Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Hebben jullie een accent? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=52104)

appelshampoo 3 February 2005 19:07

Hebben jullie een accent?

Dus een Noordelijk accentje? Praat je als een tukker? Of vind je alles kai-goaf? Of heb je een Gooise rrrr..

Ik heb gelukkig geen Fries accent :thumbsup: iedereen denkt altijd dat ik hier niet vandaan kom. Maar stiekem heb ik soms wel een beetje een rrr.

K@rima! 3 February 2005 19:19

Ik had eerst denk ik wel een beetje een fries accentje, maar als je daarna verhuist naar Brabant, trekt dat vanzelf weg en krijg je een neutrale taal :+

- + += 0

Banaan 3 February 2005 19:21

vooral amsterdams en soms komt dat ikke-niet-begraip-taal weer omhoog

bootje 3 February 2005 19:21

misschien een beetje West-Vlaams, maar velen horen het niet eens.

BlackTurtle 3 February 2005 19:28

tja plat proatn da doek manx wa, maor t'is nich zo slim da'k ie mie nich kan ve'stoan.

t verschilt erg met wie ik praat,aj met tukkers an't proat'n bint dan he'j manx de trek om platter te goan proat'n dan wanneer je met iemand praat die niet plat praat :)

thali 3 February 2005 19:28

Ik heb enkel een gezond Vlaams accent, geen Gents.

Banshee 3 February 2005 19:35

volgens mij heeft iedereen wel een accent, maar dat merk je zelf niet eh 8{

Flater 3 February 2005 19:39

`n Bietje

Banaan 3 February 2005 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
tja plat proatn da doek manx wa, maor t'is nich zo slim da'k ie mie nich kan ve'stoan.

t verschilt erg met wie ik praat,aj met tukkers an't proat'n bint dan he'j manx de trek om platter te goan proat'n dan wanneer je met iemand praat die niet plat praat :)

Tering gozer, wat kleppie nouw weer eit je kanus? :+

The Phit 3 February 2005 19:53

gewoon Noord Hollands, en dan niet Beverwijk Noord Hollands, maar gewoon Heiloos en Alkmaars Noord Hollands 8).

Sedes 3 February 2005 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
misschien een beetje West-Vlaams, maar velen horen het niet eens.
idem..

PFP 3 February 2005 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!

- + += 0

:?

Ik weet niet of ik een accent heb, Haarlems accent?

SpiNe 3 February 2005 20:11

ik heb alleen een beetje last van de nggggg achter zinnen maar meer niet

K@rima! 3 February 2005 20:11

Jongeee! Laat me ff slim doen

Ar-Tuur 3 February 2005 20:16

Voor zover ik weet heb ik geen accent.. of in ieder geval niet sterk.

The6thgate 3 February 2005 20:42

je hoort wel duidelijk dat ik uit het zuiden kom, maar het kon een stuk erger

Ancalagon 3 February 2005 21:19

omfg The Lounge..

en ik heb een overduidelijk Leids accent, schijnt

Dorientjah 3 February 2005 21:23

ik spreek ewa oilsjters
ma écht oilsjters da nog ni ze:p

Nightwolf 3 February 2005 21:50

Citaat:

- + += 0
:no:

- + + = -

bruggi 3 February 2005 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Voor zover ik weet heb ik geen accent.. of in ieder geval niet sterk.
Idd niet sterk, wel een beetje een achterhoekse tongval hoor ;). En ik volgens jou 8) ?

Headliner 3 February 2005 21:52

/me is accentloos :thumbsup:

The6thgate 3 February 2005 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
/me is accentloos :thumbsup:
mocht je willen8)

Sanne 3 February 2005 22:43

Ik denk zelf dat ik geen accent heb, maar mensen die niet van hier komen zeggen dat ik een klein beetje een rotterdams accent heb

Kampie 3 February 2005 22:54

Ik heb duidelijk een accent.
In zakelijke gesprekken en op de radio probeer ik dat wel te verbloemen maar na een halfuurtje is hij weer terug.. :(

TheGroovMaster 3 February 2005 23:05

redelijk abn en klein beetje kack

Jamiel 3 February 2005 23:36

Luitjes waarmee ik buiten school omga vinden dat ik abn praat, maar op school vinden ze mij een echte tukker :+ ( en ikzelf ook, als ik mezelf hoor presenteren :| )

Atjeuh 4 February 2005 09:17

af en toe ken ik wel is een bietje bosch lullen

L_angeldc 4 February 2005 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
omfg The Lounge..

en ik heb een overduidelijk Leids accent, schijnt

dat is ook zo ;)
niet normaal gewoon joh

o en ik schijn heel toch heel brabants te praten, terwijl dat voor mijn gevoel best meevalt :$

bartje518 4 February 2005 11:05

Ik praat Limburgs, maar volgens Arie Brabants 8)

Stapper 4 February 2005 11:31

ABN

The6thgate 4 February 2005 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
o en ik schijn heel toch heel brabants te praten
is ook idd wel zo ja:p

Era 4 February 2005 12:21

Nope, geen accent hier. :Y)

K@rima! 4 February 2005 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
:no:

- + + = -

Damn :no:

-1 + 1 = 0

Er staat niet -1 x +1 = -1 8)

dext0r 4 February 2005 13:55

ik heb af en toe nog wat westfriese uitdrukkingen tussendoor , maar over het algemeen praat ik gewoon netjes nederlands.

thali 4 February 2005 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
ABN
Wij zeggen AN. De B is weggevallen, dus gewoon Algemeen Nederlands. Da's toch al een paar jaar geloof ik...
Want waarom zou dialect onbeschaafd zijn? (Dat is toch wat ermee beweerd wordt.)
Beschaving hangt af van het woordgebruik en niet van de 'taal' die je spreekt.

frox 4 February 2005 17:50

Je kan wel horen dat ik rotterdam kom, Maar dat ik nou echt heel plat praat... vind ik wel mee vallen. Ik kan het wel en met vrienden doe ik het oo kwel regelmatig, net als wat blackturtle zei.
Ik heb ook een beetje een "hockey errrrrrrr" :{

ViveLaFète 4 February 2005 18:14

Plat Izegems (West-Vlaams) en ik ben er trots op:Y)
Maar ik doe wel m'n best mooi Nederlands te praten met andere mensen die me niet zouden verstaan.

Headliner 4 February 2005 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
mocht je willen8)
dude wtf

Blokker 4 February 2005 22:16

euh.. ja.. lelystad.. niet echt n accent dus, denk wel redelijk ABN, als k amsterdam ben vaak wel wat meer Amsterdamscher..

annomeisje 5 February 2005 09:00

Ze zeggen van mij dat ik een bekakte R heb (ow?), maar verder niet echt. Als ik met een accent thuis aan kom zetten word dat wel afgestraft.

Lampie 5 February 2005 09:24

Een beetje kak met de Rrrrrrrrr
En gewoon amsterdams zeg maar.

AmbyPur 5 February 2005 10:29

kan mangs ok wa twents lul'n maar sinds ik in zwolle woon is dat al aardig verminderd 8)

Amneris 5 February 2005 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
redelijk abn en klein beetje kack
Ja dat heb ik ook, ik ben een Amsterdam-Zuid RRRR :* :$ .

Bird Of Prey 5 February 2005 16:01

Duidelijk een Amsterdams accent, maar als ik iets langzamer praat kan ik ook wel ABN spreken.

Tyskie 5 February 2005 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc

o en ik schijn heel toch heel brabants te praten, terwijl dat voor mijn gevoel best meevalt :$

Idem hier ben ik bang. :{

lieve colafles 5 February 2005 16:16

anne, je kunt echt wel horen dat je uit Friesland komt..

men zegt dat ik ook een klein Amsterdams accent heb,.

AMF 5 February 2005 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FroX
Je kan wel horen dat ik rotterdam kom, Maar dat ik nou echt heel plat praat... vind ik wel mee vallen. Ik kan het wel en met vrienden doe ik het oo kwel regelmatig, net als wat blackturtle zei.
Ik heb ook een beetje een "hockey errrrrrrr" :{

whahaha jij praat echt zo grappig 'deuworrrr' :+

ik praat met een redelijk amsterdams accent..

Raspberry 5 February 2005 16:55

dunno eigenlijk, sommige zeggen dat je duidelijk hoort dat ik uit amsterdam kom en sommige niet :p
als ik pissig/boos ben en dan praat hoor je het zeker wel iig geloof ik. ;p

Bird Of Prey 5 February 2005 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
Hhmm... die ene keer dat ik Anne aan de foon had praatte zij anders verrassend niet-Fries. Ik kon het accent er iig niet echt uithalen... :no:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raspberry
dunno eigenlijk, sommige zeggen dat je duidelijk hoort dat ik uit amsterdam kom en sommige niet :p
als ik pissig/boos ben en dan praat hoor je het zeker wel iig geloof ik. ;p

Bij jou valt het wel degelijk te horen dat je uit Amsterdam komt. :yes:

LexS 5 February 2005 17:08

Geen accent hier.:)

appelshampoo 5 February 2005 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeee

:(

Amneris 5 February 2005 19:23

Toen ik in Friesland was hoorden ze het wel, maar ik vind dat zij veel minder ABN spreken dan ik... ik vind echt dat ik ABN spreek, jij ook hoor Nyn... misschien hoor je het een beetje... nee, ik vind van niet.

En so what, Amsterdam is goed :* .

bartje518 5 February 2005 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
nee

:(

Sinds wanneer schamen mensen zich voor hun afkomst? Ik moet er niet aan denken een ander accent te hebben :x

Amneris 5 February 2005 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Sinds wanneer schamen mensen zich voor hun afkomst? Ik moet er niet aan denken een ander accent te hebben :x
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel accenten echt irritant vind... het kan anderzijds ook juist iets charmants hebben maar ik zou het ook niet leuk vinden als ik een heel sterk accent zou hebben. Het is toch niet perse zo dat Appel zich schaamt voor haar afkomst, ze kan ook het accent gewoon lelijk vinden en mocht het zo zijn dat zij zich niet Fries voelt, dan heeft ze alle recht er niet mee geassocieerd te willen worden en er dus van balen als het te horen is.

Amen.

O-)

eniT 5 February 2005 21:12

heb een antwerpse A
en een paar uitdrukkinkjes van ginder (vb. welk? ipv wablief?)

bartje518 6 February 2005 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amneris
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel accenten echt irritant vind... het kan anderzijds ook juist iets charmants hebben maar ik zou het ook niet leuk vinden als ik een heel sterk accent zou hebben. Het is toch niet perse zo dat Appel zich schaamt voor haar afkomst, ze kan ook het accent gewoon lelijk vinden en mocht het zo zijn dat zij zich niet Fries voelt, dan heeft ze alle recht er niet mee geassocieerd te willen worden en er dus van balen als het te horen is.

Amen.

O-)

Dat jij ze irritant vindt is jou probleem. Ik heb nieuws voor je; iedereen heeft een accent. Als jij uit 020 komt, dan praat je met dat accent en hoor je dat. Bij de één wat minder dan bij de ander, maar het is zo. Iedere streek heeft zijn eigen accent en dient ook als dusdanig geaccepteert te worden.
Daarover moeilijk doen heeft geen enkele zin, het wordt pas triest wanneer je in een andere streek komt en dan probeert zo snel mogelijk je accent te verbergen. Ik kan me niet voorstellen dat je je moet schamen omdat je een Friese tongval hebt. Of dat je daarmee niet geassocieerd wilt worden. Wat kan er mis mee zijn? Mensen die er een probleem van maken of er moeilijk over doen, dáár ligt de fout als je het mij vraagt.

Amneris 6 February 2005 10:43

Citaat:

Dat jij ze irritant vindt is jou probleem. Ik heb nieuws voor je; iedereen heeft een accent. Als jij uit 020 komt, dan praat je met dat accent en hoor je dat. Bij de één wat minder dan bij de ander, maar het is zo. Iedere streek heeft zijn eigen accent en dient ook als dusdanig geaccepteert te worden.
Daarover moeilijk doen heeft geen enkele zin, het wordt pas triest wanneer je in een andere streek komt en dan probeert zo snel mogelijk je accent te verbergen. Ik kan me niet voorstellen dat je je moet schamen omdat je een Friese tongval hebt. Of dat je daarmee niet geassocieerd wilt worden. Wat kan er mis mee zijn? Mensen die er een probleem van maken of er moeilijk over doen, dáár ligt de fout als je het mij vraagt.

Zooo anders voel je je even aangevallen? Ik maak er verder geen probleem van, ik zeg alleen dat ik accentloos spreken meestal mooier vind, christ.

PFP 6 February 2005 11:57

gelukkig dan maar dat accenten langzaam verdwijnen

2-D 6 February 2005 13:15

Soms praat ik echt met een amsterdams accent.
Maar vaker doe ik dat niet.

het ligt denk ik echt aan de situatie.
als ik met andere amsterdammers gewoon aan het chillen ben dan praat ik sneller met een accent als wanneer ze gewoon ABN spreken.

Bird Of Prey 6 February 2005 13:33

Volgens mij praat jij vaker met een Amsterdams accent dan A(B)N, maar dat kan ook aan mij liggen... ;)

DarkAngel 6 February 2005 13:42

Ben hier geboren en getogen maar iedereen denkt altijd dat ik hier niet vandaan kom :p ik heb heel veel accenten door elkaar :p Vlaams, brabants, hier en daar wat limburgse woordjes, rotterdams, haags en amsterdams :9 ze denken altijd dat ik uit een boeren gehucht kom :p

appelshampoo 6 February 2005 17:41

trouwens toen ik net leerde praten had ik een duits accent :+

K@rima! 6 February 2005 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2-D
Soms praat ik echt met een amsterdams accent.
Maar vaker doe ik dat niet.

Ik soms ook, express.. Als ik me verveel :+

@Appeltje: hoe kom je dáár nou weer aan? :p

Amneris 6 February 2005 18:15

Ik praat met alle accenten als ik me verveel of energie te veel heb :9

bartje518 6 February 2005 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
gelukkig dan maar dat accenten langzaam verdwijnen
Onzin, jij praat ook met een accent, dus zeggen dat ze maar snel moeten verdrijven = kul.

theo tank 6 February 2005 19:08

Ik praat gewoon keurig ABN O-)

PFP 6 February 2005 19:49

Citaat:

Onzin, jij praat ook met een accent, dus zeggen dat ze maar snel moeten verdrijven = kul.
en toch is het zo, jammer bartje

bartje518 6 February 2005 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PFP
en toch is het zo, jammer bartje
:notgood: :wave:

Bazzemans 6 February 2005 21:36

Sommigen die het hier hebben over ABN spreken weten blijkbaar totaal niet wat dat is. (Lees: o.a. Amneris.) ABN spreken staat namelijk totaal los van het hebben van een accent. Je kan perfect ABN spreken en toch een Achterhoeks, Amsterdams, Fries, Limburgs enz. accent ofzo hebben.

Bazzemans 6 February 2005 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eniT

en een paar uitdrukkinkjes van ginder (vb. welk? ipv wablief?)

dat is dus niet accent, maar dialect..

niemand 6 February 2005 22:31

voor zover ik weet praat ik niet echt met een accent.. maar ja kan het fout hebben

appelshampoo 7 February 2005 06:37

Citaat:

@Appeltje: hoe kom je dáár nou weer aan? :p
Sjah, mijn vader dacht al dat ik een onecht kind van prins Bernhard was. 8)

Sanne 7 February 2005 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Ik praat gewoon keurig ABN O-)
dat dacht ik ook altijd, maar als ik heel ergens anders kom, dan horen ze toch dat ik vlakbij rotterdam woon

bartje518 7 February 2005 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
dat dacht ik ook altijd, maar als ik heel ergens anders kom, dan horen ze toch dat ik vlakbij rotterdam woon
Lees post Basjemans 8)

PFP 7 February 2005 13:22

Citaat:

:notgood: :wave:
jammer

Bazzemans 7 February 2005 18:39

Citaat:

Lees post Basjemans 8)
Wij met een accent moeten elkaar toch steunen he :+.
Bij mij kan je het vast ook wel horen, kan me niet schelen. Van Randstedelingen kan je het ook horen..

Ar-Tuur 7 February 2005 19:17

Op mijn werk zeggen bepaalde figuren dat ik 'Stads' en 'Westers' spreek. Ik vraag me af of men dat ook zal zeggen in andere delen van het land :z Het is niet zo dat ik me zou schamen voor mijn 'afkomst', maar ik vind het wel zo netjes dat men je kan verstaan in de rest van het land. Maar goed, zo lomp praat ik in ieder geval niet. Verder is het punt van Bazzemans wel goed, ABN is correct Nederlands en dat is wat anders. De vraag is daarnaast wat accentloos Nederlands is en of veel mensen dat spreken?:?

lisanne_tje 7 February 2005 19:31

ik praat een beetje plat :yes:
ma of dat egt een accent is
Kus Lies

Ar-Tuur 7 February 2005 19:41

Maar toch denk ik wel dat je accentloos Nederlands kunt spreken.

Raspberry 7 February 2005 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Bij jou valt het wel degelijk te horen dat je uit Amsterdam komt. :yes:
hoor toch soms van niet.. :p
maarja, ik schaam me er iig niet voor ofzo. :Y)
bij jou hoor je het ook wel hoor btw. :p

Impressions 7 February 2005 19:57

Van mij zeggen ze dat ik Brabants praat 8)

Bazzemans 7 February 2005 20:40

Citaat:

Maar toch denk ik wel dat je accentloos Nederlands kunt spreken.
Moet je eerst gaan vasstellen wat accent-loos Nederlands is. Volgens mij wordt dat door niemand gesproken..

Bird Of Prey 7 February 2005 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raspberry
hoor toch soms van niet.. :p
maarja, ik schaam me er iig niet voor ofzo. :Y)
bij jou hoor je het ook wel hoor btw. :p

Ik ben ook de laatste die dat zou ontkennen. :p

lisanne_tje 7 February 2005 21:02

Dé ontkenningsfase :p
Kus LiesO-)

prinskoekje 7 February 2005 21:19

Ik heb een beetje het accent vanuit de kempen.

Men kan het een beetje vergelijken met de manier waarom de wielrenner Bart Wellens spreekt maar dan wel in lichtere maten.:loser:

bartje518 8 February 2005 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Moet je eerst gaan vasstellen wat accent-loos Nederlands is. Volgens mij wordt dat door niemand gesproken..
Iedere streek heeft zijn eigen accent. Er is denk ik geen standaart waaraan je kunt ophangen of iets wel of niet een accent is. Je hebt het Limburgs, het Brabants, het Fries, het Achterhoeks, het Twents accent waarvan je zegt: dat klinkt pertinent anders dan een randstedeling. Ik als Limburger hoor daar lastig het verschil tussen, en toch heb je dan ook daar weer de Haagse, Amsterdamse of Rotterdamse tongval, terwijl Phit uit Heiloo weer anders praat. Mijns inziens is er geen streek waar je géén accent hebt.

Bazzemans 8 February 2005 14:05

Dank Bart voor de uitgebreide uitleg van wat ik zei!

Ar-Tuur 8 February 2005 15:17

Citaat:

Mijns inziens is er geen streek waar je géén accent hebt.
Dat ben ik met je eens. Het is denk ik niet zozeer dat er streek is waar men 'Nederlands' (accentloos) spreekt, maar ik ben er van overtuigd dat een deel van de Nederlandse bevolking gewoon net Nederlands spreekt zonder dat je duidelijk hoort waar zo iemand vandaan komt. Dat wil dus niet zeggen dat dat een accent uit de Randstad is of iets dergelijks.

Bazzemans 8 February 2005 15:38

Citaat:

Dat ben ik met je eens. Het is denk ik niet zozeer dat er streek is waar men 'Nederlands' (accentloos) spreekt, maar ik ben er van overtuigd dat een deel van de Nederlandse bevolking gewoon net Nederlands spreekt zonder dat je duidelijk hoort waar zo iemand vandaan komt. Dat wil dus niet zeggen dat dat een accent uit de Randstad is of iets dergelijks.
Bedoel je daarmee te zeggen dat dit individuen zijn tussen de bevolking met accent (en dat is dus overal)?

Fallen_Engeltje 8 February 2005 16:12

een vrij herkenbaar brabants/bosch accent:p

Ar-Tuur 8 February 2005 20:40

Citaat:

Bedoel je daarmee te zeggen dat dit individuen zijn tussen de bevolking met accent (en dat is dus overal)?
Ik bedoel te zeggen dat je in alle delen van Nederland ook mensen aantreft die accentloos, net Nederlands spreken. Aan die mensen hoor je niet waar ze vandaan komen.

The Phit 8 February 2005 20:44

Citaat:

Ik bedoel te zeggen dat je in alle delen van Nederland ook mensen aantreft die accentloos, net Nederlands spreken. Aan die mensen hoor je niet waar ze vandaan komen.
Een net accent dus ;)

Bazzemans 8 February 2005 20:58

Citaat:

Ja.. dat bedoelde ik dus ook. Ik bedoelde individuen ZONDER accent, maar typte met 8)

Volgens mij hebben dan zelfs die mensen weer een bepaald accent, ook al wijkt het af van de mensen om hen heen. Wat is accentloos? Monotoom?

theo tank 8 February 2005 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Ken je bij mij ech niet horen joh

Ar-Tuur 8 February 2005 23:48

Citaat:

Ja.. dat bedoelde ik dus ook. Ik bedoelde individuen ZONDER accent, maar typte met 8)

Volgens mij hebben dan zelfs die mensen weer een bepaald accent, ook al wijkt het af van de mensen om hen heen. Wat is accentloos? Monotoom?

Zonder accent, dat wil zeggen zonder bepaalde klanken die kenmerkend zijn voor een streek. Bijvoorbeeld in de Achterhoek en in Twente heeft men bepaalde zware, diepe klanken, slinkt men delen van woorden in en spreekt men bepaalde letters anders uit. Toonhoogte ligt gewoon aan je stembanden en verschilt gewoon van persoon tot persoon, toch? :? Ik hoor iig in het dagelijks leven en in de media bijvoorbeeld genoeg mensen waarvan ik bij god niet zou weten waar ze vandaan komen omdat ze simpelweg accentloos Nederlands spreken. Bij mij gaat het er gewoon niet in dat Nederland qua spraak/accenten simpelweg te verdelen is in groepen mensen uit bepaalde streken.

bartje518 9 February 2005 08:30

Citaat:

slinkt men delen van woorden in
Twentse meisjes waren toch zo geliefd bij sexlijnen omdat ze alles inslikken?8)

Bazzemans 9 February 2005 09:15

Citaat:

Twentse meisjes waren toch zo geliefd bij sexlijnen omdat ze alles inslikken?8)
Ik vind dat juist zo'n afknapper, dat taaltje :x.

Verder zit er wel wat in dat verhaal van Arthur.

BlackTurtle 10 February 2005 23:41

Citaat:

Ik vind dat juist zo'n afknapper, dat taaltje :x.

pas dr op he moat, aans kon ie de raap'n nog wa eens goar heb'n, en da kriej een pak op de butte:Y)

Queenie 11 February 2005 13:51

jah n limburgs, naar het schijnt

x-lizz-x 11 February 2005 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
gewoon Noord Hollands, en dan niet Beverwijk Noord Hollands, maar gewoon Heiloos en Alkmaars Noord Hollands 8).
ik vind dat jij rotterdams praat..

En zelf heb ik natuurlijk geen accent O-)

The Phit 13 February 2005 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
ik vind dat jij rotterdams praat..

En zelf heb ik natuurlijk geen accent O-)

yeah right :p
ik kom daar nooit joh (enkele keer naar Kuip en Blijdorp) :+

jij hebt een geil accent ;)

Joeltja 18 February 2005 18:59

volgens mij valt het bij mij nog wel mee...

maar als ik mn best doe kan ik praten in ''onvervalst'' lunters dialect:Y)

sJur 19 February 2005 15:55

veel mensen zeggen dat ik een beetje (te :9 ) luitruchtig praat haha en beetje snel but I don't give a shit :O

liam 20 February 2005 11:00

vlaams brabants accent zeker, toch leuk al die accenten

x-lizz-x 20 February 2005 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
yeah right :p
ik kom daar nooit joh (enkele keer naar Kuip en Blijdorp) :+

jij hebt een geil accent ;)

ik heb geen accent....!

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:49.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.