![]() |
Ek 2004
Ik zit me de hele tijd topics te zoeken om iets in te posten, dan maar ff integraal..
Was dat nou echt een handsbal waar je rood voor geeft? Mjah hij belet misschien wel zijn doorgang, maar volgens mij kreeg die Pauletta hem anders helemaal niet mee. De keeper stopt hem toch echt in eerste instantie met de benen en dan raakt hij de bal zeer lichtjes met de hand.. Ik vind het twijfelachtig.. |
volgens mij raakte hij de bal zelfs niet eens met de hand.. ik denk dat hij juist probeerde de bal juist niet aan te raken
|
Ja idd, daar zag het idd op de tv-beelden op het einde wel naar uit. Ik had toen dit topic al gemaakt..
Maar als hij hem wel degelijk zou raken, is dit dan een rode kaart? Hij schampt dan de bal. Hij stopt de bal niet met zijn hand eigenlijk, maar met zijn benen. |
Die laatste herhalingen overtuigden mij ervan dat het geen hands was :o Bovendien kon de keeper er sowieso vrij weinig aan doen..
|
Ik denk dat áls hij em aanraakte hij er helemaal nix an ken doen.. ik ben er ook wel van overtuigd dattie em niet aanraakt na de beelden na de wedstrijd
|
Op 1 van die herhalingen was echt heel duidelijk te zien dat hij de bal niet met zijn hand raakte. Maar ja, als je het zo op het eerste gezicht ziet, ziet het idd wel uit naar hands, hoe ongelukkig die Ovchinnikov ook op de bal terecht kwam.
|
Ik vind dat de scheids wel juist heeft gehandeld.. ondanks dat het geen hands is..
de scheids stond in dezelfde lijn als dat de keeper lag.. dus kon hij nooit juist zien.. en zelfs wij kijkers hebben nog 3 a 4 herhalingen nodig om te zien of het echt hands is.. het zag er naar uit.. en dus goed gehandeld van de scheids.. |
Ik weet niet precies hoe het in de regelementen staat, maar een handsbal buiten de zestien is voor een keeper een rode kaart, onafhankelijk van hoe je de bal nou precies raakt. Als je de bal raakt, is het rood, je kunt dan geen onderscheid gaan maken want dan is het eind zoek. Overigens leek het er na herhaling op dat de keeper een goede reactie had en de bal helemaal niet raakte. Maar ik kan me voorstellen dat die scheidsrechter het van achter anders gezien heeft. En die ene Portugees, Maniche, verdiende gewoon rood na zo'n enorm smerige schwalbe toen hij de bal met een zacht tikje op de borst/arm kreeg gespeeld en deed alsof hij de bal vol in zijn bakkes kreeg en z'n neus daarbij brak. :{
|
Volgens mij is het volgens de regels pas een rode kaart als je hem dusdanig met de hand beroerd (voor een normale speler zowel binnen als buiten de 16 en voor een keeper alleen buiten zijn eigen 16) dat je de gang van de bal in je eigen voordeel beïnvloed. Volgens mij is dat in dit geval niet zo, dus zou het geen rode kaart zijn.
Wat natuurlijk niet betekend dat de scheidsrechter een fundamentele fout maakt, want vanuit zijn oogpunt lijkt het gewoon alsof hij hem alsnog met de hand stopt.. |
ik vind dat je zulke beslissingen uiteindelijk desnoods al in de rust ofzo moet terug kunnen draaien. Want je veroordeeld met zo'n actie wel meteen Rusland tot een verliespartij. En wat te denken van een 5e arbiter achter een TV-scherm.... Maar daar is de Fifa te oud voor om ze daarin te kunnen verdiepen, dus mag de UEFA daar niet over nadenken :(
|
Weer zo'n dubieus moment. Volgens mij was dit dus weer duidelijk wel een geval van hands. Niet bewust, maar hij heeft er wel dusdanig voordeel bij dat hij kan scoren en dat is niet echt de bedoeling.. Weer falen van de scheids, waardoor Kroatië gewoon 3 punten wordt ontnomen en waardoor het toch net ff minder spannend wordt in Poule B dan het had kunnen zijn..
|
ja inderdaad, en dan die jack en leo nog zeggen dat het per ongeluk hands was en dus goed was dat de scheids niet flooooot 8| Dat henry zo aan een doelpunt moet komen, erg minder :no:
|
Trezeguet. :z
|
Citaat:
|
Citaat:
POULE B FRA 2 4 ENG 2 3 KRO 2 2 ZWI 2 1 Veel spannender kan juist niet, elk land kan er nog uit en elk land kan nog door. :) |
Kan iemand eens goed de spelregels omtrent hands uitleggen?
Want Trezeguet had zichtbaar voordeel bij deze handsbal en dus zou het afgefloten moeten worden? Want ook als je niets aan hands kunt doen kan het strafbaar zijn als je er voordeel uit haalt, wat je er anders niet uit zou halen.. lijkt mij. |
de telegraaf schrijft dus helemaal niks over die handsbal. En ik vind het een beetje typisch dat per ongeluk hands in de eigen 16 wel meteen als strafschop wordt gezien, en nu gister een zelfde geval bij frankrijk maar dan in de aanval... pfff... Het lijkt erop dat die gasten bij de NOS op Frankrijk hebben gewed ofzo. :z
|
even over die wedstrijd van morgen
advocaat lijkt weer met het koppel kluivert - van nistelrooy te beginnen .. hij leert het ook nooit :no: |
Citaat:
Wat Phit al zei; desnoods een 5e man achter een TV. Maar daar willen ze nooit aan, want dan zou je nooit meer topclubs kunnen bevoordelen. |
Dat het bij een situatie in het voordeel van Roda ook zo bepaald werd betekend niet dat het volgens de regels klopt :{
Edit: in de spelregels van de KNVB staat overigens dat je bewust de bal met de hand moet spelen. Volgens mij staan hier echter niet de volledige spelregels in. Zo zijn er namelijk nog een aantal dubieuze gevallen die per situatie bekeken mogen/moeten worden. Als het niet zo is dan vind ik dat er een heleboel scheidsrechters terug moeten naar het schoolbankje om te leren wanneer iets opzettelijk is en wanneer niet.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:{ |
Damn zeg... WAT!!! een kansloze scheids daarnet met Bulgarije - Denemarken... :no:
|
die goal van Zlatan was echt supertoppie trouwens, :yes: :p
|
Hij legt hem er inderdaad wel netjes in. Natuurlijk een flinke dosis geluk bij, maar als je dat niet hebt scoor je meestal ook gewoon niet.
Ik had Del Piero met zijn lob trouwens ook wel meer gegund.. Hij had aan het einde net nog ff een klein beetje meermoeten drukken met zijn schoen, ff nog zo'n laatste tikkie.. Erg jammer |
Wat een vernedering voor die Duitsers zeg :no:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vernedering is denk ik niet het juiste woord. Eerder teleurstellend.
Btw: Bij winst op Tsjechië: zijn wij door!!!!! Bij gelijkspel en winst (aantal doelpunten maakt niet uit) op Letland: zijn wij door Bij verlies en winst op Letland, moet Duitsland winnen van Tsjechië Kansen zat en bij bijna alle mogelijke uitslagen hebben we het zelf nog in de hand :d |
Goed hey, dick 8|
|
Wat een eikel; is dick advocaat, ben het opeens volledig een s met bartje
|
Citaat:
|
Wat een bokkelul, die Advocaat... |:( En die scheidsrechter was al geen haar beter. :no:
|
Ik heb op zich, en de rest die met mij meekeek, niet eens zo gek veel op de scheids aan te merken gehad :no:
|
Een penalty die niet gegeven werd en een overdreven 2e gele kaart van Heitinga voor zijn ingreep op Nedved.
Mijns inziens waren dat 2 cruciale momenten voor de wedstrijd, die ongetwijfeld heel anders was gelopen als de scheids die penalty wel had gegeven (dan werd het 3-1 en dan hadden de Tsjechen in de 2e helft wel van heel ver terug moeten komen) en Heitinga een laatste waarschuwing zou hebben gegeven zodat de Tsjechen niet in zo'n belangrijke fase van de wedstrijd met een man meer zouden staan. Daarnaast hield Gonzalez het spel sowieso kort door voor relatief kleine overtredinkjes te fluiten, wat denk ik toch de schwung voor een groot deel uit de wedstrijd hield. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast was het onprofessioneel vaan Heitinga (inherent aan de positie die hij heeft, een plek die hem niet ligt). Wanneer je op volle snelheid achter Nedved aanspring, met je armen zwaaiend (let wel: hij raakte Nedved nauwelijks!), en een scheidsrechter ziet dat van achteren en Nedved gaat liggen, dan rest de man niets anders dan geel geven. Wanneer je het in de herhaling ziet dan kun je slechts constateren dat het onterecht is, maar in real-time heeft de scheidsrechter gelijk. De nederlaag van vandaag valt slechts aan één man te wijten: Dick Advocaat. De man moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad toen hij die wissel toepaste. Anders kan ik het niet verklaren :no: |
ik kon wel janken :[
|
ach ja, dit is gewoon weer een zekerheid dat Advocaat geen bondscoach meer zal zijn als ze er woensdag uit legge. :{ Verder is t natuurlijk ontzettend klote, en aangezien iedereen gister in de stad dezelfde mening had als ik, lijkt t me niet nodig om hier het hele verhaal neer te zetten van wat ik kwijt wil. :z
|
:D
Wanneer ging je nou met die molen op je knar naar 020 Bert? |
<----------------------------------------------- :( :[
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vier enorme frustraties:
1. De scheidsrechter. Trachtte 90 minuten lang de wedstrijd kapot te fluiten, ontnam Nederland een penalty (Van Nistelrooy) en beloonde een lelijke schwalbe van Nedved met een rode kaart. 2. Dick Advocaat Onze behoudende bondscoach begon met een prima opstelling en eindelijk eens in een duidelijk systeem zoals dat bij Nederland hoort. Geen verkapt 4-3-3, maar gewoon bezette flanken, mét Robben en een punt naar achteren. Het resulteerde in een fantastische wedstrijd en van beide kanten het beste spel van het toernooi. Haalde na 55 minuten toen maar Robben eruit, het ging immers ook wel te goed, en bracht Bosvelt in. Het aanvalsspel werd er vakkundig door lamgelegd. Wie weet zou het wel lukken om 35 minuten de boel dicht te gooien en toch te winnen! 3. Eindelijk weer eens een echt goede wedstrijd van Nederland, waarin vrijwel alles klopte en we grote kansen hadden op meer goals. 4. Duitsland - Tsjechië Duitsland speelde zelf een matige wedstrijd tegen Letland, heeft het geluk dat het de laatste wedstrijd tegen Tsjechië B mag spelen en zal dus wel doorgaan. :z |
Citaat:
Toevoeging punt 2. Wie weet zou het wel lukken om 35 minuten de boel dicht te gooien en te gaan leunen op onze slechtste linie, maar toch te winnen! |
Advocaat moet gewoon oprotten met zijn slechte wisselbeleid. Nederland kan niet verdedigen en moet dan ook altijd op zoek gaan naar een treffer. gister had gewoon de 3-1 gemaakt moeten worden,en had dick nooit ervoor moeten kiezen om de 2-1 te consolideren. IEDEREEN in nederland zat thuis te wachten op het moment dat de tsjechen 2-2 en zelfs 2-3 maakten. Verder was de scheids ook verre van goed.
|
Ja idd. Toen het 2-1 stond was Tsjechië ook gevaarlijk, maar dankzij Robben moesten ze zich nog steeds inhouden. Oranje was namelijk aan de andere kant dankzij hem ook nog steeds gevaarlijk. Als je hem dus wisselt haal je de angel uit je spel en kan Tsjechië volledig op de aanval spelen. Ongelooflijk..
|
Net trouwens de persconferentie van Advocaat. Volgens hem had Robben doordat hij 3 maanden niet gespeeld had nog te weinig fysieke kracht aan de bal :{. WTF man heeft hij die hele wedstrijd achter de bank aan zijn piel zitten trekken ofzo :{. Als Robben nou na 60, 70 min. aangeeft dat het niet meer gaat en je zet Overmars erin dan is zo'n wissel wel te verantwoorden, maar dit is echt gewoon ongelooflijk :{.
|
Citaat:
Letland liet zich inderdaad helemaal terugzakken. Wanneer je dan niet snel op voorsprong komt dan heeft ieder land daar moeite mee. San Marino of Faroër houden dat meestal niet vol, maar Letland is 2 klassen beter dan die landen. Zweden ondervond dat in de kwalificatie (0-1 verlies!), Turkije, de nummer 3 van het WK, en Tsjechië in de eerste wedstrijd. Letland is een grote onbekende, maar heeft wel degelijk een paar zeer goede spelers. Niet voor niets hebben ineens Bayern en Arsenal interesse in Verpapovskis. Wanneer je tegen zo'n muur toch nog een zeer groot overwicht hebt en echt een paar 100% kansen krijgt, tja, dan moet je wat geluk hebben. Dat had Duitsland gisteren totaal niet, en blijft het dus 0-0. Natuurlijk niet goed, maarja, uiteindelijk toch nog een winstpunt wat wel eens cruciaal zou kunnen blijken te zijn!! |
Ik ben het met je eens dat Letland wel eens, vanwege het onbekende, aangezien wordt voor een land van het kaliber Malta, San Marino en Andorra. Maar Turkije was gewoon de nummer 3 van het afgelopen WK en als je eerst achterkomt in Turkije tijdens de play-off en toch gewoon dat land uitschakelt, ben je tot iets in staat. Van onderschatting kan dan ook geen sprake zijn en tegen een compact spelende tegenstander die een muur optrekt is het lastig voetballen. Ook Nederland gaat het nog lastig genoeg krijgen. Maar afgezien van de 0-0 vond ik Duitsland gewoon niet overtuigen. Maar goed, de Duitse degelijkheid zal uiteindelijk wel weer aan het langste eind trekken :z
|
Maar ja, dan zal het ook meteen afgelopen zijn met de Duitsers..
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In 2002 wonnen de Duitsers hun wedstrijden tenminste steeds nog met 1-0 (uitgezonderd van die ene wedstrijd tegen de Arabieren en de finale tegen Brazilië). Tot nu toe zijn ze op het EK nog niet verder gekomen dan 2 gelijke spelen, waarvan vooral die tegen Letland totaal niet om over naar huis te schrijven was. Ook al trokken al die Letten zich in de loop van de wedstrijd weliswaar steeds meer terug tot hun eigen 16 meter, waardoor het begrijpelijkerwijs moeilijk aanvallen is. |
Citaat:
Tel daarbij op de dramatisch verlopen voorbereiding en het optimisme bij de Duitsers is verklaard. Bovendien hebben zij een goede bondscoach die logische opstellingen maakt en logische wissels toepast. We hebben gemerkt dat dat niet voor iedereen iets normaals is! |
Overmars op rechts _0_
En we zwaaien met zijn allen naar Bart :wave: |
:D whoei :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat Nederland het gewoon verdient.
|
Citaat:
|
SCHADE DEUTSCHLAND, ALLES IST VORBEI
http://forum.dmfnet.nl/images/smilies/schater.gif http://forum.dmfnet.nl/images/smilies/schater.gifhttp://forum.dmfnet.nl/images/smilies/schater.gif :D |
Citaat:
|
Citaat:
Bartje is trouwens wel verdacht stil de laatste dag? Niet op MSN, niet op het forum :o |
Nu kan ik iig weer door duitsland lopen zonder belachelijke insinuaties over voetbal
|
RUdi is gestopt al BC
http://forum.leerlingen.com/vbb/avat...ine=1087770918 |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het gewoon supergaaf dat ze door zijn:d En ik vind de wedstrijden nog leuk om naar te kijken ook:+ Zaterdag kijken of ze op Texel ergens een megascherm hebben:p |
Het behoeft natuurlijk geen betoog dat Duitsland in alledrie (!) de wedstrijden beter was dan zijn tegenstander, en op basis daarvan verdiend had door te gaan.
Helaas onbreekt het simpelweg aan kwaliteit in de voorhoede. Kuranyi is duidelijk geen afmaker, Klose is het hele seizoen uit vorm en hetzelfde geldt voor Fredi Bobic. Kansen zijn er in overvloed geweest, gescoord werd er deste minder. Toch wist Duitsland zich ondanks dit gebrek aan kwaliteit in alledrie de wedstrijden keurig staande te houden, ondanks een dramatische voorbereiding. Een prestatie die gerust opvallend genoemd mag worden. Ballack heeft aangetoond toch een team op sleeptouw te kunnen nemen (iets waarin hij bij Bayern wekelijks faalt), Schweinsteiger (Zwijnstijgert) heeft zich een groot talent getoond, en de verdediging gaf nauwelijks iets weg. Een stevige basis voor de toekomst, zeker als je in ogenschouw neemt dat de meeste spelers nog jong zijn. Rudi Völler is dé aangewezen man om dit voor 2006, het WK in eigen land, voor elkaar te krijgen en Duitsland wederom naar de wereldtitel te lijden. Het overgrote deel van de naïeve Nederlanders toont wederom mijn gelijk aan door er blijkbaar lol aan te beleven dat Duitsland uitgeschakeld is door een team dat als los zand aan elkaar hangt en geleid wordt door een tactische 0. Eerder zou ik mij rustig houden, beseffen dat Nederland eigenlijk een wanprestatie heeft geleverd, het niet meer in eigen hand had en slechts van Letland wist te winnen. Duitsland won geen enkel duel (had dat wel gekund), maar kan zich beroepen op stuk voor stuk kwalitatief mindere spelers (op Ballack na). En dat voetbal-nul Chica blijkbaar denkt grappig te zijn, tja :wave: |
Citaat:
Achja, jij doet niet mee met dat overdreven oranje gedoe, maar ik vind het wel leuk, en dat meen ik. Mag er dan niet zoveel verstand van hebben als sommige andere mensen, maar dat neemt niet weg dat ik het leuk vind als onze ploeg wint. En wie is er nu niet blij dat wij van de Duitsers gewonnen hebben? Dat was het enige wat ik ermee wilde zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NATIONALISME! En jullie wonen vlakbij Duitsland en vinden niks aan Nederland, wij vinden niks aan de Duitsers, en wij zijn wel voor Nederland. Ik zeg alleen dat ik het leuk vind dat we gewonnen hebben.. Als jij zegt wat het verschil is tussen die landen, waarom ben je dan niet voor Letland? Jij bent voor de Duitsers omdat je daar meer mee hebt, ik voor Nederland omdat ik met de Nederlanders meer heb. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Daarnaast Bart.. Duitsland was echt neit de betere partij tegen Tsjechië-B en tegen Letland. Ze moesten tegen beide teams het spel maken en dat kunnen ze dus niet. De tegenstander is en blijft beter. Ze hebben gewoon een 3-tal goede voetballers in dat team lopen en dan noem ik Lahm (?), Ballack en Schweinsteiger. Voor de rest zijn het allemaal middelmatige voetballers die het bij een club als Roda JC waarschijnlijk prima zouden doen (ff overdrijven moet toch kunnen?). Tegen Nederland vond ik ze ook alles behalve overuigen. Ik vond het meer aan het gepruts van Nederland liggen dan aan de kwalitiet van Duitsland dat de uitslag 1-1 was. Duitsland maakt een puur geluks-doelpunt en als die er niet ingaat dan zie ik Nederland die wedstrijd ook nog gewoon winnen. Voor de wedstrijd sprak iedereen erover dat het voor de Nederlanders geen probleem moest zijn om te winnen van de Duitsers. Vergeten wordt dan dat het een wedstrijd op zich is en dat iedereen een stap meer moet zetten dan anders. Duitsland komt dan puur met geluk op een 1-0 voorsprong, wat dan weer een klap in het gezicht is voor de Nederlanders en vervolgens bakken ze er niet veel meer van. Duitsland was ECHT niet 3x de betere partij. Zet het uit je hoofd Bart. Ze zijn er terecht uitgevlogen. Misschien waren ze wel de slechtste partij in deze poule.. Immers konden zij het Tsjechië-A nog moeilijk maken. Duitsland heeft moeite met Tsjechië-B...
|
Citaat:
|
Citaat:
Tegen Letland speelde Duitsland niet best. Ze hebben inderdaad moeite het spel te maken, bovendien hoefde Letland toen nog niet zo. Men trok een muur op (wat men tegen Nederland minder deed. Logisch, bij winst was Letland door geweest!), waartegen het vaak moeilijk voetballen is. Toch had Duitsland veruit de meeste kansen! Tegen Tsjechië idem dito. Welliswaar het 2e, maar dat was tot op het bot gemotiveerd. Je moet je indenken dat Nederland Van der Sar vervangt door Westerveld, Reiziger door Heitinga, Van Bronckhorst door Zenden, Van Nistelrooij door Makaay. Wordt het daardoor zoveel zwakker? Ik dacht het ook niet. Pure pech zorgde ervoor dat Duitsland niet won in de 2e helft, en dat je dan verliest, 5 minuten voor tijd omdat je met 20 man voorin staat, tja, dat kan gebeuren. Ik heb de wedstrijd voledig gezien (2 wedstrijden tegelijk), en Duitsland speelde niet goed, maar nog altijd beter dan Tsjechië. Gewoon zonde dat het er door een gebrek aan stootkracht voorin niet uitkomt, het had er zeker ingezeten. |
Citaat:
|
Overigens wil ik nogmaals benadrukken dat ook ik vind dat Duitsland een infantiel elftal heeft met een aantal bovengemiddelde spelers. Maar dat wil toch niet zeggen dat je daarom met dat elftal niet betere wedstrijden kunt spelen? Een diepe buiging voor Duitsland lijkt mijns inziens wel degelijk op zijn plaats; bij deze _0_ :)
|
De enige Duitser die ik op dit moment een buiging waard vind is Schweinsteiger, bij deze: _0_
|
Citaat:
|
Citaat:
zet die pro-germaanse bril es af joh 8) |
Citaat:
Ik heb geen pro-germaanse bril, alleen geen Oranje-bril. :yes: |
Je zegt wel zo leuk dat Duitsland 75 min. de betere was dan Nederland. In eerste instantie ben ik het hier gewoon al niet mee eens. Ik geef je daarnaast een verklaring waarom Duitsland gewoon mee kon met Nederland in die wedstrijd. Eerst al omdat het een wedstrijd op zich is en daarnaast omdat ze met één of ander zwijnendoelpuntje de Nederlanders dusdanig een klap in het gezicht geven waardoor iedereen gedurende lange tijd van slag is. Ik ontken dus niet dat Duitsland deze wedstrijd ook goede momenten had, maar ze waren niet meer dan 45 min. beter dan Nederland. Tot aan de 1-0 vond ik het nog een gelijk opgaande strijd, daarna was er tot aan de 60ste min. idd voor Duitsland geen vuiltje aan de lucht, maar daarnaa was het toch echt pompen of verzuipen. Ik ga niet zeggen dat Nederland die wedstrijd beter was, maar het was ook niet zo dat Duitsland veel beter was en dat is wel wat jij iedereen wil doen laten geloven.
Daarnaast de andere twee wedstrijden. Het spel wat Letland speelt doen ze altijd. Duitsland speelt daarin geen goede wedstrijd en eigenlijk maakte Letland misschien zelfs meer aanspraak op de winst. Tegen Nederland speelde Letland ook echt wel met een muur hoor, maar door twee (eigenlijk gelukkige) treffers in de eerste helft kan je toch overtuigend met 3-0 winnen. Het tweede team van Tsjechië hoefde in de wedstrijd tegen Duitsland het spel niet te maken en ging dan ook tamelijk verdedigend ingesteld het veld in. Duitsland moet dan weer het spel maken en faalt weer. Ik heb 's nachts de wedstrijd bekeken en Tsjechië had gewoon het betere (overtuigendere) van het spel. De 1-0 van Duitsland kwam wederom een beetje uit de lucht vallen (wonderschone goal overigens), maar Tsjechië komt ook met een prachtig doelpunt weer terug in de wedstrijd. Vanaf toen zag je gewoon al dat het er voor Duitsland niet meer in zat. Ze waren ook nooit de betere partij, ze hadden meer balbezit en moesten het spel maken. De betere partij waren ze echter NOOIT. Ik denk dat jij dat verschil ff wat meer moet maken. Tsjechië maakt dan een (ook weer wat gelukkige) goal en wint daardoor de wedstrijd. De Duitsers hebben nooit kunnen imponeren dit toernooi en ehebben nooit aanspraak kunnen maken op een plek in de kwartfinale's. Nederland heeft daarentegen met het spel tegen Tsjechië bewezen dat ze daar wel horen!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je gaat simpelweg voorbij aan de wanprestatie van Nederland tegen Duitsland. Ook al vóór die 1-0, in de 30e minuut stond Duitsland voortdurend met 10 man op de helft van Nederland. Blijkbaar moet je die tape maar eens boven water halen, dan zie je dat na die gelukkig vallende bal van Van Nistelrooij in de 2e minuut het tot diep in de 2e helft duurde voordat Kahn weer een Nederlander van dichtbij zag. Niks schwein-doelpunt. Zo hóór je een vrije trap te nemen (iets dat Nederland maar niet wil leren). Neen, wij doen nog steeds naïef, bij Roda zie ik daar légio voorbeelden van per jaar, de bal hoog voor de pot. Daaruit scoor je vrijwel nooit, aangezien verdedigers vaak goed opgesteld staan. Vrije trappen vanaf de zijkant moet je minimaal tussen de palen richten, het liefst bij de 2e. Precies zoals Frings hem raakte. Natuurlijk moet je daar geluk mee hebben dat de keeper zich verkeerd opstelt, maar de bal was zo genomen dat hij óók onderweg van richting kon veranderen (in dat geval is de keeper vaak helemaal kansloos). En ja, inderdaad, Nederland speelde bagger. Moet je daarom Duitsland dat gewoon wel redelijk speelde tekort doen? Mijns inziens dus niet. Ook leg jij mij woorden in de mond (uiterst vervelend, net als mij doen toekomen dat ik een germaanse bril draag overigens) waarin ik gezegd zou hebben dat Duitsland véél beter was, dat zei ik namelijk niet. Ik zei slechts dat ze béter waren. Tegen Tsjechië heeft Ballack wat geluk. Maar de 1-0 moet op een manier vallen. Als we zo gaan beginnen kan ik ook mijn vraagtekens zetten bij de 1-0 vanm Bouma tegen Tsjechië. Wat als die er niet inging? Of wat wanneer dat niet de 1-0 was, maar de 1-2 waarvoor Tsjechië kansen had? Je moet wat geluk hebben daarmee. Dat geluk had Duitsland wel tegen Tsjechië, niet tegen Letland, simpel. |
Ik denk dat Nederland alleen al op basis van de wedstrijd tegen Tsjechië verdient om door te gaan. In die wedstrijd werden dusdanig veel kansen gecreëerd, prima aanvallen geproduceerd en aantrekkelijk voetbal gespeeld (gelijkopgaand met Tsjechië), waarschijnlijk evenveel als Duitsland dit toernooi. Letland werd overklast. Duitsland vond ik tegen Nederland zeker niet slecht voor de dag komen, en het is natuurlijk niet helemaal terecht om dit alleen aan het matige spel van Nederland toe te schrijven. Want een tegenstander heeft natuurlijk ook invloed op het spel van Nederland. De verdediging van Duitsland stond gewoon goed en gaf weinig weg, het was een spannende en gelijkopgaande wedstrijd met fasen waarin één van de beide ploegen beter was, zonder dat er veel grote kansen geweest zijn. Een dominantie van Duitsland heb ik echter niet kunnen ontdekken. Een 1-1 was denk ik een terechte uitslag. Ik vond Duitsland, in tegenstelling tot de wedstrijden van Nederland, tegen Tsjechië en Letland niet overtuigen. Waarschijnlijk is dat een gevolg van het gebrek aan creativiteit en topspitsen bij de Mannschaft. Met wat meer geluk scoort Duitsland vaker tegen Tsjechië, maar het maakte denk ik wel degelijk een verschil tegen welk Tsjechië je speelt. Ik twijfel niet aan de inzet en motivatie van de tweede garnituur van Tsjechië, maar het heilige moeten is er niet en als het 2-0 voor Duitsland was geworden, is een 2-3 bijvoorbeeld uitgesloten. Met Aardig tegenstand bieden is één, maar punten móeten pakken is twee. Over geluk heeft Nederland in ieder geval niet te klagen, afgezien van de ongelukkige afloop van Nederland - Tsjechië.
|
Volgens mij zeg ik ook overal dat Duitsland tegen Nederland een redelijke wedstrijd speelde, maar ik wijt dat meer aan het feit dat het een wedstrijd op zich is dan dat Duitsland zo goed speelde. Daarnaast speelde Nederland ook tamelijk dramatisch en werd v. Nistelrooij ook niet een keer fatsoenlijk bereikt. Daarnaast had v. Nistelrooij ook gewoon recht op een penalty. De kans dat Nederland dan zo'n wedstrijd wint is groter dan dat Duitsland hem wint..
|
FUCK Wat een einde zeg :o.. Echt top!
|
geweldige wedstrijd! terechte winnaar ook, denk ik. prachtige climax.
mocht nederland de halve finale halen had ik ze toch liever tegen engeland zien spelen. die grabbelaar james kan niks beginnen tegen afstandsschoten van sneijder. :o |
mijn haren zijn uitgevallen van de stress, maar toch victorie
|
Ik was voor Engeland. :{
|
Ik zat op de één of andere manier te hopen op penalties. Na de 1-0 voor Engeland werd ik voor Portugal, ook vanwege hun spelopvatting (al moesten ze natuurlijk :z). Prachtige emoties bij die wissel van Figo, mooie goal van Helder Postiga, en zijn penalty natuurlijk :) Niet minder mooi was de goal van Rui Costa, en toen hoopte ik ineens op de 2-2 van Engeland. Hoe kansloos slecht kun je trouwens penalties nemen 8)
|
|
Citaat:
Vandaag wel terechte winnaar, en ooooh wat ben ik blij!!!! :D Iedereen mag van mij kampioen worden, behalve France :yes: |
Die overtreding van Rooney was er natuurlijk geen. Het viel mij ook op dat Portugal inderdaad steeds de vrije trappen mocht nemen met een muur van 9 meter, terwijl bij de vrije trap van Beckham (rand 16!) de muur precies op de strafschopstip stond. 5 meter dus maar!! Maargoed, het was niet zo opvallend als Zuid-Korea steeds 8)
|
Citaat:
Ik had ook liever Engeland in de halve finale gehad. Dat lijkt mij voor Oranje, als zij winnen van de Zweden, een makkelijkere tegenstander. Is het niet omdat dan tenminste niet praktisch het hele stadion tegen je is, is het wel omdat die Engelsen naar mijn idee makkelijker te verslaan zijn dan de Portugezen. Zeker nu Rooney met een gebroken middenvoetsbeentje genoodzaakt aan de kant had moeten blijven. Citaat:
Maar goed, Griekenland in de halve finale van het EK (nota bene pas het 2e EK waar ze aan meedoen). Wie mij dat voorafgaand aan het toernooi had verteld, had ik voor gek verklaard... :S :yes: :D |
Duitse tegoedbon voor Nederlandse linksrijders
De grootste Duitse krant Bild trakteert Nederlanders op een uur links rijden op de Duitse autosnelwegen. Het dagblad kwam gisteren met een tegoedbon om de westerburen te feliciteren met hun succes bij het EK. De coupon zinspeelt op de Duitse kritiek dat Nederlanders altijd de linker weghelft van de Autobahnen klokkeren omdat ze te langzaam inhalen. De afkorting NL wordt in Duitsland vaak als Nur Links (uitsluitend links) bespot. De tegoedbon geldt ook voor auto's met caravans. bron: www.ld.nl 8) |
Robben is nu toch wel definitief nationale held geworden. Respect, ook voor Heitinga, dat ze als jonge spelers die net komen kijken gewoon een penalty nemen. En dat met zo'n penalty-verleden als Nederland. Ook respect voor Ed, fantastisch in vorm dit toernooi en gewoon een penalty bijna klemvast_0_
|
Toch mooi dat ik ff voorspelde dat ze doorgingen met penalties O-)
|
Citaat:
was toch ook dat ze willen als DU kampioen wordt in 2006 , dat dan de Nederlanders de duitsers een bon moeten geven voor een cursus kuilen graven |
Bahh :no: wordt dat laffe spel van die Tjechen nog zo beloond :no:
|
Ja idd. Verschrikkelijk! Ik erger me ook dood aan dat genaai van die Tsjechen. Ze gaan constant liggen en naaien de tegenstander een kaart aan. Verschrikkelijk!
|
Zonder die 'pleuris-tsjechen' zat Nederland anders inmiddels alweer thuis..
|
Ik had er mijn geld dus idd gerust op kunnen zetten! Ik wist gewoon dat jij dit ging zeggen. Ik blijf de Tsjechen dankbaar voor het winnen van de Duitsers, maar dan blijft het een feit dat ze dit toernooi ook nog maar in één wedstrijd ècht goed voetbal hebben laten zien en dat is toevallig in de wedstrijd tegen Nederland. Zowel in de wedstrijd tegen Letland als tegen Denemarken hebben ze het spel niet gemaakt. Waar dit team toch echt wel de kwaliteiten voor heeft en dat is jammer voor een dusdanig toernooi. Overigens vind ik dat Nederland dat op dit moment ook nog te weinig heeft laten zien.
|
Citaat:
Nu maar hopen dat de Grieken door kunnen blijven gaan met stunten, al denk ik dat het hier wel bij op houd. |
Citaat:
Balen dan dat Nederland door is joh! Zij hebben ook meer kwaliteiten en hebben dat toevallig alleen tegen de Tsjechen laten zien :z Edit: ook op deze quote zul je vast wel geld hebben gezet ;) |
Goed voetbal is iets anders dan aanvallend voetbal.
De Tjechen zijn op hun best vanuit de organisatie (en spelen zo dus ook) en scoren dit toernooi toch al ff 10 doelpunten, in vier wedstrijden. Aan hoeveel zit Nederland? 6.. Portugal? ook 6. Simpel feit is dat geen enkel land echt goed voetbal laat zien, zoals we allemaal zouden willen zien (is ook een illusie).. Maar Tjechie voetbalt wel verschrikkelijk goed vanuit een organisatie die staat, zonder veel wereldsterren. Nedved is een wereldspeler, maar bovenal een harde werker. Koller, modale spits, zou bij Nederland niet geselecteerd worden, maar in het Tjechische spel ijzersterk. Porto bewees het al, je wordt geen kampioen met allemaal toppers op papier, een hecht team dat voetbal vanuit een sterke organisatie is veel belangrijker.. Zet maar eens de elftallen van Nederland en Tjechie naast elkaar.. Op papier heeft Nederland toch echt een sterker team. Nedved zou natuurlijk een welkome aanvulling zijn en Poborsky is ook een versterking tov vd Meijde.. Maar verder? Jankulovski eventueel ipv van Bronckhorst.. Maar daar valt flink over te discussieren (Udinese vs Barcelona). Toch sla ik Tjechie hoger aan.. en velen met mij. Over dat naaigedrag.. Ach, zo zijn Robben en van Nistelrooy ook. Vergeleken met de Italianen (die je dus wel constant met de handen ziet wapperen) vind ik dat reuze meevallen. |
Op zich zouden we Baros ook goed kunnen gebruiken 8).
Ik vind het allemaal een beetje ver gaan om de kwaliteiten van een speler op te hangen aan de club waar hij speelt. Veel belangrijker vind ik de prestaties bij die club, de rol, en de vorm van die speler. Van Bronckhorst doet het redelijk bij Barcelona, maar is geen onvervangbare speler. Nu weet ik niet hoe het met Jankulovski bij Udinese zit, maar wat ik wil zeggen is dat je het niet zo sek kunt zeggen. Chech speelt bij Stade Rennes ofzo, maar is één van 's werelds beste keepers.. |
Ik han juist niet alles aan de club op, maar opvallend is het wel dat Jankulovski in het Tjechische elftal een alleraardigste linksback is, die een aantal toch wel in Oranje zouden willen zien, terwijl hij bij Udinese speelt. En dat terwijl we zelfs een linksback hebben die net een 'contractverlenging' heeft gekregen bij een absolute topclub.
Maar feit is wel dat veel spelers uit het Tjechische basiselftal niet in onze selectie zouden zitten.. Maar als elftal doen ze niet onder voor Nederland. Daar zit tegenwoordig meer kracht in dan in een verzameling leuke spelers. Kijk naar het WK02, kijk naar dit EK, kijk naar Porto. Natuurlijk hebben al die voorbeelden wel degelijk voetbalkwaliteiten, maar het hechte team, de organisatie geeft de doorslag. Is ook het geval als je naar spelers individueel kijkt. Een Nedved wordt speler van het jaar, voornamelijk te danken aan zijn combinatie van instelling en kwaliteit. Deco wordt veel geprezen, maar hem zie je ook keihard werken op het middenveld. Chech is trouwens volgend seizoen ook 'gewoon' Chelski hoor.. :z |
Het is denk ik geen toeval dat al die zogenoemde 'topspelers' van die clubs die voor 'topclub' moeten doorgaan er wel steeds meteen uitliggen, en in eigen land, op Barcelona en Arsenal na, ook bijzonder matig presteren.
Die voormalige toppers zijn over hun hoogtepunt heen, er staan nieuwe sterren op, en daar is niets mis mee! :) |
Wil jij Gio of Jankulovski een topper of potentiele topper willen noemen dan?
En dat voormalige toppers over hun hoogtepunt heen zijn, dat insinueer je al door het woord 'voormalige'.. Maar zou de vroegtijdige uitschakeling van Frankrijk, Engeland, Spanje of Italie (toplanden?) niet eerder te wijten kunnen zijn aan een overvol speelprogramma? Spelers als Henry, Zidane, Totti, Raul brengen niet wat men van ze verwacht.. Maar zij spelen jaar in jaar uit enorm veel duels. Spelers als Robben, Ronaldo (de nieuwe toppers?) hebben dit seizoen veel minder gespeeld en zijn dus frisser. Om het verrassende verloop van dit toernooi af te doen als wisseling van generatie vind ik wat te simpel. Want teleurstellende spelers als Totti en Henry zijn zo oud nog niet. Ik vind dat het hedendaagse voetbal dermate veranderd is, dat de nadruk is komen te liggen op een organisatorisch sterk staand elftal. De rol van de coach is dus groter aan het worden. Nederland heeft enorm gezwijnd dit toernooi, maar bij Italie of Frankrijk kun je grote vraagtekens zetten bij de gehanteerde speelwijze. Ook zijn het duidelijk geen echte teams (wat Tjechie dus wel is), het zijn verzamelingen van individuele topspelers en dat is niet meer voldoende lijkt het (enige uitzondering zou Brazilie kunnen zijn, een ongekende verzameling geweldige spelers, maar ook met zichzelf wegcijferende spelers achterin). |
Citaat:
Driekwart van de spelers in Nederlands elftal speelt immers ook in de Premier League, Primera Division of Serie A. De Portugezen spelen veelal in de Spaanse hoofdklasse, naast die paar Portugezen die met Porto de Champions League gepakt hebben. En een hoop van de Tsjechen verdienen hun brood in de Serie A of Bundesliga. Kortom: alle landen die getipt zijn voor de titel hebben veel spelers in hun team zitten die een zwaar programma af moeten leggen. Het komt er mijns inziens gewoon op neer hoe het met de vorm van een team gesteld is op het moment dat er een groot toernooi zoals het EK gehouden wordt. Spelers als Zidane, Totti, Figo, Raúl en Beckham hadden 4 jaar geleden ook een zwaar programma, maar toen presteerden zij beter op het EK dan dat ze nu gedaan hebben. Daarnaast kun je nou eenmaal ook niet zonder een stukje geluk. |
Daar zit wel iets in.. Maar fitheid zal zeker een rol spelen als je ziet dat Ronaldo, Baros en Robben kunnen excellereren dit toernooi, die hebben een relatief rustig jaar achter de rug..
Bij Tjechie zie je ook dat de meesten toch in kleinere competities spelen. Baros heeft dit jaar niet veel gespeeld, Galasek ook niet meer dan een gewone competitie achter de rug. Geldt voor veel spelers. Alleen in minder mate voor Nedved, maar die heeft een ijzeren conditie. Portugal heeft het thuisvoordeel (plus wat mazzel, maar dat is in feite daarbij inbegrepen). Nederland heeft enorme porties mazzel heeft gehad dit toernooi... Als je dat vergelijkt met Italie of Spanje.. Met iets meer mazzel hadden die landen net zo goed op 'onze' plaats kunnen staan... Daarbij zijn er gewoon veel spelers die dit seizoen niet meer in de echte absolute top spelen en dus minder wedstrijden meepakken. Ook niet veel (veld)spelers uit Engeland.. In feite alleen van Nistelrooy, die er ook een tijdje uit heeft gelegen met een blessure, plus een enorme drive heeft dit toernooi. Dat scheelt ook het een en ander aan belasting dit seizoen.. Dat in combinatie met het feit dat ploegen als Griekenland, Tjechie en in mindere mate Portugal organisatorisch erg goed staan geeft verklaringen voor hun goede optreden. Kijk je naar Frankrijk dan zie je dat daar de bepalende spelers echt een enorm seizoen achter de rug hebben bij Arsenal, Chelsea en Real Madrid. Combineer je dat met het gegeven dat Frankrijk dwingend probeert te spelen met een spelmaker (Zidane) en voorin twee spitsen die op hun best zijn in een countersysteem... Dan is het matige spel en slechte resultaat verklaarbaar... Italie dan. Geweldige spelers, maar de veldbezetting laat te wensen over... Als je achterover leunt en hoopt op dat ene moment van Totti, die alle vrijheden krijgt, krijg je niet alleen scheve gezichten bij del Piero en Vieri, maar ook een elftal dat afhankelijk is van de gril van Totti. Als die het dan niet waarmaakt, is er weinig tot niets om op terug te vallen. In combinatie met wat pech (zwe-den) ligt Italie er ook uit. Spanje maakt het verder nooit waar op grote toernooien. Misschien toch te weinig echte kwaliteiten? Duitsland heeft een armoedig elftal, dat in het toernooi zou kunnen groeien, maar de pech had in een vrij sterke poule te komen en een groot gebrek aan scorend vermogen tegenkwam. Met een Makaay in de Duitse ploeg stond Nederland nu niet in de halve finale. ;) |
Citaat:
Feit is nu eenmaal dat Frankrijk, Nederland, Portugal, Italië en noem maar op nu afscheid gaan nemen van een generatie spelers. Andere teams, als Argentinië en Duitsland bijvoorbeeld hebben dit al gedaan, en komen er binnekort weer aan. Ik verheug me nu alweer op het WK in 2006 8) |
Citaat:
Spelers stoppen (of worden gedumpt) en er komen nieuwe helden. Een groot aantal landen gaat na dit toernooi afscheid nemen van spelers, maar dat komt toch regelmatig voor? En bij alle landen (muv Duitsland? :D) staan weer een aantal spelers klaar die het stokje overnemen.. Maar ik probeer een verklaring te vinden voor het toernooi-verloop. En als ik naar bijvoorbeeld Henry kijk.. superseizoen gedraaid, maar nu helemaal niets. In feite zie ik alleen bij Figo dat hij echt over zijn top is.. |
Citaat:
Het is een continue proces, maar het gebeurt zelden zo massaal (mijns inziens dan 8)) tijdens een groot toernooi. In Duitsland zit trouwens meer dan genoeg talent hoor.. Om Kahn over te nemen staat Timo Hildebrand al te trappelen om hem op te volgen. Philip Lahm wordt een topper, net als Schweinsteiger. Andreas Hinkel, Arne Friedrich zijn nog geen 24, Fabian Ernst heeft een zeer goed seizoen gehad bij Bremen, Frings en Ballack kunnen nog jaren de tandem op het middenveld vormen. Maar, en dan kom je bij het grote probleem, een spits die scoort.. Was die er dit toernooi al geweest.. Maargoed, zelfs Tsjechië heeft spelers die na dit toernooi aan hun afscheid toe zijn. Ik ben benieuwd! |
Citaat:
Dat is naar mijn idee sowieso krom, want in dat geval had hij spelers als Klose (Pool) en Bobic (Joegoslaaf/Sloveen) ook thuis kunnen laten, daar waar Neuville (Zwitser) en Dundee (Zuid-Afrikaan) al geen eens mee gingen. En dat zijn toch ook allemaal spitsen. Het is dat Martin Max al op leeftijd is, anders had hij nog mee gekund. Max scoorde dit seizoen echter makkelijker dan de spitsen die geselecteerd waren voor Die Mannschaft voor dit EK... |
het is voorbij :'(
|
enige troost is dat ik 18 punten heb bij mijn toto..
hm nu ik daar aan denk. het is dus mijn schuld. en ze hadden er helemaal niet uit hoeven liggen. :( |
Persoonlijk vind ik dit zelfs frustrerender dan EK00 of WK98.
We (ze?) waren gewoon neit goed genoeg.. bah! En helemaal ergerlijk zijn die sletjes die gelijk na het laatste fluitsignaal staan te feesten... Flikker gewoon op joh. Dus maar weer vroegtijdig uit de kroeg vertrokken. :{ |
Citaat:
Ik vind het wel jammer, maar in 2000 en in 1996 heb ik gewoon echt moeten huilen en dat heb ik nu niet. 8) |
Helaas, zonde, weer een kans op de finale verspeeld :(
Het heeft er de hele wedstrijd niet ingezeten. Weinig gecreëerd, Robben die vooral irritant en gefrustreerd was, verdedigend bijzonder kwetsbaar en zwak, weinig tot geen opbouw van achteruit, veel balverlies en verloren duels. Alleen Van der Sar was weer fantastisch. Maar wat me vooral opviel, het hele toernooi al, het gebrek aan voetballend vermogen als de Boer geblesseerd of gepasseerd is. Met Bouma heb je nu eigenlijk twee 'types-Stam' in het centrum. Wat dat betreft is het toekomstige blok Heitinga-Bouma meer complementair als de Boer-Stam was. |
reiziger speelde erg slecht...
ik had verwacht dat hij wat meer mee op zou komen... creer je gelijk ook een afspeelmogelijkheid voor seedorg dr bij |
Ik vond Reiziger verdedigend z'n werk tenminste doen. Die Ronaldo kwam er nauwelijks langs. In tegenstelling tot Van Bronckhorst op de rechterkant, die had Figo helemaal niet onder controle. Daarnaast kwam Reizger toch regelmatig op hoor.. en daarnaast moet je natuurlijk wel de mogelijkheden hebben om op te komen. Nee, Reiziger vond ik niet zo slecht spelen.
|
Citaat:
|
ik moet zeggen dat ik er nu niet zo ziek van ben als in 2000 bijvoorbeeld.. misschien was het gewoon duidelijk dat ze niet goed genoeg waren..
|
It was fun while it lasted! Zoiets toch?
Ze hebben nooit kunnen overtuigen, maar toch de halve finale gehaald en dan ben je toch wel een klein beetje trots op je landje en hoop je dat het spel nog komt. Ze hebben jammergenoeg gisteren geen moment aanspraak kunnen maken op de winst en eigenlijk ook niet op een gelijkspel, verlenging en een penalty serie ofzo. Jammer, maar zoals al eerder gezegd niet zoals in 2000 toen er onterecht van die (klote) Italianen werd verloren.. |
Citaat:
Ook ik ben niet zo ziek van deze nederlaag. Het zat er de hele wedstrijd gewoon niet in, waar dat wel het geval was in 1998 en 2000. Het enige jammere was dat de scheids alle twijfelgevallen in het voordeel van de Portugezen floot, maar da's (uiteraard) geen excuus voor de nederlaag. Want dat heeft het Nederlands elftal helemaal aan zichzelf te danken. |
Citaat:
|
Nedved geblesseerd van het veld:o
lijkt me toch wel sneu voor zo'n grote voetballer om misschien wel voor de 2e keer een grote finale te missen :no: |
Zo zo.. Griekenland :o
|
Citaat:
Netjes van Griekenland, zeer knap! |
Idd, en ik hoop nu eigenlijk zó dat Griekenland die Portugezen voor de 2e keer dit toernooi op hun broek gaan geven. Dat zou het Griekse verhaal wel helemaal compleet maken, nadat zij dus de 2 torenhoge favorieten (Frankrijk en Tsjechië) uit het toernooi knikkerde.
Ik ga zondag iig een blauw t-shirt aantrekken. :o :yes: |
Citaat:
Das de Oranje-beleving, het voetbal interesseert ze geen tyfus als ze maar kunnen feesten. Las op teletekst dat de meegereisden Oranje-supporters gezellig samen met de portugezen aan het feesten waren...volgens mij heb je dan een steekje los zitten.. |
Het spel is inderdaad frustrerender, maar de uitslag niet. Hoe je het ook went of keert was ik in '00 en in '98 meer teleurgesteld dan nu.
|
Citaat:
|
Maar kan ik ook supporter zijn van mijn nationale elftal zónder die carnavaleske beleving die voor mij ook niet hoeft? :z
|
De finaleplaats voor Griekenland vind leuk, maar ook weer niet :o.
Qua beleving (10000 sfeermakende Grieken en een enorm feest in het land zelf), strijd en het feit dat het niet weer een geijkt land is in de finale. Maar ook weer niet, want Griekenland is nou niet bepaald de meest spectaculaire en aanvallende ploeg van het toernooi. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Frankrijk heeft gewoon pauper gespeeld dit toernooi. Tegen de Grieken kwamen ze er aanvallend absoluut niet aan te pas, en mochten ze nog blij wezen met een 1-0 nederlaag. Wat een inspiratieloos voetbal :( Portugal staat al in de finale, en Engeland.. Tja, als je zó afhankelijk bent van Rooney en als collectief dan minder kan brengen dan verdien je het ook niet. Ik ben voor niemand deze finale, de wedstrijd zal uitwijzen wie op mijn sympathie kan rekenen 8)
|
Citaat:
In 98 en 00 vond ik dat Nederland in de finale hoorde.. zoniet het toernooi hoorde te winnen. Ik vond ons de beste, maar toch eindigde het in de halve finales... Nu zijn we er terecht uitgekegeld.. en dat zag je de hele wedstrijd al aankomen. En dat vond ik eigenlijk nog wel veel frustrerender... Maar qua teleurstelling is het inderdaad minder. |
Daar heb je ook wel gelijk in. Maar Griekenland heeft zowel tegen Frankrijk als tegen Tsjechië veel met de rug tegen de muur gespeeld (al konden beide ploegen dat niet eens zozeer omzetten in veel kansen). Het is een andere spelopvatting dan andere landen (en in dat rijtje past Engeland bij nader inzien niet echt). Maar goed, het is, zoals Tyskie al eens zei meen ik, een illusie dat een ploeg een heel toernooi dominant, aanvallend en in een hoog tempo aanvalt en spectaculair spel laat zien.
|
Al komt Portugal zeker in de buurt! Het spel van de Portugezen bevalt mij wel. Die coach meende zijn Porto-sterren niet nodig te hebben, en speelde de eerste wedstrijd alleen met Paulo Ferreiro. Inmiddels is Ricardo Carvalho samen met Ujfalusi voor mij dé verdediger van het toernooi. Heeft Deco zich inmiddels ontpopt tot een ware ster, en zo zijn er nog een paar erin gekomen die Portugal maken tot een ploeg vol dynamiek, aanvalslust en creativiteit. Ik denk ook dat Griekenland daar niet tegen bestand is.
Maar wat zou dát mooi zijn. Nog nooit gescoord op een groot toernooi, nog nooit een punt gepakt, en dan die cup pakken! :D |
Citaat:
|
Griekenland staat veel beter dan bijvoorbeeld Nederland. Ze hebben niet zo'n geweldige voetballers, maar er is zeer moeilijk doorheen te komen.
Maar toch denk ik dat Portugal dit zal winnen. Zij hebben ondertussen ervaring tegen de Grieken en het zal ze niet nog een keer gebeuren dat ze er zo ingaan. Zeker omdat het elftal op zeer veel plekken is gewijzigd tov de eerder wedstrijd. Ook Portugal staat organisatorisch erg goed en heeft voorin iets meer klasse lopen. Zeker als Figo zo speelt als tegen Nederland (of was dat aan Nederland te danken? Ik ben er toe geneigd om te denken van wel). Ronaldo oogt ook nog fris... Zo'n spelers maken het verschil. Alleen die spitsen van Portugal zijn bagger, dus moet Ronaldo de ballen nog zelf inkoppen ook. ;) En natuurlijk loopt ene Deco bij Portugal rond. Wat een klasbak, zoveel techniek combineren met werklust. En dan zitten nog spelers als Helder, Rui Costa etc op de bank die ook nog een wedstrijd kunnen openbreken. |
Citaat:
In mijn beleving was Nederland de beste, maar of het werkelijk zo was? Waarschijnlijk niet. |
Citaat:
In 98 en 00 was ik compleet tevreden over het voetbal, het kon haast niet beter, maar de uitschakeling was dan ook echt een klap op mijn hoofd die ik nog lang zou voelen. Je hebt dan echter ook in je achterhoofd ook dat het spel goed was, wat dan ergens weer een geruststelling is, maar aan de andere kant des te frustrerender. |
Ook een bron van frustratie bij mij is dat ik het gevoel heb dat er meer had ingezeten... Want we hebben echt enorm veel geluk gehad dit toernooi. Hadden we dat geluk maar in '98 en '00 gehad. :'(
|
Ook zoiets ja. Heb je een keer het geluk aan je zijde is het spel dusdanig slecht dat het eigenlijk weinig uitmaakt behalve als het op penalties of zoiets aankomt.
|
Als ik het 1 land wel niet gun, is het Portugal wel. En wel om 9 redenen (die niet allemaal even serieus opgevat dienen te worden):
1 ) Natuurlijk omdat ze het Nederlands elftal hebben uitgeschakeld. 2 ) Dan krijgen we een grijns op die arrogante kutkop van een Figo, en dat gun ik hem niet. 3 ) Als Portugal eenmaal op voorsprong staat, moeten we weer naar dat tijdrekkende gejank van (onder andere) Deco en Ricardo kijken. 4 ) De scheidsrechter is een Duitser, de bondscoach van de Grieken ook. Hopelijk draagt Merk Rehhagel een warm hart toe, net zoals Frisk dat bij Portugal tegen het Nederlands elftal ook deed omdat Nederland Zweden heeft uitgeschakeld. 5 ) Griekenland heeft op haar weg naar de finale er in elke ronde (mede) voor gezorgd dat er een favoriet naar huis kon gaan. In de poule was dat Spanje en in de volgende rondes waren dat de 2 torenhoge favorieten voor het winnen van het EK: Frankrijk en Tsjechië. 6 ) Griekenland gaf Portugal, dat toen weliswaar nog niet zo ingespeeld was als nu, in de groepswedstrijd voetballes, dus waarom niet nog eens in de finale? 7 ) We moeten de traditie in stand houden dat het organiserende land niet het EK mag winnen. Dat wordt gedaan vanaf het EK 1988, dus het zou zonde zijn om zo'n traditie door een stelletje verwaande kwasten te doorbreken. Als Nederland niet in eigen huis het EK mag winnen, dan niemand niet! :] :+ 8 ) Met die verwaande kwasten bedoel ik Figo, Rui Costa en Fernando Couto, die Deco (een geboren Braziliaan) geen plaats gunden in de Portugese selectie. En dat terwijl ze gewoon niet om hem heen konden. Trouwens, het halve Duitse elftal is geneutraliseerd, dus wat maakt 1 speler in je selectie die van een andere komaf is dan uit? 9 ) Het EK zal hoe dan ook gewonnen worden door een land met een buitenlandse bondscoach. De Duitser Rehhagel bij Griekenland of de Braziliaan Scolari bij Portugal. Rehhagel is dan weliswaar een Duitser, dus eigenlijk een rivaal in allerlei opzichten voor ons Nederlanders. Maar Rehhagel is tenminste een Europeaan, en Scolari niet. Laten we het EK dan ook vooral Europees houden. :yes: |
Wat een oneindig domme post :{ Ok, we moeten ze niet allemaal even serieus nemen. Maar er zit niet één verstandig argument tussen! Dat is toch wel vrij tragisch dan.. Ik neem dan ook aan dat de argumenten verzonnen zijn door je kleine nichtje van 7, die net heeft leren lezen? :o
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 ) Niks kulreden, da's gewoon mijn mening. Figo heeft weliswaar een prachtige voetbalcarrière achter de rug, maar hij heeft naar mijn idee teveel commentaar voor iemand die pas tegen het Nederlands elftal zijn ware vorm terug vond. Hij was pissig toen hij tegen dacht ik Engeland gewisseld werd, terwijl hij er die wedstrijd weinig van bakte. En in plaats van dat Figo er een probleem van gaat maken dat Deco in het Portugese elftal komt, kan hij juist beter blij zijn dat een goede speler als Deco het Portugese elftal komt versterken. Daarom heb ik het niet meer zo op Figo, al draait het natuurlijk niet om Figo alleen maar om het hele team. In dat opzicht geef ik toe dat het belachelijk is om een heel team iets niet te gunnen omdat de indruk van 1 speler bij mij niet positief is. 3 ) Schoenveters nog maar eens vast maken of de bal nog eens goed neerleggen voor een doeltrap, maar ze gaan er niet bij liggen alsof ze een zware blessure hebben opgelopen als ze een klein (weliswaar onnodig) tikje krijgen die menigeen amper had gevoeld. 4 ) Daar bedoelde ik alleen maar mee te zeggen dat het nu leuk zou zijn als alle twijfelgevallen in het voordeel van de Grieken gefloten zouden worden. :z 5 ) Van Engeland is het bekend dat ze niet vaak heel ver komen op grote toernooien (halve finale of finale), en hoewel het Nederlands elftal in het buitenland voor het EK nog dik geprezen werd, wisten wij dat het wel heel raar moest lopen wou het Nederlands elftal Europees kampioen worden. Van die Fransen was, na het geflopte WK van 2 jaar terug, niet bekend hoe zij er nu voor zouden staan. Er werd echter voor het EK wel verwacht dat Frankrijk wou vlammen om dat geflopte WK enigszins goed te maken. Van de Tsjechen was voorafgaand aan het EK al bekend dat ze een goede selectie hadden staan. Dat bleek ook wel in de loop van het toernooi. In dat opzicht is het jammer dat zij zijn uitgeschakeld. Daarom denk ik ook wel dat Griekenland een relatief zwaarder toernooi achter de rug dan Portugal, met name omdat de individuele kwaliteiten van de Grieken op veel posities (op papier) toch wat onder doen voor de Portugezen. 6 ) Die Grieken zijn in de loop van het toernooi ook gegroeid. 7 ) Dit was er dus 1 die niet serieus genomen diende te worden... 8 ) Zoals ik bij 2 ook al aan gaf. Niet zeiken, maar voetballen! En gebruik maken van het talent wat in Deco schuilt (op dat gemekker na dan...) 9 ) Ik moet alleen jaarlijks naar de tandarts... :{ |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:05. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.