar hebben,, WeetJeWel...

Hoeveel "volwassene" ouders kunnen er niet voor hun kind zorgen??
hoeveel laten hun kind na de geboorte achter in ne vuilzak dood ??
hoeveel kunnen hun kindere gwn niet aan ??

en wat nog het grappigste is van al is dat als er zo iets op het nieuws komt het toch allemaal "volwassene" ouders zijn ;)

Maar ja daar zegge we niet zoveel over he,, maaaar het moest eens een tienermoeder zijn die da doet.. Dan hebbe ze ng paar redene bij om alle tienermoeders over dezelfde kam te schern he :)

Achja.. Waarom doe ik moeite om zoiets uit te leggen jullie zullen het nooit snappen ..

tzelfde dat je zou zeggen:

alle blondjes dom zijn
vrouwe niet kunne rijdn
hollanders gierig zijn

en tienermoeders verkloten hun leven of kunnen er niet voor zorgen..
ik ken trouwens genoeg tienermoeders die het voor elkaar hebben ;d

zonder hulp van omake of opake ..

en nu heb ik het niet over de 14 jarige he die horen zelf nog maagd te zijn maarja :) dat gaat er over .. maar jah wie weet zittn daar ook prachtige moederkes tussen :d

en echt wel grappig..
over het feit dat ik er een reactie opzet om de boodschap tegeven dat je ons niet in het algemeen moet kleineren

maar de persoon die zegt van dan duw ik haar van de trap..
of ik zou haar verlaten..
of tienermoeders zijn prutsers^^
daar wordt niet veel van gezegt he..

wel dat vink ik wel wat kleingeestg :)

x

the_darkness 8 February 2010 19:51

Vrouwen kunnen toch ook helemaal niet rijden? :?

Kimm!~~ 8 February 2010 19:55

Jij wel?

Kelly 8 February 2010 19:58

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1449162)
Vrouwen kunnen toch ook helemaal niet rijden? :?

jah en onderzoek wijst uit dat mannen meer accidenten hebben dan vrouwen
wetenschappelijk bewezen:)

dussss..

mr soit daar ging het niet over he:)

tommy almighty 8 February 2010 20:01

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449144)
Ik, waar was het voor nodig een half liedje te posten? :+

de tekst was best wel passelijk bij 't onderwerp:+

Mr. Macphisto 8 February 2010 21:36

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1449160)
Njah ik zal er mee stoppen wanneer jullie eens zouden stoppen met doen alsof alle tienermoeders hun leven verkloten :)

want echt hoe kan je eige kind nu je leven verkloten ?? Het is het mooiste dat er is voor n moeder!

en btw.. ik hoop dat het langer dan 15 jaar is hoor..

en ik zeg niet dat alle tienermoeders het voor elkaar hebben, maar als je jullie hoort praten is het alsof alle tienermoeders het niet voor elkaar hebben,, WeetJeWel...

en wat nog het grappigste is van al is dat als er zo iets op het nieuws komt het toch allemaal "volwassene" ouders zijn ;)

Maar ja daar zegge we niet zoveel over he,, maaaar het moest eens een tienermoeder zijn die da doet.. Dan hebbe ze ng paar redene bij om alle tienermoeders over dezelfde kam te schern he :)

Achja.. Waarom doe ik moeite om zoiets uit te leggen jullie zullen het nooit snappen ..

tzelfde dat je zou zeggen:

alle blondjes dom zijn
vrouwe niet kunne rijdn
hollanders gierig zijn

en tienermoeders verkloten hun leven of kunnen er niet voor zorgen..
ik ken trouwens genoeg tienermoeders die het voor elkaar hebben ;d

zonder hulp van omake of opake ..

en nu heb ik het niet over de 14 jarige he die horen zelf nog maagd te zijn maarja :) dat gaat er over .. maar jah wie weet zittn daar ook prachtige moederkes tussen :d

en echt wel grappig..
over het feit dat ik er een reactie opzet om de boodschap tegeven dat je ons niet in het algemeen moet kleineren

x

Door dit soort posts ga ik dus juist denken dat ze dom zijn.

blabla1993 8 February 2010 22:11

Citaat:

Verkloten als in: vrij weinig toekomstperspectief meer.
Citaat:

en ik zeg niet dat alle tienermoeders het voor elkaar hebben, maar als je jullie hoort praten is het alsof alle tienermoeders het niet voor elkaar hebben,,

Geen opleiding, geen (fatsoenlijke) baan, helft van de tijd ook geen vriend/man. Ja, dat is redelijk 'niet voor elkaar', lijkt me.
Citaat:

Nou, als volwassenen dat al niet kunnen, waarom zou een kind het dan wel kunnen? Serieus, wat de neuk probeer je hiermee te bewijzen?
Daarnaast weet ik niet hoe dat bij jullie in belgenland gaat, maar wij stoppen geen kinderen in plastic zakken.
Citaat:

Ja, dom wicht. Omdat er veel meer volwassenenouders zijn, dan tienerouders. Dan zijn er absoluut gezien natuurlijk veel meer negatieve uitschieters. Maarja, ik betwijfel of je dat kunt begrijpen.
Citaat:

Eh, nee.
Citaat:

en nu heb ik het niet over de 14 jarige he die horen zelf nog maagd te zijn maarja :)

En waarom 'hoort' dat dan maar weer even volgens jou? :')
Kinderen 'horen' ook geen kinderen te krijgen.
Citaat:

en echt wel grappig..

Nee, jij bent kleingeestig. Je kent blijkbaar niet eens het fenomeen sarcasme/cynisme.

Kimm!~~ 9 February 2010 12:04

Doe ff normaal,,
Jij gaan er maar van uit dat tienermoeders allemaal het zelfde zijn,, een stelletje onverantwoordelijke pubers of niet?

En je kan wel zeggen als ik zwanger wordt doe ik abortus,, wedden dat zeker 40% die dat zegt zich bedenkt als die werkelijk zwanger raakt..

Sommige reacties zijn gewoon zo respectloos!

Kimm!~~ 9 February 2010 12:22

Waarom denk je dat tienermoeders problemen niet in zien?
Zij leveren bewust een deel van hun jeugd in om voor een kindje te zorgen..
Eigenlijk vindt ik dat nog best verantwoordelijk?
Je kan ook simpel weg abortus doen en voor je verantwoordelijkheid weglopen.

Kimm!~~ 9 February 2010 13:06

Kansloze discussie hier!

hou dan ook rekening met het standpunt van een ander

blabla1993 9 February 2010 15:00

Hier, je kunt niet eens een normale discussie voeren. Hoe wil je dan een kind opvoeden? :')

Mr. Macphisto 9 February 2010 16:17

Citaat:

Origineel gepost door Kimm!~~ (Bericht 1449208)
Doe ff normaal,,
Jij gaan er maar van uit dat tienermoeders allemaal het zelfde zijn,, een stelletje onverantwoordelijke pubers of niet?

En je kan wel zeggen als ik zwanger wordt doe ik abortus,, wedden dat zeker 40% die dat zegt zich bedenkt als die werkelijk zwanger raakt..

Sommige reacties zijn gewoon zo respectloos!

Leer eens lezen. Dat is al het 1e punt van blabla; Lage scholing.
Dat 40 % zich bedenkt is misschien wel zo. En dat zijn meestal degene die zijn zoals blaab beschreef. Doe niet zo moeilijk want de waarheid is niet respectloos maar hard.

smiley D 10 February 2010 00:26

achja bij mij woont een oma in het dorp van 28 op haar 14 een kind gehad en dochter ook de appel valt niet ver van de boom zo lijkt

als ik perongeluk een meisje bezwanger zou ik het wel willen houden maarja is haar keuze tog.... achja gewoon altijd connie en anders moet je mans genoeg zijn zelf die morningaftepil voor dat meisje te gaan halen want liever niet maar komt het er dan zou ik me altijd schuldig voelen dat er abortus is gepleegd naja is mening tog

blabla1993 10 February 2010 00:54

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449334)
connie

:')

Kelly 10 February 2010 14:56

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449196)
Verkloten als in: vrij weinig toekomstperspectief meer.
Geen opleiding, geen (fatsoenlijke) baan, helft van de tijd ook geen vriend/man. Ja, dat is redelijk 'niet voor elkaar', lijkt me.

Nou, als volwassenen dat al niet kunnen, waarom zou een kind het dan wel kunnen? Serieus, wat de neuk probeer je hiermee te bewijzen?
Daarnaast weet ik niet hoe dat bij jullie in belgenland gaat, maar wij stoppen geen kinderen in plastic zakken.

Ja, dom wicht. Omdat er veel meer volwassenenouders zijn, dan tienerouders. Dan zijn er absoluut gezien natuurlijk veel meer negatieve uitschieters. Maarja, ik betwijfel of je dat kunt begrijpen.

Eh, nee.
En waarom 'hoort' dat dan maar weer even volgens jou? :')
Kinderen 'horen' ook geen kinderen te krijgen.

Nee, jij bent kleingeestig. Je kent blijkbaar niet eens het fenomeen sarcasme/cynisme.

Toevallig weet ik dat nu wel:

Cynisme: is n middel tot zelfverdediging, en dus wel meestal de boze teleurgestelde mensen die dit gebruiken zodat ze zich zelf kunnen verdedigen ; het is n gevoelsloze spot me een negatieve en afbrekende ondertoon :)

sarcasme: blaffende felle spot, bedoeld om te kwetsen :)

nuja zie je ik ben toevallig een tieneroeder die het dan wel voor elkaar heeft zeker :)

nog 4 maand en ik heb toch lekker mijn diploma, werk zal ik genoeg vinden in mijn sector en mijn bedoeling is zelf om erna nog avondschool te volgen ..
&& Newsflash!! :o toch toevallig een van de tienermoeders die het wel voor elkaar krijgt..

en nee ik ben geen uitzondering hoor en zijn er zovele die ik ken die het gemaakt hebben :)

njah in mijn school alleen al zijn er vorig jaar 3 gestopt en die geen tienermoeder zijn :)

en nog eens ik zeg niet dat het zo is bij alle tienermoeders he!!
maar wat ik wel weet is dat degene die het juist zo moeilijk hebben, juits diegene zijn waarvan dat de vriend zegt ik trap het af ..

en het is hier ook alleen maar te doen om de mama's he hoe zit het eigenlijk met de papa's ??

meisjes die niet de bedoeling hadden om zwanger te geraken en toch zwanger zijn zitten er wel aan vast dan he .. papa kan zeggen ik trap het af ..
terwijl ze evenveel verantwoordelijk hebben dan de moeder, niet ?
der is effe opkruipe en dan gaan lope is gemakkelijk he..

terwijl het meisje het kind wel draagt ..
en sorry maar dat vind ik wel chique van die meiskes..

denke jullie nu echt da die denke ok ik ben zwager ik zal het maar bijhoude ??
daar wordt wel wa over nagedacht .. met tranen en enorm veel pijn in hun hartje ..

denkte dat die zelf niet beseffen dat het niet gemakkelijk zal zijn ..
dat ze niet beseffen dat het een heel verantwoordlijkheid is ??
dat ze de centjes moeten hebben om het kind groot te brengen ?

oh jawel ! dat wete ze goed genoeg ..
maar ze doen het dan toch ook he !
en echt wat heb jij u er mee te moeien ? is het u leven ? nee he :)

julie hebben gemakkelijk te zeggen doe maar abortus voor de vrouw ligt dat nu net iets ander he ..

jullie moeten het niet ondergaan he :)
en vanaf dat je weet dat je zwanger ben krijg je er dan ng eens het moedergevoel bovenop bij ..

want het is wel je kindje je babytje dat in je buik aan het groeien is !

zo gevoelloos dat je bent !

en ok als je het zelf niet wilt is het beter dat je een paar jaartjes wacht om een kindje te krijgen .. maar als je zwanger bent is het al te laat om er zo over te denken .. sta je gwn voor de keus bijhouden of niet .. en zomaar even je kleine spruit wegdoen is niet zo evident!

en zoals kimm zei kansloze discussie gaat er niet over dat ze de verantwoordlijkheid niet heeft om niet te discissiere gwn dat jullie de moeite niet doen om te luistere!!

wat jullie allemaal zegge denk je dat wij daar zelf ng niet over hebben nagedacht ?? :)

mjah kzegget eens je echt zwanger bent ( en sijtg dat mannen dat niet kunnen ) denk je er helemaal anders over en probeer je het juist te maken in je leven!!

blabla1993 10 February 2010 15:32

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1449387)
Cynisme: is n middel tot zelfverdediging, en dus wel meestal de boze teleurgestelde mensen die dit gebruiken zodat ze zich zelf kunnen verdedigen

Waar haal je die onzin vandaan?
Citaat:

nuja zie je ik ben toevallig een tieneroeder die het dan wel voor elkaar heeft zeker :)

Erg fijn, maar het gaat niet over jou. Het gaat over tienermoeders in het algemeen.
Citaat:

en het is hier ook alleen maar te doen om de mama's he hoe zit het eigenlijk met de papa's ??

Naast al je gezever toch nog een goed punt. De vaders worden een beetje buiten de discussie gelaten, terwijl die naar mijn mening een net zo grote verantwoordelijkheid hebben.
Citaat:

meisjes die niet de bedoeling hadden om zwanger te geraken en toch zwanger zijn zitten er wel aan vast dan he .. papa kan zeggen ik trap het af

Nee, er zijn nog dingen als morning after pil en abortus.
Citaat:

Nouja, ze beslissen zelf dat ze het willen houden, dan moet je niet doen alsof het heel zielig voor ze is.
Citaat:

Zoals je kunt lezen denken wij dat ze dat flink onderschatten ja.
Citaat:

Dom toch?
Citaat:

Wij mogen er best over discussiëren, het is een interessant onderwerp.
Citaat:

Ach, als je niet even je eigen gevoelens opzij kunt zetten en niet rationeel kunt nadenken over wat voor een toekomst jij je kind geeft ben je niet gevoelig, maar ernstig bekrompen.
Citaat:

en zoals kimm zei kansloze discussie gaat er niet over dat ze de verantwoordlijkheid niet heeft om niet te discissiere gwn dat jullie de moeite niet doen om te luistere!!

Wij luisteren best. Wij denken alleen logisch na, in plaats van sentimenteel gezever te geven.

tommy almighty 10 February 2010 15:35

^grotendeels ben ik 't hier mee eens.

Mr. Macphisto 10 February 2010 16:00

Citaat:

Toevallig weet ik dat nu wel:

Cynisme: is n middel tot zelfverdediging, en dus wel meestal de boze teleurgestelde mensen die dit gebruiken zodat ze zich zelf kunnen verdedigen ; het is n gevoelsloze spot me een negatieve en afbrekende ondertoon :)

sarcasme: blaffende felle spot, bedoeld om te kwetsen :)

nog 4 maand en ik heb toch lekker mijn diploma, werk zal ik genoeg vinden in mijn sector en mijn bedoeling is zelf om erna nog avondschool te volgen ..
&& Newsflash!! :o toch toevallig een van de tienermoeders die het wel voor elkaar krijgt..

en nee ik ben geen uitzondering hoor en zijn er zovele die ik ken die het gemaakt hebben :)

njah in mijn school alleen al zijn er vorig jaar 3 gestopt en die geen tienermoeder zijn :)

en nog eens ik zeg niet dat het zo is bij alle tienermoeders he!!
maar wat ik wel weet is dat degene die het juist zo moeilijk hebben, juits diegene zijn waarvan dat de vriend zegt ik trap het af ..

meisjes die niet de bedoeling hadden om zwanger te geraken en toch zwanger zijn zitten er wel aan vast dan he .. papa kan zeggen ik trap het af ..
terwijl ze evenveel verantwoordelijk hebben dan de moeder, niet ?
der is effe opkruipe en dan gaan lope is gemakkelijk he..

denke jullie nu echt da die denke ok ik ben zwager ik zal het maar bijhoude ??
daar wordt wel wa over nagedacht .. met tranen en enorm veel pijn in hun hartje ..

oh jawel ! dat wete ze goed genoeg ..

julie hebben gemakkelijk te zeggen doe maar abortus voor de vrouw ligt dat nu net iets ander he ..

jullie moeten het niet ondergaan he :)
en vanaf dat je weet dat je zwanger ben krijg je er dan ng eens het moedergevoel bovenop bij ..

want het is wel je kindje je babytje dat in je buik aan het groeien is !

en ok als je het zelf niet wilt is het beter dat je een paar jaartjes wacht om een kindje te krijgen .. maar als je zwanger bent is het al te laat om er zo over te denken .. sta je gwn voor de keus bijhouden of niet .. en zomaar even je kleine spruit wegdoen is niet zo evident!

wat jullie allemaal zegge denk je dat wij daar zelf ng niet over hebben nagedacht ?? :)

mjah kzegget eens je echt zwanger bent ( en sijtg dat mannen dat niet kunnen ) denk je er helemaal anders over en probeer je het juist te maken in je leven!!

Zover ik weet zijn er hier twee tienermoeders actief in het topic, die allebei niet kunnen lezen en schrijven. Iedere keer zit ik een kwartier jullie posts te ontcijferen omdat ik er gewoon geen reet van snap. (dat ik de moeite nog neem is al wat.)

Daarnaast is het niet harteloos wat wij zeggen hier, maar gewoon de waarheid. Tienermoeders zijn eerder kansloos omdat dat meer voorkomt dan de tienermoeders die wel iets bereiken in hun leven. Totdat jij kan bewijzen dat het voor iedere tienermoeder niet zo is, hebben wij gewoon gelijk en kan jij beter je mond houden.

Daarnaast ben je op dit forum om een discussie te voeren. Kennelijk kan je dit niet. Want jij wilt zo graag met die persoon batsen. Kijk dan niet raar op als wij zo reageren, want het was immers niet de bedoeling dat je zwanger zou raken rite?

Je hoeft ook niet stommertje te spelen, want je leest zelf niet. Kom onder die steen vandaan en accepteer dat je niet altijd gelijk hebt. Je moet zelf eens gaan lezen want je reacties zijn waardeloos. Verschuil je dus niet achter je buik of die kerel die bij je weg is, want hij is er niet meer. Jij bent er nog láááng niet.

Kelly 10 February 2010 17:07

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449413)
Zover ik weet zijn er hier twee tienermoeders actief in het topic, die allebei niet kunnen lezen en schrijven. Iedere keer zit ik een kwartier jullie posts te ontcijferen omdat ik er gewoon geen reet van snap. (dat ik de moeite nog neem is al wat.)

Daarnaast is het niet harteloos wat wij zeggen hier, maar gewoon de waarheid. Tienermoeders zijn eerder kansloos omdat dat meer voorkomt dan de tienermoeders die wel iets bereiken in hun leven. Totdat jij kan bewijzen dat het voor iedere tienermoeder niet zo is, hebben wij gewoon gelijk en kan jij beter je mond houden.

Daarnaast ben je op dit forum om een discussie te voeren. Kennelijk kan je dit niet. Want jij wilt zo graag met die persoon batsen. Kijk dan niet raar op als wij zo reageren, want het was immers niet de bedoeling dat je zwanger zou raken rite?

Je hoeft ook niet stommertje te spelen, want je leest zelf niet. Kom onder die steen vandaan en accepteer dat je niet altijd gelijk hebt. Je moet zelf eens gaan lezen want je reacties zijn waardeloos. Verschuil je dus niet achter je buik of die kerel die bij je weg is, want hij is er niet meer. Jij bent er nog láááng niet.

man als er een iemand dan niet kan lezen ben jij het wel want duidelijker kan het niet hoor :)

het was wel mijn bedoeling om zwanger te geraken .. ik heb bewust voor een kindje gekozen ( nog eens lees zelf eerst een tegoed )

rite ?? ofwel een nederlands woord van bij jullie in holland of gwn de bedoeling gehad om right te schrijvn ?? :)

ik hoef mij niet te verschuilen achter de kerel die weg is want de papa van men zoontje is er ng steeds :) als meer als 4 jaar dus ..

( lees zelf eens goed he :) )

het gaat niet om met de persoon te batsen ik zou botsen zeggen maar kom, maar gewoon dat jullie niet achter jullie steen schuilen en tienermoeders veralgemenen maar ook is van hun kant te bekijken

ik ben perfect gelukkig als tienermoeder en hij heeft alles wat hij moet hebben

Kelly 10 February 2010 17:18

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1449466)
wie heeft de kinderkamer gefinancierd, en de kinderkleertjes, en alle andere financiele lasten?

ik en mijn vriend tuurlijk .. :)

en voor de kinderkamer hebben we de geboortepremie hebben we een kinderkamertje gemaakt :)

ash-hôôle 10 February 2010 17:21

Uitzonderingen bevestigen de regel. Statistisch gezien hebben tienermoeders het niet allemaal zo goed voor elkaar.

Kelly 10 February 2010 17:26

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1449472)
Uitzonderingen bevestigen de regel. Statistisch gezien hebben tienermoeders het niet allemaal zo goed voor elkaar.

dat is zo omdat iedereen ons dat wil laten geloven ik ker er genoeg die het wel goed voor elkaar hebben gekregen ..

als ik zelf geen tienermoeder was en ik kende er ook geen, zou ik hetzelfde als jullie denken
door wat ze op tv enzo alleen al geven ..

ash-hôôle 10 February 2010 17:27

Ik ken de statistieken. Plus wij vangen thuis hoogzwangere tieners op, regelmatig.

blabla1993 10 February 2010 18:12

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1449463)
duidelijker kan het niet hoor :)

Jawel, het heet interpunctie en correcte spelling.

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1449473)
dat is zo omdat iedereen ons dat wil laten geloven

Jahoor, zo'n type. Het is zeker allemaal een complot tegen tienermoeders? Waarschijnlijk bedacht door de grote bedrijven of de overheid? Man, flikker toch op. Waarom zou 'iedereen' (wie is iedereen volgens jou?) de rest willen laten geloven dat tienermoeders een poeptoekomstperspectief hebben als dat niet zo zou zijn? Wat zou IN GODSNAAM het nut daarvan zijn? Denk na. Het ís gewoon zo. Dat jij het goed hebt is zeer fijn voor jou. Dat je een paar andere meiden kent bij wie het ook 'goed' is gegaan is ook zeer fijn voor hen, maar ga niet doen alsof alle tienermoeders makkelijk voor hun kids kunnen zorgen en een gelukkig leventje lijden.

Poffertjeskop 10 February 2010 21:45

Als ik er zo over na denk zeg ik: weg laten halen, tis als zygote niet meer dan een klompje cellen. Je hoort alleen wel vaak van meisjes dat, op t moment dat ze een hartje horen kloppen, ze het niet meer weg kunnen laten halen, omdat ze zichzelf dat nooit zouden vergeven.
Je weet 't nooit totdat je t zelf mee maakt he ;)

Mr. Macphisto 10 February 2010 21:56

Citaat:

man als er een iemand dan niet kan lezen ben jij het wel want duidelijker kan het niet hoor :)

Gebruik dan een keer wat leestekens. :') Of maak je school af, (stille hint*)

Citaat:

het was wel mijn bedoeling om zwanger te geraken .. ik heb bewust voor een kindje gekozen ( nog eens lees zelf eerst een tegoed )

Dan vind ik je nu nog dommer.

Citaat:

rite ?? ofwel een nederlands woord van bij jullie in holland of gwn de bedoeling gehad om right te schrijvn ?? :)

Ik snap dit stukje wat je leutert niet, maar het was de bedoeling om het zo te schrijven. Spreektaal enzo, maar dat zal jouw waterbrein wel niet kunnen verwerken.

Citaat:

ik hoef mij niet te verschuilen achter de kerel die weg is want de papa van men zoontje is er ng steeds :) als meer als 4 jaar dus
( lees zelf eens goed he :) )

Hij is er 'nog' ja. :z

Citaat:

het gaat niet om met de persoon te batsen ik zou botsen zeggen maar kom, maar gewoon dat jullie niet achter jullie steen schuilen en tienermoeders veralgemenen maar ook is van hun kant te bekijken
ik ben perfect gelukkig als tienermoeder en hij heeft alles wat hij moet hebben

Het kind is er nog nieteens, hoe kan je dat nu weer beweren? En neem geen spreekwoorden over die iemand voor je gebruikt als je de betekenis niet weet. Je kan nog wat leren hier jij. :z

Citaat:

en voor de kinderkamer hebben we de geboortepremie hebben we een kinderkamertje gemaak.

Kijk en lees:

Wie dient de aanvraag om de geboortepremie in?

Het is de vader die de geboortepremie aanvraagt indien hij werknemer is. De geboortepremie kan door de moeder aangevraagd worden indien de vader zonder inkomsten of beroep is, of indien hij in het buitenland of voor een internationale organisatie werkt.
Indien hij zelfstandige is, kan de moeder de geboortepremie aanvragen indien zij minstens halftijds loontrekkend is of werkloos is.

De moeder kan de geboortepremie ook aanvragen indien het kind niet door de vader erkend is of zal worden.

Ik geloof nooit dat jouw knuffelbeer zelstandig is, of in het buitenland verblijft. Dus dan zit hij ook; of nog op school, of heeft gewoon geen werk. Jij zit zelf ook nog op school en je kan denk ik hooguit kassa draaien bij de plaatselijke buurtsuper. Neem mij dan niet kwalijk, maar je bent nu al steun aan het trekken. Wat aangeeft dat je nu al niet zelfstandig bent en gewoon niet weet waar je aan begint. Houd dus op met dat domme gelul want je maakt je hier onsterfelijk belachelijk. :')

Kelly 11 February 2010 14:05

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1449474)
Ik ken de statistieken. Plus wij vangen thuis hoogzwangere tieners op, regelmatig.

dat vind ik heel mooi van jullie :-) !!

Kelly 11 February 2010 14:11

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449679)
Gebruik dan een keer wat leestekens. :') Of maak je school af, (stille hint*)

Dan vind ik je nu nog dommer.

Ik snap dit stukje wat je leutert niet, maar het was de bedoeling om het zo te schrijven. Spreektaal enzo, maar dat zal jouw waterbrein wel niet kunnen verwerken.

Hij is er 'nog' ja. :z

Het kind is er nog nieteens, hoe kan je dat nu weer beweren? En neem geen spreekwoorden over die iemand voor je gebruikt als je de betekenis niet weet. Je kan nog wat leren hier jij. :z

Kijk en lees:

Wie dient de aanvraag om de geboortepremie in?

Het is de vader die de geboortepremie aanvraagt indien hij werknemer is. De geboortepremie kan door de moeder aangevraagd worden indien de vader zonder inkomsten of beroep is, of indien hij in het buitenland of voor een internationale organisatie werkt.
Indien hij zelfstandige is, kan de moeder de geboortepremie aanvragen indien zij minstens halftijds loontrekkend is of werkloos is.

De moeder kan de geboortepremie ook aanvragen indien het kind niet door de vader erkend is of zal worden.

Ik geloof nooit dat jouw knuffelbeer zelstandig is, of in het buitenland verblijft. Dus dan zit hij ook; of nog op school, of heeft gewoon geen werk. Jij zit zelf ook nog op school en je kan denk ik hooguit kassa draaien bij de plaatselijke buurtsuper. Neem mij dan niet kwalijk, maar je bent nu al steun aan het trekken. Wat aangeeft dat je nu al niet zelfstandig bent en gewoon niet weet waar je aan begint. Houd dus op met dat domme gelul want je maakt je hier onsterfelijk belachelijk. :')

ik ben niets steun aan het trekken .. man wat ben jij aan het lullen als je er zelfs niet van afweet!!

de vader kan de geboortepremie aanvragen als hij werknemer is !! en dat is hij :)

iedereen heeft recht op de geboortepremie dus echt je maakt je zelf belachelijk ;)

en jah ik doe tijdelijk weekend werk in de quick wat goed betaalt is als jobstudente ..

wij trekken juist niets steun.. wij verdienen onze centjes en wij "profiteren" van niemand ..

en mijn kind is er al wel toevallig ;) al 2.5 jaartjes mag ik mij moeder noemen dus echt man lees eerst eens het hele verhaaltje !!

Kelly 11 February 2010 14:14

Citaat:

Origineel gepost door Poffertjeskop (Bericht 1449676)
Als ik er zo over na denk zeg ik: weg laten halen, tis als zygote niet meer dan een klompje cellen. Je hoort alleen wel vaak van meisjes dat, op t moment dat ze een hartje horen kloppen, ze het niet meer weg kunnen laten halen, omdat ze zichzelf dat nooit zouden vergeven.
Je weet 't nooit totdat je t zelf mee maakt he ;)

toch iemand die zich een beetje in de situatie kan inleven ;)

en ja het is inderdaad "maar" een zygote maar vanaf dat je hoort dat je zwanger bent heb ik persoonlijk dan al het gevoel van kijk dit is van ons ..

maar ik begrijp ook het standpunt van andere meisjes als ze er niet klaar voor zijn ..
dan is het beter dat ze het laten weghalen anders is het kindje het slachtoffer ..

x

smiley D 11 February 2010 14:54

als je het niet wilt weg halen wil je het wel houden,

ik zou zelf ook liever willen dat het meisje dat ik bezwangerde het zou houden maar,
ik kan me wel storen aan tienermoeders die een kind krijgen en nooit meer gaan werken en alleen steun trekken want die zijn er ook zat.

En feit is als je op jonge leeftijd een kind krijgt is jou toekomst en dat van je kindje minder rooskleurig.

blabla1993 11 February 2010 15:14

Als je kindje een kloppend hart heeft mag je het al lang niet meer weghalen.
Stop met poep praten.

Oh, en Kelly negeert mijn argumenten volledig, dus ik neem aan dat ik de discussie win?

Mr. Macphisto 11 February 2010 15:47

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1449764)
en mijn kind is er al wel toevallig ;) al 2.5 jaartjes mag ik mij moeder noemen dus echt man lees eerst eens het hele verhaaltje !!

Typ dan ook is een heel verhaal in plaats van dat analfabetengelul wat ik voorgeschotelt krijg. :')

Kelly 14 February 2010 21:42

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449882)
Typ dan ook is een heel verhaal in plaats van dat analfabetengelul wat ik voorgeschotelt krijg. :')

nuja, als je wat terug gaat staat het al een paar keer vermeld dus ..

anoniem1994 15 February 2010 19:53

ik niet.
gelukkig! ik moet er niet aan denken ;$

Kelly 17 February 2010 14:28

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449808)
Als je kindje een kloppend hart heeft mag je het al lang niet meer weghalen.
Stop met poep praten.

Oh, en Kelly negeert mijn argumenten volledig, dus ik neem aan dat ik de discussie win?

volgens mij gaat het niet over wie er wint he ;)
we zijn beide twee totaal verschillende personen met ieders een aparte mening.

dusja er valt hier niet veel te winnen

en poep praten ??
het hartje begint in de 6de week te kloppen
en je mag abortus tot 12 weken na de bevruchting laten uitvoeren
en bij jullie in Nederland doen ze het zelfs tot 22 weken en een paar dagen!

dus jawel hoor als je kindje een kloppend hartje hoort kan je het zeker nog laten weghalen ..

the_darkness 17 February 2010 15:18

een discussie kan je winnen of verliezen, dat is het punt van een discussie.
en blaab wint.

Mr. Macphisto 17 February 2010 15:25

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1450879)
nuja, als je wat terug gaat staat het al een paar keer vermeld dus ..

Ik zie nergens iets over je extra chromosoom?

blabla1993 17 February 2010 15:52

Citaat:

Origineel gepost door Kelly (Bericht 1451305)
volgens mij gaat het niet over wie er wint he ;)

Het is een discussie, dus wel.
Citaat:

het hartje begint in de 6de week te kloppen
en je mag abortus tot 12 weken na de bevruchting laten uitvoeren

Niet in de 6e week, maar wel voor die 12 ja. Maar dat je het zelf zou kunnen horen is peop.
Citaat:

en bij jullie in Nederland doen ze het zelfs tot 22 weken en een paar dagen!

Ja, als het levensgevaarlijk zou zijn voor de moeder, of als er een gedrocht van een kind uitkomt.

blabla1993 17 February 2010 15:53

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1451317)
Ik zie nergens iets over je extra chromosoom?

hij dacht dak trisomie-21 had JONGE

Mr. Macphisto 17 February 2010 16:34

+1 blaab

blabla1993 18 February 2010 02:26

Ik zou in ieder geval niet op internet ervoor kijken, daar vind ik 3x een andere duur. :')

Kelly 18 February 2010 12:35

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1451625)
abortus mag tot 24 weken... zorg eens dat je fatsoenlijk geinformeerd wordt!

jah das waar, maar in de meeste gevallen wordt het maar tot 22 weken gedaan..

het kindje mag niet levensvatbaar zijn .. en op 24 weken is de kans er al dat het kindje kan overleven buiten de buik .. dus het hangt van een aantal factoren af ..

Saray- 19 February 2010 18:13

Wel schattig op z'on jonge leeftijd een baby te hebben :)

ash-hôôle 19 February 2010 18:14

Met schattig alleen kom je er niet.

Kimm!~~ 19 February 2010 18:16

Citaat:

Origineel gepost door Saray- (Bericht 1451872)
Wel schattig op z'on jonge leeftijd een baby te hebben :)

Proberen ze hier de hele tijd uit te leggen dat het zwaar is enzo en dat je goed over moet denken en dat het niet handig is...:$

Krijg je zo reactie (grappig) :p

Saray- 19 February 2010 18:16

Citaat:

Origineel gepost door Kimm!~~ (Bericht 1451878)
Proberen ze hier de hele tijd uit te leggen dat het zwaar is enzo en dat je goed over moet denken en dat het niet handig is...:$

Heheheh..

blabla1993 19 February 2010 19:08

Citaat:

Nope, eerder triest.

Akarapukawa 20 February 2010 05:09

Citaat:

kvind jouw reactie dan toch ook zwaar..
Je zegt dat je momenteel zwanger bent, dus jij zal er wle alles vanaf weten, of heb je dat verhaaltje ook verzonnen?

Chitesel 20 February 2010 10:53

Citaat:

Origineel gepost door Akarapukawa (Bericht 1452014)
kvind jouw reactie dan toch ook zwaar..
Je zegt dat je momenteel zwanger bent, dus jij zal er wle alles vanaf weten, of heb je dat verhaaltje ook verzonnen?

Ja ze is zwanger,

en waarom: ... OOK verzonnen? :?

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:18.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.