![]() |
Hebben jullie een accent?
Dus een Noordelijk accentje? Praat je als een tukker? Of vind je alles kai-goaf? Of heb je een Gooise rrrr..
Ik heb gelukkig geen Fries accent :thumbsup: iedereen denkt altijd dat ik hier niet vandaan kom. Maar stiekem heb ik soms wel een beetje een rrr. |
Ik had eerst denk ik wel een beetje een fries accentje, maar als je daarna verhuist naar Brabant, trekt dat vanzelf weg en krijg je een neutrale taal :+
- + += 0 |
vooral amsterdams en soms komt dat ikke-niet-begraip-taal weer omhoog
|
misschien een beetje West-Vlaams, maar velen horen het niet eens.
|
tja plat proatn da doek manx wa, maor t'is nich zo slim da'k ie mie nich kan ve'stoan.
t verschilt erg met wie ik praat,aj met tukkers an't proat'n bint dan he'j manx de trek om platter te goan proat'n dan wanneer je met iemand praat die niet plat praat :) |
Ik heb enkel een gezond Vlaams accent, geen Gents.
|
volgens mij heeft iedereen wel een accent, maar dat merk je zelf niet eh 8{
|
`n Bietje
|
Citaat:
|
gewoon Noord Hollands, en dan niet Beverwijk Noord Hollands, maar gewoon Heiloos en Alkmaars Noord Hollands 8).
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet of ik een accent heb, Haarlems accent? |
ik heb alleen een beetje last van de nggggg achter zinnen maar meer niet
|
Jongeee! Laat me ff slim doen
|
Voor zover ik weet heb ik geen accent.. of in ieder geval niet sterk.
|
je hoort wel duidelijk dat ik uit het zuiden kom, maar het kon een stuk erger
|
omfg The Lounge..
en ik heb een overduidelijk Leids accent, schijnt |
ik spreek ewa oilsjters
ma écht oilsjters da nog ni ze:p |
Citaat:
- + + = - |
Citaat:
|
/me is accentloos :thumbsup:
|
Citaat:
|
Ik denk zelf dat ik geen accent heb, maar mensen die niet van hier komen zeggen dat ik een klein beetje een rotterdams accent heb
|
Ik heb duidelijk een accent.
In zakelijke gesprekken en op de radio probeer ik dat wel te verbloemen maar na een halfuurtje is hij weer terug.. :( |
redelijk abn en klein beetje kack
|
Luitjes waarmee ik buiten school omga vinden dat ik abn praat, maar op school vinden ze mij een echte tukker :+ ( en ikzelf ook, als ik mezelf hoor presenteren :| )
|
af en toe ken ik wel is een bietje bosch lullen
|
Citaat:
niet normaal gewoon joh o en ik schijn heel toch heel brabants te praten, terwijl dat voor mijn gevoel best meevalt :$ |
Ik praat Limburgs, maar volgens Arie Brabants 8)
|
ABN
|
Citaat:
|
Nope, geen accent hier. :Y)
|
Citaat:
-1 + 1 = 0 Er staat niet -1 x +1 = -1 8) |
ik heb af en toe nog wat westfriese uitdrukkingen tussendoor , maar over het algemeen praat ik gewoon netjes nederlands.
|
Citaat:
Want waarom zou dialect onbeschaafd zijn? (Dat is toch wat ermee beweerd wordt.) Beschaving hangt af van het woordgebruik en niet van de 'taal' die je spreekt. |
Je kan wel horen dat ik rotterdam kom, Maar dat ik nou echt heel plat praat... vind ik wel mee vallen. Ik kan het wel en met vrienden doe ik het oo kwel regelmatig, net als wat blackturtle zei.
Ik heb ook een beetje een "hockey errrrrrrr" :{ |
Plat Izegems (West-Vlaams) en ik ben er trots op:Y)
Maar ik doe wel m'n best mooi Nederlands te praten met andere mensen die me niet zouden verstaan. |
Citaat:
|
euh.. ja.. lelystad.. niet echt n accent dus, denk wel redelijk ABN, als k amsterdam ben vaak wel wat meer Amsterdamscher..
|
Ze zeggen van mij dat ik een bekakte R heb (ow?), maar verder niet echt. Als ik met een accent thuis aan kom zetten word dat wel afgestraft.
|
Een beetje kak met de Rrrrrrrrr
En gewoon amsterdams zeg maar. |
kan mangs ok wa twents lul'n maar sinds ik in zwolle woon is dat al aardig verminderd 8)
|
Citaat:
|
Duidelijk een Amsterdams accent, maar als ik iets langzamer praat kan ik ook wel ABN spreken.
|
Citaat:
Idem hier ben ik bang. :{ |
anne, je kunt echt wel horen dat je uit Friesland komt..
men zegt dat ik ook een klein Amsterdams accent heb,. |
Citaat:
ik praat met een redelijk amsterdams accent.. |
dunno eigenlijk, sommige zeggen dat je duidelijk hoort dat ik uit amsterdam kom en sommige niet :p
als ik pissig/boos ben en dan praat hoor je het zeker wel iig geloof ik. ;p |
Citaat:
Citaat:
|
Geen accent hier.:)
|
Citaat:
:( |
Toen ik in Friesland was hoorden ze het wel, maar ik vind dat zij veel minder ABN spreken dan ik... ik vind echt dat ik ABN spreek, jij ook hoor Nyn... misschien hoor je het een beetje... nee, ik vind van niet.
En so what, Amsterdam is goed :* . |
Citaat:
|
Citaat:
Amen. O-) |
heb een antwerpse A
en een paar uitdrukkinkjes van ginder (vb. welk? ipv wablief?) |
Citaat:
Daarover moeilijk doen heeft geen enkele zin, het wordt pas triest wanneer je in een andere streek komt en dan probeert zo snel mogelijk je accent te verbergen. Ik kan me niet voorstellen dat je je moet schamen omdat je een Friese tongval hebt. Of dat je daarmee niet geassocieerd wilt worden. Wat kan er mis mee zijn? Mensen die er een probleem van maken of er moeilijk over doen, dáár ligt de fout als je het mij vraagt. |
Citaat:
|
gelukkig dan maar dat accenten langzaam verdwijnen
|
Soms praat ik echt met een amsterdams accent.
Maar vaker doe ik dat niet. het ligt denk ik echt aan de situatie. als ik met andere amsterdammers gewoon aan het chillen ben dan praat ik sneller met een accent als wanneer ze gewoon ABN spreken. |
Volgens mij praat jij vaker met een Amsterdams accent dan A(B)N, maar dat kan ook aan mij liggen... ;)
|
Ben hier geboren en getogen maar iedereen denkt altijd dat ik hier niet vandaan kom :p ik heb heel veel accenten door elkaar :p Vlaams, brabants, hier en daar wat limburgse woordjes, rotterdams, haags en amsterdams :9 ze denken altijd dat ik uit een boeren gehucht kom :p
|
trouwens toen ik net leerde praten had ik een duits accent :+
|
Citaat:
@Appeltje: hoe kom je dáár nou weer aan? :p |
Ik praat met alle accenten als ik me verveel of energie te veel heb :9
|
Citaat:
|
Ik praat gewoon keurig ABN O-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sommigen die het hier hebben over ABN spreken weten blijkbaar totaal niet wat dat is. (Lees: o.a. Amneris.) ABN spreken staat namelijk totaal los van het hebben van een accent. Je kan perfect ABN spreken en toch een Achterhoeks, Amsterdams, Fries, Limburgs enz. accent ofzo hebben.
|
Citaat:
|
voor zover ik weet praat ik niet echt met een accent.. maar ja kan het fout hebben
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij kan je het vast ook wel horen, kan me niet schelen. Van Randstedelingen kan je het ook horen.. |
Op mijn werk zeggen bepaalde figuren dat ik 'Stads' en 'Westers' spreek. Ik vraag me af of men dat ook zal zeggen in andere delen van het land :z Het is niet zo dat ik me zou schamen voor mijn 'afkomst', maar ik vind het wel zo netjes dat men je kan verstaan in de rest van het land. Maar goed, zo lomp praat ik in ieder geval niet. Verder is het punt van Bazzemans wel goed, ABN is correct Nederlands en dat is wat anders. De vraag is daarnaast wat accentloos Nederlands is en of veel mensen dat spreken?:?
|
ik praat een beetje plat :yes:
ma of dat egt een accent is Kus Lies |
Maar toch denk ik wel dat je accentloos Nederlands kunt spreken.
|
Citaat:
maarja, ik schaam me er iig niet voor ofzo. :Y) bij jou hoor je het ook wel hoor btw. :p |
Van mij zeggen ze dat ik Brabants praat 8)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dé ontkenningsfase :p
Kus LiesO-) |
Ik heb een beetje het accent vanuit de kempen.
Men kan het een beetje vergelijken met de manier waarom de wielrenner Bart Wellens spreekt maar dan wel in lichtere maten.:loser: |
Citaat:
|
Dank Bart voor de uitgebreide uitleg van wat ik zei!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een vrij herkenbaar brabants/bosch accent:p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij hebben dan zelfs die mensen weer een bepaald accent, ook al wijkt het af van de mensen om hen heen. Wat is accentloos? Monotoom? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder zit er wel wat in dat verhaal van Arthur. |
Citaat:
|
jah n limburgs, naar het schijnt
|
Citaat:
En zelf heb ik natuurlijk geen accent O-) |
Citaat:
ik kom daar nooit joh (enkele keer naar Kuip en Blijdorp) :+ jij hebt een geil accent ;) |
volgens mij valt het bij mij nog wel mee...
maar als ik mn best doe kan ik praten in ''onvervalst'' lunters dialect:Y) |
veel mensen zeggen dat ik een beetje (te :9 ) luitruchtig praat haha en beetje snel but I don't give a shit :O
|
vlaams brabants accent zeker, toch leuk al die accenten
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:49. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.