Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   leeftijdverschil (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=53404)

Remmy_15 7 April 2005 11:56

leeftijdverschil

hey,
ik heb een vraagje : wat vinden jullie van een relatie met een leeftijverschil?
ps ; ik heb er een en het gaat heel goed tussen ons

Plankje 7 April 2005 14:07

wat vind je leeftijdsverschil?
17 en 12 vind ik niet kunnen natuurlijk
maar 22 en 17 moet nog wel een keer kunnen.
Tis dus behoorlijk relatief... wees eens wat specifieker.. :)

Wheely 7 April 2005 14:21

Als je op elkaars niveau ongeveer zit moet je verder sch*t hebben aan officiele leeftijden. Spreekt dus meteen voor zichzelf dat ik 12 en 17 ook niet vind kunnen, want no way dat iemand van 12 op t niveau van 17 jaar zit

ja die freakies met een IQ van 194 bij hun geboorte..maar da's een uitzondering ;)

Stevie 7 April 2005 14:25

wat is nou ongeveer op elkaars niveau zitten, dat is pas bullshit, vooral als je er IQ bij gaat halen :{

eniT 7 April 2005 14:44

ik ken een koppel, en die zijn samen gekomen toen de jongen 18 was en het meisje 13! dat vind ik echt een ongelooflijk verschil op die leeftijd! Maar ze hebben toch 4 jaar verkeerd, het zal dus toch mogelijk zijn!

Wheely 7 April 2005 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
wat is nou ongeveer op elkaars niveau zitten, dat is pas bullshit, vooral als je er IQ bij gaat halen :{
Als ik met iemand kan praten over bepaalde zaken zonder dat ze ondertussen in het barbiehuis zit te spelen zit het wel o.k wat mij betreft

:9~

Dobbo 7 April 2005 17:38

Ik zit er opzich niet mee zolang geen van de partners er een probleem mee heeft,

ik heb zelf een vriendin van 15 ik ben 18, we schelen +- 3,5 jaar. In het begin zag ik er wel tegen op, maar nu gaat het heel goed tussen ons en maakt het niet uit. Alleen jammer dat ze eerder naar bed moet, niet mee mag stappen en dat haar ouders veel te zeggen hebben. Maar dat overleef ik wel:yes:

bootje 7 April 2005 17:45

zolang je maar gelukkig bent

nevaeh1987 7 April 2005 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dobbo
Ik zit er opzich niet mee zolang geen van de partners er een probleem mee heeft,

ik heb zelf een vriendin van 15 ik ben 18, we schelen +- 3,5 jaar. In het begin zag ik er wel tegen op, maar nu gaat het heel goed tussen ons en maakt het niet uit. Alleen jammer dat ze eerder naar bed moet, niet mee mag stappen en dat haar ouders veel te zeggen hebben. Maar dat overleef ik wel:yes:

zoveel leeftijdsverschil is dat ook niet.. en dat uitgaan en later naar bed dat komt ook wel weer toch

CharmedOne 7 April 2005 17:48

uhhh maximaal 5 jaar, maar voor Brad Pitt maak ik een uitzondering :+

Saarah 7 April 2005 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
idd

Sanne 7 April 2005 18:29

Ik ben 18 en mijn vriend is 23 en dat gaat al 2 jaar helemaal goed. Denk wel dat het veel uitmaakt of je allebei volwassen bent of niet.

MrInsane 7 April 2005 19:01

ik ben het met plankje eens een leeftijdverschil is op zich niet erg maar tussen 17 en 12 is wel een heel groot verschil en bijvoorbeeld 16 en 22 ook maar binnen een verschil van 3 a 4 jaar moet kunnen denk ik

sJur 7 April 2005 20:26

als je echt van elkaar houd maakt het niet uit hoe oud je bent denk k. Alleen zelf zou ik nooit met iemand neme ofzo die 4 jaar ouder is of wat dan ook :p .

prinskoekje 7 April 2005 20:45

Ik deel de mening van de meeste mensen.

Op zich vind ik er niets mis mee. Als je zowat op hetzelfde niveau zit.

Stevie 7 April 2005 21:57

ik heb bijna een halfjaar een vriendin van 13 gehad (pedo he?) en dat ging ook een hele tijd goed :z

koekje 7 April 2005 22:31

uhu

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prinskoekje
Ik deel de mening van de meeste mensen.

Op zich vind ik er niets mis mee. Als je zowat op hetzelfde niveau zit.

maar stel dat je op dezelfde niveau zit en jij bent die gene die ouder is... dan is het uiteraard toch geen kompliment naar jou toe. toch ?

Impressions 7 April 2005 22:40

Re: uhu

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekje
maar stel dat je op dezelfde niveau zit en jij bent die gene die ouder is... dan is het uiteraard toch geen kompliment naar jou toe. toch ?
Ligt er maar net aan hoe graag je volwassen wil zijn :rolleyes:

Saarah 8 April 2005 13:33

Re: uhu

Citaat:

Misschien is de andere dan wel héél erg volwassen voor zijn/haar leeftijd :p

koekje 8 April 2005 14:40

Re: Re: uhu

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saarah
Misschien is de andere dan wel héél erg volwassen voor zijn/haar leeftijd :p
nou jah, nu ga je het wel ver gaan zoeken he.:{

Stevie 8 April 2005 14:48

Re: Re: Re: uhu

Citaat:

nou jah, nu ga je het wel ver gaan zoeken he.:{
ik vind jouw redenering vergezochter

Remmy_15 8 April 2005 15:47

iemand vroeg dat ik duidelijker moest zijn dus :
ik ben 15 en mijn lief 19 .
en dank jullie allemaal voor jullie reacties .:)

sprankle 8 April 2005 16:44

maakt niks uit k heb ook een vriend van 20 en ik ben 15 en dat gaat harstikke goewd hoor ;-)

Kolkie 8 April 2005 17:36

Citaat:

:thumbsup:

Zer0 10 April 2005 20:51

ik stoor me er ongelooflijk aan. Het kan natuurlijk wel maar je kan het ook overdrijven.

serieuze relaties die ik gehad heb:

1.) ik was één maand ouder
2.) ik was 5 maanden jonger.
3.) ze was 11 maanden jonger.

Lisa, een goeie vriendin van me, however, is nu 14 en word in september 15, en is "ongelooflijk verliefd" op een gozer van 22. Daar stoor ik me dus aan - want zij voldoet ongelooflijk aan het profiel "meisjes moeten met oudere jongens gaan want meisjes zijn eerder volwassen"

als je dat denkt vind ik je dus JUIST kinderachtig.

SpiNe 11 April 2005 08:28

ik vind het smerig:kots:

Dobbo 12 April 2005 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Kerel, dan ga jij toch ook eerder naar bed...wie had het over slapen 8-)
ook grappig, we mogen niet bij elkaar slapen, van haar ouders.. Want het zal toch maar gebeuren dat hun dochter sex heeft.. nou pappie en mammie dat kan ook als we niet bij elkaar slapen :Y)

Remmy_15 14 April 2005 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zer0
ik stoor me er ongelooflijk aan. Het kan natuurlijk wel maar je kan het ook overdrijven.

serieuze relaties die ik gehad heb:

1.) ik was één maand ouder
2.) ik was 5 maanden jonger.
3.) ze was 11 maanden jonger.

Lisa, een goeie vriendin van me, however, is nu 14 en word in september 15, en is "ongelooflijk verliefd" op een gozer van 22. Daar stoor ik me dus aan - want zij voldoet ongelooflijk aan het profiel "meisjes moeten met oudere jongens gaan want meisjes zijn eerder volwassen"

als je dat denkt vind ik je dus JUIST kinderachtig.

ik heb nooit gezegd dat ik uitga met een oudere jongen omdat wij meisjes eerder volwassen zijn ik bedoelde gewoon als je nu eens echt verliefd bent op elkaar dan moet het toch kunnen en eerlijk gezegd zie ik me niet met een gast van 15-16 jaar uitgaan . kusjes Remmy

anemic 18 April 2005 14:56

ik vind je behoorlijk sneu als je 20 ben en een 15 jarige vriendin heb..
mijn grens (21 jr zelf) ligt echt wel op een jaartje of 18/19..
iemand van 28 met een vriendin van 15 vind ik ronduit belachelijk.
'nee pa ze komt niet op je verjaardag ze heeft balletles'

daarbij zijn meisjes tussen de 16 en 20 het ergst... erna weten ze wel wat ze willen..
daarbij wil ik zeker niet een vriendin die denkt dat ze volwassen is. ik wil er wel wat mee te belven hebben.

slobjong 18 April 2005 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anemic

daarbij zijn meisjes tussen de 16 en 20 het ergst... erna weten ze wel wat ze willen..
daarbij wil ik zeker niet een vriendin die denkt dat ze volwassen is. ik wil er wel wat mee te belven hebben.

sluit zich hierbij aan:yes:

Alpha 18 April 2005 21:09

ik vind het allemaal een beetje relatief ... als je 30 bent kun je best een vriendin hebben van 25, maar als je 17 bent kun je geen vriendin hebben van 12 ... het ligt er allemaal een beetje aan hoe de beide personen erover denken ...

Bazzemans 18 April 2005 23:09

Ik vind dat het heel erg van persoon tot persoon verschilt. Alhoewel bepaalde leeftijdsverschillen gewoon gevoelsmatig niet goed zijn..

Maar meiden van boven de 16 mogen toch legaal brommers kiek'n of niet? :+

Cinnie 20 April 2005 08:21

Haha brommers kieken mogen meisjes van 16 idd wel ja! haha
Ik ben 16, en mijn ex is 22.. ik vond niet dat de leeftijd een probleem was hoor..
ik heb makkelijke ouders.. maar ik kan me voorstellen als je dat niet heb dat et dan wel lastig word..
jongens van 22 werken meestal wel..en meisjes van 16 gaan naar school.. je kunt elkaar dus vaak alleen s avonds zien.. maar als je ouders eraan meewerken is et owkej tog?!

En ik vind het oowk heel erg odm van ouders dat je niet bij je vriend mag slapen, terwijl je er wel de hele dag + avond mag zijn.. dan kan er idd ook vanalles gebeuren..maar goed..

Plankje 20 April 2005 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cinnie
Haha brommers kieken mogen meisjes van 16 idd wel ja! haha
Ik ben 16, en mijn ex is 22.. ik vond niet dat de leeftijd een probleem was hoor..
ik heb makkelijke ouders.. maar ik kan me voorstellen als je dat niet heb dat et dan wel lastig word..
jongens van 22 werken meestal wel..en meisjes van 16 gaan naar school.. je kunt elkaar dus vaak alleen s avonds zien.. maar als je ouders eraan meewerken is et owkej tog?!

En ik vind het oowk heel erg odm van ouders dat je niet bij je vriend mag slapen, terwijl je er wel de hele dag + avond mag zijn.. dan kan er idd ook vanalles gebeuren..maar goed..

ik denk dat als jouw wereldbeeld is dat jongens van 22 jaar werken dat je dan niet echt met al te goede lui om gaat. De meeste jongens die mbo, hbo, wo doen zitten op hun 22e nog op school. (bij mbo niet altijd het geval natuurlijk, maar bij hbo en wo zeker wel)

slobjong 20 April 2005 09:30

toch niet helemaal goed gerekend. jongens van 22 die HBO doen die zitten dan nog net op school of ze werken al. en jongens van 22 werken echt wel als ze MBO gedaan hebben hoor.

maar ff onntopic.
het leeftijdsverschil ligt helmaal aan de leeftijd van de personen zelf 16-12 gaat niet terwijl 20-16 dan wel weer kan. het ligt dus aan de leeftijd van de personen.

Jamiel 20 April 2005 10:59

Sorry hoor Plankje, maar als je een HBO opleiding doet, kun je best nog wel werken ofzo...:{
Ik bedoel, zelf doe ik nu een HBO opleiding, en als ik hiermee klaar ben, ben ik 21/22...
En dat het dan geen goed volk is, is bullshit. Er zijn ook veel studenten die moeten werken voor hun studie...

Bazzemans 20 April 2005 11:31

Als ik alles in één keer gehaald zou hebben dan was ik 20 geweest als ik klaar was met mijn HBO-opleiding 8)

K@rima! 20 April 2005 15:02

Citaat:

Sorry :? Dat slaat echt nergens op! We weten juist heel goed wat we willen en wat vooral niet. En dit is de periode waarin we dat heel goed in naar voren laten komen. Volgens mij ben je in de war met de heren die over het algemeen iets later puberen.

:p

anemic 20 April 2005 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Sorry :? Dat slaat echt nergens op! We weten juist heel goed wat we willen en wat vooral niet. En dit is de periode waarin we dat heel goed in naar voren laten komen. Volgens mij ben je in de war met de heren die over het algemeen iets later puberen.

:p

dat is inderdaad wat veel meisjes denken, maar ik mag hopen dat je zelf het verschil tussen een meisje van 16 en 22 wel ziet..
en anders hoop ik dat je nog eens terug durft te kijken als je 22 ben.... en ja dit geldt ook voor jongens. Toch hebben vooral meisjes sneller last van complete identiteitswisselingen in deze periode, jongens verliezen vaak alleen (veel vrouwens zijn hier blij mee) hun speelsheid en onbezonnenheid.

Dit is wat ik er van meemaak. Voor mij niet iemand van 16 meer in ieder geval :)

Ar-Tuur 20 April 2005 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
ik denk dat als jouw wereldbeeld is dat jongens van 22 jaar werken dat je dan niet echt met al te goede lui om gaat. De meeste jongens die mbo, hbo, wo doen zitten op hun 22e nog op school. (bij mbo niet altijd het geval natuurlijk, maar bij hbo en wo zeker wel)
Ik denk dat het verstandig is om je eigen beperkte wereldbeeld maar eens kritischer te bekijken, want iemand van 22 kan zowel een goede opleiding achter de rug hebben of anders gewoon netjes aan het werk zijn zonder veel opleiding. Om iemand van 22 met een baan waar iets minder opleiding voor nodig is nou meteen af te doen als 'niet al te goede lui' vind ik erg uit de hoogte en bekrompen. Hoe durf je het dan over het wereldbeeld van iemand anders te hebben man :X

Bazzemans 20 April 2005 23:32

Uit de opvoedingstest van de KRO werd overigens vandaag duidelijk dat een meid van 16 best een relatie mag hebben met een jongen van 19. Het wordt ouders in deze aangeraden niet fel te reageren, maar in alle openheid te vragen of de beste jongeman gewoon een keer gezellig op de thee wil komen..

Dobbo 21 April 2005 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Uit de opvoedingstest van de KRO werd overigens vandaag duidelijk dat een meid van 16 best een relatie mag hebben met een jongen van 19. Het wordt ouders in deze aangeraden niet fel te reageren, maar in alle openheid te vragen of de beste jongeman gewoon een keer gezellig op de thee wil komen..
zo heb ik het ook gedaan, dat we wel zeker wisten dat we niet na 2 weken zouden stoppen. Dus na 1 maand ongeveer ben ik op de koffie gekomen.. zweten. Maar nu na 3 maanden hebben haar ouders er geen problemen meer mee. Alleen mijn oma vind haar nogsteeds te jong.. maar oke

Cinnie 22 April 2005 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
dus dat betekend dat jongens die mbo doen geen goede lui zijn?

Bazzemans 22 April 2005 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cinnie
dus dat betekend dat jongens die mbo doen geen goede lui zijn?
Reageer beter maar niet op die jongen.. :no:

Ar-Tuur 25 April 2005 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Reageer beter maar niet op die jongen.. :no:
Dergelijke domheid en bekrompenheid kan niet zomaar onbestraft passeren :z

mygirly 26 April 2005 16:23

Citaat:

Dankjuh..mn vriend is 25 (ik ben 16, je weet wel nog into ballet en weet TOTAAL NIET wat ik wil en ow jah kdenk dak volwassen ben|:( ) en is NIET sneu, als je gelukkig verliefd bent vink niet dat leeftijd je in de weg mag staan..alsof je je hart kunt sturen:? !

EN, kweet pcies wat ik wil, je kan niet ieder1 over 1 kam scheren, net zoals leeftijdsverschil in ene relatie is t persoonsgebonden t ligt er maar net aan. maar om te zeggen dat meisjuhs tusen de 16-20 jaar niet weten wat ze willen en 'het ergst zijn'...btje oppervlakkig? der zit idd verschil tussen maar meiden van 22 kunnen ook dommer/kinder8iger zijn dan meiden van 16, tis maar net wie je eruit pikt..:yes:

anemic 26 April 2005 17:17

dat is mijn mening mygirly.

er staat netjes overal ik vind.

ik zie mezelf niet als 25 jarige een 16jarige oppikken uit de middelbare school.

daarbij moet je deze reply nog een keer beantwoorden als je 20 ben...want je zit gewoon in een periode waarin je veel verandert, hoewel je zelf waarschijnlijk maar al te graag ontkent.

en verder is het mooi dat het voor jou goed werkt, houden zo :)

edit: nevermind.. ik hou mijn kinderachtige opmerking voor me..

bootje 26 April 2005 18:13

Citaat:

ik zie mezelf niet als 25 jarige een 16jarige oppikken uit de middelbare school.

daarbij moet je deze reply nog een keer beantwoorden als je 20 ben...want je zit gewoon in een periode waarin je veel verandert, hoewel je zelf waarschijnlijk maar al te graag ontkent.

ik ga hier maar es ff op antwoorden. niemand is gelijk. toen ik 15 (bijna 16) was, ben ik verliefd geworden op een man van 28. op mijn 16de zijn we samen geweest, maar door tegenslagen is daar een einde aan gekomen. binnen de relatie zelf ging het goed. ik ben er nu 19 en ik zie die man nog altijd heel erg graag. en ik hoop er nog altijd op dat alles uiteindelijk weer goedkomt.
ik ben dan wel geen 20, maar op dat ene jaartje zal het niet komen om hierop te antwoorden.

yor 27 April 2005 23:17

toch blijf ik erbij dat ik mezelf niet iemand uit de middelbare school zie halen als ik 25 of 28 ben.
dat doe ik nu al niet meer.
en uitzonderingen bevestigen de regel, maar je kan mij niet vertellen dat het een goede basis is voor een relatie, want anders had elke 25 jarige wel een 15 jarige vriendin gehad.

edit:
die is niels/anemic dus

bootje 27 April 2005 23:26

nee, in de meeste gevallen is het absoluut geen goede basis. en ik ga ook niet zeggen dat zo'n relatie evident is. er mogen dan mss geen problemen zijn tussen de partners, maar je mag ook de omgeving niet vergeten. wij hadden nu wel redelijk veel geluk dat onze omgeving nogal ruimdenkend was. ze zagen ons als twee jonge mensen die verliefd waren geworden, een normale zaak dus.

mygirly 28 April 2005 08:21

Citaat:

nee, in de meeste gevallen is het absoluut geen goede basis. en ik ga ook niet zeggen dat zo'n relatie evident is. er mogen dan mss geen problemen zijn tussen de partners, maar je mag ook de omgeving niet vergeten. wij hadden nu wel redelijk veel geluk dat onze omgeving nogal ruimdenkend was. ze zagen ons als twee jonge mensen die verliefd waren geworden, een normale zaak dus.
jij mzzl, waren mijn ouders maar zo..

Sanne 28 April 2005 12:19

Maar Bootje..hoe kun je nou op 1 lijn zitten als de een 15 is en de ander 28? Ik vind dat wel een schokkend verschil.

bootje 28 April 2005 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
Maar Bootje..hoe kun je nou op 1 lijn zitten als de een 15 is en de ander 28? Ik vind dat wel een schokkend verschil.
tsja, het is misschien raar, maar het ging wel. en als ik nu terugkijk, dan denk ik: hoh, 16, best jong eigenlijk. ik weet nog dat ik toen eens gedacht heb: was onze relatie niet beter 4 jaar later begonnen? ik moet nog studeren, hij niet meer... en ja, je merkt dat ook wel dat dat wringt. dat is telkens een nieuwe situatie, eerst middelbare school, dan universiteit. het is geen leuk vooruitzicht om te weten dat je je vriendin niet zal kunnen zien wanneer je maar wil (examens).
maar het feit dat ik hem nu nog altijd graag zie, wil dan ook wel weer veel zeggen. wanneer ik binnen drie jaar afgestudeerd ben, zullen we wellicht hetzelfde leven leiden en ik hoop eigenlijk dat dan alles weer goedkomt. mocht ik ervan overtuigd zijn dat we nooit meer samen zullen zijn, dan was ik al lang verdergegaan.
als ik iemand anders van 15-16) hoor zeggen dat ze een vriend heeft van zoveel jaar ouder, denk ik ook: oh, zo'n puber die denkt dat ze volwassen is.

mygirly 29 April 2005 11:32

Citaat:

als ik iemand anders van 15-16) hoor zeggen dat ze een vriend heeft van zoveel jaar ouder, denk ik ook: oh, zo'n puber die denkt dat ze volwassen is.

kdenk nie dak volwassen ben whor..(voel me ff aangesproken:p) maar het klikt gwn tussen hem en mij en kheb er niet voor gekozen om een (veel) oudere vriend te hebben..

Ienke 2 May 2005 11:13

Volgens mij zijn relaties met zo'n groot leeftijdsverschil niet onmogelijk,het is gewoon direct veel ingewikkelder dan wanneer je beiden dezelfde leeftijd hebt.
je komt gewoon veel praktische problemen tegen, je leeft in een hele andere wereld, andere vrienden,... Het is gewoon moelijker en je moet alletwee al meer investeren om al een heleboel problemen te overwinnen, daarnaast komen natuurlijk de gewoon relatieprobs bij hé.

Wat ik dus wil zeggen is dat ik het wel mogelijk acht, mits goeje afspraken. Je moet ook goed bestand zijn tegen reacties van je omgeving die niet altijd even prettig zijn hé.

MrInsane 2 May 2005 15:48

zolang de kinderen niet te jong zijn en je niet echt pedo bent moet het kunnen als je beide gelukkig bent
:love:

WishfulDreaming 9 May 2005 18:29

15 en 19 lukt nog wel denk ik. Da's 4 jaar verschil, maar veel hangt natuurlijk af of jullie ook qua denken op dezelfde golflengte zitten. Je hebt mensen van 15-16 die zich volwassen kunnen opstellen, terwijl je ook mensen hebt van 19-20 die zich gedragen als een kleuter.

Ik en mijn vriend schelen ongeveer 6 jaar. Hij wordt dit jaar 26 en alles gaat ook goed. Van dat leeftijdsverschil is op zich niet veel te merken. Wel zijn de zaken iéts lastiger te regelen aangezien hij werkt, en ik nog 4j doorstudeer :)

siebren 12 May 2005 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sprankle
maakt niks uit k heb ook een vriend van 20 en ik ben 15 en dat gaat harstikke goewd hoor ;-)
vind een leeftijdsverschil van max. 3 jaar en een vriend van 20 en jij bent 15 :huh: hij is al 2 jaar volwassen en jij word dat pas over 3 jaar ;)

Weebl 18 May 2005 15:02

Citaat:

:|
Wat een bullshit!! Sorry hoor!
Zelf ben ik 17 en ik heb net iets gehad met een man van 28. En JA ik weet wat ik wil, ook al zit in de leeftijd waarvan jij denkt dat meisjes dat niet weten. Ik voel me behoorlijk beledigt door je, en ik denk dat dat op zijn plaats is... :@

luie-donder 18 May 2005 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl
Zelf ben ik 17 en ik heb net iets gehad met een man van 28. En JA ik weet wat ik wil, ook al zit in de leeftijd waarvan jij denkt dat meisjes dat niet weten. Ik voel me behoorlijk beledigt door je, en ik denk dat dat op zijn plaats is... :@

:aai:

miss-tamara 26 May 2005 14:03

heey ..
ik vind dat oowk nergens op slaan ik vind dat het kan zelf ben ik dertien en ik ben verliefd op een jonge van 17 .
ik ben bijna 14 en hij bijna 18
we kunne het heel goed vinden samen en ik denk oowk wel dat het wat gaat worden.
ik vind als je echt verliefd bent dat leeftijd er niks mee te maken heb
xxx

BlonDiej 26 May 2005 15:50

ja sommige leeftijden kunnen niet maar ik ken iemand met 11 jaar leeftijdsverschil en die gaan al langer als een jaar met elkaar en dat gaat nog steeds goed maar ja,, het is ieder zijn eigen keuze O-)

anemic 26 May 2005 16:27

Citaat:

ik ben elke zin begonnen met ik denk en ik vind.
en ik WEET zeker dat ik op mijn 28e niet achter een 17jarig meisje aan ga. ieder zijn ding.
Jij bent een van de uitzonderingen die 11 jaar leeftijdsverschil hebt op je 17e. Dat is zeker niet de norm.

bootje 26 May 2005 18:36

Citaat:

Doe aub iets aan die grote taalfout.

Wo(w)man 28 May 2005 19:26

ik ben 18 (bijna, nog paar daagjes), maar ik zou best wat aangaan met een jongen van 24 of 25 hoor...

Asmooh 7 June 2005 23:02

ik 20 en mn ex is 17..

lies-in-love 9 June 2005 19:21

ff mijn verhaal

HALLO he!

Kheb me spontaan aangemeld toen ik al die reacties las!

Ik heb altijd gezegd dat ik niet iets wilde hebben met een jongen die veel ouder is dan ik.
Nu heb ik al TWEE JAAR verkering met iemand die 6 jaar ouder is. ik ben echt niet verliefd op em geworden omdat ie ouder is, en dat zo'n relatie niet zou werken is BULLSHIT!!

Ik ben 17 en hij is 23 en het gaat echt heel goed.
Mijn ouder vonden het eerst eng dat ik contact had met iemand die zoveel ouder is (ik heb hem nog op internet ontmoet ook)
maar na een half jaar bellen en msn-en is hij een keer bij ons langsgekomen (hij woont 100 km verderop) en m'n ouders waren helemaal gerustgesteld. Het gaat niet om de leeftijd, maar om de persoon. en dat je een k*t-relatie hebt gehad met een meisje die jonger is dan jij kunnen al die andere meisjes toch ook niks aan doen??? Ze had net zo goed evenoud kunnen zijn als jij en nog steeds niet bij je passen.

Het is gewoon een feit dat meisjes iets eerder puberen dan jongens (of heb je je nooit afgevraagd waarom bij de meeste stellen de man ouder is?). Als je in de disco een meisje tegenkomt is dan het eerste wat je vraagt "Ik hoop dat je niet meer dan drie jaar jonger dan ik ben, want dan wordt et toch niks" SUKKEL!!!
Je vind iemand leuk om wie die is, en niet omdat ie evenoud is als jij!!!!

Ik hoop dat je t zelf nog es meemaakt, want wij hebben het super samen en leeftijd doet er dan niet meer toe!

THINK ABOUT IT

Banaan 9 June 2005 19:48

Ik denk dat de discussie meer maatschappelijk ligt dan gevoel. Gevoel kan een mens echt helemaal niets aan doen. Extreme pedo's uitgezonderd. Zoals eerder gezegt is 17 - 23 normaal, VIND ik. Maar 13 - 19 klinkt alweer heel anders. Naar mate je ouder wordt en ook volwassener (zo na 16 gok ik) dan kan je wel relatie aangaan met mensen die ouder dan je zijn (voor de meiden dan).

Alpha 9 June 2005 20:17

in je verhaal zit wel wat en ook omdat je uit ervaring praat ...

sweety_loves 9 June 2005 20:24

heey, ik vind dat leeftijdsverschil geen enkele rol hoeft te spelen in een relatie, zolang je je er samen fijn bij voelt.
ikzelf heb een relatie gehad met een jongen van 25 toen ik zelf nog 15 was. dat ging uitstekend.
liefde, eerlijkheid, vertrouwen en vriendschap.
daar draait een relatie om en niet om leeftijd.

xXx sweety_loves

Banaan 9 June 2005 20:35

15-25 vind ik dan nog niet acceptabel :\.

Witkop 9 June 2005 20:59

Wat je acceptabel vind heeft denk ik ook te maken met wat je om je heen ziet gebeuren.

Als om je heen (bij je ouders, ooms-tantes, grootouders, buren, vrienden) het leeftijdsverschil nooit groter is dan 2 of 3 jaar zul je het al snel raar vinden als er een koppel is dat 5 of 6 jaar in leeftijd verschilt. Je gevoel keurt het dan af.

Als om je heen het leeftijdsverschil wat vaker wat groter is zul je er minder raar van opkijken en zal je gevoel het ook sneller goedkeuren.

Ook als je zelf een relatie begint met iemand werkt het zo. Je bent toch bang om afgekeurd te worden door familie en vrienden en dus zoek je iemand die voldoet aan de verwachtingen die familie en vrienden hebben.
Als leeftijd daarin belangrijk is zul je wel 3x nadenken voordat je een relatie aangaat met een meisje dat 6 jaar jonger is of een jongen die 6 jaar ouder is.

Als er om je heen al meerdere relaties met leeftijdsverschil zijn zal het jou ook minder uitmaken dat er in jouw eigen relatie leeftijdsverschil is.

Ik denk dus dat je minder naar je omgeving moet luisteren en meer naar je eigen gevoel (en dus niet gaan nadenken over wat de mensen er wel niet van zullen denken).

Als je verliefd bent ben je verliefd en daar kan je verder niets aan doen: Je kan het alleen laten overgaan of er iets mee (proberen te) doen

Het is een lang verhaal geworden, ik hoop dat jullie de tijd nemen om dit te lezen.

Ciao....... en veel suc6 in de liefde:love:

lies-in-love 9 June 2005 21:01

duzzz

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
15-25 vind ik dan nog niet acceptabel :\.
Waarom niet?

Dat maakt toch niks uit?

Ik heb een vriendin die op haar 13de al wel op zichzelf had kunnen wonen, qua niveau was ze echt wel 5 jaar ouder, omdat ze altijd alleen thuis was en voor haar eigen eten moest zorgen enz.
Ik ken ook een jongen van 25 die het wel best vind om thuis te wonen, alles wordt er voor hem gedaan en hij kan misschien nog net het aan-knopje van het koffiezetapparaat vinden!

Wie had het hier over leeftijdsverschil??

Als je op dezelfde golflengte zit, is er toch niks aan de hand.
En in dit geval is mijn vriendin 'geestelijk' ouder dan die jongen van 25.

Leeftijd is ook maar iets dat ze ooit eens bedacht hebben (omdat ze niks beters te doen hadden).

Witkop 9 June 2005 21:05

Re: duzzz

Citaat:

[i]
Leeftijd is ook maar iets dat ze ooit eens bedacht hebben (omdat ze niks beters te doen hadden). [/b]
Nee, het is bedacht om de mensen te leren tellen. Alleen ging het leren tellen blijkbaar errug langzaam in die tijd :p

AMF 9 June 2005 22:25

Ik heb een jaar en 8 maanden iets gehad met iemand die 5 jaar ouder was dan ik. Ja het kan wel werken, maar bij mij op den duur niet meer. Ik ging me irriteren aan kleine dingetjes. Ik zat bijvoorbeeld voor m'n examens, was enthousiast over open dagen waar ik heen was geweest, etc, en dan had hij zoiets van 'ja joh leuk voor je'.

Ook was ik 15 toen ik iets met hem kreeg, hij was toen 20. Hij was mijn eerste echte vriendje, terwijl hij al meer vriendinnetjes had gehad. Ik was aldoor benieuwd hoe het met iemand anders zou zijn, hij had dat absoluut niet.

Ik kon met veel van zijn vrienden niet goed opschieten, en ook bij hem thuis was het altijd wel lastig om gespreksonderwerpen te vinden. Zijn vrienden zagen mij als een stom 16jarig huppelkutje, en zijn oudste broer is 32, dat praat gewoon lastig :p

Natuurlijk waren dit niet de enige redenen dat het uiteindelijk niet goed ging tussen ons, maar wel voor een groot deel. Je hoort mij niet zeggen dat een relatie tussen mensen met een groot leeftijdsverschil nooit kan werken, mijn ouders schelen bijv. ook 7 jaar. Maar ik denk dat je dat leeftijdsverschil op jongere leeftijd veel meer merkt dan op oudere leeftijd. Voor mij werkt het in ieder geval voorlopig niet :)

anemic 10 June 2005 08:44

ik heb gister nog eens met wat 15 jarige meisjes gepraat voor een project, maar dat gaat hem toch niet worden hoor... :)
laat staan over 5 jaar, dan ga ik mezelf toch een beetje vies vinden denk ik....

lies-in-love 10 June 2005 13:51

Citaat:

ik heb gister nog eens met wat 15 jarige meisjes gepraat voor een project, maar dat gaat hem toch niet worden hoor... :)
laat staan over 5 jaar, dan ga ik mezelf toch een beetje vies vinden denk ik....

Ja hoor!

Wie zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn???

Of denk je gewoon dat je heel volwassen bent ofzo??

Als ik jou hoor praten wil ik ook niks meer met iemand die 5 jaar ouder is

sorry hoor...

anemic 10 June 2005 15:25

goed idee.
meisjes van 15 kunnen zich heel volwassen gedragen ja.
Dat vind ik eerder on natuurlijk, ik heb liever gewoon iemand die volwassen IS. 20 en zich gedraagd als 20 en niet 13 en zich gedraagd als 19.
Ik blijf erbij dat je niet spoorrt als je 25 jaar ben en achter 15jarige meisjes aangaat.

L_angeldc 10 June 2005 15:55

Vind ik ook, als volwassen man wil je toch niet eens meer zo'n (in mijn ogen dan nog steeds) klein kindje van 15/16?
Ik weet wel dat iedereen steeds jonger volwassen wordt en dan meisjes van 15 graag denken dat ze volwassen maar dat is in het algemeen dus echt niet zo.
Kan je als 25 jarige geen vriendin van je eigen leeftijd vinden dat je het bij zulke jonge meiskes moet gaan zoeken? :no:

lies-in-love 10 June 2005 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
Vind ik ook, als volwassen man wil je toch niet eens meer zo'n (in mijn ogen dan nog steeds) klein kindje van 15/16?
Ik weet wel dat iedereen steeds jonger volwassen wordt en dan meisjes van 15 graag denken dat ze volwassen maar dat is in het algemeen dus echt niet zo.
Kan je als 25 jarige geen vriendin van je eigen leeftijd vinden dat je het bij zulke jonge meiskes moet gaan zoeken? :no:

jezus....

duidelijk dat jullie nog nooit echt verliefd zijn geweest
dat hou je echt niet tegen

jammer voor je

liabell 11 June 2005 02:35

leeftijd

Zal altijd proberen iemand van de eigen leeftijd te viden. als eerste, en een beetje experimenteren kan geen kwaad, aleen nooit geen sex voor je 16 bent is een goed begin!!

anemic 11 June 2005 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lies-in-love
jezus....

duidelijk dat jullie nog nooit echt verliefd zijn geweest
dat hou je echt niet tegen

jammer voor je

pedofielen zijn ook verliefd op die kleine kinderen.
zegt nog niet dat ik dat ook maar vind kunnen...

en ik denk dat iedereen hier wel eens verliefd geweest is en ook wel eens op een wat jonger meisje of oudere jongen.
Maar je gaat mij niet wijs maken dat een jongen van 25 op hetzelfde niveau zit als een 15 jarig meisje.
Sowieso zijn de leefomgevingen totaal anders, heeft de jongen 10 jaar meer levenservaring, het meisje mag sommige dingen gewoon nog niet by law, de jongen heeft waarschijnlijk stuk meer ervaring met relaties.
Maargoed 15 is makkelijk scoren....

edit: dat ik 15 en 25 geen ideale combinatie vind heeft er echt geen reet mee te maken of ik wel eens verliefd geweest ben of niet.

SpiNe 11 June 2005 09:17

Citaat:

goed idee.
meisjes van 15 kunnen zich heel volwassen gedragen ja.
Dat vind ik eerder on natuurlijk, ik heb liever gewoon iemand die volwassen IS. 20 en zich gedraagd als 20 en niet 13 en zich gedraagd als 19.
Ik blijf erbij dat je niet spoorrt als je 25 jaar ben en achter 15jarige meisjes aangaat.

amen

lies-in-love 12 June 2005 15:14

Citaat:

pedofielen zijn ook verliefd op die kleine kinderen.
zegt nog niet dat ik dat ook maar vind kunnen...

en ik denk dat iedereen hier wel eens verliefd geweest is en ook wel eens op een wat jonger meisje of oudere jongen.
Maar je gaat mij niet wijs maken dat een jongen van 25 op hetzelfde niveau zit als een 15 jarig meisje.
Sowieso zijn de leefomgevingen totaal anders, heeft de jongen 10 jaar meer levenservaring, het meisje mag sommige dingen gewoon nog niet by law, de jongen heeft waarschijnlijk stuk meer ervaring met relaties.
Maargoed 15 is makkelijk scoren....

edit: dat ik 15 en 25 geen ideale combinatie vind heeft er echt geen reet mee te maken of ik wel eens verliefd geweest ben of niet.

jezus.. niet op die manier!!!

jij hebt et nooit meegemaakt en ik zit er middenin!!!

en jij gaat mij ff vertelle dat ik fout bezig ben???

dacht et nie!!!

jammer voor je...

AmbyPur 12 June 2005 15:45

Citaat:

jezus.. niet op die manier!!!

jij hebt et nooit meegemaakt en ik zit er middenin!!!

en jij gaat mij ff vertelle dat ik fout bezig ben???

dacht et nie!!!

jammer voor je...

ik dacht dat jij zei dat het om 17 en 23 ging? dat is sowieso al anders dan 15 en 25.
nieman zegt dat jij fout bezig bent, iedereen geeft alleen aan hoe hij/zij zich zou voelen bij een relatie met zo'n leeftijdsverschil.
ik vind dat je wel erg overtrokken reageert.

lies-in-love 12 June 2005 16:26

als je het zelf nooit meegemaakt hebt kun je niet zo'n mening hebben over zo'n relatie. je weet niet hoe het is, maar je bent er wel keihard tegen.

ik snap het hele punt van deze topic ook niet...

je bent verliefd of je bent et niet en daar heb je geen menig van anderen bij nodig, als et goed is..

sorry als ik vaag reageer, niet helemaal de bedoeling :$

anemic 12 June 2005 19:50

Citaat:

als je het zelf nooit meegemaakt hebt kun je niet zo'n mening hebben over zo'n relatie. je weet niet hoe het is, maar je bent er wel keihard tegen.

ik snap het hele punt van deze topic ook niet...

je bent verliefd of je bent et niet en daar heb je geen menig van anderen bij nodig, als et goed is..

sorry als ik vaag reageer, niet helemaal de bedoeling :$

je reageert inderdaad apart en voor zo'n volwassen standpunt als je zelf denkt te maken ook behoorlijk kinderachtig.

ik weet prima hoe meisjes van 15 zijn en ik weet prima hoe verliefdheid grenzen kan verleggen.
Ik weet ook prima dat in de meeste gevallen 15 en 25 niet gaat.
Ook weet ik prima dat meisjes zich vaker ouder voelen dan ze acten.
Ik heb zelf genoeg ervaring met relaties om er een mening over te kunnen vormen.

het is sowieso een beetje onzin om te zeggen dat je niet ergens over mag oordelen als je het niet zelf heb meegemaakt.

En als je niet geinteresseerd ben in meningen van anderen reageer niet op mn posts. r zijn genoeg (meisjes) die net als jou denken..

AMF 12 June 2005 20:01

Ik denk dat het voor 15jarige meisjes toch wel iets interessants en spannends heeft, zo'n oudere kerel :) Ik bedoel, je zal nooit een meisje van 25 met een jongen van 15 zien :+

Schyghostzo 12 June 2005 22:15

Ik ben 16, word binnenkort 17 en mijn vriendin is onlangs 18geworden. En we begrijpen mekaar perfect en zijn gelukkig, das toch het enige wat telt?

Wat kunnen jaartallen zegen over een relatie?

lies-in-love 13 June 2005 14:35

Weetje "anemic", als ik al je andere reacties bekijk (vooral bij andere topics) denk ik niet dat ik nu je wel serieus ga nemen...

Ik ben gelukkig en dat verandert niet door jou mening

Ik vind nog steeds dat je niet zo over iets kan praten als je t zelf nooit zo meegemaakt hebt.

Zo'n leeftijdsverschil kan echt wel werken, ookal heb jij het anders ervaren.

Misschien is het leeftijdsverschil niet een ideale combinatie, maar een ideale relatie kan het echt WEL zijn, en als je samen ouder wordt, begrijp je elkaar steeds beter.
En dat is het aller belangrijkste

ikku321 14 June 2005 20:20

volgens mij kun je nooit zeker weten niet verliefd te worden op iemand die veel jonger of ouder is.

Ikzelf ben verliefd geworden op iemand die 8 jaar ouder is dan mij. Dat heb ik van te voren echt niet gepland hoor. En denk je nou heus dat ik zelf niet eerst iets heb gehad van, dit kan toch eigenlijk niet. Maar als je van elkaar houdt kan dat dus wel.

anemic 20 June 2005 16:56

Citaat:

Weetje "anemic", als ik al je andere reacties bekijk (vooral bij andere topics) denk ik niet dat ik nu je wel serieus ga nemen...

Ik ben gelukkig en dat verandert niet door jou mening

Ik vind nog steeds dat je niet zo over iets kan praten als je t zelf nooit zo meegemaakt hebt.

Zo'n leeftijdsverschil kan echt wel werken, ookal heb jij het anders ervaren.

Misschien is het leeftijdsverschil niet een ideale combinatie, maar een ideale relatie kan het echt WEL zijn, en als je samen ouder wordt, begrijp je elkaar steeds beter.
En dat is het aller belangrijkste

volgens mij moet jij mijn posts nog een keer doorlezen want ik zeg de hele tijd dat het wel KAN werken maar in de meeste gevallen VERRE VAN IDEAAL IS.
Het enige wat ik een beetje raar vind is 13, 14,15 jarige meisjes met 25 jarige jongens
en dan vind ik vooral die jongens niet sporen.
En of je me serieus neemt zie je zelf maar, je neemt je zelf iig way TE serieus dat je daarvoor andere posts gaat lezen van mij.

MrInsane 20 June 2005 20:02

Citaat:

volgens mij moet jij mijn posts nog een keer doorlezen want ik zeg de hele tijd dat het wel KAN werken maar in de meeste gevallen VERRE VAN IDEAAL IS.
Het enige wat ik een beetje raar vind is 13, 14,15 jarige meisjes met 25 jarige jongens
en dan vind ik vooral die jongens niet sporen.
En of je me serieus neemt zie je zelf maar, je neemt je zelf iig way TE serieus dat je daarvoor andere posts gaat lezen van mij.

Volgens mij denken die jongens van 25 alleen maar "lekker nauw kom je gauw" en de rest intereseert ze niet.

ikku321 21 June 2005 14:03

mrinsane, daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Ken veel mensen rond die leeftijd, nou die denken niet zo hoor.

Jamiel 21 June 2005 17:50

Is dat belangrijk? Gaat het hier niet om wat JIJ vindt ? ;)

Als anemic hier zo over denkt, hoef jij nog niet gelijk in de strijd te gaan ook al vind je dat hij ongelijk heeft. Hij zal z'n mening niet veranderen.

Oh ja en leeftijdsverschil:
Het hangt er precies vanaf wat voor levenservaring je al hebt.
De een ontwikkelt zich eerder dan de ander.
En dan praat voor zowel 20 jaar verschil of 8 jaar bijvoorbeeld.
Je kunt zelf wel inschatten in een relatie of het mogelijk is.

Ik bedoel, mijn vriend is bijna 2 jaar ouder dan ik ( ik 18 hij 20 ) en soms merk ik zelfs bij ons kleine leeftijdsverschil dat hij iets volwassener en vastbeslotener is. Dat kan.

Het ligt natuurlijk ook aan je karakter.

L_angeldc 21 June 2005 19:45

Citaat:

nou, die meisjes van jou worden wel steeds jonger zeg....
hoe ver ga je nog naar beneden voor je gelijk krijgt?

btw: ik zit er middenin (vandaag al 2 jaar) dus ja, ik neem mezelf best wel serieus

ok, je andere posts: je vindt et 'ronduit belachelijk',
je vindt et 'vies',
wij zijn 'niet volwassen genoeg', en 'gedragen ons alsof we dat wel zijn',
en er zijn 'heel veel meisjes die net zo denken als ik...'

tegen wie zeg je dat dan allemaal?

het hele punt van een forum en topics is om je mening te geven, die hoeft niet perse gericht te zijn op iemand, maar gewoon op de situatie in het algemeen. Zoals Anemic ook doet dus.
Maar als jij graag wilt denken dat zijn algemene posts ook op jou slaan, dan moet je dat vooral doen :)

Hij vindt het ronduit belachelijk als een jongen van 25 iets krijgt met een meisje van 15, zegt dat iets over jouw eigen situatie of of je al dan niet verliefd / gelukkig bent? Nee helemaal niet zelfs. Als jij gelukkig bent en jullie geen last hebben van het leeftijdsverschil dan is dat fijn voor jullie beiden en dan moeten jullie vooral zo doorgaan :thumbsup:

Evel3 21 June 2005 20:37

Ik vind dat er best wel een leeftijdsverschil zou mogen zijn. Ikzelf zou echt geen relatie beginnen met iemand die even oud is als mij, het zou gewoon niet klikken.
Ik ben best wel volwassen voor mijn leeftijd, en dat zeggen mensen die mij voor de eerste keer zien, waar ik mee internet chat(aan mijn praatgedrag eigenlijk),en mijn vriendinnen en vrienden.(ik heb bv. een vriend van 19 en daar kom ik super mee overeen, wel ni op gebied van liefde enzo he, maar toch)(ik kan mij al inbeelden wat sommige mensen nu denken over dat ik zeg dat ik volwassen ben, maar dat kan mij niet veel schelen.)
Ik heb pas een relatie achter de rug met een jongen die 16 wordt(ik word 13) en dat ging super. Sommige mensen vinden 3 jaar verschil al veel, maar ik dus niet. 2 of 3 jaar verschil mag er best in zitten. Alleen als je jonger dan 20 bent denk ik dat het wel moeilijker wordt als dat 4 jaar of meer is.
Vanaf 20 zit je wel meer op dezelfde lijn. Maar ik vind persoonlijk dat meiden best wel wat volwassener kunnen zijn dan andere(ze zijn niet allemaal hetzelfde he) En in een relatie kan het zijn dat de 2 partners niet op dezelfde lijn zitten, en andere verwachtingen hebben(bv. sex) maar het kan evengoed zijn dat dat perfect klikt. Het hangt volgens mij dus gewoon van persoon tot persoon af. En ik heb ergens ook iets gelezen dat iemand als die 25 is niet met een meisje van 16 wil, en dat kan ik wel begrijpen. Dat verschil is wel wat te groot vind ik. Als je 25 bent denk ik dat het meisje best 20 jaar of ouder is, maar minder toch niet.:no:
Dat was dus ff mijn mening:yes:
Groetjes Evelientje!

Svenne 21 June 2005 22:58

Mmm, kben zelf 21 jaar en nu is er een 16-jarig meisje eigelijk smoorverliefd op mij. Ik heb haar enkele weken terug op de voetbal ontmoet en we komen heel goed overeen, qua karakter en gewoontes enzo ...

Ma er is toch ietske dat mij tegenhoudt om daar een relatie mee te beginnen ... want 5 jaar is denk ik toch wel op't randje, alhoewel ze zelf al wel vrij rijp is voor haar leeftijd in mijn ogen.

Ne goeie vriend (25) heeft nu een relatie met een 18-jarig meisje, en dit gaat goed, maar ik denk (alhoewel dat het raar klinkt) dat meisjes op deze leeftijd al een ietske rijper zijn ...

Wat denke jullie ? :rolleyes:

K@rima! 22 June 2005 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svenne
Mmm, kben zelf 21 jaar en nu is er een 16-jarig meisje eigelijk smoorverliefd op mij. Ik heb haar enkele weken terug op de voetbal ontmoet en we komen heel goed overeen, qua karakter en gewoontes enzo ...

Ma er is toch ietske dat mij tegenhoudt om daar een relatie mee te beginnen ... want 5 jaar is denk ik toch wel op't randje, alhoewel ze zelf al wel vrij rijp is voor haar leeftijd in mijn ogen.

Ne goeie vriend (25) heeft nu een relatie met een 18-jarig meisje, en dit gaat goed, maar ik denk (alhoewel dat het raar klinkt) dat meisjes op deze leeftijd al een ietske rijper zijn ...

Wat denke jullie ? :rolleyes:

Tja, ik heb geen idee hoe 'rijp'(?) dat meisje is. Maar ik vind 21 en 16 jaar niet een heel groot verschil hoor.
Maar je zegt zelf dat je haar pas enkele weken geleden hebt ontmoet, misschien moet je eerst maar eens met haar afspreken. Kijken hoe dat gaat, of het klikt enzo. Dan kun je alsnog bepalen of je haar wel 'rijp' genoeg vindt of niet. Dat is nu nog moeilijk te bepalen misschien? :)

Have fun anyway8)

Svenne 22 June 2005 18:14

Hmm, merci voor de goeie raad :)

Maar 'k heb da ook is aan één van de moderators gevraagd en die waarschuwt dat als dat meisje het in haar hoofd zou halen om naar de politie te gaan (lol), aloewel ik dit niet zie gebeuren, maar als dit wel een feit is, ik zou kunnen aangeklaagd worden voor vermeende " verkrachting " of iets in die aard, dat doet mij wel 2 keer denken voor ik eraan zou beginnen :rolleyes:

K@rima! 22 June 2005 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svenne
Hmm, merci voor de goeie raad :)

Maar 'k heb da ook is aan één van de moderators gevraagd en die waarschuwt dat als dat meisje het in haar hoofd zou halen om naar de politie te gaan (lol), aloewel ik dit niet zie gebeuren, maar als dit wel een feit is, ik zou kunnen aangeklaagd worden voor vermeende " verkrachting " of iets in die aard, dat doet mij wel 2 keer denken voor ik eraan zou beginnen :rolleyes:

Daarom is het belangrijk dat jullie elkaar eerst maar eens beter leren kennen toch? :)

Paranoize 22 June 2005 19:34

ik vind een leventijds verschil van 11(meisje) en 16(jonge) niet kunnen...maar 16(meisje) en 19(jonge) dan weer wel...nou ja als je maar gelukkig ben met elkaar vind ik het ook best:) ...mijn vriendin en ik schelen 1 jaartjes ze is nu NET 15 en ik word binnenkort 16:yes: ...maar de niveau bij ons 2 is erg gelijk( zij is slimmer:'( ) maarja das een feit|:(

conquer 11 July 2005 10:04

wat vinden jullie van als er iemand 18 is en het meisje nog 14?

MrInsane 11 July 2005 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conquer
wat vinden jullie van als er iemand 18 is en het meisje nog 14?
Vind ik zelf een leeftijdsverschil die te groot is, maarja das puur mijn mening, en ik vind dit omdat je rond de leeftijd van 18 al wat meer ervaring hebt op het gebied van sex en op je 14e niet wat soms wel problemen kan opleveren denk ik.

CharmedOne 11 July 2005 18:52

Wat vinden jullie van 17 en 23? :p

The6thgate 11 July 2005 21:37

tijdje terug werd t iets met een meid die was 23. ik 20
klikte prima, werkte niet ivm tijdschema's enzo, maja vond t wel grappig hehe. meestal is het andersom qua leeftijd

chica 12 July 2005 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
He, dat ken ik:+ Vind het eigenlijk een te groot verschil, maar leeftijd kent geen grenzen meer geloof ik..

freakymy 13 July 2005 12:52

Citaat:

nix mis mee hoor !! perfect

Fluittella 11 September 2005 16:51

Ik heb een vriend van 19 en ik ben zelf net 15. we schelen 4,5 jaar.

Melisss 11 September 2005 17:22

ik scheel 2 jaaar met mn vriend :z vind het wel goed zo

Larsjuh 11 September 2005 17:58

Jullie gaan er altijd van uit dat de jongen ouder is. Maar wat als het meisje ouder is? Is dat raar?

Ik word volgende maand 20 en zij is dat in juni geworden.

eniT 11 September 2005 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh
Jullie gaan er altijd van uit dat de jongen ouder is. Maar wat als het meisje ouder is? Is dat raar?

Ik word volgende maand 20 en zij is dat in juni geworden.

vind het niet echt raar hoor...
en dat is wel echt een heel klein leeftijdsverschil

nja, als het meisje veel ouder is als de jongen is het een beetje raar, mr als zij zich der oké bij voelen... :z

heggenschaar100 18 October 2005 22:03

Citaat:

uhhh maximaal 5 jaar, maar voor Brad Pitt maak ik een uitzondering :+
ik ben 19 en me vriend is 28
en ik zit op zijn golflengte
ik viel niet op gozers van me eigen leeftijd
zocht bewust ouder
ik wil niet met me vriend van weekend tot weekend leven ik wil kunnen praten over terrorisme en politiek enzo
lekkr volwassen praten ipv je vol te hijssen met alcohol enzo
niet dat iedereen dat doet. maar hij is tenminste blij dat ik geen giebel doos ben :d

heggenschaar100 20 October 2005 11:58

Citaat:

ja houd jij je kinderachtige opmerkingen maar voor je
ik ben 19 en me vriend is 28 en het gaat uitstekend, het is maar net hoe volwassen je bent hee
ik voel me geen 19 ik voel me ouder.. ik wil volwassen gesprekken kunnen voeren ipv dat domme gegiebel van die andere jongelui
:rolleyes:

Alpha 20 October 2005 19:26

dit topic wordt ook iedere keer maar geuped...:+

TheSun 20 October 2005 19:33

K'zou er geen probleem mee hebben.
Je ziet wel vaker dat er een leeftijdsverschil is zelfs van 10 jaar en die gelukkig getrouwd zijn,etc.!
Zelf 'val' ik ook op oudere jongens. Gewoon, ze zijn vaker volwassener enz.:)

koekje 20 October 2005 21:39

16 - 14 ? Zou daar wat mis mee zijn ?

MrInsane 21 October 2005 07:44

Citaat:

16 - 14 ? Zou daar wat mis mee zijn ?
denk het niet!

Fluittella 21 October 2005 09:36

Ik heb een vriend van 19 (bijna 20) en ik ben net 15.
En het gaat hartstikke goed tussen ons

anemic 21 October 2005 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heggenschaar100
ja houd jij je kinderachtige opmerkingen maar voor je
ik ben 19 en me vriend is 28 en het gaat uitstekend, het is maar net hoe volwassen je bent hee
ik voel me geen 19 ik voel me ouder.. ik wil volwassen gesprekken kunnen voeren ipv dat domme gegiebel van die andere jongelui
:rolleyes:

je komt inderdaad erg volwassen over.

l0ttaa 28 October 2005 09:30

sd

ik ben net 16 en mn vriend is 15 dus

MrInsane 28 October 2005 09:38

Re: sd

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door l0ttaa
ik ben net 16 en mn vriend is 15 dus
Ja maar we hebben het over grote verschillen he ;)

chica 28 October 2005 10:13

Geen idee of ik hier al wat gezegd heb:z

Maar ik ben 18 en mijn vriend is 23, en het gaat goed. Ik heb ook het idee dat we allebei even volwassen zijn, we kunnen af en toe ontzettend kinderachtig doen maar dat doen we dan allebei:+

.Destroy. 28 October 2005 18:44

Jah ik weet het ben nog maar net hier,maar mijn mening is dat als 't echte liefde is dan maakt de leeftijd nix uit.O-)

kurobu 2 November 2005 18:12

zal hier ook maar eens posten :D

MIJN MENING is alsvolgd.

het kan niet dat er een koppel gevormd wordt waarbij meid of jongen 11 -12 -13 is en de andere 20 en ouder. dit kan in mijn ogen echt niet. waarom ? zeer simpel. na een jaar samen zal het onderwerp sex al zeker ter sprake komen en de daad nog dichter.
dan is het zo dat bv het meisje 14 is en de jongen 25 en sex tusen mensen met zo een leeftijds verschil kan bij mij echt niet. sorry ( dit is wel mijn mening en op niemand gericht ) ik ga me hier zelf niet kapot over piekeren als ik zo een koppel zie of iemand van zo een koppel mij het verteld. maar ik vindt dit gewoon niet kunnen.

eigenlijk zelfde idee als manic( of hoe het ook is )
en mensen die zeggen dat leeftijd TOTAAL geen rol speeld maar enkel niveau en volwassenheids graad. ik zou maar nog eens goed nadenken.

dan nog eens over het feit als je op je 22ste al gaat werken dat je zou slecht zijn. ( heb ik hier ergens gelezen dacht ik. )
wel ik wil maar zeggen dat jullie toch eens wat meer mensen moeten leren kennen die vanaf hun 18de gaan werken ( of voor hun 22ste ) denk mss na dat deze mensen niet de mogelijkheid hebben gehad ( financieel / mentaal .. ) om te studeren. ( ja nu spreek ik voor me zelf ).

dus beoordeel niemand zomaar. maar weet waarover je spreekt.

dus ik ben eigenlijk tegen een te groot leeftijds verschil ( bv 11 en 19 kan niet maar 18 - 22 dan weer wel. )

mvg
kurobu

Melisss 2 November 2005 18:35

Mee eens... Die mensen die een relatie met een ouder iemand hebben die zeggen dan wel van "ja maar ik ben zelf al heel volwassen". Maar zit echt wel kei veel verschil tussen hoor.. Heb het zelf meegemaakt toen ik 14 was (met jongen van 20 :Z)

Maar een jongen die ik ken die had op zijn 16e wat met een meisje van 19.. dat vind ik echt veeel raarder klinken dan een meisje van 16 die wat met een jongen van 19 heeft. Dat laatste hoor je ook vaker, dat is toch omdat meisjes sneller volwassen zijn? Of gewoon omdat het maatschappelijk meer geaccepteerd wordt, een oudere jongen en een jonger meisje?

Colea 18 November 2005 11:14

Hello.. ik zit met een vraag..
..je hoort meestal dat Jonge meisjes iets met Oudere jongens hebben, maar..
..ik heb sinds kort een leuk meisje ontmoet (zelf ben ik over 4 maandjes 18) en zij nu 19 (over 2 maandjes 20).
we vinden elkaar wel erg leuk maar ze zit heel erg met haar ex, en daarnaast weet ze niet wat ze wil om haar ouders..die zouden kunnen gaan zeuren over mijn leeftijd..
..ze heeft nognooit echt een vriend gehad waar een relatie mee werkte, (vaak gedumpt/ geplayd) maar ik weet wel zeker dat ik goed voor haar zal zijn..

wat vinden jullie ervan? en wat adviseren jullie?

Alvast bedankt.

Colea. :thumbsup:

tieky 18 November 2005 13:54

als jullie elkaar toch leuk vinden, dan doet leeftijdsverschil er niet toe, en het is maar 2 jaar verschil, dus dat is niet zo'n probleem. En wat betreft de ouders, als je alleen maar een relatie mag hebben met iemand die je ouders ook goed vinden, dan kan dat nog wel ff duren denk ik.
Ik zou er gewoon voor gaan. en scheid aan dat leeftijdsverschil. mss kan je nog wat van dr leren ;)

AMF 19 November 2005 13:11

Gewoon ervoor gaan! Je ziet snel genoeg of het werkt of niet! :)

black sheep 23 November 2005 20:59

leeftijds verschil maakt echt niks uit vind ik ;)
bij mij is er nml ook een groot leeftijds verschil:p
hij is 18 en ik ben 13
maar dat maakt mij niks uit :p
het gaat erom of je van elkaar houd, hoe groot het leeftijds verschil ook is ;)

sprankle 8 December 2005 14:04

...

ik heb relaties gehad met jongens van dezelfde leeftijd, is nooit lang goed gegaan, en toen ik 15 was had ik met iemand van 21, dat ging hartstikke goed, en nu ben ik 16 en heb een vriend van 20, en dat gaat nu ookal tijden goed :-D dus ligt er maar net aan

chica 9 December 2005 10:24

Ik verschil met mijn vriend nu 5,5 jaar.. Hiervoor had hij een relatie die 4 jaar duurde met een 'meisje' wat 4 jaar OUDER was.

Hierdoor vraag ik me soms weleens af of ik niet dingen verkeerd/anders doe. Maar ik merk dat hij het heel erg leuk vindt om voor mij te 'zorgen'. En hij kan af en toe nog even kinderachtig doen;)

Mama88 11 December 2005 20:42

Re: leeftijdverschil

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remmy_15
hey,

Leeftijds verschil is niet erg.
Me vriend is 28 en ik ben 17 ... en we kunnen het al bijna 2jr heel goed met mekaar vinden:) Liefde maakt blind zeggen ze toch?
leeftijd doet er dan niet toe,en ook niet wat andere mensen ervan zeggen!!! ik heb al zooovaaaak cometaar gehad van onze verschillen,nou ik trek me der niks van aan! Wij zijn gelukkig en daar gaat het om!!

The6thgate 11 December 2005 22:00

nouja zij 23, ik 20. zorgt niet voor problemen ofzo:p

iNiMiNiMuIsJe 26 December 2005 20:22

ik vind het niet erg als je vanm elkaar houdt enzo worm zou een leeftijdsverschil niet mogen of kunne dat slaat allemaal nergens op vind ik als je van elkaar houd maakt dat geen ene reet uit ik heb zelf ook bijna met een jonge van 21 gehad en ik ben 15 jaar en zow wat als je elkaar leuk vind en met elkaar ken lache enzo dat maakt dan toch niks uit! ik vind dat gewoon dom kijk maar naar je ouders daar zit ook zowiezow vaak wel 3 tot 4 jaar verschil in bij mij i shet nog nooit voor gekoemn dat een vriendin van mij of een vriend iemand hefet van de zelfde leeftijd altijd
3 tot 4 jaar verschil wel dusja laat die mensen lekker en zit er niet zow over te zeiken!:yes:

Shintorius 19 March 2006 15:56

leeftijds verschil

:yes: Ik vind dat leeftijds verschil moet kunnen...en ok er zijn grensen.....

:thumbsup: Maar goed ik denk als er sprake is van ecte liefde moet leeftijd geen rol spelen denk ik.... greets ...:aai:

Liekee 11 April 2006 17:36

ik ben verliefd op een jongen van 18 en ik ben zelf 14 kan dat?

x-lizz-x 14 April 2006 14:27

2,5 jaar bij mij en mijn vriend :)

patriesje 14 April 2006 14:30

sorry hoor, maar als je zelf 18 bent en je valt op een meid/jonge van 12 waarom kan dat niet?
je bent toch niet voor niets op hem/haar gevallen?

patriesje 14 April 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
2,5 jaar bij mij en mijn vriend :)
kan tog wel ik heb een vriend die een jaar jonger is hij is 16 en ik ben 17 so what!!! als je maar gelukkig bent toch....

Sander 14 April 2006 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patriesje
sorry hoor, maar als je zelf 18 bent en je valt op een meid/jonge van 12 waarom kan dat niet?
je bent toch niet voor niets op hem/haar gevallen?

Uh, omdat die net van de basisschool afkomen misschien?

Hoe ouder je wordt, hoe minder erg het leeftijds verschil is naar mijn mening. Ik bedoel of je nu 12 en 18 bent, of 22 en 28 vind ik toch een heel verschil.

K@rima! 14 April 2006 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
op welke leeftijd kun je van echte liefde spreken?
bij je geboorte :?

Forza 14 April 2006 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
bij je geboorte :?

best heel logisch want de gene je op de wereld heeft gezet zal altijd de meeste liefde voor je hebben

CharmedOne 15 April 2006 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forza
best heel logisch want de gene je op de wereld heeft gezet zal altijd de meeste liefde voor je hebben
mooi gezegd :)

Sndr 23 April 2006 08:40

Zolang t goed gaat en j weet waar je mee bezig bent.. En vooral verantwoord bezig bent.. Waarom niet? :)

~Sndr

Droppeke 26 April 2006 13:06

Ik heb al de reacties gelezen en wil hier het een en ander over kwijt.

Ik was 13 bijna 14 toen ik met een jongen van 17 kreeg. Hij was heel kinderachtig bezig en kon niet wachten zijn seksuele lusten op mij los te laten. Ik heb het uitgemaakt juist om die reden.

Vandaag 26 April heb ik al 11 maanden met mijn vriend. Ik was 15 en hij 19 toen we "Gekoppelt" werden door een vriendin van mij. Hij had maar liefst al 7 jaar geen relatie meer gehad. Ik ben inmiddels 16 en hij 20. Bij zijn familie in de buurt voel ik me soms toch een beetje vreemd, omdat ik de jongste ben. Hij heeft twee veel oudere halfzussen en voor de rest geen broers of zussen. Dat vind ik totaal niet erg. Maar soms is het moeilijk je op je gemak te voelen bij alleen maar mensen die ouder zijn dan jij zelf bent.

Ik voel me bij hem wel helemaal op me gemak, ik kan zo raar en zo serieus doen als ik zelf wil. Ik zeg niet dat ik erg volwassen ben maar ik ben ook geen kind meer. Ik heb volwassen meningen alleen mijn gedrag laat soms nog wat te weten over. Hij is wat dat betreft ook niet echt "20", hij is helemaal game verslaafd en zit in een klas op het MBO met mensen die 2 jaar jonger zijn dan hijzelf. En dat merk je wel.

Mijn ouders vinden hem helemaal geweldig. We doen geen "rare" dingen, hij is beleefd en fijn om mee te praten. Hij heeft geen irritante gewoontes en doet niet alsof hij alles is. Mijn familie heeft er totaal geen problemen mee.

Het gaat er dus niet om of je lichamelijk oud genoeg bent, maar geestelijk. Jijzelf voelt het het beste aan of het wat gaat worden ja of nee. Je hebt het helemaal zelf in de hand. Als het echt klikt is het helemaal goed.

Toch heb ik ergens bezwaar tegen relaties met grote leeftijds verschillen. Zoals 17-25 is appeltje eitje, niks mee aan de hand. Maar ik ken ook iemand die op het moment 18 was toen hij met een meisje van 12 kreeg. Ik heb hem keer op keer gewaarschuwd dat het gigantisch mis zou kunnen gaan. Kinderen van 12, 13 soms zelfs nog 14 zijn geestelijk nog niet klaar om een relatie aan te gaan met oudere jongens, en dat is mijn eigen mening, en mijn ervaring. Ik zie mijzelf nu niet met een jongen van 16 door de stad lopen als ik een voorbeeld neem aan die kinderachtige jongens bij mij in de klas. En dat komt inderdaad door het fenomeen puberen.

Sommige jongens van 16 zijn volwassen en andere niet, ligt er maar net aan hoe ze doen. Hoe ze er "geestelijk" aan toe zijn.

Dus wat iedereen hier zegt over relaties met grote leeftijdsverschillen die niet werken, het zijn eigen ervaringen (meestal) en het werkt met sommige mensen anders dan bij andere mensen. En dat is bij iedereen verschillend. Het is dus een kwestie van uitproberen en je gevoel volgen.

Soms leven mensen in een relatie met leeftijdsverschil in een andere omgeving. Dat is maar al te logisch, maar zeg nou zelf, iedereen komt uit een ander nest, en is dus anders opgevoed. Als ouders het er niet mee eens zijn dan is dat aan de opvoeding te wijden die zij hebben gehad. Zij zijn er niet mee opgegroeid en zien hun 15 jarige dochter liever niet rondlopen met iemand van 24, dat is helemaal niet moeilijk te begrijpen. Al zou het misschien beter zijn als ouders wat beter reageerde als hun dochter thuis komen met een wat oudere jongen. Het gaat immers om de gevoelens van hun dochter.

Het gaat er niet om wat jij niet vind kunnen, maar om wat de personen zelf voelen.

Iessie 28 April 2006 10:43

max. 6 jaar vink wel oke :) maar dan vind ik bijv. dat de een 18 is en de ander rond de 23 beter dan 12 en 18 ;)

pcman 18 May 2006 09:14

kvind et helemaal niet uitmaken ja ok dat er meer als 10 jaar verschil in zit is ook wel heel veel.
maar zolang je maar van elkaar houd denk ik dan maar.
5, 6 jaar is denk ik meer dan genoeg.

nieuwe 28 June 2006 09:56

Ik heb ook een probleem, mijn vriend is 2.5 jaar jonger.. Is dat raar? We zitten psygisch op hetzelfde niveau..

frox 28 June 2006 15:32

Citaat:

Origineel gepost door nieuwe
Ik heb ook een probleem, mijn vriend is 2.5 jaar jonger.. Is dat raar? We zitten psygisch op hetzelfde niveau..

is een probleem voor degene die er een probleem van maakt :)

Forza 28 June 2006 16:06

waarom zijn sommige mensen toch zo druk om volwassen over te komen, wacht maar tot je straks echt volwassen bent, werkt, huisje boompje beestje, dan kijk je nog wel es kwijlend terug naar die prachtige studententijd waarbij je nog relatief het meest geld hebt te besteden en lekker makkelijk dingen kan ondernemen. Ik spreek niet als volwassenen want dat wil ik in ieder geval nog lang niet zijn!

The6thgate 28 June 2006 18:24

Citaat:

Origineel gepost door nieuwe

hoe oud zijn jullie dan? ik ben n dikke 2.5 jaar jonger maar das geen probleem:z

PFP 28 June 2006 19:04

Citaat:

Origineel gepost door Forza
waarom zijn sommige mensen toch zo druk om volwassen over te komen, wacht maar tot je straks echt volwassen bent, werkt, huisje boompje beestje, dan kijk je nog wel es kwijlend terug naar die prachtige studententijd waarbij je nog relatief het meest geld hebt te besteden en lekker makkelijk dingen kan ondernemen. Ik spreek niet als volwassenen want dat wil ik in ieder geval nog lang niet zijn!

Het is maar wat je er zelf van maakt natuurlijk

En als je in je studententijd het meeste geld hebt te besteden dan ziet het er niet goed uit voor veel van mijn mede studenten :')

AMF 28 June 2006 20:31

ontopic ajb :)

Satanisch_girl 28 June 2006 21:01

waarschijnlijk gaan mensen het niet goedkeuren als je jonger ben dat 16 en verkeert met iemand die ouder is dan 16. omdat deze vaak "meer willen". vanaf je 16 lijkt een groot leeftijds verschil me geen probleem. en dan nog als je mekaar graag ziet kan niemand er wat op zeggen hé.

mercedesbono 4 July 2006 20:43

iedereen doet waar die zin in heb:P

ik ben 19 en me vriendin is 13 niemand van me omgeving vind t erg ook der ouders niet:P maar ik ken der ook al 8 jaar duzs:P

patriesje 5 July 2006 10:07

Citaat:

Origineel gepost door chica
He, dat ken ik:+ Vind het eigenlijk een te groot verschil, maar leeftijd kent geen grenzen meer geloof ik..

ik heb het ook meegemaakt ik was 16 en mn vriend 21 en dat klinkt heel goed maar soms was het ook nog wel een 'jongetje' hoor want als hij dan ruzie had met andere ging hij een hele groep op bellen om te vragen of ze hem gingen helpen:S maar ja dat moet hij zelf allemaal weten. Maar dat ging ook niet goed meer en niet om het leeftijds verschil maar omdat hij al wou samen wonen naar 3 maanden en ik nog niet want ik zit nog op sgool dus dat word hem zowieso niet! en daar is het stuk op gelopen omdat hij het niet wou inzien dat ik nog niet het huis uit wou.

De leeftijd heeft er niet zo veel mee te maken denk ik als je maar gelukkig bent en dan wil ik net zeggen dat je als 23 jarige met een 14 jarige gaat want die 14 jarige heeft nog hele andere bezigheden dan die van 23.
Die van 23 wil misschien al sex terwijl die 14 jarige nog met het poppenhuis speeld.

Het kan misschien ook wel goed gaan tussen die 2 maar je hebt denk ik toch wel grotere kans dat het uit gaat dan dat je dicht bij elkaar ligt met de leeftijden. En hij is toch op je gevallen dus hij weet misschien ook wel dat jij dan nog met het poppenhuis speelt, maar misschien ook niet maar ja dat moeten jullie allemaal zelf weten en ik geef alleen maar mn mening meer niet en jullie kunnen zelf er mee doen wat je wilt.

Mieketjeuh 11 July 2006 20:53

ik ben 16 en mijn vriend is 20, we zijn al bijna een halfjaar samen, en het ziet eruit dat het een lange relatie wordt (zeg ik niet alleen omdat ik verliefd ben, ik ben redelijk realistisch). zolang dat je beide ongeveer hetzelfde verwacht in een relatie, als je weet van een ander wat die in de toekomst wil doen (trouwen of niet? kinderen of niet?) moet het wel lukken. dat van het trouwen en kinderen lijkt misschien onbelangrijk, maar mijn zus wil per se geen kinderen, moet ze natuurlijk niet een jongen zoeken die 5 kindjes wilt: die ideeën staan lijnrecht tegenover elkaar dusja. het hangt gewoon af van je gedrag enzo. en het feit is: hoe ouder je wordt, hoe minder belangrijk het leeftijdsverschil. bvb: 8 en 14 gaat niet, 30 en 36 gaat wel. ook moet je een beetje zien hoe de maatschappij erop kijkt. in sommige landen is het heel normaal dat een meisje van 12 trouwt met een man die even oud is als haar vader, maar zie je dat hier al gebeuren?

Ikke7 13 July 2006 19:02

ik ben 14.. maar ik vind iemand van 27 echt leuk..
ik heb z'n nummer en e-mail aders wel,, maar ik durf gewoon niks te zeggen!! ik wil graag dat hij het weet, maar ik ben bang voor z'n reactie..
nou heb ik heb vanochtend voor het laatst gezien!! nou zie ik hem waarschijnlijk nooit weer!!
ik weet niet wat ik moet doen.. ik heb hem wel toegevoegd op msn.. maar hij is nooit on line:(
en ik was vastbesloten om hem te sms'en, tot dat ik erachter kwam dat zijn vriendin het zelfde nummer heeft?!
nou durf ik dat ook al niet meer:no:
moet ik het wel of niet zeggen?! via welke manier dan ook...

ash-hôôle 13 July 2006 19:07

hij heeft een vriendin, hij zoekt geen contact met jou..

dus ik zou het niet zeggen, de kans dat hij jou ook leuk vind lijkt me niet echt groot.

Ikke7 13 July 2006 19:09

ik weet het..daar ben ik zelf al zo'n 2 jaar acher:(
maar hij doet wel echt aardig tegen mij.. (vind ik)
als ik hem zie.. ik praat wel gewoon met hem..
ik hoef eigenlijk niet wat met hem.. leeftijdsverschil vind ik TE groot..
maar gewoon goede vrienden dat kan toch wel?!

ash-hôôle 13 July 2006 19:10

vrienden kan wel ja, maar ik denk wel dat jullie op een hele andere golflengte zitten.

Ikke7 13 July 2006 19:13

ja dat klopt.. hij woont wel veel verder weg..
en wat ik in het 1e bericht zei: ik heb vanochtend waarschijnlijk voor het laatst gezien:(

ash-hôôle 13 July 2006 19:15

dan kun je hem beter vergeten toch?

Ikke7 13 July 2006 19:23

ja mjah.. 'k denk aan hem.. eigenlijk altijd:$ (klinkt mss beetje stom mja..) ik heb nog wel beetje contact met hem..
via een site.. met g-boek.
ik heb ook wel eens sms gestuurd.. toen heeft hij mij terug gebeld..
en ik heb gezegd dat ik hem (zogenaamd) niet kende..(via sms)
maar hij sprak mij er wel over aan..later.. en hij deed er eigenlijk best wel grappig over..
maar ik wil eigenlijk gewoon dat hij het weet.. zodat ik er niet mee blijft zitten.. maar ik wil natuurlijk ook niet dat iedereen het weet.. ze lachen me vast uit dan:no:

PaperxHeart 14 July 2006 10:14

Toen ik 12 was heb ik anderhalf jaar met n jonge van 18 gehad :{ big mistake ! maar op dat moment heb je dat gewoon niet door :(

Cleownd 15 July 2006 16:56

hehehe
Ik ken een jongen, die is 17 en heeft met een meisje van 12.
Maar ze zijn serieus heel schattig samen, en ze hebben na 4 maanden ofzo pas voor het eerst gezoend, dus hij maakt zeker geen misbruik van haar. Ik snap niet hoe hij op haar verliefd heeft kunnen worden, dat zou ik gewoon niet kúnnen denk ik; maarja.

Verder: een vriendin van mij, toen 15, had met een ..man van 25. Is wel een jaar aangebleven, maar ik vond het een beetje raar...

LovexMusic 22 July 2006 14:31

Citaat:

Origineel gepost door Plankje

Ik ben dus 17 en mn vriend 21. Hebben bijna een half jaar een relatie en zijn voor mijn gevoel echts oulmates. We waren ook al een half jaar beste vrienden voordat we wat met elkaar kregen. En tuurlijk al ruzies gehad en irritaties, maar daar zijn we tot nu toe allemaal uitgekome. AL veel gepraat over de toekomst e.d. onze ouders staan erachter en het gaat prima verder :)

Babydress 27 July 2006 21:20

Citaat:

Origineel gepost door Remmy_15
hey,

Leeftijdsverschil, Aait, natuurlijk kan dat.
Ligt eraan tot hoe waar de grens gaat.
En dat moet je denk ik zelf ontdekken ;)

xxRainbow 31 July 2006 13:44

bij m'n ex en mij was het verschil 4 jaar 6 maanden min een dag;)
en het ging altijd goed, tot dat hij te veel van me begon te verwachten.

Debora_1990 8 August 2006 14:26

Ik vind dat leeftijdsverschil niet mag meespelen in een relatie.
Ik ben geen voorstander als tegenstander van leeftijdsverschil.
En ik stel ook geen grenzen.
als iemand van 20 jaar verliefd word op iemand van 50 dan is dat ook zo: als ze maar samen gelukkig zijn en een goede relatie kunnen opbouwen vind ik het allemaal goed

Tom14 8 August 2006 14:31

een vriend van me is 21 en heeft een vriendin van 16 die ik ook ken en ze kunnen het goed met mekaar vinden maar is dat niet een beetje te groot leeftijd verschil? zelf heb ik een vriendin van 14 1/2 en ben zelf 16 dat kan dan toch nog wel?

Kut_Aap 8 August 2006 14:52

Toen ik 14 was, had ik een paar maand een vriend van 20.. Het ging opzich wel goed:)
Maar nu heb ik een vriend die een half jaartje ouder is.. eigenlijk vind ik dat leeftijd niet veel uitmaakt.. verliefd is verliefd, en dat gebeurt soms gewoon.

Soinlove 24 June 2007 20:04

vinden jullie 15 en 21 kunnen?

Babydress 24 June 2007 20:29

Nee, je bent nog een kind als je 15 bent..
een 21-jarige is een volwassen man..

insanity 25 June 2007 08:03

Ho stop!
En wie ben jij? :{

forxeverx 25 June 2007 12:09

15 en 21 vind ik een best wel groot verschil xo.

Soinlove 29 June 2007 14:31

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1315084)
Ho stop!
En wie ben jij? :{

Kom uit zeeland ken je vast niet :)

larsiej91 1 July 2007 12:34

kan 15 en 17 wel dan ik word in oktober 16 zij is net 17 geworde
maar kan dat wel?

kiki15 10 July 2007 21:15

Citaat:

Origineel gepost door Plankje (Bericht 1108336)

Waarom dat? er zit toch allerbei 5 jaar tussen. ja ok 12 en 17 kan ook niet en 17 en 22 sneller maar het is het zelfde leeftijdsverschil

Poornstar 5 August 2007 11:15

wat vinde jullie ervan als hij 19 is en zij 25 ?

lonaXX 26 February 2012 10:32

Ik heb zelf ook zo n relatie nu 2 jaar ongveer ik ben 16 nu en hij wel wat ouder maar ik merk gewoon dat het niveau niet gelijk loopt en het gaat mss ook uit nu omdat ik niks mag thuis nu ben ik ook paar maanden naar belgie verhuizd en gaat alles super slecht ik wil hem ook helemaal niet kwijt ik weet niet goed wat ik ermee moet ik wil vooraltijd met hem zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:39.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.