Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   uiterlijk versus innerlijk (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=49145)

cruella 18 August 2004 21:11

uiterlijk versus innerlijk

mensen geef je mening!!!

hoe komt het dat mannen altijd zeggen het uiterlijk is niet belangrijk, het is het innerlijk dat telt maar in de praktijk kijken ze niet eens naar je als je geen maatje 36 hebt. hoe kan dit? ik ben het echt zat om alleen maar op mijn omvang beoordeeld te worden en nooit ook maar de kans te krijgen om te laten zien wie ik ben.

vrouwen: wat vinden jullie hier van?
mannen: hoe komt dit?

Nightwolf 18 August 2004 21:22

wat een generalisering

Pakspul 18 August 2004 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
wat een generalisering
Maar het is wel waar, ontken het maar eens... :{

Stevie 18 August 2004 21:26

duh iedereen let toch op uiterlijk

Nightwolf 18 August 2004 21:26

ik beoordeel anders echt niet alleen op uiterlijk :?

Stapper 18 August 2004 21:27

misschien omdat eerste indruk altijd op het uiterlijk is en dat kan je niet veranderen

cruella 18 August 2004 21:44

ja okee maar niemand neemt ook de tijd om elkaar te leren kennen en dat stoort me vreselijk

Stevie 18 August 2004 21:44

Citaat:

ik zeg toch ook niet alleen op uiterlijk

@cruella: niemand? er zijn vast mensen die dat niet doen, maar ook genoeg mensen die ik ken willen eerst iemand leren kennen voordat ze een relatie aangaan

cruella 18 August 2004 21:49

nou ik ken anders geen mensen die dat wel doen maar helaas wel mensen die zich anders voordoen dan ze zijn. van een persoon ben ik er net achtergekomen namelijk en dat doet pijn :[ |:(

Sedes 18 August 2004 22:16

En net alsof vrouwen dat niet doen... genoeg vrouwen die zeggen dat het uiterlijk niet belangrijk is maar als het er op aankomt wil iedereen toch naast een doenbaar gezicht/lichaam wakker worden (wat die definitie ook inhoud voor je)
zowieso oordeel je in het begin op uiterlijk maar naarmate je die persoon beter leert kennen verander dat uiterlijk ook ;)
heb nl.een vriend dat ik 1e keer dat ik hem zag echt niet mooi vond, maar nu ik hem beter ken, is dat helemaal veranderd

Plankje 18 August 2004 22:25

Citaat:

nee goed maar mijn intuïtie volgende ben jij ook niet echt het type persoon waarvan zij graag heeft dat je op haar valt :p (j/k)

Kijk natuurlijk zijn er zat mannen die wel op innerlijk vallen, maar wees nou eerlijk 99% van de mannen heeft zoiets van: het oog wil ook wat (jouw posts lezende val jij dus onder die 1% en mijzelf kennende val ik onder die 99%).

Het is trouwens wel zo dat voor vrouwen het innerlijk vaak veel meer telt dan dat dit het geval is bij mannen.

Sja goed het is misschien wel behoorlijk frustrerend als je niet "mooi" bent, maar goed een man heeft het nou eenmaal niet echt in zich om in iets te gaan roeren, waarvan hij vindt dat het nou niet echt direct een schoonheidsprijs verdient

WishfulDreaming 18 August 2004 22:28

En er is lijkt mij ook wel een verschil tussen mensen met een "aangenaam uiterlijk" en mensen die klaar zijn voor in boekjes te publiceren ;p

Nightwolf 18 August 2004 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik zeg toch ook niet alleen op uiterlijk
was ook niet op jou bedoelt :p

Suepahfly 19 August 2004 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
zowieso oordeel je in het begin op uiterlijk maar naarmate je die persoon beter leert kennen verander dat uiterlijk ook ;)
heb nl.een vriend dat ik 1e keer dat ik hem zag echt niet mooi vond, maar nu ik hem beter ken, is dat helemaal veranderd

klopt:yes:

ik heb hier een stuk of 3 fotos al gepost van men vriendin, en ik krijg als reacties dat ze echt knap is(
dit terzijde8-)) en ik vond dat in het begin van onze relatie ook,ik dacht van WOW:huh: maar nu is het meer van, jah je bent knap,maar er loopt gerust mooier volk dan jou rond hoor:)
Niet dat ik er iets aan kan doen,maar ik ben het precies gewend dat ze zo knap is:p Ik vind haar nog wel mooi hoor:)

Maar kom,uiterlijk word altijd eerst bekeken,dat valt amper te ontkennen. Of anders moet je maar eens met je ogen toe door het stad lopen, en als je een leuk stemmetje hoort ga je op die stem af,vraag je iets te gaan drinken(met je ogen dicht uiteraard) en als ze leuk klinkt van wat ze te vertellen heeft,doe dan maar eens je ogen open:+

Je moet het maar durven natuurlijk:p

cruella 19 August 2004 10:48

dat is natuurlijk een idee maar je kan het ook makkelijker doen door gewoon op internet een dating site te bezoeken en dan daar met iemand aan de praat te raken en dan na zoveel tijd elkaar is een keer ontmoeten.

ik zeg niet dat dit de beste optie is want er zijn ook heleboel mensen op het net die zich anders voordoen dan ze zijn.

Stapper 19 August 2004 11:00

internet is ook niet alles
al kan je daar niet letten op uiterlijk, dus moet je wel op innerlijk letten
je moet gewoon iemand tegen komen die je wel leuk vind en dan via msn verder chatten, dan let je vooral op het innerlijk van iemand

cruella 19 August 2004 11:12

inderdaad maar dan moet diegene aan de andere kant van de computer ook wel zijn wie die zegt dat ie is

Stapper 19 August 2004 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cruella
inderdaad maar dan moet diegene aan de andere kant van de computer ook wel zijn wie die zegt dat ie is
dat is misschien ook wel de grootste reden waarom ik alleen maar mensen in mijn msn lijst heb staan die ik ook echt persoonlijk ken (op een paar mensen na)

psychobunny 19 August 2004 11:47

Ik beoordeel op uiterlijk de eerste keer, is toch niet meer dan normaal, als je een persoon niet kent beoordeel je toch altijd op het uiterlijk?

cruella 19 August 2004 21:26

tuurlijk wel maar toch het is allemaal platonisch en draait tegenwoordig allemaal om uiterlijk en sex. vooral uiterlijk het lijkt wel of iedereen de laatste tijd lijdt aan het barbie syndroom iedereen moet aan een bepaald ideaal beeld voldoen dat is toch om gek van te worden!! |:( :@

dext0r 19 August 2004 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Ik beoordeel op uiterlijk de eerste keer, is toch niet meer dan normaal, als je een persoon niet kent beoordeel je toch altijd op het uiterlijk?
ja., en het uiterlijk zegt ook heel veel over het karakter..althans...dat geldt in ieder geval voor bepaalde 'typen' ...

Berend 21 August 2004 14:20

Zoals men zegt "Het oog wil ook wat"

LexS 21 August 2004 23:20

Tja er is ook een tussenweg denk ik. Althans ik vind dat ik daar bij hoor. Ze hoeft niet per sé een fotomodel look te hebben als ze er maar verzorgd uit ziet en een leuke uitstraling heeft. Dat maakt je meestal ook wel een stuk knapper dan als je er als een zoutzak bij loopt.

Toch?

psychobunny 22 August 2004 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
o wee had ik dit gezegd wat had jij dan weer een reply erop kunnen geven....:Z
Ik kijk naar het gezicht, de handen en de kont, ik ga niet beoordelen op zijn kleren welk karakter hij zou kunnen hebben :*

Tom1985 23 August 2004 01:17

Lijkt me best logisch dat iedereen wat naar het uiterlijk kijkt ? Waarom verkeren ofzo met iemand op wiens hoofd je niet kan kijken zonder spontane kotsnijgingen te krijgen ?

thali 23 August 2004 08:37

Als ik vind dat hij knap is, is dat voor mij meer dan goed genoeg.
(Maar dit terzijde.)

't Is idd zoals hierboven al vermeld is, wij (mensen) laten ons veel teveel leiden door de eerste indruk, en die is gebaseerd op het uiterlijk. 't Is moeilijk om dat beeld te veranderen, maar het is mogelijk.
Als iemand de eerste keer als je die persoon ontmoet er niet leuk/goed bijloopt, blijft dat beeld van die persoon in je hoofd rondspoken en is de kans dat je nog verder contact zoekt met die persoon vrij klein.
Terwijl iemand die er uitziet als een fotomodel, na een gesprek ook aardig kan tegenvallen ...

K@rima! 24 August 2004 11:36

Re: uiterlijk versus innerlijk

Citaat:

mensen geef je mening!!!

hoe komt het dat mannen altijd zeggen het uiterlijk is niet belangrijk, het is het innerlijk dat telt maar in de praktijk kijken ze niet eens naar je als je geen maatje 36 hebt. hoe kan dit? ik ben het echt zat om alleen maar op mijn omvang beoordeeld te worden en nooit ook maar de kans te krijgen om te laten zien wie ik ben.

vrouwen: wat vinden jullie hier van?
mannen: hoe komt dit?

Ik denk dat je ongelijk hebt. Dat verschilt per persoon natuurlijk! Maar op een bepaalde leeftijd (rond de 16jr) gaan ze idd voor een 'lekker wijf' (je zou maar zo genoemd worden!:no: )
Ik denk dat ze op latere leeftijd-als ze eindelijk volwassen zijn ;) - echt wel voor het hele plaatje gaan!

Nightwolf 24 August 2004 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
Kijk natuurlijk zijn er zat mannen die wel op innerlijk vallen, maar wees nou eerlijk 99% van de mannen heeft zoiets van: het oog wil ook wat (jouw posts lezende val jij dus onder die 1% en mijzelf kennende val ik onder die 99%).
als een meisje mooi is, is dat alleen maar mooi meegenomen vind ik. maar dat wilt niet zeggen dat mijn oog dan nooit iets wilt. tuurlijk kijk ik naar t uiterlijk van meiden maar ik val niet in eerste instantie op t uiterlijk van meiden

electricity 24 August 2004 12:31

Citaat:

als een meisje mooi is, is dat alleen maar mooi meegenomen vind ik. maar dat wilt niet zeggen dat mijn oog dan nooit iets wilt. tuurlijk kijk ik naar t uiterlijk van meiden maar ik val niet in eerste instantie op t uiterlijk van meiden
klopt.. ben ik mee eens. uitstraling en karakter is zoveel belangrijker, hoewel je wel als eerste naar uiterlijk kijkt, want ja, innerlijk kan je niet zien van de buitenkant.

Ancalagon 24 August 2004 13:39

Citaat:

tuurlijk wel maar toch het is allemaal platonisch en draait tegenwoordig allemaal om uiterlijk en sex. vooral uiterlijk het lijkt wel of iedereen de laatste tijd lijdt aan het barbie syndroom iedereen moet aan een bepaald ideaal beeld voldoen dat is toch om gek van te worden!! |:( :@
Ben je zo lelijk dat je er zulke moeite mee hebt?

L_angeldc 24 August 2004 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
gemenerd :D

cruella 24 August 2004 18:21

Citaat:

nou eigenlijk niet en wil je wel een foto sturen als je me niet geloofd maar het gaat meer om omvang bij mij terwijl ik helemaal geen problemen met mijn figuur heb. maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel

cruella 24 August 2004 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Als ik vind dat hij knap is, is dat voor mij meer dan goed genoeg.
(Maar dit terzijde.)

't Is idd zoals hierboven al vermeld is, wij (mensen) laten ons veel teveel leiden door de eerste indruk, en die is gebaseerd op het uiterlijk. 't Is moeilijk om dat beeld te veranderen, maar het is mogelijk.
Als iemand de eerste keer als je die persoon ontmoet er niet leuk/goed bijloopt, blijft dat beeld van die persoon in je hoofd rondspoken en is de kans dat je nog verder contact zoekt met die persoon vrij klein.
Terwijl iemand die er uitziet als een fotomodel, na een gesprek ook aardig kan tegenvallen ...

kijk eindelijk iemand die echt begrijpt wat ik bedoel :thumbsup: :yes:

psychobunny 24 August 2004 19:03

Wel lijkt het mij meestal zo, dat de mooiste mensen de domste zijn :{
Ff veralgemenen maar de meeste hebben maar weinig inhoud, heeft er vandaag weer iemand bewezen...

Suepahfly 24 August 2004 20:13

Citaat:

Ff veralgemenen maar de meeste hebben maar weinig inhoud, heeft er vandaag weer iemand bewezen...

goh je zoekt het wel he:p

Ancalagon 25 August 2004 09:52

Citaat:

Mocht er al zoiets al een mooi iemand zijn, dan nog is deze uitspraak wel zo'n ongelooflijke onzin 8-)

psychobunny 25 August 2004 09:59

Citaat:

Mocht er al zoiets al een mooi iemand zijn, dan nog is deze uitspraak wel zo'n ongelooflijke onzin 8-)
Denk je maar, alle mooie mensen die ik ken zijn echt zo dom, zo dom als't maar kan zijn :)

Berend 25 August 2004 10:03

Citaat:

Denk je maar, alle mooie mensen die ik ken zijn echt zo dom, zo dom als't maar kan zijn :)
:x

thali 25 August 2004 10:04

Ik ken anders wel mooie, slimme mensen met inhoud.
En ook wel minder mooie mensen, die echt achterlijk zijn.

psychobunny 25 August 2004 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik ken anders wel mooie, slimme mensen met inhoud.
En ook wel minder mooie mensen, die echt achterlijk zijn.

Ik veralgemeende ook maar even, had gisteren bij 1 van de mooiste meisjes van wetteren en omstreken gezeten, en dat kind heeft zoveel onzin op zo'n korte tijd uitgekraamd, ik kon het eerst zelfs niet geloven dat ze serieus was...
Maar ik ken echt weinig mooie mensen met inhoud 8)
T zal wel aan de streek liggen :Y)

WishfulDreaming 25 August 2004 10:40

LoL, intelligentie heeft nx met uiterlijk te maken hoor bunny :o :+

The Phit 25 August 2004 11:02

in het begin wint uiterlijk wel van het innerlijk bij mij. Maar op den duur moet het innerlijke wel kunnen tippen of beter zijn dan het uiterlijk. :7

psychobunny 25 August 2004 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
LoL, intelligentie heeft nx met uiterlijk te maken hoor bunny :o :+
Voor de 10e keer,ik veralgemeen, en ik rpaat over mensen die ik ken...

Ancalagon 25 August 2004 11:03

Citaat:

nou ik moet het je nageven, als jij een mooi iemand bent dan ben je wel een bewijs voor je stelling

psychobunny 25 August 2004 11:20

Citaat:

nou ik moet het je nageven, als jij een mooi iemand bent dan ben je wel een bewijs voor je stelling
Nope, sorry, de stelling gaat niet op hier :*

En lees eerst de rest voor je oordeelt...

anemic 25 August 2004 11:46

Citaat:

Nope, sorry, de stelling gaat niet op hier :*

En lees eerst de rest voor je oordeelt...

inderdaad dom EN lelijk kan ook ancalagon!

psychobunny 25 August 2004 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic
inderdaad dom EN lelijk kan ook ancalagon!
Lelijk kan'k mee akkoord gaan,maar dom zeker niet :D

Ontopic: FF discussie over gehad met een vriendin, en volgens haar lijkt het alleen maar zo, omdat de meeste best wel oppervlakkig zijn *veralgemeen veralgemeen* en dat het daardoor zo lijkt :)

bruggi 25 August 2004 12:10

Citaat:

Lelijk kan'k mee akkoord gaan,maar dom zeker niet :D

Ontopic: FF discussie over gehad met een vriendin, en volgens haar lijkt het alleen maar zo, omdat de meeste best wel oppervlakkig zijn *veralgemeen veralgemeen* en dat het daardoor zo lijkt :)

Het maakt het niet minder dom als je er constant bij zegt dat je 'veralgemeent' (generaliseert...) hoor.
Sorry maar dit zijn echt gewoon oppervlakkige vooroordelen over mensen. Grappig dat je daarmee anderen oppervlakkig noemt.

Komt over alsof je uit een soort van jaloezie jezelf maar voorhoudt dat die mooie mensen vast heel dom zijn
:{ .

psychobunny 25 August 2004 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Het maakt het niet minder dom als je er constant bij zegt dat je 'veralgemeent' (generaliseert...) hoor.
Sorry maar dit zijn echt gewoon oppervlakkige vooroordelen over mensen. Grappig dat je daarmee anderen oppervlakkig noemt.

Komt over alsof je uit een soort van jaloezie jezelf maar voorhoudt dat die mooie mensen vast heel dom zijn
:{ .

Het zijn geen vooroordelen want ik ben bezig over mensen die ik persoonlijk ken,waarvan ik weet dat ze oerdom zijn, en dat zou je al lang moeten weten als je hierboven gelezen hebt...

En jaloezie? niet bepaald, schoonheid vergaat...

WishfulDreaming 25 August 2004 12:49

Ennnnnn... Back on topic...

psychobunny 25 August 2004 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Dan vraag ik mij af wie van ons nu oppervlakkig is. Ik blijf er echt bij dat je voorkomen en uitstraling echt ook voor een groot deel je karakter aantonen . Ik heb het ook helemaal niet over het feit dat alsje duurdere kleren zou dragen je een beter karakter hebt maar stijl/interesse's en opvattingen liggen vaak erg dicht bij elkaar. Geef mij maar iemand die minder knap is en een leuke uitstraling en interesse's heeft. Maar dat is vast heel oppervlakkig :)
True, het is oppervlakkig, maar iedereen doet dat toch in het begin? 'k ga wel altijd mensen een tweede kans geven, want ik weet dat ik er met mijn eerste mening meestal naast zit...
K geef je gelijk enzo, maar zeg eens eerlijk, als je een jongen in trainingspak ziet, met een petje en een oorbel, ga je hem nog een kans geven om zich te bewijzen hoe hij werkelijk is, of niet? K vind gewoon dat je zoiets niet mag vergeten.

psychobunny 25 August 2004 13:40

Geen van de twee, het is een normale reactie om eerst naar het uiterlijk te kijken, of naar de uitstraling. het draait er eerder om wat je ermee doet, ga je ze negeren of verwijten omdat ze niet aan je normen voldoen, of gee fje hen een tweede kans?

Ancalagon 26 August 2004 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggi

dankuzeer.

anemic 26 August 2004 17:32

Citaat:

True, het is oppervlakkig, maar iedereen doet dat toch in het begin? 'k ga wel altijd mensen een tweede kans geven, want ik weet dat ik er met mijn eerste mening meestal naast zit...
K geef je gelijk enzo, maar zeg eens eerlijk, als je een jongen in trainingspak ziet, met een petje en een oorbel, ga je hem nog een kans geven om zich te bewijzen hoe hij werkelijk is, of niet? K vind gewoon dat je zoiets niet mag vergeten.

yo als je mij in mn werkkleding ziet vind ik ook wel dat ik een tweede kans verdien.

KurtBreezer 5 September 2004 09:59

Citaat:

juist, me to :)

Mark Meima 5 September 2004 11:28

RE

HET IS DE EERSTE INDRUK ALS JE IEMAND ZIET

Mastah Tinus 5 September 2004 21:45

uiterlijk en innerlijk is gewoon allebei belangrijk, een goed innerlijk met een slecht uiterlijk en een slecht innerlijk met een goed uiterlijk zijn allebei bij de meeste mensen niet zo in waardering.

Ik denk trouwens dat veel mensen het uiterlijk van zichzelf belangrijker vinden dan dat andere mensen dat vinden.
Ik ken zelf niemand die alles mooi vind aan zichzelf, zelfs de hele mooie mensen niet...

maar voor liefde moet je jezelf toch tot een persoon aangetrokken voelen, op het innerlijk, uiterlijk of allebei :D

lieve colafles 7 September 2004 07:31

ik vind deze discussie wel grappig.. omdat ik het er laatst over had met mensen. We waren aan het praten en er komt opeens een meisje bij ons staan. Ik kijk naar haar en vind haar heel erg mooi, omdat ze heel erg eerlijk was en respect had voor dingen. Toen ze weg was zei ik: dat was een mooi meisje zeg..
die mensen keken me raar aan :| en zeiden: zag je wel dat ze onder de acné zat, de vormen van een man had en de neus van een heks? Ik ging daarover denken, maar het was me echt niet opgevallen.. Sindsdien gingen we er een beetje op letten maar ik kan soms echt totaal iemands uiterlijk negeren omdat diegene mooie karaktertrekken heeft.. dat vond ik even heel grappig :+

biffyclyro 7 September 2004 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
ik vind deze discussie wel grappig.. omdat ik het er laatst over had met mensen. We waren aan het praten en er komt opeens een meisje bij ons staan. Ik kijk naar haar en vind haar heel erg mooi, omdat ze heel erg eerlijk was en respect had voor dingen. Toen ze weg was zei ik: dat was een mooi meisje zeg..
die mensen keken me raar aan :| en zeiden: zag je wel dat ze onder de acné zat, de vormen van een man had en de neus van een heks? Ik ging daarover denken, maar het was me echt niet opgevallen.. Sindsdien gingen we er een beetje op letten maar ik kan soms echt totaal iemands uiterlijk negeren omdat diegene mooie karaktertrekken heeft.. dat vond ik even heel grappig :+

cool is dat 8-)
goeie eigenschap van je dan :)

L_angeldc 8 September 2004 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
cool is dat 8-)
goeie eigenschap van je dan :)

ja vind ik ook :)
net zoals shallow hal ;)
was iedereen maar zo :+

klootzak 12 September 2004 04:53

Alleen naar "het innerlijk" kijken is een term die natuurlijk nergens opslaat.

Iedereen heeft een ideaal beeld of schept die ter plekke als hij of zij met een persoon praat.

Maar bieden zijn benodigd voor een serieuze match, dus dan moet ze er en lekker uitzien, en innerlijk top zijn, naar het beeld van de betreffende persoon mannelijk of vrouwelijk

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:10.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.