![]() |
vuurwerk of 555
Mijn mond valt iedere keer weer open als ik naar het journaal kijk. Ruim 70.000 doden en men verwacht dat het nog gaat verdubbelen door allerlei enge ziektes die dreigen uit te breken. Ik ben van mening dat dit jaar iedereen zijn vuurwerkgeld op giro 555 moet storten. Het is toch belachelijk dat wij hier voor miljoenen de lucht in schieten terwijl we met datzelfde geld de bevolking aldaar kunnen helpen?
|
mja, ik vind gewoon dat iedereen wel iets kan geven. hoef je nog niet persee iets anders voor op te geven.. zo kan ik ook de morgennacht niets drinken, of geen oliebollen kopen, etc en dat geld storten..
iedereen heeft wel iets wat ie kan missen denk ik. |
Ik vind het hard hoor...
Is het nog steeds zo dat als je iets op 555 stort, dat er van 6 euro naar de bank zelf gaat ? :| |
Als ik genoeg geld had zou ik waarschijnlijk wel geven, maar school, boeken, uitgaan, kleding, eerste levensbehoeften zijn zo duur geworden de laatste tijd. Dat ik met me spaarcenten die ik nu nog heb nog ongeveer mee kan tot het einde van me schoolcarriere.
Daarna zal er een erg beste baan inzitten. Dan dus, nu nog ff niet. :no: |
Ja, tis idd wel heel erg, maar ik vind niet dat je mensen kan/mag verplichten iets te geven.
Degenen die het willen, oké, heel hoffelijk van jullie. Maar ik kan mijn geld zelf goed genoeg gebruiken, hoor :) Dan kan je aan alles en iedereen geld gaan geven; daklozen op straat, het dierenasiel, kankerpatiëntjes, arme mensen in een arm land, ... Ik zeg het, tis heel erg... Maar er zijn zoveel erge dingen in de wereld... Je kan niet aan alles geld gaan geven. |
Citaat:
|
Ik ben van mening dat we op dit moment geld genoeg hebben voor die landen.
Ik denk waar die mensen veel meer aan hebben op dit moment zijn medicijnen, kleding, schoon drinkwater, fatsoenlijke sanitaire voorzieningen. Die ziektes die uitbreken kan je niet vermijden door heel veel geld te geven. Wel door ervoor te zorgen dat die mensen voorzieningen krijgen om het tegen te gaan. Bulldozers om die rotzooi daar aan de kant te helpen. Nieuwe materialen om weer leefruimte te creeeren. Ik denk aan dat soort zaken. Als elk land dat het enigsinds kan betalen een 30 miljoen af staat, dan hebben ze in ieder geval genoeg geld om het land weer op te bouwen. Maar op dit moment zijn alleen eerste levensbehoeften van belang denk ik. Dat geld komt later nog wel. |
Citaat:
|
hier heb heb je 50 euro giro 555 en koop er mooi een nieuwe auto van :{
tegenwoordig heb ik geen vertrouwen meer in dat soort dingen kijk maar naar die aardbeving in Bam (iran) die lui hebben nog steeds geen cent gezien... |
Citaat:
Gisteren op tv lieten ze een vrouw zien die ergens in Sri Lanka weet ik veel hoeveel medicijnen heeft gebracht zonder dat het haar ook maar een cent gekost heeft. Allemaal beschikbaar gesteld door particulieren. En anders, als het wel wat kost.. nou jah dat moet dan maar. Zoveel zal het niet zijn. Het zijn 125.00 doden waar we het nu over hebben en weet ik hoeveel gewonden. Als daar niet op tijd medicatie voor is, dan zitten we dadelijk op een ongekend aantal doden waar je u tegen zegt. |
Citaat:
:+ anyway..dat geld storten.. ja ik vind het een goede zaak..., wat me opvalt de laatste dagen is ook dat er nog meer reclames voor goede doelen ineens op tv zijn... ook voor dieren etc.. zou men dit met opzet doen? zo van als mensen nu geven, dan geven ze gelijk gul? |
ik heb 10 euro gestort
en wat een gelul van mensen hier 'die geen geld hebben' zeg dan gewoon dat het je geen reet interesseert. Maakt mij geen flikker uit hoor. uitgaan eerste levensbehoefte :loser: en hoeveel is 10 euro nou? 50 had ik er ook kunnen storten. |
Citaat:
|
Ik zou aan 555 geven.
Overigens geef ik nooit geld uit aan vuurwerk; mij te duur, en ik vind het doodeng. Ik denk niet dat je mensen kunt verplichten geld te storten. De mensen die het wel doen vind ik wel top. In Engeland is 70,5 miljoen euro opgehaald door zo'n actie.. Top! Maar er is natuurlijk ook nog een probleem met de infrastructuur.. Het was vandaag op het nieuws [net als de afgelopen dagen] dat het bijna onmogelijk is om levensmiddelen naar bepaalde gebieden te brengen. Waar ze dus aankomen blijven ze staan. Misschien dat er dus voor gezorgd worden dat die mensen bereikt kunnen worden dmv dat geld.. |
We moeten niet net doen alsof Nederland zo gierig is en niets geeft en dat het de simpele afweging is tussen vuurwerk of giro 555. Je kunt toch ook aan beiden je geld uitgeven als je dat graag wil? Natuurlijk is het ergens wel schrijnend dat wij voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in schieten en dat elders in de wereld het leed niet te overzien is. Maar ik vind niet dat het Nederlandse volk zich totaal afzijdig houdt van al die ellende. In tegendeel, volgens mij zijn we wat betreft noodhulp en ontwikkelingshulp best vrijgevig. Als je zo gaat redeneren zouden wij als rijk land nooit vuurwerk mogen afsteken, want hoewel de natuurramp in Azië nu in het nieuws is en in jouw huiskamer komt is er iedere jaarwisseling enorm veel ellende in de wereld. Het is belangrijk en de verantwoordelijkheid van het rijke gedeelte van de wereld om daar iets aan te doen, maar om nou alle luxe op te moeten geven?
|
Citaat:
Mijn punt is dat vuurwerk echt 'nutteloos' is, heeft je leven een 'meerwaarde' als je vuurwerk afsteekt, word je daar gelukkiger van? Ik denk van niet, en ik denk dat het een goeie zaak was geweest als iedereen zn geld gewoon op giro 555 had gestort. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb, eerlijk gezegd, nog nooit geld gegeven aan een goed doel en ik heb er geen behoefte aan. Wie weet trouwens zeker dat het in de juiste handen terecht komt? En dat ik nu met die ramp in Azië opeens geld zou 'moeten' geven, terwijl ik het nog nooit gedaan heb, vind ik ook belachelijk. Ik heb trouwens zelf nooit vuurwerk afgeschoten, dus dat geld zou ik geeneens kùnnen geven :p. Ik vind het alleen belachelijk dat er nu zoveel ophef wordt gemaakt over geld geven, terwijl er àltijd ellende in de wereld is, alleen komt die dan wat minder in het nieuws... |
Citaat:
|
ik zie hier echt de meest nutteloze argumenten om geen geld te geven. ik hoop zelf ook hulp te krijgen als hier de duinen de zee niet meer tegen houden of Ali B een kernbom op Den Haag gooit.
Dus ik geef ook. Van een paar euro kunnen ze in die streek enorm veel dingen doen. En sarah, als je niets geeft weet je tenminste zeker dat het niet in de goede handen komt he?:yes: |
ik doe niet aan beide
geen vuurwerk want dat is me te duur en ik verrek het om een cent aan die lui te geven, en ik vind zelfs dat de ned. regering dat ook niet mot doen, wel ons de broekriem aan laten trekken sociale stelsel afbreken, en er is geen geld meer oh het gaat zo slecht en nu wel met miljoenen op de proppen komen voor een stel verzopen 3e wereld lui? fuck off, wij hebben alles zelf opgebouwd vroeger, laat hun hetzelfde doen.8| |
Citaat:
:o VOC OwNzoRz |
Citaat:
|
nou en, dat was het verleden.
het gaat om nu, het gaat toch zo slecht met nederland? ze willen overal in snijden, pensioenregelingen, verzekeringen, uitkeringen. dat is ons volk autochtonen allochtonen dat maakt niet uit dat is ons volk, waar we dingen van af pakken, die moeten werken tot hun 65e die allemaal in de schulden raken, nederlanders. allemaal inleveren en wat doet onze regering die geeft geld weg aan lui waar we geen ene kanker mee te maken hebben, nou sorry hoor maar dat krijg je er bij mij niet in.8| |
dan houdt je argument toch geen stand want met 'wij hebben alles opgebouwd' verwijs je ook naar het verleden.
daarbij gaat het in ons land niet over 25 miljoen, maar over miljarden bezuinigingen dan is hetzelfde verschil als tussen een 10 en 1000 euro. dat wij hier in een land met allemaal losers zitten zorgt ervoor dat het zo slecht gaat. De mensen daar hebben echt hulp nodig en zitten niet te huilen dat ze niet kunnen werken omdat ze een zenuwtrekje in hun linkerpink hebben. Die mensen daar hebben geen huis meer, geen eten meer, niets meer. Hier in Nederland gaat het helemaal niet slecht behalve dat hier teveel mongolen wonen die niet willen werken en het liefst alles zomaar krijgen. Een kutmentaliteit die ze daar niet kennen. |
Citaat:
Citaat:
Ik blijf erbij, Azië is nu weer zo'n 'bekende' ramp, maar er gebeuren dingen die even erg zijn, maar minder 'groot', in ons eigen land. Ik hou m'n eigen geld wel mooi voor mezelf :) Wie weet overkomt er mij binnen een paar maand ook wel iets en dan kan ik het geld mooi gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch vind ik dat ik gelijk heb. Tis mijn geld, ik heb er zelf voor gewerkt of heb het eerlijk gekregen van m'n ouders of iemand anders, heb ook nooit iets gestolen ofzo. Waarom zou ik het dan moeten afgeven? Ik vind helemaal niet dat ik ongelijk heb. Trouwens, het kàn altijd zijn dat mij volgende maand iets overkomt en ik dan dat geld goed kan gebruiken. Nuja, anders kan ik het ook goed gebruiken hoor. Ik ben nu aan het sparen voor een Ipod dus ja :p. Of anders koop ik er wel iets leuk van. Ik ga het in ieder geval dus niet zomaar afgeven, sorry hoor. |
Ik denk dat je moet respecteren dat er mensen zijn die er een andere mening op na houden. Het is hun geld, zij bepalen waar dat heen gaat. Je bent zelf geen haar beter als jij voor hen bepaalt wat zij ermee moeten doen. Dat bepalen ze nog altijd zelf.
|
Vind dit hypocriet gezeur. Mensen voelen ineens hun geweten knagen en gaan nu zich nu als de meest nobele figuren opstellen.
De hele westerse wereld staat vol (zinloze) luxe goederen die miljoenen/miljarden kosten die voor een veel beter doel gebruikt konden worden in de derde wereld. Wees niet roomser als de paus toch allemaal.. |
Citaat:
25 miljoen euro is een begin. en ik zie het liever naar nederlanders gaan dan naar arme negertjes want die kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden. kom nou. en nee ik ben absoluut geen egoist, maar het lot van mijn eigen volk gaat me meer aan het hart dan van lui aan de andere kant van de wereld. en je kunt wel zeggen dat het hier zo goed gaat maar dat is bullshit, mensen zijn hier arm in stilte, dat hangt men niet aan de grote klok. dat is onze mentaliteit. maar als jij vind dat ik een egoist ben omdat ik liever zie dat de regering het geld in zijn zak houd om bv. voor 3 jaar de Pil weer in het pakket te doen, of bepaalde soorten medicijnen, thuiszorg, mantelzorgkostendekking dan vind jij dat maar. wij eerst, en als er geld over is dan mogen ze het hebben. |
lot van nederlanders? we zijn zo zielig he...
ga gewoon lekker werken en verdien je eigen zaken @sarah. ik heb echt nog nooit zo'n domme post gelezen, was wel hilarisch om te lezen eigenlijk:) |
Citaat:
verder kijken dan die neus van je lang is.:no: |
Citaat:
Leg me dan eens uit waarom ze zo dom is? Wat is er precies zo dom aan dat ik liever m'n geld voor mezelf hou? |
dat is typisch iets voor die linkse lui, als je t niet met ze eens bent dan ben je dom, of egoistisch.
|
Citaat:
ik zit hier geen pleidooi voor het behouden van sociale instellingen te houden. Ik denk harstikke rechts meestal. Jij denkt dat rechtse mensen racisten zijn, maar ik vind ook dat er genoeg nederlandse (blanke) kutmongolen wonen hier. trouwens dude: in azie wonen geen negers. |
Citaat:
. edit: May 15, 1990 laat maar. |
Citaat:
Wat moet ik nog eens nalezen, m'n post? Leg me dan in godsnaam uit wat daar zo dom aan is. Tsss. Edit: want ik heb dus nog altijd geen antwoord op m'n vraag. Buiten dan m'n leeftijd (die ik zelf ook al wist :rolleyes: ) en een vage 'laat maar'. |
Ik doneer mijn aandeel betuwelijn :z
|
Citaat:
Daarnaast zie je duidelijk niet hoe rijk wij zijn en wat 10 euro voor jou betekent en 10 euro voor iemand daar. Daarbij kom je over als een enorme egoist in je post, ik hoop dat dat met de jaren een beetje verandert. En koop je Ipod maar, verpakt door 9 jarige kindjes in Indonesie, dan komt het geld er ook wel. |
Citaat:
Ik weet best hoe rijk wij zijn, hetgeen niet wil zeggen dat ik wél moet werken voor m'n geld, of soms krijg ik geld ja maar da's dan voor speciale gelegenheden (kerstmis, verjaardag, ...) dus ik moet ook op m'n geld letten. 10€ is voor mij niet bijzonder veel, maar als ik 2 keer 10€ weggeef had ik daar al een goed boek voor kunnen kopen. Dus zó weinig betekent het nu ook weer niet voor mij. Ik kom dus over als een egoist. Mja dat is wel begrijpelijk maar dat vind ik niet van mezelf. Voor m'n vrienden, familie, ... zal ik nóóit te egoïstisch zijn om hen 10€ of meer te geven als ze dat nodig hebben. Echter, ik heb veel medelijden met die mensen daar, maar ik heb er helemaal niks mee te maken! In mijn omgeving zijn genoeg mensen die die 10€ ook zouden kunnen gebruiken. En m'n Ipod, daar ben ik voor aan het sparen en die ga ik zeker kopen ja :yes: |
alleen de grap is dat je aan iemand in je omgeving die 10 euro ook niet geeft.
ik hoop dat je over een aantal jaar anders denkt. |
Citaat:
En voor mezelf hoef ik er niet anders over te denken hoor, ook niet over een aantal jaar :) |
Citaat:
want meestal gaat er van de 5 euro 1 euro naar het land.. en 4 euro naar de mensen die er helpen.. nou sorry maar dat zou andersom moeten zijn! |
Heb 50 euro gestort... die ik anders aan vuurwerk had uitgegeven. Er is tog wel genoeg vuurwerk van andere om naar te kijke ;)
|
Citaat:
die organisaties worden echt wel gecontroleerd en zeker bij zo'n ramp. |
fuck en dan nog
sorry dat jullie bijna dood zijn, maar ik geef geen geld omdat jullie toch niet alles krijgen van wat ik stort |
Citaat:
|
Citaat:
hij bedoelde het aardig cynisch hoor damn damn damn damn |
Citaat:
*Edit* Ja nu je het zegt is het wel nogal duidelijk dat het cynisch was :+ ja sorry was niet goed uitgeslapen :p. Maar ja ik kan toch niet zeker weten dat het allemaal goed techt komt dus jah... |
Citaat:
dat bestaat niet. |
Citaat:
ik vind het zo sneu om maar niks te storten omdat je niet weet of het allemaal goed terecht komt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie zijn echt grappig :rolleyes: Aan jullie gedrag zou je niet zeggen wie er hier 14 is en wie ouder...
En zoals ik zei, tis ÉÉN VAN de redenen waarom ik niks stort. Een andere is dat ik dat evengoed aan iemand kan geven hier in de buurt, én dat ik het zelf ook goed kan gebruiken. Nog een andere is dat ik het dan evengoed aan een andere organisatie zou kunnen geven. Nu wordt er ineens zoveel ophef gemaakt over Azië, oké, tis erg! Maar er zijn veel ergere dingen in de wereld hoor. Oké, veel van die mensen zijn familieleden en hun huis kwijt. Maar dan kan ik ook een voorbeeld geven van verre familie van mij (ik ken haar niet goed, maar tis familie en een goede vriendin van m'n tante, ze woont hier in de buurt). Die vrouw is in 2004 haar man verloren aan kanker, en even later haar zoon ook aan kanker. Een week geleden is haar kleinzoon verongelukt :|, die vrouw heeft het nu MINSTENS even ellendig als al die mensen in Azië. Ze is ook op een jaartje tijd haar dierbaarste familieden verloren... En dit gaat nu niet over geld, idd, maar tis een voorbeeld dat er hier evenveel ellende bestaat als in Azië. Hier zijn ook arme & dakloze mensen hoor... |
Citaat:
niet nou houd je smoel dan met die domme uitgangspositie van je, tuurlijk is niet iedereen die rechts is rascist en zo is niet elke rascist rechts. heeft met dit onderwerp niets te maken , dus probeer niet af te dwalen. nou dan ga je toch lekker in thailand wonen, kun je mooi mee helpen opbouwen, ja beantwoord mij die vraag eens als jij het zo nodig vind dat er geholpen moet worden waarom ga je dan niet daadwerkelijk helpen ipv. de kapitalist uit te hangen en door een donatie je eigen gevoel voor zelfwaarde op te krikken. nee mij maak je niet wijs dat je superieur bent door te doneren, het enige wat je aan t doen is is je ego masturberen. ik kom er tenminste voor uit dat dat schijtvolk me geen reet kan schelen, ik heb hier al genoeg problemen zoals het is, en de wereld draait om hun of zonder hun ook wel door. no problem. en met arme negertjes bedoel ik elke minderheid die geld krijgt. hey wacht is, is bedelen niet verboden in nederland? arresteren ze zwerfers neit als die mensen om geld vragen? doet 555 niet hetzelfde? (ja maar dat is voor arme negertjes dus dan is het goed) flikker toch op man |
mijn volgende donatie is een cursus begrijpend lezen en nederlandse taal voor je.
en een cursus relativeren kan er dan ook wel bij. je post is zo loos dat ik er niet eens op in ga. daarbij barst het van de rascistische uitlatingen en getuigt het van een dermate laag iq dat ik voor jou later waarschijnlijk ook veel belastinggeld kwijt ben. Denk dat het toch maar emigreren wordt... |
ik ben geen rascist. dat even voorop.
een laag iq, alleen omdat ik het niet met jou eens ben? omdat ik er de schurft in heb aan die zelfverheerlijking van mensen. kijk eens hoevaak je hoort: ''ja ik heb al wel geld gedoneerd, wel 50 euro en jij?'' dan heeft die hele ramp er geen donder meer mee te maken maar gaat het eerder om hoe goed je wel niet bent omdat je gedoneerd hebt. nou gefeliciteerd hoor je bent echt goed! livestrong bandjes, zelfde verhaal stickers van de wwf dito allemaal uitingen van ik geef geld, kijk mij eens goed zijn, alstjeblieft zeg, ik kan er wel van kotsen. en ondertussen wel afval op de grond gooien, een benzineauto rijden, roken, zuipen, verspillen etc. maar zodra er weer een goed doel is staan we voorop de brave borst uit te hangen. nee in mijn ogen is de hele westerse wereld zo hypocriet dat ze het bijna uit de oren spuit. ik zeg het nog 1 x. ik doe me tenminste niet beter voor dan dat ik ben. en ga me niet vertellen dat mijn post loos is, want dat is die niet, erg duidelijk is die eerder want hij draagt mijn mening uit en iemand zijn mening is nooit loos, zelfs die van jou, terwijl je snel conclusies trekt , en onwetende verwerpingen naar me doet slik ik het, en accepteer het want het blijft jou mening, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. dus voordat je weer domme uitspraken doet om een discussie te beeindigen omdat je er je geen raad meer mee weet, denk ff na. en ik weet het wel, ik heb een grove manier van discusseren, maar dat is meer om te provoceren dan wat anders, en zo te zien is me dat bij jou aardig gelukt :* |
Citaat:
Eerst zeg je op mijn post 'laat maar' omdat ik nog maar 14 ben, dan zeg je tegen BlackTurtle 'ik ga er niet op in want je post is te loos'. Zo kom je héél overtuigend over moet ik zeggen :{ |
Ik heb 5 euro gestort, tis niet veel maar beter iets dan niets:) En dat heb ik eigenlijk gedaan omdat ik zo geschrokken ben van die beelden, dat ik echt wel besefte dat die mensen écht hulp nodig hebben.
En mijn gedachte erachter was: Als iedereen 5 euro stort, komen ze een héél eind. (Wat niet wil zeggen dat ik vind dat iedereen het ook moet doen) |
Citaat:
|
Citaat:
Goed dat mag je vinden, dan hoop ik dat andere mensen dat ook vinden als jij huisloos bent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ff een kleine update
gele bandjes tegen kanker oranje voor respect rode tegen geweld en nu blauwe voor sri lanka. maar er waren ook al blauwe voor geert wilders dus dat zijn ze nu aan t uitvechten straks een groene voor de boomknuffelaars? |
Citaat:
omdat er misschien uiteindelijk een kwart van terecht komt, en die andere 75% gaat in de zakken van de hulporganisaties, regeringen, tv zenders(zon benefietavond moet ook betaald worden) etc. als ik zeker wist dat elke euro op zn plek kwam was het een ander verhaal, net als nederland zelf huppa geld naar 555 zijn we dr af, terwijl andere landen vrachtvliegtuigen en militairen sturen om te helpen schoonmaken en ruimen van lichamen. dan help je die mensen, dat is de bedoeling. maar ik verrek het die topmanagers met bijpassende lonen van de verscheidene organisaties te spekken. ken je de unicef affaire van een jaar of anderhalf 2 geleden nog? |
ik geef er geen cent aan, zou ik daarintegen de mogelijkheid krijgen om daarheen te kunnen helpen opruimen, geef me maar een schep want dan ga ik.
|
de belgen kunnen nu sms'en. vind ik wel handig. 1 euro per sms.
|
Citaat:
die organisaties worden gecontroleerd en zijn sowieso een stichting en dus in principe zonder winstoogmerk. zeker in zo;'n geval als dit worden deze organisaties gecontroleerd, door overheid, maar ook door elkaar, omdat ze gezamenlijk het geld verdelen. Deze organisaties worden voor een groot deel door vrijwilligers draaiende gehouden. Ze doen wat ze kunnen dus die 22/78 zuig je echt je duim. Als je dat jezelf voor wil houden heb je een argument voor jezelf gevonden. Dat het klopt kan je niet bewijzen en dat het niet klopt ook niet. Ik weet wel wat logischer klinkt. |
volgens mij hebben ze nu wel genoeg geld, het goede idee wordt onbeschaamd commercieel uitgebuit, ik luisterde vanmiddag even radio 555 en ik werd na 10 minuten al misselijk van die Dj's die hun zakken ten koste van alles vullen met miljoenen en uitgerekend hun gaan zeiken over dat sommige bedrijven best meer kunnen geven.
|
Was toch van de week op het nieuws. Dat minimaal 96% van het opgehaalde geld van giro 555 voor het goede doel gebruikt moet worden.
Probleem zit hem niet zo zeer bij 555, maar daar op locatie, daar wordt een hoop geld weggesluisd door lokale leiders. Daar moet een goede controle op komen door de VN. |
Citaat:
nee dat doe ik niet, stel ze krijgen 10 miljoen, nou 20 topmanagers die de boel coordineren a 10000 euro in de maand is 200000 euro heb ik het mis? benzine voor de vliegtuigen, laad personeel, de goederen zelf.... etc etc etc. ik denk dat die 22 78 misschien nog wel wat krap is ook. nee ik geloof er niet in, en dat het gecontroleerd word zegt ook geen ene reet dat zou je toch zelf ook wel moeten weten. kijk naar de arbo, ja dat word gecontroleerd , maar bij hoeveel bedrijfen is het dikke puinhoop? hoeveel glazenwassers zie je nogsteeds op een ladder de ruiten wassen, ik bedoel maar. gij goedgelovige:no: owja en voordat je denkt dat ik soft aan t worden ben, ik kan er nogsteeds geen nacht van wakker liggen en ik heb dat wijf bij t ns station wat bedelde om knaken voor die 555 tyfuszooi een donderpreek gegeven waar haar de tranen van in de ogen sprongen. bah, stelletje hypocriete flikkers, een wijf voor arme thai laten bedelen kan wel maar een zwerver die bedelt voor wat te vreten en wat drugs om zn leed te verminderen kan niet, alstjeblieft zeg:kots: |
Citaat:
_0_ _0_ sorry hier moet ik ff hard om lachen..... om zijn leed te verminderen?? hoe denk je dat een zwerver aan veel van dat leed komt|:( laten we het ff op een rijtje zetten. jij geeft liever je geld aan een vieze zwerver (kan beter junk zeggen want jij gaat er vanuit dat hij/zij er drugs van koopt) dan aan een arme thaise visser die hard voor zijn geld werkt? een junk die met zijn stink kop in de metro zit te stinken en rotzooi achter laat? die je fiets jat zodat ze in een ranzig steegje in amsterdam kunnen trippen? jij geeft een junk liever geld zodat hij op rug ligt en stikt in zijn eigen kots omdat hij niet van de drugs af kon blijven DAN aan een thaise visser die dagelijks hard voor zijn brood moet werken, die nu letterlijk alles is verloren: zijn dochter, zijn vrouw... fok it al zijn bezittingen kwijt! en verder Citaat:
- onjuiste vergelijkingen - persoonlijke aanvallen - overhaaste generalisatie - "stok achter de deur" |:( |
Citaat:
|
Citaat:
je mag het dan misschien niet leuk vinden hoe ik een discussie voer, maar zo doe ik dat, en ik bepaal zelf wel hoe, en jij niet, en als je t niet aanstaat ga er dan neit op in mannetje hoezo onjuiste vergelijking dan? ik nam gewoon een bedelend figuur , en vergelijk die met 555 gebedel is dat dan geen goede vergelijking? nee natuurlijk niet want 555 is goed, en een zwerver niet.|:( of is dat anders? ik dacht het niet. |
Citaat:
Iemand van mijn familie die ik heel goed ken werkt in Brussel op het parlement, hij ziet daar dus alle 'grote' ministers van België enzo. Hij zegt zelf dat veel van die ministers hele dagen dronken rondlopen, niks doen enzo. Er zijn vast ook dagen dat ze wel iets doen, maar véél van die dagen zitten ze gewoon te zitten, rond te lopen, of te drinken. Die ministers worden dan superveel betaald, ook op die dagen dat ze helemaal nìks doen. Ja sorry, wees dan slim en geef dan dat geld aan Azië?! Dus tja, ik kan mijn geld idd beter besteden. Laat de regering maar betalen, die hebben geld genoeg. |
Volgens mij is xxxSarahkexxx te vergelijken met die mensen die daar op vakantie zijn/waren tijdens de ramp en vlak daarna gewoon op het strand gaan liggen terwijl op de achtergrond lijken worden gezocht en begraven.. Triest..
|
Citaat:
Citaat:
nu noem je me mannetje?? heb je me ooit gezien? :rolleyes: |
ik noem je zoals ik wil ongeacht je omvang :+
Citaat:
linkse rakkers, altijd schreeuwen om gelijkheid maar als het er op neer komt zijn ze zo hypocriet als de ziekte:no: |
Citaat:
Trouwens, was ik daar geweest tijdens die ramp en had ik het overleefd, had ik echt wel geholpen hoor :{ Ik vind het heel erg, maar er zijn andere dingen die even erg zijn in de wereld, maar nu véél minder aandacht krijgen en dus helemaal geen geld meer gestort krijgen. Als ik al geld zou storten zou ik het eerder aan zo'n organisatie geven, omdat die nu helemaal niks meer krijgen. Maar ik vind dus dat het de taak van de regeringen van de landen is om geld te geven. Verder vraag ik me af hoe jij denkt over mijn gedrag te kunnen oordelen op basis van een paar dingen die ik op een forum gezet heb :| en die over geld gaan... Helemaal niet over mijn gedrag. Typisch :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien zijn we goedgelovig ja, misschien ben jij aartspessimist die zijn eigen straatje schoon veegt met loze beschuldigingen om maar gierig te kunnen zijn. Denk je nou echt dat er geen controle is over het gebruik van zo'n enorm bedrag waar zowat elk regering in de wereld aan mee helpt? Denk je dat die landen, de VN en de NGO's zomaar al dat geld in een bodemloze put laten verdwijnen? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik blijf erbij dat het de taak van de regering is om geld te geven! Voor zo'n dingen is de regering er toch? (Onder andere dan hé). |
Citaat:
bedelen is bedelen, verboden en nu ineens weer neit? * Citaat:
* jij vind ze loos, dat is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk loos is, de tijd zal leren hoeveel er op de plek terecht komt. en dit heeft niets met mijn door jou zogenaamde ''gierigheid'' te maken. misschien heb je gelijk, misschien komt er wel iets op de plek, maar wat er niet terecht komt is in mijn ogen gestolen, laat jij je bestelen waar je bijstaat onder het mom van een goed doel? ik niet. * Citaat:
|
Citaat:
Hoe rijm je dat? |
Citaat:
Laat de regering dan eerst maar eens alle onnodige kosten schrappen, zoals het voorbeeld van die ministers dat ik gegeven heb. Dus ik vind dat het de taak van de regering is dat te financieren, mét onze belastingen. Trouwens, als ik bv. 5€ stort, ben ik er bijna zeker van dat niet die gehele 5€ goed terecht komt. Als ik al iets zou storten zou ik daar wel zeker van willen zijn. Nu is het goed mogelijk dat 1€ van die 5€ in de handen van de regering komt, terwijl zij het eigenlijk zouden moeten betalen. Maar die 5€ gaat in ieder geval niet 100% naar die ramp in Azie gaan, daar ben ik bijna zeker van. |
Op het eerste gedeelte van je post ga ik dan maar niet meer in, Blackturtle, want dan ga ik weer dezelfde argumenten gebruiken en die discussie gaat er niet beter op worden. Feit is dat voor welke hulp dan ook in welke vorm, zowel noodhulp en wederopbouw en zowel georganiseerd vanuit regeringen als NGO's enorm veel geld nodig is en dat dat geld van ons af moet komen. Maar goed, dat verhaal heb ik al opgehangen.
Dan naar de grootste bullshit tot nu toe: Citaat:
Even wat gezocht op het internet: Citaat:
Dacht je dat Nederland nu zo welvarend was geweest als niemand ons tot hulp was gekomen na WOII? Wat dacht je van de Marshallhulp van de VS en wat dacht je hoe jouw rijke leventje nu daarvan af heeft gehangen? Darnaast is Nederland als een van de rijkere landen ter wereld wat beter in staat zichzelf te beschermen tegen en herstellen van rampen ja. Dat is dus niet te vergelijken met de ontwikkelingslanden als Sri Lanka en Indonesië die nu getroffen zijn. Daarnaast is de watersnood van een schaal die in aantal doden en verwoesting totaal geen verhouding staat met de tsunami waar we het nu over hebben. Daar ga je dus weer met je vergelijkingen:{ |
Citaat:
B. Hoe kan jij er in godsnaam over oordelen wat er van jouw geld wel of niet naar Azië gaat en in handen van welke regering zou het moeten komen? Niet in de handen van de onze, aangezien ze de btw e.d. van alle acties zelfs weer naar 555 storen. Lijkt me dan erg onlogisch wat je zegt? C. Als je stelt dat er 1/5 deel van net naar Azië gaat, dan zou je ook kunnen stellen dat je men meer moet storten om in totaal toch een substantieel bedrag wèl naar Azië te laten gaan. |
Ik irriteer me aan het feit dat sommige mensen komen met idiote voorstellen zoals: alle parkeerboetes van de week naar azie en dat soort ongein
|
Citaat:
|
Citaat:
B. Ik geloof nooit dat alles van het geld dat gestort wordt naar Azië gaat. C. Dat is het nu juist! Het hele bedrag gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet naar Azië, dus van hetgeen dat jullie aan Azië willen geven, gaat er ook nog een deel naar andere doeleinden! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De overheid heeft absoluut niet genoeg om net zoveel naar Azië te laten gaan als dat nu gebeurd door de inzamelingsactie. Bovendien geeft de overheid absoluut al een deel aan Azië. Als de overheid net zoveel geld zou willen geven als nu gebeurd door de inzamelingsactie dan kan dat maar op één manier en dat is door de belastingen te verhogen. Met het effect dat dit ten koste gaat van de minder bedeelden. Nu geven de mensen die wat meer te spenderen hebben gul en degene die minder te spenderen hebben dat wat ze kunnen missen. Lijkt me eerlijker dan de overheid-optie. Voor B en C zie Pruttelpot.. |
Citaat:
ik weet niet hoor, maar van mij mag die gratis heroine voor junks hier afgeschaft worden en flink in de uitkeringen geschrapt worden van al die nederlanders die te lui zijn om te werken of te lui waren om te studeren. geld mag naar mensen die het verdienen en dat zijn mensen daar eerder dan ali mustafi die nooit nederlands wilde leren en de vrouw die op haar 17e junk werd omdat ze drugs leuker vond dan school. ik snap ook niet dat onder andere sarah dat soort dingen kunnen blijven zeggen na die beelden en foto's die ondere andere gisteravond veel uitgezonden werden. Die man op het strand met zijn 'je leeft toch voor jezelf' zou zo je vader kunnen zijn en ik weet zeker dat 90% op die man kotst sinds gister. |
Citaat:
|
Citaat:
(serieuze vraag) |
Citaat:
|
Ik vind dat de media nu wel eens mag minderen met dat doorgedram over 555. Leuk en goed initiatief hoor, maar waar je ook loopt, waar je ook kijkt op tv, waar je ook luistert naar de radio, waar je ook leest. Overal zitten ze mensen in te wrijven dat we MOETEN geven. Ik denk dat het straks alleen maar tegen gaat werken als er weer een ramp komt van dezelfde omvang.
Trouwens, ik heb gelukkig niet eens hoeven storten. In de stad kwam ik leuke dames tegen die voor Azië aan het collecteren waren :7 |
Ja idd.. Na de show van gisteren moet het ook wel goed zijn geweest. De reclame nog een aantal keer afdraaien en dat is het. Lijkt me trouwens veel interessanter om op de hoogte te worden gehouden van wat er nu eigenlijik met het geld gebeurd en hoe het daar weer opgebouwd wordt, maar daar zullen we wel niets meer van horen. Jammer, want daarmee leg je toch een bepaalde fundering voor andere acties. Mensen zien dat het geld goed terecht komen en zijn niet zo achterdochtig (meer) zoals velen hier.
|
De achterdocht van Sarahke is alleen nergens op gebaseerd lijkt het, tenminste niet op logische redeneringen. Daarnaast ontbreekt het haar aan fundamentele economische kennis, anders beweer je niet dat 'er aan belastingen genoeg binnen komt'. Geloof me nou dat de begroting van de overheid, met de belastingen als inkomsten, niet berekend is op een ramp van de omvang in Azië en de kosten die daaraan verbonden zijn.
Je wenst niet zelf je steentje bij te dragen maar je wenst wel dat de regering het maar uitzoekt. Dat zijn natuurlijk rare tegenstellingen. Als we namelijk niet met zn allen de financiëele middelen voor de hulp verzamelen maar het aan de regering overlaten, dan gaat dit ten koste van andere overheidsuitgaven. Dat is niet iets dat je wil, toch? De gevolgen van de andere optie, ernstige belastingverhogingen, is al verworpen hier boven en dus is de bewering dat de regering met al haar geld het maar moet uitzoeken en de burger niets hoeft te doneren totale onzin. Begrijp nou gewoon dat als iedereen een deel geeft (dat in verhouding staat tot iemands vermogen), van jan modaal tot multinational en dat je dat bijzonder weinig kost, sterker nog van alle opties het minst kost. Met andere opties is het bedrag voor de hulp simpelweg niet toereikend. En toon eens wat medemenselijkheid alsjeblieft. |
dat heet egoisme ar-tuur.
|
heel goed tuur, je hebt het opgezocht, dan zie je dus ook dat het om het leger ging, en militairen, hulp van een land maar geen 555 gezanik van de bevolking daarom wou ik je het ook op laten zoeken je hebt nu zelf gelezen dat het alleen het leger was.
geen bevolking die zich beter wil gaan voelen. door '' een steentjje bij te dragen '' weetje waar het mij om gaat is dat als er ergens in de wereld een shitstorm begint we allemaal ons '' steentje '' bijdragen, maar dingen die voor ons echt belangerijk zijn, zoals een oudje wat elke dag gewassen word die worden genegeerd en wegbezuinigd, waarom word daar geen 555 actiedag voor gehouden? waarom wel voor lui aan de andere kant van de wereld die me geen reet kunnen schelen maar niet voor mijn oma? ik trek altijd 1 lijn, wel of niet en dan in alle gevallen elke situatie, eerder nee dan blijft het nee, snap jij me een beetje, ik hou er niet van om voor de ene keer wel dingen te doen en dan ineens weer niet, hypocriet noem ik dat. en dat is nou net wat hier gebeurt, en ik walg er van:kots: |
jullie vinden jezelf zo slim maar zijn ondertussen zo voorspelbaar als wat:no:
|
Citaat:
Nog een citaatje dan maar: Citaat:
Bron: Klik Maar blijf vooral volhouden dat er geen internationale hulp nodig is bij grote rampen, zoals in Nederland in '53 en na de oorlog, maar zeker in ontwikkelingslanden :wave: En waarom ga je niet in op het voorbeeld van de grootschalige Marshallhulp? Maar goed, voor alle hulp is geld nodig, zeker ook voor hulp 'van een land' zoals jij het noemt en voorstelt. Lees bovenstaande posts met uitleg over hoe die hulp van bijvoorbeeld Nederland of de VS is opgebouw eens door en trek je conclusie. Als jij niet hypocriet denkt te zijn door niet mee te helpen dan heb je het mis, want als je zou doneren dan maak je daarmee de kans aanzienlijk groter dat dergelijke rampenhulp niet ten koste gaat van de ouderenzorg waar jij je zo mee verbonden schijnt te voelen. Je blijft steeds met je 'Eén lijn argument' zwaaien, maar dat is niet overal toepasbaar :z Natuurlijk wordt er in Nederland bezuinigd op zaken waar dat niet hoort en is daar kritiek op mogelijk. Maar je moet dingen wel in de juiste perspectieven blijven zien en begrijpen dat het niet een simpele keuze is tussen doelen als ouderenzorg en zorg voor de slachtoffers in Azië. Totaal verschillende beleidsterreinen, totaal verschillende orde van grote, totaal verschillende inkomstenbronnen die daar voor gebruikt worden, totaal andere middelen nodig om de problemen op te lossen, totaal andere mechanismen die daarvoor gebruikt worden. En kap eens met die persoonlijke toespelingen als die laatste post van je en die agressie, want je wordt er niet geloofwaardiger op |
Citaat:
persoonlijke aanvallen? agressie? hoe kom je daarbij? jij bent gewoon zo dom geweest om daar heen te gaan waar ik je heenstuurde nee, absoluut niet, je kunt met allerlei argumenten komen, maar wij zijn het hier niet over eens, het enige wat ik doe is er van kotsen dat mensen blijkbaar een stel lui aan de andere kant van de wereld zieliger vinden dan mensen hier, en dat daar ineens wel geld voor weggelegd word terwijl men hier in de schulden raakt door allerlei bzuinigingen en nu is het vingertjes naar mekaar uitsteken van jij geeft te weinig jij moet terug van vakantie, bah. en waarom moet er dan ineens geen lijn getrokken worden, omdat het zo zielig is? omdat iedereen ineens geld doneert? omdat het een mediahype is ? vanwege een hele dag radio555? dj's die mekaar de troef proberen af te steken wie de hoogste donatie binnenhaalt? dit gaat allang niet meer om het helpen van die mensen, dit is een ego kwestie geworden, en zeg maar eens dat het niet zo is. ik blijf erbij , ze kunnen allemaal verzuipen van mij part, als daarmee bereikt word dat wij het hier beter krijgen dan zei dat zo. en dat meen ik. een egoist, misschien, maar klinkt het zo raar dan ? ik ken die lui neit, wat doen hun voor mij? niets. moet ik me dan schuldig voelen omdat ik het niet nodig vind hun te steunen, alstjeblieft zeg. een mens sterft toch, hoe en wanneer is de vraag maar sterven doe je. owja, en dan nog iets, van jou '' bron '' : Het trage begin van de hulpverlening werd later ruimschoots gecompenseerd door de grote hoeveelheden geld en goederen die men in Nederland en de rest van de wereld aan de getroffenen schonk. Dat hierdoor later een bovengemiddelde welvaart in het weer drooggemaakte Zeeuwse land viel te bespeuren, leidde wel tot scheve ogen ik bedoel maar. |
Citaat:
Volgens mij ontbreekt het je vooral aan realiteitszin, anders kan ik niet verklaren waarom je toch de situatie in het rijke Nederland vergelijkt met de situatie van nu in de getroffen gebieden in Azië. In Nederland hebben we het namelijk helemaal niet zo slecht geregeld met ons sociale stelsel en onze verkregen welvaart. In Nederland kan er nog genoeg verbetert worden en ook in Nederland zijn er uitzonderingen die rond de armoede grens leven en het niet breed hebben, maar dat lijkt me toch totaal onvergelijkbaar met een gemiddelde Indonesiëer die zijn totale bestaan en familie kwijt is. Ik vind het ronduit egoïstisch dat je daar geen oog voor hebt en dat je vindt dat de rijke landen in deze wereld niets te maken hebben met armere gedeelten in de wereld, ondanks het feit dat hier natuurlijk wel een verband tussen is, neem maar het koloniale verleden van Nederland in Indonesië. Daarnaast is Nederland nu zoals het is vanwege soortgelijke hulp. Na WOII was Nederland er rampzalig aan toe en zijn we opgebouwd naar het welvarende land dat we nu zijn waarbij we volkomen afhankelijk waren van buitenlandse hulp. Of vind je dat we toen ook onszelf maar moesten redden en de VS niet met ons had moeten bemoeien? Of vond je dat de mensen en landen die Zeeland geholpen hebben ook beter totaal geen reet interesse hadden moeten tonen? Als er een komeet stort in de Noordzee en de helft van ons land staat onder water en de gevolgen zijn niet te overzien, moet de wereld dan geen poot uit steken? En als je zulke kutargumenten als 'iedereen sterft een keer, de vraag is hoe' gebruikt, kom dan niet aan met de ouderenzorg en de enorme problemen die er volgens jou in Nederland zijn en waar het geld dat naar Azië gaat hard voor nodig zou zijn om het ons in Nederland beter te laten krijgen. Dan moet je -naar jouw idee- ook één lijn trekken en niemand helpen. Doek de overheid en de verzorgingsstaat dan maar op, vergeet de zorg zoals die in Nederland geregeld is. Laat dan iedereen creperen -trek één lijn- en laat het ieder voor zich zijn. |
Volgens mij doet BlackTurtle heel veel aan vrijwilligerswerk. Die jongen is zo begaan met de minder bedeelden van onze samenleving!
|
van mij mogen al die retards hier in nederland waar het grootste deel van de belastingen (WW, WAO) heen gaat dood vallen :)
zo begaan ben ik met die mensen blackturtle. |
Discussie ten einde? :z
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar ga je nog inhoudelijk in op posts, Blackturtle?
|
Citaat:
alleen Thailand heeft niet bepaald een sterke infrastructuur heeft en goede ziekenhuizen.....:wave: maar de president krijgt het geld niet, het gaat via de goede doelen |
Citaat:
|
Citaat:
je hebt gelijk we hebben hulp gehad in 1945, maar corrigeer me als ik het fout heb hoor, maar zijn we dat nu niet nogsteeds aan het terugbetalen? jij mag mij egoistisch vinden, en misschien zie je verbanden tussen onze welvaart enn hun armoe, maar verband of neit het kan me gewoonweg geen reet schelen, waarom, vertel mij dan eens, waarom zou dat mij moeten interreseren? omdat ik me dan een beter mens voel zodra ik geld stort? zodat ik me kan identificeren met hun armoede? zodta ik me ervan bewust word dat ik het goed heb in vergelijking met hun? maar waarom zou ik mij vergelijken met hun, ik ben hier geboren hun daar dat is een kwestie van geluk en lot, dat heeft niets met verbondenheid te maken. hun werken aan hun situatie ik aan de mijne. punt 2, dit had ik nog eerder willen zeggen, er is niet een verhoogd aantal cyclonen, aarbevingen, stormen of ander noodweer / natuurfenomenen, alleen meer mensen, meer mensen die risico gebieden gaan bevolken, en wat doen ze, ipv de geboortecijfers drukken en de boel klein houden gaat men veel kinderen nemen want veel kinderen kunne veel thuis brengen in de vorm van geld dit is leuk op de korte termijn maar op de lange termijn zul je zien dat dus risicogebieden mede door toerisme meer en meer bevolkt worden, men gaat zelf in gebieden wonen waar dit soort dingen voorkomen, en ik vind dat als jij ergens gaat wonen waar dit soort dingen voorkomen jij daar zelf bij bent. je hoeft er neit te gaan wonen, het mag, niemand die zegt dat je verplicht bent. maar kom dan niet bij mij aankloppen als er weer een regelmatig(als je over millenia kijkt) voorkomende vloedgolf aankomt en je plaats totaal verwoest word, meot ik dan medelijden hebbe, nee hoor, slechts irritatie, je wist het toch? je was je bewust van het gevaar en je dot het toch, dat is hetzelfde als een stroomdraadvastpakken waar een bordje aanhangt pas op schrikdraad, zou er echt stroom op staan, toch ff proberen, en bats, je krijgt een schok. dit is hetzelfde alleen op grotere schaal. '' Als er een komeet stort in de Noordzee en de helft van ons land staat onder water en de gevolgen zijn niet te overzien, moet de wereld dan geen poot uit steken? '' nee, want je MOET niets, en ik durf te wedden dat we het zonder ook wel redden. en dat geld ook voor thailand, india en indonesie. kijk en daar zit je fout, het is niet het 1 lijn trekken in het niet helpen, het is 1 lijn trekken in onze wetgeving waar ik over sprak bedelen is strafbaar , maar nu kan het wel en dat stoot me tegen mn hoofd. als we nou die 150 miljoen euro die opgehaald is in t zorgstelsel pompen, kijk eens wat daar mee bereikt kan worden, tastbare dingen dingen waar je echt wat van weer ziet , extra zusters, betere verpleging etc etc. dat is tastbaar dat wil ik, als je geldnaar fokking inonesie stuurt is het weg, voor mij gezien, gewoon verdwenen. kijk wat er daar nu gebeurt, de regering maakt al gebruik van de situatie om seperatisten te executeren in de verwarring van de nasleep, 126 mensen van vrij atjeh. en jij wilt geld gaan geven aan dat soort regeringen, laat jij je maar bestelen, waar je bij staat. |
Citaat:
en ff.. het geld gaat NIET naar de regeringen, het gaat naar de hulporganisaties.. :x |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:33. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.